Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.494 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear89 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:39:
Ik heb me afgelopen vrijdag op zitten vreten. Vorige week vrijdag hebben een aantal collega's schijnbaar nog na zitten borrelen en lekker op een kluitje gezeten. Kregen we dinsdag ergens te horen dat 1 van hun nu positief is getest. Zegt gisteren een andere collega die er die vrijdag ook bij zat dat ze zich ook een beetje verkouden voelt etc etc en 's middags een test had. Thuis zitten had ze die dag 'geen zin in' want er was helemaal niks te doen.

Intern was mijn reactie gelijk "WTF muts, mieter op en ga thuis zitten in plaats van ons hier mogelijk nog aan te steken"

Het zal mij een rotzorg wezen of je je die ene dag thuis dan zit te vervelen. Als blijkt dat die positief is en volgende week het halve bedrijf het heeft ben je helemaal ver van huis.
Gelukkig dat ik er niet direct naast zit op het kantoor en dat we stevige luchtverversing hebben op de afdeling (farma) maar toch..
Wow.. Naar je werk komen als je ''s middags getest wordt. Bij ons zou in dit geval je exit gesprek via teams worden ingepland. Regels zijn daarin heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:41

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Gandalf68 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:08:
eh kan je hier ook ervaringen kwijt of moet dat in een apart topic ,
Je mag hier je ervaringen kwijt. Genoeg mensen die hier hun frustratie hebben gelucht ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
DevWouter schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:12:
[...]

Je mag hier je ervaringen kwijt. Genoeg mensen die hier hun frustratie hebben gelucht ;)
mooi ik heb het zelf redelijk heftig gehad, nu geen zin / puf om mijn verhaal te vertellen en vragen te stellen maar dat komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vanmorgen maar even een test laten doen. Sinds een paar dagen verkoudheidsklachten en dat maakt het allemaal toch wel wat onzeker en onhandig.

Het viel mij tegen hoe vervelend die test was. Ik heb meestal niet zoveel problemen met medische zaken maar toen die wattenstaaf m'n tegen m'n huig kietelde trok ik uit reflex de arm van de arts weg. :P Vervolgens via neus nog even extra vervelend maar toen was het ook alweer klaar.

Nu wachten op de uitslag.... Negatief. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand deze Sci-Fi short movie al gezien?

[ Voor 53% gewijzigd door Zakkenwasser op 06-12-2020 23:09 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb me afgelopen vrijdag op zitten vreten. Vorige week vrijdag hebben een aantal collega's schijnbaar nog na zitten borrelen en lekker op een kluitje gezeten. Kregen we dinsdag ergens te horen dat 1 van hun nu positief is getest. Zegt gisteren een andere collega die er die vrijdag ook bij zat dat ze zich ook een beetje verkouden voelt etc etc en 's middags een test had. Thuis zitten had ze die dag 'geen zin in' want er was helemaal niks te doen.

Intern was mijn reactie gelijk "WTF muts, mieter op en ga thuis zitten in plaats van ons hier mogelijk nog aan te steken"

Het zal mij een rotzorg wezen of je je die ene dag thuis dan zit te vervelen. Als blijkt dat die positief is en volgende week het halve bedrijf het heeft ben je helemaal ver van huis.
Gelukkig dat ik er niet direct naast zit op het kantoor en dat we stevige luchtverversing hebben op de afdeling (farma) maar toch..
Even een update hierop. Krijg net een melding van de corona-app dat ik vrijdag in de buurt ben geweest van 'iemand' die corona heeft. Wie zou dat nou toch zijn geweest... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Lanfear89 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:05:
[...]

Even een update hierop. Krijg net een melding van de corona-app dat ik vrijdag in de buurt ben geweest van 'iemand' die corona heeft. Wie zou dat nou toch zijn geweest... *zucht*
Indien al je collega's die app hebben ben ik benieuwd hoe rustig het maandag op je werk gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:20:
[YouTube: Willem Engel strijdt eenzaam tegen de PCR-test]

wat is het toch ook een kansloos figuur 8)7

hij staat er ook met al zijn vrienden :)
Als PCR inderdaad onbetrouwbaar is met 90% false positive, iets wat niet verzonnen lijkt, dan vecht hij het goede gevecht.

https://www.washingtontim...olitical-hoax-in-history/

[ Voor 9% gewijzigd door Manke op 07-12-2020 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

@Manke Dat is een artikel van 28 april jl van een zeer laag aangeschreven bron.

edit: hier een ander artikel dat je met aandacht kan lezen (ja de PCR test is niet foutloos) https://www.nrc.nl/nieuws...-positief-getest-a4011596 maar neem ook de statistiek mee in je oordeel.

edit2:// https://www.rd.nl/artikel...ft-stortvloed-aan-kritiek en wel uitlezen.

[ Voor 72% gewijzigd door franssie op 07-12-2020 02:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37

mr_petit

opperprutser

Kan iemand mij eigenlijk vertellen waarom winkelwagenkarretjes wel bij de supermarkt ontsmet worden (of je kan het zelf doen incl je handen) maar die balkjes bij de kassa niet?
Dat terwijl die balkjes vaal volgens mij door meer verschillende personen gepakt worden dan karretjes (er zijn vaak meer karretjes in gebruik dan dat er balkjes bij de open kassa liggen)

Zelf pak ik die balkjes dus al ruim een half jaar niet vast, en caissières kijken heel raar als je ze uitlegt waarom (ze scannen natuurlijk gewoon door...)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:25
mr_petit schreef op maandag 7 december 2020 @ 03:01:
Kan iemand mij eigenlijk vertellen waarom winkelwagenkarretjes wel bij de supermarkt ontsmet worden (of je kan het zelf doen incl je handen) maar die balkjes bij de kassa niet?
Dat terwijl die balkjes vaal volgens mij door meer verschillende personen gepakt worden dan karretjes (er zijn vaak meer karretjes in gebruik dan dat er balkjes bij de open kassa liggen)

Zelf pak ik die balkjes dus al ruim een half jaar niet vast, en caissières kijken heel raar als je ze uitlegt waarom (ze scannen natuurlijk gewoon door...)
Elk product wat jij koopt in de supermarkt is door meerdere personen al aangeraak dat besef je wel toch ? Van de fabriek tot logistiek tot de vakkenvullers tot je medeklanten ( waaronder ikzelf ) die producten vastpakken, bekijken en weer terugzetten, soms minuten voordat jij het besluit te kopen. En ja die balkjes worden ook lekker vastgepakt.

In principe ontsmetten mensen dus hun handen bij binnenkomst en niet bij, voor, tijdens en na...elk ander handcontact.

Als je zo angstig gaat zijn kun je toch niet meer leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
mr_petit schreef op maandag 7 december 2020 @ 03:01:

In de supermarkten waar ik kom wordt helemaal niks ontsmet. Karretjes mag je zelf doen als je wilt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Skybullet schreef op maandag 7 december 2020 @ 04:21:
[...]

Elk product wat jij koopt in de supermarkt is door meerdere personen al aangeraak dat besef je wel toch ? Van de fabriek tot logistiek tot de vakkenvullers tot je medeklanten ( waaronder ikzelf ) die producten vastpakken, bekijken en weer terugzetten, soms minuten voordat jij het besluit te kopen. En ja die balkjes worden ook lekker vastgepakt.
Ja maar er is toch een heel groot verschil tussen hoeveel mensen, en ook de tijd?

In een supermarkt liggen misschien wel 20.000 verschillende producten, waarvan misschien wel elk 25 exemplaren (dus een half miljoen producten totaal). Maar er liggen bij de kassa soms maar 3 balkjes. Balkjes worden altijd aangeraakt. Jij raakt toch niet 1/3 van al die producten aan?
En dan heb ik het hier alleen over de verdeling. De tijd die dat kost verlaagt ook nog de kans op overdracht.

Dat gaat statistisch een enorm verschil maken in overdracht, en ik denk dan in verschil van meerdere magnituden.

Dat is echt totaal geen vergelijk imo.
VidaR-9 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:27:
[...]
In de supermarkten waar ik kom wordt helemaal niks ontsmet. Karretjes mag je zelf doen als je wilt.
Ja zo gaat het ook bij sommige supermarkten (waar ik woon houden mensen zich daar overigens best goed aan, evenals mondkapjes (zelfs al toen de 2e golf begon), maar ik heb ook gehoord dat in een grote stad verderop dat veel minder gedisciplineerd werd gedaan.
Maar bij die balkjes wordt het nooit gedaan, want er staat nooit spul bij. En dat is een heel groot verschil. Bij die balkjes raak je dus indirect iedereen aan die in de supermarkt is geweest gedeeld door het aantal balkjes.

[ Voor 95% gewijzigd door mr_petit op 07-12-2020 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Manke schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:48:
[...]

Als PCR inderdaad onbetrouwbaar is met 90% false positive, iets wat niet verzonnen lijkt, dan vecht hij het goede gevecht.

PCR test heeft minder dan 1% false positives voor het bepalen of iemand besmet is of niet.

De PCR test wordt al sinds de jaren 70 oid gebruikt door de wetenschap, maar ineens na al die jaren zou die ineens ongelofelijk onbetrouwbaar zijn, als het uitkomt voor de anti-corona propaganda?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 07-12-2020 08:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:10

Reden voor ontslag dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
mr_petit schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:28:
[...]

Ja maar er is toch een heel groot verschil tussen hoeveel mensen, en ook de tijd?

In een supermarkt liggen misschien wel 20.000 verschillende producten, waarvan misschien wel elk 25 exemplaren (dus een half miljoen producten totaal). Maar er liggen bij de kassa soms maar 3 balkjes. Balkjes worden altijd aangeraakt. Jij raakt toch niet 1/3 van al die producten aan?
En dan heb ik het hier alleen over de verdeling. De tijd die dat kost verlaagt ook nog de kans op overdracht.

Dat gaat statistisch een enorm verschil maken in overdracht, en ik denk dan in verschil van meerdere magnituden.

Dat is echt totaal geen vergelijk imo.

[...]

Ja zo gaat het ook bij sommige supermarkten (waar ik woon houden mensen zich daar overigens best goed aan, evenals mondkapjes (zelfs al toen de 2e golf begon), maar ik heb ook gehoord dat in een grote stad verderop dat veel minder gedisciplineerd werd gedaan.
Maar bij die balkjes wordt het nooit gedaan, want er staat nooit spul bij. En dat is een heel groot verschil. Bij die balkjes raak je dus indirect iedereen aan die in de supermarkt is geweest gedeeld door het aantal balkjes.
Zelf scannen en/of afrekenen? Zal ook niet bij elke supermarkt mogelijk zijn, maar probeer ik zelf wel zoveel mogelijk te doen.

En als ik dan thuis ben even m’n tel goed “wassen”.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

VidaR-9 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:53:
[...]

Zelf scannen en/of afrekenen? Zal ook niet bij elke supermarkt mogelijk zijn, maar probeer ik zelf wel zoveel mogelijk te doen.

En als ik dan thuis ben even m’n tel goed “wassen”.
De scanners maken ze volgens mij ook niet schoon :P (al zijn er wellicht meer scanners dan balkjes, maar die scanner hou je langer vast natuurlijk)

Maar bij ah kan dat geloof ik met een app? Dat is wel echt goed. (ik ga zelf altijd naar jumbo en aldi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Op welke juridische basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Ontslag bij gevaarzetting of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

Weet niet hoe het bij de poster gaat, maar op mijn werk (als je er al überhaupt mag zijn, ik werk derhalve al 9 maanden thuis) gelden huisregels over Corona. En gezellig op een kluitje naborrelen staat daar zeker niet bij.

Ontslag zal bij een 1e keer niet gebeuren, maar zal wel worden opgenomen in je dossier.

Het zijn EHS/KAM regels, en die kan je echt niet met voeten treden bij ons. Als je bij ons te veel overtredingen maakt op EHS gebied kan je vertrekken.

En omdat het in het handboek staat en royaal gecommuniceerd zal het zeker stand houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 07-12-2020 09:18 . Reden: Aanvulling en autocorrect correcties ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De kans dat je besmet raakt via objecten is volgens mij bijzonder laag. Je kan je beter aanleren niet aan gezicht te zitten dan panisch balkjes/scanners/mandjes/karretje te vermijden. Als je de winkel uitloopt je handen ontsmetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik snap dat soort figuren niet.
Er is zo ongeveer niemand die baat heeft bij een gehypte/gehoaxte corona-situatie. Hele economieën zijn gekrompen, kinderen hebben achterstand op school, mensen zijn hun baan kwijt, etc.

En dan zou dat zogenaamd allemaal door een hoax komen? Bizar. Alsof de "boze elite" het expres doet om... tja, waarom? Cui bono?

Misschien als je het vanuit een Amerikacentrisch beeld bekijkt zou je een narratief kunnen opzetten dat de democraten de hype hebben opgezet om de presidentsverkiezingen te winnen. Maar hoe zit het dan met de rest van de wereld? Die laten heus niet hun economie instorten om welke presidentskeuze dan ook.

Daarbij liegen de cijfers er niet om, en de enige cijfers die écht tellen zijn de bezette bedden in het ziekenhuis en de IC. En daar zie je dat - met de maatregelen van nu- de helft van de bedden in de IC bezet is door coronapatiënten. Daar is niets hyperigs of hoaxerigs aan.

En als al die PCR-testen allemaal false positives geven dan mag je me wel even uitleggen waarom al die false positives een toename van false positive mensen in het ziekenhuis voorspellen en wat al die extra mensen in het ziekenhuis dan wel hebben, want als het geen corona is, dan is er een andere ziekte die rondgaat en zijn we misschien nog verder van huis ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 07-12-2020 09:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:16:
En omdat het in het handboek staat en royaal gecommuniceerd zal het zeker stand houden.
Misschien wel, maar het is al een stuk genuanceerder dan gewoon roepen "reden voor ontslag". Ik was juist naar die nuance op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Strikt gesproken is de enige die hier ontslagen kan worden degene die het positieve testresultaat gelekt heeft. Want collega's op de hoogte brengen van een mogelijke besmetting met een dodelijke ziekte is een overtreding van de wet. Naar je werk gaan met klachten en die ziekte verspreiden is dat niet tenzij je isolatie is opgelegd door een rechter, dat is het Nederland van 2020.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:58
IJzerlijm schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:49:
[...]

Strikt gesproken is de enige die hier ontslagen kan worden degene die het positieve testresultaat gelekt heeft. Want collega's op de hoogte brengen van een mogelijke besmetting met een dodelijke ziekte is een overtreding van de wet. Naar je werk gaan met klachten en die ziekte verspreiden is dat niet tenzij je isolatie is opgelegd door een rechter, dat is het Nederland van 2020.
Het hoeft in dit geval niet gelekt te zijn, als die collega die positief is het gewoon zelf heeft gemeld aan alle collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:00:
[...]

Het hoeft in dit geval niet gelekt te zijn, als die collega die positief is het gewoon zelf heeft gemeld aan alle collega's.
Dat is een leuke AVG testcase. De positief geteste persoon in kwestie mag dan wel zelf die informatie geven maar zonder expliciet vastgelegde toestemming mag niemand dan weer doorvertellen dat Pietje corona heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
[...]

De collega kan het zelf melden, daarnaast kunnen er uiteraard verzachtende omstandigheden zijn als de gezondheid van omstanders in gevaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Vergeet even die AVG of wat dan ook. Jij wil toch ook graag weten of die collega die normaal gesproken naast je zit positief getest is ja of nee? Personeel wat hier besmet is wordt van verwacht dat ze toestemming geven voor de publicatie van hun naam.

Normaal gesproken ben ik helemaal voor privacy maar in dit geval prevaleert even wat anders. Ja er is iemand besmet maar we mogen niet zeggen wie het is.

