PolarBear schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:07:
[...]
Dat is inmiddels breed in de politiek het geval. Rob Jetten die in talkshows met voorkennis zaken bespreekt, Jesse Klaver is ook heel gehaaid aan het marketen. Vrijwel iedereen in de Tweede Kamer vind de soundbite belangrijker dan daadwerkelijk de regering controleren. Er zijn maar weinig kamerleden echt met hun werk bezig.
Het is een breed aanwezig probleem, ik merk wel de verschillen in methodologie op. Wat ik bij Baudet zie heeft duidelijke voet in adviezen & aanbevelingen van de kant van bureautjes die aan saillante neo-conservatieve denktanks gelieerd zijn. Politieke marketing is absoluut een ding, maar je hebt marketing, en je hebt marketing. Maar goed, dat is een heel topic op zich.
Je laatste punt, dat zou je verbazen. Er is opmerkelijk hoge continuïteit van bestuurlijke processen, ook van wetgevende en controlerende processen. Het is crisis, een die behoorlijk breed is en van flinke rimpeleffecten voorzien, maar toch valt mij op dat het nauwelijks de continuïteit raakt. Dat is eigenlijk best iets om trots bij te zijn. Natuurlijk, politici zijn schapen, ze volgen beeld en prikkel. Maar de meeste werken ondanks hun selectieve blindheid en de valstrik van fractiediscipline gewoon nuchter door zonder te spelen. Binnen overheid is dat nog meer zo, volgende lagen van bestuur & beleid ook.
De HEMA is eigenlijk al geruime tijd op sterven na dood. Er is sprake van maatregelen in bedrijfsstructuur à la buyback mechanismen, indicatief voor het weghalen van eigen voet van primaire belangen, daarna volgt altijd het leeghalen en dan gaat de deur open. Herinner je je nog hoe dat bij V&D & vastgoed + inleg familie / management ging?
De huidige omstandigheden hakken daar op in. Ook op algemene bedrijfscontinuïteit, zie omzet, maar dit is echt een onderwerp van doelstellingen. De doelstelling was iets anders, bedrijfscontinuïteit was het middel daartoe.
[
Voor 21% gewijzigd door
Virtuozzo op 01-04-2020 12:20
]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.