Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.512 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Vorkie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:31:
Ik hoor nergens een pragmatische oplossing, alleen maar oude koeien uit de sloot halen.
dat is toch wat de PVV altijd doet. Jij hebt toen dit gedaan en de PVV niet.

Nee he he wattenstaaf dat je dr rondloopt jullie regeerde toen toch ook niet.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:34:
[...]

dat is toch wat de PVV altijd doet. Jij hebt toen dit gedaan en de PVV niet.

Nee he he wattenstaaf dat je dr rondloopt jullie regeerde toen toch ook niet.
Wattenstaaf :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:26
Zo en daar is de voormassage op verlenging van de avondklok...

Die officieel nog niet eens door de kamer is... :+

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 21-01-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

beany schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:02:
Ontvangen in mijn brievenbus! (met een NEE-JA sticker, dus sowieso klacht ingediend).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas valt er geen aangifte te doen of zo, dit mag blijkbaar 8)7 |:( }:O
Ze gooien het gewoon op "Vrijheid van meningsuiting"..

Ik ben wel benieuwd of we post Covid zo iemand als Willem Engel kunnen aanklagen voor opruiing en het moedwillig "fake news" naar buiten brengen voor eigenbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieder geintje heeft een seintje: je kan ons niet meer wegsturen, formeel gezien hebben we nu meer macht (premier Rutte)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:48:
ieder geintje heeft een seintje: je kan ons niet meer wegsturen, formeel gezien hebben we nu meer macht (premier Rutte)
Ja dat dus. Lekker puh, je kan me niets maken. Heel treurig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:32
jip_86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Ja dat dus. Lekker puh, je kan me niets maken. Heel treurig dit.
Maar dat geldt dus niet voor de avondklok;

Maar die gaat door, Jette/D'66 gaat voorstemmen als ik 't zo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 09:58

St@m

@ Your Service

Hahaha, wat een lolletjes allemaal. Gezellig hoor.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Echt belachelijk dat er een debat nodig is voor een corona maatregel.

Er gaan mensen dood, dan moet je niet willen debatteren over het wel of niet nemen van een maatregel, maar gewoon DOEN wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 09:58

St@m

@ Your Service

TheDeeGee schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:54:

Er gaan mensen dood, dan moet je niet willen debatteren over het wel of niet nemen van een maatregel, maar gewoon DOEN wat nodig is.
Precies, binnenblijven tussen 21:00 en 18:00, dat zet zoden aan de dijk. Iedereen blij. Voorstanders van de avondklok en de voorstanders van verplicht thuiswerken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

en wat dat is kun je verschillende inzichten over hebben en die worden in een democratie op een bepaalde manier afgehandeld.

Zolang er mensen geboren worden zullen er mensen dood blijven gaan trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2021 13:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86

We zijn niet in China hier zeg 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

Even een reminder: Nederland is een democratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Gaat allemaal veel te lang duren dit.

Net als dat vaccineren...100.000 in 2 weken, wat een lachertje.

Israel deed er 1 miljoen in een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tuurlijk, we zijn een democratie, maar wat minder polderen en wat meer doorpakken is nu wel handig.

Het is nood, dus daar naar handelen. Niet lullen maar poetsen is belangrijker dan ooit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
TheDeeGee schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:58:
Gaat allemaal veel te lang duren dit.

Net als dat vaccineren...100.000 in 2 weken, wat een lachertje.

Israel deed er 1 miljoen in een week.
Als je een adresje weet waar je 100k per week kan krijgen zou ik die doorsturen aan Rutte want dat wil die vast weten. Meer komt er gewoon niet binnen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
albino71 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:59:
Tuurlijk, we zijn een democratie, maar wat minder polderen en wat meer doorpakken is nu wel handig.

Het is nood, dus daar naar handelen. Niet lullen maar poetsen is belangrijker dan ooit.
Dat vind ik geen reden om het parlement buitenspel of meer aan de zijkant te zetten. Als parlement dien je ten alle tijden de regerende macht te controleren, ook in crisistijd. Het recente verleden (toeslagenaffaire) laat ook zien dat dat niet heel erg onverstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31
steveman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:25:
*zet stream aan* ... Twee seconden later: Kan Wilders niet gewoon z'n waffel houden... ?
*zet stream aan* ... Twee seconden later: Ik zie dat de fractievoorzitters het goede voorbeeld geven door digitaal hun zegje te doen.
'Werk thuis, tenzij het niet anders kan'. Dat is de oproep van het kabinet.

In principe werkt iedereen thuis. Alleen mensen die essentieel zijn voor de voortgang van een bedrijfsproces en hun werk niet thuis kunnen uitvoeren mogen naar het werk komen. Dat betekent: een buschauffeur gaat naar zijn werk, een kantoormedewerker werkt volledig thuis. De situatie is zeer zorgelijk. Houd daarom bestaande afspraken over naar het werk komen opnieuw tegen het licht.

Werkgevers moeten ervoor zorgen dat werknemers die thuis kunnen werken dat ook doen.
Goed voorbeeld doet goed volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

dit komt volgens mij doordat de sprekers tijdens dit debat ontzettend hun partij programma aan het tonen zijn. Iedereen weet het beter maar andere oplossingen hoor ik niet.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Paprika schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:03:
[...]

*zet stream aan* ... Twee seconden later: Ik zie dat de fractievoorzitters het goede voorbeeld geven door digitaal hun zegje te doen.

[...]

Goed voorbeeld doet goed volgen?
Was daar o.a. Wilders niet fel tegen? Iets met dat mensen thuis alleen maar met andere dingen bezig zouden zijn ipv werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maurice de Hond wordt hier in de corona-topics volgens mij nogal eens verguisd.
Volgens hem ligt aan de reden voor een avondklok een (gigantische) rekenfout ten grondslag. Zijn uitleg klinkt op het eerste gezicht logisch. Zijn er hier die zich in die uitspraken hebben verdiept en of we De Hond hierin kunnen geloven?

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 21-01-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Cheesy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:07:
Maurice de Hond wordt hier in de corona-topics volgens mij nogal eens verguisd.
Volgens hem ligt aan de reden voor een avondklok een (gigantische) rekenfout ten grondslag. Zijn uitleg klinkt op het eerste gezicht logisch. Zijn er hier die zich in die uitspraken hebben verdiept en of we De Hond hierin kunnen geloven?
nee ik heb me er niet in verdiept maar de retoriek van de Hond is weer van een niveau.
De titel, de NHS winter crisis (die had geen ambulance stop in bepaalde ziekenhuizen), de foto van tabloids als the Sun en the Mirror biedt gewoon niet heel veel vertrouwen (voor mij)

Voor de mensen die er allemaal niet zo in geloven, wat heeft de overheid te winnen bij het angst-gevoel dat volgens de Hond ons maar wordt aangepraat? Mss mis ik een perspectief

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:16:
[...]
Voor de mensen die er allemaal niet zo in geloven, wat heeft de overheid te winnen bij het angst-gevoel dat volgens de Hond ons maar wordt aangepraat? Mss mis ik een perspectief
Krtitisch zijn mag natuurlijk. Als journalisten of andere mensen onjuistheden blootleggen is dat natuurlijk alleen maar aan te bevelen.

