Toon posts:

[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:07
Waah schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb pas net de eerste afdalingen gedaan :+ dus goede vraag.

Het sneeuwt hier vandaag lichtjes. Onverwacht maar heel hard nodig! Het is echt wel een wat trieste bedoeling.... En onder het laagje sneeuw is het wel echt hard en ijzig.
En en en?? Hoe is het vandaag?

Ik heb gisteren een snowboard opgehaald met veel float, hopelijk gaat die wat lekkerder door de slush dan m'n huidige board. Heb het geluk dat een kennisje bij een NL snowboardmerk werkt en ik onder het mom van testen een board en bindingen mag lenen. Het is een gloednieuwe plank (plastic zat er nog om) en bindingen die pas volgend jaar uitkomen geloof ik.

Vraag me af of het nog heel anders is op een ander board met andere bindingen. Heb tot nu toe alleen nog maar op 1 board gereden.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ApC_IcE schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:11:
[...]

Sommige spider modellen krijg je er makkelijker op. Zoek maar youtube filmpjes.
Sommige kettingen zijn kwalitatief wat hoger. Ik heb allerlei modellen gehad (leaseauto’s met versch maten) maar de meesten werken prima qua omleggen. Qua ervaringen in de sneeuw heb ik maar met 2 ervaring. Beide budget en beide prima.
Uiteindelijk heb ik deze besteld, die kettingen spannen automatisch aan en zou "kinderspel" (famous last words) moeten zijn.

World War One

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11
Rogar schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:41:
[...]

En en en?? Hoe is het vandaag?

Ik heb gisteren een snowboard opgehaald met veel float, hopelijk gaat die wat lekkerder door de slush dan m'n huidige board. Heb het geluk dat een kennisje bij een NL snowboardmerk werkt en ik onder het mom van testen een board en bindingen mag lenen. Het is een gloednieuwe plank (plastic zat er nog om) en bindingen die pas volgend jaar uitkomen geloof ik.

Vraag me af of het nog heel anders is op een ander board met andere bindingen. Heb tot nu toe alleen nog maar op 1 board gereden.
Slush ga je niet vinden momenteel :+ was harde pistes. Maar weinig ijs. Funpark (the stash) nog even doorgeweest maar kneiterhard en stijl. Dus mocht zoontje naar beneden tillen op mijn snowboard :+

Misschien dat het komende tijd weer warmer word, maar momenteel gewoon vrij harde condities.

Mijn schoenen zijn op, dus voor volgend jaar maar eens kijken naar nieuwe boots... En misschien een binding met snelsysteem. Want zoontje heeft geen geduld met wachten. :+

[Voor 8% gewijzigd door Waah op 27-02-2023 20:03]

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 12:59
The_Scarabial schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:01:
Afgelopen week een top ski week vanuit Schruns beleeft, gebied Silvretta Montafon.
Hele week kaiserwetter :D. En relatief rustig op de pistes.
Wat lokale mensen gesproken en die zeiden dat het qua weer en qua piste kwaliteit tot nu toe het beste was van het seizoen.
Ook naar de gebieden Golm en Gargellen geweest wat ook top was. Vooral Golm erg leuk familiegebied.

Als beginner nu eindelijk lekker kunnen skiën en niet meer druk maken over het bochten maken.

Plaatje van Gargellen:

[Afbeelding]
Gaaf! Hoe was Gargellen?
Ik heb voor volgend jaar al geboekt voor een weekje Gargellen. Mijn verwachting na een hoop onderzoek is dat het een rustig beginner-vriendelijk gebied is. En dus ook relatief rustig in de voorjaarsvakantie.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 20:56

The_Scarabial

MTB for life!

Supreme schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:51:
[...]

Gaaf! Hoe was Gargellen?
Ik heb voor volgend jaar al geboekt voor een weekje Gargellen. Mijn verwachting na een hoop onderzoek is dat het een rustig beginner-vriendelijk gebied is. En dus ook relatief rustig in de voorjaarsvakantie.
Gargellen vond ik echt een heerlijk gebied, wat je zegt rustig en beginner vriendelijk. Weet alleen niet of je je daar dan ook een week lang kunt vermaken, had het zelf wel gezien met 1 dag.

• Supreme
  • Laatst online: 27-05 12:59
The_Scarabial schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:02:
[...]

Gargellen vond ik echt een heerlijk gebied, wat je zegt rustig en beginner vriendelijk. Weet alleen niet of je je daar dan ook een week lang kunt vermaken, had het zelf wel gezien met 1 dag.
Vriendin gaat voor 't eerst op wintersport, ik voor de tweede keer. Gewoon lekker een week lessen, herhalen en meters maken op bekend terrein. Dus voor ons wel goed denk ik voor een week :)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:43
Waah schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:02:
Misschien dat het komende tijd weer warmer word, maar momenteel gewoon vrij harde condities.
Pistes in Snow Space Salzburg liggen er geweldig bij, tot laat in de middag heerlijk skiën.

In jaren niet zo goed geweest.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 20:56

The_Scarabial

MTB for life!

Supreme schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:04:
[...]

Vriendin gaat voor 't eerst op wintersport, ik voor de tweede keer. Gewoon lekker een week lessen, herhalen en meters maken op bekend terrein. Dus voor ons wel goed denk ik voor een week :)
Ok dan is dat zeker een leuk gebied, ook als het wat beter lukt zou je dan ook met de auto naar Golm kunnen rijden, wat ook een lekker gebied is voor beginners.

• Rogar
Waah schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:02:
[...]

Slush ga je niet vinden momenteel :+ was harde pistes. Maar weinig ijs. Funpark (the stash) nog even doorgeweest maar kneiterhard en stijl. Dus mocht zoontje naar beneden tillen op mijn snowboard :+

Mijn schoenen zijn op, dus voor volgend jaar maar eens kijken naar nieuwe boots... En misschien een binding met snelsysteem. Want zoontje heeft geen geduld met wachten. :+
Dus eigenlijk nog best redelijk goed te doen qua boarden? 😃

Volgend jaar komt Nidecker met verbeterde Supermatic bindingen. Ik wacht daar een beetje op. Die Burton Step-on lijken ook wel fijn, alleen dan moet je dus ook weer speciale boots hebben.
Heb nu Flow-bindingen en wil dat gemak niet meer kwijt (denk ik) en die Nideckers lijken er heel veel op.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:06:
[...]

Pistes in Snow Space Salzburg liggen er geweldig bij, tot laat in de middag heerlijk skiën.

In jaren niet zo goed geweest.
Daar is ook net wat vers gevallen hé? Ben je daar nu?

Sowieso vind ik die regio (Ski Amade) vaak goede sneeuw hebben, doen niet onder voor de Italianen qua pistepreparatie…Ik was er in 2019 (voor kerst): ivm föhn waren alle hoge gebieden dicht, lage hadden weinig sneeuw maar toen lag die regio er top bij. December ‘21 beste omstandigheden ooit, koud, veel sneeuw, strakblauw en ivm lockdown nog vrij rustig (ook voor kerst). Pistes waren toen perfect. In maart was het erg warm, maar de gebieden daar met noord hellingen waren toen ook vrij goed te doen (voor 2e helft maart en echt hoge temperaturen).

Vind het een fijne regio (op Flachau en Wagrain na, daar vind ik weinig aan). Gebieden als Hauser Kaibling, Planai, Hochkonig, Zauchensee zijn top en ook Radstadt vind ik erg leuk (maar zal nu in de vakantie erg druk zijn). En dan heb je nog prima opties in Gasteinertal en Filzmoos…en dat allemaal op dezelfde pas.

