[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:44

link_mario

Ofwa?

Afgelopen week in Sefaus-Fiss-Ladis geweest, we zaten in Ladis. Was ons tweede bezoek daar; de eerste keer was mijn 2e skitrip en dus kwam ik toen niet veel verder dan over de Rast en Puinzbahn tussen Serfaus en Fiss op en neer.

Deze keer op enkele zwarte pistes na het hele gebied gezien, wat gaaf zeg. Het Masnergebied is bij Kaiserwetter erg indrukwekkend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAvGVBcSodKWAo528h0GzkChrh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yip8oGF04CQ3tdDKSnaj0Tbn.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden veel wind op de toppen, dus enkel de donderdag was echt heel mooi weer. Vroeg opgestaan en in flinke draf richting de Masner om de massa voor te zijn. Gevolg van het mooie weer: giga rijen bij de Scheidbahnen, Pezid & Masnerkopfbahn. Bij de Pezid stond, toen wij alweer op de terugweg waren, >30min was onze snelle inschatting. Snap ik ook wel, het uitzicht is dat wachten wel waard :).

Vond zelf dat er (te) vaak een rij stond bij de Sattelbahn (Koppelbare 4zitter) vanuit Fiss en bij de Plansegg (koppelbare 6 zitter, niet al te snel) vanuit Serfaus, lijkt er opdat die een (capaciteit) update kunnen gebruiken. De nieuwe Komperdell vanuit het dal van Serfaus is erg gaaf en een grote aanwinst voor het gebied.

Tip voor de starters: de blauwe 1 van Fiss naar Ladis is goed voor beginners!
Tip voor gevorderden: de blauwe 1 trek als bijna 1 rechte streep, wel de beginners ontwijken. Heerlijk, maar door de lage hellingsgraad gaat het nooit te hard.

Verder echt een top gebied, ook qua accomodaties in Ladis!

Door de warme winter en dus warme grond wel een stevig verschil tussen aankomst en vertrek:

Aankomst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tehG9MtZTvpD5aYwREnHI267sMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maYcnObLpokqwiXdPrBRqiyn.jpg?f=fotoalbum_large

Vertrek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsYmTLtLTa6Wje-S_Ml83vD-t_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHvX3V6kgN30vh4xDOl86L0U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door link_mario op 05-03-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pfeew, ik heb bijna dezelfde foto's van afgelopen zomer :P
Wel apart om te zien dat in Fendels (links, aan de overkant) wel sneeuw ligt. Niet echt veel hoger maar waarschijnlijk minder last van de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 11:04

steel123

Cryman9

link_mario schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:00:
Vond zelf dat er (te) vaak een rij stond bij de Sattelbahn (Koppelbare 4zitter) vanuit Fiss en bij de Plansegg (koppelbare 6 zitter, niet al te snel) vanuit Serfaus, lijkt er opdat die een (capaciteit) update kunnen gebruiken. De nieuwe Komperdell vanuit het dal van Serfaus is erg gaaf en een grote aanwinst voor het gebied.
Dit was bij ons ook dit jaar in januari. Echter beide liften kun je zeer eenvoudig ontwijken en toch het hele gebied rondkomen, dus voor mij persoonlijk geen nadeel.
Alleen de Planseggbahn pistes zijn enkel te bereiken via die lift, dus wij sloten vaak met die lift af aan het einde van de dag. Dan zijn er geen rijen meer, al zaten wij ook in Serfaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
link_mario schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:00:
Afgelopen week in Sefaus-Fiss-Ladis geweest, we zaten in Ladis. Was ons tweede bezoek daar; de eerste keer was mijn 2e skitrip en dus kwam ik toen niet veel verder dan over de Rast en Puinzbahn tussen Serfaus en Fiss op en neer.

Deze keer op enkele zwarte pistes na het hele gebied gezien, wat gaaf zeg. Het Masnergebied is bij Kaiserwetter erg indrukwekkend!

[Afbeelding]

We hadden veel wind op de toppen, dus enkel de donderdag was echt heel mooi weer. Vroeg opgestaan en in flinke draf richting de Masner om de massa voor te zijn. Gevolg van het mooie weer: giga rijen bij de Scheidbahnen, Pezid & Masnerkopfbahn. Bij de Pezid stond, toen wij alweer op de terugweg waren, >30min was onze snelle inschatting. Snap ik ook wel, het uitzicht is dat wachten wel waard :).

Tip voor de starters: de blauwe 1 van Fiss naar Ladis is goed voor beginners!
Tip voor gevorderden: de blauwe 1 trek als bijna 1 rechte streep, wel de beginners ontwijken. Heerlijk, maar door de lage hellingsgraad gaat het nooit te hard.

Verder echt een top gebied, ook qua accomodaties in Ladis!

Door de warme winter en dus warme grond wel een stevig verschil tussen aankomst en vertrek:

Aankomst:
[Afbeelding]

Vertrek:
[Afbeelding]
Aan de eerste foto te zien kwam jij aan op zaterdag de 24e? Wij verlieten toen Serfaus. De dag ervoor viel er 30cm+ verse sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

MaZo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:51:
[...]
Aan de eerste foto te zien kwam jij aan op zaterdag de 24e? Wij verlieten toen Serfaus. De dag ervoor viel er 30cm+ verse sneeuw.
Klopt helemaal! Foto is gemaakt rond het middaguur toen we ons appartement in konden.
steel123 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:06:
[...]

Dit was bij ons ook dit jaar in januari. Echter beide liften kun je zeer eenvoudig ontwijken en toch het hele gebied rondkomen, dus voor mij persoonlijk geen nadeel.
Alleen de Planseggbahn pistes zijn enkel te bereiken via die lift, dus wij sloten vaak met die lift af aan het einde van de dag. Dan zijn er geen rijen meer, al zaten wij ook in Serfaus.
Klopt ook! Je kunt over de Puinz/Rastbahnen tussen de dorpen schakelen en vervolgens met de Koningsleithebahn naar boven om de hogere pistes alsnog te doen. Als je naar de Masner wilt, kun je de oude Lazid nemen en dan doorsteken naar de Scheidbahnen.

Voor mij was de Geheimtipp van het gebied de Waldbahn in de ochtend, die komt vanaf de parkeerplaats en de piste er naar toe ligt er tot laat op de dag heel mooi bij. Wereld voor jezelf! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
Zitten nu in Serfaus (1e keer), maar gaan we ook nooit weer heen, wat een drukte. En dan is het buiten de vakanties. Wil niet weten hoe het in de vakanties er aan toe gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door DeBaroN op 07-03-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:43
Voor de snowboarders, 20% korting op Clew instapbindingen
Wel pre-order.

[ Voor 32% gewijzigd door Teijgetje op 07-03-2024 16:57 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
DeBaroN schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:10:
Zitten nu in Serfaus (1e keer), maar gaan we ook nooit weer heen, wat een drukte. En dan is het buiten de vakanties. Wil niet weten hoe het in de vakanties er aan toe gaat.
Het ene laagseizoen is het andere niet. Dit is, voor Duitstalige gebieden, nog steeds 1 van de drukste weken én dit is een gebied wat eigenlijk altijd druk is....maar inderdaad, volgens mij moet het in de vakanties echt hels zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:29
Vorig jaar geweest in de eerste kerstvakantieweek, en toen viel het eigenlijk wel mee qua drukte. Natuurlijk wel eens tijdens pauze een tafel moeten zoeken of wachten, maar wel altijd terecht gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Serfaus heeft al niet veel restaurants, maar tijdens de vakantieperiodes is het helemaal een drama. Twee weken geleden kwam ik zelfs een restaurant tegen dat voor de hele week gereserveerd was door een grote groep Nederlanders. Ik ga liever spontaan wat eten, maar dat kun je daar wel vergeten. Alles is 1-2 weken van tevoren al volgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
HGM schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:27:
[...]

Iemand daar al ervaring mee?
https://clew-snowboarding.com/en-nl/pages/youtube-videos-1

Vergelijk

[ Voor 53% gewijzigd door Teijgetje op 07-03-2024 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

HGM schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:27:
[...]
Iemand daar al ervaring mee?
Gebruik aub Nidecker Supermatics of Burton Step Op als je makkelijke instap bindingen zoekt.
Blijf weg van Clew!!

Geen persoonlijke ervaring overigens, maar heb nog nooit iets goeds gehoord over Clew.
Het is grote goedkope troep, enkel een aantal (flink betaalde door Clew) influencers gebruiken ze.

Zie review van Angry snowboarder
YouTube: The Clew Freedom 1.0 Snowboard Binding Review
Zie hierboven.

[ Voor 20% gewijzigd door steel123 op 08-03-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 18:54

YellowCube

Wait...what?

steel123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Gebruik aub Nidecker Supermatics of Burton Step Op als je makkelijke instap bindingen zoekt.
Blijf weg van Clew!!

Geen persoonlijke ervaring overigens, maar heb nog nooit iets goeds gehoord over Clew.
Het is grote goedkope troep, enkel een aantal (flink betaalde door Clew) influencers gebruiken ze.

ik weet weinig van snowboard bindingen, maar ik weet voldoende van ski materiaal dat je echt geen minuscule losse onderdelen wilt hebben die er af kunnen vallen. En dat je geen minuscule/friemelige onderdelen wilt waar je op de berg met je ijskoude vingers moet proberen ze te verstellen. En al helemaal niet met een schroevendraaier (ondanks dat je op verschillende plekken vaak wel een soort van toolstation hebt) of verschillende schroevendraaiers.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-05 18:50
Hier idem in Trois Vallées. Een klein deel van Frankrijk heeft wel vakantie. Maar de rest van Europa niet. Neig ernaar om eerder naar huis te gaan.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Mijn gevoel is dat de hoge gebieden dit jaar drukker zijn: mensen die laat boeken of omgeboekt hebben kiezen voor hoog, omdat het laag gewoon niet al te best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 14:28
[...]

Blijf weg van Clew!!

[...]

Zie hierboven.
Ik ben meer een skier dan een snowboarden maar kan/heb allebei.
Op mijn snowboard heb ik Flow achter instappers en tot nu toe zweer ik daar bij... Zijn die Nideckers zoveel anders/beter?
De Burton Step On heb je weer speciale schoenen voor nodig net zoals je vroeger die vlakke plaat bindingen had.
Weet niet of dat nu zo handig is. Sowieso vraag ik me af hoe de steun is met die bindingen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
[...]

Blijf weg van Clew!!

Geweldig advies als je zelf geen ervaring er mee hebt............... ik denk dat het iedereen erg helpt. 8)7
Beetje........
Wel snowboarder? Of zelfs dat niet?https://www.youtube.com/watch?v=OEXJFLBMoOs
Of Burton FTW?
Ik ben zelf geen snowboarder, maar vergelijk eerder reviews dan dat ik naar ongefundeerde meningen luister, of naar één slechte review van één dag gebruik. ;)

Anderen die ze wel langdurig gebruiken hebben tenminste een onderlegde mening.

