Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.500 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
DevWouter schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:59:

Wat jij voorstelt is voor de meeste honden puur mishandeling. In tegenstelling tot mensen kun je ze namelijk niet uitleggen dat het tijdelijk of noodzakelijk is. Jouw vader doet het omdat hij een zorgplicht heeft naar jou toen je een baby was. Huisdieren zijn hun hele leven een baby qua gedrag.
Een hond is geen mens, sorry O-)
Ik snap je punt, en een hondenluier is IMHO ook onzin (tuin kan prima in veel gevallen).

Maar een hond schijt waar die wil, de enige reden dat die dat ergens anders doet is omdat wíj ze dat aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Klopt, dat ben je dan ook IMHO :+

Dan mag de buurman van mijn tante ook sterven, 50 jaar... Blijkbaar niet zo'n probleem, ook al heeft die puberende kinderen :+

En mensen met een zwakke weerstand, je weet wel, die 120.000 kankerpatienten per jaar, ook maar gewoon pech gehad?

Die oudjes hebben overigens dit land opgebouwd na een oorlog. Het zijn niet de boomers die alles voor de wind is gegaan sinds geboorte

En ja, ik chargeer natuurlijk enorm in alle kanten :+
Dat doe ik ook uiteraard. Maar om alles en iedereen vast te zetten om maar zo veel mogelijk ouderen te beschermen die mogelijk bij de volgende flinke griepgolf het loodje leggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Ik snap je punt, en een hondenluier is IMHO ook onzin (tuin kan prima in veel gevallen).

Maar een hond schijt waar die wil, de enige reden dat die dat ergens anders doet is omdat wíj ze dat aanleren.
Dat geldt voor ons mensen net zo. Ons is aangeleerd het op te houden en op de WC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Mijn katten gaan netjes op de bak op zolder. Meer dan drie keer per dag. Maar zonder begeleiding of riempje of iets. Ook niet door weer en wind of wanneer het 40c is.
Katten zijn ook geen honden. De zorgplicht voor honden is fysiek en mentaal compleet anders.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

De honden cq schijt cq luiersdiscussie is wel een beetje achterhaald toch? Honden mogen uitgelaten worden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:03:
[...]

Dat doe ik ook uiteraard. Maar om alles en iedereen vast te zetten om maar zo veel mogelijk ouderen te beschermen die mogelijk bij de volgende flinke griepgolf het loodje leggen......
Ja dat doen we dus. Want op mensenlevens staat geen (directe) prijs. Gelukkig ook niet. Want de volgende stap is, waarom dure medicijnen verzekeren? etc.

Die ouderen zijn ook gewoon (vaak) ouders met kinderen, kleinkinderen etc. Dat heeft óók grote gevolgen voor hele grote groepen mensen.

Maar iets zegt me dat je geen familie in die leeftijdsgroep hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
DevWouter schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Katten zijn ook geen honden. De zorgplicht voor honden is fysiek en mentaal compleet anders.
Je kan een kat aanleren om op een bak te poepen en urineren. Dat kan een hond dus ook leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Als je baas dat zo belangrijk vind :+ misschien kan die je een uurtje per dag gunnen? O-)

Maar kan me voorstellen dat het soms onmogelijk is. En als ik in zo'n situatie zou zitten, zou het best kunnen dat ik dan ook de regels breek. Zeker als het gaat om iets als hardlopen en je kan dit doen zonder mensen tegen te komen (wat niet lastig moet zijn met een avondklok :+ )
Jawel zeker nu de kids thuis zijn. Maar ik zit tussen de 4 en 6 uur per dag in teams calls. Dat is al slopend en het meeste is geroosterd (ben docent op hbo). Dus ik heb gewoon weinig flexibiliteit. Vanavond komt een vriend langs en dan gaan we op 2,5 m afstand quiznight.nl doen om te ontspannen. Voorheen ging ik met de hele groep naar een pubquiz. Dat doen we al niet meer (uiteraard!). Eigenlijk wil ik dat volgende week ook doen. Alleen moet een van ons dan over straat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Mensen zijn trouwens ook van oorsprong nomaden. Hoewel dat waarschijnlijk deels veranderd is toen we de landbouw ontdekt hebben. Hoe dat per mens zit verschilt nogal maar de een zit veel makkelijker thuis dan de ander.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:06:
[...]
Je kan een kat aanleren om op een bak te poepen en urineren. Dat kan een hond dus ook leren.
Een kat met een hond vergelijken?

Een kat heeft geen begeleiding nodig (is de baas), een hond heeft een baas _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door psy op 20-01-2021 16:08 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ja dat doen we dus. Want op mensenlevens staat geen (directe) prijs. Gelukkig ook niet. Want de volgende stap is, waarom dure medicijnen verzekeren? etc.

Die ouderen zijn ook gewoon (vaak) ouders met kinderen, kleinkinderen etc. Dat heeft óók grote gevolgen voor hele grote groepen mensen.

Maar iets zegt me dat je geen familie in die leeftijdsgroep hebt :+
Die heb ik zeker. Ik zou het ook zeer jammer en verdrietig vinden als die door corona komen te ovelijden. Maar die zijn een jaar later met een beetje pech ook aan de beurt geweest met een flinke griepgolf.
Maar ik hoop dat het volgende kabinet net zo voortvarend te werk gaat met de volgende zware griepgolf als er weer 10000 ouderen dreigen te bezwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Een kat heeft geen begeleiding nodig (is de baas), een hond heeft een baas _/-\o_
Een hond heeft geen baas, die heeft een roedel leider. En toevallig is dat een mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:07:
[...]

allebei zoogdieren. verder zie ik wel verschillen. stront van katten vind ik meestal in de tuin, stront van honden meestal op plekken buiten de tuin waar de kinderen spelen

maar dat is een andere discussie waarin mensen lekker los op elkaar kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Klopt, maar het gaat niet om wat er gebeurde, maar om de relatie en hoe een individu (dier of mens) het ervaart. Als jij je hele leven een luier draagt dan ondervind je geen leed, maar "zomaar" iets veranderen levert een individu veel stress op zeker als het onder dwang is en die het niet begrijpt.

Met training en/of uitleg kan je overstappen, zonder en je haalt letterlijke levensjaar bij het individu weg.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Jawel zeker nu de kids thuis zijn. Maar ik zit tussen de 4 en 6 uur per dag in teams calls. Dat is al slopend en het meeste is geroosterd (ben docent op hbo). Dus ik heb gewoon weinig flexibiliteit. Vanavond komt een vriend langs en dan gaan we op 2,5 m afstand quiznight.nl doen om te ontspannen. Voorheen ging ik met de hele groep naar een pubquiz. Dat doen we al niet meer (uiteraard!). Eigenlijk wil ik dat volgende week ook doen. Alleen moet een van ons dan over straat ...
Het is ook vervelend. Dat ontkent niemand volgens mij.

Vervelender is als straks de ziekenhuizen weer overvol zijn, en we reguliere zorg (waaronder kankerpatienten) moeten wegsturen en laten wachten. Daar zijn de eerste slachtoffers al van gevallen overigens.

Het is echt vervelend. Voor iedereen (nou ja, voor de één meer dan de ander).

Maar een pubquiz, dat kan toch ook in het weekend? Dan zit je niet aan de tijd vast meteen.

Wij waren gek op bordspellen. Dat kan nu ook niet meer. Maar heb de hele club op Discord gekregen en aan de Among Us. Dus nu doen we dat vaak. Is het hetzelfde? nee.... Maar het is wel lachen en gezellig.

it's something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De honden/poezen discussie is nogal offtopic, ook in het slowchat topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Die heb ik zeker. Ik zou het ook zeer jammer en verdrietig vinden als die door corona komen te ovelijden. Maar die zijn een jaar later met een beetje pech ook aan de beurt geweest met een flinke griepgolf.
Maar ik hoop dat het volgende kabinet net zo voortvarend te werk gaat met de volgende zware griepgolf als er weer 10000 ouderen dreigen te bezwijken.
Dat doen ze al. Die gaan ook naar de IC wanneer nodig. Die worden ook geholpen.

Alleen een griepgolf geeft geen overbelasting van de volledige zorg in Nederland.

Het is niet alsof we geen énkele dode willen door corona. Maar we willen de ziekenhuizen operabel houden, zonder alle ouderen maar aan hun lot over te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Edit: Topic warning niet gezien.

[ Voor 94% gewijzigd door DevWouter op 20-01-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:12:
Alleen een griepgolf geeft geen overbelasting van de volledige zorg in Nederland.
Dat is niet waar, ik meen dat het 2018 was toen de reguliere zorg ook werd afgeschaald t.b.v. de griepzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Lang verhaal kort: we gaan een generatie afschrijven om een reeds afgeschreven generatie te redden. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:20:
Lang verhaal kort: we gaan een generatie afschrijven om een reeds afgeschreven generatie te redden. :X
Ter verduidelijking, ik ben geen voorstander van de avondklok. Integendeel.

Maar welke generatie gaan we nu afschrijven dan? Want ondanks dat mijn kinderen van 6 en 11 het niet heel fijn vinden schrijf ik ze nog niet af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

rg-mohwa

Phoe Hé

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Want? Die verplicht mij niet om thuis te werken. De overheid wel.
Ben je echt serieus?
Want dan kan ik ook roepen de overheid verplicht je ook niet om te werken.

Je beargumenteert de reden tot extra vergoeding omdat je meer kosten hebt en de bedrijven minder kosten want je bent daar niet.

Wat de overheid al heeft gedaan om jouw thuiswerken te 'vergoeden':
- Je woonwerk kilometervergoeding mocht onbelast worden doorbetaald
- Er mag een onbelaste thuiswerkvergoeding verstrekt worden (helaas verwijzen veel werkgevers naar de € 2 per dag van het NIBUD, maar dat is mijns inziens 'schuld' werkgevers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:56
Bart-Willem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:20:
Een kind moet kiezen: slagen voor de CITO-toets of Opa en Oma nooit meer zien...? Zegt u het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Ben je echt serieus?
Want dan kan ik ook roepen de overheid verplicht je ook niet om te werken.

Je beargumenteert de reden tot extra vergoeding omdat je meer kosten hebt en de bedrijven minder kosten want je bent daar niet.

Wat de overheid al heeft gedaan om jouw thuiswerken te 'vergoeden':
- Je woonwerk kilometervergoeding mocht onbelast worden doorbetaald
- Er mag een onbelaste thuiswerkvergoeding verstrekt worden (helaas verwijzen veel werkgevers naar de € 2 per dag van het NIBUD, maar dat is mijns inziens 'schuld' werkgevers.)
De overheid verplicht je wel om te werken, anders geen uitkering, tenzij je niet kan werken vanwege lichamelijke of geestelijke beperking(en).
Tenzij tokkie, dan bijstand en ook daar moet je meedoen met initiatieven vanuit de overheid.

- woonwerkverkeer heb ik niet. Woon op fietsafstand van werk. Dus geen vergoeding.
- Is bedrijfafhankelijk of ze dat doen. Die van mij doet dat dus niet.

Mijn stroomkosten zijn omhoog gegaan, mijn gaskosten zijn omhoog gegaan, mijn waterkosten zijn omhoog gegaan. En mijn levensplezier met een diepe duik naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

vj_slof schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Een kind moet kiezen: slagen voor de CITO-toets of Opa en Oma nooit meer zien...? Zegt u het maar.
Die keuze is niet zo moeilijk toch ? alleen die keuze word er niet gegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Het is ook vervelend. Dat ontkent niemand volgens mij.

Vervelender is als straks de ziekenhuizen weer overvol zijn, en we reguliere zorg (waaronder kankerpatienten) moeten wegsturen en laten wachten. Daar zijn de eerste slachtoffers al van gevallen overigens.

Het is echt vervelend. Voor iedereen (nou ja, voor de één meer dan de ander).

Maar een pubquiz, dat kan toch ook in het weekend? Dan zit je niet aan de tijd vast meteen.

Wij waren gek op bordspellen. Dat kan nu ook niet meer. Maar heb de hele club op Discord gekregen en aan de Among Us. Dus nu doen we dat vaak. Is het hetzelfde? nee.... Maar het is wel lachen en gezellig.

it's something
Ik vind het heel lief dat je meedenkt, dat waardeer ik.

Maar er is voor mij ook gewoon een grens bereikt. Het was voor de scholensluiting al dat ik last kreeg van depressieve klachten door het thuiswerken, en toen kwam het thuisscholen erbij (waar ik in principe achter sta) - ik zit al op 110%, en ik hield me aan alle maatregelen en het gaat allemaal nog maar net. Maatregelen sta ik helemaal achter, maar de avondklok mist én alle proportionaliteit (het is zoals ik eerder zei vergelijkbaar met het sleepnet van de inlichtingendiensten) én raakt mijn persoonlijke situatie buitensporig. Het is misschien goed om te noemen dat ik een extraverte persoonlijkheid heb - ik laad op van contacten met mensen. Ik voel me eenzaam en wegkwijnen en raak onderprikkeld als ik dat niet heb, met als gevolg somberheid en irritatie (en op wie denk je dat ik dat afreageer, onterecht?). Daarom werk ik ook niet meer als developer, ik raakte toen ook in een depressie en godzijdank kwam ik erachter waardoor dat kwam. Als ik die interacties met mensen niet heb raak ik helemaal gesloopt. De Teams Calls werken daar op een of andere manier niet in... ook al zou je dat misschien wel denken. Ik ben het aan mezelf, mijn kinderen, maar onderhand ook aan mijn principes verplicht om niet hierin mee te gaan en voor mezelf te zorgen. En ik zal dat dus ook doen, ook al kost het me 95 euro. Waarom is de maatregel buitenproportioneel? Nou omdat ik echt niets doe om bij te dragen aan de verspreiding, waarom zou ik? Mijn vrouw zit notabene ook in de risico groep!

PS
Het heet quiznight met een reden. En al zou ik het zaterdag overdag doen met dezelfde vriend, zie ik niet in waarom dat dan ineens niet meer erg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik vind het heel lief dat je meedenkt, dat waardeer ik.

Maar er is voor mij ook gewoon een grens bereikt. Het was voor de scholensluiting al dat ik last kreeg van depressieve klachten door het thuiswerken, en toen kwam het thuisscholen erbij (waar ik in principe achter sta) - ik zit al op 110%, en ik hield me aan alle maatregelen en het gaat allemaal nog maar net. Maatregelen sta ik helemaal achter, maar de avondklok mist én alle proportionaliteit (het is zoals ik eerder zei vergelijkbaar met het sleepnet van de inlichtingendiensten) én raakt mijn persoonlijke situatie buitensporig. Het is misschien goed om te noemen dat ik een extraverte persoonlijkheid heb - ik laad op van contacten met mensen. Ik voel me eenzaam en wegkwijnen en raak onderprikkeld als ik dat niet heb, met als gevolg somberheid en irritatie (en op wie denk je dat ik dat afreageer, onterecht?). Daarom werk ik ook niet meer als developer, ik raakte toen ook in een depressie en godzijdank kwam ik erachter waardoor dat kwam. Als ik die interacties met mensen niet heb raak ik helemaal gesloopt. De Teams Calls werken daar op een of andere manier niet in... ook al zou je dat misschien wel denken. Ik ben het aan mezelf, mijn kinderen, maar onderhand ook aan mijn principes verplicht om niet hierin mee te gaan en voor mezelf te zorgen. En ik zal dat dus ook doen, ook al kost het me 95 euro. Waarom is de maatregel buitenproportioneel? Nou omdat ik echt niets doe om bij te dragen aan de verspreiding, waarom zou ik? Mijn vrouw zit notabene ook in de risico groep!

PS
Het heet quiznight met een reden. En al zou ik het zaterdag overdag doen met dezelfde vriend, zie ik niet in waarom dat dan ineens niet meer erg is.
een van de uitzonderingen: uitzondering Medische hulp voor zichzelf of dieren
Als jij aangeeft dat jij een avondwandeling nodig hebt om een depressie tegen te gaan, dan is dat toch ook medische hulp voor jezelf ? of zou zoiets door een psycholoog getekend kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

rg-mohwa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Als jij aangeeft dat jij een avondwandeling nodig hebt om een depressie tegen te gaan, dan is dat toch ook medische hulp voor jezelf ? of zou zoiets door een psycholoog getekend kunnen worden ?
Dat is een goed idee! Dat zet ik dan gewoon op de verklaring die je bij je moet hebben (ik loop niet bij een psycholoog vooralsnog)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Maar welke generatie gaan we nu afschrijven dan? Want ondanks dat mijn kinderen van 6 en 11 het niet heel fijn vinden schrijf ik ze nog niet af hoor.
Nog niet, maar hoe lang blijft deze "korte maar hevige lockdown" nog duren? Newsflash: schoolorganisaties hebben al te horen gekregen dat de scholen tot eind februari dicht zullen blijven (dus tot na de vakantie), en dat men in Den Haag bezig is om een betaald "coronaverlof" op poten te zetten geeft wel aan dat het niet om iets gaat wat voor maar 1 of 2 weken geldig is. :P Dit gaat gewoon duren tot (of tot en met) maart, maar dat durft men nog niet hardop uit te spreken. :+

Over het afschrijven: fantastisch dat jouw kinderen (2 van de vele miljoenen die ons land rijk is) het geweldig doen, maar als je leraren of consultatiebureau's spreekt of mensen van de kinderopvang dan komen daar toch wel andere verhalen naar boven. Met name kinderen in groep 3 schijnen toch wel tegen serieuze problemen aan te lopen: hoe goed je als ouder je best doet om een kind te leren lezen en schrijven, je kan natuurlijk nooit de kwaliteit bieden die een leraar biedt. Om over de oplopende achterstanden op emotioneel/sociaal vlak maar niet te spreken.

Als je dan toch met de drogreden van opa/oma komt: hoeveel jaar hebben opa en oma (die bovendien duidelijk gaan en staan waar ze willen: kijk naar buiten en je ziet vooral boomers en bejaarden voorbij strompelen of sjezen) nog te gaan en hoeveel jaar de kinderen? "Ach dat valt wel mee!" hoor ik al velen denken of roepen, maar duik maar eens in de cijfers van laaggeletterdheid onder de ouderen die in 40-45 te maken kregen met schoolsluitingen etc. Hebben die het ingehaald? Kennelijk niet.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:28:
[...]

De overheid verplicht je wel om te werken, anders geen uitkering, tenzij je niet kan werken vanwege lichamelijke of geestelijke beperking(en).
Tenzij tokkie, dan bijstand en ook daar moet je meedoen met initiatieven vanuit de overheid.

- woonwerkverkeer heb ik niet. Woon op fietsafstand van werk. Dus geen vergoeding.
- Is bedrijfafhankelijk of ze dat doen. Die van mij doet dat dus niet.
Dus vraag je werkgever... Voor woonwerk verkeer kun je onbelast 19 ct/km krijgen van je werkgever. Dus wederom kijk naar je werkgever...
Mijn stroomkosten zijn omhoog gegaan, mijn gaskosten zijn omhoog gegaan, mijn waterkosten zijn omhoog gegaan.
Die kosten kan je werkgever onbelast vergoeden. En anders kun je wellicht wat belast salaris omzetten naar een onbelaste vergoeding. Kost je werkgever niets meer, maar jij houdt netto meer over. Zitten nog wel een paar andere haken en ogen aan maar dat hangt helemaal af van je persoonlijke omstandigheden.
En mijn levensplezier met een diepe duik naar beneden.
Dat laatste was al duidelijk maar daar kun je echt niet de schuld (alleen) bij het kabinet of anderen neerleggen.... En ik meen het oprecht: Ik hoop dat je dat snel weer terug krijgt. En hopelijk eerder dan je verwacht door deze hardere maatregelen gewoon nog even uit te zingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

rg-mohwa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:35:
[...]

(ook @Mfpower)

Een "depressie hebben" is een medische aandoening en iets anders dan "depressief zijn". Maar het kan inderdaad geen kwaad om contact te leggen met een psycholoog in gesprek te gaan.

Je geeft duidelijk aan dat je mentaal problemen hebt en dat je er last van onder vindt. Misschien heb je geen depressie, maar vindt de psycholoog wel dat de klachten behandeld moeten worden om erger te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Bart-Willem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Nog niet, maar hoe lang blijft deze "korte maar hevige lockdown" nog duren? Newsflash: schoolorganisaties hebben al te horen gekregen dat de scholen tot eind februari dicht zullen blijven (dus tot na de vakantie), en dat men in Den Haag bezig is om een betaald "coronaverlof" op poten te zetten geeft wel aan dat het niet om iets gaat wat voor maar 1 of 2 weken geldig is. :P Dit gaat gewoon duren tot (of tot en met) maart, maar dat durft men nog niet hardop uit te spreken. :+

Over het afschrijven: fantastisch dat jouw kinderen (2 van de vele miljoenen die ons land rijk is) het geweldig doen, maar als je leraren of consultatiebureau's spreekt of mensen van de kinderopvang dan komen daar toch wel andere verhalen naar boven. Met name kinderen in groep 3 schijnen toch wel tegen serieuze problemen aan te lopen: hoe goed je als ouder je best doet om een kind te leren lezen en schrijven, je kan natuurlijk nooit de kwaliteit bieden die een leraar biedt. Om over de oplopende achterstanden op emotioneel/sociaal vlak maar niet te spreken.

Als je dan toch met de drogreden van opa/oma komt: hoeveel jaar hebben opa en oma (die bovendien duidelijk gaan en staan waar ze willen: kijk naar buiten en je ziet vooral boomers en bejaarden voorbij strompelen of sjezen) nog te gaan en hoeveel jaar de kinderen? "Ach dat valt wel mee!" hoor ik al velen denken of roepen, maar duik maar eens in de cijfers van laaggeletterdheid onder de ouderen die in 40-45 te maken kregen met schoolsluitingen etc. Hebben die het ingehaald? Kennelijk niet.
Ga er inderdaad maar van uit dat het nog zeker een maand gaat duren, hopelijk levert die avondklok een hoop op en krijgen we eerder een versoepeling.

Wat betreft kinderen. Heeft iemand een linkje naar een (betrouwbaar) onderzoek over de impact, maar ook het bereik van de problemen? Mag ook een linkje naar een organisatie zijn die ik als startpunt van de verkenning kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Speculatief. Ik lees op nos.nl dat de Jonge aangeeft dat de basisscholen 8 feb weer open gaan.
sure, ik heb een redelijk luxe positie. Kan niet ontkennen dat wij hier thuis veel geluk hebben kwa tijd die we er aan kunnen besteden. (m'n vrouw hoeft niet te werken).
Que? Waar heb je het over? Geen idee waar je het idee vandaan haalt dat ik er zo over denk, dus ik zal me maar niet aangesproken voelen in deze :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

DevWouter schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:40:
[...]

(ook @Mfpower)

Een "depressie hebben" is een medische aandoening en iets anders dan "depressief zijn". Maar het kan inderdaad geen kwaad om contact te leggen met een psycholoog in gesprek te gaan.

Je geeft duidelijk aan dat je mentaal problemen hebt en dat je er last van onder vindt. Misschien heb je geen depressie, maar vindt de psycholoog wel dat de klachten behandeld moeten worden om erger te voorkomen.
Misschien, maar ik weet keihard wat ik nodig heb. Ik ben van de zomer op vakantie gegaan en binnen een paar dagen waren alle klachten weg. Ik heb er normaal ook geen last van, ik geniet normaal gesproken met volle teugen van m'n werk om de jonge generatie wat professionele vaardigheden aan te leren

Het is een beetje alsof je gemarteld wordt en dat iemand je tipt om met een coach te gaan praten ;p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mfpower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Misschien, maar ik weet keihard wat ik nodig heb. Ik ben van de zomer op vakantie gegaan en binnen een paar dagen waren alle klachten weg. Ik heb er normaal ook geen last van, ik geniet normaal gesproken met volle teugen van m'n werk om de jonge generatie wat professionele vaardigheden aan te leren

Het is een beetje alsof je gemarteld wordt en dat iemand je tipt om met een coach te gaan praten ;p.
_/-\o_ _O-
Klopt als een bus.

Echter een coach/specialist kan helpen met het aangeven van oplossingen waar je nog niet aan gedacht had. Het zou een slechte coach/specialist zijn als die alleen bevestigt dat je gemarteld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Speculatief. Ik lees op nos.nl dat de Jonge aangeeft dat de basisscholen 8 feb weer open gaan.

[...]

sure, ik heb een redelijk luxe positie. Kan niet ontkennen dat wij hier thuis veel geluk hebben kwa tijd die we er aan kunnen besteden. (m'n vrouw hoeft niet te werken).

[...]

Que? Waar heb je het over? Geen idee waar je het idee vandaan haalt dat ik er zo over denk, dus ik zal me maar niet aangesproken voelen in deze :+
Als schoolbesturen aangeven dat ze te horen hebben gekregen (of: "begrepen hebben") dat het pas ná de carnavalsvakantie open gaat dan neem ik aan dat dat klopt. :P De Jonge wil geen rellen dus die zegt steeds "het doel is om 8 februari weer open te kunnen gaan", maar je weet nu al welke kant het op gaat. :P

Overigens: dat opa/oma-verhaal was bedoeld op degene die onder je postte. :P

@DevWouter: veel onderzoeken over de schade bij kinderen in deze crisis zijn er nog niet (die lopen in veel gevallen nog), maar je kan natuurlijk wel een aantal parallelen trekken met kinderen die bijvoorbeeld in Amerika thuisonderwijs krijgen en niet naar een reguliere school gaan. Het heeft ongetwijfeld voordelen, maar ook veel nadelen. In Nederland gaat dat niet zomaar wegens de leerplicht, en omdat kinderen massaal naar school gaan is er natuurlijk weinig data voorhanden van hoe het vóór de crisis ging. Mijn vrouw is afgestudeerd als orthopedagoog (maar doet ander werk in een zorginstelling maar heeft veelvuldig contact met allerlei onderwijsinstellingen omdat zij ook de stagiaires indeelt/begeleid/etc) en heeft er veel boeken van, maar dat is moeilijk te doorgronden stof als buitenstaander. :P En de onderzoeken (vooral Engelstalig) zijn best lastig te lezen als je niet bekend bent met de materie. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bart-Willem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Als schoolbesturen aangeven dat ze te horen hebben gekregen (of: "begrepen hebben") dat het pas ná de carnavalsvakantie open gaat dan neem ik aan dat dat klopt. :P De Jonge wil geen rellen dus die zegt steeds "het doel is om 8 februari weer open te kunnen gaan", maar je weet nu al welke kant het op gaat. :P

Overigens: dat opa/oma-verhaal was bedoeld op degene die onder je postte. :P

@DevWouter: veel onderzoeken over de schade bij kinderen in deze crisis zijn er nog niet (die lopen in veel gevallen nog), maar je kan natuurlijk wel een aantal parallelen trekken met kinderen die bijvoorbeeld in Amerika thuisonderwijs krijgen en niet naar een reguliere school gaan. Het heeft ongetwijfeld voordelen, maar ook veel nadelen. In Nederland gaat dat niet zomaar wegens de leerplicht, en omdat kinderen massaal naar school gaan is er natuurlijk weinig data voorhanden van hoe het vóór de crisis ging. Mijn vrouw is afgestudeerd als orthopedagoog (maar doet ander werk in een zorginstelling maar heeft veelvuldig contact met allerlei onderwijsinstellingen omdat zij ook de stagiaires indeelt/begeleid/etc) en heeft er veel boeken van, maar dat is moeilijk te doorgronden stof als buitenstaander. :P En de onderzoeken (vooral Engelstalig) zijn best lastig te lezen als je niet bekend bent met de materie. :P
Iedereen ziet dit toch aankomen me dunkt? Want laten we wel wezen; als de scholen op 9 feb weer open gaan is dat, net aan, een week voor de voorjaarsvakantie regio Zuid. Het lijkt mij stug dat ze de scholen voor een week open doen. Want dan wil je het gelijk trekken, dus gaan de scholen in de andere 2 regio's ook niet open (die hebben een week later vakantie) dus dan kan je net zo goed heel feb afschrijven.

Misschien ben ik te pessimistisch geworden, maar ik zie mijn 3 kinderen op de basisschool niet voor maart terug naar school gaan. En dan heb ik een kind in groep 3 en een kind in groep 8, precies die cruciale klassen :')

Enige voordeel is dat die in groep 3 voor loopt (al voor de lock-down; deed werk van groep 4) op zijn leeftijd genoten. Mijn zoon in groep 8 zit alleen te peinzen over de CITO en hoe dat in zijn werk gaat :/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
https://www.nu.nl/coronav...1-154bbb54c618&redirect=1

Kabinet wil quarantaineplicht invoeren: twee mogelijke scenario's op tafel
Scenario 1: Algehele quarantaineplicht

Het kabinet heeft twee scenario's op tafel liggen om positief geteste personen te controleren. Het eerste scenario is een algehele quarantaineplicht: er wordt een centraal register opgezet waarin iedere positieve test wordt vastgelegd. Personen die positief getest zijn, zullen steekproefsgewijs nagebeld worden. Als iemand onbereikbaar blijkt, wordt de burgemeester van zijn gemeente gealarmeerd.

Die kan dan besluiten om een toezichthouder langs het huis van de positief geteste inwoner langs te sturen. Personen die hun quarantaineplicht niet naleven, riskeren een boete. Als zij ook andere coronamaatregelen overtreden, zoals het uitnodigen van groepen personen, kan een hogere sanctie op zijn plaats zijn, aldus De Jonge.
Dat is ook een manier om ervoor te zorgen dat mensen zich gewoonweg niet meer laten testen. Ik moet wel erbij vermelden dat ik verbaasd ben over het hoge percentage positief geteste mensen dat nog de straat op blijft gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik heb ook heul veul moeite met die avondklok. Werk in de zorg, wisselende diensten, heb face2face contact met clienten. En kom heel weinig buiten in de avond. Maar dit voelt zo beklemmend. En dat terwijl er volgens mij nog andere dingen zijn die kunnen, zeker als ik in de ochtend het verkeer op de weg zie. Laat die avondklok, maak thuiswerken een plicht. Er zijn nu nog te veel WG die hun WN laten komen omdat ze ze niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:25:
Ik heb ook heul veul moeite met die avondklok. Werk in de zorg, wisselende diensten, heb face2face contact met clienten. En kom heel weinig buiten in de avond. Maar dit voelt zo beklemmend. En dat terwijl er volgens mij nog andere dingen zijn die kunnen, zeker als ik in de ochtend het verkeer op de weg zie. Laat die avondklok, maak thuiswerken een plicht. Er zijn nu nog te veel WG die hun WN laten komen omdat ze ze niet vertrouwen.
Kun je je voorstellen hoe het is als je dus wel een thuiswerkend iemand bent en al bijna een jaar lang dat face2face contact niet hebt meegemaakt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Paprika schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Kun je je voorstellen hoe het is als je dus wel een thuiswerkend iemand bent en al bijna een jaar lang dat face2face contact niet hebt meegemaakt? :P
Weet je, zo bijzonder is dat ook niet. Ik zie clienten, ben aan het werk, meer niet. Kijk net zo lief TV of naar mijn PS4.
Het is echt niet dat clienten zien je Face2face behoefte bevredigen. Geeft mij juist heel veel het gevoel van ; moet wel mijn clienten zien, mag niet mijn vrienden zien. Contrast wordt erg groot.

Denk gewoon dat ik er een beetje door zit. Dat ik het wat beu ben

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 20-01-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Iedereen ziet dit toch aankomen me dunkt? Want laten we wel wezen; als de scholen op 9 feb weer open gaan is dat, net aan, een week voor de voorjaarsvakantie regio Zuid. Het lijkt mij stug dat ze de scholen voor een week open doen. Want dan wil je het gelijk trekken, dus gaan de scholen in de andere 2 regio's ook niet open (die hebben een week later vakantie) dus dan kan je net zo goed heel feb afschrijven.
Dat is wat we gisteren ook te horen gekregen: de leraren zien het niet zitten om voor maar 1 week de boel open te gooien, ze zien veel praktische bezwaren (áls het überhaupt open gaat). Wel gaven ze aan dat wanneer het wel eerder open gaat ze de carnavalsvakantie met 1 week willen inkorten. Dit omdat de vakantie nu 2 weken zou zijn wegens de vele lesuren die kinderen in het zuiden zouden maken.

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Bart-Willem Bedankt voor je antwoord. Het gaat inderdaad, zoals jij ook concludeerde, over de huidige crisis. Als o.a. tafeltennis jeugdtrainer bedacht ik me dat het handig is dat wanneer de zalen open gaan ik me sterk bewust ben van de verschillende problemen op zowel fysiek maar ook op mentaal gebied. Dit zodat ik bij de voorbereiding van de training er meteen aan de achterstand kan werken.

Er zijn in de media al sinds het begin van de crisis al verhalen over achterstanden, maar geen enkel kind is hetzelfde en het kan ook mogelijk zijn dat bepaalde kinderen juist voordeel hebben gehad (vermoedelijk een zeer selectieve groep).

Echter jouw antwoord was wel één die ik verwacht had, namelijk dat het in kaart brengen nog steeds gaande is en/of nog niet geschikt/bruikbaar is voor het algemeen publiek (zoals ik).

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Ehm... maar het effect op kinderen van deze lockdown is énorm.

ik snap niet dat er door velen zo "luchtig" gedaan wordt over de sluiting van scholen en opvangen voor kinderen. Voor kinderen zijn de jonge jaren extreem belangrijk voor sociale interactie en sociale vorming, maken van vriendschappen, omgaan met relaties etc etc.
Dus gaat dit effect hebben op de huidige kinderen (leeftijdsgroep tot 25 jaar), zeker.
Wat "leesplezier" over een lerarenstaking (België) in 1990; korte samenvatting de effecten zijn vrij fors.
https://www.tijd.be/polit...atie-van-nu/10227566.html

Ik heb zelf geen kinderen, en behoor (gelukkig) ook niet meer tot de "jongeren", maar ik begrijp echt niet dit soort opmerkingen. (Sorry dat ik het zo verwoord ;))

Verder, buiten deze quote is de avondklok vooral een symbolische maatregel om te benadrukken "dat het menes is".
Stukje quote: (https://www.nu.nl/coronav...e-scenarios-op-tafel.html)
"Eind december bleek uit onderzoek van het RIVM dat ruim een kwart van de positief geteste mensen toch naar buiten gaat. Ruim de helft van de mensen die een huisgenoot heeft met klachten negeert het advies, evenals 70 procent van de reizigers die terugkomt uit het buitenland."

Het is dus dweilen met de kraan open, zelf heb ik ook verhalen gehoord dat mensen die wisten dat ze besmet waren, toch bij familie op bezoek gingen voor kerstdiner. Dan ben je in mijn ogen niet helemaal lekker in je kop... maar dat is blijkbaar wel een deel wat in Nederland rondloopt.

Gericht quarantaine controle is ook (erg!) ingrijpend, maar in mijn ogen een stap die je eerder zou moeten nemen dan een avondklok. Ben erg benieuwd wat er uit de discussies in de kamer gaan komen morgen en overmorgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ikke_Niels op 20-01-2021 19:54 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:43:
[...]

ik snap niet dat er door velen zo "luchtig" gedaan wordt over de sluiting van scholen en opvangen voor kinderen.
ehm er is nogal een ruimte tussen “luchtig” en “een verloren generatie”. Ik ben geen voorstander van het sluiten van de (basis)scholen maar om te stellen dat het nu al om een verloren generatie gaat ben ik het ook niet eens.

Wel interessant om te zien dat het lijkt alsof ik het met de maatregelen eens ben trouwens. Ik zit eerder aan de andere kant van het spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:20:
https://www.nu.nl/coronav...1-154bbb54c618&redirect=1

Kabinet wil quarantaineplicht invoeren: twee mogelijke scenario's op tafel

[...]

Dat is ook een manier om ervoor te zorgen dat mensen zich gewoonweg niet meer laten testen. Ik moet wel erbij vermelden dat ik verbaasd ben over het hoge percentage positief geteste mensen dat nog de straat op blijft gaan.
Verplichte quarantaine werkt toch gewoon? Op die manier werk je naar de oplossing van een probleem toe ipv het ondanks allemaal maatregelen door laten sudderen zoals nu gebeurt. Verplichte, of iig een gecontroleerde quarantaine trekt de angel er uit. Waarom zou je dan niet laten testen? Wanneer je een virus oploopt verplicht thuis uitzieken is toch niet zo erg?
Ik heb ook liever dat zieken gewoon binnen blijven, scheelt ons als gezonde meerderheid een hoop ellende. Juist de personen die het moedwillig verspreiden pak je hiermee, anderen die gewoon volgens de regels uitzieken hebben echt niet zoveel last van een steekproeftelefoontje.
Voordat men over avondklokken gaat nadenken lijkt mij zo'n afgedwongen quarantaine een veel zinvollere energiebesteding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:41:
[...]

ehm er is nogal een ruimte tussen “luchtig” en “een verloren generatie”. Ik ben geen voorstander van het sluiten van de (basis)scholen maar om te stellen dat het nu al om een verloren generatie gaat ben ik het ook niet eens.

Wel interessant om te zien dat het lijkt alsof ik het met de maatregelen eens ben trouwens. Ik zit eerder aan de andere kant van het spectrum.
Ik had wel door dat je aan het andere kant van het spectrum zat hoor ;)
Het was ook meer een algemene reactie dan specifiek op jou reactie :)

Ik ben het zeker met je eens dat er nogal een gat zit tussen een verloren generatie en luchtig, neemt niet weg dat ik van mening ben dat de impact op de kinderen/jongen te vaak in de algehele coronadiscussie nogal onderbelicht wordt danwel gebaggetaliseerd wordt.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Mogelijk is verloren generatie toch een goede uitdrukking. Experts geven nu al aan dat de achterstand in onderwijs nu al niet meer is in te halen.MEntaal gaat het ook al minder ; suicides onder kids omhoog en eetstoornissen stijgen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
PalingDrone schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Verplichte quarantaine werkt toch gewoon? Op die manier werk je naar de oplossing van een probleem toe ipv het ondanks allemaal maatregelen door laten sudderen zoals nu gebeurt. Verplichte, of iig een gecontroleerde quarantaine trekt de angel er uit. Waarom zou je dan niet laten testen? Wanneer je een virus oploopt verplicht thuis uitzieken is toch niet zo erg?
Ik heb ook liever dat zieken gewoon binnen blijven, scheelt ons als gezonde meerderheid een hoop ellende. Juist de personen die het moedwillig verspreiden pak je hiermee, anderen die gewoon volgens de regels uitzieken hebben echt niet zoveel last van een steekproeftelefoontje.
Voordat men over avondklokken gaat nadenken lijkt mij zo'n afgedwongen quarantaine een veel zinvollere energiebesteding.
Gezien jezelf laten testen niet verplicht is, en mensen dus schijnbaar de deur uit blijven gaan, terwijl ze weten besmettelijk te zijn, gaan mensen zich logischerwijs gewoonweg niet laten testen wanneer ze symptomen hebben. Dan kun je je gang blijven gaan, zonder dat iemand met het vingertje komt wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Paprika schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:04:
[...]

Gezien jezelf laten testen niet verplicht is, en mensen dus schijnbaar de deur uit blijven gaan, terwijl ze weten besmettelijk te zijn, gaan mensen zich logischerwijs gewoonweg niet laten testen wanneer ze symptomen hebben. Dan kun je je gang blijven gaan, zonder dat iemand met het vingertje komt wijzen.
Wanneer de kring rondom die persoon besmet blijkt en er een aantal zich wel testen dan ontstaat er vanzelf behoorlijke sociale druk voor zo'n figuur om zich dan toch maar te laten checken, hij valt op zo'n moment wel behoorlijk op. "Hij wel lekker rondlopen en wij niet" gaat vanzelf wringen. Je maakt mij niet wijs dat zo'n heel cluster dan onder de radar kan blijven.
Met goed bco zou je iemand met stevige verdenking best de keuze kunnen geven; of je gaat nu preventief 10 dagen in Q of je test en wanneer negatief dan mag je lekker door met je leven.
Gijzeling wordt wel vaker door de overheid gebruikt als argument.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

BB-One schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:38:
Dat laatste was al duidelijk maar daar kun je echt niet de schuld (alleen) bij het kabinet of anderen neerleggen.... En ik meen het oprecht: Ik hoop dat je dat snel weer terug krijgt. En hopelijk eerder dan je verwacht door deze hardere maatregelen gewoon nog even uit te zingen.
Dat laatste stukje zijn veel mensen klaar mee. Nog even volhouden, nog even door de zure appel bijten, nog even de schouders eronder, dan zijn we eerder van de ellende af. Dat wordt al vanaf het begin geroepen, maar de maatregelen blijven komen en het einde blijven ze verschuiven. Zeker als je je vanaf het begin gewoon netjes (of zo netjes mogelijk) aan de diverse regels hebt gehouden dan ben je op een gegeven moment gewoon op. Maanden lang geef je van alles op, zoals vakanties, feestjes, verjaardagen en andere sociale dingen om vervolgens te horen dat je nog nét even wat meer op moet geven en nog nét even wat langer. En dat gebeurt dan niet één keer maar meermaals.

Ik ben in tegenstelling tot @Mfpower enorm introvert. Geen kinderen, geen sociaal dier, ik kan nog gewoon naar mijn werk én zie daar dagelijks mijn collega's en diverse klanten (op gepaste afstand, no worries). Vergeleken met veel anderen heb ik het dus vrij easy omdat er voor mij, los van het sociale gebeuren, weinig verandert. Maar ik ben ook gewoon moe, op of hoe je het ook wilt noemen. Net als @maartend zie ik dagelijks drukte in spits (alleen dan de avond), ongeacht waar ik ben. Of dat nou een stad als Eindhoven, Breda of Tilburg is of een van de tientallen dorpen er tussen in, óveral is het druk in de spits. Er valt gewoon enorm veel winst te halen door thuiswerken veel meer te verplichten, maar in plaats van dat te doen moet je als gehoorzame burger nog meer vrijheid inleveren. Op een gegeven moment ga je je afvragen hoeveel dat nog bijdraagt aan een afname van de R en wat het voor je mentale toestand kan betekenen als je dat laatste beetje vrijheid ook nog kwijtraakt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.telegraaf.nl/...r-na-motie-over-avondklok

voor 'Amsterdammers' is de ’grote inperking is van de bewegingsvrijheid van de Amsterdammers' allemaal veel moeilijker dan voor de rest van de inwoners van Nederland ( in een stukje over Amsterdam of als Amsterdamse journalist of gemeenteraadslid moet je het woord Amsterdammer minimaal een keer per zin gebruiken) . Of de kamer daar ff rekening mee wil houden en het 'perspectief van de grote stad' mee wil nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:08:
https://www.telegraaf.nl/...r-na-motie-over-avondklok

voor 'Amsterdammers' is de ’grote inperking is van de bewegingsvrijheid van de Amsterdammers' allemaal veel moeilijker dan voor de rest van de inwoners van Nederland ( in een stukje over Amsterdam of als Amsterdamse journalist of gemeenteraadslid moet je het woord Amsterdammer minimaal een keer per zin gebruiken) . Of de kamer daar ff rekening mee wil houden en het 'perspectief van de grote stad' mee wil nemen.
Je laatste stuk is gewoon een rant. Het gaat over partijen in de gemeenteraad, natuurlijk hebben die het enkel over Amsterdammers. In Rotterdam of Groningen zou je hetzelfde zien. Lijkt me niet meer dan logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Je laatste stuk is gewoon een rant. Het gaat over partijen in de gemeenteraad, natuurlijk hebben die het enkel over Amsterdammers. In Rotterdam of Groningen zou je hetzelfde zien. Lijkt me niet meer dan logisch
ik was de ;) vergeten, maar het is wel zo. Vanuit werk lees ik stukken en artikelen over de verschillende grote gemeentes. Het valt daarbij op dat als het uit Amsterdam komt veel vaker over 'Amsterdammers' gaat dan in Groningen over 'Groningers' of in Rotterdam over 'Rotterdammers', daar gaat het dan ook over 'inwoners'. Dat is overigens ook inclusiever gezien het feit dat deze gemeentes vaak uit meerdere woonplaatsen bestaan. Dit gecombineerd met het feit dat genoemde stad wel vaker vindt dat landelijke regels voor hen net wat anders moeten en ik dit minder zie bij anderen leidde tot dit 'plaagstootje'. Als ik wil ranten dan gebruik ik wel andere bewoordingen :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2021 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ook er even twee dingen uit...
SomerenV schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 02:00:
[...]

ik kan nog gewoon naar mijn werk én zie daar dagelijks mijn collega's en diverse klanten (op gepaste afstand, no worries).

Net als @maartend zie ik dagelijks drukte in spits (alleen dan de avond), ongeacht waar ik ben. Of dat nou een stad als Eindhoven, Breda of Tilburg is of een van de tientallen dorpen er tussen in, óveral is het druk in de spits. Er valt gewoon enorm veel winst te halen door thuiswerken veel meer te verplichten, maar in plaats van dat te doen moet je als gehoorzame burger nog meer vrijheid inleveren.
Volgens mij weiger je nog steeds in te zien dat je zelf deel bent van het probleem en niet van de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:54
Ikke_Niels schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:43:
[...]

ik snap niet dat er door velen zo "luchtig" gedaan wordt over de sluiting van scholen en opvangen voor kinderen. Voor kinderen zijn de jonge jaren extreem belangrijk voor sociale interactie en sociale vorming, maken van vriendschappen, omgaan met relaties etc etc.
Dus gaat dit effect hebben op de huidige kinderen (leeftijdsgroep tot 25 jaar), zeker.
Wat "leesplezier" over een lerarenstaking (België) in 1990; korte samenvatting de effecten zijn vrij fors.
https://www.tijd.be/polit...atie-van-nu/10227566.html

Ik heb zelf geen kinderen, en behoor (gelukkig) ook niet meer tot de "jongeren", maar ik begrijp echt niet dit soort opmerkingen. (Sorry dat ik het zo verwoord ;))

Verder, buiten deze quote is de avondklok vooral een symbolische maatregel om te benadrukken "dat het menes is".
Stukje quote: (https://www.nu.nl/coronav...e-scenarios-op-tafel.html)
"Eind december bleek uit onderzoek van het RIVM dat ruim een kwart van de positief geteste mensen toch naar buiten gaat. Ruim de helft van de mensen die een huisgenoot heeft met klachten negeert het advies, evenals 70 procent van de reizigers die terugkomt uit het buitenland."

Het is dus dweilen met de kraan open, zelf heb ik ook verhalen gehoord dat mensen die wisten dat ze besmet waren, toch bij familie op bezoek gingen voor kerstdiner. Dan ben je in mijn ogen niet helemaal lekker in je kop... maar dat is blijkbaar wel een deel wat in Nederland rondloopt.

Gericht quarantaine controle is ook (erg!) ingrijpend, maar in mijn ogen een stap die je eerder zou moeten nemen dan een avondklok. Ben erg benieuwd wat er uit de discussies in de kamer gaan komen morgen en overmorgen.
Niet om luchtig te doen maar dat Belgische onderzoek vergelijkt Franstalige scholen waar gestaakt wordt met Vlaamstalige scholen (waar niet gestaakt werd). Zo werkt onderzoek niet, tenzij je ook cijfers uit niet stakingsjaren er naast legt.

En deze: "...het jaarlijkse fenomeen van 'summer loss': de achteruitgang van leerlingen na de zomervakantie. Nieuw Amerikaans onderzoek toont aan dat kinderen tot 50 procent van hun wiskundige vaardigheden na de zomermaanden vergeten zijn en in de herfst moeten inhalen. ..."

En deze:"...Misschien is de belangrijkste les van toen wel dat er meer flexibiliteit moet zijn om de gemiste periode te recupereren. Na november 1990 deed het Franstalige onderwijs geen inspanningen om kinderen bij te spijkeren en de leerstof van de voorgaande maanden in te halen. De leerplannen werden niet aangepast en er werd geen extra herhaling ingebouwd..."

En dan nog mijn eigen schokkend nieuws voor iedereen onder de 40: vroeger bleef er wel eens een kind een jaar zitten. Dat betekent een klas overdoen. Prima hoor, zeker voor een kind uit juni. Beter dan altijd op je tenen lopen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:04
henkzelf schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:05:
[...]

En dan nog mijn eigen schokkend nieuws voor iedereen onder de 40: vroeger bleef er wel eens een kind een jaar zitten. Dat betekent een klas overdoen. Prima hoor, zeker voor een kind uit juni. Beter dan altijd op je tenen lopen.
Waar komt het idee vandaan dat kinderen niet blijven zitten? Ik ben van ver onder de door jou gestelde leeftijd, en heb bij kinderen gezeten die in groep 3 bleven zitten.
Verder is juni niet eens zo vroeg.. september is nog een heel stuk vroeger.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Misschien ben ik te pessimistisch geworden, maar ik zie mijn 3 kinderen op de basisschool niet voor maart terug naar school gaan. En dan heb ik een kind in groep 3 en een kind in groep 8, precies die cruciale klassen :')
Hier hetzelfde: Zoon van 6 en dochter van 11. Allebei in cruciale klassen.
School bestaat gelukkig uit een relatief jong team en doet veel met Microsoft Teams voor instructies, ik hoor verhalen van collega's waarbij de kinderen heel wat minder contact hebben met de leraar.

Desalniettemin blijft het lastig, ben trots op ze want ze doen goed hun best en er zit heel wat meer structuur in dan in de eerste lockdown. Toch hebben we best wat onzekerheid over de overstap van onze oudste naar de middelbare. Ze zou nog een dagje kunnen kijken maar toen kwam opeens de lockdown, zal nu een virtuele rondleiding worden denk ik.

8 Februari weer open hoop ik nog steeds op. Maar dan zit je inderdaad wel met de voorjaarsvakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:24:
Ik ook er even twee dingen uit...

[...]

Volgens mij weiger je nog steeds in te zien dat je zelf deel bent van het probleem en niet van de oplossing...
Ik ben bezorger bij de AH. Thuiswerken is niet echt een optie :+ Bovendien kunnen wij er juist voor zorgen dat mensen meer thuisblijven omdat ze niet naar de supermarkt hoeven. Ook is boodschappen laten bezorgen veiliger want minder contactmomenten.

Vanuit Eindhoven rijden er dagelijks zo'n 160 ritten met gemiddeld zo'n 20 klanten per rit. Dat zijn toch weer zo'n 3200 mensen per dag die niet de drukte van een supermarkt op hoeven zoeken :)

[ Voor 35% gewijzigd door SomerenV op 21-01-2021 10:06 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Hier hetzelfde: Zoon van 6 en dochter van 11. Allebei in cruciale klassen.
School bestaat gelukkig uit een relatief jong team en doet veel met Microsoft Teams voor instructies, ik hoor verhalen van collega's waarbij de kinderen heel wat minder contact hebben met de leraar.

Desalniettemin blijft het lastig, ben trots op ze want ze doen goed hun best en er zit heel wat meer structuur in dan in de eerste lockdown. Toch hebben we best wat onzekerheid over de overstap van onze oudste naar de middelbare. Ze zou nog een dagje kunnen kijken maar toen kwam opeens de lockdown, zal nu een virtuele rondleiding worden denk ik.

8 Februari weer open hoop ik nog steeds op. Maar dan zit je inderdaad wel met de voorjaarsvakantie.
hier wordt teams/zoom alleen gebruikt voor 'bijpraat' sessies af en toe. instructie is schriftelijk of met filmpjes. Als ouder vind ik dat een stuk fijner, omdat je dat terug kan kijken en lezen en flexibel bent qua tijdstip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Ik ben bezorger bij de AH. Thuiswerken is niet echt een optie :+ Bovendien kunnen wij er juist voor zorgen dat mensen meer thuisblijven omdat ze niet naar de supermarkt hoeven. Ook is boodschappen laten bezorgen veiliger want minder contactmomenten.

Vanuit Eindhoven rijden er dagelijks zo'n 160 ritten met gemiddeld zo'n 20 klanten per rit. Dat zijn toch weer zo'n 3200 mensen per dag die niet de drukte van een supermarkt op hoeven zoeken :)
Fair enough... Je collega is vanmorgen bij ons langs geweest, scheelde mij weer een trip naar de supermarkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 21-01-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:01:
[...]

hier wordt teams/zoom alleen gebruikt voor 'bijpraat' sessies af en toe. instructie is schriftelijk of met filmpjes. Als ouder vind ik dat een stuk fijner, omdat je dat terug kan kijken en lezen en flexibel bent qua tijdstip.
Was het maar zo'n feest... Dochterlief wil weer 's helemaal niks (groep 4) en zoonlief is al klaar voor de week (groep 2). Ik ben ook geen leraar en en ze wil niks van me aannemen. Ze is ook nog eens stikjaloers dat haar broertje alweer klaar is na 1,5 uur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:23
Kuzu tijdens het kamerdebat:
Frankrijk heeft de een avondklok ingevoerd. We zagen dat de cijfers enorm daalden. En op het moment dat de avondklok werd opgeheven zagen we weer een flinke stijging. [...] Dus het is niet effectief.
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja dat debat is een pareltje...

Van Haga: 8-13% bijdrage van een avondklok is niet nuttig. ==> Ben er ook niet voor, maar als dat zo is, kan dat het verschil maken tussen 0,95 en 1,05.

Wilders: een demissionair kabinet mag niet deze zware maatregelen afkondigen.
Wilders: wacht af, voer die avondklok niet in, want dat is democratie.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-01-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat van de Wibra/H&M wist ik niet, dat door het dwingen van de werkgever om werknemers naar werk te laten komen er meer mensen in de winkel zijn, dan dat er zelfs aan bezoekers mogen zijn. Al vraag ik me af, hoe zouden die mensen thuis kunnen werken? Voorraadje kleding thuis hebben om te kunnen versturen? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SinergyX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:51:
Dat van de Wibra/H&M wist ik niet, dat door het dwingen van de werkgever om werknemers naar werk te laten komen er meer mensen in de winkel zijn, dan dat er zelfs aan bezoekers mogen zijn. Al vraag ik me af, hoe zouden die mensen thuis kunnen werken? Voorraadje kleding thuis hebben om te kunnen versturen? :P
Zet ze achter een naaimachine om zelf kleding te maken :+
Tom-Z schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:38:
Kuzu tijdens het kamerdebat:

[...]

7(8)7
Welkom in 2021 Kuzu...

[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 21-01-2021 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vlassie1980 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Zet ze achter een naaimachine om zelf kleding te maken :+
Haha :+

Slachthuis had ik hetzelfde idee, varken in de badkuip en ga maar los met je decoupeerzaag :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Tijdens dat debat: Klaver staat netjes zijn pleidooi te doen terwijl de 3 dames achter hem met hun poten niet van hun mobieltjes af kunnen blijven. Kunnen ze bij de ingang van de Tweede Kamer niet een grote bak zetten waar iedereen zijn mobieltje in mag dumpen?

Dit hoef ik niet te proberen als we bij mijn werkgever een IT overleg hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vlassie1980 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:59:
Tijdens dat debat: Klaver staat netjes zijn pleidooi te doen terwijl de 3 dames achter hem met hun poten niet van hun mobieltjes af kunnen blijven. Kunnen ze bij de ingang van de Tweede Kamer niet een grote bak zetten waar iedereen zijn mobieltje in mag dumpen?

Dit hoef ik niet te proberen als we bij mijn werkgever een IT overleg hebben :+
Dat is toch juist een correcte representatie van de bevolking? :P

Collega net gaat ook helemaal los, dus ik vraag hem wat hij normaal na half 9 doet.. ja weinig, kids naar bed, wat TV kijken, maar die avondklok is onzin hoor! Dat terwijl juist daarvoor nog het advies van een ander kwam, combineer het, ga overdag je loopje doen, ga dan s'avonds wat werken. Flexibel en zelf een oplossing zoeken, dat is iets wat wij blijkbaar jaren geleden zijn kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Fair enough... Je collega is vanmorgen bij ons langs geweest, scheelde mij weer een trip naar de supermarkt ;)
Ik wilde het onlangs ook weer doen, had namelijk ook nog codes voor gratis verzenden.
Maar hier was zo'n beetje alles wat in de bonus was online uitverkocht. Dus ook sinaasappels, aardappels etc. Dus toen toch maar naar de winkel geweest. Vreemd genoeg was er qua bezorgmomenten nog genoeg te kiezen. Volgens mij komen elke dag weer nieuwe tijdslots vrij, ook voor de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lekkere burn van Rob Jetten richting Kuzu :p

EDIT:

Klaver
Ik vind
Ik vind
Ik vind
Groen Links vindt blijkbaar niets. Blijkbaar heeft hij een eigen partij 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door PWM op 21-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Alle partijen klagen een beetje over het verleden, allemaal noemen ze even dat ze graag de scholen open willen, allemaal roepen ze wat over eenzame mensen. Sommigen roepen - grotendeels voor de bühne - nog wat over vliegtuigen.

De gedeelde échte kritiek lijkt voornamelijk neer te komen op hoe slap het kabinet omgaat met bedrijven die werknemers te weinig laten thuiswerken.

Helaas heb ik nog van geen van de partijen een concreet idee gehoord over hoe dat dan ingevuld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
eamelink schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:36:
Alle partijen klagen een beetje over het verleden, allemaal noemen ze even dat ze graag de scholen open willen, allemaal roepen ze wat over eenzame mensen. Sommigen roepen - grotendeels voor de bühne - nog wat over vliegtuigen.

De gedeelde échte kritiek lijkt voornamelijk neer te komen op hoe slap het kabinet omgaat met bedrijven die werknemers te weinig laten thuiswerken.

Helaas heb ik nog van geen van de partijen een concreet idee gehoord over hoe dat dan ingevuld moet worden.
Het zit hem in de complexiteit en gevoeligheid ervan. Scholen dichtrammen is simpel. Werkgevers aanpakken die allerlei smoesjes hebben en diverse soorten werknemers die wel/niet cruciaal zijn voor op kantoor is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kuzu:

Mensen gaan gewoon allemaal tussen 17.00 en 20.30 rondjes lopen en bij elkaar komen.

Ook Kuzu:

Mensen gaan minder bewegen

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 21-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
Hele aparte dingen die Kuzu zegt.

Ik vraag me af waar de politie en boa's nu zo druk mee bezig zijn. Geen evenementen, geen voetbalwedstrijden.

En als je als boa geen corona maatregelen wilt handhaven, moet je dan niet snel je uniform inruilen tegen een schoffel en een hark. Of wil je alleen oude mensjes bekeuren, die hun hondjes los laat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Trichoglossus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:55:
Hele aparte dingen die Kuzu zegt.

Ik vraag me af waar de politie en boa's nu zo druk mee bezig zijn. Geen evenementen, geen voetbalwedstrijden.

En als je als boa geen corona maatregelen wilt handhaven, moet je dan niet snel je uniform inruilen tegen een schoffel en een hark. Of wil je alleen oude mensjes bekeuren, die hun hondjes los laat lopen?
Geen evenementen? Wat denk je dat de inzetten rond die demonstraties allemaal aan druk opleveren? Die ongein afgelopen zondag heeft een half miljoen gekost.
En hoe groot de impact is van uitval door quarantaine na test of ziekte?

Ah, Haga stelt om zorgmedewerkers bij positieve PCR gewoon aan het werk te zetten, want dat komt de productiviteit ten goede :X

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar je vraagt je af of je dit wel moet willen... Wat een halve zool zeg...

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 21-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Ontvangen in mijn brievenbus! (met een NEE-JA sticker, dus sowieso klacht ingediend).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-K4yMOLTGm0jV-xFN_mapjaDa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LAgYzUk39Y6uSH5u5PMKaNH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qgsCvTmkwWZvNBbEW1qduOzExM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t7Kcib3AdSsIfvcZTryx34mB.png?f=fotoalbum_large

Helaas valt er geen aangifte te doen of zo, dit mag blijkbaar 8)7 |:( }:O

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

beany schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:02:
Ontvangen in mijn brievenbus! (met een NEE-JA sticker, dus sowieso klacht ingediend).
Denk dat dit onder huis-aan-huis valt.

Maar heb ook al in ander topic gezegd: Ik ben een superrustig persoon die nooit enige agressie toont. Maar degene die ik deze in mijn bus zie doen, gaan head first mijn pad af. En ik heb een Nest om het te bewijzen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk niet dat dit via het reguliere verspreidingscircuit gaat. Maar door een of andere "coronawappie" die flyert voor een of andere groepering. Die trekken zich niet wat aan van die stickers denk ik. Ik heb nog nooit wat ontvangen, terwijl een vriend van me een paar straten verderop al het nodige heeft ontvangen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

NoepZor schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik denk niet dat dit via het reguliere verspreidingscircuit gaat. Maar door een of andere "coronawappie" die flyert voor een of andere groepering. Die trekken zich niet wat aan van die stickers denk ik. Ik heb nog nooit wat ontvangen, terwijl een vriend van me een paar straten verderop al het nodige heeft ontvangen.
Maakt niet uit wie het bezorgt, ze moeten zich aan de regels houden.

Blijkbaar moet ik eerst een klacht bij hun indienen en ze 4 weken de tijd geven om er op te reageren. Reageren ze niet of niet constructief binnen die tijd dan kan ik pas melding doen bij de reclame code commissie.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Geen evenementen? Wat denk je dat de inzetten rond die demonstraties allemaal aan druk opleveren? Die ongein afgelopen zondag heeft een half miljoen gekost.
En hoe groot de impact is van uitval door quarantaine na test of ziekte?
Af en toe een demonstratie. In een stad. Niet echt iets waar de hele politiemacht van Nederland zich mee bezig houdt. De boa's moeten gewoon hun werk doen. En anders gaan ze maar ander werk zoeken.

Als ik de reacties zo lees in deze topics, gaan veel mensen zich niet (meer) aan de maatregelen houden. Erg sociaal naar de mensen toe, die zich wel aan de maatregelen houden. Dan duurt alles nog langer, who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Want een wandeling door het dorp na het werk, nadat kind op bed ligt, waarin ik misschien max 2 mensen tegenkom doet iemand kwaad? Hou toch op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GAIAjohan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:21:
Want een wandeling door het dorp na het werk, nadat kind op bed ligt, waarin ik misschien max 2 mensen tegenkom doet iemand kwaad? Hou toch op.
Nee. Net zo min als 160 rijden op een lege snelweg om 03.00. Maar maatwerk is gewoon extreem lastig in deze gevallen.

Overigens valt me wel op dat opeens HEEEEEL Nederland 's avonds rondjes blijkt te lopen. Ik kom nooit iemand tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik doe het toevallig sinds midden December, want toen heb ik een Apple Watch gekocht en anders haal ik niet genoeg stappen volgens dat ding :P

Kan niet echt zeggen dat het typisch druk is 's avonds na 9 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
eamelink schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:26:
Ik doe het toevallig sinds midden December, want toen heb ik een Apple Watch gekocht en anders haal ik niet genoeg stappen volgens dat ding :P

Kan niet echt zeggen dat het typisch druk is 's avonds na 9 uur.
Daarom kom je ook maar 2 mensen tegen tijdens zo'n wandeling. Maar het helpt wel je hoofd leeg te maken om goed te kunnen slapen daarna.

In het weekend het bos in geeft een ander resultaat

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
PWM schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Nee. Net zo min als 160 rijden op een lege snelweg om 03.00. Maar maatwerk is gewoon extreem lastig in deze gevallen.

Overigens valt me wel op dat opeens HEEEEEL Nederland 's avonds rondjes blijkt te lopen. Ik kom nooit iemand tegen.
Fantastisch toch dat je dan niemand tegenkomt? Heb je je portie lichaamsbeweging en ontspanning gehad, zonder enig gevaar te lopen.
Verder is maatwerk onmogelijk in dezen.

Men had overtreders bij samenkomsten gewoon dikke boetes moeten geven. Als agenten dat al niet konden, dan kunnen dit helemaal niet bijhouden.

Doordat er niet gehandhaafd werd op samenscholingen was dat al een wassen neus. De avondklok zal nog veel erger zijn. Iedereen die de wet al overtrad zal dat nog steeds doen. De brave burger die nu in z'n vrijheid aangetast wordt zal in veel gevallen zich maar schikken.

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:24:
[...]

160 rijden is per definitie gevaarlijker dan 100, op welk tijdstip dan ook, bij drukte extra, bij stille weg nog steeds, hoewel het extra risico kleiner is dan overdag.

mijn n=1 wat betreft drukte:
sinds de sportscholen dicht zijn lopen inderdaad meer mensen 's avondsbuiten. waaronder ikzelf. Mijn route lag gisteren 80% buiten de bebouwde kom, daar 3 wandelaars en 1 electrische rolstoel tegen gekomen. Op het stukje binnen de bebouwde kom was het om de circa 50 meter een enkeling of setje van 2, vaak ook 2 vrienden of vriendinnen die lopend even aan het bijpraten waren ( en dat weet ik omdat ik 2 van betreffende setjes ken ).

https://www.telegraaf.nl/...aak-voor-latere-avondklok
telegraaf zegt aanwijzingen te hebben dat het 21.30 wordt. In praktische zin zou dat zeker helpen voor velen (waaronder tieners die nog buiten trainen in teamverband).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt elke zin is een keiharde leugen, dat is echt een prestatie. Dit is niet "hoogst discutabel" meer, maar gewoon letterlijke onzin.
Kunnen we dit soort partijen niet oppakken onder de noemer "Gevaar voor de samenleving"?
Ik begin steeds meer de neiging te krijgen om dat soort partijen in kaart te brengen met als doel om hun missie (het verspreiden van leugens) onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

DevWouter schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Echt elke zin is een keiharde leugen, dat is echt een prestatie. Dit is niet "hoogst discutabel" meer, maar gewoon letterlijke onzin.
Kunnen we dit soort partijen niet oppakken onder de noemer "Gevaar voor de samenleving"?
Ik begin steeds meer de neiging te krijgen om dat soort partijen in kaart te brengen met als doel om hun missie (het verspreiden van leugens) onmogelijk te maken.
Achter deze folder zit https://www.infoflyers.nl/ Achter deze website zit http://www.homeshop-computers.nl/ Deze naam komt namelijk naar boven als eigenaar van het domain infoflyers.nl als houder en als je googled naar homeshop computer en infoflyers kom je op deze website uit: http://webshop.homeshop-c...ormation&information_id=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 10:54
Zegt Rutte nou Wappies?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Man wat irriteer ik me aan Wilders.. Dit is toch geen discussie voeren maar puur populisme..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

*zet stream aan* ... Twee seconden later: Kan Wilders niet gewoon z'n waffel houden... ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 10:54
DutchHammer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:23:
Man wat irriteer ik me aan Wilders.. Dit is toch geen discussie voeren maar puur populisme..
Hoe vaak hij ook "Gewoon" zegt :O Totaal geen nuance.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Ja, ben je het op dit punt niet met hem eens, dan ben je een wappie. Dat zei hij.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoor nergens een pragmatische oplossing, alleen maar oude koeien uit de sloot halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

St@m schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Ja, ben je het op dit punt niet met hem eens, dan ben je een wappie. Dat zei hij.
Nope hij zei letterlijk dat Wilders geen wappie was die het bestaan van het virus ontkende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dat verbaasde me ook.. ik ben het niet eens met wilders of FVD.. maar dit soort taal en het wegzetten van een groep mensen moet je als premier niet doen, Je moet daar gewoon boven staan.

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 21-01-2021 13:33 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 111 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?