Zo terugkijkend ben ik sinds maart 2018 eigenlijk alleen maar in de Dolomieten en Ski Amade geweest (op een weekendtripje KWT na). Goed dat ik over 2,5 week ergens anders heen ga 8) .

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:20

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

XWB schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Uiteindelijk heb ik deze besteld, die kettingen spannen automatisch aan en zou "kinderspel" (famous last words) moeten zijn.
Lijken me prima kettingen!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 19:24
JB schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:21:
Welke wax set gebruikt men hier? Ik wil het zelf gaan doen nu, gaan binnenkort nog een keertje terug (Kaprun dit keer) dus de ski's nog een beurtje geven kan geen kwaad :)
Geen set maar alles los gekocht
Ik heb een analoge Swix ijzer die prima werkt. Met de wax die ik gebruik komt het toch niet op de graad nauwkeurig. Zolang het smelt en niet walmt is het prima.
Van Vola de klemmen alleen had mijn set geen 3 de klem om je skies in het midden vast te zetten (ik heb dus alleen de 2 draag klemmen) . Ik adviseer je om voor een set bestaande uit 2 draag klemmen en een middelste klem te gaan.
Borstels heb ik van Swix en Holmemkol. Die van Holmenkol zijn met wat groter en liggen iets lekkerder in mijn hand maar da tis persoonlijk.
Krabber van Swix en van een winkel waar ik ooit mijn was gekocht heb (maar dat is gewoon een stukje plastic dus dat maar niet veel uit ).

• Waah
Rogar schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:06:
[...]

Dus eigenlijk nog best redelijk goed te doen qua boarden? 😃

Volgend jaar komt Nidecker met verbeterde Supermatic bindingen. Ik wacht daar een beetje op. Die Burton Step-on lijken ook wel fijn, alleen dan moet je dus ook weer speciale boots hebben.
Heb nu Flow-bindingen en wil dat gemak niet meer kwijt (denk ik) en die Nideckers lijken er heel veel op.
Ja is prima te doen hoor. Zoonlief ramt de groene en blauwe pistes af alsof die al 10 jaar op skis staat :X en ik kan het prima bijhouden. Het ligt een beetje aan je verhouding met harde pistes. Genoeg mensen die het niet uit maakt. Ook genoeg mensen die meteen in de stress schieten en heel voorzichtig gaan zijn. Het is een kwestie van persoonlijkheid en (positieve of negatieve) ervaring.

Prachtig dagje gehad in ieder geval. Nee de condities zijn niet zoals we gewend zijn, maar dikke prima. Een stuk beter dan de nieuwjaarsweek tenminste :X

Enige is dat de toegangspiste vanaf ons hotel wel echt 1 ijsplaat is. Dat is niet echt vertrouwd meer. Maar daar is vrij simpel omheen te werken gelukkig.

Morgen weer 6:45 op, om klaar te maken voor de dag en naar Morzine voor de skiles van zoonlief :X moet er wat voor over hebben denk ik maar O-)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 19:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zijn jullie ervaringen met de rollerbaan? Heb nu 5 lessen geboekt om het gevoel terug te krijgen, 13 jaar niet geskied. Gaat elke keer een stukje beter! :) Echter heb ik dagen erna best wel spierpijn op de vreemdste plekken. :?

Ga 25 maart een lang weekend skiën in Fiss. (was Stuben, we paste helaas niet in het chalet) Iemand een idee waarom in Ski Arlberg meer sneeuw valt/ligt? Hemelsbreed is Fiss niet veel verder nl.

Whatever.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34

JB

Cédric roelt!

Togi schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:24:
[...]

Geen set maar alles los gekocht
Ik heb een analoge Swix ijzer die prima werkt. Met de wax die ik gebruik komt het toch niet op de graad nauwkeurig. Zolang het smelt en niet walmt is het prima.
Van Vola de klemmen alleen had mijn set geen 3 de klem om je skies in het midden vast te zetten (ik heb dus alleen de 2 draag klemmen) . Ik adviseer je om voor een set bestaande uit 2 draag klemmen en een middelste klem te gaan.
Borstels heb ik van Swix en Holmemkol. Die van Holmenkol zijn met wat groter en liggen iets lekkerder in mijn hand maar da tis persoonlijk.
Krabber van Swix en van een winkel waar ik ooit mijn was gekocht heb (maar dat is gewoon een stukje plastic dus dat maar niet veel uit ).
Oke dank, zit nu te kijken naar een starter setje, ga oefenen cq. "het vak leren" bij bekende dus klemmen komen later.

https://amzn.eu/d/4IeRAIB

Mijn boefje is liev!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:42
Heeft iemand ervaring met Wheelblades voor kinderwagens? Werken die goed? Of zijn er alternatieven?

Wij gaan over 3 weken naar de Skiwelt voor een trouwerij en gaan van de Filzalmsee (kopstation Brixen gondel) lopend met het hele gezelschap naar de Niedingalm (dalstation Jochbahn) over een weg die mogelijk besneeuwt is, met kinderwagen. Dat willen we natuurlijk goed voorbereiden.

• Rogar
Waah schreef op maandag 27 februari 2023 @ 23:02:
[...]

Ja is prima te doen hoor. Zoonlief ramt de groene en blauwe pistes af alsof die al 10 jaar op skis staat :X en ik kan het prima bijhouden. Het ligt een beetje aan je verhouding met harde pistes. Genoeg mensen die het niet uit maakt. Ook genoeg mensen die meteen in de stress schieten en heel voorzichtig gaan zijn. Het is een kwestie van persoonlijkheid en (positieve of negatieve) ervaring.

Prachtig dagje gehad in ieder geval. Nee de condities zijn niet zoals we gewend zijn, maar dikke prima. Een stuk beter dan de nieuwjaarsweek tenminste :X

Enige is dat de toegangspiste vanaf ons hotel wel echt 1 ijsplaat is. Dat is niet echt vertrouwd meer. Maar daar is vrij simpel omheen te werken gelukkig.

Morgen weer 6:45 op, om klaar te maken voor de dag en naar Morzine voor de skiles van zoonlief :X moet er wat voor over hebben denk ik maar O-)
Klinkt prima dus. Welk hotel zit je? Waarschijnlijk dezelfde als wij >:)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 13:47
Harmen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:11:
Hoe zijn jullie ervaringen met de rollerbaan? Heb nu 5 lessen geboekt om het gevoel terug te krijgen, 13 jaar niet geskied. Gaat elke keer een stukje beter! :) Echter heb ik dagen erna best wel spierpijn op de vreemdste plekken. :?

Ga 25 maart een lang weekend skiën in Fiss. (was Stuben, we paste helaas niet in het chalet) Iemand een idee waarom in Ski Arlberg meer sneeuw valt/ligt? Hemelsbreed is Fiss niet veel verder nl.
Op de rollerbaan word je wel gedwongen de juiste techniek te gebruiken, ze zijn minder vergevingsgezind dan sneeuw, maar daardoor erg goed om je techniek weer op te frissen.

Je gebruikt met skiën je lichaam op een hele andere manier dan normaal natuurlijk, dus het niet vreemd dat je spierpijn beleeft. Uiteindelijk ben je met je hele lijf in de weer en elke beweging, niet alleen je benen.

Het zal wel de spierpijn beperken als je echt gaat skiën natuurlijk, dus dat scheelt dan wel weer.

