Toon posts:

[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:06
JB schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:45:
[...]

De getallen staan niet bepaald onder 0 nee. Maar de vraag is, op welke hoogte. Bergfex praat nog steeds onder nul zowel 's nachts als overdag :?
plaatje is ook van de zuidkant, grote sneeuwval (mn boven pak hem beet 12-1300 mtr) was noordkant alpen. Helaas onder die grens veel natte sneeuw en regen. oostenrijk breed is er een hoog lawine gevaar (veel nieuwe sneeuw, deels nat en zwaar, veel wind komende dagen)

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online

Skigebied Sahnehang in Winterberg: niet skiërs kunnen enkel de rodelbaan gebruiken, dus dat heb ik gedaan. Die rodelbaan is geen grapje hoor. Ik ben iedere keer gecrashed met de slee en het ging met een flink tempo naar onder _O-

Met een tweejarige hoef je het niet te proberen: dan kun je ook de kosten voor de rodellift besparen. Want ik heb de kleine lopend naar onder gebracht, want voor de allerkleinsten is het gewoon te gevaarlijk.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:27
Over 48u zit ik in de bus richting Avoriaz voor wintersport numero duo oOo

Helaas lijkt het vrij warm te worden volgende week, zolang het droog blijft valt het te overzien (vorig jaar PdS ook warm én regen, brrrr). Maar als ik dan nu de condities in de Oostenrijkse gebieden zie dan ben ik toch een beetje teleurgesteld met de Franse condities, maar hopelijk wordt ik verrast!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is niet echt koud, maar ook op 1000m lijkt het ‘s nachts wel licht te gaan vriezen, toch? Zou vooral gaan genieten van een week lang alleen maar zon :).

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11
Cranzai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:06:
Over 48u zit ik in de bus richting Avoriaz voor wintersport numero duo oOo

Helaas lijkt het vrij warm te worden volgende week, zolang het droog blijft valt het te overzien (vorig jaar PdS ook warm én regen, brrrr). Maar als ik dan nu de condities in de Oostenrijkse gebieden zie dan ben ik toch een beetje teleurgesteld met de Franse condities, maar hopelijk wordt ik verrast!
Have fun! Het is er altijd beter dan toen ik in de Franse Alpen zat :+

Over 2 weekjes mag ik ook naar Avoriaz. Helaas de skiles te laat geregeld.... Dus geen les voor zoontje van 6 met anderhalve week ervaring. Da's wel echt balen. Alle skischolen vol, en alleen optie tot (stervensdure) privéles of 1 uurtje van 16:30 tot 17:30.

Morgen bellen met de VVV of die Prodain Exoress lift nou op 7 uur al open is of om kwart voor 9 pas. Op de site is het niet duidelijk... Als het 7 uur is zouden we hem op les kunnen doen in Morzine sochtends 9-11 of smiddags 15-17:30. Weet nog niet wat ik handiger vind....

Dus hopelijk is dat een mogelijkheid. Anders best jammer. Zijn 1e skivakantie dit jaar was na 2 dagen voorbij door een val, waardoor die zijn "flocon" medaille niet kon halen.... Zou lullig zijn als die nu weer niet voor zijn "flocon" kan gaan.

Hij zit nog net op de rand van blauw net te stijl soms. Als die vorige keer had afgemaakt kon die veel makkelijker mee de berg over. Maar goed, les voor volgende keer: meteen boeken voor skiles.

• Cranzai
Waah schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Have fun! Het is er altijd beter dan toen ik in de Franse Alpen zat :+

Over 2 weekjes mag ik ook naar Avoriaz. Helaas de skiles te laat geregeld.... Dus geen les voor zoontje van 6 met anderhalve week ervaring. Da's wel echt balen. Alle skischolen vol, en alleen optie tot (stervensdure) privéles of 1 uurtje van 16:30 tot 17:30.

Morgen bellen met de VVV of die Prodain Exoress lift nou op 7 uur al open is of om kwart voor 9 pas. Op de site is het niet duidelijk... Als het 7 uur is zouden we hem op les kunnen doen in Morzine sochtends 9-11 of smiddags 15-17:30. Weet nog niet wat ik handiger vind....

Dus hopelijk is dat een mogelijkheid. Anders best jammer. Zijn 1e skivakantie dit jaar was na 2 dagen voorbij door een val, waardoor die zijn "flocon" medaille niet kon halen.... Zou lullig zijn als die nu weer niet voor zijn "flocon" kan gaan.

Hij zit nog net op de rand van blauw net te stijl soms. Als die vorige keer had afgemaakt kon die veel makkelijker mee de berg over. Maar goed, les voor volgende keer: meteen boeken voor skiles.
Oei wat n struggles, toont mijns inziens wel het massale van Frankrijk... Eigenlijk een Oostenrijk-liefhebber maar ja, de groepsreis gaat nou eenmaal naar Avoriaz

• Waah
Cranzai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Oei wat n struggles, toont mijns inziens wel het massale van Frankrijk... Eigenlijk een Oostenrijk-liefhebber maar ja, de groepsreis gaat nou eenmaal naar Avoriaz
Mwoah. Ligt aan het gebied. Maar je gaat naar het grootste skigebied van de wereld :+

Denk dat voor de vakantieperiode in heel veel plaatsen de skilessen wel vol zitten O-) verwacht niet dat dit enkel in PDS zo zal zijn.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Denk ik ook niet, al hebben de Oostenrijkers wel als groot voordeel dat ze een vrij lage instap hebben om leraar te worden, Anwarter. Daar hoef je niet heel goed voor te kunnen skiën (wat ook in lijn is met wie je lesgeeft, dus het is niet slechter dan Frankrijk of Italië imho) en dus kan je blikken Nederlandse en Duitse 18 jarigen opentrekken. Dat kunnen Fransen niet, die eisen zijn moeilijker haalbaar.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja in Frankrijk is de februari vakantie de drukste periode.

Hier ook lastige planning voor de 2e week. 's ochtends uur privé snow-board 9-10 en dan van 12.30 - 14.30 groepsles ski.

• Cranzai
ZieMaar! schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:53:
Het is niet echt koud, maar ook op 1000m lijkt het ‘s nachts wel licht te gaan vriezen, toch? Zou vooral gaan genieten van een week lang alleen maar zon :).
Eerste paar dagen 's nachts wel vorst maar zeker richting halverwege de week overdag zeker wel 10gr ook boven in Avoriaz en geen nachtvorst (volgens sneeuwhoogte.nl, kan helaas niet echt een betere bron vinden...)

https://www.bergfex.com/portes-du-soleil/wetter/prognose/

[Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 10-02-2023 09:27]

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online

Nu zijn wij op de Ettelsberg: hier zijn voetgangers wel welkom en de hutte, is ook een stuk gezelliger. In Sahnehang is de hitte echt dik waardeloos, daar wordt kantine voedsel geserveerd. Veel Nederlanders hier trouwens.

Voor mij zijn deze skigebieden trouwens een soort substitute voor de Alpen, want het is hier een en al kunstsneeuw. Je ziet het echt duidelijk, want naast de pisten is het harstikke groen.

Eten in de Siggi Hütte is dus gewoon industrieel eten: de haxe die geserveerd werd, kun je bij wijze van spreken bij de Duitse Lidl in de diepvries kopen. Dus ook hier geen culinaire hoogstandjes.... Gulasch soep zal ook wel uit een blik komen _O-

[Voor 5% gewijzigd door Marco-Peters op 10-02-2023 12:14]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Zo de week Gerlos zit er bijna op. Vannacht weer naar huis. We hebben een heerlijk zonnige week gehad. We kozen voor Gerlos vanwege de accomodatie maar ik zou hier niet weer naar toe gaan. De laatste dagen is het “zoeken” om ergens naar toe te gaan, weer Zell, de Platte of Koningsleiten. De auto pakken heb ik nooit zo’n zin in :)

Het dorp zelf is druk en draait wel erg om de Apreski, overal is het hutje mutje vol met dronken mensen.

