Het voorkomen dat mensen te veel bij elkaar gaan zitten of de deur uit gaan voor feestjes. Als de brave mensen binnen blijven kan je al snel uittekenen dat wanneer iemand op pad gaat die dus ergens een feestje wil gaan vieren. Maakt het handhaven een stuk makkelijker, gewoon die ene fietser of automobilist volgen.Metro2002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:53:
Deze reactie is natuurlijk een contradictio in terminis eerste klas.
Als bijna iedereen thuis zit en het weinig mensen raakt heeft de maatregel dus geen enkele zin. Wel beperk je mensen die wél met een reden 's avonds de deur uitgaan voor... wat?
Ik heb zelf alleen totaal geen zicht op hoe groot dat probleem daadwerkelijk is en ik vraag mij dan ook sterk af of het zwaartepunt niet gewoon overdag ligt.
Normaal wel inderdaad, maar sinds corona is uitgebroken het aantal verkoudheden bij ons flink gedaald. Met zowel mama in onderwijs als koter op school was het voorheen inderdaad schering en inslag qua snotteren.Kinderen zijn volgens mij juist superspreaders. Iedereen die ik ken die kinderen heeft gekregen is om de haverklap verkouden, grieperig etc.
Ik kan het openen van scholen (heel veel risico) dan ook totaal niet rijmen met een avondklok (bijna nul risico)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8