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:32:
Daar is ook net wat vers gevallen hé? Ben je daar nu?
Net een behoorlijke laag verse sneeuw, gister en eergister half bewolkt en boven -8 graden. Vandaag volle zon met in de ochtend vorst en in de middag +5 graden. Dit draadje heeft meer plaatjes nodig... :P

Vind het een fijne regio (op Flachau en Wagrain na, daar vind ik weinig aan). Gebieden als Hauser Kaibling, Planai, Hochkonig, Zauchensee zijn top en ook Radstadt vind ik erg leuk (maar zal nu in de vakantie erg druk zijn). En dan heb je nog prima opties in Gasteinertal en Filzmoos…en dat allemaal op dezelfde pas.
Zit zelf in Alpendorf, heel leuke kindvriendelijke 'agriturismo' op 150m van de gondel. Kom dan ook niet verder dan Wagrain en Flachau, meer haal je niet voordat de skiles is afgelopen.

De genoemde gebieden klinken zeker interessant maar ben positief verrast door het Alpendorf-Wagrain deel van het gebied, veel lange brede pistes vooral voor beginners en gemiddelde skiërs (lees de kids) een leuke uitdaging. Tel daar het grote aantal goede restaurants bij op en de komende drie dagen kom ik wel door.

• Waah
Rogar schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Klinkt prima dus. Welk hotel zit je? Waarschijnlijk dezelfde als wij >:)
Antares, helemaal boven in het dorp is dat. Hoger kan niet, beter uitzicht ook niet.

• Rogar
Waah schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Antares, helemaal boven in het dorp is dat. Hoger kan niet, beter uitzicht ook niet.

[Streamable]
Ziet er goed uit! Hier net de tas ingepakt 😎😇

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 08:13
Ik ga volgende week voor het eerst naar Flachau. Tips voor leuke barretjes en goede restaurants zijn welkom. Fijne wintersport allen! ⛷️

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Harmen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:11:

Ik ben groot fan van de rollerbaan (en geef er inmiddels ook les op). Het is vrij intensief, dat merk je denk ik nu? Je bent echt 30 minuten aan het skiën, terwijl je in de sneeuw misschien anderhalf uur effectief skiet? Maar daar zitten dan ook glij stukken tussen en heb je vaker en langer pauze (lift), onderschat daarmee dus niet hoe intensief een rolbaan is.

Qua sneeuw; wellicht ligt SFL inneralpien? Daar is het vaak droger, zie ook https://www.wintersport.n...icht/313889/alpenhoofdkam
Inneralpiene gebieden
Rond de Alpenhoofdkam liggen de zogenaamde inneralpiene gebieden. Dit zijn de wat drogere gebieden in de Alpen die afgeschermd liggen van de ergste sneeuwdumps. De wolken zijn immers al veel bergen gepasseerd waar ze hun sneeuw hebben achtergelaten. Hier valt gemiddeld dus iets minder sneeuw maar door de hoogte van de bergen (hier liggen veel gletsjerskigebieden) zijn deze bestemmingen toch relatief sneeuwzeker. Voorbeelden zijn het Oostenrijkse Sölden, Nauders en gebieden in het Zwitserse Wallis.
Edit: inderdaad https://www.wintersport.n...n/serfaus/sneeuwzekerheid en https://www.wintersport.n...n/arlberg/sneeuwzekerheid. Hoogte zegt niet alles :).

[Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 28-02-2023 18:57]

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:27
Waah schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:06:
[...]

[Streamable]
Antares, bekende locatie! (2x geweest)
Hopelijk heb je niet teveel last van de studentenreizen die ze er daar ook instoppen

Alle liften naar het dorp heb je hopelijk al gevonden ;)

[Voor 7% gewijzigd door Cranzai op 28-02-2023 19:36]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 18:20
Galtur vandaag. Leuk met de kids.

• Waah
Cranzai schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:24:
[...]

Antares, bekende locatie! (2x geweest)
Hopelijk heb je niet teveel last van de studentenreizen die ze er daar ook instoppen

Alle liften naar het dorp heb je hopelijk al gevonden ;)
Nee en ja.

Moet zeggen dat ik 0 last heb van studenten. Heb nog geen buren gehoord _/-\o_ sowieso goed geïsoleerd volgens mij. Of gewoon mazzel.

We zijn met een gezin, misschien dat ze dat apart zetten van de studenten O-) of het is gewoon vakantietijd en dat de jongeren het te duur is.

Liften is ideaal ja. Hebben ze wel goed voor elkaar. Wel slecht dat die kaart met liften niet op de website van Avoriaz staan. Zal die kaart bij de receptie eens op de foto zetten. Die is erg handig. Maar eens de toerisme aangeven dat ze die op de site zetten.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:27
Waah schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:01:
[...]

Nee en ja.

Moet zeggen dat ik 0 last heb van studenten. Heb nog geen buren gehoord _/-\o_ sowieso goed geïsoleerd volgens mij. Of gewoon mazzel.

We zijn met een gezin, misschien dat ze dat apart zetten van de studenten O-) of het is gewoon vakantietijd en dat de jongeren het te duur is.

Liften is ideaal ja. Hebben ze wel goed voor elkaar. Wel slecht dat die kaart met liften niet op de website van Avoriaz staan. Zal die kaart bij de receptie eens op de foto zetten. Die is erg handig. Maar eens de toerisme aangeven dat ze die op de site zetten.
Denk idd dat ze dat zoveel mogelijk proberen te scheiden. Al zat er twee week geleden 1 kamer met andere gasten tussen die van onze groep en die groetten gewoon vriendelijk op de gang ;)

Zelf ook nooit last gehad van de andere kamers dus de isolatie is daar prima denk ik inderdaad!

Ligt er voldoende sneeuw op het pad naar antares? Dat was toen wij weg gingen vrij matig

• Waah
Cranzai schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Denk idd dat ze dat zoveel mogelijk proberen te scheiden. Al zat er twee week geleden 1 kamer met andere gasten tussen die van onze groep en die groetten gewoon vriendelijk op de gang ;)

Zelf ook nooit last gehad van de andere kamers dus de isolatie is daar prima denk ik inderdaad!

Ligt er voldoende sneeuw op het pad naar antares? Dat was toen wij weg gingen vrij matig
Pad naar antares is prima. Van antares naar het dorp is te doen als je ervaren bent.... Anders is het een uitdaging het eerste stukje :+

Op de eerste dag dat we hier waren (zondag) is er toch nog iets van 5 a 10cm gevallen. Dat is onze redding geweest. Vandaag waren harde pistes, einde van de dag begon de Slush en de buckels voor het eerst

[Voor 13% gewijzigd door Waah op 28-02-2023 21:51]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:22
Wat tof allemaal!

Op dit moment verblijven wij met ons gezin in Finkenberg/ Mayrhofen voor het tweede jaar. Onze kids zitten op les (7 en 9 jaar) alsmede onze ouders. 60+.

Gaat allemaal erg leuk en met name de kids rammen al mooi de piste af. Helaas is hier weinig blauw, hetgeen dat blauw is zijn vaak bospaden en best smalle stukken.

Gisteren in het deelgebied rastkogel geweest, wat mij en mijn vriendin vooral positief heeft verrast.

Voor volgend jaar zoeken we eigenlijk een gebied met:

- veel blauw lekke breed en lang
- kindvriendelijke ivm les voor de kids
- middelgroot gebied,
- Oostenrijk

Had zelf het idee dat Sankt Johann in Tirol een mooie optie kan zijn. Eventueel ipv Mayrhofen naar kaltenbach.