Burton vs CLEW Snowboard Bindings : Long Term Comparison

Wat ik als voordelen zie, als niet snowboarder, zijn plenty.......
  • Bruikbaar met elke snowboardschoen, geen dure nieuwe schoenen nodig. Gewoon de schoenen die je hebt en al lekker zitten
  • binding is met korting net zo duur of goedkoper dan Burton (zonder verplichte Burtonschoenen)
  • duo option : strap én step-in
  • losse baseplaten verkrijgbaar zodat je meerdere snowboards kan voorzien en niet overal een hele binding voor moet kopen
  • veiliger, want makkelijker uit te komen/ontgrendelen in "paniek/ongeluksituaties"
  • betere customer-service: ipv een enkele shop die Burton kan repareren of opsturen naar Burton, heeft Clew een snelle service die niet moeilijk doet.
    Zo als je kan horen lag het probleem bij hem maar stuurde Clew, binnen no-time een onderdeel op.
  • Clew is ook met onderdelen van andere merken te repareren, fijn als je op vakantie bent, Burton is dat niet.
  • Hoewel hij de Clews pas 1 jaar had vs de Burtons twee jaar, kon hij geen kwaliteitsverschillen aanwijzen, beide bindingen waren gewoon goed
  • en vroeger was "made in Germany" een extra selling point......
Vandaar ook zijn conclusie : ze zijn beide goed, maar de Clew is gewoon veelzijdiger, en hij prefereert dus de Clews boven de Burtons.
En heb je vragen dan kan je ze bij hem in de comments stellen.

Maar je hebt nog nooit iets goeds gehoord over Clew?

Wat je roept is exact wat the angry snowboarder roept......die ze één dag getest heeft?
En in die ene dag blijkbaar onder echt alle omstandigheden, en echt alles is fout?
En hij is de hele dag bezig geweest ze in te stellen? Steeds maar weer terug naar de auto? Allemaal speciale tools nodig?
En zijn argument dat Clew nieuw in de markt is, en dus troep is?

Natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben en dit op Youtube zetten........

En wat je er mee doet is aan iedereen zelf, en misschien is hij wel de verlosser die alles beter weet (what`s in a name?) ;)

Meer/alles over Clew aan YouTubes vind je hier.

En eigenlijk is er maar één man boos....... die sowieso nooit vrolijk kijkt. :+

Gezien je valt over influencers die ingehuurd worden door Clew, en gesponsord worden qua Clew snowboardgear........hoe ga je dat los zien van 2024?
Anno 2024 wordt van alles door influencers gepromoot, dat is waarom ze ook influencers heten. ;)
Hoe bekender je bent hoe meer gratis merchandise je krijgt aangeboden om te promoten, tot inderdaad vermogens om het product maar te noemen bij je volgers.
Of dit voor Clew opgaat vraag ik me af. Wel gratis geven in ieder geval.

Denk je dat toen Burton begon vanuit hun garage dat anders was?
Dat ze netjes gingen wachten tot de big guys van hen gehoord hadden en dan Burton gear gingen kopen om dat eens te testen en te reviewen?
Nee toch, toen en ook nu heeft Burton gewoon een paar cracks in dienst om hun gear te promoten.
Niets mis mee toch?
En zo lijkt het me ook niet mis voor een jong merk als Clew (3 jaar nu?) om zo aan de weg te timmeren.

Ik kan sponsorship dan ook los zien van goede reviews kopen.
Ik zie hier en daar de issues, die overigens imo gewoon slijtage zijn na 100 dagen heavy snowboarden. Iets waar een gemiddelde Nederlander die 1x per jaar gaat 14 jaar over doet.
En dan is er gewoon een nieuw strapje te plaatsen, voor weinig.
Maar er wordt dan net gedaan alsof alle andere merken nooit een probleem hebben. :X
Je moest eens weten hoeveel ik al vervangen heb in al die jaren. Een baseplate die krassen maakt volges de Angry Snowboarder????? Heb je wel eens een flink gebruikt board of ski`s gezien na één seizoen waar geen krassen in zitten?
En laten we wel wezen, ik zie iemand als Jonathan Buckhouse en consorten niet gelijk als omgekocht, gewoon een dude die redelijk tot goed snowboard, en dit filmt.
En Clew gebruikt, die blijkbaar gewoon vast blijven zitten, en daar tevreden mee is. ;)

Maar misschien ligt het probleem dus wel bij de verwachting van de supercrack?
Ik vind op maat gemaakte skischoenen met een flex 130 het fijnste skiën, alles daaronder zijn in mijn ogen sponzen en k*t.
Dat neemt niet weg dat, ik schat even ruim, ca 95% van de skiërs huurschoenen met een flex van 85-100 prima vinden skiën. :
Of het gegeven dat skicracks/pro`s, hun superdure schoenen na drie maanden continu gebruik gewoon weggooien, en nieuwe nemen.
Dat is niet omdat ze niet goed zijn maar omdat zelfs dat superdure spul een beperkte houdbaarheid/levensduur heeft.

Waarom zou deze binding dan anders zijn?

Maar goed.......ik ben dus geen snowboarder. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 08-03-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Morgen vertrek naar Hinterglemm, hopen op goede omstandigheden maar we gaan ook vooral voor de gezelligheid, het lekkere eten en drinken 😎

Veel plezier voor iedereen die nog gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TheDeuce schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:06:
Morgen vertrek naar Hinterglemm
Precies tijdens de:
https://www.saalbach.com/de/saalbach2025/weltcup-finale-2024
?

Ik heb goede herinneringen aan Saalbach/Hinterglemm. Ben er zeker >25 x wezen skiën. We hadden altijd een pension halverwege de dalafdaling van de Zwölferkogel.
Heerlijk rustige ligging en 's-ochtends vanuit het Skiraum, zo de piste op! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Teijgetje schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Geweldig advies als je zelf geen ervaring er mee hebt............... ik denk dat het iedereen erg helpt. 8)7
Beetje........
Wel snowboarder? Of zelfs dat niet?
Of Burton FTW?
Ik ben zelf geen snowboarder, maar vergelijk eerder reviews dan dat ik naar ongefundeerde meningen luister, of naar één slechte review van één dag gebruik. ;)

Wat je roept is exact wat the angry snowboarder roept......die ze één dag getest heeft?
En in die ene dag blijkbaar onder echt alle omstandigheden, en echt alles is fout?
En hij is de hele dag bezig geweest ze in te stellen? Steeds maar weer terug naar de auto? Allemaal speciale tools nodig?

Natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben en dit op Youtube zetten........

En wat je er mee doet is aan iedereen zelf, en misschien is hij wel de verlosser die alles beter weet (what`s in a name?) ;)

Gezien je valt over influencers die ingehuurd worden door Clew, en gesponsord worden qua Clew snowboardgear........hoe ga je dat los zien van 2024?
Anno 2024 wordt van alles door influencers gepromoot, dat is waarom ze ook influencers heten. ;)
Hoe bekender je bent hoe meer gratis merchandise je krijgt aangeboden om te promoten, tot inderdaad vermogens om het product maar te noemen bij je volgers.
Ik ben wel een zeer ervaren snowboarder, al 12 jaar elk jaar +-30 dagen in de sneeuw.
Echter geen gebruiker van quick entry bindings, aangezien ik 90% van mijn tijd offpiste of aan het splitboarden ben. En in de diepe sneeuw je bindingen aandoen gaat bijna niet met die quick entry dingen.

Angry snowboarder is wel een van de weinige reviewers die OOIT eens iets slechts zegt over een product. Ik ken nagenoeg geen enkele andere reviewer die ooit iets negatiefs zegt, want dan krijgen ze geen nieuwe producten meer.
Nidecker supermatic is nog nieuwer dan Clew en daar was Angry zelfs mega positief over, dus onzin argument dat hij nieuwe producten altijd ruk vind.
Zelf lees ik veel op snowboardingforum.com en daar zijn alle gebruikers negatief over Clew. Enkel de mega gesponsorders influences zijn positief. Maar ik ben ook niet meer de jongste, dus ik snap influencers sowieso niet en kijk ook nergens naar. Al die namen van Angry zijn filmpje had ik nog nooit van gehoord. Ik ken alleen freeriders.

Daarbij vind ik Burton helemaal niks, heb nog nooit iets van Burton gehad.
Daarom zei ik ook Nidecker Supermatic, hoef je ook geen speciale schoenen voor.
Nidecker is het zo'n beetje het grootste snowboard merk/fabriek van de wereld(Flow, Jones, Yes, Now) en is veruit het meest progressief in bindings, zoals Flow en Now.

Maar de echte conclusie waarom Clew ruk is, komt doordat ze antieke technologie gebruiken. Zoals straps aanpassen met een schroevendraaier, wtf, dat wordt al jaaaaaren niet meer gebruikt. Er zijn gewoon heel veel rare oplossingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
[...]

Beetje........
Wel snowboarder? Of zelfs dat niet?https://www.youtube.com/watch?v=OEXJFLBMoOs
Of Burton FTW?

Anderen die ze wel langdurig gebruiken hebben tenminste een onderlegde mening.

Burton vs CLEW Snowboard Bindings : Long Term Comparison

• Bruikbaar met elke snowboardschoen, geen dure nieuwe schoenen nodig. Gewoon de schoenen die je hebt en al lekker zitten
  • binding is met korting net zo duur of goedkoper dan Burton (zonder verplichte Burtonschoenen)
  • duo option : strap én step-in
  • losse baseplaten verkrijgbaar zodat je meerdere snowboards kan voorzien en niet overal een hele binding voor moet kopen
  • veiliger, want makkelijker uit te komen/ontgrendelen in "paniek/ongeluksituaties"
  • betere customer-service: ipv een enkele shop die Burton kan repareren of opsturen naar Burton, heeft Clew een snelle service die niet moeilijk doet.
    Zo als je kan horen lag het probleem bij hem maar stuurde Clew, binnen no-time een onderdeel op.
  • Clew is ook met onderdelen van andere merken te repareren, fijn als je op vakantie bent, Burton is dat niet.
  • Hoewel hij de Clews pas 1 jaar had vs de Burtons twee jaar, kon hij geen kwaliteitsverschillen aanwijzen, beide bindingen waren gewoon goed
  • en vroeger was "made in Germany" een extra selling point......
Vandaar ook zijn conclusie : ze zijn beide goed, maar de Clew is gewoon veelzijdiger, en hij prefereert dus de Clews boven de Burtons.
En heb je vragen dan kan je ze bij hem in de comments stellen.

Maar je hebt nog nooit iets goeds gehoord over Clew?

Meer/alles over Clew aan YouTubes vind je hier.

Denk je dat toen Burton begon vanuit hun garage dat anders was?
Dat ze netjes gingen wachten tot de big guys van hen gehoord hadden en dan Burton gear gingen kopen om dat eens te testen en te reviewen?
Nee toch, toen en ook nu heeft Burton gewoon een paar cracks in dienst om hun gear te promoten.
Niets mis mee toch?
En zo lijkt het me ook niet mis voor een jong merk als Clew (3 jaar nu?) om zo aan de weg te timmeren.

Ik kan sponsorship dan ook los zien van goede reviews kopen.
Ik zie hier en daar de issues, die overigens imo gewoon slijtage zijn na 100 dagen heavy snowboarden. Iets waar een gemiddelde Nederlander die 1x per jaar gaat 14 jaar over doet.
En dan is er gewoon een nieuw strapje te plaatsen, voor weinig.
Maar er wordt dan net gedaan alsof alle andere merken nooit een probleem hebben. :X
Je moest eens weten hoeveel ik al vervangen heb in al die jaren. Een baseplate die krassen maakt volges de Angry Snowboarder????? Heb je wel eens een flink gebruikt board of ski`s gezien na één seizoen waar geen krassen in zitten?
En laten we wel wezen, ik zie iemand als Jonathan Buckhouse en consorten niet gelijk als omgekocht, gewoon een dude die redelijk tot goed snowboard, en dit filmt.
En Clew gebruikt, die blijkbaar gewoon vast blijven zitten, en daar tevreden mee is. ;)

[YouTube: American's First Time Snowboarding in Europe]

Maar misschien ligt het probleem dus wel bij de verwachting van de supercrack?
Ik vind op maat gemaakte skischoenen met een flex 130 het fijnste skiën, alles daaronder zijn in mijn ogen sponzen en k*t.
Dat neemt niet weg dat, ik schat even ruim, ca 95% van de skiërs huurschoenen met een flex van 85-100 prima vinden skiën. :
Of het gegeven dat skicracks/pro`s, hun superdure schoenen na drie maanden continu gebruik gewoon weggooien, en nieuwe nemen.
Dat is niet omdat ze niet goed zijn maar omdat zelfs dat superdure spul een beperkte houdbaarheid/levensduur heeft.

Waarom zou deze binding dan anders zijn?

Wat een lang bericht over bindingen die je als snowboarder eigenlijk niet nodig hebt.

Ik heb altijd gesnowboard(21 jaar geleden begonnen), ik kan en wil niet skiën, en sinds ik het goed kan heb ik er echt geen last van om even 1 binding vast te maken als ik uit de lift ben.
Ik zoek een vlak stukje, maak binding vast en ben weg.
Even gaan zitten doe ik alleen als er echt geen vlak stukje is. Komt bijna niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Plenkske schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:16:
[...]

Wat een lang bericht over bindingen die je als snowboarder eigenlijk niet nodig hebt.

Ik heb altijd gesnowboard(21 jaar geleden begonnen), ik kan en wil niet skiën, en sinds ik het goed kan heb ik er echt geen last van om even 1 binding vast te maken als ik uit de lift ben.
Ik zoek een vlak stukje, maak binding vast en ben weg.
Even gaan zitten doe ik alleen als er echt geen vlak stukje is. Komt bijna niet voor.
Ik vind/vond (heb inmiddels al 15 jaar Flow bindingen) die straps juist wel altijd gedoe.
Zeker op vlakke glij stukken als je geen vaart meer hebt.

Wat ik vaak ook doe is gewoon ff tegen de sneeuw wal aanleunen als je de lift bent uitgestapt.

Ik loop alleen af en toe te klooien met sneeuw onder m'n schoenen waardoor de binding niet dicht wil.
Mn zus heeft een nieuwer type flow waarbij de bovenkant ook wat open gaat. Dat werkt beter. Misschien dat ik die er op laat schroeven als ik een keer een nieuw board koop.

Mn Burton Bullit begint wel erg oud te worden nu en mij eigenlijk wat te stijf.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:01
Heb zelf de supermatics een weekje getest. Vastmaken van gewone bindingen is ook prima. kost weinig tijd. Maar tis toch wel erg handig als je met skiers weg bent. Want nu kun je meteen met ze mee ipv eerst een vlak stuk zoeken, naar een stuk steppen dat stijl genoeg is etc.

Merk ook dat ik de bindingen nu sneller gewoon uit doe en een stukje loop als dat nodig is. Voordeel is dat ik de skiers dan meteen kan meeslepen als dat nodig is ;-)

Is het 400+ euro waard? neuh vast niet. Maar vind ze wel goed werken.

Wat negatieve dingen:
-Juiste afstelling is lastig. Vooral de bovenste strap moet je goed afstellen anders knellen je voeten af. Ze hoeven echt niet zo strak als gewone bindingen!
- Ja je kan met sneeuw in de binding gewoon vastmaken. Maar of je dat wilt is vraag 2. Vaak krijg je toch ongelijke druk onder je voet wat niet lekker board.
- Als je ze wel superstrak afsnoert, is het instappen lastig. Zelf heb ik ze niet heel strak, en dan zitten ze steviger dan mijn vorige bindingen met wel strak vastzetten. Waarschijnlijk door de bovenste strap die heel breed is.

Miss Waah moet ook nog even op mijn bindingen staan... als dat bevalt krijgt ze een setje van mij ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:01
Csotranme schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:08:
[...]

Ik ben meer een skier dan een snowboarden maar kan/heb allebei.
Op mijn snowboard heb ik Flow achter instappers en tot nu toe zweer ik daar bij... Zijn die Nideckers zoveel anders/beter?
De Burton Step On heb je weer speciale schoenen voor nodig net zoals je vroeger die vlakke plaat bindingen had.
Weet niet of dat nu zo handig is. Sowieso vraag ik me af hoe de steun is met die bindingen.
Ligt aan wat voor bindingen je wil en soort snowboarder je bent. Het is een evolutie van de flows volgens mij.

Hou je van stijf en strakke bindingen? dan zijn de nideckers wel fijn. Flows zijn wat soepeler dacht ik. Prima als je geen scheurijzer bent of van wat meer flexibel en speels houd.

Geen ervaring met flows helaas dus kan niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Waah schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:05:
[...]

Ligt aan wat voor bindingen je wil en soort snowboarder je bent. Het is een evolutie van de flows volgens mij.

Hou je van stijf en strakke bindingen? dan zijn de nideckers wel fijn. Flows zijn wat soepeler dacht ik. Prima als je geen scheurijzer bent of van wat meer flexibel en speels houd.

Geen ervaring met flows helaas dus kan niet vergelijken
Ik ben zelf voornamelijk een skiër. Ik pak mn board zo af en toe eens en voornamelijk bij verse poeder sneeuw buiten de piste.
Ik ga voornamelijk naar Kleinwalsertal en heb daar een local die met me mee gaat dan en in bezit is van lawine piepers.

Voor mij hoeft het dus niet snaarstrak te zijn maar wel enige feeling/wat vergevingsgezind. Voor nu ben ik heel blij met de Flow bindingen maar dus in die 15 jaar eigenlijk niks anders geprobeerd.

Qua skiën ben ik heel anders. Dat moet juist wel snaarstrak zijn.
Daarvoor heb ik Strolz Racing (de blauw/oranje) maatschoenen en extra strak laten schuimen en sinds vorig jaar Kästle RX12SL.
Had hiervoor Rossignol 9SL die altijd wel hard werken waren. Mn nieuwe RX12SL zijn echt een wereld van verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zat in Fiss in de voorjaarsvakantie. Ik heb tussen 9 en 11 uur rijen van dik 20 minuten gezien voor de gondels vanuit het dorp. Ik ben zelf nog maar een onzekere boarders, dus ik nam alle tijd. Maar voor wie echt een tocht wil maken is zo'n wachttijd (vast ook bij de andere liften) echt ruk.

Naar SFL moet je eigenlijk in januari gaan. Dan is het heerlijk (relatief) rustig en kan je echt genieten van het enorme gebied.

Zelf de zondagochtend direct begonnen met 3 uur privéles. Echt een toffe leraar (bij boarden toch vaak wat jongere heren ipv de oude knarren uit het dorp bij het skiën) en veel van hem geleerd. Helaas in de laatste run van die les op 100 meter van de eindbestemming hard onderuit gegaan waarbij mijn telefoon in mijn binnenzak haaks op de sneeuw en mijn ribben kwam te staan. Nu 3 weken verder slaap ik nog steeds met pijnstilling.

Ondanks dat op woensdag gewoon weer les genomen. Gecontroleerd naar beneden, ook op steilere hellingen lukt mij wel. Nu nog wat meer tempo zien te krijgen en de voorkant van het board meer richting dal krijgen.

Ik ga volgende week bij Alpine Sports in Den Hoorn voor het eerst op een indoor borstel/band baan (geen idee wat het precies is). Blijkbaar kan je daar je techniek flink verbeteren.

Ik heb de Burton StepOn bindingen als bijzonder prettig ervaren. Wel moest ik op zoek naar echt een vlak stuk piste om makkelijk in te stappen. En die is er dus een stuk minder dan in een SnowWorld. Enige jammere is dat ik er achter kwam dat mijn voeten blijkbaar aan het krimpen zijn en ik mijn schoenen eigenlijk nu een maatje te groot heb. Koop je heel je leven al een maatje 42, moet je blijkbaar 41 hebben (1 voet is zelfs nog iets kleiner, echt maf).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJrnTjOWJfZLGrzCbRcRkYB_sXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDnyBnZwkMEm4fYnEzeORCUU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 09-03-2024 15:56 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
steel123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:01:

Maar de echte conclusie waarom Clew ruk is, komt doordat ze antieke technologie gebruiken. Zoals straps aanpassen met een schroevendraaier, wtf, dat wordt al jaaaaaren niet meer gebruikt. Er zijn gewoon heel veel rare oplossingen gebruikt.
Ik hoor je, al zijn jouw woorden eigenlijk exact dezelfde als die van de Angry Snowboarder. ;)

En zeg je
Ik ben wel een zeer ervaren snowboarder, al 12 jaar elk jaar +-30 dagen in de sneeuw.
Echter geen gebruiker van quick entry bindings, aangezien ik 90% van mijn tijd offpiste of aan het splitboarden ben. En in de diepe sneeuw je bindingen aandoen gaat bijna niet met die quick entry dingen.
Waarmee je jezelf in een superklein groepje plaatst met haast extreme eisen aan de equipment.
Maar je hoeft die Step-in functie niet te gebruiken in de Pow, vanwege eventuele sneeuw onder de binding, gewoon strappen, dat wordt ook in reviews verteld.
Maar jij strapt je bindingen aan in de diepsneeuw? Nee toch? Of zoek je een plekje na het omhooglopen waar je niet een meter de sneeuw in hoeft te bukken en zoeken waar je bindingen zitten, en dan ook nog de sneeuw onder je boots moet verwijderen?
Net zoals je niet tijdens lunch met de backplates hoeft te blijven lopen, dan strap je gewoon alles los en loop je op alleen je boots.
Wel zo relaxt dus, drie opties met één binding.

En ik ben geen snowboarder, maar hoe vaak stel jij "on the fly" alles af?
Elke dag? Meerdere keren per dag? Elk uur?
Of eigenlijk alleen de eerste keer dat je ze gebruikt? En dat hooguit nadat je ze initieel niet helemaal goed afgesteld had, vóórdat je naar buiten ging?
En hoef je na juist afstellen eigenlijk nooit meer iets af te stellen?
Wat ik zie is dat overal dezelfde maat philips is gebruikt. Een simpel kort schroevendraaiertje en torx sleutel bij je geeft je dus acces tot alle verstellingen die je tijdens het snowboarden wil doen, zelfs je baseplate verzetten.
Want dat hoor ik niet van de Angry Snowboarder bij andere bindingen....dat je daar ook gereedschap voor nodig hebt en ze daarom k*t zijn.

Ik heb bij nieuwe schoenen ook altijd een torxsleutel bij me (zit gewoon altijd ergens in mijn jas, die 5 gram altijd meeslepen doe ik niet zo moeilijk over) om de schoen "on the fly" te kunnen verstellen.
En wil ik mijn straps verzetten dan moeten mijn schoenen uit en moet ik de hooks losschroeven en verzetten........met natuurlijk de kans dat als ik dat met mijn ogen dicht in de diepsneeuw doe ik iets verlies aan onderdelen die ik los moet maken. O jee, erg slecht van Atomic........dan ben ik de klos.

Laten we beginnen met dat de Angry Snowboarder ook "influencer" is/tracht te zijn met 42k abbonees (meer dan ik maar imo weinig).
En zijn mening in all caps waarbij hij roept dat hij nooit over het verlies van de aanschaf heen gaat komen geloven we natuurlijk gelijk, als een soort Trumpiaanse waarheid?
Laten we wel wezen, omdat dit de enige review is die alles afkraakt wil iedereen die geïnteresseerd is dat zien. Hij verbrand ze zelfs.
Maar kom op, hij verdient met elke hit, bij een gemiddelde van €3-€5 per 1000 views heeft hij inmiddels aan dit bashen 355 verdient in 1 maand.
Als je met €10/1000v rekent (max €0,01/view) heeft hij de bindingen er al lang uit en € 710 verdient. (en is hij inmiddels de Happy Snowboarder) ;)

Ik bedoel, het is allemaal zo negatief van hem, hij verliest alles als hij op de piste gaat verstellen? Misschien niet in de diepsneeuw gaan verstellen en alles loshalen?
Je hebt gereedschap nodig? Ik laat inderdaad ook altijd alles thuis, zeker de eerste dagen als ik moet finetunen, wat erg vervelend is als ik in Italië op de piste sta en terug naar Amsterdam moet voor een schroevendraaier, en dat meerdere keren per week dag. (oh wacht, overal op alle pistes staan rekken met alle veelgebruikte gereedschappen aan een ijzerdraadje, bij hem natuurlijk niet :+ )
En wat is er mis met huurbindingen, als er iets verkracht wordt door gebruikers zijn het die huurbindingen, die maak je dus maar beter sterk genoeg voor alle snowboardmonkeys. Dat sommige onderdelen van de base zo van huurbindingen af komt lijkt me eerder een zekerheidje dan een fail.
En een bijkomend voordeel daarvan is, zoals al werd opgemerkt in een review, mocht er toch iets stuk gaan, dat je waarschijnlijk in je vakantie al een reparatie kan doen met een onderdeel van een ander merk, zonder zoals ik met de carvschotels van mijn Atomics alle winkels in de buurt af te gaan om ze niet te vinden, en ze ook niet bij Atomic bij de spareparts te kunnen bestellen (schoenen waren €650 nieuw).
En dan heb ik het nog niet over al zijn aannames, hij verwacht dat dit stuk gaat, dat dat stuk gaat, dat de veren (ongezien) stuk gaan, dat je om uit te stappen de beugel helemaal omhoog moet trekken (duh, dat is één beweging terwijl je uitstapt), en dat hij meermaals een haak ontgrendeld kreeg (waarschijnlijk omdat hij Burton gewend is waarbij je niet recht inklikt maar wiebelt met je hak bij instappen.

Verder zal ik maar stoppen er over, anders wil ik ook een gratis paar van Clew als influencer en ga ik leren snowboarden. :+

Dat ze makkelijk los gaan zoals hij ook beweert zie ik hier niet echt, eerder een binding waar op vertrouwd wordt in omstandigheden waarin de gemiddelde Nederlander zich niet waagt. ;)
En in de pow wil je inderdaad dat ze vast blijven zitten, ik ben wel eens een uur op zoek geweest naar een ski die losgeklikt was in de diepsneeuw, ook zo fijn als je zonder stokken skiet. :N

Dus voor jou, in de Pow. En on the ridge(vanaf13:24). :)
En vrijwel alles met ook nog een camera in zijn hand, voor ons.

Maar goed, zo`n set bindingen voor €312 leek me zo slecht nog niet, volgens jou en Angry Snowboarder dus wel. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 10-03-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:20
Vandaag flinke storm in het Zillertal ;( Mayrhofen en Zillertal Arena waren al dicht vanaf de ochtend en dus ging iedereen (en ik dus ook) naar Hochzillertal. Wat een drukte, niet normaal. Linkerkant van het gebied was al dicht dus veel mensen gingen naar de kant van Hochfügen met ook dikke wachtrijen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRYac7jAF85YFJ4GhXEVWrP44q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqtC0BK9H56ANtlXBfn5KXkU.jpg?f=fotoalbum_large

En dat is ook nog een trage 4 zitter. Rond 13.00 ging de rest van de liften ook dicht, dus iedereen dus aan de kant van Hochfügen zat kon de bus pakken. Informatievoorziening met interactieve schermen vind ik daar toch best matig, Mayrhofen en Zillertal Arena hebben dat veel beter voor elkaar.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Erulezz schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:03:
Vandaag flinke storm in het Zillertal ;( Mayrhofen en Zillertal Arena waren al dicht vanaf de ochtend en dus ging iedereen (en ik dus ook) naar Hochzillertal. Wat een drukte, niet normaal. Linkerkant van het gebied was al dicht dus veel mensen gingen naar de kant van Hochfügen met ook dikke wachtrijen

[Afbeelding]

En dat is ook nog een trage 4 zitter. Rond 13.00 ging de rest van de liften ook dicht, dus iedereen dus aan de kant van Hochfügen zat kon de bus pakken. Informatievoorziening met interactieve schermen vind ik daar toch best matig, Mayrhofen en Zillertal Arena hebben dat veel beter voor elkaar.
Was de hintertux ook dicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volgende week zaterdag een mini ski (zo/ma/di) naar Fiss met het werk. ❄️🤓 Heb er zin in, sneeuw condities zijn nog prima gelukkig.

Iemand een goedkope tip om skikleding (Lidl) goed water dicht te krijgen? Is normale impregneer spray voldoende?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Harmen schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:33:

Iemand een goedkope tip om skikleding (Lidl) goed water dicht te krijgen? Is normale impregneer spray voldoende?
Misschien snap ik de vraag niet.

Maar dochter heeft skicombi van lidl gebruikt. Niks aan gedaan en na 5 weken gebruik nog altijd geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Plenkske schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:13:
[...]

Was de hintertux ook dicht ?
Jep. Föhn storm tot windkracht 11 daarboven (volgens het weerbericht in de Bergfex app).

* Orion84 was er met collega’s. Uiteindelijk bleek de Rastkogelbahn vanuit Vorderlanersbach nog wel te gaan evenals de twee stoeltjesliften daarboven. Dus hebben we daar nog een paar afdalingen kunnen doen. Na de lunch waren een collega en ik al wat eerder afgehaakt. Kort daarna nam de wind ook daar toe en heeft de rest er een aantal uur over gedaan voordat ze beneden waren. De gondelbaan hing regelmatig stil of draaide op lage snelheid. Blij dat ik in de Hexenkessl stond met een biertje in plaats van in de lange rij bij het bergstation :X

Dag erna was het weer prima weer. Maandag op dinsdag nog lekker verse sneeuw, dus dinsdagochtend nog heerlijk door de poeder kunnen surfen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

HGM schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:57:
[...]

Misschien snap ik de vraag niet.

Maar dochter heeft skicombi van lidl gebruikt. Niks aan gedaan en na 5 weken gebruik nog altijd geen probleem.
Vorig jaar set gebruikt en daarna gewassen. Beviel prima moet ik zeggen! Heb niet zoveel met dure merkkleding. Meestal is het na het wassen niet meer waterafstotend.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokey1808
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-05 13:52
Harmen schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:33:
Volgende week zaterdag een mini ski (zo/ma/di) naar Fiss met het werk. ❄️🤓 Heb er zin in, sneeuw condities zijn nog prima gelukkig.

Ik gebruik zelf altijd Nikwax. Daarmee was ik het eerst, en daarna laat ik nog een keer programma lopen met de impregneer om de waterafstotende laag te herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:18

JB

Cédric roelt!

Nou we mogen nog een paar dagen, maar de sneeuw komt waarschijnlijk te laat voor ons :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yokey1808 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 07:40:
[...]

Ik gebruik zelf altijd Nikwax. Daarmee was ik het eerst, en daarna laat ik nog een keer programma lopen met de impregneer om de waterafstotende laag te herstellen
Heb Harmisol gebruikt, ben benieuwd.
Zaterdagochtend richting Fiss, weersvoorspellingen zien er goed uit. Het wordt kouder enverse sneeuw. Laat maar komen! :9

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:12
Hier gebruik ik ook altijd Nikwax dmv inwassen.
Nu is mijn jas al wel wat aan de oude kant en hoewel ik hem voor de vakantie nog een behandeling gegeven had, was ie niet helemaal waterafstotend meer (zaterdag bij aankomst hadden wij regen en daarna een paar sneeuw dagen).
Denk dat het dus ook afhankelijk is van je kleding, leeftijd van de stof etc of inwassen werkt of dat je het moet spuiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:32
Gewoon ff om het plezier hier te delen :)

Donderdagochtend lekker richting Finkenberg, Oostenrijk! Heerlijk 4 daagjes in m'n eentje boarden, zal voornamelijk op de Hintertux Gletsjer zijn denk ik i.v.m. goede sneeuw. *O*

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-05 17:33
Net terug van een kleine week Oostenrijk (St. Anton). Nu weer de jaarlijkse vraag: Hoe krijg ik die lucht uit mijn snowboardschoenen en (deels leren) handschoenen?

Internet zegt overal "niet nat maken, gewoon laten drogen", maar met mijn zweetproductie vallen de mussen dood van het dak als ik het zo op zolder op berg. Laat staan als ik het volgend jaar tevoorschijn haal.

Iemand goeie tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hagdos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:12:
Net terug van een kleine week Oostenrijk (St. Anton). Nu weer de jaarlijkse vraag: Hoe krijg ik die lucht uit mijn snowboardschoenen en (deels leren) handschoenen?

Internet zegt overal "niet nat maken, gewoon laten drogen", maar met mijn zweetproductie vallen de mussen dood van het dak als ik het zo op zolder op berg. Laat staan als ik het volgend jaar tevoorschijn haal.

beter had je ze in de mooserwirt laten staan, daar had het niet opgevallen :+
Maar ik heb geaccepteerd dat het niet anders is, mijn handschoenen waren ook zeiknat van het zweet na weekje fiss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Haha, maar elk jaar nieuwe schoenen wordt wel een duur grapje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Snowboardschoen haal ik uit elkaar en was de binnenschoen in een koud badje Dettol. Met de handschoenen zou ik dat ook gewoon doen. Als je dat te heftig vind kun je ook wat Dettol vernevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In het kader van de napret heb ik 2 weken geleden een proefles snowboarden op een rollerbaan geboekt. Ook een mooie gelegenheid om te kijken of een maatje kleinere schoenen ook kan (en verdorie, dat past, kunnen mijn nieuwe Burton StepOn Photons wss toch op Marktplaats :(.)

Zo'n rollerbaan is wel bizar intensief zeg. Alles bij elkaar maar 3 keer 10 minuten erop gestaan, maar ik was aardig gesloopt. Volgens mij is het wel waanzinnig goed voor je techniek, want de kleinste beweging heeft al effect.

Ik wil eigenlijk wat lessen gaan inplannen, maar omdat indoor snowboarden op een rollenbaan blijkbaar niet zo populair is, zijn de lestijden extreem ongunstig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Vorig jaar voor het eerst op wintersport geweest met vrienden naar Solden. Op dag 1 dacht ik wel ff 4 uur prive-les te doen en de rest van de week mee te komen met de rest. Nou dat was heel confronterend en frustrerend.

Dit jaar met vriendin (ook 1e keer) een week naar Gargellen met een volle week prive-les voor ons samen. Enorme stappen gemaakt in het parallel skiën zelfs een stukje zwarte piste kunnen doen.

Volgend jaar al weer geboekt, met vrienden een week, en een week met vriendin.

Begonnen op m'n 37e en heb het virus te pakken, ik kijk er meer naar uit dan de zomervakantie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:18
Zie dat er veel mensen in Fiss zijn geweest, ik dit jaar ook. We gaan vaak de schoonfamilie en die gaan daar al jaren heen en waren erg enthousiast (heerlijke lange afdalingen, etc, etc). Dus dit jaar naar Fiss, mijn eerste keer. Ben zelf een keer of 8 wezen skiën en pas op mijn 23e begonnen, eigenlijk nooit les gehad. Zie mezelf niet als een enorm goede skier maar kom wel gewoon beneden zonder risico's en gebroken benen.

Wij waren ook in de voorjaarsvakantie en inderdaad, veel rijen als je na 9u kwam. In de middag papsneeuw. Heb twee dagen heerlijk geskied maar op een gegeven moment zelf vanaf de Masnerkopf helemaal terug gegaan in mijn eentje en via de Sattelkopf naar Fiss gegaan. Ik stond op die 61 en ik dacht: wat is het hier onvoorstelbaar steil, vond het niet leuk meer.

Maar ik had achteraf toch niet dat ik dacht: Fiss is het mooiste skigebied ooit. Ben een keer in Canazei geweest en dat vond ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Anoniem: 36835 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:32:
Vorig jaar voor het eerst op wintersport geweest met vrienden naar Solden. Op dag 1 dacht ik wel ff 4 uur prive-les te doen en de rest van de week mee te komen met de rest. Nou dat was heel confronterend en frustrerend.

Dit jaar met vriendin (ook 1e keer) een week naar Gargellen met een volle week prive-les voor ons samen. Enorme stappen gemaakt in het parallel skiën zelfs een stukje zwarte piste kunnen doen.
Let op dat het meer gaat om plezier hebben met zijn tweeën, dan dat je al een zwarte piste kan doen.
Als net beginnende skiërs hebben jullie denk ik veel meer plezier op een fijne glooiende blauwe of rode dan op een net te moeilijke zwarte.

Ik heb dit jaar diverse mensen met redelijke skitechniek en jaren ervaring daarin de zwarte piste(s) af moeten praten, omdat ze niet meer verder durfden.
Dat eerste stukje gaat namelijk vaak wel, verderop als het echt steil en soms ijzig wordt is dan een ander verhaal. En vaak zie je die moeilijke stukken niet bij het beginvan de piste.
Al blijf je natuurlijk elke berg, hoe hoog of steil ook, (centi)meter voor (centi)meter af skiën. Nooit de hele berg in één keer. ;)

Maar top dat jullie ook aangestoken zijn met het skivirus, gelukkig hoef je geen mondkapje meer op, beter wel een helm. :+

Ik heb volgend jaar ook al geboekt, naast de lift in Sauze d'Oulx en een overnachting op de heenweg in het dorp bij de entree van de tunnel waar ik op zaterdagochtend pas doorheen kan ivm de 7-daagse retour.
Ik weet dus nu al dat ik geen file heb op zaterdag en in 40 minuten op bestemming ben, zodat ik zaterdagochtend al op de ski`s kan staan. _/-\o_
Net als velen nu al zin in, in 8 dagen skiën. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 25-03-2024 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55

Dentheman

Zie signature

In een plastic zak, dichtknopen en (minstens) 24 uur in de vriezer. Ik heb dit laatst met gewone schoenen geprobeerd (na een lang weekend (apres)skiën) en dit werkte boven verwachting goed!

Wij waren begin dit jaar met het gezin naar Eucherts (La Rosiere), mijn eerste keer in Frankrijk voor een weekje skien en dat beviel redelijk, apartement + skipas aanzienlijk goedkoper dan Oostenrijk, maar de reis, eten/drinken zijn duurder dus onder de streep was het verschil klein. Het gebied was was mooi, met een paar heerlijke lange afdalingen.

2 weken geleden (zoals zovelen hier :p ) naar Serfaus (Fiss-Ladis) geweest voor een lang weekend met vrienden, de Oostenrijkse 'Gemütlichkeit' voelde als thuiskomen, helaas was het niet heel koud waardoor de lager gelegen pistes rond 10:00-11:00 al slush waren. Gelukkig was het hogerop nog wel te doen, maar aangezien men massaal de hoogte in trok werden ook die pistes behoorlijk rabbig.

Desalniettemin genoeg kilometers gemaakt en van de gezelligheid genoten ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Teijgetje schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Ik ben reuze benieuwd naar zijn ervaring.
Ik heb een beetje ook mijn oog er op laten vallen.

A: je kan tot op veel latere leeftijd doorskiën waarbij kleine lichamelijke ongemakken opgevangen worden.
B: je wordt gedurende de dag veel minder belast en dus minder moe.
C: je kan je geheel op techniek focussen.

En hoewel @YellowCube daar een mening over heeft, lijkt het mij fantastisch om je alleen met techniek bezig te hoeven houden én vol te gaan, omdat je gewrichten en spieren gespaard worden.

Natuurlijk moet je wat aan je lichamelijke conditie doen, ik had dag drie en vier best wel spierpijn met opstaan in de ochtend. Dat had er niet geweest als ik me goed voorbereid had, ik heb de eerste dagen alleen op techniek en ervaring vertrouwd.
Aan de andere kant heb ik al 20 jaar een Bakerse cyste achter mijn linker knie, die aan het eind van een weekje knallen toch echt wel voor ongemak zorgt.
Daar moet ik dan elke ochtend even doorheen aan het eind van de week, het wordt geleidelijk groter. En door de druk heb ik ook het idee dat mijn knie iets uit elkaar gedrukt wordt aan het eind van de week.
En daar doet geen voorbereiding iets tegen, dat moet er gewoon dit jaar af/uitgesneden worden. Na een week is het nu weg en moet de ruimte die in mijn kniegewricht/banden daardoor is ontstaan even straktrekken.

Eventueel een brace of ski-mojo zou dan best goed kunnen helpen.
Dat vals-spelen argument gaat me een beetje ver, net alsof je met stuurbekrachtiging vals speelt.
Dat had je vroeger toch ook niet............ :+
Maar als gezond skiën tot na mijn 70e me €65 (of minder) per week kost dan teken ik daar voor.
Pa heeft de ski-mojo vorige week geprobeerd ;)

In de winkel alles af laten stellen in NL en voor 50% van de aanschafprijs aan borg een week mee kunnen nemen.
Mocht het niet bevallen kon hij ze weer terug brengen tegen 150eur huur. Hij heeft besloten ze uiteindelijk te houden :) .

De eerste dag liep hij ermee de klooien vertelde hij, bleek uiteindelijk dat alles in elkaar geschoven was en afgezakt dus niet meer goed op zijn plek zat.
Voor dag 2 alles weer goed gezet op de juiste lengtes en beter vast gezet (hij had even niet in de gaten dat er speciale plastic staafjes bij zitten die voorkomen dat het in kan schuiven).

Hij zelf was er verder die week wel tevreden mee. Geen wow effect maar het werkt/helpt wel degelijk voor zijn knieën. Normaal gesproken klaagt hij steen en been bij wat slechtere condities maar moeders viel het op dat hij nergens over geklaagd heeft de rest van de week! *O*

Hij heeft de gewicht afstelling nu voor de volgende keer wel wat zwaarder laten zetten. Mag iets strakker vond hij. Met hele ski uitrusting aan ben je natuurlijk ook ietsje zwaarder.

De tijdelijke schroef bevestigingen op de schoenen schoten wel meermaals los dus het is wel aan te raden het sleuteltje mee te nemen de piste op.
Als de afstelling naar wens is boor je een gaatje in de rand van je schoenen voor de definitieve bevestiging dus dan ben je van dat probleem ook af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 13:27

• ...
...
Behalve dat ik er 0 interesse in heb verder geen mening over de verschillende instap bindingen maar:

- Als er EEN merk is waarvoor je in iedere uithoek (tot ieniemini gebiedjes in japan aan toe) spare parts kan vinden is het Burton.
- Voor nieuwe straps (wat 9 vd 10 x het probleem is met een snowboard binding) is ongeacht het merk eigenlijk altijd wel iets in elkaar te hacken met de onderdelen bak van de lokale shop.
- Als je een klein beetje serieus snowboard (zeker in de offpiste) zorg je gewoon dat je zelf wat spare parts bij je hebt. (schroefjes, straps, misschien een paar buckles)

Maargoed, dat is mijn ervaring van de afgelopen... 20 ish jaar snowboarden. ymmv
Cheesy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:02:
[...]

Snowboardschoen haal ik uit elkaar en was de binnenschoen in een koud badje Dettol. Met de handschoenen zou ik dat ook gewoon doen. Als je dat te heftig vind kun je ook wat Dettol vernevelen.
Dit. En sowieso goed drogen als je thuis komt. Dus binnenschoenen er uit en ff een paar dagen in het stookhok of een andere warme plek. Niet met de schoenentas er nog om meteen in de kast pleuren tot volgend jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 26-03-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Cheesy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:02:
[...]

Bedankt voor de tip. Waar vind je Dettol? De lokale supermarkt en drogist hebben het niet, alleen Dettol allesreiniger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
Seizoen is weer min of meer ten einde, dus nu weer op jacht naar nieuw materieel voor de clan

- Voor mn vrouw een stijvere buitenschoen gekocht, oude was te soepel wat tot weinig vorlage en gezwabber leidde. 50 Hele Eurotjes voor een gloedjenieuwe flex 100 van Nordica.
- Voor mn jongste dochter voor 115€ een paar vrijwel nieuwe Nordica Sportmachines 130 gekocht. Die skiede op net te grote schoenen. Nu van MP 26 naar MP 25.

Cabrio's koop je in 't najaar, skizooi in het voorjaar/zomer.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hagdos schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor de tip. Waar vind je Dettol? De lokale supermarkt en drogist hebben het niet, alleen Dettol allesreiniger.
Kruidvat zou het moeten hebben. Online wel uitverkocht. Wij doen ongeveer 10 jaar met zo’n fles ;) EAN 8710552261706

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 15:21
SkiFan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:11:
Seizoen is weer min of meer ten einde (...)
Min of meer ten einde? Ik ga over twee weken toch echt nog even richting Tignes om het seizoen af te sluiten.
Als ik de webcambeelden zo zie, ligt daar nog wel wat. Dat ligt er tegen die tijd ook vast nog wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gokw-Qi5me6ftFtjwLZnkhYxII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wfqaguvQpXBVYOvXSRlJEMix.png?f=fotoalbum_large

Of maak ik nu mensen jaloers? >:)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
SkiFan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:11:
Seizoen is weer min of meer ten einde, dus nu weer op jacht naar nieuw materieel voor de clan

- Voor mn vrouw een stijvere buitenschoen gekocht, oude was te soepel wat tot weinig vorlage en gezwabber leidde. 50 Hele Eurotjes voor een gloedjenieuwe flex 100 van Nordica.
- Voor mn jongste dochter voor 115€ een paar vrijwel nieuwe Nordica Sportmachines 130 gekocht. Die skiede op net te grote schoenen. Nu van MP 26 naar MP 25.

Cabrio's koop je in 't najaar, skizooi in het voorjaar/zomer.
Mooi merk dat Nordica, heb zelf voor mijn vriendin de Sportmachine 75 gekocht voor volgend jaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
dreamscape schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:12:
[...]
Of maak ik nu mensen jaloers? >:)
Nee hoor. Plekje vrij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
dreamscape schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:12:

Als ik de webcambeelden zo zie, ligt daar nog wel wat.
Ik zie nu al kale plekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Toch nog weekje naar het Stubaital met deel van het gezin. Eind april. De gletsjer is tot 20 mei geopend.

[ Voor 32% gewijzigd door SkiFan op 15-04-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Skilegende Hirscher maakt spectaculaire comeback en gaat voor Nederland uitkomen -
https://nos.nl/l/2517952

Dat is me een verassing zeg :o :o
Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen allemaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's idd bijzonder nieuws:

https://www.sportnews.bz/...-an-hirscher-vor-comeback

https://sport.orf.at/stories/3124800/

Der ehemalige ÖSV-Superstar Marcel Hirscher gibt ein Sensationscomeback im alpinen Skiweltcup. Der mittlerweile 35-Jährige kehrt im kommenden Winter für eine Saison in den Skizirkus zurück – und zwar für die Niederlande, das Geburtsland seiner Mutter. Der Österreichische Skiverband (ÖSV) bestätigte am Mittwoch den Nationenwechsel seines ehemaligen Superstars.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hij is dan een jaar of 35. Denk dat je dan vooral blessurevrij moet blijven, dan zou t moeten kunnen.

Misschien kan het helpen om Nederland weer een stapje verder te helpen om dit goed aan te pakken. Talent is er volgens mij wel, faciliteiten ook steeds meer, maar de doorstroming naar de volwassen world cup blijft nog net te weinig. En als de aanwas aan de onderkant net iets beter wordt (is nu denk ik erg uit de regio Snowworld / Wolfskamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
ZieMaar! schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:46:
Hij is dan een jaar of 35. Denk dat je dan vooral blessurevrij moet blijven, dan zou t moeten kunnen.

Misschien kan het helpen om Nederland weer een stapje verder te helpen om dit goed aan te pakken. Talent is er volgens mij wel, faciliteiten ook steeds meer, maar de doorstroming naar de volwassen world cup blijft nog net te weinig. En als de aanwas aan de onderkant net iets beter wordt (is nu denk ik erg uit de regio Snowworld / Wolfskamer).
Probleem is ook een beetje de Nederlandse ski bond. Was bij de laatste winterspelen dacht ik ook een hoop kritiek op hoe die de boel aanpakken.
Sporters die niet ondersteund worden door de bond etc en er dan maar voor kiezen om voor een ander land uit te komen.

Zou mooi zijn als Hirscher naast het zelf uitkomen voor NL ook zijn kennis en expertise gaat delen met de NL bond om talent te vinden, ondersteunen en vooral behouden.
Wellicht zelfs nog meer kennis overhalen naar NL vanuit Oostenrijk of andere grote ski landen.

Edit: Wat achtergrond informatie hoe het er aantoe gaat bij de NL ski bond https://nos.nl/artikel/24...komt-nu-voor-tsjechie-uit

[ Voor 8% gewijzigd door Csotranme op 24-04-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:13
Wat zijn de recente ervaringen in Serfaus? Wij willen volgend jaar naar Serfaus rond eind januari, maar hebben dit jaar pech gehad met het weer in Sölden (storm in maart), dus het belangrijkste is voor ons sneeuwzekerheid.

Hoe is daarnaast het skigebied en de drukte buiten de vakantieperiodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sneeuw eind januari, nooit zorgen om maken, dat is praktisch altijd goed. Storm: kan. Serfaus? Hoog, dus bij slecht weer wat minder. Altijd een van de drukste gebieden, typisch na aan slechte winter zijn dit soort gebieden nog drukker.

Wachten bij de lift zal wel meevallen, maar het zal verre van leeg zijn en drukker dan andere jaren.

Wat zoek je? Wat is gezelschap? Les nodig? Dan kunnen we betere tips geven :). Serfaus is mooi skiën, maar wellicht zijn er betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Riderider schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:36:
Wat zijn de recente ervaringen in Serfaus? Wij willen volgend jaar naar Serfaus rond eind januari, maar hebben dit jaar pech gehad met het weer in Sölden (storm in maart), dus het belangrijkste is voor ons sneeuwzekerheid.

Hoe is daarnaast het skigebied en de drukte buiten de vakantieperiodes?
Wij gaan jaarlijks naar SFL, maar dan in februari. Dan is door de drukte en het relatief warme weer van de laatste jaren de sneeuw in de middag pap.
Januari is een stuk rustiger en dan zijn de condities vaak beter. Zeker de noordkant van het gebied is behoorlijk sneeuwzeker, maar ik heb nog nooit toestanden zoals bijvoorbeeld in Winterberg afgelopen jaar meegemaakt.

Ik zeg, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Heeft er iemand tips om ergens te zoeken naar wat betaalbaardere appartementen?
We willen de 2e week van de kerstvakantie naar een gebied in Oostenrijk. Net zoals de rest van Nederland een niet te klein gebied met aardige kans op sneeuw. Apres ski hoeft niet top, we zijn met 2 gezinnen en zitten toch voornamelijk in het huisje. 8 personen verdeeld over 3 of 4 slaapkamers is wat we zoeken. Ik kreeg een mail van Schladming voor die periode waar je voor een huisje tussen de 3500 en 5500 euro betaalde.
Waar hoop ik op: iets van 1500-2000, waarbij het prima is om 's ochtends/ 's middags 10 minuten te rijden tussen huisje en piste.
Vorige keer, 2 jaar terug, zaten we voor 1100 in Prutz, onderaan de weg omhoog van Fiss, dat was echt geluk hebben, spotgoedkoop en een mooi gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
jopie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:00:
We willen de 2e week van de kerstvakantie naar een gebied in Oostenrijk.
https://www.urlaubambauer...AuMTcxNjYyNjIzMi42MC4wLjA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Dank je, ik merk wel dat verplaatsen naar eerste week van de vakantie duidelijk meer resultaten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
jopie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:00:
We willen de 2e week van de kerstvakantie naar een gebied in Oostenrijk. Net zoals de rest van Nederland een niet te klein gebied met aardige kans op sneeuw. Apres ski hoeft niet top, we zijn met 2 gezinnen en zitten toch voornamelijk in het huisje. 8 personen verdeeld over 3 of 4 slaapkamers is wat we zoeken. Ik kreeg een mail van Schladming voor die periode waar je voor een huisje tussen de 3500 en 5500 euro betaalde.
Waar hoop ik op: iets van 1500-2000, waarbij het prima is om 's ochtends/ 's middags 10 minuten te rijden tussen huisje en piste.
Vorige keer, 2 jaar terug, zaten we voor 1100 in Prutz, onderaan de weg omhoog van Fiss, dat was echt geluk hebben, spotgoedkoop en een mooi gebied.
Eben in Pongau, fijne plaats met binnen 30 minuten super veel opties (waaronder Schladming), bijvoorbeeld Ride & Relax. € 2000,- voor 8 personen is wel erg weinig voor de drukste week van het jaar.

Die regio is wel vrij ok qua skizekerheid en heeft als voordeel dat er weinig neerslag (wat rond de kerst vaak regen is) valt, dan doet de Weihnachtstau minder pijn.

Echt hoge gebieden zullen na de slechte winter drukker en dus duurder zijn.

Gebieden als Val Cenis en La Norma zijn waarschijnlijk veel beter passend bij jullie budget, maar allemaal noord hellingen (Schladming overigens ook), dat is in die periode niet altijd relaxed.
jopie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:41:
Dank je, ik merk wel dat verplaatsen naar eerste week van de vakantie duidelijk meer resultaten oplevert.
En de voorjaarsvakantie? Is dat geen optie (misschien ook afhankelijk van de regio waar je woont)?

