Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Coronavirus Slowchat #2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste
Acties:
  • 458.500 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:52

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Laguna schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Niks mis met demonstreren. Tot nu toe heeft geen enkele demonstratie in Nederland tot meer besmettingen geleid. Dat eeuwige gezeik op mensen die zich niet 100% aan de maatregelen houden begint wel te vervelen.
uhm hoop dat je een grapje maakt, niemand draagt een mondkapje, niemand houdt zich aan afstand houden. Goed bezig zo ja. Grote groepen groepen bij elkaar zorgen juist voor meer besmettingen, anders kon het land al lang open...

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Pascalito schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:49:
[...]

uhm hoop dat je een grapje maakt, niemand draagt een mondkapje, niemand houdt zich aan afstand houden. Goed bezig zo ja. Grote groepen groepen bij elkaar zorgen juist voor meer besmettingen, anders kon het land al lang open...
Mondkapje buiten is ook geen advies dan wel verplichting. De meeste mensen hielden overigens wel afstand. De burgemeester heeft tevens toestemming gegeven voor de demonstratie en de politie was ook op de hoogte. De burgemeester had ook kunnen besluiten om geen toestemming te geven en de politie had kunnen handhaven.

Wat heeft het voor zin om constant te ageren tegen dit soort gebeurtenissen? Ik heb me er allang bij neergelegd dat niet iedereen zich even goed aan de maatregelen houdt en het is een utopie te denken dat dit verandert.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Laguna schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Mondkapje buiten is ook geen advies dan wel verplichting. De meeste mensen hielden overigens wel afstand. De burgemeester heeft tevens toestemming gegeven voor de demonstratie en de politie was ook op de hoogte. De burgemeester had ook kunnen besluiten om geen toestemming te geven en de politie had kunnen handhaven.

Wat heeft het voor zin om constant te ageren tegen dit soort gebeurtenissen? Ik heb me er allang bij neergelegd dat niet iedereen zich even goed aan de maatregelen houdt en het is een utopie te denken dat dit verandert.
De burgermeester moet nu ook op het matje komen, mondkapjes is inderdaad geen verplichting, maar tijdens andere "demonstraties" zagen we dit wel, ook vooral vanwege de afstand. Op de foto's en video's kun je duidelijk zien dat er niet genoeg plek was.

Dit kun je niet recht praten hoor.

Stil aan maar niks gaan zeggen schiet je ook niets mee op. Collectief dit gedrag afkeuren juist wel.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Pascalito schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:58:
[...]

De burgermeester moet nu ook op het matje komen, mondkapjes is inderdaad geen verplichting, maar tijdens andere "demonstraties" zagen we dit wel, ook vooral vanwege de afstand. Op de foto's en video's kun je duidelijk zien dat er niet genoeg plek was.
Het perspectief is misleidend, zo zijn er ook foto's van het strand van de zomer en van BLM demonstraties waar het ook heel druk was, maar er alsnog veel afstand gehouden werd. Er zullen vast ook genoeg huishoudens tussen staan die vanzelfsprekend dichter bij elkaar staan, maar ongetwijfeld ook mensen die te dicht bij elkaar staan (net als dat in de supermarkt gebeurd als bekenden elkaar tegenkomen).
Stil aan maar niks gaan zeggen schiet je ook niets mee op. Collectief dit gedrag afkeuren juist wel.
Collectief het gedrag afkeuren op GoT waar zulke mensen überhaupt niet komen, ja daar bereik je echt heel veel mee :')

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11:59
Laguna schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:34:
[...]

Het perspectief is misleidend, zo zijn er ook foto's van het strand van de zomer en van BLM demonstraties waar het ook heel druk was, maar er alsnog veel afstand gehouden werd. Er zullen vast ook genoeg huishoudens tussen staan die vanzelfsprekend dichter bij elkaar staan, maar ongetwijfeld ook mensen die te dicht bij elkaar staan (net als dat in de supermarkt gebeurd als bekenden elkaar tegenkomen).
Een simpele truc om te kijken of er afstand gehouden wordt is door iemand uit het publiek te kiezen en je voor te stellen wat er gebeurt wanneer die hun armen rond zouden zwaaien. Omdat onze hersens het perspectief ook hier toepassen zul je merken dat ze in dit geval elkaar vaak net niet, maar soms wel raken. Doe je dat geintje met die beroemde foto waar ze in een rij staan dan zul je zien dat ze elkaar keihard missen.

In Nederland kan je een arm lengte van ongeveer 70 cm aanhouden. Het is dan niet onredelijk om te gokken dat mensen waarschijnlijk op een afstand van 60~90 cm van elkaar staan.

Het menselijk brein is slecht in absolute verbanden te leggen, maar goed in relatieve verbanden in te vullen.

Ook scheelt het dat wel al wisten dat deze mensen geen afstand hielden bij deze demonstratie op basis van getuigenissen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DevWouter schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Ook scheelt het dat wel al wisten dat deze mensen geen afstand hielden bij deze demonstratie op basis van getuigenissen.
Daar kon je ook al vanuit gaan op basis van de aanleiding van het protest.

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Misschien al eerder voorgekomen, maar ik heb me laten testen en dit is de uitslag:
Je bent op 04 januari 2021 getest. Maar we konden helaas niet zien of je wel of niet besmet bent met het coronavirus. We moeten de test daarom opnieuw doen. Maak hiervoor een nieuwe afspraak.

Hoe kan dit? Je hebt het virus of je hebt het niet lijkt me, of is de sample dan niet goed gegaan? En hoe zien ze dat dan?

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Eskimootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
Misschien al eerder voorgekomen, maar ik heb me laten testen en dit is de uitslag:
Je bent op 04 januari 2021 getest. Maar we konden helaas niet zien of je wel of niet besmet bent met het coronavirus. We moeten de test daarom opnieuw doen. Maak hiervoor een nieuwe afspraak.

Hoe kan dit? Je hebt het virus of je hebt het niet lijkt me, of is de sample dan niet goed gegaan? En hoe zien ze dat dan?
Kan ook zijn dat ze je monster kwijtgeraakt zijn. (nooit in het lab aangekomen)

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Het kan van alles en nog wat zijn. Van een laborant die een tray met samples heeft laten vallen tot een testmachine die ontploft (of minder dramatisch: zijn data tijdelijk niet kon wegschrijven).

Er zijn 1001 dingen in het hele proces die fout kunnen gaan waardoor de uitslag onbekend is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Pascalito schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:58:
[...]

[Afbeelding]
Dit kun je niet recht praten hoor.

Niemand die daar staat heeft directe of indirecte ervaring met corona, anders sta je daar niet. Dat zegt ook wel wat.
Hoe waren de cijfers ook al weer na die BLM / remove culture demo's?

[Voor 4% gewijzigd door Manke op 05-01-2021 16:13]

losetheglasses.org endmyopia.org

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Mind explorer

Manke schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Niemand die daar staat heeft directe of indirecte ervaring met corona, anders sta je daar niet.
Wat is dat voor vreemde aanname. Ik ken intussen meerdere mensen die corona hebben gehad waarvan ongeveer de helft géén klachten had en degene die er al ziek van zijn geworden waren niet zieker dan tijdens een normale verkoudheid. Alleen een oom van me is (officieel) overleden aan corona. ( 92 jaar oud, meerdere hartinfarcten gehad én hij had corona dus dat was uiteraard de doodsoorzaak.... :X ).

Waarom zouden deze demonstranten geen ervaring hebben met corona in hun omgeving? Je kunt prima die ervaringen hebben en tegen de maatregelen zijn. Ik weet zelf ook niet zo goed of ik het wel zo eens ben met die maatregelen, ik ga niet bij zo'n demonstratie staan maar ik begrijp het wel.

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Wat is dat voor vreemde aanname. Ik ken intussen meerdere mensen die corona hebben gehad waarvan ongeveer de helft géén klachten had en degene die er al ziek van zijn geworden waren niet zieker dan tijdens een normale verkoudheid. Alleen een oom van me is (officieel) overleden aan corona. ( 92 jaar oud, meerdere hartinfarcten gehad én hij had corona dus dat was uiteraard de doodsoorzaak.... :X ).

