Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 118 Laatste
Acties:
  • 485.056 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 13:13
Osxy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Dit gaat ook totaal niet om de avondklok. Dat is een excuus.
De avondklok is de druppel die de emmer deed overlopen bij de relschoppers. De overheid wordt bestuurd door virologen die geen enkel zicht meer hebben op wat er is de maatschappij afspeelt. Zolang dit beleid doorgaat zal het alleen maar erger worden.

Triest maar waar. Ik hou mijn hart vast.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 19:33
xzaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Er zijn hier en daar wat plunderingen. Er is geen staatsgreep aan de hand.
Zeg dat maar tegen de winkeliers die hun winkels in puin zien liggen, tegen de bewoners die erboven wonen die doodsangsten uitslaan, tegen je buurman waar de auto van uitbrand.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/EDJheVND8zr8idoygY-M4KD-now=/36x0:544x282/1080x600/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/50231371/post-64231-this-is-fine-dog-fire-comic-Im-N7mp.0.png

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

PWSteal schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
[...]

De avondklok is de druppel die de emmer deed overlopen bij de relschoppers. De overheid wordt bestuurd door virologen die geen enkel zicht meer hebben op wat er is de maatschappij afspeelt. Zolang dit beleid doorgaat zal het alleen maar erger worden.

Hou nou toch op met begrip tonen voor dit gedrag. Dat mag er gewoon niet zijn. Nooit. Moedwillig spullen vernielen die niet van jezelf zijn. Echt zo kansloos. Opsluiten en de sleutel weggooien is in mijn ogen het enige juiste. Wat hebben we aan deze idioten in de samenleving?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33

jgj82

Ja, maar = nee

Uthog schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
Hulp van het leger heeft op dit moment niet de voorkeur van de politiechef. ,,Voor dit soort rellen heb je mensen nodig die gewend zijn hierbij op te treden. Defensie is in principe opgeleid om in oorlogssituaties op te treden en dat is een andere achtergrond dan voor de politie. Ik zou dat zeker niet als eerste voorkeur hebben. Je kunt natuurlijk niks uitsluiten maar ik denk dat we het met deze eenheden moeten proberen in de hand te krijgen."

Bron: AD live blog

De politie wil dus zelf niet dat het leger ingrijpt. En hij heeft daar wel een punt. Het leger is hier niet voor getraind.
Dat is flauwe kul. En ja, die zijn fitter dan de gemiddelde agent. En ja, dan weet je morgen ook wie er meegedaan heeft aan rellen. Zie je aan hun gezicht! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
jgj82 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Dat is flauwe kul. En ja, die zijn fitter dan de gemiddelde agent. En ja, dan weet je morgen ook wie er meegedaan heeft aan rellen. Zie je aan hun gezicht! :+
Het is de politie zelf die het zegt, zijn niet mijn woorden. Zij zeggen zelf dat het leger hier niet geschikt voor is.
Denk ook dat het dan alleen maar meer olie op het vuur word dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51
PWSteal schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Niet waar. Terug naar Facebook want dit is nergens op gebaseerd.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Robkazoe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Zeg dat maar tegen de winkeliers die hun winkels in puin zien liggen, tegen de bewoners die erboven wonen die doodsangsten uitslaan, tegen je buurman waar de auto van uitbrand.

[Afbeelding]
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Als je de locatie en situatie ter plekke kent waar deze rellen hebben plaatsgevonden in Rotterdam dan weet je dat een 100% pakkans van alle aanwezigen een utopie is. Teveel straatjes, paadjes, en gelijkgestemden. Dit zijn wijken met diepgewortelde problemen, deze excessen hebben niets met de corona te maken.

Mind you, ik keur dit af, er is geen excuus voor om dit te doen, maar relativeer wel even dat dit nu 100% media aandacht krijgt. Crowd control bij een potje voetbal gaat er net zo aan toe (misschien wel harder) en daar roepen we ook niet dat iedereen opgepakt moet worden en het leger ingezet moet worden.

Het leger is er om onze landsgrenzen te verdedigen en te ondersteunen bij calamiteiten en internationale conflicten, die zet je niet in tegen de eigen bevoking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

mr_petit

opperprutser

Bundin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
[...]Er zijn een paar grenzen waar je niet over wil gaan als maatschappij, één daarvan is het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking
Dat is ook maar de vraag. Zie wat er in de US gebeurd is.
Als zoiets in nederland zou gebeuren, zou ik toch echt willen dat het parlement kosten wat het kost beschermd blijft.
Want zo'n situatie kan ook heel anders aflopen. Van tevoren was het niet bekend wat die relschoppers daar wilden (en in de US is het kopje wapens ook nog een dingetje), en het is dat de volksvertegenwoordigers op tijd weg konden komen....

Ontopic: hoe dan ook, die vrouw had geen enkele reden daar te zijn en ze wist dat er met een waterkanon gespoten werd. Het waterkanon werd met toestemming ingezet en dat wist zij.
Moet ze maar weglopen.
Echt, ik heb geen enkel medelijden met haar. Al die gasten die je daar ziet staan rondom dat cordon van politie staat daar met de instelling dat ze zich niet laten wegjagen door de politie. Die mogen van mij hard aangepakt worden. De positie van de politie staat op dat moment m.i. niet ter discussie.

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 22:23 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Je loopt het te bagitaliseren. Dit is zwaar uit de hand aan het lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mr_petit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Dat is ook maar de vraag. Zie wat er in de US gebeurd is.
Als zoiets in nederland zou gebeuren, zou ik toch echt willen dat het parlement kosten wat het kost beschermd blijft.
Want zo'n situatie kan ook heel anders aflopen. Van tevoren was het niet bekend wat die relschoppers daar wilden (en in de US is het kopje wapens ook nog een dingetje), en het is dat de volksvertegenwoordigers op tijd weg konden komen....
Het leger is ook niet ingezet in de VS, de nationale garde is niet de US Army, maar juist gemaakt voor dit soort interne aangelegenheden. Soort ME eigenlijk dus.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Robkazoe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Je loopt het te bagitaliseren. Dit is zwaar uit de hand aan het lopen.
Uhh nee. Ik stel feitelijk vast wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Het leger is ook niet ingezet in de VS, de nationale garde is niet de US Army, maar juist gemaakt voor dit soort interne aangelegenheden. Soort ME eigenlijk dus.
Dus meer de reservisten die we hier ook kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 08:01
FoxLenny schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:23:
[...]

Dus meer de reservisten die we hier ook kennen.
Denk dat je ze beter kan vergelijken met de BE van de kmar.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:22:
[...]

National guard is onderdeel van het leger.
de ME niet.

De National Guard was niet ingezet omdat daar in 1e instantie toestemming voor nodig is van de president, aangezien in de US de president de opperbevelhebber van het leger is (anders dan hier dus)
Volgens mij was dat het probleem daar.

[ Voor 42% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 22:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gé Brander schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Hou nou toch op met begrip tonen voor dit gedrag. Dat mag er gewoon niet zijn. Nooit. Moedwillig spullen vernielen die niet van jezelf zijn. Echt zo kansloos. Opsluiten en de sleutel weggooien is in mijn ogen het enige juiste. Wat hebben we aan deze idioten in de samenleving?
Dit zijn de mensen die straks je kinderen opvangen in de kinderopvang. Die straks je vuilnis ophalen. Die je dokter zijn als je met Parkinson kampt. Die je kleinkinderen vertellen dat opa, jij dus, een slechte dag hebt en ze waarschijnlijk niet zal herkennen.

Maar ik snap dat je dat allemaal niet belangrijk vind.

Dit zijn mensen. En mogen nog steeds als mensen behandeld worden.

Oog om oog maakt iedereen blind.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Beide zijn onderdeel van het leger.
Dus als je tegen het inzetten van het leger bent, ben je tegen inzetten van de ME of national guard.
Noooope, de ME is politie, de marechaussee is onderdeel van defensie, met als taak militaire politie. KMar heeft een wezenlijk ander takenpakket dan reguliere landmacht onderdelen. Inzet daarvan op Schiphol, bij grensbewaking, beveiliging/bewaking van personen en bij calamiteiten is dus niet te vergelijken met de inzet van KL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:22

Amphiebietje

In de blubber

FreakNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Nee ze is tegen een muur gekwakt. Dat had ook makkelijk haar dood kunnen beteken. Buiten alle proporties.
Dit had ook makkelijk in doden kunnen resulteren, alleen waren de slachtoffers daar niet bewust op zoek naar sensatie :( :

https://www.omroepbrabant...n-helemaal-onder-het-glas

Maar ja, tegen de politie trappen moet blijkbaar volgens sommigen kunnen, maar klagen over reslschoppers? Dictatoriaal. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Dit zijn de mensen die straks je kinderen opvangen in de kinderopvang. Die straks je vuilnis ophalen. Die je dokter zijn als je met Parkinson kampt. Die je kleinkinderen vertellen dat opa, jij dus, een slechte dag hebt en ze waarschijnlijk niet zal herkennen.

Ach collega's van mij waren betrokken bij 'geen woning geen kroning'. Zo heeft elke generatie wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

xzaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Uhh nee. Ik stel feitelijk vast wat er aan de hand is.
Feitelijk is dat er randdebielen zijn die het normaal vinden om andermans spullen te stelen en vernielen. Dat is op welke schaal dan ook niet de bijdrage die we van wie dan ook kunnen tolereren.

Het is te zot voor woorden dat de overheid er niet alles aan doet om de spullen van anderen te beschermen. Wij mogen er als burgers vanuit gaan dat de overheid dat doet en alles in het werk stelt om dat te doen.

Wat mij betreft is er geen enkel probleem met het inzetten van leger, ME en/of politie als één of twee van die partijen het niet redt.

Omsingelen, arresteren en direct voorleiden. Niemand heeft daar wat te zoeken in die groep behalve bewust meelopen en meerellen. Ben je er wel dan ben je gewoon ongelofelijk dom.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uthog schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
Hulp van het leger heeft op dit moment niet de voorkeur van de politiechef. ,,Voor dit soort rellen heb je mensen nodig die gewend zijn hierbij op te treden. Defensie is in principe opgeleid om in oorlogssituaties op te treden en dat is een andere achtergrond dan voor de politie. Ik zou dat zeker niet als eerste voorkeur hebben. Je kunt natuurlijk niks uitsluiten maar ik denk dat we het met deze eenheden moeten proberen in de hand te krijgen."

Bron: AD live blog

De politie wil dus zelf niet dat het leger ingrijpt. En hij heeft daar wel een punt. Het leger is hier niet voor getraind.
En de politie heeft daar ook gelijk in. Een compagnie infanterie kan best dienen als ME in de hoedanigheid van een plein schoonvegen. De-escalatie is niet iets dat je hieraan moet toevertrouwen. De geweldsinstructies en training zijn gewoon anders. Nota bene is het concept "politie" uitgevonden omdat hiervoor altijd soldaten werden gebruikt en dit te regelmatig uitliep op slachtingen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:55
Iedereen die hier ook maar enigszins de relschoppers loopt te verdedigen,
Amphiebietje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Dit had ook makkelijk in doden kunnen resulteren, alleen waren de slachtoffers daar niet bewust op zoek naar sensatie :( :

https://www.omroepbrabant...n-helemaal-onder-het-glas

Maar ja, tegen de politie trappen moet blijkbaar volgens sommigen kunnen, maar klagen over reslschoppers? Dictatoriaal. 8)7
En mensen van achteren bekogelen met stenen moet natuurlijk ook kunnen: https://twitter.com/BoschLaurens/status/1353804497223610372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bundin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Noooope, de ME is politie,
Ik had m'n post al veranderd.
Maar het houdt dus in dat de situatie in nederland erg verschilt van de US
Het niet inzetten van een legeronderdeel hoeft dus niet per definitie een no-go te zijn zoals je dat in eerste instantie schetste. Het hangt er maar net af van hoe de zaakjes geregeld zijn en hoe die mensen getraind zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Zeg dat maar tegen de winkeliers die het al moeilijk hadden en waarbij dit zomaar de doodsteek kan zijn voor hun bedrijf.

Dit soort lui wil ik niet aan mijn ziekbed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Gelukkig typ jij hier op Tweakers en zit je niet bij de politie want je typt met emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Dat worden ze toch ook?
Het zijn op dat moment criminelen. En de vraag is of ze wel voldoende als crimineel behandeld worden.

Je doet nu net alsof elke jongere zo is als die raddraaiers daar.
Het is een bepaald slag volk wat daar rondloopt.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gé Brander schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Feitelijk is dat er randdebielen zijn die het normaal vinden om andermans spullen te stelen en vernielen. Dat is op welke schaal dan ook niet de bijdrage die we van wie dan ook kunnen tolereren.

Het is te zot voor woorden dat de overheid er niet alles aan doet om de spullen van anderen te beschermen. Wij mogen er als burgers vanuit gaan dat de overheid dat doet en alles in het werk stelt om dat te doen.

Wat mij betreft is er geen enkel probleem met het inzetten van leger, ME en/of politie als één of twee van die partijen het niet redt.

Omsingelen, arresteren en direct voorleiden. Niemand heeft daar wat te zoeken in die groep behalve bewust meelopen en meerellen. Ben je er wel dan ben je gewoon ongelofelijk dom.
Waarom wel bereid zijn om een veelvoud aan politie/militaire kosten te maken, en met harde hand oppressie te voeren en niet bereid zijn om een veelvoud aan sociale kosten te maken, en mensen uitzicht te bieden op 'n fatsoenlijke toekomst? Tenminste, als je van mening bent dat de overheid alles moet doen om de spullen van burgers te beschermen, ga ik er ook van uit dat je bereid bent dat te financieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

xzaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Gelukkig typ jij hier op Tweakers en zit he niet bij de politie want je typt met emotie.
Klopt helemaal. Ik schaam me dood met dit soort Nederlanders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:09

OB1

[...]

Ik zie deze mensen geen dokter worden. Nee, dit is kansloos tuig zonder ook maar een druppel empathisch vermogen en zal het altijd ook blijven.

Mensen die zo met anderen en de spullen van een ander omgaan hebben hun krediet verspeeld. Hoe dat gestraft moet worden weet ik niet, maar ik zal geen medelijden met ze hebben.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49
[...]

"Being good is often more important then being right"?

Ik durf wel wat geld in te zetten op de stelling dat hier maar weinig doktoren tussen lopen hoor

[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 25-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
[...]

Ik waag te betwijfelen dat de relschoppers die we nu zien de gewone bezorgde burgers zijn waar jij het over hebt. Dit zijn gewoon lieden die zonder avondklok wel een andere gelegenheid hadden gezocht om rellen te schoppen, aangemoedigd door de neonazistische enclave in de 2e kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

dr.lowtune

Deugt niet

Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Waarom wel bereid zijn om een veelvoud aan politie/militaire kosten te maken, en met harde hand oppressie te voeren en niet bereid zijn om een veelvoud aan sociale kosten te maken, en mensen uitzicht te bieden op 'n fatsoenlijke toekomst? Tenminste, als je van mening bent dat de overheid alles moet doen om de spullen van burgers te beschermen, ga ik er ook van uit dat je bereid bent dat te financieren.
Omdat dit volk niet te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
xzaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Gelukkig typ jij hier op Tweakers en zit je niet bij de politie want je typt met emotie.
Nou die laten zich anders ook flink gaan atm, die staan straks van de adrenaline.

Ik snap niet dat er niet meer wordt ingezet. Dit blijft gewoon dagen zo doorgaan als je als relschopper zo makkelijk zonder kleerschuren er vanaf komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Zoals gezegd, in de jaren 80 zijn ook zat van onze generatie en ouder (ik ben tegen de vijftig) die hebben lopen rellen tegen oa de woningnood. Die mensen zijn ook gewoon bankier, dokter, filiaalmanager, loodgieter, lerares, verzorgende etc. geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:35:
Zoals gezegd, in de jaren 80 zijn ook zat van onze generatie en ouder (ik ben tegen de vijftig) die hebben lopen rellen tegen oa de woningnood. Die mensen zijn ook gewoon bankier, dokter, filiaalmanager, loodgieter, lerares, verzorgende etc. geworden.
Praat dit gedrag alsnog niet goed. Winkeliers raken nu alles kwijt, miljoenen aan schade, plunderingen kun je nooit goed praten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 20:29

Metro2002

Memento mori

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Praat dit gedrag alsnog niet goed. Winkeliers raken nu alles kwijt, miljoenen aan schade, plunderingen kun je nooit goed praten.
Die paar gestolen goederen en kapotte ruiten vallen nogal in het niet vergeleken bij het maandenlang dicht moeten houden van je toko maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
bloodlynx schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Nou die laten zich anders ook flink gaan atm, die staan straks van de adrenaline.

Ik snap niet dat er niet meer wordt ingezet. Dit blijft gewoon dagen zo doorgaan als je als relschopper zo makkelijk zonder kleerschuren er vanaf komt.
Er wordt opgetreden. Het is gewoon een bepaalde groep jongeren die ontevreden is en nu hun energie laat zien. Treurig allemaal maar deze sociale onrusten zijn niet nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 18:20

DevWouter

Creator of ThenNext

Bundin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Dan nog is proportionaliteit een ding. Je gebruikt geen waterkanon of rubber kogel (bestaan die nog?) op zeer korte afstand, al helemaal niet wanneer er geen sprake is van directe dreiging.

Nee ze had er niks te zoeken, was waarschijnlijk al tig keer gevraagd om te vertrekken, maar dan nog horen de personen die zo'n apparaat bedienen zich aan grondregels te houden. Gebeurt dat niet, dan zit die persoon naar mijn mening fout.

Los daarvan zijn deze escalaties natuurlijk doffe ellende. Er zijn een paar grenzen waar je niet over wil gaan als maatschappij, één daarvan is het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking (marechaussee is militaire politie, verder dan dat wil je echt niet zomaar gaan). Een ander is sociale media de mond snoeren (hier een paar keer geroepen). En een derde is toegeven. Voroal omdat deze rellen geen fuck te maken hebben met de maatregelen. Dit zijn hooligans en ander tuig die een excuus gevonden hebben.

Wat dan wel moet? Moeilijk. Ik ben blij dat ik geen bestuurder ben vandaag. Het is verdomd makkelijk roepen vanaf de digitale zijlijn. Wat mij betreft mag de eerste stap van politie-optreden (de-escalerend optreden) wel worden geschrapt, dus geen agenten zonder behoorlijke bescherming meer de straat op 's avonds.
toon volledige bericht
Over proportionaliteit gesproken…

Deze mensen hebben er voor gekozen om hun plicht te negeren (ja, die heb je in Nederland). Elke Nederlander die zijn verantwoordelijkheid kent zou het bevel (mogelijk onder protest) opgevolgd hebben. Blijft dus de over de mensen die zich onttrekken aan hun plicht en verantwoordelijkheid.

De politie zal altijd eerst deëscaleren, maar dat doen ze niet oneindig. Op een gegeven moment wordt er een conclusie gemaakt dat ze de escalerende situatie (veroorzaakt door de relschoppers) niet vreedzaam beëindigt kan worden en moeten zij voor de veiligheid van de samenleving proportioneel antwoord geven aan de misstanden.

En dat laat ik nog even de de Corona maatregelen buiten beschouwing.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Volgens de twitter berichten zijn er rellen in de volgende steden:

#Breda
#Nijmegen
#Amsterdam
#Brunssum
#Rotterdam
#Utrecht
#Leiden
#DenBosch
#Roermond
#Arnhem
#Roosendaal
#Zwolle
#Helmond
#Denhaag
#Haarlem

Intussen is het niet meer een 'klein groepje relschoppers' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:09

OB1

Wellicht worden er een paar bankier. Respect hebben ze echter verspeeld, nu is het gewoon doorgeslagen tuig wat hard aangepakt mag worden. Respect mogen ze terugverdienen.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Die paar gestolen goederen en kapotte ruiten vallen nogal in het niet vergeleken bij het maandenlang dicht moeten houden van je toko maargoed.
Die winkeliers hadden nog goederen, halve winkels zijn leeggeplunderd. Als je al aan het randje van bankroet zat, dan ben je dit nu wel..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:39:
Volgens de twitter berichten zijn er rellen in de volgende steden:

#Breda
#Nijmegen
#Amsterdam
#Brunssum
#Rotterdam
#Utrecht
#Leiden
#DenBosch
#Roermond
#Arnhem
#Roosendaal
#Zwolle
#Helmond
#Denhaag
#Haarlem

Intussen is het niet meer een 'klein groepje relschoppers' :X
toon volledige bericht
In Deventer hadden ze ook opgeroepen, maar daar had je alleen Bertus die rondliep:
https://www.dumpert.nl/item/8053953_c66d2f3f

Gelukkig is het hier dus niet fout gegaan wat mooi is. Dan kan een gedeelte van onze politie die van Zwolle ondersteunen om dit te helpen oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Omdat ze nu de binnenstad kort en klein aan het slaan zijn en dat acute probleem nu moet worden opgelost.

Ja er zijn grote maatschappelijke problemen. Die waren er voor corona, die zijn er nu nog meer. De GGZ ligt compleet op z'n gat, daar gaan we nog jaren een prijs voor betalen. En ik zeg 'we', maar dat zijn allereerst de mensen die nu niet de zorg krijgen die ze nodig hebben en als tweede overwerkte hulpverleners.

Daar moet wat aan gedaan worden, jaren geleden al. Dat moet vandaag, morgen, maar zeker overmorgen een onderwerp van gesprek zijn op het hoogste politieke niveau. Maar ondertussen worden winkelpuien gesloopt, ziekenhuizen bestookt en hulpverleners/handhavers belaagd. Dat moet per direct worden beëindigd, als het moet met inzet volgens de geweldsinstructie van de politie/KMar. Nee, geen landmacht, niet opdrijven en de zee in duwen, etc. Maar ook niet vergoelijken. Je mee laten slepen door je matties is geen excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[Twitter: https://twitter.com/WhiteangelBe/status/1353809428470968321]

Kijk, zó creeer je respect als politie. Niet de relschoppers aanpakken maar iemand die zijn zaak probeert te redden. Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:35:
Ik heb nooit lopen rellen hoor. En ik ben dan ca. even oud als jij. En heb dat ook nooit goedgekeurd.
Beetje anarchisme ok. maar dit gaat echt alle perken te buiten
En heb zat vrienden die dokter of advocaat zijn vanuit mijn studententijd, en die hebben ook niet lopen rellen.
Betekend niet dat er geen studenten waren die liepen te rellen (ik heb menig kraakpand waar ook studenten woonden ontruimd zien worden (ik kwam daar ook wel eens :) ) maar dat was echt wel een apart slag volk. Doorgaans geen geneeskundestudenten of economiestudenten etc.
Dat ze nu loodgieter of filiaalmanager zijn geloof ik zeker, maar dat zijn nou ook niet bepaald beroepen waarvan je onbesproken gedrag van verwacht.

Dit is gewoon tuig met een bovengemiddelde mate van organisatie (lang leve social media)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Fijn hè, alles in absoluten bekijken, en de onderbuik lekker ongeremd naar buiten laten?

Ik heb ook dat onderbuikgevoel, dat die relschoppers het zodanig voor de rest verpesten dat mijn initiële impuls is, "stamp ze maar tegen de grond, flikker ze mooi een paar maanden in de isoleer, die knuppels hoef ik niet in mijn samenleving".

Maar dan ventileer ik dat een keer, en dan ga ik even andere dingen doen, dan kalmeer ik wat, dan denk ik eens na, en dan vind ik het eigenlijk wel fijn dat ik in een land woon waar relschoppers niet met scherp beschoten worden. En dan besef ik me dat de meeste steden zo vol camera's hangen, en zo veel van deze types zelf ook beeldmateriaal naar buiten gooien, dat de kans best groot is dat er de komende dagen, misschien weken, een heel groot deel van deze debielen alsnog gearresteerd gaan worden.

En eigenlijk vind ik dat toch wel beter dan een autoritaire politie die maar al te graag direct begint te schieten. Dat vind ik niet iets om me voor te schamen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
xzaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Er wordt opgetreden. Het is gewoon een bepaalde groep jongeren die ontevreden is en nu hun energie laat zien. Treurig allemaal maar deze sociale onrusten zijn niet nieuw.
Dit soort opmerkingen worden op tv ook gemaakt. Van die mensen die totaal niet weten wat er in de doelgroep omgaat wordt er zo moe van. Er wordt letterlijk opgeroepen om te rellen en waarom komt iedereen? Omdat ze geen zak te doen hebben, vuurwerk ligt er nog van oud jaar. Geen enkele mogelijkheid tot sporten of energie kwijt kunnen. Veel studeren nog en zitten al weken thuis en krijgen hier gewoon een kick van. Dit heeft niks met anti corona te maken. Gisteren hebben ze gezien in Eindhoven dat je er gewoon mee weg komt dus geeft alleen maar motivatie.

[ Voor 9% gewijzigd door bloodlynx op 25-01-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
bloodlynx schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Dit soort opmerkingen worden op tv ook gemaakt. Van die mensen die totaal niet weten wat er in de doelgroep omgaat wordt er zo moe van. Er wordt letterlijk opgeroepen om te rellen en waarom komt iedereen? Omdat ze geen zak te doen hebben, vuurwerk ligt er nog van oud jaar. Geen enkele mogelijkheid tot sporten of energie kwijt kunnen. Veel studeren nog en zitten al weken thuis en krijgen hier gewoon een kick van.
Dat snapt iedereen maar ook deze jongeren moeten zich gewoon aan de regels houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:42:
[Twitter]

Kijk, zó creeer je respect als politie. Niet de relschoppers aanpakken maar iemand die zijn zaak probeert te redden. Man man man
Dit is echt weer Nederland op z'n smalst. Man man man.

Deze relschoppers moet je niet zacht behandelen. Keihard aanpakken. Het zijn letterlijk hyena's. Die rellende krakers van vroeger hadden nog een soort van idealen. Dit soort gasten niet. Dit gaat niet meer om protesteren, dit zijn georganiseerde rellen door een stel kanslozen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

beany

Meeheheheheh

Hier wordt ook flink de grens overschreden. Ik denk dat dit beeld mij het meeste bij zal blijven wat betreft de rellen: https://twitter.com/Stef_Hordijk/status/1353810854014291970

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Metro2002 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:42:
[Twitter]

Voordat je dit verder de wereld in helpt: is dit geverifieerd? Of neem je dit aan omdat het je uit komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Over proportionaliteit gesproken…
Dan nog moeten er grenzen zijn. En een waterkanon op een paar meter gaat daar ver overheen. Een bankrover mag ook niet zomaar neergeschoten worden. Een ongewapende wegrennende dief mag niet getaserd worden. Het mogen beschikken over geweldsmiddelen brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Someone has to watch the watchers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:27
Mektheb schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Waarschijnlijk ook al meerdere malen gesommeerd te moven.

Ik snap de actie niet handig is voor de PR van de politie, maar dit ene incident vs alle terror richting de maatschappij en agenten is dan verwaarloosbaar.
Volgens eigen zeggen stonden ze op de ingang van de fietsenstalling te filmen.
Je kan aan 2 kanten van die fietsenstalling naar beneden en dan kies je die kant waar 'ineens' een waterkanon staat als je op de grond staat. Ik heb totaal geen medelijden met haar en geloof haar huilie huilie verhaal in de krant niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 15:38
beany schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:45:
Hier wordt ook flink de grens overschreden. Ik denk dat dit beeld mij het meeste bij zal blijven wat betreft de rellen: https://twitter.com/Stef_Hordijk/status/1353810854014291970
Holy shit... opsluiten en nooit meer vrijlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

McGryphon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Fijn hè, alles in absoluten bekijken, en de onderbuik lekker ongeremd naar buiten laten?

Ik heb ook dat onderbuikgevoel, dat die relschoppers het zodanig voor de rest verpesten dat mijn initiële impuls is, "stamp ze maar tegen de grond, flikker ze mooi een paar maanden in de isoleer, die knuppels hoef ik niet in mijn samenleving".

Maar dan ventileer ik dat een keer, en dan ga ik even andere dingen doen, dan kalmeer ik wat, dan denk ik eens na, en dan vind ik het eigenlijk wel fijn dat ik in een land woon waar relschoppers niet met scherp beschoten worden. En dan besef ik me dat de meeste steden zo vol camera's hangen, en zo veel van deze types zelf ook beeldmateriaal naar buiten gooien, dat de kans best groot is dat er de komende dagen, misschien weken, een heel groot deel van deze debielen alsnog gearresteerd gaan worden.

En eigenlijk vind ik dat toch wel beter dan een autoritaire politie die maar al te graag direct begint te schieten. Dat vind ik niet iets om me voor te schamen.
Ik zeg nergens dat men maar met scherp moet gaan schieten, maar ik vind dat ze heus wel wat vaker de knuppel mogen gebruiken. De leiders in de groepen zou je eigenlijk meteen moeten oppakken en al eerder beginnen met mensen massa's splitsen. Al voordat men samen kan komen. Nu laat de politie de groepjes vormen en is het al te laat..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

McGryphon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Ja, daar heb je wat aan als je winkel net geplunderd is/fiets gesloopt is/scooter in de fik gestoken is/auto beschadigd is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Ik zeg nergens dat men maar met scherp moet gaan schieten, maar ik vind dat ze heus wel wat vaker de knuppel mogen gebruiken. De leiders in de groepen zou je eigenlijk meteen moeten oppakken en al eerder beginnen met mensen massa's splitsen. Al voordat men samen kan komen. Nu laat de politie de groepjes vormen en is het al te laat..
Gelukkig kan jij vanuit je bureaustoel consequent betere afwegingen maken dan mensen wiens werk het is, en zou jij het foutloos doen. Fijn om te weten. Misschien moet je bij de politie gaan solliciteren, jouw strategisch inzicht kunnen ze vast gebruiken.

Makkelijk zeggen, de leiders meteen oppakken en groepjes splitsen, maar je verwacht dus eigenlijk dat politie pre-emptive strikes moet gaan uitvoeren, liefst met grof geweld?

Vind ik nog steeds niet helemaal te rijmen met een Nederland waar ik graag leef.
-tom-562 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Ja, daar heb je wat aan als je winkel net geplunderd is/fiets gesloopt is/scooter in de fik gestoken is/auto beschadigd is
Hey hallo meneer onderbuik :w
Kan me niet voorstellen dat die allemaal zomaar te drogen worden gehangen. Er gaat echt wel schade verhaald worden, waar dat niet mogelijk is gaan er echt wel andere partijen (waarschijnlijk hoofdzakelijk de overheid) bijspringen. Ik vind materiële schade niet direct een goed excuus om extreem geweld in te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door McGryphon op 25-01-2021 22:53 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wat ik mij afvraag...

1. mag ik na 2100 u. nog in mijn achtertuin komen? stel ik heb corona dan waait dat toch de schutting over?
2. ik ben vergeten de container aan de weg te zetten. ben ik nu strafbaar als ik dat alsnog doe of is dat een geldige reden om op straat te zijn?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ach, het is overduidelijk dat er eerst onschuldige doden moeten vallen - waarmee ik dus huiseigenaren, winkeliers, restauranthouders, kinderen, artsen, etc. bedoel, geen frusties die na de avondklok de straat op gaan om nog eventjes hun overtollige tetosteron kwijt te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JJ Le Funk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:52:
wat ik mij afvraag...

1. mag ik na 2100 u. nog in mijn achtertuin komen? stel ik heb corona dan waait dat toch de schutting over?
2. ik ben vergeten de container aan de weg te zetten. ben ik nu strafbaar als ik dat alsnog doe of is dat een geldige reden om op straat te zijn?
Ja en ja. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
wat ik mij afvraag...

1. Ja dat is jouw tuin en daar mag je komen.
2. In theorie wel, want je container kan ook de volgende ochtend nog naar buiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

wat ik mij afvraag...

achtertuin is eigen grond dus ja.
geen enkele agent zou moeilijk doen met een container in de hand.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

beany

Meeheheheheh

wat ik mij afvraag...

1. Ja, je mag in je achtertuin, voortuin en op balkon komen.
2. Volgende ochtend dus lekker op tijd opstaan om de kliko alsnog aan de weg te zetten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ja is ie strafbaar, of ja mag die container aan de weg? :P

Goed stukje leesvoer over de rellen:
https://nos.nl/nieuwsuur/...-ze-de-fout-ingingen.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

McGryphon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Vind ik nog steeds niet helemaal te rijmen met een Nederland waar ik graag leef.
Liever dat dan deze totaalmalloten hun gang laten gaan. Daar heb ik nog veel minder behoefte aan. :X

Daarmee niet suggererend dat de politie niet weet waar ze mee bezig zijn overigens. Ze willen alleen voorkomen dat ze honderden mensen binnen hebben zitten ivm besmettingsgevaar.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:55
Toewan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Volgens eigen zeggen stonden ze op de ingang van de fietsenstalling te filmen.
Je kan aan 2 kanten van die fietsenstalling naar beneden en dan kies je die kant waar 'ineens' een waterkanon staat als je op de grond staat. Ik heb totaal geen medelijden met haar en geloof haar huilie huilie verhaal in de krant niet.
Ik heb het verhaal ook gelezen, AD was ook zo aardig om de beelden voor en na er bij te houden in plaats van alleen het moment dat ze die waterstraal krijgt, en ik kan de beelden ook niet rijmen met wat ze vertellen in de krant. Het lijkt er niet op dat ze wegliepen, maar meer een beetje bleven hangen of zelfs naar de drukte toegingen, maar daarvoor ken ik de situatie ter plekke niet. Ik zou toch denken dat als het fout gaat, je juist de andere kant op gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
[...]

Gelukkig kan jij vanuit je bureaustoel consequent betere afwegingen maken dan mensen wiens werk het is, en zou jij het foutloos doen. Fijn om te weten. Misschien moet je bij de politie gaan solliciteren, jouw strategisch inzicht kunnen ze vast gebruiken.

Makkelijk zeggen, de leiders meteen oppakken en groepjes splitsen, maar je verwacht dus eigenlijk dat politie pre-emptive strikes moet gaan uitvoeren, liefst met grof geweld?

[...]

Kan me niet voorstellen dat die allemaal zomaar te drogen worden gehangen. Er gaat echt wel schade verhaald worden, waar dat niet mogelijk is gaan er echt wel andere partijen (waarschijnlijk hoofdzakelijk de overheid) bijspringen. Ik vind materiële schade niet direct een goed excuus om extreem geweld in te zetten.
toon volledige bericht
Maar heel eerlijk, in het kader van gelijke behandeling, als iemand bereid is om stenen naar iemands hoofd te gooien, hoef je ze wat mij betreft niet netjes te vragen of ze willen vertrekken.. Een steen met een beetje vaart op je hoofd kan best au doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 18:20

DevWouter

Creator of ThenNext

Bundin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Dan nog moeten er grenzen zijn. En een waterkanon op een paar meter gaat daar ver overheen. Een bankrover mag ook niet zomaar neergeschoten worden. Een ongewapende wegrennende dief mag niet getaserd worden. Het mogen beschikken over geweldsmiddelen brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Someone has to watch the watchers.
Elke uitvoering van de geweldsinstructie wordt door onderzocht en bij letselschade worden er zelfs verschillende gegaan. De uitvoerder van de geweldsinstructie zal ook ter verantwoording worden geroepen.

Verder zijn jouw voorbeelden niet helemaal juist. Het mag namelijk wel ons basis van omstandigheden.

Maar nogmaals elke inzet van geweld zal verantwoord moeten worden door politie en ME. Die cijfers zijn openbaar inclusief hoe vaak het correct/incorrect een geweldsinstructie verkeerd is toegepast.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Liever dat dan deze totaalmalloten hun gang laten gaan. Daar heb ik nog veel minder behoefte aan. :X
De ME laat ze hun gang gaan? ;)
Volgens mij is de politie actief bezig om straten en pleinen schoon te vegen, te arresteren en via beelden anderen op te sporen voor arrestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Ja, want het is het een of het ander. ME en politie met proportioneel geweldsgebruik waar mogelijk inzetten, en mensen achteraf arresteren en gesubstantieerde aanklachten te laste leggen, dat is "hun gang laten gaan".
MisterEagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Maar heel eerlijk, in het kader van gelijke behandeling, als iemand bereid is om stenen naar iemands hoofd te gooien, hoef je ze wat mij betreft niet netjes te vragen of ze willen vertrekken.. Een steen met een beetje vaart op je hoofd kan best au doen.
Daarom worden er waterkanonnen en traangas gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door McGryphon op 25-01-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:53:
[...]

geen enkele agent zou moeilijk doen met een container in de hand.
Alhoewel je hem misschien open moet doen zodat ze kunnen checken of je geen zwaar vuurwerk ermee vervoert.

En voor je container is het veiliger te wachten tot de volgende ochtend. Als je hem 's nachts buiten zet, vind je morgenochtend misschien alleen een hoopje gesmolten plastic terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

[...]

toon volledige bericht
Dat doen ze al met terroristen voordat ze aanslagen kunnen plegen, (meestal). Ik heb geen zin dat dit weken door gaat. Tevens zijn de grote leiders al wel bekend bij politie. Die kun je wel in gaten houden hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
Samenvatting van de avond in sommige steden;

https://www.dumpert.nl/latest

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConZito
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Dit is tribalism, er zijn geen leiders. Dit zijn simpelweg kleine groepen mensen zich verliezen in een gedeelde identiteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Net een aantal filmpjes gekeken, de rellende jongen komen toch echt uit een bepaalde hoek. En dat is niet extreem rechts, eerder theedrinkers om het netjes te houden. Politiebusjes opblazen, met 150 maten een apple winkel leeghalen, bakstenen tegen hoofden van journalisten..

[ Voor 8% gewijzigd door bikabob op 25-01-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

McGryphon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Ja, want het is het een of het ander. ME en politie met proportioneel geweldsgebruik waar mogelijk inzetten, en mensen achteraf arresteren en gesubstantieerde aanklachten te laste leggen, dat is "hun gang laten gaan".

[...]

Daarom worden er waterkanonnen en traangas gebruikt.
Had iets te vlot op verstuur gedrukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Hier in Rijswijk zijn er nu ook wat zich verplaatsende knallen te horen (vuurwerk).

En moet er blijkbaar een auto worden onderzocht op explosieven door de EOD... :F

https://regio15.nl/nieuws...nwege-onderzoek-bij-auto/

Ben ik gisteren nog langs gelopen... :/

[ Voor 32% gewijzigd door Amphiebietje op 25-01-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ConZito schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Dit is tribalism, er zijn geen leiders. Dit zijn simpelweg kleine groepen mensen zich verliezen in een gedeelde identiteit.
Bij hooligans zie je altijd een harde kern, daar richt de politie zich ook wel meestal op. De wat zwakkeren druipen dan langzaam af meestal.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bikabob schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:57:
Net een aantal filmpjes gekeken, de rellende jongen komen toch echt uit een bepaalde hoek. En dat is niet extreem rechts, eerder theedrinkers om het netjes te houden. Politiebusjes opblazen, met 150 maten een apple winkel leeghalen, bakstenen tegen hoofden van journalisten..
Nee joh, ik hoor net bij Jinek dat het pegida, pvv en Nederland in Verzet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Zeker, Urk zit er vol mee, dat weet iedereen... klinkt als ongefundeerd roeptoeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 22:47
Volgens mij moet je ogen laten nakijken. Even een goede opticien zoeken. Verschilt toch echt per stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
We mogen niet generaliseren, en vooral niet bij naam noemen.
Anders krijgen we weer dat het racisme is etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Bundin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:00:
[...]

Zeker, Urk zit er vol mee, dat weet iedereen... klinkt als ongefundeerd roeptoeteren.
Kijk 5 minuten op dumpert, bij de rellen van afgelopen avonden waren niet veel henk en ingrid's te zien.

Met deze video als klap op de vuurpijl, poging tot doodslag. Stond er gelukkig wel mooi op.

https://twitter.com/BoschLaurens/status/1353804497223610372

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8qCwGCwxrHASx5_nkXtc5_UYxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLiWTjhmvWjAgzqeICGvNmCz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door bikabob op 25-01-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Ik ga maar eens naar buiten.

De honden moeten er uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Weet iemand de strategie achter wat op social media Romeo’s wordt genoemd? Politie verkleed als relschoppers die zich onder de menigte begeeft. Sommigen doen het voorkomen of ze juist aan het opruien zijn, maar dat lijkt mij vergezocht. Wat doet ze wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Bij hooligans zie je altijd een harde kern, daar richt de politie zich ook wel meestal op. De wat zwakkeren druipen dan langzaam af meestal.
Exact, en ik zie hier eigenlijk alleen maar zwakkeren aangemoedigd door medestanders hele domme beslissingen nemen.

Ik ben opgegroeid in die wijk waar die rellen waren in Rotterdam. Daar heerst een enorme uitzichtloosheid, sociale structeren in dat soort wijken zijn heel erg georganiseerd op identieit en ethniciteit. Ik geloof ook niet dat de mensen die wie hier op de beelden zien van enige betekenis gaan zijn voor onze maatschappij, maar je wil ze wel blijven betrekken bij die maatschappij. Dat is verder een hele andere discussie.

Hoe dan ook, ik denk dat de inzet vooralsnog proportioneel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Erapaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:05:
Weet iemand de strategie achter wat op social media Romeo’s wordt genoemd? Politie verkleed als relschoppers die zich onder de menigte begeeft. Sommigen doen het voorkomen of ze juist aan het opruien zijn, maar dat lijkt mij vergezocht. Wat doet ze wel?
Menners traceren.

Zodat die opgepakt kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
https://www.politie.nl/th...oet-de-aanhoudingseenheid

Dat is de aanhoudingseenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Hier wat uitleg. Korte versie: de 'leiders' die zorgen voor escalatie er zo snel mogelijk tussenuit halen.

https://www.rtlnieuws.nl/...n-politie-complottheorien

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als ik zou uitdrukken hoe pissig ik ben over de relschoppers en zeg wat ik echt denk, dan riskeer ik een ban denk ik. Laat ik het zo stellen; dit is de zoveelste dag op rij dat er hooligans rondlopen die hele steden plunderen uit naam van “coronaprotesten”. Van mij mag het leger er nu flink overheen gaan, klaar zo. De bevolking heeft al extra maatregelen te slikken door deze kleine groep asociale en egoïstische onverlaten. En dan nu ook nog de boel slopen en ondernemers die al keihard getroffen zijn flink naaien met diefstal en vandalisme? Haal het rubber maar van stal.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
Die proberen die grootste aanstichters eruit te pakken. Sowieso als de ME aanwezig is zal het niet zijn om iedereen te arresteren maar om te de-escaleren. Dus eerst waarschuwen dat iedereen moet wegwezen, dan goed opletten wie degene zijn die de boel opjutten en vervolgens die eruit halen. Dan zie je inderdaad de stille/romeo's één iemand eruit pikken (die wordt wel gearresteerd) en op dat moment komen de ME'ers vaak in actie, als bescherming er omheen en/of een charge uitvoeren waardoor de rest hopelijk verdwijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Journalisten die hun werk niet kunnen doen, middenstand die leeggeroofd wordt, ziekenhuizen die aangevallen worden. We zijn in een paar dagen tijd afgegleden naar een bananenrepubliek.

De schade? Die mag de overheid (en dus wij) zometeen ophoesten. Ben je winkelier? Dan hoop ik dat de verzekering dit dekt. De daders? Die komen er waarschijnlijk met een makkelijke straf vanaf, als ze al gepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Er zijn hier en daar wat plunderingen. Er is geen staatsgreep aan de hand.
Op de meeste plekken valt het inderdaad wel mee volgens mij en het nieuws.
Rotterdam is nu wel het ergste volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 25-01-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

dr.lowtune

Deugt niet

Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:12:
[...]

Sommigen zijn inderdaad in staat om de nuance te zoeken. Ipv door te slaan en alles alleen zwart-wit te zien zoals anderen. Ow, en om woorden te verdraaien en in de mond te leggen.

Wijs eens aan dat iemand hier zegt dat het wel mee valt?
Nuance...nuance....steden, jouw land, wordt de tyfus in geslagen door een stel hersenlozen. Wat kan je daar aan nuanceren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn nu meer mensen op straat dan voor de avondklok werd ingevoerd O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

kappen

[ Voor 124% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-01-2021 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ernemmer schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Op de meeste plekken valt het inderdaad wel mee volgens mij en het nieuws.
Dat zal inderdaad een hele geruststelling zijn voor de winkeliers wiens zaak vanavond geplunderd en kort en klein geslagen is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:16:
[...]

Dat zal inderdaad een hele geruststelling zijn voor de winkeliers wiens zaak vanavond geplunderd en kort en klein geslagen is.
Dat lijkt mij niet. Ik zou er in ieder geval niet vrolijk van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pagina: 1 ... 117 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?