Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.313 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Het is ook ethisch ridicuul om mensen te verplichten om 's avonds binnen te blijven.
Dat heeft weinig te maken met het feit dat je een hond niet kan dwingen iets binnen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08

The.Terminator

Un boer met bier

Volgens mij gaf ik dat al eerder aan, een herder van 14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:
[...]

De wandelaar gaat niet naar buiten om te poepen hoop ik. Een noodzakelijke lichaamsfunctie uitoefenen is wat anders dan activiteiten ondernemen die niet per se op die tijd moeten.

[...]

Heb jij een brein? Hoe lastig is het om te begrijpen dat je een dier niet in zijn nest zijn behoefte kan laten doen?
ik was ook niet echt serieus , en van mij mogen alle honden naar buiten. had alleen graag gewild dat daarnaast mensen die daar lichamelijk en geestelijk van opknappen dat ook in hun uppie zouden mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Tenzij je de hond gebruikt om makkelijk naar iemand toe te kunnen lopen "met reden". Dus in theorie kun je er misschien misbruik van maken, maar een hond moet gewoon uit, en de meeste honden gaan niet zomaar binnen. Is echt ontzettend zielig voor zo'n beest om ze niet uit te laten. Luiers kennen ze niet dus ze houden het op totdat het van de pijn niet meer kan.
Nou ja, wat ik wel een probleem vind is dat er opeens veel vraag is naar 'leenhonden' en veel honden zijn aangeschaft in deze tijd..,.

Deels omdat mensen nu de tijd hebben voor zo'n dier (vooral prettig bij een pup of de gewenningsperiode) maar een deel omdat mensen weer asociaal vooral aan zichzelf denken (waar de honden uiteindelijk weer de dupe van zijn). Dat is dus wel misbruik maken van ook,,,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Maar echt, als er hier iemand opnames kan maken van volle kantoorruimten ergens, doe dat ajb. De meeste kranten hebben manieren om anoniem via Telegram, mail, etc. materiaal aan te leveren en gaan daar ook echt netjes mee om.

Gewoon doen. Kan meer impact hebben dan je denkt. Zelfde geldt voor screenshots van werkmail waarin mensen worden gedwongen om toch te werken. Zorg dat niemand jou wat kan maken qua zichtbaarheid afzender en stuur het naar kranten door.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 1279036 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
[...]

ik was ook niet echt serieus , en van mij mogen alle honden naar buiten. had alleen graag gewild dat daarnaast mensen die daar lichamelijk en geestelijk van opknappen dat ook in hun uppie zouden mogen
Dat had ik ook liever gezien, uberhaupt dat we ons beter aan de maatregelen hadden gehouden en geen lockdown hadden gehad, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22

St@m

@ Your Service

Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
Maar echt, als er hier iemand opnames kan maken van volle kantoorruimten ergens, doe dat ajb. De meeste kranten hebben manieren om anoniem via Telegram, mail, etc. materiaal aan te leveren en gaan daar ook echt netjes mee om.

Gewoon doen. Kan meer impact hebben dan je denkt. Zelfde geldt voor screenshots van werkmail waarin mensen worden gedwongen om toch te werken. Zorg dat niemand jou wat kan maken qua zichtbaarheid afzender en stuur het naar kranten door.
Hoezo, de journalisten kunnen zelf toch ook gewoon een willekeurig industrieterrein oplopen? Je hoeft echt geen moeite te doen voor volle gebouwen hoor :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Dat heeft weinig te maken met het feit dat je een hond niet kan dwingen iets binnen te doen.
Datzelfde geldt ook voor de mens. Ik ben heel benieuwd wat er zou gebeuren als iemand een rechtszaak gaat beginnen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

m0ridin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Nou ja, wat ik wel een probleem vind is dat er opeens veel vraag is naar 'leenhonden' en veel honden zijn aangeschaft in deze tijd..,.

Deels omdat mensen nu de tijd hebben voor zo'n dier (vooral prettig bij een pup of de gewenningsperiode) maar een deel omdat mensen weer asociaal vooral aan zichzelf denken (waar de honden uiteindelijk weer de dupe van zijn). Dat is dus wel misbruik maken van ook,,,
Ja klopt, maar ik zie het grote probleem niet echt. Met een leenhond zou ik juist minder makkelijk bij andere mensen op bezoek gaan dan met m'n eigen hond, en als men dan gewoon buiten wil lopen, prima, daar schaad je niemand mee.

Ik zie grotere problemen in Nederland, en wel rondom het niet thuiswerken. Daar zou de focus moeten liggen, op daadwerkelijk effectief beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-07 19:04

Mfpower

In dubio

CornermanNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Dit snap ik ook niet , dat is toch niet getest ? Of wel ?
Nee zeker niet. Andere landen hadden dat geopperd maar Pfizer blijft het ontraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Ik zie grotere problemen in Nederland, en wel rondom het niet thuiswerken. Daar zou de focus moeten liggen, op daadwerkelijk effectief beleid.
Rutte geeft het zelf aan nu, er is geen alternatief dan een avondklok. Dus iedereen werkt gewoon maximaal thuis.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43

Ethirty

Who...me?