Waarom zouden deze demonstranten geen ervaring hebben met corona in hun omgeving? Je kunt prima die ervaringen hebben en tegen de maatregelen zijn. Ik weet zelf ook niet zo goed of ik het wel zo eens ben met die maatregelen, ik ga niet bij zo'n demonstratie staan maar ik begrijp het wel.
Mja misschien wel.
Ik dacht dat als je iemand bent verloren of als je weet dat je besmet bent (geweest), dat je dan niet snel gaat demonstreren, omdat je bekend bent geraakt met de besmettelijkheid. Dat er zo veel mensen demonstreren betekent dat de maatregelen hun schadelijker geweest is dan corona.
Maar ik ben het verder wel met je eens. Erg rot van je oom.

losetheglasses.org endmyopia.org

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Mind explorer

Manke schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:51:
[...]
Dat er zo veel mensen demonstreren betekent dat de maatregelen hun schadelijker geweest is dan corona.
Daarom, als je het gehad hebt of je kent meerdere mensen die het gehad hebben in een milde vorm zou het zomaar kunnen dat je daarna juist bij dit soort demonstraties gaat staan omdat voor je gevoel de maatregelen niet in verhouding staan tot het ziektebeeld wat je dan voor ogen hebt.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:00

franssie

Save the albatross

@Metro2002 ik denk ook dat dat de gedachtegang is van velen - en de beperkingen zijn ook best fors dus dan is één en één al snel drie. Reden dat ik mij (en mijn omgeving) zich er wel strikt aan houden is puur om de zorg te ontzien, met name voor niet corona patienten en het personeel zelf natuurlijk.
Als ik alleen in mijn eigen bubbel/deelverzameling kijk ligt er één zorgmedewerker in coma op de IC en ken ik een IC verpleegkundige die met een burn-out thuis zit, dat lijkt dan mee te vallen in absolute aantallen.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:29
Het wordt maar niet beter met mijn sombere gevoel sinds de start van de pandemie.

Ik onderneem leuke dingen, heb een fantastische vriendin en heb een goede baan. Mijn leven draaide echter om live muziek, concerten, theater, film. Met (vermoedelijk) nog een jaar (wellicht tot de herfst) zonder mijn passies in het vooruitzicht wordt het er niet beter op.

Op de een of andere manier is het glas gewoon halfleeg i.p.v. halfvol.

Focus op positieve zaken. Zaken die wel kunnen. Ik snap het allemaal wel maar de somberheid blijft en is sterk.

Last.fm/user/StrictlyEricLast.fm aka Audioscrobbler.com We rule deel 2!

• maartend
  • Laatst online: 12:53
tAnk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:39:
Het wordt maar niet beter met mijn sombere gevoel sinds de start van de pandemie.

Ik onderneem leuke dingen, heb een fantastische vriendin en heb een goede baan. Mijn leven draaide echter om live muziek, concerten, theater, film. Met (vermoedelijk) nog een jaar (wellicht tot de herfst) zonder mijn passies in het vooruitzicht wordt het er niet beter op.

Op de een of andere manier is het glas gewoon halfleeg i.p.v. halfvol.

Focus op positieve zaken. Zaken die wel kunnen. Ik snap het allemaal wel maar de somberheid blijft en is sterk.
Herkenbaar. Heeft ws ook te maken met de donkere dagen en het feit dat je buiten vriendin zo ongevere enkel maar mensen ziet van je werk. tenminste, dat geldt voor mij, enkel mijn clienten en collega's. Vrienden heel sporadisch

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De dagen worden gelukkig alweer langer. Vaccin in zicht. Nog even volhouden @tAnk !

• franssie

franssie

Save the albatross

Gelukkig worden de dagen inderdaad langzaamaan wat langer, en hopelijk breekt de zon weer eens voor een aantal dagen ipv een aantal uur door - want ik maar ook mijn vriendin hebben dit jaar ook beduidend minder energie dan normaal in de winter (die altijd wat minder is hier al). Dus gisteren heel stom lopen sjoelen om eens bij het scherm weg te blijven en zo nu en dan een puzzel - dingen die ik nooit doe maar merk wel dat het rust kan geven.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:36
Eerste pandemievoordeel: Er was een complete werkplek met PC en monitor bezorgd bij de buren in onze afwezigheid. Vond een briefje in de bus. Niks besteld. Bleek verkeerd adres. Toch maar zo lief geweest om het terug te sturen.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:20
Mijn vrouw is al 2 weken flink aan het hoesten. Ik heb het ook na de 1e week opgepikt.

We hebben ons voor de zekerheid laten testen, zij is negatief en ik ben positief.

Gevalletje de 1 is vatbaarder dan de ander of is een false-negative nog een optie?

Ik zou echt niet weten waar ik het anders opgelopen moet hebben.
Ik kom nergens en op het werk dragen we allemaal mondkapjes (die draag ik maar max 4 uurtjes en raak alleen de bandjes aan).

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
@ToyotaMR2 Alles kan natuurlijk. Misschien is vrouwlief al verder op het pad naar genezing en daarom negatief? Dit paper zegt schattingen voor het aandeel false negatives uiteenloopt van 2% tot 29%. Ik denk dat het verstandig is beiden in quarantaine te gaan.

Mondkapjes zijn niet zaligmakend. Zijn de mondkapjes die jullie gebruiken ook FFP2 of zijn het alleen maar chirurgische maskers (of erger nog, iets zelfgemaakts)? Kom je naast op het werk, ook nog wel eens elders? Supermarkt? Bezoek van iemand gehad?

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:20
Snap ik. Maar als we allemaal een masker dragen (die blauwe chirurgische) en proberen alsnog zoveel mogelijk afstand te bewaren (werk in een fabriek), dan lijkt mij de kans klein dat ik het daar opgelopen heb.

En vooral het feit dat mijn vriendin al langer hoest dan mij.

En nee, winkels mijd ik al maanden (haat het verplichte karretje) en ook geen bezoek.
Dus ik kan alleen maar mijn vriendin verdenken.

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Zoals ik al eerder in dit topic heb gepost ben ik donderdag 24 december positief getest op Corona. Vanaf die maandag daarvoor 21 december waren de klachten begonnen. Ik zou zeggen dat ik tot 29/30 december echt klachten had (verstopte neus en hoesten voornamelijk etc) en voelde me nog wat ziek.

Daarna niet meer ziek (of het gevoel in ieder geval) maar ik blijf een droge hoest/kuch houden (en heb geen reuk meer, wel smaak). Dit lijkt een van de klachten die wat langer kan door blijven etteren.

Echter nu de vraag. Ben ik nog besmettelijk. Als ik een beetje rondzoek dan kan ik daar niet echt een sluitend antwoord op vinden. Dit staat op de site van de RIVM
Het kan per persoon verschillen hoe lang het duurt voordat je hersteld bent. Hierover is nog niet veel bekend. Sommige mensen ervaren alleen verkoudheidsklachten en herstellen binnen enkele dagen, maar er zijn ook gevallen bekend van mensen die langdurig (vele weken) (verkoudheids)klachten blijven houden. Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is een week nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten. Mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen, hebben over het algemeen meer tijd nodig om te herstellen. Dit is onder andere afhankelijk van of zij verder gezond zijn.
Strikt genomen zou ik dus nog besmettelijk zijn want ik ben nog aan het hoesten.
Echter kan dit ook een hoest zijn die niet besmettelijk is zoals bijv het verlies van geur en smaak niet besmettelijk is? Dat het meer de schade is die het virus heeft aangericht maar niet actief nu nog bezig is met vermenigvuldigen etc??
Het is ook al meer dan een week geleden dat ik ziek ben geweest.

Een artikel uit de Volkskrant geeft het volgende aan
Wanneer is de besmettelijkheid voorbij?
Waar de staart van de besmettelijke periode precies eindigt voor thuis uitziekenden is lange tijd een openstaande vraag geweest. De bekendste studie daarover is het eerdergenoemde Duitse onderzoek, en die stamt alweer uit april. Van de slechts 9 proefpersonen bleef een enkeling tot wel 10 dagen besmettelijk, maar vanwege het kleine deelnemersaantal kon dat een toevallige uitschieter zijn.

Toch besloten onder meer Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten met die kennis de isolatieperiode van 7 dagen te verlengen naar 10 dagen. Het RIVM bleef bij 7 dagen. Dat landen op basis van die studie verschillende isolatieperioden hanteren, vindt klinisch viroloog Van Kampen niet gek. ‘Als het allemaal kristalhelder zou zijn, zou iedereen hetzelfde doen.’

Maar een gloednieuw Brits onderzoek bevestigt inmiddels dat veel mensen langer dan een week na de eerste klachten infectieuze virusdeeltjes verspreiden, ook als ze slechts mild ziek zijn. Op de 8ste dag – het eerste moment waarop mensen volgens de RIVM-richtlijn uit isolatie mogen – ademt bijna 14 procent nog besmettelijke virusdeeltjes uit. Dat wil zeggen: virus dat in het laboratorium gekweekte cellen kan infecteren.

