Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.488 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Silent Thunder schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:27:
[...]

Ik vraag mij af of dat echt zo is..
Zo'n vaccin doet hetzelfde als je lichaam doet als je ziek wordt: Je immuunsysteem triggeren om wat te doen. Alleen bij een vaccin krijgt je lichaam een onschadelijk virus om op te oefenen en bij ziek worden een echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Metro2002 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:43:
[...]
Zo'n vaccin doet hetzelfde als je lichaam doet als je ziek wordt: Je immuunsysteem triggeren om wat te doen. Alleen bij een vaccin krijgt je lichaam een onschadelijk virus om op te oefenen en bij ziek worden een echte
Het is al vaker gemeld dat een natuurlijke infectie zo licht kan zijn dat je lichaam niet genoeg antistoffen aanmaakt op niet goed genoeg de T of B cellen inleert.

Sowieso is het de moeite waard om ook nog een vaccinatie te nemen voor een betere weerstand tegen het virus.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:27:
[...]

Ik vraag mij af of dat echt zo is..
Over het algemeen zorgt een vaccin voor een betere immuunrespons en langere immuniteit dan een natuurlijke infectie. Of dat nu ook is, is nog niet bekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik begrijp helemaal niets van mensen die samen met hun kinderen naar de supermarkt gaan. Het is te stuitend voor woorden.

Alleen boodschappen doen is er blijkbaar niet meer bij want ik zie het aantal mensen bij elkaar steeds groter worden.

De tweede golf is voor grotendeels aan de burgers te rekenen. Uiteindelijk gaat het om je gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:14
MoldyInko schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:05:
Ik begrijp helemaal niets van mensen die samen met hun kinderen naar de supermarkt gaan. Het is te stuitend voor woorden.

Alleen boodschappen doen is er blijkbaar niet meer bij want ik zie het aantal mensen bij elkaar steeds groter worden.

De tweede golf is voor grotendeels aan de burgers te rekenen. Uiteindelijk gaat het om je gedrag.
Tja, je moet iets las de Efteling dicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Dat en een 3/4 vol parkeerterrein net bij de Lidl zorgden bij mij voor een rechtsomkeert, dan morgenochtend vroeg maar eventjes een kwartiertje volgas door die tent heen sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PalingDrone schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:37:
[...]

Dat en een 3/4 vol parkeerterrein net bij de Lidl zorgden bij mij voor een rechtsomkeert, dan morgenochtend vroeg maar eventjes een kwartiertje volgas door die tent heen sprinten.
Over het algemeen probeer ik altijd om onder avondeten tijd door de super te gaan.
Qua drukte is het dan goed te doen.

Za/zo rond 13/14u is idd nooit te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2020 14:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:14

Tja, als je alleenstaande ouder bent met jonge kinderen heb je weinig keuze;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Laatst online: 02:16
LethalInnocence schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:45:
Ik word gek hier...

Eind oktober ben ik positief getest met milde klachten (GGD PCR). Was binnen een week klachtenvrij, echter na 2 weken kreeg ik steeds meer hoofdpijn. Mijn vrouw is in die tijd 3x negatief getest. Afgelopen weekend werden mijn vrouw en ik allebei fiks verkouden, nadat we verkouden kinderen over de vloer gehad hebben, mijn vrouw is gastouder. De ouders van de verkouden kinderen waren allebei negatief getest. Ik zeg tegen mijn vrouw: je moet gaan testen. Ze zegt: alleen als jij ook gaat. Ik zeg oke vooruit. Dus wij testen (GGD PCR), allebei positief.

Sowieso is de informatie over herbesmettingen minimaal. Op internet (o.a. GGD HM) staat dat PCR-testen veel oude besmettingen vinden, maar dat na 2 maanden nieuwe besmetting mogelijk is. Maar is het nu een nieuwe besmetting of een oude?
Prijs jezelf gelukkig dat je er niet meer dan een verkoudheid aan overgehouden hebt. Houdt iedereen 2 weekjes binnen en klaar ben je. Niks aan de hand, het komt allemaal goed.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Vanmiddag een wandeling gemaakt, en bij drie sportclubs waar ik langs liep werd er gewoon gesport. Eentje had een jeugdteam o.i.d. (voetbalclub), een ander jongeren met oudere begeleiders (en de ouders op een kluitje buiten het hek) (voetbalclub), en nog een ander jongeren en ouderen door elkaar (tennisclub). Sommigen snappen het gewoon echt niet... |:(

Daarentegen, bij het terrein waar o.a. ADO Den Haag traint was er geen kip...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Amphiebietje schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:00:
Vanmiddag een wandeling gemaakt, en bij drie sportclubs waar ik langs liep werd er gewoon gesport. Eentje had een jeugdteam o.i.d. (voetbalclub), een ander jongeren met oudere begeleiders (en de ouders op een kluitje buiten het hek) (voetbalclub), en nog een ander jongeren en ouderen door elkaar (tennisclub). Sommigen snappen het gewoon echt niet... |:(

Daarentegen, bij het terrein waar o.a. ADO Den Haag traint was er geen kip...
Jeugd mag dan ook gewoon trainen. Ouderen moeten afstand houden en max twee.
Al ben ik het met je eens dat er ook eens onderzocht moet worden of jeugd nou wel of niet besmettelijk zijn want ik denk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou. Zaterdag bij een vriendin langs geweest. Die kreeg zondag klachten en heeft zich laten testen en vandaag uitslag dat ze Positief is.
Mijn vriendin heeft nu een sneltest laten doen (negatief) en dat is voor haar baas voldoende dat ze naar kantoor kan (ben ik het niet mee eens maar wellicht snap ik het niet goed).
Zelf werk ik thuis dus voor mij is de quarantaine geen probleem.
Heb zelf voor donderdag bij de GGD een test ingepland nu (5 dagen na in aanraking zijn geweest). Zelf wil mijn vriendin dan weer een sneltest laten doen want dan heeft ze direct een uitslag zo voor de feestdagen.

We zouden die vrijdag namelijk naar mijn ouders gaan en die zaterdag naar haar ouders. Maar mijn pa is hartpatiënt dus heb voor vrijdag toch maar afgezegd. Ook al krijgen we een negatieve uitslag (zij van de sneltest en ik PCR test via de GGD) het voelt toch als een risico. Je zal maar net die gene zijn die in die foutmarge valt zeg maar.

Normaliter had ik zoiezo afgezegd en het etentje uitgesteld maar stiekem kijk je er toch anders tegen aan omdat het kerst is (terwijl dat eigenlijk geen excuus is om het anders te benaderen).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:22:
[...]

Over het algemeen probeer ik altijd om onder avondeten tijd door de super te gaan.
Qua drukte is het dan goed te doen.

Za/zo rond 13/14u is idd nooit te doen.
Vanmorgen tussen 0700 en 0715 was het eindelijk voor de eerste keer merkbaar dat mensen in de Lidl (maandagmorgen 7 uur, dat is geen funshoptijd) rekening met mekaar hielden, nou heb je op dat tijdstip natuurlijk wel de doelgroep die extra voorzichtig is maar het boodschappen doen was zowaar een bijna prettige ervaring.
Mensen wachtten gewoon eventjes als ze erdoor moesten en men hield afstand.
Voor het eerst dat ik echt een verschil merk in de winkel, al begon ik zelf nogal koortsig te zweten na een kwartiertje. Zo koud was het vanmorgen niet en om dan met winterjas en muts op door een supermarkt te sprinten was niet het beste idee van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Net ook bij de Maxis (Muiden) weggegaan - complete gezinnen, parkeerplaats 3/4 vol (en die is best heel groot). Ik doe met opzet bijna geen boodschappen in het weekeinde maar dit sloeg alles van wat ik de afgelopen maanden heb gezien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Beetje kort door de bocht. Kinderen mogen niet meer naar school. En dan zul je alleenstaande ouder zijn. Of man of vrouw werkt in een cruciale sector en jij zit alleen thuis met de kinderen.

Dan nog het stukje dat kinderen niet meetellen in bezoek en of groepsverband.

Ik zou me er niet druk om maken. Je hebt alleen jezelf ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:14:
Nou. Zaterdag bij een vriendin langs geweest. Die kreeg zondag klachten en heeft zich laten testen en vandaag uitslag dat ze Positief is.
Mijn vriendin heeft nu een sneltest laten doen (negatief) en dat is voor haar baas voldoende dat ze naar kantoor kan (ben ik het niet mee eens maar wellicht snap ik het niet goed).
Wacht even. Ze kreeg klachten en liet zich gisteren testen. De positieve uitslag kreeg ze vandaag en vandaag heeft ze ook een sneltest gedaan die negatief is. Waarom heeft ze een sneltest gedaan? :? Ze moet gewoon in isolatie tot de klachten over zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

DutchCommando schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:32:
[...]

Wacht even. Ze kreeg klachten en liet zich gisteren testen. De positieve uitslag kreeg ze vandaag en vandaag heeft ze ook een sneltest gedaan die negatief is. Waarom heeft ze een sneltest gedaan? :? Ze moet gewoon in isolatie tot de klachten over zijn.
Die twee vriendinnen zijn niet dezelfde persoon zoals ik het lees.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DutchCommando schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:32:
[...]

Nee. De ene is EEN vriendin. En de ander is MIJN vriendin :)
EEN vriendin kreeg klachten, liet zich testen en kreeg de uitslag Corona
MIJN vriendin heeft daarna zelf een sneltest laten uitvoeren om te kijken of ze ook besmet was (als dat al te zien is zo snel).
Zelf ga ik in quarantaine en heb ik donderdag bij de GGD een afspraak voor een test (en wil MIJN vriendin nóg een sneltest doen. Kan op kosten van haar werkgever).

We zeggen kerst bij onze ouders/schoonouders ook maar af voor de zekerheid. Ook al zijn onze testen negatief ik wil niet bij die kleine foutmarge horen zeg maar.
We hebben beide nog geen symptomen enzo maar zou niet degene willen zijn die mijn pa aansteekt (hartpatient en 70+).

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 21-12-2020 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:44:
[...]

Nee. De ene is EEN vriendin. En de ander is MIJN vriendin :)
EEN vriendin kreeg klachten, liet zich testen en kreeg de uitslag Corona
MIJN vriendin heeft daarna zelf een sneltest laten uitvoeren om te kijken of ze ook besmet was (als dat al te zien is zo snel).
Ah. Oké. Jullie zijn allebei bij die vriendin op bezoek geweest dus. Nu snap ik hem ;).
Een sneltest is minder gevoelig dan een PCR test. Volgens mij zijn de regels simpel en doe jij het juiste. Je vriendin op dit moment niet...

De baas heeft er weinig mee te maken. De regel is dat ze in quarantaine moet. Sowieso een baas die iemand vraagt naar kantoor te komen... We moeten thuiswerken als het kan. En het kan, want ze heeft een kantoorbaan.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchCommando op 21-12-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DutchCommando schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:46:
[...]

Ah. Oké. Jullie zijn allebei bij die vriendin op bezoek geweest dus. Nu snap ik hem ;).
Een sneltest is minder gevoelig dan een PCR test. Volgens mij zijn de regels simpel en doe jij het juiste. Je vriendin op dit moment niet...
Correct. Ga jij haar overtuigen dat ze gewoon thuis moet blijven? :)

Haar werkgever biedt iedereen aan om een sneltest te doen en als die negatief is kan je naar kantoor komen. Thuiswerken daar is helaas, zoals bij nog veel bedrijven, een beetje een taboe. Het kan wel maar dan moet er echt wat aan de hand zijn zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:48:
[...]

Haar werkgever biedt iedereen aan om een sneltest te doen en als die negatief is kan je naar kantoor komen.
Tja... Volgens mij weet de werkgever niet wat de karakteristieken van een sneltest zijn dus kan hij dat niet beoordelen. Thuisblijven dus. Dit is de enige kans om transmissie te doorbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:48:
[...]
Haar werkgever biedt iedereen aan om een sneltest te doen en als die negatief is kan je naar kantoor komen. Thuiswerken daar is helaas, zoals bij nog veel bedrijven, een beetje een taboe. Het kan wel maar dan moet er echt wat aan de hand zijn zeg maar.
:| Dit is dus exact de reden dat we nu nog in deze positie zitten. Ten eerste is een sneltest niet zo betrouwbaar, zeker vlak nadat je besmet bent. Daarom ook de reden dat je je na 5 dagen kunt laten testen. Als je als werkgever daarna ook nog bewust mensen naar kantoor laat komen terwijl het niet noodzakelijk is |:(

Wat mij betreft zouden ze daar echt boetes op mogen zetten ( Voor de werkgever natuurlijk )

Een sneltest voegt wat toe om inderdaad dingen als verkoudheid door andere redenen snel te kunnen filteren ( Werkt niet 100%, maar zorgt ieder geval dat er weer een flink aantal gevallen gefiltered worden ). Maar bij grotere kans van besmetting is gewoon een PCR test aan te raden (na incubatietijd), ook wat de GGD voorschrijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 21-12-2020 16:55 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik kan het alleen maar met jullie eens zijn. Ik wilde vanavond nog maar even gaan zitten met haar en nog een poging doen om het uit te leggen maarja weinig kans ben ik bang.

Ik moet wel zeggen dat er een hoop nog onduidelijk is en via de Rivm/GGD/Rijksoverheid krijg je vaak niet een eenduidig antwoord. Dat is uiteraard als je de grenzen/uitzonderingen/risico's gaat bekijken.
En informatie wijzigt. Wat eerst niet nodig was is nu wel nodig en visa versa. Er zijn wellicht verschillende belangen bij bijv sneltest afnemers (die zullen het niet allemaal doen omdat ze jou zo graag willen helpen maar het is gewoon ook cashen) etc.

Het makkelijke is je moet 10 dagen thuis blijven en bij klachten je laten testen (of na 5 dagen nadat je in contact bent gekomen).Er zijn vaak een hoop andere factoren die mee kunnen spelen zoals werk, relaties, feestdagen en nog wel meer. En merk dat het lastig is om er heel zwart wit naar te kijken.
Het is heel druk op het werk en moet dit jaar nog af. Heb mijn ouders al x maanden niet gezien, is de laatste kerst van opa etc en nog wel meer van dat soort "excuses" waardoor je toch in het grijze gebied begeeft.

Bijvis het dan bijv na dag 7 veilig of kan je dag 10 alsnog het krijgen ook al is je test op dag 5 negatief.
Kan je dag 5 net zo betrouwbaar een snel test laten doen als je gelijk de uitslag wilt
heeft het überhaupt zin om een sneltest na 1, 2, 3, 4 dagen te doen.
etc

[ Voor 83% gewijzigd door thewizard2006 op 21-12-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja, het was ook geen verwijt naar jou toe. Maar meer teleurstelling in de medemens in het algemeen.....

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

tlpeter schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:11:
[...]

Jeugd mag dan ook gewoon trainen. Ouderen moeten afstand houden en max twee.
Al ben ik het met je eens dat er ook eens onderzocht moet worden of jeugd nou wel of niet besmettelijk zijn want ik denk van wel.
Bij de club waar het jeugdelftal trainde waren er dan ook alleen jongeren. Het ging me meer om de andere twee, waar bij de eerste er een stel oudere begeleiders waren die letterlijk zo ongeveer op de rug van de jongeren zaten, en de ouders van de jongeren op een kluitje buiten het hek (betrof overigens ook mensen van een bevolkingsgroep die al oververtegenwoordigd zijn in het ziekenhuis), en bij de tweede men gewoon gemengd aan het tennissen was (ouders en hun kinderen, ouderen, etc. :F ). Die eerste, okay, die andere twee clubs was gewoon een WTF?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De adviezen zijn ook onduidelijk. Elke keer als ik nies zou ik me moeten laten testen en binnenblijven. Ik nies elke dag wel eens ...
Veel mensen hier zijn inderdaad IT-er en zouden dus analytisch sterker dan gemiddeld moeten zijn. Als wij er al niet helemaal uit komen, hoe moet de 'normale' medemens er dan mee omgaan? Iedereen maakt dus zijn/haar eigen afwegingen en dat zie ik vaak fout gaan (hele gezinnen die boodschappen doen, dus met beide ouders wat dus niet nodig is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:19
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:55:

Ik moet wel zeggen dat er een hoop nog onduidelijk is en via de Rivm/GGD/Rijksoverheid krijg je vaak niet een eenduidig antwoord.

Bijvis het dan bijv na dag 7 veilig of kan je dag 10 alsnog het krijgen ook al is je test op dag 5 negatief.
Kan je dag 5 net zo betrouwbaar een snel test laten doen als je gelijk de uitslag wilt
heeft het überhaupt zin om een sneltest na 1, 2, 3, 4 dagen te doen.
Iedereen reageert anders, er is dus niet eenduidig te zeggen je krijgt het na zoveel dagen nadat je besmet bent, of niet.
Je kan wel er van uitgaan dat je het niet krijgt als je na 14 dagen geen symptomen hebt gehad.

Tenminste.......dat dacht ik.
Iemand dichtbij besmet door mensen die het onzin vonden om zich aan regels te houden. :(
Deze persoon (82) werd na 5 dagen positief getest. Gelukkig verder geen symptomen of last gehad.
Ik heb me 5 dagen na het laatste contact met haar laten testen, ik doe boodschappen voor haar.
En werd negatief getest. Dus blij maar moest toch de quarantaine van 10 dagen afmaken.
Heb uiteindelijk dus zelf ca 14 dagen in quarantaine gezeten en heb geen symptomen gehad.
En ben je blij er door heen te zijn.
Ca. anderhalve week later viel me op dat ik eigenlijk van veel gewone dingen moe werd, boodschappen doen, de trap op en af, naar de auto lopen.......
En weer een dikke week later toch maar naar de huisarts.
Bloedonderzoek normaal, afgezien van een vitamine D tekort, hele hoge bloeddruk. Dingen die ik nooit eerder had.
Of ik Covid antilichamen heb was vorige week nog niet bekend.
Medicijnen gekregen en een afspraak met een internist gemaakt.
Het ziekenhuis belde vanmiddag dat de afspraak met de internist een belconsult wordt, vanwege de nieuwe variant. :X

Er is dus gewoon nog veel onbekend, ik heb me dit jaar twee keer laten testen en was beide keren negatief.
Aangenomen doordat ik me erg aan de regels houd, mede ook vanwege de risicopersonen in mijn omgeving, ik moet er niet aan denken dat ik ze zou besmetten.
Maar uitgaande van dat ik het niet gehad heb tijdens de "besmettingsgolf" hier op het terrein, ben ik een maand later qua energieniveau niet de helft van wat ik was. :X
Hopelijk krijg ik morgen te horen of ik het gehad heb, dat zou iets verklaren gezien er bekend is dat sommigen zonder symptomen nog maanden klachten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2020 18:05 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
franssie schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:30:
De adviezen zijn ook onduidelijk. Elke keer als ik nies zou ik me moeten laten testen en binnenblijven. Ik nies elke dag wel eens ...
Heb mij vandaag wel laten testen. Voel mij niet ziek, heel licht snotterig maar zou zonder Corona wel gaan hardlopen. Even advies gevraagd bij de huisarts of ik mij wel/niet zou moeten laten testen. Huisarts gaf aan om het toch wel te doen. Met kerst zit je toch weer bij familie en bezoek mijn opa van 93 ook elke week dus leek mij ook wel verstandig. Verwacht het niet te hebben maar voelt wel beter, stelt ook weinig voor zo'n test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gistermorgen 10:00 laten testen. Nog geen uitslag te bekennen online. Eerdere keren dat ik mij heb laten testen had in altijd binnen 24 uur een (negatieve) uitslag. krijg je eigenlijk 's avonds ook nog een uitslag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
https://www.ad.nl/binnenl...e-vaccinatie-br~a30492d4/

Dit soort gekken krijgen helaas een podium en er zijn zelfs mede-wappies die hier echt in geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
D.deJong schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:07:

Dit soort gekken krijgen helaas een podium en er zijn zelfs mede-wappies die hier echt in geloven.
Volg haar al wat langer, dat mens is idd echt helemaal van de pot gerukt. Zal blij zijn dat ze strax haar BIG kwijt is, ze devalueert mijn BIG registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
maartend schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:16:
[...]

Volg haar al wat langer, dat mens is idd echt helemaal van de pot gerukt. Zal blij zijn dat ze strax haar BIG kwijt is, ze devalueert mijn BIG registratie
Je hebt wel meer van dat soort "huisartsen" tegenwoordig: https://www.medischcontac...ntslag-via-instagram-.htm Medicijnen zijn dan slecht blijkbaar, maar wel etherische oliën verkopen aan je patiënten. Ook iemand met een BIG registratie.

Vind het apart dat je alleen maar kunt melden dat een huisarts in een specifiek geval (waar je zelf bij bent betrokken) in de fout gaat, maar wanneer zoiemand woke en alternatief gaat doen, kun je niets. Moet er eerst iemand doodgaan zeker...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

D.deJong schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:07:

Ik schrik hier toch wel van. Dan zijn er dus ook zorgverzekeraars die er zaken mee doen. Nu ben ik niet tegen alternatieve zorg maar dit is wel behoorlijk van het pad af (mijn definitie - ik ben mij daar bewust van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:03:
[...]

Ik schrik hier toch wel van. Dan zijn er dus ook zorgverzekeraars die er zaken mee doen. Nu ben ik niet tegen alternatieve zorg maar dit is wel behoorlijk van het pad af (mijn definitie - ik ben mij daar bewust van).
Ah, het werkeloze huisvriendinnetje van Willem :)
Daar doet geen zorgverzekeraar momenteel zaken meer mee, no worries en sinds ze verwijtbaar zonder baan zit verwacht ik dat Engel haar gewoon inhuurt als argument.
Check hier (link met de juiste tijdcode)
Toch apart dat die zwevers die ene usefull idiot wel geloven en de rest van de complete (medische) wetenschap volgens hun in het complot zit.
(Moet er niet aan denken om onderdeel van Microsoft te worden, net nu Linux hier zo lekker draait ;))

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2020 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Gelukkig heeft ze de eerste kennisgevingen van strafbaarstelling verstuurd naar 24 bewindslieden, nu kan ik weer rustig slapen.

[ Voor 111% gewijzigd door D.deJong op 22-12-2020 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
PalingDrone schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 01:49:
[...]

Daar doet geen zorgverzekeraar momenteel zaken meer mee, no worries en sinds ze verwijtbaar zonder baan zit verwacht ik dat Engel haar gewoon inhuurt als argument.
Toch apart dat die zwevers die ene usefull idiot wel geloven en de rest van de complete (medische) wetenschap volgens hun in het complot zit.
(Moet er niet aan denken om onderdeel van Microsoft te worden, net nu Linux hier zo lekker draait ;))
Complotdenkers doen dan ook het liefste aan cherrypicking, alles wat hun complot niet ondersteund is een leugen en onderdeel van het complot.
Zo gaan gaan er verhalen de ronde op Twitter en Facebook dat de dame die na haar vaccinatie tijdens het interview flauw viel is overleden en van de aardbodem is verdwenen.
Allerlei zogenaamde artsen worden gequote omdat die passen bij hun geloof over deepstate en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Nee, dat zie je verkeerd. "Ze denken zelf", "zijn kritisch", en "zijn geen schapen die de overheid blind volgt (want die is niet te vertrouwen, zie ook de kindertoeslag affaire)". 8)7

Ik vind overigens dat het vaccin er zo snel doorheen komt ook wel zorgwekkend, ook al begrijp ik waardoor het komt. En ik twijfel ook of de maatregelen niet buiten alle proporties is als je kijkt naar het aantal zieken t.o.v. de gevolgen voor de hele maatschappij. Maar goed, ik kan alleen maar twijfelen omdat het zo voelt, als ik medici hierin niet geloof, waarom zou ik dan sowieso nog naar een dokter gaan als ik denk iets te mankeren...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Teijgetje schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:59:
[...]

Iedereen reageert anders, er is dus niet eenduidig te zeggen je krijgt het na zoveel dagen nadat je besmet bent, of niet.
Je kan wel er van uitgaan dat je het niet krijgt als je na 14 dagen geen symptomen hebt gehad.

Tenminste.......dat dacht ik.
Iemand dichtbij besmet door mensen die het onzin vonden om zich aan regels te houden. :(
Deze persoon (82) werd na 5 dagen positief getest. Gelukkig verder geen symptomen of last gehad.
Ik heb me 5 dagen na het laatste contact met haar laten testen, ik doe boodschappen voor haar.
En werd negatief getest. Dus blij maar moest toch de quarantaine van 10 dagen afmaken.
Heb uiteindelijk dus zelf ca 14 dagen in quarantaine gezeten en heb geen symptomen gehad.
En ben je blij er door heen te zijn.
We hadden de kerst met mijn ouders voor vrijdag al naar maandag willen verplaatsen maar ik ga toch maar voor wat safer en heb gezegd dat ik tenminste 10 dagen in quarantaine wil.
2e kerstdag met mijn schoonouders is naar januari doorgeschoven. Vervelend en jammer maar het is even niet anders.
Sinds gisteravond een klein kuchje. Vanacht nergens last van gehad en nu ook weer een kuchje/hoestje. Verder voel ik mij prima. Je ziet nu achter elk kwaaltje gelijk Corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
thewizard2006 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:31:
[...]

We hadden de kerst met mijn ouders voor vrijdag al naar maandag willen verplaatsen maar ik ga toch maar voor wat safer en heb gezegd dat ik tenminste 10 dagen in quarantaine wil.
2e kerstdag met mijn schoonouders is naar januari doorgeschoven. Vervelend en jammer maar het is even niet anders.
Sinds gisteravond een klein kuchje. Vanacht nergens last van gehad en nu ook weer een kuchje/hoestje. Verder voel ik mij prima. Je ziet nu achter elk kwaaltje gelijk Corona
Sterkte.
Niet even laten testen voor je gemoedsrust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
D.deJong schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:49:
[...]

Sterkte.
Niet even laten testen voor je gemoedsrust?
ja donderdag sta ik op de planning (5 dagen na last contact zeg maar :))

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
Crazy D schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:12:
[...]
Ik vind overigens dat het vaccin er zo snel doorheen komt ook wel zorgwekkend, ook al begrijp ik waardoor het komt.
Je hoeft niet zozeer te begrijpen hoe het komt, maar hoe dat kan. En dat is eigenlijk niks meer dan de wet van de grote getallen ; parallel, iedereen, veel geld en alle effort daar op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
thewizard2006 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:51:
[...]

ja donderdag sta ik op de planning (5 dagen na first contact zeg maar :))
5 dagen na last contact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar dit is toch van alle tijden? Ik werd al vlak na mijn geboorte gevaccineerd en heb sindsdien in iedere hand een muis.
Erg handig.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

[...]

Onlangs zei Marcel Levi in een interview over de non vaxxers: "geen aandacht aan besteden". En dat lijkt me een prima strategie. Edit;Wel voorlichten natuurlijk maar niet specifiek op de non vaxxers gericht.

Bovendien is er op korte termijn nog schaarste en op lange termijn komen er geheid nadelen aan niet vaccineren. Niet in het vliegtuig mogen bijvoorbeeld omdat in het betreffende land verplichte vaccinatie geldt. Het is maar een voorbeeld, maar dat soort dingen gaat komen lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 22-12-2020 11:53 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
[...]

Mijn hele lijf zit al vol Unilever dus ik ben al bezet! >:)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Met al dat tweakers bier, zal die bij mij wel niet gaan werken haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

thewizard2006 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:51:
[...]

ja donderdag sta ik op de planning (5 dagen na last contact zeg maar :))
Heb je een partner, of moet iemand met een pannetje soep komen?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
bert pit schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:09:
[...]

Heb je een partner, of moet iemand met een pannetje soep komen?
hehe tnx voor het aanbod.

Mijn vriendin kreeg vanmiddag ook klachten dus die is alsnog naar huis gekomen. En we hebben beide onze testen naar voren gehaald dus we zijn net geweest.
Binnen 24uur uitslag dus now we wait.
En we hebben wel genoeg in huis gelukkig dus we overleven de komende 2 weken wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:03
maartend schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:39:
[...]

Je hoeft niet zozeer te begrijpen hoe het komt, maar hoe dat kan. En dat is eigenlijk niks meer dan de wet van de grote getallen ; parallel, iedereen, veel geld en alle effort daar op.
Niet helemaal. Langetermijnzaken kun je simpelweg niet in een korte termijn helmaal overzien. Er kleeft altijd een risico aan het inkorten van een clinical trial periode. Die is niet voor niks zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:36:
[...]

hehe tnx voor het aanbod.

Mijn vriendin kreeg vanmiddag ook klachten dus die is alsnog naar huis gekomen. En we hebben beide onze testen naar voren gehaald dus we zijn net geweest.
Binnen 24uur uitslag dus now we wait.
En we hebben wel genoeg in huis gelukkig dus we overleven de komende 2 weken wel
Als het positief is zal de baas zich ook wel achter de oren krabben.. Meerdere mensen zitten dan bij kerst in spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
benchMarc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:58:
[...]

Niet helemaal. Langetermijnzaken kun je simpelweg niet in een korte termijn helmaal overzien. Er kleeft altijd een risico aan het inkorten van een clinical trial periode. Die is niet voor niks zo lang.
Klopt. CT duurt normaal nayuurlijk een zooi jaren. Dus eigenlijk moet er nog bij ; urgentie.

Maar bij het Covid vaccin kan men natuurlijk ook ergbouwen op voorgaande, vergelijkbare vaccins.
After all , it;s just a heavy griep. Not?

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 23-12-2020 06:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Bij het realiseren van een vaccin is niet alleen CT bepalend voor de lange tijd wat dit normaal duurt, vooral bureaucratie en gebrek aan urgentie zijn naar mijn idee de meest remmende factoren.
Versnelde procedures, beschikbaar komen van fondsen en gegarandeerde afname door de meeste landen wereldwijd hebben er voor gezorgd dat het nu in zo’n korte periode kon, ook het feit dat er al bestaande vaccins en onderzoeken op de plank lagen waar men op voort kon borduren was een geluk bij een ongeluk.

[ Voor 38% gewijzigd door D.deJong op 23-12-2020 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 01:09:
[...]

Als het positief is zal de baas zich ook wel achter de oren krabben.. Meerdere mensen zitten dan bij kerst in spanning
We zijn beide dus gisteren geweest en kregen vrij snel de uitslag al diezelfde dag! Beide uitslagen Negatief. Maar het kan zijn dat we nog niet ziek genoeg zijn. Dus we hebben voor donderdag nog een test ingepland. We blijven zoiezo 10 dagen in quarantaine. Het is bijna te toevallig dat we tegelijk ziek worden.

Verder heb ik niet hele erge klachten. Beetje droge kriebel hoest en wat dizzy. Vriendin heeft het zwaarder. Brandende longen en algehele malaise/spier/gewrichtspijn. Maar beide geen koorts/snotneus/verkouden etc. Meer hoesten en kuchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
thewizard2006 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:14:
[...]

We zijn beide dus gisteren geweest en kregen vrij snel de uitslag al diezelfde dag! Beide uitslagen Negatief. Maar het kan zijn dat we nog niet ziek genoeg zijn. Dus we hebben voor donderdag nog een test ingepland. We blijven zoiezo 10 dagen in quarantaine. Het is bijna te toevallig dat we tegelijk ziek worden.

Verder heb ik niet hele erge klachten. Beetje droge kriebel hoest en wat dizzy. Vriendin heeft het zwaarder. Brandende longen en algehele malaise/spier/gewrichtspijn. Maar beide geen koorts/snotneus/verkouden etc. Meer hoesten en kuchen.
Hou ook met je huisventilatie rekening, bijv koolmonoxide kan ook een oorzaak zijn. niet alles is op corona te richten, Dacht ik zeg het maar even dat er ook andere oorzaken kunnen zijn. beterschap iig.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
maartend schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:29:

Maar bij het Covid vaccin kan men natuurlijk ook ergbouwen op voorgaande, vergelijkbare vaccins.
After all , it;s just a heavy griep. Not?
Nee, de mRNA techniek is nieuw.
Er is nog nooit eerder een vaccin geweest op basis van deze techniek.
Het mRNA vaccin is een vaccin gebaseerd op een ongevaarlijk stukje virus, de eiwitreceptor/spike waarmee het aanhaakt aan cellen.
Een huidig griepvaccin is gebaseerd op een heel virus.

Daarmee heb je gelijk in beeld waarom het covid-vaccin waarschijnlijk pas na een twee tot drie jaar bijgesteld moet worden, dan is het virus pas zo gemuteerd dat er nog te weinig van die eiwitreceptoren/spikes op zitten om gelijk te herkennen. Theoretisch valt het immuunsysteem een virus echter gelijk aan als daar zo een eiwitreceptor/spike op zit. De praktijk zal dus uit moeten wijzen hoe lang je beschermd blijft tegen mutaties.

Een griepvaccin is na de eerste mutatie onwerkzaam omdat het immuunsysteem kijkt naar het hele virus.
Daar zal ongetwijfeld ook de mRNA techniek ingezet gaan worden om een vaccin langer, op nieuwe mutaties, te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Zwitserland controleert op verplichte quarantaine Britse skitoeristen
Meer dan tienduizend Britten zijn de afgelopen week geland in Zwitserland. Veel van hen willen gebruikmaken van de skimogelijkheden die het land biedt in tegenstelling tot de andere Alpenlanden waar de pistes wegens het coronavirus gesloten zijn voor toeristen.

De Zwitserse autoriteiten laten vliegmaatschappijen hun passagierslijsten inleveren en hotels lijken gasten in hun kamers te moeten houden. De omroep BCC noemt de actie als "een wat ongemakkelijke jacht: op Britse toeristen". Op het negeren van de quarantainevoorschriften staat een boete tot 10.000 Zwitserse franc (9.220 euro).

|:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19

marapuru

db.

Mr. Detonator schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:07:
Zwitserland controleert op verplichte quarantaine Britse skitoeristen
Meer dan tienduizend Britten zijn de afgelopen week geland in Zwitserland. Veel van hen willen gebruikmaken van de skimogelijkheden die het land biedt in tegenstelling tot de andere Alpenlanden waar de pistes wegens het coronavirus gesloten zijn voor toeristen.

De Zwitserse autoriteiten laten vliegmaatschappijen hun passagierslijsten inleveren en hotels lijken gasten in hun kamers te moeten houden. De omroep BCC noemt de actie als "een wat ongemakkelijke jacht: op Britse toeristen". Op het negeren van de quarantainevoorschriften staat een boete tot 10.000 Zwitserse franc (9.220 euro).

|:( |:(
bron?

Hier dus: https://www.nu.nl/coronav...ede-mutatie-gevonden.html

[ Voor 6% gewijzigd door marapuru op 23-12-2020 19:42 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Over een uurtje mijn 3e test vermoedelijk een sneltest. Iemand enig idee hoe snel die uitslag er is?

• thewizard2006
TrailBlazer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:39:
Over een uurtje mijn 3e test vermoedelijk een sneltest. Iemand enig idee hoe snel die uitslag er is?
Mijn vriendin en ik hadden dinsdag beide een sneltest van de GGD (Rotterdam Airport). Afspraak was om 3uur. Zij kreeg 2uur later al de uitslag (Digid) en ik werd om 7uur 's avonds gebeld.

Ze had maandag ook al een particuliere sneltest laten doen en die heb je binnen 15-60min.

Vandaag weer bij de GGD langs geweest beide om 9 uur maar nu kregen we een normale test (neus én keel). Uitslag binnen 48uur maar ze verwachtten sneller.
Al was het wel een stuk drukker dan dinsdag. Toen konden we gelijk doorlopen. Nu waren er iets van 15mensen in de rij. Ging alsnog vrij vlot hoor maar kan me voorstellen dat de uitslagen ook wat langer op zich laten wachtten aangezien een hoop mensen zich nog ff voor kerst willen laten testen lijkt het.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@thewizard2006 thx ik was bij de schiphol XXL en ik vond het superrustig. Ik heb het idee dat ze max 15% van de capaciteit in gebruik hebben op het moment.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoe werkt dat nou eigenlijk rondom die sneltests? Krijg je willekeurig een normale of een sneltest?

Ik ben gisteren getest, om 8:30 afspraak gemaakt en om 15:30 getest, maar dus geen sneltest. Het was overigens rustig in de teststraat, maar goed, dat is ook logisch als je afspraken maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
En natuurlijk, as we speak, de uitslag binnen. Negatief.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ZieMaar! schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:18:
Hoe werkt dat nou eigenlijk rondom die sneltests? Krijg je willekeurig een normale of een sneltest?

Ik ben gisteren getest, om 8:30 afspraak gemaakt en om 15:30 getest, maar dus geen sneltest. Het was overigens rustig in de teststraat, maar goed, dat is ook logisch als je afspraken maakt.
Als je niet in de zorg werkt of mantelzorger bent en je hebt wel klachten dan krijg je een sneltest anderd een PCR

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
thewizard2006 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:39:
[...]

Mijn vriendin en ik hadden dinsdag beide een sneltest van de GGD (Rotterdam Airport). Afspraak was om 3uur. Zij kreeg 2uur later al de uitslag (Digid) en ik werd om 7uur 's avonds gebeld.

Ze had maandag ook al een particuliere sneltest laten doen en die heb je binnen 15-60min.

Vandaag weer bij de GGD langs geweest beide om 9 uur maar nu kregen we een normale test (neus én keel). Uitslag binnen 48uur maar ze verwachtten sneller.
Al was het wel een stuk drukker dan dinsdag. Toen konden we gelijk doorlopen. Nu waren er iets van 15mensen in de rij. Ging alsnog vrij vlot hoor maar kan me voorstellen dat de uitslagen ook wat langer op zich laten wachtten aangezien een hoop mensen zich nog ff voor kerst willen laten testen lijkt het.
3 keer laten testen binnen 4 dagen?
Is dat niet een beetje veel?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:
[...]

Als je niet in de zorg werkt of mantelzorger bent en je hebt wel klachten dan krijg je een sneltest anderd een PCR
Ik werk niet in de zorg en ben geen mantelzorgen en had wel (hele lichte) klachten. Had ik dan toch een sneltest?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ZieMaar! schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:31:
[...]

Ik werk niet in de zorg en ben geen mantelzorgen en had wel (hele lichte) klachten. Had ik dan toch een sneltest?
Ben je in je keel en neus geswapped? Sneltest is alleen neus.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:42:
[...]

Ben je in je keel en neus geswapped? Sneltest is alleen neus.
Beiden, dus gewoon een hele snelle PCR blijkbaar. Al met al dit bijna binnen 24 uur na het maken van de afspraak de uitslag, dat is echt dikke prima, zeker als dit dan de 'langzame' versie is :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
madmaus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:
3 keer laten testen binnen 4 dagen?
Is dat niet een beetje veel?
Ik zat al op deze vraag te wachtten :D

Zaterdag zijn we langs geweest bij iemand. Die kreeg zondag klachten en heeft zich laten testen en kreeg zondag door dat ze Positief was.
Nu werk ik thuis dus kan zoiezo in isolatie. Bij mijn vriendin op haar werk snappen ze het niet helemaal en willen ze dat je gewoon komt werken als je geen klachten hebt MAAR je kan wel een sneltest doen. Dus die heeft ze gedaan maandag en daaruit kwam negatief. Dus dat is test 1

Nu is het beleid dat je je na 5 dagen laat testen als je met iemand in aanraking bent gekomen die corona heeft. Echter als je symptomen vertoont kan je eerder.
Ik kreeg maandag symptomen en mijn vriendin dinsdag ochtend. Dus toen hebben we beide voor dinsdag een test ingepland. Die was echter ook negatief.
En dat kan.
Dus gelijk gebeld met de GGD om te vragen of het niet verstandig was om toch na die 5 dagen ook nog een test te doen. Dat was dus vandaag.

Dus ja het is veel. Maar nee, het is niet téveel. Je kan namelijk heel goed symptomen hebben maar nog niet genoeg blijkbaar dat die detecteerbaar zijn. Daarnaast kregen we dinsdag blijkbaar een sneltest. En die zouden in veel gevallen vrijwel even goed kunnen zijn als een normale test maar hebben dacht ik een iets grotere foutrange. Dus tja je wil liever het zekere voor het onzekere nemen.
Hopelijk is dat wat duidelijker nu

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ZieMaar! schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:46:
[...]

Beiden, dus gewoon een hele snelle PCR blijkbaar. Al met al dit bijna binnen 24 uur na het maken van de afspraak de uitslag, dat is echt dikke prima, zeker als dit dan de 'langzame' versie is :).
Ik kreeg ook in de uitnodiging al het verschil uitgelegd trouwens.

Zo uitslag binnen tijd tussen afspraak maken en de uitslag ongeveer 4 uur

[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 24-12-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Teijgetje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:40:
[...]

Nee, de mRNA techniek is nieuw.
Er is nog nooit eerder een vaccin geweest op basis van deze techniek.
Het mRNA vaccin is een vaccin gebaseerd op een ongevaarlijk stukje virus, de eiwitreceptor/spike waarmee het aanhaakt aan cellen.
Een huidig griepvaccin is gebaseerd op een heel virus.

Daarmee heb je gelijk in beeld waarom het covid-vaccin waarschijnlijk pas na een twee tot drie jaar bijgesteld moet worden, dan is het virus pas zo gemuteerd dat er nog te weinig van die eiwitreceptoren/spikes op zitten om gelijk te herkennen. Theoretisch valt het immuunsysteem een virus echter gelijk aan als daar zo een eiwitreceptor/spike op zit. De praktijk zal dus uit moeten wijzen hoe lang je beschermd blijft tegen mutaties.

Een griepvaccin is na de eerste mutatie onwerkzaam omdat het immuunsysteem kijkt naar het hele virus.
Daar zal ongetwijfeld ook de mRNA techniek ingezet gaan worden om een vaccin langer, op nieuwe mutaties, te laten werken.
Ik zie wel potentie voor een filmscript. Nieuw virus ontdekt in China, pandemie, nieuwe techniek vaccin, een jaar na toedienen veranderen deze mensen in vleesetende zombies :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Is er inmiddels al meer bekend over die sneltests (met name de commerciele)? Er was destijds het beeld dat ze minder betrouwbaar waren, met name rond false negatives. Dat heb ik nog steeds niet weersproken horen worden (sterker, een test recent op onze eigen PCR teststraat (UMC) met een sneltest leidde tot afkeur van deze test. Ik weet alleen van het experiment, geen details over die test zelf; anders dan dat het geen van de reguliere gevalideerde tests was.).

Daar zit ook een mogelijk risico. Ze worden vaak gebruikt in de context van op het werk moeten verschijnen, juist de omgeving waar je wilt kunnen vertrouwen op een negatieve test.

@Laguna Vleesetende vleermuizen is meer in stijl voor Corona :D. Of... weermuizen bij volle maan?

[ Voor 7% gewijzigd door ijdod op 24-12-2020 12:13 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Laguna schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:09:
[...]

Ik zie wel potentie voor een filmscript. Nieuw virus ontdekt in China, pandemie, nieuwe techniek vaccin, een jaar na toedienen veranderen deze mensen in vleesetende zombies :+
En toen werd je wakker? ;)
Ik zou gelijk een productiefirma zien te contracteren. :+
Zo komt de onzin de wereld in.............. gelukkig kan je dan zeggen, ja maar het is maar een film, da`s nooit echt.

Een vaccin met deze techniek is nieuw, de techniek (mRNA) zelf bestaat al een jaar of dertig geloof ik.
Het zegt alleen dat je spiercellen die spikes moeten gaan maken, die vervolgens als lichaamsvreemd worden gezien en aangevallen worden door je immuunsysteem. Zowel het vaccin (de mRNA code) als de spikes zullen binnen enige tijd (2-3 weken) uit je lichaam verdwenen zijn. (vandaar een tweede vaccin om langer te trainen)
Het enige wat blijft is wat het immuunsysteem geleerd heeft.

Beetje alsof je een hond traint iedereen met bruin haar aan te vallen, ras en uiterlijk maakt niet uit, zolang ze maar bruin haar hebben. ;)

De mutaties blijven daarom lang zichtbaar voor het immuunsysteem.

• Laguna
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Puur hypothetisch: stel je zou met alle tijd en geld die nu wereldwijd in COVID-19 is gestoken een remedie voor kanker kunnen ontwikkelen waarmee je uiteindelijk onder de streep meer levens zou kunnen redden en je had het voor het zeggen, welke keuze had je dan gemaakt?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ijdod
@Laguna Hangt van diverse factoren af, waaronder zekerheden en wat je allemaal meerekent aan de kosten van Corona. 'Kanker' is sowieso een hele brede term, en zelfs binnen het kankeronderzoek is de priorisering soms meer marketing dan bv dodelijkheid of prevalentie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ijdod schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:11:
Is er inmiddels al meer bekend over die sneltests (met name de commerciele)? Er was destijds het beeld dat ze minder betrouwbaar waren, met name rond false negatives. Dat heb ik nog steeds niet weersproken horen worden (sterker, een test recent op onze eigen PCR teststraat (UMC) met een sneltest leidde tot afkeur van deze test. Ik weet alleen van het experiment, geen details over die test zelf; anders dan dat het geen van de reguliere gevalideerde tests was.).

Daar zit ook een mogelijk risico. Ze worden vaak gebruikt in de context van op het werk moeten verschijnen, juist de omgeving waar je wilt kunnen vertrouwen op een negatieve test.
Ze zijn minder gevoelig... kennis van ons was negatief op sneltest via zijn werk, maar een dag later positief via PCR (teststraat).

https://www.ggd.amsterdam...-sneltesten/antigeentest/

Niet handig om mensen zonder klachten mee te testen dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 24-12-2020 17:56 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• thewizard2006
Nou net de uitslag binnen en voor beide Positief.
Dus je ziet maar 2 dagen ziek en symptomen en een negatieve test en 2 dagen later positief. Tricky dus.

Tot nu toe vrij milde klachten. Eerste dagen irrante kuch/hoest. Deed geen pijn meer kriebel hoest en wat dizzy.
Inmiddels niet echt meer een kuchje maar beetje een prikkel in de keel en verstopte neus maar niet meer dizzy.
Vriendin had het zwaarder te pakken. Gisteren de huisarts gebeld want ze had steken in haar borst, benauwd en branderige longen. Arts kon verder niets vinden en vandaag is dat gelukkig allemaal weg. Ze heeft wel last van hoofdpijn en wat verkoudheid symptomen.
Dus hopen dat het hier bij blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@thewizard2006 beterschap deze kerst. Fijn om te horen dat het inmiddels beter gaat met je vriendin.

En bedankt voor het delen van hoe het testen ging. Het was namelijk niet iets wat ik had verwacht.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Ok. Hier een wellicht controversieel idee. Wij hebben beide corona dus. We voelen ons prima. Zeg een lichte verkoudheid. Het andere stel waar we het dus van hebben zijn opzich ook redelijk hersteld. Los van wat geur en smaak verlies.
Nu heeft iedereen de vieringen met alle ouders en schoonouders uiteraard afgezegd.
Maar wat zou het voor kwaad kunnen als wij met zun vieren samen zouden komen.
We hebben allemaal dezelfde corona variant. Zijn vrijwel hersteld en niet heel ziek geworden. Kunnen wij elkaar toch weer soort van zieker maken? Ik zou zeggen van niet. Weet iemand daar iets over?

Vervoer is uiteraard in eigen auto, mondkapje etc dus daar zit geen gevaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me geen slecht plan.. Zolang je maar niet voor spullen naar de supermarkt oid gaat. En bij thuisbezorging voor de deur laten zetten en niet aannemen.

Neem aan dat niemand de auto de komende dagen gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
thewizard2006 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:51:
Ok. Hier een wellicht controversieel idee. Wij hebben beide corona dus. We voelen ons prima. Zeg een lichte verkoudheid. Het andere stel waar we het dus van hebben zijn opzich ook redelijk hersteld. Los van wat geur en smaak verlies.
Nu heeft iedereen de vieringen met alle ouders en schoonouders uiteraard afgezegd.
Maar wat zou het voor kwaad kunnen als wij met zun vieren samen zouden komen.
We hebben allemaal dezelfde corona variant. Zijn vrijwel hersteld en niet heel ziek geworden. Kunnen wij elkaar toch weer soort van zieker maken? Ik zou zeggen van niet. Weet iemand daar iets over?

Vervoer is uiteraard in eigen auto, mondkapje etc dus daar zit geen gevaar.
Gezien de ernst en gevaar voor besmetting voor anderen is dit duidelijk geen vraag die je op een of ander forum moet stellen maar duidelijk bij je huisarts of ggd moet zijn !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:01:
Lijkt me geen slecht plan.. Zolang je maar niet voor spullen naar de supermarkt oid gaat. En bij thuisbezorging voor de deur laten zetten en niet aannemen.

Neem aan dat niemand de auto de komende dagen gebruikt?
Spullen zijn al in huis of worden door mensen gehaald die dat voor ons kunnen doen inderdaad. En voor de rest zit iedereen in zelfisolatie.
Dus het enige "gevaar" is voor ons zelf. Dat is ook de belangrijkste voorwaarde uiteraard.
leekers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:08:
Gezien de ernst en gevaar voor besmetting voor anderen is dit duidelijk geen vraag die je op een of ander forum moet stellen maar duidelijk bij je huisarts of ggd moet zijn !
Iedereen die aanwezig is is al besmet. Er is dus in principe geen verdere besmetting. En voor zover ik begrijp kan je elkaar niet zeg maar zieker maken. Het is geen cumulatief effect zeg maar.
De GGD en huisarts zullen niets anders kunnen doen dan het afraden lijkt me. Nogmaals, ik snap dat het controversieel is. Ik was echter benieuwd of iemand hier ervaring ermee had of kennis hier over heeft.
Op internet kan ik eigenlijk alleen situaties vinden waarbij persoon 1 het wel heeft en persoon 2 niet en ze in hetzelfde huis wonen.
We bellen de GGD ff :)
EDIT: GGD zegt dat het kan. Uiteraard alle leefregels naleven zodat niet besmette personen niet besmet raken maar dat spreekt voor zich

[ Voor 46% gewijzigd door thewizard2006 op 25-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

thewizard2006 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:37:

EDIT: GGD zegt dat het kan. Uiteraard alle leefregels naleven zodat niet besmette personen niet besmet raken maar dat spreekt voor zich
Leefregels zoals “blijf thuis” en “ Er komt niemand bij u op bezoek, behalve voor medische redenen” bedoel je?

Vind het vrij dubieus om met 2 mensen met bevestigd Corona in een auto rond te gaan rijden eerlijk gezegd.
Pech? Ongeluk? Even tanken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44
ultimateharry schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:05:
[...]

Vind het vrij dubieus om met 2 mensen met bevestigd Corona in een auto rond te gaan rijden eerlijk gezegd.
Of een blaastest...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ultimateharry schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:05:
Leefregels zoals “blijf thuis” en “ Er komt niemand bij u op bezoek, behalve voor medische redenen” bedoel je?

Ik begrijp je gebrek aan begrip. Uiteraard hebben we het besproken en afgewogen en zijn genoemde risico's dusdanig miniem of goed te voorkomen in onze optiek (kans op ongeluk is natuurlijk extreem laag, zeker als het rustig is op de weg bijv). En kan mij goed voorstellen dat zelfs dit voor sommige niet voldoende is. Ik denk zelf echter dat er ergens diminishing returns zitten in hoever je moet/kan gaan. Maar we weten beide denk ik wel dat ik kan lullen als Brugman en ik jou niet ga overtuigen en visa versa. Er zal zeker een stukje emotie meespelen tov logica met deze dagen. Dat zal ik zeker niet ontkennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
thewizard2006 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:18:
[...]

Ik begrijp je gebrek aan begrip. Uiteraard hebben we het besproken en afgewogen en zijn genoemde risico's dusdanig miniem of goed te voorkomen in onze optiek (kans op ongeluk is natuurlijk extreem laag, zeker als het rustig is op de weg bijv). En kan mij goed voorstellen dat zelfs dit voor sommige niet voldoende is. Ik denk zelf echter dat er ergens diminishing returns zitten in hoever je moet/kan gaan. Maar we weten beide denk ik wel dat ik kan lullen als Brugman en ik jou niet ga overtuigen en visa versa. Er zal zeker een stukje emotie meespelen tov logica met deze dagen. Dat zal ik zeker niet ontkennen.
Wat je eigenlijk aan het doen bent is de grenzen opzoeken en je zoekt daarvoor bijval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
maartend schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:50:
Wat je eigenlijk aan het doen bent is de grenzen opzoeken en je zoekt daarvoor bijval.
En wat zou ik met die bijval kunnen :) Niet zo heel veel he. Grenzen opzoeken. Ja wellicht. En soms er misschien wat over heen. Daar tegen over staat dan bijv weer dat ik al sinds Maart thuis werk. Alle boodschappen online doe. Sociaal contact drastisch is afgenomen. Evenals uitjes/etentjes/fitness etc. Mondkapjes gebruik voordat het "cool" was. Mensen niet meer de hand schud/zoen. Continue afstand houden en geen drukte opzoeken etc. En een hoop is al weer meer dan een groot deel van de Nederlanders (of rest van de wereld) doet.
Maakt dat alles goed? Nee natuurlijk niet maar er zit wel een stukje perspectief achter. En daar had ik het ook over met diminishing returns. Zoeken we nu de grens op? Ja dat denk ik wel. Maar wel met op alle mogelijke manieren de risico's zo ver mogelijk te beperken als het kan. De lijn is ook niet recht en er is een heel groot grijs gebied. Dus waar wij inderdaad nu wat over de grens gaan, op andere vlakken leven we ze wellicht te streng na waarbij dat ook geen effect heeft.
Maar, wat mij betreft hoeven we de discussie hier niet aan te gaan want wie gaat wie nu overtuigen. Het ging mij er initieel om of mensen van 2 verschillende gezinnen die beide door dezelfde corona hebben gekregen voor elkaar een extra gevaar zijn.
Maar blijf vooral kritisch dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:29

de Peer

under peer review

Tsja ik denk dat het heel simpel is: positief getest = thuis blijven. Zo simpel als dat. Dat zijn afspraken die gemaakt zijn. Net zoals dat je ook niet door rood licht rijdt, ook als er in de verte geen andere auto te bekennen is.

Ik ben het met je eens dat er weinig concrete risico's aan lijken te zitten, maar het is ook weer een gevalletje: ja maar de regels gelden niet voor mij en ik weet het beter (met alle respect). Dat lijkt in jouw geval geen gevolgen te hebben, maar het opent ook de deur voor anderen die dan ook vinden dat het voor hen geldt.

Verder denk ik dat ook niet met 100% zekerheid gezegd kan worden dat jullie niemand (of elkaar nogmaals) kunnen besmetten. Maar dat is ook gewoon niet aan onszelf om te beoordelen, daar zijn de gemaakte afspraken voor. Niet zelf viroloog spelen.

overigens de regels 'streng' na leven is de norm als het goed is ;)

[ Voor 34% gewijzigd door de Peer op 25-12-2020 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
thewizard2006 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:59:
[...]

En wat zou ik met die bijval kunnen :) Niet zo heel veel he.
Goedkeuring zoek je ook enkel maar om je eigen idee goed te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@thewizard2006 wat betreft sneltesten... vers van de pers, maar tegelijk al langer bekend. Grofweg zijn die sneltesten vooral goed om snel positieven er uit te vissen, juist bij een negatief zou je alsnog een PCR test moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 25-12-2020 18:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:09

FreakNL

Well do ya punk?

@thewizard2006 wonen die mensen op loopafstand?

Wat als ze bij een ongeval betrokken raken onderweg? Al is het alleen maar blikschade, dan krijg je al interactie met anderen. Laat staan als het er ernstiger is en er ziekenhuis bij komt kijken... Of staande gehouden worden voor een kapot achterlicht, wat ga je dan doen?

Regels zijn duidelijk wmb. En dat advies van de GGD neem ik dan ook totaal niet serieus. Positief getest = thuisblijven.

Als het je buren zijn die zo van voordeur naar voordeur lopen vind ik het wel iets anders hoor...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 25-12-2020 18:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff... Laten we niet allemaal zo heilig doen. @thewizard2006 doet gewoon verstandig. Je moet ook blijven leven, en hij denkt na over eventuele consequenties en risico's. Die zijn vrijwel 0. Dat is iets anders dan mensen die doelbewust gewoon naar de sportschool en supermarkt gaan.

Duidelijk is de gemiddelde Tweaker niet de gemiddelde Nederlander is. Dat zie je aan de manier over hoe over salarissen/ontslag wordt gesproken, of het gemak van thuiswerken. Meneer doorsnee heeft vaak niet de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:01
Tsja, wat is het verschil tussen naar die vrienden rijden of naar een teststraat rijden.. Of ik het zelf zou doen zou ik niet weten (waarschijnlijk niet), maar als je de mogelijke contacten tot 0 kan reduceren zou het geen groot probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:48:
Pfff... Laten we niet allemaal zo heilig doen. @thewizard2006 doet gewoon verstandig. Je moet ook blijven leven, en hij denkt na over eventuele consequenties en risico's. Die zijn vrijwel 0. Dat is iets anders dan mensen die doelbewust gewoon naar de sportschool en supermarkt gaan.

Duidelijk is de gemiddelde Tweaker niet de gemiddelde Nederlander is. Dat zie je aan de manier over hoe over salarissen/ontslag wordt gesproken, of het gemak van thuiswerken. Meneer doorsnee heeft vaak niet de keus.
Ik zit er inderdaad zo in. Je kan wel blijven doorgaan met alles in de extreme trekken. Wat als je een ongeluk krijgt bijv. Dat kan je inderdaad ook krijgen als je naar de teststraat rijdt of naar de huisarts (uiteraard is de aanleiding anders maar als je dit soort extreme gebruikt dan trek je al gelijk het speelveld scheef). Het blijft altijd een stukje kansberekening en als je ongelukken gaat meenemen in de vergelijking dan sla je wat mij betreft te ver door. Prima als je dat op jezelf zo wilt betrekken maar ik vind zelf dat dit soort extreme factoren niet de dialoog moeten domineren.
Maar verder eens hoor. Het allerveiligste en allerslimste om verspreiding van Corona te voorkomen is thuis blijven. Dan zijn wij deze keer niet een keer in dit kamp te vinden. Het afgelopen jaar wel en het komende jaar waarschijnlijk ook maar nu even een keertje niet.
ijdod schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:26:
@thewizard2006 wat betreft sneltesten... vers van de pers, maar tegelijk al langer bekend. Grofweg zijn die sneltesten vooral goed om snel positieven er uit te vissen, juist bij een negatief zou je alsnog een PCR test moeten doen.
yes ik las het. Inderdaad wel zorgelijk. Al weet ik dus niet zeker of wij dinsdag dus deze betreffende sneltest hebben gehad.
Maar inderdaad het beste lijkt dus die 5 dagen na last contact en dan een PCR test doen bij de GGD.
Al raden ze wel aan om bij symptomen ook gelijk te laten testen ook al is dit eerder dan die 5 dagen. En dat hebben we dan ook gedaan
[b]T-Infinity schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:46:[/b
En wat als het nu héél rustig is op de sportschool? Dan zou ik daar dus ook gewoon met Corona heen kunnen. Vrijwel geen risico's en ik moet toch blijven leven (sporten is best belangrijk). En de regels gelden dan voor mij niet want ik heb er goed over nagedacht.
Dit bedoel ik dus met extremen. In een sportschool zijn veel meer mensen. Daar is 1.5m niet altijd goed mogelijk. Door sporten ga je veel uitademen. En sporten kan je ook thuis uiteraard ;) En dit willen we dan gelijk trekken met het miniscule kansje dat er een ongeluk gebeurd. Maar goed. Wellicht moeten we de discussie gewoon stoppen want niemand gaat hier tevreden van slapen zo op 1e kerst.
Fijne dagen in ieder geval nog en stay safe!

[ Voor 50% gewijzigd door thewizard2006 op 25-12-2020 19:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Holk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:33:
Tsja, wat is het verschil tussen naar die vrienden rijden of naar een teststraat rijden..
de noodzaak
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:48:
En wat als het nu héél rustig is op de sportschool? Dan zou ik daar dus ook gewoon met Corona heen kunnen. Vrijwel geen risico's en ik moet toch blijven leven (sporten is best belangrijk). En de regels gelden dan voor mij niet want ik heb er goed over nagedacht. Voor sporten is misschien nog wel meer te zeggen dan het hebben van een kerstdiner.

[ Voor 65% gewijzigd door de Peer op 25-12-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.. het risico dat je iemand besmet in de sportschool is wel een factor 10000 hoger dan dat je direct naar iemand rijd in je eigen auto. Alleen al druppels virus die je via contactoppervlak achterlaat. Dat is gewoon associaal.

Een mens is een sociaal dier.... De gemiddelde Tweaker zou het liefst heel Nederland voor een maand ophokken en 0 sociale contacten laten hebben, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Leren leven met het virus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:08:
De gemiddelde Tweaker zou het liefst heel Nederland voor een maand ophokken en 0 sociale contacten laten hebben, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Leren leven met het virus.
|:(

Maar dat is juist een vrije effectieve methode om de R0 extreem snel en effectief omlaag te brengen. Mag ik je er ook aan herinneren dat Nederland het slechtste jongetje van Europa is. En dat op basis van het gedrag we waarschijnlijk niet in januari uit deze softie lockdown gaan?

En "leren leven met het virus"? Dat is eerder "leren sterven met het virus".

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:08:
Nee.. het risico dat je iemand besmet in de sportschool is wel een factor 10000 hoger dan dat je direct naar iemand rijd in je eigen auto. Alleen al druppels virus die je via contactoppervlak achterlaat. Dat is gewoon associaal.
Wat ik wil aangeven, is dat het einde zoek is als we allemaal uitzonderingen voor de regels gaan maken. Wat als de sportschool alleen voor mij open zou gaan? mag het dan wel?
En wat als de GGD-telefoniste zegt dat ik mag gaan?

Het moet gewoon zijn: positief getest: thuis blijven. Geen uitzonderingen (behalve voor laten testen)
Een mens is een sociaal dier.... De gemiddelde Tweaker zou het liefst heel Nederland voor een maand ophokken en 0 sociale contacten laten hebben, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Leren leven met het virus.
Prima, maar niet als je positief getest bent. Trouwens 1 maand moet toch best te overzien zijn. Zeker aangezien je gewoon kan (video)bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 25-12-2020 20:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik snap @thewizard2006 ergens wel. Ik laat mijn leven ook niet leiden door Corona. Thuiswerken bestaat voor mij niet en ik ben in oktober en december op dienstreis naar Dubai geweest. Dus het is echt niet zo dat ik een zolderkamertweaker ben die iedereen wil opsluiten. Integendeel, het noodzakelijke moet gewoon doorgaan.. Maar een kerstdiner is dat toch niet? Mooi excuus toch, lekker rustig...

Zeg ik vanaf een lege bank (partner werkt vanavond, kind op bed) met een goeie film op Netflix :+ Moet er eigenlijk niet aan denken om nu bezoek te hebben :+

Maar ieder mens is anders... Alsnog denk ik dat het beter is om in januari ff af te spreken met zijn viertjes.. Dan heeft iedereen nog antistoffen en 25/26 december is ook maar een datum...

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 25-12-2020 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DevWouter schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:17:
[...]

|:(

Maar dat is juist een vrije effectieve methode om de R0 extreem snel en effectief omlaag te brengen. Mag ik je er ook aan herinneren dat Nederland het slechtste jongetje van Europa is. En dat op basis van het gedrag we waarschijnlijk niet in januari uit deze softie lockdown gaan?

En "leren leven met het virus"? Dat is eerder "leren sterven met het virus".
Tja.. ik zal je helpen.. deze semi-lockdown (excl scholen en later winkels) gaat gewoon tot april-mei, misschien zelfs juni duren. Het verkoudheidseizoen is net begonnen, dus er staat ons de komende maanden nog wat te wachten. Geen twijfel daarover, om de r onder de onder de 1 te houden heb je gewoon veel hardere maatregelen nodig dan in de zomer. Als tweaker kan je jezelf dan een jaar opgesloten houden, maar je moet ook door met je leven.
de Peer schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:19:
[...]

Wat ik wil aangeven, is dat het einde zoek is als we allemaal uitzonderingen voor de regels gaan maken. Wat als de sportschool alleen voor mij open zou gaan? mag het dan wel?
En wat als de GGD-telefoniste zegt dat ik mag gaan?

Het moet gewoon zijn: positief getest: thuis blijven. Geen uitzonderingen (behalve voor laten testen)

[...]

Prima, maar niet als je positief getest bent. Trouwens 1 maand moet toch best te overzien zijn. Zeker aangezien je gewoon kan (video)bellen.
Als het je prima sportschool is waar niemand de komende week komt... Ja, geen probleem. De kans op besmetting van iemand anders is dan 0. Net of je iemand die besmet is voor 2 weken op moet sluiten.

En je reactie over dat je kunt videobellen spreekt boekdelen... Mensen moeten naar het werk, mantelzorg etc etc.. sociale contacten verminderen is alles wat we kunnen, maar niet eindeloos. Leer er maar mee leven dat we dit virus niet kunnen uitbannen. Ik probeer te voorkomen het te krijgen door voorzichtig te zijn, maar ik ga wel door met mijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:07:
[...]

Net of je iemand die besmet is voor 2 weken op moet sluiten.
Dat is wel zo ongeveer waar het op neer komt bij quarantaine. In je eigen huis. Is dat nou zo erg..
Pagina: 1 ... 103 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?