Gezien schoonmoeders niet altijd skied vinden we het erg prettig als die ook met de gondol naar boven kan en daar op een centraal punt kan verblijven. Dit hebben we nu ook in Mayrhofen/Finkenberg waar alles aan de Finkenberg kant mooi bij elkaar komt. Hoghzeiger pitztal heeft dit bijvoorbeeld ook, maar weinig blauw en net wat te klein.

Iemand nog een mooie suggestie?

• hoevenpe
@NL_Scratch
Klinkt exact als waar ik nu zit... :)

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als st Johan groot genoeg is: die tauplitz? Lofer? Ehrwald? Of idd, Alpendorf?

Of Alta Badia in Italië?

• NL_Scratch
En dat is? :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:04

DaWaN

'r you wicked ??

NL_Scratch schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:30:
Eventueel ipv Mayrhofen naar kaltenbach.
Heb je een superski pas? Dan kun je in Mayrhofen op de trein stappen en een dagje in Kaltenbach gaan skiën.
Persoonlijk vind ik Kaltenbach niets aan, weinig zwarte pistes. Maar klinkt als iets wat jij wél wilt :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:05
Even een paar posts teruglezen? ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• hoevenpe
Alpendorf, gondel vanaf mijn ontbijt :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 23:29
hoevenpe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:48:
[...]

[Afbeelding]
Bij het ontbijt moet je boter op je brood smeren, niet op de cameralens van je telefoon... ;)

Punctuality is the politeness of kings

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

[Afbeelding]
Lijkt Sauna Diana wel!

Mijn boefje is liev!

• NL_Scratch
DaWaN schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Heb je een superski pas? Dan kun je in Mayrhofen op de trein stappen en een dagje in Kaltenbach gaan skiën.
Persoonlijk vind ik Kaltenbach niets aan, weinig zwarte pistes. Maar klinkt als iets wat jij wél wilt :)
Yes hebben de super ski pas
Maar kids zitten 5 dagen op les, derhalve blijven we wel aan deze kant.

Vrijdag even naar de Ahorn als afsluiter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
Er is hier een kleine sauna, maar dan zonder Diana. Daarvoor moet je je eigen vrouw/vriendin meenemen... :P

Wou snel laten zien hoe dichtbij de gondel is, ideaal om niet afhankelijk te zijn van de auto of bus.

• link_mario
[...]

[Afbeelding]
Oei dat ziet er groen uit, maar ik verwacht dat het boven beter is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
link_mario schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:08:
Oei dat ziet er groen uit, maar ik verwacht dat het boven beter is?
Boven is perfect en de dalafdaling ligt er opmerkelijk goed bij. Niets te klagen.

@NL_Scratch je hebt een DM :)

• Waah
NL_Scratch schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:30:
Wat tof allemaal!

Op dit moment verblijven wij met ons gezin in Finkenberg/ Mayrhofen voor het tweede jaar. Onze kids zitten op les (7 en 9 jaar) alsmede onze ouders. 60+.

Gaat allemaal erg leuk en met name de kids rammen al mooi de piste af. Helaas is hier weinig blauw, hetgeen dat blauw is zijn vaak bospaden en best smalle stukken.

Gisteren in het deelgebied rastkogel geweest, wat mij en mijn vriendin vooral positief heeft verrast.

Voor volgend jaar zoeken we eigenlijk een gebied met:

- veel blauw lekke breed en lang
- kindvriendelijke ivm les voor de kids
- middelgroot gebied,
- Oostenrijk

Had zelf het idee dat Sankt Johann in Tirol een mooie optie kan zijn. Eventueel ipv Mayrhofen naar kaltenbach.

Gezien schoonmoeders niet altijd skied vinden we het erg prettig als die ook met de gondol naar boven kan en daar op een centraal punt kan verblijven. Dit hebben we nu ook in Mayrhofen/Finkenberg waar alles aan de Finkenberg kant mooi bij elkaar komt. Hoghzeiger pitztal heeft dit bijvoorbeeld ook, maar weinig blauw en net wat te klein.

Iemand nog een mooie suggestie?
Wat is middelgroot :+ die definitie is nogal verschillend.

Ik vond zelf Katschberg erg leuk. Is in het zuiden van de Alpen. Maar dat is 2 bergjes. Niet heel groot. Maar of dat middelgroot of klein is volgens jouw definitie geen idee.

Bij veel blauw, en grotere gebieden denk ik altijd aan Frankrijk O-)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De vakantie zit er weer op, maar ik wil even checken of ik niet gek ben geworden.

Op de heenweg in Duitsland kon je tanken voor ongeveer dezelfde prijs als in Nederland. Het is niet meer echt goedkoper. Dat was ruim 1,80 per liter (benzine.)

Maar op de terugweg was alles dik boven de 2,20 EUR, een week later (afgelopen weekend dus.)
Dat is wel even een fikse prijsverhoging in een week. Nu slaat dat geen deuk in de totale uitgaven van een wintersport, maar leuk is anders :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:05
Hann1BaL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:31:
De vakantie zit er weer op, maar ik wil even checken of ik niet gek ben geworden.

Op de heenweg in Duitsland kon je tanken voor ongeveer dezelfde prijs als in Nederland. Het is niet meer echt goedkoper. Dat was ruim 1,80 per liter (benzine.)

Maar op de terugweg was alles dik boven de 2,20 EUR, een week later (afgelopen weekend dus.)
Dat is wel even een fikse prijsverhoging in een week. Nu slaat dat geen deuk in de totale uitgaven van een wintersport, maar leuk is anders :)
Langs de snelweg was een paar weken terug alles al flink duurder dan in Nederland. Dan heb je met die €1,80 geluk gehad. Het wilde in Duitsland 50ct de liter schelen met tankstations waar je de snelweg voor af moest.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 27-05 22:16
Met de carnavalsvakantie €2,35 betaald op de snelweg. Heen en terug. Je bent waarschijnlijk heen een stukje van de snelweg af gereden. Ja dan kun je beter in Oostenrijk aftanken voor €1,60 ongeveer.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Hann1BaL

Hann1BaL

MrFl0ppY schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:35:
Met de carnavalsvakantie €2,35 betaald op de snelweg. Heen en terug. Je bent waarschijnlijk heen een stukje van de snelweg af gereden. Ja dan kun je beter in Oostenrijk aftanken voor €1,60 ongeveer.
Uiteraard ook getankt in Oostenrijk, maar ook aan de snelweg getankt, want ik ga niet omrijden om goedkoper te tanken.
Waar we tanken hangt veelal af wanneer het jonge gespuis besluit dat ze de wc nodig hebben :)

Iets anders:
Ik zou iedereen hier willen verzoeken om voortaan niet op zaterdag naar huis te rijden, zodat ik iets meer ruimte op de weg heb en daardoor minder files. Dat zou mij heel erg helpen. Alvast bedankt.

[Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 06-03-2023 10:39]

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:54
Hann1BaL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:35:
[...]

Uiteraard ook getankt in Oostenrijk, maar ook aan de snelweg getankt, want ik ga niet omrijden om goedkoper te tanken.
Waar we tanken hangt veelal af wanneer het jonge gespuis besluit dat ze de wc nodig hebben :)

Iets anders:
Ik zou iedereen hier willen verzoeken om voortaan niet op zaterdag naar huis te rijden, zodat ik iets meer ruimte op de weg heb en daardoor minder files. Dat zou mij heel erg helpen. Alvast bedankt.
Ik zou juist zeggen, blijf vooral op je tijdstip rijden :) Wij hebben zowel heen- als terug niet echt noemenswaardige files door Duitsland gehad

• Hann1BaL

Hann1BaL

DutX schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Ik zou juist zeggen, blijf vooral op je tijdstip rijden :) Wij hebben zowel heen- als terug niet echt noemenswaardige files door Duitsland gehad
Haha, op de heenweg was het vooral in Oostenrijk erg druk, begin middag op zaterdag.

