Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Op zich natuurlijk wel dubbel. Als ik wat bij de Praxis bestel, kan ik het over een aantal uur ophalen in een vooraf gereserveerd tijdslot. Een andere winkel zoals intratuin mag zoiets dan niet.lateef schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Nee hoor, zijn gewoon een hoop winkels die hun eigen belang voorrang geven en zich niet aan de regels houden.
Bij een cameranu bijvoorbeeld krijg je een pop-up dat de winkels geopend zijn voor afhalen en verwijzen ze zelfs naar de regels van de Rijksoverheid, waar ze duidelijk niet aan voldoen. Die hebben gewoon schijt en verdraaien de regels in hun eigen voordeel.
Er kunnen 3 dingen gebeuren.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:40:
"Kabinet bereidt avondklok voor"
https://nos.nl/artikel/23...ddag-persconferentie.html
Het lijkt dan toch te gaan gebeuren, tot 9 februari in ieder geval.
Daling versnelt komende dagen/weken: Komt doordat feestdagen effect compleet verdwenen is.
Daling versnelt komende dagen/weken: Komt door avondklok.
Of een combinatie van bovenstaande.
Daling vertraagt: Mensen gaan in z'n geheel schijt krijgen aan de regels en daar gaat je draagvlak....
Draagvlak wat je kwijtraakt, krijg je niet snel terug.
Ben heel benieuwd
En daarnaast ben ik ook mantelzorger voor m'n vader die in een verzorgingstehuis zit.....
Het is mij echt onduidelijk wat ze nou met die avondklok willen bereiken.
Op straat zie ik s'avonds voornamelijk mensen die een wandelingetje maken met de hond of joggen. Dat moeten ze dan overdag doen als het drukker op straat is...
"man is not truly one, but truly two,"
Tja, er moet natuurlijk ergens een grens getrokken worden. Een doe-het-zelf-zaak heeft ook nog soort van essentieel belang, wanneer er echt iets gerepareerd moet worden aan huis. Die noodzaak is bij een tuincentrum aanmerkelijk kleiner.Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:44:
[...]
Op zich natuurlijk wel dubbel. Als ik wat bij de Praxis bestel, kan ik het over een aantal uur ophalen in een vooraf gereserveerd tijdslot. Een andere winkel zoals intratuin mag zoiets dan niet.
Opsturen is toch want onhandiger in het geval van een intratuin.
Denk dat je het niet zo zwart wit moet bekijken. Die joggende/wandelende eenling gaat nooit een probleem worden. Ook niet bij een avondklok.mr_petit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:23:
Ja, ik moet dus voor mezelf een verklaring gaan maken dat ik naar m'n bedrijfsgebouw ga vanwege de avondklok?
En daarnaast ben ik ook mantelzorger voor m'n vader die in een verzorgingstehuis zit.....
Het is mij echt onduidelijk wat ze nou met die avondklok willen bereiken.
Op straat zie ik s'avonds voornamelijk mensen die een wandelingetje maken met de hond of joggen. Dat moeten ze dan overdag doen als het drukker op straat is...
Als jij naar je bedrijfsgebouw gaat ben je dus voor je werk bezig, net als mantelzorg mag dat gewoon.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dit inderdaad. Regels maak je niet om puur te handhaven (zoals ze dat in de US wel doen want 'the law is the law" al komen ze er daar ook steeds meer op terug in linksere rijkere staten). Regels maak je om te kunnen ingrijpen/handhaven/vervolgen indien dat maatschappelijk gewenst is.Franko P. schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:10:
[...]
Denk dat je het niet zo zwart wit moet bekijken. Die joggende/wandelende eenling gaat nooit een probleem worden. Ook niet bij een avondklok.
Als jij naar je bedrijfsgebouw gaat ben je dus voor je werk bezig, net als mantelzorg mag dat gewoon.
Ligt daar willekeur op je loer? Jazeker. maar ik ken geen beter alternatief.
Zie ook de rechters die de aantekening (strafblad) voor het niet helemaal 150cm afstand houden ook niet wilden bevestigen. Die stomme maatregeli s dan ook gelukkig afgeschaft (met een beetje hulp van Ferd "J&V' Grapperhaus natuurlijk).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar ik moet wel voor mezelf een soort van verklaring? opmaken.Franko P. schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:10:
[...]
Als jij naar je bedrijfsgebouw gaat ben je dus voor je werk bezig
Onduidelijk wat daar in moet komen te staan. Laat staan een 'mantelzorgverklaring"
Ik kan me ook niet voorstellen dat het rijk dit allemaal op een rijtje gaat krijgen voordat die avondklok ingaat.
