Ik heb twee AC-Lites die als backup wireless uplink hebben. Eén van de twee hangt namelijk aan een powerline adapter die heel af en toe kuren heeft. De AP blijft dan in ieder geval werken, maar stukje langzamer. Apparaten zoals wasmachine en inverter zonnepanelen houden dan in ieder geval hun verbinding met het netwerk. Bij mij werkt het dus prima en ik heb er geen omkijken naar. Na een herstart van de powerline vervalt de wireless uplink weer en kan ik weer bedraad verder.
Ik ben bezig mijn netwerk een upgrade te geven. Er hangen nu drie Unifi AP's en ik heb een CloudKey gen1. Als ik ook de wired clients wil zien in de controller, volstaat dan 1 Unifi switch vlak na de router?
Qua aantal poorten moet ik eigenlijk aan een 16-poorts switch, maar de Lite-versie heeft een onbekende levertijd of is via andere winkels fors duurder (>€50). Dus ik overweeg een Lite 8 poorts switch zodat ik verder kan. Dan blijven er 2-3 clients via de Zyxel router verbonden. En zijn er al switches als EoL aangekondigd en moet ik deze niet meer aanschaffen?
Ik ben bezig mijn netwerk een upgrade te geven. Er hangen nu drie Unifi AP's en ik heb een CloudKey gen1. Als ik ook de wired clients wil zien in de controller, volstaat dan 1 Unifi switch vlak na de router?
Qua aantal poorten moet ik eigenlijk aan een 16-poorts switch, maar de Lite-versie heeft een onbekende levertijd of is via andere winkels fors duurder (>€50). Dus ik overweeg een Lite 8 poorts switch zodat ik verder kan. Dan blijven er 2-3 clients via de Zyxel router verbonden. En zijn er al switches als EoL aangekondigd en moet ik deze niet meer aanschaffen?
:strip_exif()/f/image/DL9FZoT8g2KjTZlSikmif5aj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ocOSQUyDzksQr9wIhEsxWc4o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fFl2zk5FsWZI5IgM4t6aVb9H.gif?f=fotoalbum_large)
/f/image/HtbZ47EopEcq7hkLK5FmdBz3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xnl5ghxRcyZCUSLJcQlsNhw.jpg?f=fotoalbum_large)