Terug gingen we om 5.00u rijden en was het vooral rond München erg druk en later ook bij Frankfurt nog wel. Het bleef wel rijden op de meeste stukken maar niet de gewenste snelheid vooral.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
MrFl0ppY schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:35:
E5 zeker en direct aan de snelweg. Beter even autohof pakken, scheelt iets als het je kan schelen natuurlijk.

• link_mario
Pfffff.... iemand de weersvoorspellingen al gezien voor komende week in Oostenrijk?

Ik hoop dat het nog beter wordt maar hou mijn hart vast voor ons bezoek aan de (lage) Skiwelt komende week.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
link_mario schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:53:
Pfffff.... iemand de weersvoorspellingen al gezien voor komende week in Oostenrijk?

Ik hoop dat het nog beter wordt maar hou mijn hart vast voor ons bezoek aan de (lage) Skiwelt komende week.
Snap ik, de kans op een waterballet is daar helaas zeker aanwezig....

Ik ga de 18e naar Cervinia, zelfs daar lijkt (een beetje) regen te kunnen vallen (naast heel veel sneeuw). Worden spannende dagen qua weer voor veel gebieden.

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 27-05 22:16
Wij vertrekken woensdag voor de 2e keer. Deze keer naar Silvretta Montafon. Daar ligt ook veel onder de 2000. Ook wel wat tussen de 2000-2400 maar het lijkt ook niet geweldig te worden :( . Het zal geen 18 graden worden zoals met Carnaval maar nu wel regen en dat is toch wel het meest droevige weer tijdens de wintersport.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:31
Afgelopen week een heerlijke week gehad in Dachstein West in Oostenrijk, wij zijn zondagochtend rond 5u vertrokken en waren om 14u op bestelling. Wat verse sneeuw gevallen dat weekend en na een bewolkte maandag 3 dagen zon gehad! Ook absoluut niet druk in het gebied, ondanks de vakantieperiode. Klein gebied met 50km aan piste maar veel afwisseling.

De laatste zonnige dag was het op een gegeven moment wel de lager gelegen pistes vermijden en kon je goed zien dat de dalen groner begonnen te worden. Desondaks bleef de dalafdaling naar Ruẞbach heerlijk vanwege de schaduwligging!

Vrijdagochtend nog een paar uur op de latten gestaan en daarna om 13u huiswaards gereden, middernacht weer thuis. Viel dus ook nog wel mee qua drukte, enkel rondom München wat file gehad.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Virtual Reality schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:15:
Afgelopen week een heerlijke week gehad in Dachstein West in Oostenrijk, wij zijn zondagochtend rond 5u vertrokken en waren om 14u op bestelling. Wat verse sneeuw gevallen dat weekend en na een bewolkte maandag 3 dagen zon gehad! Ook absoluut niet druk in het gebied, ondanks de vakantieperiode. Klein gebied met 50km aan piste maar veel afwisseling.

De laatste zonnige dag was het op een gegeven moment wel de lager gelegen pistes vermijden en kon je goed zien dat de dalen groner begonnen te worden. Desondaks bleef de dalafdaling naar Ruẞbach heerlijk vanwege de schaduwligging!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vrijdagochtend nog een paar uur op de latten gestaan en daarna om 13u huiswaards gereden, middernacht weer thuis. Viel dus ook nog wel mee qua drukte, enkel rondom München wat file gehad.
Mooie foto’s. Gebied is vrij onbekend, maar volgens mij ten onrechte. Staat op mijn bucketlist, heb er goede verhalen over gehoord!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50
Virtual Reality schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heerlijk weer zo te zien! _/-\o_

Dat het vrij kalm was moet natuurlijk niet per se te verwonderen, het was de week eerder dat zowat half Europa vrij had, afgelopen week was het enkel Nederland en een deel van Frankrijk/Wallonië die vrij hadden.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
MrFl0ppY schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:27:
Wij vertrekken woensdag voor de 2e keer. Deze keer naar Silvretta Montafon. Daar ligt ook veel onder de 2000. Ook wel wat tussen de 2000-2400 maar het lijkt ook niet geweldig te worden :( . Het zal geen 18 graden worden zoals met Carnaval maar nu wel regen en dat is toch wel het meest droevige weer tijdens de wintersport.
Wij ook, a.s. zondag richting Schruns en idd verwachting kutweer :'(

• mdudokvanheel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-03 09:02
Ik snap de noodzaak, maar daar is dit topic niet voor gemaakt

[Voor 81% gewijzigd door Outerspace op 07-03-2023 13:34]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nog 2,5 week en dan een lang weekend naar Fiss. Zo te zien valt eind deze week flink wat sneeuw, is ook wel nodig. Iemand ervaringen met skibrillen van de Decathlon? Heb thuis nog wat oudere brillen liggen, maar deze zijn vrij oud en niet geschikt voor zonnig weer. Enkel een zonnebril lijkt mij niet zo prettig.

Whatever.

• JB

JB

Cédric roelt!

Harmen schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:28:
Nog 2,5 week en dan een lang weekend naar Fiss. Zo te zien valt eind deze week flink wat sneeuw, is ook wel nodig. Iemand ervaringen met skibrillen van de Decathlon? Heb thuis nog wat oudere brillen liggen, maar deze zijn vrij oud en niet geschikt voor zonnig weer. Enkel een zonnebril lijkt mij niet zo prettig.
Of regen... wordt billenknijpen. Ik vertrek volgende week woensdag naar Kaprun, hopelijk blijven de skigebieden oké allemaal.

Mijn boefje is liev!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal wel loslopen denk ik, Fiss ligt op 1400m. Genoeg keuze, boven de 2000m is het vaak wel wat kouder. :+

Whatever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rogar
Gisteren terug gekomen uit Portes du Soleil. Lekker groot gebied en daardoor is er altijd wel ergens een goede piste te vinden.

We hebben het Zwitserse deel overgeslagen (wel geprobeerd, maar was niet veel). Vooral rondom Châtel waren de pistes goed geprepareerd (toevallig verbleven we daar ook). Oke, wel hard en ijzig; maar prima te doen. Zondag was het zo warm dat de ijzige pistes precies ver genoeg gesmolten waren, waardoor het zowaar op verse sneeuw leek. Al met al een heerlijk lang weekend gehad en goed kunnen boarden.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend in Stubai geweest, 980km rijden. "Stubaier Gletscher"
123km piste, super goed onderhouden. Zo strak als een biljard laken. Heerlijk kunnen jakkeren.
Bij Intersport Okay (op de berg) ski's gehuurd. Echt prima, en super netjes voor elkaar.

Onderaan de gondel is er helemaal niets, alleen grote parkeerplaats. Op de berg zijn er twee grote stations met alles wat je maar nodig mocht hebben.
Even naar de top Wildspitze, 3340meter (oid) en dan helemaal via de 14 naar het dal skieeën, dat is een machtig mooie run. Boven spelen op de Fernau; prachtig stuk.

Prettig vermaakt, en een groot verschil met Frankrijk.

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-05 10:01
Blasterxp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:59:
Afgelopen weekend in Stubai geweest, 980km rijden. "Stubaier Gletscher"
123km piste, super goed onderhouden. Zo strak als een biljard laken. Heerlijk kunnen jakkeren.
Bij Intersport Okay (op de berg) ski's gehuurd. Echt prima, en super netjes voor elkaar.

