Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.467 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

prOnorama2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Die vrouw stond met haar rug naar die wagen en was niets aan het gooien of zo en dan noem jij een schedelbreuk 'haar keuze'. Machtsmisbruik van de politieambtenaar in kwestie noem ik het.
Ik vind dit ook wel een heel beperkte lezing van wat er zich heeft voorgedaan. Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat dit een bijzonder strakke actie is geweest, maar het is allemaal ook niet zo buitenproportioneel als jij het hier nu voor doet komen. Tijdens de gebeurtenissen van gisteren is het niet zo dat je erop kunt rekenen dat je niets overkomt als je je in zo'n groep relschoppers ophoudt. Verder is het ook niet zo dat het plotseling gaat, er is mensen meerdere keren gemaand weg te gaan. Je kunt daarvan vinden wat je wilt, maar je staat dan niet in je recht om te blijven waar je bent.

Verder is het argument dat ze de politie de rug had toegekeerd ook gewoon kul, het is geen annemarietje koekoek. Als je je onder zo'n groep relschoppers begeeft dan kun je je niet verschuilen achter argumenten als "ik had mijn handen omhoog", "ik zag de wagen met het waterkanon niet" of "ik gooide zelf geen stenen". Dat de gevolgen nu groter zijn dan doorgaans de bedoeling is bij het inzetten van een waterkanon is bijzonder ongelukkig, en over of dit buitenproportioneel was zal een rechter moeten oordelen, maar het is onterecht om zo'n vrouw van alle verantwoordelijkheid voor de situatie kwijt te schelden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47

mr_petit

opperprutser

MainframeX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:39:

Er is ook nog zoiets als proportioneel geweld gebruiken.
Dit is proportioneel geweld. Het is een geijkt niet dodelijk verdrijvingswapen.
Gericht op mensen die daar op dat moment niet mogen wezen en meermaals gewaarschuwd zijn.

Eigen schuld dikke bult. het was haar bewuste keuze daar te blijven.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
prOnorama2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Die vrouw stond met haar rug naar die wagen en was niets aan het gooien of zo en dan noem jij een schedelbreuk 'haar keuze'. Machtsmisbruik van de politieambtenaar in kwestie noem ik het.
Dan moet je de actie niet opzoeken...

Ik heb ook nergens last van omdat ik thuis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
TheDeeGee schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:35:
Lekker dan, komen er ook nog duitse hooligans om hier de boel te verbouwen...

Waarom gaan ze niet met rubber kogels schieten? Komt best lekker aan in je gezicht.
Klik
Klinkt aardig alsof er geschoten word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
TerminalNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Klik
Klinkt aardig alsof er geschoten word.
Top!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Dit is proportioneel geweld. Het is een geijkt niet dodelijk verdrijvingswapen.
Gericht op mensen die daar op dat moment niet mogen wezen en meermaals gewaarschuwd zijn.

Eigen schuld dikke bult. het was haar bewuste keuze daar te blijven.
Normaal gesproken is de inzet van het waterkanon proportioneel geweld inderdaad. Maar niet tegen iemand die met haar rug naar je toe staat, maar vooral niet naar iemand die op 20 cm afstand van haar hoofd een betonnen wand heeft waar ze met 90% zekerheid tegenaan gaat klappen. Als je zo iemand dan op haar achterhoofd spuit met zo'n harde straal, neem je bewust het redelijk grote risico dat zo iemand het leven verliest.

Dat is disproportioneel politiegeweld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

MainframeX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:39:
[...]

[mbr]*knip* dit soort hyperbolen voegen niets toe[/]

Er is ook nog zoiets als proportioneel geweld gebruiken. Daarmee voorkom je ook vergelding en verdere polarisering/opruiing. Ik was hier als politiechef niet blij mee geweest.
Wat stel je voor dan? Nog maar eens netjes vragen of je ajb geen winkelruit wil in slaan? Eens houdt het verhaaltje een keer op he.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Koehandelaar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Normaal gesproken is de inzet van het waterkanon proportioneel geweld inderdaad. Maar niet tegen iemand die met haar rug naar je toe staat, maar vooral niet naar iemand die op 20 cm afstand van haar hoofd een betonnen wand heeft waar ze met 90% zekerheid tegenaan gaat klappen. Als je zo iemand dan op haar achterhoofd spuit met zo'n harde straal, neem je bewust het redelijk grote risico dat zo iemand het leven verliest.

Altijd makkelijker met de vinger te wijzen naar een ander. Maar als ze gewoon was thuisgebleven was er ook niks gebeurd. Ze neemt zelf het risico door naar zulke bijeenkomsten te gaan dat het wel eens verkeerd kan aflopen, dat weet je gewoon van te voren anders ben je wel heel naïef.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 25-01-2021 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

3 meter verderop richten en daarna richting de relschoppers mikken.

Direct op haar hoofd mikken is écht 3 stappen te ver. Ik heb overigens gemist of ze het overleefd heeft?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
CyberMania schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Altijd makkelijker met de vinger te wijzen naar een ander. Maar als ze gewoon was thuisgebleven was er ook niks gebeurd. Ze neemt zelf het risico door naar zulke bijeenkomsten te gaan dat het wel eens verkeerd kan aflopen, dat weet je gewoon van te voren anders ben je wel heel naïef.
Precies, mensen zoeken het zelf op.

Totaal geen medelijden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
[...]

Zit wat in.
En misschien iets te overdreven, het betere alternatief mag hier niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:57:

Direct op haar hoofd mikken is écht 3 stappen te ver. Ik heb overigens gemist of ze het overleefd heeft?
Ja hoor, na een paar uur kon ze het ziekenhuis weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jazeker, Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/foto/ac230260_IMG_8337.PNG.jpg

Beiden ontkennen nu dat ze er waren om te rellen, blijkbaar is met je bakkes vol in de mainstream media komen niet helemaal het doel van een Tsjechische relnicht.

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 25-01-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
*knip* laten we het een beetje fatsoenlijk houden

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36

ikt

Waterkanon inzetten op enkele meters voor 1 persoon, voor een betonnen gebouw: Lomp

Naast een waterkanon gaan staan nadat die wat mensen heeft verjaagd, terwijl je er niet mag komen, terwijl je richting de relschoppers loopt in plaats van om dat betonnen geval heen of de andere kant op waar het gewoon vrij was: Niet slim

[ Voor 5% gewijzigd door ikt op 25-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mektheb
ikt schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:03:
Waterkanon inzetten op enkele meters voor 1 persoon, voor een betonnen gebouw: Lomp

Naast een waterkanon gaan staan nadat die wat mensen heeft verjaagd, terwijl je er niet mag komen, terwijl je richting de relschoppers loopt in plaats van om dat betonnen geval heen of de andere kant op waar het gewoon vrij was: Niet slim
Waarschijnlijk ook al meerdere malen gesommeerd te moven.

Ik snap de actie niet handig is voor de PR van de politie, maar dit ene incident vs alle terror richting de maatschappij en agenten is dan verwaarloosbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Waarschijnlijk ook al meerdere malen gesommeerd te moven.

Ik snap de actie niet handig is voor de PR van de politie, maar dit ene incident vs alle terror richting de maatschappij en agenten is dan verwaarloosbaar.
Heel veel plusjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Die dame had daar gewoon niet moeten lopen, als er ME komt dan ga je zsm naar huis, zo simpel is het.

En dan nog “this is not the end”, prima, krijg je toch nog een keer zo’n spuit op je muil. Als je maar geen IC bed bezet houdt dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Politie buro in Rotterdam nu belaagd met (zwaar) vuurwerk.
Wat een stel hersenloze figuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:12:
*knip* zoals gezegd, laten we het een beetje fatsoenlijk houden

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Jazeker, [Afbeelding]

Beiden ontkennen nu dat ze er waren om te rellen, blijkbaar is met je bakkes vol in de mainstream media komen niet helemaal het doel van een Tsjechische relnicht.
En die gast in dat koeienpak, staat daar maar een beetje zo alleen. _/-\o_

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Over dat waterkanon. Nee natuurlijk niet slim om daar aanwezig te zijn. Maar ik heb als voetbalsupporter ook wat ervaring met ME (ik weet niet of er in zo’n tank dezelfde lui zitten) en die vinden het ook gewoon heerlijk om te meppen. Ook onschuldigen.

Ik heb een keer verscholen achter een auto politie te paard (met knuppel) afgeluisterd. Ze hadden net een plein schoongeveegd na een voetbalwedstrijd waar het na afloop wat rommelde. Die zaten gewoon op te scheppen hoeveel ze er geslagen hadden en zaten (terwijl de rust wedergekeerd was) te overleggen of ze nog een keer de menigte zouden “belagen” (letterlijke woorden). Toen ik opstond en liet merken dat ik het hele gesprek gevolgd had dropen ze (terecht) af..

Ik heb weinig op met dit soort lui. Die vinden het gewoon prachtig om mensen legaal pijn te doen. Dat zal die kerel met dat waterkanon ook heerlijk vinden. Helaas staan ze boven de wet. En het zijn meestal ook niet de slimste... Je kan toch ook gewoon niet op dat mens spuiten? Wat @Ardana dus zegt.. Ik snap ook niet zo goed dat mensen hier de actie ook nog verdedigen...

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 25-01-2021 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:12:
[Twitter: https://twitter.com/BLuimes/status/1353792737535995904]

Gaat inderdaad aardig los in R'dam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:24
Razr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Wat stel jij voor? Nog een keer vragen of ze alsjeblieft weg willen gaan? En dat waterkanon wordt op dit moment ook al weer ingezet in Rotterdam - ook maar niet doen?
Proportioneel geweld. Ze had gewoon niet tegen de muur opgespoten hoeven worden. Er lopen daar ook gewoon agenten/me'ers rond die dat stel weg had kunnen sturen. Desnoods ook door een paar dreunen van een wapenstok te geven. Voor hetzelfde geld was het anders gelopen en was dat meiske dan en daar overleden. Dan heb je een martelaar gecreëerd en ben je veel verder van huis.

Het laatste wat ik wil is dat die relschoppers nog meer medestanders krijgen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Hoe lang zou het duren voor het leger word ingezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:22:
[...]

[Twitter]

[Twitter]

Gaat inderdaad aardig los in R'dam
Tja en dan straks raar opkijken als de politie nog forser optreed en eventueel toch het leger erbij wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

MainframeX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Er lopen daar ook gewoon agenten/me'ers rond die dat stel weg had kunnen sturen. Desnoods ook door een paar dreunen van een wapenstok te geven.
dat is toch gebeurd?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Nee ze is tegen een muur gekwakt. Dat had ook makkelijk haar dood kunnen beteken. Buiten alle proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
*knip*

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

FreakNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Nee ze is tegen een muur gekwakt. Dat had ook makkelijk haar dood kunnen beteken. Buiten alle proporties.
gast, de vraag om weg te gaan was al tijden daarvoor gevraagd.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Miki schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Tja en dan straks raar opkijken als de politie nog forser optreed en eventueel toch het leger erbij wordt gevraagd.

In geleen houdt de politie het voor gezien iig

Het leger inzetten is nu het domste wat je kunt doen, dat is echt olie op het vuur.
Ik keur die rellen echt af maar onverwacht zijn ze niet, ik had ze eerlijk gezegd al veel eerder verwacht (met oud en nieuw). Die avondklok invoeren was gewoon dom en deze geweldsgolf kon je al van mijlenver aan zien komen.
Avondklok terugdraaien lijkt me de beste strategie , tenzij het virus bestrijden niet meer je hoofddoel is als overheid en gezichtsverlies beperken het enige nog is waar het om draait.

Deze rellen gaan écht niet zomaar stoppe ook niet als je het leger inzet. Het is niet meer een handje vol relschoppers meer die met wat bordjes staan te zwaaien. Dit is menes.

[ Voor 39% gewijzigd door Metro2002 op 25-01-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:27:
[...]

[Twitter]

Het leger inzetten is nu het domste wat je kunt doen, dat is echt olie op het vuur.
dat is dus niet waar vriend, de afgelopen avond van genoeg vrienden andere dingen gezien.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
TheDeeGee schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:25:
Hoe lang zou het duren voor het leger word ingezet?
Welk leger :+ *pieuw pieuw*

Alle wappies op een stokje. Als je hoort op hoeveel plekken ze bezig zijn, zoveel ME hebben we niet eens volgens mij.... Marechaussee is volgens mij ook al ingezet. Het leger is niet ver meer dan...

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

[Twitter]

Eens, maar vertrekken kan ook niet.

Bizar dat je ook zonder het te zien weet wat voor figuren het zijn 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Zoveel steun hebben deze malloten niet hoor in de maatschappij; 't blijft nog steeds te veel pappen en nathouden wat mij betreft; Zet gericht politie in op bepaalde locaties en veeg de straat schoon incl. huisbezoek bij iedereen die is opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Welk leger :+ *pieuw pieuw*

Alle wappies op een stokje. Als je hoort op hoeveel plekken ze bezig zijn, zoveel ME hebben we niet eens volgens mij.... Marechaussee is volgens mij ook al ingezet. Het leger is niet ver meer dan...
*knip* geen geweldsverheerlijking

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Snap niet zogoed waarom ze bij Ruptly die protesten live uitzenden: YouTube: LIVE: Anti-lockdown protests continue in Rotterdam after day of riots

Dat is toch Russisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de volgende stap is in het "draaiboek" in deze gevallen. Er lijken toch flink wat relschoppers op de been en ook in veel verschillende locaties. Dat geeft ook logistiek gezien wat issues voor de speciale eenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

NoTimeRemains schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:27:
[...]

*knip* laat die hyperbool maar achterwege

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik begrijp goed dat de gemoederen hoog oplopen en ik snap ook dat een slowchat topic dan snel kan gaan en het voor de hand ligt om snel te reageren.

Toch is het oa volgende niet welkom en halen we dat direct weg:
- Geweldverheerlijking, maakt niet uit welke kant op
- Generalisaties over betrokkenen / groepen
- Op de man reageren

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
lasharor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:30:
Snap niet zogoed waarom ze bij Ruptly die protesten live uitzenden: YouTube: LIVE: Anti-lockdown protests continue in Rotterdam after day of riots

Dat is toch Russisch?
Vergelijk het met de Capitool bestorming in de VS. Zaten we ook allemaal naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hoe ga je in hemelsnaam ervoor zorgen dat dit stopt? Deze landelijk rellen kunnen toch niet zo een kleine 2 weken voortduren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

rik86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:30:
Zoveel steun hebben deze malloten niet hoor in de maatschappij; 't blijft nog steeds te veel pappen en nathouden wat mij betreft; Zet gericht politie in op bepaalde locaties en veeg de straat schoon incl. huisbezoek bij iedereen die is opgepakt.
Ik zou dat niet te hard roepen. Het zou zomaar eens kunnen dat het er meer zijn dan jij en ik denken. Mensen die zich ook niet gehoord voelen of weggezet zijn als 'wappie' door onze eigen minister president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lekker aan het oordelen weer, je weet niet of er direct is gemikt op haar hoofd. Weet je wel hoe zo'n waterkanon werkt? Misschien mikten ze wel op haar lichaam maar dook ze meteen naar beneden? In het filmpje zie je ook duidelijk dat ze op de rest van het tuig water afvuren. Als je dichtbij zo'n waterkanon staat kun je dit verwachten. Vooral naar meerdere waarschuwingen. Niet luisteren is maar voelen. Denk dat ze voortaan wel wat meer oppast hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

NoTimeRemains schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:27:
[...]

Ja en? Maakt dat het proportioneel? Het gezag heeft zich aan regels te houden. Onder andere dat geweld proportioneel moet zijn.

Overigens;
Ik was daar niet en het is ook compleet idioot om daar te zijn. Zoals je ook compleet idioot moet zijn om nu in Rotterdam erbij te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 25-01-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
[...]

[Twitter]

Ik keur die rellen echt af maar onverwacht zijn ze niet, ik had ze eerlijk gezegd al veel eerder verwacht (met oud en nieuw). Die avondklok invoeren was gewoon dom en deze geweldsgolf kon je al van mijlenver aan zien komen.
Avondklok terugdraaien lijkt me de beste strategie , tenzij het virus bestrijden niet meer je hoofddoel is als overheid en gezichtsverlies beperken het enige nog is waar het om draait.

Deze rellen gaan écht niet zomaar stoppe ook niet als je het leger inzet. Het is niet meer een handje vol relschoppers meer die met wat bordjes staan te zwaaien. Dit is menes.
Tijdens de boerenprotesten werd defensie ook ingezet. Die werden ook niet prominent ingezet maar ondersteunend aan de politie. Dit kun je hier ook doen door de straten af te zetten met zware voertuigen bijvoorbeeld. Het is nog niet zo ver dat we al met tanks en Apaches moeten inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:32:
hoe ga je in hemelsnaam ervoor zorgen dat dit stopt? Deze landelijk rellen kunnen toch niet zo een kleine 2 weken voortduren?
Gigantisch bijkomend probleem: nog een paar dagen en het gaat onder Molest vallen. Dan mogen verzekeraars NIKS meer uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

FreakNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:31:
[...]

[mbr]*knip* laat die hyperbool maar achterwege[/]
Wat ik dus zei is dat dit: Er lopen daar ook gewoon agenten/me'ers rond die dat stel weg had kunnen sturen. Desnoods ook door een paar dreunen van een wapenstok te geven. allemaal al gebeurd was. Nogmaals vind je het heel gek dat dit na herhaaldelijk vragen op een gegeven moment het verhaal escaleert? En ja mss was het niet handig om het zo te doen, maar goed

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Miki schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Tijdens de boerenprotesten werd defensie ook ingezet. Die werden ook niet prominent ingezet maar ondersteunend aan de politie. Dit kun je hier ook doen door de straten af te zetten met zware voertuigen bijvoorbeeld. Het is nog niet zo ver dat we al met tanks en Apaches moeten inzetten.
Die hebben we ook niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tja wat is het alternatief? Sorry jongens geen avondklok meer want relschoppers schrijven de regels nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Tja wat is het alternatief? Sorry jongens geen avondklok meer want relschoppers schrijven de regels nu.
nee nee, zeker niet toegeven aan die gasten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Basekid schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Toegeven betekend dat je toont dat dit werkt, dus dat zal waarschijnlijk zorgen voor meer van dit soort taferelen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Nee hoor, ze had ook gewoon weg kunnen gaan zoals de politie dat sommeerde.
Dat heeft ze bewust geweigerd. Of ze dan met haar gezicht of met haar rug naar de politie staat is dan om het even.
Had ze maar normaal moeten doen en weg moeten gaan. Sterker nog, ze had daar helemaal niet mogen zijn vanwege de avondklokgebiedsverbod.
Als je niet gewond wil raken, dan moet je gewoon niet met je domme kop temidden van een rellende menigte gaan staan. Je weet van tevoren dat die plek geruimd gaat worden en dat er een waterkanon ingezet gaat worden. Dat ding zie je niet over het hoofd.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:36:
[...]

nee nee, zeker niet toegeven aan die gasten
Verliezen we het doel niet een beetje uit het oog nu? Als we elke avond rellen hebben waarbij honderden mensen bijeen komen bereik je precies wat je niet wilde bereiken met je maatregel (het virus bestrijden).
Ik zie dat niet als toegeven maar als je doel voor ogen houden en niet ten koste van alles maar aan je maatregel vast willen houden.
Osxy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Toegeven betekend dat je toont dat dit werkt, dus dat zal waarschijnlijk zorgen voor meer van dit soort taferelen.
En niet toegeven betekent dat je maatregel precies het tegenovergestelde gaat bereiken van wat je wilde bereiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 25-01-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

mr_petit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Nee hoor, ze had ook gewoon weg kunnen gaan zoals de politie dat sommeerde.
Dat heeft ze bewust geweigerd. Of ze dan met haar gezicht of met haar rug naar de politie staat is dan om het even.
Had ze maar normaal moeten doen en weg moeten gaan. Sterker nog, ze had daar helemaal niet mogen zijn vanwege de avondklok.
Dat was overdag. Meen wel te herinneren dat er een gebiedsverbod was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Verliezen we het doel niet een beetje uit het oog nu? Als we elke avond rellen hebben waarbij honderden mensen bijeen komen bereik je precies wat je niet wilde bereiken met je maatregel (het virus bestrijden).
Ik zie dat niet als toegeven maar als je doel voor ogen houden en niet ten koste van alles maar aan je maatregel vast willen houden.
*knip* zie modbreak

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier in Den Bosch maken ze ondertussen een vernielingstocht door het centrum waarbij ik al veel filmpjes hebben doorgestuurd gekregen van geplunderde winkels en gesloopte auto's.

Van mij mag de politie echt veel en veel harder optreden tegen dit tuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Worden relschoppers niet vanzelf moe?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Osxy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Dat was overdag. Meen wel te herinneren dat er een gebiedsverbod was.
Hoe dan ook, voordat er een waterkanon ingezet wordt, wordt er echt wel duidelijk gemaakt dat iedereen gesommeerd wordt weg te gaan en dat het gebied ontruimd gaat worden. Niemand daar kan zeggen dat ze niet wisten dat ze weg moesten gaan.
Het domme wicht dacht denk ik dat een waterkanon ongeveer hetzelfde aan zou voelen als een douche...
Dat zij daar bleef was gewoon een bewuste actie van haar. Dan moet je ook maar voor de gevolgen opdraaien.
Als je in die situatie niet wegloopt voor de aankomende politiemacht (incl grote tankwagen met waterkanon), dan geef je maar 1 signaal af: ik laat me niet wegjagen door de politie.
Da's dan pech hebben voor haar.

Ik ben zelf ook van mening dat de politie rustig zo hard mag optreden, dat het voor relschoppers duidelijk wordt dat ze geen veiligheid in de massa meer kunnen vinden. Zowel op het gebied van gebiedsontruiming (dus het vraagstuk "wat is proportioneel geweld") als in de vervolging achteraf.

[ Voor 37% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

*knip* niet op reageren maar TR maken :)

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
XWB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Worden relschoppers niet vanzelf moe?
Moeheid? Daar zorgt de drugs wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Als we iedereen die het virus krijgt direct een spuit geven kan het zich ook niet meer verder verspreiden.
Nog meer geweldadige oplossingen?
Een vaccin bedoel je? Dat werkt ook ja...

Maar als jij de stad gaat slopen, politie aanvalt, auto's opblaast, de boel terroriseert... tja, dan is het lastig een vaccin toedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TheDeeGee schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Moeheid? Daar zorgt de drugs wel voor.
Juist.

ff 2 lijntjes wit poeder en die gasten kunnen weer verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36

ikt

Deze Twitter-accounts reposten redelijk veel van wat er via sociale media langs komt:

https://twitter.com/GaIatasarayli
https://twitter.com/DreigingNL

Buiten het rel/wappie-gehalte is het wel interessant om op de voet te volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Enige wat deze lui doen is zorgen voor nog strengere maatregelen, en bedankt he.

En dan niet te denken aan de tonnen/miljoenen schade..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Voor wie veel filmpjes wil zien over de rellen en dergelijke zou eens moeten kijken op de twitterpagina ''gele hesjes NL'' https://twitter.com/GeLeHesjesNL

Dan zie je ook dat deze jongeren rellen om het rellen, het gaat ze niet om de coronaregels en het strijden voor de vrijheid alleen. Dit soort dingen zag je ook voor corona al in bijv de schilderswijk en kanaleneiland. Alleen nu is het wel wat heftiger doordat er ook allerlei winkels geplunderd worden. Lijkt wel afgekeken van de VS, afgelopen zomer. Vooral sneu voor die winkeliers. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 25-01-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
dennis_rsb schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:45:
Voor wie veel filmpjes wil zien over de rellen en dergelijke zou eens moeten kijken op de twitterpagina ''gele hesjes NL'' https://twitter.com/GeLeHesjesNL

Dan zie je ook dat deze jongeren rellen om het rellen, het gaat ze niet om de coronaregels en het strijden voor de vrijheid alleen. Dit soort dingen zag je ook voor corona al in bijv de schilderswijk en kanaleneiland. Alleen nu is het wel wat heftiger doordat er ook allerlei winkels geplunderd worden. Lijkt wel afgekeken van de VS, afgelopen zomer. Vooral sneu voor die winkeliers. :'(
En die hebben het al zo breed :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ikt schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:42:

Buiten het rel/wappie-gehalte is het wel interessant om op de voet te volgen.
De banlieu rellen zijn dan toch gearriveerd in Nederland. Tegen de politie, tegen andere symbolen van de staat, lekker winkels leeghalen en als er iemand klappen terug krijgt heel hard huilen over racisme.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Echt diep, diep triest. Zo ontiegelijk veel schade aan winkels/auto's en andere eigendommen van mensen die hier helemaal niets meer te maken hebben - op dit moment binnen zitten en zich aan de regels houden.

Met zulke troepen tuig in je stad kun je gewoon niet iedereen oppakken. Misschien dat ze (overheid) de komende dagen a.d.h.v. camerabeelden en online materiaal nog wat kunnen maar ik vrees dat heel veel hiermee weg komen helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wat ik eerder vandaag in dit topic al aanhaalde, even een weekje alle social media op zwart lijkt me geen verkeerd idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
Razr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:47:
Echt diep, diep triest. Zo ontiegelijk veel schade aan winkels/auto's en andere eigendommen van mensen die hier helemaal niets meer te maken hebben - op dit moment binnen zitten en zich aan de regels houden.

Met zulke troepen tuig in je stad kun je gewoon niet iedereen oppakken. Misschien dat ze (overheid) de komende dagen a.d.h.v. camerabeelden en online materiaal nog wat kunnen maar ik vrees dat heel veel hiermee weg komen helaas :(
Ik zou bijna vrijwillig media gaan verzamelen en een manhunt doen en dat soort informatie overdragen.

Beats the hell out of whatching tv :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:16

marapuru

db.

_Bailey_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:49:
Wat ik eerder vandaag in dit topic al aanhaalde, even een weekje alle social media even op zwart lijkt me geen verkeerd idee
Helaas is dat weer kolen op het vuur van alle conspiracydenkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:16

marapuru

db.

Mektheb schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Ik zou bijna vrijwillig media gaan verzamelen en een manhunt doen en dat soort informatie overdragen.

Ha, ja dat zat ik ook al te denken laatst. Volgens mij letterlijk zo gepost ook. Een persoons/gezichtsherkenning algoritme en alle unieke fotootjes opslaan en etaleren op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

marapuru schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Ha, ja dat zat ik ook al te denken laatst. Volgens mij letterlijk zo gepost ook. Een persoons/gezichtsherkenning algoritme en alle unieke fotootjes opslaan en etaleren op internet.
Staat al genoeg op dumpert, prima materiaal. Ook op twitter enzo.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik verwacht dat de overheid gaat doen wat nu het meest logische is: De betreffende steden in een volledige lockdown,, dus ook overdag, iedereen die zich buiten vertoont zonder geldige reden wordt opgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

IJzerlijm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:47:
[...]

De banlieu rellen zijn dan toch gearriveerd in Nederland. Tegen de politie, tegen andere symbolen van de staat, lekker winkels leeghalen en als er iemand klappen terug krijgt heel hard huilen over racisme.
Dat is wel de verwachting. Ik ben blij dat de ME 1 lijn trekt: of je nu wit, groen, geel, oranje of zwart bent, ze maken iedereen gelijk en bont en blauw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Mektheb schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Dat is precies hoe zoveel gasten in America gepakt zijn na de Capitool bestorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:52:
Ik verwacht dat de overheid gaat doen wat nu het meest logische is: De betreffende steden in een volledige lockdown,, dus ook overdag, iedereen die zich buiten vertoont zonder geldige reden wordt opgepakt.
Gaat niet gebeuren, zat mensen die naar werk moeten, luchtje scheppen enzo. Als er een echte lockdown komt gooit dit nog meer olie op het vuur.

Gek genoeg zijn er nog geen gemeentehuizen aan de beurt geweest volgens mij, dus totaal tegen de overheid zijn ze ook weer niet, ze willen alleen gratis shoppen volgens mij..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
En dan lees ik op NOS:
Politiechef: zeker 70 arrestaties
Ben ik dan de enige die dat echt super weinig vind terwijl ze laten klinken alsof het veel is? Dat aantal zou je al moeten hebben in een straat van Rotterdam op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Gaat niet gebeuren, zat mensen die naar werk moeten, luchtje scheppen enzo. Als er een echte lockdown komt gooit dit nog meer olie op het vuur.

Gek genoeg zijn er nog geen gemeentehuizen aan de beurt geweest volgens mij, dus totaal tegen de overheid zijn ze ook weer niet, ze willen alleen gratis shoppen volgens mij..
Dit gaat ook totaal niet om de avondklok. Dat is een excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10

Yucon

*broem*

pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:52:
Dat klinkt idd logisch. De vorige maatregel hielp niet dus we voeren een volgende in.. dat is wel redelijk in lijn met het beleid tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Razr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:55:
En dan lees ik op NOS:

[...]

Ben ik dan de enige die dat echt super weinig vind terwijl ze laten klinken alsof het veel is? Dat aantal zou je al moeten hebben in een straat van Rotterdam op dit moment.
Ik denk zelf ook dat dat maar een kleine fractie is van de mensen die daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de ongeregeldheden en vernielingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hoop dat de mensen die gearresteerd worden maximaal vervolgd worden en niet hier van af komen met een taakstrafje/boete/maandje cel.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 23:32
IJzerlijm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:47:
[...]

De ‘casuals’ stonden gister 1e rij in Eindhoven en ze hadden geen biertjes vast maar stenen.

Wat er op Urk (PVV welke aangaf er alles aan te doen om de avondklok niet te handhaven) te gebeurde kun je zien als firestarter waarbij dit als een golf over Nederland gaat, wat dan uiteindelijk de aanleiding was/is of door wie/wat dit geïnitieerd is word dan langzaam steeds vager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En dan lees ik op NOS:

[...]

Klein bier in vergelijking met Rusland waar duizenden demonstranten opgepakt werden :+

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Het is gewoon dieptriest. Het zou je auto maar zijn, of je winkel waar je hard voor gewerkt hebt. Wordt eventjes vakkundig gesloopt.

Het zou ook zomaar je oma kunnen zijn welke door C-19 overlijdt omdat iemand anders die loopt te rellen/daar aanwezig is gehecht moet worden.

Dat was mijn reactie met verstand.

*knip* Alles verhalen op de ouders en iedereen een strafblad. Het liefst iedereen publiekelijk aan de schandpaal hangen in een grote commercial waarin ze dit tuig “ala karate kid” alle diesntvoertuigen, trams, bushokjes, winkels etc laten schoonmaken.

Verschrikkelijk...... ik schaam me kapot

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2021 22:00 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:03
Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:38:
[...]
Ik zie dat niet als toegeven maar als je doel voor ogen houden en niet ten koste van alles maar aan je maatregel vast willen houden
Tsja, daar staan we dan wel echt anders in. Het slechtste wat je nu kan doen is toegeven. Dan is het hek pas echt van de Dam. Als deze lui corona krijgen door dit gedrag, ben ik daar niet rouwig om. Maar gelukkig dragen ze allemaal gezichtsbedekking, dus ze zijn veilig (sarcasme, uiteraard).

Tegelijkertijd heeft opschalen met bijv. het leger een escalerende werking en daar wordt het ook niet beter van. Maar ja, hoelang houden de politie en ME dit vol? Deze enorme hoeveelheid stress, beelden van collega's die worden belaagd. Het is toch niet te geloven dat het zover moet komen. Maar volgens mij zul je toch strak moeten handhaven. Het is afwachten totdat een agent tever gaat en dan wordt er opeens geschreeuwd over politiegeweld (je ziet dat nu al met het waterkanon gebeuren waar het slachtoffer notabene zegt "we continue the fight", die wordt bijna een martelaar).

Ziekenhuizen moeten extra beveiligd worden. Te belachelijk voor worden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
-

[ Voor 99% gewijzigd door Rene op 25-01-2021 22:00 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
En dan lees ik op NOS:

[...]

Ze pakken ook niet iedereen op, soms slaan ze alleen in de hoop dat je weg gaat.

https://twitter.com/rafiqaboubakr/status/1353790410859147265

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 25-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:57:
Hoop dat de mensen die gearresteerd worden maximaal vervolgd worden en niet hier van af komen met een taakstrafje/boete/maandje cel.
Ben bang van niet, wordt tijd dat het leger zich ermee gaat bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Inderdaad, waar blijft het leger? Duurt veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ben wel bang dat ze toe gaan geven aan deze eencelligen. Hopen van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Robkazoe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:08:
Inderdaad, waar blijft het leger? Duurt veel te lang.
En dan? wat verwacht je daar van? Schietend door de straten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Het is een kwestie van tijd voor de eerste doden hoor. Dit kan niet zo langer.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
jgj82 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Meer mankracht, het is duidelijk dat de politie mensen te kort komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Jackson6 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Meer mankracht, het is duidelijk dat de politie mensen te kort komt.
Je weet dat er meer agenten dan soldaten zijn, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
jgj82 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Met meer mankracht een voor een die lui oppakken en een paar maanden wegstoppen. Me en politie kan wel wat hulp gebruiken, worden op sommige plekken totaal overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
Robkazoe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Met meer mankracht een voor een die lui oppakken en een paar maanden wegstoppen. Me en politie kan wel wat hulp gebruiken, worden op sommige plekken totaal overlopen.
Er zijn hier en daar wat plunderingen. Er is geen staatsgreep aan de hand.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Ik ben zelf ook van mening dat de politie rustig zo hard mag optreden, dat het voor relschoppers duidelijk wordt dat ze geen veiligheid in de massa meer kunnen vinden. Zowel op het gebied van gebiedsontruiming (dus het vraagstuk "wat is proportioneel geweld") als in de vervolging achteraf.
Dan nog is proportionaliteit een ding. Je gebruikt geen waterkanon of rubber kogel (bestaan die nog?) op zeer korte afstand, al helemaal niet wanneer er geen sprake is van directe dreiging.

Nee ze had er niks te zoeken, was waarschijnlijk al tig keer gevraagd om te vertrekken, maar dan nog horen de personen die zo'n apparaat bedienen zich aan grondregels te houden. Gebeurt dat niet, dan zit die persoon naar mijn mening fout.

Los daarvan zijn deze escalaties natuurlijk doffe ellende. Er zijn een paar grenzen waar je niet over wil gaan als maatschappij, één daarvan is het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking (marechaussee is militaire politie, verder dan dat wil je echt niet zomaar gaan). Een ander is sociale media de mond snoeren (hier een paar keer geroepen). En een derde is toegeven. Voroal omdat deze rellen geen fuck te maken hebben met de maatregelen. Dit zijn hooligans en ander tuig die een excuus gevonden hebben.

Wat dan wel moet? Moeilijk. Ik ben blij dat ik geen bestuurder ben vandaag. Het is verdomd makkelijk roepen vanaf de digitale zijlijn. Wat mij betreft mag de eerste stap van politie-optreden (de-escalerend optreden) wel worden geschrapt, dus geen agenten zonder behoorlijke bescherming meer de straat op 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Hulp van het leger heeft op dit moment niet de voorkeur van de politiechef. ,,Voor dit soort rellen heb je mensen nodig die gewend zijn hierbij op te treden. Defensie is in principe opgeleid om in oorlogssituaties op te treden en dat is een andere achtergrond dan voor de politie. Ik zou dat zeker niet als eerste voorkeur hebben. Je kunt natuurlijk niks uitsluiten maar ik denk dat we het met deze eenheden moeten proberen in de hand te krijgen."

Bron: AD live blog

De politie wil dus zelf niet dat het leger ingrijpt. En hij heeft daar wel een punt. Het leger is hier niet voor getraind.
Pagina: 1 ... 116 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?