Ik vind dit ook wel een heel beperkte lezing van wat er zich heeft voorgedaan. Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat dit een bijzonder strakke actie is geweest, maar het is allemaal ook niet zo buitenproportioneel als jij het hier nu voor doet komen. Tijdens de gebeurtenissen van gisteren is het niet zo dat je erop kunt rekenen dat je niets overkomt als je je in zo'n groep relschoppers ophoudt. Verder is het ook niet zo dat het plotseling gaat, er is mensen meerdere keren gemaand weg te gaan. Je kunt daarvan vinden wat je wilt, maar je staat dan niet in je recht om te blijven waar je bent.prOnorama2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:16:
[...]
Die vrouw stond met haar rug naar die wagen en was niets aan het gooien of zo en dan noem jij een schedelbreuk 'haar keuze'. Machtsmisbruik van de politieambtenaar in kwestie noem ik het.
Verder is het argument dat ze de politie de rug had toegekeerd ook gewoon kul, het is geen annemarietje koekoek. Als je je onder zo'n groep relschoppers begeeft dan kun je je niet verschuilen achter argumenten als "ik had mijn handen omhoog", "ik zag de wagen met het waterkanon niet" of "ik gooide zelf geen stenen". Dat de gevolgen nu groter zijn dan doorgaans de bedoeling is bij het inzetten van een waterkanon is bijzonder ongelukkig, en over of dit buitenproportioneel was zal een rechter moeten oordelen, maar het is onterecht om zo'n vrouw van alle verantwoordelijkheid voor de situatie kwijt te schelden.