Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Coronavirus Slowchat #2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 118 Laatste
Acties:
  • 458.484 views

Onderwerpen

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:55
Ik wil een ochtendklok, pas na 12 uur het bed uit. :P

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Het is verdorie geen oorlog.
Dat is het wel, met een onzichtbaar virus.

Zo simpel is het, de doden en ziekenhuis cijfers liegen er niet om.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Beseffen degenen, die het niet eens zijn met de regels en zich er niet aan houden, wel dat precies zij de reden zijn dat het langer duurt?

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Even plat slaan...

Wees egoïstisch en zorg dat het voor jezelf snel versoepeld wordt!
Hou je aan de regels!

Een andere manier is er simpelweg niet.

Te koop....

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Tja, de middelbare scholen open (vanaf 9 februari), maar wel met anderhalve meter, dus halve klassen, etc.
Op scholen kan je dat tenminste een beetje begeleiden, buiten scholen minder. Vandaar ook de avondklok, dan gaan die 'ettertjes' (hopelijk) minder bij elkaar zitten.

[...]
Zorgen dat jongeren meer thuisblijven dus. Het is vooral op hen gericht.
1,5 meter op een vo school is echt een illusie. Mondkapjesplicht ook trouwens.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12:46
In plaats van een lastig te handhaven, maar nutteloze avondklok in te voeren kan je als kabinet beter de grenzen sluiten. Net zo kansloos om te handhaven, maar heeft meer nut tegen de Britse variant dan dat geleuter over de avondklok.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

jadjong schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:22:
Ik wil een ochtendklok, pas na 12 uur het bed uit. :P
Dat is nou nog eens een goed voorstel. Ochtendmensen, take one for the team!

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:16
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:20:
Kijk, hij noemt het eindelijk recht voor de raap.

Vooral verspreiding door jongeren.
Vooral alle mensen die bij elkaar op bezoek gaan.

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:19
TheDeeGee schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Dat is het wel, met een onzichtbaar virus.

Zo simpel is het, de doden en ziekenhuis cijfers liegen er niet om.
Inmiddels zijn de Italiaanse, Amerikaanse en Chinese toestanden met volle mortuaria ook in Engeland gaande. Ben blij dat het kabinet ingrijpt en die avondklok serieus overweegt en de lockdown verlengt nu het nog behapbaar is i.p.v a la VK of Maart pas ingrijpt als het veel te laat is.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:28
VVD als ie is noemt ie wel de bedrijven als eerste.

Maar een andere vraag: is het totaal onmogelijk dat het vaccin een sterkere mutatie voortbrengt?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• The.Terminator
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:23:
In plaats van een lastig te handhaven, maar nutteloze avondklok in te voeren kan je als kabinet beter de grenzen sluiten. Net zo kansloos om te handhaven, maar heeft meer nut tegen de Britse variant dan dat geleuter over de avondklok.
Maaaaaar je mag nog wel reizen (ook al word dat afgeraden, maar het is niet verboden).

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

[...]

Tja, de middelbare scholen open (vanaf 9 februari), maar wel met anderhalve meter, dus halve klassen, etc.
Op scholen kan je dat tenminste een beetje begeleiden, buiten scholen minder. Vandaar ook de avondklok, dan gaan die 'ettertjes' (hopelijk) minder bij elkaar zitten.

[...]
Maar het gaat ook om de basisschool kinderen. Die verspreiden het ook net zo hard. Cijfers gaan niet voor niets naar beneden nu de scholen al even dicht zijn.

Is het niet omdat ze met elkaar spelen en veel contact hebben, dan is het wel omdat ze in slecht geventileerde gebouwen zitten.

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:25

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:23:
Die Britse variant is hier al lang die hoeven we echt niet te importeren.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Wilke schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:09:
Ik heb het in het andere topic al gezegd, die avondklok gaat er gewoon komen. Ik zou gokken op aankondiging a.s. dinsdag, ingaand op woensdag.
Kijk, vraag 1 na de conferentie, en antwoord bevestigend: in het weekend over vergaderen, maandag of dinsdag dus aankondiging.

Dan volgende gok: welke tijden? 21:00 - 5:00 is waar ik op inzet. Misschien vanaf 20:00 al (ugh)?

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Eh, nee :p

• NMH
  • Laatst online: 12:39
link0007 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:22:
Desalniettemin is het al hartstikke veelbelovend om vóór 20 maart alle kwetsbaren ingeënt te hebben. Hoeveel sneller had jij het willen hebben dan? (en hoe had dat gekund?)
Ik volg het momenteel even niet live, maar bedoelt hij niet om voor 20 maart te beginnen? In alle vaccinatieschema's die ik tot nu toe heb gezien gaat het enten van de kwetsbaren door tot in Q3.

• The.Terminator
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Inmiddels zijn de Italiaanse, Amerikaanse en Chinese toestanden met volle mortuaria ook in Engeland gaande. Ben blij dat het kabinet ingrijpt en die avondklok serieus overweegt en de lockdown verlengt nu het nog behapbaar is i.p.v a la VK of Maart pas ingrijpt als het veel te laat is.
Ze hadden vorige jaar VEEL eerder moeten ingrijpen ipv nu alle maatregelen uit de kast te halen.
Maarja daar is het te laat voor :S

• Metro2002
  • Laatst online: 12:42

Metro2002

Mind explorer

[...]

De meeste niet-jongeren zitten gewoon na 21 uur thuis, zeker met de horeca dicht, etc.
De meeste jongeren zitten ook gewoon thuis want de horeca is dicht. Als ze 's avonds niet naar elkaar kunnen dan zoeken ze elkaar daarvoor op of blijven ze bij elkaar slapen en bereik je precies het tegenovergestelde.
Tegelijk straf je 17 miljoen mensen door ze als een crimineel op te sluiten. Dat is wel echt een gigantisch zware maatregel, vergis je daar niet in. Het is in feite gewoon vrijheidsberoving. En daar moet je normaal echt al een flink misdrijf voor begaan.

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:44
Wat zijn alternatieven op een avondklok... Ochtendklok? Zeg dan gewoon dat die avondklok nodig is om een buffer tegen de Britse variant te creëren.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NMH schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Ik volg het momenteel even niet live, maar bedoelt hij niet om voor 20 maart te beginnen? In alle vaccinatieschema's die ik tot nu toe heb gezien gaat het enten van de kwetsbaren door tot in Q3.
Hangt er helemaal vanaf welke groep je als ‘kwetsbaar’ noemt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Tot op zekere hoogte zeker :+ avondklok vanaf 3 uur in de middag!

