[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 246 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
risp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:19:
Heeft iemand de UXG-lite ook al werkend met KPN (zonder TV)? Ik kom zelf van een Edgerouter X en moet nog even wachten want hij ligt bij een UPS punt ondanks dat ik gewoon thuis was...
Ik heb het geprobeerd, maar mijn upload blijft niet goed te werken. Download wel. Laat het alsjeblieft even weten wanneer het jou wel is gelukt en of je wellicht afwijkende instellingen hebt gebruikt. Zie mijn eerdere post in dit topic.

Inmiddels ook hier een draadje geopend.

[ Voor 12% gewijzigd door The Druid op 25-11-2023 15:09 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Mag ik jullie hulp vragen bij een bijzonder probleem.

Ik heb al jaren een Unifi systeem draaien, af en toe een upgrade en systeem draait prima. Mijn systeem:
- Odidio glasvezel met Zyxel T56 modem
- USW-Lite-16-PoE
- CKG2 (dit is is het probleem, zie hieronder)
- 2x AP Lite
- 1x AP LR
- 1x AP mesh (in de tuin)
- 3x G3 camera
- 1x G4 doorbell
- Nog wat lite switches

Dit alles draaide prima tot afgelopen donderdag. Op die dag kreeg ik een melding in de protect app op mijn telefoon dat er een update was. Gezien er ook een andere melding bijstond i.v.m. een kwetsbaarheid heb ik de update uitgevoerd. Bij de update kreeg ik echter een oranje melding dat de update niet goed was gegaan. Hierna kon ik niet meer via de app inloggen maar alleen nog via de browser op mijn laptop en als ik op mijn lokale netwerk (wifi) zat. De Cloud Key was nog te benaderen via 192.168.1.30, van buitenaf helaas niet meer. Al het onderstaande is via de browser op de lokale wifi uitgevoerd.

Eerst gekeken of er nog een update beschikbaar was maar die was er niet, daarna back-ups gemaakt en de CK een reset gegeven. Bij het opstarten kreeg ik de melding dat er geen internet connection was. Echter alles in mijn netwerk doet het nog en de CK was de enige die geen internet connection had. Vervolgens het volgende geprobeerd:
- resetten switch, modem, CK >> maar geen internet connection
- Unifi chat opgestart, hele verhaal uitgelegd, support file toegestuurd, kabels omgewisseld, resetten, etc. conclusie van Spencer (helpdesk) was: hardware probleem, probeer een RMA.

Ik kon echter nergens mijn aankoopgegevens meer vinden en de CK was uit 2018 dus had de RMA opgegeven. Ik heb echter een vriend die dit soort systemen in hotels aanlegt en hij had nog een gloednieuwe CK liggen. Mooi dacht ik, kost wat maar dan zijn we zaterdagmiddag weer up and running.
CK gehaald, uitgepakt, op de router aangesloten, set-up gestart en ik krijg de melding "no internet connection" :? :? :?
Wederom wel via lokaal netwerk benaderbaar maar updates enzo zijn niet mogelijk (heb (nog) niet via SSH geprobeerd).

Vervolgens het volgende geprobeerd om de internet connection werkend te krijgen:
- andere kabels
- poort forwards (TCP Port 443 en 8883) op de T56 modem geprobeerd
- switch, model, CK geresset
- CK (oud en nieuw) op oude switch (8-poorts, 60W PoE) en dan direct op de modem aangesloten (om lite switch uit te sluiten)
- CK (oud en nieuw) op TPLink (5 poorts PoE unmanaged) en dan direct op de modem aangesloten (om Unifi units uit te sluiten)

Echter met geen enkele mogelijkheid krijg ik een internet connection op de CK (oud en nieuw). Het begon met een firmware update maar dit zou geen effect mogen hebben op de nieuwe CK. Alles wat verder in huis internet gerelateerd is doet het gewoon. Schiet mij maar lek ... ik weet niet wat ik nog meer kan doen 8)7 .

Hebben jullie tips of ideeën waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Als de ck het enige device is dat geen connectie maakt / krijgt zou ik haast denken dat de ck in een andere ip range loopt; wel vreemd dat het bij beide exemplaren voorkomt.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
T56 modem is de DCHP server en heeft de IP range 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254 beschikbaar, CK kan ik benaderen op 192.168.1.30. Dit gaat volgens mij dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:01
The Druid schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:06:
[...]

Ik heb het geprobeerd, maar mijn upload blijft niet goed te werken. Download wel. Laat het alsjeblieft even weten wanneer het jou wel is gelukt en of je wellicht afwijkende instellingen hebt gebruikt. Zie mijn eerdere post in dit topic.
Hier probleemloos. KPN 1000/1000 Volle bak snelheid, ongeveer 920 up en 920 down.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4OoOX3qBOZ5j9Uu3cHJwylZjYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8maVK2H4TYDsfJmaHbVwKQq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFUTzM3T-c6nYorb4g80TcntKY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TSejEYzAjmix29riCQaIT5sj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door The Gamblers op 25-11-2023 19:26 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Gamblers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:10:
[...]

Hier probleemloos. KPN 1000/1000 Volle bak snelheid, ongeveer 920 up en 920 down.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de bevestiging dan is PPPoE wel onderdeel van de hardware offloading, VPN verkeer helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
The Gamblers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de bevestiging en dat je de moeite hebt genomen je settings te posten. Ik had exact dezelfde settings gebruikt maar blijf het upload probleem houden. Mijn conclusie, dit is een hardware issue. De UXG-lite gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Holyjoe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:31:
T56 modem is de DCHP server en heeft de IP range 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254 beschikbaar, CK kan ik benaderen op 192.168.1.30. Dit gaat volgens mij dus goed.
Ik ben ook geen expert (dus het wachten is op de guru's hier), maar welk ip heeft jouw CK uiteindelijk gekregen? en naar welk DNS kijkt 'ie? heb je pihole draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
oltk schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:03:
[...]

Ik ben ook geen expert (dus het wachten is op de guru's hier), maar welk ip heeft jouw CK uiteindelijk gekregen? en naar welk DNS kijkt 'ie? heb je pihole draaien?
CK heeft als IP 192.168.1.30 gekregen. Ik heb geen pihole draaien.

