Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.497 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

Ik hoop echt dat de kamer de avondklok afschiet. Alles heeft er de schijn van dat de basisscholen opengaan 8 februari maar de avondklok gewoon doorloopt dan. De Jonge en Rutte zijn er duidelijk over dat de sluiting van de scholen de ergste maatregel is. Ik deel dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:04:
[...]

En riepen ze 2 weken later, toen men maatregelen had, niet dat we moesten versoepelen want het was zo zielig?

PVV en FvD roepen elke week wat anders, en achteraf pikt men er precies uit wat men uitkomt (bewust, maar heel vaak onbewust).

En het werkt blijkbaar
Klopt daarom zal de PVV (en hopelijk ook de FvD) nooit het land regeren...
Heel af en toe komt er iets zinnigs uit maar verder zal het nooit komen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Pagman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Nee ik werk niet thuis. Ik heb 2 weken thuisgewerkt en werk sindsdien weer fulltime op kantoor. Van de 350 man op deze locatie zijn er gemiddeld 6 aanwezig verdeeld over meerdere verdiepingen. De support als Onsite Support loopt natuurlijk gewoon door en er moet ook hardware worden klaargemaakt of vervangen worden. Alles wat ik nodig heb ligt op kantoor klaar en ik weiger het om voor duizenden euro's aan hardware heen en weer te sleuren. Daarnaast zijn er natuurlijk wel enkele contactmomenten met bepaalde problemen of het uitleveren van hardware. Maar dit gaat allemaal met desinfectie, handschoenen verplicht mondkapje 2 meter afstand en dergelijke.
Bijzonder. Op mijn kantoor merk ik écht wel dat het nu druk begint te worden. Er zit een fabriek bij, dus de helft was sowieso aanwezig (in 2 shifts overigens). En dat gaat tot nu toe goed.

Maar de parkeerplaats is nu bijna weer vol. Max 50% is de regel bij ons... En die 50% haalt onze afdeling elke dag... 7 man, terwijl 2 waarschijnlijk écht nodig is (en dan maar deels trouwens).

Veel mensen vinden thuis werken vervelend (grappig genoeg vooral mensen zónder kinderen :+ Waarschijnljk een sprookjeshuwelijk) dus het wordt weer veel drukker. Ik wordt nu ook al moe van alle "Ik neem wel een riem mee als ik ga wandelen s'avonds" grappen. Als ze nu voorheen óók zoveel s'avonds zouden wandelen zouden ze er wel wat beter uitzien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
Ik hoop echt dat de kamer de avondklok afschiet. Alles heeft er de schijn van dat de basisscholen opengaan 8 februari maar de avondklok gewoon doorloopt dan. De Jonge en Rutte zijn er duidelijk over dat de sluiting van de scholen de ergste maatregel is. Ik deel dat niet.
Wel een van de gebleken effectievere maatregelen, die daling van de laatste periode moet ergens vandaan komen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Wat had men moeten doen als tegemoetkoming?

Plus iedereen zit in hetzelfde schuitje, gedeelde smart is halve smart!
Er zijn genoeg dingen die ze kunnen doen, maar weigeren. Ze komen de ouders niet tegemoet. Nooit.
Dat de scholen open gaan moet dan ook zien als cadeautje van de regering. Niet omdat de kinderen anders gigantisch aan achter lopen of iets dergelijks.

Ja, ik heb een ongelofelijke *knip*aan het huidige leugenachtige kabinet.
Let even op je taalgebruik aub. Ondanks de zware maatregelen houden we het fatsoenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

"Mensen die ingeënt worden tegen het coronavirus met het vaccin van Pfizer/BioNTech, krijgen hun tweede prik zes weken na de eerste, in plaats van drie weken. Door de koerswijziging komen er duizenden vaccins beschikbaar en kan eerder worden gestart met het vaccineren van 60-plussers. Zo kunnen meer mensen eerder worden beschermd tegen het coronavirus. Dit is ook belangrijk met het oog op de opmars van de Britse variant”, schrijft zorgminister Hugo de Jonge.

Ik begrijp dit niet. Gisteren hoorde ik dat dit niet getest is, bovendien kwam er uit gegevens van Israël naar voren dat één injectie niet voldoende bescherming biedt. Mensen worden gewoon ziek.

Dat zou betekenen dat de eenmalig gevaccineerden langer onbeschermd rondlopen, toch?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik vind de avondklok helemaal prima hoor, maar ik was de website aan het lezen:

https://www.rijksoverheid...dklok&utm_medium=redirect

Ik vind dit stukje niet zo sterk:
Bij een calamiteit, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig. Als u naar Nederland reist, dan moet u wel laten zien dat u uit het buitenland komt (bijvoorbeeld met een vervoersbewijs) en uitleggen waarom u tijdens de avondklok reist.
Mensen die het graag willen omzeilen kunnen dan gewoon iets verzinnen waarom ze met de auto uit bv. België of Duitsland komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:45
Hoe kan de politie onderbemand zijn denk je dan, VVD staat toch voor onder andere veiligheid? Realiteit is dat men eerder heeft bezuinigd, en dat dit nooit hersteld is. We zijn 10 jaar lang voor de gek gehouden, en nog. Snap niet wat mensen bezielt om er nu nog op te stemmen. Iedere andere partij zie ik liever de grootste zijn, met uitzondering van PVV/Fvd uiteraard, en Denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
Ik deel dat wel. Ik kom toch nauwelijks na 20:30 buiten, zeker nu met de lockdown en minder bezoek. Bij wie kom jij allemaal nog na half 9 dan?

Als thuiswerkende, met 1 kind van 4 dat tegen de muren opklimt, want kan de energie lastig kwijt... Plus een zwangere vrouw die op knappen staat...

Het gaat prima. Maar ik merk wel wat lastiger is. Nog los van dat een kind van 4 gewoon veel sociaal contact met andere kindjes nodig heeft voor de zelfontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
bert pit schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:08:
"Mensen die ingeënt worden tegen het coronavirus met het vaccin van Pfizer/BioNTech, krijgen hun tweede prik zes weken na de eerste, in plaats van drie weken. Door de koerswijziging komen er duizenden vaccins beschikbaar en kan eerder worden gestart met het vaccineren van 60-plussers. Zo kunnen meer mensen eerder worden beschermd tegen het coronavirus. Dit is ook belangrijk met het oog op de opmars van de Britse variant”, schrijft zorgminister Hugo de Jonge.

Ik begrijp dit niet. Gisteren hoorde ik dat dit niet getest is, bovendien kwam er uit gegevens van Israël naar voren dat één injectie niet voldoende bescherming biedt. Mensen worden gewoon ziek.

Dat zou betekenen dat de eenmalig gevaccineerden langer onbeschermd rondlopen, toch?
Ja, maar ze gaan nu toch gokken dat er nog genoeg vaccins binnen komen om het alsnog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Pagman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Nee ik werk niet thuis. Ik heb 2 weken thuisgewerkt en werk sindsdien weer fulltime op kantoor. Van de 350 man op deze locatie zijn er gemiddeld 6 aanwezig verdeeld over meerdere verdiepingen. De support als Onsite Support loopt natuurlijk gewoon door en er moet ook hardware worden klaargemaakt of vervangen worden. Alles wat ik nodig heb ligt op kantoor klaar en ik weiger het om voor duizenden euro's aan hardware heen en weer te sleuren. Daarnaast zijn er natuurlijk wel enkele contactmomenten met bepaalde problemen of het uitleveren van hardware. Maar dit gaat allemaal met desinfectie, handschoenen verplicht mondkapje 2 meter afstand en dergelijke.
Goed voorbeeld van een functie waarbij thuiswerken eigenlijk gewoon niet mogelijk is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Plenkske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:08:

[...]

Mensen die het graag willen omzeilen kunnen dan gewoon iets verzinnen waarom ze met de auto uit bv. België of Duitsland komen.
Hoezo? Je moet toch bewijzen dat je uit het buitenland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Dan zal je toch echt met tickets o.i.d. aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:46
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:10:
[...]

En 10 dagen in Q

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13

[...]

Is een tankbonnetje voldoende :+
"Ik had net even benzine gehaald vlak over de grens, want daar is het goedkoper"

Tja, uiteindelijk zijn er altijd wel mazen in de snel opgestelde 'wet'. Ik hoop vooral dat we daar niet met z'n allen naar op zoek gaan en dat we ons even aan de regels houden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Wat niet gecontroleerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Goed voorbeeld van een functie waarbij thuiswerken eigenlijk gewoon niet mogelijk is.
@Pagman, het klinkt alsof er 6 mensen zijn die een hele verdieping als eigen kantoor hebben in de huidige situatie. Dat is ook wel wat anders dan een creative agency zijn waarbij je in de ochtend met 8 man sticky's op je scrumboard zit te verplaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 20-01-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Richh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Tja, uiteindelijk zijn er altijd wel mazen in de snel opgestelde 'wet'. Ik hoop vooral dat we daar niet met z'n allen naar op zoek gaan en dat we ons even aan de regels houden.
Ik ook hoor, ik vond het gewoon een zwak stuk op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Er zijn genoeg dingen die ze kunnen doen, maar weigeren. Ze komen de ouders niet tegemoet. Nooit.
Dat de scholen open gaan moet dan ook zien als cadeautje van de regering. Niet omdat de kinderen anders gigantisch aan achter lopen of iets dergelijks.

Ja, ik heb een ongelofelijke tyfushekel aan het huidige leugenachtige kabinet.
Welke dingen kunnen ze dan doen? Welke hadden ze kunnen doen? En dan wellicht specifiek voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
bert pit schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:08:

Geen bron, maar las ergens dat de vaccins na 1 prik tussen de 65% en 90% beschermde, volgens de eigen testen van de vaccins. De mensen die alsnog ziek werden, werden dat vaak vlak ná de prik. Dan is men dus al ziek voor de vaccinatie en is het niet gek dat je dan alsnog ziek wordt....

Maar de bron moet ik je nog even schuldig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Niet op papier volgens dat stukje tekst. Je moet het uit kunnen leggen. Ik kan nu zo snel niet op iets komen maar met een avondje nadenken kan je vast iets verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

"Ik had net even benzine gehaald vlak over de grens, want daar is het goedkoper"

Oh dat doen we zeker wel }) hoe triest het ook is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Dan zal je toch echt met tickets o.i.d. aan moeten komen.
Wellicht wel ja. Maar je bent bv. met de auto en hebt bij kennissen in het buitenland gelogeerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Wat niet gecontroleerd word.
Wat dus wel de bedoeling is/gaat zijn. Controle op quarantaine. Zojuist verteld door De Jonge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Ik deel dat wel. Ik kom toch nauwelijks na 20:30 buiten, zeker nu met de lockdown en minder bezoek. Bij wie kom jij allemaal nog na half 9 dan?

Als thuiswerkende, met 1 kind van 4 dat tegen de muren opklimt, want kan de energie lastig kwijt... Plus een zwangere vrouw die op knappen staat...

Het gaat prima. Maar ik merk wel wat lastiger is. Nog los van dat een kind van 4 gewoon veel sociaal contact met andere kindjes nodig heeft voor de zelfontwikkeling.
Ik school er twee thuis. Tot 2030 ben ik bezig met kids of werk. Daarna loop ik hard, wandel of ga ik even naar een vriend die alleen is. Dat is het enige wat ik nog deed om m’n opkomende depressie te stoppen. Dat kan nu ook niet meer.

Overigens brengt het openen van de scholen meer persoonlijk besmettingsgevaar voor ons mee dan dat de avondklok voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Dat is ook wel wat anders dan een creative agency zijn waarbij je in de ochtend met 8 man sticky's op je scrumboard zit te verplaatsen.
Of een willekeurige keuken van een restaurant waar iedereen dicht op elkaar staat.

Het viel mij bij de McDonalds op dat ze echt totaal niks om de afstand gaven.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Ik woon vlakbij de grens en kom regelmatig in België en Duitsland. Maar ik ben wel dus laatst al aangehouden wat ik kwam doen. Als je dan geen geldige reden hebt (en stoer doen doet niemand op zo'n moment) dan heb je toch wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Kut, ik ben bezig een oldtimer op te knappen. De garage staat helaas aan de overkant van de straat. :(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@bert pit bron van hoe betrouwbaar de vaccins zijn na 1 prik
https://www.bbc.com/futur...-is-a-single-vaccine-dose

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01
Spotmatic schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:15:
Kut, ik ben bezig een oldtimer op te knappen. De garage staat helaas aan de overkant van de straat. :(
Dat wordt een matras en een slaapzak meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Bijzonder. Op mijn kantoor merk ik écht wel dat het nu druk begint te worden. Er zit een fabriek bij, dus de helft was sowieso aanwezig (in 2 shifts overigens). En dat gaat tot nu toe goed.

Maar de parkeerplaats is nu bijna weer vol. Max 50% is de regel bij ons... En die 50% haalt onze afdeling elke dag... 7 man, terwijl 2 waarschijnlijk écht nodig is (en dan maar deels trouwens).

Veel mensen vinden thuis werken vervelend (grappig genoeg vooral mensen zónder kinderen :+ Waarschijnljk een sprookjeshuwelijk) dus het wordt weer veel drukker. Ik wordt nu ook al moe van alle "Ik neem wel een riem mee als ik ga wandelen s'avonds" grappen. Als ze nu voorheen óók zoveel s'avonds zouden wandelen zouden ze er wel wat beter uitzien :+
Wij werken met een reservatiesysteem. In dat systeem zijn er X plaatsen per verdieping beschikbaar. Je mag alleen naar kantoor toe komen als je goedkeuring van HR en je eigen manager hebt. De enige keer dat je wel naar kantoor toe mag komen is als je een afspraak met IT hebt. En momenteel mag er max 30 man op kantoor aanwezig zijn en is het verboden om tussen de verschillende locaties te reizen. Op de fabriek is alles wel open behalve het kantoorgedeelte. IT is hier overigens van vrijgesteld want anders loopt alles vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Welke dingen kunnen ze dan doen? Welke hadden ze kunnen doen? En dan wellicht specifiek voor jou?
Thuiswerkvergoeding vanuit de overheid?
Betaald vrij nemen op kosten van de overheid om voor leraar te spelen?
Opbeur bedrag wat je kan besteden aan leuke dingen waar je weer enigszins blij van wordt in deze deprimerende tijden?
Zo even een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Ik school er twee thuis. Tot 2030 ben ik bezig met kids of werk. Daarna loop ik hard, wandel of ga ik even naar een vriend die alleen is. Dat is het enige wat ik nog deed om m’n opkomende depressie te stoppen. Dat kan nu ook niet meer.

Overigens brengt het openen van de scholen meer persoonlijk besmettingsgevaar voor ons mee dan dat de avondklok voorkomt.
Ben je alleen? Mijn partner doet veel van de zorgtaken als ik ga wandelen/sporten. En andersom ook. En die is 37 weken zwanger ;-)
s'ochtend hardlopen of op een ander tijdstip? Ik heb mijn werktijden wat aangepast zodat ik tussen de middag wat meer tijd heb.

Naar vrienden doe ik vooral in het weekend. Al is dat nu lastiger (lang leve Among Us + discord).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23

vhal

ಠ_ಠ

In een een kartonnen doos naar de overkant rennen ala Metal Gear Solid :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Wat dus wel de bedoeling is/gaat zijn. Controle op quarantaine. Zojuist verteld door De Jonge.
Eerst zien dan geloven met beloftes van De Jonge. Eerst zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dat wordt een matratje neerleggen :+ verwarmde garage voor je hoop ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Opbeur bedrag wat je kan besteden aan leuke dingen waar je weer enigszins blij van wordt in deze deprimerende tijden?
Zo even een paar dingen.
Er wordt al gesproken over speciaal Corona verlof toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 15:32
Nou, bedankt al die mensen die zich niet aan het gevraagde hebben gehouden...

Gisteren mijn dochter jarig. Werd 7. Via videobellen de opa's en de oma's gesproken.
Zouden zaterdag op mijn verjaardag ze dan in delen op bezoek hebben gehad. ochtend de één, middag de ander.
Maar nee, nu kunnen we dus niet terwijl wij al bijna een jaar binnen zitten, bovenstaande doen.
Ofwel, wat wel mag, is dat ik met mijn dochter naar opa en oma 1 gaan en dan daarna naar opa en oma 2. Zucht.
Lekker dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Er wordt al gesproken over speciaal Corona verlof toch?
Pas na een jaar. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Zo even een paar dingen.
Geld
Geld (in vrije tijd)
of Geld

:+ volgens mij wil iemand meer geld van de overheid. Die je daarna weer mag terugbetalen via belastingen omdat de schuld omhoog is gegaan van NL :+ en welke de "hardwerkende nederlanders" zoals je naar je zelf refereert, het meeste van betalen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Arunia schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:19:
Gisteren mijn dochter jarig. Werd 7.
Gefeliciteerd!

Mijn dochter was vorige week jarig, ook 7 geworden. Ze vond het wel lekker rustig 'want normale verjaardagen zijn altijd zo druk' :P 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door eamelink op 20-01-2021 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:19:
Nou, bedankt al die mensen die zich niet aan het gevraagde hebben gehouden...
[...]
Zouden zaterdag op mijn verjaardag ze dan in delen op bezoek hebben gehad. ochtend de één, middag de ander.
Jij ook bedankt :+
Blokjes-bezoeken (2x 2 personen op 1 dag) waren ook al niet toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 20-01-2021 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Van Mei tot Oktober kon je héél veel gewoon hoor... Je doet net alsof we al een jaar thuis gebarricadeerd zitten.

Het is ook een mindset waar je jezelf inpraat.... Ja het is erg, maar als je enkel maar bezig kan met wat níét kan, iedereen de schuld geeft en niet kijkt naar wat je nog wél kan...

Dan maak je je leven zelf ook wel nog extra zuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Geld
Geld (in vrije tijd)
of Geld

:+ volgens mij wil iemand meer geld van de overheid. Die je daarna weer mag terugbetalen via belastingen omdat de schuld omhoog is gegaan van NL :+ en welke de "hardwerkende nederlanders" zoals je naar je zelf refereert, het meeste van betalen O-)
Het is inderdaad een sigaar uit eigen doos helaas. Maar wat meer tegemoetkoming vanuit de overheid kan geen kwaad dan alleen maar een woordje van Rutte tijdens zijn toespraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
eamelink schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Gefeliciteerd!

Mijn dochter was vorige week jarig, ook 7 geworden. Ze vond het wel lekker rustig 'want normale verjaardagen zijn altijd zo druk' :P 8)7
Ik kijk nu al uit naar onze kraamtijd.... "Sorry, we mogen geen bezoek mensen" O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Cheesy Dat deden we toch al niet.
Sterker nog, als we ergens binnen zijn geweest gaat de kleding de was in en gaan we douchen.

Maar blokjesbezoek had ik nog niet van gehoord, dus ook dat gaat hem dan niet worden zelfs. Overigens wel begrijpelijk.

@eamelink Dank je. Jij ook gefeliciteerd.
Onze dochter vond het verder eigenlijk ook wel best. We zijn langs de deuren geweest bij de klasgenootjes om traktatie te brengen. Ofwel, met zo'n grijper een dienblad met een traktatie naar voren houden, want 1,5m.
Ging goed, was leuk en ze had nog lekker aanspraak.
Werd door iedereen gewaardeerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 20-01-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik ben ook wel erg blij dat ik in 2010 gekozen heb voor een zeer flexibele werkgever. Ik moet er niet aan denken dat ik nu niet de vrijheid zou hebben om mijn tijd zelf in te delen. Thuiswerken was bij ons al volstrekt normaal, en flexibel werken daarmee ook.
Daarbij nu de begeleiding thuis van de kids. Ik heb hetzelfde probleem, en de oudste is al moeilijk genoeg.
Ja het is zwaar. Maar wat doen we eraan...proberen gezond te blijven. Die avondklok zal voor mij geen enkel verschil maken. Het incidentele PostNL pakketje kan ik ook wel vóór 20:30 naar de automaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Het is inderdaad een sigaar uit eigen doos helaas. Maar wat meer tegemoetkoming vanuit de overheid kan geen kwaad dan alleen maar een woordje van Rutte tijdens zijn toespraak.
En enkel van geld wordt je gelukkig?

Ik kan niet voor iedereen spreken. Maar ik ben er financieel niet op achteruit gegaan... op vooruit juist. Want vanuit huis werken maar wel de volledige reiskostenvergoeding mogen opstrijken van Rutte.

Ik vind dat je de financieel minder bedeelden in de samenleving meer tegemoet moet komen. Maar dat zijn dus vaak niet de hardwerkende nederlanders (tenzij je slecht betaald krijgt natuurlijk). En dan ben je bij de VVD natuurlijk aan het verkeerde adres :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Van Mei tot Oktober kon je héél veel gewoon hoor... Je doet net alsof we al een jaar thuis gebarricadeerd zitten.

Het is ook een mindset waar je jezelf inpraat.... Ja het is erg, maar als je enkel maar bezig kan met wat níét kan, iedereen de schuld geeft en niet kijkt naar wat je nog wél kan...

Dan maak je je leven zelf ook wel nog extra zuur
Weet je hoeveel mensen ik zie op week basis? Dus langer dan even hoi zeggen bij het rondje lopen?
1 per twee weken. De rest van de tijd zit ik thuis. Ik zit dus letterlijk 99% van de tijd thuis.
Ik mag de psych al gaan opzoeken omdat ik ben vast gelopen, maar dat kan pas over een half jaar, als diegene tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Ben je alleen? Mijn partner doet veel van de zorgtaken als ik ga wandelen/sporten. En andersom ook. En die is 37 weken zwanger ;-)
s'ochtend hardlopen of op een ander tijdstip? Ik heb mijn werktijden wat aangepast zodat ik tussen de middag wat meer tijd heb.

Naar vrienden doe ik vooral in het weekend. Al is dat nu lastiger (lang leve Among Us + discord).
Helaas kan dat niet. Ik zit met werk erg vast aan werktijden. Mijn vrouw is chronisch ziek. Sowieso is de afspraak al dat ik het huishouden na normale thuiskomst van werk overneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:22:
@Cheesy Dat deden we toch al niet.
Sterker nog, als we ergens binnen zijn geweest gaat de kleding de was in en gaan we douchen.

Maar blokjesbezoek had ik nog niet van gehoord, dus ook dat gaat hem dan niet worden zelfs. Overigens wel begrijpelijk.
Met die term begon Rutte op 13-10:
https://www.rijksoverheid...ister-de-jonge-13-10-2020

Ik begrijp je gevoel. Desondanks gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:23:
[...]

En enkel van geld wordt je gelukkig?

Ik kan niet voor iedereen spreken. Maar ik ben er financieel niet op achteruit gegaan... op vooruit juist. Want vanuit huis werken maar wel de volledige reiskostenvergoeding mogen opstrijken van Rutte.

Ik vind dat je de financieel minder bedeelden in de samenleving meer tegemoet moet komen. Maar dat zijn dus vaak niet de hardwerkende nederlanders (tenzij je slecht betaald krijgt natuurlijk). En dan ben je bij de VVD natuurlijk aan het verkeerde adres :+
Ik ben er niet op voor- maar ook niet op achteruit gegaan.
Het gaat er niet om of ik gelukkig wordt van geld, maar om het feit dat er alleen maar gevraagd wordt vanuit de overheid, we moeten dit, we moeten dat, we moeten zo, we moeten zus.
Geen enkele vorm van waardering voor de gebrachte offers. 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:23:
[...] Want vanuit huis werken maar wel de volledige reiskostenvergoeding mogen opstrijken van Rutte.
Bij ons helaas mochten we alleen maar daadwerkelijk gereden kilometers declareren. Scheelt best wel wat als je niet meer naar locatie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Helaas kan dat niet. Ik zit met werk erg vast aan werktijden. Mijn vrouw is chronisch ziek. Sowieso is de afspraak al dat ik het huishouden na normale thuiskomst van werk overneem.
Dat is wel echt klote ja. En iets regelen met familie? wekelijks logeeravondje ofzo?

Wij brengen Junior wel eens naar Oma als die écht even moet uitleven bijvoorbeeld. Of naar mijn zwager (al komt die dan drukker terug dan die weg ging :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Cheesy Ik ga eerlijk bekennen dat ik niet perse het nieuws volg. Expres niet omdat we toch al binnen zitten. Itt mijn vrouw overigens die wel alles bekijkt en er gestrest van raakt.
Dank je voor de felicitatie en voor het linkje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Wellicht wel ja. Maar je bent bv. met de auto en hebt bij kennissen in het buitenland gelogeerd ?
Hoe bewijs ik dat ik dak- en thuisloos ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Dat zouden we dan ook weer met zijn allen betalen, ik weet niet of we daar veel mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Het gaat er niet om of ik gelukkig wordt van geld, maar om het feit dat er alleen maar gevraagd wordt vanuit de overheid, we moeten dit, we moeten dat, we moeten zo, we moeten zus.
Dat je daar geen waardering voor voelt, dat ligt hem toch écht bij jezelf. Volgens mij haalt Rutte continue aan dat de groep die het wel goed doet, erg gewaardeerd wordt.

Maar als waardering gelijk staat aan een kadootje.... Die mindset had ik ook toen ik nog 6 jaar was en een snoepje verwachtte als ik wat goed deed.

The satisfaction is a job well done :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Blijkbaar hebben ze nog niet de ballen om vliegverbod voor de VS in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
PalingDrone schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Hoe bewijs ik dat ik dak- en thuisloos ben?
Dan ben je vaak wel bekent bij de politie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:31

Vuvuzela

My spire is forming

Godgloeiende.. rij net langs natuur, en natuurlijk weer vol met de 65 plussers die gaan wandelen, maar dat niet kunnen in groepen kleiner dan 6 8)7

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Dan ben je vaak wel bekent bij de politie :+
Hoezo? je kan ook braaf zijn zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Dat is wel echt klote ja. En iets regelen met familie? wekelijks logeeravondje ofzo?

Wij brengen Junior wel eens naar Oma als die écht even moet uitleven bijvoorbeeld. Of naar mijn zwager (al komt die dan drukker terug dan die weg ging :+ )
Ik heb geen levende familie meer. Mijn schoonmoeder is 79 en ontvangt mantelzorg en heeft alle rode covid vlaggen.
Het is niet voor iedereen allemaal maar zo vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
com2,1ghz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:27:
Blijkbaar hebben ze nog niet de ballen om vliegverbod voor de VS in te voeren.
Het is toch ook het China-virus en het Engelse virus... Als in engeland, niet de taal engels :+

vliegverbod naar USA zou je eigenlijk om andere redenen moeten invoeren... Wie weet is wat ze daar doen met Trumpisme/Capitool ook besmettelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje mosterd na de maaltijd... Die hele persco. Waarom hoef je niet al tijden verplicht in quarantaine na een positieve test? Waarom mocht je tot op heden nog steeds inreizen vanuit het buitenland zonder tests en quarantaine?

Ik krijg hier vragen en gevoelens bij waardoor ik mijzelf zo nu en dan wappie ga noemen... Bijvoorbeeld waarom nu, met dalende cijfers, alles zo hard doorgedrukt moet worden, terwijl maatregelen die specifieker waren (de genoemde verplichte quarantaine bij positieve tests) al veel eerder ingevoerd had kunnen worden, alsof het nog even snel voor de verkiezingen moet, zodat men kort ervoor het kan loslaten? Ik hoop echt heel hard dat ik ernaast zit. [eindewappiemodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Ik heb geen levende familie meer. Mijn schoonmoeder is 79 en ontvangt mantelzorg en heeft alle rode covid vlaggen.
Het is niet voor iedereen allemaal maar zo vanzelfsprekend.
Dat begrijp ik. Dat het niet vanzelfsprekend is. Maar ik zoek graag oplossingen ipv problemen. Oma kan ook niet dagelijks, daarom heb ik broers/zussen/zwagers en zelfs vrienden gepolst. Overal welkom gelukkig.

Ik snap dat dat niet voor iedereen mogelijk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pizza_Boom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:29:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje mosterd na de maaltijd... Die hele persco. Waarom hoef je niet al tijden verplicht in quarantaine na een positieve test? Waarom mocht je tot op heden nog steeds inreizen vanuit het buitenland zonder tests en quarantaine?

Ik krijg hier vragen en gevoelens bij waardoor ik mijzelf zo nu en dan wappie ga noemen... Bijvoorbeeld waarom nu, met dalende cijfers, alles zo hard doorgedrukt moet worden, terwijl maatregelen die specifieker waren (de genoemde verplichte quarantaine bij positieve tests) al veel eerder ingevoerd had kunnen worden, alsof het nog even snel voor de verkiezingen moet, zodat men kort ervoor het kan loslaten? Ik hoop echt heel hard dat ik ernaast zit. [eindewappiemodus]
Het nú komt door het nog altijd stijgende Briste virus. Als die er niet was geweest was de daling van nu genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Snap eigenlijk niet waarom het gisteren al bekend was dat er vandaag een persconferentie kwam
Dat ze nu morgen pas gaan stemmen en dan pas over x aantal dagen de regels in gaan.

Dat wij een x aantal dagen nodig hebben om de regels te volgen ok.
Maar dan gaan mensen nog snel voordat de regels ingaan alles nog doen wat nog mag.

En waarom moet de 2de kamer zo traaaaaag reageren als alles zo belangrijk is?
Doe een stemronde en maak een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Het nú komt door het nog altijd stijgende Briste virus. Als die er niet was geweest was de daling van nu genoeg geweest.
Dat verklaart nog steeds niet waarom de plicht tot in quarantaine blijven na positieve tests niet eerder gegeven is, terwijl (men kijkt graag naar de rest van Europa) dat in andere landen ook al gewoon verplicht was. Dat is al een stuk minder met een kanon op een mug schieten dan nu de avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Crxtreem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:33:
Snap eigenlijk niet waarom het gisteren al bekend was dat er vandaag een persconferentie kwam
Dat ze nu morgen pas gaan stemmen en dan pas over x aantal dagen de regels in gaan.

Dat wij een x aantal dagen nodig hebben om de regels te volgen ok.
Maar dan gaan mensen nog snel voordat de regels ingaan alles nog doen wat nog mag.

En waarom moet de 2de kamer zo traaaaaag reageren als alles zo belangrijk is?
Doe een stemronde en maak een keuze.
Omdat er eerst gedebatteerd moet worden, er was gister en vanmorgen nog altijd een meerderheid in de kamer tegen de avondklok. Die moeten eerst worden omgepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pizza_Boom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Dat verklaart nog steeds niet waarom de plicht tot in quarantaine blijven na positieve tests niet eerder gegeven is, terwijl (men kijkt graag naar de rest van Europa) dat in andere landen ook al gewoon verplicht was. Dat is al een stuk minder met een kanon op een mug schieten dan nu de avondklok.
Mee eens hoor. Maar Quarantaine na positieve test was al verplicht, alleen niet gehandhaafd. Iedereen wist datje thuis moest blijven na een positieve test. Enkel ging men uit van dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen.

Dat is een typische VVD methode (niets opleggen, zo min mogelijk overheidsbemoeienis). Dus ik snap wel waarom dit zo gedaan is. Maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben ;-)

Ook leuk dat trouwens de engelse vluchten niet doorgaan. Maar collega's die machines in Engeland moeten installeren gaan nu dus met de tunnel in de auto :+ Al is dat IMHO wel beter als via het vliegtuig....

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 20-01-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Welke waardering moet ik me dan voorstellen?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzondering op de avondklok "voor mensen die" :
...
- te gast zijn in een avondprogramma dat live wordt uitgezonden.
...

Ik denk dat volgende week een paar vrienden uitnodig voor een livestream bij mijn
nieuwe 'avondprogramma'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:36:
Mee eens hoor. Maar Quarantaine na positieve test was al verplicht, alleen niet gehandhaafd. Iedereen wist datje thuis moest blijven na een positieve test. Enkel ging men uit van dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen.

Dat is een typische VVD methode (niets opleggen, zo min mogelijk overheidsbemoeienis). Dus ik snap wel waarom dit zo gedaan is. Maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben ;-)
Volgens mij was het een dringend advies, geen dwingend advies. Overigens gaan mensen zich nu gewoon niet laten testen. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Het is toch ook het China-virus en het Engelse virus... Als in engeland, niet de taal engels :+

vliegverbod naar USA zou je eigenlijk om andere redenen moeten invoeren... Wie weet is wat ze daar doen met Trumpisme/Capitool ook besmettelijk :+
Iets met de grote arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
[...]

Zo even een paar dingen.
Dus eigenlijk wil je gewoon geld zien. (In)direct heb je dat al gekregen door de diverse steunmaatregelen.
Maar de logica van een thuiswerkvergoeding zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Wij, als normale hardwerkende mensen zijn pas als laatste aan de beurt met de vaccins. Dus dat betekend dat we pas rond Kerst weer vrij normaal kunnen leven. Er gaan echt nog wel meer golven komen.
Moet je dan maar continue het land op slot flikkeren omdat het kan?
Nee. Je moet mensen ook nog laten leven. Maar dat is niet belangrijk op dit moment. Dat psychologen een wachttijd hebben van minimaal een half jaar is natuurlijk ook maar een klein ding. Het is natuurlijk ook totaal niet belangrijk hoe een mens dit alles beleeft en mee moet dealen.
Ik hoop echt dat er keihard wordt afgerekend met het huidige kabinet. Keihard.
Hier is niks menselijks meer aan.
Als alle kwetsbaren zijn ingeënt dan stroomt de zorg niet meer vol. Mensen die ziek worden die hebben daar meestal minder last van (uitzonderingen daargelaten).

Dus vanaf dat moment (maart/april) zouden de maatregelen toch echt versoepeld moeten kunnen worden in stappen.

Dus ja, er worden dan nog mensen ziek, maar die komen bijna nooit meer in een ziekenhuis terecht met die klachten. Er mogen dan dus meer mensen positief testen zou je kunnen zeggen.

Dit gaat pas een probleem worden als er veel antivaxxers of bijv. mensen zijn die allergisch zijn voor vaccinaties in kwetsbare groepen. Dan kun je discussiëren over of we echt eerst groepsimmuniteit moeten opbouwen, maar gezien dat er nu toch al berekeningen zijn over hoeveel een mensenleven waard is verwacht ik dat daarmee geen rekening wordt gehouden (zie ook bijv. zeer dure medicatie die wel of niet wordt vergoed door zorgverzekeringen).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Als alle kwetsbaren zijn ingeënt dan stroomt de zorg niet meer vol. Mensen die ziek worden die hebben daar meestal minder last van (uitzonderingen daargelaten).

Dus vanaf dat moment (maart/april) zouden de maatregelen toch echt versoepeld moeten kunnen worden in stappen.

Dus ja, er worden dan nog mensen ziek, maar die komen bijna nooit meer in een ziekenhuis terecht met die klachten. Er mogen dan dus meer mensen positief testen zou je kunnen zeggen.

Dit gaat pas een probleem worden als er veel antivaxxers of bijv. mensen zijn die allergisch zijn voor vaccinaties in kwetsbare groepen. Dan kun je discussiëren over of we echt eerst groepsimmuniteit moeten opbouwen, maar gezien dat er nu toch al berekeningen zijn over hoeveel een mensenleven waard is verwacht ik dat daarmee geen rekening wordt gehouden (zie ook bijv. zeer dure medicatie die wel of niet wordt vergoed door zorgverzekeringen).
Dit verwacht ik ook. Rutte kijkt ook naar het aantal IC opnames (hij heeft eens gezegd laatst dat het onder de 3 IC opnames per dag moet voor versoepeling). Als je de risicogroep veilig hebt, kan je meer open gooien.

En ik merk in mijn omgeving (vrienden/collega's) dat mensen die eerst twijfelden, na een paar weken lockdown niet meer twijfelen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Dus eigenlijk wil je gewoon geld zien. (In)direct heb je dat al gekregen door de diverse steunmaatregelen.
Maar de logica van een thuiswerkvergoeding zie ik niet.
Welke steunmaatregelen voor de thuiszittende werknemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Zoek ik even op, uit mijn hoofd zeg ik het NOS journaal.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Pizza_Boom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:29:

Een verplichte (negatieve) PCR-test vanuit vrijwel iedere bestemming ter wereld is nu al vereist als je NL binnenkomt of via NL reist. Een aangeraden 10 dagen thuisquarantaine geldt ook vanaf vrijwel iedere bestemming. Dit is wel pas sinds anderhalve maand ofzo. Dat met die test had natuurlijk veel eerder gemoeten. Je vangt er niet 100% mee af maar het helpt toch wel lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Ze hadden de oudjes ook gewoon dood kunnen laten gaan? Gebeurd tijdens een flinke griepgolf ook?
Maar dat mag je weer niet zeggen natuurlijk. Want dan heb je geen hart, en ben je een klootzak enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Welke steunmaatregelen voor de thuiszittende werknemer?
Maar waarom zou die ondersteund moeten worden? Wil je iemand die je kopje koffie komt brengen, je brood komt smeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Maar waarom zou die ondersteund moeten worden? Wil je iemand die je kopje koffie komt brengen, je brood komt smeren?
Kosten zijn omhoog gegaan. En bij bedrijven juist naar beneden en die profiteren over het algemeen van de corona steunmaatregelen. Maar de thuiswerkende ouder niet.
Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Kosten zijn omhoog gegaan. En bij bedrijven juist naar beneden en die profiteren over het algemeen van de corona steunmaatregelen. Maar de thuiswerkende ouder niet.
Vreemd.
Dan moet je bij je werkgever zijn, niet bij de overheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Ze hadden de oudjes ook gewoon dood kunnen laten gaan? Gebeurd tijdens een flinke griepgolf ook?
Maar dat mag je weer niet zeggen natuurlijk. Want dan heb je geen hart, en ben je een klootzak enzovoorts.
Dat is hier eerder al langsgekomen en hier zomaar wat over roepen is ook tegen de topicregels.

Echter een covid-dood schijnt toch wel een stuk ernstiger te zijn dan van natuurlijke oorzaken of door griep overlijden, en voor wat jij zegt zou je gewoon mensen niet meer met een ambulance moeten ophalen en thuis dood laten gaan oid.

Ik ben blij dat we niet in een land wonen dat dat doet. En ik hoop wel dat we een volgende keer véél pro-actiever handelen, hoewel ik dat eerder van linkse partijen dan van rechtse partijen verwacht. Zie ook correlatie tussen links/rechts en landen waar covid wel/niet in goede banen is geleid.

Maar misschien moet ik sowieso gewoon naar Nieuw Zeeland verhuizen :+
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Vreemd.
Dit is ook onderdeel van falend regeringsbeleid wat er bovendien voor zorgt dat er minder draagvlak (en naleving gok ik) van de maatregelen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-01-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Dat begrijp ik. Dat het niet vanzelfsprekend is. Maar ik zoek graag oplossingen ipv problemen. Oma kan ook niet dagelijks, daarom heb ik broers/zussen/zwagers en zelfs vrienden gepolst. Overal welkom gelukkig.

Ik snap dat dat niet voor iedereen mogelijk is natuurlijk.
Ik ook! Mijn oplossing is dat ik me niet ga houden aan de avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Ik ook! Mijn oplossing is dat ik me niet ga houden aan de avondklok.
Hoewel ik me natuurlijk ook aan de regels blijf houden krijg ik jeuk van dit soort posts.

Ik heb me het hele jaar aan alle maatregelen geholpen en dat heeft het niet opgelost. Dus appelleren aan autoriteit is ook niet altijd een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Een verplichte (negatieve) PCR-test vanuit vrijwel iedere bestemming ter wereld is nu al vereist als je NL binnenkomt of via NL reist. Een aangeraden 10 dagen thuisquarantaine geldt ook vanaf vrijwel iedere bestemming. Dit is wel pas sinds anderhalve maand ofzo. Dat met die test had natuurlijk veel eerder gemoeten. Je vangt er niet 100% mee af maar het helpt toch wel lijkt me.
Maar het is nog steeds aangeraden... En bij aangeraden mist de dwang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Dan moet je bij je werkgever zijn, niet bij de overheid...
Want? Die verplicht mij niet om thuis te werken. De overheid wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Klopt, dat ben je dan ook IMHO :+

Dan mag de buurman van mijn tante ook sterven, 50 jaar... Blijkbaar niet zo'n probleem, ook al heeft die puberende kinderen :+

En mensen met een zwakke weerstand, je weet wel, die 120.000 kankerpatienten per jaar, ook maar gewoon pech gehad?

Die oudjes hebben overigens dit land opgebouwd na een oorlog. Het zijn niet de boomers die alles voor de wind is gegaan sinds geboorte

En ja, ik chargeer natuurlijk enorm in alle kanten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Pizza_Boom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:50:
[...]
Maar het is nog steeds aangeraden... En bij aangeraden mist de dwang.
Dat gaat nu wel veranderen, iig bij hoog risicogebieden.
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Want? Die verplicht mij niet om thuis te werken. De overheid wel.
Da's op dit moment niet zo en dat is juist een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Hoewel ik me natuurlijk ook aan de regels blijf houden krijg ik jeuk van dit soort posts.

Ik heb me het hele jaar aan alle maatregelen geholpen en dat heeft het niet opgelost. Dus appelleren aan autoriteit is ook niet altijd een oplossing.
Dat mag. Als er geen 1,5m afstand zou bestaan zou ik je helpen krabben.
Ik heb echt zo goed als mogelijk aan alle regels gehouden, maar als mijn (mentale) gezondheid er aan moet geloven dan betaal ik die 95 euro wel.
Mijn werkgever blij want ik kom dan niet in een burn-out of depressie en het kost mij minder aan therapie om er weer uit te komen /s
De regel is er dus niet voor jou of mij. Waarom moet ie er dan toch komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Ik heb echt zo goed als mogelijk aan alle regels gehouden, maar als mijn (mentale) gezondheid er aan moet geloven dan betaal ik die 95 euro wel.
Mijn werkgever blij want ik kom dan niet in een burn-out of depressie en het kost mij minder aan therapie om er weer uit te komen /s
Oh, ik las over het woordje "niet" heen in jouw post :+
Want daar sta ik dus niet achter. Maar kan het me wel voorstellen qua burn-out/depressie hoor, zeker als je single bent is dat wel echt een ding.

Een mogelijke oplossing is vroeger opstaan en vroeger naar bed trouwens. Als dat je lukt dan is het ongeveer net zo kut als hiervoor :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Als je baas dat zo belangrijk vind :+ misschien kan die je een uurtje per dag gunnen? O-)

Maar kan me voorstellen dat het soms onmogelijk is. En als ik in zo'n situatie zou zitten, zou het best kunnen dat ik dan ook de regels breek. Zeker als het gaat om iets als hardlopen en je kan dit doen zonder mensen tegen te komen (wat niet lastig moet zijn met een avondklok :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Geen bron, maar las ergens dat de vaccins na 1 prik tussen de 65% en 90% beschermde, volgens de eigen testen van de vaccins. De mensen die alsnog ziek werden, werden dat vaak vlak ná de prik. Dan is men dus al ziek voor de vaccinatie en is het niet gek dat je dan alsnog ziek wordt....

Maar de bron moet ik je nog even schuldig blijven.
Ik hoorde / las dit op een paar plekken. Men praat elkaar na, dus in hoeverre dit wetenschappelijk is of juist een drukmiddel van de big pharma, iknieweetnie.

https://www.theguardian.c...s-effective-than-we-hoped

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:
Geen excuus meer: https://www.bol.com/nl/l/hondenluiers/N/34523/

Gewoon voldoen aan de maatregelen, net als de rest van Nederland.
Stel je bent thuis en jouw vader, met wie je een goeie band hebt, komt binnen. Hij zegt niks, loopt meteen door en sluit de hoofdkraan voor het water af. Omdat hij bij een waterleidingsbedrijf heeft gewerkt zeg je er niks van. Hij weet immers beter dan jij. Zo stil als hij binnen kwam vertrekt hij weer.

Op een gegeven moment wil jij naar de WC gaan. Je draait de kraan open, maar direct komt je vader binnen met een pak luiers, geeft je een tik op je neus en draait de kraan dicht. Hij gromt wat en zonder verdere uitleg trekt hij jouw broek uit en doet je een luier om. Je stribbelt tegen maar elke keer krijg je een tik op je neus.

Niet veel later draag je een luier. Een stom ding want je kan normaal gewoon naar de WC. Je probeert het ding uit te doen, maar je krijgt weer een tik op je neus. Zelfs een onderzoekende blik naar het merk wordt beloond met een tik.

Je vader pakt de krant en gaat aan tafel zitten. Uiteindelijk heb je geen keuze om te poepen in de luier. Natuurlijk vind je dat smerig en wil je dat ding uit, maar meteen staat je vader naast je met een opgeheven hand. Je kiest eieren voor je geld en wacht tot je vader de strontlucht ruikt. Dit duurt helaas een paar minuten...

Terwijl je vader de luier losmaakt wrijf je met je kont een paar keer over de luier. Tijdens het wachten is de stront aan je billen gaan kleven en dat is niet lekker. Echter daarmee duw je ook de bestaande hoop er uit. Nu blaft je vader fel tegen je. Angstvallig blijf je stil zitten en wacht je tot hij de luier weggooit. Terwijl hij buiten bij de kliko is probeer je met je handen het laatste beetje stront uit je bilnaad te halen. Je hebt immers geen WC papier meer.

Smerig? Ja.
Heeft jouw vader het bovenstaande gedaan? Waarschijnlijk toen je een baby was.
Zou hij dat nu moeten proberen? Ik hoop voor je van niet.
Is dat wat een huisdier die normaal buiten zijn behoefte doet zal ervaren? Ja.

Wat jij voorstelt is voor de meeste honden puur mishandeling. In tegenstelling tot mensen kun je ze namelijk niet uitleggen dat het tijdelijk of noodzakelijk is. Jouw vader doet het omdat hij een zorgplicht heeft naar jou toen je een baby was. Huisdieren zijn hun hele leven een baby qua gedrag.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
bert pit schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Ik hoorde / las dit op een paar plekken. Men praat elkaar na, dus in hoeverre dit wetenschappelijk is of juist een drukmiddel van de big pharma, iknieweetnie.

https://www.theguardian.c...s-effective-than-we-hoped
Het staat letterlijk in de tekst:
although the public health services head, Sharon Alroy-Preis, said that in most cases this was because the individuals had not built up sufficient antibodies after being inoculated before being exposed to the virus.

Dus besmet vlak na of zelfs vóór het vaccin. Dan is het niet zo vreemd....

en bij 60 tot 90% heb je natuurlijk altijd nog mensen die ziek worden, want niet 100%.

En ik link een artikel met de exacte wetenschappelijke onderbouwing. Niet napraten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
DevWouter schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Stel je bent thuis en jouw vader, met wie je een goeie band hebt, komt binnen. Hij zegt niks, loopt meteen door en sluit de hoofdkraan voor het water af. Omdat hij bij een waterleidingsbedrijf heeft gewerkt zeg je er niks van. Hij weet immers beter dan jij. Zo stil als hij binnen kwam vertrekt hij weer.

Op een gegeven moment wil jij naar de WC gaan. Je draait de kraan open, maar direct komt je vader binnen met een pak luiers, geeft je een tik op je neus en draait de kraan dicht. Hij gromt wat en zonder verdere uitleg trekt hij jouw broek uit en doet je een luier om. Je stribbelt tegen maar elke keer krijg je een tik op je neus.

Je geeft het op en niet veel later draag je een luier. Een stom ding zeker omdat je normaal gewoon naar de WC gaat. Je probeert het uit doen, maar je krijgt weer een tik op je neus. Zelfs een onderzoekende blik naar het merk wordt beloond met een tik.

Je vader pakt de krant en gaat aan tafel zitten. Uiteindelijk heb je geen keuze om te poepen in de luier. Natuurlijk vind je dat smerig en wil je dat ding uit, maar meteen staat je vader naast je met een opgeheven hand. Je kiest eieren voor je geld en wacht tot je vader de strontlucht ruikt. Dit duurt helaas een paar minuten...

Terwijl je vader de luier losmaakt wrijf je met je kont een paar keer over de luier. Tijdens het wachten is de stront aan je billen gaan kleven en dat is niet lekker. Echter daarmee duw je ook de bestaande hoop er uit. Nu blaft je vader fel tegen je. Angstvallig blijf je stil zitten en wacht je tot hij de luier weggooit. Terwijl hij buiten bij de kliko is probeer je met je handen het laatste beetje stront uit je bilnaad te halen. Je hebt immers geen WC papier meer.

Smerig? Ja.
Heeft jouw vader het bovenstaande gedaan? Waarschijnlijk toen je een baby was.
Zou hij dat nu moeten proberen? Ik hoop voor je van niet.
Is dat wat een huisdier die normaal buiten zijn behoefte doet zal ervaren? Ja.

Wat jij voorstelt is voor de meeste honden puur mishandeling. In tegenstelling tot mensen kun je ze namelijk niet uitleggen dat het tijdelijk of noodzakelijk is. Jouw vader doet het omdat hij een zorgplicht heeft naar jou toen je een baby was. Huisdieren zijn hun hele leven een baby qua gedrag.
Mijn katten gaan netjes op de bak op zolder. Meer dan drie keer per dag. Maar zonder begeleiding of riempje of iets. Ook niet door weer en wind of wanneer het 40c is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Betaald coronaverlof gaat dus niet door.

Pagina: 1 ... 110 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?