SkiFan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:30:
@
Waah Je gaat merken dat je steeds meer spullen zelf gaat aanschaffen, en zeker met een kleintje gaat dat best hard. Ik heb gewoon alles gebruikt gekocht, want slijtage, mn bij dat kinderspul is er toch niet, ze dragen het 1 jaar en zijn er dan weer uitgegroeid. Ik had wel 2 meiden op 2 jaar van elkaar, dus kon het wel doorschuiven.
Op ski's/schoenen na hebben we alles al zelf. Dus veel meer zal er niet mee gaan eerst. Ik denk dat we niet 4 tassen aan boodschappen meenemen een hoop ruimte scheelt. We halen alles gewoon ter plaatse. Ski's en schoenen huren voor een kind (6) kost praktisch niks als je online reserveert en ruilen bij niet lekker zitten (of zoals afgelopen jaar, natte schoenen) is zo gedaan. Als ze groter worden zal het wel krap worden ja....
Dit jaar gaat wellicht het vriendje van de jongste ook mee. Die heeft nog nooit echt geskied, maar is wel weer lading extra spul, terwijl het vorig jaar, ondanks de sloep en 1 skibox toch al wel krap begon te worden. Vandaar nummer 2.
Ja die tijd gaat hier misschien ook nog wel komen. Maar nu nog geen last van gelukkig

En ja, board past er zeker in. Bij zo'n lange box als ik heb (2,30 lang) moet je opletten dat je er een neemt die achter hoog oploopt. Kun je je schoenen er achterin zetten. Een Sandero is niet zo groot, en dan nemen schoenen best veel ruimte in. Wel moet je dan even passen of je m ver genoeg naar voren op je dak kunt zetten, anders krijg je je klep niet meer open. Da's dan weer het nadeel van zo'n lange box.
Goede tip! Schoenen in zo'n skibox is wel makkelijk ja. Een sandero is niet groot, maar ook zeker niet klein. Juist kwa kofferbakruimte is het best ruim voor een non-stationwagen

. Vrienden van ons hebben een stationwagen en die krijgen daar minder in dan ik in de Sandero. Mensen met een stationwagen kunnen niet inpakken zeggen we thuis altijd

(i know, een stationwagen is veel dieper wat zeker heel handig kan zijn. Echter ben ik gewoon erg efficient met inpakken waardoor elke
koffer/tas/boardtas perfect gevuld en in de auto past. Enige is dat ik niet met een gipsvlucht terug moet want ik zie Miss Waah dan nooit alles in de auto krijgen

al is er wel een plekje voorin vrij dan
spoiler:mits ze de skileraar niet mee naar huis neemt
Voor de rest, eerst nog even kijken naar de vakantieperiode's van de oudste, die gaat nu studeren, dus nog geen idee hoe dat qua tijd gaat lopen. Wil eigenlijk rond de kerst ook nog wel ergens een paar dagen weg.
Na het weer van vorig jaar wil Miss Waah niet meer in de kerstvakantie

niet dat het voorjaar véél beter was, maar wel wat beter. Ik hoop echt dat die winter een uitzondering was en geen nieuw normaal. Was de eerste keer dat we aan de vakanties vast zaten en ondanks dat het rustig was vanwege hoe de Franse vakanties vielen.... was de sneeuw gewoon ruk waarbij we in de kerstvakantie zelfs een aantal dagen niet hebben geskied vanwege de slechte omstandigheden.... waarbij we normaal eerste lift/laatste lift pakken.