Hoe kan ik controleren naar welke DNS ie kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Holyjoe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:13:
[...]

poehh. kan je met ssh naar de CK?
ik lees op een unifi forum thread dat deze info te vinden is in een bestand:
You can find more details in /etc/udhcpc/info.br0

[ Voor 11% gewijzigd door oltk op 25-11-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
oltk schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:18:
[...]

poehh. kan je met ssh naar de CK?
ik lees op een unifi forum thread dat deze info te vinden is in een bestand:

[...]
Ik probeer via Putty in de CK te komen maar ik krijg elke keer acces denied op mijn beide inlog mogelijkheden die ik ingesteld heb voor SSH. Pingen van 192.168.1.30 lukt gewoon. Ik ben bijna in staat om de CK 3 hoog eruit te werken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Holyjoe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:31:
[...]

Ik probeer via Putty in de CK te komen maar ik krijg elke keer acces denied op mijn beide inlog mogelijkheden die ik ingesteld heb voor SSH. Pingen van 192.168.1.30 lukt gewoon. Ik ben bijna in staat om de CK 3 hoog eruit te werken ....
heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:15

996

Is het IP adres 192.168.1.30 niet een soort 'fallback' adres als het niet lukt via de DHCP server een IP te krijgen? Misschien werkt het om een vast IP adres in te stellen?
Holyjoe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:13:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holyjoe
Zeker! Hiermee via SSH in kunnen loggen en de juiste DNS server in kunnen stellen (de Odido router), nu is er in ieder geval een internet verbinding want ik krijg de mogelijkheid om updates uit te voeren. We zijn een stap verder, thanks!

Nu de remote acces nog geactiveerd krijgen, daar piept ie nog over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holyjoe
Holyjoe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:02:
[...]

Zeker! Hiermee via SSH in kunnen loggen en de juiste DNS server in kunnen stellen (de Odido router), nu is er in ieder geval een internet verbinding want ik krijg de mogelijkheid om updates uit te voeren. We zijn een stap verder, thanks!

Nu de remote acces nog geactiveerd krijgen, daar piept ie nog over
Remote access ook voor elkaar gekregen, het lijkt weer goed te werken _/-\o_

Toch blijft het vreemd dat de DNS server opeens niet meer goed werkte, heel bijzonder.

Alle links gesaved voor de volgende keer, bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:05
Tonne schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:54:
[...]

Jazeker, precies wat je zegt. De camera's kun je in een ander vlan stoppen.
En heel protect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53
De unvr laat je meestal toch naar internet gaan. Op de router zijn alle vlans aanwezig. Dus daar moet je dan wat firewall rules voor maken. Want protect draai dan op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Tonne schreef op zondag 26 november 2023 @ 01:22:
[...]

De unvr laat je meestal toch naar internet gaan.
Ja, daarom staat mijn unvr in een apart vlan dat niet naar de andere vlans kan.
Op de router zijn alle vlans aanwezig. Dus daar moet je dan wat firewall rules voor maken. Want protect draai dan op de router.
Dus protect, waar Ubiquiti op kan binnen komen, draait dan niet op een apart vlan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:06:
[...]

Dus protect, waar Ubiquiti op kan binnen komen, draait dan niet op een apart vlan?
klopt, Protect op de udm/udr/ck2 draait op het zelfde netwerk als je unifi network application controller.
wil je heel Protect in een aparte vlan hebben (wat ik ook begrijp, zo heb ik het hier ook opgezet) dan dien je idd te kijken naar een UNVR.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:49
Ik heb een controller bij Google draaien maar deze wil ik overzetten naar een controller bij mij thuis (Home Assistant met Unifi add-on).
Een aantal sites heb ik al over kunnen zetten, maar bij een site lukt me dit niet.

Vanaf de oude controller kun je op het IP adres van het AP klikken om zo via Telnet/SSH op het AP in te loggen. Wanneer ik hier de nieuwe controller probeer te pingen is dit niet mogelijk en dus een set-inform commando is niet mogelijk naar de nieuwe controller.

Een ping naar Google vanaf het AP is wel mogelijk.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Na een aantal set-inform commando's zie ik de volgende melding:

code:
1
Server Reject (http://unifi.eigendomein.nl:8080/inform

[ Voor 13% gewijzigd door nielsn op 26-11-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:07
Masimo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:58:
[...]

Ik draai hier toch zonder enig probleem controller 8.0.7 op een RPi4. Ik gebruik al geruime tijd het installatie/update script van Unifi-wizard Glenn R.

Mijn UXG-Lite werd meteen geadopteerd. Kabel alleen in de WAN poort vanuit een switch. Was puur om even uit te proberen want hij is bedoeld voor mijn aanstaande glasvezel aansluiting. Ik heb op dit moment geen gateway in mijn netwerk. Vervolgens eens even rondgesnuffeld in de instellingen en hem vervolgens verwijderd uit de controller, een back up terug gezet en het apparaatje weer terug in de doos gestopt.
O dat script ken ik wel! Die ga ik dan uitvoeren op mijn Pi4 :)
Geen idee waar ik dat dan vandaag heb dat 8.0.7 niet meer op ArmHF wordt ondersteund :)

O 32bit wordt idd niet meer ondersteund. 64 bit OS wel. En ik draai nog 32 bit...

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 26-11-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Heeft iemand hier de UXG-Lite al werkend gekregen op een een XGS-PON connectie?

Reden dat ik dit vraag is omdat ik issues blijf houden met mijn upstream. Haal 900+ downstream maar up niet hoger kom dan 14-20.

Waneer ik de UXG als router achter mijn KPN modem gebruik haal ik volle snelheid dus het lijkt dan ook aan de PPPoE verbinding te liggen.

Begreep dat iemand de UXG met een Aon connectie van KPN al aan de praat had dus was benieuwd of er andere zijn op het forum met een UXG lite en een XGS-PON connectie die het werkend hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Druid op 26-11-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
The Druid schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:43:
Heeft iemand hier de UXG-Lite al werkend gekregen op een een XGS-PON connectie?

Reden dat ik dit vraag is omdat ik issues blijf houden met mijn upstream. Haal 900+ downstream maar up niet hoger kom dan 14-20.

Waneer ik de UXG als router achter mijn KPN modem gebruik haal ik volle snelheid dus het lijkt dan ook aan de PPPoE verbinding te liggen.

Begreep dat iemand de UXG met een Aon connectie van KPN al aan de praat had dus was benieuwd of er andere zijn op het forum met een UXG lite en een XGS-PON connectie die het werkend hebben gekregen.
Ik meen dit ergens (hier of op een ander forum) ook al gelezen te hebben en dat het verholpen was door de ONT even van de stroom af te halen.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Roy Batty schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:05:
[...]

