Dat is inderdaad heel slecht, hadden ze van tevoren zeker moeten aangeven!GAIAjohan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Naar aanleiding van dit verhaal maar een bundel bij de AH besteld, maar ik voel me wat bekocht..
[Afbeelding]
Oké dat kan, snap ik ook wel..
Dus na bestellen direct naar een persoonlijk bezorgmoment invullen toch...
[Afbeelding]
Voel me een beetje bekocht..
We plannen de AH weken vooruit, dus als je denkt even snel iets te bestellen voor over een paar dagen dan geloof ik wel dat het lastig wordt.Vorkie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Ja in Maart was het ook al zo druk, AH doet bij elke nieuwe aanvraag gewoon even door de handmatige planning heen hoe het haalbaar wordt. Niets raars aan... daarnaast is het ook weekend.
Misschien moet ie gewoon ff geduld hebben, paar dagen (vandaag en morgen) even aanpassen en Dan rustig met AH in overleg ipv gelijk van de toren blazen.
Veel mensen zullen ook wel gewoon alvast bestellingen er ingooien zodat ze een bezorgmoment hebben en passen die bestelling dan nog aan later.
Tsja.
Maar zelfs dan zijn we weleens in de problemen gekomen. Gelukkig is de Plus er ook nog en kunnen we daar ook bestellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 23-01-2021 14:28 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Internist Marcel Levi: ’Nieuwe maatregelen Nederland beetje paniekvoetbal’
Wel frappant dat de meeste artikelen die kritisch zijn over de recente aanscherping van de maatregelen achter een betaalmuur zitten.
Wel frappant dat de meeste artikelen die kritisch zijn over de recente aanscherping van de maatregelen achter een betaalmuur zitten.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ow, ik dacht dat dat aan mij lag 😅 Ik ben in ieder geval niet de enige die dat dus opvalt!Laguna schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:09:
Internist Marcel Levi: ’Nieuwe maatregelen Nederland beetje paniekvoetbal’
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Mijn vriendin doet hier normaal gesproken de boodschappen, die mazzel heb ik dan weer. Ik kan mezelf sowieso enorm storen aan mensen tijdens het boodschappe doen, dat was ook al voor de Corona. Ik begreep dat het overdag dus relatief rustig is, maar dat er wel flink gesleept wordt door ouders met kinderen. Heb wel het idee dat iedereen er het beste van probeert te maken, maar door alle maatregelen is het voor sommige mensen en gezinnen echt een zoektocht geworden om zaken op de juiste manier te plannen en in te vullen.
Mijn buren bijvoorbeeld zijn beide zelfstandige een in de bouw en de andere in een groothandel voor bouwmaterialen. Thuiswerken is er dus niet bij en met twee kinderen is het voor hen echt een gesleep en gedoe.
Als introverte IT-er kom ik er natuurlijk makkelijk vanaf, voor mij is de verandering maar klein.
Mijn buren bijvoorbeeld zijn beide zelfstandige een in de bouw en de andere in een groothandel voor bouwmaterialen. Thuiswerken is er dus niet bij en met twee kinderen is het voor hen echt een gesleep en gedoe.
Als introverte IT-er kom ik er natuurlijk makkelijk vanaf, voor mij is de verandering maar klein.
AH geeft letterlijk aan dat je direct na aanmelden een eigen bezorgmoment kan instellen (sterker, dat brengen ze als feature!) en ondanks de drukte lijk je je daarvoor te kunnen aanmelden. Dat dat dan pas over 3 weken of zo in gaat, prima, maar dan is dat tenminste geregeld.Vorkie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Ja in Maart was het ook al zo druk, AH doet bij elke nieuwe aanvraag gewoon even door de handmatige planning heen hoe het haalbaar wordt. Niets raars aan... daarnaast is het ook weekend.
Misschien moet ie gewoon ff geduld hebben, paar dagen (vandaag en morgen) even aanpassen en Dan rustig met AH in overleg ipv gelijk van de toren blazen.
Maar nu heb ik me dus aangemeld op basis van die informatie. Wil direct een bezorgmoment instellen, maar dan is dat ineens niet beschikbaar op mijn postcode.
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 23-01-2021 16:10 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Nogmaals zoals ik het al zei, neem eerst even contact op met AH alvorens jezelf helemaal over de pis helpen vanwege geen beschikbare vaste leveringsdag. Het is niet netjes dat het er staat en daarna die melding krijgt, maar probeer eerst dus even dat contact te hebben, er is toch al genoeg ellende om je druk over te maken is het niet.GAIAjohan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:10:
[...]
AH geeft letterlijk aan dat je direct na aanmelden een eigen bezorgmoment kan instellen (sterker, dat brengen ze als feature!) en ondanks de drukte lijk je je daarvoor te kunnen aanmelden. Dat dat dan pas over 3 weken of zo in gaat, prima, maar dan is dat tenminste geregeld.
Maar nu heb ik me dus aangemeld op basis van die informatie. Wil direct een bezorgmoment instellen, maar dan is dat ineens niet beschikbaar op mijn postcode.
Wij zijn verhuist afgelopen periode en daar was het ook allemaal lastig, ook omdat wij van provincie wisselde.
Na contact met AH, via Facebook, was het snel geregeld en is alles binnen 2 werkdagen geregeld.
Gewoon zaterdag ochtend gaan om 8.00u-8.30u, dan is het altijd wel rustig.. of op maandagavond ipv vrijdagavond, scheelt ook erg veel!GAIAjohan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:23:
Nou zojuist maar even gekeken wat de avondklok voor mij inhoudt in de super op vrijdagavond om alvast te proberen voor de wekelijkse boodschappen, wat ik normaliter tussen 21 en 22u doe als er maximaal nog 2 klanten zijn..
Ik ga ervan uit dat de super om 20u, max 20:30 sluit..
Na het werk direct eten, dan kind direct naar bed. 19:20 kon ik (gelukkig!) gaan. 5 minuten rijden.
Kom ik daar: parkeerplaats stampvol
In de winkel vreselijk druk.
Thanks but no thanks.. levert alleen maar veel meer besmettingsgevaar op zo..
Maar eens kijken of ik maar mee moet lopen in het ouderenuurtje. Weekend is geen optie weet ik uit het verleden. Of toch bezorging en hopen dat ze wel verse producten leveren en dat er plek is.. Volgende week zal het alleen maar erger zijn.
Excuus. Het is inderdaad verschoven, bedankt voor de correctie.
Waarschijnlijk zal men dezelfde tactiek toepassen als bij alcohol controle. Fuik opzetten en kijken of men papieren kan tonen.no way dat iedereen die op dat tijdstip over een snelweg rijd aan de kant gezet gaat worden.
Ook thuislozen moeten zich aan de avondklok houden. Als je geen thuis hebt wordt je doorverwezen naar een opvangadres. (uit de FAQ van rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...avirus-covid-19/avondklok)En om het nog makkelijker te maken heb ik geen thuis, dus kan daar dan ook moeilijk blijven...
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
@DevWouter Zo'n fuik verwacht ik ook de eerste dagen wel ergens (er zijn genoeg strategische plekken rond plaatsen waar overtredingen verwacht worden, ring A10 west ofzo) al denk ik dat de lol er vrij snel vanaf gaat wanneer ze na een uurtje of wat nietsdoen en een paar nachtzusters controleren merken dat het merendeel zich gewoon aan die klok gaat houden.
Die inzet van mankracht weegt al snel niet meer op tegen de weinige overtredingen van een avondklok maar we zullen zien.
Ik stel mijn nachtelijk ontspanningsritje gewoon een dik uur uit. Of ik nou even om 0300 of 0430 naar buiten ga maakt werkelijk geen verschil, verwacht om 0430 ook niet gelijk drukte en files op de weg
.
Die inzet van mankracht weegt al snel niet meer op tegen de weinige overtredingen van een avondklok maar we zullen zien.
Ik stel mijn nachtelijk ontspanningsritje gewoon een dik uur uit. Of ik nou even om 0300 of 0430 naar buiten ga maakt werkelijk geen verschil, verwacht om 0430 ook niet gelijk drukte en files op de weg

jammer van de typo in de meme, had natuurlijk clock moeten zijn
Er schiet mij zojuist een voordeel te binnen aan deze avondklok... Je kan de muziek loeihard zetten. De buren mogen immers toch niet over straat om bij je aan te bellen over geluidsoverlast.
Daar wel.... Op Urk staan ze gezellig met zn allen vuurwerk af te steken bij een teststraat die nu in de hens gezet is...
https://www.facebook.com/...19518&ref=watch_permalink
Dat is ook een heel bijzonder dorp. Gelukkig is het hier heel ver vandaan. Had hier in de wijk ook meer geluiden verwacht, maar het is akelig stil. Geen auto's, alleen af en toe een bestelscootertje. Beetje onwerkelijk, vraag me af hoelang het zo blijft.DJSmiley schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:39:
Daar wel.... Op Urk staan ze gezellig met zn allen vuurwerk af te steken bij een teststraat die nu in de hens gezet is...
Hey grappig, die foto lijkt wel vanuit mijn kantoor genomenConZito schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:34:
Dit is toch wel erg bijzonder om te zien op een zaterdagavond om 21:15, hartje Rotterdam
[Afbeelding]
De eerste avond is het allemaal spannend en nieuw natuurlijk. Ben benieuwd of het over 4 dagen nog zo rustig is op straat.
Hangen aardig wat van die cams aan hoge gebouwen, best leuk om een beetje rond te kijkeneamelink schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:42:
[...]
Hey grappig, die foto lijkt wel vanuit mijn kantoor genomen. Ik zit (nouja, zt tot aan Maart vorig jaar
) precies in die hoek op de 23e verdieping van het gebouw (de Hofpoort) waar die foto is genomen
https://rotterdamonderweg.nl/verkeerscameras
En daar zijn de webcams ook al strategisch uitgezet, net als op de Dam in Amsterdam.DJSmiley schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:39:
Hier wel live beeld:
Hier geldt het "helaas" niet. Woon in een appartementencomplex.Pizza_Boom schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:30:
Er schiet mij zojuist een voordeel te binnen aan deze avondklok... Je kan de muziek loeihard zetten. De buren mogen immers toch niet over straat om bij je aan te bellen over geluidsoverlast.![]()
![]()
![]()
Waarbij de grond van het complex van ons is (en dus de avondklok niet geldt).
Staat zelfs een (vuilstort)container net naast het complex. Je kan je vuilniszak net weggooien zonder de grond van het complex te verlaten.
(Ja voor de lol van de week eens exact opgezocht wat van 'ons' is, en wat openbaar is)
Die gemeentewerkers hebben het er maar druk mee zo 's avonds \sPalingDrone schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:55:
[...]
En daar zijn de webcams ook al strategisch uitgezet, net als op de Dam in Amsterdam.
Hier wel live beeld:
[YouTube: Situation in Amsterdam as First Curfew Since WWII Imposed to Curb Spread of COVID-19]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Ze houden in ieder geval niet voldoende afstand zoals te zien is.Sup4rdurt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:00:
[...]
Die gemeentewerkers hebben het er maar druk mee zo 's avonds \s
En vraag mij af hoe essentieel die gemeente werkers zijn, want dat kan niet overdag?
[ Voor 14% gewijzigd door Uthog op 23-01-2021 22:01 ]
We zullen zien. Ik denk ook eerder dat ze controleren op toegangswegen dan snelwegen. Is namelijk simpeler en kost minder mankracht. Je verwacht geen hoog volume (zeker laat op de avond) dus je kan vrij makkelijk in de auto blijven. En na een paar nachten herken je de "gebruikelijke" forenzen waardoor men maar even de comfort van de verwarmde auto hoeven te verlaten.PalingDrone schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:40:
@DevWouter Zo'n fuik verwacht ik ook de eerste dagen wel ergens (er zijn genoeg strategische plekken rond plaatsen waar overtredingen verwacht worden, ring A10 west ofzo) al denk ik dat de lol er vrij snel vanaf gaat wanneer ze na een uurtje of wat nietsdoen en een paar nachtzusters controleren merken dat het merendeel zich gewoon aan die klok gaat houden.
Ik stel mijn nachtelijk ontspanningsritje gewoon een dik uur uit. Of ik nou even om 0300 of 0430 naar buiten ga maakt werkelijk geen verschil, verwacht om 0430 ook niet gelijk drukte en files op de weg.
Het lijkt me ook een fout om ervan uit te gaan het om de "lol" gaat dus je ritje uitstellen tot 04.30 is waarschijnlijk een verstandige keuze voor je portemonnee
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Hmm interessant mijn complex valt ook onder privé terrein, bordjes met verboden toegang aan weerszijden, dus daar mag ik dan ook een ommetje maken als ik zou willenRyur schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:56:
[...]
Hier geldt het "helaas" niet. Woon in een appartementencomplex.
Waarbij de grond van het complex van ons is (en dus de avondklok niet geldt).
Staat zelfs een (vuilstort)container net naast het complex. Je kan je vuilniszak net weggooien zonder de grond van het complex te verlaten.
(Ja voor de lol van de week eens exact opgezocht wat van 'ons' is, en wat openbaar is)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Alles jeukt mij aan die avondklok. Het feit dat er 8 uur gelang geroepen wordt door allerlei partijen dat ze tegen zijn en als er puntje bij paaltje komt, deze gewoon ingevoerd wordt (ik heb letterlijk heel de middag de livestream aangehad. Ik heb hem letterlijk net uitgeschakeld: "Pushbericht. Avondklok vanaf 21:00 uur." HOE DAN? Een meerderheid is heel de dag tegen en stemt toch voor?). Het feit dat Rutte roept dat ze nu meer macht hebben omdat ze al gevallen zijn en dus niet meer weggestuurd kunnen worden. Het feit dat met de noodwet het überhaupt niet nodig is een parlementaire meerderheid te hebben. Het feit dat het leger, in de vorm van het KMar, ingezet wordt. Dit. Het jeukt.ConZito schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:22:
Deze fuik, op de A2 bij Zaltbommel. Ik weet nog niet helemaal of dit nu het juiste signaal is.
[Afbeelding]
Het staat buiten kijf dat er wat moet gebeuren... Maar waar je in andere landen al vanaf het begin verplichte quarantaine hebt bij positief testen (in Polen kon je tot 8000 euro boete krijgen), hebben we dat in Nederland pas in 2021 een keer bedacht. Waar je in andere landen allerlei positieve testen moet doen om binnen te komen, bedenken we dat in Nederland pas in 2021... En schieten we daar zo ver in door dat de KLM zegt dan maar helemaal niet meer te vliegen omdat zij geen personeel achter willen laten in het buitenland. Help, paniek. Hoe komen we dan aan mondkapjes en andere rotzooi, goedkoop in China gemaakt. Mogen ze het zelf uitvechten met het RIVM.
Voor de rest geven we iedereen maar adviezen. We adviseren je niet bij elkaar op bezoek te gaan. We adviseren je niet naar de kerk te gaan. Oh, je wilt toch wel met 80 man in een kerk zitten. Natuurlijk, geen probleem. Dat stukje van de grondwet respecteren we dan weer wel.
Andere landen. Daar vergelijken we graag mee als ze het daar strenger doen. Wat ze daar losser laten, hoor je niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-01-2021 22:42 ]
Ik ben iig blij dat het tot nu toe allemaal braaf en goed wordt opgevolgd 👍 hopelijk blijft het zo de komende weken.
(ook @Ryur)Laguna schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:23:
[...]
Hmm interessant mijn complex valt ook onder privé terrein, bordjes met verboden voor onbevoegden aan weerszijden, dus daar mag ik dan ook een ommetje maken als ik zou willen
Zou je volgens die redenatie dan ook niet automatisch meer dan 1 persoon (aka je buren) op bezoek hebben?
Toch is het echt ontspanning mijn ritjes, die portemonnee maak ik mij totaal geen zorgen over, dat stadium is al gepasseerdDevWouter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:13:
[...]
We zullen zien. Ik denk ook eerder dat ze controleren op toegangswegen dan snelwegen. Is namelijk simpeler en kost minder mankracht. Je verwacht geen hoog volume (zeker laat op de avond) dus je kan vrij makkelijk in de auto blijven. En na een paar nachten herken je de "gebruikelijke" forenzen waardoor men maar even de comfort van de verwarmde auto hoeven te verlaten.
Het lijkt me ook een fout om ervan uit te gaan het om de "lol" gaat dus je ritje uitstellen tot 04.30 is waarschijnlijk een verstandige keuze voor je portemonnee
(Een koptelefoon of speakers i.c.m. buren geeft een totaal andere muziekbeleving dan wanneer ik in de auto de boel even lekker opendraai voor een bass-massage op standje concert, uit sociaal oogpunt doe ik dat liever op een lekker rustige snelweg, zo heeft iedereen zijn dingetje waar hij echt van kan genieten)
Voorlopig is het ff spierballen tonen met alles wat een snor en fluorkleding heeft op straat. Na dit weekend heeft het opeens veel minder prioriteit en mogen BOA's de naleving opknappen. hou mijn hart vast wat dat gaat worden.
Baal er alleen van dat zo'n avondklok ongetwijfeld weer extra protesten gaat opleveren waarbij ladingen mensen uit heel het land gezellig samenkomen met wat koffie om te gaan knuffelen, provoceren en op andere manieren er voor gaan zorgen dat virusdeeltjes lekker kunnen verspreiden.
De Urkers zijn ook alweer gemobiliseerd, daar hebben ze geen mondkapje nodig en houden ook geen afstand, laat staan dat de max groepsgrootte buiten beperkt is tot 2 wanneer die vis-militia gezellig hun vuurwerkvoorraad staat weg te knallen onder het genot van wat borrels.
Dit is lekker! Het is doodstil buiten.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ligt eraan.DevWouter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:45:
[...]
(ook @Ryur)
Zou je volgens die redenatie dan ook niet automatisch meer dan 1 persoon (aka je buren) op bezoek hebben?
Dan kom je bij de definitie van de "voordeur" (met name postbezorgers vinden die lastig).
Maar in mijn complex zitten alle voordeuren aan de buitenlucht.
Wij hebben dus niet nog een deur om ons complex in te komen. Eigenlijk is het 1 grote (privé!) binnenplaats, met daaraan losse woningen.
Dus als je bij mij binnenkomt, kom je maar door 1 deur (mijn eigen voordeur dus).
Bij complexen (bijv een flatgebouw) is het wat complexer.
Merk ook vaak bij complexen dat postbezorgers geen zin hebben om het bij de voordeur van de woning af te leveren (wat ze eigenlijk verplicht zijn), maar de deur van het complex voldoende vinden; met name als ze nog trappen/lift omhoog moeten.
Maar dan nog, is elke "woonunit" een eigen huishouden.
Ook een van de redenen dat ik dit appartement gekocht heb, ondanks het wel een "complex" is, heb ik dus geen extra deuren/smalle gang/trappenhuis enz
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 23-01-2021 23:02 ]
Een appartementencomplex is niet 1 huishouden.DevWouter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:45:
[...]
(ook @Ryur)
Zo, dat klagen over capaciteitsproblemen als excuus om je werk niet te hoeven doen kan als argument ook in de prullenbak.ConZito schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:22:
Deze fuik, op de A2 bij Zaltbommel. Ik weet nog niet helemaal of dit nu het juiste signaal is.
[Afbeelding]
Slimme zet die ambtenarenbonus.
Ik voorzie een paar flink gestresste Franse drugsrunnertjes die nu wel een erg onaangename verrassing krijgen, zulke vroege kolossale controles hadden ze vast niet verwacht
Bensimpel
Positieve meneer
Wow echt super stil hier, woon vlak naast een drukke weg. apart maar ook weer heerlijk. Waarschijnlijk moet ik hier wel even aan wennen met slapen
😆 - Denk ook eens om ;)
Er was volgens mij maar 1 partij tegen?
Ik ga maar eens de honden uitlaten
[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 23-01-2021 23:11 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Nee, waren een aantal partijen tegen.xzaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:11:
[...]
PVV
FVD
PvdD
DENK
Henk Krol
Lid van Haga
Groep van Kooten-Arissen
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 23-01-2021 23:18 ]
Net de honden uitgelaten en mogelijk heeft het vriendje van het buurmeisje een dure avond gehad. Stonden net stil met de auto voor de deur om gedag te zeggen/zoenen toen oom agent ineens achter ze stopte en even een praatje kwam maken. Kort praatje, kenteken werd bekeken en genoteerd waarnaar het vriendje beteuterd al bellend weg reed.
Verder heel stil op straat qua verkeer behalve politie die kennelijk druk aan het patrouilleren is alhoewel dat ook deels vertekend beeld kan zijn omdat er hier om de hoek een bureau zit met een aantal auto's en motoren.
Verder heel stil op straat qua verkeer behalve politie die kennelijk druk aan het patrouilleren is alhoewel dat ook deels vertekend beeld kan zijn omdat er hier om de hoek een bureau zit met een aantal auto's en motoren.
Hier (dorp langs de snelweg tussen Utrecht en Amersfoort) net even de hond uitgelaten (pastte door de avonddienst van mijn vrouw en mijn zorgtaak voor de baby niet anders) en wat een oorverdovende stilte. Het lijkt wel 4 mei 20.00.
Wel drie jongeren die heel stilletjes op de fiets zonder verlichting richting huis gingen.
Wel drie jongeren die heel stilletjes op de fiets zonder verlichting richting huis gingen.
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 23-01-2021 23:21 ]
* Pizza_Boom gaat direct even een heen en weertje door de steeg doen en morgen alle buren aangeven bij de politie. De steeg is volledig privebezit.DevWouter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:45:
[...]
(ook @Ryur)
Zoals ik zei, ik heb een groot deel van het debat live gevolgd. Nouja, semi-live, er zat wat vertraging in. De enige partijen die geen commentaar waren, waren het VVD, het CDA en de CU... Die hebben samen niet genoeg zetels om voor te stemmen. En Rutte wilde persé een parlementaire meerderheid hebben (alhoewel hij nog even benadrukte meer macht te hebben en de meerderheid eigenlijk ook niet nodig te hebben).xzaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:11:
[...]
Diverse politici die kwamen vertellen dat hun mailbox uitpuilde van mensen die de spreekwoordelijke wanhoop nabij waren en na het nieuws over de avondklok gemaild hadden.
Mijn punt staat nog steedsRyur schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:17:
[...]
Nee, waren een aantal partijen tegen.
PVV
FVD
PvdD
DENK
Henk Krol
Lid van Haga
Groep van Kooten-Arissen
Hier in dorp, zo-drenthe 2 autos zien rijden eigenlijk zoals elke avond.
Als je alles gezien hebt wat is je vraag dan? Alles is aan bod geweest.Pizza_Boom schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:28:
[...]
Zoals ik zei, ik heb een groot deel van het debat live gevolgd. Nouja, semi-live, er zat wat vertraging in. De enige partijen die geen commentaar waren, waren het VVD, het CDA en de CU... Die hebben samen niet genoeg zetels om voor te stemmen. En Rutte wilde persé een parlementaire meerderheid hebben (alhoewel hij nog even benadrukte meer macht te hebben en de meerderheid eigenlijk ook niet nodig te hebben).
Diverse politici die kwamen vertellen dat hun mailbox uitpuilde van mensen die de spreekwoordelijke wanhoop nabij waren en na het nieuws over de avondklok gemaild hadden.
Dat ik nog steeds niet begrijp dat partijen allemaal zoveel scepsis hebben en dan nog voorstemmen. Een slap nietszeggend antwoord en een slechte grap van de MP is schijnbaar genoeg. Ik heb hem het grootste deel gezien, ik heb op gegeven moment afgeschakeld en iets later (in het tijdsbestek van een paar minuten) kwam de pushmelding.xzaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:30:
[...]
Als je alles gezien hebt wat is je vraag dan? Alles is aan bod geweest.
Hoi ik heb een vraag. Zo'n avondklok hé, is dat bewezen effectief? Is daar onderzoek naar gedaan of hebben andere landen dit ook en lijkt het te werken?
Voor m'n gevoel, misschien zeg ik niets iets doms: de mensen die zich al niet aan de maatregelen houden, laten die zich tegenhouden door een avondklok?
Wat moet je het laatste jaar uberhaubt nog buiten na 21:00? Er is geen reet te doen.
Ik vind het zelf gewoon vervelend dat ik nu niet ff kan hardlopen na werk 's avonds. Maargoed, for the greater good dan maar!
Is niet een heel groot offer natuurlijk.
Voor m'n gevoel, misschien zeg ik niets iets doms: de mensen die zich al niet aan de maatregelen houden, laten die zich tegenhouden door een avondklok?
Wat moet je het laatste jaar uberhaubt nog buiten na 21:00? Er is geen reet te doen.
Ik vind het zelf gewoon vervelend dat ik nu niet ff kan hardlopen na werk 's avonds. Maargoed, for the greater good dan maar!
Vriendin is inmiddels thuis van de avonddienst, op een stuk van 25km twee keer staande gehouden. Nu moet ik ook wel bekennen dat ze in een opvallende auto rijdt, maar ik had dit niet direct verwacht. Eerste staande houding was net voor ze de snelweg op reed (A16/Hoofdweg oprit), tweede net toen ze de snelweg afreed (A15/Charlois BP/McDonalds). Wees gewaarschuwd zou ik zeggen
Bensimpel
Positieve meneer
Tot 23:00 vind ik het anders heerlijk wandelen hoor, beter dan die hordes mensen in de middag ontwijken. En wat dacht je van boodschappen rond 21:30 doen? (Toen ik het nog kon).Tominatie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:40:
Hoi ik heb een vraag. Zo'n avondklok hé, is dat bewezen effectief? Is daar onderzoek naar gedaan of hebben andere landen dit ook en lijkt het te werken?
😆 - Denk ook eens om ;)
Precies ja en dat is toch eigenlijk alleen maar goed? Nu beperk je dus de mogelijkheden en waar voorheen mensen laat in de avond gingen wandelen en dergelijke die doen dat nu in de middag waardoor je meer mensen op een bepaald tijdstip buiten zal tegenkomen.Bensimpel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:41:
[...]
Tot 23:00 vind ik het anders heerlijk wandelen hoor, beter dan die hordes mensen in de middag ontwijken. En wat dacht je van boodschappen rond 21:30 doen? (Toen ik het nog kon).
Dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk. Maarja de experts zullen het wel beter weten natuurlijk.
Ik maak om m'n hoofd leeg te maken en voor de broodnodige beweging vaak een lange (uurtje) avondwandeling, zo rond 0.00u. Mag niet meer, is levensgevaarlijk en verspreidt corona. En ik heb een werkplaats waar ik sinds september zit, als vervanger voor andere hobby's, ga/ging ik meerdere keren per week naartoe in de avond om met hout te knutselen (na klachten van de onderburen vanwege geluidsoverlastTominatie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:40:
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Doen ze niks is het niet goedConZito schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:22:
[Afbeelding]
Doen ze teveel is het niet goed
Kortom....
Ja ik vind het ook maar een beetje onzinnig allemaal. Ik kan ook maar weinig onderbouwing vinden waarom we deze avondklok hebben. In hoeverre is dit nuttig?TerraGuy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:49:
[...]
Ik maak om m'n hoofd leeg te maken en voor de broodnodige beweging vaak een lange (uurtje) avondwandeling, zo rond 0.00u. Mag niet meer, is levensgevaarlijk en verspreidt corona. En ik heb een werkplaats waar ik sinds september zit, als vervanger voor andere hobby's, ga/ging ik meerdere keren per week naartoe in de avond om met hout te knutselen (na klachten van de onderburen vanwege geluidsoverlast). Mag ook niet meer, dikke coronabrandhaard daar in m'n eentje, binnen blijven zullen we!
Het maakt mij niet heeeel veel uit allemaal, maar het beperkt toch wederom iets. Ik vond het altijd heerlijk om 's avonds laat te gaan hardlopen wanneer er niemand buiten was maar helaas...
Ga nu wel touwtjespringen binnenshuis ofzo.
Je snapt denk ik wel wat hij bedoelt.Mektheb schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:50:
[...]
Doen ze niks is het niet goed
Kortom....
I.p.v. met een hele legermacht aan agenten op een kluitje kunnen ze toch net zo goed iets meer verdeeld gaan patrouilleren lijkt mij.
Al weet ik totaal de context niet waarom ze daar in een kluitje als een soort corona brandhaard staan. Zal vast wel een goede reden voor zijn.
Hoezo?PalingDrone schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:04:
[...]
Ik voorzie een paar flink gestresste Franse drugsrunnertjes die nu wel een erg onaangename verrassing krijgen,
Die zijn toch gewoon aan het werk?
Formuliertje laten zien en klaar.
"man is not truly one, but truly two,"
Na vrijwel een jaar laf, laks en slap nietsdoen is het volkomen van de gekke dat alles nu opeens op standje totalitair gaat.Mektheb schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:50:
[...]
Kortom....
Blijkbaar kan er dus toch gehandhaafd worden, raar dat dat bij eerdere maatregelen dan niet kon toch?
Als ik zo op ADSB exchange kijk hangt de lucht nog niet vol met politie helikopters en leger F16/F35's om met warmtebeeld camera's te kijken hoe men zich er aan houdt.
Het lijkt nu nog mee te vallen.
Het lijkt nu nog mee te vallen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het komt vaak voorbij maar wie zijn die mensen dan en hoeveel zijn het er? Als ik onder andere tweakers moet geloven dan moet ik hele hordes wandelaars tegenkomen als ik savonds met de honden buiten ben maar dat is niet zo en ook nooit zo geweest. Ik kom mensen met honden tegen, (brom)fietsers en heel heel veel auto's in de avonduren.Tominatie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:43:
[...]
Precies ja en dat is toch eigenlijk alleen maar goed? Nu beperk je dus de mogelijkheden en waar voorheen mensen laat in de avond gingen wandelen en dergelijke die doen dat nu in de middag waardoor je meer mensen op een bepaald tijdstip buiten zal tegenkomen.
Dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk. Maarja de experts zullen het wel beter weten natuurlijk.
Niet helemaal waar, er zijn wat wandelaars maar altijd dezelfde en dat is rond 6 a 7 uur aan het begin van de avond.
Nu net kom ik mensen met honden tegen, een enkele auto en zie achter elkaar politie rond rijden.
Het is gewoon doodstil buiten.
De helikopter die net nog een tijdje rond cirkelde is ondertussen weer vertrokken.
Komt omdat het makkelijk handhaven is, iedereen op straat is nu aangeschoten wild als je geen papiertje kan overhandigen, prijsschieten 1 euro. Als bijv een kantoor volgepropt zit kunnen (lees: willen) ze er niets aan doen want dat is gedoe.PalingDrone schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:02:
[...]
Na vrijwel een jaar laf, laks en slap nietsdoen is het volkomen van de gekke dat alles nu opeens op standje totalitair gaat.
Blijkbaar kan er dus toch gehandhaafd worden, raar dat dat bij eerdere maatregelen dan niet kon toch?
Wat mij betreft hadden ze deze politiemacht ook eerder op de been kunnen brengen om feestjes op te sporen, want ik geloof dat dat de hoofdreden was, dat kwam steeds terug in de nieuwsberichten over waarom het nuttig zou kunnen zijn.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
De haven om kwart over 9. Dit krijg je als zelfs partijen in de raad openlijk oproepen om de avondklok te negeren (@HartvoorUrk, @PVV_Urk). En straks weer klagen dat Urk weer negatief in het nieuws komt door dit soort dingen. pic.twitter.com/dhwMLnfAwl
— Johan van Slooten (@JohanvanSlooten) 23 januari 2021
Het blijft een apart ooit-eiland
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jup, kwestie van: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.TerraGuy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Komt omdat het makkelijk handhaven is, iedereen op straat is nu aangeschoten wild als je geen papiertje kan overhandigen, prijsschieten 1 euro. Als bijv een kantoor volgepropt zit kunnen (lees: willen) ze er niets aan doen want dat is gedoe.
Wat mij betreft hadden ze deze politiemacht ook eerder op de been kunnen brengen om feestjes op te sporen, want ik geloof dat dat de hoofdreden was, dat kwam steeds terug in de nieuwsberichten over waarom het nuttig zou kunnen zijn.
Scheelt natuurlijk ook dat er nu geen kabinet meer zit met bijbehorende verantwoordelijkheden.
Nou, kom maar op met die dalende cijfers, zal nu wel hard gaan zonder die massale feestjes die alleen maar op deze manier uit te roeien zijn
En morgen overdag gewoon weer lekker massaal demonstreren.
Ik ken figuren (zijn inmiddels hierdoor wel ex-kennissen) die gewoon nog ieder weekend een besloten feestje hebben in een oefenruimte of studio, daar hoor je niks van buiten op straat en zolang je voor 2100 binnen bent en pas na 0430 vertrekt is er geen haan die er naar kraait.
De laatste keer dat ik bij zoiets aanwezig was is alweer 1,5 jaar geleden, toen kwam je op vrijdagavond binnen en zag je ergens zondagmiddag pas weer daglicht.
@franssie En vlak daarna werd die webcam gekilled
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 24-01-2021 00:55 ]
Het is een vorm van een lockdown waardoor de beweging van personen gelimiteerd wordt. Dat heeft effect tenzij alle nachtelijke activiteiten naar de dag verplaatsen.Tominatie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:40:
De impact, en zeker de bijdrage, is een discussiepunt, maar net zoals mondkapjes en 1,5 meter: Alleen heeft het weinig nut, maar gecombineerd met de andere maatregelen zal het zeker een effect hebben.
Ik vermoed dat het voor veel tegenstanders makkelijker te verteren is wanneer je niet als een avondklok ziet maar als een volledige lockdown waarbij er overdag minder restricties zijn.
Overigens is de avondklok verplaatst zodat men na 20.00 o.a. nog een uurtje kan hardlopen (ik meen dat dit één van de specifieke voorbeelden was tijdens een debat).
Verwijderd
Als ik naar de afgelopen jaar kijk, nee dat verwacht ik niet. In het begin hielden veel mensen zich aan de beperkingen maar hoe langer dat duurde, hoe onverschilliger en nonchalanter men werd.Basekid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:44:
Ik ben iig blij dat het tot nu toe allemaal braaf en goed wordt opgevolgd 👍 hopelijk blijft het zo de komende weken.
Tenzij de politie/BOA nu echt hard gaan optreden, dan wel.
Toon dan ballen en noem het gewoon een lockdown zoals @DevWouter hierboven al aanhaalde.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:11:
[...]
Als ik naar de afgelopen jaar kijk, nee dat verwacht ik niet. In het begin hielden veel mensen zich aan de beperkingen maar hoe langer dat duurde, hoe onverschilliger en nonchalanter men werd.
Tenzij de politie/BOA nu echt hard gaan optreden, dan wel.
Dit is gewoon even macht tonen en over een paar uurtjes zitten de diensten er weer op en is alles weer net zo slap als gisteren. Vraag mij af of deze massale inzet te rechtvaardigen valt wanneer morgen tijdens de dagdienst alles weer net zo laks is als voorheen.
Heb niet het idee dat 's nachts handhaven en overdag niet erg veel op gaat lossen.
De meeste mensen slapen inmiddels toch wel nu dus komt het over als met een kanon op muggenjacht gaan, en ondertussen maar jammeren dat je te weinig munitie en kanonnen hebt.
Ben serieus bang dat dit nogal wat kwaad bloed gaat zetten bij mensen die toch al weinig nodig hadden om boos te worden, die zijn morgen bij e.v.t. protesten na een goede nachtrust stukken gemotiveerder om te strijden voor de "vrijheid" (om anderen te mogen besmetten)
Dit is veel makkelijker.PalingDrone schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:02:
[...]
Na vrijwel een jaar laf, laks en slap nietsdoen is het volkomen van de gekke dat alles nu opeens op standje totalitair gaat.
Hier worden individuen getarget.
Bij de situaties dat afgelopen jaar regels werden genegeerd was dat bij grote groepen die de regels niet in acht namen.
Het is jammer dat de politie zoveel beter is in het aanpakken van individuen dan het aanpakken van grote groepen, want het grote gevaar zit bij grote groepen. Niet bij individuen.
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 24-01-2021 02:12 ]
"man is not truly one, but truly two,"
I know, we zullen morgen bij de protesten in Amsterdam en Eindhoven wel zien hoe serieus ze de Britse mutant nemen, gok dat je daar meer mankracht nodig gaat hebben dan in een leeg slapend land.mr_petit schreef op zondag 24 januari 2021 @ 02:07:
[...]
Dit is veel makkelijker.
Hier worden individuen getarget.
Bij de situaties dat afgelopen jaar regels werden genegeerd was dat bij grote groepen die de regels niet in acht namen.
Ik ben zeker niet tegen streng(er) handhaven van de bestaande regels maar vind dit gewoon zwak optreden, en veel te laat (en op het verkeerde tijdstip) Lekker makkelijk puntjes voor inzet scoren op deze manier.
Je kan ook wel een bataljon infanterie inzetten op de hei tegen iemand die zijn hond laat loslopen maar wanneer de echte vijand vervolgens je land binnenwandelt omdat je geen defensie meer paraat hebt ben je wel verkeerd bezig.
Niet per se. Handhaven ze andere regels minstens zo streng, dan is dat goed. Nu wordt het gros op een loopje gelaten en wordt nota bene de meest controversiële en vrijheidsbeperkende maatregel wél streng gehandhaafd, zo lijkt het tenminste.Mektheb schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:50:
[...]
Kortom....
Gisteravond een paar honderd meter over straat geweest maar het is prima te doen voor een korte afstand in de stad
. Het enige wat mij (niet) verbaast is alle thuisbezorgbedrijven denken dat het opeens circuit Zandvoort is...
Mijn tokkie buren omzeilen de avondklok vanaf nu door logeerpartijtjes te houden (met meer dan 1 bezoeker, zeg maar). Als iedereen zo denk heeft die avondklok natuurlijk weinig nut.
Verwijderd
Nou, als ik de krant lees dam vraag ik mij zeer af of zo avond klok juist niet meer ellende geeft.
Er waren nu avonds veel rellen en vernielingen. Zonder avond klok hadden we die niet gehad.
Er waren nu avonds veel rellen en vernielingen. Zonder avond klok hadden we die niet gehad.
Gemeente Amsterdam heeft vandaag vanaf 1100u Museumplein in Amsterdam als ''veiligheidsrisico gebied'' uitgeroepen.
Benieuwd of we weer een soort van herhaling daar gaan krijgen van afgelopen zondag.
Benieuwd of we weer een soort van herhaling daar gaan krijgen van afgelopen zondag.
