Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Ter verduidelijking, ik ben geen voorstander van de avondklok. Integendeel.
Maar welke generatie gaan we nu afschrijven dan? Want ondanks dat mijn kinderen van 6 en 11 het niet heel fijn vinden schrijf ik ze nog niet af hoor.
Ehm... maar het effect op kinderen van deze lockdown is énorm.
ik snap niet dat er door velen zo "luchtig" gedaan wordt over de sluiting van scholen en opvangen voor kinderen. Voor kinderen zijn de jonge jaren extreem belangrijk voor sociale interactie en sociale vorming, maken van vriendschappen, omgaan met relaties etc etc.
Dus gaat dit effect hebben op de huidige kinderen (leeftijdsgroep tot 25 jaar), zeker.
Wat "leesplezier" over een lerarenstaking (België) in 1990; korte samenvatting de effecten zijn vrij fors.
https://www.tijd.be/polit...atie-van-nu/10227566.html
Ik heb zelf geen kinderen, en behoor (gelukkig) ook niet meer tot de "jongeren", maar ik begrijp echt niet dit soort opmerkingen. (Sorry dat ik het zo verwoord

)
Verder, buiten deze quote is de avondklok vooral een symbolische maatregel om te benadrukken "dat het menes is".
Stukje quote: (
https://www.nu.nl/coronav...e-scenarios-op-tafel.html)
"Eind december bleek uit onderzoek van het RIVM dat ruim een kwart van de positief geteste mensen toch naar buiten gaat. Ruim de helft van de mensen die een huisgenoot heeft met klachten negeert het advies, evenals 70 procent van de reizigers die terugkomt uit het buitenland."
Het is dus dweilen met de kraan open, zelf heb ik ook verhalen gehoord dat mensen die wisten dat ze besmet waren, toch bij familie op bezoek gingen voor kerstdiner. Dan ben je in mijn ogen niet helemaal lekker in je kop... maar dat is blijkbaar wel een deel wat in Nederland rondloopt.
Gericht quarantaine controle is ook (erg!) ingrijpend, maar in mijn ogen een stap die je eerder zou moeten nemen dan een avondklok. Ben erg benieuwd wat er uit de discussies in de kamer gaan komen morgen en overmorgen.
[
Voor 30% gewijzigd door
Ikke_Niels op 20-01-2021 19:54
]