Na de 10de dag is het echt voorbij met de besmettelijkheid, blijkt uit de resultaten die in het epidemiologisch tijdschrift Eurosurveillance zijn verschenen. Overigens blijkt ook dat personen zonder symptomen evenveel infectieus virus verspreiden als mensen met klachten.

‘Deze studie ziet er goed uit’, reageert arts-infectieziektenbestrijding Sabine Bantjes van het RIVM. Of het instituut daarmee de isolatieperiode verlengt van 7 naar 10 dagen, kan ze nog niet zeggen. ‘Het is zeker iets dat we moeten meenemen om te kijken of er een heroverweging van de richtlijn nodig is. Maar dat gaat niet op stel en sprong.’

De RIVM-richtlijn is overigens al strenger voor ernstig zieke personen die op een verpleegafdeling liggen: zij moeten 14 dagen in isolatie. Dat rijmt met Van Kampens onderzoek bij patiënten in het Erasmus MC, van wie de meesten ongeveer twee weken besmettelijk blijken. Vaak houden ze nog langer klachten, maar met een precieze virusdeeltjes-telling en antistoffentest in het ziekenhuis wil Van Kampen ze eerder uit isolatie uit halen. ‘In isolatie liggen is zwaar. Als je mensen daaruit kunt halen, dan zijn ze niet meer omringd met al dat plastic en mensen in maanmannetjespakken.’
Ook hier hebben ze het over 10 dagen dat je besmettelijk kan zijn (en die periode is ook al verstreken dus in mijn geval)
Ik dacht, dan laat ik mij nog een keer testen maar dat schijnt dan ook eigenlijk geen zin te hebben omdat hij eventueel wel het virus kan detecteren maar niet betekend dat je besmettelijk bent.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:48

Ct waarde die boven een bepaald getal ligt. Kan zijn dat je net in de opbouw fase of afbouw fase zit qua hoeveelheid. Nog een keer testen zal dan bevestigen.

Is een optie he, zeg niet dat dit het is maar lijkt me logisch

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Holk schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Ct waarde die boven een bepaald getal ligt. Kan zijn dat je net in de opbouw fase of afbouw fase zit qua hoeveelheid. Nog een keer testen zal dan bevestigen.

Is een optie he, zeg niet dat dit het is maar lijkt me logisch
Tweede test was negatief, nog steeds aan het hoesten dus zal geen afbouw of opbouw zijn geweest.

• Holk
Eskimootje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Tweede test was negatief, nog steeds aan het hoesten dus zal geen afbouw of opbouw zijn geweest.
Afbouw dan ;)
Maar goed dat ie negatief is voor je

[Voor 7% gewijzigd door Holk op 07-01-2021 21:14]

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Vandaag ook de GGD maar even gebeld. Die geven aan dat ik niet meer (in principe) besmettelijk bent en dat het hoestje komt door de schade komt die corona heeft aangericht. Maar dus geen indicator is dat je nog het virus in je hebt (dusdanig dat je het zo verspreid).
Maar goed, wellicht wat vaker preventief mondkapje op doen als we bijv thuis visite krijgen of ik met het eten bezig ben. To be safe.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• DevWouter
thewizard2006 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:59:
Vandaag ook de GGD maar even gebeld. Die geven aan dat ik niet meer (in principe) besmettelijk bent en dat het hoestje komt door de schade komt die corona heeft aangericht. Maar dus geen indicator is dat je nog het virus in je hebt (dusdanig dat je het zo verspreid).
Maar goed, wellicht wat vaker preventief mondkapje op doen als we bijv thuis visite krijgen of ik met het eten bezig ben. To be safe.
Hopelijk herstel je snel.

Bedenk dat je met elke hoest allerlei virussen en bacteriën verder verspreidt dan bij normaal ademen (net zoals bij niesen bij verkoudheid en allergie). De meeste hoestjes zijn dan onschuldig voor anderen, maar met mondkapje hoef je niet continue in je elleboog te hoesten.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Even mijn hart luchten: ik was vandaag in mijn winkel, er zal toch een keer jaarbalans uitgevoerd moeten worden. Mijn winkel bevindt zich in een winkelcentrum.

Op de weg er naar toe in de auto alweer bizar druk op de weg (regio Utrecht), op het winkelcentrum ook gewoon té druk. Het wordt er te gezellig gemaakt: een kaasboer, een bloemist, een visboer, meerdere supermarkten geopend, drogisterijen, opticiens.

En dan zie ik ook nog eens verschillende koeriers met drie man in een busje naast elkaar zonder mondkapje. Ik snap best dat het vervelend is, maar houd je nou gewoon aan alle maatregelen. Als een klein percentage zich er niet aan houdt is dat best te behappen, maar als vandaag een maatstaf is, dan worden a.s. dinsdag de maatregelen zeker verlengd.

Begrijp me niet verkeerd: lekker wandelen is prima, maar ga nou niet met zijn allen naar het winkelcentrum 'want er is vast wel iets open waar we even iets kunnen halen'. :F

MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:58
THE_BASE schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:27:
En dan zie ik ook nog eens verschillende koeriers met drie man in een busje naast elkaar zonder mondkapje. Ik snap best dat het vervelend is, maar houd je nou gewoon aan alle maatregelen.
Maar dat doen die koeriers, je mag met mensen uit verschillende huishoudens in een auto zitten en het mondkapje is dan een advies. Ze hebben zich dus aan de regels gehouden.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

THE_BASE schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:27:
Even mijn hart luchten: ik was vandaag in mijn winkel, er zal toch een keer jaarbalans uitgevoerd moeten worden. Mijn winkel bevindt zich in een winkelcentrum.

Op de weg er naar toe in de auto alweer bizar druk op de weg (regio Utrecht), op het winkelcentrum ook gewoon té druk. Het wordt er te gezellig gemaakt: een kaasboer, een bloemist, een visboer, meerdere supermarkten geopend, drogisterijen, opticiens.

En dan zie ik ook nog eens verschillende koeriers met drie man in een busje naast elkaar zonder mondkapje. Ik snap best dat het vervelend is, maar houd je nou gewoon aan alle maatregelen. Als een klein percentage zich er niet aan houdt is dat best te behappen, maar als vandaag een maatstaf is, dan worden a.s. dinsdag de maatregelen zeker verlengd.

Begrijp me niet verkeerd: lekker wandelen is prima, maar ga nou niet met zijn allen naar het winkelcentrum 'want er is vast wel iets open waar we even iets kunnen halen'. :F
Maar, het ligt niet aan het gedrag maar aan de regering ;)

• THE_BASE
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Maar, het ligt niet aan het gedrag maar aan de regering ;)
Najah, de regering kan alles voorkauwen, maar men kan zelf ook wel eens nadenken: laat ik nou toch eens thuis blijven, er is niets te doen. Wat dat betreft hielp het slechte weer er juist wel weer bij dat men niet naar buiten ging.

Maar er is wel gebleken dat men in dit land lang niet altijd zelf kan nadenken. :)

MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13:29
https://www.omroepbrabant...n-en-mishandeling-agenten

Dit is toch gewoon te gek voor woorden?

Krijg er echt die "sovereign citizen"-vibe van...

• Mel33
  • Nu online
Karen doe eens rustig dan schat.
Dat had ie moeten zeggen haha

Maar als de karen’s de intentie van die wet niet snappen, mogen ze dan wel een winkel runnen met etenswaren?. Straks bedenken ze daar ook eigen regels voor. Op zich mag je zelf bepalen hoe je het doet of zit daar toch een nuance in?
Want stel iemand wordt ziek van je eten... je wordt dan ook niet veroordeeld tot een straf.
Oja je moet dan dicht
Maar als er 1 persoon ziek wordt gooien ze dan al een zaak dicht? Nee he volgens mij niet.

Dus waarom wordt er nu dan wel zo strak opgetreden?

Vragen vragen
Want this beide een gelijk staand punt toch?

De ene feit sluit je als je 1 kapje niet ziet dragen
En de andere feit pas als er 10 echt ziek zijn van jouw vreten.

Ik snap de verwarring allemaal best wel
Waarom bij het ene feit zo kordaat en bij het andere niet.
Dat is dan wel de vraag die mij rijst

(Dicht omdat: Hier was dan een agent geslagen, maar het verschil wilde ik even duiden)

[Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 09-01-2021 20:51]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Check het onderste filmpje van de 2.
Zaterdagmiddag rond één uur probeerde onze verslaggever een reactie te krijgen bij de Delicious Store in Eindhoven. Maar hij werd naar buiten gewerkt en daarna volgt er geschreeuw.
In onderstaande video zie je hoe dat ging:
https://www.omroepbrabant...t-furieus-op-verslaggever

[Voor 55% gewijzigd door CyberMania op 10-01-2021 00:17]

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is een linkdump - waarom zou ik kijken?

• CyberMania
  • Nu online
franssie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:13:
[...]

Dat is een erge linkdump - waarom zou ik kijken?
Zaterdagmiddag rond één uur probeerde onze verslaggever een reactie te krijgen bij de Delicious Store in Eindhoven. Maar hij werd naar buiten gewerkt en daarna volgt er geschreeuw.
In onderstaande video zie je hoe dat ging:

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:52

SomerenV

It's something!

Vandaag bij een kennel geweest om een hond uit te zoeken, maar die hebben ook flink wat 'last' van de coronacrisis. Hij had afgelopen woensdag een advertentie aangemaakt op Marktplaats en binnen een dag waren de nog 7 overbleven pups allemaal besproken. Vandaag stond de teller van nummers die hij kon bellen mocht er iemand afvallen op meer dan 15 :X

De eigenaar van de kennel zei ook al dat hij bang was dat als alles achter de rug is er veel mensen opeens geen tijd meer hebben voor hun nieuwe huisdier. Dan ga je opeens een stuk meer verwaarlozing en eventueel dumping van onder andere honden krijgen. Overigens heb ik in de afgelopen tijd contact gehad met meer kennels en wachttijden zijn vrijwel overal zonder uitzondering 2+ jaar. Maar goed, wij hebben extreem veel geluk gehad dus over 4 weken hebben we er een trouwe viervoeter bij.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13:43
https://www.nhnieuws.nl/n...en-verkeerd-beeld-afgeven
Benieuwd hoe lang en of het in Hilversum wel goed gaat straks, in IJmuiden duurde de demo maar een kwartiertje
Een half festival zoals in Haarlem zal het niet worden, Broertjes zal echt niet zo'n flater gaan toestaan maar ben benieuwd of de demonstranten zich de wet laten voorschrijven en afstand houden. De laatste tijd zie je bij dat soort gelegenheden vaak nogal provocerende knuffelsessies e.d. dus verwacht dat deze demo vrij snel stilgelegd wordt. Er zijn hier ook zoveel omwonenden dat je eventuele overtredingen niet makkelijk uit de publiciteit houd.
De vorige keer hebben ze in Hilversum na afloop ene W. Engel opgepakt omdat een groepje zich recalcitrant begon te gedragen, die niet toegestane demo was bij het Mediapark, dit is echt hartje centrum.

Ik benijd die burgemeesters niet trouwens, je moet werkelijk met alles rekening houden, misschien komt er geen kip opdagen of breekt de pleuris uit na 5 minuten en je moet het toestaan maar je wil het in het kader van de volksgezondheid en de politiecapaciteit eigenlijk niet.

DnB is Liquid

• CyberMania
  • Nu online
PalingDrone schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:06:
Ik benijd die burgemeesters niet trouwens, je moet werkelijk met alles rekening houden, misschien komt er geen kip opdagen of breekt de pleuris uit na 5 minuten en je moet het toestaan maar je wil het in het kader van de volksgezondheid en de politiecapaciteit eigenlijk niet.
Die demonstranten die het allemaal onzin vinden moet hier eens naar kijken:

En die demonstranten gaan een beetje lekker nixen terwijl ze in de zorg overuren werken. Coronazorg is enorm intensief. Ik vind het echt onvoorstelbaar. Kritisch zijn of niet mee eens. Prima als je met goede kritische tegenargumenten komt (zoals Red Team) maar de meeste mensen staan daar maar een beetje te nixen uit verveling en mee te roepen dat het voor hun eigen niet prettig is.

[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 10-01-2021 09:40]

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 01:43

Sorcerer8472

Mens sana?

CMD-Snake schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Maar dat doen die koeriers, je mag met mensen uit verschillende huishoudens in een auto zitten en het mondkapje is dan een advies. Ze hebben zich dus aan de regels gehouden.
Deze houding is dus de reden dat we nog steeds met een probleem zitten. Als je nou gewoon even je gezond verstand gebruikt dan begrijp je dat dit situaties zijn waarin je elkaar gemakkelijk kunt besmetten. Als iets kan betekent dat niet dat je het ook moet doen. Intussen ben ik hier ook flink allergisch voor geworden.

Ik snap trouwens niet dat het niet gewoon hard wordt verplicht om thuis te werken voor alle niet-essentiële beroepen waar dat kan. Ik zie gewoon nog steeds kantoren met mensen als ik een stadswandeling maak op een doordeweekse dag overdag, soms ook echt dicht bij elkaar.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Ik snap trouwens niet dat het niet gewoon hard wordt verplicht om thuis te werken voor alle niet-essentiële beroepen waar dat kan. Ik zie gewoon nog steeds kantoren met mensen als ik een stadswandeling maak op een doordeweekse dag overdag, soms ook echt dicht bij elkaar.
1) gezond verstand. Iedereen heeft een ander referentiekader dus is het 'gezond verstand' waar men het over heeft ook voor iedereen compleet anders. Er zullen onder diverse bevolkingsgroepen overeenkomsten zijn maar in den beginnen is het voor ieder mens anders. Voorbeeld: Als ik naar buiten ga om mijn stadswandelingetje te doen draag ik GEEN mondkapje want ik ben buiten. Andere mensen lopen ongeveer in een maankap buiten.

2) Zover ik weet is er geen juridische basis voor. Daarnaast moet het ook kunnen. Mensen met kinderen etc staan er echt niet om te springen om heel veel thuis te moeten werken. Kinderen vragen aandacht en dat gaat hoe dan ook ten koste van het werk wat je doet dus ik snap echt wel dat sommige mensen naar kantoor gaan. Aan de andere kant is het ook zo dat sommige werkgevers nog steeds lekker tegendraads doen en eisen van hun mensen dat ze op kantoor zijn. Wat daar de reden van is? Geen idee. En zoals met alles niet iedereen doet alles perfect. Dat je op kantoor waar normaal 10 man werken nu 2 personen aan het werk zijn het iets minder nauw neemt met de regels kan ik wel begrijpen.

Strava, Twitter

• PalingDrone
CyberMania schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Die demonstranten die het allemaal onzin vinden moet hier eens naar kijken:

[YouTube: Covid frontline: harrowing scenes from London intensive care unit as deaths soar - BBC News]

En die demonstranten gaan een beetje lekker nixen terwijl ze in de zorg overuren werken. Coronazorg is enorm intensief. Ik vind het echt onvoorstelbaar. Kritisch zijn of niet mee eens. Prima als je met goede kritische tegenargumenten komt (zoals Red Team) maar de meeste mensen staan daar maar een beetje te nixen uit verveling en mee te roepen dat het voor hun eigen niet prettig is.
Blijkbaar is demonstreren een enorm groot recht wat zelfs boven de volksgezondheid gaat als ik het de laatste tijd goed begrepen heb. Let wel, dat is dus niet mijn mening, ik vind het van de zotte dat je dat soort groepen beroepsdemonstranten 2 a 3x per week ergens ziet demonstreren en het enige wat ze bereiken is kwaad bloed bij de rest van de bevolking. Stem in maart lekker met je voeten als je echt iets wil veranderen.
Beetje jammer dat dit soort querulanten ladingen handhavingscapaciteit opslokken met hun wekelijkse uitje.
Om nog maar te zwijgen over de verplaatsingen en ontmoetingen waar de rest van de bevolking geacht wordt deze tot het minimum te beperken.

[Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 10-01-2021 10:38]

DnB is Liquid

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Webgnome schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:19:
[...]

1) gezond verstand. Iedereen heeft een ander referentiekader dus is het 'gezond verstand' waar men het over heeft ook voor iedereen compleet anders. Er zullen onder diverse bevolkingsgroepen overeenkomsten zijn maar in den beginnen is het voor ieder mens anders. Voorbeeld: Als ik naar buiten ga om mijn stadswandelingetje te doen draag ik GEEN mondkapje want ik ben buiten. Andere mensen lopen ongeveer in een maankap buiten.

2) Zover ik weet is er geen juridische basis voor. Daarnaast moet het ook kunnen. Mensen met kinderen etc staan er echt niet om te springen om heel veel thuis te moeten werken. Kinderen vragen aandacht en dat gaat hoe dan ook ten koste van het werk wat je doet dus ik snap echt wel dat sommige mensen naar kantoor gaan. Aan de andere kant is het ook zo dat sommige werkgevers nog steeds lekker tegendraads doen en eisen van hun mensen dat ze op kantoor zijn. Wat daar de reden van is? Geen idee. En zoals met alles niet iedereen doet alles perfect. Dat je op kantoor waar normaal 10 man werken nu 2 personen aan het werk zijn het iets minder nauw neemt met de regels kan ik wel begrijpen.
1. Natuurlijk, iedereen heeft andere referentiekaders. Maar dat je als je zonder mondkapje op met z'n drieën in een busje zit waarbij ieder persoon binnen de 1,5 meter van elkaar zit in een kleine afgesloten ruimte met beperkte ventilatie, dan snap je toch dat dat een zeer groot risico is? Zelfde met kantooromgeving waarbij je naast elkaar zit.

Het feit dat er grensgevallen zijn, wat ik volledig erken, betekent niet dat dit soort risicovol gedrag met hetzelfde argument vrijuit gaat. Voor iedereen moge duidelijk zijn dat dit een risicosituatie is.

2. Ik heb geen kinderen maar desalniettemin zou ik heel graag buiten huis werken omdat de muren regelmatig wel echt op me afkomen. Als ik dan alsnog op kantoor ga werken, praat dat bij mij dan ook recht dat ik het risico vergroot?

Vergeet niet dat je met jouw risicogedrag mijn vrijheid beperkt. Leuk dat je kinderen hebt die aandacht willen, misschien had ik ook wel dolgraag een partner en kinderen gehad zodat dit geen langdurige eenzame periode voor mij was.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PalingDrone schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Blijkbaar is demonstreren een enorm groot recht wat zelfs boven de volksgezondheid gaat als ik het de laatste tijd goed begrepen heb. Let wel, dat is dus niet mijn mening, ik vind het van de zotte dat je dat soort groepen beroepsdemonstranten 2 a 3x per week ergens ziet demonstreren en het enige wat ze bereiken is kwaad bloed bij de rest van de bevolking. Stem in maart lekker met je voeten als je echt iets wil veranderen.
Beetje jammer dat dit soort querulanten ladingen handhavingscapaciteit opslokken met hun wekelijkse uitje.
Ik vind demonstreren wel een goed recht. Ook al ben ik het niet met deze mensen eens. En ook al zorgen ze met hun gedrag (door domheid, onwetendheid en bangheid) voor inperking van mijn vrijheden.

Ik weet niet op welke partij jij meent te kunnen stemmen om hier iets tegen te kunnen doen. Ik kan je garanderen dat die partij niet bestaat in ieder geval, aangezien de partijen die tegen vrij demonstreren zijn juist ook de partijen zijn die tegen de corona-regels (en daarom vóór demonstreren daartegen) zijn.

• PalingDrone
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Ik vind demonstreren wel een goed recht. Ook al ben ik het niet met deze mensen eens. En ook al zorgen ze met hun gedrag (door domheid, onwetendheid en bangheid) voor inperking van mijn vrijheden.

Ik weet niet op welke partij jij meent te kunnen stemmen om hier iets tegen te kunnen doen. Ik kan je garanderen dat die partij niet bestaat in ieder geval, aangezien de partijen die tegen vrij demonstreren zijn juist ook de partijen zijn die tegen de corona-regels (en daarom vóór demonstreren daartegen) zijn.
Van mij mag iedereen demonstreren tot hij een ons weegt maar dan wel met de regels die voor iedereen gelden, dus niet "wij zijn met een grote groep en dan durft er niemand te handhaven" maar gelijke monniken gelijke kappen. Dus geen half festival organiseren en minder dan 1,5m afstand houden. Dat irriteert mij mateloos. Ik verwacht (en hoop) dat Broertjes de boel aardig kort houd vandaag.

Mochten ze een partij zoeken dan verwacht ik dat ze allemaal op v. Haga gaan stemmen of zelf een partij oprichten al had ik begrepen dat Engel ook richting pluche wenst te verhuizen.

[Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 10-01-2021 10:50]

DnB is Liquid

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:26
PalingDrone schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Van mij mag iedereen demonstreren tot hij een ons weegt maar dan wel met de regels die voor iedereen gelden, dus niet "wij zijn met een grote groep en dan durft er niemand te handhaven" maar gelijke monniken gelijke kappen. Dus geen half festival organiseren en minder dan 1,5m afstand houden. Dat irriteert mij mateloos. Ik verwacht (en hoop) dat Broertjes de boel aardig kort houd vandaag.

Mochten ze een partij zoeken dan verwacht ik dat ze allemaal op v. Haga gaan stemmen of zelf een partij oprichten al had ik begrepen dat Engel ook richting pluche wenst te verhuizen.
leef vaak onder een steen :) maar kwam er pas achter dat die Engel een zoon is van Cees Engel nou dan weet ik genoeg :+

• PalingDrone
bie100 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:25:
[...]

leef vaak onder een steen :) maar kwam er pas achter de die Engel een zoon is van Cees Engel nou dan weet ik genoeg :+
Waren ze in Rotterdam eindelijk blij dat ze na veel verkeerdbesteed geld van die ouwe Engel af waren... kreeg je Fort Oranje... en nu danst de volgende generatie vrolijk door de radertjes van de samenleving met ondersteuning van dat Rotterdams kapitaal.
La familia is nog lang niet uitgespeeld.

DnB is Liquid

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:26
PalingDrone schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Waren ze in Rotterdam eindelijk blij dat ze na veel verkeerdbesteed geld van die ouwe Engel af waren... kreeg je Fort Oranje... en nu danst de volgende generatie vrolijk door de radertjes van de samenleving met ondersteuning van dat Rotterdams kapitaal.
nee die ouwe zit niet op zwart zaad dankzij de belastingbetaler ;)

• THE_BASE
  • Niet online
Zou het dan toch gaan gebeuren?

"RIVM meldt 6.657 positieve coronatests, minder dan gemiddeld (7.564)"

https://www.nu.nl/coronav...r-dan-gemiddeld-7564.html

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PalingDrone schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Niet alleen dat. Alle donaties naar Viruswaanzin gingen direct de stichting van Engel in. Hij zou nog een verantwoording van bestedingen doen, maar vooralsnog is die er niet. Het geld is de stichting in gegaan en naar schatting zijn dat zeer grote bedragen waarvan na die paar rechtszaken nog erg veel over zou moeten zijn.

Wel handig als je dansschool dicht is dat je zo toch nog wat inkomsten kunt verzamelen :+

• YakuzA
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sorcerer8472 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Niet alleen dat. Alle donaties naar Viruswaanzin gingen direct de stichting van Engel in. Hij zou nog een verantwoording van bestedingen doen, maar vooralsnog is die er niet. Het geld is de stichting in gegaan en naar schatting zijn dat zeer grote bedragen waarvan na die paar rechtszaken nog erg veel over zou moeten zijn.

Wel handig als je dansschool dicht is dat je zo toch nog wat inkomsten kunt verzamelen :+
Zou me niet verbazen als hij daarnaast ook aan de NOW regeling meedoet.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DevWouter
THE_BASE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:24:
Zou het dan toch gaan gebeuren?

"RIVM meldt 6.657 positieve coronatests, minder dan gemiddeld (7.564)"

https://www.nu.nl/coronav...r-dan-gemiddeld-7564.html
Het is weekend. Dan valt het altijd iets lager uit.
Tevens is de hoeveelheid testen lager dan de afgelopen weken.

Het feit dat de overheid de lockdown met 3 weken verlengt lijkt me ook zeer verstandig gezien de afgelopen week.

Wel zijn er minder bedden bezet in zorginstellingen ("bedden bezet" is iets anders dan "bedden beschikbaar")

• CyberMania
  • Nu online
DevWouter schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:17:
[...]

Ja, en ik weet niet of er onderzoek naar is gedaan (anders graag een link!), maar kan me ook voorstellen dat sommige mensen testmoe zijn geworden. Die na de 5e keer denken: ik heb wel verkoudheidsklachten maar het zal wel een verkoudheid zijn. Ik ga me niet weer laten testen en laat het gewoon op z'n beloop. Lang niet iedereen is werkend in Nederland natuurlijk.

[Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 10-01-2021 20:25]

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:48

Gonadan

Admin Foto & Video
DevWouter schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:17:
[...]

Maar het percentage positief blijft ook dalen de afgelopen dagen, dat vind ik toch wel positief.
Geen reden om alles weer los te laten, maar wel hoopvol.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• DevWouter
Gonadan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Maar het percentage positief blijft ook dalen de afgelopen dagen, dat vind ik toch wel positief.
Geen reden om alles weer los te laten, maar wel hoopvol.
Het is positief, maar ik begin pas echt hoopvol te worden als alle signalen blijven dalen.
Zo was er afgelopen week toch een paar signalen die weer opnieuw stegen.

offtopic:
In voetbal termen (let op: slecht voorbeeld): Het is de laatste kwartier van de tweede helft en we hebben net onze eerst doelpunt gemaakt waardoor het 1-3 is geworden. En twee punten in 15 minuten is mogelijk en we hebben nog reservetijd, dus in theorie kunnen we met 4-3 winnen.

Godzijdank/Helaas kent Corona geen fluitsignaal.

• DevWouter
CyberMania schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Ja, en ik weet niet of er onderzoek naar is gedaan (anders graag een link!), maar kan me ook voorstellen dat sommige mensen testmoe zijn geworden. Die na de 5e keer denken: ik heb wel verkoudheidsklachten maar het zal wel een verkoudheid zijn. Ik ga me niet weer laten testen en laat het gewoon op z'n beloop. Lang niet iedereen is werkend in Nederland natuurlijk.
Het aantal testen van afgelopen week wordt pas op dinsdag weer bijgewerkt op het Corona dashboard: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen (staat onderaan)

En ja, ik snap dat mensen testmoe zijn. Maar toch heb ik liever dat testmoe blijven dan corona verspreiden.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:17
Ik lees meerdere kranten en volgens deze is in New Zeelands onderzoek vast komen te staan dat vliegen niet corona proof is. Verbaast mij niet overigens. Een betere bron heb ik niet.

https://www.telegraaf.nl/...iegen-is-niet-coronaproof

• YakuzA

YakuzA

bert pit schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:19:
Ik lees meerdere kranten en volgens deze is in New Zeelands onderzoek vast komen te staan dat vliegen niet corona proof is. Verbaast mij niet overigens. Een betere bron heb ik niet.

https://www.telegraaf.nl/...iegen-is-niet-coronaproof
Artikel is niet leesbaar zonder abbo, dus ik neem het zonder een echte bron als een telegraaf-waarheid aan.

https://www.nytimes.com/2...-passengers-outbreak.html
After an 18-hour flight from Dubai landed in Auckland, New Zealand, in September, local health authorities discovered evidence of an outbreak that most likely occurred during the trip. Using seat maps and genetic analysis, the new study determined that one passenger initiated a chain of infection that spread to four others en route.
En dan lees je iets verder:
These seven passengers came from five countries, and they were seated within four rows of one another for the 18-hour duration of the flight. Two acknowledged that they did not wear masks, and the airline did not require mask-wearing in the lobby before boarding.
..
“It is surprising and not surprising, on an 18-hour flight, that an outbreak would occur,” Dr. Karan said. “It’s more than likely that more than just those two people took off their mask at some point,”

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2021 12:49]

PSN

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

DevWouter schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:49:
[...]

Het is positief, maar ik begin pas echt hoopvol te worden als alle signalen blijven dalen.
Zo was er afgelopen week toch een paar signalen die weer opnieuw stegen.
Welke signalen heb je het over? Sinds 5 januari is er op alle vlakken een dalende lijn zichtbaar.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

Ik vind het toch spannend. We dalen nu, maar nog niet echt overtuigend. En over een week of drie begint de Britse variant dominant te worden, en dan gaan we met de huidige set aan maatregelen gewoon weer stijgen. Vaccineren begint dan ook wat invloed te krijgen, maar zet nog niet écht zoden aan de dijk. Zouden we in Maart toch fors in de problemen kunnen geraken.

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
eamelink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:25:
Ik vind het toch spannend. We dalen nu, maar nog niet echt overtuigend. En over een week of drie begint de Britse variant dominant te worden, en dan gaan we met de huidige set aan maatregelen gewoon weer stijgen. Vaccineren begint dan ook wat invloed te krijgen, maar zet nog niet écht zoden aan de dijk. Zouden we in Maart toch fors in de problemen kunnen geraken.
Glazen bol? Hoezo begint de britse variant over 3 weken dominant te worden? Misschien werkt de huidige lockdown gewoon prima om het onder controle te houden. Tevens is de britse, zuid afrikaanse, amerikaanse en japanse variant vast ook al aanwezig in NL

• eamelink
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

cvs79 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:27:
Glazen bol? Hoezo begint de britse variant over 3 weken dominant te worden?
Hij is ~70% besmettelijker, dus hij wordt dominant.

Als hij nu op 5% zit, dan zit hij over zes iteraties (~30 dagen) op 56%. (Okee, dat is ruim vier weken ;))

En als de R van de Nederlanse variant 0,75 is, dan is nu de R van de varianten samen effectief 0,78. Die zes iteraties verder is het 1,04, en nog dertig dagen verder is het 1,26.

Dus bij gelijkblijvende maatregelen, kan zo'n mutatie flink roet in het eten gooien.

[Voor 28% gewijzigd door eamelink op 11-01-2021 14:40]

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Artikel is niet leesbaar zonder abbo, dus ik neem het zonder een echte bron als een telegraaf-waarheid aan.

https://www.nytimes.com/2...-passengers-outbreak.html

[...]

En dan lees je iets verder:

[...]
Die nadruk op maskers blijft vreemd voor mij. Enerzijds heb je het RIVM wat nooit veel toegevoegde waarde in maskers heeft gezien en anderzijds artsen zoals deze die lijken te denken dat je met masker op helemaal niet besmet kunt raken.

I hear a sound of victory, the Lord says it is done

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

eamelink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:25:
E.e.a. zal ook afhangen van de gevolgen die ziekte heeft op mensen. Als alle risicogroepen zijn ingeënt (circa maart) dan heeft dit al een veel groter (verlichtend) effect op de zorg tot gevolg omdat de mensen die dan ziek worden veel minder vaak complicaties hebben.

Vanaf april/mei kan het grote publiek blijkbaar al vaccinaties krijgen dus het gaat toch wel vrij rap hoor. Zie ook deze geweldige en zeer duidelijk leesbare pdf: https://www.rijksoverheid...atiestrategie-roadmap.pdf :+
downtime schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Die nadruk op maskers blijft vreemd voor mij. Enerzijds heb je het RIVM wat nooit veel toegevoegde waarde in maskers heeft gezien en anderzijds artsen zoals deze die lijken te denken dat je met masker op helemaal niet besmet kunt raken.
Maskers beschermen vooral de ander toch? Niet jezelf, behalve als je N95/FFP2-3 oid draagt én je aan alle randvoorwaarden houdt, o.a. dat je je gezicht als man volledig glad scheert bijvoorbeeld.

[Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-01-2021 14:48]

• DevWouter
Laguna schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Welke signalen heb je het over? Sinds 5 januari is er op alle vlakken een dalende lijn zichtbaar.
Die op de corona dashboard. Van rioolwater tot sterftecijfers.
  • En ik (let op: persoonlijk)
  • wordt pas hoopvol (let op: gevoelsbeleving --> subjectief)
  • als "alle signalen blijven dalen" (let op: "blijven" specificeert oneindig duur wat niet realistisch is --> Spreektaal --> term is onnauwkeurig)

• YakuzA

YakuzA

eamelink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Hij is ~70% besmettelijker, dus hij wordt dominant.

Als hij nu op 5% zit, dan zit hij over zes iteraties (~30 dagen) op 56%. (Okee, dat is ruim vier weken ;))

En als de R van de Nederlanse variant 0,75 is, dan is nu de R van de varianten samen effectief 0,78. Die zes iteraties verder is het 1,04, en nog dertig dagen verder is het 1,26.

Dus bij gelijkblijvende maatregelen, kan zo'n mutatie flink roet in het eten gooien.
Heb je een bron bij die 5%?
(en dan het liefst een echte bron ipv iemand die dit op twitter roept)

Zoals ik wel eerder heb aangegeven lijkt het niet op 5% te liggen.
(in totaal zijn er nog maar 50 cases in totaal sinds begin december met de UK variant vast gesteld)

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2021 14:54]

PSN

• YakuzA

YakuzA

[...]

Hielden ze in het vliegtuig 1,5 meter afstand?
aan de plaatjes te zien niet.

Dus dan geeft het RIVM aan dat maskers toegevoegde waarde hebben.
(zie de treinen etc)

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2021 14:56]

PSN

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:56:
[...]

(zie de treinen etc)
Dat heb ik altijd geïnterpreteerd als: Het doet weinig maar doe het toch maar als afstand houden echt niet kan.

Weinig is natuurlijk beter dan niets. Maar ik heb nooit het idee gehad dat het RIVM veel effect van maskers verwacht.

I hear a sound of victory, the Lord says it is done

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Hielden ze in het vliegtuig 1,5 meter afstand?
aan de plaatjes te zien niet.

(zie de treinen etc)
De vraag is of luchtvaartmaatschappijen niet gedwongen stoelen moeten blokkeren om alsnog op z'n minst een halve meter te kunnen garanderen. Als je dat doet dan moet je alle middenstoelen al blokkeren ongeveer. Wil je een meter afstand dan kunnen er in een 777 met 3-4-3 indeling nog maar 3 mensen per rij mee :+

• eamelink
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

[quote]YakuzA schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:53:
Heb je een bron bij die 5%?
(en dan het liefst een echte bron ipv iemand die dit op twitter roept)
Zoals ik wel eerder heb aangegeven lijkt het niet op 5% te liggen.
(in totaal zijn er nog maar 50 cases in totaal sinds begin december met de UK variant vast gesteld)
https://nos.nl/video/2363...t-met-britse-variant.html

5% is inderdaad wellicht wat te pessimistisch. Maar er wordt maar weinig gesampled, dus de 50 gevonden gevallen zijn maar een fractie van de werkelijke gevallen. Daarbij; dat is altijd achteruitkijken, terwijl je (bij 70% meer besmettelijkheid) in twee weken van 1 procent naar 5% groeit :)

Drie weken is dus wellicht wat te pessimistisch, maar veel meer dan zes weken zal het niet zijn.

• YakuzA

YakuzA

eamelink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:17:
https://nos.nl/video/2363...t-met-britse-variant.html

5% is inderdaad wellicht wat te pessimistisch. Maar er wordt maar weinig gesampled, dus de 50 gevonden gevallen zijn maar een fractie van de werkelijke gevallen. Daarbij; dat is altijd achteruitkijken, terwijl je (bij 70% meer besmettelijkheid) in twee weken van 1 procent naar 5% groeit :)

Drie weken is dus wellicht wat te pessimistisch, maar veel meer dan zes weken zal het niet zijn.
Ah, tussen de 1 en 5% klinkt idd wat logischer, in de week tot 6 januari werden 41 gevallen geconstateerd, echter niet allemaal uit de generieke steekproef.
(aangezien in Rotterdam er gericht getest werd bij die school met de engelse uitbraak, waar uiteindelijk iets van 30 gevallen werden gevonden)
Tussen de 1 en 5% zal je wel uitkomen als je de random testen testen naar exacte strain extrapoleert naar de totale positieve testen.

PSN

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:17
[...]

Zo stelt die dokter dat volgens mij ook niet. Hij heeft het over "multiple layers of prevention" daarmee wordt juist aangegeven dat de stapeling van maatregelen preventief werkt. Dat wordt volgens mij door het merendeel van de deskundigen beweerd. Ook door het RIVM.

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kreeg net op facebook een advertentie voorgeschoteld die uitnodigt om een kroeg te huren, dit in het kader van een religieuze bijeenkomst ....
Behoefte aan kroeg(-gevoel)?
Onze plek met pooltafel, kookgelegenheid, te vullen koelkast, rookruimte en plek voor een dansje is te huur voor € 100,- van 18:00 tot 23:30, max 10 personen.
Dit alles volslagen legaal omdat deze blijdschap verspreid word door het evangelie van Het Blije Ei. Kort gezegd het Eivangelie (https://mijnzzplace.nl/evangelie-van-het-blije-ei).
Je kan je ook opgeven voor een bepaalde dag om mensen die je nog niet kent te kunnen ontmoeten. Zo lijkt het allemaal net echt.
Deel dit, deel dit, deel dit!!!
15 januari is helaasj al bezet, tralala. O joi, joi wat ben ik nu alweer blij!
https://mijnzzplace.nl/evangelie-van-het-blije-ei
Onze rituelen

In de basis hebben we 2 rituelen die ons geloof kracht bijzetten. Het zijn de volgende 2 uitingen van blijdschap:

De Proost op het leven met alcoholische versnaperingen
De Danspas op de Plaats

Uiteraard staat het de Blij Ei Ganger vrij om deze rituelen wel of niet uit te voeren. Het Blij Hoofd Ei zal deze rituelen echter altijd uitvoeren.

[...]

Coronamaatregelingen

Wij zullen ons met plezier houden aan de coronamaatregelingen. En wel deze:

Tijdens de bijeenkomsten zitten we op 1,5 meter van elkaar met idealiter ieder een eigen koelkastje met alcoholische versnaperingen voor de proost op het leven.
Iedereen heeft een zo’n grappig mogelijk mondkapje bij zich die hij draagt als hij naar de wc moet en draagt tijdens de Danspas op de Plaats.
Iedereen heeft een vaste zitplaats.
Bij de deur staat een desinfectiezuil waar iedereen bij binnenkomst gebruik van maakt.
De lucht in de hele ruimte wordt non stop gezuiverd door een virusetende luchtreiniger.
Aan de ene kant een glimlach maar aan de andere kant man-o-man "nu even niet".
Onder aan de streep is mijn emotie : "kansloos"

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13:48
franssie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:52:
Ik kreeg net op facebook een advertentie voorgeschoteld die uitnodigt om een kroeg te huren, dit in het kader van een religieuze bijeenkomst ....

[...]

https://mijnzzplace.nl/evangelie-van-het-blije-ei

[...]

Aan de ene kant een glimlach maar aan de andere kant man-o-man "nu even niet".
Onder aan de streep is mijn emotie : "kansloos"
Doet me een beetje denken aan de rokerskerk die door sommige horecaondernemers werd opgetuigd om hun klanten ondanks het rookverbod te laten paffen in de zaak...

Nog nooit gingen er deze eeuw zo weinig bedrijven failliet als in 2020, ook al kreeg de economie afgelopen jaar de hardste klappen sinds de Tweede Wereldoorlog te verduren. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek werden afgelopen jaar 2703 bedrijven failliet verklaard.

Voor de meeste ondernemers is het goed nieuws dat er weinig zaken failliet gaan, maar niet voor curatoren en bedrijven die faillissementsveilingen organiseren. Zij hebben het een stuk minder druk.
Zouden deze bedrijven nu compensatie gaan claimen bij de overheid omdat ze lijden onder de compensatie voor bedrijven? :+

• DevWouter
NMH schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:59:

[...]

Zouden deze bedrijven nu compensatie gaan claimen bij de overheid omdat ze lijden onder de compensatie voor bedrijven? :+
Staat volgens mij ook verder in het artikel van de NOS.

De meeste bedrijven wachten waarschijnlijk met omvallen tot dat de compensatie regeling stopt. Iets met kale kippen plukken.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat betreft het lagere aantal faillissementen: ik denk dat dat wel eens te maken zou kunnen hebben met dat het voor sommige bedrijven nu veel voorspelbaarder is wat inkomsten/uitgaven zijn, en dat er kleinere risico's worden genomen.

Wat ook kan, is dat men een faillissement langer uitstelt om nu niet door de procedure heen te hoeven gaan, en dat leveranciers en de Belastingdienst minder snel faillissement aanvragen.

Het lijkt mij erg lastig om er heel veel conclusies uit te trekken omdat er nogal wat zaken invloed op hebben.

• President
  • Nu online
De twee- tot driehonderd particuliere zwemscholen in Nederland willen dat zij hun zwemlessen aan kinderen kunnen hervatten als de basisscholen ook weer opengaan.

De zwemschooleigenaren vragen alle burgemeesters dinsdag in een brief om daar aandacht aan te besteden, aangezien het zwemonderwijs door de coronacrisis een enorme achterstand heeft opgelopen. ,,Dat kan ook in uw gemeente in de zomer voor zeer gevaarlijke situaties zorgen", schrijft de Nederlandse Stichting Water- & Zwemveiligheid NSWZ.

Instanews image
© ANP
Volgens de NSWZ rekenen ouders erop dat hun kinderen in de zomervakantie kunnen zwemmen, als ze het kind aan het begin van een schooljaar op zwemles doen. ,,Maar nu is de achterstand bij de jonge leerlingen al enorm", meent de stichting. ,,Langer wachten is niet verantwoord."

De NSWZ wijst de burgemeesters er ook op dat ruim een derde van de particuliere zwemscholen op omvallen staat.
Hihi, ben benieuwd wie er straks allemaal volgen. De trimsalons voor dieren, want ook honden zijn niet besmettelijk net zoals kinderen... De boekenwinkels vinden dat ze essentieel zijn, alle sportverenigingen straks gewoon weer open, etc.

Het is net alsof men vindt dat als het ene wordt versoepeld, het andere ook automatisch versoepeld wordt. Ik neem aan dat er met basisscholen ook de kinderopvang weer wordt geopend? Dan kunnen ouders ook weer gewoon naar kantoor, omdat het bedrijf straks achterstand oploopt :-P

• franssie

franssie

Save the albatross

@President bij een waterrijk land als NL vind ik het geen vreemde oproep. Dat ooit het schoolzwemmen werd afgeschaft vond ik al verschrikkelijk gevaarlijk. En je ziet het ook regelmatig foutgaan, zeker bij kinderen van niet in Nederland opgegroeide ouders die de gevaren niet kennen, en ze dus ook niet meegeven aan hun kinderen in de opvoeding.

Dus wat mij betreft dubbel inzetten op schoolzwemmen, juist nu: De zwembad en instructie capaciteit is er omdat alle andere soorten van instructie en wedstrijdzwemmen nog niet mogen. En het virus lijkt sowieso minder van warm en vochtig te houden.

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:31
franssie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:47:
@President bij een waterrijk land als NL vind ik het geen vreemde oproep. Dat ooit het schoolzwemmen werd afgeschaft vond ik al verschrikkelijk gevaarlijk. En je ziet het ook regelmatig foutgaan, zeker bij kinderen van niet in Nederland opgegroeide ouders die de gevaren niet kennen, en ze dus ook niet meegeven aan hun kinderen in de opvoeding.

Dus wat mij betreft dubbel inzetten op schoolzwemmen, juist nu: De zwembad en instructie capaciteit is er omdat alle andere soorten van instructie en wedstrijdzwemmen nog niet mogen. En het virus lijkt sowieso minder van warm en vochtig te houden.
Helemaal met je eens, zwemles is gewoon een must in Nederland. Het feit dat schoolzwemmen werd ingeperkt/afgeschaft is in een land als Nederland gewoon heel gevaarlijk.

Op de basisschool van onze kinderen is er gelukkig nog schoolzwemmen, dus er zijn ook gemeentes en scholen die dat gevaar gelukkig wel inzien.

Ik vind dat er wel één maar moet zijn, en dat is zoals @President ook al aangeeft als dat veilig kan moet die schifting natuurlijk ook gewoon gemaakt worden voor basisscholen en de kinderopvang. Dat is tenslotte min of meer dezelfde doelgroep.

@bert pit en @YakuzA was er overigens vorig jaar ook niet een test aan de gang van de Amerikaanse luchtmacht om te bekijken hoe gevaarlijk en besmettelijk vliegen nou eigenlijk was?

Edit: gevonden
It's Almost Impossible to Get COVID-19 on an Airplane, New Military Study Suggests
https://www.military.com/...itary-study-suggests.html

Wel een slag om de arm in het artikel: Het onderzoek was vooral gericht op de beoordeling van de aerosol deeltjes van zittende passagiers in het vliegtuig.
Pope said it is important to consider that the study was specific to aerosols and not ballistic droplets, those that are emitted while coughing, sneezing or breathing heavily.
There are other caveats: The scientists didn't try to simulate passengers freely moving about the cabin, moving around to switch locations or turning toward one another to have a conversation.
En het moest op het moment van publiceren nog door de peer review. (okt. 2020)

[Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 12-01-2021 18:06]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fijne persco iedereen d:)b

• Holk
+3 weken

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Belangrijkste vraag van vanavond... Waar is Irma?

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:19
Ze spreken nu tenminste van samen naar de eindstreep. Dat is wel een duidelijk bericht, de eindstreep is in zicht

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:05:
Ze spreken nu tenminste van samen naar de eindstreep. Dat is wel een duidelijk bericht, de eindstreep is in zicht
Ja het kan alleen 800, 1500, 5000, 10000 meter zijn. Of een marathon natuurlijk.

Ik doe rustig aan ;)

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:05:
Kansloos. Samen naar de eindstreep maar niemand weet waar die is. Politiek antwoorden op zijn hoogtepunt. Een hoop wol maar niks zeggen

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cvs79 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:08:
[...]

Kansloos. Samen naar de eindstreep maar niemand weet waar die is. Politiek antwoorden op zijn hoogtepunt. Een hoop wol maar niks zeggen
En wat had jij ervan gemaakt?

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Zozo, het volk lijkt voorgemasseerd te worden voor een mogelijke avondklok

[Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-01-2021 19:09]

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:19
Dit was gewoon een vooraankondiging voor een avondklok, die komt volgende week.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
Ik heb het in het andere topic al gezegd, die avondklok gaat er gewoon komen. Ik zou gokken op aankondiging a.s. dinsdag, ingaand op woensdag.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Mensen kunnen hoog of laag springen, ze hebben het toch zelf in de hand.

Door je niet aan de regels te houden blijven we aanmodderen tot ver in April.

• Wilke
Weasel words: kwetsbaren "voor de lente" inenten. Ja ja. Tot 20 maart kun je dus claimen dat te halen.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ja joh, een avondklok. Maar de scholen gewoon snel weer open zodat die *knip*lieve kindjes weer verder kunnen met verspreiden. En nog steeds geen tempo in het vaccineren.

Met *knip* gaan we er wel komen.

[Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 19:32]

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Mind explorer

Zingo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:09:
Dit was gewoon een vooraankondiging voor een avondklok, die komt volgende week.
Ik hou me aan alle maatregelen maar zo'n avondklok ga ik echt niet naleven, ik laat me niet opsluiten als een crimineel in mijn eigen huis.

Over een paar weken krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning en daar moet geklust worden en dat zal vooral in de avonduren gaan moeten omdat ik overdag werk, ik bescherm en help helemaal niemand door dan thuis te blijven of te overnachten in het nieuwe huis ipv waar ik nu woon.

Een avondklok is echt volkomen buitenproportioneel, zeker omdat er 's avonds al amper mensen op straat zijn, wat wil men daar mee bereiken?? Het is verdorie geen oorlog.

Tot nu toe kon ik achter elke maatregel nog wel een vorm van logica en reden vinden maar de avondklok is voor mij (en met mij velen) echt een brug te ver. Het draagvlak ervoor is ook klein (ik meen dat iets van 15 procent van de bevolking daar achter stond las ik van de week ergens)

Als ze dat invoeren ondermijnen ze tevens het hele draagvlak voor alle andere maatregelen dus ik hoop dat onze regering verstandiger is dan dat. :/

Ook loop je het risico dat als mensen elkaar 's avonds willen opzoeken ze dat doen vóór de avondklok ingaat en dan maar blijven overnachten waardoor ze nog langer bij anderen in huis zijn en het risico op besmetting alleen maar toeneemt.

Bijna alle regeringspartijen en burgermeesters en politiebonden zijn ook tegen een avondklok. Uiteraard met de argumenten die elk logisch nadenkend mens heeft: Er zijn amper mensen op straat 's avonds dus je voert een extreem middel in voor iets dat geen enkel effect gaat hebben in de bestrijding tegen het virus.

[Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 12-01-2021 19:20]

• Wilke
Die scholen gaan niet open, als blijkt dat de UK variant echt zo tricky is als het lijkt (en daar heeft het voorlopig alle schijn van).

Ik zou als je kinderen hebt maar vast opzoeken wanneer de voorjaarsvakantie voorbij is en dat met potlood in de agenda zetten. Tegen die tijd zal wel vrij helder zijn als het dan nog steeds niet door kan gaan.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Nou daar gaan we, alle beantwoorde vragen worden herhaald het komende half uur :P

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:19
Kijk, hij noemt het eindelijk recht voor de raap.

Vooral verspreiding door jongeren.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:
Ja joh, een avondklok. Maar de scholen gewoon snel weer open zodat die ettertjesdie lieve kindjes weer verder kunnen met verspreiden.
Tja, de middelbare scholen open (vanaf 9 februari), maar wel met anderhalve meter, dus halve klassen, etc.
Op scholen kan je dat tenminste een beetje begeleiden, buiten scholen minder. Vandaar ook de avondklok, dan gaan die 'ettertjes' (hopelijk) minder bij elkaar zitten.
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Een avondklok is echt volkomen buitenproportioneel, zeker omdat er 's avonds al amper mensen op straat zijn, wat wil men daar mee bereiken?? Het is verdorie geen oorlog.
Zorgen dat jongeren meer thuisblijven dus. Het is vooral op hen gericht.

De meeste niet-jongeren zitten gewoon na 21 uur thuis, zeker met de horeca dicht, etc.

[Voor 29% gewijzigd door anandus op 12-01-2021 19:22]

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 12:42
TheDeeGee schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:19:
Nou daar gaan we, alle beantwoorde vragen worden herhaald het komende half uur :P
De kracht zit toch in de herhaling...... |:(

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:36
Wilke schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:
Weasel words: kwetsbaren "voor de lente" inenten. Ja ja. Tot 20 maart kun je dus claimen dat te halen.
Nogal wiedes dat hij een slag om de arm houdt; er is nogal veel onzekerheid en de situatie verandert continu.

Desalniettemin is het al hartstikke veelbelovend om vóór 20 maart alle kwetsbaren ingeënt te hebben. Hoeveel sneller had jij het willen hebben dan? (en hoe had dat gekund?)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True