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 25-05-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@jopie
Boerderijen doen vaak niet onder voor een 3 of 4 sterrenhotel.

Je kan ook hier informeren:

https://www.warter.at/en/warterhof.html

Wij hebben daar jaren heerlijke vakanties gehouden met grotere groepen (20-25+)
Zit om de hoek bij Schladming voor de cracks, maar ook bij de Fageralm/Forstau wat ook heel leuk skiën is (en (toen) goedkoper als je een pas neemt voor alleen de Fageralm) , meer familiegebiedje, niet te moelijk. Meestal zaten we daar bij het Aualm Chalet.

En als je bij de Fageralm/Forstau rechtdoor gaat kom je in Flachau uit.

En Hans Warter stookt zelf drank.......een proeverij is altijd leuk.
Je hoeft de deur niet uit om dronken te worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat Fageralm geen eigen weekpas meer heeft. Wel super mooi, boven geen kunstsneeuw, erg leuke dal afdaling en hoewel sommige die 2 zitters charmant vinden, denk ik dat het wat comfortabeler wordt nu met de gondel (die volgens mij in 2 delen gebouwd wordt).

Maar de meeste mensen zullen dit door de sleep liften een minder fijn gebied vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Is al weer een tijdje geleden dat wij daar waren.

De charme was toch wel dat het niet zo toeristisch was als de 4-berge Schaukel/Schladming, maar je daar ook prima naar toe kon met alle moderne liften van dien.
Wij gingen dan meer voor de toer over 4 bergen en terug via de Reiteralm, waarvoor wat planning vereist was en alleen goede skiërs mee mochten vanwege het tempo

Maar de komst van een cabine zal het inderdaad alleen maar leuker maken, en de sleepliftjes en 2 zitters hebben inderdaad hun eigen charme.

Ik denk toch dat ze nog passen verkopen voor de Fageralm alleen. (€370/6dagen)

Wel kun je met vroeg boeken via internet ca 50 euro besparen op je 6 daagse pas zag ik ergens.
Prijzen voor SkiAmadé 24/25 staan er nog niet op?

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 25-05-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Misschien dagkaarten, geen week passen, dat wordt gelijk de ski amadé kaart. Zie bijv https://www.reiteralm.at/...se-winter/mehrtageskarten. Wel jammer, want mocht je genoeg aan Fageralm (of Radstadt) hebben, dan zit je toch aan zo’n dure pas vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:49
Afgelopen jaren een weekje naar Winterberg geweest. Vorig jaar geboft met het weer en vrijwel alle pistes open en van redelijke kwaliteit (voornamelijk door alle sneeuwkanonnen). Dit jaar iets minder geluk, weinig sneeuwal, hoge temperaturen, dus maar een handvol pistes open.

Komend jaar willen we dat risco niet lopen en willen we graag in voorjaar (ZAT1mrt-ZAT8mrt) gaan Skien, in een gebied met wat meer sneeuwzekerheid. Aangezien we graag willen proberen de kosten wat te drukken, zouden we het fijn vinden om ergens een appartement te huren. Dan houden we kosten qua eten in de hand. Daarnaast vinden we het ook geen probleem om 's morgens en 's avonds een (max 30 min) ritje te moeten maken naar de dichtsbijzijnde gondel(s). Dit hebben we ook jaren in Ehrwald gedaan (en dan zelf ook naar omliggende gebieden gereden, zoals Lermoos, Gletsjer etc)

Ik heb zelf al wat proberen te zoeken, maar nog niet echt geslaagd. Ik weet ook niet waar ik goed aan doe. Een gletsjer gebied lijkt me over de top. Maar op welke hoogte ben je wel sneeuwzeker?
Als ik bijvoorbeeld naar vrienden kijk, die hadden afgelopen carnavalsvakantie in Ehrwald ook weinig tot slechte sneeuwomstandigheden.

Wie helpt me op weg naar het juiste gebied/omgeving en wellicht de gouden tip voor een leuk appartement?

2 volwassenen, 2 kinderen
EDIT: De te rijden afstand is niet echt een issue. Wonen in Zuid Limburg en met 1000 km zijn er legio mogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door wienesroa op 27-05-2024 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gargellen. O+

Daar zit een landal-ding naast de piste met appartementen geloof ik. Wij zitten zelf altijd in een hotel.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 27-05-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Gargellen. O+

Daar zit een landal-ding naast de piste met appartementen geloof ik. Wij zitten zelf altijd in een hotel.
Even snel gecheckt, "goedkoopste" landal appartement van 1-8 maart is 3500 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Hmm, dat is nog steeds wel een behoorlijk prijzige optie. Ik hoop op beter advies..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wienesroa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:58:
Hmm, dat is nog steeds wel een behoorlijk prijzige optie. Ik hoop op beter advies..?
Je vraag is nogal breed, dus niet echt een goed antwoord op.

Wat wij dan doen is een gebied opzoeken via www.wintersport.nl/skigebieden en vervolgens op de websites van de Tourismusverbanden kijken wat er aan accommodaties beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Plenkske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:32:
[...]

Even snel gecheckt, "goedkoopste" landal appartement van 1-8 maart is 3500 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
't blijft hoogseizoen, en je zit aan de lift in een sneeuwzeker gebied :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 27-05-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Maar dat is nou juist wat geen harde eis, verre van zelfs:
Daarnaast vinden we het ook geen probleem om 's morgens en 's avonds een (max 30 min) ritje te moeten maken naar de dichtsbijzijnde gondel(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Voor wat je wilt, zou ik eens in het Zillertal kijken, kun je alle kanten op, van vrij laag tot aan de Tuxer gletsjer.

Het beste doe je dat via zillertal.at, daar vind je makkelijk huisjes en appartementen die zeer betaalbaar zijn.

https://www.zillertal.at/buchen/unterkuenfte

[ Voor 9% gewijzigd door SkiFan op 27-05-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:44
Kijk eens naar Val Gardena (val-gardena.com of valgardena.it).
Appartementen vanaf 850€ voor 4 personen in die week, skibus is gratis.
Je zit dan gelijk in 1 van de mooiste/grootste skigebieden ter wereld, Oneindig veel kilometers en je kunt elke dag een andere tocht skieen. Sneeuwzeker, mooie vergezichten en geweldig eten.
Het zal een 900km rijden zijn vanaf zuid Limburg. Qua kosten zit je wel een dure skipas, dus dat is een aandachtspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als rijden geen probleem is, zou ik, als de Dolomieten een optie zijn, ergens in Val di Fassa of Moena gaan zitten. Vanuit daar heb je talloze gebieden op max 30 minuten rijden. Met de Vallee Silver pas ben je ook goedkoper uit. Zelf vind ik de niet SR gebieden eigenlijk leuker. Niet zo druk (wat Val Gardena zeker wel gaat zijn in die periode), wat authentieker etc. Maar goed, de SR kan dan niet (met de Vallee Silver pas, wel met de volledige), maar eigenlijk is de sr zelf niet zo interessant.

Maar ook daar is het natuurlijk niet goedkoop.

Echte prijsbewust skiën doe je bijv in Val Cenis of La Norma. Boeken via Sunweb oid.

Voor concreter advies: wat zoek je (naast prijs)? Nl les of nl kinderen? Offpiste mogelijkheden? Apresski? Wat voor soort pistes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Wij kunnen allemaal wel aardig skien, dus les is niet noodzakelijk.

- afstand: 1000km vanaf zuidlimburg is zo'n beetje grens, maar als het perfecte plaatje op 1100/1200 bevindt, is dat maar zo.
- Liefst lage kosten, dus appartement met supermarkt binnen 10min met auto, of half pension, indien prijs goed is.
- MAX 30min met auto van piste, huisje aan piste is niet direct noodzaak. Skibox op auto, waar we skis bewaren en schoenen meeslepen kost geen moeite. In W'berg / Ehrwald deden we dit ook steeds
- apres ski niet nodig
- offpiste ook geen behoefte aan
- restaurantjes in de buurt ook niet noodzakelijk.Als we de drang naar uiteten niet kunnen weerstaan, pakken we de auto wel.
- De kinderen gaan graag mee skien maar het zal geen 8u begin en 16u van piste af zijn. Daar zijn ze nog te klein voor. Dus we hebben tijd genoeg om even ontbijt te verzorgen, aankleden, rustig naar piste. Smiddags ergens hapje eten,. Vandaar ook dat ik geen super de luxe gebied met 250km aan pistes etc zoek, daar zijn ze nog te klein voor. 6-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
wienesroa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:47:

- afstand: 1000km vanaf zuidlimburg is zo'n beetje grens, maar als het perfecte plaatje op 1100/1200 bevindt, is dat maar zo.
- Liefst lage kosten, dus appartement met supermarkt binnen 10min met auto, of half pension, indien prijs goed is.
- MAX 30min met auto van piste, huisje aan piste is niet direct noodzaak. Skibox op auto, waar we skis bewaren en schoenen meeslepen kost geen moeite. In W'berg / Ehrwald deden we dit ook steeds
- apres ski niet nodig
- restaurantjes in de buurt ook niet noodzakelijk.Als we de drang naar uiteten niet kunnen weerstaan, pakken we de auto wel.
- De kinderen gaan graag mee skien maar het zal geen 8u begin en 16u van piste af zijn. Daar zijn ze nog te klein voor. Dus we hebben tijd genoeg om even ontbijt te verzorgen, aankleden, rustig naar piste. Smiddags ergens hapje eten,. Vandaar ook dat ik geen super de luxe gebied met 250km aan pistes etc zoek, daar zijn ze nog te klein voor. 6-10.
Val Cenis? Daar zit alles wat je zoekt en kun je nog aan de piste zitten ook nog....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hoe speciaal wil je het hebben? Als je Winterberg gewend bent, is het al snel prima. Ik heb hele leuke vakanties gehad in super kleine gebieden zoals Füssener Jochle en Bad Hindelang.

Je kan ook voor een kleiner gebiedje gaan, zoals Fendels. Ligt tegenover Serfaus, Fiss, Ladis dus daar kun je eventueel ook een dag heen. Maar ook Nauders ligt in dezelfde regio. En je kan zelfs naar Ischl via Samnaun. Allemaal circa binnen 30 minuten rijden.

Wat betreft Gargellen: in Schruns Tschagguns of Gaschurn-Partenen zijn ook wel accomodaties tussen € 1100 en € 1600 te vinden. Je kan dan ook heel makkelijk naar Silvretta Montafon.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 28-05-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
wienesroa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:47:

- apres ski niet nodig
Val Cenis blijft dan ook mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-05 17:48
Ook ik ben me weer aan het oriënteren op de komende wintersport. Beetje context;

Afgelopen voorjaarsvakantie zijn we naar Silvretta Montafon geweest. Mijn vrouw en ik deelden een appartement met mijn zus en haar partner, en we verbleven in Partenen. De zus van mijn vrouw verbleef met haar man en jonge dochter (1,5 jaar) in Gaschurn. Oma was mee als vliegende oppas en verbleef in een ander hotel in Gaschurn. Eigenlijk waren we enorm enthousiast over deze vakantie. Gaschurn was een leuk dorpje, de afstand vanaf NL was erg prettig (o.a. met de kleine van 1,5 en het elektrisch rijden), het skigebied ging hoog genoeg voor de sneeuwcondities en de drukte viel ons nog enigszins mee.

