[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Ik weet niet waar jullie vandaan moeten komen. Ik uit t zuiden van het land en rijd altijd om 10:00 weg. Meestal geen file te zien. Je rijdt dan in principe overal achteraan.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:18
Wij vertrekken de vrijdag voor de voorjaarsvakantie na werk (stoppen iets eerder) en rijden dan 600km tot een hotelletje. Zaterdagochtend de laatste 200km en dan die zaterdag al skiën. Vrijdag rijden we in de avond na de drukte, en zaterdagochtend voor de drukte uit

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vanaf waar moet je zaterdagochtend? Vergeet niet dat vroeg starten in de praktijk vaak tegelijk met een groot deel van de Duitsers (die al dichterbij wonen) is, knelpunten als de fernpass moet je voor 7:00 wel over zijn in de drukste weekenden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 21:45
Galois schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:05:
Vandaag besloten om op vrijdag al te vertrekken voor de voorjaarsvakantie. In de hoop dat er dan minder files zijn. Al hoor en lees ik steeds vaker dat mensen op vrijdag al vertrekken richting de Alpen.

We hebben gekozen voor een appartement via Airbnb op 800 km van huis zodat we de zaterdag nog maar 250 km hoeven te rijden.

Maar goed... als het op vrijdag ook erg druk is, dan gaan die 800 km ook wel erg lang duren... Beetje vroeg weg dus (6:00?).

Maken meer van jullie deze keuze of soortgelijk?
Ik boek altijd van zondag tot zondag. Niet alle hotels doen dit, maar als je op tijd bent is er best wat te vinden voor een goede prijs. Wij zitten in de carnavals vakantie in een 2 kamer appartement in Radstadt, voor 900 euro voor 4 personen. Van zondag tot zondag dus... Geboekt in februari 2022

[ Voor 40% gewijzigd door Blackouts op 29-12-2022 09:41 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

JB

Cédric roelt!

Blackouts schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:39:
[...]

Ik boek altijd van zondag tot zondag. Niet alle hotels doen dit, maar als je op tijd bent is er best wat te vinden voor een goede prijs. Wij zitten in de carnavals vakantie in een 2 kamer appartement in Radstadt, voor 900 euro voor 4 personen. Van zondag tot zondag dus... Geboekt in februari 2022
Hier gaan we een dag later, of van zaterdag op zondagnacht. Soms inderdaad geen mogelijkheid om van zondag tot zondag te boeken, maar dan slapen we bijv 1 dag minder in hotel. Twijfel dit jaar wel of ik lekker eerder ga omdat we de zaterdag al in hotel kunnen, maar ook geen zin in de Fernpass ellende :(

Mijn boefje is liev!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:18
ZieMaar! schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:34:
Vanaf waar moet je zaterdagochtend? Vergeet niet dat vroeg starten in de praktijk vaak tegelijk met een groot deel van de Duitsers (die al dichterbij wonen) is, knelpunten als de fernpass moet je voor 7:00 wel over zijn in de drukste weekenden denk ik.
We hebben geluk dat we voor de Fernpass al afbuigen naar het Kleinwalsertal, dus de meeste drukte hebben we dan al gehad. Anders is dat wel een dingetje inderdaad. We gaan met de camper en zijn met de camping vrij flexibel. De zaterdag erop dus nog skiën en op de rustigere zondag weer richting NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Luuk741 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:13:
[...]

We hebben geluk dat we voor de Fernpass al afbuigen naar het Kleinwalsertal, dus de meeste drukte hebben we dan al gehad. Anders is dat wel een dingetje inderdaad. We gaan met de camper en zijn met de camping vrij flexibel. De zaterdag erop dus nog skiën en op de rustigere zondag weer richting NL
Check, KWT is denk ik geen enkel probleem zo. Leuk gebied, begin 2019 nog even geweest voor een shortski :).

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben benieuwd, wij vertrekken zondag 8 januari naar Flachau. Ik zie dat er helaas wel wat pistes dicht zijn, waaronder de grootste blauwe piste. Mijn vrouw gaat voor het eerst en die gaat lessen nemen, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, want ik heb 4 jaar terug op dezelfde plek les gehad, en dan deden we eigenlijk alleen maar dezelfde blauwe piste (die nu dus dicht is). Ze kunnen natuurlijk uitwijken naar naastgelegen gebieden, maar dan zit je wel erg lang in de lift, dus dan blijft er weinig tijd over dat je echt aan het lessen bent.

We gaan 4 dagen skiën, die skipassen moet ik nog kopen, ik twijfel wel heel erg gezien de mindere hoeveelheid sneeuw en de deels gesloten pistes of ik wel nu al voor 4 dagen skipassen zal kopen, of dat ik tot daar zal wachten en het per dag bekijken. Als we dan uiteindelijk wel 4 dagen skiën zijn we wel duurder uit natuurlijk.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ik denk eerder dat als er geen verbetering is voor die tijd dat ze ook de lessen annuleren.

Hebben er zelf twee weken in de Hautes-Alpes opzitten >1500m; hier geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
miicker schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:56:
Ik ben benieuwd, wij vertrekken zondag 8 januari naar Flachau. Ik zie dat er helaas wel wat pistes dicht zijn, waaronder de grootste blauwe piste. Mijn vrouw gaat voor het eerst en die gaat lessen nemen, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, want ik heb 4 jaar terug op dezelfde plek les gehad, en dan deden we eigenlijk alleen maar dezelfde blauwe piste (die nu dus dicht is). Ze kunnen natuurlijk uitwijken naar naastgelegen gebieden, maar dan zit je wel erg lang in de lift, dus dan blijft er weinig tijd over dat je echt aan het lessen bent.

We gaan 4 dagen skiën, die skipassen moet ik nog kopen, ik twijfel wel heel erg gezien de mindere hoeveelheid sneeuw en de deels gesloten pistes of ik wel nu al voor 4 dagen skipassen zal kopen, of dat ik tot daar zal wachten en het per dag bekijken. Als we dan uiteindelijk wel 4 dagen skiën zijn we wel duurder uit natuurlijk.
https://www.snow-space.com/pistenplan

Het meeste is toch gewoon open? Ik zou me niet zoveel zorgen maken, de kunstsneeuw laag is dik, die is niet zomaar weg en het is nog dik een week waarin met een beetje mazzel af en toe weer wat kanonnen aan kunnen. Ook qua les: er is zat plek daar, er zijn ook blauwe pistes boven de middenstations. Echt ver uitwijken zullen ze niet doen, maar dan pakken ze desnoods de blauwe bij de Rote 8 ofzo wel.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:30:
[...]

https://www.snow-space.com/pistenplan

Het meeste is toch gewoon open? Ik zou me niet zoveel zorgen maken, de kunstsneeuw laag is dik, die is niet zomaar weg en het is nog dik een week waarin met een beetje mazzel af en toe weer wat kanonnen aan kunnen. Ook qua les: er is zat plek daar, er zijn ook blauwe pistes boven de middenstations. Echt ver uitwijken zullen ze niet doen, maar dan pakken ze desnoods de blauwe bij de Rote 8 ofzo wel.
Vreemd, sommige pistes die op die kaart als open staan, staan hier als gesloten:
https://www.snow-space.co...g/facts/open-pistes-lifts

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind de 3D kaart het fijnst. Maar op de webcams (die staan daar wel op de toppen) ziet het er toch ook prima uit? Ik denk dat het in die regio eigenlijk wel meevalt met de ellende. De Franse stations die nooit geinvesteerd hebben in kunstsneeuw en die rotshellingen hebben, die zijn veel meer de pineut. De grashellingen in Ski Amadé, Saalbach, Skiwelt etc hebben a) weinig sneeuw nodig en b) zijn ruim voorzien van kunstsneeuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:08
Saalbach is nog altijd goed vertoeven inderdaad. Nu alweer twee nachten bijgespoten tot in het dal. Beetje druk soms maar ja, het is vakantie natuurlijk. Doe je niet uit eigen keus natuurlijk :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:53
Veel dodelijke ongevallen op de pistes de afgelopen weken. Enkele Nederlanders, die Duitse tieners, gisteren een Vlaamse man. Ook nog eens die lawine waar er gelukkig geen dodelijke slachtoffers vielen...

Wat een drama's, ligt het puur aan de slechte kwaliteit van de pistes (en het gebrek aan sneeuw errond/ernaast), of spelen er nog andere zaken? Ik kan me niet herrineren dat dit andere jaren zo extreem was met dodelijke slachtoffers? Een mens zou nog schrik krijgen om zelf naar de bergen te gaan...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
Jebus4life schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:13:
Veel dodelijke ongevallen op de pistes de afgelopen weken. Enkele Nederlanders, die Duitse tieners, gisteren een Vlaamse man. Ook nog eens die lawine waar er gelukkig geen dodelijke slachtoffers vielen...

