Mag ik jullie hulp vragen bij een bijzonder probleem.
Ik heb al jaren een Unifi systeem draaien, af en toe een upgrade en systeem draait prima. Mijn systeem:
- Odidio glasvezel met Zyxel T56 modem
- USW-Lite-16-PoE
- CKG2 (dit is is het probleem, zie hieronder)
- 2x AP Lite
- 1x AP LR
- 1x AP mesh (in de tuin)
- 3x G3 camera
- 1x G4 doorbell
- Nog wat lite switches
Dit alles draaide prima tot afgelopen donderdag. Op die dag kreeg ik een melding in de protect app op mijn telefoon dat er een update was. Gezien er ook een andere melding bijstond i.v.m. een kwetsbaarheid heb ik de update uitgevoerd. Bij de update kreeg ik echter een oranje melding dat de update niet goed was gegaan. Hierna kon ik niet meer via de app inloggen maar alleen nog via de browser op mijn laptop en als ik op mijn lokale netwerk (wifi) zat. De Cloud Key was nog te benaderen via 192.168.1.30, van buitenaf helaas niet meer. Al het onderstaande is via de browser op de lokale wifi uitgevoerd.
Eerst gekeken of er nog een update beschikbaar was maar die was er niet, daarna back-ups gemaakt en de CK een reset gegeven. Bij het opstarten kreeg ik de melding dat er geen internet connection was. Echter alles in mijn netwerk doet het nog en de CK was de enige die geen internet connection had. Vervolgens het volgende geprobeerd:
- resetten switch, modem, CK >> maar geen internet connection
- Unifi chat opgestart, hele verhaal uitgelegd, support file toegestuurd, kabels omgewisseld, resetten, etc. conclusie van Spencer (helpdesk) was: hardware probleem, probeer een RMA.
Ik kon echter nergens mijn aankoopgegevens meer vinden en de CK was uit 2018 dus had de RMA opgegeven. Ik heb echter een vriend die dit soort systemen in hotels aanlegt en hij had nog een gloednieuwe CK liggen. Mooi dacht ik, kost wat maar dan zijn we zaterdagmiddag weer up and running.
CK gehaald, uitgepakt, op de router aangesloten, set-up gestart en ik krijg de melding "no internet connection"
Wederom wel via lokaal netwerk benaderbaar maar updates enzo zijn niet mogelijk (heb (nog) niet via SSH geprobeerd).
Vervolgens het volgende geprobeerd om de internet connection werkend te krijgen:
- andere kabels
- poort forwards (TCP Port 443 en 8883) op de T56 modem geprobeerd
- switch, model, CK geresset
- CK (oud en nieuw) op oude switch (8-poorts, 60W PoE) en dan direct op de modem aangesloten (om lite switch uit te sluiten)
- CK (oud en nieuw) op TPLink (5 poorts PoE unmanaged) en dan direct op de modem aangesloten (om Unifi units uit te sluiten)
Echter met geen enkele mogelijkheid krijg ik een internet connection op de CK (oud en nieuw). Het begon met een firmware update maar dit zou geen effect mogen hebben op de nieuwe CK. Alles wat verder in huis internet gerelateerd is doet het gewoon. Schiet mij maar lek ... ik weet niet wat ik nog meer kan doen

.
Hebben jullie tips of ideeën waar dit aan kan liggen?