Nog even nagenieten op het balkon 8)

XXXVI

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
ephymerous schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:18:
Zo de week Gerlos zit er bijna op. Vannacht weer naar huis. We hebben een heerlijk zonnige week gehad. We kozen voor Gerlos vanwege de accomodatie maar ik zou hier niet weer naar toe gaan. De laatste dagen is het “zoeken” om ergens naar toe te gaan, weer Zell, de Platte of Koningsleiten. De auto pakken heb ik nooit zo’n zin in :)

Het dorp zelf is druk en draait wel erg om de Apreski, overal is het hutje mutje vol met dronken mensen.
Sorry, maar dat had je kunnen weten natuurlijk ;)

• ephymerous
DeBaroN schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Sorry, maar dat had je kunnen weten natuurlijk ;)
Zeker, de reden dat we zijn gegaan was het niet kunnen vinden van een passende accommodatie. We hebben ons prima vermaakt overigens :)

XXXVI

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 08:31

Galois

1811 - 1832

In de voorjaarsvakantie gaan wij naar de Franse alpen... Het is er steeds goed koud geweest, maar al bijna een maand nauwelijks gesneeuwd... Hmmm... :X

Komende week wordt het ook nog erg warm (met overdag temperaturen tot boven de 10 graden). Dat zal allemaal geen goede effecten hebben op de sneeuw...

Hopelijk voor die tijd nog wel een mooie nieuwe laag! De omschrijving van 'hard ijzig' op sneeuwhoogte.nl maakt mij ook niet heel gelukkig :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Weermiddelen heb de neiging om op de iets langere termijn altijd meer naar extremen te gaan (of heel warm, of heel koud). Vaak wordt dit normaler als het iets dichterbij komt (3 dagen ofzo). Dat is ook eigenlijk de maximale horizon voor een beetje een zekere voorspelling. De enige uitzondering is wat er nu is, hardnekkige hoge druk gebieden. Die houden lang aan en dat is vaak goed te voorspellen (al kan het wel dat de temperatuur iets lager wordt dan bijv nu voor over vijf dagen op de kaart staat).

Wat altijd beter is, is de weervoorspelling van bijv wintersport.nl tot je te nemen. Dat gaat meer over de totale beweging en uitwerking. De exacte voorspellingen kennen soms wat eigenaardigheden.

• Cranzai
Gelukkig weet ik dat de Atomic Redster S9 losse sneeuw, harde pistes, en ijzige pistes goed handelen, slush heb ik nog niet kunnen testen maar verwacht dat dat met de juiste techniek ook goed te doen zal zijn.

Ben met ijzige pistes meer bang voor de vaardigheid van anderen dan dat ik aan mijzelf twijfel (zonder overmoedig te worden natuurlijk!)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Cranzai schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:16:
Gelukkig weet ik dat de Atomic Redster S9 losse sneeuw, harde pistes, en ijzige pistes goed handelen, slush heb ik nog niet kunnen testen maar verwacht dat dat met de juiste techniek ook goed te doen zal zijn.

Ben met ijzige pistes meer bang voor de vaardigheid van anderen dan dat ik aan mijzelf twijfel (zonder overmoedig te worden natuurlijk!)
Ja, maar fijn is het niet he zo'n ijzige piste! :-)

Er is geen Oostenrijker die naast de piste woont en zal zeggen: "Ah! Ik stop eerder met werken en ga skiën: heerlijk ijzige pistes vandaag!" :D

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Cranzai
Galois schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:44:
[...]

Ja, maar fijn is het niet he zo'n ijzige piste! :-)

Er is geen Oostenrijker die naast de piste woont en zal zeggen: "Ah! Ik stop eerder met werken en ga skiën: heerlijk ijzige pistes vandaag!" :D
Heheh, maar als vakantieskiër moet je soms een dagje overleven ;)
Het liefste uiteraard sneeuw met super veel grip die lang goed blijft waardoor je zelf alle stijlen kan skiën die je wil (carven, kurzschwung, whatever) en dat je niet gedwongen wordt bijv alleen kurzschwung te doen omdat alles brak is

[Voor 23% gewijzigd door Cranzai op 10-02-2023 15:02]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50
Wat is wintersport toch leuk :+

Na mijn trip van januari 2022 had ik bij het skiën wat last van mijn rechterknie. Na het thuiskomen niet meer bij stilgestaan (geen last meer). Bleek ik dit seizoen wéér last te hebben op de latten.

Laten onderzoeken en dan deze week een MRI kunnen laten doen. Blijkt er een scheur in 1 van mijn kniebanden te zitten... Gezien ik er al een jaar mee rondloop is de verwachting dat het hoogstwaarschijnlijk niet vanzelf zal genezen en enkel een operatie kan een definitieve oplossing zijn.

Ik heb dagdagelijks eigenlijk niets van last, dus ik ga dat niet laten doen overigens (voorlopig toch). Waarschijnlijk ga ik eind dit jaar opnieuw voor een MRI om te kijken of er verbetering is of niet. En dan met de dokter overleggen wat het beste is. (Skiën met een brace, een seizoen overslaan (indien het toch aan het genezen is), of laten opereren (als het risico op volledig afscheuren bij het skiën te groot is).

En nu ik toch bij de dokter was; ik had afgelopen week een klein pijntje in mijn linkerknie opgelopen. Dat is hoogstwaarschijnlijk een scheur in een pees. Nog altijd geen idee hoe gezien ik de volledige week niet gevallen ben, maar OK, dat geneest naar verwachting automatisch.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:34

[Afbeelding]

Hoe is de sneeuw daar? Wij vertrekken morgenochtend namelijk naar Konigsleiten :D

De tweede week van januari zijn we daar ook geweest. Sneeuw was in het begin van die week zeer matig en vooral kunstsneeuw. Omgeving was ook heel groen. Later die week is wel wat sneeuw gevallen, maar je merkte op de lagere afdalingen wel duidelijk dat de kwaliteit nog niet je van het was.

En tjsa, Gerlos. Ook wel eens geweest en ik herken volledig jouw beeld. Dan is het dorp Konigsleiten veel leuker vind ik. Er is wel apres-ski, maar niet zo uitbundig als in Gerlos. En het dorp ligt tussen twee liften en bijbehorende pistes, dus afhankelijk van je locatie is het lekker kort lopen naar de pistes.

[Voor 11% gewijzigd door Hompu op 10-02-2023 17:51]

• ephymerous
Hompu schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Hoe is de sneeuw daar? Wij vertrekken morgenochtend namelijk naar Konigsleiten :D
Ik vond de sneeuw als matige skiër meer dan prima. Konigsleiten is inderdaad leuker! Alleen in het dal van Zell zag ik vanuit de lift groene velden dus dat komt goed :)

Op die zwarte afdaling naar Zell is van de week nog iemand verongelukt :X :'(

XXXVI

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-05 23:32

[Afbeelding]

Oh ik was daar een week eerder. :)

Je hebt echt geluk gehad! Laatste dagen dat ik er was had er flink wat sneeuw gevallen. En kon niet naar Zell omdat dat afgesloten was door de wind/weer. :( Als geoefende ski/snowboarder kan je in 2 a 3 dagen alles wel gezien hebben inderdaad. Eerste keer dat ik echt op wintersport ging was in Gerlos en dan voelde het van de eerste stoeltjeslift tot aan het dal echt een wereldopgave. :*)

Apreski vind ik maar matig/slecht geworden daar. Had je vroeger nog Little London etc heb je nu eigenlijk alleen maar Louigi's Turbobar en de CinCin over waar het gewoon TE druk is. CinCin was altijd een kneuterig gezellig ding... nu een commercieel monster wat 3x zo groot is geworden compleet met een wachtrij buiten en uitsmijters. Nee dank u.

Voor bij Louigi's was het door het aangereden sneeuw behoorlijk glad geworden. Twee gasten met een borrel op hadden daar flink moeite mee. Een daarvan ging bijna knock-out toen hij op zijn plaat ging. Niet alleen op de piste is het gevaarlijk. :P

[Voor 7% gewijzigd door wauskoek op 10-02-2023 19:28]

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-05 23:32
Jebus4life schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:37:

Na mijn trip van januari 2022 had ik bij het skiën wat last van mijn rechterknie. Na het thuiskomen niet meer bij stilgestaan (geen last meer). Bleek ik dit seizoen wéér last te hebben op de latten.

