Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.469 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:58
Kuusj schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:27:
[...]
Vraag mij als ik sommige beelden zie ook wel eens af waarom daar niet binnen het uur een paar honderd soldaten staan om de politie te assisteren?
Daarvoor hebben we mobiele eenheden en bijstandseenheden van de KMar. De ME van de KMar heb ik vanavond in ieder geval op beelden voorbij zien komen. Als we op het punt komen dat de bijstandseenheden van de KMar nodig zijn, dan kom je behoorlijk hoog in het geweldsspectrum te zitten.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
Kuusj schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Ah ok, dat wist ik niet, bedankt voor de info!
Dit is ook wel een beetje het probleem hoor. Ik weet niet waar het mis is gegaan maar op het werk worden ook dingen gevraagd die gewoon algemene kennis moet zijn. Hoe wij bepaalde zaken geregeld hebben in Nederland daar hebben we toch maatschappijleer voor?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

voske schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Daarvoor hebben we mobiele eenheden en bijstandseenheden van de KMar. De ME van de KMar heb ik vanavond in ieder geval op beelden voorbij zien komen. Als we op het punt komen dat de bijstandseenheden van de KMar nodig zijn, dan kom je behoorlijk hoog in het geweldsspectrum te zitten.
Die stonden gisteravond al paraat. Om maar voorbereid te zijn. Komt nog bij de KMAR zowel een binnenlandse (politie)taak als een militaire politie taak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

jgj82 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Omdat we behoudens oorlogstijd gesteld is dat politie binnenlandse orde en veiligheid waarborgt en Defensie de buitenlandse rechtsorde. Tot de noodsituatie in heel Nederland afgekondigd wordt....
Exact.

Artikel 97 van de grondwet, lid 1.
"Ten behoeve van de verdediging en ter bescherming van de belangen van het Koninkrijk, alsmede ten behoeve van de handhaving en de bevordering van de internationale rechtsorde, is er een krijgsmacht. "

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

xzaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Dit is ook wel een beetje het probleem hoor. Ik weet niet waar het mis is gegaan maar op het werk worden ook dingen gevraagd die gewoon algemene kennis moet zijn. Hoe wij bepaalde zaken geregeld hebben in Nederland daar hebben we toch maatschappijleer voor?
Ik weet heel veel triviale en algemene zaken, maar ik ben helaas niet alwetend. Ik stel mij in ieder geval open om te leren wat ik nog niet weet. Meer kan ik er ook niet van maken helaas.

Edit: en voor zover ik heb meegekregen (vele jaren geleden) is nergens tijdens maatschappijleer langsgekomen wanneer het leger intern ingezet mag worden. Wat dat betreft is de algemene informatie die je op laag-middelbaar en hoog onderwijs krijgt abominabel. Ik heb diverse modules op HBO gehad die op maatschappelijke zaken in gingen maar dit soort zaken kwamen er echt niet in voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Kuusj op 24-01-2021 23:46 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:58
jgj82 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:42:
[...]
Die stonden gisteravond al paraat. Om maar voorbereid te zijn. Komt nog bij de KMAR zowel een binnenlandse (politie)taak als een militaire politie taak heeft.
Inderdaad. Ik wilde m'n bericht nog aanvullen met de twee bepalingen uit de Politiewet 2012:
Artikel 57 Politiewet 2012
1. De Koninklijke marechaussee kan bijstand verlenen aan de politie.
2. Onze Minister bepaalt, na overleg met Onze Minister van Defensie, of bijstand wordt verleend.
3. Indien bijstand moet worden verleend, bepaalt Onze Minister in overeenstemming met Onze Minister van Defensie op welke wijze de bijstand wordt verleend.
Artikel 58 Politiewet 2012:
1. In bijzondere gevallen kan bijstand worden verleend door andere delen van de krijgsmacht.
2. Onze Minister bepaalt, in overeenstemming met Onze Minister van Defensie, op welke wijze de bijstand zal worden verleend. Daarbij worden tevens nadere regels of beleidsregels gegeven over de uitoefening van bevoegdheden krachtens deze wet.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

voske schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Inderdaad. Ik wilde m'n bericht nog aanvullen met de twee bepalingen uit de Politiewet 2012:
Artikel 57 Politiewet 2012

[...]

Artikel 58 Politiewet 2012:

[...]
Op grond van Artikel 58 ben ik ooit eens beëdigd als BOA >:) om tijdens de MKZ crisis grenscontroles uit te voeren i.s.m. de KMAR en Politie. Broodjes kaas afpakken van kinderen! :+

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 24-01-2021 23:48 . Reden: Spelvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jgj82 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:42:
[...]

En anders willen de mariniers misschien wel helpen >:)

Wikipedia: Schoonvegen van de Dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
jgj82 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Op grond van Artikel 58 ben ik ooit eens beëdigd als BOA >:) om tijdens de MKZ crisis grenscontroles uit te voeren i.z.m. de KMAR en Politie. Broodjes kaas afpakken van kinderen! :+
Over slechte ministers gesproken. :D Wat een tijd was dat.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kuusj schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Ik weet heel veel triviale en algemene zaken, maar ik ben helaas niet alwetend. Ik stel mij in ieder geval open om te leren wat ik nog niet weet. Meer kan ik er ook niet van maken helaas.

Edit: en voor zover ik heb meegekregen (vele jaren geleden) is nergens tijdens maatschappijleer langsgekomen wanneer het leger intern ingezet mag worden. Wat dat betreft is de algemene informatie die je op laag-middelbaar en hoog onderwijs krijgt abominabel. Ik heb diverse modules op HBO gehad die op maatschappelijke zaken in gingen maar dit soort zaken kwamen er echt niet in voor.
offtopic:
Het feit dat jij het erkent en er wat aan doet is applaus waardig. Verder heb ik het ook niet op school gehad en heb ik het ook later via-via geleerd van een ander. Jouw gedrag is geen schande, het is een teken dat je wijs bent.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:54
Het leger inzetten tegen je eigen bevolking is dan ook iets wat eigenlijk alleen in een dictatuur voorkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

jgj82 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Op grond van Artikel 58 ben ik ooit eens beëdigd als BOA >:) om tijdens de MKZ crisis grenscontroles uit te voeren i.s.m. de KMAR en Politie. Broodjes kaas afpakken van kinderen! :+
offtopic:
Doen we nu toch bij de brexit? :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jbhc schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:52:
Het leger inzetten tegen je eigen bevolking is dan ook iets wat eigenlijk alleen in een dictatuur voorkomt....
Dat is onzin. Wat telt is wie het voor het zeggen heeft. Er is niet zoveel op tegen dat het leger de politie ondersteunt. Maar de militairen moet het niet voor het zeggen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
Zoals in Spanje? Wikipedia: Guardia Civil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ooit eens door deze lui staande gehouden. Ik reed als 20-jarige in de buurt van Málaga in een prijzige auto met Nederlands kenteken (leaseauto van pa). Rond die tijd was er net een flinke Nederlandse drugsbende in de regio opgerold. Keurig saluutje, even op de achterbank en in de kofferbak gekeken, papieren gecheckt en on my merry way.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Treinkaping alweer vergeten? ;)

Maar eens hoor, het is een middel wat je liever niet in zet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maar zou je niet een benodigd aantal militairen bij de Kmar kunnen detacheren en tijdelijk benoemen tot algemeen opsporings ambtenaar? MP band op de rechterschouder/arm et voila.

Ik moest namelijk denken aan mijn eigen militaire diensttijd waarbij mede mijn compagnie soldaten moest leveren (waaronder ik) voor konvooi begeleiding tijdens een NAVO oefening in en naar Duitsland. We kregen een training van een week met wat allemaal de bedoeling was (zoals schiet tijdens een konvooi bedreiging bij voorkeur eerst op banden en als het echt niet anders kan pas op de bestuurder van een auto die het konvooi wil torpederen) incl. verkeersregels in het buitenland, militair recht etc.

Daarna bij de compagnie commandant komen en tijdelijk benoemd worden inclusief die MP band. Met dus een geweldsinstructie en indien nodig ook tegen de eigen bevolking.

* bvk stond dus verkeer te regelen met een UZI op de borst, stoïcijns kijkend naar automobilisten die graag naar huis wilden ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Is met dat blauwe verf spuiten niet een idee. Blijft een week zitten. En je wijst ze zo aan als de parasiet die de boel stuk maakte die avond.

Van de week ook weer iemand die het erover had dat hij protesteert omdat hij ‘moet’ binnen blijven. Hij zei; ja ‘vragen’ is iets anders dan ‘moeten’ en daarom protesteer ik.

Ik kon hem wel smoren
Ik zeg ja rutte en de mensen vragen jou al een week(jaar) je aan de regels te houden, maar luisteren doe je niet!, dus nu moet het heh, fijne vent ben jij zeg

Dat zijn dus dit soort die daar staan.

Edit/
Zelfde type als op sbs6 hart v nl, in een item over de rellen. Net voor die kerel aan die met zijn kids daar staat en blijft staan, omdat volgens hem het niet fatsoenlijk is om een oude dame te slaan die niet wegwilde bij een vorige verboden demonstratie, .en nu dus ook blijft staan om klappen te krijgen en ook hoopt dat zijn kids klappen krijgt zodat de hele wereld het kan zien dat hij geen vrijheid meer heeft |:(

Of een jonge die een barricade opzet tegen de politie omdat hij tegen de politie is, omdat hij een keer geslagen is met een stok omdat hij niet wilde vertrekken bij een vraag van de politie om te vertrekken.

Soms denk je echt, zien ze werkelijk niet waarom ze die klap krijgen.

Ps. Kzou die pappa straks even nalaten kijken door een psycholoog oid

[ Voor 40% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2021 07:10 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DevWouter schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:43:
Iemand op Twitter had deze tekst geschreven over die dame die in Eindhoven vanwege het waterkanon een innig kennismaking heeft gehad met het beton.

De toon en de tekst reflecteert hoe ik er over denk.

[Afbeelding]

Bron:
[Twitter]
Toch jammer, aangezien de politie zelf bevestigde dat het een onschuldige omstander betrof.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jeroenneman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Toch jammer, aangezien de politie zelf bevestigde dat het een onschuldige omstander betrof.
Heb je een bron? Want het enige dat ik kan vinden is dat er een onschuldige oudere dame gewond is geraakt vanwege het losgebroken politie paard.

Het zou jammer zijn als daarmee verwarring ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij is het inmiddels precies duidelijk waarom en vooral door wie die cijfers maar niet willen dalen. Deze groep heeft al vanaf het begin de maatregelen niet willen accepteren, wat een behoorlijke impact heeft op de verspreiding. Ik ken echt zoveel jongvolwassenen en jeugdigen die het al gehad hebben...En allemaal braaf op bezoek bij paps en mams. Ja hoor, de besmetting kwam uit familiekring. Ja....hoe is die daar ook weer terecht gekomen?
Kortzichtigheid en egoïsme is wederom wat nu de boventoon voert.
Ik vind het zelf overigens ook helemaal niks, de gevoelskwestie begrijp ik wel, maar al met al ben ik in de winter toch niet buiten na 21u, en eerlijk is eerlijk; ik slaap er veel beter van doordat er geen herrie op straat is.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Laten we ontopic houdem dus Corona. De discussie over wie er allemaal bij zouden kunnen springen etc niet ontopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
Jeroenneman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:52:
[...]

m.i. als je door een waterkanon geraakt word, ben je er al dusdanig lang dat je niet meer onschuldig bent. Dan ben je ook niet meer een demonstrant of iemand die er "toevallig" langs kwam.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

vuurtjih schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:16:
[...]

m.i. als je door een waterkanon geraakt word, ben je er al dusdanig lang dat je niet meer onschuldig bent. Dan ben je ook niet meer een demonstrant of iemand die er "toevallig" langs kwam.
dan is je dus meerdere keren verzocht weg te gaan, als je het dan niet doet, tsja wat moeten men dan? even met een social worker een kopje thee aanbieden of je alsjeblieft mss even naar huis zou willen gaan?

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Als het 1 ding is wat ik geleerd heb van buitenlandsze reizen is om ver weg te blijven van demonstraties of betogingen. Of het nou in Barcelona, Madrid, Londen of Jeruzalem is. En dan heb ik het nog niets eens over landen als Ethiopië etc. Gewoon wegwezen dan heb je ook geen kans om in de confrontantie te komen.

Maar nee, de onschuldige mensen zijn nieuwsgierig, moeten filmpjes maken voor op Tiktok, Insta en whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
NoTimeRemains schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:38:
[...]

dan is je dus meerdere keren verzocht weg te gaan, als je het dan niet doet, tsja wat moeten men dan? even met een social worker een kopje thee aanbieden of je alsjeblieft mss even naar huis zou willen gaan?
Dat is precies wat ik zeg :+
Cheesy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Als het 1 ding is wat ik geleerd heb van buitenlandsze reizen is om ver weg te blijven van demonstraties of betogingen. Of het nou in Barcelona, Madrid, Londen of Jeruzalem is. En dan heb ik het nog niets eens over landen als Ethiopië etc. Gewoon wegwezen dan heb je ook geen kans om in de confrontantie te komen.

Maar nee, de onschuldige mensen zijn nieuwsgierig, moeten filmpjes maken voor op Tiktok, Insta en whatever.
Volgens mij kom je er in NL nog genadig van af, als je het vergelijkt met andere landen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Wel een respect voor de beheersing van de mannen en vrouwen die dag in, dag uit weer tegenover dit soort idioten moeten staan. Om dan gewoon netjes in formatie te blijven staan, terwijl een stel puberale dodo's je uitscheldt voor van alles en nog wat.

En gezien hoe vaak sommigen nog opstaan, of opnieuw de confrontatie aangaan, wordt er duidelijk niet héél hard gemept. Net nog een filmpje van iemand die door (5!) agenten moest worden overmeesterd. Ik ben ooit een keer bij een kijkdag bij de politie geboeid en afgevoerd, en dat deed toch behoorlijk zeer. Of hebben die tokkies allemaal eerst gesnoven of gedronken dat ze het niet meer voelen, zo'n wapenstok tegen je been/romp?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

Ik weet niet of dit al besproken is, maar ik vind de avondklok heerlijk. Mijn bovenburen waren iedere vrijdag en zaterdag aan het feesten. soms netjes op tijd afgelopen (zeg 00:30) maar vaker 02:30 of nog veel later. Geen keiharde muziek maar wel keihard praten (hoe later hoe harder). Zitten op de rand van tokkieschap zeg maar.

iig dit weekend was dat afgelopen. in normale tijden hingen ze ook nog wel eens in kroegen denk ik, was het lang niet zo vaak raak.

Ook op de weg is het bijna stil. Al was het zondag alweer drukker dan zaterdag (woon aan doorgaande weg). Ik vind het alleen maar fijn. Nu maar hopen dat het ook helpt, maar dat moet toch haast wel wat doen. Ik dacht eerst dat het weinig uit zou kunnen maken maar denk daar nu toch iets anders over.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Mijn vrouw en ik hebben een beide cruciaal of vitaal beroep.
Onze jongste is vorige week één dag naar de noodopvang geweest omdat we het helaas niet anders konden regelen. Nu zitten we in zelf-isolatie omdat onze jongste (6) in contact is geweest met een positief getest kind op de noodopvang. We wonen in Duitsland. Hier is het stil op straat. Zonder avondklok.

Vanochtend keek ik even het journaal en zag Nederland van z'n beste kant. De kleine man keek zijdelings mee. Toen de beelden van de onlusten kwamen trok dat zijn aandacht.

Zijn eerste vraag was "wat al die mensen in het donker buiten deden?". Ik heb hem uitgelegd dat niet iedereen zich braaf aan de regels houdt.
Of ik niet moest gaan helpen? Ik heb hem uitgelegd dat de politie daar beter voor geschikt is.
Na het zien van een charge van de ME kwam de opmerking dat ze "toch gewaarschuwd waren".
Na enige tijd kijken en nadenken zegt hij: "Het is net de natuur papa, als je dom bent wordt je gegeten" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Shower thought zojuist.

Lijkt me hilarisch als er een mutatie wordt vastgesteld die wel de spikes heeft waar de vaccins het van moeten hebben... Máár geen ziektebeeld veroorzaakt.

Dus ipv isolatie moet iemand die dat heeft juist zoveel mogelijk mensen met die mutatie besmetten :D

Die scenario kwam vrij rap tot een einde toen ik me bedacht dat zo'n symptoomloze variant natuurlijk amper vast te stellen is.
(En toen het tijd werd om maar eens af te gaan drogen)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
*knip* zie de modbreak

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In deze roerige tijden, ff wat ruimte voor wat humor:

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

@Jeroenneman als je gevraagd wordt om een bron aan te leveren bij een bepaalde uitspraak is het wel zo netjes om dat ook te doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:25:
@Jeroenneman als je gevraagd wordt om een bron aan te leveren bij een bepaalde uitspraak is het wel zo netjes om dat ook te doen.
Excuses dat ik niet 24/7 elk bericht zie. Ik zie dat degene waar ik op reageerde inderdaad een andere gewonde toonde dat de oudere vrouw die inderdaad door een paard werd geraakt.

Oops: bron vergeten: https://twitter.com/politieob/status/1353432102986014720

Andere casus, maar dus wel iemand die niet daadwerkelijk aan het protesteren was, en toch gewond is geraakt. Niet iedere gewonde kun je dus neerzetten als reller.

Hopelijk kun je nu weer rustig verder met de dag :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenneman op 25-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Je wordt meerdere malen gequoot daar hoef je dus niet 24/7 ieder bericht voor te zien.

Maar goed fijn dat je toch even laat weten dat je fout zat. Al had je die sneer wel achterwege mogen laten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:51:
Je wordt meerdere malen gequoot daar hoef je dus niet 24/7 ieder bericht voor te zien.

Maar goed fijn dat je toch even laat weten dat je fout zat. Al had je die sneer wel achterwege mogen laten.
Ik zie volgens mij één qoute van degene waar ik ook daadwerkelijk op reageer,

*knip* laat dat op de man maar achterwege

Sorry hoor, en je mist het punt ook nog eens finaal.

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Jeroenneman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Sorry hoor, en je mist het punt ook nog eens finaal.
Vertel, welk punt mis ik finaal.
Jeroenneman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Andere casus, maar dus wel iemand die niet daadwerkelijk aan het protesteren was, en toch gewond is geraakt. Niet iedere gewonde kun je dus neerzetten als reller.
Aan dat punt ging ik natuurlijk bewust voorbij, maar op dat gebied deel ik de mening van @DevWouter.

[ Voor 48% gewijzigd door Laguna op 25-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Vertel, welk punt mis ik finaal.

Als ik zo het filmpje bekijk, dan loopt de man/andere vrouw te filmen, en loopt de vrouw erachter gewoon langs een busje. Die wordt inderdaad vol geraakt door een waterkanon. Ik betwijfel of dat nu echt nodig was. Prima om een stel opgefokte hooligans mee weg te sturen, maar iemand die langs een wand afloopt en niet duidelijk op het busje afkomt? Niet helemaal proportioneel.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=8053035_9d195de3

Ik bedoel, er staat een man met een bord omhoog dichterbij de bus, en ze pakken een meisje wat langs een muur afloopt en er vol tegenaan klapt. Van mij mogen ze best hard ingrijpen bij relschoppers, maar de actie zoals nu uitgevoerd voedt alleen maar het sentiment tegen de politie.

Ik hoop dat het gewoon ongelukkig gericht was met het kanon, want iemand zo tegen een muur aanspuiten is een beetje een laffe en onnodige actie. Of waren ze bang dat het meisje wat al wegliep, nog even de bus omver zou tillen?

https://www.dumpert.nl/?selectedId=8053131_46f6bd60

Dit is dan wel weer proportioneel en verdiend. Dat is iemand die de politie gewoon aan het uitdagen/beledigen is.

[ Voor 68% gewijzigd door Jeroenneman op 25-01-2021 13:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BeefHazard
Jeroenneman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Als ik zo het filmpje bekijk, dan loopt de man/andere vrouw te filmen, en loopt de vrouw erachter gewoon langs een busje. Die wordt inderdaad vol geraakt door een waterkanon. Ik betwijfel of dat nu echt nodig was. Prima om een stel opgefokte hooligans mee weg te sturen, maar iemand die langs een wand afloopt en niet duidelijk op het busje afkomt? Niet helemaal proportioneel.
Tegenpunt: ze staat tussen een muur ME, tijdens een verboden protest, in een gebied waar een noodverordening geldt. Er wordt minutenlang duidelijk gemaakt dat men dient te vertrekken en toch blijft ze daar staan, naast een wapen. Dan loop je niet 'gewoon langs een busje', je bent op dat moment in overtreding van de noodverordening en een gevaar voor de openbare orde. Play stupid games, win stupid prizes.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

BeefHazard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Tegenpunt: ze staat tussen een muur ME, tijdens een verboden protest, in een gebied waar een noodverordening geldt. Er wordt minutenlang duidelijk gemaakt dat men dient te vertrekken en toch blijft ze daar staan, naast een wapen. Dan loop je niet 'gewoon langs een busje', je bent op dat moment in overtreding van de noodverordening en een gevaar voor de openbare orde. Play stupid games, win stupid prizes.
Deels eens, maar is dit nu de verstoorder van de openbare orde die je even vol tegen een wand moet knallen? Ik zie toch genoeg hufters die op centimeters van de politie dingen kunnen roepen, die niet tegen de grond worden geknald. Misschien is het perceptie, maar ik zie iemand die wegloopt van de politie, niet ernaartoe. Had ze eerder weg moeten zijn: jazeker. Had ze er beter helemaal niet naartoe kunnen komen: jazeker.

Vind ik het nodig om iemand die tegen een wand aan wordt gekwakt door een waterkanon in de rug nog even extra te afbekken op social media zoals de briefschrijver: nou nee, eigenlijk niet.

Ik zie dat Yucon het al perfect verwoord heeft:
Yucon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:47:
[...]

Ieder z'n mening. Op het moment dat er gereld werd zag ik er met liefde de knuppel overheen gaan, maar die vrouw werd van veel te dichtbij met dat ding geraakt terwijl ze daar op dat moment gewoon liep en geen directe bedreiging was. Nee, ze had daar niet horen te zijn en een nat pak of een flinke duw had ik niet erg gevonden. Maar dit heeft er heel erg de schijn van dat een agent zich af probeerde te reageren en dat maakt hem of haar niet heel veel beter dan die relschoppers .

Waterkanonnen zijn trouwens niet primair als geweldsmiddel bedoeld maar als crowd control. Natte mensen zijn een stuk meer genegen om naar huis te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Jeroenneman op 25-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ze is vrijwillig daar gaan staan, wilde dat haar stem gehoord werd anders ga je niet "protesteren" . Nu kan ze mooi aanschuiven bij diverse talkshows om haar verhaal te doen en zielig te zijn.

Net zoals die gast die zijn kleine kinderen meesleepte naar het museumplein en voor de camera miepte dat als men zijn kinderen ook het plein af ging meppen dat dan de hele wereld het kon zien in wat voor Staat wij leven.

Eigenlijk moet je ze ook geen podium geven, hoewel het filmpje van die vrouw wel erg grappig is.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Jeroenneman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Deels eens, maar is dit nu de verstoorder van de openbare orde die je even vol tegen een wand moet knallen? Ik zie toch genoeg hufters die op centimeters van de politie dingen kunnen roepen, die niet tegen de grond worden geknald. Misschien is het perceptie, maar ik zie iemand die wegloopt van de politie, niet ernaartoe. Had ze eerder weg moeten zijn: jazeker. Had ze er beter helemaal niet naartoe kunnen komen: jazeker.
Op het moment dat er met messen gegooid worden en mensen niet luisteren naar herhaaldelijke oproepen om te vertrekken (zowel via tekstkarren als megafoons) heb ik er weinig medelijden mee. Een andere gek zou een mes bij zich kunnen hebben en de ME van achter hun linie aan kunnen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even opbeurend actueel nieuwsfilmpje:
https://www.rtlnieuws.nl/...eer-schoon-ik-ben-zo-boos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Goed bedoeld, maar er staan wel 5 mensen in een bushokje te vegen zonder iets aan bescherming. Laatste keer dat ik er was waren die niet zo groot dat je daar genoeg afstand kon houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
*knip*, laat de irriante trolls maar voor je zelf

[ Voor 102% gewijzigd door Zeehond op 25-01-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De demonstranten tegen de corona-maatregelen hebben gedreigd met meer acties zoals gisteren, o.a. in mijn stad (Roosendaal):
Er gaan maandag oproepen rond op Telegram om te gaan plunderen in Roosendaal. Ook berichten uit Breda, Tilburg en Den Bosch wekken de indruk dat er vanaf het einde van de middag onrustige uren te verwachten zijn. Tijden en plekken worden aangekondigd met teksten zoals 'Iedereen de straat op' en 'Wees paraat'.

Via berichtenkanaal Telegram wordt opgeroepen in de binnenstad te gaan plunderen. De gemeente is op de hoogte van de berichten en zit erbovenop. Ook in Tilburg, Rijen en Breda duiken berichten op om opnieuw te gaan rellen.
Zie https://www.omroepbrabant...reda-tilburg-en-den-bosch voor meer info (inclusief een screenshot van de oproep).

Kun je niet beter me je emmertje en je schepje in de lokale zandbak gaan spelen ipv op deze manier tegen corona te demonstreren? :?

Dat je tegen de corona-maatregelen bent is prima. Ik zit er zelf ook allemaal niet op te wachten (maar houd me er absoluut aan), Maar als je dat alleen op deze manier kunt doen, hoeft dat hele demonstreren van mij niet meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35

beany

Meeheheheheh

wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:47:
De demonstranten tegen de corona-maatregelen hebben gedreigd met meer acties zoals gisteren, o.a. in mijn stad (Roosendaal):

[...]

Zie https://www.omroepbrabant...reda-tilburg-en-den-bosch voor meer info (inclusief een screenshot van de oproep).

Kun je niet beter me je emmertje en je schepje in de lokale zandbak gaan spelen ipv op deze manier tegen corona te demonstreren? :?

Dat je tegen de corona-maatregelen bent is prima. Ik zit er zelf ook allemaal niet op te wachten (maar houd me er absoluut aan), Maar als je dat alleen op deze manier kunt doen, hoeft dat hele demonstreren van mij niet meer.
Taalgebruik in dat bericht zegt al veel over het niveau van de relschoppers...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja de intelligentie straalt er vanaf, als je al niet snapt dat je uit elkaars buurt moet blijven.
Dat je daar bij wil horen, die doen dan toch niet meer mee, of wacht...misschien is dat nu juist het probleem, dat ze niet meer meedoen. :F of Achterblijven kan je ook zeggen

[ Voor 48% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2021 14:54 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:47:

[...]

Er zijn ook sterke signalen dat Nijmegen vnvd aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Klopt, en ook in Hengelo, Deventer, Enschede en Hoorn wil men gaan demonstreren in de vorm zoals dat gisteren gebeurde, zie https://www.nu.nl/coronav...n-bereiden-zich-voor.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Partijtje matten?

Harde kern

De harde kern van voetbalclub NEC heeft inmiddels een tegengeluid laten horen via een aankondiging op Facebook. De boodschap: eventuele relschoppers kunnen rekenen op lik-op-stuk van de kant van de HKN, de fanatieke aanhang. ‘Er gaan geruchten dat ze onze stad willen gaan slopen om 20:00 uur. Wij zullen dit niet toestaan. Onze winkeliers hebben het al zwaar en kunnen dit er niet bij hebben. Wij zullen dus onze stad verdedigen.’

https://www.gelderlander....-en-ondernemers~a0e797f0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Gisteren nabij mijn huis in Eindhoven, vandaag zorgen nabij mijn werk in Nijmegen. Nou, ik tref 't maar weer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:36:
..... wil men gaan demonstreren in de vorm zoals dat gisteren gebeurde...
|:(

Dan heb je gisteren of het resultaat niet gezien of je wilt gewoon dingen kapot maken.
Dat was niet demonstreren, dat was rellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DevWouter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:21:
[...]

|:(

Dan heb je gisteren of het resultaat niet gezien of je wilt gewoon dingen kapot maken.
Dat was niet demonstreren, dat was rellen.
Ze noemen het zelf demonstreren, en opkomen voor onze vrijheden. Ze vergelijken hun acties met de verzetsstrijders uit WO2 (en de overheid zijn dan de nazi's, in die vergelijking dus).

Tsja. Wat moet je met mensen die dit soort dingen op die manier wegzetten? Ik heb wel een idee, maar ik denk dat ik een ban krijg hier als ik dat hier ga roepen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Ze noemen het zelf demonstreren, en opkomen voor onze vrijheden. Ze vergelijken hun acties met de verzetsstrijders uit WO2 (en de overheid zijn dan de nazi's, in die vergelijking dus).

Tsja. Wat moet je met mensen die dit soort dingen op die manier wegzetten? Ik heb wel een idee, maar ik denk dat ik een ban krijg hier als ik dat hier ga roepen :P
Ik wil best de moderators vragen of ze de andere kant kunnen uitkijken. Denk er zelf namelijk ook zo over. :P

offtopic:
P.s. met de "je" in mijn post bedoelde ik die mensen die rotzooi gaan trappen. Bedankt dat je het ook zo gelezen hebt en niet als een beschuldiging aan jouw adres. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Er is geen excuus voor geweld.

Maar dat vrijheidsbeperking niet bij iedereen goed valt is logisch. Er is ook nauwelijks ruimte voor tegengeluid. Jammer en contradictiaal dat normale demonstraties niet mogelijk zijn. Maar ook als dat wel kon, welke politieke partij zou erom malen?

d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:33:
Er is ook nauwelijks ruimte voor tegengeluid.
Och, hou toch op.
In Nederland zijn er een miljoen miljard mogelijkheden voor een vreedzaam tegengeluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JJ Le Funk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:33:
Er is geen excuus voor geweld.

Maar dat vrijheidsbeperking niet bij iedereen goed valt is logisch. Er is ook nauwelijks ruimte voor tegengeluid. Jammer en contradictiaal dat normale demonstraties niet mogelijk zijn. Maar ook als dat wel kon, welke politieke partij zou erom malen?
Genoeg mogelijkheden voor tegengeluid. Zat relatief prima verlopen demonstraties geweest in het laatste jaar.

Als iemand alleen een tegengeluid denkt te kunnen laten horen door het aanrichten voor vele miljoenen euro's aan schade, hebben we als maatschappij ook geen enkele behoefte aan dat soort tegengeluiden;

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Och, hou toch op.
In Nederland zijn er een miljoen miljard mogelijkheden voor een vreedzaam tegengeluid
Nou: Politie: ‘Sta demonstraties voorlopig niet meer toe’ - https://www.ad.nl/dossier...g-niet-meer-toe~ad6ba2ee/
Wel enige nuance, wat het is een krantenkop natuurlijk dus de kop zegt maar het halve verhaal:
De politie doet een dringend beroep op burgemeesters voorlopig geen demonstraties meer toe te staan, of tenminste heel strenge voorwaarden te stellen, zoals een klein aantal bezoekers.

Vanuit de politie snap ik het, alleen demonstreren is een recht wat je in Nederland hebt waar absoluut niet aan getornd mag worden, ook niet vanwege corona.
Die relschoppers waren geen demonstranten en zijn ook niet representatief voor de echte demonstraten die het volgens de regels willen doen.

Dit is alleen natuurlijk wel het resultaat van een kleine groep mensen die het voor de rest weer loopt te verkloten. Die moeten zij dan ook gewoon keihard aanpakken en niet 2 weken laten schoffelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Uthog op 25-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Uthog schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:48:
[...]

Nou: Politie: ‘Sta demonstraties voorlopig niet meer toe’ - https://www.ad.nl/dossier...g-niet-meer-toe~ad6ba2ee/
Moet ook gezien worden in de context van waar men de uitspraak doet: Mensen die artikel 9 van de grondwet overtreden, de publieke gezondheid in gevaar brengen en die tijdens manifestaties schade aan de maatschappij brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
DevWouter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Moet ook gezien worden in de context van waar men de uitspraak doet: Mensen die artikel 9 van de grondwet overtreden, de publieke gezondheid in gevaar brengen en die tijdens manifestaties schade aan de maatschappij brengen.
En het personeel van KLM niet verplicht testen omdat de KLM anders niet meer wil vliegen is niet de publieke gezondheid in gevaar brengen? Zowiezo, dat die vluchten nog toegestaan worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De vrouw van het waterkanon heeft er een schedelbreuk aan overgehouden:
Een schedelbreuk en 18 hechtingen liep Denisa Štastná gisteren op toen ze vol op haar hoofd geraakt werd door het waterkanon dat de politie inzette tijdens de rellen op het 18 Septemberplein in Eindhoven. Volgens de Tsjechische liep ze juist weg van de rellen toen het gebeurde.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:27:
[...]

En het personeel van KLM niet verplicht testen omdat de KLM anders niet meer wil vliegen is niet de publieke gezondheid in gevaar brengen? Zowiezo, dat die vluchten nog toegestaan worden.....
Ze moeten gewoon een negatieve PCR-test kunnen overleggen en worden voor en na de vluchten op Schiphol gesneltest. Dat lijkt mij een uitstekend midden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
XWB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:39:
De vrouw van het waterkanon heeft er een schedelbreuk aan overgehouden:

[...]
Dus volgende keer gewoon niet bij een demonstratie gaan lopen.
Ze heeft een harde les geleerd.

Hopelijk blijft het rustig vanavond, maar ik vrees het ergste.
Wat mij betreft schiet de politie met rubber na een standaard paar waarschuwingen.

Demonstreren prima, tegengeluid prima, gewoon rellen en de stad slopen? NEE :(

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
Koos2009 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Wat mij betreft schiet de politie met rubber na een standaard paar waarschuwingen.

Als je op die manier een waterkanon inzet ben je gewoon een crimineel en dien je vervolgd en opgesloten te worden. Ik begrijp echt niet dat je dat soort acties goed durft te praten. De operator van dat ding is minstens net zo erg als die relschoppers zo niet nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Harm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Ze moeten gewoon een negatieve PCR-test kunnen overleggen en worden voor en na de vluchten op Schiphol gesneltest. Dat lijkt mij een uitstekend midden.
Maar de regels zijn alweer afgezwakt.

https://www.rtlnieuws.nl/...vluchten-netwerk-pcr-test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:14:
[...]

Als je op die manier een waterkanon inzet ben je gewoon een crimineel en dien je vervolgd en opgesloten te worden. Ik begrijp echt niet dat je dat soort acties goed durft te praten. De operator van dat ding is minstens net zo erg als die relschoppers zo niet nog erger.
Gelukkig leven we nog steeds in een rechtstaat, dus misschien gebeurt dat wel. Die vrouw kan een letseladvocaat om de arm nemen en een zaak tegen de politie beginnen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Koos2009 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Die vrouw stond nota bene met haar rug naar het waterkanon toe. Met haar gezicht naar dat betonnen ding. Je weet dat als je op deze manier iemand raakt met zo'n waterkanon, dat diegene vol tegen dat beton wordt geblazen. Met alle mogelijke gevolgen van dien, denk dat ze blij mag zijn dat 't een schedelbreuk is en geen gebroken nek of dood tot gevolg.

Dit is echt een poging tot doodslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
XWB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Gelukkig leven we nog steeds in een rechtstaat, dus misschien gebeurt dat wel. Die vrouw kan een letseladvocaat om de arm nemen en een zaak tegen de politie beginnen.
Ja, net zoals toen de politie hooligans die vrouw vol dat fietsenrek ingooiden een paar jaar geleden zeker?
Als je echt nog geloofd dat we in een volwaardige rechtstaat leven heb je zeker de toeslagen affaire gemist?

En trouwens, de collega agenten weten toch wie het gedaan heeft? Waarom is die agent niet opgepakt? Poging tot doodslag op heterdaad dat moeten jij of ik eens doen.

[ Voor 14% gewijzigd door jbhc op 25-01-2021 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Koehandelaar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Die vrouw stond nota bene met haar rug naar het waterkanon toe. Met haar gezicht naar dat betonnen ding. Je weet dat als je op deze manier iemand raakt met zo'n waterkanon, dat diegene vol tegen dat beton wordt geblazen. Met alle mogelijke gevolgen van dien, denk dat ze blij mag zijn dat 't een schedelbreuk is en geen gebroken nek of dood tot gevolg.

Het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Maar die relschoppers waren met stenen, veel stenen naar agenten (en dus ook collega's agenten), aan het gooien. En op het moment dat een agent dan iets niet goed doet, of beter anders had kunnen ingrijpen meteen moord en brand roepen. 8)7.

Van mij zouden ze gericht op iedereen met scherp mogen schieten, maar ik snap dat daarmee het probleem ook niet echt wordt opgelost. Maar ik had graag gezien dat er vandaag werd aangekondigd om met de harde hand om te treden tegen rellen. En rubber kogels te gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Koehandelaar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Er gelden andere regels als er gevorderd wordt weg te gaan, ik snap jou verweer wel. maar poging tot doodslag das wel een emotionele uitspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
groggy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Maar die relschoppers waren met stenen, veel stenen naar agenten (en dus ook collega's agenten), aan het gooien. En op het moment dat een agent dan iets niet goed doet, of beter anders had kunnen ingrijpen meteen moord en brand roepen. 8)7.

Van mij zouden ze gericht op iedereen met scherp mogen schieten, maar ik snap dat daarmee het probleem ook niet echt wordt opgelost. Maar ik had graag gezien dat er vandaag werd aangekondigd om met de harde hand om te treden tegen rellen. En rubber kogels te gaan gebruiken.
Je hebt het filmpje gezien? Je weet dat die vrouw echt helemaal niks deed? Je weet dat het waterkanon helemaal niet bedoeld is als geweldsmiddel? Je weet dat die vrouw een schedelbasisfracruur 17 hechtingen en een verminkt gezicht heeft?

Dat had werkelijkwaar helemaal niks meer met handhaving te maken.
Van mij zouden ze gericht op iedereen met scherp mogen schieten
En dan een mening hebben over de relschoppers 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
[...]

Andere relschoppers waren dat inderdaad aan het doen, maar niet deze vrouw. Doordat ze met haar rug naar de wagen toe stond vormde ze toch geen enkel gevaar? Ze hield zich afzijdig.
Je ziet dat er doelbewust op deze vrouw gespoten wordt. En nee, dat is geen moord en brand roepen. Dit is gewoon asociaal misbruik maken van je geweldsmonopolie.

En ik keur de rellen overigens ook volledig af. Ik ben voor demonstreren, maar anti rellen.

@Mel33; dan nog moet 't proportioneel geweld zijn wat de politie gebruikt. En dit geweld vind ik in ieder geval buiten alle proporties.Volgens mij heb je het filmpje niet gezien of wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
Misschien moeten we stoppen met het discussiëren van de rellen in dit corona topic. Het gaat al lang niet meer over corona in die rellen en laten we vooral die illusie niet in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:32:
[...]

[...]

Je hebt het filmpje gezien? Je weet dat die vrouw echt helemaal niks deed? Je weet dat het waterkanon helemaal niet bedoeld is als geweldsmiddel? Je weet dat die vrouw een schedelbasisfracruur 17 hechtingen en een verminkt gezicht heeft?
Het probleem met social media filmpjes is dat ze geen context laten zien. We weten bv. niet of die vrouw vooraf wat uitgespookt heeft waardoor het waterkanon op haar gericht werd.

Niet dat ik daarmee die schedelbreuk wil goedpraten, maar enige context is wel fijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Waarom geen andere manier van demonstreren, zoals een hele lange rij mensen op 2m van elkaar langs de wegen, dat soort demonstaties, en dan ook aangevraagd en georganiseerd met een vergunning. Maak indruk dan!! en niet dit gerommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Koehandelaar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:32:
[...]

@Mel33; dan nog moet 't proportioneel geweld zijn wat de politie gebruikt. En dit geweld vind ik in ieder geval buiten alle proporties.Volgens mij heb je het filmpje niet gezien of wel?
100 mensen tegen 1 waterkanon dat is proportioneel gezien best ok

edit
En zo te zien blijft ze staan en is het de bedoeling om voor hun uit te lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
XWB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Het probleem met social media filmpjes is dat ze geen context laten zien. We weten bv. niet of die vrouw vooraf wat uitgespookt heeft waardoor het waterkanon op haar gericht werd.

Niet dat ik daarmee die schedelbreuk wil goedpraten, maar enige context is wel fijn.
Zit nieuwsuur te kijken en daar zie je gewoon dat mensen voor de busjes gaan liggen en dat ze in andere filmpjes express de stenengooiende tellers niet willen filmen...

(nu discussieer ik toch mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Meer druk uitoefenen op de diverse social media bedrijven om het aanzetten tot rellen de kop in te drukken

Lukt dit niet, dan maar even de social media op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
[...]

https://www.destentor.nl/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Lees en huiver. "Gelukkig leven we in een rechtstaat en is de politie ook hilpverlener" |:(

Ik houd er verder over op. Dit is slecht voor mijn bloeddruk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Is ook niet relevant wat ze daar deed. Je kan daar niet zijn zonder het verzoek en bevel van politie te hebben genegeerd. Waarschijnlijk krijgt ze een proces verbaal en zal justitie besluiten om niet over te gaan op vervolging.

Een schedelbreuk is niet fijn, maar dat is haar keuze geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:42:
Meer druk uitoefenen op de diverse social media bedrijven om het aanzetten tot rellen de kop in te drukken

Lukt dit niet, dan maar even de social media op zwart.
Wat een goed idee, weet je wat? Gooi gewoon na 17.00 de hele AMS-IX eruit. Alles voor de veiligheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
[...]

Andere relschoppers waren dat inderdaad aan het doen, maar niet deze vrouw. Doordat ze met haar rug naar de wagen toe stond vormde ze toch geen enkel gevaar? Ze hield zich afzijdig.
Je ziet dat er doelbewust op deze vrouw gespoten wordt. En nee, dat is geen moord en brand roepen. Dit is gewoon asociaal misbruik maken van je geweldsmonopolie.

En ik keur de rellen overigens ook volledig af. Ik ben voor demonstreren, maar anti rellen.
Deze vrouw stond op het moment van het filmpje met haar rug naar de politie, ik weet niet wat daar aan vooraf is gegaan. Jij doet voorkomen alsof jij weet dat ze de hele middag daar rustig de krant zat te lezen? En om eerlijk te zijn dat is voor mij ook niet relevant. Op het moment dat je je in de omgeving van dit soort rellen begeeft loop je risico. En dat je je armen omhoog doet is voor mij ook geen argument. (dan zou je het de raddraaiers wel heel makkelijk maken om achter de politie linie te komen).

De politie mag geweld gebruiken. En bij dit soort rellen reageert de politie soms te hard, soms te braaf, pakt de verkeerde en pakt de goede. Dat risico accepteer ik en vind ik niet buitenproportioneel. Wil je voorkomen dat je wordt blootgesteld aan dit risico ga je weg wanneer de boel dreigt te escaleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
jbhc schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:32:
[...]

[...]

Dat had werkelijkwaar helemaal niks meer met handhaving te maken.

[...]

En dan een mening hebben over de relschoppers 8)7
Die vrouw was op een locatie waar ze niks meer te zoeken had. Dan loop je risico... En dat ze dat risico heeft moeten bekopen met ene boel hechtingen, dat is dan maar zo.

Ik heb zeker een mening over relschoppers. Relschoppers hebben Namenlijk 0 bevoegdheden om geweld te gebruiken. De politie wel. En volgens mij is de politie pas begonnen met geweld nadat bevelen niet werden opgevolgd, en er met diverse voorwerpen naar de politie is gegooid. Wat wil je dat de politie doet? Gewoon alles accepteren en alle relschoppers proberen de kieteldood te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ga dit ‘gedoe’ weer voor minimaal een week achter me laten, vlieg over een paar dagen naar Dubai.

Daar is eigenlijk het meeste gewoon open. Maar ik ga nergens heen en kom niet verder dan kantoor\plant en hotel. Maar met het weer daar is het natuurlijk sowieso beter thuiskomen na een dag werken. Biertje aan het zwembad is beter dan een theetje op de bank :+

Overigens zijn de mondkapjes daar wel omarmd. En testresultaten zijn binnen 4 uur binnen, dat was in augustus ook al zo. Vaccineren is in oktober ofzo gestart. Maar ik denk dat je de officiële cijfers niet wilt weten van de Emiraten, 90% is gastarbeider zonder (veel) rechten en/of verzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
FreakNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:55:
Ik ga dit ‘gedoe’ weer voor minimaal een week achter me laten, vlieg over een paar dagen naar Dubai.

Daar is eigenlijk het meeste gewoon open. Maar ik ga nergens heen en kom niet verder dan kantoor\plant en hotel. Maar met het weer daar is het natuurlijk sowieso beter thuiskomen na een dag werken. Biertje aan het zwembad is beter dan een theetje op de bank :+

Overigens zijn de mondkapjes daar wel omarmd. En testresultaten zijn binnen 4 uur binnen, dat was in augustus ook al zo. Vaccineren is in oktober ofzo gestart. Maar ik denk dat je de officiële cijfers niet wilt weten van de Emiraten, 90% is gastarbeider zonder (veel) rechten en/of verzekering...
En in de warmte/droge lucht gedijt het covid daar ook minder.

edit
Of niet? https://www.rtlnieuws.nl/...htvochtigheid-droge-lucht

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

https://media.dumpert.nl/foto/ac230260_IMG_8337.PNG.jpg

Ach.. Haar facebook zegt anders. Nog steeds "strijdbaar". In haar thuisland was ze er waarschijnlijk niet beter vanaf gekomen.

Dit geweld is meer dan proportioneel.. Iedereen die daar gelopen heeft, verdient de pak slaag. Al heb je zelf niet met stenen en vuurwerk hebt gegooid.. Je bent net zo medeplichtig door er tussen te gaan staan.

Een waterkanon is geen voertuig dat met 100 km per uur aangescheurd komt. Als dat ding je raaktheb je het bewust opgezocht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Volgens mij is er al een tijd lang door de politie opgeroepen het gebied te verlaten. Doe je dat niet val je in de prijzen. Je hebt er niks te zoeken op het moment de politie je toch echt verzoekt om naar huis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Tja, dat is inderdaad het risico wat je loopt... de aktie met dat waterkanon was nou niet bepaald nodig, maar als je keer op keer is opgedragen weg te gaan en je loopt daar nog steeds rond neem je zelf dat risico.

Zelfde met die mensen die 'niks doen en op de grond zitten' wanneer de politie het publiek sommeert om weg te gaan. Tja, ook dan kun je uiteindelijk ook gewoon een tik verwachten. "Maar ik zit hier toch vreedzaam?" Nee, je luistert niet naar de politie dus dan vraag je zelf om problemen.

Hoop echt dat er vanaf nu keihard ingegrepen gaat worden bij dit soort rellen, want het heeft weinig met demonstreren te maken... dit is vooral rellen, slopen en plunderen. Stelletje idioten.

Oh maar natuurlijk, er is niks te doen en ze vervelen zich...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
En je moet ook weten dat een agent niet weet wat jij van plan bent met je rugzakje, en aangezien we nog steeds in defcon 3 (dreigingsniveau 3) zitten hier in NL houdt die agent met veel rekening. https://www.nctv.nl/onder...d-terrorisme-nederland-53

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
[...]

Dit. Zo kinderachtig van veel mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Mel33 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:36:
Waarom geen andere manier van demonstreren, zoals een hele lange rij mensen op 2m van elkaar langs de wegen, dat soort demonstaties, en dan ook aangevraagd en georganiseerd met een vergunning. Maak indruk dan!! en niet dit gerommel.
Zat zelf ook te denken waarom, stel het zouden echt mensen zijn die alleen protesteren tegen de maatregelen, ze niet acties organiseren waar iedereen begrip voor kan tonen (en waar ze meer sympatisanten achter zich geschaard krijgen). Bijvoorbeeld, ben je tegen de avondklok, organiseer dan dat iedereen op een afgesproken dag savonds om 9u naar buiten gaat en met een stoel voren op de oprit of op de stoep gaat zitten voor een half uur. Of doe een stille protestmars overdag met allemaal een klok omgehangen.

Maar goed, dan ga je er vanuit dat het de mensen die nu rellen gaat om het om logische redenen oneens zijn met maatregelen en dat is niet het geval. Grootste gedeelte aldaar komt alleen om te rellen, niets anders. Heb helaas de bron niet bij de hand, maar uit een onderzoek onder enkele duizenden Nederlanders bleek dat ruim meer dan 80% wel begrip heeft voor de avondklok en slechts iets van 6 of 7% echt fel tegen is. Over de maatregel van max 1 persoon bezoek was men veel minder positief, daar was minder dan de helft het mee eens.
Niet heel verwonderlijk mijn inziens, hoeveel last heeft de gemiddeld persoon nu van die avondklok? De max 1 persoon regel is wat anders, zeker aangezien die regel zo wazig is als wat. Voorbeeld wat ik vaker noem: een stel met 3 of 4 kleine kinderen dat naar opa en oma wil, dat mag niet. Maar blijft een van de ouders thuis en gaat de ander met die 3 of 4 kinderen, dan mag dat wel.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
DevWouter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Een schedelbreuk is niet fijn, maar dat is haar keuze geweest.
Die vrouw stond met haar rug naar die wagen en was niets aan het gooien of zo en dan noem jij een schedelbreuk 'haar keuze'. Machtsmisbruik van de politieambtenaar in kwestie noem ik het.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
prOnorama2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Die vrouw stond met haar rug naar die wagen en was niets aan het gooien of zo en dan noem jij een schedelbreuk 'haar keuze'. Machtsmisbruik van de politieambtenaar in kwestie noem ik het.
Als er al 34x is verteld dat je weg moet gaan dan houdt het een keer op he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Moi_in_actie Ja ik zei daar al iets over hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Razr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:17:
[...]

Ja inderdaad, "if you can't stand the heat get out of the kitchen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Lekker dan, komen er ook nog duitse hooligans om hier de boel te verbouwen...

Waarom gaan ze niet met rubber kogels schieten? Komt best lekker aan in je gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:50
Razr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:17:
[...]

*knip* dit soort hyperbolen voegen niets toe

Er is ook nog zoiets als proportioneel geweld gebruiken. Daarmee voorkom je ook vergelding en verdere polarisering/opruiing. Ik was hier als politiechef niet blij mee geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 20:43 ]

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MainframeX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:39:
[...]

*knip*

Er is ook nog zoiets als proportioneel geweld gebruiken. Daarmee voorkom je ook vergelding en verdere polarisering/opruiing. Ik was hier als politiechef niet blij mee geweest.
Wat moet je dan? Blijven waarschuwen? Dan neemt men je ook niet meer serieus. En je kunt niet echt precies richten met zo'n waterkanon van dichtbij he. Misschien hadden ze op het lichaam gemikt en kwam het niet zo precies uit. Pech.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 20:44 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MainframeX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:39:
[...]

*knip*

Wat stel jij voor? Nog een keer vragen of ze alsjeblieft weg willen gaan? En dat waterkanon wordt op dit moment ook al weer ingezet in Rotterdam - ook maar niet doen?

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 20:44 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?