Onderaan de gondel is er helemaal niets, alleen grote parkeerplaats. Op de berg zijn er twee grote stations met alles wat je maar nodig mocht hebben.
Even naar de top Wildspitze, 3340meter (oid) en dan helemaal via de 14 naar het dal skieeën, dat is een machtig mooie run. Boven spelen op de Fernau; prachtig stuk.

Prettig vermaakt, en een groot verschil met Frankrijk.
Klinkt tof. Wij zaten in Fulpmes (Schlick2000), dus niet ver van de Stubaier Gletscher. Toch zijn we daar niet heen geweest. Twee jonge kinderen, dus vooral op en neer in het gebied van Fulpmes zelf. Leuk gebied(je), maar toch zou ik er niet snel nog eens heen gaan. Het dorp zelf is tamelijk sfeerloos en ik vond de skischool matig, althans, voor kinderen (onze oudste is 6). Qua pistes en liften prima voor mekaar hoor, daar niet van!

Algemene vraag: we zijn nu aan het rondkijken wat we volgend jaar eens gaan doen. Helaas gebonden aan de voorjaarsvakantie en we denken er nu aan om Frankrijk eens een kans te geven. Los van welk land je zoekt, lijkt het aanbod echter nu al zeer schaars. Is dat a) omdat er nu eenmaal al veel is volgeboekt voor 2024 of b) omdat het aan de vroege kant is om nu al te boeken en veel accommodaties o.a. hun prijzen nog niet hebben vastgesteld? Geen ervaring met zo vroeg boeken...

• Waah
Bakkenist schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Klinkt tof. Wij zaten in Fulpmes (Schlick2000), dus niet ver van de Stubaier Gletscher. Toch zijn we daar niet heen geweest. Twee jonge kinderen, dus vooral op en neer in het gebied van Fulpmes zelf. Leuk gebied(je), maar toch zou ik er niet snel nog eens heen gaan. Het dorp zelf is tamelijk sfeerloos en ik vond de skischool matig, althans, voor kinderen (onze oudste is 6). Qua pistes en liften prima voor mekaar hoor, daar niet van!

Algemene vraag: we zijn nu aan het rondkijken wat we volgend jaar eens gaan doen. Helaas gebonden aan de voorjaarsvakantie en we denken er nu aan om Frankrijk eens een kans te geven. Los van welk land je zoekt, lijkt het aanbod echter nu al zeer schaars. Is dat a) omdat er nu eenmaal al veel is volgeboekt voor 2024 of b) omdat het aan de vroege kant is om nu al te boeken en veel accommodaties o.a. hun prijzen nog niet hebben vastgesteld? Geen ervaring met zo vroeg boeken...
Volgens mij dat laatste. Sunweb begint bijvoorbeeld pas ergens in september/oktober echt hun boekingen op de site te zetten dacht ik.

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• Jes77
  • Niet online
Weet niet of ik dit berichtje mag plaatsen, maar dat merk ik vanzelf wel. Vrijdagochtend 24-2 zaten onze zoon en dochter samen in een 4persoons stoeltjeslift (Winterberg)rond 9.30-9.45. Halverwege in de lift ging het mis, het bakje voor hun liet op een of andere manier los, en gleed naar achter, kwam met een vaart tegen hun aan...voor hun zat een Belgische moeder met 2 dochters. Die vrouw had ook nog een foto gemaakt toen ze vast zaten. Misschien zijn er mensen zijn die het hebben zien gebeuren? Ze zijn goed opgevangen, en we zijn naar het zkh geweest, Het gaat gelukkig naar omstandigheden goed, maar we zijn erg geschrokken. We zoeken dus die Belgische vrouw met 2 kinderen....
Vroeg me af of ik haar kon vinden......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:19
Jes77 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:33:
Weet niet of ik dit berichtje mag plaatsen, maar dat merk ik vanzelf wel. Vrijdagochtend 24-2 zaten onze zoon en dochter samen in een 4persoons stoeltjeslift (Winterberg)rond 9.30-9.45. Halverwege in de lift ging het mis, het bakje voor hun liet op een of andere manier los, en gleed naar achter, kwam met een vaart tegen hun aan...voor hun zat een Belgische moeder met 2 dochters. Die vrouw had ook nog een foto gemaakt toen ze vast zaten. Misschien zijn er mensen zijn die het hebben zien gebeuren? Ze zijn goed opgevangen, en we zijn naar het zkh geweest, Het gaat gelukkig naar omstandigheden goed, maar we zijn erg geschrokken. We zoeken dus die Belgische vrouw met 2 kinderen....
Vroeg me af of ik haar kon vinden......
Wat een verhaal, naar zeg. Ik zou het ook even op wintersport.nl vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:32
@Jes77 De tandjes, dat is een absurd verhaal zeg. Hoe kan zoiets gebeuren? Naar omstandigheden goed klinkt alsof er wel letsel aan over is gehouden? Sowieso mentaal letsel natuurlijk want dat is wel een traumatische ervaring. Veel sterkte ermee.

Always look on the bright side of life.

• Jes77
  • Niet online
.

[Voor 138% gewijzigd door Jes77 op 12-03-2023 14:31]

• Jes77
  • Niet online
oeps de foto is wel erg groot geworden sorry.....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wow….dat is best heftig! Welke lift was het? Ook bijzonder dat je hier niets over hoort in het nieuws zeg…

Jullie wel weer helemaal fit?

• Jes77
  • Niet online
Ja gaat goed met de kids. Al zijn ze wel geschrokken nog steeds. Alles wordt ook goed geregeld met daar dus komt goed.

• hoevenpe
Je zou toch verwachten dat dit in het nieuws zou komen??

• Togi
Heftig verhaal zeg

Toevallig zat ik er vorige week nog aan te denken toen ik in een lift zat dat je eigenlijk nooit verhalen hoort dat het stoeltje los gaat van de kabel en naar achteren glijdt.
Bekeken naar het aantal liften en (bij ontkoppelbare liften) de keren dat een stoeltje zich loskoppelt per uur vind ik dat toch knap van dat soort systemen

Maar dan nu dit, had ik er toch maar niet over na zitten denken...

Sterkte met het herstel en hopelijk houden ze er mentaal niets aan over en stappen ze volgende keer gewoon weer vol vertrouwen een lift in

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 17:00
link_mario schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:53:

ik ben er ook aankomende week en heb mijn zwembroek ook maar ingepakt.
wij gaan al jaren dezelfde week en dit is toch wel de slechtste voorspelling in 10 jaar ongeveer.

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik probeer dit te visualiseren... wat heftig zeg. Zijn dit dus stoeltjes die van de kabel afgaan (bij in/uitstappen), maar tijdens het "omhoog gaan" over de kabel heen naar achter zijn geschoven omdat ze niet geklemd op de kabel zaten?

Mijn boefje is liev!

• Jes77
  • Niet online
Halverwege in de lift gingen de stoeltjes voor hun schuiven idd, niet los van de kabel, maar naar achter gleden ze zeg maar. Dus nog wel vast aan de kabel maar niet geklemd. Beetje lastig uitleggen....

• JB

JB

Cédric roelt!

Jes77 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:22:
Halverwege in de lift gingen de stoeltjes voor hun schuiven idd, niet los van de kabel, maar naar achter gleden ze zeg maar. Dus nog wel vast aan de kabel maar niet geklemd. Beetje lastig uitleggen....
Ja precies, dus als een soort katrol over de kabel heen, ipv vastgeknepen. Bizar zeg... Waarom is hier niets over bekend?