Wat denk je wat voor onrust dat zal geven in een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Allemaal hele zinnige overwegingen maar de AVG is onwrikbaar. Al vallen er 10 miljoen doden.

https://autoriteitpersoon...na/corona-op-de-werkvloer
Mag ik mijn werknemer vragen of hij of zij corona heeft?
Nee, dat mag niet. Als werkgever mag u niet vragen naar de aard en oorzaak van iemands ziekte.

Let op: vertelt uw werknemer uit zichzelf wat hij of zij mankeert? Dan mag u deze informatie niet vastleggen of delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:44:
Allemaal hele zinnige overwegingen maar de AVG is onwrikbaar. Al vallen er 10 miljoen doden.

https://autoriteitpersoon...na/corona-op-de-werkvloer

[...]
Er staat alleen dat een werkgever dat niet mag?
Werknemers die onderling flapuiten zijn vallen daar niet onder?
aangezien daar de werkgever/werknemer relatie niet is.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-12-2020 12:07 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Een werkgever mag je inderdaad niet vragen naar de aard van je ziekte, dat is al heel lang zo ook voordat de AVG een feit werd. Dat is een stukje privacy.

En ik snap ook best dat het gevoelig ligt nu met die coronashit en de arbo is daar ook heel duidelijk over;
Mag ik mijn medewerkers informeren over welke werknemer besmet is met het coronavirus?

Nee, dat mag niet. Conform de privacywetgeving mag u geen gegevens over de gezondheid van werknemers delen met andere werknemers binnen uw organisatie. Ook als uw werknemer zelf aangeeft dat u deze informatie mag delen met andere werknemers, is het op grond van de privacywetgeving niet toegestaan om dit te doen. Mogelijk zijn er uitzonderingsgevallen denkbaar, waarbij ter bescherming van de gezondheid van uw werknemers, toch maatregelen moeten worden getroffen. Zoals bij het naar huis sturen van de desbetreffende besmette werknemer wanneer deze verkoudheids- of griepverschijnselen heeft. Uw werknemers zouden hieruit kunnen afleiden welke werknemer besmet is met het coronavirus. Op dit moment is er vanuit de AP of het RIVM nog geen concrete uitwerking van gevallen waarvoor dit geldt. Mocht hierover meer bekend worden, dan passen wij deze FAQ hierop aan. Voor ieder concreet geval geldt dat de werkgever zelf een zorgvuldige afweging zal moeten maken tussen de privacybelangen van de werknemer en zijn verplichting om een veilige werkplek te garanderen.
Maar goed. The Needs of the Many Outweigh the Needs of the Few zou ik bijna willen zeggen maar daar kan je van mening over verschillen. Dit valt w.m.b onder algemeen belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
VidaR-9 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:27:
[...]

Ontsmetten van wagentjes is symbool politiek. Je zit met je handen eenmaal binnen overal aan. Moeten ze bv. de glazen deuren voor de koelingen ook weghalen.

Gewoon aan denken niet aan je mond, hoofd, ogen en neus etc te zitten als je eenmaal de deur uit bent. Eenmaal thuis handjes wassen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Huilie van de evenementen branche (vooral festivals) op NPO Radio 1. Willen graag voor Februari weten of ze weer mogen/kunnen van de overheid en of bv. een sneltesten een oplossing zijn.

Mag ik hier roepen dat ik blij ben dat we qua festivals in NL even pas op de plaats gemaakt hebben dit jaar ? Geloof dat we in 2019 op 1100 festivals zaten... zucht.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:25:
Huilie van de evenementen branche (vooral festivals) op NPO Radio 1. Willen graag voor Februari weten of ze weer mogen/kunnen van de overheid en of bv. een sneltesten een oplossing zijn.

Mag ik hier roepen dat ik blij ben dat we qua festivals in NL even pas op de plaats gemaakt hebben dit jaar ? Geloof dat we in 2019 op 1100 festivals zaten... zucht.
"Pas op de plaats" zou ik dat niet willen noemen, een status quo is wel eventjes wat anders dan een hele sector een jaar platleggen.
Nou is het aantal festivals absoluut gigantisch geworden de laatste paar jaar maar in een normale situatie regelt de markt dat soort aantallen op een natuurlijke manier wel terug.
Er is een beperkt budget en tijd dus de bezoekers zorgen er in een normale situatie voor dat de minder succesvolle festivals verdwijnen of dat er andere aanpassingen gedaan worden. Blijkbaar is er behoefte aan zoveel festivals want zonder publiek red je het niet in die sector.
Kan me best voorstellen dat de omwonenden van Spaarnwoude die de laatste jaren ieder zomers weekend hun huis uit dreunen blij zijn dat het eventjes rustig is.
Zonder vergunning organiseer je echter geen legaal festival dus mocht je klachten hebben over de aantallen dan zou ik mij eerder op de overheid richten dan op de organiserende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

loekf2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:25:

Het zijn natuurlijk niet allemaal festivals waar 60.000 man naartoe gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

De persconferentie is weer lekker matig. Er wordt telkens gezegd "als u zich houdt aan dit en dat, dan kunnen we versoepelen", en "we hebben het zelf in de hand", allemaal alsof "u" en "we" maar één persoon is en die persoon veel blaam treft.

Intussen worden er wel gerichte keuzes gemaakt voor sectoren die wel open mogen blijven en sectoren die niet open mogen blijven.

En er is nul perspectief voor allerlei sectoren. Alleen "ja, ze mogen open bij zo en zoveel IC-opnames" :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:41:
De persconferentie is weer lekker matig. Er wordt telkens gezegd "als u zich houdt aan dit en dat, dan kunnen we versoepelen", en "we hebben het zelf in de hand", allemaal alsof "u" en "we" maar één persoon is en die persoon veel blaam treft.

Intussen worden er wel gerichte keuzes gemaakt voor sectoren die wel open mogen blijven en sectoren die niet open mogen blijven.

En er is nul perspectief voor allerlei sectoren. Alleen "ja, ze mogen open bij zo en zoveel IC-opnames" :{
Maar weet je, ondanks wat je van de keuzes vindt, we hebben het gewoon aan onszelf te danken. We moesten bijv allemaal zo nodig toch de winkelstraat in met BF.

En nee, ik snap ook niet waarom een bouwmarkt wel maag en een restaurant niet. Ze hangen meer in mijn nek in de Gamma dan bij Old Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maartend schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:46:
[...]

Maar weet je, ondanks wat je van de keuzes vindt, we hebben het gewoon aan onszelf te danken. We moesten bijv allemaal zo nodig toch de winkelstraat in met BF.

En nee, ik snap ook niet waarom een bouwmarkt wel maag en een restaurant niet. Ze hangen meer in mijn nek in de Gamma dan bij Old Amsterdam.
Wil je alsjeblieft jezelf of "we" niet met mij associëren? Ik was niet in een winkelstraat met BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:58:
[...]

Wil je alsjeblieft jezelf of "we" niet met mij associëren? Ik was niet in een winkelstraat met BF.
Ik ook niet. Maar we zijn allemaal inwoners van dit land, dus we.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maartend schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:00:
[...]

Ik ook niet. Maar we zijn allemaal inwoners van dit land, dus we.
Nee, dus niet. Zo werkt het niet. Ik hou me aan de regels, dus we hebben dit niet aan mij te dansen. En blijkbaar dus ook niet aan jou.

Dit is dus het probleem. De regels zijn blijkbaar niet toereikend voor "de groep Nederlanders", dus dan moet je ze aanpassen. Niet zeiken "ja maar dan moet je je aan de regels houden", want het ene deel doet het al, het andere deel doet het niet, maar gewoon maatregelen nemen om naleving af te dwingen, of regels zodanig op te stellen dat ze effectief zijn.

Maar NIET zeuren "dat we het aan onszelf te danken hebben". Zo werkt het niet. Dat is een totaal nutteloze manier van denken. Een soort collectief fatalisme waarbij we de bron van problemen niet aanpakken en zelfs negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rutte is ook niet teleurgesteld in de samenleving zegt hij. Maar toch neemt hij geen andere maatregelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:06:
Rutte is ook niet teleurgesteld in de samenleving zegt hij. Maar toch neemt hij geen andere maatregelen? :?
Je wil graag een extra tik op de billen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:04:
[...]
Maar NIET zeuren "dat we het aan onszelf te danken hebben". Zo werkt het niet. Dat is een totaal nutteloze manier van denken. Een soort collectief fatalisme waarbij we de bron van problemen niet aanpakken en zelfs negeren.
Het fatalisme zit er in dat ik me niet verwonder over de stompzinnigheid van mensen.

Blijkbaar kun je hier niet mensen inha aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid maar moet je dat hard afdwingen. Maar ja, dan ben ik ook wel zo'n dwark ; er komt geen BOA mijn huis in. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Spreek me aan op mijn gedrag ipv af te dwingen en je hebt me mee. Dwing me en ik zal alles doen om te ontduiken. Dus dat blijft wel een dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:26:
[...]

Je wil graag een extra tik op de billen?
Fout. Probeer het opnieuw na de inhoud van mijn vorige posts te lezen.
maartend schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
[...]

Het fatalisme zit er in dat ik me niet verwonder over de stompzinnigheid van mensen.

Blijkbaar kun je hier niet mensen inha aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid maar moet je dat hard afdwingen. Maar ja, dan ben ik ook wel zo'n dwark ; er komt geen BOA mijn huis in. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Spreek me aan op mijn gedrag ipv af te dwingen en je hebt me mee. Dwing me en ik zal alles doen om te ontduiken. Dus dat blijft wel een dilemma.
Het punt is dat jij niet hoeft te worden aangesproken op je gedrag, maar anderen wel.

Persoonlijk begrijp ik niet dat een aantal dingen vrijblijvend zijn. Iemand in mijn nabije omgeving werd door haar werkgever gedwongen te werken en heeft daar vervolgens covid opgelopen. Ze wilde niet eens daar op kantoor werken. Vervolgens werd haar partner een aantal dagen later ook ziek. Als ik overdag midden op de dag een rondje door de stad loop zie ik op kantoren ook weer mensen zitten, soms lijkt het zelfs vrij druk te zijn op bepaalde plekken.

We weten dat als bepaalde dingen vrijblijvend zijn, een groep mensen de grenzen gaat opzoeken. Het probleem met onze regering is dat dit wordt ontkend. Intussen heeft een flinke groep te lijden onder deze kwaden. In de vorm van depressie, nabij faillissement, en meer.

Intussen zijn er in Japan nu al meer mensen overleden door zelfmoord dan aan covid dit jaar, vooral vrouwen:
https://edition.cnn.com/2...d-dst-intl-hnk/index.html
Voor NL zijn de cijfers nog niet bekend, en zviw ook voor andere landen zijn er nog geen tussentijdse cijfers.

Het is dus belangrijk om wetgeving te ontwikkelen die streng is. En om ook stevig te handhaven. En ik neem het die minderheid die het verpest niet eens zo zeer kwalijk. Dat zijn mensen die het ook niet trekken, of die niet beter weten. Alleen die verpesten het dus ook voor zichzelf, en we moeten dat gewoon nu voorkomen en iets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:07:

Intussen zijn er in Japan nu al meer mensen overleden door zelfmoord dan aan covid dit jaar, vooral vrouwen:
Voor NL zijn de cijfers nog niet bekend, en zviw ook voor andere landen zijn er nog geen tussentijdse cijfers.
Japan heeft sowieso 20.000 tot 30.000 zelfmoorden per jaar.
https://www.statista.com/...065/japan-suicide-number/

De 2.000 van 1 maand die aangehaald wordt is niet echt statistisch significant.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:25:
[...]

Japan heeft sowieso 20.000 tot 30.000 zelfmoorden per jaar.
https://www.statista.com/...065/japan-suicide-number/

De 2.000 van 1 maand die aangehaald wordt is niet echt statistisch significant.
Het gaat niet om één maand, het gaat om een duidelijk zichtbare trend van meerdere maanden. Er zit ook een videoreportage bij die nog wat meer context geeft. Kijk die anders ook even.

Ik snap niet helemaal wat je wil bereiken met de manier waarop je reageert met telkens halve waarheden en het reageren op de helft van een post en het totaal negeren van de andere helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

jessy100 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ontslag bij gevaarzetting of iets dergelijks.
Hangt er denk ik een beetje vanaf of jullie coronaregels hebben of niet (en de betreffende personen daarover geïnformeerd zijn) en of ze overtreden zijn.
Het negeren van veiligheidsvoorschriften kan volgens mij aangedragen worden als reden voor ontslag op staande voet. Dan hoeft er volgens mij geeneens gevaarzetting voor anderen zijn, dat kan ook gevaar zijn voor diegene die zelf de overtreding maakt (bij wijze van spreken zonder veiligheidshelm een bouwplaats oplopen).
Maar als die coronaregels er bij jullie officieel niet zijn wordt het al een grijs gebied.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 08-12-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:07:
[...]

Het punt is dat jij niet hoeft te worden aangesproken op je gedrag, maar anderen wel.

Persoonlijk begrijp ik niet dat een aantal dingen vrijblijvend zijn. Iemand in mijn nabije omgeving werd door haar werkgever gedwongen te werken en heeft daar vervolgens covid opgelopen. Ze wilde niet eens daar op kantoor werken. Vervolgens werd haar partner een aantal dagen later ook ziek. Als ik overdag midden op de dag een rondje door de stad loop zie ik op kantoren ook weer mensen zitten, soms lijkt het zelfs vrij druk te zijn op bepaalde plekken.

We weten dat als bepaalde dingen vrijblijvend zijn, een groep mensen de grenzen gaat opzoeken. Het probleem met onze regering is dat dit wordt ontkend. Intussen heeft een flinke groep te lijden onder deze kwaden. In de vorm van depressie, nabij faillissement, en meer.

Het is dus belangrijk om wetgeving te ontwikkelen die streng is. En om ook stevig te handhaven. En ik neem het die minderheid die het verpest niet eens zo zeer kwalijk. Dat zijn mensen die het ook niet trekken, of die niet beter weten. Alleen die verpesten het dus ook voor zichzelf, en we moeten dat gewoon nu voorkomen en iets doen.
Je kunt hier geen China maken. En ik bedoel dat niet al sssneer, maar het lastige is echt, we hebben hier veel vrijheden. En die zijn me ook heilig. Nooit of te nooit wil ik een soort totalitairre staat, want dat is wat je nodig hebt alchter de voordeur. En wat ik zei, er komt hier geen BOA of justitie binnen in mijn huis.

En hoe het leiden gaat maak ik mee ; broertje ernstig ziek, geen weerstand, dus praktisch opgesloten en zelf werkzaam in de psychiatrie. Dus ik maak mee hoe het met mensen gaat. En dat gaat enkel maar erger worden. De eenzaamheid, de depressieve gevoelns. De winter en december helpt daar ook niet aan , ia al een maand diie voor ong 1M mensen hier een prutmand is.

Daarom zit ik erg op het wij. Het gaat enkel veranderen al swe ons voor elkaar verantwoordelijk voelen. Want geloof me ; straffen helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maartend schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:09:
[...]

Je kunt hier geen China maken. En ik bedoel dat niet al sssneer, maar het lastige is echt, we hebben hier veel vrijheden. En die zijn me ook heilig. Nooit of te nooit wil ik een soort totalitairre staat, want dat is wat je nodig hebt alchter de voordeur. En wat ik zei, er komt hier geen BOA of justitie binnen in mijn huis.

En hoe het leiden gaat maak ik mee ; broertje ernstig ziek, geen weerstand, dus praktisch opgesloten en zelf werkzaam in de psychiatrie. Dus ik maak mee hoe het met mensen gaat. En dat gaat enkel maar erger worden. De eenzaamheid, de depressieve gevoelns. De winter en december helpt daar ook niet aan , ia al een maand diie voor ong 1M mensen hier een prutmand is.

Daarom zit ik erg op het wij. Het gaat enkel veranderen al swe ons voor elkaar verantwoordelijk voelen. Want geloof me ; straffen helpt niet
Er is geen wij in de zin die jij benoemt voor mij. Ik voel me juist verantwoordelijk voor de ander, maar dat is zonder dat "wij-gevoel". Ik geloof pas in een wij-gevoel als er niet bepaalde beroepsgroepen of groepen ondernemers door maatregelen gedwongen failliet gaan omdat niemand ze steunt maar ze wel worden gevraagd zich op te offeren.

Straffen is iets anders dan handhaven. Ik geloof in handhaving, niet per se in straffen. Straffen doe je als er geen andere optie is. Denk aan covid-feestjes. Goede handhaving en hoge pakkans zijn belangrijk. Straf hoeft niet per se hoog te zijn. Uit wetenschap blijkt dat pakkans verreweg het belangrijkst is voor ombuigen gedrag, dus daarom ben ik ook blij met de nieuwsberichten met mensen die worden opgepakt met vuurwerk e.d.

Het gaat mij vooral om een aantal dingen die we gewoon kunnen bepalen zoals gedwongen thuiswerken of sterk aangepaste kantoorsituaties (met dikke boetes voor overtredingen door werkgevers). Daar zie ik nu een flink probleem met als gevolg positieve cases in mijn omgeving. Een week langer schoolvakantie zou ook niet verkeerd zijn. Maar ik denk dat dat toch wel last-minute besloten gaat worden als blijkt dat er veel nieuwe cases komen na kerst.

Achter de deur al te veel doen, daar geloof ik niet in. Volgens mij deed men dat in China ook niet. Maar daar mocht je wel een winkel niet in als je dichtbij een geïnfecteerd persoon was geweest. Bij ons gaat het individualisme ten koste van de groep en vervolgens ook alweer ten koste van vrijwel alle individuen.

Deze dame legt het mooi uit:
https://www.msnbc.com/ste...got-the-virus-97246789666

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
[...]

Als PCR inderdaad onbetrouwbaar is met 90% false positive, iets wat niet verzonnen lijkt, dan vecht hij het goede gevecht
gelukkig denkt een rechter daar anders over

https://www.rechtspraak.n...s-niet-aan-te-passen.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

... We mogen zelfs niet eens meer, in een ernstige fase van een globale pandemie, ...
Pleonasme alert :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Als PCR voor 90% onbetrouwbare resultaten op welk vlak dan ook zou zorgen, zou het nooit zijn uitgegroeid tot een veel gebruikte methode in diverse takken van de wetenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Sowieso snapte ik de argumentatie niet. Een tijd geleden was er nog ophef over dat labs een nederlands sprekende arts moesten hebben. Dan wordt er toch al aan de vermeende criteria voldaan?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Gelukkig denken de duizenden wetenschappers (waaronder mijn vrouw) die er dagelijks mee werken voor tal van toepassingen, daar óók anders over. Ik durf er hier niet eens meer over te beginnen, mijn vrouw kan er zo boos over worden, dat zulke figuren keihard bewezen wetenschap wel eventjes omver denken te schoppen als het ze beter uitkomt.

---------------

• Manke
  • Niet online
Hier nog een uiteenzetting over de onbetrouwbaarheid van de test om virale infecties mee te detecteren
https://off-guardian.org/...ientifically-meaningless/

De kenners zullen de zin en onzin van de tekst er wel uit kunnen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Manke op 10-12-2020 01:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Manke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:39:
Hier nog een uiteenzetting over de onbetrouwbaarheid van de test om virale infecties mee te detecteren
https://off-guardian.org/...ientifically-meaningless/

De kenners zullen de zin en onzin van de tekst er wel uit kunnen halen.
Geen zin, alleen onzin. Een fotograaf en een journalist die zich bemoeien met iets waar ze geen verstand van hebben, geen enkel argument aandragen maar alleen "hearsay" en omkeerredeneringen.

(ik deed mijn eerste PCR in 1990 en heb er duizenden gedaan, allerlei types, heb diagnostische PCRs ontwikkeld, etc. Het is pijnlijk hoeveel onzin kwaadwillende mensen zonder enig inzicht of expertise blijven verspreiden)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Manke wat wil je nou bereiken met deze kruistocht? Wat is je doel?

Heb het vaker gezegd; zelf als de PCR test alsnog van tafel gaat, wat is er dan bereikt? Ziekenhuizen nog steeds vol, nog steeds zieken, nog steeds doden. Nog steeds zorgpersoneel dat zich de tering werkt.
En dan ook nog eens zonder enige voorspellende indicatie.

Ben je dan tevreden?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat zou je zeggen, maar ik heb mij lange tijd zitten verbazen dat de globale epidemie steevast geen pandemie genoemd werd om dat het WHO dat nog niet officieel wilde vastleggen. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mistraller
Gonadan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:06:
[...]

Dat zou je zeggen, maar ik heb mij lange tijd zitten verbazen dat de globale epidemie steevast geen pandemie genoemd werd om dat het WHO dat nog niet officieel wilde vastleggen. 8)7
Een globale epidemie is geen pleonasme B)

---------------

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mistraller schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:24:
Een globale epidemie is geen pleonasme B)
Nee, maar als globale pandemie een pleonasme is dan zou je verwachten dat wanneer een epidemie globaal wordt je die dan ook pandemie noemt, maar dat bleek dan weer niet zo te zijn. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Manke
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:52:
@Manke wat wil je nou bereiken met deze kruistocht? Wat is je doel?

Heb het vaker gezegd; zelf als de PCR test alsnog van tafel gaat, wat is er dan bereikt? Ziekenhuizen nog steeds vol, nog steeds zieken, nog steeds doden. Nog steeds zorgpersoneel dat zich de tering werkt.
En dan ook nog eens zonder enige voorspellende indicatie.

Ben je dan tevreden?
Ik weet niet welke info van de site klopt (journalisten hebben ook zeggenschap), maar als er inderdaad een hoge false positive rate voor cov19 is zoals ze zeggen, dan zijn de maatregelen die op een vals getal gebaseerd zijn, onrechtvaardig en onterecht en is al dat lijden onnodig, en de opnames blijven gelijk. Dat is het punt.

Hoe behandelen en genezen ze mensen inmiddels die ziek zijn door covid?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Manke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:08:
[...]

Ik weet niet welke info van de site klopt (journalisten hebben ook zeggenschap), maar als er inderdaad een hoge false positive rate voor cov19 is zoals ze zeggen, dan zijn de maatregelen die op een vals getal gebaseerd zijn, onrechtvaardig en onterecht en is al dat lijden onnodig, en de opnames blijven gelijk. Dat is het punt.

De maatregelen zijn niet puur op dat getal gebaseerd. Het aantal positieve testen is alleen een indicator. Uiteindelijk wordt er op een scala aan factoren gestuurd. Je ziet ook een hoge mate van correlatie van de positieve testen en dingen als ziekenhuisopnames.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Manke
  • Niet online
Oke.
Op hoeveel tests zitten ze inmiddels eigenlijk? Zou 1 test per woongroep of gezin niet voldoende moeten zijn?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het doodsimpele feit dat er in landen met vrijwel geen covid als Nieuw-Zeeland niet nog steeds massa's positieve gevallen worden gevonden zou voldoende bewijs moeten zijn voor dat de test niet allerlei random zooi als positief detecteert.

Maar als er in NZ met nul besmette mensen een miljoen tests worden gedaan waarvan er 1 positief is en die bij nadere controles een false positive blijkt te zijn heb je toch nog je 100 PROCENT FALSE PCR RESULT kop.

[ Voor 32% gewijzigd door IJzerlijm op 10-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Manke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:08:
[...]

Maar nogmaals; wat is de logica hierachter dan? Wat is je doel?

De maatregelen zijn bedoeld om de zorg behapbaar te houden. Gezien we het telkens net halen is er sowieso iets aan de hand.

Even met fictieve cijfers; of er dan een 5000:1 (pcr) ratio of een 1000:1 (niet bestaande andere test?) ratio tussen positieven en opnames is maakt in die zin geen pepernoot uit. We zien letterlijk gebeuren dat er 2-3 weken na een stijging in positieve tests, ook een stijging in aantal opnames is. Het doel van de tests, namelijk het voorspellen van drukte in de zorg, wordt dus behaald.

En aangezien het dus een goede voorspeller blijkt, kun je er wel degelijk iets mee als onderdeel van de parameters voor de maatregelen.

Nogmaals; dit is een strijd zonder winnaars.

En zoals wordt aangegeven; er zijn legio voorbeelden van landen waarin op grote schaal tests worden uitgevoerd zonder enige positieve uitslag. Dus dat geclaimde aantal vals positieven is absoluut geen issue.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:06:
Is zijn eigen schuld. Het is ook niet uit te leggen. Met zijn 20en 30en zitten middelbare scholieren hele dagen op school op een kluitje. In de avond krijgen dezelfde kinderen een boete omdat ze met zijn drieën op een bankje in het park zitten...kansloos

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeyMan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:31:
Nogmaals; dit is een strijd zonder winnaars.
Ach, veel van die aluhoedje figuren hebben als doel zoveel mogelijk twijfel en problemen te zaaien, dus die zullen dat wel als winst zien.
IJzerlijm schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:18:
Het doodsimpele feit dat er in landen met vrijwel geen covid als Nieuw-Zeeland niet nog steeds massa's positieve gevallen worden gevonden zou voldoende bewijs moeten zijn voor dat de test niet allerlei random zooi als positief detecteert.

Maar als er in NZ met nul besmette mensen een miljoen tests worden gedaan waarvan er 1 positief is en die bij nadere controles een false positive blijkt te zijn heb je toch nog je 100 PROCENT FALSE PCR RESULT kop.
Yep, en altijd weer vanuit dezelfde kwaadaardige kringen. Je kunt ze vaak snel herleiden tot dezelfde "bronnen" en kringen. Nooit een positieve bijdrage, nooit zelf iets bijdragen, alleen schreeuwen dat er wat mis is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:59:
[...]

Is zijn eigen schuld. Het is ook niet uit te leggen. Met zijn 20en 30en zitten middelbare scholieren hele dagen op school op een kluitje. In de avond krijgen dezelfde kinderen een boete omdat ze met zijn drieën op een bankje in het park zitten...kansloos
Yup, op een bankje zitten is net zo nuttig als op school zitten. Good catch... :X

@gambieter het lijkt steeds erger te worden ook... Chef Keller:

Schijnbaar inmiddels 50% false positive...

Fucking morons |:(

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2020 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:21:
[...]

Yup, op een bankje zitten is net zo nuttig als op school zitten. Good catch... :X
Je mist een beetje de essentie van zijn post. En school zou ook online kunnen bijvoorbeeld. De huidige combinatie van regels is toch echt een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:23:
[...]

Je mist een beetje de essentie van zijn post. En school zou ook online kunnen bijvoorbeeld. De huidige combinatie van regels is toch echt een keuze.
Ja ik snap het idee wel. En ik ben volledig met je eens dat dat beter zou moeten kunnen.
Maar de praktijk is, zoals hier al veel vaker aan bod geweest, vele malen weerbarstiger.

Online onderwijs is leuk voor een dag, of een week, maar niet voor een half jaar. En zeker niet voor primair onderwijs.
Nog los van het feit dat sociale interactie gewoon noodzakelijk is voor ontwikkeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeyMan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:21:
@gambieter het lijkt steeds erger te worden ook... Chef Keller:

[Twitter]

Schijnbaar inmiddels 50% false positive...

Fucking morons |:(
Die Cummins is een triest geval. Die Keller, tja. Antigeen-testen geven geen vals-positieven maar veel vals+negatieven. De Lateral flow device-test is 75% gevoelig, dwz mist tot aan 25% positeve gevallen (meestal minder viral load).

Nuttig maar zeker niet "beter" dan PCR. Maar veel klepels, geen klokken en weer allerlei *knip* die gaan toeteren.
Generaliseren voegt niks toe.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2020 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:08:
Nooit een positieve bijdrage, nooit zelf iets bijdragen, alleen schreeuwen dat er wat mis is.
Op deze manier reageer je op de man en onderbouw je argumenten met dubieuze bronnen als een tweet en complottheorie filmpjes. Dat is geen geldige onderbouwing en ongewenst.
Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en
Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2020 14:46 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het RIVM schrijft volgens mij best wel mooi over PCR's en de andere testen, o.a. over Ct's, noodzaak tot beoordelen amplificatie-curves, LOD, eigenschappen van primers en probes, andere NAAT, en verschillende antigeen-gebaseerde testen. PCR-diagnostiek heeft bekende valkuilen; door die op Twitter te zetten toon je nog geen complot aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Goed, toch even een post, misschien wat blog-erig maar de frustratie slaat toe. Vorige week donderdag ben ik na een pijnlijke nacht met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, waar op de spoedeisende hulp duidelijk werd dat ik de moeder aller nierstenen heb, waarvoor ik helaas met spoed een catheter voor moest laten aanbrengen puur om de nier te redden... de steen zelf komt er niet meer uit zonder een tweede operatie. Normale wachtlijst: een week. Nu? Onbekend. Er zijn geen bedden. Eigenlijk ook niet spoedeisend, dus ik werd (doped up...) nogal rondgereden. Voor mij en achter mij coronapatienten die af en aan gereden werden...

Het probleem is dat mijn vervolgoperatie mij dus nu een tweede keer eigen risico gaat kosten, en ik tot die tijd niet alleen met een catheter zit, maar ook met een gevoel van constante blaasontsteking. Ik overleef het, en ik mag m'n nier houden gelukkig (had niet veel gescheeld), maar dit ongemak is niet ideaal, en had voorkomen kunnen worden. Ik kan niet anders doen dan toch wat mensen dingen kwalijk te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Australia Scraps Covid-19 Vaccine That Produced H.I.V. False Positives
Linkdumps zijn ongewenst. Wat draagt dit artikel bij aan de discussie en wat wil je zelf hiermee? Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 12-12-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het begon maandag met spierpijn. Woensdag was ik al weer top fit. Dacht nog dat ik er makkelijk af zou komen. Donderdag hoofdpijn, Vrijdag verkouden en vandaag werd ik wakker: Geen reuk en smaak meer :( Hele lijstje af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hoe zit het nou wanneer je in contact bent geweest met iemand die positief is getest op Corona en je zelf nog klachtenvrij bent. Is het dan van belang om de personen waarmee je sindsdien in contact bent geweest alvast te waarschuwen alvorens je de 5 dagen gepasseerd bent zodat je jezelf kan laten testen?

Hierover kan ik op internet niks over vinden. Het enige wat ik vind is dat wanneer je in contact bent geweest je na 5 dagen kan gaan testen indien je klachten hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door AOC op 12-12-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Waterkoker schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:56:
Hoe zit het nou wanneer je in contact bent geweest met iemand die positief is getest op Corona en je zelf nog klachtenvrij bent. Is het dan van belang om de personen waarmee je sindsdien in contact bent geweest alvast te waarschuwen alvorens je de 5 dagen gepasseerd bent zodat je jezelf kan laten testen?

Hierover kan ik op internet niks over vinden. Het enige wat ik vind is dat wanneer je in contact bent geweest je na 5 dagen kan gaan testen indien je klachten hebt.
Wat ik heb gedaan. Bericht ontvangen, geen klachten, dus mensen nog niet ingeseint. Getest en op basis van uitslag acties ondernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier sterk aan het overwegen kerst en dergelijken over te slaan. Vriendin is er nog niet over uit, maar ik ben er klaar voor om gewoon alles af te zeggen. Ik heb een bijbaan in de thuishulp en mijn cliënten zijn kwetsbaar. Wat een rotsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 09:28

SomerenV

It's something!

Thomas schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:05:
Hier sterk aan het overwegen kerst en dergelijken over te slaan. Vriendin is er nog niet over uit, maar ik ben er klaar voor om gewoon alles af te zeggen. Ik heb een bijbaan in de thuishulp en mijn cliënten zijn kwetsbaar. Wat een rotsituatie.
Hier is die discussie ook gevoerd. Kerst door laten gaan of overslaan? Hier hebben we ervoor besloten het door te laten gaan, zowel bij mijn ouders als schoonouders. Zelfs wanneer er een verzwaring van de maatregelen aangekondigd wordt (geen bezoek mogen ontvangen) gaan we gewoon door met de kerst.

Je weet van te voren gewoon dat er teveel mensen totaal lak gaan hebben aan de regels want traditie. Ik durf er dus ook wel m'n hand voor in het vuur te steken dat het vanaf begin januari een complete shitshow gaat worden wat betreft besmettingen en ziekenhuisopnames. Waarom zouden wij dan kerst opofferen? "Dat doe je voor anderen!" Sure sure, maar buitenshuis en qua sociale contacten houden we ons allemaal netjes aan de regels. De kans dat we ziek worden én anderen besmetten is nihil.

Kleine toevoeging: mijn moeder werkt in de ouderenzorg en is goed ziek geweest door Covid19. Mijn schoonmoeder werkt in de thuiszorg en is goed ziek geweest door Covid19. Mijn vriendin werkt in de thuiszorg. Mijn schoonvader is leraar op een basisschool. Mijn vader is goede bekenden verloren door Covid19.

Edit: ik lees net dat het maximaal aantal van 3 bezoekers blijft gelden, zelfs als er zwaardere maatregelen komen. Dan kun je al helemaal op voorhand voorspellen dat het aantal besmettingen na de kerst fors omhoog gaat :+

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 13-12-2020 02:09 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 21:44
@SomerenV ik vind dat een zorgwekkende keuze. Iedereen lekker tegelijk bij elkaar kruipen en een week later nog een keer met oud & nieuw. In plaats van gespreid gedoseerd op andere momenten in het jaar.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Laguna

Connaisseur

SomerenV schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:59:
[...]

Edit: ik lees net dat het maximaal aantal van 3 bezoekers blijft gelden, zelfs als er zwaardere maatregelen komen. Dan kun je al helemaal op voorhand voorspellen dat het aantal besmettingen na de kerst fors omhoog gaat :+
Ik denk nog steeds dat dat niet gaat gebeuren aangezien de scholen dan dicht zijn en zowat iedereen thuis zit, waardoor er minder kans is op verspreiding behalve in familiekringen. Maar goed eerst maar eens afwachten wat de paniekreactie vanuit het kabinet komende dagen gaat worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:02:
[...]

Ik denk nog steeds dat dat niet gaat gebeuren aangezien de scholen dan dicht zijn en zowat iedereen thuis zit, waardoor er minder kans is op verspreiding behalve in familiekringen. Maar goed eerst maar eens afwachten wat de paniekreactie vanuit het kabinet komende dagen gaat worden.
Dat is maar 1 week... En als mensen echt thuiszitten en niet bij kennissen op bezoek. Daarnaast op kerst binnen de familie, en bij Nieuwjaar tussen vrienden. Op 4 januari zitten we weer op kantoor en in de schoolbanken (als het niet veranderd) en kan de verspreiding onder sociale klassen/regio's etc weer doorgaan op een hoger level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Verwijderd kerstvakantie is altijd al 2 weken geweest..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:02:
[...]

Aan de andere kant is het wel een handig moment om, als de scholen toch al dicht zijn, de boel eenvoudig 2 weken helemaal op slot te gooien.
De economische impact met al die verplicht vrije dagen is minimaal terwijl het effect gelijk blijft aan wanneer je het bijvoorbeeld in februari zou doen.
Geen idee of zoiets gaat werken maar ik hou er wel rekening mee dat dit soort experimentjes overwogen worden voor de komende periode.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 13-12-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@PalingDrone ik denk dat de economische impact de eerste week wel groot zal zijn voor de detailhandel. Of veel mensen moeten verstandig zijn geweest om hun kerstinkopen al eerder te doen, maar ik zie veel mensen dat toch pas doen die eerste week in de kerstvakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:14:
@PalingDrone ik denk dat de economische impact de eerste week wel groot zal zijn voor de detailhandel. Of veel mensen moeten verstandig zijn geweest om hun kerstinkopen al eerder te doen, maar ik zie veel mensen dat toch pas doen die eerste week in de kerstvakantie.
Klopt, maar uitgebreid winkelen was nou net niet de bedoeling volgens mij.

Overal worden door lokale overheden initiatieven de kop in gedrukt die winkelen "gezelliger" zouden moeten maken.
In Hilversum waren er bijvoorbeeld van die lichten die lekker Glühwein gingen verkopen in het centrum, sja, dat is ff niet de bedoeling momenteel en dat werd dus m.i. terecht verboden.

Slagers en supermarkten etc. kunnen uiteraard wel open blijven maar de rest zal dan moeten gaan bezorgen vrees ik. De jaren dat je op koopavond voor de kerst een megaomzet in je winkel draaide ligt al een tijdje achter ons doordat veel sowieso al online aangeschaft wordt. Natuurlijk gaat de retail omzet mislopen maar de consumenten hebben wel een alternatief. Zolang het winkelend publiek de dringende adviezen blijft negeren om drukte te mijden en solo je boodschappen te doen ben ik bang dat winkeliers de volgende inperking gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Interessant artikel over vaccin-hoarding door rijke landen en het groeien van economische ongelijkheid daardoor:
https://edition.cnn.com/2...ing-world-intl/index.html

Zal nog wel even duren voordat de wereld een keer écht volwassen met deze dingen omgaat.
Bananenplant schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:17:
@SomerenV ik vind dat een zorgwekkende keuze. Iedereen lekker tegelijk bij elkaar kruipen en een week later nog een keer met oud & nieuw. In plaats van gespreid gedoseerd op andere momenten in het jaar.
Wij doen dat alleen met de kerst, na circa 10 dagen zelfisolatie (vanaf nu dus), en in kleine kring. Daarmee is het risico al een heel stuk lager, maar niet nul nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sorcerer8472 schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:14:
Wij doen dat alleen met de kerst, na circa 10 dagen zelfisolatie (vanaf nu dus), en in kleine kring. Daarmee is het risico al een heel stuk lager, maar niet nul nee.
Wat ik er ook van vind, risico in het leven is nooit nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PalingDrone schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:01:
[...]

Aan de andere kant is het wel een handig moment om, als de scholen toch al dicht zijn, de boel eenvoudig 2 weken helemaal op slot te gooien.
De economische impact met al die verplicht vrije dagen is minimaal terwijl het effect gelijk blijft aan wanneer je het bijvoorbeeld in februari zou doen.
Geen idee of zoiets gaat werken maar ik hou er wel rekening mee dat dit soort experimentjes overwogen worden voor de komende periode.
Het kabinet kennende én ivm kerst denk ik dat de detailhandel open blijft.

Waarom? Extreem hoarden door heel NL op het moment dat het wordt aangekondigd, en de postbezorging is bij lange na niet genoeg om alle winkelverkoop te doen.

Wat men wel gaat doen voorspel ik:
1. verplicht thuiswerken wederom
2. weer zaken zoals bibliotheken dicht (want, nuttig, je weet toch)
3. verlengde schoolvakanties (waarschijnlijk maakt men dat het weekend van tevoren pas bekend, want zo rolt Rutte, hij ziet dingen niet aankomen namelijk, dat is een duidelijk patroon)

Verder verwacht ik geen maatregelen. Het is namelijk niet te doen en het is allemaal al te laat. Ik hoop dat het hoge testen voor een groot deel komt door de grotere testcapaciteit, maar de vorige keer bleek het percentage ook te stijgen dus dat is niet per se hoopvol. Het stijgende aantal ziekenhuis- en IC-opnames is ook wel zorgwekkend.

Dussss, eind dit jaar gaat een ontzettende shitstorm worden. Met veel zieken, doden, en als kers op de taart rellen met oud en nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:26:
[...]

Het kabinet kennende én ivm kerst denk ik dat de detailhandel open blijft.

Waarom? Extreem hoarden door heel NL op het moment dat het wordt aangekondigd, en de postbezorging is bij lange na niet genoeg om alle winkelverkoop te doen.

Wat men wel gaat doen voorspel ik:
1. verplicht thuiswerken wederom
2. weer zaken zoals bibliotheken dicht (want, nuttig, je weet toch)
3. verlengde schoolvakanties (waarschijnlijk maakt men dat het weekend van tevoren pas bekend, want zo rolt Rutte, hij ziet dingen niet aankomen namelijk, dat is een duidelijk patroon)

Verder verwacht ik geen maatregelen. Het is namelijk niet te doen en het is allemaal al te laat. Ik hoop dat het hoge testen voor een groot deel komt door de grotere testcapaciteit, maar de vorige keer bleek het percentage ook te stijgen dus dat is niet per se hoopvol. Het stijgende aantal ziekenhuis- en IC-opnames is ook wel zorgwekkend.

Dussss, eind dit jaar gaat een ontzettende shitstorm worden. Met veel zieken, doden, en als kers op de taart rellen met oud en nieuw.
Hmm, voor die taart met kers: Er zijn iedere jaarwisseling wel wat relletjes, vaak op bekende plaatsen en denk niet dat het dit jaar nou plotseling zoveel anders gaat zijn. sterker nog, ik verwacht er wel wat minder dan voorgaande jaren.
Er zijn geen grote groepsevenementen met volk wat zich massaal tegen de politievijand gaat keren. Hooguit op straat wat zich vervelend hangvolk en daar hebben ze dan wel een vliegende brigade voor achter de hand.
De afgelopen periode zijn er ook op verschillende plaatsen relletjes geweest waarbij men afgesproken had om te gaan klieren, het voordeel van 31 december is dat de overheid dan wel paraat staat en lekker heeft kunnen voorbereiden en opschalen om de boel kort te houden.

Mensen zitten tijdens de jaarwisseling voornamelijk bij mekaar binnen of zijn op of onderweg naar een groot feest. Nu dat laatste onmogelijk is scheelt dat aardig wat verplaatsingen.
Ook de factor weer speelt een flinke rol. Bij regen, sneeuw, vrieskou of potdichte mist is de buitenpret vrij snel afgelopen.
Een beetje baggerweer houd de boel vaak lekker rustig, als er dan toch niks leuks kan en mag hoop ik maar dat het stortregent.
De keren dat ik met oud en nieuw aan het werk was en overal rondreed was het vreemd genoeg juist die nacht (op wat fikkies en knallen na) stukken rustiger in de straten dan tijdens een reguliere stapavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
iedereen in de gezondheidssector is het er over eens, er komt zeker een 3de golf, na nieuwjaar.
Misschien zelf ergens in April een 4de golf. Zolang de vaccinaties niet vol worden uitgerold en we geen 80% vaccinatie graad hebben, zullen de golfen zich blijven opvolgen.

Als je nu ziet hoe de politie in België wekelijks volledige feesten moet stilleggen. Onlangs nog een feest met 100+ man, met lachgas/catering/shuttlebus/voldoende drank/... Dan weet je dat er nog ergens anders wel ongestoord feestjes zijn doorgegaan.

En ik denk wel dat de meeste mensen in België zich geen kloot zullen aantrekken van de regels. Misschien wel de mensen die al maanden aan de frontlinie staan, namelijk gezondheidsmedewerkers en hun directe familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier besloten om kerst niet met mijn ouders en broer + partner te doen. Wij gaan al wat eerder bij mijn ouders langs (ik en mijn vriendin) en gaan dan gewoon voor een maaltijd van een restaurant in de buurt. Cadeau's en dergelijken hebben we allemaal al gekocht, want na die idiote drukte met Sinterklaas/Black Friday wilden wij gewoon alles al in huis hebben.

Nu nog zorgen dat we het kunnen spreiden/cancellen bij de schoonfamilie, daar is/was het plan om met 7 samen te komen uit 3 verschillende huishoudens. Kan erger maar ik voel me er niet comfortabel bij. Ben de afgelopen maanden extreem voorzichtig i.v.m. werk en ben simpelweg niet van plan om dat los te laten met de feestdagen. Ik moet wel zeggen dat ik er losser in was geweest als ik niet in contact zou zijn met zeer kwetsbare mensen door werk, maar dat is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
Thomas schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:05:
Tja, ga je je privé allerlei dingen blijven ontzeggen terwijl je op je werk ook gewoon besmet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
Qinshi schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:16:
iedereen in de gezondheidssector is het er over eens, er komt zeker een 3de golf, na nieuwjaar.
Misschien zelf ergens in April een 4de golf. Zolang de vaccinaties niet vol worden uitgerold en we geen 80% vaccinatie graad hebben, zullen de golfen zich blijven opvolgen.

Als je nu ziet hoe de politie in België wekelijks volledige feesten moet stilleggen. Onlangs nog een feest met 100+ man, met lachgas/catering/shuttlebus/voldoende drank/... Dan weet je dat er nog ergens anders wel ongestoord feestjes zijn doorgegaan.

En ik denk wel dat de meeste mensen in België zich geen kloot zullen aantrekken van de regels. Misschien wel de mensen die al maanden aan de frontlinie staan, namelijk gezondheidsmedewerkers en hun directe familie.
Kan je mij uitleggen met een R van 2-3 hoe je aan 80% komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik zit inmiddels ook in 'quarantaine', vrijdag zijn de mensen van enexis mijn gasleiding komen vervangen (in mn nieuwe huis), toen was er al sprake van dat collega's van hun ziek waren (onbekend wat). Halverwege de dag gaven de werklui aan dat ze zich toch ook niet zo lekker voelden :X
Heb uiteraard geprobeerd afstand te houden maar met sommige dingen overleggen of aanwijzen is dat toch lastig. Zaterdag berichtje dat 1vd2 die bij mij was positief getest had, de ander nog onbekend. Snap niet dat Enexis hun mensen laat werken dan, het had van mij best een maand later gemogen ofzo, sanering was niet tijdcritisch. Nu maar hopen dat ik mn pa niet aansteek (longpatient), is toch lastig thuis.

Voor woensdag (want 5 dagen wachten) dus maar via mn werk al een antigen test ingepland, heeft het nog nut om via de ggd een pcr test af te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:41:
Ik zit inmiddels ook in 'quarantaine', vrijdag zijn de mensen van enexis mijn gasleiding komen vervangen (in mn nieuwe huis), toen was er al sprake van dat collega's van hun ziek waren (onbekend wat). Halverwege de dag gaven de werklui aan dat ze zich toch ook niet zo lekker voelden :X
Heb uiteraard geprobeerd afstand te houden maar met sommige dingen overleggen of aanwijzen is dat toch lastig. Zaterdag berichtje dat 1vd2 die bij mij was positief getest had, de ander nog onbekend. Snap niet dat Enexis hun mensen laat werken dan, het had van mij best een maand later gemogen ofzo, sanering was niet tijdcritisch. Nu maar hopen dat ik mn pa niet aansteek (longpatient), is toch lastig thuis.

Voor woensdag (want 5 dagen wachten) dus maar via mn werk al een antigen test ingepland, heeft het nog nut om via de ggd een pcr test af te nemen?
Hmzzz kan dus betekenen dat hij al op vrijdag of zelfs de dag ervoor al een test heeft laten doen. Uitslag is vaak na 24 uur en een afspraak maken is toch ook niet binnen 2 uur geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

FreezingPixels schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:48:
[...]

Hmzzz kan dus betekenen dat hij al op vrijdag of zelfs de dag ervoor al een test heeft laten doen. Uitslag is vaak na 24 uur en een afspraak maken is toch ook niet binnen 2 uur geregeld?
Was via sneltest dus wel pas zaterdag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Doe wat je zelf prettig vindt maar zorg inderdaad dat je niet bij anderen in contact komt. Wat een volk weer van dat bedrijf, zou me weer niks verbazen als die leiding het weer geen zak kan schelen en alleen maar aan centen denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Heeft een antigen test wel nut als je nog geen symptomen hebt? Ik had het idee dat dat iets achter loopt op een pcr test wat betreft wanneer het meetbaar is.

Ik zou zelf ieder geval gewoon via de GGD een test at laten nemen, zeker aangezien je kwetsbare mensen in je omgeving hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 13-12-2020 15:24 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 101 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?