• Wilke
  • Nu online
Wat Rutte net zegt vind ik wel goed overigens: laten we vooral niet nog een keer zo achterlijk zijn om toe te kijken hoe (deze keer) het UK omvalt en dan niks te proberen om te voorkomen dat hier hetzelfde gebeurt.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Maar het gaat ook om de basisschool kinderen. Die verspreiden het ook net zo hard.
Dat is niet het geval.
Misschien wel met de Britse variant, daar wordt nu naar gekeken.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• link0007
  • Laatst online: 09:36
gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:23:
[...]

"Ik ga daar nu niet op vooruit lopen. We hebben het OMT dringend om advies gevraagd omtrent de haalbaarheid en effectiviteit van deze maatregel, vooral ook gegeven de wenselijkheid van zo'n ochtendklok, ook voor mijzelf. Zelf blijf ik ook het liefst tot de lunch in bed doomscrollen op reddit, dus ik ben er absoluut mee bezig. Maar ik ga daar nu niet op vooruit lopen."

~Mark Rutte

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Soccer98
The.Terminator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Maaaaaar je mag nog wel reizen (ook al word dat afgeraden, maar het is niet verboden).
Dus zorg ervoor dat het niet meer kan. Is toch iets nuttiger dan zo'n kansloze avondklok? Is gewoon hagelschieten, burgertje pesten en niet nuttig. Een Britse variant houd je (meer) tegen door echt grenzen te sluiten dan met een avondklok.

Deze crisis heeft aangetoond dat het kabinet niet veel problemen heeft met grondrechten niet respecteren (ik laat in het midden of dat terecht is of niet), dus kan dit ook prima.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Ik mag hopen dat het idee voor de avondklok morgen in de tweede kamer getorpedeerd wordt. Ik verwacht eigenlijk ook dat dit gaat gebeuren.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:34

Gonadan

Admin Foto & Video
Maar het gaat ook om de basisschool kinderen. Die verspreiden het ook net zo hard. Cijfers gaan niet voor niets naar beneden nu de scholen al even dicht zijn.

Is het niet omdat ze met elkaar spelen en veel contact hebben, dan is het wel omdat ze in slecht geventileerde gebouwen zitten.
Toch zie je in de cijfers die hier steeds langs komen dat er juist in die groepen de minste daling is. Dat zou je dan toch anders verwachten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• Metro2002

Metro2002

Mind explorer

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Jij bent serieus blij met het idee van een avondklok? Sorry maar ik kan daar gewoon met mijn pet niet bij. Er zijn 's avonds al amper mensen op straat , je schiet er niks mee op en je sluit 17 miljoen mensen gewoon op voor niks.

Ze kunnen beter de grenzen sluiten zodat die britse en andere varianten niet massaal hierheen komen. Ik snap ook niet welke mensen er nu nog vrolijk heen en weer reizen tussen landen en waarom dat uberhaupt nog is toegestaan.
Dát zou een maatregel zijn die nuttig is en NIET buiten proportioneel is.

[Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 12-01-2021 19:30]

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:30

Mfpower

In dubio

Er komt dus een avondklok.
En de scholen waarschijnlijk open.
Does not compute.
Als die idiote leerplicht er niet was zou ik de rest van de crisis in een huisje in een betere omgeving (ander land) uitzitten. Op m’n werk hoef ik toch niet te komen.
Als de scholen dichtblijven ga ik dat waarschijnlijk overwegen.
Met een avondklok zou ik even niet in dit land willen zijn.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:28:
[...]
Dat is niet het geval.
Misschien wel met de Britse variant, daar wordt nu naar gekeken.
Toch magisch huh. Echt alles en iedereen is besmettelijk. Zelfs nertsen maken we massaal af.

Maar kinderen zijn totaal beschermd. Tot je een jaar of 12 bent natuurlijk.

Onbegrijpelijk dat mensen dat nog steeds blijven denken.

• anandus
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:27:
[...]

De meeste jongeren zitten ook gewoon thuis want de horeca is dicht. Als ze 's avonds niet naar elkaar kunnen dan zoeken ze elkaar daarvoor op of blijven ze bij elkaar slapen en bereik je precies het tegenovergestelde.
Tegelijk straf je 17 miljoen mensen door ze als een crimineel op te sluiten. Dat is wel echt een gigantisch zware maatregel, vergis je daar niet in. Het is in feite gewoon vrijheidsberoving. En daar moet je normaal echt al een flink misdrijf voor begaan.
Hoeveel procent van de Nederlanders gaan na tien of twaalf uur 's avonds nu nog naar buiten? (Ik weet niet waar ze aan denken). Of moet ik het over promilles gaan hebben? Bijna iedereen zit gewoon thuis. Horeca is dicht, je gaat niet bij vrienden op bezoek, de volgende dag moet je werken, er is ook gewoon heel weinig reden om buiten te zijn.

Ik ben het eens dat het een heftige maatregel is, maar dat is het sluiten van winkels, sportscholen, scholen, etc ook. Mondkapjesplicht is dat ook. Samenscholingsverbod is dat ook.
Maar ik denk ook dat het relatief weinig mensen raakt, het een redelijk effectief is voor het doel dat het moet bereiken en het daardoor een redelijke maatregel is.

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 12-01-2021 19:33]

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• LZ86
The.Terminator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Ze hadden vorige jaar VEEL eerder moeten ingrijpen ipv nu alle maatregelen uit de kast te halen.
Maarja daar is het te laat voor :S
Ik wil m omdraaien. Ze hebben in oktober goed ingegrepen. Vervolgens verneukt de bevolking het zelf door zich niet aan de (basis)maatregelen te houden.

Tja, dan krijg je dus dit. Volle snelwegen, kantoorlui die op kantoor gaan werken, winkels die hun personeel laten niksen in dichte winkels, lekker samen shoppen/boodschappen doen, dagje uit in de Ikea/intratuin Sinterklaas/Kerst vieren, losgaan in de horeca en na 3 bier geen afstand meer houden en lekker hossen toen die nog open was, langer dan sluitingstijd blijven zitten in een restaurant en vervolgens klagen dat de BOA je toetje afbreekt, met het halve land in de file naar hetzelfde bos in Limburg want 1 cm sneeuw en ga zo maar door.

Zuur voor de mensen en ondernemers die oprecht hun best doen en zich goed aan de maatregelen houden.
Maar goed, de vinger is op de zere plek gelegd door Rutte. De verspreiding die we nu hebben komt vooral door jongeren. De start van de 2e golf hebben we ook te danken aan jongeren. Wellicht dat ze straks met meer gerichte maatregelen op die groep er meer mogelijk is terwijl we op het stijgen van de vaccinatiegraad wachten.