Wat een drama's, ligt het puur aan de slechte kwaliteit van de pistes (en het gebrek aan sneeuw errond/ernaast), of spelen er nog andere zaken? Ik kan me niet herrineren dat dit andere jaren zo extreem was met dodelijke slachtoffers? Een mens zou nog schrik krijgen om zelf naar de bergen te gaan...
Zit er toevallig ook net over te lezen. Wordt inderdaad gewezen naar de slechte condities: https://skiinformatie.nl/...ste-heel-veel-ongelukken/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik weet niet of het nou echt meer is hoor, in de hoogseizoen weken zijn er eigenlijk elk jaar wel een paar dodelijke ongelukken. Vorig jaar was het in 1 week in Wagrain ook 2 of 3 keer raak en toen waren de sneeuwomstandigheden prima.

Als je van de piste afvliegt, dan ga je erg ongecontroleerd. Op plekken waar je van de piste af zou kunnen vliegen (bijv in een bocht) staan hekken en/of borden, zeker als je naar beneden kan kukelen. Pistes zijn relatief veilig, daar ski of glij je niet zomaar van af. Als jij gewoon gecontroleerd skiet op pistes van je eigen niveau, dan raak je echt niet zo snel van de piste af, ook niet als je onverhoopt onderuit gaat.

Het hoogseizoen is gewoon druk. Dan gebeuren er soms ongelukken, dan ski je soms tegen elkaar aan. Er zijn altijd mensen die harder gaan dan ze kunnen en je kunt ook gewoon pech hebben. Skiën gaat soms op hoge snelheid, veel mensen zijn vermoeid, soms is er drank in het spel, er kan wat bewijsdrang in het spel zijn en je bent in de bergen. De bergen zijn geen speeltuin. Gevaar is daar echt.

Toch denk ik dat je zelf best de kans op ongelukken kan verminderen. Doe geen pistes die je echt niet kan. Houd je aan alle pisteregels. Luister naar je lichaam, moe is moe. Drink geen alcohol als je nog moet skiën. Vermijd drukte met veel slechte skiërs. Draag een helm en/of rugprotectie. Zorg voor goed materiaal. Etc. Dan nog steeds kan een onbenul je onderuit skiën in de rij bij de lift, maar net als alle bergsporten draait het om risicoreductie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58

DDX

ZieMaar! schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:03:
Als je van de piste afvliegt, dan ga je erg ongecontroleerd. Op plekken waar je van de piste af zou kunnen vliegen (bijv in een bocht) staan hekken en/of borden, zeker als je naar beneden kan kukelen. Pistes zijn relatief veilig, daar ski of glij je niet zomaar van af. Als jij gewoon gecontroleerd skiet op pistes van je eigen niveau, dan raak je echt niet zo snel van de piste af, ook niet als je onverhoopt onderuit gaat.
Vertel dat aan deze mensen...

https://nos.nl/artikel/24...rijk-vriendin-zwaargewond

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Daar stond een hek, maar dat was blijkbaar niet voldoende. Deze mensen zijn ‘gewoon’ gevallen en toen gaan glijden, dan ga je normaal de hekken in, maar die waren niet stevig genoeg nu. Deze mensen zijn niet zelf van de piste gevlogen, maar eerst gevallen. Bij veel eerdere ongelukken zijn mensen echt zelf van de piste gevlogen, niet gegleden. In dit geval denk ik, dat als er aansprakelijkheid gezocht wordt, dat de pistedienst dat dus deels zal zijn (maar goed, daar haalt die mensen niet terug).

Wat je vaak ziet bij rode pistes (zeker dalafdalingen) is dat ze er borden neerzetten dat het voor geoefende skiërs is, zodra de afdaling ijzig wordt. Of dat nu hier het geval was, weet ik niet, maar met de huidige oude sneeuw en hoge temperaturen is een piste soms keihard opgevroren (door uitstraling).

Mijn punt blijft: je hebt het voor een groot deel zelf in de hand. Er is een restrisico en je kunt dus veel pech hebben en het zijn bergen en dus is het gevaarlijk als het mis gaat. Daarmee zeg ik dus zeker niet “eigen schuld, dikke bult”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Feit is, dat de condities nu alles behalve goed zijn. Hopelijk wordt het snel kouder met sneeuw...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De condities zijn het slechtst sinds jaren in Frankrijk en grote delen van Oostenrijk. Er lijkt sneeuw aan te komen, maar waar precies en waar de sneeuwgrens ligt is nog vrij onzeker. Regen lijkt wederom niet helemaal uitgesloten..

Voor nu lijk je het best te zitten in Italië of de gebieden in Salzburgerland, Steiermark of Karinthië. Saalbach, Ski Amadé, Skiwelt: voor veel mensen ligt het te laag, maar het zijn veel grashellingen, veel kunstsneeuw en ze krijgen zelden de volle laag qua neerslag, wat nu heel gunstig is geweest. Ook is 1500m in bijv Schladming niet te vergelijken met 1500m in bijv Trois Vallées, eerder met 2500 denk ik (qua sneeuw en temperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:02
ZieMaar! schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:32:
De condities zijn het slechtst sinds jaren in Frankrijk en grote delen van Oostenrijk. Er lijkt sneeuw aan te komen, maar waar precies en waar de sneeuwgrens ligt is nog vrij onzeker. Regen lijkt wederom niet helemaal uitgesloten..

Voor nu lijk je het best te zitten in Italië of de gebieden in Salzburgerland, Steiermark of Karinthië. Saalbach, Ski Amadé, Skiwelt: voor veel mensen ligt het te laag, maar het zijn veel grashellingen, veel kunstsneeuw en ze krijgen zelden de volle laag qua neerslag, wat nu heel gunstig is geweest. Ook is 1500m in bijv Schladming niet te vergelijken met 1500m in bijv Trois Vallées, eerder met 2500 denk ik (qua sneeuw en temperatuur).
Sommige mensen maken zich al zorgen voor dit seizoen. Wij vertrekken de 20e naar Fiss. In tussentijd kan nog zoveel veranderen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik ben nog aan het kijken voor de voorjaarsvakantie (27 feb - 4 mrt). We kunnen helaas niet de hele week weg dus proberen iets te vinden voor 3 nachten / 4 dagen.

Ik zie de optie om naar Winterberg te gaan, dan heb je met vroeg / laat vertrekken nagenoeg 4 hele skidagen.

Alternatief wat ik zie is Lermoos of St Anton maar dan verliezen we wel nagenoeg 2 dagen met reizen en hou je 2 dagen skiën over.

Als de condities acceptabel zijn in winterberg kunnen we daar voldoende plezier maken. Evt door de naastgelegen gebieden te bezoeken. Maar dat is een grote ALS.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ephymerous schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:34:
[...]

Sommige mensen maken zich al zorgen voor dit seizoen. Wij vertrekken de 20e naar Fiss. In tussentijd kan nog zoveel veranderen :)
Het seizoen zelf komt altijd goed. De kerstvakantie is gewoon vroeg voor zekerheid, behalve de bijna zekerheid van weihnachtstauwetter. Daar lijkt je toch echt elk jaar de klok op gelijk te kunnen zetten.

Een goede dump (wellicht komend weekend of iets later) en alles is weer goed. In het laagseizoen kunnen pistes ook veel meer hebben.
Sethro schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:44:
Ik ben nog aan het kijken voor de voorjaarsvakantie (27 feb - 4 mrt). We kunnen helaas niet de hele week weg dus proberen iets te vinden voor 3 nachten / 4 dagen.

Ik zie de optie om naar Winterberg te gaan, dan heb je met vroeg / laat vertrekken nagenoeg 4 hele skidagen.

Alternatief wat ik zie is Lermoos of St Anton maar dan verliezen we wel nagenoeg 2 dagen met reizen en hou je 2 dagen skiën over.

Als de condities acceptabel zijn in winterberg kunnen we daar voldoende plezier maken. Evt door de naastgelegen gebieden te bezoeken. Maar dat is een grote ALS.

Wat zouden jullie doen?
Dit is altijd lastig, maar ik denk obv beschikbaarheid van accommodaties dat Winterberg eigenlijk al lastig wordt. Winterberg is eigenlijk gewoon altijd spannend, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Lermoos, Kleinwalsertal, etc.

Maar goed, die zijn wel gewoon 7 a 8 uur rijden inderdaad. Ik vind St Anton overigens wel erg groot (en relatief ver) voor een paar dagen. Mijn shortski lijstje is dan meer:
- Kleinwalsertal
- Lermoos/Ehrwald/Berwang
- Damuls / Mellau (vanuit Mellau in principe)
- Warth / Schröcken

Maar ook daar zal je overal een beetje moeten puzzelen voor een accommodatie voor 3 nachten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36

ST10©DE

Dus.............

Sethro schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:44:

Wat zouden jullie doen?
Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar je zou ook kunnen kijken naar het Feldberg skigebied in het Zwarte Woud. Vanaf Enschede in ongeveer 5 en een half uur te bereiken (als het verkeer meezit).

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ST10©DE schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar je zou ook kunnen kijken naar het Feldberg skigebied in het Zwarte Woud. Vanaf Enschede in ongeveer 5 en een half uur te bereiken (als het verkeer meezit).
Dat is inderdaad nog wel een goede. Er zitten ook nog wat andere Duitse gebieden die volgens mij voor een paar dagen wel de moeite waard zijn: Hörnerdörfen Ik ben daar overigens zelf nooit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
ST10©DE schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Ik lees overal dat het in Feldberg nog drukker is dan in Winterberg. Die heb ik dus niet op de lijst gezet.

We gaan overigens maar met 2-3 personen dus dat maakt accomodaties wel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36

ST10©DE

Dus.............

Sethro schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Ik lees overal dat het in Feldberg nog drukker is dan in Winterberg. Die heb ik dus niet op de lijst gezet.

We gaan overigens maar met 2-3 personen dus dat maakt accomodaties wel eenvoudiger.
Ik ben slechts één keer in Feldberg geweest, in het laatste weekend van Januari. Maar ik vond het minder druk dan Winterberg. Maar dat is n= 1 ;)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:11
Zomaar een vraagje: Ik beschouw mijzelf als ervaren snowboarder. Ik kom eigenlijk probleemloos in alle situaties beneden, alleen afgelopen jaar na 2 afdalingen gestopt, omdat we het onverantwoord vonden met de hoeveelheid sneeuw die er viel (verschil tussen lucht en berg was niet meer te zien, alles 1 grote grijswitte waas en tot aan je knieën in de verse sneeuw wegzakken op de piste is niet goed voor je oriëntatie). Toch, ik ben niet geheel tevreden over mijn techniek*. Ik zit te denken aan les, maar twijfel nu of ik in Nederland al ga kijken of toch tijdens de vakantie een paar uur moet boeken. Mensen ervaring met het nemen van les als je vergevorderd bent? Ergens is mijn angst in een klasje gevorderde snowboarders terecht te komen die te goed zijn voor beginners, maar nipt een rode piste af kunnen komen. Zo'n gevoel heb ik ook als ik kijk naar wat een indoorhal biedt.

* Ik ga bijvoorbeeld bij switch rijden te snel terug naar regular, puur omdat dit makkelijker is voor mij. Als ik eens een avondje wat ga oefenen in bijvoorbeeld snowworld houd ik dat wel een avond vol, maar ik verdenk snowworld ervan boards te hebben die wat toegeeflijker zijn.

Ervaringen zijn gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Geen snowboarder maar skiër hier, maar heb altijd een beetje hetzelfde aan t begin van het seizoen.
Oplossing: ter plekke gewoon een ochtend of een middag een privéles boeken.

Kost je een keer 100 euro, maar de rest van de week / seizoen sta je een stuk relaxted op je board / latten :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben een skiër, maar heb toch echt wel op hoog niveau op de rolbaan en in Snowworld lessen en clinics gehad. Dat kan zeker wel, maar ik denk wel dat t voor snowboarders lastiger is, omdat de vraag denk ik veel kleiner is…

Mijn clinics ed heb ik bijvoorbeeld via skiexperience, skitraining.nl en via Snowworld zelf gedaan, maar dat is al allemaal alleen skiën? Voor een rolbaan zou ik eerst rondbellen of een proefles doen, dat zijn denk ik vaak skileraren die snowboarden erbij doen en dat zoek jij denk ik niet.

Anders idd in de sneeuw een privéles boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

_Arthur

blub

kamstra schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:32:
Geen snowboarder maar skiër hier, maar heb altijd een beetje hetzelfde aan t begin van het seizoen.

Kost je een keer 100 euro, maar de rest van de week / seizoen sta je een stuk relaxted op je board / latten :)
Geheel mee eens. Die 2 uur prive les (b.v. met een maat van je ofzo om de kosten wat te drukken) staat gelijk aan 6-8uur regulier les in een standaard-groepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:08
@Pizza_Boom skier maar denk dat het in principe ook opgaat voor boarders.
Afgelopen week op vakantie privéles gedaan. Samen met mijn vriendin, 3 uurtjes. Focus ging met name naar mijn vriendin omdat daar nog een stukje angst zat. Toch heb ik zelf in die 3 uur meer geleerd/verfijnd/verbeterd dan in het 4 weken durende expert groepje* in snowworld. Kost ongeveer hetzelfde. Maar bij privé les mag je voor hetzelfde bedrag meestal met 2en.

Overigens heb ik in snowworld middels een paar privé lessen ook zeer grote stappen weten te maken toen ik begon te skiën.

*mijn ervaring is Landgraaf. Heb soms het idee dat mensen in Zoetermeer in het geheel beter tevreden zijn.

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb volgens mij een handjevol lessen gehad van Snowworld zelf maar altijd een heel specifieke leraar geboekt die ik al kende (oud wedstrijd skiër) en heb een keer een buckel clinic gedaan. Via die andere organisaties kom je met de top van opleidend Nederland in aanraking (Henry Franse, Tjeerd Terpstra) en dan leert echt iedereen nog veel :). Wel allemaal Zoetermeer, maar ook daar hebben ze natuurlijk een blik vol anwarters van een jaar of 20. Dat heeft, als je zelf een wat hoger niveau hebt, iets minder zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Laatst online: 23:54
Pizza_Boom schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:29:
Zomaar een vraagje: Ik beschouw mijzelf als ervaren snowboarder. Ik kom eigenlijk probleemloos in alle situaties beneden, alleen afgelopen jaar na 2 afdalingen gestopt, omdat we het onverantwoord vonden met de hoeveelheid sneeuw die er viel (verschil tussen lucht en berg was niet meer te zien, alles 1 grote grijswitte waas en tot aan je knieën in de verse sneeuw wegzakken op de piste is niet goed voor je oriëntatie). Toch, ik ben niet geheel tevreden over mijn techniek*. Ik zit te denken aan les, maar twijfel nu of ik in Nederland al ga kijken of toch tijdens de vakantie een paar uur moet boeken. Mensen ervaring met het nemen van les als je vergevorderd bent? Ergens is mijn angst in een klasje gevorderde snowboarders terecht te komen die te goed zijn voor beginners, maar nipt een rode piste af kunnen komen. Zo'n gevoel heb ik ook als ik kijk naar wat een indoorhal biedt.

* Ik ga bijvoorbeeld bij switch rijden te snel terug naar regular, puur omdat dit makkelijker is voor mij. Als ik eens een avondje wat ga oefenen in bijvoorbeeld snowworld houd ik dat wel een avond vol, maar ik verdenk snowworld ervan boards te hebben die wat toegeeflijker zijn.

Ervaringen zijn gewenst.
Ik zou wat lessen nemen op een rolbaan
Je bent dan (meestal) echt 3x 10minuten aan het boarden zonder liften etc.
Een docent die voor je staat en precies ziet wat je fout/goed doet
Geen last van een klasje waar je of te goed of te slecht voor bent

Verder ben je een langere tijd in het seizoen bezig met je hobby.
Ik vond zelf de lessen op een rolbaan echt leuk en het zorgde er voor dat je weken van te voren al in de wintersport mood kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Togi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Ik vond zelf de lessen op een rolbaan echt leuk en het zorgde er voor dat je weken van te voren al in de wintersport mood kwam
Voor skiën ben ik het, als skileraar op de rolbaan ;), echt helemaal met je eens. Voor snowboarden denk ik dat je meer moeite moet doen om een hoog niveau leraar te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:26
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Voor skiën ben ik het, als skileraar op de rolbaan ;), echt helemaal met je eens. Voor snowboarden denk ik dat je meer moeite moet doen om een hoog niveau leraar te vinden.
De snowboardleraar in Rotterdam van Indoorski kan heel goed lesgeven op de rolbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is dat Rieks zelf? Hij was mijn examinator en heb daarna nog een keer een lesje van em gehad. Als ie net zo goed snowboardt als skiet, dan heb je daar zeker een goede aan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:37:
Is dat Rieks zelf? Hij was mijn examinator en heb daarna nog een keer een lesje van em gehad. Als ie net zo goed snowboardt als skiet, dan heb je daar zeker een goede aan :).
Nee, hij heet Atta. Rieks is die andere met heel kort haar zo te zien O-) .

Heeft iemand nog een goed adres voor waxen en slijpen (omgeving Rotterdam)? Ik ging altijd naar Eurofun Center in Zevenhuizen, maar die zijn ineens opgeheven...
Het gaat om een Bataleon-board en blijkbaar moeten die kanten anders dan gewone boarden geslepen worden. Komt door de 3BT denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Rogar op 03-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
kamstra schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:32:

Geld vind ik het probleem niet. Wintersport is duur zat, investeren in betere techniek is de moeite waard. Ik keek bijvoorbeeld ook naar mensen als Malcolm Moore, maar die zit (begrijpelijk) al heel het seizoen vol. Goed, het moet natuurlijk niet in de 1000en euro's gaan lopen, maar een paar honderd euro nu uitgeven voor een levenlang plezier, waarom niet?
ZieMaar! schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:40:
Ik ben een skiër, maar heb toch echt wel op hoog niveau op de rolbaan en in Snowworld lessen en clinics gehad. Dat kan zeker wel, maar ik denk wel dat t voor snowboarders lastiger is, omdat de vraag denk ik veel kleiner is…

Mijn clinics ed heb ik bijvoorbeeld via skiexperience, skitraining.nl en via Snowworld zelf gedaan, maar dat is al allemaal alleen skiën? Voor een rolbaan zou ik eerst rondbellen of een proefles doen, dat zijn denk ik vaak skileraren die snowboarden erbij doen en dat zoek jij denk ik niet.

Anders idd in de sneeuw een privéles boeken.
Ik heb toevallig gister voor het posten van deze post nog met een rollenbaan gebeld. Die doen inmiddels geen snowboardlessen meer, animo te laag. Op zich, een skileraar die het goed kan aanleren is helemaal geen probleem, maar inderdaad, ik zoek niet iemand die net de starters les gaat geven.

Daarom ook dat ik mijn twijfels heb bij bijvoorbeeld Snowworld. Spaarnwoude is hier goed bereikbaar, daar heb ik vorig seizoen zelf op de piste gestaan om wat te oefenen met een leenboard, maar dat is toch anders dan in Frankrijk met je eigen board in de slush of in 20 cm poeder. Sowieso, K2 Subculture van mijzelf, een allmountain board, of een redelijk basic Burtonboard is natuurlijk al een groot verschil. Ik merkte aan mijn vorige board, een instapper, dat ik er op gegeven moment uitgegroeid was.

Techniek is natuurlijk redelijk onafhankelijk van je materiaal, maar je materiaal helpt wel mee.
_Arthur schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:48:
Geheel mee eens. Die 2 uur prive les (b.v. met een maat van je ofzo om de kosten wat te drukken) staat gelijk aan 6-8uur regulier les in een standaard-groepje.
Dank voor de verduidelijking.
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:15:
Ik heb volgens mij een handjevol lessen gehad van Snowworld zelf maar altijd een heel specifieke leraar geboekt die ik al kende (oud wedstrijd skiër) en heb een keer een buckel clinic gedaan. Via die andere organisaties kom je met de top van opleidend Nederland in aanraking (Henry Franse, Tjeerd Terpstra) en dan leert echt iedereen nog veel :). Wel allemaal Zoetermeer, maar ook daar hebben ze natuurlijk een blik vol anwarters van een jaar of 20. Dat heeft, als je zelf een wat hoger niveau hebt, iets minder zin.
Nouja, die laatste wil ik dus niet treffen. Ik weet niet of ik beter ben dan zij, maar of zij mij voldoende kunnen gaan bijbrengen, daar heb ik mijn een beetje mijn twijfels aan. Als ik kijk naar de groepen waarmee ik op pad ben geweest, dan merk ik toch dat, zeker qua Nederlanders, ik vaker bovenaan in de groep meedoe dan onderaan.

De top van Nederland ken ik helaas niet, dus daar contact mee zoeken is lastig. Alhoewel Spaarnwoude dichterbij is, is Zoetermeer ook nog beschaafd te bereiken, zeker voor een 4-uurs arrangement. Qua Landgraaf zeg ik dan: Dan klap ik de winterbanden eronder en die laatste 120 km rijd ik dan ook nog wel door, dan sta ik in Winterberg, zit toch al in de auto.
DomiGijzen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:46:
@Pizza_Boom skier maar denk dat het in principe ook opgaat voor boarders.
Afgelopen week op vakantie privéles gedaan. Samen met mijn vriendin, 3 uurtjes. Focus ging met name naar mijn vriendin omdat daar nog een stukje angst zat. Toch heb ik zelf in die 3 uur meer geleerd/verfijnd/verbeterd dan in het 4 weken durende expert groepje* in snowworld. Kost ongeveer hetzelfde. Maar bij privé les mag je voor hetzelfde bedrag meestal met 2en.

Overigens heb ik in snowworld middels een paar privé lessen ook zeer grote stappen weten te maken toen ik begon te skiën.

*mijn ervaring is Landgraaf. Heb soms het idee dat mensen in Zoetermeer in het geheel beter tevreden zijn.
Dat je als beginner met privéles grote stappen maakt, dat geloof ik wel. In mijn eerste lesjaar had werd ik na 2 dagen van de absolute beginners naar de volgende groep onder een andere leraar verplaatst, omdat ik blijkbaar te hard ging, in mijn tweede jaar waren we met 3 en later met 2 in de groep. De hele week. Dat is dus bijna privéles. Met dat groepsgenootje ben ik nog vele jaren opgetrokken (net als zijn broer, mijn broertje en hun hele familie, nog steeds hebben we contact) en wij zaten op hetzelfde niveau, dus dat ging prima.
Togi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:54:

Mij lijkt een Rollenbaan iets minder toegeeflijk bij fouten dan echte sneeuw? Of zie ik dat verkeerd.
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:22:
Dat is dus de vraag die ik probeer te beantwoorden. Bij de baan waar jij zit (geen idee waar dat is) geen goede snowboarders?
Rogar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:51:
Nee, hij heet Atta. Rieks is die andere met heel kort haar zo te zien O-) .
Dat soort tips, bij voorkeur hier in de regio (Noord Holland), zoek ik dus eigenlijk. En anders wel een keer naar Rotterdam rijden en dan privé boeken.

Leuke anekdote: Afgelopen jaar in Snowworld een avondje geweest om wat te oefenen. Daar aan de praat geraakt met een man die zijn zoontje les gaf, die vervolgens aangaf dat ie aan mij zag dat ik wel wat beter was dan de gemiddelde bezoeker van Snowworld die avond. Aangegeven dat ik 4 jaar niet weg ben geweest, vond hij dat niet aan mij af te zien. En toch, toch ben ik zelf niet tevreden. Zeker na mijn Frankrijktripje denk ik dat er nog stappen te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Pizza_Boom prima snowboardleraren hier en ik denk dat ze veel mensen van verschillende niveaus best wat bij kunnen brengen, maar het is a) lastig om dan de baan vol te krijgen (we hebben toch vooral beginners) en b) of het echt matcht met jou niveau weet ik niet en c) het is op de Veluwe.

Maar ik denk dat je beste shot privéles in de Alpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ikv waxen en slijpen; hier zit ook niemand om de hoek. @ZieMaar! laat jij dit (ook) in Oostenrijk doen omdat ze er dagelijks mee bezig zijn, of maakt het qua kwaliteit kein flaus aus?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 09:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

JB schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:47:
Ikv waxen en slijpen; hier zit ook niemand om de hoek. @ZieMaar! laat jij dit (ook) in Oostenrijk doen omdat ze er dagelijks mee bezig zijn, of maakt het qua kwaliteit kein flaus aus?
Daarover gesproken:
Ik heb vorig jaar voor het eerst DPS laten aanbrengen.
Dat is een permanente wax (kan je het dan nog wax noemen?)
https://www.dpsskis.com/products/phantomglide

Dit heb ik in Valtho laten doen vorig jaar. En die week beviel het prima.
Dit jaar in februari weet ik of het nogsteeds goed is;)

Dit schrijven de reviews:
The bottom line is that DPS PHANTOM does indeed work. It offers reliable universal glide in all conditions and appears to last a very long time. But rather than view it simply as a wax replacement, I consider it a base treatment that enhances your ski bases and lets you decide when or if you want to wax

Ik heb het laten uitvoeren in een speciaal Carestation aldaar.

Hier een nederlander die het zelf heeft geprobeerd:
https://wepowder.com/nl/forum/topic/280437
Hij gelooft niet in het Carestation en heeft het in de zon laten drogen.
Het is een soort 2 componenten en als daar UV op moet moet daar UV op haha ;)
Maar goed.

Met dat laatste ben ik het eens. Je kan altijd nog waxen over dit spul.

[ Voor 38% gewijzigd door ApC_IcE op 04-01-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ApC_IcE schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Daarover gesproken:

Oke klinkt interessant! Ik leen mijn ski's nog elk jaar, maar twijfel om inmiddels ook eigen latten te gaan kopen (de rest heb ik zelf maar trek het altijd slecht als anderen op mijn (dan eigen) latten gaan staan :X).

Mijn vrouw heeft wel eigen latten, maar die mogen weer een keertje fris gemaakt. Normaliter doe ik dat in Oostenrijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik doe het grotendeels zelf, maar heb een adresje in de buurt waar ik het af en toe heen breng als ik geen zin/tijd heb. Dat adresje doet het gewoon prima, ik kan de hoek doorgeven (wil ze graag in de originele hoek geslepen hebben) en ze kunnen mooi een structuurtje in het belag maken (dat kan ik zelf niet).

Als het niet handmatig maar machinaal gebeurt, maakt het denk ik allemaal niet zoveel uit waar je je spullen heenbrengt. Laat je het met de hand slijpen en waxen, dan misschien iets omdat ze dat daar wel vaker doen.

Met machinaal slijpen is niet zoveel mis, maar waxen betekent vaak dat er een draaiende borstel met warme wax tegen je ski aangehouden wordt, dan trekt het wel minder diep in je belag dan wanneer je het met een waxijzer doet. Of dat infrarood waxen echt beter is, dat weet ik eigenlijk niet.

Tl;dr: ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt, eigenlijk. Je kan hier pech hebben, maar daar ook. Voor standaard waxen/slijpen is niet echt hogere wiskunde of veel ervaring nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ApC_IcE schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Daarover gesproken:

Dit schrijven de reviews:
The bottom line is that DPS PHANTOM does indeed work. It offers reliable universal glide in all conditions and appears to last a very long time. But rather than view it simply as a wax replacement, I consider it a base treatment that enhances your ski bases and lets you decide when or if you want to wax

Ik heb het laten uitvoeren in een speciaal Carestation aldaar.

Hier een nederlander die het zelf heeft geprobeerd:
https://wepowder.com/nl/forum/topic/280437
Hij gelooft niet in het Carestation en heeft het in de zon laten drogen.
Het is een soort 2 componenten en als daar UV op moet moet daar UV op haha ;)
Maar goed.

Met dat laatste ben ik het eens. Je kan altijd nog waxen over dit spul.
Dit ken ik niet. Ben inderdaad wel benieuwd of het straks nog steeds goed glijdt, iets in mijn hoofd zegt dat dit eigenlijk niet kan, maar dat kan ik eigenlijk helemaal niet beoordelen of hard maken :). Ik merk dat ik het kamp van de WePowder reviewer zit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 17:54
Pizza_Boom schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:29:

Ervaringen zijn gewenst.
Ik herken alles wat je beschrijft en loop tegen het zelfde probleem aan als jou.

Enkele jaren geleden in Oostenrijk samen met een vriendin hadden we besloten om eens een pivé les te gaan nemen om aan onze techniek te werken. De leraar zei niet veel anders dan de standaard dingen als: "goed door je knieën gaan" etc. Enige wat ik geleerd had was dat dat weg gegooid geld was. :/ De angst die je hier boven beschreef is terecht en het weerhoud mij om opnieuw een dure les te gaan nemen.

Grappig dat je het over Malcolm Moore hebt want na het zien van zijn video's enkele weken terug had ik ook zoiets van "kijk van zo iemand wil ik juist graag les hebben". Hij vertelde in een video dat hij les gaf en ben naar zijn website gegaan en wat je zegt zit zijn agenda vol.

Wellicht kunnen we samen zoeken nar een echte Pro leraar en een keer oefenen in Snowworld?

En als ik nog ooit van iemand specifiek les zou willen hebben is het van Ryan Knapton. Wat gaat die gast tekeer op de piste. :o O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Wanneer je vaak naar dezelfde plek gaat dan leer je redelijk snel de goede (en mindere) leraren kennen.
Zo ook voor kinderen, die geven ook perfect aan van welke man/vrouw ze het meeste leren.

Zo heb ik dat voor snowboardlessen van het kind ook gedaan, volgende vakantie iedere dag 1 uur priveles dat gaat veel sneller en beter als een groepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Ik heb inmiddels voor vrijdag een privéles geboekt in Snowworld Zoetermeer. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
ZieMaar! schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:02:
@Pizza_Boom prima snowboardleraren hier en ik denk dat ze veel mensen van verschillende niveaus best wat bij kunnen brengen, maar het is a) lastig om dan de baan vol te krijgen (we hebben toch vooral beginners) en b) of het echt matcht met jou niveau weet ik niet en c) het is op de Veluwe.

Maar ik denk dat je beste shot privéles in de Alpen is?
Veenendaal toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nee, Ermelo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Pizza_Boom schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:45:
[...]
Geld vind ik het probleem niet. Wintersport is duur zat, investeren in betere techniek is de moeite waard. Ik keek bijvoorbeeld ook naar mensen als Malcolm Moore, maar die zit (begrijpelijk) al heel het seizoen vol. Goed, het moet natuurlijk niet in de 1000en euro's gaan lopen, maar een paar honderd euro nu uitgeven voor een levenlang plezier, waarom niet?

[...]
Ik heb toevallig gister voor het posten van deze post nog met een rollenbaan gebeld. Die doen inmiddels geen snowboardlessen meer, animo te laag. Op zich, een skileraar die het goed kan aanleren is helemaal geen probleem, maar inderdaad, ik zoek niet iemand die net de starters les gaat geven.

Daarom ook dat ik mijn twijfels heb bij bijvoorbeeld Snowworld. Spaarnwoude is hier goed bereikbaar, daar heb ik vorig seizoen zelf op de piste gestaan om wat te oefenen met een leenboard, maar dat is toch anders dan in Frankrijk met je eigen board in de slush of in 20 cm poeder. Sowieso, K2 Subculture van mijzelf, een allmountain board, of een redelijk basic Burtonboard is natuurlijk al een groot verschil. Ik merkte aan mijn vorige board, een instapper, dat ik er op gegeven moment uitgegroeid was.

Techniek is natuurlijk redelijk onafhankelijk van je materiaal, maar je materiaal helpt wel mee.

[...]
Dank voor de verduidelijking.

[...]
Nouja, die laatste wil ik dus niet treffen. Ik weet niet of ik beter ben dan zij, maar of zij mij voldoende kunnen gaan bijbrengen, daar heb ik mijn een beetje mijn twijfels aan. Als ik kijk naar de groepen waarmee ik op pad ben geweest, dan merk ik toch dat, zeker qua Nederlanders, ik vaker bovenaan in de groep meedoe dan onderaan.

De top van Nederland ken ik helaas niet, dus daar contact mee zoeken is lastig. Alhoewel Spaarnwoude dichterbij is, is Zoetermeer ook nog beschaafd te bereiken, zeker voor een 4-uurs arrangement. Qua Landgraaf zeg ik dan: Dan klap ik de winterbanden eronder en die laatste 120 km rijd ik dan ook nog wel door, dan sta ik in Winterberg, zit toch al in de auto.

[...]
Dat je als beginner met privéles grote stappen maakt, dat geloof ik wel. In mijn eerste lesjaar had werd ik na 2 dagen van de absolute beginners naar de volgende groep onder een andere leraar verplaatst, omdat ik blijkbaar te hard ging, in mijn tweede jaar waren we met 3 en later met 2 in de groep. De hele week. Dat is dus bijna privéles. Met dat groepsgenootje ben ik nog vele jaren opgetrokken (net als zijn broer, mijn broertje en hun hele familie, nog steeds hebben we contact) en wij zaten op hetzelfde niveau, dus dat ging prima.

[...]
Mij lijkt een Rollenbaan iets minder toegeeflijk bij fouten dan echte sneeuw? Of zie ik dat verkeerd.

[...]
Dat is dus de vraag die ik probeer te beantwoorden. Bij de baan waar jij zit (geen idee waar dat is) geen goede snowboarders?

[...]
Dat soort tips, bij voorkeur hier in de regio (Noord Holland), zoek ik dus eigenlijk. En anders wel een keer naar Rotterdam rijden en dan privé boeken.

Leuke anekdote: Afgelopen jaar in Snowworld een avondje geweest om wat te oefenen. Daar aan de praat geraakt met een man die zijn zoontje les gaf, die vervolgens aangaf dat ie aan mij zag dat ik wel wat beter was dan de gemiddelde bezoeker van Snowworld die avond. Aangegeven dat ik 4 jaar niet weg ben geweest, vond hij dat niet aan mij af te zien. En toch, toch ben ik zelf niet tevreden. Zeker na mijn Frankrijktripje denk ik dat er nog stappen te maken zijn.
Mijn ervaring met de rollerbaan is idd dat als je en fout maakt dat je boven ligt (soms met wat schaafplekken). Voordeel daarvan is dat je wel snel afleert om fouten te maken ;)

Grootste nadeel van een rollerbaan vind ik is dat het oppervlakte vlak is waardoor je niet echt om leert gaan met kleine bultjes en verschil in steiltes, gebruik van opwaards terrein om je snelheid te controleren etc wat je wel op de piste hebt. Al geldt volgens mij voornamelijk voor starters. Aangezien je al ervaring hebt heb je dat vast al onder de knie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Togi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:12:
Grootste nadeel van een rollerbaan vind ik is dat het oppervlakte vlak is waardoor je niet echt om leert gaan met kleine bultjes en verschil in steiltes, gebruik van opwaards terrein om je snelheid te controleren etc wat je wel op de piste hebt. Al geldt volgens mij voornamelijk voor starters. Aangezien je al ervaring hebt heb je dat vast al onder de knie.
Ik denk dat ik mij daar niet zo veel zorgen om hoef te maken :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lzY4Gfn.jpg
wauskoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:47:
Ik heb inmiddels voor vrijdag een privéles geboekt in Snowworld Zoetermeer. Ben benieuwd.
Ski/board?
Ah, op de kop af 100 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik breng mijn spullen de laatste jaren naar https://skialm.nl/ dat is een Oostenrijker die ooit verdwaald is geraakt in Nederland.

In het verleden bracht ik de spullen met tevredenheid naar Decathlon: https://www.decathlon.nl/.../R-a-Wintersport-services al laten ze dit ook maar uitvoeren door een externe partner.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Vergeten te melden, ik snowboard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ZieMaar! schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:44:
Daar stond een hek, maar dat was blijkbaar niet voldoende. Deze mensen zijn ‘gewoon’ gevallen en toen gaan glijden, dan ga je normaal de hekken in, maar die waren niet stevig genoeg nu. Deze mensen zijn niet zelf van de piste gevlogen, maar eerst gevallen. Bij veel eerdere ongelukken zijn mensen echt zelf van de piste gevlogen, niet gegleden. In dit geval denk ik, dat als er aansprakelijkheid gezocht wordt, dat de pistedienst dat dus deels zal zijn (maar goed, daar haalt die mensen niet terug).

..
https://www.wintersport.n...-op-hintertuxer-gletscher

Er wordt inderdaad onderzocht of de pistedienst voldoende heeft gedaan om het ongeluk te voorkomen, waarbij een Nederlandse vrouw is omgekomen...Te laat voor deze slachtoffers maar hopelijk volgen er lessen uit die breed getrokken kunnen worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ZieMaar! schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:50:
[...]

Welke heb je dan? Ik heb ooit de Curv GT (denk ik) geskied, die vond ik toen wat heftig, maar er zijn veel type Fischer ‘race’ ski’s :).
Fischer RC One 73, de 2020/21 uitvoering:

https://www.snowcountry.n...c-one-73-rs-11-19-20.html
https://www.snow-online.com/ski/fischer-rc-one-73-2020.htmlp

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
ZieMaar! schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:33:
[...]

https://www.wintersport.n...-op-hintertuxer-gletscher

Er wordt inderdaad onderzocht of de pistedienst voldoende heeft gedaan om het ongeluk te voorkomen, waarbij een Nederlandse vrouw is omgekomen...Te laat voor deze slachtoffers maar hopelijk volgen er lessen uit die breed getrokken kunnen worden...
Oostenrijks artikel over het ongeluk met foto's van de plek.
https://www.krone.at/2894234

Ik was op youtube aan het kijken naar een film van de afdaling. In de comments onderaan loopt een discussie over het ongeluk.

Doet me denken aan de laatste keer Bottrop dat ik er was. Vloog iemand met een rot gang het net in in de bocht. Die had meer geluk want hij mankeerde bovenwonder helemaal niks.

[ Voor 12% gewijzigd door wauskoek op 04-01-2023 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cranzai schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:54:
[...]

Fischer Progressor F18 167 cm
€ 260,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

:> Niet gek niet gek. Maar ja, waar op te letten met tweedehands skies
Als je per se nieuw wil kan je nog de RC One 74 overwegen. Bestaat ook uit carbon, is licht en ruim verkrijgbaar en wordt wel eens aanbevolen als alternatief voor de F18. Ik zag de uitvoering van het vorige seizoen laatst voor € 299 in de uitverkoop maar was niet in mijn gewenste lengte beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 04-01-2023 16:12 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
wauskoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Oostenrijks artikel over het ongeluk met foto's van de plek.
https://www.krone.at/2894234

Ik was op youtube aan het kijken naar een film van de afdaling. In de comments onderaan loopt een discussie over het ongeluk.

[YouTube: [4K] Skiing Hintertux Glacier, Back to the Village, Skiing to the Bottom! Austria, GoPro HERO11]

Doet me denken aan de laatste keer Bottrop dat ik er was. Vloog iemand met een rot gang het net in in de bocht. Die had meer geluk want hij mankeerde bovenwonder helemaal niks.
Als je ook dat filmpje weer ziet dan zie je rond 7:35 denk ik het betreffende net...met ook hier een los stuk...Ik denk dat dit nog wel een staartje gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En toch, wintersport is nou eenmaal een gevaarlijke sport.
Als ik ga fietsen en in een afdaling over een vangrail duik. (als die er al staan, vaak is het gewoon randje) is het toch ook 'eigen schuld' ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
DDX schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:00:
En toch, wintersport is nou eenmaal een gevaarlijke sport.
Als ik ga fietsen en in een afdaling over een vangrail duik. (als die er al staan, vaak is het gewoon randje) is het toch ook 'eigen schuld' ?
Als jij gaat fietsen op een fietsbaan, daarvoor betaald en vervolgens je nek breekt omdat de baan er zo slecht bij ligt, dan is het niet meer eigen schuld. En zo moet je de pistes ook zien. Als het niet verantwoord is, moet men stoppen met liften laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ja zit ook wat in, maar je kan niet alles voorkomen.
Zelfde met die bos/verbindingpaadjes tussen pistes.
Daar kan je ook fout maken en ravijn in duiken.

Dubbel gevoel hierbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 16-04 10:07

steel123

Cryman9

ZieMaar! schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:58:
[...]
Als je ook dat filmpje weer ziet dan zie je rond 7:35 denk ik het betreffende net...met ook hier een los stuk...Ik denk dat dit nog wel een staartje gaat krijgen.
Als dat het betreffende net moet voorstellen, dan zal dat staartje wel meevallen. Zo'n mini net houd natuurlijk helemaal niks tegen als je daar met een beetje snelheid tegenaan valt.

Vergelijk dat net eens met de vangnetten langs wereldbeker ski afdalingen. Heel ander kaliber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Da’s dan toch juist het hele punt? Het is onderaan een steil stuk, waar je dus na een valpartij van de piste af kan glijden, in een soort afgrond. Daar hoor je dus hekken neer te zetten die dat voorkomen.

Anderzijds zie je ook nog wel eens dat er borden geplaatst worden als door omstandigheden pistes opeens (veel) moeilijker zijn dan verwacht.

Er wordt best wat verwacht aan veiligheidsmaatregelen, zie bijvoorbeeld ook https://skiinformatie.nl/...ijk-gesteld-door-rechter/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat net was sowieso niet in orde. Ik heb nog nooit een piste meegemaakt waarbij een net gaten had zoals hier. Geen idee of dit "net" gebeurd is, maar dit is sowieso niet goed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
ZieMaar! schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Dat lijkt het ook te krijgen: https://tirol.orf.at/stories/3188972/

Het Oostenrijkse OM stelt onderzoek in. Quote van wintersport.nl: "Er wordt nu een onderzoek ingesteld op verdenking van dood door schuld en nalatigheid bij lichamelijk letsel tegen de bedrijfsleider en de Gletscherbahnen als geheel."

De piste is momenteel ook gesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 04-01-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
wauskoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Vergeten te melden, ik snowboard. :)
Laat het weten! Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
Even een compleet andere vraag: hoeveel graden stellen jullie de thermostaat op in als je een week gaat skiën?