Mijn boefje is liev!

• Jes77
  • Niet online
Ja, we hebben er niet de krant bij gehaald maar zelf contact met liftmensen opgenomen etc. We hoeven ook geen "sensatie...". En blijkbaar hebben niet veel mensen het gezien ook....

• JB

JB

Cédric roelt!

Jes77 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:16:
Ja, we hebben er niet de krant bij gehaald maar zelf contact met liftmensen opgenomen etc. We hoeven ook geen "sensatie...". En blijkbaar hebben niet veel mensen het gezien ook....
Nee snap ik, maar wel belangrijk dat uitgezocht wordt waardoor en eventuele voorzorgsmaatregelen genomen worden.

Mijn boefje is liev!

• Jes77
  • Niet online
Ja dat klopt, we zijn ermee bezig.

• Togi
Jes77 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:22:
De vraag was meer denk ik welk type lift
Je hebt in Winterberg 1 koppelbare 4 pers lift de Rauher Busch.
Bij een koppelbare lift worden de stoeltjes in het dal en berg station losgemaakt van de kabel zodat je meer tijd hebt om in te stappen.
De stoeltjes worden dan dmv veren vast geklemt aan de kabel

De overige 3 4pers liften zitten de stoelen vast aan de kabel dmv een kelm met bouten en moeren.
Wat hier wel vaak gebeurt is dat ze wekelijks (handmatig) worden losgemaakt en de stoeltjes een tiental cm worden opgeschroven voor een gelijkmatige slijtage van de kabel

In beide gevallen zit de bevesting over de kabel zodat ze "alleen" maar naar onderen glijden en er niet af vallen.

[Voor 6% gewijzigd door Togi op 09-03-2023 13:38]

• Jes77
  • Niet online
Ja duidelijk, dat hadden we idd zelf ook al uitgezocht, bedankt. Het gaat om laatst genoemde idd. Bedankt voor jullie reacties!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jes77 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:06:
Ja duidelijk, dat hadden we idd zelf ook al uitgezocht, bedankt. Het gaat om laatst genoemde idd. Bedankt voor jullie reacties!
Huh, dus wel een "vaste" stoeltjeslift? Dan is er waarschijnlijk bij onderhoud een vergeten bij verankeren...

Mijn boefje is liev!

• Jes77
  • Niet online
Kan ik deze vraag ook sluiten/verwijderen in dit topic eigenlijk als ik wil?

[Voor 67% gewijzigd door Jes77 op 12-03-2023 14:36]

• Togi
Waarschijnlijk door trillingen dan rustig los getrild

• JB

JB

Cédric roelt!

Mensen hier ervaring met een digitaal vignet (A)? Is het handig(er) dan bij de pomp eentje scoren?

Mijn boefje is liev!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JB Ja!
Dat werkt prima. En is eigenlijk altijd goedkoper dan ergens een fysieke sticker aanschaffen.

ehtweak in "[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic!"

En je kunt gewoon doorrijden; je kenteken wordt toch al gescand. En in dit geval ook herkent. :)
De slagbomen bij b.v. de Arlbergtunnel gaan automagisch voor je open. 8)

Mooie Plaatjes   

• Togi
Kan je je kenteken eigenlijk nog aanpassen als je hem hebt aangeschaft.
Ik was het vergeten te doen en toen mijn auto er in de buurt van Nürnberg mee ophield en ik verder moest gaan met een leen auto was ik eigenlijk wel blij dat ik het niet online besteld had.

• JB

JB

Cédric roelt!

ehtweak schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:27:
@JB Ja!
Dat werkt prima. En is eigenlijk altijd goedkoper dan ergens een fysieke sticker aanschaffen.

En je kunt gewoon doorrijden; je kenteken wordt toch al gescand. En in dit geval ook herkent. :)
Rechtstreeks is niet mogelijk met een startdatum van volgende week ivm 14 dagen koop op afstand recht :? Die is inderdaad goedkoper maar lijkt gewoonweg niet (meer) mogelijk. Andere clubs die het aanbieden zijn duurder dan aan de pomp.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:53
JB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Rechtstreeks is niet mogelijk met een startdatum van volgende week ivm 14 dagen koop op afstand recht :? Die is inderdaad goedkoper maar lijkt gewoonweg niet (meer) mogelijk. Andere clubs die het aanbieden zijn duurder dan aan de pomp.

[Afbeelding]
Koop gewoon de andere optie: bedrijf. Het enige is dat je daarmee afstand doet van recht op retourneren. En die is dus direct geldig.

Doen wij al zolang dit online kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ehtweak schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:27:
@JB Ja!

Flex toll is wat anders dan een vignet hè. Allebei inderdaad makkelijk online te regelen en heel handig, maar met een digitaal autobahn vignet mag je nog niet zomaar doorrijden bij tolpoortjes voor de streckenmaut zoals bij de arlbergtunnel.

@JB je moet zoals @renegrunn al aangeeft even je account instellen als bedrijf in plaats van particulier. Dan heb je dit gekke 18 dagen lead time niet.

* Orion84 snapt nog steeds niet waarom ze dat zo hebben opgezet. Of laat het Oostenrijkse consumentenrecht geen ruimte om een dienst al binnen de bedenktijd van online aankopen in te laten gaan en daarmee die bedenktijd in te korten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@renegrunn @Orion84 Done! Inderdaad easy peasy ware het niet dat je ook nog even gekloot wordt met wijzigen type klant. Man man man, flashbacks naar Duitse bedrijvencultuur :X Via "More" rechtsbovenin kun je type klant aanpassen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij is dat een wetgevingsdingetje inderdaad. Ik hoop ze altijd gewoon 2 of 3 dagen van tevoren en dan als bedrijf.

Maar voor volgende week moest ik weer een sticker: voor Zwitserland. En dan ook nog de St Bernard tunnel (kan ook alleen ter plekken, maar is nooit druk). Da's dus weer € 100,- (incl wat Italiaanse tol) puur om op bestemming te komen :).

Mijn wens is in ieder geval voor de helft uitgekomen: een dikke dump de week voor ik ga. Nu nog afwachten hoe het met de andere helft van de wens (zon en weinig wind) gaat...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gister teruggekomen van een weekje Ski Amadé Salzburger Sportwelt (Flachau). Was een lekker weekje. Condities waren tot een uurtje of 1 vrijwel elke dag goed, daarna werd het (zeker de dalafdalingen) wel snel slechter. Erg papperig en enorm voor hobbels.

Op zich prima weer gehad, vaak in de ochtend een beetje bewolkt, maar in de middag brak de zon door. De laatste dagen was het wel erg warm, vaak in de ochtend al 4-5 graden op de top. Op donderdag begon de dag extreem slecht, me veel regen (tot 1700-1800 meter ongeveer) daarna werd het sneeuw maar wel met enorm dichte mist. De pistes waren toen meteen (rond 09.00 uur al) extreem slecht. Ik en een aantal anderen waar ik samen mee waren hielden het toen rond 10.00 uur voor gezien, er stond toen een kleine rij voor de lift naar het dal. Er gebeurde veel ongelukken die dag. Van vrienden die wel door bleven skiën hoorde ik dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat er zoveel mensen iedereen keer in de liften richting het dal zaten.

Rond 12.00 sloeg die dag het weer volledig om en rond 13.00 uur was het weer helemaal zonnig, de pistes waren toen wel nog erg slecht.

