Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.558 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

michael3 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:09:
[...]

En nu is het afwachten of je over ongeveer 10 dagen er net zo blij mee bent als nu |:(
Bee Gees - Stayin' Alive (Official Video)

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2020 15:12 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 17:36
Lethalis schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Dit gebeurt dus niet... met alleen milde klachten laat echt niemand zich testen die ik ken. Sterker nog, ze komen gewoon op verjaardagen, gaan naar hun werk, brengen hun hoestende kind naar school enzovoorts.

Dat vind ik soms best eng, want ik kom ze dan toch tegen... het aantal mensen dat onverschillig is geworden, is enorm gegroeid.
Ik heb al 10 jaar een chronische hoest (milde longafwijking). Daarnaast hooikoorts. Ik neem alle voorzorgsmaatregelen in acht. Ik voel me dus kiplekker, knallen op de racefiets is geen probleem, (buiten de jeukende ogen en de niesbuien na afloop vanwege de pollen) dus tja, zijn dat milde klachten? Ik ben ze gewend dus ik vind van niet. Maar om eventuele klagers voor te zijn wilde ik mij laten testen.
Nu vernam ik dat dan mijn hele gezin thuis moet blijven, tot de uitslag bekend is. Dus ik laat mij niet testen.

Vind je dat alle long- en hooikoortspatienten weg moeten blijven uit de maatschappij tot er een vaccin is? Moeten die ca 3 miljoen mensen elke week een nieuwe test, en dan een gele plakker op hun kleren dragen met "coronavrij"?
Ik weet ook niet waar we goed aan doen, maar ik vind vooral de steeds groter wordende angst voor de ander heel eng.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
Zonder samenvatting en toelichting waarom deze link bijdraagt aan de discussie is dit een linkdrop en bovendien bespreken we hier geen complot-theorieën. Zie ook Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 16-06-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

Lethalis schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Dit gebeurt dus niet... met alleen milde klachten laat echt niemand zich testen die ik ken. Sterker nog, ze komen gewoon op verjaardagen, gaan naar hun werk, brengen hun hoestende kind naar school enzovoorts.

Dat vind ik soms best eng, want ik kom ze dan toch tegen... het aantal mensen dat onverschillig is geworden, is enorm gegroeid.
Onverschillige mensen: ja. Maar daar staat tegenover dat het aantal mensen dat zich bewust is van mogelijk gevaar ook enorm groot is. Mogelijk is dat ingegeven door de uitvergroting van de ernstige gevolgen. Hier ontbreek mijns inziens een gezonde balans. De reactie op deze uitvergroting is een versterking van de tegenstellingen (polarisatie) bij mensen onderling.

Ja, het kan een gevaarlijk virus zijn, vooral voor ouderen, zwakkeren en pechgevallen. We zijn er nog niet van af en het zal hier en daar weer de kop op steken. Maar neem aub de maatregelen die helpen en schaf de maatregelen waarvan we weten dat het geen zin heeft weer af. Zaai geen angst, angst is een slechte raadgever.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Overgeef Dave schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:10:
Even een vraagje hier (Maar ik ga morgen wel mijn huisarts bellen).

Kan je met een swab positief testen ook al heb je geen symptomen?

Ik stel deze vraag omdat ik verleden week bij een klant (ga geen namen noemen), waar op de adminstratieve diest (waar ik en een collega een paar uur aanwezig zijn geweest) 21 op de 50 medewerkers positief zijn getest vandaag.

Aangezien het bedrijf waar ik voor werkte de zelfde dag in faling is gegaan heb ik ook geen communcatie meer met HR of de safety verantwoordelijke.

Door de faling (en bijgevolg zonder job) zit ik in solicitatie modus en wil dus vermijden dat ik onwenst mensen besmet.
Mijn bezoek aan de 'broeihaard' is juist 1 week geleden.
Ja, je kunt positief testen ook als je geen klachten hebt. MAAR, de meeste mensen testen negatief zelfs als ze klachten hebben. Je onnodig laten testen is onnodig gebruik maken van de voorzieningen. Zo’n test is best wel duur.

Dus, hou je gezondheid goed in de gaten, hou je aan de regels en laat je testen als je klachten hebt. Je besmet vooral anderen als je je niet aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:40
honey schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:06:
[...]

Ja, je kunt positief testen ook als je geen klachten hebt. MAAR, de meeste mensen testen negatief zelfs als ze klachten hebben. Je onnodig laten testen is onnodig gebruik maken van de voorzieningen. Zo’n test is best wel duur.

Dus, hou je gezondheid goed in de gaten, hou je aan de regels en laat je testen als je klachten hebt. Je besmet vooral anderen als je je niet aan de regels houdt.
Iets in die trend vertelde de huisarts ook, dus nog niet getest.
Voorlopig ook geen klachten (houden zoi) en we zijn al 10 dagen verder.
Aan de regels hou ik me sowieso.
De corona crisis heeft mij en 1500 collega's hun job gekost, dat wil ik anderen niet toewensen door onverantwoord gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Vind je dat alle long- en hooikoortspatienten weg moeten blijven uit de maatschappij tot er een vaccin is? Moeten die ca 3 miljoen mensen elke week een nieuwe test, en dan een gele plakker op hun kleren dragen met "coronavrij"?
Nee natuurlijk niet. Sterker nog: ik geloof er niet in dat er een vaccin gaat komen dat dit virus gaat uitroeien. Als er al iets een grote leugen is dit jaar, dan is dat het. We mogen blij zijn als we een vaccin vinden dat net zoals de griepprik werkt en de ergste klachten voorkomt. Maar het virus is hier en het blijft hier.

Containment? Geloof ik ook niet in, want dat werkt alleen goed bij de bron van de uitbraak. In China dus. Maar ja, dat stadium zijn we ook lang en breed voorbij.

Dus zitten we met de gebakken peren en moeten we het van groepsimmuniteit hebben en de hoop dat dit virus afzwakt en muteert naar een minder ernstige variant.

Het goede nieuws is dat de meeste mensen er nu al tegen kunnen. Zelfs volgens het advies van het RIVM zou het nu zo moeten zijn dat 98% het zelf kan uitzieken. Zit je in die 2% dan ga je een nare tijd tegemoet.

Maar het is zonde als je met een paar eenvoudige maatregelen dingen kan voorkomen en dit dan alsnog niet gebeurt. Wij houden vandaag ook onze dochter thuis van school omdat ze verkouden is. Dat is wel zo netjes.
Ik weet ook niet waar we goed aan doen, maar ik vind vooral de steeds groter wordende angst voor de ander heel eng.
Ben ik met je eens. Als ik zou zien dat iemand op straat ligt of wat dan ook, dan ga ik echt wel helpen... de verhalen die je hoort dat ze mensen gewoon laten liggen uit angst vind ik echt bizar. De kans dat iemand die jij op straat tegenkomt een actieve Corona besmetting heeft, is kleiner dan 1%.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:15
Lethalis schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Nee natuurlijk niet. Sterker nog: ik geloof er niet in dat er een vaccin gaat komen dat dit virus gaat uitroeien. Als er al iets een grote leugen is dit jaar, dan is dat het. We mogen blij zijn als we een vaccin vinden dat net zoals de griepprik werkt en de ergste klachten voorkomt. Maar het virus is hier en het blijft hier.

Containment? Geloof ik ook niet in, want dat werkt alleen goed bij de bron van de uitbraak. In China dus. Maar ja, dat stadium zijn we ook lang en breed voorbij.

Dus zitten we met de gebakken peren en moeten we het van groepsimmuniteit hebben en de hoop dat dit virus afzwakt en muteert naar een minder ernstige variant.
Het is wel raar dat je denkt dat groepsimmuniteit er wel gaat komen door het virus op te lopen, maar niet door een vaccin.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

honey schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:06:
[...]

Ik heb begrepen dat om kosten te besparen in China er 5 testen bij elkaar gevoegd worden en als dan blijkt dat de cocktail van 5 mensen positief is, ze allemaal nogmaals getest worden. Geen slecht idee lijkt me. Zo kun je voordelig grote groepen uitsluiten zolang de besmettingsgraad laag is.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Mugwump schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Het is wel raar dat je denkt dat groepsimmuniteit er wel gaat komen door het virus op te lopen, maar niet door een vaccin.
Als echt blijkt dat dat mildere, maar besmettelijkere Wuhan-virus nu ook naar Europa komt, dan kan dat best nog wel eens voor snelle immuniteit zorgen zonder veel gevaarlijke klachten.

Dan zou een vaccin niet nodig zijn want dan zorgt dat mildere virus eigenlijk voor een natuurlijk vaccin.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Als echt blijkt dat dat mildere, maar besmettelijkere Wuhan-virus nu ook naar Europa komt, dan kan dat best nog wel eens voor snelle immuniteit zorgen zonder veel gevaarlijke klachten.

