Dus, bedrijven hebben gemiddeld genomen een minder grote buffer nodig dan de consument, en komen toch in de problemen. Toegegeven, ik heb geen idee hoeveel consumenten nu direct in de problemen raken/geraakt zijn, maar de opmerking dat bedrijven minder gezond lijken te zijn dan gedacht is dan toch volledig terecht?!BoB_HenK schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:50:
[...]
Nogal wiedes, aangezien niet iedereen (bedrijf of individu) in hetzelfde schuitje zit. Sommige bedrijven zien een minder groot verschil dan consumenten. Andere bedrijven zien echter weer een veel groter verschil in relatieve zin dan consumenten.
Weer andere bedrijven, zoals de HEMA, krabbelen economisch gezien net weer wat op en krijgen nu te maken met forse omzetdalingen, terwijl vastgoed en FTE verplichtingen wel gewoon doorlopen. Die kunnen we laten zinken onder het motto "had je maar reserves moeten hebben", of we kunnen ze proberen te ondersteunen zodat duizenden mensen niet zonder baan eindigen.
Wat betreft de IC's is het Draaiboek pandemie behoorlijk helder, zeker paragraaf 4 over de triage in een crisissituatie (in het draaiboek ook wel fase 3 genoemd).hoevenpe schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:26:
[...]
Azarkan had in tegenstelling tot Asscher wel opgelet, die herhaalde dat verder opschalen waarschijnlijk niet mogelijk is. Hoe ziet 'code zwart' er inderdaad uit?
Be yourself, no matter what they say ...
De redenatie dat consument een grotere buffer nodig heeft dan bedrijf of andersom volg ik niet helemaal.Jackssonss schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:53:
[...]
Dus, bedrijven hebben gemiddeld genomen een minder grote buffer nodig dan de consument, en komen toch in de problemen. Toegegeven, ik heb geen idee hoeveel consumenten nu direct in de problemen raken/geraakt zijn, maar de opmerking dat bedrijven minder gezond lijken te zijn dan gedacht is dan toch volledig terecht?!
Ik heb geen idee wat je verwachting was m.b.t. de gezondheid van bedrijven of hoe weerbaar je denkt dat het gemiddelde bedrijf is of zou moeten zijn, blijkbaar sluit het in ieder geval niet aan bij hoe de realiteit zich nu ontvouwt. Mij verbaasde de recente ontwikkelingen me in ieder geval weinig
Dat thuiswerken komt me wel zeer goed uit. Financieel al niet te breed dus kon een webcam die ik niet gebruikte te koop zetten.
(All the best to the sick and RIP dead ppl).
(All the best to the sick and RIP dead ppl).
Volgens nu.nl is het zelfs zo dat deze twee personen ernstige onderliggende gezondheidsproblemen hadden.Liveshort schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:51:
[...]
Van de eerste 40-er / 30-er, zie https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus/data. Dat er meer gaan volgen is niet meer dan logisch, gezien de curve waar we in zitten. Er gaan nog een hoop mensen overlijden voordat we door de crisis heen zijn, en statistisch gezien gaan daar ook 0-40 jarigen bijzitten. Tel daarbij op dat het voor deze leeftijdsgroep minder snel duidelijk is of ze het gaan halen of niet dan voor de oudere leeftijdsgroepen, dus het is in lijn der verwachting dat we nu pas de eerste doden in deze jongere leeftijdsgroep betreuren.
https://www.nu.nl/coronav...we-ziekenhuisopnames.html. Zie laatste alinea.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik zeg niet dat consumenten een grotere buffer moeten hebben dan bedrijven of andersom, maar dat het, zo lijkt het, dat veel bedrijven een zeer beperkte buffer hebben.BoB_HenK schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:00:
[...]
De redenatie dat consument een grotere buffer nodig heeft dan bedrijf of andersom volg ik niet helemaal.
Ik heb geen idee wat je verwachting was m.b.t. de gezondheid van bedrijven of hoe weerbaar je denkt dat het gemiddelde bedrijf is of zou moeten zijn, blijkbaar sluit het in ieder geval niet aan bij hoe de realiteit zich nu ontvouwt. Mij verbaasde de recente ontwikkelingen me in ieder geval weinig
Dit verbaast me niet, maar hierboven werd aangegeven dat het logisch is dat bedrijven in de problemen komen omdat ze een grotere buffer nodig zouden hebben dan consumenten en dat lijkt me dus niet zo.
Covid Trends: https://aatishb.com/covidtrends/
Coïtus ergo sum
Het is vermoeiend om uit te leggen dat je consumenten en bedrijven niet zomaar kunt vergelijken......Jackssonss schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:41:
[...]
Hmm, van consumenten wordt toch verwacht dat je een buffer hebt van een aantal maanden om een periode zonder inkomsten, maar met gelijke uitgaven, te kunnen overbruggen? Bij bedrijven gaat het absoluut gezien over grotere bedragen, maar relatief gezien is er toch niet per se een verschil?! Sterker nog, bedrijven zien hun inkomsten wellicht met 100% terugvallen, maar maken ook kans op compensatie in de loonkosten. Die mogelijkheid heeft de consument niet.
Ik heb nog wel voor 2 jaar aan financiële buffer en als ik echt op een houtje zou gaan bijten misschien wel voor 3 jaar. Het zou in mijn ogen vrij absurd zijn als mijn werkgever een dergelijke buffer gaat aanhouden.bszz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:14:
[...]
Het is vermoeiend om uit te leggen dat je consumenten en bedrijven niet zomaar kunt vergelijken......
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Voeg daar bij dat consumenten in beginsel altijd inkomsten hebben, hetzij loon, hetzij een uitkering. De buffer waaraan gerefereerd wordt is berekend op bijvoorbeeld een wasmachine die kapot gaat of een onverwachte dure reparatie van een auto, niet op het wegvallen van de inkomsten.Mugwump schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:18:
[...]
Ik heb nog wel voor 2 jaar aan financiële buffer en als ik echt op een houtje zou gaan bijten misschien wel voor 3 jaar. Het zou in mijn ogen vrij absurd zijn als mijn werkgever een dergelijke buffer gaat aanhouden.
Man man man... Wilders weer door aan het drammen over code zwart en gelijke behandeling voor iedereen... Mooie teksten, maar niet haalbaar. Er wordt nu al triage gepleegd, en dat zal alleen maar erger worden.
Nu gaat Marijnissen denk ik even om garanties vragen.
Nu gaat Marijnissen denk ik even om garanties vragen.
Steeds vroegere triage voor (met name) IC patienten. Direct gevolg is dat er meer mensen overlijden door gebrek aan IC-zorg. Mogelijk (afhankelijk van het triage proces) wel met een hogere overlevingskans van hen die wel op de IC belanden.
Triage is de ultieme gelijke behandeling van iedereen....MikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:25:
Man man man... Wilders weer door aan het drammen over code zwart en gelijke behandeling voor iedereen... Mooie teksten, maar niet haalbaar. Er wordt nu al triage gepleegd, en dat zal alleen maar erger worden.
Hij zal wel geschrokken zijn dat Krol daar eerder van de week al over begon.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ho wacht, weet je zeker dat hij het niet had over gelijke behandeling van alle nederlanders met 1 paspoort?MikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:25:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Precies en van mijn inkomsten kan ik eigenlijk alleen op de hypotheeklasten niets bezuinigen. Op alles van energielasten tot luxe-artikelen valt te bezuinigen.bszz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:24:
[...]
Voeg daar bij dat consumenten in beginsel altijd inkomsten hebben, hetzij loon, hetzij een uitkering. De buffer waaraan gerefereerd wordt is berekend op bijvoorbeeld een wasmachine die kapot gaat of een onverwachte dure reparatie van een auto, niet op het wegvallen van de inkomsten.
Mijn werkgever zou nog relatief makkelijk kunnen bezuinigen op opleidingsbudgetten (maar dit is juist ook weer de uitgelezen tijd om mensen die geen werk hebben iets aan bijscholing te laten doen) en daarna wordt het al vrij snel hakken in de personeelskosten. Sterker nog, daar is al mee begonnen door geen mensen meer aan te nemen en contracten van mensen in hun proeftijd per direct te beëindigen. Als de situatie niet verbetert dan gaan de mensen met tijdelijke contracten eraan moeten geloven.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Chocomel.... ik had het kunnen weten
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Waarom kan Wimbledon eigenlijk niet doorgaan?
Zeker in het enkelspel zijn er toch weinig problemen zonder publiek. Twee spelers op een aparte kant, een scheidsrechter in een hoge stoel, zelfs de lijnrechters staan al ruim anderhalve meter uit elkaar, enkel de ballenkinderen strategisch neerzetten en ballen aangooien en geen handdoeken van spelers vasthouden.
Zeker in het enkelspel zijn er toch weinig problemen zonder publiek. Twee spelers op een aparte kant, een scheidsrechter in een hoge stoel, zelfs de lijnrechters staan al ruim anderhalve meter uit elkaar, enkel de ballenkinderen strategisch neerzetten en ballen aangooien en geen handdoeken van spelers vasthouden.
Daarmee vergeet je alleen even de rest van de mensen die nodig zijn om zo'n toernooi te organiseren.sambalbaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:24:
Persbericht, zie met name het vetgedrukte deel:
It is with great regret that the Main Board of the All England Club (AELTC) and the Committee of Management of The Championships have today decided that The Championships 2020 will be cancelled due to public health concerns linked to the coronavirus epidemic. The 134th Championships will instead be staged from 28 June to 11 July 2021.
Uppermost in our mind has been the health and safety of all of those who come together to make Wimbledon happen – the public in the UK and visitors from around the world, our players, guests, members, staff, volunteers, partners, contractors, and local residents – as well as our broader responsibility to society’s efforts to tackle this global challenge to our way of life.
Since the emergence of the coronavirus (COVID-19) outbreak in January, we have followed guidance from the UK Government and public health authorities in relation to our year-round operations, alongside developing an understanding of the likely trajectory of the outbreak in the UK. This has enabled analysis of the impact of the Government restrictions on the usual commencement in April of the significant preparations required to stage The Championships, either on the original date of 29 June, or at a later date in the summer of 2020.
These considerations are particularly related to the concerns brought about by mass gatherings and the strain on the medical and emergency services, as well as movement and travel restrictions both within the UK and around the world. With the likelihood that the Government’s measures will continue for many months, it is our view that we must act responsibly to protect the large numbers of people required to prepare The Championships from being at risk – from the training of ball boys and girls to thousands of officials, line judges, stewards, players, suppliers, media and contractors who convene on the AELTC Grounds – and equally to consider that the people, supplies and services legally required to stage The Championships would not be available at any point this summer, thus ruling out postponement.
Following a series of detailed deliberations on all of the above, it is the Committee of Management’s view that cancellation of The Championships is the best decision in the interests of public health, and that being able to provide certainty by taking this decision now, rather than in several weeks, is important for everyone involved in tennis and The Championships. Members of the public who paid for tickets in the Wimbledon Public Ballot for this year’s Championships will have their tickets refunded and will be offered the chance to purchase tickets for the same day and court for The Championships 2021. We will be communicating directly with all ticket-holders.
In addition, we have taken account of the impact that this decision will have on those who rely on The Championships – including the players and the tennis community in Britain and around the world – and we are developing plans to support those groups, working in partnership with the LTA and the other leadership bodies in global tennis. This also applies to our loyal staff, to whom we take our responsibility very seriously.
Ian Hewitt, AELTC Chairman, commented: “This is a decision that we have not taken lightly, and we have done so with the highest regard for public health and the wellbeing of all those who come together to make Wimbledon happen. It has weighed heavily on our minds that the staging of The Championships has only been interrupted previously by World Wars but, following thorough and extensive consideration of all scenarios, we believe that it is a measure of this global crisis that it is ultimately the right decision to cancel this year’s Championships, and instead concentrate on how we can use the breadth of Wimbledon’s resources to help those in our local communities and beyond. Our thoughts are with all those who have been and continue to be affected by these unprecedented times.”
Richard Lewis CBE, AELTC Chief Executive, commented: “While in some ways this has been a challenging decision, we strongly believe it is not only in the best interests of society at this time, but also provides certainty to our colleagues in international tennis given the impact on the grass court events in the UK and in Europe and the broader tennis calendar. We have appreciated the support of the LTA, and the ATP, WTA and ITF in coming to this decision, and our friends and partners who stage these grass court events that are so important in the build up to Wimbledon. I would like to thank the UK Government and public health authorities for their guidance and support, and we will do whatever we can to assist their efforts in tackling the crisis.
“Finally, I would like to thank all those who love Wimbledon for their understanding of these unique and unquestionably challenging circumstances. It is your passion for The Championships that has shaped our event over the years, and will continue to do so, and we look forward to preparing a fantastic Championships for 2021.”
Our efforts will now be focused on contributing to the emergency response and supporting those affected by the coronavirus crisis. We have begun distributing medical equipment and offered the use of our facilities to the NHS and to the London Resilience Partnership, the collection of agencies in London fighting the battle against COVID-19. We are working with the local authorities in Merton and Wandsworth, particularly on food distribution, and we are distributing food supplies through our partnership with City Harvest.
Our charity, the Wimbledon Foundation, is offering funding support to our local communities through our partnership with the London Community Foundation, and more broadly for the London and UK population through our partnership with the British Red Cross, the Foundation’s emergency response charity.
voetbal kan ook wel. gewoon elkaar de bal toespelen. In Wit Rusland gaat de competitie ook gewoon door. En het publiek is daar immuun voor corona. Ken best tochsambalbaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:24:
Je komt net van de zuidpool en nog geen nieuws gezien neem ik aan?
@Leon Zwiers als de gemiddelde (!) Ligtijd 23 dagen is... Moet je dat dan sowieso wel willen?
Alles langer dan een week lijkt me erg veel eigenlijk...
Begrijp dan zeer wel dat er vaak niet behandeld wordt. En begrijp dan niet dat die focus zo moet blijven liggen op die ic plekken.
Mis dat ook enorm in dit debat nu.
Begrijp dan zeer wel dat er vaak niet behandeld wordt. En begrijp dan niet dat die focus zo moet blijven liggen op die ic plekken.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2020 17:35 ]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben ondertussen wel redelijk klaar met alle reacties die ik overal lees op nieuwsberichten over het virus. Je weet dat je er niet naar moet kijken, maar toch klik je er dan weer op en kun je je niet bedwingen.
Heel Nederland is ineens viroloog en weet het uiteraard beter dan het RIVM. De overheid is de duivel en had gewoon een miljoenmiljard complete IC bedden moeten hebben. Iedereen moet ik lockdown, behalve zijzelf. Openheid en transparantie is een groot goed, maar ik begin ondertussen te geloven dat men beter af is met minder informatie en zeker geen dagelijkse cijfers.
Wat betreft het aantal plekken op de IC en gebrek en materiaal en personeel. Daar zou in de toekomst defensie misschien een mooie rol in kunnen spelen. In plaats van dat we ons telkens laten mengen in allerlei conflicten, zouden we ons leger beter kunnen inzetten voor nog meer hulp bij oorlogen en rampen. Waarom niet een aantal compleet uitgeruste marineschepen met een flinke capaciteit aan ziekenhuisbedden met alle benodigde zaken en ook uitgerust voor andere rampen. In tijde van rust in Nederland kunnen deze schepen ondersteuning bieden bij rampen, vluchtelingenkampen, etc. Is er weer een eng virus, dan kunnen we de schepen in Nederland gebruiken als extra capaciteit voor Nederland. Of is dit een heel vreemde gedachte?
In plaats van extreem veel apparatuur en ziekenhuisbedden te hebben die je eens in de X jaar nodig hebt, kun je hier dan altijd gebruik van maken voor hulp. De kosten hiervoor kan je halen uit de bedragen die we nu overmaken voor ontwikkelingshulp.
Heel Nederland is ineens viroloog en weet het uiteraard beter dan het RIVM. De overheid is de duivel en had gewoon een miljoenmiljard complete IC bedden moeten hebben. Iedereen moet ik lockdown, behalve zijzelf. Openheid en transparantie is een groot goed, maar ik begin ondertussen te geloven dat men beter af is met minder informatie en zeker geen dagelijkse cijfers.
Wat betreft het aantal plekken op de IC en gebrek en materiaal en personeel. Daar zou in de toekomst defensie misschien een mooie rol in kunnen spelen. In plaats van dat we ons telkens laten mengen in allerlei conflicten, zouden we ons leger beter kunnen inzetten voor nog meer hulp bij oorlogen en rampen. Waarom niet een aantal compleet uitgeruste marineschepen met een flinke capaciteit aan ziekenhuisbedden met alle benodigde zaken en ook uitgerust voor andere rampen. In tijde van rust in Nederland kunnen deze schepen ondersteuning bieden bij rampen, vluchtelingenkampen, etc. Is er weer een eng virus, dan kunnen we de schepen in Nederland gebruiken als extra capaciteit voor Nederland. Of is dit een heel vreemde gedachte?
In plaats van extreem veel apparatuur en ziekenhuisbedden te hebben die je eens in de X jaar nodig hebt, kun je hier dan altijd gebruik van maken voor hulp. De kosten hiervoor kan je halen uit de bedragen die we nu overmaken voor ontwikkelingshulp.
@wolly_a de gedachte is niet zo heel gek maar niet alle landen staan de springen om ons leger binnen te laten. Dit is typisch een rol voor een NGO zoals het Rode Kruis/Maan en Artzen zonder Grenzen.
Maar misschien moeten we eens nadenken over een redelijk neutrale club die dat zou kunnen doen.
Maar misschien moeten we eens nadenken over een redelijk neutrale club die dat zou kunnen doen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jazeker moet je dat dan willen. Als iemand vitaal is, zijn ze wel een tijd aan het revalideren (en PICS/PTSS verwerking enz) maar daarna kunnen ze door met het leven. Gewoon weer participeren in de maatschappij, familie enz. Wat is dan 23 dagen op een heel mensenleven.MikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:35:
@Leon Zwiers als de gemiddelde (!) Ligtijd 23 dagen is... Moet je dat dan sowieso wel willen?
Kijk, als iemand niet vitaal is, is de kans vrij groot dat ze nog voor het revalideren of tijdens het revalideren overlijden. Dan moet je de IC niet doen, is het middel erger dan de kwaal. En dat zijn meestal ouderen met flinke medische voorgeschiedenis (zoals 90% van de Coronagevallen dus is) maar kunnen ook vrij jonge mensen zijn die dus door medische voorgeschiedenis in kalenderjaren dan wel 40 zijn, maar lichamelijk 85+..
Maar dat is nu precies waar we in NL zo goed in zijn, die overweging maken samen met patiënt, huisarts en familie, en hét belangrijke verschil tussen ons en de omliggende (en vooral de "knoflooklanden" )
Waar ga je de IC-artsen en IC-verpleegkundigen vandaan halen om die drijvende bedden te bezetten? Trek je die weg uit de ziekenhuizen? Of moeten alle soldaten ook IC-verpleegkundigen kunnen zijn?wolly_a schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:36:
Uiteindelijk kan je wel 50.000 bedden hebben, maar je hebt ook de mensen nodig. Je kan ook niet 200.000 mensen ten aller tijden stand-by hebben voor een zeldzame pandemie uitbraak.
Defensie levert handen aan de ziekenhuizen, dus ze worden al ingezet.
Mwjah er zat zo'n investeringstoko achter en die dacht hebben waarschijnlijk hetzelfde gedaan als destijds bij de V&D.autje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:26:
[...]
HEMA heeft ineens geen klanten meer, dus als je dat redelijk vindt dan moet je hier ook begrip voor op kunnen brengen.
Verder is die maatregel m.b.t. de huur natuurlijk ook een beetje voor de bühne. Wat willen die verhuurders nu doen, HEMA voor de rechter slepen? Dan heb je als verhuurder, in deze hele speciale situatie, vrij snel de publieke opinie tegen je. Dus op zich slim gespeeld van HEMA in deze tijden dat alle beetjes helpen.
Vroeger liep de V&D ook niet geweldig, maar guess what? al die mega grote panden waren van hunzelf. Oftewel de huur was 0 Euro: die was er niet. Toen kwam er een investeringstoko en die dachten ja hoe gaan we hier geld aan verdienen.. Ah ik weet het.
Die mega panden die verkopen we, end e V&D huurt ze vervolgens terug.
Dan heb je eenmalig een hele bom duiten, maar daarna kan je lekker elke maand dikke huur betalen.
Dat ging een aantal jaar goed; en van die grote bom duiten hebben ze natuurlijk een behoorlijk deel naar zichzelf over gemaakt. Toen ging het wat slechter, hadden ze die hoge huur erbij en kon de V&D op de fles.
Met andere woorden een financiele toko met korte termijn visie en winsoogmerk voor hunzelf had de boel kapot gemaakt. Kijk onderstaande maar is:
YouTube: Wat NOS u niet vertelde over het failliet van V&D
Wat de V&D gebeurt is, is ook bij de Hema gaande:
https://fashionunited.nl/...vesteerders/2016110727482
[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 01-04-2020 20:03 . Reden: Hema link toegevoegd. ]
Be nice, You Assholes :)
@Leon Zwiers dank weer. Ging me uiteraard niet om die 23 dagen, maar om de weken erna. Is er een max aantal dagen dat op voorhand acceptabel wordt gevonden?
Verwijderd
1. Publiek?sambalbaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:24:
2. Wel eens gezien wat voor organisatie erachter zit? Dat is een megaoperatie. inclusief hotel, transport etc.
3. Alleen al de tv uitzending maken heb je veel personeel nodig, met het risico op besmettingen
Niet echt een grens op voorhand. We hebben de eerste 2 coronapatienten al naar de verpleegafdeling ontslagen ( Na 9 jaar IC toch een van de mooiere momenten van mijn carriere) Eentje lag er 8 dagen, de andere 12. Er zullen ongetwijfeld mensen veel langer gaan liggen dan dat door de bijkomende problemen rondom de coronainfectie. En soms zal je er na een lange opname wellicht achter komen dat het toch niet gaat lukken en achteraf je het wellicht niet had moeten doen, maar dat hoort bij IC. Iedereen die bij ons komt krijgt alle kansen en daar gaan we met zijn allen vol voor.MikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:55:
@Leon Zwiers dank weer. Ging me uiteraard niet om die 23 dagen, maar om de weken erna. Is er een max aantal dagen dat op voorhand acceptabel wordt gevonden?
Je bent meer elke dag aan het evalueren of je nog goeddoet aan doorbehandelen. Zolang de behandeling niet uitzichtloos is gaan we gewoon verder. Het record wat ik persoonlijk heb meegemaakt is bijna 6 maanden aan een stuk op IC. Die persoon is uiteindelijk toch opgeknapt. (was ook een mooi moment om die uiteindelijk weg te zien gaan) In normale tijden kan je zulke mensen nog eens met de wensambulance meenemen om ze een hart onder de riem te steken, maar dat kan nu helaas even niet, maar die tijd komt wel weer.
Ik durf na 2 weken corona IC wel weer met zekerheid te stellen dat ik het mooiste beroep van de wereld heb. Nu de waardering ook nog buiten crisistijd en ik ben gelukkig
Las vandaag een update op de 4daagse website. Die toch al jaren weten dat er kans bestaat op het afgelasten van het evenement. (Was al eerder sprake van dit risico met de mexicaanse griep, de terreurdreiging, etc)
Ze stellen nu dat ze met terugwerkende kracht de voorwaarden hebben aangepast aangaande de terugbetaling bij annulering. (waarbij al de regeling bestond dat je niet alles terugkreeg; 87,50 van de betaalde 100)
De Gelderlander publiceert zelfs een nog bottere kop:
Ze stellen nu dat ze met terugwerkende kracht de voorwaarden hebben aangepast aangaande de terugbetaling bij annulering. (waarbij al de regeling bestond dat je niet alles terugkreeg; 87,50 van de betaalde 100)
50.000 man die 100 euro hebben betaald. Ik vraag me af of iedereen dat als zoete koek gaat slikken. Zeker omdat er al diverse mensen wél hebben geannuleerd, moet de rest daar dan nu voor opdraaien?Voor dit moment betekent dit dat wij genoodzaakt zijn in deze coronacrisis, per direct en met terugwerkende kracht, ons eigen artikel 13 uit het Limiteringsprotocol buiten werking te stellen. Concreet houdt dit in dat er op dit moment geen annuleringen meer worden verwerkt totdat duidelijk is welk deel van het inschrijfgeld we terug kunnen betalen bij afgelasting van de Vierdaagse. Zoals bij veel andere evenementen zal bij een eventuele afgelasting een deel van het inschrijfgeld kunnen worden geretourneerd en een deel niet.
Zo krijg je iedereen wel goed over de zeik.Noodmaatregel: Vierdaagselopers krijgen 100 euro inschrijfgeld niet terug
NIJMEGEN - Deelnemers aan de Vierdaagse die hun inschrijving wegens de coronacrisis willen annuleren, kunnen naar hun geld fluiten. De organisatie heeft een noodmaatregel getroffen en het reglement snel aangepast.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik reageer op de stelling dat 'het van bedrijven niet verwacht mag worden om een buffer aan te houden'. En het gaat hier duidelijk niet om een buffer voor het vervangen van een wasmachine, maar om een periode zonder inkomsten te kunnen overbruggen. Ik zeg dat het voor bedrijven niet per se moeilijker moet zijn om een periode zonder inkomsten te overbruggen dan voor consumenten en ik zie van jouw kant geen argumenten anders dan 'het is vermoeiend om uit te leggen'.bszz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:14:
[...]
Het is vermoeiend om uit te leggen dat je consumenten en bedrijven niet zomaar kunt vergelijken......
Waarbij ik me wel af begin te vragen: Waarom gaan de opnames van TV-programma's in Nederland dan nog wel door? Je kan niet in elke studio 1,5 meter afstand houden.Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:57:
[...]
1. Publiek?
2. Wel eens gezien wat voor organisatie erachter zit? Dat is een megaoperatie. inclusief hotel, transport etc.
3. Alleen al de tv uitzending maken heb je veel personeel nodig, met het risico op besmettingen
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zolang de mensen niet het huis uit kunnen ivm lockdown zie ik geen problemenMistraller schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:16:
Las vandaag een update op de 4daagse website. Die toch al jaren weten dat er kans bestaat op het afgelasten van het evenement. (Was al eerder sprake van dit risico met de mexicaanse griep, de terreurdreiging, etc)
[...]
50.000 man die 100 euro hebben betaald. Ik vraag me af of iedereen dat als zoete koek gaat slikken. Zeker omdat er al diverse mensen wél hebben geannuleerd, moet de rest daar dan nu voor opdraaien?
[...]
Zo krijg je iedereen wel goed over de zeik.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Omdat het (onder andere door mij) al meerdere keren is uitgelegd. En wie zo'n stelling poneert nodig ik uit om als eerste enig onderbouwend rekenwerk te doen....Jackssonss schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:19:
[...]
Ik reageer op de stelling dat 'het van bedrijven niet verwacht mag worden om een buffer aan te houden'. En het gaat hier duidelijk niet om een buffer voor het vervangen van een wasmachine, maar om een periode zonder inkomsten te kunnen overbruggen. Ik zeg dat het voor bedrijven niet per se moeilijker moet zijn om een periode zonder inkomsten te overbruggen dan voor consumenten en ik zie van jouw kant geen argumenten anders dan 'het is vermoeiend om uit te leggen'.
Daar is al behoorlijk in gesneden, zie bijvoorbeeld https://www.totaaltv.nl/n...r-corona-veel-programmas/ en ook https://www.spreekbuis.nl...-samenleving-kunnen-doen/Stoney3K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:23:
[...]
Waarbij ik me wel af begin te vragen: Waarom gaan de opnames van TV-programma's in Nederland dan nog wel door?
Een volgens mij zorgwekkende ontwikkeling die ik al eerder aangehaald heb hier, maar toen ging het nog over Duitsland.
https://nos.nl/l/2329083
Belachelijk inderdaad, eerst snel de voorwaarden aanpassen. Niet netjes inderdaad. Gewoon boycotten in 2021.Mistraller schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:16:
[...]
50.000 man die 100 euro hebben betaald. Ik vraag me af of iedereen dat als zoete koek gaat slikken. Zeker omdat er al diverse mensen wél hebben geannuleerd, moet de rest daar dan nu voor opdraaien?
[...]
Elect a clown, expect a circus.
heeft ook alleen maar zin als je bijvoorbeeld in dezelfde bus zit. Dat is te achterhalen. Of je nu op 3 cm of op 3 m of op 5 meter afstand langsloopt is nauwelijks te tracken.FRANQ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:14:
Een volgens mij zorgwekkende ontwikkeling die ik al eerder aangehaald heb hier, maar toen ging het nog over Duitsland.
Wat ik me nu wel begin af te vragen:
Ik zie elke dag weer opname's op een IC afdeling iedereen is 3 dubbel ingepakt en beschermd.
Wat natuurlijk helemaal top is.
Maar die beademings apparaten halen die hun lucht uit de ruimte zelf zo ja wordt dit gefilterd of zo ?
de lucht die wordt uitgeademd door de patienten wordt die gefilterd of opgevangen ?
lijkt mij dat met name de uitgeademde lucht besmettelijk kan zijn ?
Ik zie elke dag weer opname's op een IC afdeling iedereen is 3 dubbel ingepakt en beschermd.
Maar die beademings apparaten halen die hun lucht uit de ruimte zelf zo ja wordt dit gefilterd of zo ?
de lucht die wordt uitgeademd door de patienten wordt die gefilterd of opgevangen ?
Eigenlijk vind ik dat juist niet meer dan sociaal. Ze proberen te zorgen dat iedereen een deel terug krijgt maar willen wel een deel houden om de kosten te dekken zodat de organisatie niet omvalt.Mistraller schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:16:
[...]
[...]
Het alternatief is dat nu een aantal proactieven die gauw hun geld terug halen ervoor zorgen dan in een later stadium niemand meer wat kan krijgen en de organisatie mogelijk zelfs failliet gaat.
Er is nota bene een oproep geweest om als consument niet ineens alles op te gaan zeggen en stoppen met betalen omdat we dan zelfstandig nog veel meer naar de kloten helpen dan de situatie nu al doet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leon Zwiers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:06:
[...]
Niet echt een grens op voorhand. We hebben de eerste 2 coronapatienten al naar de verpleegafdeling ontslagen ( Na 9 jaar IC toch een van de mooiere momenten van mijn carriere) Eentje lag er 8 dagen, de andere 12. Er zullen ongetwijfeld mensen veel langer gaan liggen dan dat door de bijkomende problemen rondom de coronainfectie. En soms zal je er na een lange opname wellicht achter komen dat het toch niet gaat lukken en achteraf je het wellicht niet had moeten doen, maar dat hoort bij IC. Iedereen die bij ons komt krijgt alle kansen en daar gaan we met zijn allen vol voor.
Je bent meer elke dag aan het evalueren of je nog goeddoet aan doorbehandelen. Zolang de behandeling niet uitzichtloos is gaan we gewoon verder. Het record wat ik persoonlijk heb meegemaakt is bijna 6 maanden aan een stuk op IC. Die persoon is uiteindelijk toch opgeknapt. (was ook een mooi moment om die uiteindelijk weg te zien gaan) In normale tijden kan je zulke mensen nog eens met de wensambulance meenemen om ze een hart onder de riem te steken, maar dat kan nu helaas even niet, maar die tijd komt wel weer.
Ik durf na 2 weken corona IC wel weer met zekerheid te stellen dat ik het mooiste beroep van de wereld heb. Nu de waardering ook nog buiten crisistijd en ik ben gelukkig(maar dat gaat @Virtuozzo wel regelen toch?
)
offtopic:
Ik zit op het moment nog in de koloniën in quarantaine - zoals een dame in het wit hier, nota bene van hier (België), dat omschreef. Aftellen. Ik vrees echter dat daarna mijn agenda vol zit, maar zolang vanuit de sector zelfstandig gecommuniceerd wordt en blijft worden kan dat heel netjes op de pootjes terecht komen. Daar wringt wel meteen de schoen, het moet altijd van de vloer af komen. Dat gezegd, deuren staan open.
Ik zit op het moment nog in de koloniën in quarantaine - zoals een dame in het wit hier, nota bene van hier (België), dat omschreef. Aftellen. Ik vrees echter dat daarna mijn agenda vol zit, maar zolang vanuit de sector zelfstandig gecommuniceerd wordt en blijft worden kan dat heel netjes op de pootjes terecht komen. Daar wringt wel meteen de schoen, het moet altijd van de vloer af komen. Dat gezegd, deuren staan open.
Toevallig komt daar op 3 april uitleg bij: Media in tijden van crisisStoney3K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:23:
[...]
Waarbij ik me wel af begin te vragen: Waarom gaan de opnames van TV-programma's in Nederland dan nog wel door? Je kan niet in elke studio 1,5 meter afstand houden.
[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 01-04-2020 20:00 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Intake via perslucht en zuurstof aansluiting.rc5proxy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:43:
Wat ik me nu wel begin af te vragen:
Op de expiratieklep (uitademingslucht) zit een filter. En ook nog een filter bij de tube aan de inademingskant
In Brabant zijn ze ook al langer bezig met het verdelen van patiënten op basis van leeftijd, gezondheid en kans op herstel. Er is zelfs al een voorzichtige campagne waar ze mensen vragen zelf na te denken over wat ze willen indien het moment komt dat ze veel last krijgen van Covid-19.MikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:35:
Er zijn namelijk mensen die het hoogstwaarschijnlijk nooit gaan overleven. Aan hun de vraag of ze liever thuis sterven met familie in de buurt, of op de IC met een arts volledig ingepakt naast zich. Het is hard, maar ook de realiteit.
Noem me gevoelloos, maar ik denk dat men in Spanje en Italië te veel gefocused is op iedereen "helpen" in plaats van realistisch kijken naar wie je helpt en wie je eigenlijk alleen maar langer laat lijden. Waar dit precies uit voortkomt weet ik niet. Misschien dat religie (Katholicisme?) daar nog meer invloed heeft op hoe men denkt in de maatschappij en medische wereld. Wij zijn hier natuurlijk nogal vooruitstrevend wat betreft levensbeëindiging.
En dat dit niet in het debat wordt benoemd, is omdat het moeilijk punten scoren is en de oppositie daarover waarschijnlijk ook sterk verdeeld is (progressieve/non-religieuze vs conservatieve/religieuze) partijen. Klagen over de IC-bedden en de regering aanvallen op hoe zij het aanpakken is natuurlijk een stuk makkelijker voor de oppositie.
@Framoes ja dat is een cultuurverschil en zij vinden ons enorm hard. Zij gaan er echt voor en voor iedereen. En of dat voor de patient beter of slechter is, is denk ik ook cultuurbepaald.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zeker hulde voor wat defensie nu al doet. Voor dit idee moet defensiepersoneel worden ingezet. In plaats van leren schieten, kun je ze ook vaardigheden leren voor dit soort situaties, toch?TheBrut3 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:54:
[...]
Waar ga je de IC-artsen en IC-verpleegkundigen vandaan halen om die drijvende bedden te bezetten? Trek je die weg uit de ziekenhuizen? Of moeten alle soldaten ook IC-verpleegkundigen kunnen zijn?
Uiteindelijk kan je wel 50.000 bedden hebben, maar je hebt ook de mensen nodig. Je kan ook niet 200.000 mensen ten aller tijden stand-by hebben voor een zeldzame pandemie uitbraak.
Defensie levert handen aan de ziekenhuizen, dus ze worden al ingezet.
Denk niet dat elke zandhaas die normaal in een schuttersputje ligt ook effectief op een IC inzetbaar is.wolly_a schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:21:
[...]
Zeker hulde voor wat defensie nu al doet. Voor dit idee moet defensiepersoneel worden ingezet. In plaats van leren schieten, kun je ze ook vaardigheden leren voor dit soort situaties, toch?
Volgens een rapport van het Witte huis zijn de echte coronacijfers in China bewust achter gehouden en zijn ze in werkelijkheid vele malen hoger.
Dat verbaasd mij niks.
Dat verbaasd mij niks.
Klopt alleen als er een land zoals India mee komt dan geloof ik het snellerD.deJong schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:27:
Volgens een rapport van het Witte huis zijn de echte coronacijfers in China bewust achter gehouden en zijn ze in werkelijkheid vele malen hoger.
Dat verbaasd mij niks.
Hoewel ik weinig vertrouwen heb in de rapportage van China is dit ook een manier van het Witte Huis om de schuld van het slechte handelen van Trump af te schuiven op externe factoren (China).D.deJong schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:27:
Dat verbaasd mij niks.
Trump heeft het virus en de gevolgen te lang gebagatelliseerd en hij kan slecht tegen de huidige kritiek.
Niet direct op een IC maar waarschijnlijk wel in een ondersteunende rol.rc5proxy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:26:
[...]
Denk niet dat elke zandhaas die normaal in een schuttersputje ligt ook effectief op een IC inzetbaar is.
@Framoes ik bedoelde vooral dat ik tijdens het debat wat aandacht had verwacht voor hoe zwaar de IC behandeling is en hoe slecht je hieruit kunt komen. Niet zozeer om punten te scoren maar wel om het 'helpen' VS 'niet-helpen' wat in perspectief te plaatsen.
@defensiepersoneel inzetten. Je moet los van de training natuurlijk wel 'vlieguren' maken. De medische dienst van de krijgsmacht draait voor zover ik weet al mee met de normale diensten. Nog hogere overcapaciteit creëeren is wellicht mogelijk, maar is geen kwestie van even wat poppetjes in het leger opleiden.
@defensiepersoneel inzetten. Je moet los van de training natuurlijk wel 'vlieguren' maken. De medische dienst van de krijgsmacht draait voor zover ik weet al mee met de normale diensten. Nog hogere overcapaciteit creëeren is wellicht mogelijk, maar is geen kwestie van even wat poppetjes in het leger opleiden.
[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2020 20:40 ]
https://nos.nl/artikel/23...n-kwaliteit-ingeboet.html
Mooi stukje. Gommers legt de vinger op de zere plek over hoe wij de zorg nu ervaren als plegen.
Dat vele mensen dit mogen beseffen.
Mooi stukje. Gommers legt de vinger op de zere plek over hoe wij de zorg nu ervaren als plegen.
Toch had ik eerst een beetje een idee dat de mensen die geweigerd worden mensen zijn die echt heel fragiel zijn. Maar als je dan dit ziet:franssie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:20:
@Framoes ja dat is een cultuurverschil en zij vinden ons enorm hard. Zij gaan er echt voor en voor iedereen. En of dat voor de patient beter of slechter is, is denk ik ook cultuurbepaald.
YouTube: Gor Khatchikyan: 'Als je kwetsbaar bent, praat met je omgeving'
Dan komt dat toch wel binnen.
Lekker op de bank
Geen idee welke machines jullie gebruiken. Op die van ons (Drager V500/EvitaXL) zit een HME/combifilter voor zowel inspiratie als expiratie nabij het y-stuk van de slangenset. Dus net voor de tube. Je kan er wel vanuit gaan dat de machine "schoon" blijft zo lang het filter er maar op zit.Leon Zwiers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:09:
[...]
Intake via perslucht en zuurstof aansluiting.
Op de expiratieklep (uitademingslucht) zit een filter. En ook nog een filter bij de tube aan de inademingskant
Bij onze anesthesiemachines (Drager Perseus/Primus) is het vergelijkbaar qua filtering, het vervelende voor een IC gebruiker is de zelftest die iedere 24/72h uitgevoerd moet worden omdat de flowmeting anders teveel afwijkt. De beademing moet dan voor 5 a 8 minuten (zo lang duurt de zelftest) door een ander toestel overgenomen worden. Daarnaast gaan de ademkalkpotten als een idioot er doorheen qua verbruik door de uitwassing van CO2 exp. Een hogere flow werkt wel om er langer mee te doen maar iedere 24h gaat er wel zo'n pot doorheen. Eigenlijk is de "intended use" van een anesthesietoestel niet langdurig beademen, iets wat o.a. Drager/GE/Getinghe enz. al doorgeven aan de gebruikers.
Is er eigenlijk een betrouwbare waaruit blijkt dat de besmettingen en doden in Wuhan / China echt afnemen?
Daar doelde ik ook op. Het is voor de oppositie ongunstig om dat te bespreken omdat ze daar onderling verschillende ideeën over hebben en omdat het dan minder goed scoren is op basis van het aantal doden of dat men triage toepast. Nu kan selectie aan de poort worden gebruikt als 'er zijn niet genoeg IC-plekken dus de regering faalt'.MikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:38:
@Framoes ik bedoelde vooral dat ik tijdens het debat wat aandacht had verwacht voor hoe zwaar de IC behandeling is en hoe slecht je hieruit kunt komen. Niet zozeer om punten te scoren maar wel om het 'helpen' VS 'niet-helpen' wat in perspectief te plaatsen.
Maar het is wel opmerkelijk omdat dat juist een discussie is die de afgelopen jaren juist weer is opgelaaid binnen de politiek en maatschappij. Recent nog met de stichting die "zelfmoordpillen" wilde gaan verstrekken aan leden. En natuurlijk het bespreekbaar maken van levensbeëindiging bij mensen die niet ziek of zwak zijn, maar gewoon het leven als een last ervaren.
Hamilton C6 en G5 machines. Anesthesietoestellen van GE, weet even niet het typenummervhal schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:57:
[...]
Geen idee welke machines jullie gebruiken. Op die van ons (Drager V500/EvitaXL) zit een HME/combifilter voor zowel inspiratie als expiratie nabij het y-stuk van de slangenset. Dus net voor de tube. Je kan er wel vanuit gaan dat de machine "schoon" blijft zo lang het filter er maar op zit.
Bij onze anesthesiemachines (Drager Perseus/Primus) is het vergelijkbaar qua filtering, het vervelende voor een IC gebruiker is de zelftest die iedere 24/72h uitgevoerd moet worden omdat de flowmeting anders teveel afwijkt. De beademing moet dan voor 5 a 8 minuten (zo lang duurt de zelftest) door een ander toestel overgenomen worden. Daarnaast gaan de ademkalkpotten als een idioot er doorheen qua verbruik door de uitwassing van CO2 exp. Een hogere flow werkt wel maar iedere 24h gaat er wel zo'n pot doorheen. Eigenlijk is de "intended use" van een anesthesietoestel niet langdurig beademen, iets wat o.a. Drager/GE/Getinghe enz. al doorgeven aan de gebruikers.
Wij doen dubbele HME filter voor het geval dat. Dus inderdaad bij de tube een filter en op de expiratieklep. Filters wisselen echt met tube klemmen en machine op standby om sproeien te voorkomen. Best een klus ook weer
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 01-04-2020 21:05 ]
Helaas niet, althans niet dat ik heb kunnen vinden.THxZ0NE schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:00:
Is er eigenlijk een betrouwbare waaruit blijkt dat de besmettingen en doden in Wuhan / China echt afnemen?
De officiële cijfers van China als geheel en Whuhan/Hubei in het bijzonder zijn zo ongeveer een godswonder.
En dat voor een atheïstisch land.
Juist dit soort gebruiks uitdagingen zullen nu misschien worden opgelost door initiatieven als project pitlane and such. Heb je er misschien ook op de lange termijn iets aan.Leon Zwiers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:04:
[...]
Hamilton C6 en G5 machines. Anesthesietoestellen van GE, weet even niet het typenummerGelukkig geen zelftest voor flowsensors. Wel inderdaad die ademkalkpotten die er als een bezetene doorheengaan
Wij doen dubbele HME filter voor het geval dat. Dus inderdaad bij de tube een filter en op de expiratieklep. Filters wisselen echt met tube klemmen en machine op standby om sproeien te voorkomen. Best een klus ook weer
Ik ben wel een fan van deze jongen geworden. Weet mooie woorden te gebruiken.ZaZ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:54:
[...]
Toch had ik eerst een beetje een idee dat de mensen die geweigerd worden mensen zijn die echt heel fragiel zijn. Maar als je dan dit ziet:
YouTube: Gor Khatchikyan: 'Als je kwetsbaar bent, praat met je omgeving'
Dan komt dat toch wel binnen.
Ademkalk moest ik even opzoeken maar dat blijkt dus een kalk te zijn in korrelvorm dat CO2 bindt (en andere zure gassen) zodat je deze wel uitademt maar minder inademt.
Nu eens op zoek naar een handleiding van een beademingsapparaat om te zien waar dat filter dan zit.
Nu eens op zoek naar een handleiding van een beademingsapparaat om te zien waar dat filter dan zit.
Dit soort videodrops zijn tegen ons beleid, zie: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
[ Voor 81% gewijzigd door defiant op 01-04-2020 21:58 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Begrijp ik... Mijn idee is minder schietvolk in dienst en meer personeel dat in tijden van rampen en crisis ingezet kan worden. Dus meer personeel opleiden voor genie en als medisch personeel. En dan bedoel ik niet voor deze coronacrisis, maar voor de toekomst. Inzetbaar voor grootschalige hulpacties wereldwijd en zodra er een volgend virus aandient, leggen onze schepen aan de Hollandse kust aan. Dichtbij de grootste mensenmassa’s in Nederland.rc5proxy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:26:
[...]
Denk niet dat elke zandhaas die normaal in een schuttersputje ligt ook effectief op een IC inzetbaar is.
De nadruk die momenteel gelegd begint te worden vanuit de overheid, in zekere zin gevoed door maatschappelijke druk, op het verder uit te blijven breiden van de maximale capaciteit gaat dit er niet beter op maken.Leon Zwiers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:46:
https://nos.nl/artikel/23...n-kwaliteit-ingeboet.html
Het is natuurlijk een lastige afweging, maar waaraan doen we als bevolking uiteindelijk beter? Een beperkte IC zorg capaciteit maar waarin we wel de juiste mensen op de juiste plaatsen hebben staan? Of straks de inzet van niet IC verpleegkundigen en artsen met geen tot zeer beperkte IC ervaring erbij op dit soort momenteel kritieke locaties binnen de gezondheidszorg.
Wat is dan uiteindelijk wenselijker? 1000 ~ 1500 IC bedden met suboptimale maar nog wel acceptabele zorg? Of een verder oplopend aantal richting een toch toenemende mate van discutabele zorg?
Mensen verkijken zich al snel op de zeer relevante pitfalls van een dusdanige verschuiving. De inzet van mensen met gebrek aan ervaring op IC's betekent een wens tot inzet van mensen op IC's die veelal niet alleen een gebrek aan ervaring zullen hebben met de IC apparatuur, maar ook geen ervaring zullen hebben met IC essentials zoals interpretatie van zaken als capnografie, ECG interpretatie, intubatie, lijn plaatsingen, frequent gebruikte IC medicatie en diens doseringen, contra-indicaties, etc.
Dan zijn er ook nog alternatieve plannen waarin mensen met geringe IC ervaring worden doorgeplaatst naar de IC, mensen met geringe SEH ervaring daar worden gezet om bij te springen en de rest wordt geacht om op COVID-19 afdelingen bij te kunnen springen. Een scenario waarin je eigenlijk velen met verstand van zaken op de plaats waar ze zitten, door schuift een trede hoger in deze COVID-19 chaos, om zo overal een toch minder optimale zorg te kunnen gaan leveren.
Ik ben dan ook blij dat de eventuele medico-legale consequenties vandaag binnen het tweede kamer debat naar voren kwam. Want hoe zit dit straks als door ondanks naar eer en geweten gehandeld te hebben, een COVID-19 patient of mogelijk zelfs COVID-19 verdachte patient overlijdt ten gevolge van zorg verleend door iemand buiten zijn eigen specialisme. Een serieus probleem waar een duidelijk antwoord op moet gaan komen.
Reden is omdat een anesthesiemachine een nagenoeg gesloten systeem is itt een normale IC beademingsmachine. De anesthetica (die normaliter gebruikt wordt) wil je niet lozen naar de buitenlucht tijdens de expiratie maar je wilt ook geen CO2 inademen (van de expiratie) tijdens inspiratie. Nadeel van ademkalk en CO2 is vocht (als reactie) wat neer kan slaan in de beademingsslangen. Vandaar dat je bij een anesthesiemachine veel vochtvangers ziet in de patiëntenslangen. Meestal is dat geen probleem maar bij langdurige beademing kan het vervelend worden. Normaliter gebruik je een anesthesiemachine per patiënt voor een x aantal uur itt de huidige dagen waarvoor ze nu gebruikt worden...franssie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:30:
Ademkalk moest ik even opzoeken maar dat blijkt dus een kalk te zijn in korrelvorm dat CO2 bindt (en andere zure gassen) zodat je deze wel uitademt maar minder inademt.
Even vlug, over het algemeen genomen, de meest simpele versie:Nu eens op zoek naar een handleiding van een beademingsapparaat om te zien waar dat filter dan zit.
[Patiënt + tube] > [filter] > [beademingsslangen] > [beademingsapparaat]
Maar het kan zomaar zijn dat bij andere merken ook elders een filter zit
[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 01-04-2020 22:12 ]
Betrouwbare informatie uit China bestaat niet, in ieder geval niet van de overheid aldaar.THxZ0NE schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:00:
Ik geloof ook helemaal niet dat het daar zo substantieel is verminderd.
[ Voor 10% gewijzigd door D.deJong op 01-04-2020 22:14 ]
Even een crosspostje omdat meer mensen een vermoeden hebben dat ze corona hebben. Belangrijkste "argument" waarom ik denk dat ik het zou kunnen hebben is omdat bij de ziekenhuis-steekproef onder personeel zo'n 50% van de besmette personeelsleden geen koorts hebben gehad: https://www.nrc.nl/nieuws...nd-voor-carnaval-a3995237
Ik heb zelf het vermoeden dat ik het ook heb: na eerder gekwakkeld te hebben (licht in m'n kop, dan weer rillerig, dan weer warm, spierpijn, verkoudheid die op en af ging) ging het een paar dagen goed en een aantal dagen terug behoorlijk last van kortademigheid en ik voel m'n longen steeds meer. Vanochtend vroeg zelfs wakker geworden met pijn onderaan m'n longen en flink zweten.
Toen die zweetaanval voorbij was m'n temperatuur opgemeten maar die was toen (weer) prima. Met normale griep heb ik dat soort flauwekul eigenlijk niet. Dus je zou zeggen: corona, maar zonder test kom je daar dus nooit achter.
Hopen dat het snel beter gaat (conditie is nu ook ruk, ik ben echt verre van fit en even naar de wc of keuken lopen voelt onderhand als een marathon), en als ik dan helemaal beter ben hoop ik dat 't corona was (nu nog niet
) omdat anders al die ellende voor niets is geweest.
M'n oudste broer heeft trouwens exact dezelfde klachten gehad vorige week.
Ik heb zelf het vermoeden dat ik het ook heb: na eerder gekwakkeld te hebben (licht in m'n kop, dan weer rillerig, dan weer warm, spierpijn, verkoudheid die op en af ging) ging het een paar dagen goed en een aantal dagen terug behoorlijk last van kortademigheid en ik voel m'n longen steeds meer. Vanochtend vroeg zelfs wakker geworden met pijn onderaan m'n longen en flink zweten.

Het aantal doden in Italië door corona kon wel eens een stuk hoger zijn dan officieel bekend:
https://www.wsj.com/artic...than-reported-11585767179
De Wall Street Journal heeft het gemelde aantal coronadoden afgezet tegen de zogenaamde "oversterfte", oftewel het aantal mensen dat in deze maanden meer is overleden dan in 2019. In de provincie Bergamo zijn er bijvoorbeeld in maart dit jaar 5400 mensen overleden tegenover een kleine 1000 in maart 2019. Dat is dus 4400 mensen extra terwijl het aantal gemelde coronadoden op pakweg 2000 ligt.
De Wall Street Journal heeft het gemelde aantal coronadoden afgezet tegen de zogenaamde "oversterfte", oftewel het aantal mensen dat in deze maanden meer is overleden dan in 2019. In de provincie Bergamo zijn er bijvoorbeeld in maart dit jaar 5400 mensen overleden tegenover een kleine 1000 in maart 2019. Dat is dus 4400 mensen extra terwijl het aantal gemelde coronadoden op pakweg 2000 ligt.
(Voorlopig) weet je het eigenlijk gewoonweg niet. Wat je beschrijft kan namelijk toch ook nog bijvoorbeeld in het kader van influenza passen. Op basis van symptomatologie alleen is geen zeker onderscheid te maken. Nota bene, zelfs indien je op dit moment een test zou uitvoeren is nog geen zeker onderscheid te maken. Een test kan zowel fout positief zijn (dat wil zeggen, de test zegt COVID-19, maar je hebt het niet) als fout negatief (de test zegt je hebt geen COVID-19, maar hebt het eigenlijk wel).Bart-Willem schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:14:
Even een crosspostje omdat meer mensen een vermoeden hebben dat ze corona hebben. Belangrijkste "argument" waarom ik denk dat ik het zou kunnen hebben is omdat bij de ziekenhuis-steekproef onder personeel zo'n 50% van de besmette personeelsleden geen koorts hebben gehad: https://www.nrc.nl/nieuws...nd-voor-carnaval-a3995237
Ik heb zelf het vermoeden dat ik het ook heb: na eerder gekwakkeld te hebben (licht in m'n kop, dan weer rillerig, dan weer warm, spierpijn, verkoudheid die op en af ging) ging het een paar dagen goed en een aantal dagen terug behoorlijk last van kortademigheid en ik voel m'n longen steeds meer. Vanochtend vroeg zelfs wakker geworden met pijn onderaan m'n longen en flink zweten.Toen die zweetaanval voorbij was m'n temperatuur opgemeten maar die was toen (weer) prima. Met normale griep heb ik dat soort flauwekul eigenlijk niet. Dus je zou zeggen: corona, maar zonder test kom je daar dus nooit achter.
Hopen dat het snel beter gaat (conditie is nu ook ruk, ik ben echt verre van fit en even naar de wc of keuken lopen voelt onderhand als een marathon), en als ik dan helemaal beter ben hoop ik dat 't corona was (nu nog niet
) omdat anders al die ellende voor niets is geweest.
M'n oudste broer heeft trouwens exact dezelfde klachten gehad vorige week.
Dat een SARS-CoV-2 besmetting bij een aanzienlijk deel mild verloopt, was ook al wel bekend. Dat het aandeel koorts dusdanig lager ligt bij een meer gezonde populatie is interessant om te objectiveren voor kritieke beroepen. Daarbuiten maakt het in dit stadium echter ook niet veel meer uit, gezien het voor zelf quarantine geen factor van invloed meer is.
Dit gaat voor zo'n beetje ieder land ter wereld gelden. Het aantal gerapporteerde doden is tenslotte niets anders dan het aantal overleden patiënten bij wie een test verricht is, en waarbij de test positief is. Dit is veelal tenslotte toch de COVID-19 definitie die veelal wordt gehanteerd. Patiënten waarbij er wel sprake is van COVID-19 maar de testen negatief zijn, zullen dan ook al snel buiten de huidige statistiek vallen. Patiënten waarbij primair al niet getest wordt op COVID-19 zullen uiteraard ook op dit moment niet worden meegeteld.Mugwump schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:35:
Het aantal doden in Italië door corona kon wel eens een stuk hoger zijn dan officieel bekend:
Te zijner tijd zullen oversterfte cijfers moeten gaan bepalen wat de daadwerkelijke impact is geweest van COVID-19. Hoewel je daarbij moet realiseren dat ook indirecte sterfte, dat wil zeggen sterfte ten gevolge van het onvermogen tot uitvoeren van bedoelde zorg anderszins door overbelasting van zorgcapaciteit, in deze cijfers ook verweven zullen zitten. Of correctie daarvoor kan plaats vinden zal afhankelijk zijn van de mate van registratie van overlijdensoorzaken, sommige landen als Nederland doen dit uiteraard vrij uitgebreid naar beste eer en geweten van de arts die de lijkschouwing verricht, gevolgd door centrale registratie via het CBS. Maar dit geldt uiteraard niet voor ieder land ter wereld. Vandaag ook dat je vaak grote spreidingen in schattingen ziet binnen dit soort oversterfte bepalingen.
@psychodude Klopt en een belangrijk aspect is in mijn ogen ook nog dat alle maatregelen die worden getroffen ook nog weer zorgen voor minder sterfte door "normale doodsoorzaken". Minder verkeersdoden omdat er nou eenmaal minder verkeer is, minder doden door de griep omdat de maatregelen ook de verspreiding daarvan indammen en ga zo maar door.
Kijk je naar de cijfers, dan zie je in Nederland bijvoorbeeld dat we met name twee jaar geleden wel wat hoger piekten in de eerste maanden, al moet door jaar helaas het ergste nog komen natuurlijk:
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Kijk je naar de cijfers, dan zie je in Nederland bijvoorbeeld dat we met name twee jaar geleden wel wat hoger piekten in de eerste maanden, al moet door jaar helaas het ergste nog komen natuurlijk:
Zeker. Het is een complex geheel.Mugwump schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:53:
@psychodude Klopt en een belangrijk aspect is in mijn ogen ook nog dat alle maatregelen die worden getroffen ook nog weer zorgen voor minder sterfte door "normale doodsoorzaken". Minder verkeersdoden omdat er nou eenmaal minder verkeer is, minder doden door de griep omdat de maatregelen ook de verspreiding daarvan indammen en ga zo maar door.
Sterfte blijft voor dit soort problematiek momenteel (mogelijk) uit, sterfte op basis van pathologie anderszins kan op korte termijn toenemen. En sterfte op lange termijn kan verhoogd worden door op dit moment patient delay (bijv. door angst om op dit moment met niet COVID-19 klachten een arts te bezoeken) of doctor delay in eventuele gebieden waar electieve zorg echt stop gezet heeft moeten worden, met als gevolg dat bepaalde aandoeningen mogelijk niet op de korte termijn aanleiding tot sterfte geeft maar een behandeling met genezing potentieel niet langer mogelijk is met alsnog vervroegde sterfte tot gevolg.
Maar het gaat echt jaren duren eer dit soort dingen echt goed in beeld zijn.
Crap, wat gaat het snel die verspreiding in de VS. Het probleem daar is ook nog eens dat POTUS enkel aan de (virtuele) economie denkt. Ben benieuwd hoe het daar gaat (af)lopen.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Een aardige analyse hoe Trump met deze ontwikkelingen omgaat. Best verontrustend om te zien dat zijn enige belang zijn eigen belang is......j-phone schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:25:
Crap, wat gaat het snel die verspreiding in de VS. Het probleem daar is ook nog eens dat POTUS enkel aan de (virtuele) economie denkt. Ben benieuwd hoe het daar gaat (af)lopen.
Bensimpel
Positieve meneer
Het enige waar hij aan denkt is het redden van zijn presidentschapbszz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:31:
[...]
Een aardige analyse hoe Trump met deze ontwikkelingen omgaat. Best verontrustend om te zien dat zijn enige belang zijn eigen belang is......

Door zelf leugens te verspreiden, en andere mensen keihard aan te vallen trappen er nogsteeds wonderbaarlijk mensen in. Nu zegt die dat die naar wetenschappers luistert, maarja als die wetenschappers het fout hebben, dan hebben zij het gedaan niet hij. Als die wetenschappers het goed hebben dan is hij de held.
Om van te kotsen die man...
😆 - Denk ook eens om ;)
Hoe het er nu aan toe gaat weten we niet. Maar het officiele dodenaantal klopt voor geen meter. Alleen in Wuhan al overlijden er per dag zonder corona meer dan 200 mensen. (Het is een stad met rond de 14 miljoen inwoners) Alle (6 of 7) uitvaartcentra in de stad kunnen bijelkaar per dag maximaal 1500 tot 2000 overledenen “verwerken”. Als je dan bedenkt dat ze al weken 24/7 op volle capaciteit aan het cremeren zijn komt het dodenaantal eerder boven de 40000 uit in plaats van de 4000 die China opgeeft voor het hele landD.deJong schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:13:
[...]
Betrouwbare informatie uit China bestaat niet, in ieder geval niet van de overheid aldaar.
Ik geloof ook helemaal niet dat het daar zo substantieel is verminderd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat niet iedereen z'n geld moet gaan opeisen snap ik helemaal. Daarom heb ik dat ook niet gedaan. Maar dit was natuurlijk al ernstig te verwachten, temeer omdat het evenement al veel vaker met deze discussie te maken heeft gehad. Probleem daarbij is dat de stichting de gigantische prijsverhogingen van de laatste jaren sowieso al niet goed kon uitleggen aan de lopers. Daardoor valt de manier van berichtgeving niet zo goed. Maar dat komt misschien ook omdat ik eerst de Telegraafachtige kop van de Gelderlander eerst zag, en toen pas het persbericht van de 4daagse zelf.Gonadan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:44:
[...]
Eigenlijk vind ik dat juist niet meer dan sociaal. Ze proberen te zorgen dat iedereen een deel terug krijgt maar willen wel een deel houden om de kosten te dekken zodat de organisatie niet omvalt.
Het alternatief is dat nu een aantal proactieven die gauw hun geld terug halen ervoor zorgen dan in een later stadium niemand meer wat kan krijgen en de organisatie mogelijk zelfs failliet gaat.
Er is nota bene een oproep geweest om als consument niet ineens alles op te gaan zeggen en stoppen met betalen omdat we dan zelfstandig nog veel meer naar de kloten helpen dan de situatie nu al doet.
Dat het niet doorgaat lijkt me overigens evident, ik kan me niet voorstellen dat we dan alweer zo'n massa mensen bij elkaar mogen brengen, helemaal niet internationaal. Dat de stichting failliet gaat zie ik niet zo heel snel gebeuren eigenlijk, daarvoor is het evenement "too big too fail". Er is zo ontzettend veel exposure bij gemoeid. Maar goed. We wachten af.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Het is eerder voorbij gekomen, iets meer dan twee weken geleden, metingen methaan uitstoot bij (oude en nieuw gebouwde) crematoria in Wuhan, gecorreleerde schatting 80-100K slachtoffers. Eerder deze week, of eind vorige kwamen de observaties voorbij van aanlevering urnen in Wuhan, distributie en uitreiking bij de nieuwe centra daarvoor. Ik kan het helaas niet zo snel terug vinden in het topic, daar kwam de data zo ongeveer op hetzelfde uit.Chiron schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:13:
[...]
Hoe het er nu aan toe gaat weten we niet. Maar het officiele dodenaantal klopt voor geen meter. Alleen in Wuhan al overlijden er per dag zonder corona meer dan 200 mensen. (Het is een stad met rond de 14 miljoen inwoners) Alle (6 of 7) uitvaartcentra in de stad kunnen bijelkaar per dag maximaal 1500 tot 2000 overledenen “verwerken”. Als je dan bedenkt dat ze al weken 24/7 op volle capaciteit aan het cremeren zijn komt het dodenaantal eerder boven de 40000 uit in plaats van de 4000 die China opgeeft voor het hele landHet klopt gewoon niet.
offtopic:
Daarbij, het is China. Elke overheid, elk bedrijf weet - of het nu publiekelijk gezegd kan worden vanwege het broken porcelain beleid van China - dat er geen enkele betrouwbare informatiestroom in het land is.
Daarbij, het is China. Elke overheid, elk bedrijf weet - of het nu publiekelijk gezegd kan worden vanwege het broken porcelain beleid van China - dat er geen enkele betrouwbare informatiestroom in het land is.
[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 02-04-2020 01:12 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
https://nos.nl/artikel/23...g-maanden-van-kracht.html
''Een groot deel van de maatregelen tegen het coronavirus zal hoogstwaarschijnlijk nog maanden van kracht zijn.
Dat leiden virologen van drie universiteiten af uit de statistieken van het RIVM.
"Ik denk dat er op zijn vroegst pas in juli misschien weer wat ruimte komt", zegt Mariet Feltkamp van het LUMC Leiden.''
''Je moet uitermate voorzichtig zijn met maatregelen loslaten", zegt Feltkamp.
Zij verwacht dat dat in fasen zal gaan, waarbij evenementen en horeca als laatste worden vrijgegeven. Feltkamp noemt het "langdurige verblijf in een slecht geventileerde ruimte, terwijl iedereen in elkaars oor schreeuwt" funest voor de virusbestrijding.''
----------------------------------------------------------------------------------------------
- ''op zijn vroegst in juli weer wat ruimte''?
Dat lijkt me dan voor o.a zeer veel (kleine) horecabedrijven funest.
Als mede voor bijvoorbeeld podiumbouwers, festival organisatoren en aanverwante bedrijven.
''Een groot deel van de maatregelen tegen het coronavirus zal hoogstwaarschijnlijk nog maanden van kracht zijn.
Dat leiden virologen van drie universiteiten af uit de statistieken van het RIVM.
"Ik denk dat er op zijn vroegst pas in juli misschien weer wat ruimte komt", zegt Mariet Feltkamp van het LUMC Leiden.''
Zij verwacht dat dat in fasen zal gaan, waarbij evenementen en horeca als laatste worden vrijgegeven. Feltkamp noemt het "langdurige verblijf in een slecht geventileerde ruimte, terwijl iedereen in elkaars oor schreeuwt" funest voor de virusbestrijding.''
----------------------------------------------------------------------------------------------
Als mede voor bijvoorbeeld podiumbouwers, festival organisatoren en aanverwante bedrijven.
Verwijderd
Ja ik zie het ook niet anders gebeuren. Zodra je loslaat, zal de bezetting op de ICs ook weer gaan stijgen.Geert1976 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:33:
In het VK hebben ze dat ook al weken geleden gemoddelleerd. Paar weken maatregelen afbouwen, paar maanden weer opzetten. En dat herhalen totdat er een vaccin is. Ze rekenen zelfs tot diep in 2021, maar hopelijk is het vaccin er dan gewoon.
Van Dissel benoemde het al als argument tegen een algehele lockdown, zodra je die loslaat krijg je alsnog een golf aan besmettingen. Dat is voor deze halve lockdown evenzeer het geval.
De maatregelen zullen en bepaalde vorm blijven bestaan dit jaar behalve als:
- Er sneller dan verwacht een vaccin beschikbaar komt welke breed uitgerold kan worden.
- Blijkt dat het onzichtbare deel van de piramide veel groter is dan gedacht. Dus in plaats van de 80% heeft zulke milde klachten dat we ze niet testen blijkt dat dat richting de 90-95% gaat en we dus sneller groepsimmuniteit bereiken.
- De IC capaciteit belachelijk hard wordt opgeschaald waardoor we de druk aankunnen met zeer beperkte maatregelen.
https://www.imperial.ac.u...-modelling-16-03-2020.pdf
/f/image/0La4x1uxf2nV5lQ5eM1e1U3A.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben er ook bang voor dat we in de grootste crisis sinds WW2 (of nog erger) terecht komen.Geert1976 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:33:
Ik ga er maar vanuit dat heel veel bedrijven om gaan vallen.
Winkelstraten komen denk ik deels leeg te staan.
Ben je oprecht verrast?Geert1976 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:33:
Zolang de vraag naar IC-bedden niet terug naar het oude niveau is kan er vrijwel niets. De zomervakantie kan je afschrijven, de herfstvakantie is twijfelachtig.
Alleen een vaccin or onderzoek waaruit blijkt dat al veel meer mensen immuun zijn zou dit scenario kunnen versnellen. Hooguit in de zomer buiten een biertje op het terras en sportevenementen zonder publiek.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
niet oprecht verrast, eerder een verkeerde inschatting over het verloop voor de horeca....had toch wel een eerste gedachte dat we begin van de zomer wel de horeca geopend zouden hebben.
Totaal verkeerde inschatting van mijn kant dus blijkbaar
Je beschrijft daarmee misschien een concertzaal zoals de AFAS, maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een theater, bioscoop, restaurant of klein café.Geert1976 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:33:
Reken maar dat de horeca-brancheorganisatie ook zit te pushen om zo snel mogelijk weer open te kunnen.
Ik ben bang dat er straks een afweging gemaakt gaat worden tussen economie en het corona virus
Maar ben blij dat ik niet zulke keuzes hoef te maken

Het kon nog wel eens een lastige situatie opleveren. Stel dat het in de zomer inderdaad minder besmettelijk is, en we tot zeg 1 juni zo doorgaan als nu, dan een paar maanden relatief normaal en vervolgens vanaf oktober weer zo'n beetje op slot.hoevenpe schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:57:
[...]
Ben je oprecht verrast?
Zolang de vraag naar IC-bedden niet terug naar het oude niveau is kan er vrijwel niets. De zomervakantie kan je afschrijven, de herfstvakantie is twijfelachtig.
Alleen een vaccin or onderzoek waaruit blijkt dat al veel meer mensen immuun zijn zou dit scenario kunnen versnellen. Hooguit in de zomer buiten een biertje op het terras en sportevenementen zonder publiek.
Ga je die relatief normale zomerperiode dan gebruiken om de bedrijven zoveel mogelijk te laten draaien of geef je de werknemers kans om vakantie te nemen en bij te tanken. Duivels dilemma want beide opties hebben flinke voors en flinke tegens.
Verwijderd
Die afweging wordt al weken gemaakt betreft corona.FabianGTI schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:09:
Ik ben bang dat er straks een afweging gemaakt gaat worden tussen economie en het corona virus
En daarvoor al lang als je bijvoorbeeld naar dure medicijnen kijkt.
