Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.492 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Thomas schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:03:
[...]

Doe wat je zelf prettig vindt maar zorg inderdaad dat je niet bij anderen in contact komt. Wat een volk weer van dat bedrijf, zou me weer niks verbazen als die leiding het weer geen zak kan schelen en alleen maar aan centen denkt.
Tja dit heeft ze niks opgeleverd, was op kosten van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Woy schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:23:
[...]

Heeft een antigen test wel nut als je nog geen symptomen hebt? Ik had het idee dat dat iets achter loopt op een pcr test wat betreft wanneer het meetbaar is.

Ik zou zelf ieder geval gewoon via de GGD een test at laten nemen, zeker aangezien je kwetsbare mensen in je omgeving hebt.
Dat dacht ik eerst ook maar een antigen test is blijkbaar wat anders dan een antibody test. Die testen via mn werk kunnen ongeveer op dezelfde dag nog aangevraagd worden en dan heb je ook die dag nog de uitslag dus ik ga t zien. Was idd ook van plan de normale ggd test ook te doen (ook mooi, zeggen ze er is een speciaal nummer dat je moet bellen als je geen klachten hebt, vervolgens vermelden ze nergens dat nummer) tenzij ik te horen krijg dat dat niet nuttig is omdat ik die antigen test heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:03:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar een antigen test is blijkbaar wat anders dan een antibody test. Die testen via mn werk kunnen ongeveer op dezelfde dag nog aangevraagd worden en dan heb je ook die dag nog de uitslag dus ik ga t zien.
Dat ze dezelfde dag nog aangevraagd kunnen worden zegt natuurlijk niet zoveel, bij een hoop commerciele teststraten wordt het volgens mij niet zo nauw genomen met de omstandigheden en betrouwbaarheid. Een tijdje op het nieuws zag je bij een teststraat bijvoorbeeld waar de testen buiten afgenomen werden in de ochtend waar de ochtendvorst nog op de ramen stond, terwijl die testen eigenlijk pas echt effectief zijn tussen de 20-30 graden.

Ik zou dus ook niet zomaar blind varen op dergelijke testen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:09
Woy schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:42:
[...]
Een tijdje op het nieuws zag je bij een teststraat bijvoorbeeld waar de testen buiten afgenomen werden in de ochtend waar de ochtendvorst nog op de ramen stond, terwijl die testen eigenlijk pas echt effectief zijn tussen de 20-30 graden.
Is dat zo? Ik heb gezien dat er een (ik ga er vanuit commerciele) testlocatie bij mij in de buurt is, dat is een soort grote partytent op een parkeerterrein. Laatst was ik daar in de buurt en zag ik dat er iemand kwam aanrijden met zijn auto, de dame ging vanuit de partytent naar de auto toe en nam een monster af. Het was regenachtig en volgens mij onder de 10 graden.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:41:
Ik zit inmiddels ook in 'quarantaine', vrijdag zijn de mensen van enexis mijn gasleiding komen vervangen (in mn nieuwe huis), toen was er al sprake van dat collega's van hun ziek waren (onbekend wat). Halverwege de dag gaven de werklui aan dat ze zich toch ook niet zo lekker voelden :X
Heb uiteraard geprobeerd afstand te houden maar met sommige dingen overleggen of aanwijzen is dat toch lastig. Zaterdag berichtje dat 1vd2 die bij mij was positief getest had, de ander nog onbekend. Snap niet dat Enexis hun mensen laat werken dan, het had van mij best een maand later gemogen ofzo, sanering was niet tijdcritisch. Nu maar hopen dat ik mn pa niet aansteek (longpatient), is toch lastig thuis.

Voor woensdag (want 5 dagen wachten) dus maar via mn werk al een antigen test ingepland, heeft het nog nut om via de ggd een pcr test af te nemen?
PCR test is een stuk meer accuraat. Als je geen klachten hebt kan die ook al een betrouwbaar resultaat geven.

De antigeen testen zijn wat minder sensitief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ron!n schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:31:
[...]

Is dat zo? Ik heb gezien dat er een (ik ga er vanuit commerciele) testlocatie bij mij in de buurt is, dat is een soort grote partytent op een parkeerterrein. Laatst was ik daar in de buurt en zag ik dat er iemand kwam aanrijden met zijn auto, de dame ging vanuit de partytent naar de auto toe en nam een monster af. Het was regenachtig en volgens mij onder de 10 graden.
Ik ben geen expert, dus herhaal ook alleen maar wat ik gehoord heb. Maar bijvoorbeeld deze bron heeft het over 15-30 graden:
Bron: CDC
Processing of Antigen Tests for SARS-CoV-2

The Conditions of Authorization in the antigen EUAs specify that CLIA-certified laboratories and testing sites are to follow the manufacturer’s instructions for use, typically found in the package insert, when performing the test and reading test results. The authorized instructions for use for each test can also be found at FDA’s In Vitro Diagnostics EUAsexternal icon.

For example, the performance of antigen tests can be affected if the test components are not stored and handled properly. They should never be frozen and should always be brought to room temperature (15-30°C) before use. The package insert for these tests includes instructions for handling of the test cartridge/card, such as ensuring it remains in its sealed pouch until immediately before use.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 19:14
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:41:
Voor woensdag (want 5 dagen wachten) dus maar via mn werk al een antigen test ingepland, heeft het nog nut om via de ggd een pcr test af te nemen?
Gewoon gelijk PCR doen via GGD. Kan nl al na 5 dagen. Idd alleen nog dagje wachten op uitslag, maar is nauwkeuriger.
Aanmelden via coronatest.nl

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 13-12-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Woy schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:42:
[...]

Dat ze dezelfde dag nog aangevraagd kunnen worden zegt natuurlijk niet zoveel, bij een hoop commerciele teststraten wordt het volgens mij niet zo nauw genomen met de omstandigheden en betrouwbaarheid. Een tijdje op het nieuws zag je bij een teststraat bijvoorbeeld waar de testen buiten afgenomen werden in de ochtend waar de ochtendvorst nog op de ramen stond, terwijl die testen eigenlijk pas echt effectief zijn tussen de 20-30 graden.

Ik zou dus ook niet zomaar blind varen op dergelijke testen.
De straat is opgezet alleen voor mijn werkgever voor zover ik weet (staat ook op ons terrein), dus ik denk niet dat ze voor de goedkope uitgang zijn gegaan.
De GGD straten hier zijn ook gewoon enorme drivethrough tenten btw.

Ik ga het woensdag zien, ga gewoon bij beide de test nemen dan ben ik denk ik wel redelijk veilig (en weet ik meteen hoe het in elkaar zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

maartend schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:54:
[...]

Gewoon gelijk PCR doen via GGD. Kan nl al na 5 dagen. Idd alleen nog dagje wachten op uitslag, maar is nauwkeuriger.
Aanmelden via coronatest.nl
via coronatest.nl kun je niet aanmelden zonder klachten. Maar idd, ga via de GGD ook eentje doen op woensdag (want 5 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:02:
[...]

via coronatest.nl kun je niet aanmelden zonder klachten. Maar idd, ga via de GGD ook eentje doen op woensdag (want 5 dagen).
<knip>

Kun jij dit soort bijzonder onverstandige 'adviezen' achterwege laten?

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat is niet echt de bedoeling he. Er zou een nummer moeten zijn voor de klachtloze testen, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik kan wel invullen dat ik verkouden ben en moet hoesten, dat ben/moet ik namelijk al jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:02:
[...]

Vanaf 1 dec wel. Als het goed is. Of anders even bellen. Aangeven dat je in contact bent geweest met covid positieve en dat je in quarantaine zit al 4 dagen. Afgelopen weekend zelf zo gedaan, zondag getest, maandag uitslag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:05:
[...]

Dat is niet echt de bedoeling he. Er zou een nummer moeten zijn voor de klachtloze testen, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik kan wel invullen dat ik verkouden ben en moet hoesten, dat ben/moet ik namelijk al jaren.
U meldt zich aan voor een coronatest via 0800-1202

Maar dan zoek je niet echt, want dit is de eerste hit in google. Ws toch al ziek, dan gaat het allemaal niet zo goed.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 13-12-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

maartend schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:09:
[...]

Vanaf 1 dec wel. Als het goed is. Of anders even bellen. Aangeven dat je in contact bent geweest met covid positieve en dat je in quarantaine zit al 4 dagen. Afgelopen weekend zelf zo gedaan, zondag getest, maandag uitslag binnen
Had vanochtend geprobeerd via de site, komt niet verder zonder klachten. Volgens RIVM moet het een apart nummer zijn, maar t staat nergens, dus morgen mr ff het normale nummer bellen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

maartend schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:10:
[...]

U meldt zich aan voor een coronatest via 0800-1202

Maar dan zoek je niet echt, want dit is de eerste hit in google. Ws toch al ziek, dan gaat het allemaal niet zo goed.
Dat is het normale nummer, niet het 'speciale' nummer dat alleen voor mensen zonder klachten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
mark-k schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:11:
[...]

Had vanochtend geprobeerd via de site, komt niet verder zonder klachten. Volgens RIVM moet het een apart nummer zijn, maar t staat nergens, dus morgen mr ff het normale nummer bellen idd.
Aha, ik snap je. Een nummer voor zonder klachten. Jeez, geen idee. Heb gewoon gebeld en aangegegeven ; collega klachten en positief, ik al 4 dagen in quarantaine, wil mijn test zodat ik weer ana het werk kan. uiteindelijk paar maal doorverbonden. Moet even denken hoe het heette.

edit ; nee, geen idee meer. Mogelijk kwam ik daar omdat ik zo lekker kan kletsen aan de telefoon

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 13-12-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ben net even een dekbed op gaan halen bij de stomerij (die normaal op maandag dichtzit maar gelukkig het besef had om vandaag zijn deuren open te gooien voor het afhalen van schone spullen)

Behalve megadruk overal in het dorp waren er hele lange rijen voor de Douglas, Ici Paris en de patissier, blijkbaar zijn chocolaatjes en bonbons, net als die online prima verkrijgbare parfums en zeepjes werkelijk van levensbelang voor het Gooise volk.
De chocoladeboer vond ik wel opmerkelijk om daar een honderd meter lange rij voor te zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:40:

De chocoladeboer vond ik wel opmerkelijk om daar een honderd meter lange rij voor te zien staan.
Hongerwinter.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat is volgend jaar pas.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Toch nog maar even de bouwmarkt in gegaan om wat verf te halen die ik de komende tijd wil smeren. Dan zie je direct waarom wij dat virus er uit eigen beweging niet onder krijgen. Veel stellen liepen daar rond, terwijl het toch duidelijkheid is dat je alleen moet winkelen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is er een betrouwbare antigen test? Ben benieuwd of ik het al gehad heb (vermoed van wel, bij een kriebel in de keel gaf PCR al positief bij ndere mensen), en dat ik in dat geval niet meer ziek zal worden en geen risico ben, en ook geen vaccinatie nodig heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 14-12-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Manke schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:01:
Is er een betrouwbare antigen test? Ben benieuwd of ik het al gehad heb (vermoed van wel, bij een kriebel in de keel gaf PCR al positief bij ndere mensen), en dat ik in dat geval niet meer ziek zal worden en geen risico ben, en ook geen vaccinatie nodig heb.
Geen idee, maar ook al heb je het al eens gehad, kun je het nog steeds nog een keer krijgen. Er zijn wereldwijd al meerdere gevallen van herbesmetting geweest, en zover ik me kan herinneren verloopt het de tweede keer vaak heftiger dan de eerste.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Antigeen test is iets anders dan een antistoffen test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Manke schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:01:
Antigen test =/= antibody test.

Ik heb met mn werk trouwens kunnen regelen dat ik zowel antigen als PCR krijg woensdag dus dat maakt het leven weer wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Aha ok, antibody test bedoel ik eigenlijk. :)
Als herbesmetting mogelijk is, is dat risico er dan ook na een vaccinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Manke schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:15:
Aha ok, antibody test bedoel ik eigenlijk. :)
Als herbesmetting mogelijk is, is dat risico er dan ook na een vaccinatie?
Ja, een vaccinatie is geen wondermiddel. Je kan de ziekte nog steeds krijgen, alleen is de kans veel kleiner.

Volgens de eerste berichten liggen de success-rates van de vaccins die er nu zijn tussen de 70 en de 93/94 procent. Dan heb je dus nog altijd 6-7 tot 30 procent kans dat je de ziekte daarna alsnog krijgt.

En veel van de vaccins (niet allen) moet je 2x krijgen voor ze effectief worden. En je moet ze ook jaarlijks blijven herhalen begreep ik (dan dus ook weer 2x).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:17:
[...]
En veel van de vaccins (niet allen) moet je 2x krijgen voor ze effectief worden.
Dat valt wel mee. Het Pfizer/BioNTech vaccin is zo'n 10 dagen na de eerste dosis al zeer effectief (bron). De tweede dosis is nodig om de bescherming langdurig in stand te houden.
En je moet ze ook jaarlijks blijven herhalen behreep ik (dan dus ook weer 2x).
Daar is vziw nooit iets officieels over gezegd. Cellulaire immuniteit (T- en B-cellen) lijkt lang stand te houden. Tot nu toe is daarin nog geen merkbare daling aangetroffen bij vroege covid-19 gevallen. Bij SARS patienten heeft men na 17 jaar nog steeds een goede immuun-respons gemeten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
[...]

Ja, een vaccinatie is geen wondermiddel. Je kan de ziekte nog steeds krijgen, alleen is de kans veel kleiner.

Volgens de eerste berichten liggen de success-rates van de vaccins die er nu zijn tussen de 70 en de 93/94 procent. Dan heb je dus nog altijd 6-7 tot 30 procent kans dat je de ziekte daarna alsnog krijgt.

En veel van de vaccins (niet allen) moet je 2x krijgen voor ze effectief worden. En je moet ze ook jaarlijks blijven herhalen begreep ik (dan dus ook weer 2x).
De enige prik die ik ken waarbij dat mag is de griepprik omdat de strains muteren. Gelukkig is cov19 niet zoals influenza en verdwijnt het waarschijnlijk zoals SARS 2000.

Je zou zeggen dat als het lichaam immuun is na ziekte, dat het na een prik op precies de zelfde manier immuun wordt gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 14-12-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rannasha schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:21:
[...]

Dat valt wel mee. Het Pfizer/BioNTech vaccin is zo'n 10 dagen na de eerste dosis al zeer effectief (bron). De tweede dosis is nodig om de bescherming langdurig in stand te houden.
Dat is maar één vaccin. Ik roep ook alleen maar wat de fabrikanten zelf zeggen ;)
[...]

Daar is vziw nooit iets officieels over gezegd. Cellulaire immuniteit (T- en B-cellen) lijkt lang stand te houden. Tot nu toe is daarin nog geen merkbare daling aangetroffen bij vroege covid-19 gevallen. Bij SARS patienten heeft men na 17 jaar nog steeds een goede immuun-respons gemeten.
Er zijn meerdere nieuwsberichten geweest dat sommige vaccinaties mogelijk elk jaar herhaald moeten worden. Of dat al officieel is weet ik verder niet, maar het klintk iig niet onredelik.

Andere vaccinaties als Tetanus, gele koorts, hepatitis A etc wordt immers ook aangeraden om deze af en toe te vernieuwen (Tetanus om de 10 jaar geloof ik bijvoorbeeld).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

het lijtk eriop dat die andere 30 (of 5-10%) niet zo extreem ziek zijn geworden. Nog niet statistisch verantwoord om te concluderen.. maar alle ernstige gevallen (opnames/IC/dood) waren in de placebogroep. De vraag van herhaling is op dit moment nog niet te zeggen. Pfizer suggereerde uit de eerste data dat ze denken dat het vaccin wel meerjarige dekking geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:38

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik moet dit even kwijt, ik ben echt pislink.

Mijn vrouw werkt bij een thuiszorgorganisatie op kantoor. Sinds het begin van de coronacrisis maken die eigenaren domme beslissingen en zien er de ernst allemaal niet van in. Ze zijn gedurende de afgelopen tijd al 3 keer in aanraking geweest met iemand met corona omdat ze lekker bleven socializen met vrienden en familie.

Mijn vrouw wilde ze graag op kantoor, maar die heeft op het gegeven moment gezegd dat ze thuis ging werken omdat ze niet met anderen op kantoor wilde zitten. Poot stijfgehouden en dus ook niet gegaan.

Vorige week werd gevraagd of ze toch naar kantoor wilde komen ivm de kerstpakketten. Vandaag is ze dus gegaan en heeft samen met de eigenaresse kerstpakketten ingepakt.

De eigenaresse werd vanmiddag gebeld door een kennis met wie ze met een groepje dit weekend wederom had afgesproken, deze kennis had dus corona. De eigenaresse heeft vervolgens een sneltest gedaan net, ook positief.

Mijn vriendin is dus blootgesteld en we zijn beide echt verschrikkelijk boos, we houden ons netjes aan de maatregelen, kan ze nu dus in quarantaine omdat de eigenaren van nota bene een zorgbedrijf de regels aan hun laars lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

@reemprive heel begrijpelijk. Ik heb in mijn netwerk ook van die 'sociale' dieren en die mijdt ik dus - op het werk is het lastiger en zeker in de zorg onbestaanbaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kunnen ze die gekkies buiten niet oppakken? Mag niet samenscholen toch? Of zijn het 3 die zoveel lawaai maken?
Dat hoorde je in maart niet. Men is het beu.
Maar zo duurt het nog langer. Dat ‘ze’ dat niet snappen pfff...

Wel had Rutte dit 2 weken geleden al moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
VVD betekent dus echt Veel Vrije Dagen... dacht altijd dat dat een grapje was.
Waar ik nou zo bang voor ben is als blijkt dat supermarkten de (nieuwe) bronnen (zullen) zijn van infecties.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:25

duderuud

Sliden is koel

Ik denk dat ik de vraag hier moet stellen maar ben er niet zeker van.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:31
Volgens mij is rijksoverheid.nl het nieuwste corona-slachtoffer of niet?

Geen doorkomen aan hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:55
Wilke schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:44:
Volgens mij is rijksoverheid.nl het nieuwste corona-slachtoffer of niet?

Geen doorkomen aan hier 8)7
Inderdaad. Zo kom ik in dit topic verzeild, kijken of meer mensen er last van hebben. Downforeveryoneorjustme.com geeft ook aan dat Rijksoverheid.nl plat ligt:

https://downforeveryoneorjustme.com/rijksoverheid.nl

Wat ik me afvraag, is of er zoveel mensen benieuwd zijn naar de details van de lockdownmaatregelen of dat er iemand een DDoS aanval orkestreert uit protest tegen de maatregelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 07:09

Osxy

Holy crap on a cracker

duderuud schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:37:

***members only***
Discutabel en het feit dat het discutabel is betekend in mijn ogen dat het niet de bedoeling is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Niet bedoeld als vraag om medisch advies.

Mijn moeder is vandaag getest op Covid-19. Ze hebben een voicemail ontvangen dat de uitslag niet per voicemail gemeld mag worden dus dat ze terugbellen. Mijn ouders zijn op leeftijd, 80+, niet zo handig met mobiele telefoons en voicemail enzo. En houden dat ding niet binnen handbereik als er een belangrijk telefoontje kan komen. Mijn vader nu opgedragen z'n mobiel in z'n rollator te mikken zodat hij er altijd bij kan.

Maar volgens mij is telefonisch contact alleen bij positieve uitslag?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

evilution schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:07:
Niet bedoeld als vraag om medisch advies.

Mijn moeder is vandaag getest op Covid-19. Ze hebben een voicemail ontvangen dat de uitslag niet per voicemail gemeld mag worden dus dat ze terugbellen. Mijn ouders zijn op leeftijd, 80+, niet zo handig met mobiele telefoons en voicemail enzo. En houden dat ding niet binnen handbereik als er een belangrijk telefoontje kan komen. Mijn vader nu opgedragen z'n mobiel in z'n rollator te mikken zodat hij er altijd bij kan.

Maar volgens mij is telefonisch contact alleen bij positieve uitslag?
Nee, mijn vrouw is een paar weken geleden ook gebeld voor een negatieve uitslag.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Pfffff.
Een vriendin van mij moest met spoed naar Spanje ivm famlilie aangelegenheid (ziekte, overlijden).
Om Spanje in te komen is een negatieve Covid-19 test verplicht. Transavia en Schiphol waren daar heel duidelijk over. Bij de gate weigeren ze je al.

Nou mijn vriendin die test gedaan, negatief.
Vandaag gevlogen. Denk je dat er iemand naar de negatieve covid-19 test heeft gevraagd? NIEMAND.
Niet Transavia, niet Schiphol, niet de Spaanse marechaussee. Niemand.

Waarom doen we dit dan?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Beta schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:17:

Vandaag gevlogen. Denk je dat er iemand naar de negatieve covid-19 test heeft gevraagd? NIEMAND.
Niet Transavia, niet Schiphol, niet de Spaanse marechaussee. Niemand.

Waarom doen we dit dan?
Ik ken ook mensen die vinden dat ze voor niets een treinkaartje hebben gekocht als ze niet door een conducteur gecontroleerd zijn. Dat is ook jouw denkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:33:
Waar ik nou zo bang voor ben is als blijkt dat supermarkten de (nieuwe) bronnen (zullen) zijn van infecties.
Waarom? Ben je bang dat ze dan de supermarkten sluiten en er straks Nederlanders van honger sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
*troll*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 20:43 . Reden: Of erg cynisch. Maar laten we proberen de boel een beetje op orde te houden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

downtime schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:22:
[...]

Ik ken ook mensen die vinden dat ze voor niets een treinkaartje hebben gekocht als ze niet door een conducteur gecontroleerd zijn. Dat is ook jouw denkwijze?
Nee. Ik ben zo'n eikel die altijd een kaartje koopt, en nooit gecontroleerd wordt.
Sorry, frustatie is hoog hier, ook door emotie. En ik werk notabene in de zorg. :/

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
downtime schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:
[...]

Waarom? Ben je bang dat ze dan de supermarkten sluiten en er straks Nederlanders van honger sterven?
Dat er strengere richtlijnen komen m.b.t. het boodschappen doen, dat zie ik nog wel gebeuren. Hoe meer winkels men dicht gooit, hoe drukker het daar zal zijn.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Hier is de toespraak van Rutte terug te zien:

https://nos.nl/video/2360...er-de-lockdown-terug.html

En Jezus wat irritant, die mensen die erdoor heen lopen te joelen en te fluiten. Het maakt het heel moeilijk om Rutte te volgen, nog eens extra sterk omdat ik autisme heb en snel overprikkeld ben.

En respectloos ook, om erdoorheen te fluiten terwijl Rutte praat over de 60 doden per dag, de 9000 besmettingen per dag, de 1 miljoen uitgestelde reguliere behandelingen en de werkdruk in de zieken- en verpleegtehuizen |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
reemprive schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:43:

Mijn vriendin is dus blootgesteld en we zijn beide echt verschrikkelijk boos, we houden ons netjes aan de maatregelen, kan ze nu dus in quarantaine omdat de eigenaren van nota bene een zorgbedrijf de regels aan hun laars lappen.
Is er geen richtlijn binnen het bedrijf van mondkapje dragen als je dicht op elkaar moet werken?.
En dan bedoel ik geen vluchtig contact van 5s, maar als je een tijdje bij elkaar staat te verpakken dan is de richtlijn toch mondkapje om? Dan had die eventuele besmettingsoverdracht geminimaliseerd cq. voorkomen kunnen worden

[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Silent Thunder schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:53:
[...]

Is er geen richtlijn binnen het bedrijf van mondkapje dragen als je dicht op elkaar moet werken?.
En dan bedoel ik geen vluchtig contact van 5s, maar als je een tijdje bij elkaar staat te verpakken dan is de richtlijn toch mondkapje om? Dan had die eventuele besmettingsoverdracht geminimaliseerd cq. voorkomen kunnen worden
Doen ze niet, mijn vriendin gaat bijvoorbeeld naar kantoor als de directie hebben aangegeven dat er niemand is en dan verschijnen ze toch. Ze wilden vorige week nog een lunch met de vaste krachten organiseren, ze zijn echt lost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

reemprive schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:02:
[...]

Doen ze niet, mijn vriendin gaat bijvoorbeeld naar kantoor als de directie hebben aangegeven dat er niemand is en dan verschijnen ze toch. Ze wilden vorige week nog een lunch met de vaste krachten organiseren, ze zijn echt lost.
Maar ze kan er toch zelf ook voor kiezen? Bedoel dat niet aanvallend, maar ik loop op de gang (ik moet nog voor aantal zaken op kantoor zijn) gewoon met een mondkapje rond. Mogen ze lachen, helemaal best, maar ik zorg in ieder geval op minimale impact.

Moet zeggen dat ze het hier snel oppakken, weer een mail rond, duidelijk weer op de richtlijnen, zelfs de kerst-drivethrough is afgezegd met kans dat mensen blijven hangen.

Maar ik blijf er bij, er zijn te weinig doden. Klinkt heel fout, hoort niet, maar er zijn gewoon mensen die werkelijk de grootste plaat voor hun stomme kop hebben, blind zijn voor alles en iedereen.. dan misschien maar eens de harde methode aanpakken.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2020 21:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

SinergyX schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:06:
[...]

Maar ze kan er toch zelf ook voor kiezen? Bedoel dat niet aanvallend, maar ik loop op de gang (ik moet nog voor aantal zaken op kantoor zijn) gewoon met een mondkapje rond. Mogen ze lachen, helemaal best, maar ik zorg in ieder geval op minimale impact.

Moet zeggen dat ze het hier snel oppakken, weer een mail rond, duidelijk weer op de richtlijnen, zelfs de kerst-drivethrough is afgezegd met kans dat mensen blijven hangen.
Ze heeft ze al vaker aangesproken, maar als iemand in je personal space gaat staan helpt een mondmasker niet.

Er gaan echt een opeenvolging van kinderachtig gedrag aan vooraf, ze heeft ze keer op keer aangesproken maar het dringt niet door. Echt een stelletje idioten waar het dit aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46

***members only***
Vinden ze zichzelf mogelijk een groothandel (business to business)? Ik gok van niet, want je kan daar voor zover mij bekend gewoon als particulier terecht. Zullen ongetwijfeld bedrijven zijn die deze route toch gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Rutte zei "daarom wil ik u allemaal vragen rond de Kerst, binnen alle beperkingen, oog te blijven houden voor mensen die het zwaar hebben.
Voor mensen die verdrietig zijn.
Mensen die alleen zijn."

Anderzijds mag met openbaar vervoer reizen alleen voor noodzakelijke reizen. Maar kerst wórdt juist voor het eerst in mijn leven, zwaar, verdrietig en alleen (of opnieuw, als ik het eenzame gevoel meetel dat ik mij diep eenzaam voelde door met een depressie de goedbedoeld warme sfeer van een kerstdienst mee te maken, terwijl ik helemaal niet meer geloofde in dat heil en vrede op aarde) als ik niet met de trein naar mijn ouders mag mogen reizen om daar kerst te vieren.

En tot slot zegt Rutte "maak er, ondanks alle beperkingen, een mooie en warme Kerst van". Een mooie en warme kerst wordt het, als ik bij mijn ouders mag zijn in plaats van Kerst alleen door te brengen.

Mijn haptotherapeut raadde me aan, om wel te reizen en als ik er door een toezichthouder op wordt aangesproken, uit te leggen dat het vanwege mijn kwetsbare psychische gezondheid noodzakelijk is om met de kerst niet alleen te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door FairPCsPlease op 14-12-2020 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
FairPCsPlease schreef op Monday 14 December 2020 @ 21:17:
Rutte zei "daarom wil ik u allemaal vragen rond de Kerst, binnen alle beperkingen, oog te blijven houden voor mensen die het zwaar hebben.
Mensen die alleen zijn."

Anderzijds mag met openbaar vervoer reizen alleen voor noodzakelijke reizen. Maar kerst wórdt juist voor het eerst in mijn leven, zwaar, verdrietig en alleen (of opnieuw, als ik het eenzame gevoel meetel dat ik mij diep eenzaam voelde door met een depressie de goedbedoeld warme sfeer van een kerstdienst mee te maken, terwijl ik helemaal niet meer geloofde in dat heil en vrede op aarde) als ik niet met de trein naar mijn ouders mag mogen reizen om daar kerst te vieren.

En tot slot zegt Rutte "maak er, ondanks alle beperkingen, een mooie en warme Kerst van". Een mooie en warme kerst wordt het, als ik bij mijn ouders mag zijn in plaats van Kerst alleen door te brengen.

Mijn haptotherapeut raadde me aan, om wel te reizen en als ik er door een toezichthouder op wordt aangesproken, uit te leggen dat het vanwege mijn kwetsbare psychische gezondheid noodzakelijk is om met de kerst niet alleen te zijn.
Volgens mij is daar ook gewoon ruimte voor. Het is een 'noodzakelijke' treinreis, dus ik zou me daar niet zo druk om maken. Kunnen je ouders anders niet ophalen (met de auto), mocht het treinreizen een probleem worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

***members only***
Ik zou zeggen van wel.

Office Center is business to business en deze staat op de lijst van uitzonderingen:
Groothandels (business to business);

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:21:
Kunnen je ouders anders niet ophalen (met de auto), mocht het treinreizen een probleem worden?
Ja, dat suggereerde mijn moeder ook niet toen ik hen belde: ze vind het altijd wel gezellig zei ze, de lange autoreis naar mij toe met mijn vader en ook al is het voor hen twee keer zo veel reizen om te halen en brengen (heen en terug op 1 dag om mij te halen en na de kerstdagen weer heen en terug op 1 dag om mij weer thuis te brengen, terwijl het voor mij één heenreis is en één terugreis twee dagen later) vinden ze dat toch niet bezwaarlijk, dus dat is fijn om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
FairPCsPlease schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:57:
[...]

Inderdaad. Zo kom ik in dit topic verzeild, kijken of meer mensen er last van hebben. Downforeveryoneorjustme.com geeft ook aan dat Rijksoverheid.nl plat ligt:

https://downforeveryoneorjustme.com/rijksoverheid.nl

Wat ik me afvraag, is of er zoveel mensen benieuwd zijn naar de details van de lockdownmaatregelen of dat er iemand een DDoS aanval orkestreert uit protest tegen de maatregelen?
Een DDoS is zeker een mogelijkheid, ook sites als NICE e.d. Hebben het regelmatig zwaar te verduren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:33:

Het zal geen 0 zijn, maar dat zal wel meevallen. Dat waren het in het voorjaar ook niet, en ook niet onder het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik hoop dat ik voor 14 maart nog een examen voor mijn vaarbewijs 2 in kan plannen, anders moet ik weer 40 euro betalen voor een gezondheidsverklaring (10 euro aan het CBR en 30 euro aan de huisarts). Niet dat dit het einde van de wereld is, maar het zou wel zonde van het geld zijn.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

FairPCsPlease schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:36:
[...]

Ja, dat suggereerde mijn moeder ook niet toen ik hen belde: ze vind het altijd wel gezellig zei ze, de lange autoreis naar mij toe met mijn vader en ook al is het voor hen twee keer zo veel reizen om te halen en brengen (heen en terug op 1 dag om mij te halen en na de kerstdagen weer heen en terug op 1 dag om mij weer thuis te brengen, terwijl het voor mij één heenreis is en één terugreis twee dagen later) vinden ze dat toch niet bezwaarlijk, dus dat is fijn om te horen.
En zelfs als die autorit niet kan: wanneer is het anders wél noodzakelijk? Ik bedoel, stel een familielid overlijdt. Tja, dan vergaat de wereld ook niet als je niet bij de uitvaart bent. En als je bij een supermarkt werkt (essentieel beroep blijkbaar) dan vindt men ook wel een vervanging. Je kunt zo alles wel wegredeneren.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FairPCsPlease schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:17:
Mensen die alleen zijn."

Hoe gaan ze controleren wat wel of niet noodzakelijk is? Als jij eraan kapot gaat om niet bij je ouders te zijn met kerst is het een noodzakelijke reis, zo simpel is het. Het is niet alsof je in de trein stapt om lekker ff naar de Action te gaan ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

Nicap

Tsssk....

mark-k schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:08:
[...]

Hoe gaan ze controleren wat wel of niet noodzakelijk is? Als jij eraan kapot gaat om niet bij je ouders te zijn met kerst is het een noodzakelijke reis, zo simpel is het. Het is niet alsof je in de trein stapt om lekker ff naar de Action te gaan ofzo.
Het is gewoon noodzakelijk. Er zijn wel meer mensen die tijdens deze periode met de trein naar een vriend(in) of familielid gaan. Dat vind ik persoonlijk gewoon een noodzakelijke reis.

Kan me niet voorstellen dat de meerderheid dit anders ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
FairPCsPlease schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:17:
Volgens mij is er geen "noodzakelijkheidspolitie" in de trein, dat was er in het voorjaar ook niet. Het is aan jezelf om te bepalen of een reis noodzakelijk is.

Als je met de auto kunt, nog beter natuurlijk, dan loop je ook minder risico om een onbedoeld "cadeautje" mee te nemen naar je ouders. Fijne kerstdagen alvast. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik inderdaad wel met een gerust hart (uitgezonderd natuurlijk het heel voorzichtig zijn met afstand houden, drukte mijden en uiteraard een mondkapje), met de trein kan. Misschien halen mijn ouders me ook wel op, dat is nog veiliger. Dan zit je wel dicht opeen, in de auto kan ik geen anderhalve meter afstand houden, maar dan dragen ik en mijn moeder altijd een mondkapje (mijn vader niet, die moet rijden en dat is onveilig met een bril die kan beslaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FairPCsPlease schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:41:
Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik inderdaad wel met een gerust hart (uitgezonderd natuurlijk het heel voorzichtig zijn met afstand houden, drukte mijden en uiteraard een mondkapje), met de trein kan. Misschien halen mijn ouders me ook wel op, dat is nog veiliger. Dan zit je wel dicht opeen, in de auto kan ik geen anderhalve meter afstand houden, maar dan dragen ik en mijn moeder altijd een mondkapje (mijn vader niet, die moet rijden en dat is onveilig met een bril die kan beslaan).
Als je toch een aantal dagen dicht op elkaar in n huis gaat zitten kun je dat net zo goed niet doen tbh, alsof je in de auto elkaar wel kunt besmetten en thuis niet. Tenzij je de hele kerst afstand gaat houden omdat je onvoorzichtig geweest ben oid gewoon loslaten en je ding doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ijdod schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:51:
[...]

Het zal geen 0 zijn, maar dat zal wel meevallen. Dat waren het in het voorjaar ook niet, en ook niet onder het personeel.
Aanvankelijk in maart en de maanden erop mochten vakkenvullers geen mondkapje dragen, toch bleef de supermarkt als infectiehaard uit. Terwijl 1,5m niet werd gehandhaafd (check afstand bij passeren ander karretje in een pad). Bovendien is een supermarkt een extreme doorstroom locatie.

Lijkt mij een argument dat er iets niet klopt in de kennis over de verspreiding van Covid en preventie ervan.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

JJ Le Funk schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:22:
[...]

Aanvankelijk in maart en de maanden erop mochten vakkenvullers geen mondkapje dragen, toch bleef de supermarkt als infectiehaard uit. Terwijl 1,5m niet werd gehandhaafd (check afstand bij passeren ander karretje in een pad). Bovendien is een supermarkt een extreme doorstroom locatie.

Lijkt mij een argument dat er iets niet klopt in de kennis over de verspreiding van Covid en preventie ervan.
We weten simpelweg niet dat een supermarkt een infectiehaard kan zijn/worden. Contactonderzoek is niet te doen in een supermarkt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bensimpel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:01:
[...]

We weten simpelweg niet dat een supermarkt een infectiehaard kan zijn/worden. Contactonderzoek is niet te doen in een supermarkt.
Het is wel te doen, er is een enorme hoeveelheid exacte data over bezoek van supermarkten met alle pintransacties en bonuskaart gebruik. Maar dat mag niet want privacy. Dan maar geen goede informatie om beleid op te maken met alle schade van dien.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
FairPCsPlease schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:41:
Dat van het beslaan van de bril is echt een non argument natuurlijk, ik heb genoeg collega's met bril die dat met speciale mondkapjes,3d prints of bestelde plastic inzet stukken hebben opgelost.

Denk je dat er ook geen artsen en verzorgend personeel bestaat met bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

kneusteun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:16:
[...]

Dat van het beslaan van de bril is echt een non argument natuurlijk, ik heb genoeg collega's met bril die dat met speciale mondkapjes,3d prints of bestelde plastic inzet stukken hebben opgelost.

Idd, en het beslaan is puur condensvorming. Dat heb je in een auto hooguit een halve minuut als je de auto binnen stapt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
<knip>

Geen alu hoedje hoor maar gewoon een gedachte die ik ineens had...

Dit is ongeveer de definitie van aluhoedje.

[ Voor 63% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Zullen we de zeer speculatieve complottheorieën - want dat is het immers - hier maar even laten voor wat ze zijn?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:16:
[...]

Druppie Dreft op de glazen doet wonderen. Geen Dreft in de buurt? Stiekjes een keer voor je ze acher je oren doet helpt ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik word gek hier...

Eind oktober ben ik positief getest met milde klachten (GGD PCR). Was binnen een week klachtenvrij, echter na 2 weken kreeg ik steeds meer hoofdpijn. Mijn vrouw is in die tijd 3x negatief getest. Afgelopen weekend werden mijn vrouw en ik allebei fiks verkouden, nadat we verkouden kinderen over de vloer gehad hebben, mijn vrouw is gastouder. De ouders van de verkouden kinderen waren allebei negatief getest. Ik zeg tegen mijn vrouw: je moet gaan testen. Ze zegt: alleen als jij ook gaat. Ik zeg oke vooruit. Dus wij testen (GGD PCR), allebei positief.

Sowieso is de informatie over herbesmettingen minimaal. Op internet (o.a. GGD HM) staat dat PCR-testen veel oude besmettingen vinden, maar dat na 2 maanden nieuwe besmetting mogelijk is. Maar is het nu een nieuwe besmetting of een oude?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:06
@LethalInnocence ik denk dat je er van uit kunt gaan dat het nog steeds dezelfde initiële besmetting is geweest. Ik heb eind februari bijna heel.maart ook zo met een golf beweging een treintje aan klachten mee gemaakt. Ik lees het vooral bij de mensen die geen koorst hebben of krijgen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LethalInnocence schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:45:
Sowieso is de informatie over herbesmettingen minimaal. Op internet (o.a. GGD HM) staat dat PCR-testen veel oude besmettingen vinden, maar dat na 2 maanden nieuwe besmetting mogelijk is. Maar is het nu een nieuwe besmetting of een oude?
Een PCR test toont afaik alleen aan dat er virus RNA is aangetroffen. Dat kan ook na maanden nog het geval zijn. Ik zou me er niet al te druk over maken.

ongerelateerd:
Ik wil graag de corona samenzweerders bedanken voor de link die ze leggen met Kary Mullis zijn overlijden afgelopen jaar. Gewoon om te leren van en over die nobelprijs winnaar! Ik had nog niet van die man gehoord, maar z'n Ted talk en andere interviews waren leerzaam en vermakelijk!

https://www.youtube.com/watch?v=wJttdkKo4nM

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Media vraagt iemand wat ie ervan vindt. Man, vlak voor het ingaan van de lockdown:
Ja ik vind het goed! Eindelijk denkt de regering aan de gezondheid van de bevolking en durft de moeilijke beslissing te nemen om voor onze gezondheid een pauze in te lassen. Zeer goed!

Media: Wat gaat u nog snel halen voordat de boel dichtzit?

Man: Tabak.

_O- _O-

Ik kom niet meer bij

• PalingDrone
  • Niet online
Ik zit een beetje met een dilemma, afgelopen dinsdag is een goede kennis van mij overleden (geen corona).
Hij ligt thuis opgebaard in de achterkamer en nou is er de mogelijkheid tot afscheid nemen.
Aan de ene kant zit ik er niet op te wachten om dat huis binnen te gaan, hun zoon is deze maand overgekomen uit de VS (heeft in NL een eigen appartement) en hun dochter die huisarts is in het VK is deze week ook daar. Al met al een hoop vreemd volk binnen geweest en dan heb ik het nog niet eens over de huisarts, begrafenisondernemer, thuiszorgmedewerkers etc.
Ik denk dat ik maar voorstel om samen met mijn moeder via de steeg hun achtertuin binnen te gaan en dan via de tuindeuren op gepaste afstand een laatste groet breng.
Ander alternatief zou zijn om helemaal niet te gaan maar ze wonen op loopafstand en het wordt zeker gewaardeerd om ons even te laten zien.
Geen handen schudden, koffie of binnen bijpraten, dat was ik sowieso al niet van plan maar twijfel nog even tussen gaan of niet gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 07:02
PalingDrone schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:34:
Ik zit een beetje met een dilemma, afgelopen dinsdag is een goede kennis van mij overleden (geen corona).
Hij ligt thuis opgebaard in de achterkamer en nou is er de mogelijkheid tot afscheid nemen.
Aan de ene kant zit ik er niet op te wachten om dat huis binnen te gaan, hun zoon is deze maand overgekomen uit de VS (heeft in NL een eigen appartement) en hun dochter die huisarts is in het VK is deze week ook daar. Al met al een hoop vreemd volk binnen geweest en dan heb ik het nog niet eens over de huisarts, begrafenisondernemer, thuiszorgmedewerkers etc.
Ik denk dat ik maar voorstel om samen met mijn moeder via de steeg hun achtertuin binnen te gaan en dan via de tuindeuren op gepaste afstand een laatste groet breng.
Ander alternatief zou zijn om helemaal niet te gaan maar ze wonen op loopafstand en het wordt zeker gewaardeerd om ons even te laten zien.
Geen handen schudden, koffie of binnen bijpraten, dat was ik sowieso al niet van plan maar twijfel nog even tussen gaan of niet gaan.
Gewoon gaan.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:46
Net bericht gehad dat mijn opa inmiddels positief is getest, is in het verzorgingshuis los geslagen.
Nog geen klachten verder, ben benieuwd of dat ook zo blijft, is inmiddels ook alweer de 90 gepasseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
PalingDrone schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:34:
Mondkap op, niet te veel aanraken, achteraf even je handen ontsmetten, maar zeer zeker gaan.

• Lethalis
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:56:
[...]

Mondkap op, niet te veel aanraken, achteraf even je handen ontsmetten, maar zeer zeker gaan.
Ik zou iig vragen of ze goed willen ventileren.

Dat is ook de voornaamste reden dat ik thuiswerk... zodra het kouder wordt buiten, gaat het raam dicht en dan zit je met collega's in een muffe gesloten ruimte. Tsja, als dan iemand het heeft dan krijgt uiteindelijk iedereen het (je hebt niks aan die anderhalve meter als de aerosolen zich ophopen in de ruimte).

In de zomer kon je lekker de ramen openen en voelde ik mij er een stuk beter bij.

Binnenkort wel een nieuw pand... maar goed ventileren blijft lastig. Is immers ook niet echt eco als je alles opengooit en de warmte verloren gaat.

PS
Mijn vriendin stond vanochtend nog met ons dochtertje tussen de kuchende ouderen in het oogziekenhuis in Rotterdam. Het was enorm druk in de entreehal. Tot zover mijn "bubbel". Dat zijn wel de momenten waarop ik mij afvraag wat voor zin het heeft dat ik praktisch op zolder leef (voor mijn werk).

Mijn collega's zeggen het wel vaker, maar het is ook waar... de kans is groter dat ik Corona naar ze toebreng dan dat ik het van ze krijg _O- Als je een jong kind hebt, is de kans simpelweg groter dat je het ergens oppikt (hetzij direct via het kind of omdat je ergens komt voor het kind).

[ Voor 25% gewijzigd door Lethalis op 17-12-2020 17:27 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Lethalis schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:10:
[...]

Ik zou iig vragen of ze goed willen ventileren.

Dat is ook de voornaamste reden dat ik thuiswerk... zodra het kouder wordt buiten, gaat het raam dicht en dan zit je met collega's in een muffe gesloten ruimte. Tsja, als dan iemand het heeft dan krijgt uiteindelijk iedereen het (je hebt niks aan die anderhalve meter als de aerosolen zich ophopen in de ruimte).

In de zomer kon je lekker de ramen openen en voelde ik mij er een stuk beter bij.

Binnenkort wel een nieuw pand... maar goed ventileren blijft lastig. Is immers ook niet echt eco als je alles opengooit en de warmte verloren gaat.

PS
Mijn vriendin stond vanochtend nog met ons dochtertje tussen de kuchende ouderen in het oogziekenhuis in Rotterdam. Het was enorm druk in de entreehal. Tot zover mijn "bubbel". Dat zijn wel de momenten waarop ik mij afvraag wat voor zin het heeft dat ik praktisch op zolder leef (voor mijn werk).

Mijn collega's zeggen het wel vaker, maar het is ook waar... de kans is groter dat ik Corona naar ze toebreng dan dat ik het van ze krijg _O- Als je een jong kind hebt, is de kans simpelweg groter dat je het ergens oppikt (hetzij direct via het kind of omdat je ergens komt voor het kind).
Helaas viel dat ventileren daar nogal tegen in de woonkamer, toen wij aankwamen ging er net een mevrouw weg, eventjes binnen geweest en vervolgens nog in de keuken wat gesproken met de dochter des huizes. Nog voordat wij weggingen kwamen er al weer twee volgende bezoekers langs.
Ik schat dat er vandaag een knappe lading volk langskomt dus ben blij dat wij redelijk vroeg geweest zijn.

Vraag mij alleen af hoe dat maandag op de uitvaartdienst gaat. 60 man in een kolossaal grote kerk is op zich niet zo veel maar zet dan wel een serieus FFP2 mondkapje op (en mijn 70+ moeder ook).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:25
Kijk dit leest dan beter, helemaal mee eens:

https://www.nrc.nl/nieuws...disproportioneel-a4024165

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
PalingDrone schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:49:
[...]

Helaas viel dat ventileren daar nogal tegen in de woonkamer, toen wij aankwamen ging er net een mevrouw weg, eventjes binnen geweest en vervolgens nog in de keuken wat gesproken met de dochter des huizes. Nog voordat wij weggingen kwamen er al weer twee volgende bezoekers langs.
Ik schat dat er vandaag een knappe lading volk langskomt dus ben blij dat wij redelijk vroeg geweest zijn.

Vraag mij alleen af hoe dat maandag op de uitvaartdienst gaat. 60 man in een kolossaal grote kerk is op zich niet zo veel maar zet dan wel een serieus FFP2 mondkapje op (en mijn 70+ moeder ook).
Zo'n FFP2 mondkapje zou je (eigenlijk) ook voor alle andere gevallen moeten gebruiken.
Ik gebruik deze dan ook voor plaatsen waar een mondkapje verplicht is .

• PalingDrone
  • Niet online
JoStad schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:54:
[...]

Zo'n FFP2 mondkapje zou je (eigenlijk) ook voor alle andere gevallen moeten gebruiken.
Ik gebruik deze dan ook voor plaatsen waar een mondkapje verplicht is .
I know.
Die ander plaatsen ben ik maar vrij kort en ben ik in beweging, mijn supermarktbezoeken (1x per 2 weken) zijn met max 15 minuten wel bekeken en voor de rest probeer ik plaatsen waar mondkapjes verplicht zijn zoveel mogelijk te mijden, niet uit haat tegen mondkapjes maar gewoon omdat ik weinig zin heb om mij langdurig onder vreemden te begeven in dezelfde ruimte.
Bij een begrafenis(kerk)dienst ontkom je daar niet aan.
Al is de grote kerk in Naarden (waar met pasen de Matthäus Passion opgevoerd wordt voor 2000 bezoekers) een kolossaal ding waar er nu dus max 60 zitten op veilige afstand van mekaar volgens mij wat safer dan de gemiddelde AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
FabianGTI schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:52:
Net bericht gehad dat mijn opa inmiddels positief is getest, is in het verzorgingshuis los geslagen.
Nog geen klachten verder, ben benieuwd of dat ook zo blijft, is inmiddels ook alweer de 90 gepasseerd.
Ik hoop voor jou en je opa dat het zo blijft dat hij geen klachten heeft. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:12:
[...]
mijn supermarktbezoeken (1x per 2 weken) zijn met max 15 minuten wel bekeken en voor de rest probeer ik plaatsen waar mondkapjes verplicht zijn zoveel mogelijk te mijden, niet uit haat tegen mondkapjes maar gewoon omdat ik weinig zin heb om mij langdurig onder vreemden te begeven in dezelfde ruimte.
Wij bestellen zelfs onze boodschappen.

Ik vind die kapjes overigens wel benauwend en ben er geen fan van. Dus ik heb er alle belang bij om alles zoveel mogelijk vanuit huis te doen :) Wel 1 keer een tijdje terug in de Karwei geweest. Toen had ik een chirurgisch masker op (die ironisch genoeg beter ademend is dan veel van die katoenen rommel die wordt verkocht).

Voor die 5 a 10 minuten hou ik het wel vol, maar daarna ben ik er wel klaar mee. Zodra ik de deur uitloop, ruk ik meteen dat ding af.

PS
De beveiliger stond overigens vaker buiten met een kopje koffie dan binnen. En ook elke keer met het masker af... dus om hem maakte ik me niet echt druk meer lol.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 18-12-2020 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:05
Vandaag tweede positieve geval op mijn werk in een week tijd. En management blijft nog vrolijk fysieke vergaderingen inplannen. Ze denken goed bezig te zijn want verspreid over 2 zalen: 5 en 11 man. |:(
Het is een onbeduidende meeting die prima online kan.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Anatidae schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:17:
Vandaag tweede positieve geval op mijn werk in een week tijd. En management blijft nog vrolijk fysieke vergaderingen inplannen. Ze denken goed bezig te zijn want verspreid over 2 zalen: 5 en 11 man. |:(
Het is een onbeduidende meeting die prima online kan.
Tsja, dat is wel jammer inderdaad. Vooral als het zo zinloos is.

Ik heb het probleem dat mijn werk verhuist naar een nieuw pand, dus ik zal op een gegeven moment ook er naartoe moeten om mijn shit op te ruimen en dingen te verhuizen.

Dat gaat wat lastig virtueel (ik werk al ruim 2 maanden thuis).

Heb het zo geprobeerd te regelen dat ik tussen kerst en oud en nieuw er naartoe ga. Dan kan ik de week voor de kerst mezelf nog even "isoleren" voordat we oma zien. Daarnaast zijn mijn collega's dan vrij, dus kom ik hopelijk niet al te veel mensen tegen.

Ik moet alleen wel even de sleutel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kreeg dinsdagavond wat klachten, op woensdag erg koud en migraine achtige hoofdpijn...
Afspraak gemaakt en gisteren getest (voelde me echt beroerd) vandaag de uitslag> positief.
Gelukkig voel ik me vandaag al weer iets beter als gisteren, als dit het is dan heb ik het maar gehad en hoef ik me hierna geen zorgen dat ik het nog kan krijgen of het door zou kunnen geven aldus de persoon aan de telefoon.

Het voelt voor mij als een flinke verkoudheid/griep zonder de misselijkheid en ik kan ook gewoon nog eten.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@fast-server ik hoop het, maar vooralsnog is er veel onduidelijk over de mate van immuniteit tov ziekteverloop.beterschap in elk geval!

[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 19-12-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ijdod schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:11:
@fast-server ik hoop het, maar vooralsnog is er veel onduidelijk over de mate van immuniteit tov ziekteverloop.beterschap in elk geval!
20 gedocumenteerde gevallen op de vele miljoenen die al covid hebben gehad. Vraag is wel ; hoe lang blijft de imuniteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik laat me in ieder geval zo snel mogelijk vaccineren zodra er mogelijkheid toe is.
Enige dingetje voor mij is wel dat ik een voorkeur heb voor de mRNA vaccinatie, liefste Moderna en als 2e keuze Pfizer ook al moet ik deze zelf betalen of er voor bijbetalen.

Vannacht zeik nat wakker geworden, lichaam is iig hard aan het werk.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

fast-server schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:23:
Ik laat me in ieder geval zo snel mogelijk vaccineren zodra er mogelijkheid toe is.
Enige dingetje voor mij is wel dat ik een voorkeur heb voor de mRNA vaccinatie, liefste Moderna en als 2e keuze Pfizer ook al moet ik deze zelf betalen of er voor bijbetalen.

Vannacht zeik nat wakker geworden, lichaam is iig hard aan het werk.
Want je hebt nu corona? Als je nu ziek bent door corona en straks weer opgeknapt bent heeft een vaccin natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde meer. Je bent dan al immuun.

edit: en gefeliciteerd met je verjaardag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 19-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
FabianGTI schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:52:
Mijn oma van 92 zit in het verzorgingshuis waar tijdens de eerste lockdown een record aan bewoners overleden zijn. Ze heeft helemaal niets gehad gelukkig toen niet en tot op heden ook niet. Maar goed er mag nu niemand heen. Verschillende zorgende die ik via via ken daar werken hebben ook al corona gehad, één persoon zelfs voor de tweede keer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36

Plasma_Wolf

Student

Mijn vader heeft gisteren een coronatest gehad. Resultaat zou gisteren of vandaag binnenkomen, maar er is tot nu toe geen resultaat. Komt bij dat toen hij belde, zijn gegevens niet zijn doorgestuurd (teststraat: we hebben niets ontvangen, maar schrijf op en dan kunnen we gewoon testen). Dus nu de vraag of het van teststraat nu goed is doorgegeven naar het lab...

Het grootste probleem is dat mijn vader op geen enkel moment aan enige voorzorgsmaatreglen doet. Gaat gewoon door met het dagelijks spul alsof er niets aan de hand is |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
Ja op de 17e getest en gisteren te horen gekregen dat de test positief was...
Lekker cadeau....

Dank :)

Voor de gene de gene die het interessant vinden hoe een "positieve" uitslag er uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kMkMc1pv/corona.jpg
Metro2002 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:14:
[...]

Want je hebt nu corona? Als je nu ziek bent door corona en straks weer opgeknapt bent heeft een vaccin natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde meer. Je bent dan al immuun.

edit: en gefeliciteerd met je verjaardag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Metro2002 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:14:
[...]

Als je nu ziek bent door corona en straks weer opgeknapt bent heeft een vaccin natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde meer. Je bent dan al immuun.
Ik vraag mij af of dat echt zo is..
Pagina: 1 ... 102 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?