Dan zou een vaccin niet nodig zijn want dan zorgt dat mildere virus eigenlijk voor een natuurlijk vaccin.
Ik heb nog steeds geen backing gezien van de stelling dat er een 'mildere' variant van het virus is ontstaan?

Ter verduidelijking:
Van de strains map zijn alleen minimale mutaties die gevolgd worden, maar heb daar geen dingen van gezien die enige mutatie linken aan een ander ziekteverloop.

https://nextstrain.org/ncov/global

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 18-06-2020 12:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mugwump schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Als je het virus doormaakt, krijg je doorgaans een bredere immuunrespons dan wanneer je naar de soorten vaccins kijkt die ze nu ontwikkelen voor COVID-19, die vooral een hele specifieke reactie geven. Je kunt je dus afvragen hoe effectief ze zijn zodra het virus muteert...

Dus tenzij ze met een "ouderwets" vaccin komen met een afgezwakt of dood virus er in, ben ik bang dat de reactie te specifiek zal zijn.

Ik ben verder geen medicus, maar dit is wat ik haal uit alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen (tot en met de clinical trials aan toe). Mijn vertrouwen in de DNA / mRNA vaccins is vrij laag, dus het geld dat Duitsland uitgeeft daaraan (Curevac) is waarschijnlijk weggegooid en onze investering in het vaccin van Oxford is ook twijfelachtig (ze hebben hem een nieuw naampje gegeven, maar het is nog steeds ChAdOx1 nCoV-19 en de uitslagen van de clinical trial waren niet overtuigend... gegevens over de antistoffen bij juist de ouderen en kwetsbaren ontbreekt, dierproeven leidden alsnog tot ziekte maar met milder beloop).

In principe geloof ik wel dát een vaccin kan werken... maar de tijdlijn is nu erg kort, waardoor de experimentele technieken voorrang krijgen, omdat die beloven sneller tot een resultaat te komen... terwijl de klassieke vaccins waarschijnlijk beter werken, maar dan duurt het jaren voordat we een goed vaccin hebben.

En dan is de pandemie waarschijnlijk al redelijk uitgedoofd...

Kort samengevat: ik denk dat een goed werkend vaccin te laat beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Net eens door de update van vandaag heen gelezen, en als ik 't goed lees is er tot nu toe pas 1 COVID-opname bekend sinds 12 juni (nl. de 16e); Zou er nog steeds zoveel vertraging inzitten? Of is de groep die zo ziek wordt en vanwege COVID opgenomen moet worden inmiddels zo klein aan 't worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

rik86 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:08:Of is de groep die zo ziek wordt en vanwege COVID opgenomen moet worden inmiddels zo klein aan 't worden?
Ik begin echt de indruk te krijgen dat het virus aan het afzwakken is. Het aantal ziekenhuisopnames en overlijden is de afgelopen week al elke dag op één hand te tellen, en er is geen trend van toename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:08:
Net eens door de update van vandaag heen gelezen, en als ik 't goed lees is er tot nu toe pas 1 COVID-opname bekend sinds 12 juni (nl. de 16e); Zou er nog steeds zoveel vertraging inzitten? Of is de groep die zo ziek wordt en vanwege COVID opgenomen moet worden inmiddels zo klein aan 't worden?
Er zit een forse vertraging op, incombinatie met definitie-kwestie wat een opname is. Op NICE-IC zie je dat er dagelijks een handvol mensen opgenomen wordt (+20 verdachte)

De grootste groep die overlijd wordt niet opgenomen in het ziekenhuis. (vanaf mei-data): In de groep 80-85 jaar overlijdt 1/3 van de bevestigde gevallen, terwijl nog geen 1 op de 10 wordt opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

rik86 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:08:
In heel juni zijn er nog maar +/- 50 opnames in het ziekenhuis,
Minder dan 3 per dag dus gemiddeld.

Verder zijn de cijfers soms wat moeilijk te duiden, of die nieuwe patient van 23 mei bijvoorbeeld pas gisteren getest terwijl die al sinds 23 mei in het ziekenhuis lag, of is de melding dat de patient op 23 mei was opgenomen pas vandaag gedaan etc.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
YakuzA schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:25:
[...]

In heel juni zijn er nog maar +/- 50 opnames in het ziekenhuis,
Minder dan 3 per dag dus gemiddeld.

Verder zijn de cijfers soms wat moeilijk te duiden, of die nieuwe patient van 23 mei bijvoorbeeld pas gisteren getest terwijl die al sinds 23 mei in het ziekenhuis lag, of is de melding dat de patient op 23 mei was opgenomen pas vandaag gedaan etc.
Inderdaad. Het duurt een aantal weken tot zelfs maanden voordat je het effect ziet. En of een maatregel werkt.

Wat duidelijk is dat niet iedereen zich laat testen. En dat mensen het zo blijkbaar prima vinden. Straks krijgen we nog de verandering van seizoen en dat mag je hopen dat deze typische instelling verdwijnt. Ik vrees van niet.
Stoney3K schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Ik begin echt de indruk te krijgen dat het virus aan het afzwakken is. Het aantal ziekenhuisopnames en overlijden is de afgelopen week al elke dag op één hand te tellen, en er is geen trend van toename.
Tja, ik reageer hier niet meer in dit topic juist vanwege dit soort reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door MoldyInko op 18-06-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MoldyInko schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:41:
[...]
Wat duidelijk is dat niet iedereen zich laat testen. En dat mensen het zo blijkbaar prima vinden. Straks krijgen we nog de verandering van seizoen en dat mag je hopen dat deze typische instelling verdwijnt. Ik vrees van niet.
Dat iedereen zich niet laat testen komt natuurlijk ook doordat maar een deel het screeningsgesprek bij de GGD door komt. Als je geen klachten hebt, dan hoef je sowieso niet op een test te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

rik86 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Aan de andere kant, de kans op besmetting is weer niet zo heel groot; 1,6% van de mensen die zich vorige week heeft laten testen bleek Corona te hebben; En ik vermoed dat hoe ernstiger de klachten, hoe groter de kans dat iemand zich laat testen.

Neemt niet weg dat 't aantal verkouden mensen dat zich er weinig van aan trekt wel toeneemt; Aan de andere kant, m'n oudste (5,5 jaar, groep 2) hebben we gisteren en vandaag 'ziek' thuis gehouden, want die heeft lichte verkoudheidsklachten; Beetje keelpijn, beetje snotterig; Kwart van z'n klas zit daarmee thuis. Ik acht de kans dat 1 van hen corona heeft echt zeer minimaal. Maar ik acht de kans wel heel groot dat er vorige week gewoon 1tje met verkoudheidsklachten wél op school is geweest...
Mijn dochter is na een week school, zwemles, scouting ook verkouden. Maandag getest, woensdag de uitslag (negatief). Toch laten testen, juist omdat ze zoveel contact heeft gehad. Vandaag is mijn vrouw getest (zelfde klachten, docent, op verzoek van werkgever).
Die zijn de hele week het huis niet uit geweest.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.nu.nl/amsterd...ool-flink-toegenomen.html

Een factor 10 stijging is wel fors te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dit soort cijfers liegen niet lijkt mij, tenzij ze in het rioolwezen ook een dubbele agenda hebben.
https://www.kwrwater.nl/actueel/covid-19-publicaties/
Aan de andere kant... zet covid-19 in je onderzoek en je haalt er gegarandeerd de (internationale) pers mee.
Da's ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Een ander artikel dat wat uitgebreider is dan het nu artikel: https://www.nemokennislin...loopt-op-meldt-het-riool/

Afbeeldingslocatie: https://assets.kennislink.nl/system/files/000/251/609/large/rioolgrafiekadam.png?1592466679

Let vooral op de exponentiele indeling van de y-as. De huidige stijging hoeft niks te betekenen, maar we gaan het zien.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar niets aan de hand hoor, want slechts 1 persoon bij de demonstratie was maar besmet en niet eens besmettelijk!!!11einzeinz! }:| Dat slechts 3 lui van de 14000 man zich heeft laten testen zeggen ze er maar gemakshalve niet bij. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Bart-Willem schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:56:
[...]

Maar niets aan de hand hoor, want slechts 1 persoon bij de demonstratie was maar besmet en niet eens besmettelijk!!!11einzeinz! }:| Dat slechts 3 lui van de 14000 man zich heeft laten testen zeggen ze er maar gemakshalve niet bij. :/
Maar is dat zo? En zijn er aanwijzingen dat mensen met klachten zich niet laten testen?

Zou het niet gewoon kunnen dat het risico in de buitenlucht meevalt en we een keer geluk hebben gehad dat het kwartje inderdaad niet de verkeerde kant op gevallen is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ZieMaar! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:06:
[...]

Maar is dat zo? En zijn er aanwijzingen dat mensen met klachten zich niet laten testen?
Ik kan me voorstellen dat iemand die aan de demonstratie heeft meegedaan niet erg gemotiveerd is om zich bij klachten te laten testen en zo de tegenstanders van die demo gelijk te geven. En de overgrote meerderheid van de deelnemers valt buiten de risicogroep en zal niet de IC op moeten, ze kunnen ongemerkt ziek zijn.

Als er inderdaad een hoop besmettingen zijn opgelopen zal je wat later de mensen gaan zien die de deelnemers besmet hebben en die geen reden hebben zich niet te laten testen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
IJzerlijm schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Ik kan me voorstellen dat iemand die aan de demonstratie heeft meegedaan niet erg gemotiveerd is om zich bij klachten te laten testen en zo de tegenstanders van die demo gelijk te geven. En de overgrote meerderheid van de deelnemers valt buiten de risicogroep en zal niet de IC op moeten, ze kunnen ongemerkt ziek zijn.

Als er inderdaad een hoop besmettingen zijn opgelopen zal je wat later de mensen gaan zien die de deelnemers besmet hebben en die geen reden hebben zich niet te laten testen.
Als je kijkt naar het aantal besmettelijke personen in Nederland was er, statistisch gezien, hooguit 1 op de dam, misschien 2.

Dat nu een van de demonstranten positief getest is wil net perse zeggen dat hij het op de dam opgelopen heeft....

[ Voor 7% gewijzigd door T7D_Sneezy op 19-06-2020 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40

Yucon

*broem*

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Als je kijkt naar het aantal besmettelijke personen in Nederland was er, statistisch gezien, hooguit 1 op de dam, misschien 2.

Dat nu een van de demonstranten positief getest is wil net perse zeggen dat hij het op de dam opgelopen heeft....
Dat klopt op zich wel, maar dat rioolwater is wel een heel ongemakkelijk feitje in deze..

[ Voor 16% gewijzigd door Yucon op 19-06-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Veel bedrijven werken minder thuis. Er zullen meer dagjes mensen zijn. Attracties, terrassen en restaurants zijn weer open, etc. Voor dat ongemakkelijke feitje kunnen nog talloze andere redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ZieMaar! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:48:
Veel bedrijven werken minder thuis. Er zullen meer dagjes mensen zijn. Attracties, terrassen en restaurants zijn weer open, etc. Voor dat ongemakkelijke feitje kunnen nog talloze andere redenen zijn.
Klinkt leuk om het op die manier te downplayen, maar dan zou je die ontwikkeling ook in andere steden zien. Maar die zie je amper tot niet. En dus gaat die vlieger niet op.

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Dat klopt op zich wel, maar dat rioolwater is wel een heel ongemakkelijk feitje in deze..
Niet echt, omdat die test niet hiervoor gebruikt kan worden, dat staat er gewoon bij. Misschien lag het ook wel aan het onweer en kwamen er daardoor wat oude onbesmettelijke stukjes virus-rna los, wie weet. Of lag het aan 1 enkele moskee/kerk/cafe wat open ging. Het gaat ook maar om ~50 deeltjes ofzo, waar dit er eerst meer dan 1000 waren.

En over die ene besmetting: De kans dat het om een false positive gaat is sowieso al groter dan de kans dat het om een daadwerkelijk besmet persoon gaat als er geen viability test is gedaan vanwege Bayes en het achterblijven van los, onbesmettelijk virus-rna. En de kans is ook groot dat de besmetting niet op de dam was. Dus die ene zegt niks.

Het lijkt erop dat mensen graag willen vasthouden aan het pad dat is uitgezet en daarom maar aan de kleinste strohalmen blijven vasthouden om dat te kunnen blijven geloven. In werkelijkheid is het aantal bekende corona-ziekenhuisopnames op datum sinds afgelopen zaterdag exact 1. En zelfs daar is waarschijnlijk geen goede test gedaan, dus die ene is niet eens 100% zeker..

Als we eerlijk naar de data kijken, dan zou je gewoon moeten concluderen dat er geen meetbaar coronarisico op de dam is geweest, in ieder geval niet een die ernstig genoeg was voor een ziekenhuisopname. En de meest logische reden daarvoor is dat het buiten in de zon en wind was, en dat we buiten corona-seizoen zitten.

Dus protesten buiten die worden ontruimt/verboden vanwege de 1,5 meter worden niet verboden vanwege aantoonbaar gezondheidsgevaar.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pedorus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Het lijkt erop dat mensen graag willen vasthouden aan het pad dat is uitgezet en daarom maar aan de kleinste strohalmen blijven vasthouden om dat te kunnen blijven geloven. In werkelijkheid is het aantal bekende corona-ziekenhuisopnames op datum sinds afgelopen zaterdag exact 1. En zelfs daar is waarschijnlijk geen goede test gedaan, dus die ene is niet eens 100% zeker..
Ten eerste zit er een hele grote vertraging op de RIVM data, ten 2e is het een RIVM definitie. Het NICE geeft gewoon dagelijks de opnames in het ziekenhuis en op de IC weer.. Het aantal nieuwe opnames is al weken stabiel (laag), maar absoluut geen 0. (altijd nog 3-5 IC-opnames op een dag)

https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:48:
kan allemaal. Maar als je naar het rioolwater kijkt (al is het niet zo betrouwbaar), is de kans het in Amsterdam op te lopen toch groter dan eerder. Of het nu komt van een toerist op het terrasje, of van iemand die er woont is niet van belang.

btw... Het % van besmetting per test duikt inmiddels wel onder de 1%. Ondanks meer testen, minder gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

Dus toch nog een meerdaags dancefestival deze zomer.

https://www.parool.nl/wer...anders-die-gaan~bbcb765e/
Servisch dancefestival gaat door: ‘Heel naïef van de Nederlanders die gaan'
Het ministerie vraagt Nederlandse festivalgangers heel goed na te denken of het wel verstandig is om in augustus naar Servië af te reizen voor een groot dancefestival.

Het bekroonde Exit Festival is al jaren een gevestigde naam in het Europese festivalcircuit en zeer in trek bij Nederlandse festivalgangers vanwege de aantrekkelijke programmering, de gemakkelijke busreizen vanuit eigen land.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ericplan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:28:
Dus toch nog een meerdaags dancefestival deze zomer.

https://www.parool.nl/wer...anders-die-gaan~bbcb765e/
Servisch dancefestival gaat door: ‘Heel naïef van de Nederlanders die gaan'
Het ministerie vraagt Nederlandse festivalgangers heel goed na te denken of het wel verstandig is om in augustus naar Servië af te reizen voor een groot dancefestival.

Het bekroonde Exit Festival is al jaren een gevestigde naam in het Europese festivalcircuit en zeer in trek bij Nederlandse festivalgangers vanwege de aantrekkelijke programmering, de gemakkelijke busreizen vanuit eigen land.
Wat is er mis met wat gezonde buitenlucht en de stralende Servische zomer?
Zo'n festival, waar je ruimte om te dansen en te bewegen hebt, is op geen enkele manier te vergelijken met een skihut waar je op elkaar geperst en zonder fatsoenlijke ventilatie lam volk in hun oor schreeuwt en ondertussen 8 omstaanders in hun gezicht sproeit.
Zeker wanneer ze het aantal bezoekers met 1/3 te verminderen, buiten alle andere ingestelde voorzorgsmaatregelen en uitgebreide security, een bezoek aan een druk Vondelpark mag toch ook?
Qua festivaloppervlakte en organisatie is dat festival stukken beter geregeld dan bijvoorbeeld een manifestatie op de Dam en dat kan dus wel in Nederland. Vooral heel hard foei roepen vanuit het Parool en wijzen naar die gekke enge wereld buiten de ring van Amsterdam...

Er is altijd wel een viroloog met een passende mening te vinden is een van de grootste zekerheden die we sinds de coronacrisis hebben.
Het is ook niet alsof Nederland het nou zo goed gedaan heeft in vergelijking met de rest van de wereld dus een beetje bescheidenheid in het beschuldigen van andere landen vind ik wel op zijn plaats.

Ik kan mij nog een vervelend studentenclubje uit Groningen herinneren die een ware genocide zouden veroorzaken met hun skitrip volgens de diverse deskundologen. Zij gingen doelbewust op een brandhaard af.
Dat viel achteraf ook nogal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pedorus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:00:
[...]
Dus protesten buiten die worden ontruimt/verboden vanwege de 1,5 meter worden niet verboden vanwege aantoonbaar gezondheidsgevaar.
Ze worden niet ontruimd om een andere reden. De veiligheidsregio's voeren (terecht) het uitgezette beleid uit. Die worden niet verwacht om op de stoel van een epidemioloog te gaan zitten en in te schatten of demonstratie A wel zou kunnen en demonstratie B niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 16:57

[Jules]

Confusion in confusion

Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Ze worden niet ontruimd om een andere reden. De veiligheidsregio's voeren (terecht) het uitgezette beleid uit. Die worden niet verwacht om op de stoel van een epidemioloog te gaan zitten en in te schatten of demonstratie A wel zou kunnen en demonstratie B niet.
Dat is toch ook niet de rol van die epidemioloog? Die gaat toch niet over demonstratie A of B?
De veiligheidregio maakt die inschatting. Als dat niet om de 1,5 meter is, dan zou je een andere reden verwachten.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[Jules] schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Dat is toch ook niet de rol van die epidemioloog? Die gaat toch niet over demonstratie A of B?
De veiligheidregio maakt die inschatting. Als dat niet om de 1,5 meter is, dan zou je een andere reden verwachten.
In dit geval was het een "demonstratie" waar ze ook DJ's hadden uitgenodigd en ze er dus een verkapt festival van wilde maken. Lijkt me logisch dat de veiligheidsregio dan aan de bel trekt -- die heeft ook duidelijk gezegd dat de demonstratie doorgang kon vinden als ze zich aan de regels zouden houden die de veiligheidsregio zelf had gesteld.

Of er in het wel of niet overtreden van de 1,5 meter wel of geen aantoonbaar gezondheidsgevaar is, is een inschatting die de veiligheidsregio niet moet maken. Die moet gewoon de 1,5 meter handhaven.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 19-06-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stoney3K schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Totdat mensen weer beginnen met massaal reizen, ik ben benieuwd hoe lang het nog goed gaat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:24:
[...]

In dit geval was het een "demonstratie" waar ze ook DJ's hadden uitgenodigd en ze er dus een verkapt festival van wilde maken. Lijkt me logisch dat de veiligheidsregio dan aan de bel trekt -- die heeft ook duidelijk gezegd dat de demonstratie doorgang kon vinden als ze zich aan de regels zouden houden die de veiligheidsregio zelf had gesteld.

Of er in het wel of niet overtreden van de 1,5 meter wel of geen aantoonbaar gezondheidsgevaar is, is een inschatting die de veiligheidsregio niet moet maken. Die moet gewoon de 1,5 meter handhaven.
Met "rappers" is het een demonstratie en met DJ's opeens een festival? Aparte redenatie.
Dan mogen ze de trommelaars en djembé spelers die je bij iedere betoging ziet ook wel over dezelfde kam scheren.
Ik vind dit nogal selectief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Met "rappers" is het een demonstratie en met DJ's opeens een festival? Aparte redenatie.
Dan mogen ze de trommelaars en djembé spelers die je bij iedere betoging ziet ook wel over dezelfde kam scheren.
Ik vind dit nogal selectief.
Er is natuurlijk een verschil tussen rappers die niet komen in de functie van rapper, maar daar alleen staan als woordvoerder, en DJ's die hun hele soundsystem mee nemen. Die zijn er alleen bij gehaald als publiekstrekker.

Als Paul Elstak en DJ Jean gewoon alleen als persoon daar waren, en niet met een compleet podium, draaitafels en lichtset, was er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Er is natuurlijk een verschil tussen rappers die niet komen in de functie van rapper, maar daar alleen staan als woordvoerder, en DJ's die hun hele soundsystem mee nemen. Die zijn er alleen bij gehaald als publiekstrekker.

Als Paul Elstak en DJ Jean gewoon alleen als persoon daar waren, en niet met een compleet podium, draaitafels en lichtset, was er niks aan de hand.
Op de Dam was er geen podium, geen audioversterking en waren "artiesten" niet uitgenodigd als spreker/publiekstrekker? Als ik daar in mijn eentje mijn mening zou gaan staan schreeuwen trek ik toch echt minder volk dan wanneer ik een succesvolle rapmiljonair zou zijn met een lading volgers/fans.

Het is gewoon precies hetzelfde spelletje wat nu verboden wordt en wat voor mensen met een bepaald "privillege" blijkbaar toegestaan is.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voorlopig nog gewoon tegen massale bijeenkomsten in Nederland, of ze nou merendeels blank of donker gekleurd zijn maar we leven hier wel in een samenleving met wetten die voor iedereen gelden, ongeacht kleur of boodschap.
Demonstreren is blijkbaar een groot goed, dan mag iedereen van dat recht genieten en niet alleen clubjes met welgevallige meningen of een bepaalde politieke overtuiging.

(die DJ's nemen echt geen soundsystem mee hoor :+ , Jan komt niet verder dan een USB stickje, zelfs een platenkoffer is allang niet meer nodig)

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 19-06-2020 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Op de Dam was er geen podium, geen audioversterking en waren "artiesten" niet uitgenodigd als spreker/publiekstrekker? Als ik daar in mijn eentje mijn mening zou gaan staan schreeuwen trek ik toch echt minder volk dan wanneer ik een succesvolle rapmiljonair zou zijn met een lading volgers/fans.
Die artiesten stonden daar niet als artiest om muziek te maken, maar om te spreken. Er kwam niemand naartoe om rapper X op te zien treden.

In Den Haag werd het juist aangekondigd als een mini-festival met optredens van DJ Jean en DJ Paul Elstak. Hadden ze dat niet gedaan, dan had de demonstratie gewoon doorgang kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het is gewoon precies hetzelfde spelletje wat nu verboden wordt en wat voor mensen met een bepaald "privillege" blijkbaar toegestaan is.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voorlopig nog gewoon tegen massale bijeenkomsten in Nederland, of ze nou merendeels blank of donker gekleurd zijn maar we leven hier wel in een samenleving met wetten die voor iedereen gelden, ongeacht kleur of boodschap.
Demonstreren is blijkbaar een groot goed, dan mag iedereen van dat recht genieten en niet alleen clubjes met welgevallige meningen of een bepaalde politieke overtuiging.

(die DJ's nemen echt geen soundsystem mee hoor :+ , Jan komt niet verder dan een USB stickje, zelfs een platenkoffer is allang niet meer nodig)
Als ze op de Dam hadden verwacht dat er 10.000 mensen zouden komen had die ook verboden geworden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

De AV-verhuurders mogen toch hun werk niet meer doen? Dan zal Jean toch echt zijn oude drive-in aanhanger uit het stof moeten trekken die al sinds 1989 in zijn schuur staat te roesten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:11:
[...]

De AV-verhuurders mogen toch hun werk niet meer doen? Dan zal Jean toch echt zijn oude drive-in aanhanger uit het stof moeten trekken die al sinds 1989 in zijn schuur staat te roesten :+
Die mogen prima hun werk doen, er is alleen geen werk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:12:
[...]

Die mogen prima hun werk doen, er is alleen geen werk meer.
Ssst. Komt die trailer van Jean ook nog een keer buiten met die oude blauwe SA kasten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:05:
Ten eerste zit er een hele grote vertraging op de RIVM data, ten 2e is het een RIVM definitie.
Het blijkt maar weer dat je weinig kan aantonen als je geen goede data hebt. En iets dat niet aantoonbaar is, dat heeft weinig met wetenschap te maken maar meer met ofwel groepsdenken ofwel religie. En onze grondwet kent geen mogelijkheid om een demonstratie te ontruimen/verbieden op basis van dat soort onaantoonbare gronden.

Overigens had ik het nog over de dam, maar ik zal consistent zijn: Ook voor komende zaterdag en zondag zouden demonstraties niet verboden mogen worden vanwege een regel die buiten na ruim 3 maanden van 'nood' nog steeds niet aangetoond kan worden. Ik zie dat ze oproepen tot liefde en vertrouwen, en mij benieuwen wat de rechter er van vindt.