Lijkt er echter wel op dat De Hond het bij voorbaat niet met de maatregelen eens is. Het is inderdaad ook een beetje de toon die de muziek maakt, en dit klinkt vooral als een blaffende hond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

NoTimeRemains schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:16:
[...]

nee ik heb me er niet in verdiept maar de retoriek van de Hond is weer van een niveau.
De titel, de NHS winter crisis (die had geen ambulance stop in bepaalde ziekenhuizen), de foto van tabloids als the Sun en the Mirror biedt gewoon niet heel veel vertrouwen (voor mij)

Ik snap heel de Hond ook niet in deze crisis. Misschien op missie gegaan om het verdriet van het overlijden van zijn niet te hoeven voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56

Garyu

WW

Soccer98 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Dat vind ik geen reden om het parlement buitenspel of meer aan de zijkant te zetten. Als parlement dien je ten alle tijden de regerende macht te controleren, ook in crisistijd. Het recente verleden (toeslagenaffaire) laat ook zien dat dat niet heel erg onverstandig is.
Daar hebben we dan ook gewoon een democratisch paardemiddel voor: de Wikipedia: Noodtoestand

Als die uitgeroepen wordt, dan mogen ze dit soort dingen besluiten zonder het parlement te vragen. Kans is klein op dit moment, maar verschillende landen hebben al wel een vergelijkbaar instrument ingezet in 2020.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
Vind de houdbaarheid van Rutte wel echt verstreken. Grappen en grollen van die gast begint wel beetje de keel uit te hangen :X
Hoog tijd dat iemand hier eens met een frisse blik naar gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03:24
Weet iemand waarom er zo de nadruk wordt gelegd op aangelijnd bij de uitzondering van het uitlaten van de hond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

ZZP'ers mogen hun eigen werkgeversverklaring tekenen? Ik verwacht drukte bij de KvK.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:26:
Weet iemand waarom er zo de nadruk wordt gelegd op aangelijnd bij de uitzondering van het uitlaten van de hond?
omdat je anders alleen maar een riem of een handje brokjes hoeft te kopen en vervolgens kan zeggen dat het beestje iets verderop loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48

-tom-562

Oliesjeik

Klopt ja, wat sneller prikken dus...
Ik had laatst een simpel rekensommetje gemaakt, stel je hebt 2000 prikkers per dag (dat lijkt mij niet eens zo gek veel, 1000 per shift van 8 uur, en dat is extreem weinig over heel Nederland lijkt mij). Iedere prikker kan in 5 minuten 1 persoon prikken (vrij ruim lijkt mij). Per normale werkdag (8 uur) zou 1 persoon 48 prikken kunnen zetten. Die 2000 man kunnen per dag 96.000 prikken zetten, 672.000 per week.
Waarom gebeurt dat nog niet?

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 21-01-2021 15:32 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:30:
[...]

omdat je anders alleen maar een riem of een handje brokjes hoeft te kopen en vervolgens kan zeggen dat het beestje iets verderop loopt.
Best van de zotte dat zo'n regel zover moet gaan omdat je dus... nouja 'mensen' hebt die daadwerkelijk dat zouden doen, onder het motto 'tegen de regels haha'.

Kan ik nog steeds voorstellen om zwaarste vorm in een spuitje aan deze mensen te geven? Aangezien zut van Rutte toch niet werkt, stel ik voor om wat andere maatregelen te proberen :P

Nu nog zo'n persoon bij die Net5 youtube video, helemaal door het lint over die regels, komt de vraag 'maar wat doet u dan na half 9 buiten'? Antwoord: Ik ga s'avonds niet naar buiten, kids naar bed en wat TV kijken, maar het gaat om het principe... 8)7

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
-tom-562 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Klopt ja, wat sneller prikken dus...
Ik had laatst een simpel rekensommetje gemaakt, stel je hebt 2000 prikkers per dag (dat lijkt mij niet eens zo gek veel, 1000 per shift van 8 uur, en dat is extreem weinig over heel Nederland lijkt mij). Iedere prikker kan in 5 minuten 1 persoon prikken (vrij ruim lijkt mij). Per normale werkdag (8 uur) zou 1 persoon 48 prikken kunnen zetten. Die 2000 man kunnen per dag 96.000 prikken zetten, 672.000 per week.
Waarom gebeurt dat nog niet?
Er zijn geen vaccins. Ze gaan ook geen 100.000 afspraken per dag inplannen omdat het niet uitvoerbaar is deze allemaal te gaan verzetten bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:30:
Dan wacht de boa totdat de hond erbij geroepen is. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik vind dit, eerlijk gezegd, een beetje zoeken naar een probleem dat er niet is.

Overigens viel het mij ook op dat Grapperhaus nadrukkelijk met 1 hond zei. Met 2 honden lopen mag dus niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
SinergyX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:35:
Nu nog zo'n persoon bij die Net5 youtube video, helemaal door het lint over die regels, komt de vraag 'maar wat doet u dan na half 9 buiten'? Antwoord: Ik ga s'avonds niet naar buiten, kids naar bed en wat TV kijken, maar het gaat om het principe... 8)7
In dit geval lijkt mij een principe een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
steveman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:25:
*zet stream aan* ... Twee seconden later: Kan Wilders niet gewoon z'n waffel houden... ?
Ik heb Wilders volledig gezien en vond dat hij toch ook wel wat zinnige punten noemde. Rutte (en nu Grapperhaus) vergelijken graag met Frankrijk. Echter, de nuance die zij daarbij vergeten is dat Frankrijk wel gewoon zijn scholen en winkels open heeft, terwijl dat in Nederland allemaal al dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Pizza_Boom schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:26:
Omdat honden maar elkaar toe gaan en daardoor komen de baasjes ook dicht bij elkaar wanneer ze de hond aanlijnen.

Verder is het ook voor hondenbezitters niet de bedoeling dat ze een gezellig avondwandeling maken. Je laat je hond uit en zorg dat hij zijn beweging heeft gehad en je keert huiswaarts.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

DevWouter schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Omdat honden maar elkaar toe gaan en daardoor komen de baasjes ook dicht bij elkaar wanneer ze de hond aanlijnen.

Verder is het ook voor hondenbezitters niet de bedoeling dat ze een gezellig avondwandeling maken. Je laat je hond uit en zorg dat hij zijn beweging heeft gehad en je keert huiswaarts.
Het is bizar dat het voor niemand de bedoeling is om een gezonde avondwandeling te maken waarbij je niemand besmet. Hond of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom

Dan hebben wij dus een probleem. Oude hond die gewend is los te lopen. Aangelijnd betekend volgen, of liever gezegd, naast de baas lopen zonder als hond te snuffelen, piesen, poepen en rennen. Niet trekken aan de riem, etc.
Onze hond loopt overigens liever om andere honden heen dan er bij te gaan snuffelen.

OT: Ik vind Grapperhaus nu wel een beetje zwak antwoorden op Wilders. Brommerverzekering, powerpoint, glaasje.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:47:
[...]
Dan hebben wij dus een probleem. Oude hond die gewend is los te lopen. Aangelijnd betekend volgen, of liever gezegd, naast de baas lopen zonder als hond te snuffelen, piesen, poepen en rennen. Niet trekken aan de riem, etc.
Onze hond loopt overigens liever om andere honden heen dan er bij te gaan snuffelen.

OT: Ik vind Grapperhaus nu wel een beetje zwak antwoorden op Wilders. Brommerverzekering, powerpoint, glaasje.
ik denk niet dat jij met je loslopende hond 1e prio gaat zijn van de handhavers ( en de wandelaars en hardlopers op rustige plekken ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:53:
ik denk niet dat jij met je loslopende hond 1e prio gaat zijn van de handhavers ( en de wandelaars en hardlopers op rustige plekken ook niet).
Ik hoop het niet... Wegrennen is geen optie, houdt m'n oude beessie ook niet lang meer vol (maar dat mag als je bijna 12 bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:27:
ZZP'ers mogen hun eigen werkgeversverklaring tekenen? Ik verwacht drukte bij de KvK.
Iedereen kan verkondigen dat ze een afspraak hebben bij een 'avondprogramma' op een livestream op Youtube toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
SinergyX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:35:
Dat moet niet uitmaken. De keren dat ik de afgelopen maand buiten ben geweest na 20.00 uur komt niet verder dan vier. Uit principe vind ik het echter ook onzin, omdat ik vind dat men de vrijheid moet hebben om te zijn waar je wil zijn buiten. Blijkbaar vindt onze regering dat dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
Zou dat aanlijnen simpelweg ook niet meer met handhaving te maken hebben?

Anders kan iedereen ook wel roepen 'ja, ik ben mn hond aan het uitlaten maar die is net ff weggelopen'.

Neem aan dat als jouw hond gewoon luistert en in de buurt blijft het wel los loopt (HAH!), daar zal geen halszaak van gemaakt worden.

(Hier laat ik de hond de laatste ronde toch altijd aan de lijn uit dus voor mij gelukkig geen punt verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik vind het akkoord nu, gezien het verloop van het debat, wel opvallend. Heel de middag is het vragen stellen, nee roepen, roepen waarom we niet eerst andere maatregelen wat meer afwachten, kritische brieven uit volgelopen mailboxen voordragen en als puntje bij paaltje komt, is er toch een avondklok.
m0ridin schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:30:
Zou dat aanlijnen simpelweg ook niet meer met handhaving te maken hebben?

Anders kan iedereen ook wel roepen 'ja, ik ben mn hond aan het uitlaten maar die is net ff weggelopen'.

Neem aan dat als jouw hond gewoon luistert en in de buurt blijft het wel los loopt (HAH!), daar zal geen halszaak van gemaakt worden.

(Hier laat ik de hond de laatste ronde toch altijd aan de lijn uit dus voor mij gelukkig geen punt verder)
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het een hond die niet onder appèl staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 10:23
Soccer98 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Dat moet niet uitmaken. De keren dat ik de afgelopen maand buiten ben geweest na 20.00 uur komt niet verder dan vier. Uit principe vind ik het echter ook onzin, omdat ik vind dat men de vrijheid moet hebben om te zijn waar je wil zijn buiten. Blijkbaar vindt onze regering dat dus niet.
Dat "uit principe"-argument kan je op iedere coronamaatregel wel toepassen. Uit principe vind ik dat je de vrijheid moet hebben om met 3 mensen samen op een bankje te zitten, of dichter dan 1.5m bij elkaar te komen, of om naar een restaurant of school te gaan, etc...? Vind je dat al die andere maatregelen "uit principe" ook niet kunnen omdat we nu eenmaal recht hebben op vrijheid, of is er iets bijzonders aan de avondklok dat deze inperking van vrijheid erger maakt dan al die anderen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
Tom-Z schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:06:
[...]

Dat "uit principe"-argument kan je op iedere coronamaatregel wel toepassen. Uit principe vind ik dat je de vrijheid moet hebben om met 3 mensen samen op een bankje te zitten, of dichter dan 1.5m bij elkaar te komen, of om naar een restaurant of school te gaan, etc...? Vind je dat al die andere maatregelen "uit principe" ook niet kunnen omdat we nu eenmaal recht hebben op vrijheid, of is er iets bijzonders aan de avondklok dat deze inperking van vrijheid erger maakt dan al die anderen?
Uhm, ja. Je mag niet naar buiten tussen 9 uur 's avonds en 4 uur 's ochtends. Dag mag gewoon niet, is verboden. Dat vind ik toch bijzonder genoeg. Met andere regels mag je nog tenminste overal komen. Met de avondklok mag je je huis niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Soccer98 op 21-01-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Tom-Z schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:06:
[...]

Ja, behoorlijk. Je niet meer vrij kunnen bewegen. Je hebt een deel van de dag geen vrijheid meer te gaan en staan waar je wil. Als ik een rondje wil lopen, kan ik nu een rondje lopen. Fietsen idem. Of dat om 8, 12, 16, 20, 00 of 04 uur is, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verder is het ook voor hondenbezitters niet de bedoeling dat ze een gezellig avondwandeling maken.
Dat gaat hier in de buurt pijn doen. Er zijn hier meerdere clubjes die al jaren (en met C19 ongewijzigd) in een groep met de honden door het park lopen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik heb een deel van de familie wat compleet los gaat op al die alu hoedjes theorien op internet. Zo krijg ik geregeld dit soort berichten doorgestuurd: https://www.ninefornews.n...orona-onvoldoende-getest/

Mijn gedachten zijn dan meteen 1 zwaluw maak nog geen zomer en wat dan van de andere honderden huisartsen in nederland? Zitten die allemaal in het complot?

Wat doen jullie hiermee? Discussie aangaan, en weerleggen? Of gewoon negeren? Wat zouden jullie hierop inbrengen? Is er niet een soort website waar ik ze op kan wijzen wat dit soort dingen gewoon voor eens en altijd weerlegd.. wordt er een beetje moedeloos van al die strijd eigenlijk

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 21-01-2021 18:48 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

men hoeft ook niet meer naar buiten voor het nieuwe corona-proof werken en sporten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FGhNrHKRz1ixEcgX_xkZ_PEi4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DvzC4GrFFk7Mtt7PWvqPxhuD.jpg?f=user_large
En ook geen regenpak aan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:53:
men hoeft ook niet meer naar buiten voor het nieuwe corona-proof werken en sporten:
[Afbeelding]
En ook geen regenpak aan ;)
Die hadden we 5 jaar geleden al op een kantoor waar ik werkte bij een grote bank, werd nog gebruik van gemaakt ook.
En inderdaad er over getwijfeld zo een ding te kopen (en te tweaken zodat ik mijn laptop ermee kon voeden haha).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:44:
Ik heb een deel van de familie wat compleet los gaat op al die alu hoedjes theorien op internet. Zo krijg ik geregeld dit soort berichten doorgestuurd: https://www.ninefornews.n...orona-onvoldoende-getest/

Mijn gedachten zijn dan meteen 1 zwaluw maak nog geen zomer en wat dan van de andere honderden huisartsen in nederland? Zitten die allemaal in het complot?

Wat doen jullie hiermee? Discussie aangaan, en weerleggen? Of gewoon negeren? Wat zouden jullie hierop inbrengen? Is er niet een soort website waar ik ze op kan wijzen wat dit soort dingen gewoon voor eens en altijd weerlegd.. wordt er een beetje moedeloos van al die strijd eigenlijk
Wat van de stelling wil je precies weerleggen? mRNA vaccins zijn inderdaad nieuw en ze zorgen er ook niet voor dat het virus stopt met rondgaan. Het vaccin is tot 95% effectief in het voorkomen van een mild tot ernstige COVID-19 ziekte, niet het besmet raken met het virus. Dat de vaccins auto-immuunziekten zouden kunnen uitlokken lijkt me ver gezocht. Dat 95% van de bevolking het vaccin niet nodig heeft is ook geen leugen.

Waar we het (met de arts) oneens over kunnen zijn is de keuze tussen het zorgsysteem laten crashen of een, hele kleine, kans nemen dat de mRNA vaccins op lange termijn toch schadelijk blijken te zijn.

De consensus voor de maatschappij lijkt wel te zijn dat vaccineren de beste optie is, maar ik heb niet zoveel moeite met mensen die perse niet willen vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
@spartacusNLD

Tja, een griepvaccin heeft ook niet als doel het uitroeien van de griep... Het heeft als doel zorgen het afweersysteem van de mensen het snel herkent en er naar handelt. Dat is niet opeens een kritiekpunt op of minpunt van het covid-vaccin, dat is gewoon hoe zo'n vaccin werkt.

Verder, het is heus wel op heel veel mensen getest maar door het wereldwijde maatschappelijke belang en de gebundelde krachten is alles inderdaad veel sneller gegaan. Processen die normaal lang duren om te doorlopen konden nu sneller doorlopen worden (denk aan reviewen van resultaten, goedkeuren van zaken dmv het juiste papierwerk).

Natuurlijk zijn de lange termijn effecten daarmee minder duidelijk, maar als een vaccin 2 jaar is getest weet je ook nog niet wat het 10 jaar later doet dus ook daar kun je altijd wel kanttekeningen plaatsen.

Uiteindelijk is het ieders eigen keuze zolang je je maar door feiten laat leiden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

spartacusNLD schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:44:

Elk beroepsgroep heeft zijn groep van idioten. Helaas worden unieke standpunten die vaak geen onderbouwing hebben uitgelicht door dat soort bagger sites.

Er zijn ook gevallen van mensen die "kritiek hebben" hetzelfde zien als "kritisch zijn".
Er zijn verschillende mogelijkheden om daarmee om te gaan. Ik jouw geval lees ik tussen de lijntjes dat je het geprobeerd hebt maar dat je het opgeeft. Dat kan twee reden hebben: Je wilt niet dat het een slaande ruzie wordt. Of de ander is zoveel bezig met onwaarheden dat je het alleen niet kan oplossen.

Onderstaande is een plan om einde aan bepaalde communicatieve handelingen te krijgen.
Stap 1: Leer het verschil tussen informeren en overtuigen
De meeste mensen kennen dit verschil niet of vinden het lastig om daar onderscheid in te maken. Echter als men effectief wilt zijn in hun communicatie dan moet het verschil kennen. Ik raad deze bron (1 minuut) ontzettend aan: https://maken.wikiwijs.nl..._tekstsoort#!page-2646210

(Ik open die pagina elke maand wel een paar keer als herinnering)
Stap 2: Bepaal je mediadieet
Als je media zoals twitter, achtuurjournaal, kranten, wetenschapbladen en zovoorts als voedsel zou zien?
Wat is een verbrande hamburger met slappe frietjes gevonden in een vuilnisbak? Wat is een gezonde maaltijd gemaakt in een vijf sterren restaurant waar je zonder smoking geweigerd wordt? En wat is een fijne hutspot?
Zodra je mediabronnen op die manier classificeert kan je keuzes maken hoe vaak je bepaalde maaltijden wilt eten. Wees niet bang om eens naar de McDonalds te gaan, maar elke dag is natuurlijk niet gezond.
Stap 3: Stop onwenselijk gedrag
De eerste twee stappen zijn puur voor deze stap bedoeld. In deze stap gooit iemand een bedorven vis op je etensbord. In andere woorden ongewenste informatie die jij niet wilt consumeren, maar wat zij misschien heerlijk vinden.
  1. Informeer ze dat je het de aangeleverde informatie niet wenselijk vindt. Ga ze NIET overtuigen dat hun link slecht is. Je geeft alleen aan dat je het niet meer wilt. Een korte zin als "Je doet mij een groot plezier om dat soort artikels niet meer naar mij te sturen" is voldoende. Deel jouw verzoek met ze en laat het daar bij.
  2. Wanneer (en alleen wanneer) ze vragen waarom geef je antwoord: "Je vind het artikel ongewenst". Onderdruk de neiging om ze te overtuigen dat het artikel puur rotzooi is. Je bent ze namelijk aan het informeren, niet aan het overtuigen.
  3. Waarschijnlijk zullen je dan proberen te overtuigen dat het een goed artikel is ("maar het is een heel goed artikel"). Herhaal je verzoek in z'n geval.
  4. Uiteindelijk zullen ze vragen naar waarom het ongewenst is. Nu mag je aangeven waarom het ongewenst is.
    Wees ook hier kort en zakelijk: "Het artikel is van een onbetrouwbare bron en op basis van de titel alleen verwacht ik dat het vol onwaarheden staan".
  5. Nu zijn ze gekwetst ("ik verspreid geen leugens") of zullen ze je verleiden ("klopt, maar je moet echt het hele artikel lezen").
    Ook dit zijn poging tot overtuigingen terwijl je daar niet voor open staat dus: Afkappen.
    Afkappen kan op twee manieren: Zakelijk of kwetsend.
    Zakelijk is: "Mijn verzoek is omdat soort artikels niet meer te delen met mij"
    Kwetsend is: "Waarom vind je het zo vervelend om mij een plezier te doen?" (het klinkt vriendelijk, maar feitelijk beschuldig je de ander dat die geen rekening houdt met jou)
Het bovenstaande kan je ook in een "verplichte" groepschat doen. Onthou bij elke stap dat jij hun informeert dat jij die informatie vervelend vindt, het is niet jouw taak om ze te overtuigen dat het vervelend is. Ook als ze zeggen dat "je normaal moet doen" of "dat het moet kunnen". In dat soort gevallen hoef je alleen maar te antwoorden met "helaas, vind ik XYZ erg vervelend."

Het mooie is dat zelfs als zij overtuigd zijn ze uiteindelijk ook langzaam zullen stoppen met het informatie delen. De kans is ook groot dat ze uiteindelijk zelf stoppen met die informatie (ligt ook aan hun overige contacten) omdat het niet de resultaten levert die zij wenselijk vinden.

Nogmaals het belangrijkste van dit plan: Infomeer ze en vermijd discussie want dat is overtuigen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

Even verhuisd naar slowchat :+
franssie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:54:
[...]

Ja en? Ik snap je punt niet. Dus bezorgers moeten het zich maar laten aanleunen omdat geïnfecteerden anders wel naar buiten gaan? Misschien gaan de mensen wel nadenken na de dreigin van een bezorgstop? (ik weet dat de kans klein is maar toch, je redenatie wil ik niet volgen).
Ik denk oprecht dat veel mensen zich simpelweg niet bewust zijn van de gevaren. Dat, of het boeit ze gewoon oprecht niet :+ Maar vooral dat eerste in veel gevallen, kijkende naar mijn eigen ervaringen. Mensen vervallen snel terug in gewoontes en dat zie je gewoon. Juist op de momenten dat ik een gezellig praatje met ze maak tijdens het neerzetten van al het spul merk je dat mensen sneller weer terugvallen in wat voorheen normaal was. Geen idee overigens of er gedreigd wordt met het stoppen van bezorgen. Daarvoor moet je het (volgens mij) redelijk bont maken.

@Nox Je kunt sowieso als klant doorgeven dat er een positieve besmetting is. Dat zien wij dan vervolgens in het systeem dat we bij hebben zodat we er al vanaf het begin rekening mee kunnen houden, maar ik heb ook al meerdere klanten gehad die het zelf aangaven. Dan kwam ik aangelopen en stonden ze al klaar in de deuropening op een paar meter afstand. Of er hing een briefje op de deur. Vervolgens is het een kwestie van spullen uitladen, mijn telefoon/Zebra neerleggen met een QR code op het scherm, afstand nemen en dan kan de klant die code scannen en betalen. Mijn spul hoeft dus geen enkel moment aangeraakt te worden. Betalen met pin kan ook, maar dan moet ik dat apparaat daarna desinfecteren. Ik denk ook dat je beter ons boodschappen kunt laten bezorgen dan een familielid of vriend. Wij zullen (als het goed is) áltijd zo veilig mogelijk proberen te werken en ik denk dat juist bekenden onbewust sneller onveilig werken.

Buiten dat staan we meestal wel in de buitenlucht en op gepaste afstand, dus we lopen niet heel veel gevaar, zelfs wanneer een klant zelf klachten heeft.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

haha dat scheelt ziemaar werk - prima.

Verder goed te lezen dat je werkgever er rekening mee houdt nu.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

franssie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 01:25:
[...]

haha dat scheelt ziemaar werk - prima.

Verder goed te lezen dat je werkgever er rekening mee houdt nu.
Ja, die zitten er al vanaf het begin bovenop en er wordt goed geluisterd naar feedback van bezorgers, dus niks dan lof daarvoor. We hebben ook een FB groep waarin vooral in het begin vaak zorgen en klachten werden gedeeld, maar dat valt de laatste tijd enorm mee. Nu zijn het vooral weer foto's die gedeeld worden :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist hebben we een bezoek gebracht aan de teststraat @ RTM voor de Lansingerland test. Ik heb wel eens meerdere teststraten gezien maar dit heeft wel iets weg van een fabriek qua capaciteit :/

Ook was het opvallend druk, de laatste keer dat ik zoveel mensen bij elkaar zag op een enkel terrein was al weer een paar maanden geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 22-01-2021 10:53 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Elk beroepsgroep heeft zijn groep van idioten. Helaas worden unieke standpunten die vaak geen onderbouwing hebben uitgelicht door dat soort bagger sites.

Er zijn ook gevallen van mensen die "kritiek hebben" hetzelfde zien als "kritisch zijn".

[...]

Er zijn verschillende mogelijkheden om daarmee om te gaan. Ik jouw geval lees ik tussen de lijntjes dat je het geprobeerd hebt maar dat je het opgeeft. Dat kan twee reden hebben: Je wilt niet dat het een slaande ruzie wordt. Of de ander is zoveel bezig met onwaarheden dat je het alleen niet kan oplossen.

Onderstaande is een plan om einde aan bepaalde communicatieve handelingen te krijgen.
Stap 1: Leer het verschil tussen informeren en overtuigen
De meeste mensen kennen dit verschil niet of vinden het lastig om daar onderscheid in te maken. Echter als men effectief wilt zijn in hun communicatie dan moet het verschil kennen. Ik raad deze bron (1 minuut) ontzettend aan: https://maken.wikiwijs.nl..._tekstsoort#!page-2646210

(Ik open die pagina elke maand wel een paar keer als herinnering)
Stap 2: Bepaal je mediadieet
Als je media zoals twitter, achtuurjournaal, kranten, wetenschapbladen en zovoorts als voedsel zou zien?
Wat is een verbrande hamburger met slappe frietjes gevonden in een vuilnisbak? Wat is een gezonde maaltijd gemaakt in een vijf sterren restaurant waar je zonder smoking geweigerd wordt? En wat is een fijne hutspot?
Zodra je mediabronnen op die manier classificeert kan je keuzes maken hoe vaak je bepaalde maaltijden wilt eten. Wees niet bang om eens naar de McDonalds te gaan, maar elke dag is natuurlijk niet gezond.
Stap 3: Stop onwenselijk gedrag
De eerste twee stappen zijn puur voor deze stap bedoeld. In deze stap gooit iemand een bedorven vis op je etensbord. In andere woorden ongewenste informatie die jij niet wilt consumeren, maar wat zij misschien heerlijk vinden.
  1. Informeer ze dat je het de aangeleverde informatie niet wenselijk vindt. Ga ze NIET overtuigen dat hun link slecht is. Je geeft alleen aan dat je het niet meer wilt. Een korte zin als "Je doet mij een groot plezier om dat soort artikels niet meer naar mij te sturen" is voldoende. Deel jouw verzoek met ze en laat het daar bij.
  2. Wanneer (en alleen wanneer) ze vragen waarom geef je antwoord: "Je vind het artikel ongewenst". Onderdruk de neiging om ze te overtuigen dat het artikel puur rotzooi is. Je bent ze namelijk aan het informeren, niet aan het overtuigen.
  3. Waarschijnlijk zullen je dan proberen te overtuigen dat het een goed artikel is ("maar het is een heel goed artikel"). Herhaal je verzoek in z'n geval.
  4. Uiteindelijk zullen ze vragen naar waarom het ongewenst is. Nu mag je aangeven waarom het ongewenst is.
    Wees ook hier kort en zakelijk: "Het artikel is van een onbetrouwbare bron en op basis van de titel alleen verwacht ik dat het vol onwaarheden staan".
  5. Nu zijn ze gekwetst ("ik verspreid geen leugens") of zullen ze je verleiden ("klopt, maar je moet echt het hele artikel lezen").
    Ook dit zijn poging tot overtuigingen terwijl je daar niet voor open staat dus: Afkappen.
    Afkappen kan op twee manieren: Zakelijk of kwetsend.
    Zakelijk is: "Mijn verzoek is omdat soort artikels niet meer te delen met mij"
    Kwetsend is: "Waarom vind je het zo vervelend om mij een plezier te doen?" (het klinkt vriendelijk, maar feitelijk beschuldig je de ander dat die geen rekening houdt met jou)
Het bovenstaande kan je ook in een "verplichte" groepschat doen. Onthou bij elke stap dat jij hun informeert dat jij die informatie vervelend vindt, het is niet jouw taak om ze te overtuigen dat het vervelend is. Ook als ze zeggen dat "je normaal moet doen" of "dat het moet kunnen". In dat soort gevallen hoef je alleen maar te antwoorden met "helaas, vind ik XYZ erg vervelend."

Het mooie is dat zelfs als zij overtuigd zijn ze uiteindelijk ook langzaam zullen stoppen met het informatie delen. De kans is ook groot dat ze uiteindelijk zelf stoppen met die informatie (ligt ook aan hun overige contacten) omdat het niet de resultaten levert die zij wenselijk vinden.

Nogmaals het belangrijkste van dit plan: Infomeer ze en vermijd discussie want dat is overtuigen.
Dankje, staan een paar goede tips in!

Hier ook zo'n collega (m'n leidinggevende zelfs). Niet echt een wappie, maar wel altijd commentaar op alles, de overheid doet niets goed etc. Ben er de eerste paar keer tegenin gegaan of uitspraken genuanceerd, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk.

Dus nu vraag ik meestal: "hoe zou jij het aanpakken". Nou, dan komen de verhalen (zijn oplossing voor de corona-crisis: megaziekenhuizen bouwen en iedereen omscholen / leger inzetten etc.).
Ik neem het voor kennisgeving aan zonder inhoudelijk te reageren, en hij is z'n verhaal weer kwijt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Uit de zelfverklaring: "Ik ben onderweg van of naar een live-programma en kan dit aantonen met een uitnodiging van de omroep die dit programma uitzendt."

Het gaat niet per se om een tv programma. Een live YouTube programma mag ook lijkt me. Interessant...ik voorzie een soort man bij hond praatpaal middels mijn GoPro (die kan live streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Dankje, staan een paar goede tips in!

Hier ook zo'n collega (m'n leidinggevende zelfs). Niet echt een wappie, maar wel altijd commentaar op alles, de overheid doet niets goed etc. Ben er de eerste paar keer tegenin gegaan of uitspraken genuanceerd, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk.

Dus nu vraag ik meestal: "hoe zou jij het aanpakken". Nou, dan komen de verhalen (zijn oplossing voor de corona-crisis: megaziekenhuizen bouwen en iedereen omscholen / leger inzetten etc.).
Ik neem het voor kennisgeving aan zonder inhoudelijk te reageren, en hij is z'n verhaal weer kwijt. :D
De gedachte is ook niet zo gek.. als we geen goed vaccin hadden ontwikkeld.. groepsimmuniteit is uiteindelijk de enige uitweg. Zonder vaccin betekent dat gewoon simpelweg laten gaan totdat de grootste groep het gehad heeft. Je kan niet jaren iedereen in lock-down houden. En dan is ziekenhuizen opschalen (of keihard leeftijdsgrens) de enige echte alternatief.

Nu is alleen gebleken dat we ultrasnel een extreem effectief vaccin hebben ontwikkeld.. Dan zijn harde maatregeln nu gerechtvaardigd omdat groepsimmuniteit op een alternatieve manier te bereiken is. Maar als in december was gebleken dat alle vaccins compleet ineffectief waren... dan had toch die politiek keuze gemaakt moeten worden. (of had de maatschappij die zelf wel gemaakt door minder/geen opvolging meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Avondklok boeit toch niet, er is toch niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Tomski1986 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:12:
Nou, ik vind het anders best prettig om zo rond 0300 een stukje te toeren over uitgestorven snelwegen...
Een rondje van een km of 35 zonder dat ik de auto uitkom, van en naar huis, lekker ontspannend, muziekje erbij.
Roadblocks op snelwegen en willekeurige auto's aan de kant zetten zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Volgens mij valt dat wel mee maar je weet nooit wat voor ongein er verzonnen wordt wanneer die complete politiemacht geen zak te doen heeft 's nachts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Of er nu wel of niet iets te doen is maakt natuurlijk helemaal niets uit. Feit is dat het een buitenproportioneel besluit is om de gehele bevolking tussen een bepaalde tijd "gevangen te zetten", omdat een kleine groep zich niet aan de regels houdt.

Imo hadden ze eerst nog andere maatregelen kunnen nemen. Waarom mogen er bijvoorbeeld op zondag wel 300 of 500 man/vrouw/kind in een kerk zitten?

En de groep die zich tot nu toe niet aan de regels houdt, zal dat nog steeds niet doen. Die gaan gewoon voor 21.00 uur in een huis een party houden en blijven vervolgens lekker dicht bij elkaar slapen tot de volgende dag.

Overigens heb ik tot nu toe volledig achter het beleid gestaan en heb ik mijzelf "voorbeeldig" aan de regeltjes gehouden, omdat ik vanwege gezondheidsredenen geen Corona wil krijgen.

Werk al sinds eind februari 2020 thuis, beperk m'n reisbewegingen en doe boodschappen op een rustig tijdstip. Ben ook in het geheel niet naar het buitenland op vakantie geweest etc. maar een avondklok is voor mij een brug te ver. Waarom zou ik 's avonds niet even in mijn eentje een wandeling mogen maken? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
R2L schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Of er nu wel of niet iets te doen is maakt natuurlijk helemaal niets uit. Feit is dat het een buitenproportioneel besluit is om de gehele bevolking tussen een bepaalde tijd "gevangen te zetten", omdat een kleine groep zich niet aan de regels houdt.

Imo hadden ze eerst nog andere maatregelen kunnen nemen. Waarom mogen er bijvoorbeeld op zondag wel 300 of 500 man/vrouw/kind in een kerk zitten?

En de groep die zich tot nu toe niet aan de regels houdt, zal dat nog steeds niet doen. Die gaan gewoon voor 21.00 uur in een huis een party houden en blijven vervolgens lekker dicht bij elkaar slapen tot de volgende dag.

Overigens heb ik tot nu toe volledig achter het beleid gestaan en heb ik mijzelf "voorbeeldig" aan de regeltjes gehouden, omdat ik vanwege gezondheidsredenen geen Corona wil krijgen.

Werk al sinds eind februari 2020 thuis, beperk m'n reisbewegingen en doe boodschappen op een rustig tijdstip. Ben ook in het geheel niet naar het buitenland op vakantie geweest etc. maar een avondklok is voor mij een brug te ver. Waarom zou ik 's avonds niet even in mijn eentje een wandeling mogen maken? 8)7
Hier precies hetzelfde. Ben zelfs FFP2 maskers gaan importeren voor mezelf. Wat ik in de avond doe? Buiten wandelen en naar de supermarkt omdat het dan rustig is. Het nut van deze maatregel ontgaat me echt volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Na de tips over hoe we een voetbalwedstrijd moeten kijken komt de overheid met seks tips in tijden van corona:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00zl3V6W6b0lpJGgiMH8vw1hJ5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jpef1R0UI9w8m8RwNiC2NUGJ.png?f=fotoalbum_large
bron

Ik zag deze al op social media voorbij komen, ik dacht nog dat het om een photoshop ging in naar aanleiding van de knullige adviezen op Rijksoverheid.nl, maar deze is dus echt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

CMD-Snake schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:10:
Na de tips over hoe we een voetbalwedstrijd moeten kijken komt de overheid met seks tips in tijden van corona:
[Afbeelding]
bron

Ik zag deze al op social media voorbij komen, ik dacht nog dat het om een photoshop ging in naar aanleiding van de knullige adviezen op Rijksoverheid.nl, maar deze is dus echt. :+
Lekker via Face Time masturberen samen :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Afbeelding]
bron

Kan me niet voorstellen dat dit geen fake-news is. 8)7

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Agent47 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Lekker via Face Time masturberen samen :+
En dan worden over een paar dagen / weken allemaal filmpjes verspreid via internet omdat iemand het stiekem heeft opgenomen. |:(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:02

Stoney3K

Flatsehats!

[Afbeelding]
bron

Ja, en dan is er ook nog een proces van die sekspartner vinden voordat je op dat stadium komt. Een wandel-date op 1,5 meter klinkt nu ook niet zo heel erg aantrekkelijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
[Afbeelding]
bron

Ze zijn niet van een tikkie kinky met vacuüm verpakt in latex en gasmasker op ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Stoney3K schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Ja, en dan is er ook nog een proces van die sekspartner vinden voordat je op dat stadium komt. Een wandel-date op 1,5 meter klinkt nu ook niet zo heel erg aantrekkelijk.
Dat probeerden mijn (toen nog niet) vriendin en ik, maar kan je verzeker dan gebeurt er niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Laguna

Connaisseur

[Afbeelding]
bron

Er staat nog net niet dat het standje doggystyle de voorkeur geniet ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:02

Stoney3K

Flatsehats!

Laguna schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Er staat nog net niet dat het standje doggystyle de voorkeur geniet ;)
Ik geloof dat dat serieus in het RIVM advies voor sekswerkers stond, doggy style en mondkapje voor. :X

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Stoney3K schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Ik geloof dat dat serieus in het RIVM advies voor sekswerkers stond, doggy style en mondkapje voor. :X
sja, why not. Je ligt dat in ieder geval niet in elkaars gezicht te hijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Het is juist fijn boodschappen na 21u te doen, dan is het rustig

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PalingDrone schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Nou, ik vind het anders best prettig om zo rond 0300 een stukje te toeren over uitgestorven snelwegen...
Een rondje van een km of 35 zonder dat ik de auto uitkom, van en naar huis, lekker ontspannend, muziekje erbij.
Roadblocks op snelwegen en willekeurige auto's aan de kant zetten zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Volgens mij valt dat wel mee maar je weet nooit wat voor ongein er verzonnen wordt wanneer die complete politiemacht geen zak te doen heeft 's nachts.
Helaas, tijdens de avondklok mag je ook niet een blokje om met de auto. De avondklok is ingekort zodat iedereen op tijd naar huis kan reizen en thuis blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Iedereen de hardloopschoenen al klaar staan ?
Verwacht straks toch wel een marathon buiten met iedereen die niet zonder kon op deze laatste avond :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:21:
[...]

Helaas, tijdens de avondklok mag je ook niet een blokje om met de auto. De avondklok is ingekort zodat iedereen op tijd naar huis kan reizen en thuis blijft
Ingekort?
Alleen wat verschoven toch? Maargoed dan loop ik dus het risico op een boete van 95 euro, boeie.
Toen ik vannacht rondreed liep ik ook een risico op een heel veel hogere boete. (Maar weet nu wel dat mijn autogesleutel een 15 km/h hogere topsnelheid opgeleverd heeft ;))
Gezien de handhavingsbereidheid van de afgelopen maanden zou het wel dieptriest zijn wanneer er nu gelijk beboet gaat worden.
Mijn respect is volledig weg voor clubjes die weigerden te handhaven wanneer het iets uithaalde, zoals bijna het volledige afgelopen jaar, en nu opeens wel beweren op te gaan treden.
Ze hebben iets te vaak "wolf" geroepen en dreigementjes van te voren maken echt totaal geen indruk.
Uiteraard heel gemakkelijk om de intimiderende "fear" campagne van stal te trekken maar ondertussen gebeurt er weer helemaal niks. Precies dezelfde tactiek als bij de jaarwisseling, gaap.
En anders lul ik mij er wel uit.
Die 2x per week durf ik wel te gokken, en al helemaal als het regent, no way dat iedereen die op dat tijdstip over een snelweg rijd aan de kant gezet gaat worden.
En om het nog makkelijker te maken heb ik geen thuis, dus kan daar dan ook moeilijk blijven...

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 22-01-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Ze zijn niet van een tikkie kinky met vacuüm verpakt in latex en gasmasker op ? :+
Sinds Ad Melkert vertrokken is niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nou zojuist maar even gekeken wat de avondklok voor mij inhoudt in de super op vrijdagavond om alvast te proberen voor de wekelijkse boodschappen, wat ik normaliter tussen 21 en 22u doe als er maximaal nog 2 klanten zijn..
Ik ga ervan uit dat de super om 20u, max 20:30 sluit..

Na het werk direct eten, dan kind direct naar bed. 19:20 kon ik (gelukkig!) gaan. 5 minuten rijden.
Kom ik daar: parkeerplaats stampvol
In de winkel vreselijk druk.

Thanks but no thanks.. levert alleen maar veel meer besmettingsgevaar op zo..
Maar eens kijken of ik maar mee moet lopen in het ouderenuurtje. Weekend is geen optie weet ik uit het verleden. Of toch bezorging en hopen dat ze wel verse producten leveren en dat er plek is.. Volgende week zal het alleen maar erger zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 22-01-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:02
Bijzonder dat ik, iemand die niet in de zorg werkt, inmiddels een getekende/gestempelde werkgeversverklaring in z'n mailbox heeft zitten. Mijn vriendin echter, die wel in de zorg werkt, moet het doen met een onpersoonlijke slecht geschreven e-mail.

Er wordt gelukkig wel gemeld dat er nog wordt gewerkt aan een werkgeversverklaring die wel aan de gestelde eisen voldoet en die moet, mind you, woensdag gereed zijn. Morgen en zondag heeft ze een avonddienst, ik ben benieuwd. Temeer omdat ze hier in de wijk een aardig zero-tollerance beleid voeren.

PS. Ik hoop m'n verklaring overigens niet nodig te hebben, dat zou betekenen dat er iets goed mis is. Het had van mij niet direct gehoeven, maar de intentie is verder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
DevWouter schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:21:
[...]

Ingekort? Hij start later maar gaat langer door toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:28

ultimateharry

Team Slayer:-)

GAIAjohan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:23:
Nou zojuist maar even gekeken wat de avondklok voor mij inhoudt in de super op vrijdagavond om alvast te proberen voor de wekelijkse boodschappen, wat ik normaliter tussen 21 en 22u doe als er maximaal nog 2 klanten zijn..

Na het werk direct eten, dan kind direct naar bed. 19:20 kon ik (gelukkig!) gaan. 5 minuten rijden.

Maar eens kijken of ik maar mee moet lopen in het ouderenuurtje. Weekend is geen optie weet ik uit het verleden. Of toch bezorging en hopen dat ze wel verse producten leveren en dat er plek is.. Volgende week zal het alleen maar erger zijn.
Beetje afhankelijk van je favoriete super, maar ik heb vorig jaar maart een Bezorgbundel van AH geregeld: je kunt een vast bezorgmoment in de week vastleggen voor meerdere maanden. Ideaal, zou nooit meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
gekkie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:09:
Iedereen de hardloopschoenen al klaar staan ?
Verwacht straks toch wel een marathon buiten met iedereen die niet zonder kon op deze laatste avond :p
Als je nou morgenavond je hardloopschoenen aan doet kun je nog een sprintje trekken af en toe. Zouden ze achter je aan rennen om je die prent te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Mfpower schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Het is bizar dat het voor niemand de bedoeling is om een gezonde avondwandeling te maken waarbij je niemand besmet. Hond of niet.
Dat is onderdeel van de goeden lijden onder de kwaden. Wat betreft dat aanlijnen denk ik trouwens dat er in de praktijk niet echt een probleem van wordt gemaakt. Als je in het bos woont in een rustige regio en daar vaak naartoe gaat dan al helemaal niet. Tenzij je echte dienstkloppers hebt als agenten.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat met immuniteit voor eventuele covid-varianten. Als dat echt gebeurt dan moet er toch echt een andere oplossing komen om hiermee te dealen.

Sowieso moeten we ons al voorbereiden op een nieuw virus ergens in de (hopelijk verre) toekomst, zodat we meteen maatregelen kunnen invoeren op de korte termijn (preventie) en daarna een batterij aan maatregelen hebben om op een in alle opzichten gezonde manier ermee om te gaan.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, toch nog maar even een nachtelijk fietstochtje gedaan! Zal het wel missen!

Komende weekjes dan maar een wandelingetje voor negenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
Weekend is geen optie weet ik uit het verleden.
Bij mij is het op zondag goed te doen qua drukte.
Vooral als je op zondag met openingstijd naar de winkels gaat dan is het nog uitgestorven.

Ik hoop voor je dat dat bij jou ook klopt!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Hier mag alles op zondag alleen open zijn tussen 12 en 5. Om 12 uur mag je in de rij staan om naar binnen te gaan.
Dat vind ik wel vreemde tijden.
Hier (in Twente) zijn de supermarkten tussen 9:00/10:00 open (afhankelijk van welke. Lidl/Aldi om 9:00, Jumbo/AH 10:00).

En in kleinere plaatsen hier in Twente (waaronder Goor), zijn ze al vanaf 8:00 open op zondag!

Vanaf 12:00 doet mij denken aan 5-8 jaar geleden, toen was het ook veel 12:00. Maar (gelukkig) is het nu weer wat vaker open.

[ Voor 48% gewijzigd door Ryur op 23-01-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Bij mij is het op zondag goed te doen qua drukte.
Vooral als je op zondag met openingstijd naar de winkels gaat dan is het nog uitgestorven.

Ik hoop voor je dat dat bij jou ook klopt!
Hier mag alles op zondag alleen open zijn tussen 12 en 5. Om 12 uur mag je in de rij staan om naar binnen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

Ik heb ervaring met vroeg, en voel mij vrij van gewetensbezwaren omdat ik jaarlijks een oproep voor de griepprik krijg.
Mij is vooral opgevallen dat het wanneer het ronduit pokkeweer is met regen en kou het erg rustig is in de supermarkt, doe je voordeel met die wetenschap. Dat geldt trouwens ook voor later op een regenachtige dag.
Ook wil het nog weleens schelen naar welke super je gaat, hier in de omgeving ga ik bv (1 x per 2wk) naar de Lidl een dorp verderop omdat dat filiaal nieuwer is en veel ruimer opgezet maar ben daar ook wel eens omgekeerd wegens een te volle parkeerplaats (op zondag, maandag/dinsdag was het stukken rustiger).
Voor het verse spul kan je ook prima vroeg over de (week) markt lopen, hier in de stad draait de markt al vanaf 0700 zaterdagmorgen en is qua kip, kaas, eieren, vlees, vis, groente etc. kwalitatief en qua versheid stukken beter dan een supermarkt plus dat je dan al om 0730 met een flink deel van je boodschappen klaar bent, dat beetje wasmiddel en frisdrank kan je altijd nog met een korte snelle sprint door de supermarkt halen.
Of laten bezorgen in een wat grotere hoeveelheid dan dat je normaal voor het weekend zou doen, 2x per maand grote en zware boodschappen laten bezorgen is best handig wanneer je niet te veel tijd in supermarkten wil doorbrengen.

Bezorging van verse spullen door de AH is trouwens prima geregeld, mocht bijvoorbeeld je witlof tijdens de bezorgronde iets te koud tegen wat diepvriesspul gelegen hebben dan is een melding (evt met foto) genoeg om dat verrekend te krijgen met de volgende bestelling, daar zijn ze heel correct en coulant in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb gisteravond het ondenkbare gedaan door deze voortslepende lockdown en voor het eerst in mijn leven met een tondeuse mijn (inmiddels veel te lange) haar er afgemaaid.

Het viel me uiteindelijk nog wel mee... mijn vriendin moest alleen wel even het matje in mijn nek verwijderen :D

Maar de rest ging wel. 25mm bovenkant, 18mm zijkanten en achterkant. Met een schaar het bij de oren bijgeknipt.

Meestal laat ik hetzelfde bij de kapper doen, dus zoveel anders is het niet eens. Misschien wat rommeliger hier en daar, maar dat boeit me ook niet.

Tsja. Deze dag zat er aan te komen _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wel heel raar dat je bij de avond klok niet naar buiten mag tenzij je opreis bent naar het buitenland of er terug van komt 8)7 .

Hoe is corona hier gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Het reizen van/naar het buitenland wordt al flink ontmoedigd. Als je dan toch thuiskomt van een (noodzakelijke) reis dan heb je vaak niet in de hand op welke tijd je in NL arriveert. En wat moet je dan doen? In je auto blijven zitten bij de grens tot het ochtend wordt? Op Schiphol in een stoel gaan hangen tot de ochtend? Dat deel snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ultimateharry schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Beetje afhankelijk van je favoriete super, maar ik heb vorig jaar maart een Bezorgbundel van AH geregeld: je kunt een vast bezorgmoment in de week vastleggen voor meerdere maanden. Ideaal, zou nooit meer anders willen.
Naar aanleiding van dit verhaal maar een bundel bij de AH besteld, maar ik voel me wat bekocht..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HfW09aNl.jpg
Oké dat kan, snap ik ook wel..
Dus na bestellen direct naar een persoonlijk bezorgmoment invullen toch...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iGPz4yTl.png

Voel me een beetje bekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

beany

Meeheheheheh

Antonius schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:37:
Het reizen van/naar het buitenland wordt al flink ontmoedigd. Als je dan toch thuiskomt van een (noodzakelijke) reis dan heb je vaak niet in de hand op welke tijd je in NL arriveert. En wat moet je dan doen? In je auto blijven zitten bij de grens tot het ochtend wordt? Op Schiphol in een stoel gaan hangen tot de ochtend? Dat deel snap ik wel.
https://www.rijksoverheid...vondklok/regels-avondklok

Ik citeer:
Wie mogen op straat zijn?
U gaat alleen naar buiten als het noodzakelijk is. Dit mag alleen met de volgende redenen:

- Bij een noodsituatie.
- Als uzelf, een hulpbehoevend persoon of een dier dringend (medische) hulp nodig heeft.
- Als u van uw werkgever voor werk naar buiten moet.
- Als u naar het buitenland of het Caribisch deel van Nederland reist of terugkeert naar Nederland.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Naar aanleiding van dit verhaal maar een bundel bij de AH besteld, maar ik voel me wat bekocht..

[Afbeelding]
Oké dat kan, snap ik ook wel..
Dus na bestellen direct naar een persoonlijk bezorgmoment invullen toch...
[Afbeelding]

Voel me een beetje bekocht..
Je bent dan ook te laat. Ik heb dit in oktober al geregeld. Heeft het de tijd en je wilt nooit meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:26:
Eigenlijk wel heel raar dat je bij de avond klok niet naar buiten mag tenzij je opreis bent naar het buitenland of er terug van komt 8)7 .

Hoe is corona hier gekomen?
Dat is niet meer relevant. Verreweg het grootste deel van besmettingen nu komt van binnen.

Vergelijk het met een computervirus. Als het eenmaal op een intern netwerk binnen is dan maakt het niet meer uit of je iets aan de firewall doet. En op dit moment komt het toch echt vooral van binnen. Uitzondering daarop is de Britse variant, omdat die nog nauwelijks in Nederland lijkt te zijn kan de groei daarvan wel flink worden aangewakkerd als het nog extra wordt geïmporteerd.

Maar reizen is nu al zo'n gedoe en zo moeilijk in de meeste gevallen dat je je echt geen zorgen hoeft te maken dat dat een grote bron van besmettingen zal worden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
tlpeter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Je bent dan ook te laat. Ik heb dit in oktober al geregeld. Heeft het de tijd en je wilt nooit meer zonder.
Gefeliciteerd, maar zonder avondklok was dit ook nooit nodig geweest voor mij.
AH moet de info op de website kloppend maken. Of gewoon op basis van je postcode alvast zeggen dat een persoonlijk moment niet gaat lukken zodra je dit besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Gefeliciteerd, maar zonder avondklok was dit ook nooit nodig geweest voor mij.
AH moet de info op de website kloppend maken. Of gewoon op basis van je postcode alvast zeggen dat een persoonlijk moment niet gaat lukken zodra je dit besteld.
Je hebt zeker gelijk over deze informatie.
Ik bedoelde meer dat er nu veel mensen zijn die dit ook willen. AH heeft nu niet de capaciteit blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
tlpeter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Je hebt zeker gelijk over deze informatie.
Ik bedoelde meer dat er nu veel mensen zijn die dit ook willen. AH heeft nu niet de capaciteit blijkbaar.
Ja in Maart was het ook al zo druk, AH doet bij elke nieuwe aanvraag gewoon even door de handmatige planning heen hoe het haalbaar wordt. Niets raars aan... daarnaast is het ook weekend.

Misschien moet ie gewoon ff geduld hebben, paar dagen (vandaag en morgen) even aanpassen en Dan rustig met AH in overleg ipv gelijk van de toren blazen.
Pagina: 1 ... 112 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?