Idem voor Eindhoven, waar Pegida een (verboden) anti-corona demonstratie wil houden. Men zou opgeroepen hebben aan de volgelingen om wapens mee te nemen en geweld te plegen._Bailey_ schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:37:
Gemeente Amsterdam heeft vandaag vanaf 1100u Museumplein in Amsterdam als ''veiligheidsrisico gebied'' uitgeroepen.
Zie Signalen dat gewapende mensen naar Eindhoven komen: binnenstad is veiligheidsrisicogebied
Virussen? Scan ze hier!
Wel grappig om al die stedelijke problemen te lezen.
je weet dat op dit soort gestoorde demo's mensen vanauit het hele land komen he? Sterker nog, denk dat van dat volk dat op Museumplein stond afgelopen zondag nog geen 50% in Amsterdam (of omgeving) woont.xzaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:43:
Dit zijn beroepsdemonstranten (om het geen 'beroepstuig' te noemen), dat gewoon zoals hierboven genoemd uit het hele land komt.xzaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:43:
Dat is het soort volk dat overal tegen is. WAAROM ze ergens tegen zijn weten ze vaak zelf niet, als ze maar 'tegen!' kunnen zijn.
Heeft weinig met stedelijke problemen te maken, dit soort asocialen heb je overal.
Virussen? Scan ze hier!
Maar daarom zijn die bijeenkomsten nog wel een probleem van de stad. Hier in t dorp buiten de randstad hoef ik dit soort taferelen niet te verwachten.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Moet je eens naar dorpen als Urk kijken, vannacht. Of Stein gisteren, waar ook gereld werd.... en beiden liggen toch echt niet in de buurt van de randstad. Of Veen, met elk oud&nieuw.VidaR-9 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:35:
Maar daarom zijn die bijeenkomsten nog wel een probleem van de stad. Hier in t dorp buiten de randstad hoef ik dit soort taferelen niet te verwachten.
Nee, dit komt ook in dorpen voor, echt niet alleen in steden.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2021 11:40 ]
Virussen? Scan ze hier!
Of Pegida in Enschede is ook vaak geweest.wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:40:
[...]
Moet je eens naar dorpen als Urk kijken, vannacht. Of Stein gisteren, waar ook gereld werd.... en beiden liggen toch echt niet in de buurt van de randstad. Of Veen, met elk oud&nieuw.
Enschede wil ik ook niet echt Randstad noemen
Urk en Stein vind ik ook niet dorp genoegwildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:40:
[...]
Moet je eens naar dorpen als Urk kijken, vannacht. Of Stein gisteren, waar ook gereld werd.... en beiden liggen toch echt niet in de buurt van de randstad. Of Veen, met elk oud&nieuw.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik denk, eens even kijken wat voor partij dat Hart voor Urk is.franssie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:29:
[Twitter]
[Afbeelding]
* NMH slingert Google even aan.
Ah juist: http://www.hartvoorurk.nl/. Wat zien we op de voorpagina? De algemene beschouwingen 2019, de verkiezingsbrochure 2018 en het coalitieakkoord 2014-2018. Veelgestelde vragen? Zijn er niet. Ik heb wel eens actuelere sites gezien.
Famke Louise doet het ondertussen best goed als politie-informant:
De politie heeft vrijdagmiddag een kapsalon op een industrieterrein in Wateringen in het Westland aangetroffen, meldt de nieuwssite WOS. Vier stoelen waren bezet en een vijfde klant wachtte op zijn beurt. De aanwezige personen hebben een proces verbaal gekregen. De agenten kwamen de zaak op het spoor door een Instagrambericht van BN'er Famke Louise. Zij haalde een vriend op die bij de bewuste kapsalon was geweest.
Goed bezig die dame. Het gaat langzaam maar van 66 coronaboetes uitgedeeld bij opnames videoclip Famke Louise naar onbetaald politie-informant binnen een maand is toch vooruitgang.NMH schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Best heftig in Eindhoven, als ik zo de livestream zie. Je zou haast denken dat er een voetbalwedstrijd is geweest.
Nee, gewoon een vrij gemiddelde demonstratie van Pegida is dit. Deze demontratie had twee doelen: de eerste was een koran-verbranding, en daarnaast was het ook bedoeld als demonstratie tegen de corona-maatregelen.eamelink schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:19:
Best heftig in Eindhoven, als ik zo de livestream zie. Je zou haast denken dat er een voetbalwedstrijd is geweest.
De organisatie had vooraf al opgeroepen om bewapend naar Eindhoven te komen, en geweld te gaan plegen. Dat is dus ook gebeurd.
Er wordt iig met vuurwerk, stenen en zelfs messen rondgegooid, en de politie en ME worden door de demonstranten herhaaldelijk hard aangevallen.
Maar dit was door Pegida op voorhand ook al aangekondigd, vandaar dat er ook zoveel ME klaar stond.
Virussen? Scan ze hier!
Dit stond op omroep brabant over de situatie in Eindhoven. Ik zie zo iets ook gewoon veel te beeldend voor me 
Het plein ligt bezaaid met stukken steen, een deel van een scooter, een trapper van een fiets. Al deze zaken zijn eerder naar de politie gegooid. Een agent redde nog een mevrouw die met een blindengeleidehond het plein op wilde lopen. Zij is naar de zijkant geholpen waar ze haar weg veilig kon vervolgen.
Oh mensen wat word ik verdrietig van de beelden uit Eindhoven en Amsterdam... Waarom zijn er zoveel debielen in ons land.
Nooit gedacht dat de Kanaleneiland of Spangen op dit soort momenten naar de achtergrond zouden verdwijnen.wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:40:
[...]
Dat bericht heeft de woordkeuze alsof het om een wietplantage gaatNMH schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Ik denk, eens even kijken wat voor partij dat Hart voor Urk is.
* NMH slingert Google even aan.
Ah juist: http://www.hartvoorurk.nl/. Wat zien we op de voorpagina? De algemene beschouwingen 2019, de verkiezingsbrochure 2018 en het coalitieakkoord 2014-2018. Veelgestelde vragen? Zijn er niet. Ik heb wel eens actuelere sites gezien.
[...]
Ik heb niets van Veen gehoord. Daar had ik eigenlijk ook wel wat verwacht. Blijkbaar doen de lokale buurtvaders goed werk.jadjong schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Nooit gedacht dat de Kanaleneiland of Spangen op dit soort momenten naar de achtergrond zouden verdwijnen.
Zo ziet een 'vreedzame' (aldus commentaren op nu.nl) demonstratie tegen Corona er dus uit: plaatje.
(hoort bij dit artikel)
Als dit de manier is waarop je tegen corona-maatregelen moet protesteren, dan denk ik dat we dit soort demonstraties kunnen missen als kiespijn.
Maargoed, dit valt volgens diezelfde commentaren op nu.nl onder 'het strijden voor onze vrijheid'. Er worden zelfs vergelijkingen gemaakt met de verzetsstrijders uit WO2
(hoort bij dit artikel)
Als dit de manier is waarop je tegen corona-maatregelen moet protesteren, dan denk ik dat we dit soort demonstraties kunnen missen als kiespijn.
Maargoed, dit valt volgens diezelfde commentaren op nu.nl onder 'het strijden voor onze vrijheid'. Er worden zelfs vergelijkingen gemaakt met de verzetsstrijders uit WO2
Virussen? Scan ze hier!
Dit soort zaken gaat gewoon echt te ver, fatsoenlijk met elkaar omgaan is helaas ver te zoekenwildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:10:
Zo ziet een 'vreedzame' (aldus commentaren op nu.nl) demonstratie tegen Corona er dus uit: plaatje.
(hoort bij dit artikel)
Ze hebben ook de winkels in het station geplunderd. Hopen dat ze er flink wat van het bed gaan lichten. Dit was duidelijk puur om t rellen .wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:10:
(hoort bij dit artikel)
Klopt, lees het net ook:LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:15:
[...]
Ze hebben ook de winkels in het station geplunderd. Hopen dat ze er flink wat van het bed gaan lichten. Dit was duidelijk puur om t rellen .
Zie https://www.bndestem.nl/b...kels-geplunderd~a916e84b/De ME voert momenteel charges uit om de rellende menigte bij het station uiteen te drijven. Zij verzamelden zich rond 16.45 rondom de taxikant van het station. Hier werden ramen van het station ingegooid. Een voertuig van ProRail is in vlammen opgegaan. Winkelpersoneel van de AH To Go staat bang achter de gesloten deuren van de winkel. De Jumbo op het station is geplunderd. In de supermarkt is het een ravage.
Inmiddels waaieren de honderden relschoppers uit over de rest van de binnenstad.
Allemaal horend bij de 'vreedzame' demonstratie van Pegida.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2021 17:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
En het zijn wel dezelfde figuren die hard lopen te schreeuwen "NEDERLAND WORDT EEN POLITIESTAAT!". Ja, als je hiermee door blijft gaan wel natuurlijk.wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:10:
(hoort bij dit artikel)
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
En dit is inderdaad een vreedzame demonstratie. Dit gaat echt nergens meer over. Zulk geweld en gedrag kan niet hard genoeg gestraft worden.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
Tja.. Dit heeft niks met demonstraties te maken. Net als bij kampioensfeesten komt hiet tuig op af dat alleen komt om te rellen met de politie. Vernielingen aan te richten en te plunderen.
Ik ben voor keihard aanpakken. Net als bij "voetbal"supporters die vuurwerk en stenen naar de politie gooit. Gewoon keihard bestraffen met poging tot doodslag en 4-5 jaar vastzetten. Voorbeeld stellen als maatschappij.
<knip>
Dit soort totaal ongenuanceerde rants met hyperbolen willen we nergens zien.
Ook hier niet.
Ik ben voor keihard aanpakken. Net als bij "voetbal"supporters die vuurwerk en stenen naar de politie gooit. Gewoon keihard bestraffen met poging tot doodslag en 4-5 jaar vastzetten. Voorbeeld stellen als maatschappij.
<knip>
Dit soort totaal ongenuanceerde rants met hyperbolen willen we nergens zien.
Ook hier niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 24-01-2021 18:37 ]
Bedroevend. Ik kan niet meer op tijd thuiskomen in Eindhoven nu, dus heb mijn werkgever maar laten weten dat ik hoop morgenmiddag nog op het werk te komen...
Ga er iig niet vanuit dat het station vanavond nog open gaat...
Ga er iig niet vanuit dat het station vanavond nog open gaat...
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dit is gewoon het resultaat van de jarenlange verwaarlozing van gevaar uit extreem-rechtse hoek in NL: wat rechtsextremistische terreurorganisaties van eigen bodem.
De enige plek waar dit tuig thuishoort is in een strafkamp (en niet als bewaker).
De enige plek waar dit tuig thuishoort is in een strafkamp (en niet als bewaker).
Of in een grote kuil met een hek er omheen. Tribunes erlangs, kunnen we nog wat verdienen aan kaartjes verkopen. En het hek gaat pas open als er nog maar 1 over blijftAmphiebietje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:37:
Dit is gewoon het resultaat van de jarenlange verwaarlozing van gevaar uit extreem-rechtse hoek in NL: wat rechtsextremistische terreurorganisaties van eigen bodem.
Het meest bedroevende filmpje dat ik heb gezien was een paard die schrok van 't vuurwerk waardoor een politieagente van het paard viel.
Op de achtergrond hoorde je een mevrouw "RENNEN VOOR JE LEVEN, RENNEN VOOR JE LEVEN" richting de politieagenten schreeuwen. Geen enkel respect en puur uit op confrontatie. De mensen die daar staan gebruiken de corona maatregelen als een excuus om zich compleet debiel te gedragen. Het is geen demonstratie maar ordinair rellen. Hier mag mijn inziens veel harder op ingegrepen worden.
Respect voor de politie die daar maar tussen moeten staan. Je bent je leven gewoon niet zeker tussen al die randdebielen.
Treurig.
Op de achtergrond hoorde je een mevrouw "RENNEN VOOR JE LEVEN, RENNEN VOOR JE LEVEN" richting de politieagenten schreeuwen. Geen enkel respect en puur uit op confrontatie. De mensen die daar staan gebruiken de corona maatregelen als een excuus om zich compleet debiel te gedragen. Het is geen demonstratie maar ordinair rellen. Hier mag mijn inziens veel harder op ingegrepen worden.
Respect voor de politie die daar maar tussen moeten staan. Je bent je leven gewoon niet zeker tussen al die randdebielen.
Treurig.
Verwijderd
<knip>Amphiebietje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:37:
![]()
Dit soort jijbakken is echt niet nodig - jij maakt er ook nog eens terloops een fikse 'false equivalence' van.
[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 24-01-2021 18:40 ]
Is het niet strafbaar om op te roepen tegen de wet te handelen?franssie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:29:
[Twitter]
[Afbeelding]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Politici hebben volgens mij een vorm van onschendbaarheid zolang ze in functie zitten, toch?Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Is het niet strafbaar om op te roepen tegen de wet te handelen?
Virussen? Scan ze hier!
Dat geldt alleen voor diplomaten, niet voor alle politici.wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:48:
[...]
Politici hebben volgens mij een vorm van onschendbaarheid zolang ze in functie zitten, toch?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?