Ik heb zelf helaas geen slimme thermostaat, kan wel de buren vragen om hem dag van aankomst even omhoog te draaien. Normaal gesproken houd ik 15 graden aan, maar ben nu geneigd om hem nog wat lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@larrylaffer gewoon uit :D Buiten is het nu al warmer dan 15c :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Haha mooie vraag :). Gewoon 15 graden, maar wel slim dus het is weer aangenaam als ik thuiskom. Maar ik denk dat dat ook heel erg van je huis afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Als je huis maar warmer is dan de buitentemperatuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04:37
Haha, ik heb hem eerste week kerst als test maar eens een week uitgezet. Maar toen wist ik wel dat het de hele week niet kouder dan 9 graden zou worden.
Temp bij thuiskomst was 14 graden binnen.
Dat is wel een appartement boven een verwarmde winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Meestal een graad of 15 (maar idd een idee om hem dit jaar maar op 12 te houden of zo)
als ik thuis kom even aanzetten en voordat de auto leeg is is het wel weer warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De meest cv-installaties kennen toch vorstbeveiliging?

M.a.w. als je 'm uitzet, dan zorgt de installatie er zelf wel voor dat de boel niet zou kunnen bevriezen c.q. een minimum default waarde voor de kamertemperatuur.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 00:13
@renegrunn Die plek moet gewoon een vast hek met kussens komen te staan, is té gevaarlijk. Overigens, prachtige piste, vorig jaar ook een paar keer vanaf geskied.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
Kwa thermostaat zit ik dan toch niet zo gek veel uit de richting van het gemiddelde. Ik schuif hem dit jaar naar 14 graden en vraag of de buurman hem dag van thuiskomst even op 16 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Svp terug on topic graag.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41
wauskoek schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:10:
[...]

En als ik nog ooit van iemand specifiek les zou willen hebben is het van Ryan Knapton. Wat gaat die gast tekeer op de piste. :o O+
[YouTube: The World's Best Carving Snowboarder - Ryan Knapton]
Poah, die gast kende ik nog niet, vet zeg!

Ik heb nog wel even de tijd voordat ik mijn nieuwe board kan testen, dus voor die tijd z'n tips maar eens doornemen. En hopen op meer sneeuw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Hoe komen de boarders de zomer door?

Ik zit er aan te denken om een klein/2e hands board op de kop te tikken en daarmee in de tuin wat te gaan trainen op butters en rail.
Je kan volgens mij prima een oud board, oude bindingen op marktplaats scoren en dan iets maken van hout om op te trainen.

De kant-en-klare oplossingen van Snowboard Addiction of Wax 'n Board zijn vrij duur vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.com
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-04 15:23
Rogar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:

Ik zit er aan te denken om een klein/2e hands board op de kop te tikken en daarmee in de tuin wat te gaan trainen op butters en rail.
Je kan volgens mij prima een oud board, oude bindingen op marktplaats scoren en dan iets maken van hout om op te trainen.

De kant-en-klare oplossingen van Snowboard Addiction of Wax 'n Board zijn vrij duur vind ik.
Heb ooit zoiets tijdens de eerste lockdown in elkaar gebeund. Beetje resthout, PVC en een yogamat of kleed en je een prima balance board om je balans en jibs te oefenen. Was wel leuk om te doen, maar heb helaas het nog niet op de piste kunnen testen of het nut heeft gehad. Merkte wel dat mn board er wat krasjes aan over hield maar geen diepe groeven ofzo. Zou gewoon een oud plankje scoren en je normale bindingen op gooien, want daar gebeurd niks mee. Of je huidige board degraderen ertoe, en jezelf een reden geven weer een nieuwe te halen :P .

En vertrek eind deze week nog naar het Zillertal, hoop dat de sneeuwsituatie wel losloopt. Zag in de voorspelling al dat er wel wat zou vallen. Mensen nog aanraders in dat gebied? Wilde sowieso nog een dagje Mayerhofen doen om even de Harikiri af te kunnen strepen van mijn todo lijst.

[ Voor 12% gewijzigd door Alex.com op 05-01-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Stalensnuitje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Poah, die gast kende ik nog niet, vet zeg!

Ik heb nog wel even de tijd voordat ik mijn nieuwe board kan testen, dus voor die tijd z'n tips maar eens doornemen. En hopen op meer sneeuw :X
Gast is net een cyborg/robot wat over de piste beweegt. Heel gaaf.

Oh Nitro Team bordje. Ik heb er ook één uit 2007. :)
https://www.evo.com/outle...nitro-team-snowboard-2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:53
larrylaffer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:41:
Even een compleet andere vraag: hoeveel graden stellen jullie de thermostaat op in als je een week gaat skiën?

Ik heb zelf helaas geen slimme thermostaat, kan wel de buren vragen om hem dag van aankomst even omhoog te draaien. Normaal gesproken houd ik 15 graden aan, maar ben nu geneigd om hem nog wat lager te zetten.
Ik heb de mijne gewoon uitgezet (en dan bij het vertrekken in Oostenrijk hem opgezet zodat het huis s'avonds opgewarmd was (maar dus wel een slimme thermostaathet was wel best warm in die week, dus in een koudere week zou ik een graad of 13-14 doen denk ik.

Op zich wordt het iets te koud, maar voor een weekje kan dat weinig kwaad

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Rogar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:

Zit je samen met @Pizza_Boom mijn gedachten te lezen. :P

Je bedoelt zo'n half ronde houten bok maken? Zoiets is makkelijk zelf in elkaar te lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-04 05:33
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat het word aangeraden om eigen skischoenen te kopen als bovengemiddelde skier en dan op bestemming skis te huren maar geldt dit ook voor snowboarders? Ik zit namelijk te kijken om als snowboarder eigen schoenen aan te schaffen maar weet eigenlijk niet of dat daadwerkelijk het comfort tijdens het boarden verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik kan mij, gezien de vele moeite die het kost een skischoen goed te vormen, voorstellen dat dit advies er ligt. Voor snowboardschoenen speelt dit denk ik wat minder, daar de levensduur daarvan korter is. Toch, ik neem naar Snowworld mijn eigen schoenen mee.
larrylaffer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:46:
Kwa thermostaat zit ik dan toch niet zo gek veel uit de richting van het gemiddelde. Ik schuif hem dit jaar naar 14 graden en vraag of de buurman hem dag van thuiskomst even op 16 kan zetten.
Ik heb hem gewoon op een tijdelijk programma laten staan dat afliep einde vertrekdag. We wisten toen nog niet of we zaterdags nog de berg op gingen of dat we naar huis gingen, uiteindelijk vanwege het weer naar huis gegaan. Dus einde dag aflopend, huis is zo warm. Ik heb een slimme thermostaat, maar die hangt niet aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Alex.com schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:19:
Zou gewoon een oud plankje scoren en je normale bindingen op gooien, want daar gebeurd niks mee. Of je huidige board degraderen ertoe, en jezelf een reden geven weer een nieuwe te halen :P
Mijne is net anderhalve week gebruikt. Beetje zonde. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
[...]

Heb ooit zoiets tijdens de eerste lockdown in elkaar gebeund. Beetje resthout, PVC en een yogamat of kleed en je een prima balance board om je balans en jibs te oefenen. Was wel leuk om te doen, maar heb helaas het nog niet op de piste kunnen testen of het nut heeft gehad. Merkte wel dat mn board er wat krasjes aan over hield maar geen diepe groeven ofzo. Zou gewoon een oud plankje scoren en je normale bindingen op gooien, want daar gebeurd niks mee. Of je huidige board degraderen ertoe, en jezelf een reden geven weer een nieuwe te halen :P .

En vertrek eind deze week nog naar het Zillertal, hoop dat de sneeuwsituatie wel losloopt. Zag in de voorspelling al dat er wel wat zou vallen. Mensen nog aanraders in dat gebied? Wilde sowieso nog een dagje Mayerhofen doen om even de Harikiri af te kunnen strepen van mijn todo lijst.
Hahaha, ja ik scoor er wel 1 op marktplaats ;)

Ik hoop wel dat ‘t helpt met balans enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Frostbiter schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:07:
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat het word aangeraden om eigen skischoenen te kopen als bovengemiddelde skier en dan op bestemming skis te huren maar geldt dit ook voor snowboarders? Ik zit namelijk te kijken om als snowboarder eigen schoenen aan te schaffen maar weet eigenlijk niet of dat daadwerkelijk het comfort tijdens het boarden verhoogd.
Zeker te weten dat dat je "comfort" verhoogd. Sowieso eigen materiaal verhoogd dat ;)

Dus gewoon doen.