• Wilke
  • Nu online
Mfpower schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:30:
Er komt dus een avondklok.
En de scholen waarschijnlijk open.
Does not compute.
10 tegen 1 gaan die scholen helemaal niet open. De combinatie van die twee zou inderdaad wel erg vaag zijn ja.

• Falcon
  • Laatst online: 07:32

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Werken de vaccins nu wel of niet op de ‘britse’ covid variant?

"You never come second by putting other people first"

• cvs79
  • Registratie: april 2002
[...]

Daarom zijn in veel landen in Europa de scholen wel open. Denk aan Belgie, frankrijk, italie, spanje, zwitserland, oostenrijk. Want er wordt zoveel verspreid door de engelse variant dat de scholen hele superspreaders zijn. Of hebben ze in die landen enkel de amerikaanse variant van het virus

• NMH
YakuzA schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:27:
[...]

Hangt er helemaal vanaf welke groep je als ‘kwetsbaar’ noemt.
True, maar ik kijk nu naar de versie die op de site van de overheid staat en daar zijn de enige groepen die klaar zijn in Q1 subsets van de zorgmedewerkers. Maar goed, het is de versie van 4 januari, dus die is onderhand minstens 8 keer herzien. :+

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:55
Ach, waar ik woon is er al weken een avondklok vanaf 21:00 maar zijn de restaurants wel open. Mensen hebben wat vertier, eten met gepaste afstand gaat eigenlijk overal prima. Het voorkomt wel die volle kroegen en huisfeesten die je hier voorheen zag, waar iedereen over elkaar heen liep. Hoor er eigenlijk ook niemand over klagen.
Nou is het ook weer niet zo dat het ervoor heeft gezorgd dat we het virus hier platgeslagen hebben, integendeel. ;) Ik denk dat je blij mag zijn dit soort, relatief, beperkte maatregelen.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Vind het toch wel knap hoe rustig Rutte blijft met die doordram vragen... hij moet toch wel denken: "Hou alsjeblieft je bek" :P

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:32:
De fabrikanten en virologen hebben allemaal aangegeven dat men verwacht van wel. Ook de eerste laboratorium tests lijken daarop gelukkig te wijzen maar dat onderzoek is nog niet volledig afgerond.

• Wilke
  • Nu online
Jawel. Maar dat is niet genoeg als je - als het meezit - in augustus de meeste mensen ingeënt hebt, maar eind maart/begin april de doden in de koelwagens achter het ziekenhuis gestapeld moeten worden.

• NMH
Volgens mij is het laatste nieuws op dat front "waarschijnlijk wel, maar (nog) geen garanties".

• anandus
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Toch magisch huh. Echt alles en iedereen is besmettelijk. Zelfs nertsen maken we massaal af.

Maar kinderen zijn totaal beschermd. Tot je een jaar of 12 bent natuurlijk.

Onbegrijpelijk dat mensen dat nog steeds blijven denken.
Ik zeg niet dat kleine kinderen immuun zijn, maar ze spelen een zeer beperkte rol bij de verspreiding. Hoe kleiner het kind hoe kleiner de rol bij verspreiding.
Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat de meeste besmettingen bij kleine kinderen van een volwassene kwam en niet van een ander kind.

Wederom, ik zeg niet dat ze helemaal geen rol spelen, maar ik zeg wel dat het zeer beperkt is.

• LZ86
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Jij bent serieus blij met het idee van een avondklok? Sorry maar ik kan daar gewoon met mijn pet niet bij. Er zijn 's avonds al amper mensen op straat , je schiet er niks mee op en je sluit 17 miljoen mensen gewoon op voor niks.

Ze kunnen beter de grenzen sluiten zodat die britse en andere varianten niet massaal hierheen komen. Ik snap ook niet welke mensen er nu nog vrolijk heen en weer reizen tussen landen en waarom dat uberhaupt nog is toegestaan.
Dát zou een maatregel zijn die nuttig is en NIET buiten proportioneel is.
Ja we sluiten dan mensen op voor niks.... 7(8)7
Er is verdorie al 9 maanden een pandemie aan de gang, er gaan mensen dood en de zorg piept en kraakt ondanks zware maatregelen. Maar het is voor niks.

*knip* niet zo op de man aub

[Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 19:57]

• anandus
  • Niet online
Lijkt er wel op dat het kabinet duidelijke cijfers voor versoepelingen in het hoofd heeft.
Ik hoorde eerder (op de radio) al iets van maximaal 1000 á 1300 bemsettingen per dag.
En nu dus maximaal 10 IC-opnames per dag.

Weten we in ieder geval waar we heen moeten.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:40

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Deze crisis heeft aangetoond dat het kabinet niet veel problemen heeft met grondrechten niet respecteren (ik laat in het midden of dat terecht is of niet), dus kan dit ook prima.
Wel avondklok, geen sluiting van kerken en moskeeën. Grondrechten zijn een keuzemenu a la carte.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:37

FreakNL

Well do ya punk?

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Er is verdomme al 9 maanden een pandemie aan de gan, er gaan mensen dood en de zorg piept en kraakt ondanks zware maatregelen. Maar het is voor niks.

Blijf lekker in sprookjesland. Doe de groeten aan Lange Frans en van Haga....
Rustig maar.

Ze kunnen beter de scholen gesloten houden ipv het sprookje dat kinderen geen wezenlijke rol spelen bij de verspreiding blijven verkondigen.

• Soccer98
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Er is verdomme al 9 maanden een pandemie aan de gan, er gaan mensen dood en de zorg piept en kraakt. Maar het is voor niks.

*knip*
*knip* Het enige wat hij min of meer in twijfel trekt is of een avondklok het gewenste effect heeft. Ik betwijfel het ook. Ik vind dit een geval waarbij je je af kan vragen of de sanctie opweegt tegen het effect. Mensen gewoon verbieden 's avonds naar buiten te gaan is écht, écht, écht een zware maatregel. En wat pak je ermee? Mensen die 's avonds op bezoek gaan? Mijn pa is 's avonds nog op bezoek geweest bij zijn broer, netjes op anderhalve meter. Had hij al een tijdje niet gezien, niks mis mee als er aan de maatregelen gehouden wordt. Voor de rest gaan mensen die schijt hebben gewoon overdag dan elkaar bezoeken of 's nachts blijven pitten. Niet alles is opeens rechtvaardig in het kader van de pandemie, al snap ik best dat je als IC-medewerker graag zou willen zien van wel.

[Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 19:58]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:39:
Lijkt er wel op dat het kabinet duidelijke cijfers voor versoepelingen in het hoofd heeft.
Ik hoorde eerder (op de radio) al iets van maximaal 1000 á 1300 bemsettingen per dag.
En nu dus maximaal 10 IC-opnames per dag.