Ik verwacht dat economie voorrang zal krijgen boven vakantie.
Ik heb zelf ook wel eens een jaar doorgewerkt zonder vakantie (wegens tijdgebrek) . Ik kan het niet aanbevelen want je loopt uiteindelijk op je tandvlees maar soms is het wat het is.
Ik heb zelf ook wel eens een jaar doorgewerkt zonder vakantie (wegens tijdgebrek) . Ik kan het niet aanbevelen want je loopt uiteindelijk op je tandvlees maar soms is het wat het is.
In de zorg is het helemaal geen keuze, als de bedden nog vol liggen gaat niemand uit die sector 'even' drie weken wat anders doen.Indoubt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:12:
Ik verwacht dat economie voorrang zal krijgen boven vakantie.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
het klinkt me als vrij logisch in de oren dat ze de fabrieken weer hebben opgestart. dat is ook cruciaal voor de hele wereld. zo veel mogelijk social distancing en testen en daan maar hopen dat je de golf binnen de perken houd.Chiron schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:13:
[...]
Hoe het er nu aan toe gaat weten we niet. Maar het officiele dodenaantal klopt voor geen meter. Alleen in Wuhan al overlijden er per dag zonder corona meer dan 200 mensen. (Het is een stad met rond de 14 miljoen inwoners) Alle (6 of 7) uitvaartcentra in de stad kunnen bijelkaar per dag maximaal 1500 tot 2000 overledenen “verwerken”. Als je dan bedenkt dat ze al weken 24/7 op volle capaciteit aan het cremeren zijn komt het dodenaantal eerder boven de 40000 uit in plaats van de 4000 die China opgeeft voor het hele landHet klopt gewoon niet.
een treffende spreuk
Mocht het in de zomer beter gaan aangezien de temperatuur hoger gaat zijn dan 27 graden een paar weken, denk ik dat iedereen er alleen maar ellendiger uit komt:
Scenario in mijn hoofd: ( staat los van of dit echt gaat gebeuren natuurlijk)
Mensen mogen weer helemaal naar buiten, terras gaat open, kroegen gaan open, mensen gaan naar het strand etc. Iedereen loopt geil rond want we mogen weer alles. Iedereen geniet. Men kan niet lang genoeg genieten want het is zo weer voorbij. Mensen moeten weer binnenblijven, het wordt sneller donker --> depressies. En Corona zet door.
Mensen mogen weer helemaal naar buiten, terras gaat open, kroegen gaan open, mensen gaan naar het strand etc. Iedereen loopt geil rond want we mogen weer alles. Iedereen geniet. Men kan niet lang genoeg genieten want het is zo weer voorbij. Mensen moeten weer binnenblijven, het wordt sneller donker --> depressies. En Corona zet door.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Klopt. Maar stel je eens voor mensen in zo'n situatie zoveel mogelijk richting hun werk te sturen terwijl het prachtig weer is, ze behoorlijk aan vakantie toe zijn en ze het aan zien komen weer maandenlang met slecht weer thuis opgesloten te gaan zitten. Dat is zoiets als proberen de koetjes in de lente in hun stal te houden.Agent47 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:22:
Mocht het in de zomer beter gaan aangezien de temperatuur hoger gaat zijn dan 27 graden een paar weken, denk ik dat iedereen er alleen maar ellendiger uit komt:
Ongeacht de wenselijkheid gaat dat geen gemotiveerde werknemers opleveren.
Van Dissel noemde gisteren al 97% met milde klachten in 't onderzoek in 't Amphia ziekenhuis volgens mij; Dus dat zou positief nieuws zijn dan.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:50:
[...]
- Blijkt dat het onzichtbare deel van de piramide veel groter is dan gedacht. Dus in plaats van de 80% heeft zulke milde klachten dat we ze niet testen blijkt dat dat richting de 90-95% gaat en we dus sneller groepsimmuniteit bereiken.
[/URL]
Ervan uitgaan dat de temperatuur iets gaat veranderen in het aantal besmettingen of invloed op het virus gaat hebben kun je vergeten .Agent47 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:22:
Op dit moment vindt er in Zuid Amerika een explosie van het virus plaats (begint daar pas) in landen die dagelijks een temperatuur hebben van 30-38 celsius .
"Beautiful Clean Coal"
Beleid bij ons: geplande vakanties moeten opgenomen worden. Deze mogen echter wel vanuit de organisatie ingetrokken worden. (maw: je mag dus niet zelf er voor kiezen later op vakantie te gaan)hoevenpe schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:14:
[...]
In de zorg is het helemaal geen keuze, als de bedden nog vol liggen gaat niemand uit die sector 'even' drie weken wat anders doen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Interessant onderzoek inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:50:
[...]
Ja ik zie het ook niet anders gebeuren. Zodra je loslaat, zal de bezetting op de ICs ook weer gaan stijgen.
In het VK hebben ze dat ook al weken geleden gemoddelleerd. Paar weken maatregelen afbouwen, paar maanden weer opzetten. En dat herhalen totdat er een vaccin is. Ze rekenen zelfs tot diep in 2021, maar hopelijk is het vaccin er dan gewoon.
Van Dissel benoemde het al als argument tegen een algehele lockdown, zodra je die loslaat krijg je alsnog een golf aan besmettingen. Dat is voor deze halve lockdown evenzeer het geval.
- Er sneller dan verwacht een vaccin beschikbaar komt welke breed uitgerold kan worden.
- De IC capaciteit belachelijk hard wordt opgeschaald waardoor we de druk aankunnen met zeer beperkte maatregelen.
[Afbeelding]
De doelstelling is om door hier wat slimmer mee om te gaan geen aan/uit scenario te krijgen, maar voor langere tijd op een behapbaar niveau te blijven.
Ik luister vaak naar een Noors radiostation en daar hoor ik volgens mij dat een groot deel van de inwoners uit IJsland preventief worden getest en blijkt dat veel mensen corona hebben zonder daadwerkelijk klachten te hebben. Nu is mijn Noors niet enorm sterk, maar dit begreep ik er wel uit. Iemand hier meer informatie over?
Meer zonlicht heeft natuurlijk altijd wel een positief effect op ons qua weerstandleekers schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:52:
[...]
Ervan uitgaan dat de temperatuur iets gaat veranderen in het aantal besmettingen of invloed op het virus gaat hebben kun je vergeten .
Op dit moment vindt er in Zuid Amerika een explosie van het virus plaats (begint daar pas) in landen die dagelijks een temperatuur hebben van 30-38 celsius .
Daarmee moet je het niet vergelijken met landen waar de zon altijd schijnt
Hopelijk met wat meer weerstand minder ernstige klachten en dus minder IC opnames
En ik vind de besmettingen in de zonnige landen toch minder explosief als bijvoorbeeld in Europa nu
Google doet het ook in het engels:Orangelights23 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:12:
Ik luister vaak naar een Noors radiostation en daar hoor ik volgens mij dat een groot deel van de inwoners uit IJsland preventief worden getest en blijkt dat veel mensen corona hebben zonder daadwerkelijk klachten te hebben. Nu is mijn Noors niet enorm sterk, maar dit begreep ik er wel uit. Iemand hier meer informatie over?
Google zoekresultaten
https://edition.cnn.com/2...ronavirus-intl/index.html
Probleem hier lijkt overigens wel te ontstaan dat omdat ze zo snel zoveel aan het testen zijn, de resultaten misschien niet helemaal vergelijkbaar zijn met andere landen met hogere verspreiding. Zoals ik het nu terugvind hebben ze op de testgroep nog steeds maar 1% besmetting.
@Verminderde besmettingen in de zomer; punt is niet zozeer dat het virus kapot gaat. Maar meer dat mensen minder lopen te hoesten en te snotteren, en er daardoor minder overdracht is. In welke mate is nog afwachten natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2020 10:26 ]
Dan ben je helaas verkeerd geinformeerd .FabianGTI schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:13:
[...]
En ik vind de besmettingen in de zonnige landen toch minder explosief als bijvoorbeeld in Europa nu
In Afrika barst het nu pas los en Zuid Amerka liggen in Guayaquil Ecuador lijken op straat die daar achter gelaten zijn door familieleden die de dode lichamen niet in huis willen houden vanwege besmettingen .
Ik kan je nu al voorspellen dat de cijfers die nu in heel Europa werkelijkheid zijn in het niet gaan vallen tov Afrika en Zuid Amerika
Terwijl wij zoeken naar IC bedden zoeken ze in Zuid Amerika nog naar het medisch personeel .
:strip_exif()/f/image/PUIFO1LKrSkNWHzzLsiIlcqc.jpg?f=fotoalbum_large)
"Beautiful Clean Coal"
De verschillen zijn nog groter dan ik dacht. Je verzint het niet, zo absurd. En in dit geval is die desinformatie nog gevaarlijk ook, omdat:Virtuozzo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 01:10:
[...]
Het is eerder voorbij gekomen, iets meer dan twee weken geleden, metingen methaan uitstoot bij (oude en nieuw gebouwde) crematoria in Wuhan, gecorreleerde schatting 80-100K slachtoffers. Eerder deze week, of eind vorige kwamen de observaties voorbij van aanlevering urnen in Wuhan, distributie en uitreiking bij de nieuwe centra daarvoor. Ik kan het helaas niet zo snel terug vinden in het topic, daar kwam de data zo ongeveer op hetzelfde uit.
offtopic:
A. Landen roepen: "totale lockdown met extreme controle werkt"
B. Het lijkt alsof de mortaliteit mee kan vallen of mee hoort te vallen
En dan vervolgens mooi weer spelen met slechte tests en maskers.
Deze is hier vast eerder gelinkt. Niet op zijn doel (lockdown forceren) letten, maar wel op de vooruitzichten. Kans is groot dat je tot er een vaccin of immuniteit is, de overheid de maatregelen af en aan losser en strakker moet maken.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:50:
[...]
Ja ik zie het ook niet anders gebeuren. Zodra je loslaat, zal de bezetting op de ICs ook weer gaan stijgen.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?