Hier ook een Nitro rijder, maar dan al jaren op een Suprateam, nu op een modelletje uit 2021. Known as the Team snowboard on steroids :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
wauskoek schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:51:
[...]

Zit je samen met @Pizza_Boom mijn gedachten te lezen. :P

Je bedoelt zo'n half ronde houten bok maken? Zoiets is makkelijk zelf in elkaar te lijmen.
Ja precies! Ergens een stukje leuning scoren en dat in een standaard zetten moet wel lukken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:17
Cranzai schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:15:
Leuk, een wintersporttopic. Voorpret is de helft van de lol met wintersport voor mij.

Volgend jaar voor het eerst 2x1 week op wintersport, lang gekoesterde droom haha
Ook het plan opgevat maar eens mijn eigen ski's te kopen (eigen schoenen heb ik al jaren).

Eerste meters is vooraf altijd spannend maar valt vaak reuze mee. Ben vooral benieuwd hoe het zal zijn zelf m'n ski's uit te zoeken en keuze te hebben buiten het verhuur aanbod

edit:
Mocht iemand nog tips hebben qua model ski's; ik ski nu zo'n 13 jaar (M23, 65KG 184cm). Kan aardig skiën zowel korte als lange bochten, wil graag richting het carven maar dat beheers ik nog niet volledig.

Zoek dus een ski die wel kan driften/slippend/rutschend skiën maar ook de overgang kan maken naar carven. Hoef geen absolute snelheidsski te zijn, gewoon n lekkere sportieve ski voor op de piste
Wintersport.nl heeft mij op mijn wenken bedient met een skitest in de beoogde prijsklasse:
https://www.wintersport.n...-minst-dure-skis-van-2023

Wellicht ook interessant voor wie ook rond de 500eu zoekt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Cranzai schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Wintersport.nl heeft mij op mijn wenken bedient met een skitest in de beoogde prijsklasse:
https://www.wintersport.n...-minst-dure-skis-van-2023

Wellicht ook interessant voor wie ook rond de 500eu zoekt (y)
Hmm interessant. Huren is bizar duur geworden de laatste jaren, of het komt dat ik puur en alleen ski's huur :?

Online kopen durf ik eigenlijk niet omdat ik gewoon te weinig basis kennis van latten heb. In Oostenrijk vragen ze altijd hoe goed je kan skiën en obv je antwoord krijg je latten aangereikt. Radius, lengte etc, geen idee maar ik maak graag bochten (wie niet :+) en het echt hard knallen is er wel vanaf inmiddels. Af en toe even raggen doe ik nog wel maar lang niet meer zo als vroegah.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dit komt wel in de buurt bij mijn gevoel, maar geen idee of je dan een net niet ski koopt?
Fischer | RC One F18 | € 449
Testlengte: 1,67 m
Breedte: 122-74-103 mm
Radius: 12-15 m

De Fischer RC One F18 doet al jarenlang mee onder steeds een net iets andere naam. Waarom Fischer er geen afscheid van wil nemen, blijkt uit de top 3-notering. Het is een echte alleskunner op de piste! “Hij voelt licht, maar niet kort aan”, zegt Dean. “Hij is geschikt als comfortski, maar kan net zo goed als sportski dienstdoen,” vindt Richard, “alleen op absolute topsnelheid doet hij niet mee.” De rebound is heel precies te doseren, de kantenwissel is snel en de stabiliteit prima (maar wel minder dan bij de Atomic bijvoorbeeld). Voor beginners, gemakzuchtige maar net zo goed sportieve skiërs tot (ver)gevorderd niveau.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Als je een goede ski hebt gehuurd dan vragen of je die kunt overnemen of een nieuw paar tegen wat korting.

Ditjaar ook gedaan; nieuwprijs 580 direct 30% korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HGM schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:11:
Als je een goede ski hebt gehuurd dan vragen of je die kunt overnemen of een nieuw paar tegen wat korting.

Ditjaar ook gedaan; nieuwprijs 580 direct 30% korting gekregen.
Dat heb ik meerdere jaren gedaan, maar dan waren het latten nog boven jouw prijs en amper korting + niet wetende hoeveel er al mee geskied was dus nooit gedaan. Het prijsverschil moet ergens vandaan komen, maar ga ik het merken? 700-800 euro zijn ineens heel andere bedragen dan een 500 euro grens.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 09:09
Frostbiter schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:07:
Ik kan het zelf zeker aanraden met snowboarden. Maar het hangt er ook vanaf hoe lang je al board en wat je voornamelijk doet qua snowboarden (freeride, freestyle of een combinatie). Echter de schoenen bij de meeste huurtenten zijn absoluut niet slechts. Vorige jaar een paar schoenen moeten huren omdat mijn eigen huurschoenen letterlijk uit elkaar waren gevallen (zool kwam volledig los), en die waren beduidend beter dan mijn eigen erg oude boots qua comfort en flex.

Het is fijn dat je een schoen kan kopen die aansluit op jouw rijstijl en ervaring qua flex en ook nog eens een bevestigingssysteem heeft wat goed werkt. Zelf wil ik bijvoorbeeld geen veters meer op mijn nieuwe schoenen omdat dit altijd wat losser gaat zitten door de dag heen. En het is gewoon irritant in de ochtend.

Daarnaast is het natuurlijk een fijn idee om niet in de stinkpoten van andere mensen te zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ik had dus nieuwe gekregen.

Maargoed zal ook schelen dat ik ieder jaar voor heel seizoen ski's, schoenen en snowboard huur voor dochter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HGM schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:21:
Ik had dus nieuwe gekregen.

Maargoed zal ook schelen dat ik ieder jaar voor heel seizoen ski's, schoenen en snowboard huur voor dochter.
Ah das wel netjes ja. Ik ga dit jaar 2x, dus dan is huren al _bijna_ terug verdiend in 1 jaar + geen geregel terplekke behalve de kids.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:03:
Dit komt wel in de buurt bij mijn gevoel, maar geen idee of je dan een net niet ski koopt?

[...]
Een F18 is bijna nooit een miskoop. Misschien als je zwaar en/of heel krachtig bent dat je beter iets stevigers kan nemen, maar als je gewoon fatsoenlijk parallel rood af komt dan is het een enorme allround ski. Echte beginners weet ik niet, maar dat ben jij niet toch?

Overigens; bij kopen zijn er wel wat dingen om rekening mee te houden:
* Onderhoud. Per weekje skiën €20,- a €30,-
* Je moet ze meenemen, en bij veel ski’s en auto’s moet (een deel van) de achterbank dan plat of je moet aan de dakkoffer. Dat laatste kost natuurlijk best wat brandstof en die eerste is soms lastig als je mensen op de achterbank hebt

Maar, begrijp niet verkeerd, ik zweer bij eigen materiaal. Als je piste ski’s hebt, dan kan je bij een dump altijd een dagje poederlatten huren en het bovenstaande lijstje is allround genoeg voor wat verspoorde pistes of een paar cm vers op de piste.

Edit: Let op, je moet dan een oude f18 kopen: ZieMaar! in "[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic!"

[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 06-01-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17

DaWaN

'r you wicked ??

[...]
Ik weet niet waar je in het Zillertal zit? Ik zat vorig jaar in Mayrhofen en je kunt veel kanten op. Ik vond de Hintertux erg gaaf :) Ook nog de Harakiri gedaan, maar die lag er vorig jaar denk ik beter bij. Zou nu een redelijke ijsplaat kunnen zijn, hoop voor je dat hij open is :) Ben zelf een redelijke amateur qua skiën, maar vond de Harakiri desondanks wel leuk om te doen.
JB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:03:
Ik denk dat het wel meevalt, het is denk voornamelijk de vraag of het soort ski je bevalt.
Ik heb zelf de Fischer Viron 4.4 en die is redelijk vergelijkbaar.
Zo'n ski komt voornamelijk tot zijn recht op rode en zwarte pistes op niet te hoge snelheden.
Wil je sneller skiën op pistes zou je richting een 'race' ski kunnen gaan en als je meer off-piste wilt proberen kun je richting een 'all-mountain' kunnen gaan.

Ik ga zelf naar Val Thorens dit jaar, waarschijnlijk in maart. Hopelijk valt er tegen die tijd nog wat extra sneeuw :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 09:09
JB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Hmm interessant. Huren is bizar duur geworden de laatste jaren, of het komt dat ik puur en alleen ski's huur :?
Depends, wat is duur? Vorig jaar voor 60-70 euro kunnen huren zonder schoenen. Wij gebruiken altijd https://www.alpinresorts.com/

Hebben vaak ook kortingsacties waardoor je een hoop kan besparen.
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste