Ik heb sinds kort een Unifi Dream Router 7, met hierbij een USW Ultra en een USW Flex Mini switch.
De Ultra en Flex Mini zitten via PoE (daisychained) aangesloten op de UDR7 en alles werkt perfect en snel.
Het enige wat me op valt is dat de topologie wonky is. De eerste dag klopte alles perfect, maar vanaf dag 2 is hij wat 'dronken' en denkt hij dat de Ultra het eerste apparaat in de keten is. Wat me ook opvalt is dat de Ultra beweert dat de parent device poort 1 op de UDR7 is (dat klopt, dat is de PoE poort daar) maar de UDR7 beweert vervolgens dat zijn parent device poort 8 op de Ultra is (dat is PoE in op de Ultra)? Alsof hij een rondje maakt en elkaar als parent device ziet. Dit klopt natuurlijk niet, de parent device van de UDR7 zou mijn ISP moeten wezen.
Als ik bij port manager ga kijken klopt alles wel keurig, maar in alle andere overzichten is het dus fout.
Iemand enig idee wat hier niet goed gaat? Of is dit gewoon een domme bug/glitch in de Unifi software?
ZoRouter is trouwens de UDR7 in deze lijst.
Dit is de Unifi Devices lijst:
Port manager van de Unifi Dream Router 7:
Port manager van de Ultra:
Port manager van de Flex Mini:
De topologie klopt dus ook echt van geen kant, al was deze de eerste 1-2 dagen wel gewoon netjes in orde.
Is er soms een instelling fout of heb ik iets anders doms gedaan?
Het netwerk werkt verder wel gewoon maar ik wou juist zo graag alles mooi hebben staan in het overzicht,