[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ah in Zauchensee…dat is natuurlijk verbonden maar blijft toch echt een ander gebied qua gevoel :). Dat zijn wel echt normale zwarte pistes, qua steilheid. Denk dat die aan de overkant makkelijker is, maar wellicht komt die volgend jaar ;)?

Ik heb overigens die zwarte in Alpendorf niet gedaan, maar kan me niet aan de indruk ontdekken dat ie vooral zwart zijn om gestuntel in de sleepliften te voorkomen :).

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 12-03-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:24
Zauchensee ook geweest. Heb je ook die liften gedaan @miicker ?
Die zwarte niet gedaan. Wel de ski route aan de top.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:00:
Ah in Zauchensee…dat is natuurlijk verbonden maar blijft toch echt een ander gebied qua gevoel :). Dat zijn wel echt normale zwarte pistes, qua steilheid. Denk dat die aan de overkant makkelijker is, maar wellicht komt die volgend jaar ;)?

Ik heb overigens die zwarte in Alpendorf niet gedaan, maar kan me niet aan de indruk ontdekken dat ie vooral zwart zijn om gestuntel in de sleepliften te voorkomen :).
Ja die linke zwarte was makkelijker, maar zwart kost me nog veel moeite (en kracht) dus dan maar liever een kortere meer steile zwarte piste :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZf-efnd1so99GpeDcc7GiCHej4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISwojCunbZbIFkWfJOTLnkMO.jpg?f=fotoalbum_large

In 2019 was het zicht daar ook niet top :+ Zoveel sneeuw heb ik in al die jaren (25+) nog nooit meegemaakt. Met helikopters waren ze toentertijd de bomen aan het schoonblazen bij de liften, zodat er geen op de kabels zouden vallen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
ZieMaar! schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:00:
De Stegbachlift leek dit jaar permanent gesloten, de enige open zwarte piste was de Hexenschuss (piste 32): een korte venijnige helling.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:10
Zijn er nog mensen die komende week gaan? Wij vertrekken a.s. zaterdag naar Saalbach voor een weekje. Als ik de temperaturen zo zie ben ik wel een beetje bang voor de omstandigheden.. Allemaal 10+ graden die week.

Dat is dan wel in het dal maar dan is het in de middag ook niet koud meer op de berg. Hoop dat we dan in ieder geval in de ochtenden nog fijn kunnen skiën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja, ik vertrek naar Cervinia. Afgelopen week een meter verse sneeuw in t dorp erbij en vrij zonnige vooruitzichten :).

In Saalbach is het denk ik nog prima, als je slim skiet (met de zon mee) en vroeg begint. Dat het niet vriest maakt minder uit dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Jep, morgenvroeg 1 dag naar Ehrwald en zaterdag doorreizen naar Galtür / Ischgl. Zin in (y)

Benieuwd of het zonnetje nog tevoorschijn komt volgende week. Volgens de voorspellingen gaat de harde wind van de laatste tijd wat liggen, dat is al erg fijn.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
HansAnders07 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:43:
Zijn er nog mensen die komende week gaan? Wij vertrekken a.s. zaterdag naar Saalbach voor een weekje. Als ik de temperaturen zo zie ben ik wel een beetje bang voor de omstandigheden.. Allemaal 10+ graden die week.

Dat is dan wel in het dal maar dan is het in de middag ook niet koud meer op de berg. Hoop dat we dan in ieder geval in de ochtenden nog fijn kunnen skiën.
Denk dat je nog prima kunt skien. Wat @ZieMaar! zegt en hoog blijven. En vroeg beginnen. Volgens mij gaan de liften om 8:15 al open? Dal afdalingen kun je beter overslaan in de middag.
Was er met kerst. Toen lag er minder sneeuw op de piste en bijna niks naast de piste. Als ik nu naar de webcam kijkt, ligt er meer. Toen was het ook zo een week met dagen zonder vorst en 12 graden. Hebben toen prima kunnen skien. Maar dus geen dal afdalingen in de middag doen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09 21:24
We vertrekken morgen naar Les Menuires, daar kan je altijd wel goed skiën. Ik vind een beetje pap aan het einde van de dag eigenlijk helemaal niet zo erg, lekker terrasje pakken in de zon en genieten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Topcondities in Silvretta Montafon vandaag en gisteren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTwxVLcSrnQl-5tkkBxskKijzOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRCWViBK5rbuJPraSdhiQgAK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKx-bB_FxqUukf90u26ljf02L-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq3NhebBZanLrPfluOc8VUQn.jpg?f=fotoalbum_large

Les Menuires vandaag. Toch een verstandig om op tijd te gaan skiën en hoog te blijven. Slush begint al rond 14u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
larrylaffer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:02:

Les Menuires vandaag. Toch een verstandig om op tijd te gaan skiën en hoog te blijven. Slush begint al rond 14u.
Heb je een skipas voor het hele gebied? Saint Martin en Courchevel zijn goed begaanbaar mits je in de ochtend gaat. En voor de beste sneeuw kan je even naar Val Thorens skiën.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
XWB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Heb je een skipas voor het hele gebied? Saint Martin en Courchevel zijn goed begaanbaar mits je in de ochtend gaat. En voor de beste sneeuw kan je even naar Val Thorens skiën.
We hebben inderdaad pas voor het hele gebied. St Martin de Belleville doen we niet meer tegenwoordig. Dat is een beetje saai en daar ski het nu echt de modder in volgens mij. We hebben het vandaag laat in de ochtend al niet meer aangedurfd. Morgen vroeg op en naar Courchevel, en de Orell slaan we eigenlijk ook nooit over. Altijd mooi.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 16:18

link_mario

Ofwa?

Afgelopen week in de Skiwelt geweest. We reden een groen dal in, maar boven was het fantastisch op de koudere dagen. Op de 2 warmere dagen was het rond 10 uur al een bulten paradijs op de pistes, maar ook dat heeft wel iets.

Onderstaande foto's zijn allemaal op 1 dag gemaakt. Regen in het dal in de ochtend, met een zakkende sneeuwgrens. Daarna klaarde het op en hebben we (op en vlak naast de piste) door de verse sneeuw sporen kunnen trekken.

Erg fijne week, zelf nog 4 dagen op de latten gestaan ondanks dat we een baby van 3 maanden bij hadden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8jhbcrQaOKIEQzScVui_QK0ga0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wdqf4jrDrwGtNXXaBBjzyMFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqpwbw6WcEJf8hRJkGXdavhZw8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc3UEzVTkyv5gJBX6XA3Bz1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuLWeGhtFpNX89rDWaydh5fSOWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZ6IPcDPcgsVcd8J7Bjc9vTs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_aP-dOar5yuhjGg9jCkdbUBlqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBb1GPAWyCrlojnNnUCHJ3Nj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUYvwnEp0zJiK2lUAxNA5wc6Img=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QETyJYmJyTZl0lbGc2FL2NoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwLeYZ_H6SpLrblfxtjDVH71BL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJp19l8cAhaRulyv2AkawFCR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hier in Cervinia is het prima. Zaterdag wat later aangekomen dan verwacht, strakblauw maar wat druk dus toch maar niet geskied. Zondag begon redelijk, wolken in het dal maar boven de 2500m zonnig. Dat trok echter wel dicht na een uurtje of twee in de sneeuw en toen begon het te sneeuwen en iedereen die ooit in Cervinia geweest is, weet het: je ziet helemaal niets meer.

Daarna drie schitterende en zonnige dagen gehad. Onder de 2500m wordt het na een uurtje of 12 papperig, zeker op de spaarzame zuidstukjes. Verder blijft de sneeuw goed.

Morgen lijkt het wat bewolkter te worden en vrijdag nog wat slechter, dus even zien wat de plannen worden. Pila zal morgen wel goed zijn, maar Cervinia misschien ook. Vrijdag Pila of Torgnon waarschijnlijk.

Foto’s?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tqHeadkodCI_a4kTFzZuztbzbs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fA9uCTX21a4SAjB4SLVjDdZ9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DyumT3t85qXHSUuSE8bi_BH9Mg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwaxSq7qlnIY1rsS2YGSjnpy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzER_krhT29zq68p09ib6MRbP1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4LXwkRjOzvNIiNTWywhU0Wq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZBD72dChcHzKz7ZbOqS5V73Z_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85drLnyddPHl1q7FT41Po0zG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Afgelopen (halve) week in Zell-am-See gezeten met collega’s. Beetje een treurig gezicht die dalafdalingen die als een smal wit lint door het groenbruine landschap lopen.

Woensdag in Zell-am-See zelf geweest (AreitExpress). Bovenin nog wel redelijk, maar hoe verder je naar beneden ging hoe meer het een mix werd van zachte sneeuw en ijsplaten. Laatste stuk van de dal afdaling zelf maar overgeslagen. Later in de week kwam daar het bruin ook al veelvuldig doorheen.

Rest van de week dus maar naar de Kitzsteinhorn uitgeweken. Daar was het een stuk beter, maar daardoor ook wel erg druk, wat met name een totale chaos oplevert op de onderste piste aan het eind van de dag.

Collega’s hadden vanuit Zell-am-See ook nog de tocht naar Saalbach gemaakt. Maar daar hadden ze achteraf wel een beetje spijt van. Ook omdat je voor die tocht de nodige dalafdalingen nodig hebt die er dus beroerd bij lagen.

Hoe dan ook wel genoten. Lekker in de zon kunnen lunchen en après skiën is ook wat waard.

Het uitzicht vanaf de Kitzsteinhorn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4jNHsAd-qLrXh2Qli6PGnLwi80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fFTjwiFtRK49UVAXQKH4di3.jpg?f=fotoalbum_large

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Orion84 ik was daar ook! :w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4DN_vEJAMQLAt3ERmOYWUgQlKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Zv9ROsPzRUjJTxVyW9wFHQT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

:D

Dutchweek stelde niet veel voor vond ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

JB schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:12:
[...]

:D

Dutchweek stelde niet veel voor vond ik.
De SlamFM DJ in de Cabrio bar was vooral goed in het volume veel te hoog zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:10
Wij zijn gisteravond terug gekomen van een weekje Hinterglemm. Meeste dagen echt lekker gehad, alleen wel onwijs warme temperaturen. Afdalingen waren na de lunch dan ook vrij matig waardoor het lastig was om naar andere gebieden te gaan.

Gelukkig wel overal heel rustig op de piste. Laatste dag wat verse sneeuw en het koelde alweer mooi af, voor de komende dagen stond er weer verse sneeuw op de planning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
We zijn op zoek naar een skigebiedje in de kerstvakantie rond de grens Duitsland - Oostenrijk voor ons jong gezin. Nu lijkt mij het Kleinwalsertal erg leuk. Ik kwam echter ook aanbiedingen tegen in Oberjoch / Bad Hindelang, daar zit de skipas en toegang tot kinderland bij het huisje dus financieel aantrekkelijk. Daarnaast is het gebied heel compact zodat ik makkelijk een piste kan nemen terwijl de kinderen beneden spelen.

Mijn gevoel zegt echter dat Kleinwalsertal wat grootser en sneeuwzekerde is, dat trekt me wel, maar misschien maakt het niet veel uit. Het is is in ieder geval wat uitgerekter waardoor je wellicht familie die niet skiet minder ziet?

Het moet in ieder geval een leuke vakantie worden voor iedereen, ook voor de kinderen die (nog) niet skieen behalve een keer een stukje proberen. Hier nog ideeen? Ik wil eigenlijk niet veel verder rijden dan genoemde gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
Cheesy schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:01:
We zijn op zoek naar een skigebiedje in de kerstvakantie rond de grens Duitsland - Oostenrijk voor ons jong gezin. Nu lijkt mij het Kleinwalsertal erg leuk. Ik kwam echter ook aanbiedingen tegen in Oberjoch / Bad Hindelang, daar zit de skipas en toegang tot kinderland bij het huisje dus financieel aantrekkelijk. Daarnaast is het gebied heel compact zodat ik makkelijk een piste kan nemen terwijl de kinderen beneden spelen.

Mijn gevoel zegt echter dat Kleinwalsertal wat grootser en sneeuwzekerde is, dat trekt me wel, maar misschien maakt het niet veel uit. Het is is in ieder geval wat uitgerekter waardoor je wellicht familie die niet skiet minder ziet?

Het moet in ieder geval een leuke vakantie worden voor iedereen, ook voor de kinderen die (nog) niet skieen behalve een keer een stukje proberen. Hier nog ideeen? Ik wil eigenlijk niet veel verder rijden dan genoemde gebieden.
Berwang - Ehrwald - Lermoos: oftewel de Zugspitz Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Berwang - Ehrwald - Lermoos: oftewel de Zugspitz Arena.
Dankje, dat ziet er ook goed uit, ook omdat je kan uitwijken naar de Zugspitze. Berwang lijkt me precies een ideaal dorpje wat ik zoek.
Helaas zie ik wel dat zo'n beetje alles al vol zit tenzij we fors hogere prijzen willen betalen dan wat we nu op het oog hebben. Gezien Oostenrijkers heel slecht zijn in online boeken heb ik ook nog wat nagevraagd, maar die zitten ook vol. Ik houd het even in de gaten en anders wellicht een andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 15:38

Dentheman

Zie signature

Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:08:
[...]

Dankje, dat ziet er ook goed uit, ook omdat je kan uitwijken naar de Zugspitze. Berwang lijkt me precies een ideaal dorpje wat ik zoek.
Helaas zie ik wel dat zo'n beetje alles al vol zit tenzij we fors hogere prijzen willen betalen dan wat we nu op het oog hebben. Gezien Oostenrijkers heel slecht zijn in online boeken heb ik ook nog wat nagevraagd, maar die zitten ook vol. Ik houd het even in de gaten en anders wellicht een andere keer.
Wat wil je precies betalen per nacht? Ik ben vorig jaar 2x naar dit gebied geweest (we sliepen in Lermoos, onderaan de piste) en we hebben redelijk laat geboekt, tegen acceptabele prijzen. Ik kan mij haast niet voorstellen dat alle redelijk geprijsde accomodaties al volgeboekt zitten.

Staar je overigens niet blind op 1 dorpje maar richt je op het hele gebied, de dorpjes liggen vlak bij elkaar en hebben een gratis busverbinding.

Probeer inderdaad ook de diverse accomodaties aan te schrijven, vaak hebben ze nog plek terwijl de bookingsites aangeven dat ze vol zitten (en de prijzen zijn overigens ook veel schappelijker als je direct bij ze boekt, dus ik zou ook de 'dure' accomodaties aanschrijven en vragen of ze plek hebben tegen welke prijs).

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Dentheman schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Wat wil je precies betalen per nacht? Ik ben vorig jaar 2x naar dit gebied geweest (we sliepen in Lermoos, onderaan de piste) en we hebben redelijk laat geboekt, tegen acceptabele prijzen. Ik kan mij haast niet voorstellen dat alle redelijk geprijsde accomodaties al volgeboekt zitten.

Staar je overigens niet blind op 1 dorpje maar richt je op het hele gebied, de dorpjes liggen vlak bij elkaar en hebben een gratis busverbinding.

Probeer inderdaad ook de diverse accomodaties aan te schrijven, vaak hebben ze nog plek terwijl de bookingsites aangeven dat ze vol zitten (en de prijzen zijn overigens ook veel schappelijker als je direct bij ze boekt, dus ik zou ook de 'dure' accomodaties aanschrijven en vragen of ze plek hebben tegen welke prijs).
Ik zie wel dat @Cheesy in de kerstvakantie wil skien, dat maakt het natuurlijk wel iets drukker. Maar als ik heel even op de bekende blauwe boeking site kijk, genoeg aanbod lijkt mij. Budget is aan jezelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
renegrunn schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:49:
[...]

Ik zie wel dat @Cheesy in de kerstvakantie wil skien, dat maakt het natuurlijk wel iets drukker. Maar als ik heel even op de bekende blauwe boeking site kijk, genoeg aanbod lijkt mij. Budget is aan jezelf natuurlijk.
Wat bedoel je met de blauwe site?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
SkiFan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:00:
[...]

Wat bedoel je met de blauwe site?
Booking.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Overigens, ben ik de enige die volgend jaar al weer geboekt heeft? Portes du Soleil, appartmentje bij de Roc d'Enfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:05
Nee zeker niet, hier alweer geboekt voor Ski Amade Wagrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
SkiFan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:26:
Overigens, ben ik de enige die volgend jaar al weer geboekt heeft? Portes du Soleil, appartmentje bij de Roc d'Enfer.
Vast niet :)

Wij zijn zelf ook aan het kijken voor onze vriendengroep, maar zijn denk ik net iets te vroeg: nog niet alles staat online heb ik de indruk. Bijvoorbeeld bij Sunweb staat voor 90% van de accomodaties "binnenkort beschikbaar". Filter: 10 volwassenen / 5 slaapkamers / Frankrijk / Chalet. En wat al wel boekbaar is vanaf 1200p.p. voor een week :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
@SkiFan dat zie ik in September wel weer. Dat is meestal het moment dat ik ga kijken.

Maar eerst Denemarken even afwachten. Als dat bevalt kwa reizen maar kijken voor winterbanden en een dakkoffer voor de Dacia Sandero. Kijken of eigen vervoer bevalt tov met de bus met kind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Waah schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:59:
@SkiFan dat zie ik in September wel weer. Dat is meestal het moment dat ik ga kijken.

Maar eerst Denemarken even afwachten. Als dat bevalt kwa reizen maar kijken voor winterbanden en een dakkoffer voor de Dacia Sandero. Kijken of eigen vervoer bevalt tov met de bus met kind
Winterbanden zijn fijn, maar vergeet ook de sneeuwkettingen niet. Die hebben we de afgelopen jaren al een paar keer nodig gehad. Vooral 2 jaar terug in Les Sybelles was t vol raak.

Qua skikoffers, als een skikoffer goed is, dan ben ik koning skikoffer... Eerste was 30€ 15 jaar terug, en nu pas nummer 2 erbij gekocht voor hele 40€. Als je voor een skikoffer gaat, zorg ervoor dat je niet met u-beugels gaat klooien, maar gewoon t-profielen neemt. Zo ontzettend veel makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XizzzhrNe4BySewC35_ajUG70g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMjM73hiV2t2VE9kWPIyEdos.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens, skispullen moet je eigenlijk nu kopen, nu gaat alles in de aanbieding en mensen ruimen de garage op. Aanbod zat dus. En kijk ook even over de grens op kleinanzeigen.de, kun je bv de postcode van Kleef ingeven voor de radius. Kleef is 47533.

[ Voor 9% gewijzigd door SkiFan op 27-07-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SkiFan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Winterbanden zijn fijn, maar vergeet ook de sneeuwkettingen niet. Die hebben we de afgelopen jaren al een paar keer nodig gehad. Vooral 2 jaar terug in Les Sybelles was t vol raak.

Qua skikoffers, als een skikoffer goed is, dan ben ik koning skikoffer... Eerste was 30€ 15 jaar terug, en nu pas nummer 2 erbij gekocht voor hele 40€. Als je voor een skikoffer gaat, zorg ervoor dat je niet met u-beugels gaat klooien, maar gewoon t-profielen neemt. Zo ontzettend veel makkelijker.

[Afbeelding]

Overigens, skispullen moet je eigenlijk nu kopen, nu gaat alles in de aanbieding en mensen ruimen de garage op. Aanbod zat dus. En kijk ook even over de grens op kleinanzeigen.de, kun je bv de postcode van Kleef ingeven voor de radius. Kleef is 47533.
Bedankt voor de tips! nee sneeuwkettingen ga ik zeker kopen (en droog en warm mee oefenen onder de carport ipv YOLO in de bergen). Skikoffer niet eens aan gedacht. Als daar ook een snowboard in past is dat ook nog een optie ja. Zeker de eerste jaren gaat onze kleinste nog niet mee, en dan past eigenlijk alles ook wel in de auto zonder dakkoffer (we moesten ook van Friesland naar Maastricht afgelopen jaar, met 2 volwassenen + schoonvader + kind en alle ski's/snowboards/koffers en dat past ook in de Dacia :+ ) maar het is wel makkelijker om dat soort spullen lekker bovenin te kunnen leggen.

En dan kan schoonmoeder ook mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@Waah Je gaat merken dat je steeds meer spullen zelf gaat aanschaffen, en zeker met een kleintje gaat dat best hard. Ik heb gewoon alles gebruikt gekocht, want slijtage, mn bij dat kinderspul is er toch niet, ze dragen het 1 jaar en zijn er dan weer uitgegroeid. Ik had wel 2 meiden op 2 jaar van elkaar, dus kon het wel doorschuiven.

Dit jaar gaat wellicht het vriendje van de jongste ook mee. Die heeft nog nooit echt geskied, maar is wel weer lading extra spul, terwijl het vorig jaar, ondanks de sloep en 1 skibox toch al wel krap begon te worden. Vandaar nummer 2.

En ja, board past er zeker in. Bij zo'n lange box als ik heb (2,30 lang) moet je opletten dat je er een neemt die achter hoog oploopt. Kun je je schoenen er achterin zetten. Een Sandero is niet zo groot, en dan nemen schoenen best veel ruimte in. Wel moet je dan even passen of je m ver genoeg naar voren op je dak kunt zetten, anders krijg je je klep niet meer open. Da's dan weer het nadeel van zo'n lange box.

Voor de rest, eerst nog even kijken naar de vakantieperiode's van de oudste, die gaat nu studeren, dus nog geen idee hoe dat qua tijd gaat lopen. Wil eigenlijk rond de kerst ook nog wel ergens een paar dagen weg.

[ Voor 35% gewijzigd door SkiFan op 27-07-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SkiFan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:30:
@Waah Je gaat merken dat je steeds meer spullen zelf gaat aanschaffen, en zeker met een kleintje gaat dat best hard. Ik heb gewoon alles gebruikt gekocht, want slijtage, mn bij dat kinderspul is er toch niet, ze dragen het 1 jaar en zijn er dan weer uitgegroeid. Ik had wel 2 meiden op 2 jaar van elkaar, dus kon het wel doorschuiven.
Op ski's/schoenen na hebben we alles al zelf. Dus veel meer zal er niet mee gaan eerst. Ik denk dat we niet 4 tassen aan boodschappen meenemen een hoop ruimte scheelt. We halen alles gewoon ter plaatse. Ski's en schoenen huren voor een kind (6) kost praktisch niks als je online reserveert en ruilen bij niet lekker zitten (of zoals afgelopen jaar, natte schoenen) is zo gedaan. Als ze groter worden zal het wel krap worden ja....
Dit jaar gaat wellicht het vriendje van de jongste ook mee. Die heeft nog nooit echt geskied, maar is wel weer lading extra spul, terwijl het vorig jaar, ondanks de sloep en 1 skibox toch al wel krap begon te worden. Vandaar nummer 2.
Ja die tijd gaat hier misschien ook nog wel komen. Maar nu nog geen last van gelukkig O-)
En ja, board past er zeker in. Bij zo'n lange box als ik heb (2,30 lang) moet je opletten dat je er een neemt die achter hoog oploopt. Kun je je schoenen er achterin zetten. Een Sandero is niet zo groot, en dan nemen schoenen best veel ruimte in. Wel moet je dan even passen of je m ver genoeg naar voren op je dak kunt zetten, anders krijg je je klep niet meer open. Da's dan weer het nadeel van zo'n lange box.
Goede tip! Schoenen in zo'n skibox is wel makkelijk ja. Een sandero is niet groot, maar ook zeker niet klein. Juist kwa kofferbakruimte is het best ruim voor een non-stationwagen :+. Vrienden van ons hebben een stationwagen en die krijgen daar minder in dan ik in de Sandero. Mensen met een stationwagen kunnen niet inpakken zeggen we thuis altijd :+ (i know, een stationwagen is veel dieper wat zeker heel handig kan zijn. Echter ben ik gewoon erg efficient met inpakken waardoor elke koffer/tas/boardtas perfect gevuld en in de auto past. Enige is dat ik niet met een gipsvlucht terug moet want ik zie Miss Waah dan nooit alles in de auto krijgen :X al is er wel een plekje voorin vrij dan O-)
spoiler:
mits ze de skileraar niet mee naar huis neemt
Voor de rest, eerst nog even kijken naar de vakantieperiode's van de oudste, die gaat nu studeren, dus nog geen idee hoe dat qua tijd gaat lopen. Wil eigenlijk rond de kerst ook nog wel ergens een paar dagen weg.
Na het weer van vorig jaar wil Miss Waah niet meer in de kerstvakantie :| niet dat het voorjaar véél beter was, maar wel wat beter. Ik hoop echt dat die winter een uitzondering was en geen nieuw normaal. Was de eerste keer dat we aan de vakanties vast zaten en ondanks dat het rustig was vanwege hoe de Franse vakanties vielen.... was de sneeuw gewoon ruk waarbij we in de kerstvakantie zelfs een aantal dagen niet hebben geskied vanwege de slechte omstandigheden.... waarbij we normaal eerste lift/laatste lift pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Je hebt elke paar jaar wel zo'n winter. Fraaiste/slechtste was jaar of 6-7 terug, Portes du Soleil. Kerstweek 1: 6 pistes in het hele f*cking gebied open. Wij hadden kerstweek 2 geboekt.

Nacht ervoor hadden we F1-hotel bij meer van Geneve. Ik kom 's ochtends bij mn auto: 30 cm sneeuw. Grijns was niet meer van mn kop af te slaan. Uiteindelijk is het die hele dag door blijven sneeuwen en hadden we 1 meter verse sneeuw.

Ik heb 's ochtends bij de kassa moeten ondertekenen dat er eigenlijk niks open was, en we toch skipassen wilden. We hebben een fantastische skiweek gehad.

Ik pak alles ik van die Ikea kisten, die kun je lekker stapelen. Meeste kopen we daar, maar als we niet-houdbare spullen nog over hebben in de koelkast, dan gaat dat ook nog wel eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
In de kerstweek zou ik ook serieus naar gebieden kijken met relatief weinig neerslag. Dan hebben ze vaak veel kanonnen en minder kans op regen. De gebieden van Ski Amade of de Dolomieten zijn in mijn ervaring uitstekend voor die periode (al ga ik altijd de week voor kerst). Regio’s als Zillertal en Saalbach zou ik ook durven, net als bij Ski Arlberg. Medium Franse gebieden zou ik spannender vinden, minder kunstsneeuw. Echt hoge gebieden ben ik in die periode ook wat terughoudend, weinig zon, dus koud is snel echt koud en natuurlijk sneller weer met minder zicht en hoe hoger, hoe meer dat speelt.

Ischgl en Obergurgl hebben zeker veel open, maar t kan er flink spoken. Maar qua sneeuw en weer is denk ik de voorjaarsvakantie eigenlijk beter. Rond kerst kan het super zijn, maar vooral als je nog laat flexibel kan zijn (en dat gaat ik de schoolvakanties per definitie niet).

In Nederland zijn we niet zo bezig met skiën in de paasvakantie, maar als ik aan vakanties gebonden wat had die misschien wel de voorkeur boven de kerst (en zeker de nieuwjaars week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Paasvakantie kan leuk zijn. Maar welke excuus gebruik je dan om weg te blijven alle kerstdiners?

Wij gaan met kerst weer naar Saalbach. En 1 of 2 weken na carnaval zonder zoon ergens hee . Nog geen idee waar. Buiten de vakanties dus prima later te regelen.

Misschien gaan we dit jaar ook bij de eerste sneeuwval. Vanmorgen dus bijna afgereden naar kitsteinhorn :) Maar gokken toch op november. Kort weekend ofzo. Gewoon om eens de eerste te zijn 😁

Grz D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
DomiGijzen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:06:
Paasvakantie kan leuk zijn. Maar welke excuus gebruik je dan om weg te blijven alle kerstdiners?
1 keer wintersport per seizoen is geen vastgesteld limiet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:50
Waah schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:59:

Ik weet niet hoe oud je huidige zomerbanden zijn anders kan je ook kijken naar all seasons (met sneeuwvlok).
Ben vorig jaar overgestapt en ze bevallen mij prima. Kwam in de Alpen prima zonder kettingen de berg op. Scheelt weer opslag en 2x per jaar verwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Togi schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:50:
[...]

Ik weet niet hoe oud je huidige zomerbanden zijn anders kan je ook kijken naar all seasons (met sneeuwvlok).
Ben vorig jaar overgestapt en ze bevallen mij prima. Kwam in de Alpen prima zonder kettingen de berg op. Scheelt weer opslag en 2x per jaar verwisselen
Winterbanden vs. all-seasons discussie in 3.. 2.. 1.. :+

Het is zo afhankelijk van de situatie waarin je wel of niet terecht komt. Negen van de tien keer was ik op kale zomerbanden ook wel boven gekomen. Maar die enkele keer met een 4x4 icm winterbanden en kettingen alsnog stil komen te staan, alleen net iets later dan de meeste andere weggebruikers :*)

Echter, waar veel mensen zich richten op de vraag kom ik de berg wel op, maakt goed materieel sneller verschil uit bij het afdalen.

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 28-07-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
En bij het ongeluk al dan niet. Zo ook dus in les Sybelles. lullig afritje van het park af, maar wel stijl genoeg om die Duitsers die heel stoer geen kettingen hadden gelegd op hun zijkant te doen belanden. Kon zo de hele onderkant van de auto zien.

Kon pas aan het einde van de vallei de kettingen afdoen. Echt fraai voor de alu's was dat niet. Er zitten nog steeds gekleurde vegen her en der.

Pasen valt dit jaar vroeg, eind maart, da's dus een prima moment om nog een paar dagen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Helemaal eens en ik zeg ook niet dat je geen sneeuwkettingen mee moet hebben.
Enige wat in aangeef is dat de huidige all seasons best een goed alternatief zijn. En dat ik afgelopen jaar bij de condities die wij hadden verbaasd was dat ik het zonder kettingen (op een veilige manier) redde.
In Nederland heb je bijna nooit winterbanden nodig en ben je met ons winterse weer (temp te hoog) vaak slechter af met een winterband dan met een zomerband.

Een goede all seasons heb je in onze winter maanden dan mijn inziens meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:50
Omdat het toch echt niet zomer wordt vandaag maar de skivakantie geregeld :9 . Plan is om naar Ischgl te gaan. Ik zat ook te kijken naar de skiverhuur. Kwam via google ook op mietski.com uit. Zijn echt beduidend goedkoper dan andere verhuurders (zeg 150 euro vs 90 euro per week voor ski+stokken).
Zag wel dat je 1x kosteloos mag wisselen en dat wisselen daarna 15 euro kost, maar de keren dat ik tijdens skivakantie mijn huurski heb gewisseld kan ik op 1 vinger tellen (binding kapot...) en dat in de ruim 40 jaar dat ik ski valt dat wel mee...

Kan online niet echt ervaringen met/over hen vinden.

Iemand hier ervaring met mietski.com?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
@BB-One Waarom niet gewoon kopen, ik heb mijn ski's gebruikt gekocht voor 150€ en dat waren echt toppertjes (Blizzard RCTI) in vrijwel nieuwstaat. 2 Weken skiën en je hebt ze terugverdiend. Enige lastige is de opslag en transport. Voordeel is dat je altijd je eigen spulletjes hebt, niet in de rij voor de verhuur hoeft en je tussendoor ook nog eens een dagje naar het Sauerland kunt. Zelf slijpen en waxen stelt ook niks voor en levert beter geprepareerd materiaal op dan dat het door de machine vlug vlug gaat.

Als je toch al 40 jaar skiet, weet je ook wel wat je ongeveer wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:50
SkiFan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:18:
@BB-One Waarom niet gewoon kopen, ik heb mijn ski's gebruikt gekocht voor 150€ en dat waren echt toppertjes (Blizzard RCTI) in vrijwel nieuwstaat. 2 Weken skiën en je hebt ze terugverdiend. Enige lastige is de opslag en transport. Voordeel is dat je altijd je eigen spulletjes hebt, niet in de rij voor de verhuur hoeft en je tussendoor ook nog eens een dagje naar het Sauerland kunt. Zelf slijpen en waxen stelt ook niks voor en levert beter geprepareerd materiaal op dan dat het door de machine vlug vlug gaat.
Dank voor je reactie, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag.
Als je toch al 40 jaar skiet, weet je ook wel wat je ongeveer wilt hebben.
Inderdaad: ik wil huurski's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik huur zelf al vrij lang niet meer, maar zie, over het algemeen 2 dingen irt huurski’s:
* heel vaak vrij nieuw spul, zeker bij de niet huurversies (sommige ski’s hebben speciale huur uitvoeringen, met bijv dikkere kanten zodat je ze vaker kan slijpen)
* veel mensen skiën op ski’s die helemaal niet bij ze passen. De meeste mensen merken dat pas als ze wel de goede ski’s een keer hebben

Daarnaast is er sprake van prijsafspraken; normaal is in een dorp huur, les of wat dan ook overal hetzelfde geprijsd. Ik ken mietski niet, maar het zal uit de lengte of breedte moeten komen, dus of extra kosten voor inderdaad wisselen, of ouder materiaal (wat niet erg hoeft te zijn), of iets anders…In het allerslechtste geval moet je toch ergens anders huren, maar die kans is niet zo groot.

Heb je zelf schoenen? Dan zou in Nederland huren ook een optie kunnen zijn. De skischool waar ik soms les geef verhuurt ook, wel huuruitvoeringen en relatief “simpel”, maar er zijn veel adressen met veel keus. Je moet ze dan wel meeslepen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Zomaar een vraagje:
De afgelopen 2 jaar laat in het seizoen gezeten. 1x Frankrijk L2A, dit jaar Oostenrijk Flachau. In L2A het voordeel dat je hoog kan kruipen en daarmee uit de slush blijft, in Oostenrijk zat ik net een tikkeltje eerder dan in Frankrijk, begin maart tegenover maart/april, en toch wel pap, maar 's nachts nog wel koud. Nu zit ik, nadat ik met mijn ouders vroeger ook al tig keer Flachau e.o. heb gehad (ik heb er zo'n beetje leren lopen), nu eens te kijken naar wat anders. Kitzbühel. Weer dezelfde periode. Is dat ook weer papzooi, slechter/beter? In Flachau waren alle dalafdalingen gewoon nog open, in L2A was e.e.a al dicht en de verbinding van de ene naar de andere kant was ook niet meer skibaar. Ondanks dat L2A met het dal op zo'n 1800 meter zit was die eigenlijk slechter dan de 800-1200 meter in Oostenrijk.

Verder lijkt op Google maps dat ook Westendorf per ski bereikbaar is vanuit die hoek, maar dat zie ik op de skikaart weer niet terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-08-2023 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zeker in Ski Amade heb je veel noordhellingen, dat is misschien wel belangrijker dan hoogte in die periode. Ook kun je 1800m in Frankrijk (of zelfs in de Arlberg) niet zomaar vergelijken met 900m in bijv Flachau. De sneeuwvalgrens ligt in het oosten veel lager. Denk dat je zo 1600m in Frankrijk kan vergelijken met 1300m in de Arlberg en 1000 in Ski Amade.

Denk dat de skizekerheid in Kitzbuhel niet echt minder is dan in Flachau. Sowieso; bij een koude week in december spuiten ze zoveel kunstsneeuw dat je daar tot in april op kan skiën, dat is sowieso het probleem niet, maar je wil echt vooral noordhellingen. Ook op grotere hoogte overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
BB-One schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:10:
Kan online niet echt ervaringen met/over hen vinden.

Iemand hier ervaring met mietski.com?
Hier 1 ervaring en die was goed.
Vorig jaar via Mietski online ski’s gehuurd in Solden. Via internet al betaald, en alles lag sochtends direct klaar bij ophalen. Ski’s afhalen (betaling was al gedaan dus) en met 5 minuten stonden we buiten.

Maatje van mij was voor het eerst, dus die had ook schoenen gehuurd. Op de derde dag gewisseld aangezien het eerste paar te los was, was geen enkel probleem.

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:49
Rogar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:
Hoe komen de boarders de zomer door?

Ik zit er aan te denken om een klein/2e hands board op de kop te tikken en daarmee in de tuin wat te gaan trainen op butters en rail.
Je kan volgens mij prima een oud board, oude bindingen op marktplaats scoren en dan iets maken van hout om op te trainen.

De kant-en-klare oplossingen van Snowboard Addiction of Wax 'n Board zijn vrij duur vind ik.
En heb je al zoiets gemaakt?

Stiekem zou ik ook wel zo'n oefenbordje willen hebben. Kwam een Pools bedrijfje tegen die ze ook maakt en iets goedkoper zijn en in Europa zijn (scheelt weer invoerkosten).
https://switch-boards.com...g-board-pro-110-abstract/

Ik denk alleen dat als je snowboardschoenen en snowboard aan hebt dat het droog oefenen best zwaar/lomp is. Sneller vermoeid en bezweet en dat de lol er zo snel van af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Op de foto’s hebben ze gewone sport schoenen aan dus denk dat je die ook wel kwijt kan in de bindingen.
Scheelt weer een paar kg.
Maar lijkt me wel een leuke workout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
wauskoek schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

En heb je al zoiets gemaakt?

Stiekem zou ik ook wel zo'n oefenbordje willen hebben. Kwam een Pools bedrijfje tegen die ze ook maakt en iets goedkoper zijn en in Europa zijn (scheelt weer invoerkosten).
https://switch-boards.com...g-board-pro-110-abstract/

Ik denk alleen dat als je snowboardschoenen en snowboard aan hebt dat het droog oefenen best zwaar/lomp is. Sneller vermoeid en bezweet en dat de lol er zo snel van af is.
Ja! Alleen ik moet eerlijk bekennen dat het nog niet van oefenen is gekomen... Ik heb een paar maanden na de aanschaf van een 2ehands board met oefenbindingen en het maken van de ramp een hele simrace-setup gekocht O-) . Het kan zijn dat daar alle vrije tijd naar toe is gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 23:46:

Verder lijkt op Google maps dat ook Westendorf per ski bereikbaar is vanuit die hoek, maar dat zie ik op de skikaart weer niet terug.
Volgens Openskimap betreft dat een (lopend) projekt:
https://openskimap.org/?o...29#12.92/47.41177/12.2884

Maar er rijdt ook een bus:
https://www.skiwelt.at/nl/verbindingen.html
Westendorf - Kitzbühel - and back
Ki-West afdaling (120) met de Xpress Skishuttle naar 8EUB Pengelstein I (gratis verbindingsbus, rijdt iedere 5 minuten)
Terug: met de Xpress Skishuttle vanaf dalstation Pengelstein I naar Ki-West Gondelbaan (120)

[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 25-08-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Togi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:14:
Op de foto’s hebben ze gewone sport schoenen aan dus denk dat je die ook wel kwijt kan in de bindingen.
Scheelt weer een paar kg.
Maar lijkt me wel een leuke workout
Ik bedoel dat als je echte snowboard spullen gebruikt om te oefenen dat het snel tegen gaat zitten. Zo'n oefenbordje icm met normale schoenen is dan letterlijk en figuurlijk een stuk luchtiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Rogar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Ja! Alleen ik moet eerlijk bekennen dat het nog niet van oefenen is gekomen... Ik heb een paar maanden na de aanschaf van een 2ehands board met oefenbindingen en het maken van de ramp een hele simrace-setup gekocht O-) . Het kan zijn dat daar alle vrije tijd naar toe is gegaan :+
:/

Het weer was prachtig van de week! Gemiste kans om lekker buiten te oefenen :P

Enfin.. Ik heb net een Switchbordje besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
wauskoek schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

:/

Het weer was prachtig van de week! Gemiste kans om lekker buiten te oefenen :P

Enfin.. Ik heb net een Switchbordje besteld. Ben benieuwd.
Houd ons op de hoogte! Ben heel benieuwd hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Op Snowboard addiction youtube kanaal staat in ieder geval genoeg leermateriaal om te oefenen.

edit.. Hij oefent hier lekker op zijn sokken.

[ Voor 10% gewijzigd door wauskoek op 25-08-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Rogar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ik zit even op Booking te kijken voor maart volgend jaar. Maar aanbod gaat meer worden? Vanaf wanneer beginnen de hotels/appartementen te adverteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-09 15:24
Hoi iedereen. Na vele jaren snowboard dit jaar overgestapt op ski´s. Nu zou ik graag een paar kopen voor volgend jaar. Over ski´s valt heel wat info te vinden en gebasseerd op mijn ervaringen (ook met snowboards) alsmede de ski´s die het verhuurcenter mij dit jaar gegeven heeft ben ik uitgekomen op volkl deacon 75. Misschien wat meer high-end voor een beginner maar niet overdreven en wat uitdaging mag natuurlijk (althans lijkt mij, tips hierover mag ook zeker)

Wat mij niet geheel duidelijk is, en waar ik quasi geen info over vind is het bindingen verhaal. Als ik het goed heb komt de ski met een binding van het merk Marker. Op een ski monteer je blijkbaar bindingen door gaten te boren, schroefdraad tappen, lijmen enz kortom dat zie ik niet echt zitten :) vermits hier nergens iets van bij staat zijn die bindingen dan misschien gewoon al voorgemonteerd uit de fabriek? Maar wat dan met de positie, is die dan vast bepaald of kan je op dat type bindingen deze nog naar voor of achter plaatsen? Past mijn skiboot daar in mits wat bijregelen? Als iemand daar wat licht op kan schijnen zou tof zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door miitjohn op 26-08-2023 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@miitjohn vaak zijn het gewoon bindingen op een rail. Zo niet, dan geef je bij bestellen je bsl door en boort de leverancier wel voor je. Maar de ski’s die jij op t oog hebt hebben de bindingen gewoon op een rail zitten. Dat wordt ook voor je afgesteld, maar is daarna prima aan te passen.

@DeBaroN booking heeft een relatief beperkt wintersport aanbod, zeker als je echt vroeg wil boeken, beter gewoon op de site van t lokale toerisme bureau kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ZieMaar! schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:38:
@miitjohn vaak zijn het gewoon bindingen op een rail. Zo niet, dan geef je bij bestellen je bsl door en boort de leverancier wel voor je. Maar de ski’s die jij op t oog hebt hebben de bindingen gewoon op een rail zitten. Dat wordt ook voor je afgesteld, maar is daarna prima aan te passen.

@DeBaroN booking heeft een relatief beperkt wintersport aanbod, zeker als je echt vroeg wil boeken, beter gewoon op de site van t lokale toerisme bureau kijken.
Ok, bedankt. Maar de optie 'gratis annuleren' bij Booking vind ik wel een ideale optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
ZieMaar! schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:38:
Als beginner lijkt mij een rail systeem waar ik zelf nog enigsinds kan bijsturen toch te verkiezen over iets dat vast staat. Enig idee hoe ik dat kan zien? De binding zou deze zijn: https://www.voelkl.ch/vmo...40---120-6862u1.vb-p.html maar nergens informatie wat voor een systeem dit is. Ook niet bij de ski. Misschien is dat overduidelijk maar voor mij iig niet. Heeft die ski dan 2 aparte stukjes rail voor de toe en heel piece? Want op de ski zelf zie ik ook geen rails (maar foto´s zijn altijd met de bindings gemonteerd)

Edit: net fotootje gevonden Afbeeldingslocatie: https://static.skatepro.com/product/1500/v-lkl-deacon-75-19-20-carving-skis-vmotion-11-gw-bindings-2p.jpg dat is een soort opbouw rail dus. Zal dan wel inderdaad zo zijn.

Hierbij dan nog een andere vraag, de huurski die ik had waren 152cm (72 waist en 11.8). Deze zou ik in 161cm nemen (75 waist en R13.5). Is dat aan te raden?

[ Voor 16% gewijzigd door miitjohn op 26-08-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Je kunt in het allrouns segment eigenlijk geen ski’s kopen zonder rail. Als je tussen de bindingen ziet dat de ski hoger is dan er voor of achter weet je eigenlijk al dat je een rail hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Laatst online: 23:10
Booking.com is naar mijn ervaring een stuk beperkter en duurder in wintersport accomodaties, via de site van het skigebied zelf vindt je meestal veel betere en goedkopere accommodaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Prutsertje13 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:38:
Booking.com is naar mijn ervaring een stuk beperkter en duurder in wintersport accomodaties, via de site van het skigebied zelf vindt je meestal veel betere en goedkopere accommodaties.
Ga ik me daar is in verdiepen, ben alleen maar Booking gewend.
Hoe zit het qua vooruitbetalen en annuleren etc als je zou boeken via de site van het skigebied zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DeBaroN schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:49:
[...]

Ga ik me daar is in verdiepen, ben alleen maar Booking gewend.
Hoe zit het qua vooruitbetalen en annuleren etc als je zou boeken via de site van het skigebied zelf?
Wisselt, maar vaak wel een aanbetaling. Vaak kan je via die sites beschikbare opties vinden en dan is het soms handig om rechtstreeks te boeken, dat is vaak voordeliger voor de acco en dat zie je soms terug in extra services. Al denk ik dat die toerisme bureaus minder schofterig zijn qua commissie dan booking (zie daar de reden dat booking minder aanbod heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
miitjohn schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:21:
[...]

Als beginner lijkt mij een rail systeem waar ik zelf nog enigsinds kan bijsturen toch te verkiezen over iets dat vast staat. Enig idee hoe ik dat kan zien? De binding zou deze zijn: https://www.voelkl.ch/vmo...40---120-6862u1.vb-p.html maar nergens informatie wat voor een systeem dit is. Ook niet bij de ski. Misschien is dat overduidelijk maar voor mij iig niet. Heeft die ski dan 2 aparte stukjes rail voor de toe en heel piece? Want op de ski zelf zie ik ook geen rails (maar foto´s zijn altijd met de bindings gemonteerd)

Edit: net fotootje gevonden [Afbeelding] dat is een soort opbouw rail dus. Zal dan wel inderdaad zo zijn.

Hierbij dan nog een andere vraag, de huurski die ik had waren 152cm (72 waist en 11.8). Deze zou ik in 161cm nemen (75 waist en R13.5). Is dat aan te raden?
Dat is zeker een rail. Maar wat hierboven staat: dat is voor het soort ski waar jij (of andere forumleden) naar kijkt, eigenlijk de standaard.

Het getal in skinamen geeft vaak de breedte onder de voet aan. Dat bepaalt dan weer, met andere dingen, het gedrag. 75 onder de voet zit veilig in het midden en zal typisch gezien het prima doen op goede pistes, en heel iets minder op keiharde of zwaar verspoorde pistes, maar met 75 (t/m 85) zit je in een segment dat heel allround voor op piste is. In het algemeen, want er is veel meer dat ski eigenschappen bepaalt :). Qua lengte: hoe lang en zwaar ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
miitjohn schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:05:
Hoi iedereen. Na vele jaren snowboard dit jaar overgestapt op ski´s. Nu zou ik graag een paar kopen voor volgend jaar. Over ski´s valt heel wat info te vinden en gebasseerd op mijn ervaringen (ook met snowboards) alsmede de ski´s die het verhuurcenter mij dit jaar gegeven heeft ben ik uitgekomen op volkl deacon 75. Misschien wat meer high-end voor een beginner maar niet overdreven en wat uitdaging mag natuurlijk (althans lijkt mij, tips hierover mag ook zeker)

Wat mij niet geheel duidelijk is, en waar ik quasi geen info over vind is het bindingen verhaal. Als ik het goed heb komt de ski met een binding van het merk Marker. Op een ski monteer je blijkbaar bindingen door gaten te boren, schroefdraad tappen, lijmen enz kortom dat zie ik niet echt zitten :) vermits hier nergens iets van bij staat zijn die bindingen dan misschien gewoon al voorgemonteerd uit de fabriek? Maar wat dan met de positie, is die dan vast bepaald of kan je op dat type bindingen deze nog naar voor of achter plaatsen? Past mijn skiboot daar in mits wat bijregelen? Als iemand daar wat licht op kan schijnen zou tof zijn :)
Ik weet niet of jij ze online wil bestellen of in een fysieke winkel
Bij online vraagt de betere winkel om de lengte van de zool van je schoen (staat meestal op de hak van de schoen), je eigen lengte, je gewicht en skikwaliteit.
Obv deze gegevens stellen ze de binding in. Vragen ze hier niet om ga dan naar een lokale skishop en vraag hun om ze af te stellen. Kost misschien een paar centen omdat je de ski daar niet gekocht heb maar. De betere shops testen de instelling ook op een apparaat dus dan weet je gewoon dat het goed zit
Evt laat je de shop ook een waxbeurt doen aangezien de fabrieks laag niet veel is (of je moet zelf waxen dan kan je het weer beter zelf doen).
Positie van je binding zou ik vor een beginner gewoon op de fabrieks standaard in laten stellen, afwijkingen daarvan heb je volgens mij alleen bij freeride en freestyle wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
Togi schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:55:
[...]
Ik weet niet of jij ze online wil bestellen of in een fysieke winkel
Thanks voor de tip. Heb ze ondertussen online besteld, een deacon75 voor mijzelf en flair76 elite voor mijn partner, aan respectievelijk 390 en 380 euro inc levering. De maten kon ik inderdaad doorgegeven en gingen het dan inregelen. Het ging er mij over dat ik alles nadien nog zelf kan aanpassen, ik heb nog geen ski´s gehad en het eerste wat ik tegenkwam is dat men bindingen zelf moet boren:) blijkt dat inderdaad de normale all-mountains met een rail werken (is echter nergens terug te vinden in specs...).

Nu, voor zover ik begrijp gaat het enkel over de positie van de binding, hoogte en DIN waarde. Deze laatste is ook online te berekenen en geen magic (imho), die van het verhuurcenter hadden ze ingesteld op 4, wat ik voor mijzelf ook uitkom via de online calc. Of zijn er toch zaken die maken dat je er best mee naar een shop gaat achteraf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het jaarlijkse nieuwsbericht is vroeg dit jaar:

https://nos.nl/artikel/24...a-door-klimaatverandering

Ondertussen op de webcam van Saas-Fee: https://www.saas-fee.ch/en/webcams

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

miitjohn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:22:
[...]
Nu, voor zover ik begrijp gaat het enkel over de positie van de binding, hoogte en DIN waarde. Deze laatste is ook online te berekenen en geen magic (imho), die van het verhuurcenter hadden ze ingesteld op 4, wat ik voor mijzelf ook uitkom via de online calc. Of zijn er toch zaken die maken dat je er best mee naar een shop gaat achteraf?
Als je echt nog geen ervaring hebt met het afstellen van een binding, dan is het misschien wel goed om even bij een winkel te laten checken.
De DIN is inderdaad het belangrijkste, deze bepaald wanneer de schoen losgelaten word; deze moet zowel op de voorbak als achterbak ingesteld worden.
Dit is afhankelijk van lengte, gewicht en skiniveau; DIN 4 zou ik niet op durven te skien (en ik ben 'slechts' 180 en 65 kilo ;)), die trap ik geheid los. Maar voor een beginnende skier kan dat een prima instelling zijn.
De online calculatoren zijn prima om te gebruiken, zolang je maar de juiste gegevens invult :)

Op railbindingen is de lengte afstelling niet zo moeilijk, let even op dat de juiste schoenmaat (staat op de hak van de schoen) ingesteld is. Sommige railbindingen hebben de voor en achterbak afzonderlijk, dus beide even afstellen.