Laten onderzoeken en dan deze week een MRI kunnen laten doen. Blijkt er een scheur in 1 van mijn kniebanden te zitten... Gezien ik er al een jaar mee rondloop is de verwachting dat het hoogstwaarschijnlijk niet vanzelf zal genezen en enkel een operatie kan een definitieve oplossing zijn.

Ik heb dagdagelijks eigenlijk niets van last, dus ik ga dat niet laten doen overigens (voorlopig toch). Waarschijnlijk ga ik eind dit jaar opnieuw voor een MRI om te kijken of er verbetering is of niet. En dan met de dokter overleggen wat het beste is. (Skiën met een brace, een seizoen overslaan (indien het toch aan het genezen is), of laten opereren (als het risico op volledig afscheuren bij het skiën te groot is).

En nu ik toch bij de dokter was; ik had afgelopen week een klein pijntje in mijn linkerknie opgelopen. Dat is hoogstwaarschijnlijk een scheur in een pees. Nog altijd geen idee hoe gezien ik de volledige week niet gevallen ben, maar OK, dat geneest naar verwachting automatisch.
Oeff.. sterkte :/

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:19
Jebus4life schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:37:

Al eens bij een goede (sport)fysio geweest?
Zeker aangezien je aan de andere kant ook klachten ontwikkelt zonder duidelijke aanleiding kan het best zijn dat je onbewust onnatuurlijk bent gaan bewegen.

Grz D.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 20:56

The_Scarabial

MTB for life!

Afgelopen week een top ski week vanuit Schruns beleeft, gebied Silvretta Montafon.
Hele week kaiserwetter :D. En relatief rustig op de pistes.
Wat lokale mensen gesproken en die zeiden dat het qua weer en qua piste kwaliteit tot nu toe het beste was van het seizoen.
Ook naar de gebieden Golm en Gargellen geweest wat ook top was. Vooral Golm erg leuk familiegebied.

Als beginner nu eindelijk lekker kunnen skiën en niet meer druk maken over het bochten maken.

Plaatje van Gargellen:

• Waah
The_Scarabial schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:01:
Afgelopen week een top ski week vanuit Schruns beleeft, gebied Silvretta Montafon.
Wat lokale mensen gesproken en die zeiden dat het qua weer en qua piste kwaliteit tot nu toe het beste was van het seizoen.
Ook naar de gebieden Golm en Gargellen geweest wat ook top was. Vooral Golm erg leuk familiegebied.

Als beginner nu eindelijk lekker kunnen skiën en niet meer druk maken over het bochten maken.

Plaatje van Gargellen:

[Afbeelding]
Prachtig _/-\o_ genieten!
Italië staat hier ook nog wel eens op de lijst... Maar moet eerst maar eens zelf rijden ipv met de bus O-) misschien als de kids wat groter zijn

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Silvretta Montafon is toch eigenlijk gewoon Oostenrijk ;).

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:53
The_Scarabial schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:01:

Plaatje van Gargellen:

[Afbeelding]
Leuk gebied! Was er vorig jaar voor het eerst. Veel variatie aan pistes en leuke dorpjes!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Silvretta Montafon is een tof gebied inderdaad. Ook jaren geweest, onder andere vanuit Schruns.

Zelf inmiddels al weer een weekje terug uit Ischgl. Zondag tot en met dinsdag prima weer gehad (wel wat wind later op de dag). Hier en daar wel wat ijzige plekken (vooral ook op windgevoelige plekken had ik het idee), maar al met al prima pistes. Woensdag en donderdag sneeuw, vrijdag was het weer wat beter en hebben we nog van de verse poeder kunnen genieten (en een lunch aan de Zwitserse kant van het gebied :9 ).

Maandag:

Dinsdag:

Woensdag:

Donderdag:

Vrijdag:

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Galois

Galois

1811 - 1832

Even een vraagje over sokken.

Goede skisokken zijn duur. Nu twijfelen mijn vrouw en ik wat te doen met de sokken van de kinderen:

1. gewoon hun voetbalsokken aan? Die hebben ze al, dus kosten 0 :)
2. kopen we ‘goedkope’ skisokken voor ze? Vraag mij dan wel af of die dan beter zijn dan voetbalsokken?
3. kopen we goede skisokken voor ze? Duur, eigenlijk niet mijn voorkeur (maar wel die van mijn vrouw… ;))

Wat doen jullie met jullie kinderen?

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:45
Galois schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:47:

Goede skisokken zijn duur. Nu twijfelen mijn vrouw en ik wat te doen met de sokken van de kinderen:

2. kopen we ‘goedkope’ skisokken voor ze? Vraag mij dan wel af of die dan beter zijn dan voetbalsokken?
3. kopen we goede skisokken voor ze? Duur, eigenlijk niet mijn voorkeur (maar wel die van mijn vrouw… ;))

Goede skisokken hoeven helemaal niet duur te zijn. Belangrijk is dat ze voldoende warm zijn en lekker zitten in je schoenen.Haal een paar setjes goedkope skisokken bij bijvoorbeeld de Decathlon. Deze zijn warmer dan voetbalsokken en zitten comfortabeler.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Decathlon sokken zijn prima en wellicht wel iets fijner dan voetbalsokken.

Echt goede sokken zijn wel duur. Die zijn echt heel dun, met goede technische eigenschappen zodat je geen natte of warme voeten krijgt. Zeker in strak gefitte schoenen wil je echt dunne sokken. Ik zweer bij Smartwool phd ultra light (of hoe ze nu ook heten). Geen padding, heel dun, slijtvast en redelijk geurvrij.

Met huurmateriaal kan wat padding op de juiste plekken wel prettig zijn en dan dus bijvoorbeeld decathlon.

• DomiGijzen
Hoe oud zijn de kinderen? Mijn ervaring is dat onze zoon van nu 5 er de afgelopen twee jaar niet veel baat bij had. Als het maar goed zit en warm is. Decathlon dus of wat je ergens vind voor een goede prijs.
Toevallig dat hij nu zelf aangeeft dat de zijkanten toch wat duwen. Gisteren een paar Falke SK2 gekocht. Kosten 20 euro maar deze zijn wat dunner en zitten om het hele onderbeen in plaats van maar tot de helft. Gaat 2-3 jaar mee qua maat.

Grz D.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:33
Ik heb een Julbo fotochromatische skibril met blauwe glazen cat 1-3. Maar ik vraag mij dan af of die skibril wel echt geschikt is voor bewolkt weer? Want dan heb je in principe gele glazen nodig. Ik had niet het gevoel dat het echt goed was toen het bewolkt was met die skibril

• pina
Galois schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:47:

voor kinderen zou ik niet overdreven investeren. Ik heb gewone skisokken van decathlon gekocht voor mijn zoon. Voor volwassen mensen zou ik wel wat mer durven investeren. Wij hebben het meestal wel sneller koud en de doorbloeding is minder optimaal tov kinderen :Y

• DaWaN
  • Laatst online: 27-05 20:04

DaWaN

'r you wicked ??

Vorige week (4-11 feb) in Val Thorens geskied, zeer goed weer gehad.
Rode, blauwe en groene pistes lagen er goed bij, alleen af en toe wat ijzig.
Nadeel was het gebrek aan verse sneeuw, de zwarte pistes waren helaas allemaal buckelpistes.
Desondanks flink genoten en veel plezier gehad van mijn 'nieuwe' schoenen en fotochromatische skibril.
Helaas wel mijn Fischer Viron ski's afgeschreven op een forse steen, voor volgend jaar maar eens kijken naar een ander setje ski's.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Cranzai
Ondertussen ben ik ook halverwege mijn week Avoriaz (PdS). Eerste twee dagen super condities en lekker verschillende stijlen geskied. Helaas op dag twee tijdens het carven verrast door een slechte plek. Ski's stonden ineens stil, mijn lichaam wilde door, met een mooie frontflip tot gevolg.

