steel123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:01:
Maar de echte conclusie waarom Clew ruk is, komt doordat ze antieke technologie gebruiken. Zoals straps aanpassen met een schroevendraaier, wtf, dat wordt al jaaaaaren niet meer gebruikt. Er zijn gewoon heel veel rare oplossingen gebruikt.
Ik hoor je, al zijn jouw woorden eigenlijk exact dezelfde als die van de Angry Snowboarder.
En zeg je
Ik ben wel een zeer ervaren snowboarder, al 12 jaar elk jaar +-30 dagen in de sneeuw.
Echter geen gebruiker van quick entry bindings, aangezien ik 90% van mijn tijd offpiste of aan het splitboarden ben. En in de diepe sneeuw je bindingen aandoen gaat bijna niet met die quick entry dingen.
Waarmee je jezelf in een superklein groepje plaatst met haast extreme eisen aan de equipment.
Maar je hoeft die Step-in functie niet te gebruiken in de Pow, vanwege eventuele sneeuw onder de binding, gewoon strappen, dat wordt ook in reviews verteld.
Maar jij strapt je bindingen aan in de diepsneeuw? Nee toch? Of zoek je een plekje na het omhooglopen waar je niet een meter de sneeuw in hoeft te bukken en zoeken waar je bindingen zitten, en dan ook nog de sneeuw onder je boots moet verwijderen?
Net zoals je niet tijdens lunch met de backplates hoeft te blijven lopen, dan strap je gewoon alles los en loop je op alleen je boots.
Wel zo relaxt dus, drie opties met één binding.
En ik ben geen snowboarder, maar hoe vaak stel jij "on the fly" alles af?
Elke dag? Meerdere keren per dag? Elk uur?
Of eigenlijk alleen de eerste keer dat je ze gebruikt? En dat hooguit nadat je ze initieel niet helemaal goed afgesteld had, vóórdat je naar buiten ging?
En hoef je na juist afstellen eigenlijk
nooit meer iets af te stellen?
Wat ik zie is dat overal dezelfde maat philips is gebruikt. Een simpel kort schroevendraaiertje en torx sleutel bij je geeft je dus acces tot alle verstellingen die je tijdens het snowboarden wil doen, zelfs je baseplate verzetten.
Want dat hoor ik niet van de Angry Snowboarder bij andere bindingen....dat je daar ook gereedschap voor nodig hebt en ze daarom k*t zijn.
Ik heb bij nieuwe schoenen ook altijd een torxsleutel bij me (zit gewoon altijd ergens in mijn jas, die 5 gram altijd meeslepen doe ik niet zo moeilijk over) om de schoen "on the fly" te kunnen verstellen.
En wil ik mijn straps verzetten dan moeten mijn schoenen uit en moet ik de hooks losschroeven en verzetten........met natuurlijk de kans dat als ik dat met mijn ogen dicht in de diepsneeuw doe ik iets verlies aan onderdelen die ik los moet maken. O jee, erg slecht van Atomic........dan ben ik de klos.
Laten we beginnen met dat de Angry Snowboarder ook "influencer" is/tracht te zijn met 42k abbonees (meer dan ik maar imo weinig).
En zijn mening in all caps waarbij hij roept dat hij nooit over het verlies van de aanschaf heen gaat komen geloven we natuurlijk gelijk, als een soort Trumpiaanse waarheid?
Laten we wel wezen, omdat dit de enige review is die alles afkraakt wil iedereen die geïnteresseerd is dat zien. Hij verbrand ze zelfs.
Maar kom op, hij verdient met elke hit, bij een gemiddelde van €3-€5 per 1000 views heeft hij inmiddels aan dit bashen 355 verdient in 1 maand.
Als je met €10/1000v rekent (max €0,01/view) heeft hij de bindingen er al lang uit en € 710 verdient. (en is hij inmiddels de Happy Snowboarder)
Ik bedoel, het is allemaal zo negatief van hem, hij verliest alles als hij op de piste gaat verstellen? Misschien niet in de diepsneeuw gaan verstellen en alles loshalen?
Je hebt gereedschap nodig? Ik laat inderdaad ook altijd alles thuis, zeker de eerste dagen als ik moet finetunen, wat erg vervelend is als ik in Italië op de piste sta en terug naar Amsterdam moet voor een schroevendraaier, en dat meerdere keren per
week dag. (oh wacht, overal op alle pistes staan rekken met alle veelgebruikte gereedschappen aan een ijzerdraadje, bij hem natuurlijk niet

)
En wat is er mis met huurbindingen, als er iets verkracht wordt door gebruikers zijn het die huurbindingen, die maak je dus maar beter sterk genoeg voor alle snowboardmonkeys. Dat sommige onderdelen van de base zo van huurbindingen af komt lijkt me eerder een zekerheidje dan een fail.
En een bijkomend voordeel daarvan is, zoals al werd opgemerkt in een review, mocht er toch iets stuk gaan, dat je waarschijnlijk in je vakantie al een reparatie kan doen met een onderdeel van een ander merk, zonder zoals ik met de carvschotels van mijn Atomics alle winkels in de buurt af te gaan om ze niet te vinden, en ze ook niet bij Atomic bij de spareparts te kunnen bestellen (schoenen waren €650 nieuw).
En dan heb ik het nog niet over al zijn aannames, hij verwacht dat dit stuk gaat, dat dat stuk gaat, dat de veren (ongezien) stuk gaan, dat je om uit te stappen de beugel helemaal omhoog moet trekken (duh, dat is één beweging terwijl je uitstapt), en dat hij meermaals een haak ontgrendeld kreeg (waarschijnlijk omdat hij Burton gewend is waarbij je niet recht inklikt maar wiebelt met je hak bij instappen.
Verder zal ik maar stoppen er over, anders wil ik ook een gratis paar van Clew als influencer en ga ik leren snowboarden.
Dat ze makkelijk los gaan zoals hij ook beweert zie ik hier niet echt, eerder een binding waar op vertrouwd wordt in omstandigheden waarin de gemiddelde Nederlander zich niet waagt.
En in de pow wil je inderdaad dat ze vast blijven zitten, ik ben wel eens een uur op zoek geweest naar een ski die losgeklikt was in de diepsneeuw, ook zo fijn als je zonder stokken skiet.
Dus voor jou, in de Pow. En on the ridge(vanaf13:24).
En vrijwel alles met ook nog een camera in zijn hand, voor ons.
Maar goed, zo`n set bindingen voor €312 leek me zo slecht nog niet, volgens jou en Angry Snowboarder dus wel.
[
Voor 12% gewijzigd door
Teijgetje op 10-03-2024 13:18
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.