Weten we in ieder geval waar we heen moeten.
Dus 1000 tot 1200 per dag voordat de winkels weer open mogen? Dat wordt aardig wat voorraad afschrijven...

• BarôZZa
TheDeeGee schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:34:
Vind het toch wel knap hoe rustig Rutte blijft met die doordram vragen... hij moet toch wel denken: "Hou alsjeblieft je bek" :P
Doordram vragen? De media zijn zo soft hier.

Nog steeds kunnen ze eindeloos de wortel voor het volk houden qua einddatums. Elke keer trappen ze er weer in :+

• NMH
cvs79 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:33:
Daarom zijn in veel landen in Europa de scholen wel open. Denk aan Belgie, frankrijk, italie, spanje, zwitserland, oostenrijk. Want er wordt zoveel verspreid door de engelse variant dat de scholen hele superspreaders zijn. Of hebben ze in die landen enkel de amerikaanse variant van het virus
Daarbij moet dan wel aangetekend worden dat bijvoorbeeld in de ons omliggende landen op het VO in tegenstelling tot ons wel afstand gehouden moest worden. En ik denk dat je sneller de scholen sluit dan het onderwijs reorganiseert voor de 1.5 meter.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:22

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Veel mensen zonder kinderen in de lagere basisschool leeftijd hier lees ik. Werken en lesgeven is gewoon niet te doen. Zeker omdat kinderen hun ouders ook niet als leraar/lerares zien.

Denk dat avondklok een uitruil voor basisscholen gaat worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Ik zeg niet dat kleine kinderen immuun zijn, maar ze spelen een zeer beperkte rol bij de verspreiding. Hoe kleiner het kind hoe kleiner de rol bij verspreiding.
Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat de meeste besmettingen bij kleine kinderen van een volwassene kwam en niet van een ander kind.

Wederom, ik zeg niet dat ze helemaal geen rol spelen, maar ik zeg wel dat het zeer beperkt is.
Dat zeggen we in Nederland. Internationaal is er nog helemaal geen consensus over. en lijkt de balans juist de andere kant op te slaan. Bron: https://www.spiegel.de/in...a0-479b-ac27-d17f07d147a5
A large study from Austria shows that SARS-CoV-2 infects just as many schoolchildren as it does teachers. Other surveys indicate that while young children may show no symptoms, they are quite efficient at spreading the virus.
Scottish researchers analyzed all anti-corona measures in 131 countries in a large modelling study. The R number, one way to measure the spread of infections, began falling once large events were banned and contacts were limited.

But they only plunged significantly once schools were closed.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:31:
... je gaat niet bij vrienden op bezoek ...
Is dit wat je hoopt, of wat je denkt? :P

Ik denk dat dit veelvuldig gebeurt, en dat een avondklok zou kunnen werken om dit te voorkomen. In andere landen lijkt het erg effectief te zijn.

• LZ86
Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:40:
[...]

*knip* . Het enige wat hij min of meer in twijfel trekt is of een avondklok het gewenste effect heeft. Ik betwijfel het ook. Ik vind dit een geval waarbij je je af kan vragen of de sanctie opweegt tegen het effect. Mensen gewoon verbieden 's avonds naar buiten te gaan is écht, écht, écht een zware maatregel. En wat pak je ermee? Mensen die 's avonds op bezoek gaan? Mijn pa is 's avonds nog op bezoek geweest bij zijn broer, netjes op anderhalve meter. Had hij al een tijdje niet gezien, niks mis mee als e raan de maatregelen gehouden wordt. Voor de rest gaan mensen die schijt hebben gewoon overdag dan elkaar bezoeken of 's nachts blijven pitten. Niet alles is opeens rechtvaardig in het kader van de pandemie, al snap ik best dat je als IC-medewerker graag zou willen zien van wel.
Wat pak je ermee? Jongeren die spontaan gaan lopen chillen bij vrienden en vervolgens hun gezinnen besmetten (die zogenaamde thuisbesmettingen)

Verhogen van de drempel om naar die illegale feesten te gaan. Kijk, dat je niet voorkomt dat de notoire overtreders dan maar ergens blijven slapen snappen we allemaal. Net zoals dat het alcoholverkoop verbod daar niets in zal doen. Maar je voorkomt wel dat ze om 20.00 zich op de bank vervelen en rondappen voor een tjilldeet en dan nog even ergens met 8 man gaan lopen hangen. Net zoals je spontane ongeplande feestjes voorkomt.

Ik hoef ook niet perse een avondklok en ik gruwel er ook van. Maar ik gruwel meer van het gedrag van een groep medelanders die het voor de rest verpesten dan van die avondklok. Ik leg de schuld dan ook bij die aso's die moedwillig schijt hebben aan de regels. En ja, dat zijn eigenlijk vooral jongeren, zo wordt nu ook benoemd door RIVM en nu ook Rutte.

Ik zou ook graag zien dat ze keihard gaan handhaven op die volle kantoren en non essentiele lui die toch naar het werk moeten van de baas. Veel liever dan een avondklok.

[Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 19:59]

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08:06
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:
Veel mensen zonder kinderen in de lagere basisschool leeftijd hier lees ik. Werken en lesgeven is gewoon niet te doen. Zeker omdat kinderen hun ouders ook niet als leraar/lerares zien.

Denk dat avondklok een uitruil voor basisscholen gaat worden.
Ik merk dus juist dat door dat een zeer grote groep zijn kinderen naar de opvang mag brengen iedereen weer aan het werk is. Op de weg is het weer ouderwets druk (oké, nog niet veel files), en zelfs mensen in mijn omgeving die makkelijk thuis kunnen werken zoals in het verzekeringswezen, werken met z'n alle op kantoor.

SR+ midnight grey, black / 18"

• Signs
  • Laatst online: 12:12
ik222 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:35:
[...]

De fabrikanten en virologen hebben allemaal aangegeven dat men verwacht van wel. Ook de eerste laboratorium tests lijken daarop gelukkig te wijzen maar dat onderzoek is nog niet volledig afgerond.
Misschien reeds gevraagd, het topic gaat razendsnel.

Als je de 2e prik uitstelt, heb je dus bijv. 50% bescherming. Het virus zou zich kunnen muteren zodat deze om het vaccin heen kan werken ?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Mfpower schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Dat zeggen we in Nederland. Internationaal is er nog helemaal geen consensus over. en lijkt de balans juist de andere kant op te slaan. Bron: https://www.spiegel.de/in...a0-479b-ac27-d17f07d147a5

[...]