Toch wel een forse klapper en wat last van mijn nek, lang geleden dat ik zo gecrasht ben. Wel die dag lekker verder geskied en gisteren rustig aan gedaan (was ook wat ijzig). Vandaag weer lekker mijn mojo teruggevonden.

Kwaliteit van de sneeuw valt me alles mee, soms wat pappig maar het is dan ook behoorlijk boven nul. Andere plekken buckels en/of ijs. Met tactisch de pistes kiezen gedurende de dag prima te doen!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:07
Cranzai schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:12:
Ondertussen ben ik ook halverwege mijn week Avoriaz (PdS). Eerste twee dagen super condities en lekker verschillende stijlen geskied. Helaas op dag twee tijdens het carven verrast door een slechte plek. Ski's stonden ineens stil, mijn lichaam wilde door, met een mooie frontflip tot gevolg.

Toch wel een forse klapper en wat last van mijn nek, lang geleden dat ik zo gecrasht ben. Wel die dag lekker verder geskied en gisteren rustig aan gedaan (was ook wat ijzig). Vandaag weer lekker mijn mojo teruggevonden.

Kwaliteit van de sneeuw valt me alles mee, soms wat pappig maar het is dan ook behoorlijk boven nul. Andere plekken buckels en/of ijs. Met tactisch de pistes kiezen gedurende de dag prima te doen!
Oei, vandaag geen last verder? Er kan morgen en van 't weekend nog wat sneeuw vallen zie ik, zou mooi zijn.

Ik ga pas begin maart, dus als jij wat leuke routes kan noteren: graag _/-\o_

• Waah
@Rogar Le Mur Suisse >:)

• Rogar
Is die leuker dan de Black Mamba, want die kostte me echt wel even wat moed...

Was m'n 2e wintersportweekend dat ik per ongeluk op die zwarte route uit kwam (ik miste de bocht naar de blauwe route). Dan weet je wel wat m'n nivo was.
Uiteindelijk wel zonder te vallen gedaan, maar echt van zijkant naar zijkant; dus bochtje, oversteken, bochtje, enz.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:53
Los van die, vind ik die 'kom' in dat gedeelte van PdS wel heel erg mooi.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Half maart ga ik met een groepje mee naar Sölden, normaal altijd naar Frankrijk. We zitten in Längenfeld, busrit is ongeveer een kwartiertje. Het is mij alleen onduidelijk of je in elke bus met je ski's kan gaan staan? Iemand ervaring mee?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja kan in bus eigenlijk altijd. Soms moeten ze in een rek achterin.
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:13:
[...]

Was m'n 2e wintersportweekend dat ik per ongeluk op die zwarte route uit kwam (ik miste de bocht naar de blauwe route). Dan weet je wel wat m'n nivo was.
Uiteindelijk wel zonder te vallen gedaan, maar echt van zijkant naar zijkant; dus bochtje, oversteken, bochtje, enz.
Is heel wat anders. Black Mamba (of eender welke oostenrijkste of italiaanse zwarte piste) wordt gewoon geprepareerd en dus alleen maar steil. Mur Suisse is ook steil, maar dan ongeprepareerd en dus vol buckels. Daar kom je, zelfs als natuurtalent, niet zonder vallen beneden met een paar weekjes ski ervaring :).

In Oostenrijk zijn niet geprepareerde afdalingen vaak skiroutes. Enige echte niet geprepareerde zwarte piste is Gamsleiten in Obertauern, voor zover ik weet in ieder geval.

[Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 16-02-2023 12:18]

• Rogar
ZieMaar! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:13:
Ja kan in bus eigenlijk altijd. Soms moeten ze in een rek achterin.

[...]

Is heel wat anders. Black Mamba (of eender welke oostenrijkste of italiaanse zwarte piste) wordt gewoon geprepareerd en dus alleen maar steil. Mur Suisse is ook steil, maar dan ongeprepareerd en dus vol buckels. Daar kom je, zelfs als natuurtalent, niet zonder vallen beneden met een paar weekjes ski ervaring :).

In Oostenrijk zijn niet geprepareerde afdalingen vaak skiroutes. Enige echte niet geprepareerde zwarte piste is Gamsleiten in Obertauern, voor zover ik weet in ieder geval.
Ik ga eerst wel even kijken bij de piste en dan beslissen of we hem gaan doen ;).
Inmiddels wel 7 jaar ervaring, maar vast nog niet genoeg als ik dit zo lees :o

• Waah
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:13:
[...]

Ik ken de black mamba niet :+ maar dat lijkt een geprepareerde piste te zijn.
Le Mur Suisse kan niet geprepareerd worden door hoe steil de helling is, en toen ik er de laatste keer was waren de buckels ongeveer zo hoog als ikzelf was, en ook keihard.

https://www.snowplaza.nl/...ilste-pistes-in-de-alpen/

Dus maar ff overgeslagen _O-

Wel erg leuk om te kijken. Bovenin zit een restaurant die aan "de afgrond" zit. en als je de al eerder genoemde kom neemt dan kun je terug met de lift en ga je over die zwarte piste. Altijd leuk om te kijken. De eerste bochten zijn het heftigst.

Ik ga eind Feb/begin maart. Dus zal wel ff de ogen open houden. Maar als je leuke pistes wil, is het niveau/wens wel handig om te weten O-)

[Voor 3% gewijzigd door Waah op 16-02-2023 12:22]

• Rogar
Waah schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:21:
[...]

Ik ken de black mamba niet :+ maar dat lijkt een geprepareerde piste te zijn.
Le Mur Suisse kan niet geprepareerd worden door hoe steil de helling is, en toen ik er de laatste keer was waren de buckels ongeveer zo hoog als ikzelf was, en ook keihard.

https://www.snowplaza.nl/...ilste-pistes-in-de-alpen/

Dus maar ff overgeslagen _O-

Wel erg leuk om te kijken. Bovenin zit een restaurant die aan "de afgrond" zit. en als je de al eerder genoemde kom neemt dan kun je terug met de lift en ga je over die zwarte piste. Altijd leuk om te kijken. De eerste bochten zijn het heftigst.

Ik ga eind Feb/begin maart. Dus zal wel ff de ogen open houden. Maar als je leuke pistes wil, is het niveau/wens wel handig om te weten O-)
Hahaha, das wel bizar dan! Ik kan in principe goofy carven en normale bochten en switch ben ik bezig dat te leren. Dat is net alsof iemand op les is als je me dan ziet, lange bochten gaan goed en de korte bochten is nog flink werken.
Ik kom overal gewoon veilig af (ook zwart, maar dan moet ik er wel echt even voor gaan werken).

Ga je dit jaar weer met de bus (Sunweb)? Wij wel en vertrekken 2 maart. Volgens mij had ik vorig seizoen wat PB's naar je gestuurd over de bustrip 8)

• Waah
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:28:
[...]

Hahaha, das wel bizar dan! Ik kan in principe goofy carven en normale bochten en switch ben ik bezig dat te leren. Dat is net alsof iemand op les is als je me dan ziet, lange bochten gaan goed en de korte bochten is nog flink werken.
Ik kom overal gewoon veilig af (ook zwart, maar dan moet ik er wel echt even voor gaan werken).

Ga je dit jaar weer met de bus (Sunweb)? Wij wel en vertrekken 2 maart. Volgens mij had ik vorig seizoen wat PB's naar je gestuurd over de bustrip 8)
Ohja _/-\o_ dat is ook zo _O- busreis viel mee dus? :+ Bagage kon er allemaal in? geen boze buschauffeur? O-)

Wij vertrekken 25 feb en gaan 3 maart terug, dus dan zit ik waarschijnlijk in de bus waar jij mee heen gereisd bent *O*

Wel waarschijnlijk eerst de laatste keer met de bus. De vakantietijden vallen slecht volgens jaar voor Frankrijk en beter voor Oostenrijk. De wintersport van afgelopen kerstvakantie was echt heel slecht kwa sneeuw.. Dus Miss Waah wil niet nog een keer in die periode, hoe erg ik ook roep dat dit extreem weer was. Dus volgend jaar zal ik winterbanden en een dakkoffer moeten kopen en gaan we in de voorjaarsvakantie naar, denk ik, Katschi (zuid-alpen). Maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken.