Ik heb het idee dat ik een stuk beter ben geworden, ondanks dat ik vaak viel (bijna iedere dag wel 2 keer). Wel trots dat ik deze vakantie voor het eerst 2 zwarte pistes heb gedaan, en dat ging op zich prima. Ik kan nu in ieder geval elke (rode) afdaling doen zonder dat ik bang ben dat het me niet zou lukken. Echter, zodra de condities slecht zijn (vooral met veel hobbels) dan heb ik er wel veel moeite mee en haal ik er geen plezier uit, dus dan stop ik meestal.

Hier nog wat plaatjes:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@miicker extreem slecht als in: zacht en bulten?

Verse sneeuw is leuk, maar als het wat drukker is dan heb je erg snel bulten en dat maakt het wel snel lastiger voor veel mensen...

Maar je kan dus nu op zeker al het rood skiën? Dat is wel fijn, dan hoef je ook niet meer zo op de piste kaart te kijken als je ergens nieuw bent. Eigenlijk zou iedereen minimaal genoeg les moeten hebben om veilig zwart beneden te komen, zodat je nooit vast kan zitten omdat je pistes niet kan doen maar niet opgelet hebt. Liften naar pistes als Gamsleiten 2 etc staat vaak wel duidelijk aangegeven :).

Welke zwarte pistes heb je dan gedaan? Die bij de sleeplift in Alpendorf? Veel meer zwart er is er daar toch niet?

• miicker
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:24:
@miicker extreem slecht als in: zacht en bulten?

Verse sneeuw is leuk, maar als het wat drukker is dan heb je erg snel bulten en dat maakt het wel snel lastiger voor veel mensen...

Maar je kan dus nu op zeker al het rood skiën? Dat is wel fijn, dan hoef je ook niet meer zo op de piste kaart te kijken als je ergens nieuw bent. Eigenlijk zou iedereen minimaal genoeg les moeten hebben om veilig zwart beneden te komen, zodat je nooit vast kan zitten omdat je pistes niet kan doen maar niet opgelet hebt. Liften naar pistes als Gamsleiten 2 etc staat vaak wel duidelijk aangegeven :).

Welke zwarte pistes heb je dan gedaan? Die bij de sleeplift in Alpendorf? Veel meer zwart er is er daar toch niet?
Ik heb in Flachauwinkl edit: moest zijn Zauchensee twee korte zwarte pistes gedaan, zal zo nog even kijken welke precies.

Die ochtend die ik extreem slecht noemde was idd een combinatie van veel losse sneeuw (denk door de vele regen), veel hobbels en enorm weinig zicht. Het is dat we het gebied goed kende, maar anders had je echt geen idee op welke piste je zat. Het zicht was amper 10 meter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:19
miicker schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:31:
Gister teruggekomen van een weekje Ski Amadé Salzburger Sportwelt (Flachau). Was een lekker weekje. Condities waren tot een uurtje of 1 vrijwel elke dag goed, daarna werd het (zeker de dalafdalingen) wel snel slechter. Erg papperig en enorm voor hobbels.

Op zich prima weer gehad, vaak in de ochtend een beetje bewolkt, maar in de middag brak de zon door. De laatste dagen was het wel erg warm, vaak in de ochtend al 4-5 graden op de top. Op donderdag begon de dag extreem slecht, me veel regen (tot 1700-1800 meter ongeveer) daarna werd het sneeuw maar wel met enorm dichte mist. De pistes waren toen meteen (rond 09.00 uur al) extreem slecht. Ik en een aantal anderen waar ik samen mee waren hielden het toen rond 10.00 uur voor gezien, er stond toen een kleine rij voor de lift naar het dal. Er gebeurde veel ongelukken die dag. Van vrienden die wel door bleven skiën hoorde ik dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat er zoveel mensen iedereen keer in de liften richting het dal zaten.

Rond 12.00 sloeg die dag het weer volledig om en rond 13.00 uur was het weer helemaal zonnig, de pistes waren toen wel nog erg slecht.

Ik heb het idee dat ik een stuk beter ben geworden, ondanks dat ik vaak viel (bijna iedere dag wel 2 keer). Wel trots dat ik deze vakantie voor het eerst 2 zwarte pistes heb gedaan, en dat ging op zich prima. Ik kan nu in ieder geval elke (rode) afdaling doen zonder dat ik bang ben dat het me niet zou lukken. Echter, zodra de condities slecht zijn (vooral met veel hobbels) dan heb ik er wel veel moeite mee en haal ik er geen plezier uit, dus dan stop ik meestal.

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig. Wij waren daar ook afgelopen week. Zaten in Wagrain maar hele gebied aangedaan van Zauchensee tot Alpendorf. Mooi gebied voor de niet beginner die niet perse een mega gebied wil bezoeken.

Pistes waren inderdaad mooi. Dal afdalingen in de middag minder. Donderdagochtend was even doorbijten :) Waren om 8:30 in de lift, net toen het van lichte regen overging naar meer regen, en hoger uiteraard flinke sneeuw met wind. Zicht ging gros van de tijd wel. Maar de wind was behoorlijk scherp. Wij hebben rond 9:30 een hut bezocht en rond 10:30 was ik alweer in de zon. Pistes waren het eerste uur na de sneeuw wel slecht. Alle gevallen sneeuw lag meteen op hoopjes. Beetje opletten dus. Uurtje later was het stukken beter. De mist hadden wij in Wagrain nauwelijks maar zag ik verderop in de bergen wel wat hangen. Jammer dat jij daar wel in zat. De combi maakt het wel extreem inderdaad.

Overigens, als het weerbericht niet duidelijk aangaf dat het zou opklaren, waren wij of een deel van ons ook huiswaarts gegaan die dag. Dat uur was niet leuk.

Net voor het hoogtepunt van de sneeuw (aan de houding zie je al dat ik het niet kan zijn):

Zelf vond ik de vrijdag erger. Het weerbericht liet me echt totaal in de steek. Volledig bewolkt en rond de -2/-1 voorspelt met sneeuw in de middag. Eigenlijk de hele dag in de zon zitten zweten en de dalafdalingen al vroeg papperig.

@ZieMaar!
Die zwarte 32 bij de sleeplift in Alpendorf was (het gros van de tijd) dicht. De korte 32 daar net boven was wel open. Is de Hexen Schuss (Witches' Run) toch? Die is 70%+. Heb ik overgeslagen :) Toch wel erg stijl en op de toch al korte uitloop stonden eigenlijk constant mensen hun theekransjes te houden. Erg druk ook. Zal wel een bekend stukje zijn.
In Wagrain heb je nog de 25 onder Sontagskogel I lift (Kogel Jagd?). Wel gedaan. 55% meen ik maar sowieso meer ruimte en rustiger. Zo zijn er nog een paar door het hele gebied.

We hebben ons er in ieder geval goed geamuseerd. Was voor mij in ieder geval de afsluiting van het seizoen...

Grz D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@DomiGijzen wij waren met een groep en een aantal waren idd naar Wagrain en Sankt Johan die donderdag. Zij gaven inderdaad aan dat het er redelijk vroeg was opgeklaard, in Flachau zelf was dat pas rond 12.30 uur overigens. Uiteindelijk is een deel van de groep 's middags toch weer gaan skiën, ik had zelf geen zin meer (al had ik er achteraf wel een beetje spijt van).

• miicker
  • Niet online
@ZieMaar! ik ben van de twee zwarte pistes afgegaan:

De zwarte piste met nr "2" en de zwarte piste daar rechts van zonder nummer die bij de lift waar hij cijfer "1" bij staat uit komt.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee