Razr schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:18:
[...]
Volgens mij gaat het om een "recept" om een vloeistof te maken wat nodig is voor het testen. Dit schijnt vrij makkelijk te doen te zijn, en de meest ziekenhuizen hebben deze ingredienten ook - alleen wilt het bedrijf het recept niet vrijgeven.
Aan de ene kant begrijpelijk, het is hun eigendom en business, aan de andere kant kan het wellicht (in)direct levens kosten als er niet genoeg testen gedaan kunnen worden.
Roche schijnt nu overigens de productie opgeschroefd te hebben en kunnen voldoen aan de vraag oid.
Nou volg ik niet al het nieuws de heledag door, dus het zou veranderd kunnen zijn.
Ik had gehoord in een interview was of NPO of RTL gisteravond dat Roche juist wel het recept heeft vrij gegeven en het op de website heeft vermeld hoe te maken, of was dat ook weer Fake news?
Edit, ik zie het al, het interview klopte alleen die woordvoerder van Roche is niet helemaal transparant geweest.
Recept online
Gedurende de onderhandelingen met Nederland bracht het bedrijf plots naar buiten dat de receptuur voor testvloeistoffen gewoon op internet te vinden zou zijn.
Betrokkenen melden echter dat het niet om de receptuur van Roche-vloeistoffen gaat. Die houdt het bedrijf nog altijd tegen de borst. Het zou draaien om alternatieven. Belangrijk daarbij om te weten is dat laboratoria in Nederland voor het uitvoeren van testen grotendeels afhankelijk zijn van Roche-apparatuur en andere materialen van de farmaceut.
https://www.telegraaf.nl/...handelingsspel-coronatest
Ik hoor de laatste zoveel tegenstrijdighedeneecht niet normaal.
Zelfde voor de mondkapjes, een Nederlandse leverancier kon leveren maar stelde dat er helemaal geen orde vanuit de overheid was ingediend, dit terwijl de overheid op te korten zit te suggeren.
En nu zijn er volop inzamel acties.
[
Voor 24% gewijzigd door
michael3 op 27-03-2020 13:11
]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.