Ik hoorde op de radio dat er al een run was op 'leenhonden' en gebruikte thuisbezorgjassen

Dat vraag ik me af. Want als dat het geval was, dan hadden ze wel een samenscholingsverbod en visiteverbod ingesteld. Een avondklok is een middel om iedereen van de straat te krijgen, dus ook eenlingen.franssie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Regels maak je om te kunnen ingrijpen/handhaven/vervolgen indien dat maatschappelijk gewenst is.
[ Voor 41% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2021 18:29 ]
Volgens de NOS komt morgen (na de persconferentie) een "modelformulier" op Rijksoverheid online.mr_petit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Maar ik moet wel voor mezelf een soort van verklaring? opmaken.
Onduidelijk wat daar in moet komen te staan. Laat staan een 'mantelzorgverklaring"
Ik kan me ook niet voorstellen dat het rijk dit allemaal op een rijtje gaat krijgen voordat die avondklok ingaat.
En als je die invult/laat invullen zou het voldoende moeten zijn.
Alleen met een werkgeversverklaring waarmee je kunt aantonen dat je op straat bent vanwege reisbeweging tussen werk en huis, zou je je 's avonds op straat mogen vertonen. Er komen modelverklaringen op rijksoverheid.nl die een werkgever kan invullen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 19-01-2021 18:28 ]
Ik denk dat als jij iets van een bewijs bij je hebt dat je in dat pand een deel gebruikt (huurcontract, VVE rekening oid) dan zal dat snel voldoende zijn mits je op de route tussen je huis en daar zit.mr_petit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Maar ik moet wel voor mezelf een soort van verklaring? opmaken.
Onduidelijk wat daar in moet komen te staan.
Ik zou dat wel bij me hebben (heb ik ook wel eens nodig gehad om thuis te komen pre-corona bij een grote afzetting, om aan te tonen dat ik in echt mijn straat woon en geen sluip/ramp toerist was, dat was gewoon mijn groene kaart waar het adres op staat).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat heb ik niet want het is een eigen pand (staat overigens op naam van m'n vader dus dat is dan ook nog een probleem)franssie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:26:
[...]
Ik denk dat als jij iets van een bewijs bij je hebt dat je in dat pand een deel gebruikt
Moet ik dan een kadestraal uittreksel meenemen?

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2021 18:29 ]
Dat denk ik dus ook. Lijkt me sterk dat een agent iedereen die hij of zij tegen komt op straat aan gaat houden om te vragen waar die persoon vandaan komt of naar toe gaat.franssie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Dit inderdaad. Regels maak je niet om puur te handhaven (zoals ze dat in de US wel doen want 'the law is the law" al komen ze er daar ook steeds meer op terug in linksere rijkere staten). Regels maak je om te kunnen ingrijpen/handhaven/vervolgen indien dat maatschappelijk gewenst is.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Nee - gewoon de WOZ beschikking, die moet je toch opzoeken voor je aangifte over 2020 dus hup!mr_petit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:28:
[...]
Dat heb ik niet want het is een eigen pand (staat overigens op naam van m'n vader dus dat is dan ook nog een probleem)
Moet ik dan een kadestraal uittreksel meenemen?
edit: je wijziging dat ie op naam van je vader staat is weliets lastiger, als je dezelfde achternaam hebt lijkt mij dat dat wel werkt, tenzij je een tank lachgas en een PA in je auto hebt liggen)
[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 19-01-2021 18:33 ]
Een wat?!?
[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2021 18:37 ]
Anoniem: 58485
Voor m'n vriendin gelde hetzelfde; haar ongesteldheid viel gelijk met verschijnselen van covid. Wist het meteen al; griep met hoofdpijn braken etc. Ze had het wel zwaar maar ze is sinds gisteren een stuk beter.
We hebben beide onze "infectie" ook gemeld bij een gezondheidsorganisatie, compleet NAW gegevens mee moeten geven ook. Hele instructielijst gekregen met wat wel en niet kan binnenshuis, dingen niet meer samen gebruiken, goed schoonmaken en houden etc. Anders blijft het aan de gang.
Sorry, jargon. Public Adress (geluidssysteem) - een personal assistant weet ik niet, dat gaan we morgen horen.
De enige wegblokkades die ik gezien heb waren die van BE aan het begin om buitenlanders uit hun land te weren. Die ze overigens snel ophieven zodat de Belgen wel de Nederlandse winkels en terrassen konden bevolken.
Ik weet wel wat een PA Systeem is (dus met die toevoeging, zonder is het mij onbekend) maar ik snap de connectie niet.franssie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Sorry, jargon. Public Adress (geluidssysteem) - een personal assistant weet ik niet, dat gaan we morgen horen.
Waarom zou ik daarmee rondrijden?
[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2021 18:42 ]
In combinatie met de door mij genoemde tank lachgas? (of heb je die standaard wel in je wagen).mr_petit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:40:
[...]
Ik weet wel wat een PA Systeem is maar ik snap de connectie niet.
Waarom zou ik daarmee rondrijden?
dat ruikt naar een feestje - en daar is juist een mogelijke avondklok tegen gericht.
Dat vind ik minder vreemd; volgens mij een bekende manier om veel vermogen uit je motor te halenfranssie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:42:
[...]
(of heb je die standaard wel in je wagen).
Maar goed, PA kan voor mij alles betekenen. PA systeem niet.
[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2021 18:45 ]
Dan zou ik die toch maar even thuis laten ;-)mr_petit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:43:
[...]
Dat vind ik minder vreemd; een bekende manier om veel vermogen uit je motor te halen
Sowieso valt een dukes of hazzard General Lee na de bestorming van het Capitool best wel op denk ik
Yep. Ik laat vaak 's avonds de hond nog uit... al schijnt dat nog wel te mogen?Sorcerer8472 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:27:
Het is vooral irritant dat deze maatregelen eigenlijk bedoeld zijn om bezoek in te perken maar dat je daarmee ook gezond wandelgedrag beïnvloedt. Gezond voor het lichaam en gezond voor de geest.
Maar eerlijk is eerlijk, ik doe het ook voor mezelf. Dus ik loop een behoorlijk stuk door. Blijkbaar moet ik mij daar dan straks raar bij voelen ofzo? Ik bedoel, ik kom bij niemand op bezoek... ik hou afstand tot mensen. Maar mijn wandelingetje heb ik wel nodig. Qua sport doe ik verder niks.
Enige echt irritante momenteel is mijn werk... ben een programmeur, maar wordt op de zaak verwacht

In het nieuwe pand (we zijn verhuisd) hebben we heel slecht werkend internet (4G, omdat de glasvezel er niet ligt) en ik heb een aantal collega's die per se op de zaak willen zitten en het dus vervelend vinden als de boel ergens anders staat. Zit mij nu in allerlei bochten te wringen dat ik mijn werk maar 1 keer per week ofzo ga syncen ter plaatse en de rest van de week thuiswerk.
Echt wat een timing... kan al 10 jaar thuiswerken en dan midden in een pandemie verhuizen we naar een nieuw pand dat slecht bereikbaar is

Ik weet het niet meer hoor.
Ze vinden waarschijnlijk dat ik niet moet zeuren omdat ik 39 ben en verder gezond. Maar ik heb mij in tijden niet meer zo gefrustreerd over mijn werk gevoeld. Pffff.
PS
Ondanks mijn soms kritische uitlatingen over de maatregelen en vaccins, vind ik thuiswerken wel iets dat je vrij makkelijk kan doen zonder dat het de boel ernstig verstoort. Bovendien probeer ik mijn werk ook te combineren met mijn gezin, waaronder een kind van 4 dat niet naar school kan momenteel.
[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 20-01-2021 09:36 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Anoniem: 91634
Dit doet mij denken aan mijn schooltijd. We hadden daar een docent waarbij men zich heel slecht aan de regels hield.
Als oplossing van dit probleem bedacht deze leraar elke keer een nieuwe regel met de hoop dat dit wel ging werken.
Op een gegeven moment had die leraar zoveel regels dat die willekeurige scholieren straf kon geven zonder dat die gene wist welke regel die had overtreden.
Ook hadden wij een docent waar wel veel mocht. Echter had hij maar 10 regels die zeer streng werden gehandhaafd, ongeacht of je een fijne leerling was of niet. Zelfs de docenten moesten aan zijn regels houden.
Niemand haalde bij deze docent het in zijn hoofd om de regels te overtreden.
Jammer dat zulke mensen niet in de politiek zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 20-01-2021 11:04 ]
[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 11:41 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Zeker als hij tot 4.30 is, dat is de tijd dat de gemiddelde student in het weekend nog niet klaar met feesten is.
Als er een avondklok komt, lijkt mij 21.30 start (mensen die wandelen/hardlopen met kleine kids) tot 7.30 minimaal een goede start.
Nu lijkt me het steeds meer dat de maatregelen niet op de doelgroep passen.
Juist bij iemand langs gaan kan je ook makkelijk op andere tijdstippen, het feestjes moet je aanpakken. Waarom een avondklok en geen fors hogere boetes (500+ EUR)
Omdat het probleem niet zit in de regelgeving maar in de handhaving en uitvoering. Je kan heel veel willen maar als je het persoon niet hebt om het te handhaven en / of uit te voeren is het snel klaar.Maeslant schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:32:
Juist bij iemand langs gaan kan je ook makkelijk op andere tijdstippen, het feestjes moet je aanpakken. Waarom een avondklok en geen fors hogere boetes (500+ EUR)
Een avondklok is "makkelijk" vergeleken met andere maatregelen.
Als we wereldwijd in maart een avondklok hadden gehad van anderhalve maand ofzo met zeer ingrijpende test-trace protocollen, dan waren we nu waarschijnlijk al voor een groot deel virusvrij geweest. Hopelijk is het inderdaad "beter voorkomen dan genezen" de volgende keer.
Men zegt trouwens ook dat de avondklok het R-getal maar met 8-12% oid zou verlagen. Dat vind ik vrij weinig voor zo'n ingrijpende maatregel.
Daar inziens gaat het dus mis. Ik zag hier ook voorheen groepen jongeren alcohol nuttigen voor ingang van supermarkt. Politie doet niks gezien geen zin heeft om confrontatie aan te gaan met zo groep, maar bekeurd wel even een onschuldige burger die avonds zijn vuil buiten zet omdat voor die agent een makkelijke doelwit is om even te bekeuren.xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:48:
[...]
Omdat het probleem niet zit in de regelgeving maar in de handhaving en uitvoering. Je kan heel veel willen maar als je het persoon niet hebt om het te handhaven en / of uit te voeren is het snel klaar.
Ik ben het ook echt wel met je eens, maar ik denk dat wat je zegt precies het knelpunt raakt.Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:48:
@Maeslant welkom in de wereld waar de goeden lijden onder de kwaden
Een avondklok is "makkelijk" vergeleken met andere maatregelen.
Als we wereldwijd in maart een avondklok hadden gehad van anderhalve maand ofzo met zeer ingrijpende test-trace protocollen, dan waren we nu waarschijnlijk al voor een groot deel virusvrij geweest. Hopelijk is het inderdaad "beter voorkomen dan genezen" de volgende keer.
Men zegt trouwens ook dat de avondklok het R-getal maar met 8-12% oid zou verlagen. Dat vind ik vrij weinig voor zo'n ingrijpende maatregel.
Wij moeten meer en makkelijker testen, sneller vaccineren. Maar daar valt niemand over, dus gaan we andere maatregelen verzinnen die veel minder effectief zijn.
Het afgelopen jaar mocht Hugo en zijn team nog leunen op dat ze het allemaal niet wisten, maar sinds de vaccinatie campagne zo een triest debacle is, kunnen ze dit haast niet maken. Het draagvlak was veel hoger geweest als er 24/7 keihard gewerkt was aan vaccineren, en dat dit nog nodig mocht zijn.
(Ik bedoel met name dat wij niet klaar waren om te vaccineren nadat het al een half jaar bekend was dat we gingen vaccineren.)
Anoniem: 1279036
Idee is dat beide gezinnen vertrekken uit hun huis met de ramen open of ventilatie op max , dus lekker ventileren tijdens de reistijd. Je elkaar niet ziet, behalve evt in een flits vanuit de auto. Boodschappen neem je mee van huis dus ter plaatse ben je alleen binnen of buiten aan de wandel met je eigen gezin.
Lijkt mij regel proof en ook niet de randjes opzoeken, maar mogelijk dat de 'puristen' hier anders over denken .
Dit ook uit niet egoïstisch perspectief overigens, door bijvoorbeeld een gezin uit de stad een weekendverblijf te gunnen in een ruimer verblijf in landelijke omgeving.
Het zou mooi zijn als vanuit de overheid ook wat meer aandacht uit zal gaan naar corona proof dingen die juist kunnen in de plaats van alles te verbieden.
De overheid is geen feestcommissie. Als jij coronaproof leuke dingen wilt doen dan kun je die activiteiten best zelf verzinnen.Anoniem: 91634 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:11:
Ik kan dat soort alleen maar toe juigen.
Het zou mooi zijn als vanuit de overheid ook wat meer aandacht uit zal gaan naar corona proof dingen die juist kunnen in de plaats van alles te verbieden.
Met welke vaccins?Maeslant schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Ik ben het ook echt wel met je eens, maar ik denk dat wat je zegt precies het knelpunt raakt.
Wij moeten meer en makkelijker testen, sneller vaccineren.
Van 130 naar 100 km/uur op de snelweg vonden ze ook een goed idee, terwijl het resultaat een druppel op een gloeiende plaat is. 50 varkensboeren uitkopen had meer nut gehad en was een stuk goedkoper geweest.Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:48:
[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 13:22 ]
Tja, de grote belangen moeten zo min mogelijk worden geschaad. Grote megastallen worden voorgetrokken, ten koste van kleine boeren. Die laatste worden door de megaboeren voor hun kar gespannen.Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:21:
[...]
Van 130 naar 100 km/uur op de snelweg vonden ze ook een goed idee, terwijl het resultaat een druppel op een gloeiende plaat is. 50 varkensboeren uitkopen had meer nut gehad en was een stuk goedkoper geweest.
Misinformatie (daar reken ik symboolpolitiek ook toe), de verkeerde dingen aanpakken, het hoort bij dit kabinet. Inclusief bezuinigen op de zorg (met als gevolg nu zeer hoge druk op de zorg), en bezuinigingen op politie (ondanks VVD-beloftes).
Rondom de covid-situatie zou het best kunnen dat dit een belangrijke stap nu is en toch nodig is, ik vind dat onmogelijk inschatten. Echter, dat goedwillenden hierdoor extra hard getroffen worden is een feit. Ook dat mensen die het financieel minder breed hebben vaak zwaarder getroffen worden is een feit (vaak kleinere appartementjes e.d.).
Inmiddels duurt dit al een jaar en vind ik ook dat het intussen niet meer in verhouding is. Ik hoop ook dat dit een erg duidelijke les is dat je op bepaalde dingen niet moet willen bezuinigen en dat de zorg toch echt weer meer budget gaat krijgen. Zelfde geldt voor handhaving, waarbij de politie wordt uitgedund en vervangen door boa's die veel minder opleiding hebben gehad en o.a. meestal geen wapens mogen dragen.
Begin een beetje gaar te worden met dat "doortastend optreden een jaar nadat het nuttig was"
Lees het allemaal vanavond wel terug op mijn gemak.
Oja en mocht zo'n avondklok nodig zijn om iedereen onder de 40 binnen te houden dan koppelen ze er maar een leeftijd aan. Kan me die verontwaardigde reacties nog herinneren van mensen met kinderen die tot thuiswerken gedwongen werden omdat de scholen dichtmoesten.
7:30 zit half (niet thuis)werkend NL al in de auto.. Dat lijkt me echt bijzonder onhandig... Nu krijgen die mensen natuurlijk wel ontheffing, maar dat is dan niet te controleren... Dan kun je beter zeggen 5:00 (max).. Alles wat voor 5:00 op straat is is wel te controleren (want dat zullen er niet zoveel zijn)...Maeslant schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:32:
Wat ik erg mis met de avondklok, is dat je denk ik de verkeerde mensen raakt.
Zeker als hij tot 4.30 is, dat is de tijd dat de gemiddelde student in het weekend nog niet klaar met feesten is.
Als er een avondklok komt, lijkt mij 21.30 start (mensen die wandelen/hardlopen met kleine kids) tot 7.30 minimaal een goede start.
Nu lijkt me het steeds meer dat de maatregelen niet op de doelgroep passen.
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2021 13:51 ]
Is altijd zo.Napo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:04:
Een persco om aan te kondigen dat ze met de tweede kamer gaan overleggen?
Ik vermoed dat je niet mag zeggen dat je naar je zieke oma gaat als dat niet blijkt te kloppen, bv omdat ze al dood is...MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:05:
Hoe kun je nou een door jezelf gefabriceerde verklaring valsificeren?
Maar erg duidelijk geformuleerd is het niet...
Lolxzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:03:
[...]
Ik zou daar mee oppassen; toen Duitsland geen besmettingen had deed Duitsland het heel goed; toen Zweden en nu Denemarken... ik denk dat elk land alles doet wat ze moeten doen.

Duitsland doet het toch ook gewoon mega goed.
Wel even corrigeren naar het aantal inwoners
Op dit moment strafbaar bezig.. oei oei
[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 20-01-2021 14:08 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
😆 - Denk ook eens om ;)
Haha grappig.lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
Het is écht niet eerlijk dat mensen hun hond mogen uitlaten. Wat is dat voor onzin. Die mensen kunnen dat toch ook voor 20:30 doen? Wat is daarin het verschil? Zijn er honden die je alleen na 20:30 mag uitlaten? Kunnen mensen met een hond per definitie niet meer plannen?
Je hebt zeker zelf nooit een hond gehad? Dat beest moet gewoon af en toe, meestal wat laat je die later op de avond uit omdat anders de tijd tussen die uitlaatbeurt en die de volgende ochtend te lang is.lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
Het is écht niet eerlijk dat mensen hun hond mogen uitlaten. Wat is dat voor onzin. Die mensen kunnen dat toch ook voor 20:30 doen? Wat is daarin het verschil? Zijn er honden die je alleen na 20:30 mag uitlaten? Kunnen mensen met een hond per definitie niet meer plannen?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Een hond kan je trainen. Vreemd concept misschien?Moi_in_actie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Je hebt zeker zelf nooit een hond gehad? Dat beest moet gewoon af en toe, meestal wat laat je die later op de avond uit omdat anders de tijd tussen die uitlaatbeurt en die de volgende ochtend te lang is.
Werkgeversverklaring ;-)President schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:08:
Ik ben benieuwd hoe de supermarkten ervoor gaan zorgen dat hun personeel op tijd thuis is...
Zitten er toch nog voordelen aan de extra maatregelsSt@m schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
Ohjee, ik zal mijn schoonouders beneden wegsturen.. In ieder geval 1.
Op dit moment strafbaar bezig.. oei oei
Jij mag vanaf nu na 20.30 niet meer naar de wc tot de volgende ochtend. Eens kijken hoe dat gaatlasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:

(en dan te bedenken dat een pup soms elk uur tot anderhalf uur naar buiten moet, ook in de nacht)
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:10 ]
Ik kan tegen jou ook zeggen, "Moet je nu naar het toilet? Had je dat niet twee uur eerder kunnen plannen?"lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
[ Voor 37% gewijzigd door Morrar op 20-01-2021 14:10 ]
In 2 dagen?ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Een hond kan je trainen. Vreemd concept misschien?
Personeel krijgt vanuit werkgever toch een verklaring waaruit blijkt dat ze op weg zijn van werk naar huis, lijkt me?President schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:08:
Ik ben benieuwd hoe de supermarkten ervoor gaan zorgen dat hun personeel op tijd thuis is...
Overigens, 1 a 2 keer per week afspreken met vrienden doen wij ook al maanden niet meer. Gewoon niet. De laatste keer was van de zomer.. Ik snap wel dat je dan "last" hebt van de avondklok..
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2021 14:11 ]
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Als je je hond uitlaat, moet je dan ook een zelf geschreven verklaring hebben?
😆 - Denk ook eens om ;)
Veel succes als je een wat oudere hond hebt met wat mankementen, dan mag je soms al blij zijn dat ie nog duidelijk aangeeft dat hij nodig moet, en niet je woonkamer onder piest.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik hoop dat de asiels een goede check doen (doen ze vaak al) om 'avondklokhonden' tegen te gaan.Morrar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:10:
Ik verwacht een run op asielhonden...
Het stadium dat een bepaalde maatregel eerlijk is of zou moeten zijn, zijn we allang voorbij. Willekeur regeert.lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
Als elke supermarkt medewerker straks een werkgeversverklaring krijgt dan lopen alle jongeren hier straks nog mee rond om bij elkaar op bezoek te gaan 'want ik was nog aan het werk'.
Of zal hier echt op staan dat hij/zij op tijdstip 20.15u naar huis ging...?
Onze herder is 14 en heeft zo zijn mankementen, ook dat die er vaker uit moet.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Pak het echte probleem aan, de overtreders !

Ja, uitzonderingen voor mensen in een flatje enzo. Maar goed, het is toch een papieren exercitie.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
jup, ik krijg de mijne eind van de dag of morgen. (Ben veel laat in de avond onderweg)Denman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Personeel krijgt vanuit werkgever toch een verklaring waaruit blijkt dat ze op weg zijn van werk naar huis, lijkt me?
Brug stond open.Denman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Dat lijkt me niet, maar als de afstand tussen werk en huis 15 minuten is, en de persoon is om 23:00 nog buiten, dan zal die wat uit te leggen hebben lijkt me
Geen hond, neem ik aan?lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Goed als ik dat van tevoren weet ga ik mijn eetpatroon daarop aanpassen. Dan zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet meer naar de WC hoef.
Dat kan je toch ook met die hond doen. Maak je dat beest om 19:00 maar moe dat het geen zin meer heeft om te lopen.
Vooral dit gaan doen en niet het echte probleem aanpakken, de overtreders.lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Goed als ik dat van tevoren weet ga ik mijn eetpatroon daarop aanpassen. Dan zorg ik er wel voor dat ik 's avonds niet meer naar de WC hoef.
Dat kan je toch ook met die hond doen. Maak je dat beest om 19:00 maar moe dat het geen zin meer heeft om te lopen.
Zucht soms ...
Doe maar lekker in de woonkamer dan! Mensen met een hond kunnen ook corona oplopen. Moeten we niet hebben.pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Hoe moeilijk is het om te beseffen dat je de stoelgang van een dier niet kunt sturen?
En men vertikte het gewoon om verplicht thuiswerken weer in te voeren als regel. Dat draagt volgens mij zeker bij aan het probleem.
Iedereen die ik ken die covid heeft gehad heeft het in werksfeer opgelopen (disclaimer: ik ben n=1, en vermoed dat ik het zelf begin maart heb gehad, wat binnen de vriendensfeer was). Ik vind de statistiek hieromtrent trouwens ook vrij ingewikkeld. De meeste besmettingen vinden thuis plaats, en dat is ook logisch, want daar woont je gezin, en daar zie je wellicht een paar vrienden regelmatig. Dus in zo'n bubbel verspreidt het zich vrij snel in de hele bubbel.
Het probleem is echter dat door dat niet thuiswerken het ook tussen bubbels heen en weer springt. Dat geldt voor alle personen die een keten vormen tussen meerdere bubbels. Raak je besmet door de ene bubbel en steek je de andere bubbel aan dan is jouw R misschien 1 (effectief), maar de persoon die jij dan aansteekt heeft wellicht een R van 4 in een thuissituatie. Wellicht lijken thuisbesmettingen daardoor een grotere rol te spelen dan ze daadwerkelijk doen, en zijn werkbesmettingen een groter probleem juist omdat zij "connecties" leggen tussen mensen die er anders niet zouden zijn geweest.
Wat een avondklok doet is op een heel erg indirecte manier het aantal contacten tussen mensen beperken. Met veel collatoral damage.
Het is alsof je een lekkende waterleiding wil beperken door kussens om het lek heen te binden. Helpt wel een beetje, maar het sijpelt er toch doorheen
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-01-2021 14:14 ]
FreakNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:10:
Niet direct omdat ik het niet zie. Maar als dat inderdaad zo is (dat verhaal van die volle kantoren) is dat wel wat raar...
Overigens, 1 a 2 keer per week afspreken met vrienden doen wij ook al maanden niet meer. Gewoon niet. De laatste keer was van de zomer.. Ik snap wel dat je dan "last" hebt van de avondklok..
laat maar op een krant in de gang poepen. denk in oplossingen , niet in problemen!pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Hoe moeilijk is het om te beseffen dat je de stoelgang van een dier niet kunt sturen?
Gewoon voldoen aan de maatregelen, net als de rest van Nederland.
2,5 uur lang? Misschien als de Canal Parade aan de gang is, maar dat lijkt me in deze omstandigheden onwaarschijnlijk
Tja, de ene supermarkt medewerker is om 20.15u klaar en de ander moet tot 22.15u vakkenvullen...Denman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:
[...]
2,5 uur lang? Misschien als de Canal Parade aan de gang is, maar dat lijkt me in deze omstandigheden onwaarschijnlijk
Dat had gekund wanneer elk land het zelfde in elkaar zit. Dat is niet zo.
Oh ja hoor, als ik nu naar buiten kijk dan is de complete parkeerplaats voor m'n huis leeg.Paprika schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:56:
***members only***
De opritten van mensen voor de deur zijn ook veelal leeg.
Zit ondertussen ook al sinds maart thuis, en kom amper buiten.
Het enige lolletje wat ik de afgelopen maanden nog heb gehad is dat ik 1 á 2 keer per maand op een vrijdag of zaterdag avond even een biertje ga doen met m;n broer bij 1 van ons thuis.
Dit zal ook nog steeds doorgaan, de avondklok zal ik mij weinig van gaan aantrekken om eerlijk te zijn omdat ik al zo weinig buiten kom op het moment.
Weegt ook mee dat mijn broer letterlijk 2 straten verder woont, minder dan 5 minuten lopen.
Nee ik ben er wel klaar mee, en ik heb me tot op heden toe, vaak met tegenzin, altijd aan de regels gehouden.
Dit snap ik ook niet , dat is toch niet getest ? Of wel ?
Misschien, ze gaan het proberen en sowieso alleen maar met een steekproef.LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:15:
Quarantineplicht met controle. Eindelijk, na 10 maanden geregeld.
Wie gaat er controleren dan? Geloof er helemaal niets van.
Nou ja geregeld, ze moeten nu nog gaan beginnen met de wet aan te passen. Dus nog genoeg momenten voor gepolder.LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:15:
Quarantineplicht met controle. Eindelijk, na 10 maanden geregeld.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Jij begrijpt niet helemaal hoe honden in elkaar zitten geloof ik. De meeste honden gaan echt niet binnen, ook niet als ze een luier om hebben. Is dierenbeulerij zelfs, maar jij hebt hoogstwaarschijnlijk geen hond en er ook nooit een gehad.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:
Geen excuus meer: https://www.bol.com/nl/l/hondenluiers/N/34523/
Je bent aan het trollen he? Want je snapt zelf ook wel dat als iemand buiten op straat loopt met hond hij voor niemand een gevaar is.. Daar gaat het om. Niet of je als een autist de regels volgt.ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:
Geen excuus meer: https://www.bol.com/nl/l/hondenluiers/N/34523/
I served in a company of heroes.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als ik buiten wandel ben ik toch ook geen gevaar? Waarom iemand met een hond wel en ik niet?Vuvuzela schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]
Je bent aan het trollen he? Want je snapt zelf ook wel dat als iemand buiten op straat loopt met hond hij voor niemand een gevaar is.. Daar gaat het om. Niet of je als een autist de regels volgt.
Omdat het ethisch ridicuul is om een hond binnen te houden als hij moet. Ik laat jou ook niet verplicht op je bed poepen.lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:18:
[...]
Als ik buiten wandel ben ik toch ook geen gevaar? Waarom iemand met een hond wel en ik niet?
Zucht, jij bent echt vermoeiendlasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:18:
[...]
Als ik buiten wandel ben ik toch ook geen gevaar? Waarom iemand met een hond wel en ik niet?
en dat is exact ook het argument van de wandelaars, tennissers en hardlopers. Maar die zeuren en moeten maar een oplossing vinden door met hun oortje in vragen van klanten afhandelend en een kleuter op hun rug achter een wandelwagen aan te gaan rennen.Vuvuzela schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]
Je bent aan het trollen he? Want je snapt zelf ook wel dat als iemand buiten op straat loopt met hond hij voor niemand een gevaar is.. Daar gaat het om. Niet of je als een autist de regels volgt.
en trouwens had je dit allemaal maar moeten bedenken toen je een hond nam , net als de mensen met kinderen
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 20-01-2021 14:20 ]
Het is ook ethisch ridicuul om mensen te verplichten om 's avonds binnen te blijven.pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Omdat het ethisch ridicuul is om een hond binnen te houden als hij moet. Ik laat jou ook niet verplicht op je bed poepen.
De wandelaar gaat niet naar buiten om te poepen hoop ik. Een noodzakelijke lichaamsfunctie uitoefenen is wat anders dan activiteiten ondernemen die niet per se op die tijd moeten.Anoniem: 1279036 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
en dat is exact ook het argument van de wandelaars, tennissers en hardlopers. Maar die zeuren en moeten maar een oplossing vinden door met hun oortje in vragen van klanten afhandelend en een kleuter op hun rug achter een wandelwagen aan te gaan rennen.
Heb jij een brein? Hoe lastig is het om te begrijpen dat je een dier niet in zijn nest zijn behoefte kan laten doen?
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:21 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Tenzij je de hond gebruikt om makkelijk naar iemand toe te kunnen lopen "met reden". Dus in theorie kun je er misschien misbruik van maken, maar een hond moet gewoon uit, en de meeste honden gaan niet zomaar binnen. Is echt ontzettend zielig voor zo'n beest om ze niet uit te laten. Luiers kennen ze niet dus ze houden het op totdat het van de pijn niet meer kan.Vuvuzela schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]
tha_crazy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]
Oh ja hoor, als ik nu naar buiten kijk dan is de complete parkeerplaats voor m'n huis leeg.
De opritten van mensen voor de deur zijn ook veelal leeg.
Nee ik ben er wel klaar mee, en ik heb me tot op heden toe, vaak met tegenzin, altijd aan de regels gehouden.
Ik kan me voorstellen dat de (jonge) mensen het niet zo veel boeit, en samen komen in huizen. Met een avondklok voorkom je dat óf ze blijven gewoon slapen.Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:13:
Wat een avondklok doet is op een heel erg indirecte manier het aantal contacten tussen mensen beperken. Met veel collatoral damage.
Ik zie verder ook niet erg wat er tussen 20:30 en 4:30 meer gebeurt, behalve een blokje om, wat helpt om het aantal besmettingen terug te dringen. Het voelt voor mij als een behoorlijke beperking: de goeien moeten onder de kwaden lijden.
Werkgevers aanpakken die mensen verplicht op kantoor laten komen terwijl dat niet hoeft lijkt me zinvoller.
Dit topic is gesloten.
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?