Ik meen dit ergens (hier of op een ander forum) ook al gelezen te hebben en dat het verholpen was door de ONT even van de stroom af te halen.
Thanks, Ik had dit al een keer gedaan maar nog een keer proberen kan vast geen kwaad. Morgen maar eens doen aangezien de userbase hier in huis begint te klagen over de downtime …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
rens-br schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:35:
Nog meer mensen die gebruik maken van de Unifi Controller docker? Die wordt namelijk vanaf januari niet meer ondersteund en je zal moeten overstappen naar Unifi network application.

Dat had bij mij alleen nog wel een aantal voeten in de aarde, dus hierbij mijn stappenplan. Wellicht hebben andere er ook wat aan:
  1. Maak een backup van je bestaande Unifi Controller;
  2. Update docker naar de laatste versie (hier Docker version 24.0.7, build afdd53b);
  3. Zet je bestaande docker container uit;
  4. Maak een directory aan voor de nieuwe container (hier /opt/unifi-controller);
  5. Geef deze de juiste rechten, in mijn geval de user met UID / GID 1000:1000;
  6. Maak een directory aan voor de database files (hier /opt/unifi-controller/mongodb);
  7. Maak een MongoDB init file aan (init-mongo.js);
  8. Maak een docker compose file aan (docker-compose.yml);
  9. Complieer en start de nieuwe container;
  10. Ga naar IP-adress:8443;
  11. Laadt de backup van stap 1;
  12. Klaar.
Kwa commando's ziet dat er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
mkdir /opt/unifi-controller/
cd /opt/
chown USER unifi-controller
cd /opt/unifi-controller/
mkdir mongodb
cd mongodb
sudo nano init-mongo.js
cd -
sudo nano docker-compose.yml
docker-compose up -d

init-mongo.js file:
code:
1
2
db.getSiblingDB("unifi").createUser({user: "unifi", pwd: "PASSWORD", roles: [{role: "dbOwner", db: "unifi"}]});
db.getSiblingDB("unifi_stat").createUser({user: "unifi", pwd: "PASSWORD", roles: [{role: "dbOwner", db: "unifi_stat"}]});

Zet op PASSWORD je eigen verzonnen wachtwoord

Docker-compose file:

[...]

Zet op PASSWORD je eigen verzonnen wachtwoord

Ik draai hier het geheel op een Asus Chromebox 2 met Debian 11.
Al 2 dagen aan het stoeien, maar kom niet verder. Als ik de log van de container bekijken dan zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
[migrations] started

[migrations] no migrations found

usermod: no changes

───────────────────────────────────────

██╗     ███████╗██╗ ██████╗ 

██║     ██╔════╝██║██╔═══██╗

██║     ███████╗██║██║   ██║

██║     ╚════██║██║██║   ██║

███████╗███████║██║╚██████╔╝

╚══════╝╚══════╝╚═╝ ╚═════╝ 

Brought to you by linuxserver.io

To support LSIO projects visit:

https://www.linuxserver.io/donate/

GID/UID

User UID:    1000

User GID:    1000

[custom-init] No custom files found, skipping...

Ben jij hier toevallig ook tegenaan gelopen en enig idee waarom hij niet doorstart?

Als ik naar de webpagina ga krijg ik een 404 - Not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
De HA AddOn is nu ook geupdatet naar 8.0.7.
Komt maar op met die UXG Lite :P

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
Ik heb de UXG Lite inmiddels in gebruik genomen. Ik krijg de Traffic Routes niet helemaal werkend.

Ik probeer verkeer van een specifiek apparaat te routeren via NordVPN (geconfigureerd onder VPN Client in de UI). De verbinding is in orde. Onder Traffic Routing heb ik "All Traffic" van een specifiek apparaat (in dit geval een iPhone en iPad) te routeren via desbetreffende VPN. Enkele seconden na het activeren van deze route heb ik op die apparaten geen internetverbinding meer - na het pauzeren van de route werkt het weer.

Ik heb zowel een Wireguard als OpenVPN config geprobeerd, en meerdere servers.

Iemand enig idee?

Update: lijkt opgelost te worden in 3.2 FW, zie https://community.ui.com/...f0-4008-a7a4-02909805b069

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 27-11-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Vandaagn een niet zo fijne ervaring met Ubiquiti, eigenlijk sinds de eerste keer dat ik het gebruik.
Mijn cloud key gen 2 + heeft een firmware update gehad van protect. Via SSH kwam ik er achter dat een config json niet gelezen kon worden.

Dus factory reset van de cloud key, deze opnieuw ingesteld firmware geupdate en toen werkte de functie protect weer.

Vervolgens kom ik er achter dat er geen cloud backups gemaakt zijn (vreemd, het is een functie die automatisch aanstaat) en heb ik ineens door een powercycle bij de adoptie van o.a. de switch 2 defecte UAP AC LITE AP's.

Vervolgens kon ik alles opnieuw adopten en instellen.

Nu heb ik nog 2 problemen:
1. Mijn Google Nest wilt niet meer connecten met het bestaande netwerk terwijl SSID en wachtwoord identiek zien gebleven
2. en mijn Mitsubishi Airco's (via wifi module) laten zich niet meer zien op het wifi netwerk

Iemand tips?

Nest is al opgelost ondertussen, nu mijn airco's en omvormer nog.

Het laatste wat me nog irriteert is dat eerst al het ubiquiti spul naar mijn pihole keek als DNS, maar dat ook niet meer doet, ondanks dat op elk Ubiquiti apparaat een static IP met static DNS is ingesteld, lijkt de DHCP van de USG3 af te komen en kan ik dat niet configureren (of ik weet niet waar het zit)

[ Voor 17% gewijzigd door loewie1984 op 27-11-2023 17:02 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
loewie1984 schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:54:
Het laatste wat me nog irriteert is dat eerst al het ubiquiti spul naar mijn pihole keek als DNS, maar dat ook niet meer doet, ondanks dat op elk Ubiquiti apparaat een static IP met static DNS is ingesteld, lijkt de DHCP van de USG3 af te komen en kan ik dat niet configureren (of ik weet niet waar het zit)
DNS servers van de DHCP wijzigen doe je via Settings -> Networks -> Default (of welk netwerk je ook gebruikt) -> DHCP Service Management -> Show more en dan een beetje naar beneden scrollen.

Je kan ook onder 'Unifi devices' het gewenste apparaat selecteren en dan in het 3de tabje (Settings) de IP instellingen wijzigen. Daar kan je ook de DNS server wijzigen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEXIuiUFfSLBeKJDsgx8pDoWg-E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MG0r1KBxE3QRuYOTdOmJ6snq.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door bibi2205 op 27-11-2023 21:05 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Knielen schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:39:
[...]

Al 2 dagen aan het stoeien, maar kom niet verder. Als ik de log van de container bekijken dan zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
[migrations] started

[migrations] no migrations found

usermod: no changes

██╗     ███████╗██╗ ██████╗ 

██║     ██╔════╝██║██╔═══██╗

██║     ███████╗██║██║   ██║

██║     ╚════██║██║██║   ██║

███████╗███████║██║╚██████╔╝

╚══════╝╚══════╝╚═╝ ╚═════╝ 

Brought to you by linuxserver.io

To support LSIO projects visit:

https://www.linuxserver.io/donate/

GID/UID

User UID:    1000

User GID:    1000

[custom-init] No custom files found, skipping...

Ben jij hier toevallig ook tegenaan gelopen en enig idee waarom hij niet doorstart?

Als ik naar de webpagina ga krijg ik een 404 - Not found
Zo te zien wil hij niet starten.
  • Komen de User UID en GID overeen met de user van de folder?
  • Welke versie van Docker gebruik je?
  • Wat is je OS?
Je zou verder ook even op Discord kunnen kijken, daar ben ik toen ook (redelijk) geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 22:11
rens-br schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:34:
[...]

Zo te zien wil hij niet starten.
  • Komen de User UID en GID overeen met de user van de folder?
  • Welke versie van Docker gebruik je?
  • Wat is je OS?
Je zou verder ook even op Discord kunnen kijken, daar ben ik toen ook (redelijk) geholpen.
Hartelijk dank voor de feedback, dit lijstje leek allemaal goed te zijn.

Uiteindelijk oorzaak gevonden, mijn password voor de database bevatte een illegaal character, dat was even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ik heb dus na een aantal power cycles en resets dat mijn 3 UAC AP lites kapot zijn, 2 gaan er niet meer aan (ook andere poort op de switch geprobeerd en met rechtstreekse UTP kabel) de laatste heeft wel het lampje branden maar laat zich niet meer zien in de Unifi Controller. Het lampje van deze switch poort brand oranje.

Iemand nog enig idee, of jammer dan en dan maar nieuwe kopen.
Vind het een beetje raar dat die dingen ineens kapot gaan ook al zijn ze rond de 6 tot 8 jaar. Altijd stabiel gedraaid en nooit problemen mee gehad.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@loewie1984 Bij elektrische apparaten die plotseling stuk gaan denk ik altijd aan 2 dingen: Voeding en condensatorpest. Misschien ff open schroeven, kijken of je iets opvallends ziet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ik zoek een Unifi switch die ik in mijn tv-meubel kan leggen. Het is nodig voor een AppleTV, PS4, Sonos, Tv, Switch en Eufy doorbel. Welke kan ik hiervoor het beste nemen? Zat zelf te denken aan den Flex Mini mede vanwege de PoE maar kom met mijn aansluitingen niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frid0 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:14:
Hi,

Ik zoek een Unifi switch die ik in mijn tv-meubel kan leggen. Het is nodig voor een AppleTV, PS4, Sonos, Tv, Switch en Eufy doorbel. Welke kan ik hiervoor het beste nemen? Zat zelf te denken aan den Flex Mini mede vanwege de PoE maar kom met mijn aansluitingen niet uit.
Als je 6 of meer aansluitingen nodig hebt is AFAIK de 8-Lite (of oudere 8 / 8-60W) de volgende stap, maar die zijn IIRC wel een flink stuk duurder (zeker de Lite en 60W met PoE out). De gewone Flex, niet mini, was ook met 5 poorten meen ik dus valt dan ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Frid0 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:14:
Hi,

Heb je een in wall hd of in wall 6 bekeken? Zou dit geen optie kunnen zijn voor je? Heb je ook meteen een WIFI accesspoint. In Wall HD is vaak 2dehands voor 100-125 euro te krijgen. Nadeel alleen niet genoeg porten. Maar met accesspoint direct naast het tv meubel lijkt me bandbreedte/bereik geen issue?

Moeten ze allemaal bedraad worden? Sonos heb ik bedraad GEEN goede ervaringen mee. Hoop issues mee gehad. Ook wanneer ik maar 1 stuks bedraad had en de rest via wifi. Uiteindelijk allemaal op WIFI geeft 0,0 issues. TV en apple tv hier gewoon op de wifi.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2023/11/19/20231119_115954202_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2023/11/19/20231119_115854697_iOS.th.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 28-11-2023 12:28 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:21:
[...]

Als je 6 of meer aansluitingen nodig hebt is AFAIK de 8-Lite (of oudere 8 / 8-60W) de volgende stap, maar die zijn IIRC wel een flink stuk duurder (zeker de Lite en 60W met PoE out). De gewone Flex, niet mini, was ook met 5 poorten meen ik dus valt dan ook af.
Mmm, wie weet dat ik die nog kan nemen, de normale Flex. De switch hoeft nier perse bekabeld aangesloten te zijn. Mijn zoon speelt daar voornamelijk mee en 9/10 niet op de TV.
Workaholic schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:24:
[...]

Heb je een in wall hd of in wall 6 bekeken? Zou dit geen optie kunnen zijn voor je? Heb je ook meteen een WIFI accesspoint. In Wall HD is vaak 2dehands voor 100-125 euro te krijgen. Nadeel alleen niet genoeg porten. Maar met accesspoint direct naast het tv meubel lijkt me bandbreedte/bereik geen issue?

Moeten ze allemaal bedraad worden? Sonos heb ik bedraad GEEN goede ervaringen mee. Hoop issues mee gehad. Ook wanneer ik maar 1 stuks bedraad had en de rest via wifi. Uiteindelijk allemaal op WIFI geeft 0,0 issues. TV en apple tv hier gewoon op de wifi.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Waarom zal dat een optie zijn dan? Ik heb nu een AP Pro6 onder mijn tv-meubel liggen, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frid0 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:29:
[...]

Mmm, wie weet dat ik die nog kan nemen, de normale Flex. De switch hoeft nier perse bekabeld aangesloten te zijn. Mijn zoon speelt daar voornamelijk mee en 9/10 niet op de TV.
Dan werkt de Flex Mini toch ook? Beide hebben 5 poorten.

Edit:
Niet goed geteld, je hebt 6 poorten nodig, en dan nog de upstream is 7. Sluit je de Switch niet aan dus nog steeds 5 / 6 en past de gewone Flex ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 28-11-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Sonos heb ik bedraad GEEN goede ervaringen mee. Hoop issues mee gehad. Ook wanneer ik maar 1 stuks bedraad had en de rest via wifi. Uiteindelijk allemaal op WIFI geeft 0,0 issues. TV en apple tv hier gewoon op de wifi.
Ja dat komt omdat Unifi default naar het RSTP protocol en dat support Sonos niet, je switches wijzigen naar STP en het gaat al een stuk beter, zeker bekabeld. Ik heb thuis alle Sonos apparaten bekabeld en dat werkt echt top!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:33:
[...]

Dan werkt de Flex Mini toch ook? Beide hebben 5 poorten.

Edit:
Niet goed geteld, je hebt 6 poorten nodig, en dan nog de upstream is 7. Sluit je de Switch niet aan dus nog steeds 5 / 6 en past de gewone Flex ook niet.
Nee, 6 toch of eventueel 5 als ik de kies voor de Nintendo Switch draadloos.
  1. Apple TV
  2. PS4
  3. Sonos
  4. Tv
  5. Eufy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:48:
[...]

En dan nog een poort om naar de router / upstream switch te gaan is 6 ;)
Verrek, daar heb je gelijk in... :*)
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]
Niet perse, maar het leek mij het best om te doen. De PS4 en Eufy wil/moet wel bedraad aangesloten worden. De rest, nieuwe LG OLED 65, nieuwe Apple TV en Sonos kan eventueel ook bedraad. Weet allen nog niet goed wat het prettigst werkt met Sonos, bedraad of draadloos. Met beide doet Sonos af en toe "vreemd"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Frid0 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:52:
[...]

Verrek, daar heb je gelijk in... :*)

[...]

Niet perse, maar het leek mij het best om te doen. De PS4 en Eufy wil/moet wel bedraad aangesloten worden. De rest, nieuwe LG OLED 65, nieuwe Apple TV en Sonos kan eventueel ook bedraad. Weet allen nog niet goed wat het prettigst werkt met Sonos, bedraad of draadloos. Met beide doet Sonos af en toe "vreemd"
Ligt dat laatste niet gewoon aan je draadloze Sonos config? Ik heb hier ook alle Sonos speakers (7+) draadloos (op de Arc na trouwens) en eigenlijk 0 issues met afspelen, alle netwerk is natuurlijk Unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:24:
[...]

Ligt dat laatste niet gewoon aan je draadloze Sonos config? Ik heb hier ook alle Sonos speakers (7+) draadloos (op de Arc na trouwens) en eigenlijk 0 issues met afspelen, alle netwerk is natuurlijk Unifi.
Dan kan ik ga er vanuit dat je je Unifi switches op STP hebt gezet? :) Das een grote verstorende factor voor Sonos, als je dat op RSTP laat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:25:
[...]

Dan kan ik ga er vanuit dat je je Unifi switches op STP hebt gezet? :) Das een grote verstorende factor voor Sonos, als je dat op RSTP laat staan.
Eh geen idee? ff checken, ik heb dat niet recentelijk gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Maar dan gebruik je dus Sonosnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ASS-Ware schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:45:
[...]

Maar dan gebruik je dus Sonosnet.
Dat heb ik oorspronkelijk wel gebruikt idd, vraag me af of ik dat nog steeds gebruik. Had namelijk eerder altijd een Sonos connect (of hoe heet dat ding) en die is eruit gegaan nadat de Arc is gekomen tijd terug, volgens mij heb ik ze toen overgezet naar Wifi. Alle Sonos devices hebben als connection Woonkamer Port 2 staan, dus ze connecten allemaal via de Arc, dus idd Sonosnet.

Switches staan in ieder geval op RTSP

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 28-11-2023 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

[...]

Heb je er ook geen last van dat de speakers erg traag reageren op de sonos app? Ik heb daar veel last van. Ook alles Unify, Arc bedraad en de rest draadloos.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ChUcKiE schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:50:
[...]

Heb je er ook geen last van dat de speakers erg traag reageren op de sonos app? Ik heb daar veel last van. Ook alles Unify, Arc bedraad en de rest draadloos.
Niet merkbaar, maar goed ik heb ze geconnect via Sonosnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:45:
[...]

Eh geen idee? ff checken, ik heb dat niet recentelijk gewijzigd.
Je kan het zien bij je switch settings :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPA4syx4vF-_YMnnk2pr7ILS_ig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u44FaWQlRC1HiwZfGmxOqSPi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:52:
[...]

Je kan het zien bij je switch settings :
[Afbeelding]
Ja had het al gevonden (en geplaatst) : TheVMaster in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Yes ik zie het, idd, je hebt maar 1 device aan je LAN hangen, dan gaat het goed via SonosNet. Als je nu een 2e Sonos device via LAN zou aansluiten krijg je waarschijnlijk issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:56:
[...]

Yes ik zie het, idd, je hebt maar 1 device aan je LAN hangen, dan gaat het goed via SonosNet. Als je nu een 2e Sonos device via LAN zou aansluiten krijg je waarschijnlijk issues.
Maar wat zou dat voor voordelen bieden, dus waarom zou ik dat willen doen? Even los van het feit dat (we gaan straks verhuizen en dan staan de speakers veel verder bij elkaar vandaan, dus weet niet of Sonosnet dan nog een goede dekking heeft) het natuurlijk een extra netwerk scheelt.

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 28-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:47:
[...]

Dat heb ik oorspronkelijk wel gebruikt idd, vraag me af of ik dat nog steeds gebruik. Had namelijk eerder altijd een Sonos connect (of hoe heet dat ding) en die is eruit gegaan nadat de Arc is gekomen tijd terug, volgens mij heb ik ze toen overgezet naar Wifi. Alle Sonos devices hebben als connection Woonkamer Port 2 staan, dus ze connecten allemaal via de Arc, dus idd Sonosnet.

Switches staan in ieder geval op RTSP
Als je minimaal 1 apparaat bedraad aansluit, dan gaan de draadloze apparaten zich daar aanmelden, tenzij je op alle bedrade apparaten wifi uitzet.
Zo zat het, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:58:
[...]

Maar wat zou dat voor voordelen bieden, dus waarom zou ik dat willen doen? Even los van het feit dat (we gaan straks verhuizen en dan staan de speakers veel verder bij elkaar vandaan, dus weet niet of Sonosnet dan nog een goede dekking heeft) het natuurlijk een extra netwerk scheelt.
Ja wat mij betreft is verkeer via kabels altijd stabieler dan draadloos, interferentie, buren die volgas hun WiFi netwerk de buurt in blazen, voor zoiets als Sonos heb ik toch liever dat het heel stabiel is. Fijn dat dat nu zo is bij jou, maar wellicht dat dat in je nieuwe huis idd niet goed gaat, dan zou ik alles bekabeld doen (en je switches dus aanpassen qua config).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:58:
[...]

Daar wringt inderdaad de schoen.
Ik had vroeger de Sonos Connect bedraad en overal in huis Play 1's en dat ging prima.
Beetje raar om te zien in het Unifi overview, alle draadloze apparaten waren aangesloten op dezelfde poort als de Connect.
Maar toen ging ik 2 speakers ophangen in de garage, eerst in het huis geconfigureerd, en die konden soms wel en soms niet connecten, ondanks perfecte wifi in de garage, drama.
Toen heb ik alles maar draadloos gedaan en sindsdien, los van een firmware issue, geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:01:
[...]

Ja wat mij betreft is verkeer via kabels altijd stabieler dan draadloos, interferentie, buren die volgas hun WiFi netwerk de buurt in blazen, voor zoiets als Sonos heb ik toch liever dat het heel stabiel is. Fijn dat dat nu zo is bij jou, maar wellicht dat dat in je nieuwe huis idd niet goed gaat, dan zou ik alles bekabeld doen (en je switches dus aanpassen qua config).
Ja, ik wil nu niet direct UTP hebben lopen naar al m'n Play One's. En de buren wonen straks 50 meter verderop, dus daar hebben we geen last van :+ Maar qua dikte van de muren kan het nog wel eens een issue gaan worden, dan is het aanpassen van de switches wel nice.

Eh..waar moet ik hem dan op instellen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:10:
[...]

Ja, ik wil nu niet direct UTP hebben lopen naar al m'n Play One's. En de buren wonen straks 50 meter verderop, dus daar hebben we geen last van :+ Maar qua dikte van de muren kan het nog wel eens een issue gaan worden, dan is het aanpassen van de switches wel nice.

Eh..waar moet ik hem dan op instellen btw?
Je hebt 2 optie's :
1. Zet al je switches op STP in plaats van RSTP
2. Zet alleen de poorten waar Sonos op is aangesloten op STP en laat RSTP voor de rest van je netwerk aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:13:
[...]

Je hebt 2 optie's :
1. Zet al je switches op STP in plaats van RSTP
2. Zet alleen de poorten waar Sonos op is aangesloten op STP en laat RSTP voor de rest van je netwerk aan staan
En ls het allemaal wireless (wifi) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:19:
[...]

En ls het allemaal wireless (wifi) is?
Als t goed is hangt je accesspoint ook achter een switch, dus die moet dan ook naar STP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:22:
[...]

Als t goed is hangt je accesspoint ook achter een switch, dus die moet dan ook naar STP!
Ja, daar heb ik er meer van en waarom zou je niet alles op STP zetten dan, hoe verschilt STP van RTSP dan?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 28-11-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Als ik gebruik wil maken van de laatste unifi software om bv Firewall rules / app-blocker / content filtering enz.. fijner in te stellen.

Heb ik dan een Cloudkey Gen 2 nodig of moet ik eerder de USG-3 updaten of beide?

of eerder een UDR ?

NU heb ik een USG-3 en cloudkey gen1. 7,2,97 versie

?? is de cloudkey Gen 2 nog wel beschikbaar, ik zie enkel nog de Cloudkey G2 Plus online ?

[ Voor 15% gewijzigd door grindal81 op 28-11-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
grindal81 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:59:
Als ik gebruik wil maken van de laatste unifi software om bv Firewall rules / app-blocker / content filtering enz.. fijner in te stellen.

Heb ik dan een Cloudkey Gen 2 nodig of moet ik eerder de USG-3 updaten of beide?

of eerder een UDR ?

NU heb ik een USG-3 en cloudkey gen1. 7,2,97 versie

?? is de cloudkey Gen 2 nog wel beschikbaar, ik zie enkel nog de Cloudkey G2 Plus online ?
Ik heb ook zoiets, nog een gen 1 cloudkey, maar omdat ik al Protect heb draaien is het zinloos om een gen 2 cloudkey te gaan kopen.
Ik begrijp nog steeds niet dat er geen VMWare appliance oid voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:08:
[...]

Ik heb ook zoiets, nog een gen 1 cloudkey, maar omdat ik al Protect heb draaien is het zinloos om een gen 2 cloudkey te gaan kopen.
Ik begrijp nog steeds niet dat er geen VMWare appliance oid voor is.
Je kunt de Network Controller op zo ongeveer elk OS installeren dat Java ondersteund, dus wat houd je tegen om deze zelf in VMWare te draaien? Windows of Linux installeren, UniFi Network Controller installeren en gaan met die banaan. Een kant en klaar image gaat je echt niet meer bieden dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:17:
[...]

Je kunt de Network Controller op zo ongeveer elk OS installeren dat Java ondersteund, dus wat houd je tegen om deze zelf in VMWare te draaien? Windows of Linux installeren, UniFi Network Controller installeren en gaan met die banaan. Een kant en klaar image gaat je echt niet meer bieden dan dat.
Voor Windows kost het me een licentie en een hele Windows machine voor alleen de controller vind ik overkill en Java moet je tegenwoordig niet meer willen.
Linux kennis heb ik niet.
Dat houdt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:01:
[...]

Voor Windows kost het me een licentie en een hele Windows machine voor alleen de controller vind ik overkill en Java moet je tegenwoordig niet meer willen.
Linux kennis heb ik niet.
Dat houdt me tegen.
Deed Ubiquiti zelf tegenwoordig niet een hosted controller aanbieden? O-) Of Hostifi.

Waar een wil is is een weg in ieder geval om niet gebonden te zijn aan een (te dure) oplossing van UniFi. En anders is er nog altijd iets als een idiot proof "Home Assistant OS" waar velen super blij zijn dat ze de UniFi Network Controller als add-on daarin kunnen installeren. Krijg je ook nog gratis Home Assistant erbij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:32
RobertMe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:26:
[...]
Zo las ik laatst dat de UDM/UDR/UXG lineup niet eens IPv6 ondersteund op meerdere VLANs?! WTF
Oh wow. Ik ben al twee dagen aan het stoeien met mijn nieuwe UBNT-setup en begreep niet waarom mijn /56 niet in mooie /64's werd uitgedeeld op de verschillende VLANs. 3 dagen geleden werkte dat nog gewoon met mijn Fritz-setup :'( Toch wel teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

Voor Windows kost het me een licentie
Nee hoor, gewoon ongeactiveerd laten, werkt prima voor dit soort zaken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 28-11-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bravoure schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:09:
[...]

Oh wow. Ik ben al twee dagen aan het stoeien met mijn nieuwe UBNT-setup en begreep niet waarom mijn /56 niet in mooie /64's werd uitgedeeld op de verschillende VLANs. 3 dagen geleden werkte dat nog gewoon met mijn Fritz-setup :'( Toch wel teleurstellend.
Nouja, het zou wel moeten werken, maar maar op 1 VLAN of zoiets? Ik weet de details ook niet, maar "iets" kon volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 13:34
Gisteren mijn Odido glas verbinding opgeleverd gekregen. Werkt prima.
Maar met mijn oude Unifi USG3 niet aan de praat te krijgen.

Op de WAN kant VLAN300 ingeschakeld. ik Krijg op de WAN kant ook netjes ip van isp.
Echter geen internet. Geen DNS probleem.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:05:
[...]

Deed Ubiquiti zelf tegenwoordig niet een hosted controller aanbieden? O-) Of Hostifi.
Ja, maar niet in Nederland toch?
Waar een wil is is een weg in ieder geval om niet gebonden te zijn aan een (te dure) oplossing van UniFi. En anders is er nog altijd iets als een idiot proof "Home Assistant OS" waar velen super blij zijn dat ze de UniFi Network Controller als add-on daarin kunnen installeren. Krijg je ook nog gratis Home Assistant erbij :*)
Ah, daar ga ik es naar kijken, dat wist ik niet.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
roT- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:41:
Gisteren mijn Odido glas verbinding opgeleverd gekregen. Werkt prima.
Maar met mijn oude Unifi USG3 niet aan de praat te krijgen.

Op de WAN kant VLAN300 ingeschakeld. ik Krijg op de WAN kant ook netjes ip van isp.
Echter geen internet. Geen DNS probleem.

Iemand een tip?
Zo heb ik het ook geregeld, werkte direct.
Ping 1.1.1.1 geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
_Arthur schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:11:
[...]

Nee hoor, gewoon ongeactiveerd laten, werkt prima voor dit soort zaken ;)
Ik heb een eigen bedrijf en ik denk niet dat ik dat zomaar mag doen op mijn zakelijke apparatuur.
Laten we het netjes houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:32
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:20:
[...]

Nouja, het zou wel moeten werken, maar maar op 1 VLAN of zoiets? Ik weet de details ook niet, maar "iets" kon volgens mij wel.
Ja klopt, op het Default netwerk (vlan 1) werkt het. Verder niet. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
ASS-Ware schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:47:
[...]

Zo heb ik het ook geregeld, werkte direct.
Ping 1.1.1.1 geprobeerd?
Thx voor tip maar pingen naar 1.1.1.1 lukt niet.
Gekke is als ik van odido xyzel
Wanpoort Omprik naar unifi usg3 wan poort dat ik paar minuten internet heb. Dan is opeens de usg niet meer te beheren via de controller en in de unifi log staat:
Problem with configing usg3, contact us via support.

Krijg wel wan ip maar kan helemaal nix meer pingen

Als ik usg op lan poort zyxel modem hang werkt et uiteraard wel maar dubbel nat is niet iets wat ik wil

[ Voor 9% gewijzigd door roT- op 29-11-2023 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
[...]

Voor Windows kost het me een licentie
Of een Raspberry Pi gebruiken - zo lastig is het niet, gewoon deze handleiding gebruiken, helaas werkt het script van @SmokingCrop niet meer, dat was nog handiger.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

roT- schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:08:
[...]

Thx voor tip maar pingen naar 1.1.1.1 lukt niet.
Gekke is als ik van odido xyzel
Wanpoort Omprik naar unifi usg3 wan poort dat ik paar minuten internet heb. Dan is opeens de usg niet meer te beheren via de controller en in de unifi log staat:
Problem with configing usg3, contact us via support.

Krijg wel wan ip maar kan helemaal nix meer pingen

Als ik usg op lan poort zyxel modem hang werkt et uiteraard wel maar dubbel nat is niet iets wat ik wil
Heb je de USG al eens een reset gegeven? En dan opnieuw adopten.

Het zou echt zo simpel moeten zijn met alleen VLAN 300 instellen, that's it.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
pinda powerrr schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:43:
[...]

Ja precies daar dacht ik ook aan. Reset geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Comp User schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:40:
[...]

Of een Raspberry Pi gebruiken - zo lastig is het niet, gewoon deze handleiding gebruiken, helaas werkt het script van @SmokingCrop niet meer, dat was nog handiger.
Dit script zou moeten werken op Raspberry Pi:
https://community.ui.com/...61-40a7-82ec-22b17f027776

Acties:
  • +4 Henk 'm!
https://eu.store.ui.com/e...ory/whats-new/products/ux

De UniFi UX is er! Met embedded controller.

Powerfully compact UniFi Cloud Gateway and WiFi 6 access point that runs UniFi Network. Powers an entire network or simply meshes as an access point.

[ Voor 43% gewijzigd door stormfly op 29-11-2023 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:42
WTF......hoe kan dat ding maar 2 euro duurder zijn dan de UXG-Lite. Of dit ding is underprized of de UXG-Lite is overprized.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
De Unifi Express is ook beschikbaar in de shop. Als ik dat geweten had dan had ik voor de express gegaan ipv van de lite.
Voordeel is dat de express volgens mij een ingebouwde controller heeft. Ik kan alleen nergens specs van dat ding vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
BB72 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:08:
WTF......hoe kan dat ding maar 2 euro duurder zijn dan de UXG-Lite. Of dit ding is underprized of de UXG-Lite is overprized.
Idd maar 2 euro duurder, het moet ergens vandaan komen dus de moeten toch ergens op bezuinigd hebben bij de express (ik denk CPUof max throughput)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

Deze heeft geen IDS/IPS omdat ie maar 1Gb geheugen heeft.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Tja dat heb ik vanwege geen hardware offload op de USG3P ook tijden niet gebruikt :/
Wifi6 en een schermpje zijn wat dat betreft wel weer grote pluspunten en de ingebouwde controller van de UX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SniperGuy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:20:
De Unifi Express is ook beschikbaar in de shop. Als ik dat geweten had dan had ik voor de express gegaan ipv van de lite.
Voordeel is dat de express volgens mij een ingebouwde controller heeft. Ik kan alleen nergens specs van dat ding vinden...
Daarom heet die ook UX, dat normaliter staat voor User eXperience. Dit is dus de Ubiquiti User Experience: eerst een apparaat uitbrengen dat iedereen koopt maar net niet wilt en niet veel later alweer met iets nieuws te komen dat net iets beter is en weer iedereen koopt. De UDM en UDM Pro kwamen IIRC ook vrij kort na elkaar. En volgens mij zijn er ook voldoende geweest die eerst de U6 Lite kochten toen die uit kwam en volgde de U6 Pro / LR niet veel later en gingen velen alweer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BB72 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:08:
De UXG Pro is ook veel duurder dan de UDMP, terwijl de UDMP meer hardware heeft.
Prijselasticiteit en willen pushen van hun ecosysteem.
MSP's en enterprise bedrijven betalen die extra euro's vanwege het kunnen gebruiken van 1 controller.
Consumenten worden geduwd naar de dream machines die meteen klaar zijn om camera's etc eraan toe te voegen.

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 29-11-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Die Unifi Express heeft toch ook geen routing functionaliteit in tegenstelling tot de Gateway Lite?

Zit erover te denken om mijn USG3 te vervangen, maar volgens mij ga ik dan toch echt de Gateway Lite nodig hebben. Of zit ik er nou helemaal naast?

De network controller draai ik op mijn NAS in een container, dus dat is al afgedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bebopper schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:06:
Die Unifi Express heeft toch ook geen routing functionaliteit in tegenstelling tot de Gateway Lite?

Zit erover te denken om mijn USG3 te vervangen, maar volgens mij ga ik dan toch echt de Gateway Lite nodig hebben. Of zit ik er nou helemaal naast?

De network controller draai ik op mijn NAS in een container, dus dat is al afgedekt.
Enige voordeel wat je zou kunnen hebben is dat de UXG-Lite met IPS/IDS op vol vermogen kan werken. Als dat je doel is dan heb je iets aan de UXG-Lite ten op zichte van de USG-3P.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
Tussen al het Unifi Express geweld een vraagje: ik heb sinds kort het gekke probleem dat wanneer ik remote via de site manager wil inloggen (https://unifi.ui.com/network-servers) één van mijn controllers hier zijn lokale IP-adres heeft staan, en hij me dus wil laten verbinden met https://10.0.0.100:8443/manage/etc. Dat werkt niet zo lekker ;) Bij mijn andere controllers heb ik dat propbleem niet. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Herkent iemand dit?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
pinda powerrr schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:43:
[...]

Zo zie je maar. Hoe simpel het soms kan zijn. Reset usg-3p daarna vlan300 op de wan en klaar.
Lampje ging bij mij ook al branden toen ik na een uur prutsen in de logs zag:
Problem with configing usg3, contact us via support

Maar goed had een lange dag op werk achter de rug. :z

[ Voor 16% gewijzigd door roT- op 29-11-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:37:
Tussen al het Unifi Express geweld een vraagje: ik heb sinds kort het gekke probleem dat wanneer ik remote via de site manager wil inloggen (https://unifi.ui.com/network-servers) één van mijn controllers hier zijn lokale IP-adres heeft staan, en hij me dus wil laten verbinden met https://10.0.0.100:8443/manage/etc. Dat werkt niet zo lekker ;) Bij mijn andere controllers heb ik dat propbleem niet. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Herkent iemand dit?
Is dat toevallig de éérste 'site' welke je ooit aangemaakt hebt gehad en waarbij het MAC adres (L2) zich kenbaar probeert te maken aan je huidige controller op L3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb sinds gister de UXG lite in gebruik en bijna alles werkt goed op 1 ding na. Ik heb een aantal docker containers waarvan ik er 2 extern bereikbaar wil maken op {docker}.domein.nl. Hiervoor gebruik ik de nginx proxymanager. Dit heeft ook altijd gewerkt via de EdgeRouter die ik hiervoor had. Het gekke is nu dat dit deels niet meer werkt:

https://docker.domein.nl werkt niet op mijn telefoon via WIFI
https://docker.domein.nl werkt wel op mijn telefoon via 5G
http://docker.doemein.nl werkt wel op mijn telefoon via WIFI

Heeft iemand misschien een idee? Dus via WIFI werkt de https variant niet, via 5G wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Will_M schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:29:
[...]

Is dat toevallig de éérste 'site' welke je ooit aangemaakt hebt gehad en waarbij het MAC adres (L2) zich kenbaar probeert te maken aan je huidige controller op L3?
Ja, dit is inderdaad mijn eerste controller en dus site. Maar wat bedoel je met L2 en L3? Ik gok dat je het over verschillende lagen uit het osi-model hebt (mijn informatica-opleiding is al wat langer geleden ;) ), maar wat houdt het hier concreet in? En… hoe los ik het op?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 09:26
risp schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:07:
Ik heb sinds gister de UXG lite in gebruik en bijna alles werkt goed op 1 ding na. Ik heb een aantal docker containers waarvan ik er 2 extern bereikbaar wil maken op {docker}.domein.nl. Hiervoor gebruik ik de nginx proxymanager. Dit heeft ook altijd gewerkt via de EdgeRouter die ik hiervoor had. Het gekke is nu dat dit deels niet meer werkt:

https://docker.domein.nl werkt niet op mijn telefoon via WIFI
https://docker.domein.nl werkt wel op mijn telefoon via 5G
http://docker.doemein.nl werkt wel op mijn telefoon via WIFI

Heeft iemand misschien een idee? Dus via WIFI werkt de https variant niet, via 5G wel.
Er zijn issues met hairpin-nat;
https://community.ui.com/...22-4401-90c7-1c8fe65cd5c1

Heb het commando zelf ook nog niet geprobeerd, maar Unifi heeft wel bevestigd dat er issues zijn dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SniperGuy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:20:
Heb de UXG-Lite toevallig vandaag binnen gekregen, die gaat wellicht ongeopend retour.
De ingebouwde controller is echt een enorme plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:19:
[...]

Ja, dit is inderdaad mijn eerste controller en dus site. Maar wat bedoel je met L2 en L3? Ik gok dat je het over verschillende lagen uit het osi-model hebt (mijn informatica-opleiding is al wat langer geleden ;) ), maar wat houdt het hier concreet in? En… hoe los ik het op?
Dan zul je die 'site' (ook / als eerste) moeten gaan migreren naar de nieuwe controller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Will_M schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:52:
[...]

Dan zul je die 'site' (ook / als eerste) moeten gaan migreren naar de nieuwe controller :P
Maar… ik heb helemaal geen nieuwe controller :D Dit is gewoon “opeens” gestopt met werken…

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 246 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.