Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.491 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Nat-Water schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Zo werkt de wereld natuurlijk niet. Omdat de nood aan de man is moeten ze maar hun product gratis weggegeven? Lekker is dat, kan je elke R&D afdeling van een medicijnenboer wel opdoeken. Waarom geld investeren als je uitvinding toch toegeëigend kan worden door anderen.

(Dit staat even buiten mijn eigen mening natuurlijk, maar dit is even om de nuance aan te brengen)
Nou is de huidige situatie niet standaard en lijden er gigantisch veel mensen onder de maatregelen. Ik ben ZZP'er en zit nu gedwongen thuis omdat ik al m'n werk weg zag vallen. Als ik straks al de maximale ondersteuning van de overheid krijg, ga ik er nog steeds dik 40% aan inkomen op achteruit. Een vriend van me heeft meerdere restaurants en had na jaren ploeteren bijna al z'n schulden afbetaald. Die wordt zo jaren teruggeworpen omdat hij zelfs met geld van de overheid nog extra leningen moet afsluiten om de boel drijvende te houden.

Mijn punt: Roche moet niet klagen over omzetderving in deze tijd. Ze verdienen waarschijnlijk genoeg aan alle extra testkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Want mensen zijn niet in staat tot altruïsme?
We leven in een kapitalistische samenleving, als je een trigger weghaalt om dit te ontwikkelen dan blijft alleen het altriusme over. Dat heb je nu ook alwel.

I Love Capitalism :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Nat-Water schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Zo werkt de wereld natuurlijk niet. Omdat de nood aan de man is moeten ze maar hun product gratis weggegeven? Lekker is dat, kan je elke R&D afdeling van een medicijnenboer wel opdoeken. Waarom geld investeren als je uitvinding toch toegeëigend kan worden door anderen.

(Dit staat even buiten mijn eigen mening natuurlijk, maar dit is even om de nuance aan te brengen)
Precies en anders hadden ze dit ook nooit door laten komen met een prijs van €1.9 miljoen

https://www.ad.nl/buitenl...=utf-8&client=firefox-b-m

Aan de ene kant is natuurlijk goed dat het zo beschermd is, zodat de ontwikkeling opgang blijft komen voor nieuwe medicijnen en wij allemaal gelukkigere en langer kunnen leven, maar sommige gaan echt te ver naar mijn mening.

Ik denk alleen wel wat betreft Roche, als ze de vraag niet kunnen voldoen dat ze op zijn minst moeten worden verplicht om met andere samen te werken, zodat de productie flink omhoog kan, want dit is wel natuurlijk een uitzonderlijke situatie met het Corona.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Want mensen zijn niet in staat tot altruïsme?
Jawel, maar niet meer als je niet te eten hebt. Als er niets wordt verdiend gaat niemand in die business.

Het is misschien niet zo zwart wit maar om altruistisch te zijn moet je wat te geven te hebben. Om wat weg te kunnen geven moet je wat hebben in de first place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:18:
[...]

We leven in een kapitalistische samenleving, als je een trigger weghaalt om dit te ontwikkelen dan blijft alleen het altriusme over. Dat heb je nu ook alwel.
Die kapitalistische samenleving is misschien ook juist de grote olifant in de kamer, want kapitalisme is een grote parasiet gedreven door hebzucht. We hebben die samenleving zelf zo gemaakt, dat is geen 'human nature'.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

YakuzA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:39:
Gezien de mensen die zich bij het ziekenhuis melden geen goede doorsnede zal zijn van de populatie lijkt me dit een heel voorbarige mening.
Ligt aan de reden, mensen die zich met andere (chronische) aandoeningen melden hebben mogelijk een slechtere weerstand of komen op plekken waar contact en besmetting waarschijnlijker is.

Een doe het zelver die een stukje zelfamputatie heeft verricht lijkt me aardig random genoeg.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
artificial_sun schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:15:
ik geloof dat in IJsland 10.000 mensen getest hadden zonder ernstige verdenking van klachten. 50% daarvan draagt het virus bij zich.

Ik denk ook dat het virus al veel langer hier is. 1 februari is mijn dochter opgenomen in het ziekenhuis met een luchtweg infectie... Ze had geen corona zeiden ze, maar niet getest natuurlijk.

Daarna mijn vrouw een long ontsteking, en schoonouders daarna ook ziek.
Afwachten dus tot de persoonlijke test in Nederland breed beschikbaar komt waar aan te zien is of iemand het al heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
Geert1976 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:17:
Surrealistisch Amsterdam foto's welke ik om 12u vanmiddag heb gemaakt...

Helaas hielden de duiven onderling geen 1,5 mtr afstand

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel weer een voordeel, je kan eindelijk even van de stad genieten en normaal lopen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:38
Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Niet alleen "als de nood aan de man is".

Het vermarkten van de gezondheidszorg is iets wat principieel al onethisch is, ik vind dat gezondheidszorg en het ontwikkelen van nieuwe medicijnen en methodes iets is wat volledig belangenloos hoort te gebeuren.
Ik post er nog 1x over, daarna hou ik er over op. Dit is meer een eigen topic waard namelijk.

Onderzoek kost domweg geld - whatever je belang is. Jij werkt ook niet gratis. Dat onderzoek moet betaald worden. Kostendekkend maken werkt niet, want je moet geld investeren voor toekomstig onderzoek. Anders is de toko na deze pandemie failliet. Dus je verkoopt je product met winst, want met de winst kan je nieuwe R&D opzetten. Er zal best ook wel winst gemaakt worden door particulieren, maar het is niet zo zwart-wit.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 27-03-2020 13:23 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
michael3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Dat is wel weer een voordeel, je kan eindelijk even van de stad genieten en normaal lopen.
Ik vorige week ook de beelden van Venetië waar de natuur weer een beetje tot bloei kwam. Ik geloof er niet maar je zou bijna denken dat dit virus een soort van "fuck you" van de natuur richting de mens is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
michael3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Eerlijk gezegd mis ik de toeristen in mijn stad voor geen seconde...

Amsterdam is zó mooi nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Net supermarkt gedaan (Lidl Oss, want zelfscanners hebben ze hier in het dorp niet) en moet zeggen dat het best goed geregeld was. Iedereen een karretje, handschoentjes werden uitgedeeld en bij het uitrijden van de winkel een schoonmaakdoekje om het karretje af te doen. Helaas in de winkel nog flink wat mensen die denken dan 1.5 meter ongeveer 10 cm is. Beetje defensief het karretje gebruiken helpt al wat maar heb toch meerdere malen mensen moeten aanspreken die toch echt veel te dichtbij kwamen. Reactie is veelal een verbaasde blik alsof alle borden in de winkel en alle aanmaningen vanuit de overheid nog niet gezien zijn.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nat-Water schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:20:
[...]
Onderzoek kost domweg geld - whatever je belang is. Jij werkt ook niet gratis. Dat onderzoek moet betaald worden. Kostendekkend maken werkt niet,
Als ik door de overheid gegarandeerd word van inkomen ongeacht of ik werk doe of niet, dan werk ik met alle liefde gratis want dan doe ik iets waar mijn passie ligt. En dan komt er veel hoger kwaliteit werk uit mijn handen dan wanneer ik werk moet doen omdat ik het 'moet' want de rekeningen moeten betaald worden.

Daarom ben ik ook 100% voorstander van een basisinkomen en het verbieden van alle particuliere partijen om belangen te hebben in de gezondheidszorg, dat is een taak van de overheid. Dat is namelijk de enige manier waarop je gezondheidszorg onvoorwaardelijk kan maken, niet als er iemand in een boardroom gaat roepen "Maar wie moet dat betalen?!"

Een mensenleven kun je namelijk geen prijs op zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 27-03-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Geert1976 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Amsterdam is zó mooi nu
Kan je nog wel gewoon vrij rond lopen in Amsterdam of wordt je gelijk aangesproken wat je doet?

Is veel beter zonder al die toeristen, ik was er vorig jaar voor het laatst, maar man man man wat was het druk echt niet normaal zoveel mensen😕

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Er wordt niks gezegd of de kat echt op dit specifieke corona virus is getest. Want alle katten dragen van kitten af aan een soort coronavirus met zich mee. Bij 1 tot 2% van de katten kan dit coronavirus omslaan tot het dodelijke FIP, maar de rest overwint het virus sowieso.
Mijn Mainecoon kitten in juni 2018, heeft een ontlastingsonderzoek moeten doen vanwege een resistente parasiet genaamd TTF (tritrichomonas foetus) die zich bevindt in de dikke darm wat diarree veroorzaakt. Toen hebben ze ook gezien dat zij inderdaad ook een coronavirus had, dat wat alle katten met zich meedragen.

Hier die uitslag:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1764/42671982934_bb7c001a8a_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1821/42671982804_55888ef7ff_b.jpg

Uiteraard is dit gewoon ter info. Dus nogmaals, ik weet niet of het bij de genoemde kat in Belgie niet "gewoon" dit type corona virus is, of dat ze die kat echt op het COVID19-coronavirus getest hebben.
Just saying....het zou me niks verbazen als ze nou headlines willen halen door álles wat onder de noemer corona gaat te kunnen melden.

EDIT: overigens mijn katje heeft verder nooit iets van gekke dingen/symptomen gehad. We hebben haar goed behandeld tegen die TTF parasiet en verder was alles in orde. Ze dartelt gewoon vrolijk rond ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 27-03-2020 13:30 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
michael3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:26:
[...]

Kan je nog wel gewoon vrij rond lopen in Amsterdam of wordt je gelijk aangesproken wat je doet?

Is veel beter zonder al die toeristen, ik was er vorig jaar voor het laatst, maar man man man wat was het druk echt niet normaal zoveel mensen😕
heb vanochtend/vanmiddag zo'n 8km gefietst dwars door Amsterdam.
Heel sporadisch zag ik kleine groepjes van 4 of meer mensen dicht bij elkaar die werden aangesproken door mensen van Handhaving.

Verder zag ik toch overwegend mensen alleen op pad (zoals ik zelf) of stelletjes. En dus zeer weinig groepjes mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Geert1976 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Amsterdam is zó mooi nu
Ben benieuwd naar het water in grachten nu, nu er nu geen boten doorheen varen wordt het misschien ook weer eens schoon.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:38:
[...]

Ben benieuwd naar het water in grachten nu, nu er nu geen boten doorheen varen wordt het misschien ook weer eens schoon.
Stel je voor, dan vindt de halve studentenvereniging zijn fiets ineens terug. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

[...]

kwam er vandaag ook geen bericht over de de luchtkwaliteit? Ben wel benieuwd welke invloed dit heeft.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

michael3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:18:

Ik denk alleen wel wat betreft Roche, als ze de vraag niet kunnen voldoen dat ze op zijn minst moeten worden verplicht om met andere samen te werken, zodat de productie flink omhoog kan, want dit is wel natuurlijk een uitzonderlijke situatie met het Corona.
Absoluut, Roche mag hier best aan verdienen, maar er is geen enkele moreel verdedigbare reden waarom ze daar perse miljardair moeten worden terwijl er mensen doodgaan. Een licentie-afspraak met andere mogelijke fabrikanten lijkt me het minste.

Bij weigering mag de boel per direct genationaliseerd worden, en de directie een beroepsverbod krijgen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Dan gebeurt het niet. Klaar. We hebben ook heel veel te danken aan big pharma.
Dat ligt nogal genuanceerder. Er vindt daar ook veel privaat-publieke samenwerking plaats (en wie pakt dan de winst?) En vergeet niet dat de pharma marketingbudgetten nog altijd hoger zijn dan de R&D budgetten...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Tassadar32 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:24:
Net supermarkt gedaan (Lidl Oss, want zelfscanners hebben ze hier in het dorp niet) en moet zeggen dat het best goed geregeld was. Iedereen een karretje, handschoentjes werden uitgedeeld en bij het uitrijden van de winkel een schoonmaakdoekje om het karretje af te doen. Helaas in de winkel nog flink wat mensen die denken dan 1.5 meter ongeveer 10 cm is. Beetje defensief het karretje gebruiken helpt al wat maar heb toch meerdere malen mensen moeten aanspreken die toch echt veel te dichtbij kwamen. Reactie is veelal een verbaasde blik alsof alle borden in de winkel en alle aanmaningen vanuit de overheid nog niet gezien zijn.
Het valt mij elke keer op dat de jongere mensen (zeg maar t/m 40) netjes afstand houden en de "ouderen", en dan met name de echte oudjes, zich er niks van aantrekken. Maar dit is natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwd, maar slechts observatie op kleine schaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

https://speld.nl/2020/03/...-kristalheldere-grachten/
Afbeeldingslocatie: https://speld.nl/wp-content/uploads/lkjfe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

schoon niet zozeer denk ik.

Er is nauwelijks vaar verkeer.
Dus langzaam aan kan alle drap die boven op het water ligt, heel langzaam richting bodem gaan.

Heb zelf een sloep, viel me wel op tijdens varen deze week dat dus die bovenlaag zeg maar, anders is dan paar weken terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:57
Framoes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:44:
[...]

Het valt mij elke keer op dat de jongere mensen (zeg maar t/m 40) netjes afstand houden en de "ouderen", en dan met name de echte oudjes, zich er niks van aantrekken. Maar dit is natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwd, maar slechts observatie op kleine schaal.
Valt me nu juist op dat de oudjes er massaal op uittrekken, vooral in de middag op de weg kom ik nu vooral ouderen tegen (vaak ook te merken aan de lage snelheid ineens :+ )

Vrachtwagenchauffeurs lijken ook ineens geen haast meer te hebben, die rijden ineens nog maar 70 km/u, bang dat ze niet aan de uren komen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Tassadar32 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:24:
Bij mij in Amsterdam merk ik dat de ouderen, in de blokker bijvoorbeeld, het ook niet begrijpen.

<knip>

De lidl ben ik al een tijd niet geweest. Hier bij de aldi lijken ze het wel te snappen.

Wel apart dat er dus toch "lidl-volk" lijkt te bestaan.

Te dom om te begrijpen wat een pandemie inhoud.

Jammer dat ze de rest van de mensen besmetten.

Doe effe normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2020 14:01 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Ploink schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:16:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Corona pandemie niet is terug te zien in de weekly mortality z-score in de categorie 65+?
https://www.euromomo.eu/outputs/zscore_pooled.html
Juist deze winter tot en met nu zijn er minder sterfgevallen dan gebruikelijk in het griep seizoen.
Omdat de normale griep alleen al in Nederland gemiddeld zo'n 2k doden per jaar veroorzaakt. Een griepseizoen dat meevalt zorgt er dus voor dat de cijfers van Corona nog niet erg opvallen. Daarnaast kijk je naar cijfers voor Europa terwijl we daar pas de afgelopen weken een stijgende lijn zien in Corona-gevallen zien. In week 12, tot waar die grafiek loopt, waren er nog niet zoveel Corona-doden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Hier in het park gaat het prima, in het winkelcentrum minder. De regeling van onze AH is matig qua uitvoering, en hoe de mensen er mee omgaan. Mensen (nb met wegwerphandschoentjes aan) die nodeloos vlak langs de lopen en zo. Weinig orde. Handscanners worden hier overigens expliciet schoongemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Koos2009 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Bij mij in Amsterdam merk ik dat de ouderen, in de blokker bijvoorbeeld, het ook niet begrijpen.

<knip>

De lidl ben ik al een tijd niet geweest. Hier bij de aldi lijken ze het wel te snappen.

Wel apart dat er dus toch "lidl-volk" lijkt te bestaan.

Te dom om te begrijpen wat een pandemie inhoud.

Jammer dat ze de rest van de mensen besmetten.
Mwa, gister bij de AH hier leek ook niet iedereen het te begrijpen, ik denk dat "lidl volk" veel te kort door de bocht is. Boodschappen doet ieder mens, en welke supermarkt dat dan is, is volgens mij geen peil op te trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoeveel mensen zitten nu op de RIVM site op F5 te rammen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik niet, ik volg dit topic en daar staat het toch binnen een minuut na RIVM update ook in....

En het zal wel iets van 85/90 doden en tegen de 1200 nieuwe besmettingen zijn, als ik een gokje mag doen..

/edit
Mmm, nog meer doden dan ik verwacht.. We zijn er nog lang niet...

[ Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 27-03-2020 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10
TheGhostInc schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:59:
Hoeveel mensen zitten nu op de RIVM site op F5 te rammen?
nope ik doe dat de laatste dagen wel op pornhub dat weer wel 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
1000 erbij?

insane
Overzicht aantallen
Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 8603 (+1172)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2500 (+349)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 546 (+112)

[ Voor 94% gewijzigd door shoombak op 27-03-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:29

de Peer

under peer review

artificial_sun schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:15:
ik geloof dat in IJsland 10.000 mensen getest hadden zonder ernstige verdenking van klachten. 50% daarvan draagt het virus bij zich.
Wat je zegt is zéér interessant, maar zonder bron compleet waardeloos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

112 patiënten overleden, 1172 nieuwe patiënten, in totaal 8603 positief geteste personen

Overzicht aantallen
Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 8603 (+1172)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2500 (+349)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 546 (+112)

Duiding
Het aantal gemelde mensen dat is overleden aan COVID-19 neemt landelijk nog steeds toe. Het aantal gemelde nieuwe ziekenhuisopnames en Intensive Care opnames lijkt wat minder snel toe te nemen.

Net als gisteren is gemeld, neemt het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. Als deze lijn zich doorzet kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen (afstand houden, sociaal contact beperken, handen wassen) werken.

De provincie met de meest positief geteste personen is nog steeds Noord-Brabant met 2488 personen. Wel daalt het aantal nieuwe ziekenhuisopnames in deze provincie. Daarna zijn de meeste positief geteste patiënten gemeld in Zuid-Holland (1249) en Noord-Holland (1235). In deze twee provincies neemt het aantal ziekenhuisopnames relatief snel toe. Dit geldt ook voor de provincie Gelderland.

In de provincies Friesland en Drenthe zijn de minste besmettingen met respectievelijk 83 en 81 positief geteste personen.

Uitbreiding gegevens over de uitbraak van het nieuwe coronavirus
Het RIVM krijgt steeds meer informatie over de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Zo zijn nu ook de actuele gegevens van stichting NICE (Nationale Intensive Care Evaluatie) opgenomen in de rapportages. Een overzicht van grafieken en tabellen geven we dagelijks weer in een pdf.

De basis voor het aantal bevestigde patiënten opgenomen in het ziekenhuis en de overlijdensgevallen door COVID-19 zijn de meldingen van de GGD’en. Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt. Het aantal gemelde sterfgevallen per dag betreft daarom overlijdensgevallen die zich over meerdere dagen hebben voorgedaan. Het werkelijke aantal COVID-19 gevallen is hoger dan het aantal meldingen
Bron: RIVM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
redwing schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Omdat de normale griep alleen al in Nederland gemiddeld zo'n 2k doden per jaar veroorzaakt.
Die ligt gemiddeld een stuk hoger met flinke uitschieters.

Voor wie de exacte cijfers wilt zien?

https://www.volksgezondhe...a/cijfers-context/sterfte

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
michael3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Precies, vanuit de overheid gezien is het contract met Roche gewoon niet juist. Daar had een pandemie clausule in moeten staan. en/of een clausule dat bij niet kunnen voldoen aan de vraag roche verplicht is mee te werken aan productie door derden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

redwing schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Omdat de normale griep alleen al in Nederland gemiddeld zo'n 2k doden per jaar veroorzaakt. Een griepseizoen dat meevalt zorgt er dus voor dat de cijfers van Corona nog niet erg opvallen. Daarnaast kijk je naar cijfers voor Europa terwijl we daar pas de afgelopen weken een stijgende lijn zien in Corona-gevallen zien. In week 12, tot waar die grafiek loopt, waren er nog niet zoveel Corona-doden.
Voor NL laat deze site van het RIVM goed zien hoeveel meer sterfte er is ten opzichte van normaal: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8epQRt-JrzlxlMGNMAt6BZEyX3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ev2FMPBEZpV5Yn97LrSHDMrp.png?f=fotoalbum_largeVolgens de site geupdate t/m 26/3 13:45

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

groggy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Precies, vanuit de overheid gezien is het contract met Roche gewoon niet juist. Daar had een pandemie clausule in moeten staan. en/of een clausule dat bij niet kunnen voldoen aan de vraag roche verplicht is mee te werken aan productie door derden.
In dat geval had Roche waarschijnlijk nooit getekend. Pandemie betekent voor hun dikke cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ik lees net dit stukje over corona nepnieuws via Nu.nl
Onjuiste informatie over coronavirus in krantenadvertentie

Het datajournalistiek platform Pointer constateerde dat een man die eerder werd geïnterviewd vanwege zijn antivaccinatiestandpunt, achter een advertentie met onjuiste informatie over het coronavirus zit, die deze week in de Volkskrant is geplaatst. In deze advertentie wordt geïmpliceerd dat het coronavirus niet gevaarlijker is dan de griep.

Dit klopt niet. Een woordvoerder van het RIVM legde dit aan Pointer uit: "Het grote verschil is dat er in de bevolking veel weerstand en immuniteit is tegen de normale griep, ook doordat kwetsbare mensen en ouderen de griepprik krijgen. In een griepseizoen worden maar enkele honderdduizenden mensen besmet met het virus. Tegen COVID-19 heeft niemand nog immuniteit." Hierdoor kan dus potentieel iedereen besmet raken met het coronavirus, wat tot overbelasting van de zorg kan leiden.
Is dat wel ‘nepnieuws’? Want het is maar net hoe je het bekijkt. Influenza wordt door veel mensen onderschat, sowieso qua verspreiding ieder jaar, maar zeker qua ziektebeeld als je er echt goed ziek van wordt. Ik zit zelf in de risicogroep, niet wat betreft mijn leeftijd, wel wat betreft de rest. Ik kan je verzekeren, van influenza kan je héél ziek worden, zelfs wanneer je de griepprik krijgt.

Ook mijn vader heeft dat afgelopen jaar ondervonden. Hij is begin 60, en op wat ziek, zwak en misselijk ‘griepjes’ na, vrijwel nooit ziek in zijn leven. Ieder jaar haalt ook hij de griepprik. Tot hij vorig jaar een dubbele longontsteking kreeg van een influenza griep, tijdens het uitzieken. Hij heeft een maand in zijn bed gelegen en er maandenlang nog last van gehad. Iemand met een zwakker lichaam had dit niet zomaar overleefd.

Maar goed, wat ik er dus mee wil zeggen, in principe geeft het RIVM hier indirect aan dat het ziektebeeld van iemand die héél ziek wordt van covid-19 tegenover influenza (A) niet persé anders is. Het verschil zit hem vooral in het feit dat véél meer mensen heel ziek worden, omdat het een nieuw virus is.

Ook denk ik dat door de angst en paniek mensen sneller in het ziekenhuis komen te liggen dan bij influenza. Bij vergelijkbare klachten, hoe ernstig ze ook zijn, was men een jaar geleden veel meer geneigd om maar gewoon thuis uit te zieken. Dan doel ik vooral op de 20-50 jaar categorie.

Ik ben niet iemand die “het is maar een griepje” roept, want daarmee bagatelliseer je de griep die influenza kan veroorzaken. Toch denk ik wel dat we overdrijven. En dan doel ik niet op het feit dat we de zorg moeten beschermen, maar de angst die er bij sommige mensen in zit.

Dat je ook artsen ziet sterven kan je, denk ik, deels toeschrijven aan continue blootstelling en vooral zware oververmoeidheid. Als je al je reserves al op vreet vóór je ziek wordt of maar door gaat tijdens het ziek zijn, dan balanceer je op het randje, zeker i.c.m. hoge koorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:06:

[...]

Is dat wel ‘nepnieuws’? Want het is maar net hoe je het bekijkt. Influenza wordt door veel mensen onderschat, sowieso qua verspreiding ieder jaar, maar zeker qua ziektebeeld als je er echt goed ziek van wordt. Ik zit zelf in de risicogroep, niet wat betreft mijn leeftijd, wel wat betreft de rest. Ik kan je verzekeren, van influenza kan je héél ziek worden, zelfs wanneer je de griepprik krijgt.

Ook mijn vader heeft dat afgelopen jaar ondervonden. Hij is begin 60, en op wat ziek, zwak en misselijk ‘griepjes’ na, vrijwel nooit ziek in zijn leven. Ieder jaar haalt ook hij de griepprik. Tot hij vorig jaar een dubbele longontsteking kreeg van een influenza griep, tijdens het uitzieken. Hij heeft een maand in zijn bed gelegen en er maandenlang nog last van gehad. Iemand met een zwakker lichaam had dit niet zomaar overleefd.

Maar goed, wat ik er dus mee wil zeggen, in principe geeft het RIVM hier indirect aan dat het ziektebeeld van iemand die héél ziek wordt van covid-19 tegenover influenza (A) niet persé anders is. Het verschil zit hem vooral in het feit dat véél meer mensen heel ziek worden, omdat het een nieuw virus is.

Ook denk ik dat door de angst en paniek mensen sneller in het ziekenhuis komen te liggen dan bij influenza. Bij vergelijkbare klachten, hoe ernstig ze ook zijn, was men een jaar geleden veel meer geneigd om maar gewoon thuis uit te zieken. Dan doel ik vooral op de 20-50 jaar categorie.

Ik ben niet iemand die “het is maar een griepje” roept, want daarmee bagatelliseer je de griep die influenza kan veroorzaken. Toch denk ik wel dat we overdrijven. En dan doel ik niet op het feit dat we de zorg moeten beschermen, maar de angst die er bij sommige mensen in zit.

Dat je ook artsen ziet sterven kan je, denk ik, deels toeschrijven aan continue blootstelling en vooral zware oververmoeidheid. Als je al je reserves al op vreet vóór je ziek wordt of maar door gaat tijdens het ziek zijn, dan balanceer je op het randje, zeker i.c.m. hoge koorts.
Meen je dit serieus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

Het enige positieve dat ik uit de cijfers haal is dat het aantal nieuwe ziekenhuisopnames de laatste 3 dagen vrij constant is met 341, 315 en 349, hopelijk neemt die de komende dagen af. Helaas loopt de piek van het aantal ic opnamen en doden daar op achter dus die zullen nog wel door stijgen de komende paar dagen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:06:
[...]

In dat geval had Roche waarschijnlijk nooit getekend. Pandemie betekent voor hun dikke cash.
Roche had upfront meer geld willen krijgen, dat klopt. Maar een goede clausule zou Roche geen omzet hoeven kosten. Want als zij maximaal produceren en niet aan de vraag kunnen voldoen is hun omzet maximaal, als er dan door derden nog extra wordt geproduceerd gaat het niet ten kosten van de omzet van Roche. Roche zou er ook voor kunnen kiezen om wel extra te produceren en meer omzet te pakken, waarmee een derde partij buitenspel blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:06:

[...]

Dit lijkt me onzin. Je kan jezelf namelijk niet laten opnemen in het ziekenhuis, huisarts of HAP blijft 1e lijn. En die gaan je echt niet laten opnemen als het niet nodig is, het geldende advies is ook bij Corona gewoon thuis uitzieken.. Totdat je naar lucht ligt te happen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
Zoek de onwaarheden https://corona-nuchterheid.nl/2020/03/26/advertentie/

En hier het interview met de plaatser https://www.volkskrant.nl/cs-bd61cd68

[ Voor 15% gewijzigd door Kalentum op 27-03-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Jazeker. Er gaan niet voor niets zoveel mensen dood aan influenza ieder jaar he? Influenza wordt enorm onderschat. Het ding is dat veel mensen op middelbare leeftijd er niet heel ziek van worden, maar het ziektebeeld bij erg ziek worden van influenza is verre van een mooi plaatje, en zeker geen 'griepje'.

Tevens geeft het RIVM hier aan dat het verschil tussen covid-19 en 'griep' vooral zit in het aantal zieken en vooral ook het aantal ernstig zieken, verspreid over alle leeftijdscategorieën, en niet zozeer in het ziektebeeld zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

@MadDogMcCree , zoals je in die link van @Kalentum kunt lezen ging er in dat "topseizoen" 75 mensen per dag dood.. Daar zitten we nu al ruim boven.. Dit is niet te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FreakNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:16:
@MadDogMcCree, zoals je in die link van @Kalentum kunt lezen ging er in dat "topseizoen" 75 mensen per dag dood.. Daar zitten we nu al ruim boven.. Dit is niet te vergelijken...
Misschien wel, maar hoeveel overlap is er tussen de influenza- en de corona-doden? Komt het voor dat iemand voor beide positief getest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Het viel mij gisteren op dat 2 supermarkten in dezelfde gemeente de maatregelen totaal verschillend aanpakken. Waar ik bij de Plus een afhaalbox met boodschappen besteld had en ik dus alleen maar even moest pinnen bij de klantenservice en vervolgens aan de achterkant via een deur 2 kratten overhandigd kreeg hadden ze het wel aardig voor mekaar.
Geen muntjes meer in de karren, die opening zat met een tie-rap dichtgebonden, de ingang was half gebarricadeerd en de mandjes waren vertrokken, alleen hoestte de klantenservicemedewerkster mij net iets te hard en stond ze naast het spatscherm, mij iets te dichtbij en zonder handschoenen.

Daarna ben ik ff de Lidl doorgestormd tegen sluitingstijd. Ook hier een bord met alle leef- en huisregels voor de ingang, en verder niets. Gewoon muntjes in de karren, geen desinfectiemateriaal, 2 bejaarden die samen liepen te shoppen en 2 dames van een jaar of 35 die beide gewoon met een mandje rondliepen en hoewel er weinig klanten waren is ff een blikje pakken terwijl ik wat in mijn kar sta in te laden blijkbaar veel belangrijker dan een gepaste afstand. Wel stonden er wat tape strepen op de grond voor de kassa, maar mandjesmevrouw en die 2 ouderen hadden daar niet zoveel boodschap aan.

De ernst dringt blijkbaar maar heel langzaam door bij de mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vergeet ook niet dat we nog maar aan het begin staan, je kan pas over een half of heel jaar gaan vergelijken (als je dat nuttig vindt)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:19:
Vergeet ook niet dat we nog maar aan het begin staan, je kan pas over een half of heel jaar gaan vergelijken (als je dat nuttig vindt)
Inderdaad, daarnaast: De enige reden om dat te willen vergelijken is wanneer je niet kunt accepteren dat de huidige maatregelen helemaal niet overdreven zijn.
Mensen die steeds weer met dergelijke vergelijkingen komen snappen het gewoon niet en willen het ook helemaal niet snappen. Ik ga dan ook niet meer in discussie of uitleggen, het heeft toch geen zin.
Zodra het doel van een discussie wordt dat je de ander wilt overtuigen in plaats van de waarheid vinden dan kan je beter stoppen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Inderdaad, daarnaast: De enige reden om dat te willen vergelijken is wanneer je niet kunt accepteren dat de huidige maatregelen helemaal niet overdreven zijn.
Je bedoelt dus Telegraaf-journalisten en politici van bepaalde oppositiepartijen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Gisterochtend hier bij de Lidl boodschappen gedaan en ik moet zeggen dat ze het daar netjes geregeld hadden.

Geen muntjes in de karretjes, stond iemand bij de ingang die iedereen verplichte de handvatten en je handen te ontsmetten met middel dat er stond (en doekjes). Ook wees ze iedereen erop dat met meer dan 1 persoon boodschappen doen niet toegestaan was en dat die mensen maar in de auto moesten wachten. In de winkel zelf hadden alle medewerkers gele hesjes aan en wezen mensen erop om afstand te houden tot elkaar. Iedereen leek hier ook erg netjes gehoor aan te geven.

Heb maar meteen voor 5 dagen boodschappen meegenomen, ben benieuwd hoe de situatie dan weer is.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
FreakNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:16:
@MadDogMcCree , zoals je in die link van @Kalentum kunt lezen ging er in dat "topseizoen" 75 mensen per dag dood.. Daar zitten we nu al ruim boven.. Dit is niet te vergelijken...
Nogmaals, dat zegt niets over het ziektebeeld, heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Natuurlijk gaan er meer mensen dood als er veel meer mensen hard geraakt worden door een virus. Ik heb het puur over het ziektebeeld bij ernstig ziek worden. Die lijkt niet veel anders te zijn.

Het gebrek aan immuniteit is de vijand, de ziekte zelf zal over een paar jaar waarschijnlijk net als H1N1/09 een seizoensgriep zijn. Ook dan zullen er nog ieder jaar mensen overlijden dankzij COVID-19, maar er worden dan véél minder mensen ziek, omdat de ziekte zich minder gemakkelijk kan verspreiden en jonge gezonde mensen er ook minder ziek van zullen worden dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:24:
Gisterochtend hier bij de Lidl boodschappen gedaan en ik moet zeggen dat ze het daar netjes geregeld hadden.

Geen muntjes in de karretjes, stond iemand bij de ingang die iedereen verplichte de handvatten en je handen te ontsmetten met middel dat er stond (en doekjes). Ook wees ze iedereen erop dat met meer dan 1 persoon boodschappen doen niet toegestaan was en dat die mensen maar in de auto moesten wachten. In de winkel zelf hadden alle medewerkers gele hesjes aan en wezen mensen erop om afstand te houden tot elkaar. Iedereen leek hier ook erg netjes gehoor aan te geven.

Heb maar meteen voor 5 dagen boodschappen meegenomen, ben benieuwd hoe de situatie dan weer is.
Dan denk ik dat de filiaalleider hier een belangrijke rol in heeft en jij het getroffen hebt met iemand die zijn taak blijkbaar serieus neemt en goed oppakt. Behalve de tapestrepen op de grond zag ik in de winkel waar ik al jaren kom geen verschil met 1,5 a 2 weken geleden.
Ik kwam er een uurtje voor sluiting en verder was het wel erg rustig in de winkel, geen vulpersoneel gezien maar op wat een leeg wcpapiervak na lag alles gewoon vol.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 27-03-2020 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Crap.. Hopen dat ie er zonder kleerscheuren vanaf komt, die kerel heeft nog een hoop platen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:24:
Je bedoelt dus Telegraaf-journalisten en politici van bepaalde oppositiepartijen?
Waarom beperken tot dergelijke hokjes? Ik bedoel wat ik schrijf, een stuk meer dan die twee voorbeelden ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Toegegeven, dat artikel zelf heb ik niet gelezen, het ging mij om het stukje wat Nu.nl plaatst, niet dat COVID-19 zogenaamd momenteel even gevaarlijk is als Influenza A, dat is mijn standpunt ook helemaal niet. Ik ben het natuurlijk niet met deze idioot eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:26:
[...]

Nogmaals, dat zegt niets over het ziektebeeld, heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Natuurlijk gaan er meer mensen dood als er veel meer mensen hard geraakt worden door een virus. Ik heb het puur over het ziektebeeld bij ernstig ziek worden. Die lijkt niet veel anders te zijn.
Wat is je punt nu precies? Zelfs als het ziektebeeld te vergelijken is met dat van Influenza, is het "is dit wel nepnieuws" verhaal wat je aanhaalt iets wat de boel bagataliseert en er voor zorgt dat mensen de maatregels niet serieus nemen.
MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Toegegeven, dat artikel zelf heb ik niet gelezen, het ging mij om het stukje wat Nu.nl plaatst, niet dat COVID-19 zogenaamd momenteel even gevaarlijk is als Influenza A, dat is mijn standpunt ook helemaal niet. Ik ben het natuurlijk niet met deze idioot eens.
Dus je bent a) met een heel academische discussie bezig c.q. op alle slakken zout aan het leggen (omdat je je verveelt?) of b) aan het trollen?

[ Voor 29% gewijzigd door vectormatic op 27-03-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ik durf wel te stellen dat big ppharma meer levens redt dan het kost.
dat denk ik ook wel, maar kan dat recept niet gewoon vrij worden gegeven onder ziekenhuizen en dan straks gewoon weer bij Roche bestellen. In ieder geval zorgen dat andere fabrikanten niet precies dit gepatenteerde process MOGEN gebruiken. Dat kan toch na afloop gewoon gecontroleerd worden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Phusebox schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:14:
Ben benieuwd hoe het met mijn reis naar Tokyo gaat in mei. De vliegtuigmaatschappij zegt gewoon te vliegen, dus ik kan niet annuleren. Mag het wel wijzigen maar dan uiterlijk tot oktober dit jaar (alsof het dan voorbij is).
Op zich snap ik dat het een lastige situatie is, maar het is een afweging die je dan zelf moet nemen. Hoe zwaar is de financiële schade en weegt dat op tegen het gezondheidsrisico van jezelf, maar ook van anderen?
Misschien moeten we het dan maar zien als een vorm van altruïsme })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Ik durf wel te stellen dat big ppharma meer levens redt dan het kost.
Ik niet.. Ik heb me er een keer echt in verdiept. Genoeg te vinden ook los van de alu-hoedjes.
En dan blijkt dat 80% van de doorbraken bij pharma gebaseerd is op fundementeel onderzoek bij universiteiten, die big pharmadan alleen doorontwiikkelen voor de de markt. Ze lopen daar slechts beperkt risico in.

Het structurele risico van echt vernieuwde medicijnwetenschap betalen wij gewoon zelf dmv de universiteiten die wij financieren. Big Pharma is veel meer bezig met het ontwikkelen van de 100ste bloeddrukverlagend middel omdat daar het geld zit. Niet in vernieuwde medicijnen.

NIet voor niets is de winst daar structureel zo ontzettend hoog.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
[...]

Paar oudjes (eentje zelfs meerdere malen moeten corrigeren), moeder met tienerzoon die ieder met eigen karretje pontificaal door het midden van het gangpad liepen, twee dames met hoofddoekje die gebrekkig nederlands spraken en zonder karretje rondliepen (??).

Redelijke spreiding en niet echt alleen oudjes.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:
'Nepnieuws' beperkt zich niet tot het verspreiden van feitelijke onwaarheden. Ook conclusies op basis van bewezen feiten kunnen foutief en gevaarlijk zijn en daarmee onwenselijk.
Vaak is dat juist de kracht van 'nepnieuws' (om die belachelijke term maar even te hanteren) dat het wel enigszins gebaseerd is op feiten of bestaande mechanismen waardoor het geloofwaardig lijkt, maar dat de interpretatie en conclusie er volledig naast zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
vectormatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Wat is je punt nu precies? Zelfs als het ziektebeeld te vergelijken is met dat van Influenza, is het "is dit wel nepnieuws" verhaal wat je aanhaalt iets wat de boel bagataliseert en er voor zorgt dat mensen de maatregels niet serieus nemen.
Het RIVM geeft in principe aan dat het verschil tussen COVID-19 en Influenza A verschilt in het feit dat het nieuw is en immuniteit ontbreekt. Er worden dus veel mensen erg ziek, wat bij Influenza A niet het geval is. Echter het ziektebeeld an sich is niet anders. Nu.nl komt alleen met deze zin: In deze advertentie wordt geïmpliceerd dat het coronavirus niet gevaarlijker is dan de griep. En in zekere zin lijkt het er dus op dat dat ook niet zo is, niet het virus an sich. De uitbraak is vele malen gevaarlijker, met het mogelijke ziektebeeld van het virus zelf niet.

Nuance.
Dus je bent a) met een heel academische discussie bezig c.q. op alle slakken zout aan het leggen (omdat je je verveelt?) of b) aan het trollen?
Omdat mijn blik op de problematiek niet in je straatje is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Ik niet.. Ik heb me er een keer echt in verdiept. Genoeg te vinden ook los van de alu-hoedjes.
En dan blijkt dat 80% van de doorbraken bij pharma gebaseerd is op fundementeel onderzoek bij universiteiten, die big pharmadan alleen doorontwiikkelen voor de de markt. Ze lopen daar slechts beperkt risico in.

Het structurele risico van echt vernieuwde medicijnwetenschap betalen wij gewoon zelf dmv de universiteiten die wij financieren. Big Pharma is veel meer bezig met het ontwikkelen van de 100ste bloeddrukverlagend middel omdat daar het geld zit. Niet in vernieuwde medicijnen.

NIet voor niets is de winst daar structureel zo ontzettend hoog.
Je hoeft ook geen aluhoedje te zijn om kritisch te zijn op de farmaceutische industrie. Pas als je gaat roepen dat vaccinaties of medicijn A of B zijn verzonnen om geld te verdienen/mensen dociel/mensen onvruchtbaar te maken te maken ben je een gekkie ;)

En het klopt inderdaad dat er veel publiek geld in de ontwikkeling van medicijnen gaat zitten. Net als dat er echt genoeg winst wordt gemaakt in die sector en dat gaat niet allemaal weer naar de ontwikkeling van nieuwe medicijnen. En de kans is ook groot dat men liever producten maakt die symptomen bestrijden dan dat ze daadwerkelijk iemand helemaal genezen. Het draait uiteindelijk toch om winst en die maak je niet als je jezelf overbodig maakt voor je klanten. En ja, dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

Buurman is vanochtend met de ambulance afgevoerd. Vermoedelijk Corona, hij moet flink hoesten heeft weinig lucht en koorts.

Hij is al meer dan een jaar meerdere keren opgenomen geweest dus ik hoop dat het vals alarm is, anders zou het wel eens het einde kunnen zijn :'( Hij wordt getest, binnen 24 uur krijgt hij de uitslag. Arme buurvrouw zit nu alleen thuis.

Iets minder belangrijk maar toch:
Eerder deze ochtend hebben diezelfde buren bij ons een leuk kaartje in de bus gedaan voor mijn zoon's verjaardag. Die hebben wij in onze handen gehad, is het denkbaar dat het via deze weg besmettelijk is?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 21:06

WhySoSerious

Be the change.

me1299 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:53:

Iets minder belangrijk maar toch:
Eerder deze ochtend hebben diezelfde buren bij ons een leuk kaartje in de bus gedaan voor mijn zoon's verjaardag. Die hebben wij in onze handen gehad, is het denkbaar dat het via deze weg besmettelijk is?
Ja, 24 uur op karton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

Tja dit soort nieuws valt bij mij in de categorie, opendeur.nl

Zometeen gaat Netflix, Disney+ ook nog melden dat ze meer streams hebben dan een jaar geleden, dat Page meldt dat ze meer rollen wc papier hebben verkocht dan een jaar geleden en KLM dat ze minder CO2 hebben uitgestoten dan een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

Nou ja, ik ga het meemaken niet alsof ik er iets aan kan veranderen. Nu ben ik zelf ruim een week koorts gehad net en heb ik nog steeds wat klachten dus misschien heb ik het al achter de rug :o

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Barrycade schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:55:
[...]

Tja dit soort nieuws valt bij mij in de categorie, opendeur.nl

Zometeen gaat Netflix, Disney+ ook nog melden dat ze meer streams hebben dan een jaar geleden, dat Page meldt dat ze meer rollen wc papier hebben verkocht dan een jaar geleden en KLM dat ze minder CO2 hebben uitgestoten dan een jaar geleden.
Een andere site waar je filmpjes kan streamen gaf al aan dat ze 14% meer bezoekers hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Framoes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Een andere site waar je filmpjes kan streamen gaf al aan dat ze 14% meer bezoekers hadden.
Dat zal ook te maken hebben met het feit dat ze gratis premium-accounts weg geven. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even crosspost uit het NL/BE-topic, dit is hier ook relevant voor de mensen die boodschappen doen:
Marit van Egmond, de topvrouw van Albert Heijn, kondigt aan dat mensen uit de zorg voorrang krijgen bij de kassa. Ook vraagt ze klanten om begrip te tonen als de deuren van de winkels soms dicht moeten, of dat mensen moeten wachten als er te veel klanten in de winkel dreigen te komen. Alles voor de veiligheid van de klanten en het personeel, aldus Van Egmond.

Medewerkers van alle zorginstellingen in Nederland krijgen bij AH voorrang in de rij. Gezien de enorme werkdruk die ze nu ondervinden, moeten ze gewoon boodschappen kunnen doen op een moment dat voor hen geschikt is. Dat schrijft topvrouw Marit van Egmond in een brief aan alle klanten. Ook vraagt ze begrip voor de maatregelen die de supermarkten nemen om het boodschappen doen zo veilig mogelijk te laten verlopen.
Bron en meer info: Topvrouw Albert Heijn: ‘Mensen uit de zorg krijgen voorrang bij de kassa’'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@wildhagen Het gaat daarbij vooral voor een eventuele rij buiten om de winkel in te mogen, niet voor de rij bij de kassa. Verder goede zaak, maar er zijn denkelijk meer beroepen waar dat voor zou moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ijdod schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:01:
@wildhagen Het gaat daarbij vooral voor een eventuele rij buiten om de winkel in te mogen, niet voor de rij bij de kassa. Verder goede zaak, maar er zijn denkelijk meer beroepen waar dat voor zou moeten gelden.
Marit van Egmond, de topvrouw van Albert Heijn, kondigt aan dat mensen uit de zorg voorrang krijgen bij de kassa
Staat toch echt de kassa? Dus lijkt me dat als er 5 man in de rij voor de kassa staat, en nr 6 is iemand uit de zorg, dat die dan voor die andere 5 mag gaan staan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
@wildhagen Volgens de site van AH(PNG van persbericht) zelf alleen bij de rij bij de ingang.

En
Tot slot krijgen klanten die werkzaam zijn in de zorg op vertoon van hun werkgeversbadge voorrang als er een wachtrij buiten de winkel is.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:49:

Omdat mijn blik op de problematiek niet in je straatje is?
Omdat het compleet weghalen van de context (kwa maatschappelijke imuniteit etc..) de hele discussie een puur academische kwestie maakt, en elke relevantie voor de huidige situatie onderuit haalt.

Ook als zon statement over ziektebeelden theoretisch correct is, weet je gewoon dat uit dat soort advertenties het grote publiek de verkeerde conclusies trekt en anders gaat handelen, wat tot meer besmettingen en doden gaat leiden. Ook verdraaide of uit context gehaalde feiten zijn nepnieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Koningin Elizabeth hield haar werkoverleg deze week met premier Johnson telefonischAFP
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2020/03/27/639761/xxl.jpg

is dit echt een actuele foto? :')

[ Voor 32% gewijzigd door shoombak op 27-03-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
LA-384 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Op zich snap ik dat het een lastige situatie is, maar het is een afweging die je dan zelf moet nemen. Hoe zwaar is de financiële schade en weegt dat op tegen het gezondheidsrisico van jezelf, maar ook van anderen?

[...]

Misschien moeten we het dan maar zien als een vorm van altruïsme })
Ja snap ik, het is een afweging die ik moet maken waarin ik me overigens wel laat leiden door de adviezen hoor. In de huidige situatie zou ik nooit gaan, ook al vliegt de maatschappij gewoon en staan 'mijn' vluchten nog tot 1 juli gewoon ingepland.

Zelf acht ik de kans dat ik nog naar Tokyo ga dit jaar ook niet hoger dan 5%.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
shoombak schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:13:
[...]

[Afbeelding]

Waarvandaan?
context?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

[Afbeelding]

Gezien het decor en de telefoon lijkt me dit een archieffoto uit de jaren 90 ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:49:
Het RIVM geeft in principe aan dat het verschil tussen COVID-19 en Influenza A verschilt in het feit dat het nieuw is en immuniteit ontbreekt. Er worden dus veel mensen erg ziek, wat bij Influenza A niet het geval is. Echter het ziektebeeld an sich is niet anders. Nu.nl komt alleen met deze zin: In deze advertentie wordt geïmpliceerd dat het coronavirus niet gevaarlijker is dan de griep. En in zekere zin lijkt het er dus op dat dat ook niet zo is, niet het virus an sich. De uitbraak is vele malen gevaarlijker, met het mogelijke ziektebeeld van het virus zelf niet.
Hoe kom je erbij dat het ziektebeeld niet anders is? Bij mijn weten is de kans op een zware longontsteking bij COVID-19 een stuk groter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
NOS liveblog

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 11:52
Leviathius schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:24:

Vanmorgen ook bij de Lidl, Opzich letten ze wel erop dat er wat meer kassa's open zijn. Dus niet maar max 2 kassa's open, maar ongeveer 2 a 3 klanten per kassa. Hier hebben ze wel een kassa speciaal voor ouderen tussen 9 en 11 uur geloof ik. Door de winkel heen lopen ouderen dichter dan 1,5 om je heen (paden zijn heel krap) maar gelukkig zijn ze bij de kassa veilig :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Framoes
[...]

[Afbeelding]

In het geval van Elizabeth is dat onmogelijk te bepalen. Die ziet er al 20 jaar hetzelfde uit, heeft een typische oubollige, oude-adelsmaak en belt hoogstwaarschijnlijk ook nog met zo'n telefoon _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
vectormatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Omdat het compleet weghalen van de context (kwa maatschappelijke imuniteit etc..) de hele discussie een puur academische kwestie maakt, en elke relevantie voor de huidige situatie onderuit haalt.

Ook als zon statement over ziektebeelden theoretisch correct is, weet je gewoon dat uit dat soort advertenties het grote publiek de verkeerde conclusies trekt en anders gaat handelen, wat tot meer besmettingen en doden gaat leiden. Ook verdraaide of uit context gehaalde feiten zijn nepnieuws
De exacte inhoud van die advertentie was me onbekend, ik ging er vanuit dat de informatie die Nu.nl deelde volledig was, dat blijkt dus niet het geval te zijn. Dat is een fout die ik mezelf moet toedichten. Het is natuurlijk wel onwijs storend dat Nu.nl niet duidelijk is in haar berichtgeving door slechts één zinnetje eruit te halen.

Ik ben van mening dat we juist voorzichtiger moeten omgaan met influenza. Omdat we het zo goed kennen vinden we het maar gewoon dat er jaarlijks tal van mensen aan dood gaan. Zieke mensen die maar een 'griepje' hebben gaan veel te snel het openbare leven in en zijn verantwoordelijk voor de jaarlijkse epidemie met alle gevolgen van dien. En dan doel ik uiteraard niet op lockdowns als oplossing, maar was je handen is wat vaker, kom niet in de buurt van zieke personen en kuchel in je elleboog. Ziek = thuisblijven en ga zeker niet op bezoek bij opa of oma.

Procentueel is de kans kleiner om iemand ziek te maken én dat iemand er ernstig ziek van wordt, maar dat neemt niet weg dat als er iemand ziek door jou wordt, dat er ook behoorlijke gevolgen aan kunnen zitten.
Gonadan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:17:
[...]

Hoe kom je erbij dat het ziektebeeld niet anders is? Bij mijn weten is de kans op een zware longontsteking bij COVID-19 een stuk groter.
Kans is wat anders dan ziektebeeld. De kans is groter vanwege gebrek aan immuniteit.

[ Voor 9% gewijzigd door MadDogMcCree op 27-03-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

krietjur

Where am I?

Mijn vrouw werkt als schoonmaakster en heeft een brief gekregen van haar werkgever dat de schoonmaak een cruciale beroepsgroep is, dus dat hoesten / verkoudheidsklachten geen reden zijn om niet te werken. Alleen als het gepaard gaat met hoge koorts (38+).

Als ik kijk bij de lijst met cruciale beroepen bij Rijksoverheid, dan staat schoonmaak daar niet tussen, tenzij het is ten behoeve van een cruciale beroepsgroep (wat bij het grootste deel van de klanten van dit schoonmaakbedrijf niet het geval is)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:27:
Ik ben van mening dat we juist voorzichtiger moeten omgaan met influenza.
100% eens. Dat is ook een cultuurdingetje. In Azië loopt een verkouden iemand rustig met een mondkapje, hier is voor sommigen een hand voor de mond bij hoesten al teveel moeite.
Daarnaast ook vanuit werkgevers, als iemand ziek is, lekker thuis laten. Te vaak gaan mensen toch nog maar naar kantoor want daar kan je ook wel brak achter een scherm hangen. Terwijl ze dan feitelijk toch niet echt productief zijn maar wel een hele zwik collega's kunnen besmetten. Blijf lekker thuis zou ik zeggen. :P
Kans is wat anders dan ziektebeeld. De kans is groter vanwege gebrek aan immuniteit.
Nee dat is het niet. Dat zijn conclusies die je nu zelf lijkt te trekken uit teksten van het RIVM die ergens anders over gaan. Ontwikkeling van ziektebeeld en mortaliteit zijn simpelweg niet hetzelfde. Natuurlijk weten we daar nog niet alles van, maar het nu allemaal alleen maar afschuiven op 'het is nieuw' is ontzettend je kop in het zand steken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

krietjur schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
Mijn vrouw werkt als schoonmaakster en heeft een brief gekregen van haar werkgever dat de schoonmaak een cruciale beroepsgroep is, dus dat hoesten / verkoudheidsklachten geen reden zijn om niet te werken. Alleen als het gepaard gaat met hoge koorts (38+).

Als ik kijk bij de lijst met cruciale beroepen bij Rijksoverheid, dan staat schoonmaak daar niet tussen, tenzij het is ten behoeve van een cruciale beroepsgroep (wat bij het grootste deel van de klanten van dit schoonmaakbedrijf niet het geval is)..
Elk bedrijf kan wel roepen dat ze een 'vitaal beroep' of 'vitaal bedrijf' zijn, maar als ze niet op de officiele lijst staan, zijn ze dat toch écht niet, en heeft de werkgever zich toch echt aan de voorschriften te houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ja zeg, naast Netflix ook al mindere 18+ filmpjes... moet niet gekker worden :+
Update
De Franse regering heeft internetaanbieders van pornovideo's gevraagd om hun beeldkwaliteit te verminderen. Ruim een week geleden werden quarantainemaatregelen afgekondigd, waardoor ook in Frankrijk mensen vooral thuis moeten blijven.

Sindsdien is het de 'consumptie' van porno op internet met 50 procent gestegen, zegt de staatssecretaris van Digitale Zaken, Cédric O. "Het maakt mij niet uit wat mensen in hun vrije tijd doen, maar ik wel wel dat iederéén internet op kan, ook kinderen om schoolles te volgen of zorgpersoneel voor hun werk."

Internet zou dezer dagen door zoveel mensen voor 'plezierdoeleinden' gebruikt worden dat de noodzakelijke gebruikers in de knoop komen, vreest de Franse regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Gezien het decor en de telefoon lijkt me dit een archieffoto uit de jaren 90 ofzo.
Lijkt toch redelijk recent te zijn aangezien hij ook op de officiële Facebook pagina van The Royal Family staat:

https://www.facebook.com/...hy/posts/3058343437520799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
MadDogMcCree schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Jazeker. Er gaan niet voor niets zoveel mensen dood aan influenza ieder jaar he? Influenza wordt enorm onderschat. Het ding is dat veel mensen op middelbare leeftijd er niet heel ziek van worden, maar het ziektebeeld bij erg ziek worden van influenza is verre van een mooi plaatje, en zeker geen 'griepje'.

Tevens geeft het RIVM hier aan dat het verschil tussen covid-19 en 'griep' vooral zit in het aantal zieken en vooral ook het aantal ernstig zieken, verspreid over alle leeftijdscategorieën, en niet zozeer in het ziektebeeld zelf.
Ik ben benieuwd hoe die griepdoden gemeten wordt ten opzichte van de coronadoden.

Maar buiten dat de druk op de zorg is toch veel groter bij Corona 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Zucht, sommige journalisten hebben echt een IQ van een aardappel..
Nu weer live bij perso van Rutte.

Echt respect voor Rutte hoe hij het telkens weer herhaalt zonder merkbare irritaties in zijn uitstraling of stem.

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 27-03-2020 15:48 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Kunnen ze dat vragen stukje niet gewoon skippen? -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Quad schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:46:
"Dit bericht is een herhaling."

Krijgen we dit commentaar nu elke dag als er een persco of een debat op TV is? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
[...]

[Afbeelding]

Denk niet dat er op dit moment fotografen bij de Queen binnenkomen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
Quad schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:46:

Echt respect voor Rutte hoe hij het telkens weer herhaalt zonder merkbare irritaties in zijn uitstraling of stem.
Ze proberen echt uitspraken te ontlokken om weer een sensationele krantenkop te kunnen maken...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

KRAI.7

Bwoah...

Wat begint m’n bloed te koken als ik m’n vriendin hoor over hoe klanten haar behandelen als het gaat om de nieuwe maatregelen in de supermarkt (geen groepjes, allemaal een karretje mee etc.).

Ze wordt gewoon uitgescholden, beledigd, klanten lopen gewoon door en zitten te zuchten als hen wordt verteld om een karretje mee te nemen in de winkel (ivm het max. aantal personen in de winkel).

Is toch van de zotte? Klanten mogen potverdomme blij zijn dat we überhaupt nog open zijn en dat ze hun boodschappen nog kunnen doen. Het enige wat er van klanten gevraagd wordt is om een aantal extra maatregelen in acht te nemen, nou nou, wat een extra moeite zeg...

Het is dat klanten haar en mijn (ik werk er ook) salaris betaalden, maar anders... :(
Pagina: 1 ... 89 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]