1x eerder in PDS geweest, en nu ik weer de vakantiebeelden heb teruggekeken snap ik niet waarom ik daarna niet meer geweest ben eigenlijk. Erg leuk gebied.

En top dat je Switch leert rijden! Dat doen er maar weinig. En ja, dat is gewoon opnieuw vanaf 0 beginnen voor je gevoel. Maar geloof me: Elke dag een afdaling pakken switch, en voor je het weet maakt het je niet meer uit of je switch staat of niet. Persoonlijk kan ik na wat oefenen beide even goed, en wissel ik als ik merk dat ik moe word en achterover ga leunen. Ff andere voet voor en het is een instant fix.

Maar dit word dan ook mijn 23e wintersportweek >:) waarvan 20 op een snowboard. Maar desondanks doe ik het liefst nog groen, blauw en een rode zo nu en dan. Ik kan best steil rood en zwart, maar ik geniet meer van het relaxed cruisen O-) luie snowboarder he d:)b

Heb nog wel een optie staan om te leeren freestylen. Aangezien ik dat absoluut niet (correct) kan. Maar daar is nog neit genoeg animo voor om het door te laten gaan.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ski nu 10 jaar, heb lerarenopleiding gehad, veel clinics (incl buckel ooit een keer), maar zo’n mur suisse (of tunnel etc) sla ik nog steeds liever gewoon over :).

Ik vind t overigens wel jammer dat je nooit blauwe ongeprepareerde pistes hebt, ik wil best mijn buckeltechniek finetunen, maar niet gelijk op hele steile pistes…

• Rogar
Waah schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:37:
[...]

Ohja _/-\o_ dat is ook zo _O- busreis viel mee dus? :+ Bagage kon er allemaal in? geen boze buschauffeur? O-)

Wij vertrekken 25 feb en gaan 3 maart terug, dus dan zit ik waarschijnlijk in de bus waar jij mee heen gereisd bent *O*

Wel waarschijnlijk eerst de laatste keer met de bus. De vakantietijden vallen slecht volgens jaar voor Frankrijk en beter voor Oostenrijk. De wintersport van afgelopen kerstvakantie was echt heel slecht kwa sneeuw.. Dus Miss Waah wil niet nog een keer in die periode, hoe erg ik ook roep dat dit extreem weer was. Dus volgend jaar zal ik winterbanden en een dakkoffer moeten kopen en gaan we in de voorjaarsvakantie naar, denk ik, Katschi (zuid-alpen). Maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken.

1x eerder in PDS geweest, en nu ik weer de vakantiebeelden heb teruggekeken snap ik niet waarom ik daarna niet meer geweest ben eigenlijk. Erg leuk gebied.

En top dat je Switch leert rijden! Dat doen er maar weinig. En ja, dat is gewoon opnieuw vanaf 0 beginnen voor je gevoel. Maar geloof me: Elke dag een afdaling pakken switch, en voor je het weet maakt het je niet meer uit of je switch staat of niet. Persoonlijk kan ik na wat oefenen beide even goed, en wissel ik als ik merk dat ik moe word en achterover ga leunen. Ff andere voet voor en het is een instant fix.

Maar dit word dan ook mijn 23e wintersportweek >:) waarvan 20 op een snowboard. Maar desondanks doe ik het liefst nog groen, blauw en een rode zo nu en dan. Ik kan best steil rood en zwart, maar ik geniet meer van het relaxed cruisen O-) luie snowboarder he d:)b

Heb nog wel een optie staan om te leeren freestylen. Aangezien ik dat absoluut niet (correct) kan. Maar daar is nog neit genoeg animo voor om het door te laten gaan.
Hahaha klopt! Was superrelaxed geregeld allemaal! Ik ga met m'n schoonbroertje en dit is ideaal. Zo heeft mijn vrouw lekker de auto voor de peuter en komen wij uitgerust aan straks.

Ja, daar wil ik ook naartoe. Ben nu elke druk aan het helicopteren en dwing mezelf om een ochtend switch te doen en dan 's middags weer de "goede" voet voor.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zwart liefst oversla en relaxed van rood en blauw ga. Blauw iets relaxter dan rood ;).

Freestylen lijkt mij ook tof, vooral butteren en wat springen. Maar daarvoor wil ik eerst goed switch kunnen rijden.

• Rogar
ZieMaar! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:41:
Ik ski nu 10 jaar, heb lerarenopleiding gehad, veel clinics (incl buckel ooit een keer), maar zo’n mur suisse (of tunnel etc) sla ik nog steeds liever gewoon over :).

Ik vind t overigens wel jammer dat je nooit blauwe ongeprepareerde pistes hebt, ik wil best mijn buckeltechniek finetunen, maar niet gelijk op hele steile pistes…
In prinicpe kan je dat elke dalafdaling wel oefenen aan het einde van een dag toch? Die veranderen in de loop van de dag meestal in buckelpistes.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Da’s meer zachte sneeuw en vaak een afgeschraapt stuk met bulten er tussenin. Dat is soms ook leuk, maar toch wel wat anders. Die hopen zijn vaak ook wat zachter. Ik vind buckelpistes nog wel tandje pittiger dan dat :).

• Rogar
ZieMaar! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:53:
Da’s meer zachte sneeuw en vaak een afgeschraapt stuk met bulten er tussenin. Dat is soms ook leuk, maar toch wel wat anders. Die hopen zijn vaak ook wat zachter. Ik vind buckelpistes nog wel tandje pittiger dan dat :).
Jij bedoelt meer die olympische buckels dan? :|

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Tijdens de Spelen vraag ik me elke keer af hoe die mensen hun knieën dat houden 8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Rogar
Jebus4life schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:56:
[...]

Tijdens de Spelen vraag ik me elke keer af hoe die mensen hun knieën dat houden 8)7
Echt he? Dat kan toch niet fijn voelen...

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:43:
[...]

In prinicpe kan je dat elke dalafdaling wel oefenen aan het einde van een dag toch? Die veranderen in de loop van de dag meestal in buckelpistes.
De muur is ook wel buitencategorie. Hoewel, mn jongste dochter doet m in onder de 10 minuten. Maar ja, die rost ook de Harakiri af in 1,46 van boven tot onderaan de Knorren lift.

Morgenavond wegrijden, we kunnen beide rijden, verdelen we het, zaterdagochtend lekker de pistes op.

Nonsensical line goes here <---

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Ja, maar dan graag iets vlakker :). Tijdens die buckelclinic heb ik ze voor het eerst echt geskied en dat harde is lastiger (en, later, juist makkelijker).

• Cranzai
Rogar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Oei, vandaag geen last verder? Er kan morgen en van 't weekend nog wat sneeuw vallen zie ik, zou mooi zijn.

Ik ga pas begin maart, dus als jij wat leuke routes kan noteren: graag _/-\o_
Na twee dagen eindelijk minder last van de nek, maar verder weinig ongemak

Qua routes, ik pak meestal wat losse pistes en verplaatst naar gelang de routes. Vandaag wilden we een route doen via Chatel en Morgins maar de verbindingspiste was dicht

• JB

JB

Cédric roelt!

Zometeen schoonmoeders maar eens op het dak gaan leggen *O*

Mijn boefje is liev!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zijn er hier mensen met ervaring met de Julbo Reactiv Cat 0-4 lens (of een andere fotochromatische lens die voor veel weersomstandigheden geschikt is)?

Toen ik een paar weken terug op skivakantie was heb ik me er behoorlijk aan geërgerd dat ik met mijn bril niet echt voldoende zicht had. Bij slecht weer vond ik hem te donker en zag ik vrijwel geen diepte, bij goed weer was het overigens prima. Ik heb nu een bril met 2 lenzen, maar ik heb het idee dat ze beide te donker zijn, eigenlijk zou ik er een transparante lens bij willen hebben, maar die lenzen worden dus nergens meer verkocht (behalve Amerika). Ja er was 1 site waar ik een lens vond, maar die was daar €150 (wat ongeveer 3x de waarde van de bril is) 8)7

Misschien @thewizard2006 of @pina met wat zoeken zag ik dat jullie zo'n bril hebben/hadden

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• pina
miicker schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:29:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Julbo Reactiv Cat 0-4 lens (of een andere fotochromatische lens die voor veel weersomstandigheden geschikt is)?