[...]
Het netwerk van <12 is veel kleiner dan >12. VO heb je scholieren die o.a. met OV reizen, uit meerdere dorpen kunnen komen en zelf veel makkelijker reizen.

• BarôZZa
Mfpower schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:45:
[...]

[...]

[...]
Dat Nederlandse beeld stamt nog uit het begin van de coronatijd: toen we overal in de media riepen dat mensen pas positief/besmettelijk waren als ze symptomen hadden. Kinderen hebben weinig symptomen dus yolo.

In andere landen hadden ze ook meteen mondkapjes, afstand, ventilatie en voorlichting voor handhygiëne voor kinderen. Maar hier deden we daar zo hysterisch over.

• jadjong
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Wat pak je ermee? Jongeren die spontaan gaan lopen chillen bij vrienden en vervolgens hun gezinnen besmetten (die zogenaamde thuisbesmettingen)
Dat valt inderdaad wel op, na het journaal komt er niet veel meer voorbij fietsen dan 15-20 jarigen. Na middernacht hebben ze helemaal de overhand.

offtopic; hoe was de eerste patch tuesday? Nog wat gemerkt vannacht? :+

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:48
eamelink schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:46:
Ik denk dat dit veelvuldig gebeurt, en dat een avondklok zou kunnen werken om dit te voorkomen. In andere landen lijkt het erg effectief te zijn.
Net als het verkoopverbod op alcohol na 20.00, dan vertrek ik wel wat eerder. ;) Ik kan ook midden op de dag ergens even langs gaan. Of het virus moet alleen 's avonds werken.

Die avondklok gaat weinig uithalen. Feestjes worden er niet illegaler van, het treft alleen mensen die 's avonds eventjes de hond uitlaten.

Trouwens heb ik het idee dat we een bingokaart kunnen gebruiken bij die persconferenties. Al die varianten van "hou vol" en de vele variaties erop. Als ik mijn gevoel bij deze persconferentie: :')

• Soccer98
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Verhogen van de drempel om naar die illegale feesten te gaan. Kijk, dat je niet voorkomt dat de notoire overtreders dan maar ergens blijven slapen snappen we allemaal. Net zoals dat het alcoholverkoop verbod daar niets in zal doen. Maar je voorkomt wel dat ze om 20.00 zich op de bank vervelen en rondappen voor een tjilldeet en dan nog even ergens met 8 man gaan lopen hangen. Net zoals je spontane ongeplande feestjes voorkomt.

Ik hoef ook niet perse een avondklok en ik gruwel er ook van. Maar ik gruwel meer van het gedrag van een groep medelanders die het voor de rest verpesten dan van die avondklok. Ik leg de schuld dan ook bij die aso's die moedwillig schijt hebben aan de regels.
Tsja, hoe groot is die groep nou werkelijk? Ik denk heel klein. Een avondklok is iets waar ik principieel volledig op tegen ben en niets vind ik dat dat rechtvaardigt. In dat laatste lijken we van mening te verschillen denk ik. Die groep van acht man die je noem behoort ook tot een exces die schijt heeft aan de regels. Ook dat los je niet op. Kan je de mankracht van de handhaving beter op het opsporen van dat soort festiviteiten zetten dan Jan Steen met de hond te pakken 's avonds op straat.

• eamelink
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

CMD-Snake schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:51:
Ik kan ook midden op de dag ergens even langs gaan. Of het virus moet alleen 's avonds werken.
Is dit serieus? :D

• LZ86
[...]

Net als het verkoopverbod op alcohol na 20.00, dan vertrek ik wel wat eerder. ;) Ik kan ook midden op de dag ergens even langs gaan. Of het virus moet alleen 's avonds werken.

Die avondklok gaat weinig uithalen. Feestjes worden er niet illegaler van, het treft alleen mensen die 's avonds eventjes de hond uitlaten.

Trouwens heb ik het idee dat we een bingokaart kunnen gebruiken bij die persconferenties. Al die varianten van "hou vol" en de vele variaties erop. Als ik mijn gevoel bij deze persconferentie: :')
Denk je nou echt dat ze niets regelen voor het uitlaten van de hond.... Dat was/is in landen die wel een avondklok hebben of hadden ook gewoon geregeld. Net zoals voor mensen die moeten werken in de (cruciale) ploegendiensten

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...] Als ik mijn gevoel bij deze persconferentie: :')
Dat heb ik dus ook bij als ik de Postbus 51-tune weer hoor: Alweer de staatsomroep die het eindeloos herhaalde riedeltje van "alleen samen..." op gaat dreunen. Het motiveert niet, het irriteert alleen maar.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Denk je nou echt dat ze niets regelen voor het uitlaten van de hond.... Dat was/is in landen die wel een avondklok hebben of hadden ook gewoon geregeld. Net zoals voor mensen die moeten werken in de (cruciale) ploegendiensten
Eerste geruchten waren toen van niet, zal denk ik nu wel aangepast worden.

• LZ86
Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Tsja, hoe groot is die groep nou werkelijk? Ik denk heel klein. Een avondklok is iets waar ik principieel volledig op tegen ben en niets vind ik dat dat rechtvaardigt. In dat laatste lijken we van mening te verschillen denk ik. Die groep van acht man die je noem behoort ook tot een exces die schijt heeft aan de regels. Ook dat los je niet op. Kan je de mankracht van de handhaving beter op het opsporen van dat soort festiviteiten zetten dan Jan Steen met de hond te pakken 's avonds op straat.
Jij denkt. De besmettingscijfers en onderzoeken naar de bron van de 2e golf denkt wat anders. Je kan ook stellen dat de kleine groep excessen blijkbaar voornamelijk uit jongeren bestaat.

En nogmaals, die hondenbezitter is een non argument. Die mochten in landen waar het veel en veel strenger dan hier was ook gewoon uitgelaten worden ondanks uitgaansverboden en avondklokken.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Met andere woorden, alleen maar een bak meer rompslomp voor de handhavers en nog meer kans op agressie en geweld. Ik durf te wedden dat ze die avondklok straks gewoon weigeren te handhaven.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:19:
Bijna alle regeringspartijen en burgermeesters en politiebonden zijn ook tegen een avondklok. Uiteraard met de argumenten die elk logisch nadenkend mens heeft: Er zijn amper mensen op straat 's avonds dus je voert een extreem middel in voor iets dat geen enkel effect gaat hebben in de bestrijding tegen het virus.
Burgemeesters en politiebonden zijn uiteraard tegen. Die moeten het uitvoeren.

Dat is een terugkerend thema in deze crisis. Iedereen is voorstander van maatregelen die een ander treft en tegenstander van maatregelen die hemzelf treft of waar zij zelf moeite voor moeten doen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Mfpower

Mfpower

In dubio

BarôZZa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Dat Nederlandse beeld stamt nog uit het begin van de coronatijd: toen we overal in de media riepen dat mensen pas positief/besmettelijk waren als ze symptomen hadden. Kinderen hebben weinig symptomen dus yolo.

In andere landen hadden ze ook meteen mondkapjes, afstand, ventilatie en voorlichting voor handhygiëne voor kinderen. Maar hier deden we daar zo hysterisch over.
Yep en de mindere besmettelijkheid wordt ruimschoots gecompenseerd door ze met 30 in een hok te zetten. Met een leraar die vervolgens ook niet onkwetsbaar is.

• jadjong
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Eerste geruchten waren toen van niet, zal denk ik nu wel aangepast worden.
Dat is politiek onderhandelen. Iets debiels toevoegen en dat later weer weglaten, dan is de aandacht van de rest verdwenen en gaat je oorspronkelijke plan als nog door.

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik breng mijn zoon van 6 ook gewoon naar nood opvang op school en de BSO. Mijn partner heeft een vitaal beroep, dus dat mag. Hij is alleen en los van alle sores die thuisonderwijs met zich meebrengt voor 2 werkende ouders, vind ik het voor zijn sociaal-emotionele ontwikkeling ook niet goed dat hij geen contact heeft met andere kinderen. En omdat wij buitenaf wonen kan hij ook niet even makkelijk ergens gaan spelen.

[Voor 6% gewijzigd door Wokschotel op 12-01-2021 19:57]

• LZ86
Stoney3K schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Met andere woorden, alleen maar een bak meer rompslomp voor de handhavers en nog meer kans op agressie en geweld. Ik durf te wedden dat ze die avondklok straks gewoon weigeren te handhaven.
Handhavers weigeren elk nieuw plan te handhaven. Of dat nu een nieuwe betaald parkeerzone, rookverbod of coronamaatregel is. Is niet nieuw en puntje bij paaltje staan ze je gewoon te bekeuren mocht je er een tegenkomen zonder valide reden. :P

Ze waren zelf notabene nog aan het roepen om verhogen van de coronaboetes van 95 naar 1000 euro, nadat ze een paar maanden geleden liepen te janken dat 395 buitenproportioneel was.

Dat ze niet gaan jagen op overtreders in boetesquads wegens capaciteitsproblemen snap ik, maar als ze je in hun normale ronden tegenkomt en je doet iets wat niet mag ben je gewoon de lul.

• The.Terminator
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Dus zorg ervoor dat het niet meer kan. Is toch iets nuttiger dan zo'n kansloze avondklok? Is gewoon hagelschieten, burgertje pesten en niet nuttig. Een Britse variant houd je (meer) tegen door echt grenzen te sluiten dan met een avondklok.

Helemaal eens, riep het al vanaf het begin. Reizen verbieden, keertje geen vakantie is minder erg dan bijvoorbeeld een avondklok (vind ik). En ik blijf erbij, diegene die de regels al overtreedt hou je hier ook niet mee in toom. Dat gaat gewoon door!

• Soccer98
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Jij denkt. De besmettingscijfers en onderzoeken naar de bron van de 2e golf denkt wat anders. Je kan ook stellen dat de kleine groep excessen blijkbaar voornamelijk uit jongeren bestaat.

En nogmaals, die hondenbezitter is een non argument. Die mochten in landen waar het veel en veel strenger dan hier was ook gewoon uitgelaten worden ondanks uitgaansverboden en avondklokken.
Je kan het doortrekken en stellen dat het een kettingsreactie geweest is. Vooral jongeren namen deze zomer het virus weer mee vanuit Spanje (grappig, we spraken toen dus echt over een Spaanse variant) en hebben het op de scholen, waar toen écht geen goede maatregelen waren, kunnen verspreiden via via. Daar zit een schuld van twee kanten: (deel) van bevolking en gebrek aan regels.

Los daarvan is een avondklok iets waar ik ten alle tijden tegen zou zijn, ook als het werkt. Je wordt als mens dusdanig ernstig in je bewegingsvrijheid beperkt, dat ik het eigenlijk niet vind kunnen. Maargoed, dan hebben we het wellicht over een meer politieke/ideologische discussie.

• CMD-Snake
Rave begint om 13.00 en om 22.00 weer thuis, lekker op tijd in bed. :P
Het zou geen regel in Nederland zijn als we niet 101 uitzonderingen inbouwen. Die hele avondklok is meer een dreigmiddel om andere maatregelen minder erg te laten lijken. Vergeet niet dat de eerste keer toen deze voorgesteld werd D66 op het punt stond de stekker uit de coalitie te trekken.
Stoney3K schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:54:
Dat heb ik dus ook bij als ik de Postbus 51-tune weer hoor: Alweer de staatsomroep die het eindeloos herhaalde riedeltje van "alleen samen..." op gaat dreunen. Het motiveert niet, het irriteert alleen maar.
Mijn welwillendheid ligt al sinds eind vorig jaar op een nulpunt. Hooguit doen ze nu een goede poging om onder vriespunt te komen. Laten ze nu even dat hou vol gedoe achterwege, daar stoor ik mij nog het meeste aan. Ik geloof voor geen seconde in dat vermeende medeleven.

Ik hoor ook de aso-kaart weer getrokken worden. Fast forward naar Ferd Grapperhaus die in februari te latten onderbind. :+
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:58:
Ze waren zelf notabene nog aan het roepen om verhogen van de coronaboetes van 95 naar 1000 euro, nadat ze een paar maanden geleden liepen te janken dat 395 buitenproportioneel was.
Ze jankten vooral omdat mensen heel boos werden van die 390 euro. Minder dure boete zou voor minder agressie zorgen. Die ommezwaai ineens is bijzonder.

• LZ86
Soccer98 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Je kan het doortrekken en stellen dat het een kettingsreactie geweest is. Vooral jongeren namen deze zomer het virus weer mee vanuit Spanje (grappig, we spraken toen dus echt over een Spaanse variant) en hebben het op de scholen, waar toen écht geen goede maatregelen waren, kunnen verspreiden via via. Daar zit een schuld van twee kanten: (deel) van bevolking en gebrek aan regels.

Los daarvan is een avondklok iets waar ik ten alle tijden tegen zou zijn, ook als het werkt. Je wordt als mens dusdanig ernstig in je bewegingsvrijheid beperkt, dat ik het eigenlijk niet vind kunnen. Maargoed, dan hebben we het wellicht over een meer politieke/ideologische discussie.
Kettingreactie zeker. Maar diezelfde jongeren hielden m nu dus ook nog in stand op die virusfabrieken Middelbare scholen en gaan daar rustig mee verder met dat gechill.

Maar laten we hopen dat mensen nu zodanig geschrokken zijn dat het niet nodig gaat zijn. Maar ik snap het wel als die avondklok er komt. Ook al ben ik er ook absoluut niet blij mee.

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-01 20:16
Rutte en De Jonge hebben best strakke kapsels voor een dienst die al tijden niet geleverd mag worden :X

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En dan is die avondklok er, heeft ie nul invloed op het aantal besmettingen. Ben je wel mooi je andere troef (sluiten van scholen) compleet kwijt...

• The.Terminator
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Kettingreactie zeker. Maar diezelfde jongeren hielden m nu dus ook nog in stand op die virusfabrieken Middelbare scholen en gaan daar rustig mee verder met dat gechill.

Maar laten we hopen dat mensen nu zodanig geschrokken zijn dat het niet nodig gaat zijn. Maar ik snap het wel als die avondklok er komt. Ook al ben ik er ook absoluut niet blij mee.
Wat denk je zelf ?
Denk het niet, diegene die overtreed, blijft overtreden. Diegene die zich er aan houd, die is (wederom) de sigaar ! Het eigenlijke probleem (het aso gedrag en de verhardende maatschappij) word niets mee gedaan !

[Voor 7% gewijzigd door The.Terminator op 12-01-2021 20:09]

• CMD-Snake
prOnorama2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:04:
Rutte en De Jonge hebben best strakke kapsels voor een dienst die al tijden niet geleverd mag worden :X
Gelukkig ben ik niet de enige die dat opvalt. Bij het laatste debat zagen we zelfs Geert Wilders met een matje en uitgroei. Andere fractievoorzitters zagen er ook wat rommelig uit, maar de heren blijven strak.

• Trichoglossus
  • Laatst online: 25-01 22:28
Ik vraag me af waar al die mensen heen gaan op, die ik 's morgens en 's middags op de snelweg tegenkom. In maart was het zo ontzettend veel rustiger op de snelwegen.

Nu zie ik gewoon ontzettend veel leaseauto's rijden. Toch stiekem allemaal naar kantoren? Gezellig elkaar besmetten?

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
CMD-Snake schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:02:
Ik hoor ook de aso-kaart weer getrokken worden. Fast forward naar Ferd Grapperhaus die in februari te latten onderbind. :+
Als ik hoor dat de helft van de mensen zich niet laat testen en dat een kwart van de positief getesten überhaupt niet thuis blijft dan is de 'aso kaart' volledig op z'n plaats.

Als je in de huidige situatie nog steeds denkt dat je zonder problemen wel lekker voor de lol met het vliegtuig kan voor een leuk uitje dan ben je simpelweg niet goed bij je hoofd.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:15

Famous

R 400+

Trichoglossus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:10:
Ik vraag me af waar al die mensen heen gaan op, die ik 's morgens en 's middags op de snelweg tegenkom. In maart was het zo ontzettend veel rustiger op de snelwegen.

Nu zie ik gewoon ontzettend veel leaseauto's rijden. Toch stiekem allemaal naar kantoren? Gezellig elkaar besmetten?
Misschien wisselen ze wel af op kantoor?
Of proberen ze vast te wennen aan de avondklok door nu alvast in het ritme te komen om overdag sociaal te doen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 260pk, 430nm

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:20

Laguna

Connaisseur

Er wordt door het kabinet wel maximaal ingezet op angst voor de Britse variant terwijl er nog geen bewijs voor is dat die daadwerkelijk besmettelijker is. Zowel Engeland en Ierland hadden heel veel maatregelen losgelaten op een ongunstig moment begin december, waarna het virus zich makkelijk kon verspreiden. Het wordt door het kabinet nu gepresenteerd alsof het al bewezen is dat deze variant echt besmettelijker is.

Er wordt wat mij betreft te weinig perspectief geboden. Rutte stelt dat hij pas weer aan versoepelingen wil denken zodra het aantal dagelijkse IC opnames rond de 10 ligt. De laatste keer dat het rond de 10 lag was 24 september en nu we in het griepseizoen zitten is 10 wel heel ambitieus.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:36
Trichoglossus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:10:
Waarschijnlijk hetzelfde als jij op de snelwegen doet?

• BarôZZa
Wat me trouwens wel opvalt is dat je veel mensen met kinderen de afgelopen maanden nogal eens riepen dat die maatregelen allemaal wel meevielen en jongeren, singles en dergelijke allemaal niet zo moesten zeuren.

Nu ze zelf relatief harder geraakt worden in het dagelijks leven doordat hun kinderen thuisblijven is het ineens niet leuk meer en is het wel een onleefbare situatie :+

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:28
Ik vroeg al of het vaccin een mutatie kan veroorzaakten?

Ik hoor nu dus dat we nog niet zeker weten of hij ook helpt tegen die corona variant uit de UK.

Dus we weten het nog niet
Op beide vragen hebben we nog geen zekerheid? Klopt dat?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:36
Laguna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:12:
Er wordt door het kabinet wel maximaal ingezet op angst voor de Britse variant terwijl er nog geen bewijs voor is dat die daadwerkelijk besmettelijker is. Zowel Engeland en Ierland hadden heel veel maatregelen losgelaten op een ongunstig moment begin december, waarna het virus zich makkelijk kon verspreiden. Het wordt door het kabinet nu gepresenteerd alsof het al bewezen is dat deze variant echt besmettelijker is.
Volgens @Gambieter in het hoofdtopic wel.
(En ja hij heeft er echt kijk op! Weet niet precies wat hij doet, maar weet wel dat hij in dat wereldje zit)

gambieter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4"

• Trichoglossus
Ryur schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde als jij op de snelwegen doet?
Ik zit in een cruciale beroepsgroep. Ik kan onmogelijk thuis werken. In maart kon ik zo ongeveer achteruit op de snelwegen rijden. Nu totaal niet meer.

• maartend
  • Laatst online: 12:53
Hoeveel mogen er nu in een auto? Met 2 of 2 mee?

• eamelink
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

Dit klopt niet. In die landen is deze variant heel snel dominant geworden. Dat kan praktisch gezien alleen gebeuren als hij veel besmettelijker is.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
maartend schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:22:
Hoeveel mogen er nu in een auto? Met 2 of 2 mee?
Met 2 als je niet uit één huishouden komt waar geen 1,5 meter geldt.
Uitzondering voor de kids, maar alleen als de rest uit hetzelfde huishouden komt, zie https://www.politie.nl/th...met-wie-mag-ik-in-de-auto

[Voor 29% gewijzigd door route99 op 12-01-2021 20:27]

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Wellicht nog niet middels metastudies en peer-reviews bewezen, maar aardig wat wetenschappelijke indicatie onderhand. Ook het feit dat hij de overhand krijgt zegt in feite al genoeg.

Toch ben ik blij dat ze er zo in staan. De afgelopen paar keer heeft men gedacht dat het wel goed zou komen en moesten we nog een stuk strenger. Dan heb ik liever dat ze een keer vooraf iets voorzichtiger zijn en dat het misschien een keer mee kan vallen in plaats van tegen.

Want stel dat je nu wel versoepelt dan zal de daling afnemen en je marge lange tijd onvoldoende zijn om een tegenvaller op te vangen. En als dan daadwerkelijk blijkt dat hij besmettelijker is loop je ineens weer achter de feiten aan in een derde golf. Waarom zou je überhaupt dat risico willen nemen?
Er wordt wat mij betreft te weinig perspectief geboden. Rutte stelt dat hij pas weer aan versoepelingen wil denken zodra het aantal dagelijkse IC opnames rond de 10 ligt. De laatste keer dat het rond de 10 lag was 24 september en nu we in het griepseizoen zitten is 10 wel heel ambitieus.
Perspectief moet je verdienen en blijkbaar vinden we het nog steeds moeilijk om thuis te werken (max 70% van degenen die het kunnen doen het maar), je te laten testen (50% van de mensen met klachten) of thuis te blijven als je positief bent (25% doet dat niet eens).
We kiezen er zelf voor om het vaccin als perspectief te zien, dan kan het nog wel even duren en blijft het onzeker.

• jadjong
Trichoglossus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Ik zit in een cruciale beroepsgroep. Ik kan onmogelijk thuis werken. In maart kon ik zo ongeveer achteruit op de snelwegen rijden. Nu totaal niet meer.
Verkoop van 2e hands auto's is door het dak gegaan. Grote kans dat de havenarbeider, die in maart nog de trein pakte, nu een auto rijdt. Ook waren er flink wat beroepen die twee maanden stil hebben gestaan, je gaat mij niet vertellen dat alle bouwvakkers in maart thuis hebben gewerkt. :+ Daar heeft een groot deel van thuis gezeten en de angst om dat te bereiken is er nu niet meer.

• Trichoglossus
jadjong schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Verkoop van 2e hands auto's is door het dak gegaan. Grote kans dat de havenarbeider, die in maart nog de trein pakte, nu een auto rijdt. Ook waren er flink wat beroepen die twee maanden stil hebben gestaan, je gaat mij niet vertellen dat alle bouwvakkers in maart thuis hebben gewerkt. :+ Daar heeft een groot deel van thuis gezeten en de angst om dat te bereiken is er nu niet meer.
Bouwvakkers rijden voornamelijk in bedrijfsbussen. Die reden er in maart ook genoeg.

Minstens de helft van de auto's op de weg betreffen anonieme leasewagens. En wat ouderen die gezellig ergens heen gaan.
Dan duurt de lockdown alleen maar langer. Blijft het voorlopig nog redelijk rustig op de weg t.o.v. voor de corona. Toch wel weer een voordeel.

• Soccer98
BarôZZa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:16:
Wat me trouwens wel opvalt is dat je veel mensen met kinderen de afgelopen maanden nogal eens riepen dat die maatregelen allemaal wel meevielen en jongeren, singles en dergelijke allemaal niet zo moesten zeuren.

Nu ze zelf relatief harder geraakt worden in het dagelijks leven doordat hun kinderen thuisblijven is het ineens niet leuk meer en is het wel een onleefbare situatie :+
Ja, maar zo gaat dat natuurlijk. Die hypocrisie zag ik bij mezelf ook. Het eerste half jaar had ik een tussenjaar met werk dat ik sowieso al vooral thuis deed. In die zin raakte de coronacrisis me niet heel hard, maar sinds ik naar school ga merk ik dat het veel zwaarder is.

Zodoende leer je het één en ander ook in perspectief te zetten. Lieden die vinden dat jongeren een lui leven leiden en niet moeten zeiken zijn wat mij betreft af.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:17:
Ik vroeg al of het vaccin een mutatie kan veroorzaakten?

Ik hoor nu dus dat we nog niet zeker weten of hij ook helpt tegen die corona variant uit de UK.

Dus we weten het nog niet
Op beide vragen hebben we nog geen zekerheid? Klopt dat?

Ja, men denkt dat het wel beschermd, dwz de mutatie is geen vaccin "escape" mutant.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Trichoglossus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Mja wie niet zelfs als ICT dienstverlener van een partij die ziekenhuismachines maakt ben je essentieel :+

• link0007
  • Laatst online: 09:36

Dit is dezelfde valkuil waar je vlak voor deze lockdown ook al voor viel; je wilt telkens de kat uit de boom kijken en wachten tot alles 100% onbetwijfelbaar is, waardoor je altijd achter de feiten aanloopt en pas veel te laat in zou grijpen. Als de minister zo'n attitude zou hebben, hadden we ondertussen al drie keer achter elkaar een Lombardië-situatie gehad hier in Nederland.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Metro2002

Metro2002

Mind explorer

anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Hoeveel procent van de Nederlanders gaan na tien of twaalf uur 's avonds nu nog naar buiten? (Ik weet niet waar ze aan denken). Of moet ik het over promilles gaan hebben? Bijna iedereen zit gewoon thuis. Horeca is dicht, je gaat niet bij vrienden op bezoek, de volgende dag moet je werken, er is ook gewoon heel weinig reden om buiten te zijn.

Ik ben het eens dat het een heftige maatregel is, maar dat is het sluiten van winkels, sportscholen, scholen, etc ook. Mondkapjesplicht is dat ook. Samenscholingsverbod is dat ook.
Maar ik denk ook dat het relatief weinig mensen raakt, het een redelijk effectief is voor het doel dat het moet bereiken en het daardoor een redelijke maatregel is.
Deze reactie is natuurlijk een contradictio in terminis eerste klas.

Als bijna iedereen thuis zit en het weinig mensen raakt heeft de maatregel dus geen enkele zin. Wel beperk je mensen die wél met een reden 's avonds de deur uitgaan voor... wat?
anandus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Kinderen zijn volgens mij juist superspreaders. Iedereen die ik ken die kinderen heeft gekregen is om de haverklap verkouden, grieperig etc.
Ik kan het openen van scholen (heel veel risico) dan ook totaal niet rijmen met een avondklok (bijna nul risico)

Pagina: 1 ... 106 ... 118 Laatste

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True