Ik vind het toch wel boeiend dat men wel voor die regels is, maar als puntje bij paaltje komt, je besmet bent, dus wanneer de stront de ventilator raakt, die regels verbogen gaan worden omdat de symptomen niet zo ernstig zijn.
Dat ze dan even niet gelden........
Dat alles wat bekend is even een beetje verbogen wordt zodat het beter uitkomt.
En dat voorbij gegaan wordt aan dat je natuurlijk ook later ernstig ziek kan worden, er zijn zelfs uitzonderingen van mensen die pas na drie weken ziek werden en het ziekenhuis in moesten.
Dat je geen mogelijk ongeluk, met mogelijk hulpverleners die je besmetten kunt, mag meerekenen terwijl de kans dat eender welke Nederlander ernstig gewond raakt of sterft in een ongeluk groter is dan de kans dat je sterft aan corona.
Bij ons in de buurt gebeuren er de laatste tijd rare ongelukken met vnl fietsers, ik vermoed door "coronaracers", omdat het rustig/leeg is op de weg rijden sommigen wat harder, en dan is die fietser die voorrang heeft in het donker, en oversteekt, plotseling niet meer te ontwijken.
En dat er zelfs kerstdineetjes voor 18 man georganiseerd worden?????? Want ze controleren niet achter de deur.............
Joh, al die regels daar kun je je toch niet aan houden werd geopperd?
Ik werd vanmiddag toch vreemd aangekeken dat ik afstand hield ipv gezellig als 3e dichtbij aan te schuiven en nog meer afstand hield en op wou stappen toen er een 4e gast even langs kwam.
Volgens mij is een verschil tussen de regels niet helemaal nakomen door zonder schuld in een situatie terecht te komen, en door willens en wetens je er niet aan houden, met een smoesje voor je geweten.
En hoe hoger opgeleid, hoe mooier de smoezen lijkt het soms wel.
Het blijft inderdaad een keuze.
Vergeten wordt natuurlijk ook/wel dat die huidige besmettelijkere mutaties niet komen doordat iedereen zich zo strikt aan de regels houdt.
Vergeten wordt ook dat met hetzelfde gemak het virus zich kan muteren in eentje met een grotere sterfkans, goddank dat dat nog niet gebeurt is, maar het zou dus ook zo maar een killervirus kunnen worden als er ergens in de RNA een voor ons fatale verandering optreedt.
Maar alleen al het feit dat er besmettelijkere mutaties opduiken zou je na moeten laten denken en je tot extra voorzichtigheid moeten manen, gezien de ziekenhuizen het al haast niet meer aankunnen wordt die even dodelijke variant al gauw een killer doordat er meer triage plaats gaat vinden.
En dat terwijl het einde langzaam in zicht komt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Teijgetje op 25-12-2020 23:53
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.