Bij sommige bindingen (weet niet zeker of railbindingen dat vaak hebben) kan je de hoogte van de voorbak afstellen. Dit is om ervoor te zorgen dat de neus van de schoen geen speling heeft in de voorbak. Weet dus niet zeker of dit op railbindingen ook aanwezig is, maar wel goed om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
GeleFles schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Als je echt nog geen ervaring hebt met het afstellen van een binding, dan is het misschien wel goed om even bij een winkel te laten checken.
Misschien best inderdaad. Skischoenen ga ik in de winkel kopen. Ik zal de ski´s meenemen en daar laten controleren/instellen ifv de skischoenen :)

Waxen doe ik zelf, zelfde techniek als bij snowboards

[ Voor 6% gewijzigd door miitjohn op 29-08-2023 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Nadeel van alleen uitgaan van de Din en de streepjes op de binding is dat je zeker moet weten dat de veer goed is.
Bij nieuwe skies kan je er over het algemeen wel van uitgaan dat het klopt maar bij oudere skies verliest de veer wel eens wat kracht. De afgelezen waarde komt dan niet overeen met de werkelijkheid.
Vandaar mijn persoonlijke voorkeur om dit ook regelmatig te laten testen bij een goede shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Laatst online: 23:10
Zou de DIN waarde zeker af en toe laten checken, en na het seizoen de veer terugdraaien naar de laagste waarde zodat deze niet op spanning blijft, net zoals bij een momentsleutel. Heb mijn skis afgelopen jaar ook weer laten checken en ondanks dat ze nu 6 jaar oud zijn wijken ze niet af van de streepjes op de ski.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Rogar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Vandaag was ik toevallig in Snowworld om weer eens beetje te oefenen. Heb ik uiteraard vandaag het pakketje gemist. Maar was uiteindelijk afgeleverd bij de buren en kon hem nog alsnog in ontvangst nemen nadat ik thuis was.

Kwaliteit zit wel snor. Onderste deel van de binding is van een bestaand model en de rest is gemodificeerd. De plank ziet er ook netjes afgewerkt uit maar voelde wel stug aan met de hand. Nadat ik de bindingen erop geschroefd had een poging gedaan om een nose en tail press te doen. Dan voelt het bordje (gelukkig) een stuk flexibeler aan. Het mooie van vandaag is dan wel dat ik nog op de snowboard heb gestaan en qua gevoel goed kan vergelijken. Met het switchboardje ga je toch sneller over het kantel punt met een nose/tail press dan met een snowboard.

Met sokken aan in de binding voelt niet zo heel comfortabel. Vooral de voorste binding druk flink op mijn kleine teen. En aan mijn hak voelde ik al dat als je lang oefent er geheid blaren op komen. Schoenen aandoen zal dit allemaal wel verhelpen. Of tenzij je grote voeten hebt die er beter in passen wellicht.

Gezien de spierpijn van het snowboarden van vandaag heb ik er maar 2 minuten op het switchbordje gestaan. Als het einde van de week beter weer is en de spierpijn voorbij is, kan ik dan buiten verder oefenen op het gras.

Zou ik het aanraden? Muah...Ondanks dat het er allemaal puik uitziet is toch weer een hoop geld. Als je al een oud vergalt snowboard heb liggen of er een goedkoop kunt kopen, zou ik alleen de bindingen erbij kopen en die daarop schroeven. Dat zijn mijn bevindingen zover. Wellicht dat ik na een tijdje erop oefenen van mening verander. :)

edit... foto's post ik zo.

Zo wordt het aangeleverd. met bij de plank wat stickers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AllI7_s15ww7qyGIrgaA_0cR4xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxqJ01xup8xYIuYsAyGv5k9D.jpg?f=fotoalbum_large

De bindingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFjUnDVZEND5zYuhVOwLica4yf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kmbY4EcCleF6XQgkWS5L5nE.jpg?f=fotoalbum_large

Made in China, designed in Austria. Welke merk zou dat kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8c7UGhNWxxRIIv9GXQv7hJ35ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCQCQIF4iXWLi8vdcBTbm5my.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand daar willen bestellen, hierbij een kortingscode. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDiFW89g_pJFWhW7eJICGhc-cFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnZsG7yorU3qqwB38pWRa5GM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door wauskoek op 30-08-2023 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Er is de afgelopen dagen best wat gevallen in de Alpen. In ieder geval voldoende om op 29 augustus gewoon alvast wat te gaan skieën in Val Thorens:
https://www.instagram.com/p/CwiHqRuNSqZ/

Heerlijk. :)

Punctuality is the politeness of kings

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 12:35
Goedemiddag,

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met onderstaande vraag.

Volgend jaar willen we (nu het nog gaat) met ons gezin en schoonouders op wintersport. Tot zover gingen we vaak naar Bad Kleinkirchheim en hadden dan op het Landel park best een mooi plek vlakbij de piste. Dit is erg goed bevallen maar wel erg duur en ver rijden.
Nu hebben we qua skigebied met 2 kleine kinderen ook niet hele hoge eisen. Dus kunnen we ons ook prima redden met een kleiner / goedkoper gebied.
Wat voor gebieden zouden jullie aanraden in het vroege voorjaar (we kunnen nog buiten het seizoen dus eind januari of begin februari) (Tsjechie)? En hebben jullie ervaringen met accomodaties (op loopafstand van de lessen enof pistes)?

Alvast bedankt.

• Cheesy
  • Niet online
Anman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:52:
Goedemiddag,

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met onderstaande vraag.

Volgend jaar willen we (nu het nog gaat) met ons gezin en schoonouders op wintersport. Tot zover gingen we vaak naar Bad Kleinkirchheim en hadden dan op het Landel park best een mooi plek vlakbij de piste. Dit is erg goed bevallen maar wel erg duur en ver rijden.
Nu hebben we qua skigebied met 2 kleine kinderen ook niet hele hoge eisen. Dus kunnen we ons ook prima redden met een kleiner / goedkoper gebied.
Wat voor gebieden zouden jullie aanraden in het vroege voorjaar (we kunnen nog buiten het seizoen dus eind januari of begin februari) (Tsjechie)? En hebben jullie ervaringen met accomodaties (op loopafstand van de lessen enof pistes)?

Alvast bedankt.
Ik denk dat je eerst moet definiëren wat "ver rijden" voor jou is ;) Dat verschilt nogal per persoon.
Op https://www.wintersport.nl/skigebieden kun je filteren op afstand vanaf Utrecht, dan krijg je een goede indruk (het eerste resultaat klopt uiteraard niet). Je kan ook extra filteren op grootte, etc. Voor mij heeft die site al een aantal keer goed op weg geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bad Klein Kirchheim is best ver rijden, dus dan is het snel dichterbij. Duitsland is vaak heel betaalbaar en https://www.wintersport.nl/skigebieden/fischen bijvoorbeeld biedt volgens mij prima afwisseling (ken het zelf niet), maar ik weet ook niet of je aan de piste kan zitten... Kleinwalsertal heeft wel acco aan de piste, maar is niet goedkoop.

Is het echt belangrijk om niet 5 minuutjes te hoeven rijden? Met die 5 minuten is er echt veel meer mogelijk.

• Anman
ZieMaar! schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:03:
Bad Klein Kirchheim is best ver rijden, dus dan is het snel dichterbij. Duitsland is vaak heel betaalbaar en https://www.wintersport.nl/skigebieden/fischen bijvoorbeeld biedt volgens mij prima afwisseling (ken het zelf niet), maar ik weet ook niet of je aan de piste kan zitten... Kleinwalsertal heeft wel acco aan de piste, maar is niet goedkoop.

Is het echt belangrijk om niet 5 minuutjes te hoeven rijden? Met die 5 minuten is er echt veel meer mogelijk.
Die vijf minuten is wel van belang, niet iedereen in de groep skiet de hele dag of skiet überhaupt en dan is het super om even met zijn allen even te lunchen en dan weer verder zonder gedoe met een auto of openbaar vervoer.
Maar ben met je eens dat dat de zoektocht behoorlijk bemoeilijkt 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Check. Wellicht anders de landalopties eens bekijken? Brandnertal, Montafon.

Of Frankrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
@ZieMaar! Brandnertal is nog wel stukkie rijden van de rest van Montafon. Wel een leuk deelgebiedje, maar ik zou me het er geen 6 dagen zien uithouden. Schrunns is volgens mij toch wel 20 minuten rijden.

@Anman We hebben dit jaar geboekt via Fewo-Direkt in Roc D'enfer. Klein gebiedje, maar deel van Portes du Soleil. Ik zou in jouw geval via de site van het gebied kijken naar bv Avoriaz. Dat is ski-in-ski-out en een geweldige bestemming.

https://en.valleedaulps.com/winter

Of direct via Pierre et Vacances of zo. Avo is ook niet ver rijden. Net onder meer van Geneve

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een vraagje voor de snowboarders met wat meer ervaring. Ik ben vorig jaar overgestapt van skiën naar snowboarden. Leuke cursus gedaan in Snowworld waardoor ik van een niet te listige rode piste naar beneden kon komen. Dit jaar in augustus lekker verder geoefend in de skihal en nu komt het moment dat ik mijn eigen spulletjes wil aanschaffen.

Daarbij zit ik te kijken naar het 20Y board van Bataleon (flex 6). Naast de geinige looks schijn je dit board door de 3BT vormgeving van Bataleon net wat makkelijker door bochten heen te krijgen (of is dit marketinggeklets?). Dit board is gebaseerd op de Goliath van Bataleon.

Na een praatje bij Duijvestein naast Snowworld gaf die medewerker aan dat de Bataleon Whatever qua flexibiliteit (flex 5) vergelijkbaar was met de huurboards van Snowworld. De Batalion is net 1 tandje stijver.

Lang verhaal voor mijn vraag, hoeveel of wat merk je van een iets stijver board?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
ZieMaar! schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:13:
Check. Wellicht anders de landalopties eens bekijken? Brandnertal, Montafon.

Of Frankrijk?
Brandnertal ziet er goed uit inderdaad.

Zijn er ook ervaringen met skien in Tsjechie? ZOu dat wat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
PaT schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:30:
...
Lang verhaal voor mijn vraag, hoeveel of wat merk je van een iets stijver board?
Of je tussen deze boards verschil gaat voelen durf ik niet te zeggen, maar over het algemeen voel je wel of een board stijf of slap is.

Aangezien je aangeeft dat je al kunt skiën ga ik er vanuit dat je weet hoe je je staalkanten moet gebruiken / een bocht kunt carven. In dat geval zou ik niet bang zijn om een wat stijver board te kiezen, dat is in het begin misschien even wat lastiger maar dan heb je wel meer ruimte om te groeien.

Nooit een board met 3d base gereden, dus daar geen mening over. Hoor er op zich wel goeie verhalen over, maar aan de andere kant - als het echt zon game changer was had iedereen inmiddels wel iets vergelijkbaars. (zo als met magne traction bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PaT schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:30:
Ik heb een vraagje voor de snowboarders met wat meer ervaring. Ik ben vorig jaar overgestapt van skiën naar snowboarden. Leuke cursus gedaan in Snowworld waardoor ik van een niet te listige rode piste naar beneden kon komen. Dit jaar in augustus lekker verder geoefend in de skihal en nu komt het moment dat ik mijn eigen spulletjes wil aanschaffen.

Daarbij zit ik te kijken naar het 20Y board van Bataleon (flex 6). Naast de geinige looks schijn je dit board door de 3BT vormgeving van Bataleon net wat makkelijker door bochten heen te krijgen (of is dit marketinggeklets?). Dit board is gebaseerd op de Goliath van Bataleon.

Na een praatje bij Duijvestein naast Snowworld gaf die medewerker aan dat de Bataleon Whatever qua flexibiliteit (flex 5) vergelijkbaar was met de huurboards van Snowworld. De Batalion is net 1 tandje stijver.

Meestal zorgt een stijver board voor wat meer grip, maar dat is ook afhankelijk van de shape, dus van een flexnummer alleen kan je niet super veel afleiden. Daarnaast is het zo dat er geen 'regels' zijn voor het flexnummer, elke fabrikant gebruikt zijn eigen beredenering hiervoor; een flex 6 van burton kan een andere flex zijn dan een flex 6 bij bataleon.

Daarnaast zijn er nog veel andere factoren die bepalen hoe een board zich gedraagt, zoals de flex over de breedte (hoe makkelijk een board 'twist'), camber of rocker, enz enz.

Als je wat wilt kopen zonder dat je het getest hebt, laat je vooral goed informeren door iemand die er verstand van heeft. Bij Duijvestein zitten soms best mensen met kennis, maar als je iemand treft met alleen indoor ervaring, dan word je misschien de verkeerde kant op gestuurd.
Voor ski's krijg ik altijd goed advies bij snowcountry, voor snowboards zit daar volgens mij ook een hoop kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
@PaT De eerste vraag is vooral wat voor snowboarder ben je/wil je worden?. Hoewel ik het vrij vroeg vind om al materiaal aan te schaffen met zo weinig ervaring maar dat terzijde. Soepelere borden draaien makkelijk maar worden instabieler op hoger snelheden en lenen zich niet zo goed voor carven. Bij stijvere borden zijn de eigenschappen precies andersom.

Wil je vooral stunts doen dan wil je een (klein) flexibel bord. Wil je straks vooral de diepe sneeuw in dan wil je een breder board. Met carven wil je een stijf board etc.

Kijk eens bij The Good Ride om de boards te vergelijken tegenover elkaar. Want een "stijver" board wil nog niet zeggen dat het een stijf board is ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Anman schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:29:
[...]

Geen ervaring mee. Wat ik hoor is dat het fors goedkoper is en als ik naar https://www.skiresort.nl/skigebieden/tsjechie/ kijk zie je dat het vrij compact is over het algemeen, maar soms nog met prima hoogteverschil. Veel kanonnen, redelijk moderne liften en vast buiten de vakanties niet zo druk, is mijn eerste indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
Anman schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:29:
[...]

Ik kom toevallig dit topic en daarmee deze vraag tegen. Samen met familie kom ik al sinds 2003 in Tsjechië, bijna elk jaar. Andere familieleden nog langer.
Gaat dan om het Reuzengebergte, bij Vrchlabí. Vanaf oost Brabant is dat ~900 km, afhankelijk van je pauzetijd rij je er 10-11 uur op.

Voor kleine kinderen is het ideaal. De grotere/moderne gebieden zijn zelfs nog klein en overzichtelijk. Maar je hebt dus ook "gebieden" met slechtse enkele pistes en liften.
In de tijd dat wij er komen is er flink geïnvesteerd in liften en uitbreidingen.

Qua prijzen: vooral accommodatie en het eten/drinken is goedkoper vergeleken met bv Oostenrijk. Ook zijn denk ik lessen goedkoper. Passen worden wel duurder, vooral als je kijkt wat je er voor krijgt, maar nog steeds goed betaalbaar. Vooral online kopen, dat kan bij sommige gebieden veel verschil maken met de prijs aan de kassa.
Eten/drinken bij de piste is in de grote en bekende gebieden ook flink duurder geworden, maar is bij de iets kleinere gebieden nog wel normaal gebleven voor Tsjechische begrippen.

Sneeuwzekerheid: is best wel wisselvallig. De beste wintermaand is normaal gesproken januari, maar dat was het dit jaar niet (zoals op meer plekken in Europa). Meestal gaan de pistes pas net open rond kerst. En dan draaien ze goed in januari en februari, en proberen ze het te rekken t/m Pasen. Drukte is er over het algemeen niet, in vakantieperiodes van de Tsjechen kan het wel iets drukker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Charly , @MrFl0ppY en @GeleFles Dank voor jullie reacties. Even wat reacties van mijn kant.

Ik board nog maar een jaartje en het gaat nog allemaal niet zo vlot en soepel als ik graag zou willen, maar dat komt vast wel. Ik wil gewoon lekker de piste af met het gezin, dus in een funpark zal je mij niet zien. Aan de andere kant is off-piste ook echt geen wens, dus vandaar mijn zoektocht naar een all-mountainboard.

Ik begin het carven op dit moment een beetje onder de knie te krijgen en vind dit ook echt leuk om te doen, dus wat dat betreft zou een -iets- stijver board een wat toekomst zekere investering zijn. Ik wil die gaan combineren met de step-on schoenen en bindingen van Burton. Het geklooi met die straps vind ik als voormalig skiër een van de minpunten van boarden en dat lijken de step-on's op te lossen.

Misschien is de aanschaf wat vroeg, maar ik weet natuurlijk wel wat wintersport inhoud. Ik heb nu een kleine 10 jaar geskied maar heb dat idee door continu gezeur met de skischoenen (ja zelfs op maat gemaakte schoenen) losgelaten dat ik pijnvrij en probleemloos zal kunnen skiën. Wat dat betreft is snowboarden een verademing voor mij . Daarnaast gaan we jaarlijks naar Fiss Oostenrijk en daar is het altijd zo onvoorstelbaar druk bij de verhuurpunten dat ik mij voorgenomen heb daar nooit meer te komen. Huren in NL zou dan nog een optie zijn, maar met wat ik hier boven schrijf wordt dat lastig te krijgen.

De kundigheid van Duijvestein weerhield mij er altijd van naar binnen te lopen. Stomtoevallig trof ik onlangs iemand die wel echt verstand van zaken leek te hebben (somde ook zo even de verschillende types van Bataleon op inclusief -ongeveer- de stijfheid in vergelijking met de Burton huurboardjes van Snowworld). Dat verraste mij wel in positieve zin. Bedankt voor jullie tips voor zaken die echt wat kennis in huis hebben, ik zal eens kijken of er 1 een beetje in de buurt zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
PaT schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:04:
@Charly , @MrFl0ppY en @GeleFles Dank voor jullie reacties. Even wat reacties van mijn kant.

Ik board nog maar een jaartje en het gaat nog allemaal niet zo vlot en soepel als ik graag zou willen, maar dat komt vast wel. Ik wil gewoon lekker de piste af met het gezin, dus in een funpark zal je mij niet zien. Aan de andere kant is off-piste ook echt geen wens, dus vandaar mijn zoektocht naar een all-mountainboard.

Ik begin het carven op dit moment een beetje onder de knie te krijgen en vind dit ook echt leuk om te doen, dus wat dat betreft zou een -iets- stijver board een wat toekomst zekere investering zijn. Ik wil die gaan combineren met de step-on schoenen en bindingen van Burton. Het geklooi met die straps vind ik als voormalig skiër een van de minpunten van boarden en dat lijken de step-on's op te lossen.

Misschien is de aanschaf wat vroeg, maar ik weet natuurlijk wel wat wintersport inhoud. Ik heb nu een kleine 10 jaar geskied maar heb dat idee door continu gezeur met de skischoenen (ja zelfs op maat gemaakte schoenen) losgelaten dat ik pijnvrij en probleemloos zal kunnen skiën. Wat dat betreft is snowboarden een verademing voor mij . Daarnaast gaan we jaarlijks naar Fiss Oostenrijk en daar is het altijd zo onvoorstelbaar druk bij de verhuurpunten dat ik mij voorgenomen heb daar nooit meer te komen. Huren in NL zou dan nog een optie zijn, maar met wat ik hier boven schrijf wordt dat lastig te krijgen.

De kundigheid van Duijvestein weerhield mij er altijd van naar binnen te lopen. Stomtoevallig trof ik onlangs iemand die wel echt verstand van zaken leek te hebben (somde ook zo even de verschillende types van Bataleon op inclusief -ongeveer- de stijfheid in vergelijking met de Burton huurboardjes van Snowworld). Dat verraste mij wel in positieve zin. Bedankt voor jullie tips voor zaken die echt wat kennis in huis hebben, ik zal eens kijken of er 1 een beetje in de buurt zit.
Ik zal mijn ervaring even delen. :)

Zelf ben ik als beginner begonnen op een vrij stijve plank de Nitro Teams. De beste verkoper (17 jaar geleden geloof ik alweer) bij de Four Seasons in Duiven raden mij toen aan om gelijk een iets stijvere bord te kopen in het mom van dat ik dan gelijk jaren mee kan doen. Hij heeft wel degelijk gelijk gehad maar als ik erop terug kijk had ik beter een iets soepeler bord kunnen kopen. Het continu nerveuze gedrag van een bord voelt als een beginner gewoon niet fijn aan. Vorig jaar weer eens met vrienden naar de indoorbaan in Bottrop gegaan en daar een plank gepakt die een stuk flexibeler is. En dan merkte ik gelijk dat zo'n bord veel speelser aanvoelt en het ook leuker maakt om beetje ermee te klooien.

Wat ook wel een dingetje is dat ik veel te grote snowboardschoenen had. Na al die jaren vond ik toch wel dat het tijd werd voor een nieuwe paar. Ik ben toen naar de Burnside in Deventer gegaan (top winkel!) en de verkoper vroeg om mijn schoenmaat. Vertelde dat ik 43 had maar dat geloofde hij niet. Na het opmeten van de voeten kwam ik echter op een schoenmaat 41,5 uit. Hij vertelde dat ik een brede wreef had en dat ik daarom altijd een grotere maat schoenen nam. Uiteindelijk na veel passen een goede set schoenen (en een nieuwe snowboard) gekocht.

Goede schoenen alleen al maken veel verschil! Waarbij mijn voeten x,y en zowel z as gezien teveel beweging hadden in de schoenen had ik weinig controle over mijn bord. En dat in combinatie met een vrij stijve plank was dat eigenlijk geen succes achteraf gezien. :P

Ik raad je sowieso aan om goede schoenen te vinden die niet teveel ruimte hebben rondom je voet (uiteraard moeten ze ook niet afknellen). Zodat je er een goede input/output met jou en het bord is.
En welke stijfheid bord bij je past is moeilijk in te schatten. Na het lezen van je eerste alinea zou ik zeggen neem een middelmoot. Maar je tweede alinea geeft weer aan om naar een tikkeltje stijver te gaan.

Ik weet niet hoe het bij andere zaken is, maar bij de Burnside kan je nadat je je bord gekocht hebt en geprobeerd hebt op vakantie terug brengen.

Citaat op hun website:
Maar dan zijn we er dus voor jou!
Het allerbelangrijkst is dus dat je bij ons nooit een miskoop kunt doen.
Een verkeerde keuze wordt namelijk voor het aankoopbedrag omgeruild, zelfs al heb je er een week mee gereden.
https://www.burnside.nl/shop/snowboard/

Zoals je kan zien heb ik een goede ervaring bij hun. Echter verkopen zij geen Burton en dat soort merken en verkopen ook geen Step-on bindingen als je daar naar zoekt.

In ieder geval succes met de zoektocht naar je set! :) Ben benieuwd wat het gaat worden en wat je ervaringen zal zijn bij de eventuele shops en 'boardtime'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wauskoek schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:24:
[...]

Ik zal mijn ervaring even delen. :)

Zelf ben ik als beginner begonnen op een vrij stijve plank de Nitro Teams. De beste verkoper (17 jaar geleden geloof ik alweer) bij de Four Seasons in Duiven raden mij toen aan om gelijk een iets stijvere bord te kopen in het mom van dat ik dan gelijk jaren mee kan doen. Hij heeft wel degelijk gelijk gehad maar als ik erop terug kijk had ik beter een iets soepeler bord kunnen kopen. Het continu nerveuze gedrag van een bord voelt als een beginner gewoon niet fijn aan. Vorig jaar weer eens met vrienden naar de indoorbaan in Bottrop gegaan en daar een plank gepakt die een stuk flexibeler is. En dan merkte ik gelijk dat zo'n bord veel speelser aanvoelt en het ook leuker maakt om beetje ermee te klooien.

Wat ook wel een dingetje is dat ik veel te grote snowboardschoenen had. Na al die jaren vond ik toch wel dat het tijd werd voor een nieuwe paar. Ik ben toen naar de Burnside in Deventer gegaan (top winkel!) en de verkoper vroeg om mijn schoenmaat. Vertelde dat ik 43 had maar dat geloofde hij niet. Na het opmeten van de voeten kwam ik echter op een schoenmaat 41,5 uit. Hij vertelde dat ik een brede wreef had en dat ik daarom altijd een grotere maat schoenen nam. Uiteindelijk na veel passen een goede set schoenen (en een nieuwe snowboard) gekocht.

Goede schoenen alleen al maken veel verschil! Waarbij mijn voeten x,y en zowel z as gezien teveel beweging hadden in de schoenen had ik weinig controle over mijn bord. En dat in combinatie met een vrij stijve plank was dat eigenlijk geen succes achteraf gezien. :P

Ik raad je sowieso aan om goede schoenen te vinden die niet teveel ruimte hebben rondom je voet (uiteraard moeten ze ook niet afknellen). Zodat je er een goede input/output met jou en het bord is.
En welke stijfheid bord bij je past is moeilijk in te schatten. Na het lezen van je eerste alinea zou ik zeggen neem een middelmoot. Maar je tweede alinea geeft weer aan om naar een tikkeltje stijver te gaan.

Ik weet niet hoe het bij andere zaken is, maar bij de Burnside kan je nadat je je bord gekocht hebt en geprobeerd hebt op vakantie terug brengen.

Citaat op hun website:

[...]

https://www.burnside.nl/shop/snowboard/

Zoals je kan zien heb ik een goede ervaring bij hun. Echter verkopen zij geen Burton en dat soort merken en verkopen ook geen Step-on bindingen als je daar naar zoekt.

In ieder geval succes met de zoektocht naar je set! :) Ben benieuwd wat het gaat worden en wat je ervaringen zal zijn bij de eventuele shops en 'boardtime'.
Dank voor het delen van je ervaringen. Niet goed passend krijgende schoenen (ik heb een brede voet en een hoge wreef, heel toffe combi voor wintersport) is de reden dat ik overgestapt ben. Wat dat betreft zijn snowboard schoenen een verademing voor mij. Ook hier alleen ervaring met de schoenen van SnowWorld (wat ook een gemiddelde stijfheid is). Daar hebben ze Burtons en die passen griezelig goed. Ik kom er met een klein beetje moeite in, maar zitten daarna zalig zonder teveel ruimte te hebben.

Dus als ik je goed begrijp is een stijver board nerveuzer. Waar merk je dat vooral in?

Overigens heb ik nav een van bovenstaande posts op the good ride naar dat Bataleon Goliath board gekeken. Oordeel is dat het een leuk board is, maar wel met een eigen leercurve. Dat doet mij toch weer twijfelen over dit board.

Toch maar eens op zoek naar een goede shop met 'try and buy' mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
PaT schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:59:
[...]

Dank voor het delen van je ervaringen. Niet goed passend krijgende schoenen (ik heb een brede voet en een hoge wreef, heel toffe combi voor wintersport) is de reden dat ik overgestapt ben. Wat dat betreft zijn snowboard schoenen een verademing voor mij. Ook hier alleen ervaring met de schoenen van SnowWorld (wat ook een gemiddelde stijfheid is). Daar hebben ze Burtons en die passen griezelig goed. Ik kom er met een klein beetje moeite in, maar zitten daarna zalig zonder teveel ruimte te hebben.

Dus als ik je goed begrijp is een stijver board nerveuzer. Waar merk je dat vooral in?

Overigens heb ik nav een van bovenstaande posts op the good ride naar dat Bataleon Goliath board gekeken. Oordeel is dat het een leuk board is, maar wel met een eigen leercurve. Dat doet mij toch weer twijfelen over dit board.

Toch maar eens op zoek naar een goede shop met 'try and buy' mogelijkheid.
Het oude bordje heb ik alleen gereden met mijn oude schoenen en bindingen. De nieuwe schoenen zijn kleiner en passen niet goed in deze bindingen. Ik zou voor de gein eens een keer de nieuwe bindingen op de oude bordje moeten schroeven en weer eens een keer proberen.
Het nerveuze gedrag heeft denk ik wel te maken zoals ik al eerder zei de combinatie stijvere plank en te grote schoenen. Alhoewel ik op goodride een review zie van het Nitro Team 2020 model van het bordje en geven aan op minuut 2 dat het een "catchy technical" bord is.

Als ik de review van goodride bekijk van de Bataleon gaat dat vast wel goed komen als beginner. Als je daarop verder leert snowboarden als beginner merk je er waarschijnlijk toch weinig van zijn 'leercurve' denk ik.

Try and buy zou ik je zeker aanraden. Ik zie nu ook dat Duijvenstejn dat aan biedt.
https://www.duijvestein-w...e/testen-op-echte-sneeuw/
Voor 25 euro hele dag 5 snowboards testen! :)

edit...

Je zou dat best wel eens kunnen doen. Neem een keer een dag vrij en koop via het AD goedkoop een dagticket en ga op je dode gemak 5 snowboards testen.

https://webwinkel.ad.nl/product/snowworld-dagskipas

[ Voor 5% gewijzigd door wauskoek op 09-09-2023 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
wauskoek schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:24:
[...]

Zelf ben ik als beginner begonnen op een vrij stijve plank de Nitro Teams. De beste verkoper (17 jaar geleden geloof ik alweer) bij de Four Seasons in Duiven raden mij toen aan om gelijk een iets stijvere bord te kopen in het mom van dat ik dan gelijk jaren mee kan doen. Hij heeft wel degelijk gelijk gehad maar als ik erop terug kijk had ik beter een iets soepeler bord kunnen kopen. Het continu nerveuze gedrag van een bord voelt als een beginner gewoon niet fijn aan.
Ik herken dit zeker, maar wil daar bij wel opmerken dat de boards van 15/20 jaar geleden wel echt anders waren dan nu. Toen was het nog full camber wat de klok sloeg, tegenwoordig zie je eigenlijk alleen nog maar hybride camber/rocker profielen, wat de boards -in mijn beleving- een stuk toegankelijker maakt.
PaT schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:59:
[...]

Ik zou het eerder agressiever noemen dan nerveus, als je een wat stijver board op zijn kant zet dan wil ie de bocht om en je bewegingen worden directer doorgegeven. Als beginner kan dat spannend zijn omdat je je eigen beweging nog minder onder controle hebt, maar ze worden wel vrij direct doorgezet dus kun je dat als nerveus ervaren. Als je wat verder bent wordt het juist fijn, omdat je aan relatief kleine bewegingen genoeg hebt om het board te laten doen wat je wil, meer druk op je kanten kunt zetten, etc...

[ Voor 27% gewijzigd door Charly op 09-09-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Charly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:48:
[...]

Ik herken dit zeker, maar wil daar bij wel opmerken dat de boards van 15/20 jaar geleden wel echt anders waren dan nu. Toen was het nog full camber wat de klok sloeg, tegenwoordig zie je eigenlijk alleen nog maar hybride camber/rocker profielen, wat de boards -in mijn beleving- een stuk toegankelijker maakt.

[...]

Ik zou het eerder agressiever noemen dan nerveus, als je een wat stijver board op zijn kant zet dan wil ie de bocht om en je bewegingen worden directer doorgegeven. Als beginner kan dat spannend zijn omdat je je eigen beweging nog minder onder controle hebt, maar ze worden wel vrij direct doorgezet dus kun je dat als nerveus ervaren. Als je wat verder bent wordt het juist fijn, omdat je aan relatief kleine bewegingen genoeg hebt om het board te laten doen wat je wil, meer druk op je kanten kunt zetten, etc...
Dank! Dat directere lijkt mij juist wel fijn. Met de huurboards vind ik soms dat ik echt wel 'overdreven' veel moet bewegen om de kant op te gaan waar ik heen wil. Een wat directere reactie zou wat dat betreft wel gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Charly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:48:
[...]

[...]

Mooi beschreven (y)
Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste