Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Veel winkels hebben simpelweg het aantal karretjes staan wat gelijk is aan hun max.wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:14:
[...]
Het gaat niet om het aantal karretjes hoeveel mensen binnen mogen zijn, maar naar het oppevlak van de winkel. Er mag maximaal 1 persoon per 10 km2 aanwezig zijn. Het aantal karretjes is niet relevant.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Oeps
Nee, 1 per 10 m2 uiteraard. Scheelt maar een beetje. Foutje, bedankt
Virussen? Scan ze hier!
Helaas zijn de vader van mijn zwager en zijn zus opgenomen in het ziekenhuis, beide met teveel zuurstoftekort. Zijn zus is nog geen 40, fanatiek sporter en erg gezond.
Besmetting is uit brabant meegenomen helaas, op moment van besmetten waren geen van de familieleden ziek of verkoudheidsklachten. Ik ben benieuwd hoe het daar ontwikkeld.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit mag je gewoon melden hoor?DigitalError schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:24:
Ik kan zeggen dat iedereen die hier bij de lokale Lidl naar binnen gaat ook een doodswens heeft. Echt onwijs druk en geen limiet ingesteld aan het aantal winkelwagentjes. Ik woon er tegenover dus kan er de hele dag naar kijken, maar ik ben blij dat ik lekker van de week om half 8 s'morgens boodschappen gedaan heb toen er geen hond aanwezig was. (ben ook niet bij de Lidl geweest maar bij de Dirk die ernaast zit, die hebben netjes een limiet, en maken alle wagentjes schoon na ieder gebruik)
Melding maken bij je gemeente, dit mag namelijk niet zomaar. Die limieten zijn bepaald en daar moet men zich aan houden.DigitalError schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:24:
Ik kan zeggen dat iedereen die hier bij de lokale Lidl naar binnen gaat ook een doodswens heeft. Echt onwijs druk en geen limiet ingesteld aan het aantal winkelwagentjes.
Niet zozeer qua aantal winkelkarretjes (dat boeit niet), maar maximaal 1 bezoeker per 10 m2 (personeel telt niet mee).
Virussen? Scan ze hier!
Dat zou mooi zijn.Virtuozzo schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:57:... Ik begin het idee te krijgen dat men in Den Haag zich een beetje genomen voelt door de proactieve onafhankelijkheid. ...
Melding Handhaving -> Gemeente. Immers, collectief eigen belang + regels bij vereisten daarvoor. Nu kan drukte verschillen op tijdstippen, dat is voor onderneming een variabele, geen excuus.DigitalError schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:24:
Ik kan zeggen dat iedereen die hier bij de lokale Lidl naar binnen gaat ook een doodswens heeft. Echt onwijs druk en geen limiet ingesteld aan het aantal winkelwagentjes. Ik woon er tegenover dus kan er de hele dag naar kijken, maar ik ben blij dat ik lekker van de week om half 8 s'morgens boodschappen gedaan heb toen er geen hond aanwezig was. (ben ook niet bij de Lidl geweest maar bij de Dirk die ernaast zit, die hebben netjes een limiet, en maken alle wagentjes schoon na ieder gebruik)
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Bron: De eerste 100 extra beademingsapparaten zijn binnen: ‘mooi nieuws’Philips heeft inmiddels de eerste honderd van duizend extra beademingsapparaten geleverd. De machines zijn nodig om ernstig zieke coronapatiënten te beademen.
Dat meldt het Ministerie van Volksgezondheid zojuist: ,,Mooi nieuws. Het eerste deel van de levering van 1000 beademingsapparaten en 1000 patiëntbewakingssystemen zijn binnen. Zo kan de ic-capaciteit in Nederland snel omhoog. Komende weken wordt de rest van de apparaten geleverd.” Het gaat vandaag om honderd apparaten.
Alle extra machines zijn hard nodig om de toestroom van coronapatiënten op te vangen.
Nederland telt normaal zo'n 1100 ic-plekken, sinds de coronacrisis wordt het aantal bedden fors uitgebreid, komende week moeten het er 1600 zijn (waarvan 1100 voor coronapatiënten). Inmiddels liggen er al 873 besmette mensen op de ic, een flink deel moet soms wekenlang aan de beademing. De afgelopen week steeg het aantal ernstig zieke patiënten met ongeveer honderd per dag.
Virussen? Scan ze hier!
Er zijn er vandaag 100 geleverd.Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:45:
[...]
100 of 1000? Ik ben het helemaal kwijt bij jou nu 😜
Er zijn er 1000 besteld, en dit is dus de eerste deel-levering. De overige 900 stuks komen dus de komende weken.
Virussen? Scan ze hier!
Het zijn er 100.Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:45:
[...]
100 of 1000? Ik ben het helemaal kwijt bij jou nu 😜
Niet naar Brabant geweest maar waarschijnlijk in de omgeving van hun huis regio Utrecht opgelopen.
RIVM: 93 nieuwe sterfgevallen gemeld
Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 93, meldt het RIVM. Daarmee komt het aantal sterfgevallen op 639 te staan. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 454 toegenomen tot 2954.
In totaal zijn er 9762 besmettingsgevallen bekend. Dat zijn er 1159 meer dan gisteren.
De nieuwe sterfgevallen zijn niet per definitie in het laatste etmaal overleden. Ze kunnen ook eerder zijn gestorven, maar pas de afgelopen dag zijn gemeld bij het RIVM.
Het staat niet vermeld (of ik heb er overheen gelezen), maar zijn dit de apparaten die in de VS gefabriceerd worden?
Deze zijn idd in de VS geproduceerd door Philips.TlighT schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:11:
[...]
Het staat niet vermeld (of ik heb er overheen gelezen), maar zijn dit de apparaten die in de VS gefabriceerd worden?
Virussen? Scan ze hier!
Altijd voorzichtig, de rapportage is per definitie niet compleet, vertraagd en op punten scheef. Daar is het RIVM ook vrij duidelijk bij, daarom ook de nadruk op geregistreerde & bewezen.nuker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:04:
Cijfers van RIVM lijken wat te stabiliseren nu.
RIVM: 93 nieuwe sterfgevallen gemeld
Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 93, meldt het RIVM. Daarmee komt het aantal sterfgevallen op 639 te staan. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 454 toegenomen tot 2954.
In totaal zijn er 9762 besmettingsgevallen bekend. Dat zijn er 1159 meer dan gisteren.
De nieuwe sterfgevallen zijn niet per definitie in het laatste etmaal overleden. Ze kunnen ook eerder zijn gestorven, maar pas de afgelopen dag zijn gemeld bij het RIVM.
Het zou een flink stuk duidelijker zijn als er sprake was van centrale regie en directe koppelingen rapportage. Maar goed, die mechanismen zijn er uit gesloopt, marktwerking is een discussie op zich.
De zogeheten bewezen besmettingsgevallen is eigenlijk een statistiek die niet gehanteerd zou moeten worden, zie testcapaciteit, maar zie ook verspreidingsontwikkeling e.d. Het begint als cijfer misleidend te werken.
Het blijft een marathon op gescheiden wegen met verschillende snelheden. Frustrerend, problematisch, maar het blijft me toch opvallen hoe goed we er mee omgaan.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Met dat gedoe rond die apparaten zou je wel denken dat we medische apparatuur meer in de EU moeten gaan produceren. De VS (met Trump) zijn niet te vertrouwen.wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Deze zijn idd in de VS geproduceerd door Philips.
\(NOS Liveblog)Eerste goederentrein van Wuhan richting Europa sinds uitbraak
Het treinverkeer tussen de Chinese provincie Hubei, de oorspronkelijke brandhaard van het coronavirus, en Europa komt weer op gang. Vandaag werd de lockdown van hoofdstad Wuhan gedeeltelijk opgeheven en inmiddels is ook een eerste goederentrein onderweg naar Duisburg.
Aan boord zijn medische spullen, auto-onderdelen en elektronica. Over ruim twee weken zal de trein aankomen, waarna de goederen worden verspreid naar andere Europese landen.
Bij vertrek van de eerste trein:

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 14:41 ]
Virussen? Scan ze hier!
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Waar denk je dat de Oriënt Express overheen heeft gereden?ijdod schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:40:
Weer wat geleerd. Blijkbaar is er tegenwoordig een ijzeren zijderoute per spoor. Doet er ca 2 weken over (tegen 3 a 4 weken per schip).
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Klopt, er is al een tijdje een directe trein tussen Duitsland (Duisburg) en China, de Chongqing-Xinjiang-Europe Railwayijdod schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:40:
Weer wat geleerd. Blijkbaar is er tegenwoordig een ijzeren zijderoute per spoor. Doet er ca 2 weken over (tegen 3 a 4 weken per schip).
Rijdt al een paar jaar, en is alleen voor vrachttreinen, dus geen passagierstreinen. Een stuk sneller dan per schip idd.
The 11,179 km route takes 13[4] to 16[1] days to reach Duisburg from Chongqing, compared to the 36-day container ship transport time as well as being safer and less expensive, according to Chongqing authorities
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 14:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
Niet daarheen in ieder geval. Bedoel je wellicht de Transsiberië Express?Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:42:
Waar denk je dat de Oriënt Express overheen heeft gereden?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lijkt me niet, die gaat immers niet naar China, maar rijd via Russisch grondgebied naar Vladivostok.Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:49:
[...]
Niet daarheen in ieder geval. Bedoel je wellicht de Transsiberië Express?
Je bedoelt denk ik de Trans Mongolian Railway? Die gaat wel naar China (via Ulaanbaatar, hoofdstad van Mongolië) en sluit aan op de Transsibier Express
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 14:54 ]
Virussen? Scan ze hier!
Orient express is geen goederentrein. Dat er een spoorverbinding was, is me bekend. Maar een goederentrein tussen China en Europa is een recente ontwikkeling.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Waar denk je dat de Oriënt Express overheen heeft gereden?
[ Voor 21% gewijzigd door ijdod op 28-03-2020 14:55 ]
Nee die bedoel ik niet, initieel reden ze om China heen maar later niet meer. Het gaat echter om de Oriënt Express, die kwam bij mijn weten het huidige Europa niet eens echt uit. (als je Istanboel even matst)wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:53:
Lijkt me niet, die gaat immers niet naar China, maar rijd via Russisch grondgebied naar Vladivostok.
Je bedoelt denk ik de Trans Mongolian Railway? Die gaat wel naar China (via Ulaanbaatar, hoofdstad van Mongolië) en sluit aan op de Transsibier Express
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik dacht ook dat de Oriënt verder ging dan Istanbul eigenlijk, maar blijkbaar dus niet. Istanbul is nou niet echt het Verre Oosten zeg maarGonadan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Nee die bedoel ik niet, initieel reden ze om China heen maar later niet meer. Het gaat echter om de Oriënt Express, die kwam bij mijn weten het huidige Europa niet eens echt uit. (als je Istanboel even matst)
Orient Express heeft meerdere routes gekend (zie Wikipedia: Orient Express ), maar de primaire route was van Parijs (later ook Londen) naar Istanbul (tot 1930 nog Constantinopel geheten), met een aftakking naar Athene.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Ik dacht ook dat de Oriënt verder ging dan Istanbul eigenlijk, maar blijkbaar dus niet. Istanbul is nou niet echt het Verre Oosten zeg maar
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 15:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is allemaal relatief, ga maar eens fietsen.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Ik dacht ook dat de Oriënt verder ging dan Istanbul eigenlijk, maar blijkbaar dus niet. Istanbul is nou niet echt het Verre Oosten zeg maar
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk zelf een verlenging van de huidige maatregelen tot 20 april.
Wat denken jullie?
Dan wordt er meer bekend gemaakt ook qua sport—> eredivisie bijvoorbeeld. Denk dat het qua dat klaar is.Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
Aanstaande dinsdag gaat Rutte bekend maken wat vanaf 6 april er qua maatregelen verder genomen gaan worden.
Wat denken jullie?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ben ook heel benieuwd hoe de horeca gaat reageren als ze tot 1 juni allemaal dicht zouden moeten blijven.Agent47 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Dan wordt er meer bekend gemaakt ook qua sport—> eredivisie bijvoorbeeld. Denk dat het qua dat klaar is.
Ik verwacht verlenging van huidige maatregelen, en wellicht wat hints hoe eea er op termijn uit zou kunnen zien. Aan de andere kant zou dat laatste ook weer valse verwachtingen kunnen opleveren.Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
Wat denken jullie?
Ik denk persoonlijk een verlenging van de huidige maatregelen, inclusief advies thuiswerken, tot 1 juni.Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
Aanstaande dinsdag gaat Rutte bekend maken wat vanaf 6 april er qua maatregelen verder genomen gaan worden.
Wat denken jullie?
Denk dat het er op neer zal komen dat de alle sport- en voetbalcompetities dit jaar stilgelegd/geannuleerd wordt, en de scholen effectief nu al begonnen zijn aan de zomervakantie en pas volgend schooljaar weer open gaan.
De kans dat op 6 april de maatregelen opgeheven worden en alles en iedereen weer naar 'business as usual' gaat lijkt me bijna 0, gezien de huidige stand van zaken.
Virussen? Scan ze hier!
1 juni!!?wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Ik denk persoonlijk een verlenging van de huidige maatregelen, inclusief advies thuiswerken, tot 1 juni.
Inclusief de huidige horeca maatregelen?
Ja, dus gelijtktrekken met de evenementregeling, die nu al geldt tot 1 juni. Maakt het iig een stuk overzichtelijker allemaal.Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:28:
[...]
1 juni!!?
Inclusief de huidige horeca maatregelen?
Virussen? Scan ze hier!
Zolang we geen echte gevolgen zien van de effecten zal er verlengd gaan worden. We worden bijna dagelijks nog geconfronteerd met toename van nieuwe gevallen.Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
Wat denken jullie?
Ik denk gewoon tot 1 mei.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Nee, duits beleid wordt gevolgd. Dus rond de 20ste.Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Zolang we geen echte gevolgen zien van de effecten zal er verlengd gaan worden. We worden bijna dagelijks nog geconfronteerd met toename van nieuwe gevallen.
Ik denk gewoon tot 1 mei.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Aangezien België en Duitsland het ook tot die datum hebben verlengd, is dat een redelijk veilige verwachting.Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
Wat denken jullie?
Ik hoop iig niet dat het direct tot 4 mei of zelfs 1 juni wordt verlengt, dat gaat meer problemen opleveren op economisch vlak en kan altijd nog besloten worden als het tegen 13 april geen verbetering heeft gegeven.
Ze zullen huiverig zijn met 1 juni omdat dat economisch te veel gevolgen heeft. Want na 1 juni is het echt niet zo dat alles in 1 keer weer open kan.Agent47 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:36:
Ik denk ook tot 1 juni
Als het eerder kan, dan zullen ze het ook eerder (geleidelijk) opgegooien.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Ze zullen huiverig zijn met 1 juni omdat dat economisch te veel gevolgen heeft. Want na 1 juni is het echt niet zo dat alles in 1 keer weer open kan.
Die 1 juni is dan gewoon een leidraad om voor een de gewone mens een richtlijn aan te kunnen houden. Ga je iedere keer een paar weken doen, dan creeert dat meer onzekerheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 28-03-2020 15:50 ]
Onze school geeft bijvoorbeeld aan dat ze niet willen dat de docenten extra risico lopen, dus scholen willen zelf ook liever dicht blijven.
Daarna wachtte ik op mijn karretje (verplicht) en ga mijn boodschap doen (onthardingszout) en gelijk naar de zelfhulpkassa. Ineens hoor ik “Oh daar heb je hem hoor, het mannetje!” Hij komt weer naar me toe en begint “Ik heb het nagevraagd en het hoeft helemaal niet joh!” Omdat hij weer dichtbij kom kan ik alleen nog maar GA WEG! roepen. Hij roeptoetert nog het één of ander maar meer dan GA WEG krijg ik niet meer uit me en ik hou mijn kar tussen hem en mij om hem op afstand te houden. De halve super kijkt vervolgens verbaasd naar het tafereel. Ik trek de bon uit de machine en ga gauw naar de uitgangspoort. Wat een hel joh.
Achteraf dacht ik nog dat ik had moeten zeggen dat we het voor mensen als hem doen maar dat kwam waarschijnlijk toch niet door dat dikke hoofd binnen.
Precies, dat is ook mijn redenatie voor 1 juni. Eerder opheffen kan altijd nog, maar dan is er in ieder geval een langdurige leidraaid, ipv elke 2 weken moeten veranderen, wat veel onrust en onduidelijkheid geeft.Sir_Lion schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Als het eerder kan, dan zullen ze het ook eerder (geleidelijk) opgegooien.
Die 1 juni is dan gewoon een leidraad om voor een de gewone mens een richtlijn aan te kunnen houden. Ga je iedere keer een paar weken doen, dan creeert dat meer onzekerheid.
Virussen? Scan ze hier!
Ik wil niet lullig doen maar wat is een boomer?Wilf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:48:
WTF, ik word niet snel boos maar het is een boomer gelukt hoor. Bij de AH heel druk, dus ik ga wachten voor de schuifdeur tot de mensen daar klaar zijn en naar buiten komen. Er komt een vrouw achter me staan, en nog een man. Dan komt er een boomer aanfietsen. Zet z’n fiets neer en loopt vlak langs ons naar binnen. Ik roep “meneer, da’s niet echt beleefd hè, we staan hier in een rij.” Nou, hij werd boos en begon op me af te lopen waar ik als mannetje alles maar bepaal en waar ik dat vandaan haal. Ik zeg: “Van het nieuws de afgelopen week.” Nou, meneer brom liep door en de vrouw achter me dook gauw voor me ook.
Daarna wachtte ik op mijn karretje (verplicht) en ga mijn boodschap doen (onthardingszout) en gelijk naar de zelfhulpkassa. Ineens hoor ik “Oh daar heb je hem hoor, het mannetje!” Hij komt weer naar me toe en begint “Ik heb het nagevraagd en het hoeft helemaal niet joh!” Omdat hij weer dichtbij kom kan ik alleen nog maar GA WEG! roepen. Hij roeptoetert nog het één of ander maar meer dan GA WEG krijg ik niet meer uit me en ik hou mijn kar tussen hem en mij om hem op afstand te houden. De halve super kijkt vervolgens verbaasd naar het tafereel. Ik trek de bon uit de machine en ga gauw naar de uitgangspoort. Wat een hel joh.
Achteraf dacht ik nog dat ik had moeten zeggen dat we het voor mensen als hem doen maar dat kwam waarschijnlijk toch niet door dat dikke hoofd binnen.
"Beautiful Clean Coal"
Een denigrerend woord / scheldwoord voor oudere mensen.leekers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:58:
[...]
Ik wil niet lullig doen maar wat is een boomer?
Virussen? Scan ze hier!
Wat heeft de geboortegeneratie te maken met je verhaal? Als je krachtig wilt overkomen werkt dit alleen maar averechts. Ik snap dat je boos bent, maar het heeft geen zin om te gaan generaliseren.Wilf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:48:
WTF, ik word niet snel boos maar het is een boomer gelukt hoor. Bij de AH heel druk, dus ik ga wachten voor de schuifdeur tot de mensen daar klaar zijn en naar buiten komen. Er komt een vrouw achter me staan, en nog een man. Dan komt er een boomer aanfietsen. Zet z’n fiets neer en loopt vlak langs ons naar binnen. Ik roep “meneer, da’s niet echt beleefd hè, we staan hier in een rij.” Nou, hij werd boos en begon op me af te lopen waar ik als mannetje alles maar bepaal en waar ik dat vandaan haal. Ik zeg: “Van het nieuws de afgelopen week.” Nou, meneer brom liep door en de vrouw achter me dook gauw voor me ook.
Netjes dan om te gebruiken in een postwildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Een denigrerend woord / scheldwoord voor oudere mensen.
"Beautiful Clean Coal"
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Aso’s hou je altijd en overal. Wellicht heeft deze persoon een ontwikkelingsstoornis of is het gewoon een ontzettende eikel.Wilf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:48:
Zelf heb ik ook moeite om mijn mond te houden indut soort situaties en dat heeft ook echt al meerdere malen voor vervelende confrontaties gezorgd. Uiteindelijk goede ik me altijd minder prettig hierna.
Op advies van anderen ben ik vaker mijn mond gaan houden. De insteek is namelijk dat het zelden zal gebeuren dat zo’n Aso tegen je zal zeggen:”u heeft gelijk, sorry”.
Als je nu jouw situatie als voorbeeld neemt en dan inbeeld dat je je mond gehouden had. Dan was nog steeds de Aso voor je gepiept, echter had jij je niet in een conflict situatie begeven en alleen maar gedacht “eikel”. Vervolgens een veel prettigere middag gehad.
Begrijp me niet verkeerd, ik dacht/denk ook nog steeds: Als niemand iets zegt, dan wordt het alleen maar erger.
Uit ervaring heb ik echter geleerd, dat aanspreken vrij weinig zin heeft. Dus als ik persoonlijk vrij weinig last ervaar (zoals voorpiepen, heb nu toch tijd zat) dan haal ik mijn schouders op en laat ik het maar.
Probeer het, voelt vee relaxter
iets met babyboom, dus ruwweg iedereen tussen 60 en 70 jaar ongeveerleekers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:58:
[...]
Ik wil niet lullig doen maar wat is een boomer?
het is negatief geworden door de 'ok boomer' uitspraak
edit:
hierdoor dus:
YouTube: "OK, boomer": 25-year-old lawmaker shuts down heckler during climate...
[ Voor 40% gewijzigd door Tens op 28-03-2020 16:20 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
De gangbare term is 'babyboomer'. De term 'boomer' is vanaf het begin denigrerend en belediged bedoeld geweest.Megalodon86 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:14:
Een 'boomer' is een babyboomer, iemand die doorgaan geboren is vlak na de oorlog (1945). Denk zo'n 10 a 15 jaar. Dat zijn mensen die nu dus tegen de 70 lopen. Het wordt denigrerend gebruikt, maar is op zich altijd een gangbare term geweest voorzover ik weet. Net als generatie x, millenials etc.. die kan je ook allemaal denigrerend gebruiken, maar ook gewoon normaal.
Tot de babyboomers worden (in NL dan) overgiens mensen gerekend die tussen 1945 en 1955 zijn geboren.
Virussen? Scan ze hier!
Nee, het was echt een (baby) boomer, jaar of 72/73.wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:02:
[...]
wrom wil je deze toch vrij nutteloze speculaties uitlokken?Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
Wat denken jullie?
persoonlijk denk ik dat de huidige maatregelen verlengd worden.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Och och och, dat zielige mannetje van een Jones met zijn complotten moet ook even profiteren van de pandemie.Google heeft de app van complotwebsite Infowars uit de Play Store verwijderd, bevestigt Google vrijdag tegen Wired. De app van de omstreden complotdenker Alex Jones zou onjuiste informatie over het coronavirus promoten en dat gaat tegen de richtlijnen van het platform in.
Dacht dat die gast al het absolute dieptepunt qua moraal had bereikt, maar hij toont weer aan dat hij nog dieper kan zinken

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 16:40 ]
Virussen? Scan ze hier!
Omdat mensen houvast willen.Tens schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:39:
[...]
wrom wil je deze toch vrij nutteloze speculaties uitlokken?
Als je speculeren zo nutteloos vindt, waarom doe je er dan toch aan meepersoonlijk denk ik dat de huidige maatregelen verlengd worden.
The devil is in the details.
Over het algemeen trek ik me niks aan van mensen maar deze man:Cai schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:17:
[...]
Aso’s hou je altijd en overal. Wellicht heeft deze persoon een ontwikkelingsstoornis of is het gewoon een ontzettende eikel.
Zelf heb ik ook moeite om mijn mond te houden indut soort situaties en dat heeft ook echt al meerdere malen voor vervelende confrontaties gezorgd. Uiteindelijk goede ik me altijd minder prettig hierna.
Op advies van anderen ben ik vaker mijn mond gaan houden. De insteek is namelijk dat het zelden zal gebeuren dat zo’n Aso tegen je zal zeggen:”u heeft gelijk, sorry”.
Als je nu jouw situatie als voorbeeld neemt en dan inbeeld dat je je mond gehouden had. Dan was nog steeds de Aso voor je gepiept, echter had jij je niet in een conflict situatie begeven en alleen maar gedacht “eikel”. Vervolgens een veel prettigere middag gehad.
Begrijp me niet verkeerd, ik dacht/denk ook nog steeds: Als niemand iets zegt, dan wordt het alleen maar erger.
Uit ervaring heb ik echter geleerd, dat aanspreken vrij weinig zin heeft. Dus als ik persoonlijk vrij weinig last ervaar (zoals voorpiepen, heb nu toch tijd zat) dan haal ik mijn schouders op en laat ik het maar.
Probeer het, voelt vee relaxter
- liep vlak langs ons
- dupeerde drie mensen
- speelt dus met ieders gezondheid
Ik sprak hem vriendelijk aan en hij begon met schreeuwen en teruglopen.
Speculaties zijn geen houvast. Eerder het tegenovergestelde.Hahn schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Omdat mensen houvast willen.
[...]
Als je speculeren zo nutteloos vindt, waarom doe je er dan toch aan mee![]()
Iets is beter dan niks. Als jij verwacht/denkt/speculeert dat dit alles nog 3 weken gaat duren, dan kan je je daarop instellen. Niks zeker weten (wat meer de realiteit is, maar dat ter zijde), daar kan onze gelimiteerde brein een stuk minder goed tegen.Sir_Lion schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:42:
[...]
Speculaties zijn geen houvast. Eerder het tegenovergestelde.
Irriteer me er mateloos aan.
[ Voor 3% gewijzigd door codex op 28-03-2020 16:46 ]
Toevoeging: onflexibele personen met standpunten welke niet meer van deze tijd zijn.wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Als jij jezelf voor de gek wilt houden, be my guest. Het is gewoon een soort valse hoop. Er staat gewoonweg niets vast.Hahn schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:45:
[...]
Iets is beter dan niks. Als jij verwacht/denkt/speculeert dat dit alles nog 3 weken gaat duren, dan kan je je daarop instellen. Niks zeker weten (wat meer de realiteit is, maar dat ter zijde), daar kan onze gelimiteerde brein een stuk minder goed tegen.
ik merk dat er best veel mensen van die babyboom generatie, en met name die redelijk veel geld hebben, heel erg asociaal zijn. Regels zijn voor hun niet van toepassing en op hun beurt wachten als er zo'n luie gen XYZ voor hun staat is al helemaal niet van toepassingErapaz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Wat heeft de geboortegeneratie te maken met je verhaal? Als je krachtig wilt overkomen werkt dit alleen maar averechts. Ik snap dat je boos bent, maar het heeft geen zin om te gaan generaliseren.
Ik heb het niet over mezelf. En natuurlijk staat er niks vast, daarom heet het speculeren. Maar goed, volgens mij wil je m'n punt niet snappen, dus ik laat het hierbij.Sir_Lion schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:52:
[...]
Als jij jezelf voor de gek wilt houden, be my guest. Het is gewoon een soort valse hoop. Er staat gewoonweg niets vast.
Grofweg een stereotype en/of denigrerende term, van een groep die zijn zaakjes goed op het droge heeft, met 65 met pensioen kon, lang kon studeren, van allerhande VUT regelingen kon profiteren, en electoraal een fors machtsblok is en het voor zichzelf goed regelt. Maar intussen wel vindt dat de jongere generaties niet moeten zeuren.DaCoTa schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:47:
[...]
Toevoeging: onflexibele personen met standpunten welke niet meer van deze tijd zijn.
Het dekt best vaak de lading...
Tja, dat zie je bij gewone Nederlanders net zo. Communicatie is zelfs nu nog een punt, zowel voor bereik als indringendheid en dan is er ook nog zoiets als relevantie van omstandigheid.reemprive schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:46:
Het valt mij op dat de Poolse gastarbeiders hier de regels compleet aan hun laars lappen. Ik vraag me af of ze de regels niet kennen of dat ze er maling aan hebben. Net weer in de Albert Heijn drie Polen die dan omdat het moet een karretje pakken maar zich overal tussendoor wurmen, 1tje staan nota bene ongegeneerd te hoesten.
Irriteer me er mateloos aan.
Het slaat nergens op om één groep er uit te lichten bij dit soort crises. Als uitdaging is het botweg onderdeel van vereiste inzet, en soms slaagt dat goed, op punten even niet, vervolgens daar weer beter, en dan is het daar goed en hier weer fout. In de tussentijd zijn er mensen die Corona feestjes doen, mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze te goed zijn om door Corona geraakt te worden (zo had ik gisteren een gesprek, "dat is iets van mensen die niet het beste van zich maken" - lees: armen), ik kan zo genoeg uit enkel al dit topic halen.
Zolang in algemene zin maar de trend conform vereiste maatregelen is. Bijsturen is een flinke klus daarbij. En niets menselijks is perfect.
Je kan altijd iets nuttigs doen, zoals melding maken. We zitten tenslotte in een crisis waarin we allemaal gedeelde verantwoordelijkheid én aansprakelijkheid hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 28-03-2020 16:57 ]
Bewoners Italiaans stadje blijken allemaal immuun voor coronavirus
https://www.ed.nl/dossier...oor-coronavirus~a403ff67/
Gallië + dorpje reflex bij media die koppen nodig hebben.Paulus07 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:00:
1 dapper dorpje.........
1. Onderzoek volgt.
2. Onderzoek volgt.
3. Onderzoek ...
Veel te vroeg om met zo'n kop te komen. Vrij onverantwoord ook. Maar ja, verslaggeving /= journalistiek.
[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 28-03-2020 17:03 ]
Waar is het recept van die toverdrank?Paulus07 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:00:
1 dapper dorpje.........
Mn schoonvader komt uit die generatie maar is niet zo, m’n ouders wel. Verwende nesten die vinden dat ze recht hebben op alles. Veel naoorlogse boomers zijn blijven hangen in hun jeugd waarin alles naar hun wensen werd omgebogen door de revoluties. Zij hebben veel veranderingen meegemaakt die telkens weer hen wind in de zeilen gaf. Elke keer werd hun leven gemakkelijker. Ze kunnen moeilijk om met achteruitgang, zowel fysiek (zie plastische chirurgie) alsmede op cultureel vlak. Lekker rentenieren in Spanje, geen achteruitgang in pensioen ook al is dat tegen belangen van (klein)kinderen et cetera. En omdat zij zo’n voor-de-wind-tijd hebben gehad denken ze dat de nieuwe generaties, die het echt veel moeilijker hebben / gaan hebben, zeikerds zijn.Hennie-M schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:53:
[...]
ik merk dat er best veel mensen van die babyboom generatie, en met name die redelijk veel geld hebben, heel erg asociaal zijn. Regels zijn voor hun niet van toepassing en op hun beurt wachten als er zo'n luie gen XYZ voor hun staat is al helemaal niet van toepassing
80+ is echt een andere generatie. Ik mis m’n oma :’(
Verwijderd
Ik verwacht dat scholen als eerst weer open gaan (half april). Sportscholen misschien ook.. Dan kunnen ze zien of de verspreiding weer aantrekt. Daarna restaurants / terrasjes maar met minder mensen. Kroegen verwacht ik niet open voor juli. Festivals/concerten... eerlijk gezegd weinig hoop dit jaar.Erapaz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:47:
Ik denk dat de scholen dicht blijven tot en met einde mei vakantie. Die vakantie is een mooie aanleiding om 2 weken te rekken. Ik weet alleen niet of dat dinsdag al wordt aangekondigd, maar het zal uiteindelijk wel gebeuren.
Onze school geeft bijvoorbeeld aan dat ze niet willen dat de docenten extra risico lopen, dus scholen willen zelf ook liever dicht blijven.
Ach ja, zo heeft elke generatie wel wat.
Dat is ook mijn gevoel. Gewoon tot en met de meivakantie, pakken ze een mooie verlenging van zo'n vier weken en daarna weer verder kijken.Erapaz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:47:
Ik denk dat de scholen dicht blijven tot en met einde mei vakantie. Die vakantie is een mooie aanleiding om 2 weken te rekken. Ik weet alleen niet of dat dinsdag al wordt aangekondigd, maar het zal uiteindelijk wel gebeuren.
Ben blij dat m'n dochter lang kleutert want die was net begonnen en mist zo gewoon een half jaar school.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je door het nieuws heenleest (de alle rampspoed eruit sloopt) zijn er soms wel leuke dingen te vinden.
Zoals ze in MiB dat krantje met al die nep UFO meldingen serieus lezen, maar net anders
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Stel dat de sportscholen opengaan dan mag ik hopen dat er wel een maximaal aantal naar binnen mogen gaan, ben bang dat het anders weer zeer snel zal gaan de verspreiding.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Ik verwacht dat scholen als eerst weer open gaan (half april). Sportscholen misschien ook.. Dan kunnen ze zien of de verspreiding weer aantrekt. Daarna restaurants / terrasjes maar met minder mensen. Kroegen verwacht ik niet open voor juli. Festivals/concerten... eerlijk gezegd weinig hoop dit jaar.
Zodra de sportscholen open gaan dan gaat iedereen als een malle erheen..... Een grote
Broedplaats wordt het dan.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Dat zal met kroegen hetzelfde zijn.michael3 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:22:
[...]
Stel dat de sportscholen opengaan dan mag ik hopen dat er wel een maximaal aantal naar binnen mogen gaan, ben bang dat het anders weer zeer snel zal gaan de verspreiding.
Aan de andere kant, je kan niet alle festivals voor een heel jaar cancellen, de eredivisie stop zetten en iedereen tot 1 juli niet naar een kroeg laten gaan, want dan krijg je echt dat mensen mentaal doorslaan omdat ze geen uitlaatklep hebben.
Je ziet nu al een enorme toename in huiselijk geweld omdat gezinnen te veel bij elkaar op de lip zitten. En dat is na nog geen 4 weken. Hoe denk je dat dat over 3 maanden gaat?
Ben je net van de COVID-19 pandemie af, krijg je er een epidemie van verwarde personen achteraan.
[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 28-03-2020 17:26 ]
Hier is nr2 na de kerst begonnen maar kan kort kleuteren aangezien hij in december 4 is geworden, maar we zien wel of ie bruto 1.5 of 2.5 jaar kleutert. Nr1 zit in groep 2, maar is aan haar interesses te zien wel klaar voor groep 3.Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:17:
Het zijn de mechanismen van leeftijd. Jongeren voelen zich altijd miskend en vinden dat de oudere generaties alles beter denken te weten. De oudere generaties weten daadwerkelijk veel dingen beter en zien jongeren die weigeren het principe van ervaring te erkennen. Maar daarnaast ook vaak weer een misplaatst gevoel van verworven recht waardoor ze zich ronduit horkerig gaan gedragen (en VVD stemmen en zo)
Ach ja, zo heeft elke generatie wel wat.
[...]
Dat is ook mijn gevoel. Gewoon tot en met de meivakantie, pakken ze een mooie verlenging van zo'n vier weken en daarna weer verder kijken.
Ben blij dat m'n dochter lang kleutert want die was net begonnen en mist zo gewoon een half jaar school.
Je bent wel een aardige doemdenker op dat vlak hè? Waar haal je die ideeën vandaan? Ja er is inderdaad een stijging geweest in meldingen bij 'blijf van mijn lijf'-huizen, maar een 'enorme stijging' in huiselijk geweld heb ik nog niet gezien.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:25:
Dat zal met kroegen hetzelfde zijn.
Aan de andere kant, je kan niet alle festivals voor een heel jaar cancellen, de eredivisie stop zetten en iedereen tot 1 juli niet naar een kroeg laten gaan, want dan krijg je echt dat mensen mentaal doorslaan omdat ze geen uitlaatklep hebben.
Je ziet nu al een enorme toename in huiselijk geweld omdat gezinnen te veel bij elkaar op de lip zitten. En dat is na nog geen 4 weken. Hoe denk je dat dat over 3 maanden gaat?
Ben je net van de COVID-19 pandemie af, krijg je er een epidemie van verwarde personen achteraan.
Waarom denk jij dat er zo'n totale anarchie zal ontstaan? Ik denk dat er juist wat meer berusting zal zijn als ze de maatregelen voor de toekomst wat concreter maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Wat concreter maken" is iets anders dan "Er worden geen festivals meer georganiseerd in 2020, de eredivisie gaat niet meer door, en alle cafés blijven tot 1 juli dicht".Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:31:
[...]
Je bent wel een aardige doemdenker op dat vlak hè? Waar haal je die ideeën vandaan? Ja er is inderdaad een stijging geweest in meldingen bij 'blijf van mijn lijf'-huizen, maar een 'enorme stijging' in huiselijk geweld heb ik nog niet gezien.
Waarom denk jij dat er zo'n totale anarchie zal ontstaan? Ik denk dat er juist wat meer berusting zal zijn als ze de maatregelen voor de toekomst wat concreter maken.
Want breng je dat naar buiten, reken maar dat er dan anarchie komt omdat mensen zich gewoon vervelen. Of ze gaan gewoon overal en nergens illegale feestjes organiseren.
Wat je moet doen is alles weer gefaseerd terug invoeren en het liefste nog voordat het zomerseizoen voorbij is.
De examens in mei zijn al afgelast en examenklassen zijn daardoor nu al zo goed als klaar. Daarnaast lijkt het thuisonderwijs na een week ook goed te lopen.
Scholen gaan denk ik niet snel weer open, pas als de situatie echt onder controle is. In ieder geval tot en met de meivakantie (zoals omringende landen al hebben besloten) met nog een redelijke kans om daarna zelfs tot de zomervakantie niet meer te openen. Kunnen we het nieuwe schooljaar weer normaal starten.
We hebben onze welvaart wel voor een groter deel te danken aan deze mensen, helaas ook de negatieve kanten (milieu etc.). Achteraf is dat gemakkelijk praten, we zullen zien wat de huidige generaties gaat brengen !ijdod schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:54:
[...]
Grofweg een stereotype en/of denigrerende term, van een groep die zijn zaakjes goed op het droge heeft, met 65 met pensioen kon, lang kon studeren, van allerhande VUT regelingen kon profiteren, en electoraal een fors machtsblok is en het voor zichzelf goed regelt. Maar intussen wel vindt dat de jongere generaties niet moeten zeuren.
Het dekt best vaak de lading...
Je kunt het ook omdraaien. Zitten mensen te wachten om naar grote evenementen te gaan zolang er kans is om het virus te krijgen? Zolang er geen wijdverspreid vaccin is en het virus ergens heerst, zijn juist dat soort evenementen ontzettend risicovol. De scholen zullen dit jaar nog wel open gaan en we zullen ook wel weer naar ons werk mogen, maar festivals, voetbal met publiek en F1 races zie ik dit jaar niet meer gebeuren.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:25:
[...]
Dat zal met kroegen hetzelfde zijn.
Misschien niet direct of specifiek die zaken, maar iets om naar uit te kijken zal veel mensen helpen zich aan de huidige maatregelen te houden.Erapaz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:37:
[...]Je kunt het ook omdraaien. Zitten mensen te wachten om naar grote evenementen te gaan zolang er kans is om het virus te krijgen?
Dat dus vooral, als je nu gaat zeggen "Jullie mogen in 2020 geen lol meer trappen, sorry, is voor je eigen veiligheid... maar wel braaf blijven werken!" dan kun je er echt op rekenen dat mensen de kont tegen de krib gaan gooien.7o9 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:38:
[...]
Misschien niet direct of specifiek die zaken, maar iets om naar uit te kijken zal veel mensen helpen zich aan de huidige maatregelen te houden.
Nog even los natuurlijk van het feit dat er veel geld omgaat en er veel mensen werken in de vermaak-industrie, en die kun je ook niet de rest van het jaar thuis laten zitten.
Hoeveel procent van de beroepsbevolking zou nu thuis zitten en gaat niet werken?
Nogmaals: waarom denk je dat? Waar baseer je dat op?Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:34:
"Wat concreter maken" is iets anders dan "Er worden geen festivals meer georganiseerd in 2020, de eredivisie gaat niet meer door, en alle cafés blijven tot 1 juli dicht".
Want breng je dat naar buiten, reken maar dat er dan anarchie komt omdat mensen zich gewoon vervelen. Of ze gaan gewoon overal en nergens illegale feestjes organiseren.
Ongeacht de gevolgen?Wat je moet doen is alles weer gefaseerd terug invoeren en het liefste nog voordat het zomerseizoen voorbij is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik weet niet of dat gemeten wordt. Ik werk thuis, maar vind het altijd wel gezellig op kantoor, vandaar het “naar ons werk mogen”.harrytasker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Hoeveel procent van de beroepsbevolking zou nu thuis zitten en gaat niet werken?
Die hadden ook wel de wind mee. na de oorlog kon er gewoon heel veel meer (bijvoorbeeld woningbouw, landbouw) omdat alles gericht was op herstel. Dat piekte dacht ik ergens in de jaren 70.harrytasker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:36:
[...]
We hebben onze welvaart wel voor een groter deel te danken aan deze mensen, helaas ook de negatieve kanten (milieu etc.). Achteraf is dat gemakkelijk praten, we zullen zien wat de huidige generaties gaat brengen !
Als dit Covid-19 ons erg lang gaat verlammen komen we er als groep denk ik wel sterker uit, van wie er over zijn - dat dan wel. Of we er wat van gaan leren? Ben bang van niet.
Pas als het achter de rug is, kun je weer aan feesten denken. En ik verwacht dat de wereld massaal ergens in de tweede helft van het jaar met grote feesten gaat komen.
Misschien komt er zelfs een (eerste) wereldwijde feestdag/herdenkingsdag achter vandaan.
Dat zou jammer zijn, want dan worden wij de boomers van de toekomstfranssie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:43:
[...]
Als dit Covid-19 ons erg lang gaat verlammen komen we er als groep denk ik wel sterker uit, van wie er over zijn - dat dan wel. Of we er wat van gaan leren? Ben bang van niet.
Zo'n idee heb ik ook, maar ik denk niet dat dat 1 januari 2021 gaat worden, ook als je de tijdlijn van Wuhan nu volgt.Playa del C. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:45:
Pas als het achter de rug is, kun je weer aan feesten denken. En ik verwacht dat de wereld massaal ergens in de tweede helft van het jaar met grote feesten gaat komen.
Dat was wel mijn verstopte boodschapharrytasker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:45:
[...]
Dat zou jammer zijn, want dan worden wij de boomers van de toekomst
Dat zou ook zomaar kunnen inderdaad. We weten het nu nog niet. De ontwikkelingen elke dag zijn ook veel. Genoeg mensen die het nu al zat zijn om overal Corona te zien en bij alles aan Corona te denken. (Klinkt als een ultieme reclame zo trouwens).Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Zo'n idee heb ik ook, maar ik denk niet dat dat 1 januari 2021 gaat worden, ook als je de tijdlijn van Wuhan nu volgt.
We hadden in die periode ook geen vrije markt economie zoals we die sinds begin jaren '90 geschapen hebben, het was niet zozeer pieken op herstel, het was meer een kwestie van collectieve opbouw + onderhoud van opbouw.franssie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:43:
[...]
Die hadden ook wel de wind mee. na de oorlog kon er gewoon heel veel meer (bijvoorbeeld woningbouw, landbouw) omdat alles gericht was op herstel. Dat piekte dacht ik ergens in de jaren 70.
Dat brak tijdens de grote confrontaties tussen de toenmalige Nederlandse multinationals en Overheid/Vakbonden, halverwege de jaren '70. Enfin, werd gebroken. Lang verhaal.
De naoorlogse lessen waren van andere aard dan wat we tegenwoordig bij crises zien, deze crisis raakt echter wel op frappante wijze aan kenmerken die daar bij aanwezig waren. Het raakt aan hoekstenen, het raakt aan onderhoud, het raakt aan gedrag. Daar zitten absoluut lessen.
De crux is dat we best goed met deze crisis omgaan omdat we kunnen voortborduren op wat veel en veel eerder, in hoofdlijnen voorafgaand aan de periode van neo-klassieke politieke economie als pijler van beleid, opgebouwd hebben.
Geen menselijk systeem is perfect, maar het wordt wel tijd om eens goed na te denken over de factoren van eigen gedrag als samenleving: consumptief, conservatief, gulzig, technocratisch rentenieren zonder balans.
Al zoekt hij vaker de grenzen op, heel vergezocht is het niet.Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Nogmaals: waarom denk je dat? Waar baseer je dat op?
[...]
Ongeacht de gevolgen?
https://www.rijnmond.nl/n...meld-het-bij-Veilig-Thuis
Maatje van me bij de politie bevestigd dit ook. Huislijk geweld is er altijd al natuurlijk maar de gevallen exploderen nu sneller omdat je dus aan huis gebonden bent en je je niet in de kroeg of shop even kunt afkoelen voor wat uurtjes.
De kindertelefoon meldt ook toename van kinderen die bellen waarbij de situatie aan het verslechteren is.
Ik denk dat de overheden de situatie in Wuhan moeten volgen nu de deuren weer open gaan. Dan zou je over een week of twee voorzichtig met conclusies kunnen komen Of het veilig is de straten weer voor het publiek te openen.Stoney3K schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Zo'n idee heb ik ook, maar ik denk niet dat dat 1 januari 2021 gaat worden, ook als je de tijdlijn van Wuhan nu volgt.
[ Voor 25% gewijzigd door Kenny_026 op 28-03-2020 18:04 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]