Ik zou even hard lachen om zo'n brief. Hoe komen ze daar nou weer bij? Tenzij het schoonmaak is van bijv. een ziekenhuis.krietjur schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
Mijn vrouw werkt als schoonmaakster en heeft een brief gekregen van haar werkgever dat de schoonmaak een cruciale beroepsgroep is
Schoonmaak is in deze tijd natuurlijk wel belangrijk, als je echter alleen maar meer virussen achterlaat dan dat je schoon maakt lijkt me ook niet erg gewenst.krietjur schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
Mijn vrouw werkt als schoonmaakster en heeft een brief gekregen van haar werkgever dat de schoonmaak een cruciale beroepsgroep is, dus dat hoesten / verkoudheidsklachten geen reden zijn om niet te werken. Alleen als het gepaard gaat met hoge koorts (38+).
Als ik kijk bij de lijst met cruciale beroepen bij Rijksoverheid, dan staat schoonmaak daar niet tussen, tenzij het is ten behoeve van een cruciale beroepsgroep (wat bij het grootste deel van de klanten van dit schoonmaakbedrijf niet het geval is)..
(kan me voorstellen dat schoonmaker in de zorg wel als cruciaal wordt aangemerkt, maar voor een standaard kantoor pandje lijkt me dat idd niet cruciaal)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoorde van een collega dat z'n zus zag (3e hand info wanneer je dit leest) dat bij een dirk van den broek een man een vrouw tegen de vlakte sloeg. Mevrouw had namelijk het gore lef de man aan te spreken op het mee moeten nemen van een karretje.KRAI.7 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:50:
Wat begint m’n bloed te koken als ik m’n vriendin hoor over hoe klanten haar behandelen als het gaat om de nieuwe maatregelen in de supermarkt (geen groepjes, allemaal een karretje mee etc.).
Ze wordt gewoon uitgescholden, beledigd, klanten lopen gewoon door en zitten te zuchten als hen wordt verteld om een karretje mee te nemen in de winkel (ivm het max. aantal personen in de winkel).
Is toch van de zotte? Klanten mogen potverdomme blij zijn dat we überhaupt nog open zijn en dat ze hun boodschappen nog kunnen doen. Het enige wat er van klanten gevraagd wordt is om een aantal extra maatregelen in acht te nemen, nou nou, wat een extra moeite zeg...
Het is dat klanten haar en mijn (ik werk er ook) salaris betaalden, maar anders...
Zo jammer dat zo'n virus blind is
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Van hetzelfde kaliber: Vrouw schopt man na weigeren afstand houden in supermarkt en krijgt zak potgrond tegen haar hoofdKRAI.7 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:50:
Wat begint m’n bloed te koken als ik m’n vriendin hoor over hoe klanten haar behandelen als het gaat om de nieuwe maatregelen in de supermarkt (geen groepjes, allemaal een karretje mee etc.).
Ze wordt gewoon uitgescholden, beledigd, klanten lopen gewoon door en zitten te zuchten als hen wordt verteld om een karretje mee te nemen in de winkel (ivm het max. aantal personen in de winkel).
Dit soort figuren verdienen de term 'mens' niet eens meer, dit zijn gewoon beesten.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, zoiets had ik dus ook.. maar wat moet je nou met zoiets? Kan je dat niet ergens rapporteren of zo? Denk dat grootste deel van de medewerkers zo'n brief voor waarheid aanneemt en al snotterend en hoestend dan toch aan het werk gaat.. staat ook in dat de klant waar je schoonmaakt je niet de toegang mag weigeren om je werk te doen als je verkoudheidsklachten vertoont.TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Ik zou even hard lachen om zo'n brief. Hoe komen ze daar nou weer bij? Tenzij het schoonmaak is van bijv. een ziekenhuis.

ja, alleen wordt heel veel onderzoek waar uiteindelijk bedrijven gefinancierd door ons (de staat) via universiteiten, onderzoeksinstituten e.d. Ik ben zeker voor marktwerking, maar de huidige medische stand is er niet alleen door bedrijven/het kapitalisme gekomen, zeer verre van.Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:18:
[...]
We leven in een kapitalistische samenleving, als je een trigger weghaalt om dit te ontwikkelen dan blijft alleen het altriusme over. Dat heb je nu ook alwel.
I Love Capitalism
Als Roche niet zelf snel genoeg kan opschalen moeten ze even afsprake maken en dan met een select groepje mensen de receptur delen zodat de ziekenhuizen zelf de testkits ook kunnen produceren. Allemaal netjes tellen en Roche voor vergoeden en dan na deze periode gewoon weer terugvallen op de bestaande patenten.
I love adaptability
een treffende spreuk
Ik weet het niet zeker, maar misschien dat de Inspectie SZW hier iets mee kan doen?krietjur schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:55:
Ja, zoiets had ik dus ook.. maar wat moet je nou met zoiets? Kan je dat niet ergens rapporteren of zo?
Artikel zit achter een cookiemuur maar ik vind op basis van de titel haar actie al mooi.wildhagen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:53:
Van hetzelfde kaliber: Vrouw schopt man na weigeren afstand houden in supermarkt en krijgt zak potgrond tegen haar hoofd
Dit soort figuren verdienen de term 'mens' niet eens meer, dit zijn gewoon beesten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of wat dacht je van het volgende:krietjur schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:55:
[...]
Ja, zoiets had ik dus ook.. maar wat moet je nou met zoiets? Kan je dat niet ergens rapporteren of zo? Denk dat grootste deel van de medewerkers zo'n brief voor waarheid aanneemt en al snotterend en hoestend dan toch aan het werk gaat.. staat ook in dat de klant waar je schoonmaakt je niet de toegang mag weigeren om je werk te doen als je verkoudheidsklachten vertoont.
Een v riendin van mij werkt in de zorg, moet naar een verpleeghuis met aardig wat corona. Krijgt geen bescherming en is verplicht ook van d'r werkgever om coronapatienten te bezoeken ZONDER BESCHERMING voor geestelijke bijstand.
Nu is ze doodziek, maar moet ook nog eens werken want anders werkweigering.... (ze doet maatschappelijk werk)......
Echt wtf.
Gewoon openen in incognito..Gonadan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Artikel zit achter een cookiemuur maar ik vind op basis van de titel haar actie al mooi.
Ik werk in een vitaal magazijn (bevoorrading Unilever naar supermarkten) en er wordt zelfs extra schoongemaakt. Dus inderdaad ze zijn wel nodig. Lastig soms voor de schoonmaakbedrijven denk ik en verschuiven ze hun medewerkers naar vitale bedrijven.TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Ik zou even hard lachen om zo'n brief. Hoe komen ze daar nou weer bij? Tenzij het schoonmaak is van bijv. een ziekenhuis.
Dat zou ook kunnen.
Ik denk dat ze dat best wel aan zou kunnen vechten.Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Nu is ze doodziek, maar moet ook nog eens werken want anders werkweigering.... (ze doet maatschappelijk werk)......
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Moet ik nog steeds accepteren.Magicw00b schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:01:
Gewoon openen in incognito..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, dat weet ik wel zeker. Maar ja. Draaien de rechtbanken nog hiervoor?Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:01:
[...]
Ik denk dat ze dat best wel aan zou kunnen vechten.
Ik begrijp haar frustratie, maar iemand zomaar schoppen is niet zo netjes, natuurlijkGonadan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Artikel zit achter een cookiemuur maar ik vind op basis van de titel haar actie al mooi.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Geen idee wat het verhaal erachter is, maar ik koers zelf wel af op het publiekelijk corrigeren van mensen. Ik blijf zoveel mogelijk thuis maar wanneer ik de straat op ga kom ik steevast een groot aantal asocialen tegen die zich al dan niet geveinsd onbewust gewoon direct afkoersen op alles wat ze van plan waren.anandus schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:04:
Ik begrijp haar frustratie, maar iemand zomaar schoppen is niet zo netjes, natuurlijk
Daarnaast lees je ook veel van mensen die bewust gaan hoesten of dat soort dingen wanneer ze ergens op aangesproken worden. Ik ben vrij zachtaardig aangelegd, maar kan een corrigerend tikje dan ook niet meer gegarandeerd uitsluiten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Probleem is dat er meer mensen zo over denken, en dan heb je een enorm risico dat het vroeg of laat escaleert. Vooral als deze situatie over de zomer heen aanhoudt.
Escaleren? Het zou een zege zijn voor onze maatschappij als men elkaar weer eens gewoon aansprak wanneer iemand zich niet gedraagt. Weer een beetje oldskool sociale controle in plaats van gauw de andere kant op kijken en dan huilies op social media.Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:11:
Probleem is dat er meer mensen zo over denken, en dan heb je een enorm risico dat het vroeg of laat escaleert. Vooral als deze situatie over de zomer heen aanhoudt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Mmm... Bestellen van vulling voor mn e-peuk lukt nu al niet vanwege te groot aantal bestellingen.
Wil hamsteren niet in de hand werken. Wel zijn dit soort producten voor sommigen ook essentieel...
Prijzen in de lokale shops zullen vast ook stijgen. Net als die voor webcams. Klagen over Roche die zegt nu wel voldoende voorraad te hebben is blijkbaar iets anders
Wil hamsteren niet in de hand werken. Wel zijn dit soort producten voor sommigen ook essentieel...
Prijzen in de lokale shops zullen vast ook stijgen. Net als die voor webcams. Klagen over Roche die zegt nu wel voldoende voorraad te hebben is blijkbaar iets anders
Hint: nicotinegum/mintsVerwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:24:
Mmm... Bestellen van vulling voor mn e-peuk lukt nu al niet vanwege te groot aantal bestellingen.
Gebruik ik al 10 jaar af en aan
(ja, ik ben een idiot wat dat betreft) Maar ik rook al niet meer
Inmiddels hebben ze weer iets:TorpedoX_88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:27:
[...]
Precies hierom moet als de sodemieter die "Infectieradar" in de lucht, zodat zoveel mogelijk mensen hun klachten door kunnen geven en ze door middel van algoritmes op basis van klachten bij bewezen corona gevallen een inschatting kunnen maken hoeveel mensen nu daadwerkelijk corona hebben in Nederland en daar beleid op kunnen maken
Hartelijk dank voor uw aanmelding op Infectieradar, het onderzoek naar gezondheidsklachten zoals koorts en verkoudheid. Met uw antwoorden op onze vragen helpt u ons in de strijd tegen het coronavirus
......
Vorige week waren er technische problemen met de Infectieradar-website. Uw eerder ingevulde gegevens zijn veilig opgeslagen, maar inmiddels zijn we overgestapt op een ander systeem dat wel goed functioneert.
☻/
/▌
/ \
Ik heb mijn eerste infectieradar formulier al in moeten vullen. Dat ging vooral om locaties, gezinssamenstelling e.d. maar toch, ik heb braaf mijn "plicht" gedaan
Bijzonder dan weer dat het alleen voor de zorg is, andere hulpverleners maken ook rare uren deze tijdwildhagen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:59:
Even crosspost uit het NL/BE-topic, dit is hier ook relevant voor de mensen die boodschappen doen:
[...]
Bron en meer info: Topvrouw Albert Heijn: ‘Mensen uit de zorg krijgen voorrang bij de kassa’'

Niet alleen ziekenhuis. Alle zorginstellingen en vitale instellingen vallen hieronder.TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Alsmede ook alle zorg die geleverd wordt vanuit de Wmo valt hieronder. (zie pagina overhied).
Dus poetsen op autobedrijf -> niet
Poetsen op bij b.v. drinkwaterbedrijf of gemeente? -> wel.
Strange. Bijna elke maatschappelijk werk instelling die ik ken alsmede die actief zijn binnen de zorg werken allemaal telefonisch. Inclusief PoHo-GGZ die actief zijn in huisartsenpraktijken.Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Of wat dacht je van het volgende:
Een v riendin van mij werkt in de zorg, moet naar een verpleeghuis met aardig wat corona. Krijgt geen bescherming en is verplicht ook van d'r werkgever om coronapatienten te bezoeken ZONDER BESCHERMING voor geestelijke bijstand.
Echt wtf.
Overigens kun je als maatschappelijk werker wel makkelijk op 2 meter afstand van de betreffende bewoner of client blijven en is daarmee de kans erg klein. Zeker als ze wel bij binnenkomst van de kamer handschoenen aantrekt (die liggen overal in verpleegtehuis) Dan is de kans dat ze het krijgt van collega in de koffiekamer die haar bescherming niet goed heeft uitgetrokken, groter als op die kamer van de patiënt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja dat gaan ze zich nog wel realiseren. Ik zie het als goede eerste stap. Het is allemaal ook erg nieuw nog.FabianGTI schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Bijzonder dan weer dat het alleen voor de zorg is, andere hulpverleners maken ook rare uren deze tijd
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bijna iedereen denkt bij zorg aan cure. Terwijl de care minimaal 3x zo groot is (en slechter betaald).franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Ja dat gaan ze zich nog wel realiseren. Ik zie het als goede eerste stap. Het is allemaal ook erg nieuw nog.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dan zou het mij wel weer goed uitkomenfranssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Ja dat gaan ze zich nog wel realiseren. Ik zie het als goede eerste stap. Het is allemaal ook erg nieuw nog.
Jammer genoeg zullen er toch weer de nodige mensen zijn die een scheef gezicht trekken wanneer er iemand voorgelaten wordt, je hebt ze ertussen zitten, zelfs in deze tijden

I know - en niet alleen minder betaald, ook slechter geregeld helaas. Ik had nog wat desinfecterende handzeep en die naar mijn schoonmoeder gestuurd want dat hadden ze niet meer in de thuiszorg ... en die werkt dus vol in de risicogroepCyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:32:
[...]
Bijna iedereen denkt bij zorg aan cure. Terwijl de care minimaal 3x zo groot is (en slechter betaald).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zijn hier trouwens ook docenten aanwezig? Hoe ervaren jullie het coronathuiswerken? 
Werkcolleges zijn trouwens super saai online als de studenten goed doorwerken
Ik kan bijna met de borrel beginnen tijdens begeleiden (we borrelen online nu met collega's en studenten)
Het coronavirus maakt het werk echt wel minder leuk; veel onderwijsactiviteiten kunnen prima online. Maar ik zit liever in het gebouw bij collega's en het face2face contact met de studenten mis ik verschrikkelijk
Werkcolleges zijn trouwens super saai online als de studenten goed doorwerken
Ik kan bijna met de borrel beginnen tijdens begeleiden (we borrelen online nu met collega's en studenten)
Het coronavirus maakt het werk echt wel minder leuk; veel onderwijsactiviteiten kunnen prima online. Maar ik zit liever in het gebouw bij collega's en het face2face contact met de studenten mis ik verschrikkelijk
Dit blijkt dus niet te kloppen. slechts 9 % droeg het virus bij zich. Géén 50%.artificial_sun schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:15:
ik geloof dat in IJsland 10.000 mensen getest hadden zonder ernstige verdenking van klachten. 50% daarvan draagt het virus bij zich.
Bron: https://www.medischcontac...symptomen-sars-cov-2-.htm
Elkaar aanspreken is oké natuurlijk, al zou ik het zelf alleen doen als het mij betreft of iemand die zichzelf niet kan verdedigen. Maar fysiek worden dat kan niet, en als het escaleert kan het je zomaar duur komen te staan. Die vent in het filmpje hield waarschijnlijk geen afstand van de vrouw, dus terecht dat ze daar iets van zegt. Zelf al ben je het er niet mee eens heb je dat te respecteren. Maar de vrouw begint vervolgens te schoppen, dat is niet zo slim. Vandaar die zak potgrond in haar gezicht.Gonadan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Escaleren? Het zou een zege zijn voor onze maatschappij als men elkaar weer eens gewoon aansprak wanneer iemand zich niet gedraagt. Weer een beetje oldskool sociale controle in plaats van gauw de andere kant op kijken en dan huilies op social media.
Heb zelf niets gezien hè, ik baseerde mijn verhaal puur op de titel.Erapaz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:42:
Elkaar aanspreken is oké natuurlijk, al zou ik het zelf alleen doen als het mij betreft of iemand die zichzelf niet kan verdedigen. Maar fysiek worden dat kan niet, en als het escaleert kan het je zomaar duur komen te staan. Die vent in het filmpje hield waarschijnlijk geen afstand van de vrouw, dus terecht dat ze daar iets van zegt. Zelf al ben je het er niet mee eens heb je dat te respecteren. Maar de vrouw begint vervolgens te schoppen, dat is niet zo slim. Vandaar die zak potgrond in haar gezicht.
Als ze daadwerkelijk direct begint te schoppen is het natuurlijk een ander verhaal. Het kwam op mij over dat die vent gewoon alsnog geen afstand wilde houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn vrouw werkt als schoonmaakster in een zorgflat. Een van de bewoners waar zij werkt is ZO bang voor Corona dat die anderhalf uur buiten op het balkon in de kou ging zitten terwijl mijn vrouw binnen aan het werk was...
Afbeeldingen plaatsen van anderen zonder toestemming mag dus niet

Afbeeldingen plaatsen van anderen zonder toestemming mag dus niet
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 20:40 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik vraag mij af waarom je dit plaatst?Spotmatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:47:
Mijn vrouw werkt als schoonmaakster in een zorgflat. Een van de bewoners waar zij werkt is ZO bang voor Corona dat die anderhalf uur buiten op het balkon in de kou ging zitten terwijl mijn vrouw binnen aan het werk was...![]()
.....
Iemand zijn angst is serieus.
Verwijderd
Sja, klinkt verstandig hoor. Voor beidenSpotmatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:47:
Mijn vrouw werkt als schoonmaakster in een zorgflat. Een van de bewoners waar zij werkt is ZO bang voor Corona dat die anderhalf uur buiten op het balkon in de kou ging zitten terwijl mijn vrouw binnen aan het werk was...
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 20:41 . Reden: Quote aangepast ]
Zou ik ook doenSpotmatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:47:
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 20:41 . Reden: Quote aangepast ]
Nou je kunt toch ook binnen zitten op een plek waar eerst niet schoon gemaakt gaat worden en vervolgens even switchen? Je hoeft echt geen anderhalf uur in de kou te zitten!
Dat bedoelde ik eigenlijk. Er waren nog mogelijkheden genoeg om niet in de kou te hoeven zitten. Dit was in de ochtend met temperaturen tegen 0 aan. Mijn vrouw heeft haar nog proberen overreden om dan tenminste bijvoorbeeld in de gang te wachten maar nee hoor... Dit was prima.walletje-w schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:50:
Nou je kunt toch ook binnen zitten op een plek waar eerst niet schoon gemaakt gaat worden en vervolgens even switchen? Je hoeft echt geen anderhalf uur in de kou te zitten!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Ik voel de angst en gedrag daarop wel aan. Ken een oude en licht dementerende dame vanuit mijn vrijwilligerswerk die zelfs heel boos wordt als iemand maar in de buurt komt van haar spullen: “ik wil dat virus niet!”Spotmatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:47:
Met begrip en een omweg vaak op te lossen
Zoveel mensen, zoveel interpretaties, zoveel gedrag. Daarom ook nog steeds respect voor het beleid en communicatie van onze overheid (en sommige media) Sluiten en openen van de Haagse markt mag je veel over vinden; zonder wat kennis van cultuur en andere achtergrond van bezoekers zijn nieuwsberichten daarover moeilijker ‘objectief’ te interpeteren bijvoorbeeld.
Beetje lief zijn, begrip hebben en voelen voor je buur 🍀
[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 20:41 . Reden: Quote aangepast ]
Roche snapt nu ook dat ze anders wel kunnen sluiten:
https://www.telegraaf.nl/...r-coronatest-met-overheid
De afgelopen dagen ontstond flinke ophef over het bedrijf, nadat onderzoeksplatform Follow The Money had gemeld dat de farmaceut het recept niet wilde delen met Nederlandse laboratoria.
Ik kreeg vandaag een kaartje in de bus van Enexis dat ze binnenkort onaangekondigd tussen 08:00 uur en 20:00 uur de 3 jaarlijkse meterstand komen opnemen. Het lijkt mij eerlijk gezegd niet de beste periode om dit te doen.
Op het filmpje is een jongeman te zien die achter een oude vrouw staat in de rij (omaatje) en die jongeman loopt opzettelijk meerdere keren voorbij de kassa om dingen te pakken. Die vrouw spreekt hem aan als hij weer langs loopt. Hij pakt als laatste potgrond. Als hij weer terugloopt naar z’n plek in de rij schopt oma hem om afstand te creëren waarop hij de 5 liter potgrondzak vol in haar gezicht lanceert en zij op de grond valt.anandus schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Ik begrijp haar frustratie, maar iemand zomaar schoppen is niet zo netjes, natuurlijk
______
Ik heb vandaag na 10 dagen kwakkelen met snot en benauwdheid ineens meer pijn in de longen en ben sneller buiten adem. Normaal ben ik nooit langer dan 1,5 dag ziek dus voor mij is dat al vrij atypisch. Ik probeer zeker niet te hypochonderen maar vind het toch een beetje spannend worden. Gelukkig nog geen koorts. Vandaag wel erg moe en buiten adem dus.
Italie is het ook weer gedaan met de dalende/ gelijkblijvende trend (
919 doden
919 doden
[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-03-2020 17:58 ]
Zakelijk gezien snap ik het wel van Roche en klinkt het allemaal heel zo gek niet zoals het bijvoorbeeld wel bij Jinek gepresenteerd werd. Ik vond het niet geheel terecht hoe ze daar neergezet werden.franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:43:
[...]
Even afwachten of ze dat snel gaan doen want als ik het volgende leesfranssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:43:
[...]
dan lijkt het mij meer een soort van vertragingstactiek in plaats van het gewoon vrijgeven van het recept en de procedure om het te maken.Het bedrijf wil „in nauwe samenwerking met de overheid zoeken naar partijen die in staat zijn om deze buffer veilig en betrouwbaar te kunnen produceren. Daarmee kan een stap worden gezet om de testcapaciteit te vergroten.”
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zakelijk vind ik het nogal kort van ze om het niet eerder te doen, dat is gewoon dom - geld boven levens zetten. Ze hoeven het niet gratis weg te geven, het is niet hun enige bron van inkomsten laat staan dat het de kern van kun business model is die vloeistof.Kenny_026 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:57:
[...]
Zakelijk gezien snap ik het wel van Roche en klinkt het allemaal heel zo gek niet zoals het bijvoorbeeld wel bij Jinek gepresenteerd werd. Ik vond het niet geheel terecht hoe ze daar neergezet werden.
Ik had eerder al de vergelijking met senseo gemaakt en HP inkt, en daar was de business afhankelijkheid groter (of denk je dat Roche de machines gratis weggaf om via de vloeistoffen ze terug te verdienen?) Dat deed Tetra pack ook niet.
@gws24 Nee dat is denk ik wel noodzakelijk dat ze het eerst testen. Het zal wel enigszins een complex recept zijn en foutieve resultaten zijn schadelijk. Daarom baal ik er ook van dat FTM (die ik met plezier financieel ondersteun) ervoor nodig is om dit openbaar te krijgen, tijd = levens, niet geld op het moment.
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 27-03-2020 18:04 ]
Ze dom is dit niet hoor en al jaren de basis van hun verdien model. Meestal raakte dat alleen de meer kwetsbare in de samenleving, dus konden ze er goed meer wegkomen. Het grootste deel van de bevolking interesseerde het geen drol. Pas nu het in een crisis zoals dit meer zichtbaar wordt, krijgen we dit effect.franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:02:
[...]
Zakelijk vind ik het nogal kort van ze om het niet eerder te doen, dat is gewoon dom - geld boven levens zetten.
Dat zal niet zo snel landen bij hen, omdat het eigenlijk nog steeds hetzelfde is.
Je praat hier natuurlijk wel over andere kwaliteitsgaranties dan een druppel inkt door de printer van goedkope inkt of een smaakje van de koffie die iets anders is.franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:02:
[...]
Zakelijk vind ik het nogal kort van ze om het niet eerder te doen, dat is gewoon dom - geld boven levens zetten. Ze hoeven het niet gratis weg te geven, het is niet hun enige bron van inkomsten laat staan dat het de kern van kun business model is die vloeistof.
Ik had eerder al de vergelijking met senseo gemaakt en HP inkt, en daar was de business afhankelijkheid groter (of denk je dat Roche de machines gratis weggaf om via de vloeistoffen ze terug te verdienen?) Dat deed Tetra pack ook niet.
Tuurlijk moeten ze het in deze tijd delen en dat gaven ze ook toe maar kijkende naar de argumenten van dat onderzoeksbureau in de uitzending vraag ik me wel af of het allemaal wel eerlijk is gegaan en of ze de kans hebben gehad zichzelf te verdedigen.
Je hoeft het recept van je core business niet op tafel te leggen als daar geen aanleiding naar is.
In mijn redenering kom ik erop uit dat het dus wel dom is, dat spelletje van hun staat nu openbaar en bij elke onderhandeling staan ze 3-0 achter. Hadden ze wel mooi meegespeeld dan was dat businessmodel na de crisis voor de zwakken nog in stand gebleven, dat gaat nu hopelijk ook veranderen.Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:05:
[...]
Ze dom is dit niet hoor en al jaren de basis van hun verdien model. Meestal raakte dat alleen de meer kwetsbare in de samenleving, dus konden ze er goed meer wegkomen. Het grootste deel van de bevolking interesseerde het geen drol. Pas nu het in een crisis zoals dit meer zichtbaar wordt, krijgen we dit effect.
Dat zal niet zo snel landen bij hen, omdat het eigenlijk nog steeds hetzelfde is.
Zo moeilijk is het niet om een paar chemicaliën bij elkaar te gooien en de zuurgraad te controleren.franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:02:
[...]
Het zal wel enigszins een complex recept zijn en foutieve resultaten zijn schadelijk.
Kort:Kenny_026 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Je hoeft het recept van je core business niet op tafel te leggen als daar geen aanleiding naar is.
1) daar was al even aanleiding voor
2) die vloeistof is niet hun corebusiness (check de website)
Dus het was gewoon geld hamsteren.
[insert leuke foto van leuke doventolk]
een tijdje terug maakte we in Nederland China belachelijk om drones waar oproepen uit kwamen en beelden maakte.
ondertussen in ons eigen Nederland....
https://twitter.com/hasht...edronestaat%2F%23comments
Nederland zet een drone en die langs het strand welke een oproep doet tot 1,5 mtr afstand te nemen (en hoogstwaarschijnlijk ook opnames maakt)
het kan verkeren...
Nederland zet een drone en die langs het strand welke een oproep doet tot 1,5 mtr afstand te nemen (en hoogstwaarschijnlijk ook opnames maakt)
het kan verkeren...
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 27-03-2020 18:13 ]
Meer context?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik probeerde het filmpje er nog bij te plakken, maar het lukte niet. Politie en brandweer van Den Bosch brengen een eerbetoon aan de medewerkers van het JBZ.
https://www.bd.nl/den-bos...zorgmedewerkers~a3081700/
Afgrijslijk - maar is in NL nu ook al beleid. Ook omdat geintubeerd op een IC liggen niet al te fijn is, en je wellicht ook niet zo wil sterven (ik niet). In de zuidelijkere landen gaan ze altijd tot het einde (met soms best traumatische coma gevallen) en dat wil nu niet meer. Is een groot cultuurverschil en ik snap heel goed dat die arts er emotioneel kapot aan gaat om niet alles te kunnen doen wat technisch mogelijk is. Zeker omdat de grens uiteindelijk best arbritair is, er zijn vast 65+ mensen die gezonder leefden dan ik en dus een grotere kans op herstel hebben dan ik (48). En dat is wel praktisch (en dat moet) maar heeeeeel oneerlijk.
Doet me ook echt wel iets - kutzooi met dat virus (sorry)
Week twaalf eindigde 4 dagen geleden. Het is nu week 13.redwing schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Omdat de normale griep alleen al in Nederland gemiddeld zo'n 2k doden per jaar veroorzaakt. Een griepseizoen dat meevalt zorgt er dus voor dat de cijfers van Corona nog niet erg opvallen. Daarnaast kijk je naar cijfers voor Europa terwijl we daar pas de afgelopen weken een stijgende lijn zien in Corona-gevallen zien. In week 12, tot waar die grafiek loopt, waren er nog niet zoveel Corona-doden.
Het feit blijft overeind dat er in dit griep seizoen tot 4 dagen geleden veel minder sterfgevallen waren dan in voorgaande griep seizoenen. Ik vermoed dat dit in week 13 niet ineens radicaal zal veranderen, maar het zou kunnen.
Het dodental tgv de 'normale' seizoensgriep is volgens WHO 290.000 tot 650.000 per jaar.
Het dodental tgv corona staat wereldwijd nu op 26.367. Dat lijkt relatief weinig, maar het zal zeker nog flink oplopen. Of het dan een significant piekje gaat opleveren in de z-score.. ik moet het nog zien.
was vorige week ook al in Belgie en meerdere EU landenGeert1976 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:10:
een tijdje terug maakte we in Nederland China belachelijk om drones waar oproepen uit kwamen en beelden maakte.
het kan verkeren...
Ik vraag mij echt af welk effect Corona gaat hebben op de internationale betrekkingen. De ieder voor zich instelling van de VS en de hulp vanuit China, Cuba en de Rusland zouden wel eens een nauwere samenwerking met Europa kunnen gaan opleveren als de crisis voorbij is.
was deze al langsgekomen?
Minute physics is altijd interessant en kan informatie op een overzichtelijke manier presenteren.
Video gedeeltelijk gebaseerd op deze infographic:
https://aatishb.com/covidtrends/
Minute physics is altijd interessant en kan informatie op een overzichtelijke manier presenteren.
[ Voor 16% gewijzigd door daan! op 27-03-2020 18:32 ]
En nemen ze hier in mee dat alle landen zo goed als niet hetzelfde test beleid hebben?daan! schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:28:
was deze al langsgekomen?
[YouTube: How Soon Will COVID-19 Peak? (And How To Tell)]
(kan even niet luisteren)
Er worden caveats besproken aan het eind van de video.Vorkie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:35:
[...]
En nemen ze hier in mee dat alle landen zo goed als niet hetzelfde test beleid hebben?
(kan even niet luisteren)
Er wordt o.a. besproken dat er in het begin van een uitbraak al meer gevallen zijn, weinig tests.
Later worden er meer tests gedaan, waardoor er niet alleen een toename van besmetting gevonden wordt, maar waarbij er ook een aandeel 'oude' gevallen gevonden wordt.
Specifieke verschillen tussen landen wordt niet besproken.
Wat is precies de
Logisch dat de stekker er ook als eerst uit gaat bij de zwakste.
Echt? Dit is wel erg kortzichtig hoor. Wellicht snap je de boodschap gewoon niet.TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Wat is precies de? Lijkt mij logisch dat je keuzes moet maken wanneer er te weinig beademingsapparatuur is. Dat gaat hier niet anders zijn als er te weinig blijken te zijn.
Logisch dat de stekker er ook als eerst uit gaat bij de zwakste.
Ik maak me zorgen om de politieke spanningen. Spanje vraagt om geld uit het noodfonds en nederland en wat andere landen willen eerst een goed plan van aanpak zien. Dit terwijl het geld nodig is om simpele apparatuur aan te schaffen omdat er mensen dood liggen te gaan.
Waar ik eerder zei --stop de tijd --- ok in NL schieten we nu in mijn mening even veel te ver door, apart dit en wie bedenkt dit?
Dus huisartsen bellen preventief om te vragen hoe iemand wil sterven? Dat is wel iets te pragmatisch, man man.Ze zijn wel hartpatiënt, maar niet ziek ofzo. En dan vraagt zo’n huisarts of mijn schoonvader wel beademd wil worden omdat de meesten er na lange beademing heel slecht uitkomen. Nou, zo’n telefoontje is heel slecht voor de mentale gezondheid hoor. Die twee hebben niet geslapen. Ik ben er heel boos over. Ze krijgen het idee dat ze niet meer geholpen worden omdat ze te oud zijn. Hebben ze daar hun hele leven voor gewerkt?”
Spanje (de overheid, hun centrale bank) kan gewoon de betaling garanderen, daar hebben ze nu nog geen geld voor nodig. Later komt de discussie hoe ze hun tekorten moeten oplossen en die wordt naar voren gehaald (never waste a good crisis) maar het land is niet failliet, Italië ook niet.Kenny_026 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:41:
[...]
<>
Spanje vraagt om geld uit het noodfonds en nederland en wat andere landen willen eerst een goed plan van aanpak zien. Dit terwijl het geld nodig is om simpele apparatuur aan te schaffen omdat er mensen dood liggen te gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 27-03-2020 18:49 ]
Vandaag toch wat oudere mensen tegengekomen die afstand hielden. En 1 meisje. De rest vond het maar onzin.
Verplaatst vanuit Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Verplaatst vanuit Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 20:51 ]
Als je wat dieper kijkt dan is de hulp van China, Rusland en Cuba vooral PR. Genoeg daar van ook in dit topic voorbij gekomen. Testkits die Spanje van China kreeg hadden maar een betrouwbaarheid van 30% ipv de beweerde 80%, de hulp van China aan Italie was gewoon al betaald door Italie maar gespinned door China en ook ergens gelezen dat die russische trucks voor 80% rotzooi bevatten. Het ziet er allemaal erg leuk uit in de media (vooral dat konvooi van russische trucks) en op de socials waar mensen er met open ogen in trappen maar realiseer je dat dit soort landen alles aangrijpen om er zelf beter uit te komen.reemprive schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:28:
Ik vraag mij echt af welk effect Corona gaat hebben op de internationale betrekkingen. De ieder voor zich instelling van de VS en de hulp vanuit China, Cuba en de Rusland zouden wel eens een nauwere samenwerking met Europa kunnen gaan opleveren als de crisis voorbij is.
edit: zie o.a. de volgende bronnen
Spain's El País reports this morning that Chinese-made #Covid19 rapid testing kits has only 30% sensitivity, as opposed to the 80%-level expected, resulting in failures to detect positive cases in different hospitals. Figures confirmed by govt, it adds. https://t.co/cASYp7AHND
— Stuart Lau (@StuartKLau) 26 maart 2020
https://www.themoscowtime...-useless-la-stampa-a69756
Deze post eerder in dit topic geeft goed aan hoe mogendheden dit soort crisis gebruiken voor eigen geo-politiek gewin:
Virtuozzo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:50:
[...]
Het doel is niet hulp te geven, het doel bij dit soort toepassingen is altijd het identificeren van beïnvloedbaren en het scheppen van algemene perceptie. Zie het als een maskirovka 2.0, realiteit is een non-factor. Verklaarbaar, want alles is afleiding, waarheid is bedreiging, macht is chaos.
China doet exact hetzelfde bij haar toepassingen van soft power nu. Artsen die rondgeshopt worden, bedrijven die gunningen krijgen om van alles te leveren maar dan blijkt er weer van alles mis, ambassadeurs die hun database van bedrijvencontacten gebruiken om paranoia en desinformatie te laten verspreiden (of je activiteiten in China komen in de problemen) en zo voorts.
Ik heb het in een ander topic al gesteld, zo pijnlijk als deze crisis op de grond en in het land ook is, dit is ook een geopolitieke machtsstrijd. Die hebben we niet gezocht of gemaakt, maar hij wordt met name vanuit China wel aangestuurd. Rücksichtslos. Vergeet niet dat deze crisis de finale bevestiging is dat de troon van het hedendaagse unipolaire mondiale bestel leeg is, dat de VS definitief verloren zijn voor de vrije wereld, geen garantor of leider meer, en dat China in haar 2025 en 2050 agenda's kil duidelijk is over haar doelstellingen.
In het westen wordt vaker gezegd, politics is the art of managing perception. In de witboeken van Chinese, maar ook Russische doctrines wordt het net iets anders gezegd. Everything is war, everything is an asset, everyone a tool. There can be no verifiable reality.
Enfin, dat gaat al snel flink off topic, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden dat denken, beleid en doelstellingen daar fundamenteel anders zijn in aard net als vorm. Never waste a good crisis.
[ Voor 55% gewijzigd door gws24 op 27-03-2020 19:08 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vandaag 2 uur gewandeld. Bijna ieder stel dat we tegenkwamen ging achter elkaar lopen en zo ver mogelijk opzij.SymbolicFrank schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:43:
Vandaag toch wat oudere mensen tegengekomen die afstand hielden. En 1 meisje. De rest vond het maar onzin.
Vind je zelf dit soort berichten veel toevoegen?
Hij wil.
Brrt, toch wel een schrikbeeld
en dus een FYIWat ik hier merk is dat sommige mensen snel zieker worden en dat hun toestand heel snel kan verslechteren. Dat baart me zorgen. Zo zagen we hier bijvoorbeeld een jonge man die 's avonds met milde luchtwegklachten binnenkwam, maar dezelfde nacht nog aan de beademing in het ziekenhuis lag. Zo snel kan het dus gaan. Ik merk dat ik daar toch wat nerveus van word.
Het lijkt een erg stiekeme ziekte. Daar bedoel ik mee dat we normaal bij een luchtweginfectie snel zeggen: 'doe rustig aan of neem een kuurtje'. Maar dat kan nu niet meer; bij corona zie je bij een deel van de patiënten dat je veel sneller aan de bel moet trekken. We moeten daar als huisartsen bijzonder alert op zijn.
Gezien de ervaringen die ik nu heb zeg ik daarom met klem: 'bel ons'. Ook zonder koorts en als je niet tot de risicogroep behoort. Je hoeft ons niet te ontlasten, bel gewoon. Bel ook vooral terug om te vertellen hoe je ziektebeeld zich ontwikkelt. Het is echt belangrijk. Elke IC-opname die we ermee voorkomen is goud waard.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Inderdaad. Zou in dit geval het virus aan het muteren zijn dat het ook op katten werkt?TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:50:
[...]
Het virus is vastgesteld bij de kat.
Maar mogelijk inderdaad relevant om te weten of honden en katten het ook mee naar huis kunnen nemen en over kunnen dragen.
Het lijkt wel alsof er een snel lerende intelligentie in COVID-19 zit
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
En waar was dat ?.....weten we vast waar een piek te verwachten is.SymbolicFrank schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:43:
Meh… maandag dus toch even bellen (10 dagen keelpijn, licht benauwd & verkouden, vandaag meer benauwd en pijn ook in m’n longen)anandus schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:56:
Brrt, toch wel een schrikbeeld
[...]
en dus een FYI
[aluminiumhoedje]AW_Bos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:59:
[...]
Dat komt natuurlijk door die 5G straling.
[/aluminiumhoedje]
Bensimpel
Positieve meneer
Het lijkt er wel op alsof iemand Plague.inc aan het spelen is..AW_Bos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:59:
[...]
Inderdaad. Zou in dit geval het virus aan het muteren zijn dat het ook op katten werkt?

😆 - Denk ook eens om ;)
Plague Inc., niet Pandemic. Is echt een heel ander spel.Bensimpel schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:05:
[...]
Het lijkt er wel op alsof iemand Pandemic aan het spelen is..
Katten zijn natuurlijk ALF's en dus gevoelig voor coronaStoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:04:
[...]
[aluminiumhoedje]
Dat komt natuurlijk door die 5G straling.
[/aluminiumhoedje]
alien life forms
ALF at toch katten…?Indoubt schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:07:
[...]
Katten zijn natuurlijk ALF's en dus gevoelig voor corona
alien life forms
Ik had gisteren gepost dat niemand zich er aan hield (in Sittard-Geleen). Vandaag moest ik naar de supermarkt, dus ik heb gewacht tot het heel rustig was (18:15). En toen kwam ik er een stuk of 5 tegen.
Het was dus een correctie, dat er hier wel mensen zijn die afstand houden.
Edit: twee weken geleden waren hier veel gevallen, mensen uit het grote bejaardentehuis. Maar sinds je daar niet meer binnen mag is het flink afgenomen.
Het was dus een correctie, dat er hier wel mensen zijn die afstand houden.
Edit: twee weken geleden waren hier veel gevallen, mensen uit het grote bejaardentehuis. Maar sinds je daar niet meer binnen mag is het flink afgenomen.
[ Voor 21% gewijzigd door SymbolicFrank op 27-03-2020 19:11 ]
Dit is de gemuteerde kat, die eet ALF's
Edit: ooit een kat gehad, lang lang geleden. Zodra ze 10 minuten bij ons was hebben we die ALF genoemd. Een schilpadpoes die uiteindelijk een kilo of 7 a 8 is geworden in volle wasdom.
Die at onder andere postbodes.
Ik heb de brievenbus moeten dichtspijkeren
[ Voor 42% gewijzigd door Indoubt op 27-03-2020 19:12 ]
Bensimpel
Positieve meneer
FixedStoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:06:
[...]
Plague Inc., niet Pandemic. Is echt een heel ander spel.
😆 - Denk ook eens om ;)
Gisteren nog de ambulance moeten bellen voor ons zoontje van bijna 1 die een koortsstuip had en een minuut lang niet reageerde en ademde. Hij hoest nu ook en na wat lagere koorts vandaag nu weer verhoging. Los van of het Corona is of niet, als het ambulance personeel in beschermde kleding naar binnen komt dan schrik je wel en wordt het toch wel beangstigend. Het is zeer belangrijk dat de zorg niet overbelast raakt en je dus ook voor andere spoedeisende hulp nog terecht kunt. We zijn in ieder geval flink geschrokken en deze hele corona situatie mag niet onderschat worden.
Damn, dat zal inderdaad schrikken zijn! Gaat het nu weer wat beter?
Op het nieuws (of 1 Vandaag) was net nog een item dat de SEH juist bijna niets te doen had momenteel. Omdat er minder sport- en verkeersongevallen zijn, minder complicaties na operaties (want minder operaties) en mensen die niet naar de SEH durven omdat ze denken dat ze dan gelijk corona krijgen.nuker schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:16:
Het is zeer belangrijk dat de zorg niet overbelast raakt en je dus ook voor andere spoedeisende hulp nog terecht kunt. We zijn in ieder geval flink geschrokken en deze hele corona situatie mag niet onderschat worden.
Het lijkt wel wat beter te gaan. Nu weer wat verhoging wel. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt!TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:27:
Damn, dat zal inderdaad schrikken zijn! Gaat het nu weer wat beter?
[...]
Op het nieuws (of 1 Vandaag) was net nog een item dat de SEH juist bijna niets te doen had momenteel. Omdat er minder sport- en verkeersongevallen zijn, minder complicaties na operaties (want minder operaties) en mensen die niet naar de SEH durven omdat ze denken dat ze dan gelijk corona krijgen.
Ook weer een beetje goed nieuws hoor ik net op RTLnieuws.
Vanwege gebrek aan belangstelling van het ministerie bieden de 7 ondernemers, die hun grote import aldaar aangeboden hadden, grote partijen gecertificeerde kapjes, oa 1 miljoen N95, beschikbaar voor wie ze maar wil hebben/kopen.......
Het ministerie doet blijkbaar alleen zaken met wie direct kan leveren. (stond in een brief aan één van die ondernemers)
De artsen en zorgmedewerkers krijgen van het RIVM ondertussen te horen dat grote partijen kapjes snel zullen komen. Dat horen ze al een week maar werken dus maar door met of te weinig of onstmette oude.
Ik had dit al eerder gepost maar snap nu nog minder van die landelijke inkoop en het niet reageren cq afwimpelen van die grote partijen terwijl het tekort veel te groot is.
Als je daarnaast bedenkt dat de bevolking wordt gevraagd om alles wat ze hebben in te leveren dan krab je je toch wel even achter je oor.
edit;
Eerder werd gelijk geroepen dat de ondernemers die kapjes dan wel voor woekerwinsten aan zouden bieden, waardoor het ministerie niet op hun aanbiedngen in ging.........
De kapjes worden voor inkoopprijs aangeboden, vorige week ook al.
Vanwege gebrek aan belangstelling van het ministerie bieden de 7 ondernemers, die hun grote import aldaar aangeboden hadden, grote partijen gecertificeerde kapjes, oa 1 miljoen N95, beschikbaar voor wie ze maar wil hebben/kopen.......
Het ministerie doet blijkbaar alleen zaken met wie direct kan leveren. (stond in een brief aan één van die ondernemers)
De artsen en zorgmedewerkers krijgen van het RIVM ondertussen te horen dat grote partijen kapjes snel zullen komen. Dat horen ze al een week maar werken dus maar door met of te weinig of onstmette oude.

Ik had dit al eerder gepost maar snap nu nog minder van die landelijke inkoop en het niet reageren cq afwimpelen van die grote partijen terwijl het tekort veel te groot is.

Als je daarnaast bedenkt dat de bevolking wordt gevraagd om alles wat ze hebben in te leveren dan krab je je toch wel even achter je oor.

edit;
Eerder werd gelijk geroepen dat de ondernemers die kapjes dan wel voor woekerwinsten aan zouden bieden, waardoor het ministerie niet op hun aanbiedngen in ging.........
De kapjes worden voor inkoopprijs aangeboden, vorige week ook al.
[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 27-03-2020 19:59 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Cruiseschepen blijven ook een ramp zeg (niet geheel onverwachts trouwens):
Nou, speelt dit al een tijdjeFour people have died on a cruise ship stranded off the coast of Panama amid a Covid-19 outbreak on board, the boat’s owners have confirmed.
A boat-to-boat rescue operation is under way near the entrance to the Panama canal to help healthy passengers off the Zaandam cruise liner, where two people have tested positive for the disease and another 138 have influenza-like symptoms.
All 1,243 guests have been asked to self isolate while a boat-to-boat operation to move healthy passengers to another ship, the Rotterdam, takes place off the coast of Panama. Guests over the age of 70 are being given priority, the company confirmed.
Maar ik kan me toch niet goed meer voorstellen dat er nu nog (oudere) mensen vrijwillig op cruise gaan...Zaandam, which is sailing from South America with 1,243 passengers, including 305 US citizens and 247 Canadians, has not been in port since March 14 in Punta Arenas in Chile. It is not known whether there are an Britons on board the ship which also has 586 crew.
Ach, een half jaar of langer cruisen is plotseling wel heel betaalbaar geworden als je maar 8 dagen hoeft te betalen.Flow schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:57:
Maar ik kan me toch niet goed meer voorstellen dat er nu nog (oudere) mensen vrijwillig op cruise gaan...
We blijven Hollanders.
Bizar zeg...Teijgetje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:52:
Ook weer een beetje goed nieuws hoor ik net op RTLnieuws.
Het ministerie doet blijkbaar alleen zaken met wie direct kan leveren. (stond in een brief aan één van die ondernemers)![]()
De artsen en zorgmedewerkers krijgen van het RIVM ondertussen te horen dat grote partijen kapjes snel zullen komen. Dat horen ze al een week maar werken dus maar door met of te weinig of onstmette oude.![]()
Ik had dit al eerder gepost maar snap nu nog minder van die landelijke inkoop en het niet reageren cq afwimpelen van die grote partijen terwijl het tekort veel te groot is.![]()
Ik kreeg inderdaad van werk de oproep om vuurwerkbrillen in te leveren

Ik zit nu een aantal dagen thuis en woon echt in het midden van het dorp aan een doorgaande weg richting oa. de supermarkt. Valt me op dat denk 75% van de mensen die ik zie lopen/fietsen 65+ is
In de ochtend veelal moeder/ouders met een kinderwagen maar over de dag verspreid echt het overgrote deel ouderen. Tot dusver maakt de risicogroep zich druk
Mij ouders leeftijdgroep die ik spreek maken zich daarentegen wél heel erg druk (50~60 jarige).
Dat bedrijf moet ook gewoon geld verdienen he. Je medewerkers onnodig risico laten lopen om winst te maken is ook kapitalismeAdlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Echt wtf.
Het slaat natuurlijk nergens op en gelukkig hebben we hier in Nederland veel rechten voor werknemers. Ze moet dit zeker niet accepteren.
Zo leer je je werkgever wel kennen...
Wat denken jullie,mondkapjes kopen van aliexpress? vooral om te gebruiken als ik boodschappen ga doen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik denk dat je ze nooit geleverd gaat krijgen.Amaze86 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:19:
Wat denken jullie,mondkapjes kopen van aliexpress? vooral om te gebruiken als ik boodschappen ga doen.
Ik zou gewoon thuis blijven als je verkouden bent.Amaze86 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:19:
Dat is wel een leuke, hier op de bouwplaats staat er kort samengevat, zie jij een collega de symptomen hebben, meldt dit zo snel mogelijk bij de uitvoerder, soort van "matennaaien"....
Protocol voor bouwvakkers tijdens de coronacrisis
Bouwvakkers moeten zo veel mogelijk zelfstandig naar hun werk komen en in kleine groepen op vaste locaties werken. Dat staat in het protocol voor veiligheid op de bouwplaats dat het kabinet heeft vastgesteld samen met de bouw- en technieksector.
Voor werklui die een woonhuis verbouwen, is het belangrijk dat de bewoners in een andere ruimte zijn. Verder mogen bouwvakkers noch bewoners ziek zijn.
De regels moeten ervoor zorgen dat bouwwerkzaamheden zoveel mogelijk kunnen doorgaan tijdens de coronacrisis, maar dat het werk wel veilig gebeurt, meldt het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Het verhaal klinkt bekend. En die zorgorganisaties kloppen zich vervolgens op de borst dat ze in deze tijd toch allemaal zo goed werk verrichten.Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Echt wtf.
Er zou wel wat meer aandacht mogen komen hoe om te gaan met wat ik "minder vitale zorg" zou willen noemen. Er wordt het etiket "zorg" op geplakt maar wees dan ook consequent en geef bescherming.
En dan werken er in zo'n huis ook nog eens mensen die zich totaal niet houden aan de anderhalve meter. Zo'n huis is een tikkende tijdbom zo.
@Teijgetje de distributie is nogal warrig. Een mij kened bekend bedrijf bedrijf heeft connecties overal in de wereld en heeft kapjes (of had) uit China en die leveren direct aan ziekenhuizen buiten de 'centrale overheid' om. Certificering blijkt wel een ding te zijn, de normen/protocollen verschillen niet alleen per ziekenhuis maar ook per land, waardoor er voor elke productie andere stempels op staan terwijl het wel hetzelfde product is, dat kost ook tijd om dat terug te rekenen en te herleiden wat de onderliggende specificatie was die tot de typekeuring leidde.
Ik kan me voorstellen dat de centrale ambtenaren daar geen keuze in kunnen maken door gebrek aan informatie en dus blijven hangen in niets doen tot er duidelijkheid is. Ook dat kost doden.
Ik kan me voorstellen dat de centrale ambtenaren daar geen keuze in kunnen maken door gebrek aan informatie en dus blijven hangen in niets doen tot er duidelijkheid is. Ook dat kost doden.
@franssie ja dat en ik neem.aan dat ze de focus hebben op partijen die een steady stream kunnen leveren ipv een eenmalige batch.
Het is gewoon continu import die mogelijk is.MikeyMan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:33:
@franssie ja dat en ik neem.aan dat ze de focus hebben op partijen die een steady stream kunnen leveren ipv een eenmalige batch.
Legale kapjes, in grote partijen, geproduceerd in China, zoals er eerder al een filmpje van de productie, die helemaal voor Nederland zou kunnen zijn, op het nieuws waren.
https://www.uitzendinggem...Rtl_Nieuws_1930_Uur.html#
Dacht dat het ook in het nieuws van 19:30 zat maar het screenshot is van één van de hallen waar de kapjes liggen.
De link van 19:30, item begint op 7:30. Je mond valt (wederom) open
https://www.uitzendinggem...Rtl_Nieuws_1930_Uur.html#
En of het nu warrig is of niet, er zou toch minstens één ambtenaar wakker moeten worden en een expert sturen ter keuring?
Hoe steady is een stream die er nu blijkbaar niet is??? (en de bevolking vragen hun (papieren) kapjes in te leveren want elke telt)

edit; juiste link toegevoegd.
[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 27-03-2020 21:44 ]
Dat zou drie weken geleden kloppen, en nu ook. Echter was het al even duidelijk (en ik hoop zeker ook achter de schermen) dat de voorraad te klein was alsmede de aanvoer. Hoe moeilijk is het dan om te bedenken om eens de protocollen van de ziekenhuizen op te vragen en de specificaties van de normering (van de EU landen - niet van de fabrikant) daarnaast te leggen en een best shot te maken. Niet alleen voor welke invoer dan ook maar ook om ruil tussen EU landen makkelijker te maken (en ziekenhuizen onderling).MikeyMan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:33:
Dus de ene FFFP1 is dus blijkbaar de andere niet.
Nu ben ik analist dus denk ik in dit soort patronen maar ik mag hopen dat er ook mensen werken bij RIVM, de EU die ook analytisch genoeg zijn om even verder te denken dan de sticker.
In de parlementaire evaluatie of enquete zal het allemaal wel behandeld worden maar net zoals met Roche gaat dit soort elementaire dingen wel erg slecht en traag naar mijn mening. Het is niet een probleem van vorige week immers, er staan geen (edit politieke) belangen op het spel lijkt mij, het komt over als onkunde.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]