Wat mij betreft overtreed Johan de grondwet en moet die opstappen. Het is ook erg opvallend dat bij problemen over het malieveld nu "malieveld" trending is ipv Johan, en in Amsterdam Halsema de schuld krijgt. Of er al dan niet DJs komen, een van de zwaarst getroffen beroepen overigens, gaat over de inhoud van de demonstratie en VVDer Johan valt alleen daarmee al volledig door de mand. En hij kan niet doorverwijzen: De 1,5 meter is ingesteld door de veiligheidsregio waar Johan voorzitter van is, argumenten daarvoor moeten dus van diezelfde veiligheidsregio afkomen.
offtopic:
Johan ipv Remkes is hierbij het analoog aan Femke :+

Er passen op 1,5 meter afstand veel meer dan 10.000 mensen op het malieveld, en desnoods is er het Zuiderpark. Dus die aantallen zijn ook geen argument. Ik zal er overigens zondag niet bij zijn, ik ga vaderdag vieren, dat lijkt me verstandiger. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als je zou lezen dan had je ook gezien dat het protest op het Malieveld niet is verboden vanwege de 1,5 meter regel, maar omdat het het karakter van een festival krijgt wat in de noodverordening is verboden.
Volgens de veiligheidsregio komt dat ook doordat er optredens van bekende dj's gepland staan. Die maken dat bekend via hun eigen kanalen, waardoor er ook mensen op het evenement afkomen die na de lockdown van de afgelopen maanden weer een muziekfestijn willen meemaken.

"Wij hebben laten weten ons te willen houden aan de anderhalve meter", zegt Engel. "Dat hebben we de politie gezegd en we roepen de deelnemers ook op dat te doen. Maar we kunnen niet handhaven, dat is voorbehouden aan de politie."

"Het recht op demonstratie is een groot goed, maar het Malieveld is niet van elastiek", meent Remkes. "In de gemeente Den Haag bestaat geen openbare ruimte die de hoeveelheid mensen die de organisatie heeft opgetrommeld veilig kan herbergen en daarom verbied ik de bijeenkomst." Hij wijst erop dat dergelijke massa-evenementen tot 1 september niet zijn toegestaan.
https://nos.nl/artikel/23...stappen-naar-rechter.html

Overigens verspreekt Remkes zich hier gigantisch omdat hij stelt dat massa-evenementen tot 1 september niet zijn toegestaan, dat verbod is voor onbepaalde tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 19-06-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Observaties uit Duitsland, uiteraard N=1. Formeel moet men daar (waar ik was) 2m afstand houden. Netto doet men dat buiten minder dan bij ons in de supermarkt. Mondkapjes worden inderdaad in winkels wel gedragen, maar elk mondkapje mag, en op en af met winkel in en uit, dus veel aanraakmomenten. En men houd binnen echt geen enkele afstand, want mondkapje.

Op die manier denk ik niet dat ze echt iets toevoegen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
Kunnen we niet gewoon lekker Flevoland aanwijzen als coronamaatregelvrij zone ofzo? Kunnen alle mensen die het allemaal maar grote onzin vinden lekker daarheen. Hekje eromheen en klaar.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:22:
Observaties uit Duitsland, uiteraard N=1. Formeel moet men daar (waar ik was) 2m afstand houden. Netto doet men dat buiten minder dan bij ons in de supermarkt. Mondkapjes worden inderdaad in winkels wel gedragen, maar elk mondkapje mag, en op en af met winkel in en uit, dus veel aanraakmomenten. En men houd binnen echt geen enkele afstand, want mondkapje.

Op die manier denk ik niet dat ze echt iets toevoegen.
Behalve dat zoiets dus wel werkt tegen geproest en gespetter in slecht ventilerende winkels, zolang je je handen keurig wast zijn die contactoppervlakken een erg laag risico.
De met consumptie blaffende Duitser heb je als winkelend publiek, maar ook als winkelier/personeel, nu wat minder van te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:02:
maar omdat het het karakter van een festival krijgt wat in de noodverordening is verboden.
Maar dat is toch gewoon een andere verwoording voor dat DJs er een podium zouden krijgen? En dat is precies wat ik zeg. VVDer Johan geeft eerst DJs effectief een beroepsverbod als voorzitter van de veiligheidsregio. Vervolgens mogen ze niet protesteren. Hij treed 1 juli af en dat lijkt mij zeer terecht. ;)

In Duitsland heeft meerdere malen een rechter een protest toch toegestaan, in Nederland gebeurd dat niet met een woordvoerder die vooral het woord 'eh' kent. Het groepsdenken zit er goed ingebakken en dat is ernstig.. Het zou ook mooi zijn om te zien welke onderbouwing voor de noodzaak van 1,5 meter is gegeven.
Mugwump schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:40:
Kunnen we niet gewoon lekker Flevoland aanwijzen als coronamaatregelvrij zone ofzo? Kunnen alle mensen die het allemaal maar grote onzin vinden lekker daarheen. Hekje eromheen en klaar.
Ik weet niet waar jij leeft, maar op straat zie ik een meerderheid die echt geen 1,5 meter afstand houdt, zoals minister Grapperhaus. Misschien is het een regel die alleen voor anderen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pedorus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Maar dat is toch gewoon een andere verwoording voor dat DJs er een podium zouden krijgen? En dat is precies wat ik zeg. VVDer Johan geeft eerst DJs effectief een beroepsverbod als voorzitter van de veiligheidsregio. Vervolgens mogen ze niet protesteren.
DJ's die voor een vol podium muziek staan te draaien zodat ze er een feestje van maken, noem ik niet protesteren. Je protesteert ook niet tegen de wegenverkeerswet door met zijn allen door rood te rijden.

Als ze alleen maar een praatje kwamen houden over waarom hun beroep het moeilijk heeft, had ik er zeker begrip voor, maar nu heeft de organisatie van zondag een muziekprogramma opgezet, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:46:
[...]

DJ's die voor een vol podium muziek staan te draaien zodat ze er een feestje van maken, noem ik niet protesteren. Je protesteert ook niet tegen de wegenverkeerswet door met zijn allen door rood te rijden.

Als ze alleen maar een praatje kwamen houden over waarom hun beroep het moeilijk heeft, had ik er zeker begrip voor, maar nu heeft de organisatie van zondag een muziekprogramma opgezet, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Kermisklanten protesteren met kermiswagens op het Malieveld, dat mag gewoon, touringcarchauffeurs protesteren met bussen op het Malieveld, ook dat wordt toegestaan maar wanneer een dj met muziek erbij wil protesteren mag dat opeens niet meer?

Alle demonstraties worden zo ongeveer opgeleukt met muziek of ander publiekstrekkend/sfeerverhogend vermaak, zelfs de demo voor de Stopera in het kader van "Femke moet blijven" had trommelaars en op heel veel demo's wordt gewoon gedanst en gesprongen op opzwepende muziek, een stiltedemo is echt zeldzaam.
Optredens tussen sprekers is eerder regel dan uitzondering, of denk je dat een vol Malieveld urenlang naar een preek gaat staan te luisteren?

(btw laat in vredesnaam dhr. Engelaar vooral plaatjes draaien en niet gaan praten, da's echt beter voor iedereen ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:41:
[...]

Kermisklanten protesteren met kermiswagens op het Malieveld, dat mag gewoon, touringcarchauffeurs protesteren met bussen op het Malieveld, ook dat wordt toegestaan maar wanneer een dj met muziek erbij wil protesteren mag dat opeens niet meer?
Je kan het toch met mij eens zijn als Jean en Paul Elstak op hun eigen social media adverteren met "zondag treed ik op op het Malieveld" en er dus mensen specifiek voor de DJ-optredens komen en niet voor de demonstratie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:52:
[...]

Je kan het toch met mij eens zijn als Jean en Paul Elstak op hun eigen social media adverteren met "zondag treed ik op op het Malieveld" en er dus mensen specifiek voor de DJ-optredens komen en niet voor de demonstratie?
En mensen komen volgens jou niet naar een "spittende" Akwasi op een podium?
Groen Links riep ook op om de Dam te overcrowden, waarom mogen DJ's op hun manier dan niet zorgen voor wat extra publiek?
Dat meten met 2 maten zouden onze regenten eens af moeten leren.

Zelf vind ik het sowieso een nogal onzalig plan om grote mensenmassa's en massale bijeenkomsten te faciliteren, maar blijkbaar is het recht op demonstratie nogal heilig en dan moet je ook 1 lijn trekken.
Sinds 1 juni is er blijkbaar een precedent geschapen en dan kan je niet terugkrabbelen als de manifestatie je ff niet zo goed uitkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 19-06-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Reed vanmiddag vanuit Den Bosch naar Amsterdam en de witte nummerborden waren ongeveer 1:1 met de gele.

Nu kom ik niet zo veel meer op de weg, dus wellicht was dit al maar viel wel erg op.

Dus de grenzen zijn weer open zijn én er ook volop gebruik van lijkt te worden gemaakt. Kijk ik wel van op.

Denk goed nieuws voor de hotels enzo. Vraag me wel af hoe dit gaat lopen qua mogelijke verspreiding. Of we hier wat van gaan merken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
Er is geen huurverhoging topic, icm het Corona virus.
Ik heb na 6 jaar ongeveer de maximale huurverhoging gekregen.
Huurverhoging (jaar 1 t/m 5 totaal = 22 euro) Huurverhoging (2020 )= (maximaal bedrag 30 euro)
Ik snap dat het Corona gebeuren op de backburner zit maar de huursverhogingen is volgens mij landelijk.
moet ik een nieuw topic aanmaken?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
PalingDrone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:58:
[...]

En mensen komen volgens jou niet naar een "spittende" Akwasi op een podium?
Groen Links riep ook op om de Dam te overcrowden, waarom mogen DJ's op hun manier dan niet zorgen voor wat extra publiek?
Dat meten met 2 maten zouden onze regenten eens af moeten leren.

Zelf vind ik het sowieso een nogal onzalig plan om grote mensenmassa's en massale bijeenkomsten te faciliteren, maar blijkbaar is het recht op demonstratie nogal heilig en dan moet je ook 1 lijn trekken.
Sinds 1 juni is er blijkbaar een precedent geschapen en dan kan je niet terugkrabbelen als de manifestatie je ff niet zo goed uitkomt.
Het is allereerst natuurlijk aan individuele burgemeester om een afweging te maken. Er is geen "regenten overleg" waarbij alle burgemeesters in Nederland gezamenlijk afspreken hoe ze optreden. Remkes is niet Halsema.

Afgezien daarvan is het laten optreden van artiesten wel van een wezenlijk andere orde dan iemand bij een demonstratie een inhoudelijk relevant verhaal laten houden, of dat nou "gespit" wordt of niet. Remkes beroept zich op het feit dat het door de optredens meer een evenement is dan een demonstratie en krijgt daarin gelijk van de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
PalingDrone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Behalve dat zoiets dus wel werkt tegen geproest en gespetter in slecht ventilerende winkels, zolang je je handen keurig wast zijn die contactoppervlakken een erg laag risico.
De met consumptie blaffende Duitser heb je als winkelend publiek, maar ook als winkelier/personeel, nu wat minder van te vrezen.
De vraag is of je significant meer te vrezen hebt zonder maskers. En het antwoord daarop lijkt vooral ‘nee’ te zijn, in elk geval in de context waar we het hier over hebben.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zozo, voor het eerst in lange tijd nul (bevestigde) doden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Barrycade schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:05:
Reed vanmiddag vanuit Den Bosch naar Amsterdam en de witte nummerborden waren ongeveer 1:1 met de gele.

Nu kom ik niet zo veel meer op de weg, dus wellicht was dit al maar viel wel erg op.

Dus de grenzen zijn weer open zijn én er ook volop gebruik van lijkt te worden gemaakt. Kijk ik wel van op.

Denk goed nieuws voor de hotels enzo. Vraag me wel af hoe dit gaat lopen qua mogelijke verspreiding. Of we hier wat van gaan merken of niet.
Ik denk dat Duitsland meer te vrezen heeft voor ons dan andersom.

De oversterfte lag hier vele malen hoger (zie Euromomo) en we hebben vergeleken met Duitsland meer besmettingen, ondanks dat in Duitsland veel meer getest wordt.

49.593 op 17,28 miljoen mensen = 0,29% positief in NL
192.000 op 83,02 miljoen mensen = 0,23% positief in DE

Kijk je naar het aantal doden:

6.090 in Nederland
8.961 in Duitsland

Dan valt op dat er iets niet klopt en wij dus waarschijnlijk veel meer besmettingen hebben, procentueel gezien.

Maak je dus niet te druk om die Duitsers ;) Ze kunnen zich beter zorgen maken om ons en hun eventuele "tweede golf", omdat ze de eerste nauwelijks gehad hebben.

PS
Ik ben op papier ook Duitser, maar tel mezelf in deze situatie even als Nederlander gezien ik hier al sinds 1989 woon. Bedoel alleen te zeggen dat ik mij nu meer zorgen zou maken als ik in Duitsland zou wonen dan andersom.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 22-06-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De oversterfte vindt voor een groot deel plaats in een groep mensen die de deur niet uit kan, laat staan naar Duitsland reizen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Barrycade schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:05:
De grenzen zijn nooit dicht geweest. Rondom pasen en pinksteren werden ook duitsers vriendelijk gevraagd weer terug te gaan maar dwingend kon dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:20:
De oversterfte vindt voor een groot deel plaats in een groep mensen die de deur niet uit kan, laat staan naar Duitsland reizen.
Ja maar die groep leeft niet in een bubbel (zelfs al sluit je ze op in dat verpleeghuis, dan komt alsnog het personeel langs met een tekort aan beschermingsmiddelen etc).

Nog even ter aanvulling:

https://www.statista.com/...-per-million-inhabitants/

Nederland aantal doden per miljoen inwoners 353.43.
Duitsland 107.26.

Dat zegt echt wel iets over hoe hoog de verspreiding is geweest. En ondanks dat dit om een hele vervelende reden is, denk ik dat in Nederland daardoor nu hopelijk meer mensen met weerstand ertegen zijn. Waardoor een tweede / volgende golf hier hopelijk milder verloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 22-06-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:26:
[...]

De grenzen zijn nooit dicht geweest. Rondom pasen en pinksteren werden ook duitsers vriendelijk gevraagd weer terug te gaan maar dwingend kon dit niet.
Het kon wel, maar de politiek wilde dat niet ivm economisch belang van grenzen met duitsland open. :)

Daarna kan de KMar en Douane idd niet de Duitsers tegenhouden :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2020 15:18 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Zijn er al statistieken over de totale oversterfte in DE?
Naar ik van verschillende mensen die veel werken met LUX & DE gehoord heb sterven er daar opvallend veel mensen aan longonstekingen omdat een coronatest niet nodig was.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Ja maar die groep leeft niet in een bubbel (zelfs al sluit je ze op in dat verpleeghuis, dan komt alsnog het personeel langs met een tekort aan beschermingsmiddelen etc).

Nog even ter aanvulling:

https://www.statista.com/...-per-million-inhabitants/

Nederland aantal doden per miljoen inwoners 353.43.
Duitsland 107.26.

Dat zegt echt wel iets over hoe hoog de verspreiding is geweest. En ondanks dat dit om een hele vervelende reden is, denk ik dat in Nederland daardoor nu hopelijk meer mensen met weerstand ertegen zijn. Waardoor een tweede / volgende golf hier hopelijk milder verloopt.
Een immuniteit van 10% in brabant (en 5.5% overall) zet geen zoden aan de dijk mbt tot het voorkomen van een 2e golf.. Het aantal doden in bepaalde regio's (rond Uden/Oss) geeft alleen maar aan dat de rest van Nl vrijwel niet geraakt is.

Een 2e golf gaat nooit voorkomen worden zonder maatregelen (mogelijk verbod evenmenten al genoeg), contactonderzoek of uiteraard een vaccin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jebus4life schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:47:
Naar ik van verschillende mensen die veel werken met LUX & DE gehoord heb sterven er daar opvallend veel mensen aan longonstekingen omdat een coronatest niet nodig was.
https://www.euromomo.eu/

Correctie: duitsland levert geen data aan als land.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 22-06-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Jebus4life schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:47:
Enige wat ik weet waar je (makkelijk) kan kijken is https://www.euromomo.eu/ maar alleen de deelstaat Hessen en Berlijn doen hier aan mee. Helaas hebben ze op de site geen excess mortality per land staan alleen een z-score maar hoe die nou precies berekend wordt gaat mij boven de pet ondanks de uitleg die er bij staat.

Verder was er aan het begin van de uitbraak ook hier op GOT al discussie over de cijfers van Duitsland en volgens mij is daar eigenlijk nooit een goed antwoord op gekomen maar het kwam er op neer dat de grote vraag was hoe doden geregistreerd werden: sterft iemand aan covid of aan bv een longaansteking en wat zet je als doodsoorzaak neer op de akte? Er waren signalen dat vooral dat laatste gebeurde en die personen dus buiten de corona statistieken vielen maar dat is echt puur in mijn herrinnering dus neem het met een grote korrel zout.

@MikeyMan Niet tegelijk posten hé!! Of ik moet gewoon niet zo lang doen over het maken van een post, kan ook natuurlijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 22-06-2020 16:06 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:57:
[...]
Een immuniteit van 10% in brabant (en 5.5% overall) zet geen zoden aan de dijk mbt tot het voorkomen van een 2e golf.. Het aantal doden in bepaalde regio's (rond Uden/Oss) geeft alleen maar aan dat de rest van Nl vrijwel niet geraakt is.

Een 2e golf gaat nooit voorkomen worden zonder maatregelen (mogelijk verbod evenmenten al genoeg), contactonderzoek of uiteraard een vaccin.
Ik beweer ook niet dat we hem gaan voorkomen, alleen dat hij mogelijk milder zal verlopen.

Om de simpele reden dat de besmettingspaden in principe altijd grotendeels hetzelfde zijn. Brabant was met de Mexicaanse griep ook erg populair. Dat heeft iets te maken met de gezelligheid daar :) Dus voor een volgende golf zou je verwachten dat het daar ook weer meer is dan in andere delen van het land, enzovoorts.

Maar omdat er nu meer mensen een mate van immuniteit hebben (hoeveel is onduidelijk, maar het zal vast beter dan niks zijn... ondanks dat die antistoffen na 3 maanden alweer grotendeels weg zijn), zou je verwachten dat het minder hard gaat.

Ik kan even de link niet vinden, maar om "groepsimmuniteit" te bereiken, hoeft niet iedereen het gehad te hebben. Ook niet 70%, maar moeten simpelweg de infectieketens doorbroken zijn... dus de mensen die het meestal doorgeven moeten immuun zijn (de reizigers, de Carnaval vierders, het uitgaanspubliek, etc, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Lethalis schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Ik kan even de link niet vinden, maar om "groepsimmuniteit" te bereiken, hoeft niet iedereen het gehad te hebben. Ook niet 70%, maar moeten simpelweg de infectieketens doorbroken zijn... dus de mensen die het meestal doorgeven moeten immuun zijn (de reizigers, de Carnaval vierders, het uitgaanspubliek, etc, etc).
Dat is ook niet een binair iets. Het is niet zo dat wanneer die 60% of 70% bereikt is het virus ineens de volgende dag verdwenen is, maar de kans dat je besmet raakt wordt wel progressief kleiner.

Je zou dus ook de immuniteit kunnen blijven monitoren en aan de hand daarvan bepaalde maatregelen in bepaalde regio's wel of niet versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU182c6EWt5wr3zQdDYw3bTyKYg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mb1cc38kRWSDviCcwxAVuwOI.jpg?f=user_large

Deze is nu actief blijkbaar
https://www.bbc.com/news/technology-52740131

Bij Iphone (sinds 13.5.1)
-Ga naar Instellingen
-Dan naar Privacy
-Dan naar Gezondheid
-Blootstelling COVID-19

BIJ ANDROID:
- Kijk op je telefoon bij: Instellingen.
- Klik op Google-Instellingen
Daar vind je de app:
BLOOTSTELLINGSMELDINGEN VOOR COVID-19
- Klik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek van het telefoonschermpje.
- Druk op: Gebruik en Diagnostische Gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:58

basvn

Breezand - NHN

kevlar01 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:10:
[Afbeelding]

Deze is nu actief blijkbaar
https://www.bbc.com/news/technology-52740131

Bij Iphone (sinds 13.5.1)
-Ga naar Instellingen
-Dan naar Privacy
-Dan naar Gezondheid
-Blootstelling COVID-19

BIJ ANDROID:
- Kijk op je telefoon bij: Instellingen.
- Klik op Google-Instellingen
Daar vind je de app:
BLOOTSTELLINGSMELDINGEN VOOR COVID-19
- Klik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek van het telefoonschermpje.
- Druk op: Gebruik en Diagnostische Gegevens.
niet actief, want hij staat uitgeschakeld.

alleen de onderliggende API is dus geinstalleerd.
en dat is sinds je de update 13.5.1 hebt (2 weken terug?)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En werkt blijkbaar ook op Android alleen in combinatie met een app. Dus gaat puur om het framework.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:17:
En werkt blijkbaar ook op Android alleen in combinatie met een app. Dus gaat puur om het framework.
Dit dus. Genoeg aluhoedjes die nu denken "dat we gestalkt worden!!!11einzeinz" maar het is gewoon een ingebakken iets doordat er landen zijn waar een app wel (veel) in gebruik is. Alsof Android en iOS speciaal voor Nederland geschreven is. :') :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Nou ja de voorbereidingen zijn getroffen. Inderdaad niet actief, maar kan dus vrij gemakkelijk actief gemaakt worden.

In een enquête van onlangs was te zien dat de meeste mensen geen app willen gebruiken of überhaupt gaan installeren, vandaar dat ik het postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:58

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:17:
op IOS ook.

Active app:
No installed app.

tevens, er is 1 app per land, die deze functie mag gebruiken
Als je met je telefoon vanuit de 'Instellingen' op 'Google' tikt, dan vind je 'Blootstellingsmeldingen voor COVID-19'. Het nepbericht beweert dat die nieuwe functie alvast zonder toestemming verbindingen legt met andere telefoons om aan contactonderzoek te doen en gebruikers meldingen te geven, maar niets is minder waar. De functie die Google heeft uitgerold, werkt alleen in combinatie met een applicatie voor contactonderzoek, net zoals Google ook zelf aangeeft als je het nieuwe menu in de instellingen opent: "Installeer of configureer een deelnemende app om blootstellingsmeldingen voor COVID-19 in te schakelen", staat daar te lezen.
Stuk text gaat over een android device trouwens
bron

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat Duitsland meer te vrezen heeft voor ons dan andersom.
In Duitsland is R0 op het moment 2.88(!), in Nederland ligt het ver onder de 1, dus ik denk dat we op het moment een stuk meer te vrezen hebben van Duitsland ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
anandus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:10:
[...]
In Duitsland is R0 op het moment 2.88(!), in Nederland ligt het ver onder de 1, dus ik denk dat we op het moment een stuk meer te vrezen hebben van Duitsland ;)
Zolang ze die 700 s(ch)lagers en die ene flat een beetje isoleren valt het voor ons waarschijnlijk allemaal wel mee, terwijl uit de droge getallen iets heel anders lijkt te ontstaan.
De gemiddelde Duitser die naar zijn eigen huisje of boot in Nederland gaat zal echt niet zo snel hoestend op een massademonstratie verschijnen in ons land.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
anandus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:10:
[...]
De R0 zo weergeven zonder de context erom heen is niet helemaal juist. Hoge R komt puur door intensief testen in het slachthuis. In NL zal de R nu ook veel vaker fluctueren ivm de zeer lage aantallen ziekenhuisopnames, maar ik zie de grote kranrenkoppen alweer voor me zodra de R even boven de 1 komt. R moet je altijd in context zien met de aantallen, zonder dat heb je er zo goed als niet aan. Erg jammer dat dat niet vaker benadrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Duitsland meer doden heel anders en, zoals je ook ziet nu in slachthuizen en bij ons met carnaval, zijn Corona uitbraken ene regionaal iets. Dan helpt het als je veel regio’s hebt, dat compenseert voor slachthuizen en carnaval. Hadden wij nog 3 of 4 noordelijke provincies gehad, dan was t plaatje al heel anders geweest. Of als Brabant gewoon bij België had gehoord...

Al met al gaat het in Europa heel goed momenteel, in tegenstelling tot een aantal plekken in de rest van de wereld. De uitbraken die er zijn, zijn vooral rondom dicht op elkaar wonende arbeidsmigranten en dat zie je vooral terug in het aantal besmettingen, niet in ziekenhuisopnames of sterftecijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:31:
Of als Brabant gewoon bij België had gehoord...
Ga mensen nu niet op gekke ideeën brengen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net corona test laten doen. Beetje snotterig en keelpijn. Ik verwacht er niks van maar toch beetje burgerplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou er wordt vandaag weer besloten of voetbalstadia weer open mogen. Nou vind ik dat wel een erg dom idee. De 1.5 meter zou moeten worden gehandhaafd maar hebben we nou niet al genoeg beelden gezien uit het buitenland waar dat ook het idee was, maar bij een goal de hele tribune toch op een kluitje stond? Voetbal 'is emotie' zoals ze dat zo mooi zeggen :').

Blijkt ook dat die handgel bij veel winkels niet deugt, dat verbaast me nou ook weer helemaal niks. Ik neem nog steeds altijd een klein sprayflesje mee met 70% alcohol, weet ik tenminste dat het goed is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:39:
Nou er wordt vandaag weer besloten of voetbalstadia weer open mogen. Nou vind ik dat wel een erg dom idee.
Ik weet ook niet of dat slim is, dan denk ik dat een volle bioscoopzaal minder risico is dan een stadion met een "1,5 meter regel" die maar half gehandhaafd kan worden.

Het zou sowieso al een hoop schelen als de wedstrijden weer gespeeld worden en op TV komen, dan gaan mensen misschien meer in de kroeg kijken, maar dat is nog altijd minder risico dan 15.000 man in een stadion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Ik weet ook niet of dat slim is, dan denk ik dat een volle bioscoopzaal minder risico is dan een stadion met een "1,5 meter regel" die maar half gehandhaafd kan worden.

Het zou sowieso al een hoop schelen als de wedstrijden weer gespeeld worden en op TV komen, dan gaan mensen misschien meer in de kroeg kijken, maar dat is nog altijd minder risico dan 15.000 man in een stadion.
Precies. Nou snap ik het wel maar ik mag hopen dat er nu wel écht wordt gehandhaafd. Gaan supporters over de streep, dan geen toeschouwers meer.

Heel veel gaat nu natuurlijk goed, tot zover zijn er op 20 juni bijvoorbeeld voor het eerst geen doden gevallen, maar ik heb het idee dat veel mensen er echt veel te laks van worden. Kijk even wat er in Duitsland is gebeurd. Het risico blijft natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Thomas schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Precies. Nou snap ik het wel maar ik mag hopen dat er nu wel écht wordt gehandhaafd. Gaan supporters over de streep, dan geen toeschouwers meer.

Heel veel gaat nu natuurlijk goed, tot zover zijn er op 20 juni bijvoorbeeld voor het eerst geen doden gevallen, maar ik heb het idee dat veel mensen er echt veel te laks van worden. Kijk even wat er in Duitsland is gebeurd. Het risico blijft natuurlijk.
Dat lakse inderdaad, de laatste week ook meerdere mensen uit o.a. horeca die roepen dat we maar een test moeten gaan doen met paar duizend man die dan geen 1.5 m meer hoeven houden omdat het in hun branche anders niet werkt. Dan vraag ik mij echt af hoe egoïstisch je bent, want er is bijna nergens ter wereld dat die 1.5m niet geld en waar het was, zoals Florida, hebben ze een ontzettend grote terugslag gehad en dat was ook door elk weldenkend mens voorspeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pompi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Dat lakse inderdaad, de laatste week ook meerdere mensen uit o.a. horeca die roepen dat we maar een test moeten gaan doen met paar duizend man die dan geen 1.5 m meer hoeven houden omdat het in hun branche anders niet werkt. Dan vraag ik mij echt af hoe egoïstisch je bent, want er is bijna nergens ter wereld dat die 1.5m niet geld en waar het was, zoals Florida, hebben ze een ontzettend grote terugslag gehad en dat was ook door elk weldenkend mens voorspeld.
Ik denk dat niet het "gebruik je gezonde verstand en hou afstand" motto het probleem is, maar het feit dat Nederland het weer met BOA's wil handhaven en er boetes op wil uitdelen. De horeca zal er ook weinig problemen mee hebben als ze alleen de excessen zoals Feestcafé Bert aanpakken, en niet Kees en Karel die 1 meter 20 van elkaar af zitten aan de bar terwijl de rest van de kroeg bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ja de horeca is me wat op dit moment. Moet zeggen dat het hier in Leiden heel goed gaat voor zover ik kan zien, m.n. omdat de gemeente alle terrassen flink laat uitbreiden. Ik snap de horeca overigens wel, je kan echt niet verkopen dat mensen wel lekker het vliegtuig in mogen en blijkbaar zijn de hallen op schiphol ook veel te vol, maar in de horeca mag het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Thuis werkend, met doorbetaling van loon(aanname), roepen dat iemand anders niet zo moet zeuren terwijl er dit jaar een negatief inkomen dreigt is niet egoïstisch? Ik ben het met je eens dat je voorzichtig moet zijn maar de financiële consequenties daarvan afschuiven naar individuele personen is niet netjes. We gaan er dit jaar bijna alleemaal iets op achteruit, maar voor sommige is het gat wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Thomas schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:21:
Ja de horeca is me wat op dit moment. Moet zeggen dat het hier in Leiden heel goed gaat voor zover ik kan zien, m.n. omdat de gemeente alle terrassen flink laat uitbreiden. Ik snap de horeca overigens wel, je kan echt niet verkopen dat mensen wel lekker het vliegtuig in mogen en blijkbaar zijn de hallen op schiphol ook veel te vol, maar in de horeca mag het allemaal niet.
Mwa, als in de horeca iedereen op het terras ook met mondkapje gaat zitten, mag het vast wel van de overheid.
Maar vermoed dat de horeca dat niet wil, en dus niet aanbied bij het praten met de overheid over de regels.

En ja, ik snap best wel dat biertjes hijsen met een mondkapje op niet te doen is :+

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-06-2020 15:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:21:
Ja de horeca is me wat op dit moment. Moet zeggen dat het hier in Leiden heel goed gaat voor zover ik kan zien, m.n. omdat de gemeente alle terrassen flink laat uitbreiden.
Vanaf je thuiswerkplek is het soms makkelijk praten, maar stel je eens voor dat je jaren lang gewerkt hebt om je droom te verwezenlijken, en dat is namelijk om een klein eetcafétje te runnen ergens in de stad.

Loopt het eindelijk een beetje leuk, krijg je dit voor je neus, en dan is het gewoon alsof de hemel naar beneden komt vallen, want als ondernemer sta je dan echt machteloos.

Wat je niet moet vergeten, is dat er genoeg horeca-ondernemers zijn die het niet om de massale winst gaat maar ook omdat het iets is wat ze zelf graag doen en wat in hun bloed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
jadjong schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Thuis werkend, met doorbetaling van loon(aanname), roepen dat iemand anders niet zo moet zeuren terwijl er dit jaar een negatief inkomen dreigt is niet egoïstisch? Ik ben het met je eens dat je voorzichtig moet zijn maar de financiële consequenties daarvan afschuiven naar individuele personen is niet netjes. We gaan er dit jaar bijna alleemaal iets op achteruit, maar voor sommige is het gat wel erg groot.
Ik ben er niet tegen om een cafe of restaurant te vullen zolang je 1.5m afstand houdt, maar helemaal geen afstand meer is vragen om problemen en zoals ik al zei heeft o.a. Florida dat al uitgewezen. Daarnaast kan je als zo'n persoon wel zeggen we gaan het met duizend man proberen, maar je vergeet dan wel mooi dat deze mensen niet alleen daar naartoe gaan en verder niet met andere mensen in contact komen wat dus kan realiseren in een mogelijk veel grotere groep mensen die mogelijk besmet kunnen raken. Verder denk ik dat een slimme ondernemer wel andere manieren kan bedenken om nog een enigszins normale omzet te draaien, met onder andere ook zo'n groter terras.

Daarnaast is je aanname ook fout, want toen dit begon zou ik juist met een baan beginnen en is inmiddels dat aanbod ingetrokken door het bedrijf en teer ik in op mijn spaarpotje en potje voor plotselinge uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
YakuzA schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:50:
[...]

Mwa, als in de horeca iedereen op het terras ook met mondkapje gaat zitten, mag het vast wel van de overheid.
Maar vermoed dat de horeca dat niet wil, en dus niet aanbied bij het praten met de overheid over de regels.

En ja, ik snap best wel dat biertjes hijsen met een mondkapje op niet te doen is :+
Zeker als ze dezelfde soort luchtfiltratie systemen in de horeca gaan inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pompi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Zeker als ze dezelfde soort luchtfiltratie systemen in de horeca gaan inbouwen.
Ga dat nu niet te hard roepen, straks gaan ze nog een hele boom ophangen over het rookverbod. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
4 mensen om mij heen (zus, een van onze beste vrienden en 2 mensen van de hobby club) hebben na hun besmetting ernstige luchtwegklachten overgehouden.

Al deze mensen zijn al 2 maanden coronavrij, maar lopen bij de fysio (mijn zus nu zelfs terug naar een specialist in het ziekenhuis) en kunnen hoogstens naar het eind van de straat en terug lopen.

Mogelijk is dit permanente longschade.

Ik durf niet te denken (naast het leed voor deze mensen) wat dit zou betekenen voor de economie als we opeens een significant percentage chronisch zieken bij komen.

Zijn hier al cijfers over / goede artikelen?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Infectieradar begon leuk, maar die deelde de gegevens iets te makkelijk. :+ Ik herken die luchtwegklachten. Heb er in het dagelijks leven gelukkig geen last van en hoef niet behandeld te worden maar een ballon opblazen blijft na tien weken zonder ziekteverschijnselen nog altijd een opgave. Best raar voor iemand die niet rookt en een gemiddelde conditie had. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59

Pierre

Van nature lui!

Ik vraag het even in het andere topic.

[ Voor 64% gewijzigd door Pierre op 24-06-2020 19:23 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
nvm

[ Voor 110% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 24-06-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:35
Mijn werkgever heeft gisteren aangegeven dat vanaf 1 juli het gewoon weer volle bak is op kantoor. Dus niets geen gedeelde bezetting meer of zo. Ik wil zelf graag de 1.5 meter aanhouden maar zie niet in hoe dat mogelijk is op de locatie waar ik werk. Daar zijn de hallen etc ook gewoon te smal voor. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee nu moet. :?
Pagina: 1 ... 71 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?