Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.743 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Triest natuurlijk dat ze de boel kort en klein slaan, als ik stoom wil afblazen pak ik gewoon de racefiets. Kennelijk zijn veel mensen niet in staat om zelf een niet schadelijke manier te vinden om stoom af te blazen, dan krijg je dit en gaat het ventiel bij dat volk vol open. Dat we ogenschijnlijk veel van dat soort volk hebben is misschien nog wel gevaarlijker op lange termijn dan COVID-19...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Amphiebietje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:37:
Dit is gewoon het resultaat van de jarenlange verwaarlozing van gevaar uit extreem-rechtse hoek in NL: wat rechtsextremistische terreurorganisaties van eigen bodem.

De enige plek waar dit tuig thuishoort is in een strafkamp (en niet als bewaker).
Whishfull thinking van jouw kant ? ik zie toch echt alle walks of life in Eindhoven....
Jong,oud, zwart/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:17

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Politici hebben volgens mij een vorm van onschendbaarheid zolang ze in functie zitten, toch?
Je kunt nieuwe wetten voorstellen voor dingen die nu verboden zijn, denk bijv. aan pedofielenpartij een flink aantal jaren geleden. Maar je mag niet zomaar oproepen om strafbare dingen te doen, zviw.

De rechter kijkt hier per case naar zviw. Zeker geen onschendbaarheid. Zie ook Wilders die veroordeeld is (zonder straf).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Je kunt nieuwe wetten voorstellen voor dingen die nu verboden zijn, denk bijv. aan pedofielenpartij een flink aantal jaren geleden. Maar je mag niet zomaar oproepen om strafbare dingen te doen, zviw.

De rechter kijkt hier per case naar zviw. Zeker geen onschendbaarheid. Zie ook Wilders die veroordeeld is (zonder straf).
Rechters geven politici wel iets meer bewegingsruimte voor uitspraken die in het publieke debat zijn gedaan, maar politici hebben inderdaad geen onbeperkte vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:54

marapuru

db.

Te treurig voor woorden al die rellen. Iedereen doet zoveel mogelijk moeite om te filmen met hun telefoontjes zodat ze later stoer kunnen laten zien dat ze 'erbij waren'. Wat mij betreft tijd dat de politie harder gaat optreden, niet zozeer door de knuppel te gebruiken, maar door achteraf al dat tuig van hun bed te lichten.

Wat zal je werkgever denken als je daar met je kop vol in beeld een agent de huid staat vol te schelden. Of je familie.

[ Voor 15% gewijzigd door marapuru op 24-01-2021 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

marapuru schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:10:
Te treurig voor woorden al die rellen. Iedereen doet zoveel mogelijk moeite om te filmen met hun telefoontjes zodat ze later stoer kunnen laten zien dat ze 'erbij waren'. Wat mij betreft tijd dat de politie harder gaat optreden, niet zozeer door de knuppel te gebruiken, maar door achteraf al dat tuig van hun bed te lichten.
De politie heeft al aangegeven dat inderdaad te gaan doen:
Bij de rellen zijn zeker dertig mensen aangehouden. De politie is vastberaden om bijvoorbeeld aan de hand van camerabeelden meer raddraaiers op te gaan pakken
(liveblog Omroep Brabant)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

marapuru schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:10:

Wat zal je werkgever denken als je daar met je kop vol in beeld een agent de huid staat vol te schelden. Of je familie.
Sorry maar wat voor "tuig" ben je dan als je niks doet, alleen aanwezig bent en filmt ?
Dan ben je toch gewoon aan het demonstreren ?
Zijn ze dan tuig omdat hun mening niet met die van jou overeenkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-10 00:29

Stoney3K

Flatsehats!

KillerAce_NL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Sorry maar wat voor "tuig" ben je dan als je niks doet, alleen aanwezig bent en filmt ?
Daar is geen "demonstreren" aan, het is alleen maar rellen en genoeg lui die er omheen staan om te filmen en te patsen op hun eigen social media accounts.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Dat tuig hoopt op een shot welke net zo lijkt dat een agent of ... “Romeo” iemand een klap voor ze kanis geeft en zijn 1 minute of Fame op Facebook krijgt in de bekende groepen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nogmaals, als iedereen alleen maar staat te filmen is er niks aan de hand...
Die sukkels die echt rellen die heb je altijd, of het nou om corona gaat of wat anders...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 18:02

Metro2002

Memento mori

dr.lowtune schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:52:
Triest natuurlijk dat ze de boel kort en klein slaan, als ik stoom wil afblazen pak ik gewoon de racefiets. Kennelijk zijn veel mensen niet in staat om zelf een niet schadelijke manier te vinden om stoom af te blazen, dan krijg je dit en gaat het ventiel bij dat volk vol open. Dat we ogenschijnlijk veel van dat soort volk hebben is misschien nog wel gevaarlijker op lange termijn dan COVID-19...
Hier was al begin vorig jaar door psychologen voor gewaarschuwd toen de eerste maatregelen aangekondigd werden.
Hoe minder mensen het gevoel hebben de controle over hun eigen leven te hebben hoe agressiever mensen kunnen worden en dingen gaan vernielen of agressief worden. Dat is dan iets waar ze wel controle over hebben. Gelukkig geldt dat maar voor een deel van de mensen maar is wel iets waar je rekening mee moet houden als je zulke draconische maatregelen neemt.
Uiteindelijk blijven we allemaal mens en de een breekt nu eenmaal eerder dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:19:
Nogmaals, als iedereen alleen maar staat te filmen is er niks aan de hand...
Die sukkels die echt rellen die heb je altijd, of het nou om corona gaat of wat anders...
Je bent daar met een reden, je hebt de oproep gelezen van Pegida, je gaat er naartoe.

Je moet onder een steen hebben gelegen als je niet weet dat het zo uit de hand zou lopen als dit soort groeperingen de oproep doen.

Ben je dan tuig? Niet perse, maar je wilt er mee “shinen” dat je er bij bent, dat maakt je op dat moment ook een onderdeel van het “probleem”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
@Metro2002 De categorie 'breekt' sowieso. Corona of niet. Dus een beetje een non-excuus.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
Metro2002 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Hier was al begin vorig jaar door psychologen voor gewaarschuwd toe de eerste maatregelen aangekondigd werden.
Hoe minder mensen het gevoel hebben de controle over hun eigen leven te hebben hoe agressiever mensen kunnen worden en dingen gaan vernielen of agressief worden. Dat is dan iets waar ze wel controle over hebben. Gelukkig geldt dat maar voor een deel van de mensen maar is wel iets waar je rekening mee moet houden als je zulke draconische maatregelen neemt.
Uiteindelijk blijven we allemaal mens en de een breekt nu eenmaal eerder dan de ander.
Bullshit. Dit zijn gewoon de standaard agressieve professionele demonstratielui, aangevuld met hooligans die niet kunnen rellen bij een voetbalwedstrijd. Hier staan geen normale mensen tussen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Je bent daar met een reden, je hebt de oproep gelezen van Pegida, je gaat er naartoe.

Je moet onder een steen hebben gelegen als je niet weet dat het zo uit de hand zou lopen als dit soort groeperingen de oproep doen.

Ben je dan tuig? Niet perse, maar je wilt er mee “shinen” dat je er bij bent, dat maakt je op dat moment ook een onderdeel van het “probleem”.
Ik blijf het framen vinden, het zijn niet alleen maar "rechtse mensen", het zijn niet allen maar "relschoppers".
Dat maken jullie ervan.
Nederland in Verzet loopt er ook. Dit is ook voor een deel een samenballing van onvrede.

Zou ik er staan ? Nee, echt niet.

Ehh wacht.. "Shinen ? Ik zie opa's, oma's, kort-pittigjes.

Miss moet je toch eens over je eigen voor-oordelen nadenken....

[ Voor 7% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-01-2021 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Ik blijf het framen vinden, het zijn niet alleen maar "rechtse mensen", het zijn niet allen maar "relschoppers".
Dat maken jullie ervan.
Nederland in Verzet loopt er ook. Dit is ook voor een deel een samenballing van onvrede.

Zou ik er staan ? Nee, echt niet.

Ehh wacht.. "Shinen ? Ik zie opa's, oma's, kort-pittigjes.

Miss moet je toch eens over je eigen voor-oordelen nadenken....
Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Bullshit. Dit zijn gewoon de standaard agressieve professionele demonstratielui, aangevuld met hooligans die niet kunnen rellen bij een voetbalwedstrijd. Hier staan geen normale mensen tussen.
Het zou fijn zijn als je eens niet op elke post zo agressief reageert. Ik zeg toch niet dat dit normale mensen zijn? Ik zeg dat voor dit soort agressieve uitingen al vorig jaar gewaarschuwd werd. Het volk wat hier staat is precies het volk dat op deze manier zijn verlies op de controle van zijn leven uit. Dat deden ze al alleen nu hebben ze er nog wat extra redenen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
Metro2002 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Het zou fijn zijn als je eens niet op elke post zo agressief reageert. Ik zeg toch niet dat dit normale mensen zijn? Ik zeg dat voor dit soort agressieve uitingen al vorig jaar gewaarschuwd werd. Het volk wat hier staat is precies het volk dat op deze manier zijn verlies op de controle van zijn leven uit. Dat deden ze al alleen nu hebben ze er nog wat extra redenen bij.
Wellicht als je stopt met het maar constant blijven plaatsen van niet onderbouwde, stemmingmakende stellingen reageert men wat minder geirriteerd op je.

Die lui hebben geen extra redenen nodig om te rellen. Ze kunnen het niet op de normale plek (voetbalstadion) dus doen ze het ergens anders. Meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die beelden van de Jumbo die wordt leeggehaald zie ik weinig die er uit zien als Pegida of hooligans.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 09:24

NoTimeRemains

I know

IJzerlijm schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:34:
Die beelden van de Jumbo die wordt leeggehaald zie ik weinig die er uit zien als Pegida of hooligans.
knap dat jij dat kan zien zeg.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:01
IJzerlijm schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:34:
Klopt. https://twitter.com/GeLeH.../1353391005899366400?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Er wordt wel vergeten dat deze hele demonstratie verboden was. Of je nu 17,23,56,78 jaar oud bent, uit Nederland, China, Rusland of Polen komt of korte pittige kapsels, kaal bent, lange haren hebt baard hebt, snor draagt, blauw/groene ogen hebt of pimpelpaarse haren hebt, je had niets te zoeken op dat plein.

En de “core” is nog lekker bezig...
Plunderingen in Eindhoven, kleine groepjes richten nog steeds vernielingen aan

Demonstranten hebben in de binnenstad van Eindhoven op grote schaal vernielingen aangericht en winkels bij het station geplunderd. Dat gebeurde nadat een illegale demonstratie tegen de coronamaatregelen door de politie was beëindigd. De politie zette daarbij traangas in.
https://nos.nl/artikel/23...eds-vernielingen-aan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Wellicht als je stopt met het maar constant blijven plaatsen van niet onderbouwde, stemmingmakende stellingen reageert men wat minder geirriteerd op je.
Mijn opmerking is niet niet-onderbouwd en gewoon overal na te lezen zoals hier en hier en is al helemaal niet stemmingsmakend, ik gaf het alleen als mogelijke verklaring voor wat er gebeurd omdat ik me een artikel wat ik vorig jaar hierover gelezen had ineens herinnerde.

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 24-01-2021 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 26-10 16:53
Ik heb flink popcorn lopen eten toen er in Amerika het capitool bestormd werd, maar na het zien van de beelden vandaag denk ik dat wij in Nederland net zo verdeelt zijn als de Amerikanen.

Als ik de reacties bij de live video’s zie snap ik werkelijk waar niet hoe mensen denken. Er zijn mensen die reageren als beesten en vervolgens bij hun naam hebben staan dat ze op de universiteit hebben gestudeerd.

Ik heb inmiddels zoveel woede opgebouwd voor deze demonstranten dat ik het inzetten van hardere maatregelen acceptabel vind en juist. Wat een verdeeldheid hebben we hier in Nederland op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Metro2002 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Het zou fijn zijn als je eens niet op elke post zo agressief reageert. Ik zeg toch niet dat dit normale mensen zijn? Ik zeg dat voor dit soort agressieve uitingen al vorig jaar gewaarschuwd werd.
Het erge is nog dat wanneer je dat een half jaar geleden hier in het topic zei, dat je gelijk voor gek werd uitgemaakt want het zou allemaal zo'n vaart niet lopen, en rellen, dat doen we in Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:40:
Er wordt wel vergeten dat deze hele demonstratie verboden was. Of je nu 17,23,56,78 jaar oud bent, uit Nederland, China, Rusland of Polen komt of korte pittige kapsels, kaal bent, lange haren hebt baard hebt, snor draagt, blauw/groene ogen hebt of pimpelpaarse haren hebt, je had niets te zoeken op dat plein.

En de “core” is nog lekker bezig...

[...]

https://nos.nl/artikel/23...eds-vernielingen-aan.html
maar dit is vanuit liefde he 8)7 je moet deze mongolen niet te makkelijk wegzetten.

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11
Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:40:
Helaas had ik er wél wat te zoeken, ik woon in het centrum, maar kon vandaag dus niet naar huis reizen. Absolute schande en vreselijk verdrietig om mensen, naar mijn vermoeden absoluut niét woonachtig in Eindhoven, mijn woonomgeving zo te zien slopen.

Ook een tragedie voor die mensen met essentiële beroepen die nu geen gebruik kunnen maken van het OV. Gezien de schade aan Eindhoven Centraal (zo goed als alle ruiten vernield) kan dat nog wel eens een tijdje duren...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Helaas had ik er wél wat te zoeken, ik woon in het centrum, maar kon vandaag dus niet naar huis reizen. Absolute schande en vreselijk verdrietig om mensen, naar mijn vermoeden absoluut niét woonachtig in Eindhoven, mijn woonomgeving zo te zien slopen.

Ook een tragedie voor die mensen met essentiële beroepen die nu geen gebruik kunnen maken van het OV. Gezien de schade aan Eindhoven Centraal (zo goed als alle ruiten vernield) kan dat nog wel eens een tijdje duren...
Excuus, de bewoners wel :-) maar ik gok dat, diegene die trachtte naar huis te gaan, dus ook eieren voor hun geld hebben gekozen zoals jij hebt gedaan.

Ik wens je sterkte, hoop dat je eigen woning weinig tot geen schade hebt 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:43:
[...]

Of in een grote kuil met een hek er omheen. Tribunes erlangs, kunnen we nog wat verdienen aan kaartjes verkopen. En het hek gaat pas open als er nog maar 1 over blijft :P
Kan mij herinneren dat wat voetbalfans dat ooit eens geprobeerd hebben, was ook geen succes.
Nog tijdenlang gezeur achteraf geweest destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

grote_oever schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:42:
Ik heb flink popcorn lopen eten toen er in Amerika het capitool bestormd werd, maar na het zien van de beelden vandaag denk ik dat wij in Nederland net zo verdeelt zijn als de Amerikanen.

Als ik de reacties bij de live video’s zie snap ik werkelijk waar niet hoe mensen denken. Er zijn mensen die reageren als beesten en vervolgens bij hun naam hebben staan dat ze op de universiteit hebben gestudeerd.

Ik heb inmiddels zoveel woede opgebouwd voor deze demonstranten dat ik het inzetten van hardere maatregelen acceptabel vind en juist. Wat een verdeeldheid hebben we hier in Nederland op dit moment.
Heb je er aan eens bij stilgestaan dat die mensen er misschien een stuk meer onder lijden, onder deze situatie?

Niet om het goed te praten maar wel om de vinger wat meer op de zere plek te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57

SomerenV

It's something!

Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Volgens mij had dit geen klap meer met Pegida te maken. Ook niet met rechts (of links for that matter). Pegida mag dan wel van het opruien zijn, hun protesten zijn doorgaans gewoon vreedzaam/rustig. Als er al geweld gebruikt wordt is dat vaak door de tegenpartijen, of groepjes die pas in beeld verschijnen wanneer de demonstratie eigenlijk voorbij is. Nederland in Verzet ken ik dan weer niet. De mensen die vandaag aan het rellen waren deden dat waarschijnlijk puur om te rellen. Vervolgens kapen ze een reden, dus anti-corona of iets politieks, om het te rechtvaardigen. Zo ken ik iemand die er stond om te vechten voor onze vrijheid, wat totaal nergens op slaat.

Kijk, ik ben ook geen voorstander van alle maatregelen die er nu gelden en ik ben ook van mening dat er het een en ander beter kan, dat we momenteel teveel vrijheden in moeten leveren. Echter ben je wat mij betreft gewoon per direct af als je gaat lopen rellen en plunderen, ongeacht de reden.
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Heb je er aan eens bij stilgestaan dat die mensen er misschien een stuk meer onder lijden, onder deze situatie?

Niet om het goed te praten maar wel om de vinger wat meer op de zere plek te leggen.
Deze situatie is voor iedereen kut. Sure, voor de een wat meer dan voor de ander, maar iedereen heeft er onder te lijden. Dat is echter nog altijd geen reden om dan maar massaal naar een stad te trekken om vervolgens te gaan rellen en slopen. Demonstreren mag gewoon in Nederland, en kan ondanks Covid gewoon doorgaan (wel in aangepaste vorm). Dus als je tegen de maatregelen bent dan kun je gewoon een aanvraag indienen bij de gemeente om te demonstreren. Als er geen risico's zijn dan krijg je een plaats toegewezen en kun je je gang gaan.

Vandaag had daar niks mee te maken. Misschien in Eindhoven in het begin, maar wat je later op de dag zag was gewoon shit slopen en de politie uitdagen. Niet meer en niet minder.

[ Voor 29% gewijzigd door SomerenV op 24-01-2021 19:26 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-10 20:18

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval hebben we de internationale media gehaald:

Global report: France warned of third lockdown, as Dutch protests turn violent

Hup Holland!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 13:56

Laguna

Connaisseur

Typisch weer en maar klagen over etnisch profileren door politie.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Pfoe, Frankrijk overweegt zelfs om gewoon iedereen op te sluiten. Dat is echt heftig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 20:22

Grvy

Bot

[...]

Ah.. dus als je ergens onder lijd dan mag je dit soort tokkie gedrag vertonen. Got ya.

Kom op zeg; die mensen die blaten dat ze het virus zat zijn wat denken ze nou? Dat de regering e.a. conspiracy heeft waarbij het dit virus bewust in stand houdt? Niemand vind het leuk.. het zat zijn zorgt er niet voor dat het magisch verdwijnt. 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
[...]

Ik snap je reactie niet. Waarom zouden de mensen er meer onder lijden? Volgens mij is het protest voor de regels die nu ook voor jou en mij gelden. Mensen van gestorven familieleden moeten juist beseffen dat de Corona maatregelen nodig zijn. Ook het wispelturige van de Nederlander is verschrikkelijk. Dan zijn we te streng en dan moeten we opeens harder optreden tegen Corona. Het is net hoe je de pet op hebt staan hoe je reageer.

Enige reden die ik kan bedenken is omdat mensen zich vervelen. Maar hoe ver ga je dan als je half Eindhoven vernield.

Of staan daar juist de gelukkige waar Corona nog ver van het bed is.

Hoe dan ook; in elk van de gevallen die ik bedenkt lijd ik onder het gedrag van hun.

[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 24-01-2021 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@SomerenV ik geef zelf al aan dat het geen excuus is. Maar wel een oorzaak. Niet ieder mens is hetzelfde. Sommigen zijn veel eerder geneigd zich bedreigd, beperkt, benauwd etc te voelen. En bij hen met minder discipline etc gaat het dan mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:55:
@SomerenV ik geef zelf al aan dat het geen excuus is. Maar wel een oorzaak. Niet ieder mens is hetzelfde. Sommigen zijn veel eerder geneigd zich bedreigd, beperkt, benauwd etc te voelen. En bij hen met minder discipline etc gaat het dan mis.
dit volkje heeft minder cellen dan een amoebe, ik snap het vreedzame verzet nog wel maar dit gaat echt alle perken te buiten.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:37:
Dit is gewoon het resultaat van de jarenlange verwaarlozing van gevaar uit extreem-rechtse hoek in NL: wat rechtsextremistische terreurorganisaties van eigen bodem.

De enige plek waar dit tuig thuishoort is in een strafkamp (en niet als bewaker).
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:44:
[...]

[mbr]<knip>

Dit soort jijbakken is echt niet nodig - jij maakt er ook nog eens terloops een fikse 'false equivalence' van.[/]
Goed, dan zal ik het anders zeggen.

*knip* je post nu gewoon praktisch hetzelfde, terwijl het al weggehaald was. Als je niet goed begrijpt waarom je post geknipt is, dan kun je per DM aan de betreffende mod uitleg vragen, maar dan ga je niet gelijk opnieuw bijna hetzelfde posten.

[

[ Voor 52% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:10:
[...]
Je 'false equivalence' gaat niet op @Ramzzz aangezien extreem links vaak gewelddadiger is en vaker betrokken is bij geweld in demonstraties en protesten. Dit is ook algemeen bekend en wordt ook uit onderzoeken door de AIVD gestaafd. Vandaar ook dat ik mijn door jou weggegooide comment zeg dat links er ook wat van kan en dat menig rechts persoon jaloers is op de gewelddadigheden van een links extremist.
Ik kan me juist herinneren (en even geen zin om op te zoeken ivm leuk TV programma dta nu begint) dat de AIVD extreem rechts een groter dreigement vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt zelf toch wat bang van al die rellen en ik ben zeer grote voorstander van om agente meer bevoegdheden te geven, leger support en het schieten met rubbere kogels toe te staan.

Ik ben bij dat vrij rustig is waar ik woon. Maar als ik in zo gebied zou wonen dan zou ik mij haast wel genoodzaakt voelen om mijn eigen bezittingen te beschermen gezien de falende handhaving van op dit moment .

Zelf ben ik het ook niet eens met de huidige corona maatregelen en aanpak. Maar ik heb zelf meer vetrouwen in dat ik in maart v daar verandering in kan brengen door te stemmen.

Voor rest denk ik dat de politiek ook meer vrede zou kunnen krijgen door meer onderzoek te doen naar de maatregelen.

Zelf ben ik wel heel benieuwd of het mondkapjes plicht en het buiten niet mogen sporten in groepen echt wel zoveel minder besmetting geeft.

Over rellen. Het lijkt ook erg op dat die flink toegenomen is sinds men niet meer corona proef mag sporten bij de sportscholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 20:39
maartend schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Ik kan me juist herinneren (en even geen zin om op te zoeken ivm leuk TV programma dta nu begint) dat de AIVD extreem rechts een groter dreigement vindt.
Denk dat je dit artikel bedoeld:
https://www.volkskrant.nl...chts-extremisme~bd94b9b1/

(of een van de zelfde strekkingen in het AD of NRC, want ik heb hem volgens mij in het NRC gelezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De rellen van vandaag zijn natuurlijk on topic hier.

De discussie over links en rechts in het algemeen of vanuit welke hoek normaliter de meeste dreiging komt echter niet. Ondanks dat dit het slowchat topic is, blijft ook hier wel het AWM beleid gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:42:

Vaak volgt Nederland de V.S. met wat daar speelt aan trends en nu zijn deze Amerikaanse toestanden over komen waaien. Dan zal ons Capitool over een tijdje ook wel bestormd gaan worden door een stelletje wauzen, kijk zo onderhand nergens meer van op. Als je ziet hoe provocerend sommige mensen een waterkanon uitdagen dan gaan ze zelfs voor het martelaarschap binnenkort ;)

(Het viel mij op dat kanonnen in Amsterdam meer op de "douche stand" stonden terwijl Eindhoven standje "Kärcher turbo" unlocked had.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

NoTimeRemains schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:03:
[...]

dit volkje heeft minder cellen dan een amoebe, ik snap het vreedzame verzet nog wel maar dit gaat echt alle perken te buiten.
Met het laatste ben ik het natuurlijk eens, maar dat doet niets af aan wat ik zei over die groep mensen.

Deze mensen zien bijv. ook dat thuiswerken bijvoorbeeld nog steeds niet verplicht is, dat veel werkgevers dat wel verplichten (en daarmee dus hun werknemers en hun familie ook in gevaar brengen trouwens), dat men daar niets aan doet maar dan wel een avondklok invoert.

Voor mensen die geen werk hebben is dat natuurlijk olie op het vuur. Praat het niet goed, maar maakt het voor mij begrijpelijker. Asociaal regeringsbeleid zaaien = asociaal gedrag oogsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
@PalingDrone en @grote_oever de schisma in Amerika en die in Nederland is wel een andere orde van grote en kent compleet andere eigenschappen. Er zijn altijd vast parallellen te trekken en lessen te leren maar verder dan dat zou ik niet nog willen gaan zonder gedegen onderzoek en betrouwbare bronnen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57

SomerenV

It's something!

PalingDrone schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Vaak volgt Nederland de V.S. met wat daar speelt aan trends en nu zijn deze Amerikaanse toestanden over komen waaien. Dan zal ons Capitool over een tijdje ook wel bestormd gaan worden door een stelletje wauzen, kijk zo onderhand nergens meer van op. Als je ziet hoe provocerend sommige mensen een waterkanon uitdagen dan gaan ze zelfs voor het martelaarschap binnenkort ;)

(Het viel mij op dat kanonnen in Amsterdam meer op de "douche stand" stonden terwijl Eindhoven standje "Kärcher turbo" unlocked had.)
In Amsterdam zijn ze wat meer van het pappen en nathouden. Eindhoven klapt d'r gewoon keihard op, zoals het hoort :+ Niet dat halftamme gedoe maar dat soort terreur keihard neerslaan. Laten zien dat er geen plek is voor relschoppers.

Overigens wel mooi om te lezen dat ze er alles aan gaan doen (lees: alle beschikbare camerabeelden gebruiken) om relschoppers op te sporen. Hopelijk dat de acties van vandaag geen effect gaan hebben op de verspreiding van Covid19.
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Voor mensen die geen werk hebben is dat natuurlijk olie op het vuur. Praat het niet goed, maar maakt het voor mij begrijpelijker. Asociaal regeringsbeleid zaaien = asociaal gedrag oogsten.
Want als je geen werk hebt moet je je maar gaan gedragen als volslagen idioot? Puur omdat anderen verplicht worden naar hun kantoor te gaan? Je zegt wel steeds dat je het niet goed praat, maar het lijkt toch verdomd veel op goedpraten. Je laatste zin slaat ook als een tang op een varken. Omdat het beleid van de regering niet goed is (en dat is subjectief) is het logisch dat vandalen zich verzamelen in steden om vervolgens te gaan rellen?

Ik snap goed dat sommige mensen letterlijk gek worden door hun situatie. Je kunt nergens heen, bent aangewezen op thuis, je bent misschien je werk kwijt of zit hele dag thuis te werken en er is geen perspectief meer. Ik heb soms ook momenten dat ik boos word om maatregelen die genomen worden op momenten dat er op andere punten nog véél meer te winnen valt. Ik word ook soms gek omdat ik geen kant op kan en alleen maar thuis kan zitten. Maar ik zal het nooit in mijn hoofd halen te doen wat dat stel idioten vandaag heeft gedaan in onder andere Eindhoven.

[ Voor 37% gewijzigd door SomerenV op 24-01-2021 21:07 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:21:
Ik wordt zelf toch wat bang van al die rellen en ik ben zeer grote voorstander van om agente meer bevoegdheden te geven, leger support en het schieten met rubbere kogels toe te staan.

Ik ben bij dat vrij rustig is waar ik woon. Maar als ik in zo gebied zou wonen dan zou ik mij haast wel genoodzaakt voelen om mijn eigen bezittingen te beschermen gezien de falende handhaving van op dit moment .

Zelf ben ik het ook niet eens met de huidige corona maatregelen en aanpak. Maar ik heb zelf meer vetrouwen in dat ik in maart v daar verandering in kan brengen door te stemmen.

Voor rest denk ik dat de politiek ook meer vrede zou kunnen krijgen door meer onderzoek te doen naar de maatregelen.

Zelf ben ik wel heel benieuwd of het mondkapjes plicht en het buiten niet mogen sporten in groepen echt wel zoveel minder besmetting geeft.

Over rellen. Het lijkt ook erg op dat die flink toegenomen is sinds men niet meer corona proef mag sporten bij de sportscholen.
In Amerika is wel te zien dat agressie juist agressie uit lokt. Rubberen kogels en leger inzetten is juist vragen om erger. Wel ben ik het met je eens dat mijn gevoel zelfde zegt.

Maar hoe kun je de rellen onderdrukken zonder zelf geweld uit te lokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zo, gezien de onrust overal, zullen de straks toch maar een noodtoestand uitschrijven?

Selffulfilling prophecy:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02

jgj82

Ja, maar = nee

Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:07:
Zo, gezien de onrust overal, zullen de straks toch maar een noodtoestand uitschrijven?

Selffulfilling prophecy:)
Nee joh, dan moet ik straks ook aan het werk. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 16:52
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Met het laatste ben ik het natuurlijk eens, maar dat doet niets af aan wat ik zei over die groep mensen.

Deze mensen zien bijv. ook dat thuiswerken bijvoorbeeld nog steeds niet verplicht is, dat veel werkgevers dat wel verplichten (en daarmee dus hun werknemers en hun familie ook in gevaar brengen trouwens), dat men daar niets aan doet maar dan wel een avondklok invoert.

Jij geeft hier precies de voor mij grootste bezwaren aan de avondklok aan. De andere maatregelen zijn nog helemaal niet volledig ingevoerd. En doet de overheid wel wat, dan is het je alsnog naaien... Of waar blijft anders die onbelaste thuiswerkvergoeding van xyz per uur?

Ik roep al tijden dat het absurd is dat je na een positieve test slechts het advies krijgt thuis te blijven. Waarom is dat niet gewoon verplicht. Of dat het advies is om niet naar de kerk te gaan. Over grondwettelijke rechten, spreekt men dan. Wat is er precies grondwettelijk aan mij in mijn eigen huis opsluiten? |:( |:(

Maargoed, verreweg de meeste Nederlanders vinden dit blijkbaar helemaal fantastisch. Die vinden het ook fantastisch dat een jongen van 17 om 1 over 9 op een paar 100 meter van zijn huis bekeurd wordt. Hebben we het dan over de letter van de wet of over de geest van de wet? Je zou toch haast een horloge omdoen dat 5-10 minuten achter loopt?

Hoe was dat gezegde ook alweer? Never waste a good crisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:01:
offtopic:
@PalingDrone en @grote_oever de schisma in Amerika en die in Nederland is wel een andere orde van grote en kent compleet andere eigenschappen. Er zijn altijd vast parallellen te trekken en lessen te leren maar verder dan dat zou ik niet nog willen gaan zonder gedegen onderzoek en betrouwbare bronnen.
Was me niet specifiek om plunderingen te doen hoor, brandende auto's zijn ook iets banlieu-erigs.
Was meer een observatie, hoe vaak hebben we hier nou echt plunderingen gehad? Er heerst blijkbaar genoeg chaos dat bepaalde mensen hun kans schoon zien. Dat vind ik geen prettige gedachte, zeker niet wanneer afgelopen nacht een lading capaciteit aan handhaving ingezet werd die je nu prima had kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik daarop kan verzinnen is meer onderzoek doen welke maatregelen echt werken en de onzin maatregelen terug draaien

Ik vermoed ook dat veel mensen erg boos zijn doordat het huidige kabinet heel erg zwart wit denkt in het alleen verbieden wat volgens mij niet werkt.

Ik ben een grote voorstander van om corona proof sporten, concerten, winkelen toe te staan.
Juist wanneer zelf dit soort mogelijkheden niet biedt komt men van zelf met een ander alternatief wat dan niet corona proof is en mogelijk illegaal.

Zelf ben ik doorgaans na 21 uur niet buiten maar toch benauwd het mij erg dat ik niet naar buiten mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@SomerenV en @Pizza_Boom jullie missen mijn punt echt volledig helaas. Ik koppel dingen los van elkaar die bij jullie onlosmakelijk verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:11:
Het enige wat ik daarop kan verzinnen is meer onderzoek doen welke maatregelen echt werken en de onzin maatregelen terug draaien
En dat is dus heel moeilijk want de invloed van elke maatregel afzonderlijk is erg lastig te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
*knip* we gaan hier dus geen geweld verheerlijken, zie ook de modbreaks.

Graag ook tr’s aanmaken ipv reageren

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2021 21:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:36
Boetes omhoog. 95 euro is een lachertje. Beslag op uitkering, loonbeslag enz. Laat ze 't maar voelen in de portemonnee. Of anders papa en mama die hun relkids niet binnen kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Corona is een soort globale IQ test voor het menselijk ras. We scoren niet erg hoog helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-10 19:59
_Bailey_ schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:41:
Corona is een soort globale IQ test voor het menselijk ras. We scoren niet erg hoog helaas.
Vergeleken met wat?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Lees veel optimistische Tweets:

Stop die avondklok! Nederland gaat kapot door al die rellen!@

Uhh oké 👌🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
SomerenV schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:03:
Ik snap goed dat sommige mensen letterlijk gek worden door hun situatie. Je kunt nergens heen, bent aangewezen op thuis, je bent misschien je werk kwijt of zit hele dag thuis te werken en er is geen perspectief meer. Ik heb soms ook momenten dat ik boos word om maatregelen die genomen worden op momenten dat er op andere punten nog véél meer te winnen valt. Ik word ook soms gek omdat ik geen kant op kan en alleen maar thuis kan zitten. Maar ik zal het nooit in mijn hoofd halen te doen wat dat stel idioten vandaag heeft gedaan in onder andere Eindhoven.
De mensen die het écht zwaar hebben gaan niet de straat op om rotzooi te schoppen, die hebben andere dingen aan hun hoofd. Wat nu op straat loopt te kloten is tuig wat er gewoon op uit is om te rellen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Bij ons zijn er gelukkig geen rellen, maar wel veel groepen jongeren hier. Normaal zijn deze pas een uur of 10 op straat, maar vanwege de maatregelen lijken die groepen al om half 8 zich te vormen.

Ik vraag mij af of dat overal zo is. Zo ja, dan lijkt zo'n avondklok weinig te helpen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:06
_Bailey_ schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:41:
Als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden en de regering wat pro actiever was geweest in maart vorig jaar had we veel ellende kunnen besparen. In China en sommige andere landen zoals nieuw zeeland hebben ze wel bewezen dat je met kort en serieus handelen de pandemie in de kiem kunt smoren. Helaas werd het probleem in veel andere landen in het begin genegeerd en daarna in de zomer de boel totaal weer uit de hand laten lopen. Van de nu lange lockdown wordt ook niemand blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

grote_oever schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:03:
[...]

In Amerika is wel te zien dat agressie juist agressie uit lokt. Rubberen kogels en leger inzetten is juist vragen om erger. Wel ben ik het met je eens dat mijn gevoel zelfde zegt.

Of ipv geweld moet je inzetten op mensen gewoon (tijdelijk) uit de maatschappij verwijderen. Half jaartje in de cel, dan heb je er in ieder geval 6 maanden geen last meer van. En dan bedenkt de rest zich ook wel drie keer voor ze lollig proberen te zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
tweakje-2018 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden en de regering wat pro actiever was geweest in maart vorig jaar had we veel ellende kunnen besparen. In China en sommige andere landen zoals nieuw zeeland hebben ze wel bewezen dat je met kort en serieus handelen de pandemie in de kiem kunt smoren. Helaas werd het probleem in veel andere landen in het begin genegeerd en daarna in de zomer de boel totaal weer uit de hand laten lopen. Van de nu lange lockdown wordt ook niemand blij.
Ik denk dat zoiets erg moeilijk, zo niet onmogelijk is, in een vrij land (in China is men toch wel wat strenger) wat in de EU ligt met open grenzen en al (Nieuw-Zeeland is eiland ergens onderin de wereld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:44:
Lees veel optimistische Tweets:

Stop die avondklok! Nederland gaat kapot door al die rellen!@

Uhh oké 👌🏻
:')

Laten we een stel mensen met het gedrag én denkvermogen van een kleuter hun zin geven. Ik zie dat namelijk niet verkeerd uitpakken :+ :')

Purmerend is het overigens erg rustig én stil, wat ik verbazingwekkend vind. Mijn overburen moesten gisteren zeker de nieuwe regels nog even verwerken; 4 man (over de gehele dag) over de vloer én die visite vertrok rond 01.00 uur in de nacht (ik heb een Nest deurbel die beweging registreert c.q meldt).
Maarja; dat zijn ook de mensen die hun kapperszaak aan huis hebben afgeplakt met vuilniszakken. Want ja; dat doe je natuurlijk als je niets te verbergen hebt én je wilt aangeven dat je dicht bent :+

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 24-01-2021 22:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-10 11:16
grote_oever schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Ik denk niet. Het is niet dat men op dat moment nog heel rationeel nadenkt. Zodra een rel begonnen is, gaan zaken als de pakkans en de straf die men kan verwachten weinig invloed meer hebben. Die kunnen hooguit aan de voorkant een rol spelen om rellen te voorkomen, maar zodra een rel eenmaal begonnen is, is het puur adrenaline.

En dat schrijf ik op het moment dat hier zeven ME-bussen door de straat rijden (het is "ietwat" onrustig in de omgeving).

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:56:
[...]

De mensen die het écht zwaar hebben gaan niet de straat op om rotzooi te schoppen, die hebben andere dingen aan hun hoofd. Wat nu op straat loopt te kloten is tuig wat er gewoon op uit is om te rellen.
Want jij kent ze allemaal? Gewoon lekker rellen is iets wat je gaat doen als je verder helemaal tevreden bent over je leven?

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58

Yucon

*broem*

voske schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Ik denk niet. Het is niet dat men op dat moment nog heel rationeel nadenkt. Zodra een rel begonnen is, gaan zaken als de pakkans en de straf die men kan verwachten weinig invloed meer hebben. Die kunnen hooguit aan de voorkant een rol spelen om rellen te voorkomen, maar zodra een rel eenmaal begonnen is, is het puur adrenaline.

En dat schrijf ik op het moment dat hier zeven ME-bussen door de straat rijden (het is "ietwat" onrustig in de omgeving).
Ik laat uitdrukkelijk in het midden of het gevoel terecht is, maar als ik het zo zie zijn er ondertussen wel aardig wat jongeren die het gevoel hebben niet meer heel veel te verliezen te hebben. Dat is zo'n beetje de moeilijkste tegenstander om tegen te vechten. Dus als het de overheid niet lukt om dit binnen enkele dagen de kop in te drukken breidt het zich als een olievlek uit en is het niet meer tegen te houden.

Het enige wapen dat er volgens mij dan nog rest is een overtreding van de avondklok aan een strafblad te koppelen. Dat zou voor een deel nog remmend kunnen werken. Het hangt er een beetje vanaf over hoe lang die 'niets meer te verliezen' situatie in je hoofd precies gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakje-2018 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:05:
[...]
Ik zie niet helemaal in hoe strenger zijn in NL in maart de import van Covid in augustus/september uit Spanje en Italië zou hebben voorkomen?

Verder gaat de vergelijking met een eiland en een totalitaire staat zover niet op, dat ik daar niet eens op in ga.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 24-01-2021 22:29 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16

St@m

@ Your Service

Notna schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:12:
[...]

:')

Laten we een stel mensen met het gedrag én denkvermogen van een kleuter hun zin geven. Ik zie dat namelijk niet verkeerd uitpakken :+ :')

Purmerend is het overigens erg rustig én stil, wat ik verbazingwekkend vind. Mijn overburen moesten gisteren zeker de nieuwe regels nog even verwerken; 4 man (over de gehele dag) over de vloer én die visite vertrok rond 01.00 uur in de nacht (ik heb een Nest deurbel die beweging registreert c.q meldt).
Maarja; dat zijn ook de mensen die hun kapperszaak aan huis hebben afgeplakt met vuilniszakken. Want ja; dat doe je natuurlijk als je niets te verbergen hebt én je wilt aangeven dat je dicht bent :+
Dat weten je buren ook? Dat je ze in de gaten houdt met een camera :?
Het is ook maar waar je je mee bezig houdt als buurman..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:20:
Want jij kent ze allemaal? Gewoon lekker rellen is iets wat je gaat doen als je verder helemaal tevreden bent over je leven?
Helemaal tevreden is weer het andere uiterste. Er wordt vaak verwezen naar mensen die hun bedrijf ten onder zien gaan of zwaar depressief zijn, die lopen daar weinig. Dit zijn mensen die zich vervelen, geen feestjes meer hebben of niet meer naar de voetbal kunnen. Simpelweg tuig.
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens ;)
Dank je. Had ik mij ook wel anders voorgesteld een jaar geleden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:06
Pfffff dat was even spannend. Woon in een op zich prima gedeelte van Tilburg West, stond de hele straat opeens vol met relschoppers, letterlijk recht voor mijn voortuin. En dit waren sowieso geen demonstranten, maar voornamelijk Marokkaanse jongeren die gewoon wilde rellen. Niks anders dan Chaotic Evil.

Dit was mijn uitzicht vanavond:
Afbeeldingslocatie: https://api.omroepbrabant.nl/img/f/1536/864/0.5/0.5/bWVkaWEvcHJvZC8zMzMwOTA1LmpwZz9zdj0yMDE5LTA3LTA3JnN0PTIwMjAtMDEtMDFUMDAlM0EwMCUzQTAwWiZzZT0yMDQwLTAxLTAxVDAwJTNBMDAlM0EwMFomc3I9YiZzcD1yJnNpZz1PbXpYdEh4Y3pPQ053cmxQZ2xJMDA0WVVobDRqV3VySmF4bVFiRTExRnJVJTNE
Afbeeldingslocatie: https://api.omroepbrabant.nl/img/f/1536/864/0.37/0.52/bWVkaWEvcHJvZC8zMzMwOTA4LmpwZz9zdj0yMDE5LTA3LTA3JnN0PTIwMjAtMDEtMDFUMDAlM0EwMCUzQTAwWiZzZT0yMDQwLTAxLTAxVDAwJTNBMDAlM0EwMFomc3I9YiZzcD1yJnNpZz1ia0taYkpKM3lqQUtHTFJFN3NqR1NTZzRSMFVaUkoyZERxYmhWdUlUR1k0JTNE
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Gewoon lekker rellen is iets wat je gaat doen als je verder helemaal tevreden bent over je leven?
Gewoon lekker rellen is volgens mij niets nieuws. Ik moest bij het zien van de aanloop van de rel bij mij in de buurt vooral denken aan de Project X-rellen uit 2012. Men leek het vooral als een leuk feestje te zien, inclusief veel auto's en scooters die al toeterend rond reden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Iemand op Twitter had deze tekst geschreven over die dame die in Eindhoven vanwege het waterkanon een innig kennismaking heeft gehad met het beton.

De toon en de tekst reflecteert hoe ik er over denk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxAH30sXy6HVGnwDHHq4toVksqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBchQ3K9wFs0h2N3apCOmpR1.jpg?f=fotoalbum_large

Bron:

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-10 20:18

Amphiebietje

In de blubber

Overigens getuigen al die "demonstranten" die lopen te miepen over dictatoriale WO2 toestanden van het hebben van zeer weinig historisch besef.

Als dit tijdens WO2 zou zijn gebeurd zouden naast autowrakken de straten van Eindhoven ook vol met lijken van demonstranten hebben gelegen, aangezien de machthebbers toen (je weet wel, de Nazis) gewoonweg een stel soldaten met machinegeweren zouden hebben ingezet. Vervolgens zouden er razzias zijn gehouden bij de schuldigen thuis, waarbij de mannelijke leden van de familie die nog thuis waren waarschijnlijk in legertrucks (en later veewagons) zouden zijn afgevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58

Yucon

*broem*

DevWouter schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:43:
Iemand op Twitter had deze tekst geschreven over die dame die in Eindhoven vanwege het waterkanon een innig kennismaking heeft gehad met het beton.

[Afbeelding]

Bron:
[Twitter]
Ieder z'n mening. Op het moment dat er gereld werd zag ik er met liefde de knuppel overheen gaan, maar die vrouw werd van veel te dichtbij met dat ding geraakt terwijl ze daar op dat moment gewoon liep en geen directe bedreiging was. Nee, ze had daar niet horen te zijn en een nat pak of een flinke duw had ik niet erg gevonden. Maar dit heeft er heel erg de schijn van dat een agent zich af probeerde te reageren en dat maakt hem of haar niet heel veel beter dan die relschoppers .

Waterkanonnen zijn trouwens niet primair als geweldsmiddel bedoeld maar als crowd control. Natte mensen zijn een stuk meer genegen om naar huis te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 24-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Helemaal tevreden is weer het andere uiterste. Er wordt vaak verwezen naar mensen die hun bedrijf ten onder zien gaan of zwaar depressief zijn, die lopen daar weinig. Dit zijn mensen die zich vervelen, geen feestjes meer hebben of niet meer naar de voetbal kunnen. Simpelweg tuig.
Met het risico als hippie ofzo gezien te worden: stel je voor dat jij zo heftig reageert als je niet naar de voetbal kunt. Dan ben je toch niet okee of wel soms? Er zijn vast wel wat mensen die echt geestelijk gestoord zijn en dat dat gedrag daar vandaan komt, maar ik denk dat het bij velen anders is.

Dus ik pleit voor een combinatie van wel hard optreden, maar ook compassie tonen. Op dit moment doet de regering dat niet. De toon is gewoon heel slecht vanuit een communicatietechnisch standpunt, al heel lang. Alleen al die toon kan volgens mij het verschil maken. En natuurlijk saamhorigheid op andere gebieden, bijv. financiële saamhorigheid koppelen aan saamhorigheid over distancing/maatregelen. Ik vind die dingen onlosmakelijk verbonden en denk dat een ieder die dat niet ziet te vast zit in diens eigen perspectief.
[...]

Dank je. Had ik mij ook wel anders voorgesteld een jaar geleden. :P
Kan erover meepraten. Volgend jaar komt het goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

St@m schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Dat weten je buren ook? Dat je ze in de gaten houdt met een camera :?
Het is ook maar waar je je mee bezig houdt als buurman..
Ik houd ze niet in de gaten; ik neem de bewegingsmeldingen van de camera (deurbel) iedere ochtend door indien die er zijn (zijn er misschien 2 per week overigens). Aangezien ik de volgende ochtend die specifieke auto die er de avond daarvoor geparkeerd stond langs zag komen, wist ik het.

Dus nee; ik zit niet specifiek hun te filmen. Ze wonen tegenover mij, vandaar de melding op de deurbel.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 24-01-2021 22:51 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Yucon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:47:
[...]

Ieder z'n mening. Op het moment dat er gereld werd zag ik er met liefde de knuppel overheen gaan, maar die vrouw werd van veel te dichtbij met dat ding geraakt terwijl ze daar op dat moment gewoon liep en geen directe bedreiging was. Nee, ze had daar niet horen te zijn en een nat pak of een flinke duw had ik niet erg gevonden. Maar dit heeft er heel erg de schijn van dat een agent zich af probeerde te reageren en dat maakt hem of haar niet heel veel beter dan die relschoppers .
Maar het probleem met al die filmpjes van agenten die tegenwoordig gemaakt worden bij demonstraties is dat je niet weet wat er voor gebeurd is. Misschien heeft ze net daarvoor wel iets naar die politiebus gegooid, de agenten de huid vol gescholden, maar het kan ook zijn dat ze er alleen maar liep. We weten het niet, en dat maakt dit soort beelden zo gevaarlijk. De demonstranten en al die toetsenbordridders zien hun eigen gelijk erin bevestigd, dat Nederland een soort politiestaat aan het worden is, op basis van een filmpje zonder verdere context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Laatste keer dat er grote flinke rellen waren, was volgens mij de krakers rellen in de jaren 80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:47:
Met het risico als hippie ofzo gezien te worden: stel je voor dat jij zo heftig reageert als je niet naar de voetbal kunt. Dan ben je toch niet okee of wel soms? Er zijn vast wel wat mensen die echt geestelijk gestoord zijn en dat dat gedrag daar vandaan komt, maar ik denk dat het bij velen anders is.
Ook voetbal is voor die mensen maar een excuus, maar het was maar een voorbeeld. Toevallig net ook op TV: een klein deel zijn mensen die echt heel boos zijn, daadwerkelijk demonstranten. Alleen komen er onderhand steeds meer groepen op af die gewoon willen rellen, en dat is onderhand de meerderheid. Wat eigenlijk altijd gebeurt als ergens een excuus te vinden is.
Dus ik pleit voor een combinatie van wel hard optreden, maar ook compassie tonen. Op dit moment doet de regering dat niet. De toon is gewoon heel slecht vanuit een communicatietechnisch standpunt, al heel lang. Alleen al die toon kan volgens mij het verschil maken. En natuurlijk saamhorigheid op andere gebieden, bijv. financiële saamhorigheid koppelen aan saamhorigheid over distancing/maatregelen. Ik vind die dingen onlosmakelijk verbonden en denk dat een ieder die dat niet ziet te vast zit in diens eigen perspectief.
Ik vind het maar lastig. Ik blijf verscheurd tussen een gevoel dat je wel echt een verstandelijke beperking moet hebben wil je nu nog steeds niet goed de maatregelen opvolgen, en begrip voor en kennis van de psychologische effecten die mensen ondervinden waardoor allerlei gedrag verklaarbaar is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Man man man.. Zie op dumpert een filmpje dat ze de ramen van het ziekenhuis in Enschede hebben ingegooid. Kanslozer dan dit kan bijna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Je zou toch bijna gemotiveerd raken om met iedereen die zich wel aan de maatregelen houdt even naar buiten te komen om gezamenlijk de relschoppers de kans geven het werk van de stratenmaker van dichtbij te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 13:26
Heb eerder het idee dat corona nu als excuus wordt gebruikt om te rellen, want de groepen die demonstreren zie je ook bij zwarte Piet situaties, anti overheid, anti vaccinatie, 5g, etc. Oftewel extreem links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Prutzertje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:53:
Laatste keer dat er grote flinke rellen waren, was volgens mij de krakers rellen in de jaren 80?
Dat waren denk ik de laatste echt grote rellen, maar we hebben daarna ook nog wel wat grote rellen gehad puur kijkend naar aantal relschoppers, het geweld en de schade. In ieder geval Coolsingel 1999, Feyenoord-Ajax 2005 en Project X Haren 2012.
Basekid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:59:
Oftewel extreem links en rechts.
Ik denk dat de relschoppers vanavond bij mij in de omgeving van geen van beide groepen deel uitmaakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Helaas, dat regels opvolgen is toch echt heel moeilijk voor velen. Zoals voor de man die echt vlak naast me stond <30 cm afstand om maar dingen snel op de band bij de supermarkt te leggen. En zo nog meerdere voorbeelden.

Blijkbaar zijn mensen toch niet intelligent genoeg of gedisciplineerd genoeg om dit te kunnen doen, of spelen er achterliggende zeer zware psychologische stress mee die dingen moeilijker maakt (dat mechanisme bestaat iig)?

Maar ja, hoe treed je dan op? Ik vind het iig slecht dat het thuiswerken niet beter wordt gereguleerd. Denk ook aan een meldpunt waar men extreem alert optreedt bij anonieme meldingen van werknemers. Is er gewoon niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb eerder het idee dat corona nu als excuus wordt gebruikt om te rellen, want de groepen die demonstreren zie je ook bij zwarte Piet situaties, anti overheid, anti vaccinatie, 5g, etc. Oftewel extreem links en rechts.
De bevolkingsgroep die ik in Den Haag zien rellen zijn niet extreem links of rechts maar gewoon jonge bewoners van die wijk (en omliggende wijken). Die rellen om te rellen en pakken elk excuus aan om kat-en-muis te spelen met de politie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Waterkanonnen zijn trouwens niet primair als geweldsmiddel bedoeld maar als crowd control. Natte mensen zijn een stuk meer genegen om naar huis te gaan.
Tegen de tijd dat ergens een waterkanon staat en de straat nat is heb je daar allang niks meer te zoeken, ook niet om er eventjes langs te lopen of te fotograferen. Ga je dan toch door de vuurlinie dan is dit misschien een les geweest die ze niet zo snel zal vergeten. Alles wat een knuppel in zijn nek gekregen heeft, opgepakt is of een onvrijwillige douche genomen heeft vandaag heeft dat zelf opgezocht, signalen genoeg om zulke situaties te vermijden, je loopt daar echt niet per ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11

[Afbeelding]

Bron:
[Twitter]
Normaal ben ik niet zo'n aanhanger van dit soort sentimentele tekstjes, maar in deze kan ik mij wel vinden. Ik kon vandaag niet thuiskomen omdat mijn huis in dit gebied lag en 'mijn' station gesloten werd. Hoop, tegen beter weten in, dat dit de laatste keer is dat we dit soort onzin meemaken.

Morgen maar eens met werkgevert bellen, kijken of die zin heeft om naast mijn auto (die in Eindhoven staat) ook bereid is nog mijn extra reiskosten te vergoeden...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:14

NMH

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:45:
Overigens getuigen al die "demonstranten" die lopen te miepen over dictatoriale WO2 toestanden van het hebben van zeer weinig historisch besef.

Als dit tijdens WO2 zou zijn gebeurd zouden naast autowrakken de straten van Eindhoven ook vol met lijken van demonstranten hebben gelegen, aangezien de machthebbers toen (je weet wel, de Nazis) gewoonweg een stel soldaten met machinegeweren zouden hebben ingezet. Vervolgens zouden er razzias zijn gehouden bij de schuldigen thuis, waarbij de mannelijke leden van de familie die nog thuis waren waarschijnlijk in legertrucks (en later veewagons) zouden zijn afgevoerd.
Dat, en ik heb ook nog geen "Anordnung" gezien dat "Zivilpersonen standgerichtlich erschossen" worden als ze zonder reden buiten zijn tijdens de avondklok. In plaats daarvan krijg je een prent van 95 euro. Klein subtiel verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 26-10 17:58

beany

Meeheheheheh

Ik moest toch wel erg hard lachen (ook al zijn al die rellen niet om te lachen)

https://twitter.com/Thoma...tatus/1353390544941158400

edit: je moet wel het geluid aanzetten en goed luisteren naar de mevrouw

[ Voor 20% gewijzigd door beany op 24-01-2021 23:14 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Dat ze daar was is een eigen keuze, dat ze daarmee het verzoek en bevel van de politie negeert is haar eigen keuze en dat ze omver werd gespoten is een gevolg van haar keuzes. Die dame heeft geen enkel excuus om daar te zijn.

Overigens heet het waterkanon met een reden. Het hoort ook op een tank. Om je een idee te geven, je kan met het kanon een auto verplaatsen. Dat de meeste mensen het ervaren als een douch is omdat ze zich terug trekken. Wat je in de filmpjes ziet is de intentie als je dichtbij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

edit - laat maar , deze discussie is al gevoerd eerder en ik laat me er toch weer in trekken.

[ Voor 76% gewijzigd door franssie op 24-01-2021 23:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dit heeft inmiddels weinig meer met politieke voorkeur, demonstreren of corona te maken, het is puur rellen om het rellen. De beroepsdemonstranten waar je het over hebt zie je nu niet meer, dat was vanmiddag en die hebben bordjes bij zich met hun mening..
Nu zijn we op level plunderingen en anarchie aanbeland.
Vinden blijkbaar heel veel mensen erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10 19:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

NMH schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:08:
[...]

Dat, en ik heb ook nog geen "Anordnung" gezien dat "Zivilpersonen standgerichtlich erschossen" worden als ze zonder reden buiten zijn tijdens de avondklok. In plaats daarvan krijg je een prent van 95 euro. Klein subtiel verschil.
Ergens denk ik nu wel 'stond het er maar wel in', dan waren we ook direct verlost van mensen die blijkbaar alleen maar rellen willen schoppen, men haalde het destijds waarschijnlijk niet in het hoofd om alles te gaan slopen. Het is gewoon slopen omdat het kan. Want wat krijg je nu, enkele tientallen mensen worden opgepakt, de rest loopt sowieso weg, en dat was het dan. Er hangen amper consequenties aan. Demonstreren ben ik 100% voor, ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van de avondklok, maar dit heeft niks meer met demonstreren te maken.

Vraag mij als ik sommige beelden zie ook wel eens af waarom daar niet binnen het uur een paar honderd soldaten staan om de politie te assisteren? Dat schrikt vast ook nog wel wat volk af.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 03:15
Al is zo'n beetje elke vezel in mijn lichaam extreem tegen de avondklok dan nog ben ik van mening dat die rellen echt helemaal nergens op slaan.

Hoe haal je het in je hoofd om andermans spullen te slopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk er ook ongeveer zo over. Ik heb ooit ergens de term "big boys games, big boys rules" opgepikt en daar denk ik dan aan. Als je vooral al weet dat er geweld zal zijn dan kun je ook verwachten dat je wat klappen moet incasseren. Dat zijn de regels van het spel. Ze had zelf ook kunnen verzinnen dat ze vandaag beter thuis kon blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02

jgj82

Ja, maar = nee

Kuusj schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:27:
[...]

Ergens denk ik nu wel 'stond het er maar wel in', dan waren we ook direct verlost van mensen die blijkbaar alleen maar rellen willen schoppen, men haalde het destijds waarschijnlijk niet in het hoofd om alles te gaan slopen. Het is gewoon slopen omdat het kan. Want wat krijg je nu, enkele tientallen mensen worden opgepakt, de rest loopt sowieso weg, en dat was het dan. Er hangen amper consequenties aan. Demonstreren ben ik 100% voor, ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van de avondklok, maar dit heeft niks meer met demonstreren te maken.

Vraag mij als ik sommige beelden zie ook wel eens af waarom daar niet binnen het uur een paar honderd soldaten staan om de politie te assisteren? Dat schrikt vast ook nog wel wat volk af.
Omdat we behoudens oorlogstijd gesteld is dat politie binnenlandse orde en veiligheid waarborgt en Defensie de buitenlandse rechtsorde. Tot de beperkte- of algemene noodtoestand afgekondigd wordt....

[ Voor 5% gewijzigd door jgj82 op 24-01-2021 23:40 . Reden: Juiste benaming en met bron ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10 19:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jgj82 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Omdat we behoudens oorlogstijd gesteld is dat politie binnenlandse orde en veiligheid waarborgt en Defensie de buitenlandse rechtsorde. Tot de noodsituatie in heel Nederland afgekondigd wordt....
Ah ok, dat wist ik niet, bedankt voor de info!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?