Het was laatst in het nieuws dat een groot deel van de werkgevers of managers thuiswerken actief tegenwerken of zelfs dreigen met ontslag. Leuk om "anoniem" te filmen als je bedrijf uit <100 medewerkers bestaat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Datzelfde geldt ook voor de mens. Ik ben heel benieuwd wat er zou gebeuren als iemand een rechtszaak gaat beginnen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Denk nog even na voor je een reactie typt. Ik heb het over plassen of poepen. Dat kán een normaal opgevoede hond alleen buiten en móet soms "ineens", er is door de avondklok niets wat ook maar in de buurt komt voor de mens wat lijkt op het beperken van een directe lichaamsfunctie (eten, piesen, poepen, ademhalen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:47
Die maximaal 1 persoon per dag is wel zuur. Ben je al erg spaarzaam met bezoek, maar word je toch gestraft waardoor opa & oma hun kleinzoon helemaal niet meer kunnen opzoeken :N ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
St@m schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Rutte geeft het zelf aan nu, er is geen alternatief dan een avondklok. Dus iedereen werkt gewoon maximaal thuis.
Bullshit tot en met. De cijfers dalen al een aantal dagen, minimaal een week, misschien zelfs meer dan dat.
Het voortzetten van de huidige maatregelen aangevuld met dat vliegverbod wat allang geregeld had moeten zijn was voldoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

St@m schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Dat is echt absoluut niet zo nu. Zie ook andere reacties in deze thread.

En als elke werkgeversverklaring gewoon wordt geaccepteerd dan kan het gewoon nog doorgaan ook...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, horeca wordt nog eens onnodig bij de ballen gepakt. Bezorging mag zo te horen ook niet meer.

Wat een zuur wijf van SBS zeg...

En nieteens opletten ook. :X

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:47
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Nee zeker niet. Andere landen hadden dat geopperd maar Pfizer blijft het ontraden.
Flinke gok dus dit , het gaat ervan uit dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bananenplant schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:27:
Die maximaal 1 persoon per dag is wel zuur. Ben je al erg spaarzaam met bezoek, maar word je toch gestraft waardoor opa & oma hun kleinzoon helemaal niet meer kunnen opzoeken :N ...
Tja, gezien de meeste opa's en oma's in de risicogroep zitten was het beleid er uiteraard al op gericht om contact met hen te minimaliseren. Wij zien onze ouders (en de opa's en oma's van onze zoon) zeg eens in de twee weken, met name vanwege het risico wat zíj lopen. De avondklok lijkt twee weken te gaan duren, dus verandert dat eigenlijk weinig. De superopa en superoma (beiden in de 90) zien we eens per 1-2 maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik heb altijd VVD gestemd, maar ik ga deze keer PVV stemmen. Ze kunnen de tyfus gaan genieten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Dat is echt absoluut niet zo nu. Zie ook andere reacties in deze thread.

En als elke werkgeversverklaring gewoon wordt geaccepteerd dan kan het gewoon nog doorgaan ook...
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Bullshit tot en met. De cijfers dalen al een aantal dagen, minimaal een week, misschien zelfs meer dan dat.
Het voortzetten van de huidige maatregelen aangevuld met dat vliegverbod wat allang geregeld had moeten zijn was voldoende geweest.
Tja.. ik kan er ook niets aan doen hoor. Rutte zegt het, en die liegt niet. Daar heeft hij geen belang bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Kijk, die journaliste is goed bezig. Wow, die hakt er even hard op in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
Ik heb altijd VVD gestemd, maar ik ga deze keer PVV stemmen. Ze kunnen de tyfus gaan genieten daar.
Nee dat helpt, de PVV zou precies dezelfde maatregelen nemen hoor, alleen zonder een perso.
Die komen inderdaad nooit in een kabinet.

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 20-01-2021 14:33 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
Ik geef je groot gelijk hoor; de PVV heeft altijd alle oplossingen aangedragen deze crisis EN daarnaast is het ook nog eens de meest democratische partij in Nederland.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

Vuvuzela

My spire is forming

MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
Goed, horeca wordt nog eens onnodig bij de ballen gepakt. Bezorging mag zo te horen ook niet meer.

zuur!?? De enige die iets durft te zeggen..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verstandig, meer schreeuwen, minder doen d:)b

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Pierre schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Nee dat helpt, de PVV zou precies dezelfde maatregelen nemen hoor, alleen zonder een perso.
PVV zal nooit in een regering terechtkomen >:)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Het gaat om de Britse variant die hier nu steeds meer voet aan de grond krijgt. Net zoals we een groot drama in februari/maart hadden kunnen voorkomen met beperkingen toen, kunnen we dat nu wellicht door beperkingen nu. En nee, ik ben er zelf ook niet blij mee. Ik leef ook heel erg afgezonderd en werk vanaf een niet heel erg ideale werkplek al een jaar zowat nu, allemaal juist omdat andere mensen zich niet aan de regels houden. Des te pijnlijker als er geen duidelijke thuiswerk-regels bij komen nu.

Vliegverbod was ook niet eens nodig, maar we eisen pas sinds kort een PCR-test nu. Vanuit het VK is het PCR + sneltest + je komt niet binnen tenzij je noodzakelijk werk komt doen of een begrafenis komt bijwonen. Anders stuurt de douane je terug. Dat geldt voor bijna ieder land nu. Vliegen is het probleem niet (meer) nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jeej.. bezorgen kan doorgaan. Heb je de jas niets voor niets gekocht ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
De PVV die heel maart een complete lockdown wilde? (dus zonder avondklok maar gewoon een maand binnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:48

spartacusNLD

This is Sparta!!

Yeah.. toch na 20:30 sushi bestellen :>

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

lasharor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
Het is écht niet eerlijk dat mensen hun hond mogen uitlaten. Wat is dat voor onzin. Die mensen kunnen dat toch ook voor 20:30 doen? Wat is daarin het verschil? Zijn er honden die je alleen na 20:30 mag uitlaten? Kunnen mensen met een hond per definitie niet meer plannen?
Voor de goede orde; mijn hond gaat altijd om 19.30 naar buiten voor de laatste keer, dus ik voel mij niet aangesproken.

Dat gezegd hebbende; beetje overtrokken reactie niet? Alsof het de highlight van je dag is om in de avond je hond uit te laten en er hele feesten georganiseerd worden rondom hondenbezitters :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wie is dat eigenlijk van SBS?
Die viel me de vorige keer ook al op

Edit: al gevonden Charlotte Nijs, zit nu ook in Wie is de Mol.
Rutte tijdens een persconferentie in de middag: “We komen eruit maar moeten ons eerst weer schrap zetten. Deskundigen waarschuwen voor een derde golf” https://t.co/cd6rzUO7K1

[ Voor 72% gewijzigd door sambalbaj op 20-01-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]

De PVV die heel maart een complete lockdown wilde? (dus zonder avondklok maar gewoon een maand binnen?)
Geen enkele partij is op dit moment goed genoeg op om te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Hey... kunnen ZZPers nu zichzelf zo'n werkgeversverklaring geven?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
steveman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:34:
ALS het noodzakelijk is.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:11

dr.lowtune

Deugt niet

Dit was ik dus echt net aan het opzoeken......(nog niet gevonden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:39
Bananenplant schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:27:
Breng je kleinzoon naar Opa en Oma?
Of één per dag?

waar een wil is, is een weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Het gaat om de Britse variant die hier nu steeds meer voet aan de grond krijgt. Net zoals we een groot drama in februari/maart hadden kunnen voorkomen met beperkingen toen, kunnen we dat nu wellicht door beperkingen nu. En nee, ik ben er zelf ook niet blij mee. Ik leef ook heel erg afgezonderd en werk vanaf een niet heel erg ideale werkplek al een jaar zowat nu, allemaal juist omdat andere mensen zich niet aan de regels houden. Des te pijnlijker als er geen duidelijke thuiswerk-regels bij komen nu.

Vliegverbod was ook niet eens nodig, maar we eisen pas sinds kort een PCR-test nu. Vanuit het VK is het PCR + sneltest + je komt niet binnen tenzij je noodzakelijk werk komt doen of een begrafenis komt bijwonen. Anders stuurt de douane je terug. Dat geldt voor bijna ieder land nu. Vliegen is het probleem niet (meer) nu.
En hoeveel extra doden of opnames zijn er geweest sinds de gemuteerde versie er is?
Niet. Want de cijfers dalen nog steeds.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah

Hoeveel mensen laten eten ná 8:15 bezorgen?
En als ze dat doen, doenz e dat nu eerder verwacht ik.

Planning wordt wel lastiger voor bezorgdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

In principe kan dat. Het is wel een misdrijf om zelf zo'n blaadje te maken, maar niet als je je eigen werkgever bent.

Maar dan moet je wel alsnog een goeie reden hebben. Ik weet niet of 'onderzoek doen naar de signaalsterkte in de wijk' daar onder valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:36:
[...]

En hoeveel extra doden of opnames zijn er geweest sinds de gemuteerde versie er is?
De gemuteerde versie groeit, met een R waarde van 1.3 (volgens rutte).

Het is geen lastige rekensom om te bedenken dat het dus blijft groeien... Het lijkt mooier dan het is dat het daalt, maar de nieuwe variant gaat de oude inhalen zo en er nog ff lekker overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 594061

Dan mogen ze even bij MinJenV op bezoek gaan (waar ik werk).
We hebben hier momenteel genoeg ruimtes die leeg zijn, maar de mensen zitten nog steeds hutje mutje. Dit zijn overigens mensen die het huidige beleid maken. Een stel 30 jarigen, die 0,0 benul hebben van wat er speelt in de maatschappij.

Niet dat ik voor de maatregelen ben, eerder tegenovergesteld, maar ze doen hier erg aan meten met twee maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:39
Uitzondering voor talkshows is zodat Gommers naar talkshows kan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

xzaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:34:
[...]

ALS het noodzakelijk is.
Hopelijk zit er ook iets achter van een check of het nuttig is.
ZZP-nagelstyliste kan denk ik ook maar beter thuisblijven, net als loonslaven zoals ik.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:58
Vuvuzela schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:31:
[...]

zuur!?? De enige die iets durft te zeggen..
Iets durven zeggen, is niet hetzelfde als onbeschoft brutaal te zijn.
Ze spreekt met de minister-president over een grote crisis als journalist en dit alles is landelijk live te volgen. En eerlijk gezegd, ze vroeg naar alles wat Rutte net verteld had en ze snapt de inhoud daar niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:38:
Uitzondering voor talkshows is zodat Gommers naar talkshows kan _O-
Hij was wel grappig :) Ben zelf wel van mening dat die talkshows geen uitzondering moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Het is geen lastige rekensom om te bedenken dat het dus blijft groeien... Het lijkt mooier dan het is dat het daalt, maar de nieuwe variant gaat de oude inhalen zo en er nog ff lekker overheen.
Aannames gebaseerd op lucht. Werkelijk nergens door onderbouwd.
Maak alle gegevens van het OMT en RIVM publiekelijk beschikbaar en we zullen zien wie er gelijk heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Playa del C. schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Ze spreekt met de minister-president over een grote crisis als journalist en dit alles is landelijk live te volgen. En eerlijk gezegd, ze vroeg naar alles wat Rutte net verteld had en ze snapt de inhoud daar niet van.
SBS, nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:47
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Breng je kleinzoon naar Opa en Oma?
Of één per dag?

waar een wil is, is een weg...
De afstand is nogal groot. En met een baby blijven we er zelf toch wel graag bij :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Tja, een van mijn grootste openbaringen door deze hele crisis is dat het gros van de mensen basale biologie en statistiek niet begrijpt.
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Maak alle gegevens van het OMT en RIVM publiekelijk beschikbaar en we zullen zien wie er gelijk heeft.
Je begrijpt dat als het aantal personen met de Britse variant die dagelijks uit de testen komt toeneemt de R groter is dan 1? En als de R onder de 1 zou zijn we nu misschien een handvol gevallen hadden gehad?

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
steveman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Hopelijk zit er ook iets achter van een check of het nuttig is.
ZZP-nagelstyliste kan denk ik ook maar beter thuisblijven, net als loonslaven zoals ik.
Dit... Als loodgieter heb je snel een excuus. Als nagelstyliste niet. Of met je tegelzetbedrijfje :+

Hopelijk gaan ze het dan ook echt als misdrijf/fraude behandelen. })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-07 22:54
In plaats van dat die SBS dame zich probeert te laten gelden, kan ze die feedback gewoon even lekker achteraf geven. Ik vond het gewoon echt ongepast hoe ze aan Rutte de vragen stelde en dan stelde ze ook nog eens vragen die al beantwoord waren. Haar feedback wat betreft de communicatie is natuurlijk gewoon prima en kan onduidelijkheid geven, dus goed dat ze dat zegt. Maar het gaat niet altijd om wat je zegt, vooral om hoe je het zegt. Iets met vliegen vangen en honing... Ze komt wel erg gefrustreerd over. Zonde.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:37:
[...]

@ShellGhost dit dus ˆˆˆ

Het totaal neemt af maar Britse variant neemt toe. Juist nu in grijpen zorgt ervoor dat we in een vroeg stadium een exponentieel groeipatroon afremmen.

Zelfs als alles na 3 weken weer open zou gaan, dan nog wordt een eventuele piek die daarna wordt bereikt fors lager doordat de groei een tijd lang flink is afgeremd. Als we dan ook nog eens op tijd alle kwetsbare mensen hebben gevaccineerd dan kan het leven weer een beetje normaal worden.

Na die fase kun je het natuurlijk wel nog krijgen, maar dan is de kans dat áls iemand het krijgt, het veel minder grote gevolgen heeft omdat die persoon niet tot een kwetsbare groep behoort.

Hopelijk gaat dit genoeg helpen en gaan die vaccinaties een beetje snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 23:25
Vuvuzela schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Je bent aan het trollen he? Want je snapt zelf ook wel dat als iemand buiten op straat loopt met hond hij voor niemand een gevaar is.. Daar gaat het om. Niet of je als een autist de regels volgt.
Honden kunnen anders best onvoorspelbaar reageren, en gevaarlijk zijn.

Maar ik denk niet dat een avondklok veel zal helpen, men moet eerder naar de mensen (werkgevers/nemers/ondernemers) kijken die niet thuis werken terwijl dit wel kan en moet. Het is vandaag voor het eerst wat rustiger in het verkeer... Hoe zou dat toch komen. Tot het langzaam weer toeneemt.

[ Voor 27% gewijzigd door KleineJoop op 20-01-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Dit... Als loodgieter heb je snel een excuus. Als nagelstyliste niet. Of met je tegelzetbedrijfje :+

Hopelijk gaan ze het dan ook echt als misdrijf/fraude behandelen. })
Wat is het verschil in excuus precies? Doordat er weinig financiële steun is hebben sommige zzp'ers het wel zwaar en breken ze soms zelfs de regels om juist nog wat omzet binnen te halen.

Ik zeg niet dat dat goed is, maar het is een gevolg van een regeringsbeleid waarin ondernemers onvoldoende worden gesteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:16
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Cijfers kunnen dalen, maar als de onderliggende cijfers laten zien dat de gewone variant daalt (en daar zijn er veel van), terwijl de Engelse variant aan het stijgen is... Maar het dat nog niet terugziet in de cijfers omdat het percentueel nog niet heel veel voorstelt...

Dan wil je daar wel op tijd op reageren... Voordat je te laat bent.

En daarom dit soort dingen gewoon aan de experts overlaten.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Wil je nu een alu-hoedje of straks?

Het OMT en RIVM heeft echt de cijfers wel van hoeveel mensen de britse variant hebben en hoe hoog die stijging is.

Alle gegevens beschikbaar stellen gaat niets opleveren. Als mensen niet eens snappen dat een kleine groep die stijgt uiteindelijk groter word dan een grote groep die daalt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Wat is het verschil in excuus precies? Doordat er weinig financiële steun is hebben sommige zzp'ers het wel zwaar en breken ze soms zelfs de regels om juist nog wat omzet binnen te halen.

Ik zeg niet dat dat goed is, maar het is een gevolg van een regeringsbeleid waarin ondernemers onvoldoende worden gesteund.
Een water- of gaslekkage is natuurlijk een goede reden om nog op straat te zijn om 22:00....
Een gebroken nagel, not so much.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
KleineJoop schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Honden kunnen anders best onvoorspelbaar reageren, en gevaarlijk zijn.
Mijn "vliegende hond" is lief, zal mij benieuwen wie dat gaat bekeuren wanneer ik hem uitlaat, normaal gaat hij altijd vanaf het balkon maar om te trollen gaat hij nu aan de lijn mee een blokje om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:41:
[...]

@ShellGhost dit dus ˆˆˆ

Het totaal neemt af maar Britse variant neemt toe. Juist nu in grijpen zorgt ervoor dat we in een vroeg stadium een exponentieel groeipatroon afremmen.

Zelfs als alles na 3 weken weer open zou gaan, dan nog wordt een eventuele piek die daarna wordt bereikt fors lager doordat de groei een tijd lang flink is afgeremd. Als we dan ook nog eens op tijd alle kwetsbare mensen hebben gevaccineerd dan kan het leven weer een beetje normaal worden.

Na die fase kun je het natuurlijk wel nog krijgen, maar dan is de kans dat áls iemand het krijgt, het veel minder grote gevolgen heeft omdat die persoon niet tot een kwetsbare groep behoort.

Hopelijk gaat dit genoeg helpen en gaan die vaccinaties een beetje snel :(
Wij, als normale hardwerkende mensen zijn pas als laatste aan de beurt met de vaccins. Dus dat betekend dat we pas rond Kerst weer vrij normaal kunnen leven. Er gaan echt nog wel meer golven komen.
Moet je dan maar continue het land op slot flikkeren omdat het kan?
Nee. Je moet mensen ook nog laten leven. Maar dat is niet belangrijk op dit moment. Dat psychologen een wachttijd hebben van minimaal een half jaar is natuurlijk ook maar een klein ding. Het is natuurlijk ook totaal niet belangrijk hoe een mens dit alles beleeft en mee moet dealen.
Ik hoop echt dat er keihard wordt afgerekend met het huidige kabinet. Keihard.
Hier is niks menselijks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

St@m schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Jeej.. bezorgen kan doorgaan. Heb je de jas niets voor niets gekocht ;)
Nee toch? Hij noemde expliciet dat dat niet op de lijst stond?

@Vuvuzela Ja zuur ja. Niet wat ze zegt, maar de enorm irritante toon :r

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Wil je nu een alu-hoedje of straks?

Het OMT en RIVM heeft echt de cijfers wel van hoeveel mensen de britse variant hebben en hoe hoog die stijging is.

Alle gegevens beschikbaar stellen gaat niets opleveren. Als mensen niet eens snappen dat een kleine groep die stijgt uiteindelijk groter word dan een grote groep die daalt....
Nee die hebben ze niet. Ze weten niet precies wie het heeft of heeft gehad. Het zijn schattingen waar ze mee werken. Niet met keiharde cijfers. Die zijn er niet en zullen er ook nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Wij, als normale hardwerkende mensen zijn pas als laatste aan de beurt met de vaccins. Dus dat betekend dat we pas rond Kerst weer vrij normaal kunnen leven. Er gaan echt nog wel meer golven komen.
Nee. Je moet mensen ook nog laten leven. Maar dat is niet belangrijk op dit moment. Dat psychologen een wachttijd hebben van minimaal een half jaar is natuurlijk ook maar een klein ding. Het is natuurlijk ook totaal niet belangrijk hoe een mens dit alles beleeft en mee moet dealen.
Welke golven verwacht je als in maart alle kwetsbaren ingeënt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Hij kwam er even later op terug. Afhalen mag tot 20:15, bezorgen mag gewoon.. tot.. Geen idee, ik laat nooit zo laat bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
[...]

Wanneer je aan de beurt bent maakt niet zoveel uit toch? Uiteindelijk gaat het om de vaccinatiegraad... Het is niet alsof, wanneer je gevaccineerd bent, je opeens alles weer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Ik verwacht dat in Maart echt niet alle kwetsbaren zijn ingeënt. Daarbiij moeten er ook nog andere werknemers worden ingeent voordat het gepeupel aan de beurt is. Dus onder die groep kan er ook nog een golf komen waardoor alle maatregelen nog wel even blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Bezorging valt waarschijnlijk onder het volgende:
als u van uw werkgever voor werk naar buiten moet;
Wel een werkgeversverklaring nodig dan.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:41
[...]

Het is helemaal nog niet zeker of de vaccins werken tegen nieuwe mutaties(brazilië/zuid-afrika en toekomstige) daarnaast is het volgens mij ook nog onzeker hoe lang je beschermd ben na vaccinatie? Als dat ~een half jaar is kun je in het najaar weer van voren af aan beginnen. Genoeg mogelijkheden voor nieuwe golven lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
[...]

Maar dat is onzin; Op basis van de goedgekeurde vaccins en het AZ vaccin wat zeer waarschijnlijk binnen 2 weken goedgekeurd wordt en de verwachte leveringen daarvan, zullen alle 60+-ers eind april ingeënt zijn en het grootste deel van de Nederlanders in de loop van de zomervakantie. Dus vanaf mei zal er, vervelende onverwachte mutaties en/of tegenslagen bij 't vaccineren, vlot versoepeld kunnen gaan worden.

Edit: en als aanvulling, als alle 60+ers gevaccineerd zijn, ben je 3/4 van je zorginstroom kwijt, dus kan je golf 4x zo hoog pieken. Naast 't zeer waarschijnlijk drukkende effect op de verspreiding omdat alle 60+-ers zijn ingeënt;

[ Voor 8% gewijzigd door rik86 op 20-01-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Nee die hebben ze niet. Ze weten niet precies wie het heeft of heeft gehad. Het zijn schattingen waar ze mee werken. Niet met keiharde cijfers. Die zijn er niet en zullen er ook nooit zijn.
Ze weten niet exact wie ziek is, maar ze weten wel hoeveel van de geteste mensen welke variant heeft, en daaruit kan je prima conclusies trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Ik verwacht dat in Maart echt niet alle kwetsbaren zijn ingeënt. Daarbiij moeten er ook nog andere werknemers worden ingeent voordat het gepeupel aan de beurt is. Dus onder die groep kan er ook nog een golf komen waardoor alle maatregelen nog wel even blijven.
Ik ga het nog een keer herhalen: De maatregelen zijn er om de IC's te ontlasten en de SEH, niet om besmettingen met lichte klachten te voorkomen. Een extreem groot percentage van de Coronaslachtoffers op de IC's en SEH's zit in de risicogroepen. De entingen liggen vooralsnog op schema en de leveringen lijken ook op orde. Het ziet ernaar uit dat in maart al die kwetsbaren en de mensen in de acute zorg gevaccineerd zijn. Dan haal je gelijk zeg 80% van de huidige zorgdruk weg.

Waar zie jij het probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Wanneer je aan de beurt bent maakt niet zoveel uit toch? Uiteindelijk gaat het om de vaccinatiegraad... Het is niet alsof, wanneer je gevaccineerd bent, je opeens alles weer mag.
Mij wel. Ik wil weer gewoon verder met mijn leven. Wat anderen willen zal mij op dit moment een rotzorg zijn.
Nog even en ik en een hoop anderen zitten al een jaar thuis. Een fucking jaar.
Een jaar waarin geen fuck gedaan is door de regering qua tegemoedkoming. Als stank voor dank werden en zijn de scholen ook weer gesloten waardoor de druk nog groter werd/word bij gezinnen.
Hoor ik ze daar over in Den Haag? Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Ik ga het nog een keer herhalen: De maatregelen zijn er om de IC's te ontlasten en de SEH, niet om besmettingen met lichte klachten te voorkomen. Een extreem groot percentage van de Coronaslachtoffers op de IC's en SEH's zit in de risicogroepen. De entingen liggen vooralsnog op schema en de leveringen lijken ook op orde. Het ziet ernaar uit dat in maart al die kwetsbaren en de mensen in de acute zorg gevaccineerd zijn.

Waar zie jij het probleem?
De IC's lopen al leeg. Je punt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Virtual Reality schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Het is helemaal nog niet zeker of de vaccins werken tegen nieuwe mutaties(brazilië/zuid-afrika en toekomstige) daarnaast is het volgens mij ook nog onzeker hoe lang je beschermd ben na vaccinatie? Als dat ~een half jaar is kun je in het najaar weer van voren af aan beginnen. Genoeg mogelijkheden voor nieuwe golven lijkt me?
De kans op een grote mutatie waar geen enkele variant tegen werkt is aanwezig, maar niet héél groot. Zeker door de manier waarop de huidige vaccins werken.

En juist mutaties is een goede reden om nu strenge regels op te leggen. Minder besmetting = minder kans op mutatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:51:
[...]

We hebben nu een besmettelijkere variant die een R>1 heeft, dan zit je in een paar weken weer aan de tax van de IC's. Maar ik ga de discussie met je stoppen, je bent of hier om te trollen of je begrijpt het echt niet, ondanks gedegen uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
rik86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Maar dat is onzin; Op basis van de goedgekeurde vaccins en het AZ vaccin wat zeer waarschijnlijk binnen 2 weken goedgekeurd wordt en de verwachte leveringen daarvan, zullen alle 60+-ers eind april ingeënt zijn en het grootste deel van de Nederlanders in de loop van de zomervakantie. Dus vanaf mei zal er, vervelende onverwachte mutaties en/of tegenslagen bij 't vaccineren, vlot versoepeld kunnen gaan worden.

Edit: en als aanvulling, als alle 60+ers gevaccineerd zijn, ben je 3/4 van je zorginstroom kwijt, dus kan je golf 4x zo hoog pieken. Naast 't zeer waarschijnlijk drukkende effect op de verspreiding omdat alle 60+-ers zijn ingeënt;
https://www.parool.nl/ned...en-met-de-zomer~bff203be/

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Mij wel. Ik wil weer gewoon verder met mijn leven. Wat anderen willen zal mij op dit moment een rotzorg zijn.
Een jaar waarin geen fuck gedaan is door de regering qua tegemoedkoming. Als stank voor dank werden en zijn de scholen ook weer gesloten waardoor de druk nog groter werd/word bij gezinnen.
De Chinese aanpak was dan ook veel beter geweest, alles helemaal op slot gooien. Maar dat wordt hier nooit geaccepteerd in dit overleg tot je niet meer kan land ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Nee de IC's lopen niet leeg
https://www.stichting-nice.nl/

Zeker als je bedenkt dat veel cijfers pas 2 a 3 dagen later komen/worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Ze weten niet exact wie ziek is, maar ze weten wel hoeveel van de geteste mensen welke variant heeft, en daaruit kan je prima conclusies trekken.
Ook dat weten ze niet, omdat de resultaten er nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Goed onderbouwd met cijfers en feiten ook..

Het gaat er niet om dat de cijfers niet dalen, het gaat er om dat dit op de huidige manier helaas niet hard genoeg gaat EN als je rekening houdt met het feit dat er varianten zijn die besmettelijker zijn dit een garantie lijkt te zijn dat het dan alsnog over een paar weken uit de klauwen gaat lopen als je op dezelfde voet doorgaat.

Dat vliegverbod had er idd wat mij betreft ook eerder moeten komen (of in ieder geval goed testen en quarantaine bij aankomst), maar de britse variant is er helaas al in NL dus die gaat wel doordenderen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Maatregelen, niet ALLE maatregelen....

Je leest ook alleen wat je wil lezen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:53:
[...]

De Chinese aanpak was dan ook veel beter geweest, alles helemaal op slot gooien. Maar dat wordt hier nooit geaccepteerd in dit overleg tot je niet meer kan land ;)
China is een dictatuur. Dat hebben we hier niet. Al denken sommge amoeben hier in Nederland dat Rutte alles bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Maatregelen, niet ALLE maatregelen....

Je leest ook alleen wat je wil lezen he?
Jij had het over maart. Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik zal mijn vrouw even bellen dat ze vrij kan nemen, want de overvolle IC waar ze dagelijks loopt is blijkbaar leeg :')

Bij jou is het echt alles of niets. De maatregelen worden soepeler als de cijfers écht dalen, mét de Britse variant onder controle. Soepeler is niet meteen weer alles kunnen maar weer de bekende stappen (2-3-x bezoekers thuis, reizen mag weer mits gevaccineerd/altijd, kleine feestjes/grotere feestjes/festivals etc.)

[ Voor 57% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

De Britse en Zuid-Afrikaanse varianten zijn nu in opkomst en zullen pas over een aantal weken gaan pieken.

Het is zeer goed voor te stellen dat er binnenkort een nóg agressievere of dodelijkere variant ontstaat.

Denken dat we toch geen golf meer krijgen - en je daarom niet aan regels te houden - is het grootste gevaar voor ieders gezondheid.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 23:25
[...]
Men had in december maatregelen moeten nemen. Als je overvolle winkelstraten ziet weet je toch dat het mis gaat? Het lijkt een beetje op de conjunctuur van de economie en bijbehorende (voordat geldprinter fulltime brrr ging) logica . Stimuleren/de vrije loop laten tijdens laagconjunctuur/weinig besmettingen, en bezuinigen/beperken tijdens hoogconjunctuur/veel besmettingen.

Dat doet men ook, maar dan achteraf, te laat ingrijpen imho waardoor je leuk golfjes kunt verzamelen, in plaats van echt proberen een vlakkere lijn te krijgen. Denk ik. Maar goed, dit hele gedoe is natuurlijk ook politiek (never waste a good crisis, ja prachtige oneliner ik weet het), zeker met de verkiezingen in aantocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:55:
[...]

China is een dictatuur. Dat hebben we hier niet. Al denken sommge amoeben hier in Nederland dat Rutte alles bepaalt.
Het ettert hier in Nederland zo ellenlang door omdat we persé alles min of meer door willen laten draaien. DAT bedoel ik. Dat is het enige waar China het als dictatuur beter doet. Alles dichtgooien. Gewoon verbieden om het huis uit te gaan. Hou dat enkele weken vol en corona bestaat niet meer (bij wijze van spreken). Maar hier lullen we er een jaar later nog over omdat niemand zo'n besluit zal nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 22:02
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594061

psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Het ettert hier in Nederland zo ellenlang door omdat we persé alles min of meer door willen laten draaien. DAT bedoel ik. Dat is het enige waar China het als dictatuur beter doet. Alles dichtgooien. Gewoon verbieden om het huis uit te gaan. Hou dat enkele weken vol en corona bestaat niet meer (bij wijze van spreken). Maar hier lullen we er een jaar later nog over omdat niemand zo'n besluit zal nemen.
Dus toch op PVV stemmen?
Zij waren één van de weinigen die een harde lockdown van 2 weken voor ogen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 594061 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Dus toch op PVV stemmen?
Zij waren één van de weinigen die een harde lockdown van 2 weken voor ogen hadden.
Dat zal je mij nooit horen zeggen als links-stemmer, maar daar had PVV zowaar wel een goed punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Anoniem: 594061 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Dus toch op PVV stemmen?
Weet je ook nog wanneer? Juist ja, even wat eerder dan deze mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Tja, dat is het probleem hier... Alles keihard op slot had ook weer tot mensen op de barricades geleid, in principe was de 'slimme lockdown' helemaal zo gek nog niet want dat werkte best prima... eigen verantwoordeijkheid.

Maar uiteindelijk was en bleef alles te halfslachtig, duurde het te lang voor veel mensen ("Ik ben Corona wel zat ondertussen hoor!") en handhaving was ook maar beperkt. Natuurlijk is handhaving wel een ding, want politie is toch al onderbemand dus handhaving kan haast niet eens.

Bij elk besluit van de regering gaat 50% weer volle bak kritiek leveren en 50% snapt het volkomen (of 10% levert kritiek maar maakt zoveel lawaai dat het op 50% lijikt), ga er maar aan staan.

Helpt ook niet dat het OMT ook niet altijd even consistent overkomt in hun overtuigingen waardoor het draagvlak nog meer verdwijnt (volgens mij is men in vele landen enorm verbaasd dat hier nog steeds zo'n antipathie tegen mondkapjes is bijvoorbeeld).

Wat de PVV betreft, zelden met daadwerkelijke oplossing of realistische ideeen horen komen... Het is vooral afbranden wat de anderen doen en evt met ideeen komen die wettelijk niet eens uitvoerbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 20-01-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Jij had het over maart. Ik niet.
Wow, begrijpend lezen....
Ik had het niet over Maart, maar iemand anders...
Daarbij ging dat over zorgmedewerkers, en die lijken eind maart gewoon allemaal gevaccineerd (Miss Waah wordt ook gevaccineerd, want zorg).

Daarbij zijn eind mei de risicogroepen gevaccineerd... En dan zal de IC dalen.

TOT die tijd, zal de IC groeien als we nu niet ingrijpen en de Engelse variant een halt toe roepen.

Is dat kut? ja. Zijn we er klaar mee? ja! Zegt Rutte dat het vervelend is voor thuiswerkende mensen met kinderen, ja heeft die héél vaak gezegd.

Ik ben echt geen Rutte-fan. Maar doen alsof het hem niks doet en het wel prima vind dat alle werkenden met kinderen thuis zitten.... nee, dat gaat tegen zijn partij-principes in van vrije markt, geld en efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@m0ridin Daar ben ik het helemaal mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Nee ik werk niet thuis. Ik heb 2 weken thuisgewerkt en werk sindsdien weer fulltime op kantoor. Van de 350 man op deze locatie zijn er gemiddeld 6 aanwezig verdeeld over meerdere verdiepingen. De support als Onsite Support loopt natuurlijk gewoon door en er moet ook hardware worden klaargemaakt of vervangen worden. Alles wat ik nodig heb ligt op kantoor klaar en ik weiger het om voor duizenden euro's aan hardware heen en weer te sleuren. Daarnaast zijn er natuurlijk wel enkele contactmomenten met bepaalde problemen of het uitleveren van hardware. Maar dit gaat allemaal met desinfectie, handschoenen verplicht mondkapje 2 meter afstand en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Dat zal je mij nooit horen zeggen als links-stemmer, maar daar had PVV zowaar wel een goed punt ;)
En riepen ze 2 weken later, toen men maatregelen had, niet dat we moesten versoepelen want het was zo zielig?

PVV en FvD roepen elke week wat anders, en achteraf pikt men er precies uit wat men uitkomt (bewust, maar heel vaak onbewust).

En het werkt blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:33
[...]

Wat had men moeten doen als tegemoetkoming?

Plus iedereen zit in hetzelfde schuitje, gedeelde smart is halve smart!
Pagina: 1 ... 109 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?