Desondanks vielen me een paar dingen op.
  • Het dorp is geen onderdeel van het skigebied. Je gaat met de gondel omhoog, en komt pas aan het eind vd dag naar beneden. Dat is voor oma en de dreumes niet heel gezellig. Het dorp ligt ook vrij laag, waardoor er vrijwel geen sneeuw lag en ze meer in de regen speelden.
  • We hebben weinig gebruik gemaakt van de grootte van het gebied. We zijn een dagje naar de Hochalp zijde geweest, maar hebben ons vooral op de Nova kant uitstekend vermaakt. Alle andere gebieden die in de pas vallen hebben we niet aangedaan (zoals Gargellen, Brandnertal, etc.)
Ik zit nu alvast wat rond te kijken naar eventuele andere gebieden, die de 'downsides' wat meer ondervangen. Maar ik merk ook al gauw dat er dan weer andere zaken gaan spelen. Franse skidorpen liggen soms wat hoger en meer in de gebieden, maar die zijn vanuit Noord Nederland toch wel fors verder rijden. Gargellen lijkt me gaaf, maar het is lastig om voor ons gemengd gezelschap accomodaties te vinden (laat staan enigszins betaalbaar).

Welke gebieden zie ik over het hoofd? Waar zou ik nog eens in kunnen duiken? Ik hoor graag jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Luuk741 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:04:
Ook ik ben me weer aan het oriënteren op de komende wintersport. Beetje context;

Afgelopen voorjaarsvakantie zijn we naar Silvretta Montafon geweest. Mijn vrouw en ik deelden een appartement met mijn zus en haar partner, en we verbleven in Partenen. De zus van mijn vrouw verbleef met haar man en jonge dochter (1,5 jaar) in Gaschurn. Oma was mee als vliegende oppas en verbleef in een ander hotel in Gaschurn. Eigenlijk waren we enorm enthousiast over deze vakantie. Gaschurn was een leuk dorpje, de afstand vanaf NL was erg prettig (o.a. met de kleine van 1,5 en het elektrisch rijden), het skigebied ging hoog genoeg voor de sneeuwcondities en de drukte viel ons nog enigszins mee.

• Het dorp is geen onderdeel van het skigebied. Je gaat met de gondel omhoog, en komt pas aan het eind vd dag naar beneden. Dat is voor oma en de dreumes niet heel gezellig. Het dorp ligt ook vrij laag, waardoor er vrijwel geen sneeuw lag en ze meer in de regen speelden.
  • We hebben weinig gebruik gemaakt van de grootte van het gebied. We zijn een dagje naar de Hochalp zijde geweest, maar hebben ons vooral op de Nova kant uitstekend vermaakt. Alle andere gebieden die in de pas vallen hebben we niet aangedaan (zoals Gargellen, Brandnertal, etc.)
Ik zit nu alvast wat rond te kijken naar eventuele andere gebieden, die de 'downsides' wat meer ondervangen. Maar ik merk ook al gauw dat er dan weer andere zaken gaan spelen. Franse skidorpen liggen soms wat hoger en meer in de gebieden, maar die zijn vanuit Noord Nederland toch wel fors verder rijden. Gargellen lijkt me gaaf, maar het is lastig om voor ons gemengd gezelschap accomodaties te vinden (laat staan enigszins betaalbaar).

Welke gebieden zie ik over het hoofd? Waar zou ik nog eens in kunnen duiken? Ik hoor graag jullie tips!
Ik herken je probleem. In Oostenrijk is dit gewoon heel weinig. Je zou eens kunnen kijken naar Hochfügen of andere dorpen aan de piste: https://www.snowplaza.nl/...commodaties-aan-de-piste/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Luuk741 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:04:

Dus:
- redelijk goed bereikbaar (wat betekent dat precies voor jou?)
- dorp dat echt bij t gebied hoort
- niet al te groot gebied
- bij voorkeur sneeuw in het dorp (is dit harde eis? Deze maakt het duur namelijk, ik heb em niet zo nauw meegenomen iig )
- Oostenrijk?

Als dat klopt zijn er wel wat opties. Allereerst Berwang, dichtbij, vinkt alle boxjes (behalve heel rustig of goedkoop). Ongeveer net zo ver als Montafon zijn Damuls (al zal dat denk ik te duur zijn) of Warth Schrocken? Voldoet denk ik aan al je wensen. Andere optie, maar verder, is misschien iets als Bad Kleinkirchheim, Turracher Hohe oid? Iets van de Schneebarencard (tauplitz, loser, Riesneral ). Geen sneeuw garantie in het dal dan meer.

Als je Montafon niet te druk vond: misschien ook gewoon Riezlern? Denk dat Montafon en KWT vergelijkbaar zijn qua drukte, al het andere dat ik noemde is rustiger, normaal gesproken.

Prijs wordt hoger door:
Sneeuw garantie in het dorp
Heel goed bereikbaar
Veel piste kilometers

Met name die sneeuw in t dorp zou ik misschien laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
ZieMaar! schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Dus:
- redelijk goed bereikbaar (wat betekent dat precies voor jou?)
- dorp dat echt bij t gebied hoort
- niet al te groot gebied
- bij voorkeur sneeuw in het dorp (is dit harde eis? Deze maakt het duur namelijk, ik heb em niet zo nauw meegenomen iig )
- Oostenrijk?

Als dat klopt zijn er wel wat opties. Allereerst Berwang, dichtbij, vinkt alle boxjes (behalve heel rustig of goedkoop). Ongeveer net zo ver als Montafon zijn Damuls (al zal dat denk ik te duur zijn) of Warth Schrocken? Voldoet denk ik aan al je wensen. Andere optie, maar verder, is misschien iets als Bad Kleinkirchheim, Turracher Hohe oid? Iets van de Schneebarencard (tauplitz, loser, Riesneral ). Geen sneeuw garantie in het dal dan meer.

Als je Montafon niet te druk vond: misschien ook gewoon Riezlern? Denk dat Montafon en KWT vergelijkbaar zijn qua drukte, al het andere dat ik noemde is rustiger, normaal gesproken.

Prijs wordt hoger door:
Sneeuw garantie in het dorp
Heel goed bereikbaar
Veel piste kilometers

Met name die sneeuw in t dorp zou ik misschien laten varen.
Thanks voor je reactie! Oostenrijk is denk ik geen harde eis, maar Zwitserland is vrij prijzig en Italië en Frankrijk zijn beide in de regel wel een stuk verder rijden.

Goede tips wel! Damuls had ik al kort naar gekeken, maar de aantallen accomodaties zijn beperkt en daardoor wel vrij duur. Berwang leek me leuk, maar zag dat de pistes qua hoogte beperkt blijven (max ongeveer 1600-1700m?). Afgelopen jaar in Montafon was dat ongeveer de hoogte waaronder het slush werd, dus ben wat huiverig mbt de sneeuwcondities. Aan de andere kant was het dit jaar ook wel vrij warm tot hoge hoogte. Warth-Schrocken zal ik nog eens uitzoeken, lijkt wel veel te bieden te hebben!

Bij de overige opties is de afstand/reistijd nog wel een dingetje. Helaas voor nu, want in mijn jeugd ben ik een aantal keer met veel plezier naar katschberghohe geweest! Denk ook zeker dat die gebieden tzt de revue wel gaan passeren.

In 2021 en 2022 zijn we naar Riezlern geweest, maar dat was toen nog niet in deze samenstelling. Beviel ons toen ook goed, met de pistes op de Heuberg heb je ook wat gemakkelijker verbinding met het dorp (en dus met oma en de dochter). Misschien niet eens gek om weer eens heen te gaan, maar andere gebieden ontdekken is natuurlijk ook altijd enorm leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Check. Dat lange rijden snap ik en dat je dan Italië overslaat snap ik ook.

Afgelopen jaar was wel echt een slecht jaar, dat is niet de norm. De expositie maakt ook veel uit qua slush. Ik neem aan dat je in de voorjaarsvakantie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
@ZieMaar! 'Helaas' wel, er wordt gewerkt in het onderwijs. Dat maakt het vinden van de appartementen cq hotels ook wel wat lastiger natuurlijk. Maar we hebben nog even, en dit is ook deel van de voorpret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De voorjaarsvakantie is niet een vakantie waarbij ik me bij voorbaat veel zorgen over slush zou maken. Het kan, zeker op zuidhellingen die lager liggen, maar het hoeft zeker niet. Het is druk, dus bulten krijg je sowieso. Warth Schrocken hebben vooral noordhellingen, daar zul je, ongeacht het weer, weinig slush hebben.

Berwang kan, bij wat hogere temperaturen, rond de Thannelerkarlift slushy worden. Maar in wat kleiner gebied ontdek en onthoud je dat na 1 dag vanzelf.

Let ook ff op dat t aanbod nog lang niet volledig beschikbaar is nu in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Luuk741
Misschien is dit dan wat
Voor 7 volwassenen en 1 kind kom je op €2644 (3 appartementen)

Ehenbichl, Reutte ligt vlak bij Berwang en ook niet ver van Lermoos e.a.
Jaren plezier gehad in Berwang (Bichlbach, appartementen Wiesenruh) en Lermoos, ook lekker net over de grens en geen vignet nodig.
Supermarkten zitten allemaal in Reutte, oa Lidl, Hofer, Mpreis.
En de Highline 179 is ook een bezoekje waard als je geen hoogtevrees hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 29-05-2024 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
@Teijgetje thanks voor de tip! In die hoek zijn we weleens in de zomer geweest, ik kan me voorstellen dat dat in de winter ook prachtig is. Voor nu zoek ik wel naar een accomodatie dichter bij de pistes, in ieder geval voor de ouders met het kind en de oma. We blijven dus nog lekker rondkijken :-)

@ZieMaar! De afgelopen jaren boekten we steeds vrij laat en dan was het voor de voorjaarsvakantie wel zoeken naar een plekje. Vanaf wanneer zijn de meeste accomodaties in de regel wel weer zichtbaar/boekbaar denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Nou, zou niet te lang wachten. Paar van m'n vaste plekjes kon ik dit jaar al niet meer boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Augustus/ September gok ik? Populaire dingen kom je bijna niet tussen (in Oostenrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het helpt ook om juist niet op booking.com te zoeken. Het overgrote deel staat daar namelijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Wat zijn goede alternatieven?
Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste