Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Coronavirus Slowchat #2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 118 Laatste
Acties:
  • 458.439 views

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:53:
Deze reactie is natuurlijk een contradictio in terminis eerste klas.

Als bijna iedereen thuis zit en het weinig mensen raakt heeft de maatregel dus geen enkele zin. Wel beperk je mensen die wél met een reden 's avonds de deur uitgaan voor... wat?
Het voorkomen dat mensen te veel bij elkaar gaan zitten of de deur uit gaan voor feestjes. Als de brave mensen binnen blijven kan je al snel uittekenen dat wanneer iemand op pad gaat die dus ergens een feestje wil gaan vieren. Maakt het handhaven een stuk makkelijker, gewoon die ene fietser of automobilist volgen. ;)

Ik heb zelf alleen totaal geen zicht op hoe groot dat probleem daadwerkelijk is en ik vraag mij dan ook sterk af of het zwaartepunt niet gewoon overdag ligt.
Kinderen zijn volgens mij juist superspreaders. Iedereen die ik ken die kinderen heeft gekregen is om de haverklap verkouden, grieperig etc.
Ik kan het openen van scholen (heel veel risico) dan ook totaal niet rijmen met een avondklok (bijna nul risico)
Normaal wel inderdaad, maar sinds corona is uitgebroken het aantal verkoudheden bij ons flink gedaald. Met zowel mama in onderwijs als koter op school was het voorheen inderdaad schering en inslag qua snotteren. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Als medewerker op Schiphol mag ik 't waarschijnlijk niet zeggen...maar het is natuurlijk van de zotte dat hier nog dagelijks zo'n 20 vluchten landen (en vertrekken) uit (naar) de UK.

Zijn de zorgen dan écht medisch of stiekem ook gewoon economisch?

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:46

Metro2002

Mind explorer

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Het voorkomen dat mensen te veel bij elkaar gaan zitten of de deur uit gaan voor feestjes. Als de brave mensen binnen blijven kan je al snel uittekenen dat wanneer iemand op pad gaat die dus ergens een feestje wil gaan vieren. Maakt het handhaven een stuk makkelijker, gewoon die ene fietser of automobilist volgen. ;)
Feestjes zijn al verboden en als ik nu even uit het raam kijk zie ik welgeteld 0 auto's rijden dus die enkele auto of fietser die af en toe voorbij rijdt is dan toch ook al verdacht? ;)
Of zou het merendeel van de mensen die nu nog buiten is gewoon niet naar een feestje onderweg zijn.
Ik heb zelf alleen totaal geen zicht op hoe groot dat probleem daadwerkelijk is en ik vraag mij dan ook sterk af of het zwaartepunt niet gewoon overdag ligt.
Ik woon vlakbij diverse scholen en overdag komt er meer dan genoeg jeugd bijeen. 'S avonds zie je geen kip op straat dus in elk geval bij mij in de buurt kan ik het antwoord wel gewoon beantwoorden met: overdag.
Normaal wel inderdaad, maar sinds corona is uitgebroken het aantal verkoudheden bij ons flink gedaald. Met zowel mama in onderwijs als koter op school was het voorheen inderdaad schering en inslag qua snotteren. :P
Dat zegt inderdaad al genoeg over waar de besmettingen plaatsvinden :)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:06:
Feestjes zijn al verboden en als ik nu even uit het raam kijk zie ik welgeteld 0 auto's rijden dus die enkele auto of fietser die af en toe voorbij rijdt is dan toch ook al verdacht? ;)
Of zou het merendeel van de mensen die nu nog buiten is gewoon niet naar een feestje onderweg zijn.
Nu niet, maar als je een avondklok hebt wel. En dan wordt het een stuk makkelijker om de mensen die dat soort shit nog uit willen halen te pakken.
Ik woon vlakbij diverse scholen en overdag komt er meer dan genoeg jeugd bijeen. 'S avonds zie je geen kip op straat dus in elk geval bij mij in de buurt kan ik het antwoord wel gewoon beantwoorden met: overdag.
Overdag buiten zullen ze niet zoveel besmetten, wanneer ze 's avonds binnen bij elkaar op de bank zitten wel. Daar heb jij geen zicht op maar dat betekent nog niet dat het niet bestaat.
Het hangt wellicht van je sociale leven en vriendenkring af, maar onderschat niet hoeveel mensen gewoon met regelmaat bij elkaar op bezoek gaan en hoeveel jeugd lekker met en groepje van vijf tot tien bij iemand thuis hangt.
Hopelijk wordt het nu allemaal wat rustiger, de drang tot familiebezoek is vaak weer wat minder na de feestdagen.
Dat zegt inderdaad al genoeg over waar de besmettingen plaatsvinden :)
Nee, want corona is er niet vandaan gekomen. Pas in de week voor de lockdown was het eerste geval op alle scholen waar we aanraking mee hadden. Ik ga zeker niet beweren dat scholen geen bron kunnen zijn, maar huisbezoek is nog altijd overduidelijk dé aanleiding.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
@ZieMaar! kan deze discussie weer met een link teruggeleid worden naar het nieuwe topic dat je zou openen na de persconferentie?
edit: op dit topic wat normaal trager is stroom ik nu over in meldingen.

[Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 21:47]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-01 22:28
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Nu niet, maar als je een avondklok hebt wel. En dan wordt het een stuk makkelijker om de mensen die dat soort shit nog uit willen halen te pakken.
De hele handhaving is nu al een lachertje. Wie gaat dat handhaven?

De jongeren calculeren nou al een coronaboete in als ze naar een illegaal feestje gaan. Als ze in het normale tijdperk uit zouden gaan, zijn ze het ook kwijt. 400 euro was wellicht nog afschrikkend geweest.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Trichoglossus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:27:
De hele handhaving is nu al een lachertje. Wie gaat dat handhaven?
Als de straten uitgestorven zijn is het een stuk makkelijker patrouilleren.
Er zullen altijd mensen zijn die er een sport van maken niet gepakt te worden, daar is zo'n maatregel niet voor bedoeld.
Helaas pak je voornamelijk de goeden maar hopelijk beseft toch een deel van de ouders dat hun koter thuis moet blijven.

• Metro2002

Metro2002

Mind explorer

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Als de straten uitgestorven zijn is het een stuk makkelijker patrouilleren.
Net als met oud en nieuw zeker...

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:53:
Net als met oud en nieuw zeker...
Perfect voorbeeld. Verreweg de meeste mensen hielden zich eraan en hadden de handhaving niet nodig.
Dat een beperkte hoeveelheid mensen zich er niet aan houdt weet je van tevoren, maar dat maakt niet dat de maatregel niet gewerkt heeft.

• Metro2002

Metro2002

Mind explorer

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Perfect voorbeeld. Verreweg de meeste mensen hielden zich eraan en hadden de handhaving niet nodig.
Dat een beperkte hoeveelheid mensen zich er niet aan houdt weet je van tevoren, maar dat maakt niet dat de maatregel niet gewerkt heeft.
Ik denk dat we wat verschillen over de term 'beperkte hoeveelheid mensen' die zich wel of niet aan de maatregelen houden ;)
Ondanks dat het toch heel simpel zou moeten zijn om die paar knallen op te sporen viel dat toch nog niet zo heel erg mee.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:03:
Ik denk dat we wat verschillen over de term 'beperkte hoeveelheid mensen' die zich wel of niet aan de maatregelen houden ;)
Ondanks dat het toch heel simpel zou moeten zijn om die paar knallen op te sporen viel dat toch nog niet zo heel erg mee.
Of het had simpelweg weinig prioriteit op een dergelijke avond. In mijn wijk was het één huishouden per handvol straten die het nog wel deed, de rest niet. Dat noem zeer beperkt zelfs.
Overigens was het toen niet uitgestorven op de straten want men mocht nog gewoon bij elkaar op bezoek.

Daarbij vraag ik mij ook af of ze het fanatiek gaan handhaven, dat voegt op zich niet eens heel veel toe. Al zou 80% van de mensen hun bezoekje even een keer niet doen hierdoor kan het effect al groot zijn.
Die feestjes waar de media zo op geilen zijn toch al incidenteel en kan je moeilijk als significante bron bestempelen.

Overigens hoop ik ook dat er geen avondklok komt hoor, ik hoop dat het niet nodig is. Maar ik snap het idee wel.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:03
Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Als ik een slimme agent was, dan hing ik drones met hd en nachtkijker in de lucht en krijgt je in 2022 gewoon lik op stuk bonnetje en een oproep voor de rechtbank hahaha

Oeps wat zeg ik nu, totalitaire staat gedoe 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 12-01-2021 22:23]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Want stel dat je nu wel versoepelt dan zal de daling afnemen en je marge lange tijd onvoldoende zijn om een tegenvaller op te vangen. En als dan daadwerkelijk blijkt dat hij besmettelijker is loop je ineens weer achter de feiten aan in een derde golf. Waarom zou je überhaupt dat risico willen nemen?
Je kan prima een low-risk versoepeling doorvoeren, zoals België deed met rijscholen, maar angst regeert.
[...]

Perspectief moet je verdienen en blijkbaar vinden we het nog steeds moeilijk om thuis te werken (max 70% van degenen die het kunnen doen het maar), je te laten testen (50% van de mensen met klachten) of thuis te blijven als je positief bent (25% doet dat niet eens).
We kiezen er zelf voor om het vaccin als perspectief te zien, dan kan het nog wel even duren en blijft het onzeker.
Er zijn meer mensen die wel perspectief verdienen, dus kom niet met zo'n dooddoener.
link0007 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Dit is dezelfde valkuil waar je vlak voor deze lockdown ook al voor viel; je wilt telkens de kat uit de boom kijken en wachten tot alles 100% onbetwijfelbaar is, waardoor je altijd achter de feiten aanloopt en pas veel te laat in zou grijpen. Als de minister zo'n attitude zou hebben, hadden we ondertussen al drie keer achter elkaar een Lombardië-situatie gehad hier in Nederland.
Je hele bericht heeft geen enkel inhoudelijk raakvlak met mijn bericht. Volgende keer graag beter je best doen en vergeet de onderbouwing niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Laguna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:29:
Je kan prima een low-risk versoepeling doorvoeren, zoals België deed met rijscholen, maar angst regeert.
Verstand regeert gelukkig nog, in tegenstelling tot gevoel. Het kabinet zegt wel na te denken over versoepelingen met weinig risico, maar alles op z'n tijd.
Er zijn meer mensen die wel perspectief verdienen, dus kom niet met zo'n dooddoener.
Ik word een beetje moe van de dooddoener dat er geen perspectief is. Als je jezelf een depressie in wilt praten houd ik je niet tegen, maar de feiten zijn duidelijk en het perspectief ook.
Het lijkt erop dat sommigen het alleen perspectief noemen als we een korte termijn datum hebben van flinke versoepelingen. Dat is gewoon naïef en niet realistisch.
Je hele bericht heeft geen enkel inhoudelijk raakvlak met mijn bericht. Volgende keer graag beter je best doen en vergeet de onderbouwing niet.
Moet dat nu weer zo?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 is overigens ook open.

ik herhaal, de niet slowchat kan weer in Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 06:24
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Als ik een slimme agent was, dan hing ik drones met hd en nachtkijker in de lucht en krijgt je in 2022 gewoon lik op stuk bonnetje en een oproep voor de rechtbank hahaha

Oeps wat zeg ik nu, totalitaire staat gedoe 8)7
In your dreams...
In Hilversum hebben ze afgelopen weekend urenlang met een drone alle overtredingen op dat festival lopen bekijken vanuit het politiebureau. Meer dan een onophoudelijke stroom waarschuwingen aan de organisatie is er niet gebeurd tot er een half uurtje voor het einde nog eventjes een plasje door de burgemeester over gedaan moest worden toen het echt alle spuigaten uitliep en het een hardstyle festival begon te worden.
Ondanks de rondrijdende blikken agenten duurde het toen nog een half uur voordat er ingegrepen werd door uiteindelijk de stroom van de geluidsinstallatie uit te zetten en het marktplein met wat politiekracht leeg te maken.
Toch nog eventjes wat daadkracht getoond door de burgemeester en de gemeenteraad is ook weer blij.
Mocht demonstreren dan zo'n groot en belangrijk grondrecht zijn dan spreek je ook maar af dat zo'n demo zonder muziek is, bij eerdere illegale demo's in Hilversum had deze organisatie hun recht op herhaling al lang verspeeld. Uiterst vreemd dat zo'n clubje dan wederom de grenzen mag opzoeken en alles vrij lang oogluikend wordt toegestaan.
Blijf het heel vreemd vinden, wanneer je pre-corona in de buurt van het marktplein in Hilversum iets te hard op je rem trapte, bij wijze van spreken, stond er gelijk een boa te schrijven, geen discussie mee mogelijk laat staan waarschuwingen.
Broertjes is drukker geweest met het schoonvegen van zijn eigen straatje dan met het handhaven van de regels, dat is inmiddels wel duidelijk.
De enige die opgepakt is was een lokale Hilversummer die het nodig vond om "Rutte een kogel door zijn kop" te wensen via een viltstifttekst op zijn jas. Dat zie je ook niet vanuit een drone.
Wat ze wel zagen vanuit de lucht werd ook niet op gereageerd dus ik denk niet dat jouw hi-tech vliegoplossing soelaas gaat bieden.

DnB is Liquid

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Verstand regeert gelukkig nog, in tegenstelling tot gevoel. Het kabinet zegt wel na te denken over versoepelingen met weinig risico, maar alles op z'n tijd.
Daar heb ik anders niks over gehoord. Alleen basisscholen werden genoemd en daarover zijn de experts verdeeld qua risico.
[...]

Ik word een beetje moe van de dooddoener dat er geen perspectief is. Als je jezelf een depressie in wilt praten houd ik je niet tegen, maar de feiten zijn duidelijk en het perspectief ook.
Het lijkt erop dat sommigen het alleen perspectief noemen als we een korte termijn datum hebben van flinke versoepelingen. Dat is gewoon naïef en niet realistisch.
Heb ik het over flinke versoepelingen? Nee.
[...]

Moet dat nu weer zo?
Zeker, ik heb geen boodschap aan zo'n onnodig belerend toontje.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Laguna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:04:
Daar heb ik anders niks over gehoord. Alleen basisscholen werden genoemd en daarover zijn de experts verdeeld qua risico.
Dan zou ik hem nog maar eens terug kijken, het is toch echt gezegd.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:55:
[...]

[...]

[...]

Moet dat nu weer zo?
Hear hear...

Word echt schijtziek van dat gezeur om perspectief. Het was ruk, het is ruk en het blijft voorlopig nog ff ruk. Grow a pair. :X

Over drie maanden kan de wereld er ineens heel anders uit zien. Maar dat kan ook vijf maanden worden. Een hard vooruitzicht is niet te geven. Doe je dat wel hakken ze je bij de enkels af als er iets tegen zit.

Maar vooral lekker kritisch/eigenwijs/recalcitrant/Stupide alle maatregelen in twijfel trekken en perspectief blijven eisen hoor! Zo komen we er zeker wel!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Dan zou ik hem nog maar eens terug kijken, het is toch echt gezegd.
Dat er nagedacht wordt over versoepelingen, zonder daar concreet iets over te zeggen of daar een tijdlijn aan te verbinden zeker, oftewel vrij nietszeggend.

@MikeyMan dan moet je misschien wat minder tijd in dit themaforum doorbrengen.

[Voor 11% gewijzigd door Laguna op 12-01-2021 23:36]

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 10:29
Gelukkig, na de roep om versoepeling eindelijk perspectief.

[Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 13-01-2021 00:29]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Hear hear...

Word echt schijtziek van dat gezeur om perspectief. Het was ruk, het is ruk en het blijft voorlopig nog ff ruk. Grow a pair. :X

Over drie maanden kan de wereld er ineens heel anders uit zien. Maar dat kan ook vijf maanden worden. Een hard vooruitzicht is niet te geven. Doe je dat wel hakken ze je bij de enkels af als er iets tegen zit.

Maar vooral lekker kritisch/eigenwijs/recalcitrant/Stupide alle maatregelen in twijfel trekken en perspectief blijven eisen hoor! Zo komen we er zeker wel!
Is het heel raar dat men licht aan het einde van de tunnel wil zien? Ik ben van mezelf best een kluizenaar maar zelfs bij mij kriebelt het om gewoon iets leuks te doen (samen met m'n vriendin in dit geval). Mijn vriendin is juist enorm sociaal en die begint ook te merken dat ze de fatsoenlijke interactie begint te missen. Vorig jaar maart zouden we naar Parijs gaan en naar Disneyland, wat door de maatregelen toen niet door is gegaan. Toen maar de hoop gevestigd op het najaar, maar ook toen ging het niet. Een jaar later dan gepland? Nope. We zijn straks een jaar verder en er is nog steeds niet echt een einddatum in zicht. Niet heel raar dat mensen ondanks de mogelijke gevolgen gewoon helemaal klaar zijn met de maatregelen.

Natuurlijk kun je niet voorspellen hoe het verloop gaat zijn, waardoor je ook niet kunt zeggen wanneer alles weer normaal wordt, maar je kunt ook niet verwachten dat mensen blijven luisteren zonder duidelijk vooruitzicht.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@SomerenV raar is het niet, maar je kunt niet het onmogelijke verwachten. En elke 'belofte' die nu gemaakt wordt zal worden verbroken.
Wil je weer loze beloftes horen zodat we weer lekker op Rutte en de jonge kunnen zeiken?

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11:01
MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:39:
@SomerenV raar is het niet, maar je kunt niet het onmogelijke verwachten. En elke 'belofte' die nu gemaakt wordt zal worden verbroken.
Wil je weer loze beloftes horen zodat we weer lekker op Rutte en de jonge kunnen zeiken?
Iets van perspectief is bijvoorbeeld de routekaart die ze nu pas weer aan het heruitvinden zijn. Dit had al dik een half jaar geleden gereed moeten zijn. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent in welke situatie.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Iets van perspectief is bijvoorbeeld de routekaart die ze nu pas weer aan het heruitvinden zijn. Dit had al dik een half jaar geleden gereed moeten zijn. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent in welke situatie.
En jij durft met droge ogen te beweren dat je niet los was gegaan als die routekaart dan nog 10x aangepast moet worden?

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Soccer98 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Zo'n routekaart slaat toch ook nergens op. Kijk nu naar die Britse variant, dat is onmogelijk om in te calculeren. Je kunt nu wel een route uitstippelen maar als straks blijkt dat het vaccin niet werkt tegen die mutatie kan dat allemaal ook weer van tafel (even een doom-scenario).

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11:01
MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:
[...]

En jij durft met droge ogen te beweren dat je niet los was gegaan als die routekaart dan nog 10x aangepast moet worden?
Je moet toch iets, denk ik dan. Een routekaart geeft tenminste enige houvast.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:
[...]

Mits hij met een goede reden wordt aangepast (b.v. n.a.v. de Britse variant) zou dat geen probleem zijn. Als ze beginnen met aanpassingen zoals met de mondkapjes (van zinloos naar verplicht) is dat een ander verhaal.
Maar een routekaart waarop staat bij hoeveel besmettingen/toename/afname er welke maatregelen genomen gaan worden/wegvallen zou wel een goede stap zijn

[removed]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Mits hij met een goede reden wordt aangepast (b.v. n.a.v. de Britse variant) zou dat geen probleem zijn. Als ze beginnen met aanpassingen zoals met de mondkapjes (van zinloos naar verplicht) is dat een ander verhaal.
Maar een routekaart waarop staat bij hoeveel besmettingen/toename/afname er welke maatregelen genomen gaan worden/wegvallen zou wel een goede stap zijn
Ja ik vind het ook prima, maar ik gok zomaar dat de mensen die nu om PERSPECTIEF roepen de eerste zijn om daar ook paniek over te trappen.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Ja ik vind het ook prima, maar ik gok zomaar dat de mensen die nu om PERSPECTIEF roepen de eerste zijn om daar ook paniek over te trappen.
Waarschijnlijk wel ja. Ik moet alleen de eerste nog tegen die perspectief roept en daadwerkelijk een haalbaar plan heeft. Wat natuurlijk niet gek is, want dat virus houdt zich zo slecht aan de afspraken die we maken.

[removed]

• Jasper 99
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 22:50
MikeyMan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Hear hear...

Ik denk dat je voor het gemak even denkt vanuit het perspectief mijn loonstrookje komt toch wel binnen.

Mensen hebben niet alleen perspectief nodig voor hun gemoedstoestand, maar ook omdat hun baan/bedrijf er vanaf hangt. Das lekker makkelijk lullen over ja misschien nog 2/3 maanden of 5... Maar voor veel bedrijven is dat wel het verschil tussen keihard het schip ingaan en misschien nog net staande kunnen blijven.

Het is gewoon niet zo zwart wit, logisch dat er veranderingen komen omtrent nieuwe gegevens, maar wat ook een beetje het probleem is op deze manier, where does it end? Eerst was het puur om de zwakke/oudere populatie te beschermen. Maar het lijkt steeds meer los van elkaar getrokken te worden. Nieuwe perspectief lijkt, pas als iedereen in nederland een vaccinatie heeft gehad dan pas weer richting normaal.

Ik hoop natuurlijk dat dit niet zo is en daadwerkelijk 9 februari dingen weer iets meer richting normaal gaan, maar ik heb er een hard hoofd in. Elke keer word een wortel voorgehouden, maar dat stokje blijft lekker even lang en wij maar happen.

Bedrijven en veel zelfstandige hebben echter wel echt wat duidelijkheid nodig om niet straks afhankelijk te zijn van bijstand... want stel je even voor dat jij in die situatie zit, hoe blij ben jij als je al je harde werk ziet verbranden en je straks werkloos uit het verhaal komt.

• xzaz
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:23
Van Dissel nu over kinderen.

1 op de 5 bij kinderen die covid heeft hebben geen klachten.

RIVM: Kinderen dragen minder bij aan de verspreiding.

[Voor 76% gewijzigd door xzaz op 13-01-2021 10:52]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Mooi die van IJmuiden! :D
xzaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:46:
Van Dissel nu over kinderen.

1 op de 5 bij kinderen die covid heeft hebben geen klachten.

RIVM: Kinderen dragen minder bij aan de verspreiding.
Is dat inmiddels dan ook echt vastgesteld of is het nog steeds "we denken maar we weten het eigenlijk niet"?
Als ze zonder klachten toch iedereen besmetten, en als dat bij de UK-variant des te sneller gaat, dan lijkt het me een enorm risico tenzij we het écht zeker weten.

Avondklok invoeren is wel begrijpelijk, maar de vraag is of het echt zou helpen. Gaan mensen niet juist hutje mutje binnen zitten en dichter bij elkaar komen omdat ze niet meer op straat mogen? Intussen kan ik m'n avondwandeling niet meer maken, tenzij ik een hond uit het asiel haal :')

En dat terwijl het overdag in de stad zwart ziet van de mensen die een wandeling maken, dus in de avond is het echt wel fijner. Maar ja, als het moet dan moet het, nog maar wat extra lijden voor de Willem Engel-types zodat zij zonder afstand kunnen demonstreren! d:)b

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• xzaz
Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Mooi die van IJmuiden! :D

[...]

Is dat inmiddels dan ook echt vastgesteld of is het nog steeds "we denken maar we weten het eigenlijk niet"?
Als ze zonder klachten toch iedereen besmetten, en als dat bij de UK-variant des te sneller gaat, dan lijkt het me een enorm risico tenzij we het écht zeker weten.
Vastgesteld (ik zag ongeveer 12 onderzoeken). Besmettingen van kinderen is ongeveer 0.6 ten opzichte van volwassenen.

Probleem zit hem in huisbezoeken.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xzaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Vastgesteld (ik zag ongeveer 12 onderzoeken). Besmettingen van kinderen is ongeveer 0.6 ten opzichte van volwassenen.

Probleem zit hem in huisbezoeken.
Nu maar hopen dat dat dan ook geldt voor die nieuwe variant. Volgens eerdere berichten zou de R 0,4 tot 0,7 hoger worden en als dat bij gelijke omstandigheden altijd gelijk is, dan zit een kind met de nieuwe variant dus op tot 1.3 t.o.v. een volwassene met de oude variant.

Hopelijk maakt men de goede keuzes. En kunnen we snel meer mensen vaccineren zodat de lockdown niet tot maart hoeft te duren, wat nu op meerdere plekken wordt voorspeld.

• xzaz
Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:34:
[...]
kt men de goede keuzes. En kunnen we snel meer mensen vaccineren zodat de lockdown niet tot maart hoeft te duren, wat nu op meerdere plekken wordt voorspeld.
Van Dissel was heeeeeel bezorgd over de mutatie die in Engeland rond gaat.

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-01 23:17
Ik ga gewoon totaal krankzinnig, ik wil m'n leven terug!!!!!!!!!!

• Mel33
Tomski1986 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:54:
Ik ga gewoon totaal krankzinnig, ik wil m'n leven terug!!!!!!!!!!
wattan ben je dood?
leef gewoon met regels, klaar ennn.... go!.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-01 23:17
Mel33 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:56:
[...]

wattan ben je dood?
leef gewoon met regels, klaar ennn.... go!.
ja, ok. nog effe en m'n bureaustoel groeit aan m'n kont

• Mel33
Tomski1986 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:57:
[...]

ja, ok. nog effe en m'n bureaustoel groeit aan m'n kont
Lopen dann... met je kont hahaha

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Walking Dead Bureaustoel Edition

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-01 22:28
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Het knalde toch aardig met vuurwerk, dat in de categorie viel, dat niet afgestoken mocht worden.
Ik ben benieuwd hoeveel boetes er zijn uitgeschreven, en dito strafblad erbij.

Nu moeten de Boa's handhaven op allerhande corona maatregelen, en nu willen ze niet?
Liever makkelijk scoren door iemand met een loslopend hondje te bekeuren?
Ik zou het gewoon onder werkweigering zetten. En anders gaan ze maar een ander beroep uitoefenen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De boa-organisatie roept op om thuiswerken te verplichten. Kan ik wel in komen. De paar covid-cases in mijn omgeving zijn ontstaan doordat er verplicht op kantoor (zonder maatregelen!) moest worden gewerkt. Een teambijeenkomst waarin allen in één ruimte bij elkaar kwamen was waarschijnlijk de regen ervan.

Werkgever dreigt indirect met ontslag cq niet contract verlengen als iemand er wat van zegt. Zelfs een melding doen is dan dus riskant voor de medewerker. Zelfs als je in je recht staat heb je vaak geen zin in bijvoorbeeld een juridische strijd. Dus dan zeg je niets.

Intussen is niet duidelijk wat een avondklok echt zou opleveren qua resultaat. Misschien werkt het wel, maar misschien zorgt het juist voor logeerpartijtjes e.d. ... lastig.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:15
Het ziekenhuis test mijn oma 2x per week (ligt nog op de IC). Blijkbaar komen die uitslagen, want ze test nog steeds positief, ook weer bij de ggd terecht en word dat contactonderzoek ook weer gedaan.. Vind het nogal vreemd, weet iemand hoe dit zit?

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Kreeg vandaag een berichtje van m'n kapper dat ze vanaf 10 februari weer open mogen >:)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:40:
Kreeg vandaag een berichtje van m'n kapper dat ze vanaf 10 februari weer open mogen >:)
Afspraak al gemaakt dus denk ik? ;-)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu weer blinde paniek over een braziliaanse mutatie met 100% hogere besmettelijkheid.

Ja sorry, maar op een gegeven moment houdt het toch op lijkt me? Dalijk komt er nog een mutatie en nog eentje... En dan?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

franssie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Afspraak al gemaakt dus denk ik? ;-)
Haha voorlopig niet nodig, lekker de coronacoupe in stand gehouden ;)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:55:
[...]
Haha voorlopig niet nodig, lekker de coronacoupe in stand gehouden ;)
Ik heb een tondeuse gebruikt, terug naar mijn coupe van 15+ jaar geleden, echt te grappig dat (in combinatie met een mondkapje) mensen me niet meer herkennen, hoewel het me wel staat volgens mijn vriendin (maar die leerde ik dan ook kennen met millimeter haar, soort van Poolse coupe).

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:50:
[Twitter]

Nu weer blinde paniek over een braziliaanse mutatie met 100% hogere besmettelijkheid.

Ja sorry, maar op een gegeven moment houdt het toch op lijkt me? Dalijk komt er nog een mutatie en nog eentje... En dan?
Sowieso wel bijzonder dat dat nu plots de oorzaak zou zijn van allerlei uitbraken. Mutaties zijn er al sinds maart vorig jaar. Net als uitbraken, zodra maatregelen te lang versoepeld werden.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:50:
[Twitter]

Als we een vaccin hebben dan houdt het op :)

Volgens de huidige planning kunnen 60+'ers al vanaf eind februari een vaccinatie halen dus eind Q1 begin Q2 zijn de grootste risicogroepen als het goed is beschermd. Als men dan blijft sturen op ziekenhuisbedbezetting dan is het niet erg als wat meer mensen ziek worden, hoewel dat qua complicaties bij gezonde mensen natuurlijk wel een effect heeft, maar wellicht niet heel groot.

Laten we ook de antivaxx ouderen niet vergeten, die kunnen ook nog steeds ziek worden, en het feit dat iemand antivaxx is kan door allerlei vormen van onwetendheid komen dus je kunt de gezondheid van deze mensen niet zomaar negeren.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:14:
[...]

Sowieso wel bijzonder dat dat nu plots de oorzaak zou zijn van allerlei uitbraken. Mutaties zijn er al sinds maart vorig jaar. Net als uitbraken, zodra maatregelen te lang versoepeld werden.
Jij doet net alsof elke mutatie hetzelfde effect heeft. Dat is niet zo. De ene mutatie maakt niks uit, en de andere mutatie is net genoeg om ofwel besmettelijker ofwel dodelijker te zijn. Die laatste zal sneller uitdoven.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.ad.nl/show/po...me-famke-louise~a80c68d7/

Gelukkig echt superveel respect voor Corona ook...
Kom er maar in Gommers!

[Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2021 11:56]

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 06:24
MikeyMan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:55:
https://www.ad.nl/show/po...me-famke-louise~a80c68d7/

Gelukkig echt superveel respect voor Corona ook...
Kom er maar in Gommers!
Can't fix stupid.
Een boomchirurg heeft op dit soort figuren net zoveel effect als een arts.

DnB is Liquid

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Dat wordt dringen bij de vaccinatiespuit als je eerder op vakantie wil.

‘Vaccinpaspoort kan reizen binnen EU makkelijker maken’
De Europese leiders bekijken donderdag of de invoering van een ‘vaccinpaspoort’ het toerisme binnen de EU makkelijker kan maken. Commissievoorzitster Von der Leyen heeft wel oren naar het Griekse voorstel.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210114_98157081

Wat mij betreft is dit een no-go. Samen uit, samen thuis. "Alleen samen krijgen we corona onder controle" is niet voor niets de boodschap.

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Sinds maart rij ik al een tijdje de grens over, maar ik heb bijzonder weinig last van controle's.
Ik krijg alleen signalen dat in zweden op dit moment streng word gecontroleerd. Maar ben nu thuis uit Denemarken maar ik heb nergens last van gehad. Dus op het gebied van transport valt het wel mee

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

cvs79 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:48:

De Europese leiders bekijken donderdag of de invoering van een ‘vaccinpaspoort’ het toerisme binnen de EU makkelijker kan maken. Commissievoorzitster Von der Leyen heeft wel oren naar het Griekse voorstel.

Wat mij betreft is dit een no-go. Samen uit, samen thuis. "Alleen samen krijgen we corona onder controle" is niet voor niets de boodschap.
Dit wordt helaas een hellend vlak. Maar landen zijn soeverein dus kunnen ze dit instellen en sommige landen zijn voor een groot deel afhankelijk van toerisme, hen hun semi-nationale luchtvaart maatschappijen ook. Dus de druk om het toe te staan zal groot zijn. Maar tsja, dan vindt de evenementenindustrie ook zat zij dus ook mogen, dan de HoReCa, dan etc etc etc.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Nivida_intel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:52:
Sinds maart rij ik al een tijdje de grens over, maar ik heb bijzonder weinig last van controle's.
Ik krijg alleen signalen dat in zweden op dit moment streng word gecontroleerd. Maar ben nu thuis uit Denemarken maar ik heb nergens last van gehad. Dus op het gebied van transport valt het wel mee
Jij zit op een vrachtwagen? Dan snap ik wel dat ze minder controleren, dat is bijna per definitie al essentieel vervoer denk ik?

• Nivida_intel
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Jij zit op een vrachtwagen? Dan snap ik wel dat ze minder controleren, dat is bijna per definitie al essentieel vervoer denk ik?
Alleen zweden controleert nu streng. Ik ga zelf komende zondagavond die kant op dus ben eigenlijk wel benieuwd :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Essentieel, is voedsel dan wel essentieel en worden vrachtwagens met PS5's aan boord tegengehouden? ;)

• Nivida_intel
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Essentieel, is voedsel dan wel essentieel en worden vrachtwagens met PS5's aan boord tegengehouden? ;)
Laten we wel wezen alles wat er nu word vervoerd is essentieel. Dus wij rommelen ook door.
Merk zelf ook dat er anders geschakeld moet worden maar tot nu toe blijven we gewoon allemaal aan de slag.

Ik las trouwens ook een artikel dat veel mensen zich om laten scholen tot chauffeur.
Aan de ene kant heel goed, aan de andere kant. CBR ligt plat met examens dus het heeft op het moment geen zin.
En na de corona waar gaan ze dan heen?

• durian
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:39
Nivida_intel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Alleen zweden controleert nu streng. Ik ga zelf komende zondagavond die kant op dus ben eigenlijk wel benieuwd :)
Ik ben afgelopen woensdag naar NL gereden vanuit Zweden (als privepersoon), en de enige controle was bij de boot rödby-puttgarden waar ze vroegen of ik in Duitsland zou overnachten ("nee"). Bij de brug SE-DK was niemand. Morgen rijd ik terug, ik ben benieuwd...

• Zakkenwasser
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
*knip* ook de slowchat is nog geen hk

[Voor 78% gewijzigd door ZieMaar! op 16-01-2021 15:38]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Al heel de week wat snotterig, maar alles leek te wijzen op een verkoudheid. Half Nederland is momenteel verkouden dus niet heel raar. Het bleef erger worden, dus gisteren het werk een seintje gegeven en een Covid-test gepland. Daar kon ik twee uurtjes later al terecht en vandaag heb ik de uitslag gekregen: negatief (wat ik al verwacht had O-) )

Overigens vond ik de test zelf wel meevallen. Het is vooral vervelend dat dat staafje voorbij je huig je keel in gaat en zo diep je neus in, maar het is niet pijnlijk ofzo. Met een seconde of 20 was het ook al gepiept. Wel klote dat iedereen je direct angstig aankijkt zodra je een keer hoest of verkouden klinkt bij het praten :+

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In de supermarkt weer stelletjes en families die gaan winkelen en met z'n allen (1 karretje per persoon) het halve gangpad blokkeren in een drukke supermarkt. En achter me iemand die zowat tegen me aan leunt om maar zsm dingen op de band te kunnen leggen.

Zo nu en dan speelt toch weer dat gevoel van boosheid op van beperkt zijn in je vrijheid omdat andere mensen gewoon te achterlijk zijn om zich te gedragen aan een aantal toch vrij makkelijke regels :{

Vandaar dat ik er maar even over rant hier nu :+

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:55:
In de supermarkt weer stelletjes en families die gaan winkelen en met z'n allen (1 karretje per persoon) het halve gangpad blokkeren in een drukke supermarkt. En achter me iemand die zowat tegen me aan leunt om maar zsm dingen op de band te kunnen leggen.

Zo nu en dan speelt toch weer dat gevoel van boosheid op van beperkt zijn in je vrijheid omdat andere mensen gewoon te achterlijk zijn om zich te gedragen aan een aantal toch vrij makkelijke regels :{

Vandaar dat ik er maar even over rant hier nu :+
irritant net als mensen die hun kar voor vleeswarenschap parkeren en dan 5 minuten wikken en wegen welke ham ze gaan nemen. Kies vanaf een afstand en pak wat je gekozen hebt ipv opstoppingen te veroorzaken . Of alle broccoli struikjes vastpakken alvorens er een te kiezen.

qua supermarkt is het uitkienen wat het rustige moment is wat jou past ( uitgaande dat net als hier de bezorgslots vol zitten)

tussen 7 en 8 is in de supermarkt waar ik komhet ouderen uurtje. Om 8 uur komt een golf die netjes gewacht heeft tot dat voorbij is. Daar zat ik ook een tijdje in totdat ik bij toeval ontdekte dat er om 8:45 een rustige periode begint. Die pak ik nu al een week of wat. Daarna worden de uitslapers wakker en wordt het heel druk

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MikeyMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Jij doet net alsof elke mutatie hetzelfde effect heeft. Dat is niet zo. De ene mutatie maakt niks uit, en de andere mutatie is net genoeg om ofwel besmettelijker ofwel dodelijker te zijn. Die laatste zal sneller uitdoven.
Ik zie weinig reden om te denken dat een dodelijker variant sneller uit zal doven. Dit is geen HIV waar je besmettelijk blijft totdat je dood bent.
Mensen met Corona blijven maar 2-3 weken besmettelijk. Het maakt dan weinig meer uit of ze na die periode genezen of dood zijn aangezien ze in beide gevallen niet meer anderen kunnen besmetten.

I hear a sound of victory, the Lord says it is done

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:03
bug53 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:29:
[...]

irritant net als mensen die hun kar voor vleeswarenschap parkeren en dan 5 minuten wikken en wegen welke ham ze gaan nemen. Kies vanaf een afstand en pak wat je gekozen hebt ipv opstoppingen te veroorzaken . Of alle broccoli struikjes vastpakken alvorens er een te kiezen.

qua supermarkt is het uitkienen wat het rustige moment is wat jou past ( uitgaande dat net als hier de bezorgslots vol zitten)

tussen 7 en 8 is in de supermarkt waar ik komhet ouderen uurtje. Om 8 uur komt een golf die netjes gewacht heeft tot dat voorbij is. Daar zat ik ook een tijdje in totdat ik bij toeval ontdekte dat er om 8:45 een rustige periode begint. Die pak ik nu al een week of wat. Daarna worden de uitslapers wakker en wordt het heel druk
Sorry, ik moet de ingrediënten bekijken ivm aanwezigheid van allergenen. Dan duurt het soms wat langer.

Ik sla dat tegenwoordig trouwens graag over en kies gewoon waarvan we zeker zijn. Meeste boodschappen bestellen we en laten we bezorgen of halen we af. Weinig contactmomenten en ook weinig frustratie zoals hier beschreven.

Die mannen die dan met hun lege karretje achter hun vrouw aan slenteren, ik vind dat zo treurig en onnodig. Blijf dan gewoon buiten staan of ga in de auto zitten ofzo. Of blijf gewoon thuis?

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-01 23:34
cvs79 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:48:

Dit is mijn vrees ook, dat de grenzen alleen opengaan voor degenen met een vaccinatiebewijs.

Ik zie het al helemaal voor me; de zelfingenomen boomers die nog ff lekker 3x op vakantie gaan want "we mogen weer". Dat terwijl de jongeren nog thuis moeten zitten, ondanks dat zij de hoogste prijs betalen om de boomers te redden.

En dan weer alles goedlullen met "jullie moeten solidair zijn", "jullie moeten respect voor ons hebben want wij hebben NL opgebouwd", of "jullie moeten niet zo zeuren wij hadden het ook heel zwaar"...

Als dat gebeurt zou het echt wel zum kotsen zijn. Als er 1 generatie is die alles gekregen - maar niet verdiend- heeft...

/rant

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
SomerenV schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:10:
Al heel de week wat snotterig, maar alles leek te wijzen op een verkoudheid. Half Nederland is momenteel verkouden dus niet heel raar. Het bleef erger worden, dus gisteren het werk een seintje gegeven en een Covid-test gepland. Daar kon ik twee uurtjes later al terecht en vandaag heb ik de uitslag gekregen: negatief (wat ik al verwacht had O-) )

Overigens vond ik de test zelf wel meevallen. Het is vooral vervelend dat dat staafje voorbij je huig je keel in gaat en zo diep je neus in, maar het is niet pijnlijk ofzo. Met een seconde of 20 was het ook al gepiept. Wel klote dat iedereen je direct angstig aankijkt zodra je een keer hoest of verkouden klinkt bij het praten :+
Maar waarom dan zo lang wachten met testen?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Gonadan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Maar waarom dan zo lang wachten met testen?
Omdat alles wees op verkoudheid en niet Covid, en het waren maar heel milde klachten. Meer dan een verstopte neus was het niet. Dus geen hoesten, niezen, koppijn en meer van dat soort zaken. Reuk en smaak waren ook nog gewoon aanwezig. Het bleef echter aanhouden en werd erger dus toen alsnog besloten te laten testen. Zo rook ik bijna niks meer, maar dat kwam waarschijnlijk door m'n verstopte neus.

En nou zullen er voldoende mensen zijn die dat niet vinden kunnen, maar ik ken m'n lichaam en ik weet gewoon hoe het voelt verkouden te zijn (en welke symptomen er in mijn geval bij horen). Maar goed, nu is Covid volledig uitgesloten en kan m'n werkgever mij met een gerust hart laten werken :+ Het is ook niet dat ik ziek ben geweest ofzo. Gewoon de verkoudheid die half Nederland ieder jaar even heeft.

Vorig jaar in maart, toen heb ik wel Covid19 gehad volgens mij, maar daar ben ik destijds niet echt ziek van geworden. Een paar dagen een lichte verkoudheid op een moment dat ik nog nooit verkouden ben geweest en wat andere vage klachten. Op dat moment was mijn moeder ook besmet en ik woonde toen in hetzelfde huis. Toen werd je echter nog niet getest als je niet echt ziek was, dus zeker weten doe ik niet.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
SomerenV schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Omdat alles wees op verkoudheid en niet Covid, en het waren maar heel milde klachten. Meer dan een verstopte neus was het niet. Dus geen hoesten, niezen, koppijn en meer van dat soort zaken. Reuk en smaak waren ook nog gewoon aanwezig. Het bleef echter aanhouden en werd erger dus toen alsnog besloten te laten testen. Zo rook ik bijna niks meer, maar dat kwam waarschijnlijk door m'n verstopte neus.

En nou zullen er voldoende mensen zijn die dat niet vinden kunnen, maar ik ken m'n lichaam en ik weet gewoon hoe het voelt verkouden te zijn (en welke symptomen er in mijn geval bij horen). Maar goed, nu is Covid volledig uitgesloten en kan m'n werkgever mij met een gerust hart laten werken :+ Het is ook niet dat ik ziek ben geweest ofzo. Gewoon de verkoudheid die half Nederland ieder jaar even heeft.

Vorig jaar in maart, toen heb ik wel Covid19 gehad volgens mij, maar daar ben ik destijds niet echt ziek van geworden. Een paar dagen een lichte verkoudheid op een moment dat ik nog nooit verkouden ben geweest en wat andere vage klachten. Op dat moment was mijn moeder ook besmet en ik woonde toen in hetzelfde huis. Toen werd je echter nog niet getest als je niet echt ziek was, dus zeker weten doe ik niet.
Geen oordeel hoor, was gewoon benieuwd. Heb zelf ook wel eens een gek gevoel gehad in m'n neusholte maar verder niets, dat is meestal hoe mijn verkoudheid gaat maar dan ga ik ook niet testen. Met een verstopte neus was ik wel gegaan, want dat is gewoon een duidelijk symptoom.
Het probleem is wel een beetje dat blijkbaar de helft van de mensen met klachten niet gaat testen, daar zullen er een hoop tussen zitten die ook vinden dat ze hun lichaam kennen.

M'n vriendin reutelt en snottert regelmatig (werkt in onderwijs) dus die ja al meerdere keren door de teststraat geweest. :P

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik nies veel en merk wel dat sinds ik zo nu en dan een luchtbevochtiger aanzet dat minder wordt.
Maar als ik op niezen en lichte verkoudheidsverschijnselen mij zou moeten laten testen kon ik elke dag wel langs gaan bij de test straat.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:49:
De boa-organisatie roept op om thuiswerken te verplichten. Kan ik wel in komen. De paar covid-cases in mijn omgeving zijn ontstaan doordat er verplicht op kantoor (zonder maatregelen!) moest worden gewerkt. Een teambijeenkomst waarin allen in één ruimte bij elkaar kwamen was waarschijnlijk de regen ervan.

Werkgever dreigt indirect met ontslag cq niet contract verlengen als iemand er wat van zegt. Zelfs een melding doen is dan dus riskant voor de medewerker. Zelfs als je in je recht staat heb je vaak geen zin in bijvoorbeeld een juridische strijd. Dus dan zeg je niets.

Intussen is niet duidelijk wat een avondklok echt zou opleveren qua resultaat. Misschien werkt het wel, maar misschien zorgt het juist voor logeerpartijtjes e.d. ... lastig.
Bij ons is het andersom, werkgever heeft liever niet dat medewerkers naar kantoor komen maar medewerkers komen gewoon.

8555Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Mitsubishi SRK 35 ZS-WT | Gasloos

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Gonadan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Geen oordeel hoor, was gewoon benieuwd. Heb zelf ook wel eens een gek gevoel gehad in m'n neusholte maar verder niets, dat is meestal hoe mijn verkoudheid gaat maar dan ga ik ook niet testen. Met een verstopte neus was ik wel gegaan, want dat is gewoon een duidelijk symptoom.
Het probleem is wel een beetje dat blijkbaar de helft van de mensen met klachten niet gaat testen, daar zullen er een hoop tussen zitten die ook vinden dat ze hun lichaam kennen.

M'n vriendin reutelt en snottert regelmatig (werkt in onderwijs) dus die ja al meerdere keren door de teststraat geweest. :P
De meestvoorkomende symptomen zijn koorts, droge hoest en vermoeidheid. Daarnaast en minder vaak voorkomend onder andere keelpijn, pijn in het lichaam, hoofdpijn, verminderde smaak en reuk. Én je kunt nog ademhalingsproblemen krijgen en druk op de borst. Daarom liet ik me niet testen. Alles wees namelijk richting een verkoudheid en niet richting een griep. Juist de griep deelt veel symptomen met Covid19. Verkoudheid is daar maar een onderdeel van in principe.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
SomerenV schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:36:
[...]

De meestvoorkomende symptomen zijn koorts, droge hoest en vermoeidheid. Daarnaast en minder vaak voorkomend onder andere keelpijn, pijn in het lichaam, hoofdpijn, verminderde smaak en reuk. Én je kunt nog ademhalingsproblemen krijgen en druk op de borst. Daarom liet ik me niet testen. Alles wees namelijk richting een verkoudheid en niet richting een griep. Juist de griep deelt veel symptomen met Covid19. Verkoudheid is daar maar een onderdeel van in principe.
Zal best, maar het idee is natuurlijk niet dat je aan de volledige lijst moet voldoen maar dat je gaat testen zodra je 'iets' hebt, voor de zekerheid.

Maar wat ik al zei, geen oordeel, niemand doet het 100% goed. Was gewoon benieuwd naar de redenatie. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
franssie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:24:
Ik nies veel en merk wel dat sinds ik zo nu en dan een luchtbevochtiger aanzet dat minder wordt.
Maar als ik op niezen en lichte verkoudheidsverschijnselen mij zou moeten laten testen kon ik elke dag wel langs gaan bij de test straat.
Welnee. Gewoon één keer voor de zekerheid en daarna pas weer als je nieuwe klachten hebt. ;)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Welnee. Gewoon één keer voor de zekerheid en daarna pas weer als je nieuwe klachten hebt. ;)
gedaan toen ik een afspraak moest afzeggen bij de tandarts vanwege snel opkomende verkoudheid of allergie (dat laatste dus waarschijnlijk). Werd ik door de receptie die ik belde overigens wel bijna door de telefoon getrokken dat ik laat afzegde ... ben er nog steeds pissig om - ik wil je werknemers beschermen maar soit, die paar euro tellen dan toch wel hard of zo.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

Ik ben inmiddels drie keer geweest; eind juli, eind oktober en midden December. Mijn vrouw al zes keer.

Alle keren negatief gelukkig :)

Leuk om de procesverbeteringen te zien; van bellen voor afspraak en gebeld worden om negatieve uitslag, via App met DigiD voor afspraak en uitslag naar XL-teststraat waar enorme volumes getest kunnen worden, naar minder dan vier uur tussen maken van de afspraak en de uitslag binnen hebben. Dus echt ‘s ochtends een kriebel in de keel, afspraak maken voor dezelfde ochtend en nog voor de lunch de uitslag hebben.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
franssie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:50:
[...]

gedaan toen ik een afspraak moest afzeggen bij de tandarts vanwege snel opkomende verkoudheid of allergie (dat laatste dus waarschijnlijk). Werd ik door de receptie die ik belde overigens wel bijna door de telefoon getrokken dat ik laat afzegde ... ben er nog steeds pissig om - ik wil je werknemers beschermen maar soit, die paar euro tellen dan toch wel hard of zo.
Ja daar ben ik ook allergisch voor. :P

• bug53
  • Niet online
freakstar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Sorry, ik moet de ingrediënten bekijken ivm aanwezigheid van allergenen. Dan duurt het soms wat langer.

Ik sla dat tegenwoordig trouwens graag over en kies gewoon waarvan we zeker zijn. Meeste boodschappen bestellen we en laten we bezorgen of halen we af. Weinig contactmomenten en ook weinig frustratie zoals hier beschreven.

Die mannen die dan met hun lege karretje achter hun vrouw aan slenteren, ik vind dat zo treurig en onnodig. Blijf dan gewoon buiten staan of ga in de auto zitten ofzo. Of blijf gewoon thuis?
in dit geval werden er geen ingrediënten bekeken en ik snap ook best dat dat voor sommigen nodig is.Algemeen gesteld zou het voor iedereen prettig zijn als men zoveel mogelijk bijdraagt om de doorstroom soepel te houden.

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 25-01 22:53
freakstar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Mijn vrouw heeft PTSS en durft niet alleen de supermarkt in. Het is wel belangrijk dat ze blijft gaan en daarom gaan we soms toch samen. Ik weet dat ik een uitzondering ben, maar er kunnen legitieme redenen zijn waarom men er toch voor kiest om samen te gaan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:03
Cobb schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Mijn vrouw heeft PTSS en durft niet alleen de supermarkt in. Het is wel belangrijk dat ze blijft gaan en daarom gaan we soms toch samen. Ik weet dat ik een uitzondering ben, maar er kunnen legitieme redenen zijn waarom men er toch voor kiest om samen te gaan.
Daar kan ik mij wat bij voorstellen. Maar ik vermoed dat jij er dan ook wel net iets anders bij loopt dan de mensen waar ik op doel. :)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:44

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend kon ik pas bellen voor een " Lansingerland goes Coronatest" wat dus resulteerde in een afspraak voor aankomende vrijdag. Eerder was er geen plek, daarnaast waren de dichtstbijzijnde straten ook geheel vol en mogen we dus ook vliegtuigen gaan spotten. Het voelt bijna als een uitje :+

STRAVA

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
We hadden een aantal dingen nodig van Ikea (o.a. vanwege opgroeiende kinderen). Bezorgkosten zijn maar 2,99 dus mooi een aantal dingen kunnen combineren. Voor ons letterlijk goedkoper dan de benzine die je anders kwijt bent.

Maar blijkbaar loopt het daar storm joh, ik kon dagenlang de bestelling niet plaatsen. Ik heb diverse postcodes hier uit de regio geprobeerd, werkte allemaal niet. Behalve 1 stad 30 km verderop, maar daar wist ik niemand te wonen en het mocht geen afhaallocatie zijn. Paar keer per dag proberen en uiteindelijk is het zaterdagmiddag gelukt. Levering: over een maand. Net probeer ik het weer als check, maar zit alweer vol. Zal wel een cap op de levertijd zitten. (Ik lees net dat ze ook een capaciteits-limiet hebben bij PostNL)

[Voor 3% gewijzigd door Kees_B op 18-01-2021 14:23]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• bug53
  • Niet online
bij een andere woonwinkel / discounter hadden we afgelopen zaterdag andere ervaring. Zaterdag besteld, werd aangeven dat het 5 dagen zou duren. Binnen uur gebeld, je mag het op komen halen. Ging op de bouwmarkt manier, dus verder zonder contact(betaling was vooraf) . Dozen werden in deuropening neergezet en konden daar opgepakt worden.
Ik vond het prima dat het zo kon , wij blij, winkel omzet ( landelijke keten die je vooral in koopcentra buiten de stad/op meubelboulevards vindt), maar volgens mij mocht de winkel dit officieel niet zo doen.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.nu.nl/tech/61...-straat-door-datalek.html
De privégegevens van 16.000 aanhangers van actiegroep Viruswaarheid waren inzichtelijk door een datalek, zo meldt de Volkskrant maandag.
Oh nose, wie had dat verwacht ;w

[Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 18-01-2021 17:33]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 11:26

steveman

Comfortabel ten onder

bug53 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:54:
bij een andere woonwinkel / discounter hadden we afgelopen zaterdag andere ervaring. Zaterdag besteld, werd aangeven dat het 5 dagen zou duren. Binnen uur gebeld, je mag het op komen halen. Ging op de bouwmarkt manier, dus verder zonder contact(betaling was vooraf) . Dozen werden in deuropening neergezet en konden daar opgepakt worden.
Ik vond het prima dat het zo kon , wij blij, winkel omzet ( landelijke keten die je vooral in koopcentra buiten de stad/op meubelboulevards vindt), maar volgens mij mocht de winkel dit officieel niet zo doen.
Dat is dan toch gewoon "bestelling ophalen" ? Dacht dat dit juist wel mocht nu.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Kan er iemand een boze brief naar alle 16,000 sturen, net zoals ze zelf de huisartsen stalken en bedreigden?

En een oud SIM-kaartje in de envelop plakken :+

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 18-01-2021 17:53]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Mel33
Is al dat sluiten en beperken nou niet precies wat het tegenovergestelde teweeg brengt?.
Het lijkt allemaal drukker te zijn met mensen bij de winkels en gehaaster te gaan, waardoor er gewoon meer verspreiding mogelijk is, heb ik het idee ervan.
gambieter schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Kan er iemand een boze brief naar alle 16,000 sturen, net zoals ze zelf de huisartsen stalken en bedreigden?

En een oud SIM-kaartje in de envelop plakken :+
Nee nieuw simkaartje met 5g lijkt me beter haha

Edit Okok grap gaat mank want het moet een telefoon zijn met 5g

[Voor 45% gewijzigd door Mel33 op 18-01-2021 22:36]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gejatte grap: 'GGZ organisaties hebben aangegeven toch vier nieuwe namen in de lijst te hebben gevonden' :+

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 25-01 22:53
bug53 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:54:
Leen Bakker? Nee, volgens mij is dat inderdaad niet de bedoeling

[Voor 9% gewijzigd door Cobb op 19-01-2021 00:11]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 11:15
Kees_B schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:21:
We hadden een aantal dingen nodig van Ikea (o.a. vanwege opgroeiende kinderen). Bezorgkosten zijn maar 2,99 dus mooi een aantal dingen kunnen combineren. Voor ons letterlijk goedkoper dan de benzine die je anders kwijt bent.

Maar blijkbaar loopt het daar storm joh, ik kon dagenlang de bestelling niet plaatsen. Ik heb diverse postcodes hier uit de regio geprobeerd, werkte allemaal niet. Behalve 1 stad 30 km verderop, maar daar wist ik niemand te wonen en het mocht geen afhaallocatie zijn. Paar keer per dag proberen en uiteindelijk is het zaterdagmiddag gelukt. Levering: over een maand. Net probeer ik het weer als check, maar zit alweer vol. Zal wel een cap op de levertijd zitten. (Ik lees net dat ze ook een capaciteits-limiet hebben bij PostNL)
Soms helpt het bij IKEA het eerste deel op een andere postcode te doen.

In ieder geval zat er een tijdje terug, november een bug in het systeem als 1 van de >1 artikelen niet bezorgd kon worden, kon je ook niet afhalen.
Postcode aan andere kant vh land kiezenwaar wel bezorgd kon worden, kon ik het direct hier dichtbij afhalen :').
Ging wel om iets waarvan de verzendkosten het hoge tarief hadden.. 40 euro of zo

[Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 19-01-2021 00:37]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• bug53
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Leen Bakker? Nee, volgens mij is dat inderdaad niet de bedoeling
heb de naam bewust weggelaten :)

edit: het gaat om de kwantum, ze hebben het volgende op hun site staan:
Onze winkels zijn gesloten voor winkelen. Vooraf bestelde artikelen kunnen na ontvangst van het afhaalbericht afgehaald worden op maandag t/m zaterdag tussen 10u – 16u. Bekijk hier informatie omtrent jouw winkel.

[Voor 40% gewijzigd door bug53 op 19-01-2021 10:24]

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:13
Net in Amsterdam de sneltest (spironose) gekregen, volgens mij kon iedereen die doen middels opt-in. Volgens het personeel was een negatief 100% betrouwbaar en bij een positief gingen ze alsnog met de wattenstaaf aan de gang.

• YakuzA

YakuzA

bug53 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:37:
[...]

heb de naam bewust weggelaten :)

edit: het gaat om de kwantum, ze hebben het volgende op hun site staan:

[...]
Kwantum valt gewoon onder bouwmarkt, dus dat zit nog binnen de regels.

PSN

• bug53
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:
[...]

ok op die manier. als ik hun assortiment bekijk dan heeft dat meer overlap met ikea dan een bouwmarkt. Gun ze de omzet van harte , maar kan me voorstellen dat het conculega's met vrijwel hetzelfde assortiment die niet onder bouwmarkt vallen toch een beetje steekt.

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:30
YakuzA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Lijkt me bijzonder sterk dat Kwantum een SBI-code voor bouwmarkten heeft. Lijkt me eerder dat ze de regels ontlopen, zoals meer winkels doen, die denken dat ze de regels in hun voordeel om kunnen buigen.

• YakuzA

YakuzA

lateef schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Lijkt me bijzonder sterk dat Kwantum een SBI-code voor bouwmarkten heeft. Lijkt me eerder dat ze de regels ontlopen, zoals meer winkels doen, die denken dat ze de regels in hun voordeel om kunnen buigen.
Zie idd dat de Intratuin ook open is voor afhalen blijkbaar, zullen idd wel wat partijen wat afspraken hebben gemaakt oid?
(kwantum is idd minder bouwmarkt dan het in mijn beleving was zie ik in het assortiment)

[Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2021 12:27]

PSN

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:30
YakuzA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Zie idd dat de Intratuin ook open is voor afhalen blijkbaar, zullen idd wel wat partijen wat afspraken hebben gemaakt oid?
Nee hoor, zijn gewoon een hoop winkels die hun eigen belang voorrang geven en zich niet aan de regels houden.

Bij een cameranu bijvoorbeeld krijg je een pop-up dat de winkels geopend zijn voor afhalen en verwijzen ze zelfs naar de regels van de Rijksoverheid, waar ze duidelijk niet aan voldoen. Die hebben gewoon schijt en verdraaien de regels in hun eigen voordeel.
Pagina: 1 ... 107 ... 118 Laatste

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True