Toen ik een paar weken terug op skivakantie was heb ik me er behoorlijk aan geërgerd dat ik met mijn bril niet echt voldoende zicht had. Bij slecht weer vond ik hem te donker en zag ik vrijwel geen diepte, bij goed weer was het overigens prima. Ik heb nu een bril met 2 lenzen, maar ik heb het idee dat ze beide te donker zijn, eigenlijk zou ik er een transparante lens bij willen hebben, maar die lenzen worden dus nergens meer verkocht (behalve Amerika). Ja er was 1 site waar ik een lens vond, maar die was daar €150 (wat ongeveer 3x de waarde van de bril is) 8)7

Misschien @thewizard2006 of @pina met wat zoeken zag ik dat jullie zo'n bril hebben/hadden
Ik heb deze: https://www.bergfreunde.e...EhomnE6Y6_52876_1945687_5

en ik had er idd ook last van tijdens bewolkt weer. Het is een blauwe van kleur standaard en vroeg mij af of het daar aan zou kunnen liggen

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
pina schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:00:
[...]

Ik heb deze: https://www.bergfreunde.e...EhomnE6Y6_52876_1945687_5

en ik had er idd ook last van tijdens bewolkt weer. Het is een blauwe van kleur standaard en vroeg mij af of het daar aan zou kunnen liggen
Ik heb gister deze besteld:
https://www.bever.nl/p/ju...GA390126.html?colour=4168

Over 2 weken gebruiken, ben benieuwd of het echt zo goed werkt. Deze zou echt voor alle omstandigheden zijn, hier kwam hij als beste uit de test:
https://www.op-wintersport.nl/beste-skibril

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
7% tot 80% VLT is brede range idd. Echte slechtweer lenzen zitten maar iets hoger denk ik. Ik heb de 4D Mag IO en ski grotendeels met de photochromic lens, alleen bij echt heel slecht weer wissel ik.

• pina
miicker schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb gister deze besteld:
https://www.bever.nl/p/ju...GA390126.html?colour=4168

Over 2 weken gebruiken, ben benieuwd of het echt zo goed werkt. Deze zou echt voor alle omstandigheden zijn, hier kwam hij als beste uit de test:
https://www.op-wintersport.nl/beste-skibril
Ik ben aan het denken om aanvullend een Oakley prizm high pink aan te schaffen voor slechte omstandigheden.

• DomiGijzen
Jackson6 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:40:
Half maart ga ik met een groepje mee naar Sölden, normaal altijd naar Frankrijk. We zitten in Längenfeld, busrit is ongeveer een kwartiertje. Het is mij alleen onduidelijk of je in elke bus met je ski's kan gaan staan? Iemand ervaring mee?
Dan stap je waarschijnlijk bij giggijoch uit? Daar kun je zowel in t dal als op t bergstation van de eerste lift lockers huren. Verwarmd. Scheelt je een hoop gesleep met spullen.

Grz D.

• Rogar
pina schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Ik ben aan het denken om aanvullend een Oakley prizm high pink aan te schaffen voor slechte omstandigheden.
Die heb ik ook en werkt top als t bewolkt is en redelijk met sneeuw.
Voor mooi weer heb ik de Sapphire Iridium en die zit er eigenlijk 90% vd tijd op.

Hmm of ik heb de Rose, nu twijfel ik om eerlijk te zijn, maar die High Pink zou t nog iets beter moeten doen met slecht weer.

[Voor 14% gewijzigd door Rogar op 18-02-2023 12:27]

• pina
Rogar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Die heb ik ook en werkt top als t bewolkt is en redelijk met sneeuw.
Voor mooi weer heb ik de Sapphire Iridium en die zit er eigenlijk 90% vd tijd op.

Hmm of ik heb de Rose, nu twijfel ik om eerlijk te zijn, maar die High Pink zou t nog iets beter moeten doen met slecht weer.
Als die slechts redelijk werkt met sneeuw, vraag ik mij af welke bril het wel goed doet met sneeuw want het is echt daarvoor dat ik hem zou aanschaffen

• Rogar
pina schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Als die slechts redelijk werkt met sneeuw, vraag ik mij af welke bril het wel goed doet met sneeuw want het is echt daarvoor dat ik hem zou aanschaffen
Ik heb net even gekeken en ik heb toch de Rose. Maar 1x gebruikt met sneeuw icm heldere lucht. Dat was niet zo’n lekkere combi.
Met donker weer werkt ‘ie wel goed.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

pina schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Tja, het is natuurlijk ook zo dat er geen bril is die bij slecht weer ineens een hoop zicht creëert... als het plat licht is met mist en/of sneeuw, dan blijft het zicht natuurlijk ook gewoon ruk.
Heb zelf 2 lenzen voor mijn smith goggle, een slechtweer lens en een voor zonnige dagen; maar laatst had ik de zonlens op en in de middag kwamen er wolken en trok het wat dicht. zelfs met de 'zon'lens kon ik nog prima zien. (ik neem eigenlijk nooit de andere lens mee de berg op, veel te bang dat ie stuk gaat in mijn tas)

• Cranzai
GeleFles schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:24:
[...]

Tja, het is natuurlijk ook zo dat er geen bril is die bij slecht weer ineens een hoop zicht creëert... als het plat licht is met mist en/of sneeuw, dan blijft het zicht natuurlijk ook gewoon ruk.

...
Denk dat dit wellicht het belangrijkste is om te onthouden, grote kans dat een andere lens anders alleen maar teleurstelt...

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens de fabrikanten creeert het soms wat extra contrast (zoals die brillen voor ‘s nachts in de auto), maar bij echt slecht zicht heb ik het idee dat ik zonder bril het meeste zie, al is dat dan weer niet fijn skiën.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
DomiGijzen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:52:
[...]

Dan stap je waarschijnlijk bij giggijoch uit? Daar kun je zowel in t dal als op t bergstation van de eerste lift lockers huren. Verwarmd. Scheelt je een hoop gesleep met spullen.
Wat een goed idee, daar had ik zelf helemaal nog niet aan gedacht!

• William0001
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-02 14:52
*knip* zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[Voor 125% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2023 14:17]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb net een setje van Cortazu binnengekregen. Ik was al langer op zoek naar een goede effen hardshell maar vond ze of heel duur, of niet zo mooi. Via via bij Cortazu uitgekomen en voor een heel redelijke prijs een hardshell, donsjack en fleece gescoord :). Nu nog een goede broek erbij, maat twijfel nog tussen gevoerd of ook hardshell. Ik heb het niet snel erg koud en wil wellicht wel gaan tourskiën, dan lijkt een hardshell wel iets handiger, maar de verkrijgbaarheid is wel wat minder en tourskiën kan ook gewoon met een andere dunne broek en de skibroek zelf in de rugtas voor de afdaling...

Zijn er hier mensen die tourskiën?

• Cranzai
ZieMaar! schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:18:
Ik heb net een setje van Cortazu binnengekregen. Ik was al langer op zoek naar een goede effen hardshell maar vond ze of heel duur, of niet zo mooi. Via via bij Cortazu uitgekomen en voor een heel redelijke prijs een hardshell, donsjack en fleece gescoord :). Nu nog een goede broek erbij, maat twijfel nog tussen gevoerd of ook hardshell. Ik heb het niet snel erg koud en wil wellicht wel gaan tourskiën, dan lijkt een hardshell wel iets handiger, maar de verkrijgbaarheid is wel wat minder en tourskiën kan ook gewoon met een andere dunne broek en de skibroek zelf in de rugtas voor de afdaling...

Zijn er hier mensen die tourskiën?
Heeft @havana niet laatst een artikel ingezonden naar wintersport.nl?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Jazeker :). De plannen voor ooit zijn mede door dat artikel een stuk concreter geworden :).

Wij rijden altijd in 2x, dus ik heb op zaterdagochtend een paar uurtjes over voor we terugrijden. Normaal skiën we dan, maar dat geeft altijd wel wat gedoe met natte spullen etc. Dus het idee is om de laatste dag een setje te huren en een makkelijke route te doen, dan wat te eten en dan na een snelle douche in de auto te stappen.

Dan zijn we ook gewend aan de hoogte (Cervinia ligt op 2000m), geen gedoe met natte spullen en toch een lekker ochtendje nog bezig.

Als het dan heel leuk is, dan nemen we dat mee in de plannen voor volgend jaar.

[Voor 75% gewijzigd door ZieMaar! op 22-02-2023 13:46]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JB schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:22:
Zometeen schoonmoeders maar eens op het dak gaan leggen *O*
Die gaat hier overmorgen het dak op.

Dit jaar hebben we weer een plekje weten te vinden in Fiss Oostenrijk. 's Ochtends altijd erg druk, maar wat een mooi gebied. Vrouwlief is om de een of andere reden bang voor ergere files dan normaal dus volgens mij vertrekken we rond middernacht. Dan zouden we rond 10 uur wel daar moeten zijn. Het maakt mij niets uit, ik vind in de nacht rijden heerlijk.

Het wordt voor mij de eerste keer snowboarden na 8 jaar pogingen tot goed te leren skiën (helaas nooit gelukt, nooit verder dan 'redelijk' gekomen) afgelopen zomer de overstap gemaakt naar het snowboard. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Veel meer lol op zo'n board dan met die frustrerende ski's. Ik heb een 'red slope ready' cursus van 12 lessen bij Snowworld gevolgd. Insteek was dat ik veilig van blauw af wilde gaan, maar na les 10 had ik toch serieus het idee dat rood en misschien zelfs zwart (geen Black mamba :o ) realistisch werd. We gaan het beleven. Zondag en maandag geloof ik nog een beetje sneeuw en dan een hele droge week. Hopelijk wordt het niet te ijzig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Waah
@Rogar hoe zijn de condities daar?

• Rogar
Het regent pijpenstelen hier… Maar jij wilt vast weten hoe het in PDS is?

Ik vertrek pas 2 maart oOo

• Waah
Rogar schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:43:
[...]

Het regent pijpenstelen hier… Maar jij wilt vast weten hoe het in PDS is?

Ik vertrek pas 2 maart oOo
Ohja een week later _O- niet een week eerder _O-

Hier is het droog :+

• Rogar
Waah schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:46:
[...]

Ohja een week later _O- niet een week eerder _O-

Hier is het droog :+
Jij gaat einde van de dag dan of niet? Het heeft gesneeuwd volgens mij, maar zal niet voldoende zijn om de dalen/dorpen ook wit te krijgen.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:05

Met mijn tweede wintersport heb ik ook geluk gehad.

Twee weken voor aankomst waren alle velden nog groen. Nu ben ik bijna twee weken terug en is alles weer echt groen aan het worden. We zaten echt in de beste week want de sneeuw verdween achter je skies en de laatste dag was het ook weer boven 0 en dat is tot heden niet meer onder 0 geweest (overdag).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Waah
Rogar schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Jij gaat einde van de dag dan of niet? Het heeft gesneeuwd volgens mij, maar zal niet voldoende zijn om de dalen/dorpen ook wit te krijgen.
Klopt, we zijn 1 dag "tegelijk" op de piste O-)

En inderdaad, momenteel nog niet geweldig. Morgen nog regen tot boven de 1800 meter lijkt het nu. En dan word het in ieder geval kouder. Ik hoop dat ze flink met de sneeuwkanonnen aan de gang gaan maar verwacht er weinig van gezien de matige hoeveelheid neerslag dit jaar en vorig jaar. Zal me niet verbazen als ze die bassins gevult laten voor de watervoorziening in de zomer.

Het lijkt wel kouder te worden, maar die voorspelling momenteel is zo onzeker steeds. Die ging van 50cm sneeuw, naar weinig sneeuw maar koud, naar warm en regen. Het is ping-pongen dus we gaan het wel zien.

Baal nu wel extra dat mijn zoontje voor les moest uitwijken naar Morzine ivm drukte, want dat ligt op 1000m. Maar daar is niets meer aan te veranderen helaas.

Ach in de nieuwjaarsweek was het nog slechter denk ik maar, en heb ik me ook vermaakt :+ het is alleen wel een dramatisch jaar kwa sneeuwval en condities. Als dit de toekomst is van het skiën (en dat zal vast niet meteen zo zijn, dit is wel een recordjaar) konden skigebieden het nog wel eens lastig krijgen

• Cranzai
Waah schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:08:
[...]

En inderdaad, momenteel nog niet geweldig. Morgen nog regen tot boven de 1800 meter lijkt het nu. En dan word het in ieder geval kouder. Ik hoop dat ze flink met de sneeuwkanonnen aan de gang gaan maar verwacht er weinig van gezien de matige hoeveelheid neerslag dit jaar en vorig jaar. Zal me niet verbazen als ze die bassins gevult laten voor de watervoorziening in de zomer.

Het lijkt wel kouder te worden, maar die voorspelling momenteel is zo onzeker steeds. Die ging van 50cm sneeuw, naar weinig sneeuw maar koud, naar warm en regen. Het is ping-pongen dus we gaan het wel zien.

Baal nu wel extra dat mijn zoontje voor les moest uitwijken naar Morzine ivm drukte, want dat ligt op 1000m. Maar daar is niets meer aan te veranderen helaas.

Ach in de nieuwjaarsweek was het nog slechter denk ik maar, en heb ik me ook vermaakt :+ het is alleen wel een dramatisch jaar kwa sneeuwval en condities. Als dit de toekomst is van het skiën (en dat zal vast niet meteen zo zijn, dit is wel een recordjaar) konden skigebieden het nog wel eens lastig krijgen
Op basis van mijn ervaringen van eind vorige week kan ik je alleen meegeven om vroeg op pad te gaan!
Voor zover ik weet valt er in de tussentijd geen sneeuw bij en zijn de temperaturen helaas boven nul gebleven... Gelukkig is het wel echt een prachtige omgeving, vergeet daar niet van te genieten ;)

Kleine tip, de pistes aan de crosets 2 lift waren de afgelopen 2 jaar dat ik er geweest ben eigenlijk onder alle omstandigheden goed te doen door hun gunstige ligging!

• JB

JB

Cédric roelt!

@PaT hier zit het erop. Heerlijk genoten. Ik weet niet of de rest in Oostenrijk ook allemaal Kaiserwetter heeft gekend maar wat een week… 6 dagen zon gezien.

Hier toch wel geluk met de hoogte denk ik. Pistes tot einde dag perfect in orde gebleven. Hopelijk is het in de lager gelegen gebieden ook goed geweest. Komende week zal spannender worden, verwacht ik. Er mag inmiddels wel weer wat sneeuw gaan vallen. Gelukkig lijkt het wel weer kouder te gaan worden en is er sneeuw op komst…

Zoontje had smaak goed te pakken. Heeft mooie progressie geboekt, trots! 8)

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@JB volgens mij had bijna iedereen mooi weer :). Fijn dat je het goed had, waar zat je ook alweer?

• JB

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:58:
@JB volgens mij had bijna iedereen mooi weer :). Fijn dat je het goed had, waar zat je ook alweer?
Nauders. In al die jaren niet zoveel mooie dagen gehad zoals dit jaar. Bizar gewoon.

Mijn boefje is liev!

• laurens0619
  • Laatst online: 08:34
Hier ook een top werk gehad in Oostenrijk :)
Wat een zon en pistes bleven de hele dag goed (dank aan pistes noordzijde denk ik)

Heenreis was drama, 14 uur op gereden verdeeld over vrijdag en zaterdag. Vandaag terug in 9 uurtjes, stuk beter.
Iedereen heel veel plezier wie deze week gaat.

