Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.479 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:40:
Zijn hier trouwens ook docenten aanwezig? Hoe ervaren jullie het coronathuiswerken? :)

Werkcolleges zijn trouwens super saai online als de studenten goed doorwerken :)

Ik kan bijna met de borrel beginnen tijdens begeleiden (we borrelen online nu met collega's en studenten)

Het coronavirus maakt het werk echt wel minder leuk; veel onderwijsactiviteiten kunnen prima online. Maar ik zit liever in het gebouw bij collega's en het face2face contact met de studenten mis ik verschrikkelijk :(
Ik ervaar het als erg aanpassen. Ik was al bezig met videolessen voordat het griepje opstak, alleen dat kan ik nu niet meer doen omdat alle gebouwen dicht 'moesten'.
Ik had het zo ingericht dat ik alleen nog vragen uurtjes deed naar aanleiding van de video. Dan konden de mensen met belangrijker zaken in hun bed blijven liggen. Dat gebeurt nu nog steeds, alleen nu lessen/video's gemaakt in powerpoint.
Het dynamische van het lesgeven is er nu wel af. Het dollen met de studenten ook.
Ik vind het voor mij voordelen bieden, maar ook zeker nadelen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:30
@franssie
Dit dus.
Een dikke maand geleden was er al een tekort voorhanden.
En kon je zien wat er in Italië gebeurde...........

Begin februari kostten dit soort kapjes nog € 35 per 50 stuks, of een goed FFP2/koolstof geimpregeneerd masker € 2,35 retail.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
daan! schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:28:
was deze al langsgekomen?
[YouTube: How Soon Will COVID-19 Peak? (And How To Tell)]

Minute physics is altijd interessant en kan informatie op een overzichtelijke manier presenteren.

Video gedeeltelijk gebaseerd op deze infographic:
https://aatishb.com/covidtrends/
Of ik snap het niet, of die infographic verbergt juist de trends die ze in het filmpje zeggen te willen zien.

Ze willen zien of maatregelen de groei vertragen en of landen op weg zijn om de exponentiële groei te stoppen. In Italië neemt de exponentiële groeifactor bijvoorbeeld af, dat kun je wel zien in de grafieken van worldometers. Het is duidelijk een kromme afvlakkende lijn (Total Cases, logaritmic). Dat gaat langzaam de goede kant op. Maar met hun infographic lijkt Italië juist een rechte lijn te hebben.

Volgens mij valt het in hun infographic pas op zodra de exponentiële groei helemaal is gestopt. En dan zetten ze ook nog het lopende week totaal van nieuwe besmettingen op de Y-as, niet de dagelijkse toename.

Lastig uit te leggen, maar volgens mij laat de infographic dus pas trendbreuks zien nadat je die in andere grafiekweergaves al een paar dagen kan zien en zelfs beter ziet aan komen vóórdat de trendbreuk er is. En significante verschillen in de groeifactor van landen vallen ook nauwelijks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:30
Inmiddels ben ik door de bomen het bos een beetje kwijtgeraakt.

De griepgolf was over.
Die is sinds kort weer terug. (RIVM: niet alle doden zijn Covid-19, er heerst ook griep)
Maar bij Griepalert.nl komen eigenlijk weinig gevallen binnen, mede doodat testen veelal niet gebeurt.
Maar ook van Covid-19 zijn alleen de ergste gevallen bekend, Het RIVM schrijft ook dat de verspreiding veel groter kan zijn, want er wordt weinig getest.

Moeten we niet zelf gaan proberen de verspreiding beter in kaart te brengen?
Van griep en van Covid-19?
Laat al je vrienden het ook invullen, als heel Nederland meedoet dan krijgen we een beter beeld en hopelijk een betere voorspelbaarheid.

Coronastatus.nl

Noot;
Met alle beschikbare kennis en data kunnen ze de griepuitbraak maar twee dagen van te voren "voorspellen",
Corona wordt met veel minder data momenteel een paar weken van te voren voorspelt, of is dat dan eigenlijk koffiedikkijken als je pas na drie weken effect van maatregelen kan verwachten?
Ik geef toe dat dat niet strict wetenschappelijk is maar het kan wel een duidelijker beeld geven, velen vragen zich nu af waarom mensen niet getest worden bij overduidelijke symptomen en sterfte.
En iedereen zit toch thuis, kleine moeite om elke dag even in te vullen, heb je wat te doen en als breuk uit de dagelijkse sleur. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:45
Onlangs is de Corona ook uitgebroken in ons appartementencomplex. M’n buurvrouw heeft het en nog 3 andere. Raar gezicht, GGD die dan er komt in pakken. Maja, vervelend voor de mensen die het hebben.

Hierdoor ben ik het gesprek aangegaan met m’n manager maar ook de GGD, of het wel verstandig is dat ik naar m’n werk ga. (Zit in de gehandicapten zorg, met best een paar kwetsbare cliënten) Ondanks dat ik nu verkouden ben maar verder niks heb. Is de boodschap gewoon werken tot je koorts hebt.

Ik snap de regels maar kan er met mijn hoofd niet bij. Wij hebben geen beschermende pakken of mondkapjes. Duidelijk gezegd dat ik me zo schuldig zou voelen als een cliënten het nu zou oplopen, en haast wel zeker er aan zou overlijden. Ik het mezelf nooit zou vergeven.

Lastig, maar manager houdt voet bij stuk, en GGD heeft dezelfde boodschap :(

Slopende dagen zijn dit mannen..

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
Is er trouwens iemand hier die de USA situatie wat meer in de gaten houd, of er zelf zit? Ik vraag mij sterk af hoe ze deze situatie nog onder controle denken te krijgen. Zelf lijkt dit mij de basis van hun plan, maar daar krijg ik erg veel vraagtekens van.

Zie voor de video:

Waar denken ze alle materialen en personeel vandaan te halen? Hoe denken ze dat ooit voor half april te bereiken? Leuk dat ie uitlegt dat het een simpele oplossing moet zijn, maar dit is wel heel kort door de bocht. Ook zou wat ze in NY doen dan de basis voor verdere uitrol moeten zijn, maar dan zijn ze toch te laat met uitrollen in andere steden/staten?

De twitter feed van het leger is sowieso erg opmerkelijk te noemen. Posten tussendoor nog vrolijk hun nieuwe speeltjes (wapens) en andere ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:41
Teijgetje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:25:
Inmiddels ben ik door de bomen het bos een beetje kwijtgeraakt.

De griepgolf was over.
Die is sinds kort weer terug. (RIVM: niet alle doden zijn Covid-19, er heerst ook griep)
Maar bij Griepalert.nl komen eigenlijk weinig gevallen binnen, mede doodat testen veelal niet gebeurt.
Maar ook van Covid-19 zijn alleen de ergste gevallen bekend, Het RIVM schrijft ook dat de verspreiding veel groter kan zijn, want er wordt weinig getest.

Moeten we niet zelf gaan proberen de verspreiding beter in kaart te brengen?
Van griep en van Covid-19?
Laat al je vrienden het ook invullen, als heel Nederland meedoet dan krijgen we een beter beeld en hopelijk een betere voorspelbaarheid.

Coronastatus.nl

Noot;
Met alle beschikbare kennis en data kunnen ze de griepuitbraak maar twee dagen van te voren "voorspellen",
Corona wordt met veel minder data momenteel een paar weken van te voren voorspelt, of is dat dan eigenlijk koffiedikkijken als je pas na drie weken effect van maatregelen kan verwachten?
Ik geef toe dat dat niet strict wetenschappelijk is maar het kan wel een duidelijker beeld geven, velen vragen zich nu af waarom mensen niet getest worden bij overduidelijke symptomen en sterfte.
En iedereen zit toch thuis, kleine moeite om elke dag even in te vullen, heb je wat te doen en als breuk uit de dagelijkse sleur. ;)
Ingevuld, hoewel het wel lastig is om een goed beeld te krijgen van hoeveel mensen het daadwerkelijk al hebben gehad. Ik lees er vrij veel over, maar er zijn wisselende berichten hierover. Las net bijvoorbeeld ook dat de schatting in Limburg 20.000 mensen is (Bron GGD). Dat is ongeveer 2%. Als ik dat vergelijk met mijn eigen omgeving en werk zou dat wel eens kunnen kloppen. Echter, dan heb je ook nog andere virussen want het is niet altijd covid19. Dat probleem speelt bij infectieradar en deze site ook. Je kunt ook gewoon verkouden zijn of de griep hebben. Die virussen heersen ook.
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel mensen het nu echt hebben gehad. Of we daar snel achter gaan komen, vraag ik me af. Het zou wel veel meer inzicht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BlackMonkey schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:54:
Is er trouwens iemand hier die de USA situatie wat meer in de gaten houd, of er zelf zit? Ik vraag mij sterk af hoe ze deze situatie nog onder controle denken te krijgen. Zelf lijkt dit mij de basis van hun plan, maar daar krijg ik erg veel vraagtekens van.

Zie voor de video: [Twitter]

Waar denken ze alle materialen en personeel vandaan te halen? Hoe denken ze dat ooit voor half april te bereiken? Leuk dat ie uitlegt dat het een simpele oplossing moet zijn, maar dit is wel heel kort door de bocht. Ook zou wat ze in NY doen dan de basis voor verdere uitrol moeten zijn, maar dan zijn ze toch te laat met uitrollen in andere steden/staten?
China bouwde in 10 dagen ofzo een noodhospitaal. Dat bestaat uit containers met twee bedden per container en beademingsapparatuur. Een leeg gebouw inrichten kan niet zo moeilijk zijn, ervan uitgaande dat ze over de materialen beschikken.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Is er trouwens iemand hier die de USA situatie wat meer in de gaten houd, of er zelf zit? Ik vraag mij sterk af hoe ze deze situatie nog onder controle denken te krijgen.
Heb schoonouders in FL (75+) en een zwager in Georgia, die hebben we 3 weken lang moeten bombarderen met de resultaten uit EU. Schoonouders keken FOX (lees die sukkel Trump) en mijn vriendin heeft dagelijks met angstaanvallen aan de telefoon gehangen dat ze thuis moesten blijven.
De US gaat nog heel laag zingen.

En het is al niet zo'n links land.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:02
Donderdag mijn halfjaarlijkse uitslag van bloedonderzoek in verband met mijn hepatitis-B (telefonisch) besproken met mijn arts. Zit al sinds 2012 aan de Viread. Niets ernstigs, want virus is al jaren onderdrukt en misschien zelfs al niet meer actief.
Maar ineens mag ik misschien stoppen met het medicijn (als ik in de juiste doelgroep val). Vond het raar, omdat ik het medicijn eigenlijk voor altijd moest slikken. Dus ik dacht dat ze een nieuw medicijn of zo hadden. Maar volgens de dokter scheelt het in kosten voor mij (details hoop ik in de brief te lezen die ik nog krijg).

Dus ik ging even op onderzoek uit en vond dit:
https://www.scientificame...-results-are-not-yet-out/

Ff mijn alu hoedje opgedaan en ik dacht gelijk: "Zouden ze mensen laten stoppen, omdat Tenofovir duur wordt, als het helpt tegen Corona?"

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

franssie

Save the albatross

@Xyphoid even los van de alu hoed en de kosten - mijn eerste overweging zou zijn wat de bijwerkingen zijn van het medicijn tegenover de mogelijke gevolgen als het virus terugkomt.
Pas daarna kosten (waar ji blijkbaar nog niet wakker van ligt en niemand kan in de toekomst kijken (zeker niet wat de prijs van het medicijn gaat doen lijkt mij) dus kies voor nu even waar je je prettig bij voelt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
YouTube: Why paid sick leave is essential to beating coronavirus (Vox)

Dus wacht nog een paar weken voor het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
ZieMaar! schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Ik zou gewoon thuis blijven als je verkouden bent.
niet verkouden hoor,kijk hoeveel chinezen ze op hebben al ze naar buiten gaan, ben benieuwd binnen14 dagen binnen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Bad Brains schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:06:
[...]

Heb schoonouders in FL (75+) en een zwager in Georgia, die hebben we 3 weken lang moeten bombarderen met de resultaten uit EU. Schoonouders keken FOX (lees die sukkel Trump) en mijn vriendin heeft dagelijks met angstaanvallen aan de telefoon gehangen dat ze thuis moesten blijven.

Klinkt al zo bizar als ik vermoedde dus. Hopelijk kunnen ze het ontlopen!

@XWB Als ze de materialen hebben ja.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Amaze86 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:27:
[...]

niet verkouden hoor,kijk hoeveel chinezen ze op hebben al ze naar buiten gaan, ben benieuwd binnen14 dagen binnen.
Wat ik, enigszins grappig bedoeld, vooral wilde zeggen is dat de algemene opinie in Nederland is dat mondkapjes heel, heel weinig doen om niet ziek te worden. Mondkapjes helpen dan meer om, als je zelf ziek bent, het niet verder te verspreiden.

Dat al althans wat het rode kruis zegt, ik geloof dat wel, maar ieder moet het voor zich weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:33
ZieMaar! schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Wat ik, enigszins grappig bedoeld, vooral wilde zeggen is dat de algemene opinie in Nederland is dat mondkapjes heel, heel weinig doen om niet ziek te worden. Mondkapjes helpen dan meer om, als je zelf ziek bent, het niet verder te verspreiden.

Dat al althans wat het rode kruis zegt, ik geloof dat wel, maar ieder moet het voor zich weten.
Hangt er ook vanaf wat voor een mondkapjes denk ik? Waarom zouden ze ze anders in het ziekenhuis dragen..? Of is dat tegen iets anders. Je hebt natuurlijk ook FFP1, 2 en 3 (ik heb alle drie de typen liggen).

En dan zou dat plexiglas bij de supermarkten en winkels ook niet helpen?

Ik draag nu zelf overigens altijd een mondkapje op plekken waar veel mensen zijn, zoals de supermarkt. In Azië, zeker Japan (enige land in Azië waar ik meerdere keren geweest ben), gebeurt dit natuurlijk al vaker.

[ Voor 10% gewijzigd door WolfsRain op 27-03-2020 22:42 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

De twitter feed van het leger is sowieso erg opmerkelijk te noemen. Posten tussendoor nog vrolijk hun nieuwe speeltjes (wapens) en andere ongein.
[...]

Heb me erg lang uit het topic weten te houden (lees wel al vanaf het begin mee), maar nu wel reden om te reageren.

Heb (verre) familie in de USA en heb vooral via de socials contact met ze. Met één nicht van me app ik ook regelmatig.
Soms zou ik ze door het scherm willen trekken, met alle onzin die (vooral eentje) allemaal op Facebook plempt.
Corona is wel heel toevallig gekomen in een verkiezingsjaar.
De democraten geven meer om mensen die ziek zijn, dan om ongeboren kinderen (abortus is een hot item).
Iemand die zegt dat het virus geen "China-virus" mag heten is een eikel, want het komt niet van vleermuizen. Het is het boze China!!!
Omdat ook wapenwinkels moeten sluiten, grote verontwaardiging! Never give up guns!
<Plaatje van Democraten> this is the real virus!

En dit gaat maar door....
Appen met mijn nicht: Maar de economie gaat kapot als we niet binnenkort weer gaan werken! Trump heeft het gezegd en het is bijna voorbij!!!

Echt, het aantal facepalms is niet meer te tellen bij mij :')

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
BlackMonkey schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Klinkt al zo bizar als ik vermoedde dus. Hopelijk kunnen ze het ontlopen!

@XWB Als ze de materialen hebben ja.....
Ze wonen "gelukkig" of niet "want 80% = 55+" in "the villages" (google dat maar)
Aan een kant een grote disneyworld community (qua leeftijd) aan de andere kant, alles word gecontroleerd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]
Heb schoonouders in FL (75+) en een zwager in Georgia, <>
Ik heb Famillie in Amerika in de staten NC en SC en die zijn gelukkig nog voldoende "Nederlands" om ook de andere media te kijken (ik heb George Carlin via hun leren kennen) en die zitten echt in lock-down/zelfisolatie. Gelukkig wat vrienden (deels NL of DE achtergrond) wiens kinderen die eten en boodschappen brengen.
Maar ondanks wat mensen van Trump vinden is het niet helemaal de bananenrepubliek waar ik ze economisch vaak voor uitmaak. Ook daar is er een zeer levendige zorglaag, maar vaak anders dan bij ons georganiseerd, via de kerk bijvoorbeeld, en gemeenschapsgroepen. Juist omdat het centraal wat minder geregeld is dan bij ons is er een ander soort netwerkstructuur.

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 27-03-2020 22:50 . Reden: Even land toegevoegd. ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Laatst online: 15-07 12:13

Van wat ik van familie en vrienden begrijp. De censuur en onder het tapijt schuiven is nog erger dan in China. Ook de polarisering van pro-Trump en anti-Trump zorgt voor zoveel tegenstrijdige verhalen en overtuigingen dat men niet weet waar men aan toe is.
Een ding staat wonder boven wonder wel vast. Voor nagenoeg elke Amerikaan is Dr. Fausti de enige die in Jip en Janneke taal de waarheid vertelt.

Terugblikkend:
Het blijkt dat een van de eerste positieve testen gedaan is op een overledene rond 15-17 Januari in Washington DC. De regering was op de hoogte maar alle info zit op slot daar het door het Witte Huis als confidential is bestempeld. Pikant detail is dat het Witte Huis ook weigert het parlement te informeren en hoe het CDC, met een beperkt aantal beschikbare testen, toevallig op de juiste persoon en post-mortem test weet uit te voeren.

Situatie:
Heel eenvoudig. De VS was en is er niet klaar voor en de wapenhandelaars zijn nagenoeg uitverkocht.
Private ziekenhuizen zijn voorbereid. De ziekenhuizen voor de 'general public' proberen zich voor te bereiden. Je ziet wel het sociale zijde/draagkracht aangezien er zeer veel vrijwilligers proberen te helpen.

Helaas eist het Amerikaans systeem nu langzaam zijn tol.
Steeds meer en meer mensen raken, doordat individuele staten maar zelf tot een lockdown overgaan,.werkloos. En in de VS is het: Geen werk = geen baan = geen geld.
En met het 'verkreupelde' healthcare systeem zullen veel mensen geen toegang krijgen tot medische voorzieningen.
De meeste nensen die ik ken werken daar in de medische zorg en weten de juiste bronnen (WHO en zo) te consulteren. Maar ze zien duidelijk dat men daar bang en onzeker is. En juist door het gebrek aan informatie en daadkracht van de overheid weet niet waar men aan toe is. En dat is de grote voedingsbron voor angst.

Hoe dit zich gaat ontwikkelen is dan ook voor iedereen een grote vraag.

Uit eigen ervaring. Als je in Amerika woont, krijg je alleen Amerikaans gekleurd nieuws. Een soort brainwash. Waarbij het voor mij belangrijk was om geregeld het nederlandse nieuws te lezen om te weten wat er echt gebeurde in de wereld. Je leeft daar in een cocoon. Want vergeet je dat, kom je er een maand later achter dat de wereld opinie er toch iets anders uitzag.

[ Voor 5% gewijzigd door kwakzalver op 27-03-2020 23:09 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Pukson schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:42:

Ik snap de regels maar kan er met mijn hoofd niet bij. Wij hebben geen beschermende pakken of mondkapjes. Duidelijk gezegd dat ik me zo schuldig zou voelen als een cliënten het nu zou oplopen, en haast wel zeker er aan zou overlijden. Ik het mezelf nooit zou vergeven.

Lastig, maar manager houdt voet bij stuk, en GGD heeft dezelfde boodschap :(

Slopende dagen zijn dit mannen..
Ken je gevoelens.. Mijn vriendin is long patient en valt dus in de gevaarlijke catogorie. Van de week barste ze in tranen uit :/ Ze zei dat als ze het virus zou oplopen dat het dan gedaan is. Dan valt dat eventjes snoeihard binnen. Met deze gedachte ben ik dus hardstikke bang dat IK het virus mee naar huis breng. Zou het me zelf ook niet kunnen vergeven dat ik net die ene keer te weinig m'n handen heb gewassen oid. Best een lastige gedachten :-(

Dus Pukson, doe wat je denkt het beste wat je kan doen. En meer kan je niet doen in deze situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik lees de WashingtonPost vrijwel elke dag meerdere keren. De situatie in de VS is op zijn best opmerkelijk.
Hun debiele president denkt alleen aan zijn herverkiezing en denkt dat Corona slecht is voor de economie en dus zijn herverkiezing. Zijn focus is vooral op de economie, niet op de ziekte. De mensen om hem heen zijn feitelijk net zo ziek, die willen een slaatje slaan uit deze crisis. Heeft de WHO standaard-testen dan worden die verboden en ontwikkelen ze die zelf eerst (werkt niet) om na 2 maanden pas toe te geven dat de eigen testen niet werken.
Het stemvee dat erachteraan loopt en toch experts wantrouwt, de overheid wantrouwt en is opgegroeid met het idee dat ze niet betutteld mogen worden krijg je dus ook niet overtuigd thuis te blijven.

Maar goed, dat is een beperkt deel van het politieke spectrum. Veel nieuwsorganisaties hebben Trump geschrapt en kiezen alleen de informatieve delen van zijn praatjes, de lokale staten (gouverneurs) zijn vol aan de bak om de maatregelen te nemen die nodig zijn en vele delen zijn al in blijf thuis. Het merendeel van de bevolking heeft wel door dat er wat speelt, dus ook de urgentie neemt toe. Op het platteland iets minder, maar juist daar zijn er grote afstanden.

Maar goed, je kent de statistieken. Geef het nog Max een week en ze hebben daar dik 1000+ doden per dag, iets wat zich tegen hun president zal keren zodat men ergens eind April wel de maatregelen zal uitrollen die nodig zijn. Maar nog los van het dodental.... hun economie zat al met los zand in elkaar, die 3.3 miljoen aanvragen voor werkloosheidsondersteuning is nog maar een begin. Dat record zal nog meerdere keren sneuvelen en werkloze Amerikanen hebben wel de tijd om te demonstreren (alleen wel 1.5 meter uit elkaar, ook weer zoiets)

Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe de gemiddelde conditie van de Amerikaan corona-proof is. Overleveingskansen kunnen vrij goed zijn, mits geen onderliggende problemen. In een land met obesitas is corona gewoon een lullig experiment.

Volgens mij is je beeld vrij redelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 27-03-2020 23:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Laatst online: 15-07 12:13
ZieMaar! schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Mondkapjes voor en tegen:

Mondkapjes helpen je herinneren niet aan je gezicht te zitten, mondkapjes helpen je herinneren aan hygienemaatregelen. En in die optiek een prima hulpmiddel voor preventie.

Mondkapjes helpen verspreiding tegen te gaan als genoeg mensen mondkapjes dragen. Je hoest en de vochtdruppels blijven in de masker hangen. Daar zit volgens mij het cruciale voordeel.

Mondkapjes helpen enigzins als 1ste beschermingswal tegen een infectie. Zoals het opvangen van besmette vochtdruppels. De effectiviteit zit hem in het zeer geregeld en op de juiste wijze wisselen van maskers. zo niet.....

kunnen mondkapjes juist averechts werken als je ze verkeerd draagt. Raakt het masker besmet en draag je hem lang dan wordt het, door de vochtigheid, juist een bron van infectie.

In mijn optiek heel droog gezien:
Er is prima wat te zeggen voor beide partijen.
Echter (bij voldoende beschikbaarheid) kan het dragen van maskers door de gehele bevolking het verspreiden van Corona, door nog niet geïdentificeerde patiënten, indammen.

Het huidige tekort, ondermeer door Europese aanbestedingsregels, bij de inkoop door de overheid, noopt mij volmondig de keuze te ondersteunen om alle beschikbare middelen richting de gezondheidszorg en de risicogroepen te distribueren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
kwakzalver schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:24:
[...]

Mondkapjes voor en tegen:

Mondkapjes helpen je herinneren niet aan je gezicht te zitten, mondkapjes helpen je herinneren aan hygienemaatregelen. En in die optiek een prima hulpmiddel voor preventie.

Mondkapjes helpen verspreiding tegen te gaan als genoeg mensen mondkapjes dragen. Je hoest en de vochtdruppels blijven in de masker hangen. Daar zit volgens mij het cruciale voordeel.

Mondkapjes helpen enigzins als 1ste beschermingswal tegen een infectie. Zoals het opvangen van besmette vochtdruppels. De effectiviteit zit hem in het zeer geregeld en op de juiste wijze wisselen van maskers. zo niet.....

kunnen mondkapjes juist averechts werken als je ze verkeerd draagt. Raakt het masker besmet en draag je hem lang dan wordt het, door de vochtigheid, juist een bron van infectie.

In mijn optiek heel droog gezien:
Er is prima wat te zeggen voor beide partijen.
Echter (bij voldoende beschikbaarheid) kan het dragen van maskers door de gehele bevolking het verspreiden van Corona, door nog niet geïdentificeerde patiënten, indammen.

Het huidige tekort, ondermeer door Europese aanbestedingsregels, bij de inkoop door de overheid, noopt mij volmondig de keuze te ondersteunen om alle beschikbare middelen richting de gezondheidszorg en de risicogroepen te distribueren..
Kwam net nog een interessante youtube video (eigenlijk de hele kanaal is best boeiend) over virussen en ontsmetten:

YouTube: Reusing Masks, Ozone and UV Decontamination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

pinda powerrr schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:41:
[...]

[...]

Heb me erg lang uit het topic weten te houden (lees wel al vanaf het begin mee), maar nu wel reden om te reageren.

Heb (verre) familie in de USA en heb vooral via de socials contact met ze. Met één nicht van me app ik ook regelmatig.
Soms zou ik ze door het scherm willen trekken, met alle onzin die (vooral eentje) allemaal op Facebook plempt.
Corona is wel heel toevallig gekomen in een verkiezingsjaar.
De democraten geven meer om mensen die ziek zijn, dan om ongeboren kinderen (abortus is een hot item).
Iemand die zegt dat het virus geen "China-virus" mag heten is een eikel, want het komt niet van vleermuizen. Het is het boze China!!!
Omdat ook wapenwinkels moeten sluiten, grote verontwaardiging! Never give up guns!
<Plaatje van Democraten> this is the real virus!

En dit gaat maar door....
Appen met mijn nicht: Maar de economie gaat kapot als we niet binnenkort weer gaan werken! Trump heeft het gezegd en het is bijna voorbij!!!

Echt, het aantal facepalms is niet meer te tellen bij mij :')
Dit wordt een interessant fenomeen ten aanzien van Amerika als wereldmacht. Ten eerste zal het ze economisch flink pijn doen wat op zich al destabiliserend werkt. Maar daarnaast gaat het met wat pech ook ongenadig hard onder de armere sociale klassen huishouden. En dat is waar de voorraad Amerikaans kanonnenvoer vandaan komt. Tel daarbij op dat China nu al in de positie zit om ontwikkelingshulp naar Europa te sturen en dan konden dingen wel eens heel snel gaan verschuiven in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
kwakzalver schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:24:
[...]
Dat cruciale voordeel verdwijnt bij de luxere bouwmarkt-mondkapjes met ventiel, die bij inademen allerlei zaken tegenhouden, maar zorgen dat je gewoon kunt uitademen en het tijdens het klussen niet al te benauwd krijgt.

Dergelijke mondkapjes (waarmee ik gisteren nog mensen in de supermarkt zag rondlopen) zorgen voor een mooie distributie van vochtdruppels.

Zelfs als je met zo'n ding in je elleboog hoest, verspreid je nog allerlei druppeltjes in een verticaal vlak.

Het idee is leuk, en zolang je niet hoest cq niet besmet bent, werken die dingen prima. Maar het houdt geen enkele hoest tegen.

Edit: licht genuanceerd... Het houdt vast wel iets tegen, maar een significant percentage van wat je tijdens het hoesten de wereld in slingert, gaat door dat ventiel naar buiten.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 27-03-2020 23:46 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:30:
Dat is wel een leuke, hier op de bouwplaats staat er kort samengevat, zie jij een collega de symptomen hebben, meldt dit zo snel mogelijk bij de uitvoerder, soort van "matennaaien"....

[...]
Dat heet gedeeld eigen belang.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Bedankt voor alle inzichten. Ondanks dat het moeilijk voor te stellen is als nuchtere Nederlander. Je begint haast te twijfelen of je belangrijk detail gemist hebt dat alles oplost als je het vanaf de zijlijn leest.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 15-09 15:52
WolfsRain schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:41:
Je hebt natuurlijk ook FFP1, 2 en 3 (ik heb alle drie de typen liggen).
Oh wat goed!
Aan welk ziekenhuis ga je ze doneren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

Yucon schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:40:
[...]

Dit wordt een interessant fenomeen ten aanzien van Amerika als wereldmacht. Ten eerste zal het ze economisch flink pijn doen wat op zich al destabiliserend werkt. Maar daarnaast gaat het met wat pech ook ongenadig hard onder de armere sociale klassen huishouden. En dat is waar de voorraad Amerikaans kanonnenvoer vandaan komt. Tel daarbij op dat China nu al in de positie zit om ontwikkelingshulp naar Europa te sturen en dan konden dingen wel eens heel snel gaan verschuiven in de wereld.
Als je het zo stelt, dan reageert de gemiddelde Amerikaan:"Zie je wel, het zijn de Chinezen die dit bewust hebben gemaakt en verspreid!"

Nee, ergens heb ik wel medelijden met ze. Obamacare is afgeschoten, maar is een eerste poging op zorg zoals wij die kennen. Het is waarschijnlijk te erg om te bedenken, hoeveel doden er in Amerika gaan vallen onder de armere mensen, degenen die net hun baan verloren zijn (zo'n drie miljoen), geen geld om op een ICU te liggen. De meesten zullen "ongemerkt" sterven, wat het cijfer weer wat lager houdt...

Het is een mooi land, maar ik zou er geen inwoner van willen zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:33
daan! schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:52:
[...]

Oh wat goed!
Aan welk ziekenhuis ga je ze doneren?
Die houd ik zelf, zijn er 5 van elk ;) Wel zo fijn, zeker in supermarkten waar het nog steeds voor heel veel mensen lastig is om afstand te bewaren.

Goed geld voor betaald ook (waarschijnlijk een stuk meer dan normaal), zijn overigens gewoon nog steeds te bestellen zie ik.

En ook al is de effectiviteit minimaal, gezien mijn directe omgeving en kwetsbaren neem ik liever het zekere voor het onzekere. Die ene keer per week dat ik naar de supermarkt ga en gelijk voor mijzelf (en de kwetsbaren om mij heen) boodschappen doe, ben ik het liefst zo beschermd mogelijk :) .

[ Voor 33% gewijzigd door WolfsRain op 28-03-2020 00:40 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18:02
franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:21:
@Xyphoid even los van de alu hoed en de kosten - mijn eerste overweging zou zijn wat de bijwerkingen zijn van het medicijn tegenover de mogelijke gevolgen als het virus terugkomt.
Pas daarna kosten (waar ji blijkbaar nog niet wakker van ligt en niemand kan in de toekomst kijken (zeker niet wat de prijs van het medicijn gaat doen lijkt mij) dus kies voor nu even waar je je prettig bij voelt.
0,0 bijwerkingen, dus mijn eerste reactie was: niet stoppen.
Maar ik wacht de brief wel af en besluit daarna wel.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:21

gws24

Thinking is hard!

Als het onderstaande klopt dan ziet het er niet goed uit voor de Verenigde Staten.
75 tot 80 procent van de corona-patiënten die op de intensive care liggen, hebben overgewicht, aldus Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) vanavond in het tv-programma Jinek.

Zijn collega Peter van der Voort, hoofd IC van het UMCG in Groningen, schetste de situatie van achttien ic-patiënten die daar worden behandeld. Hem was opgevallen dat de patiënten vrijwel allemaal hetzelfde postuur hadden en lijden aan adipositas, ofwel zwaarlijvigheid. Volgens Gommers is dat een vrij algemeen beeld in Nederland.

Wat de reden precies is, is niet onderzocht. Maar volgens Gommers kan het ermee te maken hebben dat mensen met overgewicht ook vaker dan gemiddeld suikerziekte hebben en daarmee kwetsbaar zijn voor het virus. Ook zou een zware borstkas het ademen kunnen bemoeilijken.
bron: liveblog AD

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

kwakzalver schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:54:
[...]
En in de VS is het: Geen werk = geen baan = geen geld.
en ook geen ziektekostenverzekering. De meeste amerikanen hebben een ziektekostenverzekering via hun werkgever.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.omroepflevola...nd-op-mond-beademing-meer
De brandweer en politie in Flevoland geven bij noodgevallen geen mond-op-mond-beademing meer. Dat zegt woordvoerster Elaine Bezemer namens het Regionaal Operationeel Team waarin Veiligheidsregio’s Gooi Vechtstreek en Flevoland zijn aangesloten. Bij een reanimatie worden alleen nog borstcompressies gegeven.
Ik ben ook gecertificeert om te beademen en een EAD op de borst te plakken, en ik heb samen met mijn vriendin er heel veel energie in gestoken om zo een ding ook bij ons op de dijk te krijgen (en dat ik ook gelukt).

Nu leerde ik in de training dat borstcompressie belangrijker is dan beademing dus dat zal ik doen. Maar toch, het blijft maar afschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Het aantal besmettingen stijgt volgens mij heel hard nu in de US.
Nu al 100k besmettingen:
https://www.nu.nl/coronav...emingsmachines-maken.html

Al weet ik niet wat ik van die nummers moet denken. Ik hoorde vandaag een viroloog op de radio zeggen dat de uitkomsten van de testen ontzettend onbetrouwbaar zijn.
En je weet natuurlijk niet hoeveel mensen ze testen.
Maar het aantal doden stijgt daar ook helaas.
Ik vind dat veel amerikanen altijd een extreem wantrouwen hebben naar de regering/overheid, ik hoop niet dat dat daar voor extreme hoeveelheden slachtoffers gaat zorgen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

FreakNL

Well do ya punk?

gws24 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:03:
Als het onderstaande klopt dan ziet het er niet goed uit voor de Verenigde Staten.

[...]
Dit was inderdaad al bekend
Belangrijkste risicofactor obesitas
De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten was in het Italiaanse Lombardije 70 jaar, en zo staat te lezen ‘belangrijkste risicofactor voor ic-opname is obesitas’. De overdracht van corona van moeder op ongeboren kinderen lijkt volgens die informatie ‘niet plaats te vinden’. ,,Dit is op basis van drie positief geteste moeders (allen overigens klachtenvrij) welke zijn bevallen van een kind wat negatief testte op covid-19. In China werd hetzelfde geobserveerd’’, zo staat te lezen in de informatie die onder Nederlandse specialisten is verspreid op basis van de Italiaanse regio.
https://www.ad.nl/binnenl...nder-de-vijftig~a058aad2/

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 28-03-2020 04:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
WolfsRain schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 00:15:
[...]

Die houd ik zelf, zijn er 5 van elk ;) Wel zo fijn, zeker in supermarkten waar het nog steeds voor heel veel mensen lastig is om afstand te bewaren.

Goed geld voor betaald ook (waarschijnlijk een stuk meer dan normaal), zijn overigens gewoon nog steeds te bestellen zie ik.

En ook al is de effectiviteit minimaal, gezien mijn directe omgeving en kwetsbaren neem ik liever het zekere voor het onzekere. Die ene keer per week dat ik naar de supermarkt ga en gelijk voor mijzelf (en de kwetsbaren om mij heen) boodschappen doe, ben ik het liefst zo beschermd mogelijk :) .
helemaal goed zo heb ik midden jaren 80 dozen met condooms gekocht toen die tijd met de aids uitbraak

nooit gebruik van gemaakt btw kwam mijn zolderkamertje nooit af maar goed was wel voorbereid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

Pierre

Van nature lui!

Las net op Twitter dat ze in de USA massaal vuurwapens hamsteren. Wat een idioot land.
Bron is trouwens Arjen van der Horst van de NOS.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pierre schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:23:
Las net op Twitter dat ze in de USA massaal vuurwapens hamsteren. Wat een idioot land.
Vuurwapens zijn ter zelfverdediging in de VS. Wellicht denken ze dat ze daar het virus kunnen neerschieten als het in hun buurt komt en zo niet besmet te raken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ronduit schandalig te noemen dat de Holland-America lijn op 7 mrt vertrekt uit Zuid Amerika met 1800 passengiers aan boord en dat nu iedereen hulp verwacht van de Nederlandse regering .

Het gevolg is dat er nu tot op dit moment 4 doden gevallen zijn

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-52072703

[ Voor 12% gewijzigd door leekers op 28-03-2020 07:38 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Pierre schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:23:
Gemiddelde Amerikaan:

Las net op Twitter dat die mensen op de rest van de wereld WC papier staan te hamsteren. Als er dadelijk geen eten is, en ze mijn voorraadkast willen opeisen, ga ik niet met een rol wc papieren gooien. Daar heb ik een andere oplossing voor.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:37:
[...]

Gemiddelde Amerikaan:

Las net op Twitter dat die mensen op de rest van de wereld WC papier staan te hamsteren. Als er dadelijk geen eten is, en ze mijn voorraadkast willen opeisen, ga ik niet met een rol wc papieren gooien. Daar heb ik een andere oplossing voor.

:+
Me & my Kalashnikov ❤️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:24:
[...]

Vuurwapens zijn ter zelfverdediging in de VS. Wellicht denken ze dat ze daar het virus kunnen neerschieten als het in hun buurt komt en zo niet besmet te raken?
Nou ik denk dat het instorten van de maatschappelijke structuur tot een ieder voor zich situatie in de USA iets waarschijnlijker al hier in Europa. Dat is wel een reëel risico voor de USA en dan is een wapen toch wel handig (in hun denken).

Alle ingrediënten voor een dergelijke scenario zijn in de USA wel aanwezig.
Een concept dat door het jaren koesteren en uitdragen van een ik-cultuur niet echt meer gesnapt wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 28-03-2020 07:43 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik ben bang dat men van deze verschrikkelijk dure les niet heel veel gaat leren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Geert1976 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:39:
[...]

Me & my Kalashnikov ❤️
Ik wilde zeggen M14 maar die kalashnikovs kosten bijna niets. So far for buying USA made :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Onze AH is nog steeds rommelig. De Gamma hier gaat prima, maar ze gebruiken een systeem met kaartjes. Alleen met een kaartje mag je naar binnen, die lever je na afloop weer in. in feite net als met een max aantal karretjes, maar hoe die kaartjes ontsmet worden is niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:49
franssie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:22:
https://www.omroepflevola...nd-op-mond-beademing-meer

[...]

Ik ben ook gecertificeert om te beademen en een EAD op de borst te plakken, en ik heb samen met mijn vriendin er heel veel energie in gestoken om zo een ding ook bij ons op de dijk te krijgen (en dat ik ook gelukt).

Nu leerde ik in de training dat borstcompressie belangrijker is dan beademing dus dat zal ik doen. Maar toch, het blijft maar afschalen.
Is hier in de regio (IJsselland) ook de regel geworden
Personen afhijsen (of zogelijks) waarbij we niet zeker zijn of ze ziek zijn moeten we nu ook met ademlucht, dat wordt weer een hele uitdaging soms :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgqa3myvJC-AJVLmWxe9Hp9Lhgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMb8rnPleUSoaS1aVxSvckcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Die is ook helemaal van het padje af. Wel een goede use case om te zien wat er gebeurt als je niets tegen het virus doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]

Die is ook helemaal van het padje af. Wel een goede use case om te zien wat er gebeurt als je niets tegen het virus doet.
Met meer dan 11 miljoen Brazilianen die in sloppenwijken wonen, letterlijk hutje-mutje op elkaar wonen, met geen/nauwelijks sanitiaire voorzieningen (open riolen enzo), en geen enkele toegang tot de zorg (want te arm), denk ik dat je geen Einstein hoeft te heten om te zien dat dat een drama gaat worden.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de relatief gebrekkige kwaliteit van de Braziliaanse zorg...

Meer info kan je overigens vinden in Braziliaanse president lanceert campagne tegen 'onnodig' afstand houden

Maarja, Bolsonaro is nu eenmaal een populist he. Die luisteren niet naar experts, want dat matched niet met hun onderbuik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Met meer dan 11 miljoen Brazilianen die in sloppenwijken wonen, letterlijk hutje-mutje op elkaar wonen, met geen/nauwelijks sanitiaire voorzieningen (open riolen enzo), en geen enkele toegang tot de zorg (want te arm), denk ik dat je geen Einstein hoeft te heten om te zien dat dat een drama gaat worden.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de relatief gebrekkige kwaliteit van de Braziliaanse zorg...

Meer info kan je overigens vinden in Braziliaanse president lanceert campagne tegen 'onnodig' afstand houden

Maarja, Bolsonaro is nu eenmaal een populist he. Die luisteren niet naar experts, want dat matched niet met hun onderbuik.
Met Trump en Bolsonaro kan het straks wel eens aardig rustig worden op bepaalde delen van het Amerikaans continent..... :o :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

En dan heb je nog de volgers van zulke mensen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VuMrucE5qgYg77sOCntHrBZcE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zb1y1IMGbNN6qZv3FVIf9v28.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
[...]

Hier gaat hij ook helemaal los https://www.eluniverso.co...-jair-bolsonaro-van-morir

Gaan sommigen dood ?
Ze zullen dood gaan .
Wat jammer .
Dat is het leven .
Dat is de realiteit .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gelukkig lijkt er nu wel gehandhaafd te worden, want de eerste idioten die denken dat de regels niet voor hen gelden zijn alweer gesignaleerd.

Ech, waar komen dit soort idioten toch vandaan? Die alleen met de "ikke ikke ikke en de rest kan stikken"-mentaliteit werken? Gebrek aan opvoeding? Aangeboren asocialiteit? Of wat?

Hopelijk blijft men landelijk goed handhaven. Het moet maar eens afgelopen zijn met figuren die denken dat dit allemaal voor hen niet geld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:45:
Gelukkig lijkt er nu wel gehandhaafd te worden, want de eerste idioten die denken dat de regels niet voor hen gelden zijn alweer gesignaleerd.

[Twitter]

Ech, waar komen dit soort idioten toch vandaan? Die alleen met de "ikke ikke ikke en de rest kan stikken"-mentaliteit werken? Gebrek aan opvoeding? Aangeboren asocialiteit? Of wat?

Hopelijk blijft men landelijk goed handhaven. Het moet maar eens afgelopen zijn met figuren die denken dat dit allemaal voor hen niet geld.
Terecht, maar ik denk dat zulke jongeren het alleen maar stoer vinden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

Nee, het zijn pubers.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slasher schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Terecht, maar ik denk dat zulke jongeren het alleen maar stoer vinden.
Tsja, vraag is of ze dat met een bekeuring van € 400 euro per persoon op zak nog steeds vinden.
Volgens mij gelden de regels voor iedereen. Ook voor pubers dus. Ze hebben geen goddelijke status die hen ervan uitzondert ofzo, ook al denken ze dat zelf misschien wel.

Gewoon de boete die hiervoor staat van € 400 euro per persoon eroverheen, kijken of de boodschap dan misschien wat duidelijker over komt. Als het niet goedschiks kan, dan maar op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:54:

Volgens mij gelden de regels voor iedereen. Ook voor pubers dus. Ze hebben geen godddelijke status die hen ervan uitzondert ofzo, ook al denken ze dat zelf misschien wel.
Natuurlijk geldt het ook voor pubers, maar je vroeg naar de oorzaak. Een puber denkt niet als een volwassene, ook niet als ie netjes is opgevoed of whatever. Gelukkig houden heel veel pubers zich aan de voorschriften, maar een deel leert het alleen via de harde weg.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers

[Twitter]

Ech, waar komen dit soort idioten toch vandaan?
AD

Nederland zit er vol mee :

De politie heeft gisteravond in het Urkerbos bij Urk enkele jongeren aangehouden die waren samengekomen voor een anti-coronafeestje. De politie werd gealarmeerd door berichten op Facebook.

Er waren tussen tien en vijftien jongeren aanwezig bij een kampvuur in het Urkerbos, toen de agenten daar arriveerden. Volgens de wijkagent vluchtten de jongeren uiteen en gingen ze er te voet en met de auto vandoor. De politie kon enkele van hen aanhouden.

Een toevallig in de buurt aanwezige politiehelikopter bood assistentie aan. De jongeren wacht een boete. Nadere gesprekken zullen volgen. ,,Wat we vooral willen duidelijk maken is dat ze in deze tijden niet met z'n allen moeten samen komen. Snap dat nou!’’, zegt politiewoordvoerder Remy van Berkensteijn.

Dit is ook een hele sterke trouwens over terughalen gesproken :

https://www.luchtvaartnie...rekt-halfleeg-uit-curacao

En om nog even door te gaan in Curacao de KLM geeft nog een keer voor niets gevlogen ze willen hun eigen studenten niet meer terug .

https://dagblad070.nl/Alg...derlandse-studenten-terug

[ Voor 14% gewijzigd door leekers op 28-03-2020 11:04 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
gws24 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:03:

[...]
Vindt het vreemd dat ze nu pas komen dat meeste mensen op ic overgewicht hebben. Had ook het idee dat tien dit door de Groningse arts werd gezegd bij Jinek dat de andere Brabantse arts een gezicht trok van: waarom zeg je dit. Hadden we niet willen vertellen...

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@leekers ja ik las het ook. Als je zoiets organiseert moet je toch echt wel psyisch gestoord zijn....

Maar er zijn er meer hoor...
Een 21-jarige Bosschenaar die een ‘coronafeestje’ in de stad wilde organiseren, is door de gemeente teruggefloten. Als hij het toch laat doorgaan, krijgt hij een boete van 10.000 euro.

Via een WhatsApp-groep verstuurde de Bosschenaar de uitnodigingen voor het ‘feest’. Het is onduidelijk wanneer hij dat wilde houden. De gemeente kan niet lachen om zijn actie. “Even geen feestje in onze gemeente. Dat kan niet in deze tijd, het is illegaal”, zegt een woordvoerder. “We treden daadkrachtig op bij dit soort oproepen.”

Door de coronacrisis zit een feest geven er voorlopig niet in. Het is verboden om in groepjes van drie personen of meer de straat op te gaan. Als mensen samenkomen, moeten ze anderhalve meter afstand houden tot elkaar.
10.000 euro boete voor Bosschenaar als hij ‘coronafeestje’ laat doorgaan

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 15-09 20:24
Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]

Gelukkig handhaven de gangs in de favela's dat er gewoon een quarantaine is, best van het zotte dat gangsters beter zijn voor de gezondheid van inwoners dan de president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Pompi schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Gelukkig handhaven de gangs in de favela's dat er gewoon een quarantaine is, best van het zotte dat gangsters beter zijn voor de gezondheid van inwoners dan de president.
Niet in een land wat zo corrupt is als Brazilie als je "marcelo odebrecht" googled dan kun je proeven hoe de politiek daar in elkaar zit .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
worldfastest schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Vindt het vreemd dat ze nu pas komen dat meeste mensen op ic overgewicht hebben. Had ook het idee dat tien dit door de Groningse arts werd gezegd bij Jinek dat de andere Brabantse arts een gezicht trok van: waarom zeg je dit. Hadden we niet willen vertellen...
Ik vind sowieso dat de berichtgeving steeds vager aan het worden is. Lijkt wel of de media probeert de scoren met headlines. Net zoals het bericht van gisteren dat het gross van de overledenen ouderen zijn met onderliggende ziektes (RTL Nieuws). Dat lijkt me een vrij logische conclusie aangezien dat altijd zo zal zijn. Zij zijn zwakker en daarom veel gevoeliger voor andere ziektes (o.a. covid maar ook andere ziektes). Het enige dat telt is dat er blijkbaar ook jongeren en ogenschijnlijk gezonde mensen enorm ziek kunnen worden. Daarnaast wordt een relatief groot deel enorm ziek wat de zorg onder druk zet. Daar zit het probleem en dat moet daarom gestabiliseerd worden. Al die nietszeggende nieuwsberichten gaan nergens over en proberen alleen de scoren. Hieronder bijvoorbeeld twee nieuwsberichten die dezelfde data gebruiken, maar het heel anders brengen.

https://www.ad.nl/binnenl...orden-getroffen~a902c7e7/

https://www.rtlnieuws.nl/...pidemie-leeftijd-geslacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Nee hoor. Waar ik het allemaal gelezen heb weet ik niet, maar ik weet toch al zeker 2 weken dat obesitas een fors risico is.

We weten alleen niet wat het probleem daarvan is.
- Eetpatroon (mensen met obesitas hebben vaak dan gemiddeld een slechter eetpatroon)
- Slechter conditie (mensen met obesitas zijn meer als gemiddeld inactief)
- Slechtere gezondheid (mensen met obesitas hebben meer als gemiddeld een onderliggend lijden)
Ergo zullen ze er niet snel over hebben omdat er nog veel onzekerheid is. Maar bij de patiënten op de IC een bovengemiddeld aantal obesitas heeft is al langer bekend. Niet alleen in de NL.
nuker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Ik vind sowieso dat de berichtgeving steeds vager aan het worden is. Lijkt wel of de media probeert de scoren met headlines.
-----8<------
. Al die nietszeggende nieuwsberichten gaan nergens over en proberen alleen de scoren. Hieronder bijvoorbeeld twee nieuwsberichten die dezelfde data gebruiken, maar het heel anders brengen.
Ja duh.. Daar hebben we (als samenleving) de afgelopen decennia fors op aangestuurd door ook in de journalistiek massaal de marktwaarden te introduceren. Dus dat dit gebeurd is niet zo raar.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyberpope op 28-03-2020 11:15 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ijdod schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:35:
Ik ben bang dat men van deze verschrikkelijk dure les niet heel veel gaat leren.
Ik ben bang dat mensen wel bij de les stil staan, maar net te veel toegeven aan angst, waardoor hun gedrag misbruikt zal worden om opzij te stappen van de lessen en nog verder door te duwen op hellend vlak onder dekking van politieke marketing.

Iedereen heft het zelf in de hand. Waarbij ook even mijn respect voor de deelname van mensen hier in deze topics.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Vorkie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:30:
Dat is wel een leuke, hier op de bouwplaats staat er kort samengevat, zie jij een collega de symptomen hebben, meldt dit zo snel mogelijk bij de uitvoerder, soort van "matennaaien"....

[...]
Normaal gesproken moet je op de bouw ook overtreding van de veiligheidsregels melden. Dat gebeurt natuurlijk amper, maar staat wel in de regels. Uiteindelijk is het wel zo dat je jezelf of een andere collega ook benadeelt door iemand zo rond te laten lopen.

Ik ben ZZP'er in de bouw, dus als iemand mij zou "verraden", krijg ik niet doorbetaald. Maar juist deze gedachtegang gericht op winst boven gezondheid is eigenlijk heel krom. Iemand er zelf op aanspreken (net als bij onveilig werken) is natuurlijk stap 1.

Ik volg redelijk veel Amerikaans nieuws. Lees o.a. Washington Post, VOX, Politico, maar soms ook Fox. Ik volg op instagram Jessica Yellin. Ze is voormalig Witte Huis correspondent van CNN en heeft een rubriek News not Noise, waarin ze zo neutraal mogelijk probeert het nieuws te duiden en daarbij alle ruis probeert te negeren. Verder kijk ik vaak naar the Daily Show en Late Night (Seth Meyers) voor iets luchtiger vermaak. Hoewel ze daar ook gewoon het nieuws behandelen. Volgens mij zitten die studios in New York, want beide shows worden nu gehost vanuit het huis van de presentator.

Het beeld dat ik zie is dat er op de plekken waar er nu veel gevallen zijn de lokale overheden alles doen om de curve om te buigen, maar dat er ook nog genoeg staten zijn waar het als onzin wordt afgedaan. Omdat die staten wat meer afgelegen liggen valt het aantal gevallen daar nu mee. Maar we hebben gezien hoe hard het kan gaan.

Als Trump straks zijn zin doordrukt en de experts negeert, kan het nog wel eens voor veel sterkere verspreiding en pieken gaan zorgen. Nou is het wel zo dat hij moet opboksen tegen een van de weinige mensen waar iedereen naar luistert: Dr. Fauci. Hij werkt al sinds Reagan voor de overheid en wordt daarom als neutraal gezien. Alleen onder alt-right en alle engnekken rechts van Trump ontstaat wat onrust. Daar is ondertussen al een campagne bezig om de geloofwaardigheid van Fauci te ondermijnen.

En dan Trump zelf. Eerst ontkennen, dan zeggen dat er 15 besmettingen zijn en het zal afnemen (Italië ging toen al hard) en vervolgens wel handelen, maar beperkt. Vaak ook pas nadat de kritiek vanuit eigen partij toenam of de beurs onderuit ging. Verder is hij zoals altijd vooral bezig met zijn eigen imago en de Democraten aanvallen. Hij probeert de boel te sussen waar Fauci bij staat, met als gevolg dat laatstgenoemde hem moet corrigeren. Trump heeft overigens nu ook gezegd dat hijzelf had verwacht dat er ondertussen al veel meer doden zouden zijn gevallen. Dat rijmt natuurlijk niet met zijn eerdere claims over hoe er 15 besmettingen waren en het af zou gaan nemen. Trump wil schijnbaar ook dat de cheque die mensen gaan ontvangen zijn handtekening er op heeft staan. Cheques van de overheid worden normaal gesproken ondertekend door de ambtenaar die over betalingen vanuit de overheid gaat. Kortom: zijn bijdrage aan het oplossen van de crisis is vrijwel nul, maar hij zet alles op alles om zoveel mogelijk punten te scoren.

Nou is het zo dat veel maatregelen op staatsniveau worden geregeld, maar is iemand als Trump wel een gigantische stoorzender waar helaas veel mensen naar luisteren. Als je als Gouverneur hard je best doet om maatregelen door te voeren en mensen besluiten vervolgens dat het allemaal onzin is, is het vechten tegen de bierkaai. Juist nu moet hij zijn ego opzij zetten en de verkiezingen even vergeten om zich een echte leider te tonen. Alleen is het moeilijk switchen als je sinds je inauguratie eigenlijk al bezig bent met een herverkiezingscampagne.

Verder is de echte zorg daar niet toegankelijk voor iedereen. En door alle ontslagen neemt het aantal mensen met een verzekering rap af. Officieel moeten ziekenhuizen iedereen die zorg nodig heeft helpen, maar als er iemand met en iemand zonder verzekering zorg nodig hebben en er is maar één plek, weet ik wel wie ze kiezen. Je ziet nu al dat sporters, acteurs en politici veel betere toegang hebben tot tests, ook als ze geen symptomen hebben. Er zijn geloof ik al wel sporters die tests weigeren omdat ze het oneerlijk vinden, maar het hele systeem is natuurlijk extreem oneerlijk.

In het slechtste scenario gaan er gigantisch veel doden vallen. Mogelijk barst er ook nog een strijd los tussen zowel Republikeinen en Democraten als Staten en het Witte Huis om de cijfers en de schuld. Trump is er bij gebaat de cijfers laag te houden en de schuld bij staten met een Democraat aan het roer te leggen. Hij is nu al aan het steggelen/ruziën met Andrew Cuomo, Gouverneur van de staat NY. Ook was het valse claims over en weer toen de twee partijen de steunmaatregelen door de Senaat en het Huis van Afgevaardigden moesten loodsen. Juist die extreme partijlijnen in het land zullen toenemen terwijl iedereen verder de loopgraven induikt en de hoeveelheid misinformatie toeneemt. Zeer gevaarlijk tijdens een crisis als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
@Cyberpope : overgewicht is nog wat anders dan obesitas hè

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:49
wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Volgens mij gelden de regels voor iedereen. Ook voor pubers dus. Ze hebben geen goddelijke status die hen ervan uitzondert ofzo, ook al denken ze dat zelf misschien wel.

Gewoon de boete die hiervoor staat van € 400 euro per persoon eroverheen, kijken of de boodschap dan misschien wat duidelijker over komt. Als het niet goedschiks kan, dan maar op deze manier.
Gedachtegang van pubers is nou eenmaal anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:32:
[...]

En dan heb je nog de volgers van zulke mensen:

[Afbeelding]
Er zijn altijd ... "mensen" .. laat ik het daar even zo bij houden.

Dat gezegd, dit is wel iets om even heel duidelijk bij op tafel te leggen. Iets wat best kil over kan komen.

Corono is niet "de griep", het is een heel ander beest. En ja, dat heeft impact op mensen. Het gevaarlijke hier is dat de impact er niet enkel een is van "op mensen", maar zelfs nog veel meer op al de structuren, mechanismen en afspraken van, voor en door mensen.

Populisten bankieren op problematiek. Ze gedijen bij het verergeren van problematiek. Daar zit meer dan één historische les.

Dit soort crisis raakt precies daar waar we kwetsbaar zijn: in onze gezondheid -> in ons gedrag -> in onze opbouw -> in onze ordening. Breed en diep genoeg om, als voorbeeld, alles wat we nu in het werk gesteld zien worden om de crisis te beheersen te ondermijnen. Van sociaal tot politiek gedrag, van stelsel van wetenschap, structuren van bestuur, mechanismen van reële economie.

Kijk eens naar de aanwezige trends in Nederland. Er is geen waarheid, vertrouwen is fout, deugen is pervers, wetenschap is heiligschennis, vinger aan de pols is achterlijk, dit soort mens is meer waard dan dat soort mens, normaliseren van autoritarisme, normaliseren van segregatie, normaliseren van marketing als toolbox van bestuur & beleid.

Heel serieus, als corona bij de huidige trends 4 jaar later was gekomen, dan hadden we hier nu Amerikaanse toestanden. In meer dan één opzicht. Omdat we al teveel aan Amerikaanse toestanden hadden en op die lijn door waren aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[...]

Is het wel causaal? Want hoeveel mensen van boven de 50 hebben er tegenwoordig géén overgewicht; 10. 20, 30%?

Ik was overigens onlangs nog in CA en AZ en daar is obesitas ook lang zo erg niet. Het is net als in NL; ga je naar Drenthe dan is daar 80% obesitas. Ga je in de VS naar rurale gebieden: same story. Maar in de hippere gedeeltes kom je weinig obesitas tegen op straat en in de winkels (ook niet in de goedkope supers). Pleebekken (vrouwen van 20+ die chirurgisch verbouwd zou zodat ze lijken op een vrouw van 60 die haar leeftijd ontkent) is daar dan weer een grotere epidemie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

klaaas schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:20:
@Cyberpope : overgewicht is nog wat anders dan obesitas hè
Alleen als je vanuit BMI redeneert. Er zijn andere meetinstrumenten, waarbij dat verschil veel minder is.
Dus ja, ik weet dat het verschil 5 punten op de BMI is. Maar BMI is erg grofmazig. Zo kun je als sporter met heel veel spieren makkelijk een BMI van 27 hebben maar volgens andere metingen (b.v. vetpercentage) geen overgewicht hebt. Dus niet elke overgewicht is gelijk obesitas, maar bij obesitas is er altijd sprak van overgewicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberpope op 28-03-2020 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Framoes schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:19:

In het slechtste scenario gaan er gigantisch veel doden vallen. Mogelijk barst er ook nog een strijd los tussen zowel Republikeinen en Democraten als Staten en het Witte Huis om de cijfers en de schuld. Trump is er bij gebaat de cijfers laag te houden en de schuld bij staten met een Democraat aan het roer te leggen. Hij is nu al aan het steggelen/ruziën met Andrew Cuomo, Gouverneur van de staat NY. Ook was het valse claims over en weer toen de twee partijen de steunmaatregelen door de Senaat en het Huis van Afgevaardigden moesten loodsen. Juist die extreme partijlijnen in het land zullen toenemen terwijl iedereen verder de loopgraven induikt en de hoeveelheid misinformatie toeneemt. Zeer gevaarlijk tijdens een crisis als deze.
Het zijn de VS. De doden die gaan vallen zullen verborgen zijn. Men is daar al zoveel verder in het afbreken van mechanismen die hier nog nét gemeengoed zijn. Daarbij, in de VS zijn enkel nog de segmenten van spreekwoordelijke 1%+9% relevant. Al de rest is gewoon geen factor.

Maar let op, wat je omschrijft is niet eens het ergste scenario.

Populisten bankieren op problematiek. Ze gedijen bij het verergeren van problematiek. Daar zit meer dan één historische les.

Zo hard als het klinkt, realiteit is voor mensen iets wat heel moeilijk ligt. We volgen frames vanuit herhaling en associatie. Zie bijvoorbeeld hoe in Nederland cruciale beroepen nu vitale beroepen genoemd moeten worden vanuit directieven. In de VS zitten daar totaal geen grenzen meer op en is alle verwerking van informatiestromen niet enkel tot op detailniveau stuurbaar gemaakt, maar is het volledig consumptief geworden.

Zoals het er nu voorstaat zal Trump in elk scenario de frames en associaties van tegenstelling en verwarring kunnen doorduwen. De Democraten zitten daarbij in de historische valstrik van het post-Derde Weg denken. Men wil het echte werk doen, in de loopgraven, blijft daarbij blind voor de bereidheid en geavanceerde perverse aard van politieke marketing op basis van machtspolitieke school om op het veld de marketing te doen. En hen dus volledig reactief te maken. Maar dan ook volledig. Vanuit die positie bij de aanwezige sociaal-culturele groepsdynamica is het niet mogelijk om daar weerstand aan te bieden. Wat dat aangaat is hun enige hoop óf een spontaan magisch einde aan Big Tech en commerciële media, of een spontane magische verschuiving in cultureel gedrag.

Hoe het ook verloopt daar, dit gaat de bevestiging worden dat het mondiale bestel wat we kennen ten einde is. Geen VS als primus inter pares meer. Geen correctie op de verstoring periode Trump. Geen VS met beleid vanuit morele concepten meer. Isolationisme, Romeinse koehandel, zwaar gebroken interne kapitaalstromen in de VS. We gaan met Corona terug naar een apolair mondiaal bestel. Historisch gezien enkel recept voor conflagratie. Ongeacht of het nu vacuüm wordt wat China vult, of een model van hernieuwd multipolair model.

Voor ons in Europa is dat dramatisch. Voor de VS net zo, maar ze zijn net groot genoeg om zich voor de gek te kunnen blijven houden. Corona en de Amerikaanse omgang ermee reduceren de VS tot een geopolitiek scenario à la Duitsland na de eenwording en voor WOI & II als te groot voor zichzelf, te klein voor de wereld. Hier gaan we dus tussen meerdere foute vuren in zitten, een Rusland/China wat onze aard van denken en leven gelijkstelt aan het kwaad, en een VS in variant op de Duitse/Japanse ontwikkelingslijnen na 1870.
Cyberpope schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Alleen als je vanuit BMI redeneert. Er zijn andere meetinstrumenten, waarbij dat verschil veel minder is.
Dus ja, ik weet dat het verschil 5 punten op de BMI is. Maar BMI is erg grofmazig. Zo kun je als sporter met heel veel spieren makkelijk een BMI van 27 hebben maar volgens andere metingen (b.v. vetpercentage) geen overgewicht hebt. Dus niet elke overgewicht is gelijk obesitas, maar bij obesitas is er altijd sprak van overgewicht.
Misschien een domme vraag. Zit hier niet misschien meer iets van druk op longen en/of functionaliteit van longen reeds aanwezig / beschikbaar? Organen, weefsels, effecten?

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 28-03-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Voor wat het waard is: Uit een steekproef van het UZ Brussel zou blijken dat al 10% van de bevolking besmet is (AD.nl).

https://www.ad.nl/buitenl...virus-overleeft~a370c820/

[ Voor 34% gewijzigd door nuker op 28-03-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

nuker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:00:
Voor wat het waard is: Uit een steekproef van het UZ Brussel zou blijken dat al 10% van de bevolking besmet is (AD.nl).
link?
kan het artikel niet vinden

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 28-03-2020 12:07 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
nuker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:00:
Ik zit dan ook met smart te wachten totdat men een zelf test beschikbaar stelt voor zowel anti stoffen als voor Corona. Dan is het niet meer gokken maar zeker weten.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
De vraag is of zo'n test niet averechts kan werken. Groepen die gaan denken 'yolo ik heb het al gehad, ze kunnen me wat met de maatregelen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
basvn schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:07:
[...]

link?
kan het artikel niet vinden
Heb post aangepast met link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:46
ijdod schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:21:
De vraag is of zo'n test niet averechts kan werken. Groepen die gaan denken 'yolo ik heb het al gehad, ze kunnen me wat met de maatregelen'.
Die mensen kunnen toch mooi “risicovol” werk gaan doen. Kunnen er weer wat restaurantjes open voor mensen die immuun zijn :P alleen naar binnen met je positieve uitslag

Nou dag he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj03kjLQWxs50NM6Pci9WXvHp3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKMp5AH8i3FxtUJ7RuONWokZ.jpg?f=fotoalbum_large

Wuhan start weer op. Toch spannend lijkt me want ik vraag me toch af of het niet opnieuw kan oplaaien. Al die mensen in isolatie hebben mogelijk nog geen inmuniteit. Dit is denk ik een goede proef voor wat er in nederland na 1 juni kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anatidae schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Die mensen kunnen toch mooi “risicovol” werk gaan doen. Kunnen er weer wat restaurantjes open voor mensen die immuun zijn :P alleen naar binnen met je positieve uitslag
Net zoals in China dus, je app moet groen worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:24:
[Afbeelding]

Wuhan start weer op. Toch spannend lijkt me want ik vraag me toch af of het niet opnieuw kan oplaaien. Al die mensen in isolatie hebben mogelijk nog geen inmuniteit. Dit is denk ik een goede proef voor wat er in nederland na 1 juni kan gebeuren.
Op het moment laten ze alleen mensen toe in Wuhan de stad weer verlaten is nog niet toegestaan .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

leekers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Op het moment laten ze alleen mensen toe in Wuhan de stad weer verlaten is nog niet toegestaan .
Dat is niet zo'n heel aantrekkelijk aanbod. Ik denk dat ik nog even wacht met mijn bezoek aan Wuhan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
leekers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Dan blijf ik nog effe weg daar.

Maar er zitten natuurlijk ook legio mensen in die stad die de dans ontsprongen zijn door binnen te blijven. Vraag me af hoe dat zich zal voortzetten als ze weer massaal de straten op gaan, winkels in etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
Kenny_026 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:24:
[Afbeelding]

Als het besmettingspercentage veel hoger blijkt te zijn geweest dan nu wordt aangenomen, zou het zomaar kunnen zijn dat zij al groepsimmuniteit hebben.Mocht het daar toch weer oplaaien zou het ook zomaar kunnen dat immuniteit niet wordt opgebouwd. Ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat ontwikkelen in ieder geval. Het zal veel zeggen over hoe het in de rest van de wereld zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 14:23

Mfpower

In dubio

Ik lees dat veel mensen die een zuurstof behoeft hebben op de IC overgewicht hebben. Buiten andere risico’s en onderliggende factoren, zou het zo kunnen zijn dat de zuurstof behoefte van iemand met meer massa gewoon groter is omdat er meer massa van zuurstof moet worden voorzien, en er dus sneller een tekort optreedt? Of denk ik te simpel? (Ben geen arts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:32:
...
Ze zijn in Aken van 200 naar 350IC-bedden aan het gaan, ik weet niet of dat met het oog op het opnemen van Nederlanders is (ik zou verwachten van niet), maar in principe is er best een redelijke geschiedenis van samenwerking op allerlei gebied.
Duitse ziekenhuizen wil gelukkig inderdaad een aantal mensen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
Mfpower schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:44:
Ik lees dat veel mensen die een zuurstof behoeft hebben op de IC overgewicht hebben. Buiten andere risico’s en onderliggende factoren, zou het zo kunnen zijn dat de zuurstof behoefte van iemand met meer massa gewoon groter is omdat er meer massa van zuurstof moet worden voorzien, en er dus sneller een tekort optreedt? Of denk ik te simpel? (Ben geen arts)
Klinkt logisch mensen met (flink) overgewicht snurken ook vaker omdat ze dan vaak toch ergens belemmerd worden bij het ademhalen.

Of hebben apneu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 20:13

Keida

dr.

Mfpower schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:44:
Nee dat is niet zo en heeft er niets mee te maken
Je longen hebben normaal extreme overcapaciteit; dwz als bij een persoon de vraag naar O2 iets meer is dan bij een ander persoon dan merk je dat nauwelijks

Er moet een andere reden zijn. En maar de vraag of het causaal (de oorzaak) is of meer een associatie en dus een teken van iets anders: bijv mensen met hart en vaatziekten zijn gemiddeld zwaarder, zelfde geldt voor diabeten, mensen met mindere gezondheid etc

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inzichten, ervaringen en adviezen van/voor COVID-19 in Zuid-Korea. In gesprek met een, naar zeggen coronavirus expert professor Kim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:44:
[...]

Duitse ziekenhuizen wil gelukkig inderdaad een aantal mensen overnemen.
Waarbij het opvalt dat in de grensregio's de ziekenhuizen niet wachten op Den Haag, maar bouwen op reeds aanwezige afspraken en communicatie. Ik begin het idee te krijgen dat men in Den Haag zich een beetje genomen voelt door de proactieve onafhankelijkheid. Bijna ironie. Centrale regie gesloopt, iedereen moet zichzelf redden, doet men dat is men in kringen niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Moest net helaas naar de lokale karwei... WC-Bril kapot... echt... >_>

Was best eng eigenlijk, omdat het druk was. Gelukkig was er bewaking bij de deur om ervoor te zorgen dat mensen alleen naar binnen gingen. Verder werd er goed afstand gehouden, de rij naar binnen stond 2 meter uit elkaar toen ik weer naar buiten ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TheDeeGee schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:57:
Moest net helaas naar de lokale karwei... WC-Bril kapot... echt... >_>

Was best eng eigenlijk, omdat het druk was. Gelukkig was er bewaking bij de deur om ervoor te zorgen dat mensen alleen naar binnen gingen. Verder werd er goed afstand gehouden, de rij naar binnen stond 2 meter uit elkaar toen ik weer naar buiten ging.
Bij de Gamma ben je verplicht een winkelwagentje te nemen, om zogenaamd automatisch afstand te houden.

Dat werkt, tot wanneer iedereen bij hetzelfde schap staat :p

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 28-03-2020 13:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XWB schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:04:
[...]

Bij de Gamma ben je verplicht een winkelwagentje te nemen, om zogenaamd automatisch afstand te houden.

Of tot ze het karretje gewoon net na de ingang parkeren en doorlopen zonder karretje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:50

Osxy

Holy crap on a cracker

XWB schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:04:
[...]

En om maximale aantal mensen te beperken, karretjes op? Geen toegang.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Osxy schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Er stond eerder deze week een rij mensen voor de ingang van de Gamma, en de karretjes waren nog niet op. Er wordt dus geteld, maar niet aan de hand van karretjes.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
YouTube: You Need To Listen To This Leading COVID-19 Expert From South Korea ...

Misschien een lange zit maar echt interessant.

Hij zegt dat inderdaad de gezonde jongeren niet snel op de IC komen, maar wel andere kunnen besmetten. Dat maskers dragen wel degelijk goede preventie biedt, maar door het tekort het advies is om voorrang te verlenen aan die het meer nodig hebben. Waarom Zuid Korea het beter doet en veel kan testen komt door SARS en MERS. Hij vindt dat Europa en VS naïef zijn en hoopt op samenwerking. Hij geeft 2 scenario's dat 1 het in de zomer gedaan is, of dat in de zomer het virus verspreidt in Afrika, Zuid Amerika en Australie omdat het dan daar winter is en dat het dus een cyclus wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Osxy schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Het gaat niet om het aantal karretjes hoeveel mensen binnen mogen zijn, maar naar het oppevlak van de winkel. Er mag maximaal 1 persoon per 10 km2 aanwezig zijn. Het aantal karretjes is niet relevant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 10:34
wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Het gaat niet om het aantal karretjes hoeveel mensen binnen mogen zijn, maar naar het oppevlak van de winkel. Er mag maximaal 1 persoon per 10 km2 aanwezig zijn. Het aantal karretjes is niet relevant.
Oef.. 1 per 10 vierkante km?
Pagina: 1 ... 91 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]