Wad mijn 1e keer op wintersport tijdens vakantieperiode ivm kids. Is mij enorm meegevallen, klein maar fijn gebiedje en zo goed als geen wachtrijen

[Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 25-02-2023 01:09]

CISSP! Drop your encryption keys!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Allemaal aansluiten... :)

Eens kijken hoe erg de files vandaag zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
laurens0619 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 01:06:
Hier ook een top werk gehad in Oostenrijk :)
Wat een zon en pistes bleven de hele dag goed (dank aan pistes noordzijde denk ik)

Heenreis was drama, 14 uur op gereden verdeeld over vrijdag en zaterdag. Vandaag terug in 9 uurtjes, stuk beter.
Iedereen heel veel plezier wie deze week gaat.

Wad mijn 1e keer op wintersport tijdens vakantieperiode ivm kids. Is mij enorm meegevallen, klein maar fijn gebiedje en zo goed als geen wachtrijen
Ook hier; waar was je dan :)?

• laurens0619
  • Laatst online: 08:34
Oetz!

Nog nooit in zon klein gebied geweest maar was prima icm 1e jaar wintersport van de oudste (6)

[Voor 23% gewijzigd door laurens0619 op 25-02-2023 09:34]

CISSP! Drop your encryption keys!

• DomiGijzen
Wij zijn ook weer terug. Uit Maria Alm. Wat een hitte! Maar tevens wat een rust na de lunch! Pistes waren wel slecht uiteraard maar de rust op de piste hield het toch plezierig.

Grz D.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vrijdag op zaterdagnacht rond 12 uur vertrokken en aanvankelijk ging de reis voorspoedig. Via de Fernpas en de Reschenpas naar Fiss. Fernpas was als gebruikelijk druk, maar de Reschenpas nu ook doordat ze vlak voor Fiss een onderdoorgang aan het maken zijn.

Al mer al in 12 uur gereden. Kennissen die in Ladis zitten hadden echter een wegafsluiting en moesten omkeren.

Ik ga voor het eerst snowboarden en huur dus een keer boots en board. Daar had ik al gelijk weer spijt van. De boots meuren een uur in de wind en zien er behoorlijk uitgeleefd uit. Uiteindelijk heb ik 2 uur in de rij gestaan om mijn spullen te krijgen.

Straks de kinderen naar hun lessen brengen en dan zullen we eens zien hoe het gebied er bij ligt. Het einde van de piste zag er gistermiddag uit als slush puppy...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DomiGijzen schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:07:
Wij zijn ook weer terug. Uit Maria Alm. Wat een hitte! Maar tevens wat een rust na de lunch! Pistes waren wel slecht uiteraard maar de rust op de piste hield het toch plezierig.
Ik vind Hochkonig wel een prima gebied bij hogere temperaturen, omdat het (buiten Maria Alm) eigenlijk alleen noordhellingen heeft. Ik was er vorig jaar in ijskoud december en in bloedheet maart (echt warmer dan nu) en zeker die tweede keer waren de beste pistes van die week rond Dienten te vinden. Ik ga zeker nog eens terug!

Heb je de Konigstour nog gedaan?

• Rogar
Waah schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:08:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar hoe is ‘t in PDS qua sneeuw?
Gaat ‘t een beetje met lessen in Morzine ook?

• Waah
Rogar schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar hoe is ‘t in PDS qua sneeuw?
Gaat ‘t een beetje met lessen in Morzine ook?
Ik heb pas net de eerste afdalingen gedaan :+ dus goede vraag.

Het sneeuwt hier vandaag lichtjes. Onverwacht maar heel hard nodig! Het is echt wel een wat trieste bedoeling.... En onder het laagje sneeuw is het wel echt hard en ijzig.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:01
Hier afgelopen week geskied in Vallandry (gebied van Les Arcs).
Mwah. Hoge pistes waren wel redelijk, al was de sneeuw al een paar weken oud. Lage pistes waren de eerste dagen matig en werden rap slecht, laatste paar dagen was de dalafdaling een combi van ijsplaten en rotsplaten.

Ook nog een dagje een uitstap naar het gebied van La Plagne gedaan - maar de pistes waren bepaald niet beter daar terwijl het er wel een stuk drukker was.

Uiteindelijk om meerdere redenen besloten om al op vrijdag terug te gaan rijden. Dat had wel een duidelijk voordeel: heerlijk rustig terugrijden. Misschien 10 minuten file door een ongeluk ergens.Niet dat we dat nu elke keer weer gaan doen, maar was wel een aangenaam voordeel.

Vond het wel wat zorgwekkend: vorig jaar in de carnavalsweek ook wezen skiën en ook geen verse sneeuw. Hopelijk dat dit geen trend wordt.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:01
vanaalten schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:03:
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met elektrisch verwarmde handschoenen?

Ik heb zelf vrij snel last van een bevroren-vinger-gevoel als ik op de wat koudere dagen een tijd stil zit (lange skilift). Zodra ik dan wat actiever wordt, afdaling neem, gaat het snel beter maar ik zou het graag wat comfortabeler willen.

Al geprobeerd: betere handschoenen, thermische onderhandschoenen en wanten. En nee, ik ga zeker niet voor low-budget spul - de wanten die ik twee jaar terug kocht waren zo'n €90.

Hopelijk kan ik binnenkort bij Skishop-Nieuwegein een set 'Heat Experience' handschoenen proberen (ik vermoed deze). Maar totdat ze die binnen hebben ben ik wel benieuwd of er hier mensen ervaring hebben, of tips voor andere merken.
Hier nog even op terugkomen:
Voor de vakantie uiteindelijk bij Bever die Heat Experience 'all mountain heated gloves' gekocht. Nou was het afgelopen week nauwelijks nodig, maar een paar keer ze toch even aangehad met de verwarming aan, net op het moment dat ik voelde dat m'n vingers begonnen te verkleumen. En dan is zo'n verwarming toch wel lekker. :)

Nadelen:
  • de verwarming zit aan de buitenkant van de hand, dus de bovenkant van m'n vingers werd opgewarmd, de onderkant niet zo.
  • de oplader is niet-standaard. Als de oplader kapot gaat, denk ik dat je gewoon een set nieuwe handschoenen mag kopen. (de set die ik kocht, mistte de oplader in de verpakking... die was er blijkbaar door een andere 'klant' al uitgehaald... werd gelukkig netjes door de winkel opgelost.)
Hoe dan ook, ik denk dat deze set handschoenen prijzig is maar voor mij een oplossing gaat zijn bij koudere wintersportdagen in de toekomst. En daarnaast is m'n vriendin er in de herfst/wintermaanden ook blij mee, heeft erg snel last van koude vingers.

• DomiGijzen
ZieMaar! schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:24:
[...]

Ik vind Hochkonig wel een prima gebied bij hogere temperaturen, omdat het (buiten Maria Alm) eigenlijk alleen noordhellingen heeft. Ik was er vorig jaar in ijskoud december en in bloedheet maart (echt warmer dan nu) en zeker die tweede keer waren de beste pistes van die week rond Dienten te vinden. Ik ga zeker nog eens terug!

Heb je de Konigstour nog gedaan?
Erg leuk gebied, gaan we zeker nog eens heen. Veel hellingen liggen inderdaad gunstig. Toch was eigenlijk alles in de middag wel redelijk kapot. Het is natuurlijk de tweede warme week in een toch al slecht seizoen met in de ochtend veel mensen. Maria Alm wel erger dan de andere stukken.
We reden overigens weg uit een mooi wit landschap. 8:15 zaterdag ochtend was veel al in wit tinten.

Konigstour gedaan ja. 4,5 uur met lunchpauze en een korte koffie break. Was alleen. Niet overdreven hard geskied maar had me gedwongen om afdalingen zonder stops te doen. Op de terugweg heb ik toch wel links en rechts gestopt :)

Grz D.

• JB

JB

Cédric roelt!

Welke wax set gebruikt men hier? Ik wil het zelf gaan doen nu, gaan binnenkort nog een keertje terug (Kaprun dit keer) dus de ski's nog een beurtje geven kan geen kwaad :)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee