Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat wordt nog spannend ...
Grootste stijging tot nu toe: 117 meer coronapatiënten op IC
Er liggen op dit moment 761 coronapatiënten op de intensive care, 117 meer dan gisteren. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Het is de grootste stijging tot nu toe.

In totaal zijn er momenteel 925 IC-bedden beschikbaar voor coronapatiënten. Volgens minister De Jonge van Volksgezondheid kan dat worden uitgebreid naar 1037 op 1 april.
Ook voor de reguliere zorg..
'Patiënten zonder corona lopen extra gezondheidsrisico's'
Het hoofd van de intensive care in het Amsterdam UMC, locatie VUmc, maakt zich grote zorgen over patiënten die geen covid-19 hebben. "Het hele zorgsysteem ligt plat en draait om covid-19-patiënten", zegt Armand Girbes tegen Nieuwsuur. "Ook ik ben nu bezig om veel extra IC-bedden vrij te maken voor covid-19-patiënten. Maar wie denkt er aan de reguliere patiënten?" Girbes vreest dat mensen kunnen komen te overlijden omdat ze niet op tijd worden geholpen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
anandus schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:03:
Dat wordt nog spannend ...

[...]

Ook voor de reguliere zorg..

[...]
Toch apart al die wisselende berichten. Gisteren en eergisteren was het spannend. Vanochtend in het nieuws dat het wel goed kwam.
RIVM meldde een afvlakking van aantal gevallen.

En nu weer problemen, huisartsen die problemen zitten etc...

Misschien is goed nieuws melden gewoon niet zo slim als de onzekerheid groot is.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@anandus Dat speelde twee weken geleden al toen ze alle niet direct noodzakelijke operaties afzegden - daar zaten ook operaties bij (kanker) etc die niet gelijk tot sterfte leiden maar wel tot een forse verkorting van de levensduur.
Nu gaat het dus ook om mensen die bij het klussen van een trap vallen (toename), wielrenners etc die in de gevarenhoek komen. De Triage is al even op gang maar nu wordt het steeds harder .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:47:
Zojuist bij een Jumbo boodschappen gedaan.

We werden vriendelijk verzocht alleen en met een zojuist schoongemaakt karretje naar binnen te gaan, er was een beperkt aantal karretjes.

Prima geregeld. Echt niet moeilijk.

En wie heeft er op dit moment haast?
Idem hier bij alle supermarkten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Voor de reguliere zorg is het een drama. Zeker gezien er nog geen goed vooruitzicht is hoe lang dit probleem nu nog echt gaan aanhouden, ook binnen Nederland. Het aantal ingrepen in het kader van bijvoorbeeld kanker dat geen doorgang kan vinden, zal toenemen. Wachtlijsten worden er uiteraard niet minder op.
GAIAjohan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Toch apart al die wisselende berichten. Gisteren en eergisteren was het spannend. Vanochtend in het nieuws dat het wel goed kwam.

Misschien is goed nieuws melden gewoon niet zo slim als de onzekerheid groot is.
Alles is natuurlijk een factor van perspectief. Met nu 712 IC bedden in het kader van COVID-19 en op 1 april een beschikbaarheid van 1037 zal dat vermoedelijk wel redelijk in orde komen. Er zullen mensen bijkomen ja, maar ook mensen doodgaan.

Een afvlakking in toename is ook aanwezig. De interpretatie daarvan is uiteraard enerzijds positief, maar zoals eerder aangegeven is het belangrijk om daarbij niet te verkijken op het feit dat er nog altijd groei is. De groei is alleen iets minder hard aan het worden.

Dat alles neemt gewoonweg de problemen binnen de gezondheidszorg op dit moment natuurlijk niet weg. En dat gaat nog wel even aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:28
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:50:
[...]

[...]

En wat maakt dat jullie denken dat ik dat niet deed? Ik schrijf toch dat ik het gewoon zonder morren deed? :>
Ik zou er hier niet over klagen als het mij niks zou hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
GAIAjohan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:10:

Het is net hoe je het interpreteert. Eerder vanavond heb ik gewoon zelf de PDF'jes van het RIVM erbij gepakt. Daar zie je veel duidelijker wat er aan de hand is. De trend lijkt dalende, maar de cijfers van de afgelopen dagen zijn nog niet definitief. Die worden elke dag wat bijgesteld en dus steeds definitiever. Het kan dus ook zomaar zijn dat cijfers die je van gisteren of eergisteren gelezen hebt nu alweer niet meer kloppen, maar dat zal je in het nieuws niet gerectificeerd zien worden.
Op basis van de trends is het goed mogelijk dat het daadwerkelijk afvlakt, maar het kan ook een tijdelijke terugval zijn. Dat weten we nu gewoon nog niet, daar hebben we de trend over een langere termijn voor nodig. Volgende week kunnen we daar pas echt meer over zeggen.
D.deJong schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:17:
Ik zou er hier niet over klagen als het mij niks zou hebben gedaan.
Aannames, nooit doen. Ik verbaasde mij erover en de post van @Ramzzz deed mij eraan denken. Niet teveel achter zoeken, dat zou ik dan weer laten rusten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Buiten het Interpreteren van cijfers en grafieken wat een vak apart is het ook eigenlijk eenvoudiger te beantwoorden:

Een afvlakking is positief (want het gaat minder hard) maar het is nog steeds een stijging van de aantallen (negatief).

Het lastige is gewoon dat de tijdsduur die iemand op de IC doorbrengt langer langer is dan de toestroom van de nieuwe patiënten.

Pas bij een stabiele lijn en daling van het aantal ernstige gevallen kun je daar van positieve lijn spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Het is net hoe je het interpreteert. Eerder vanavond heb ik gewoon zelf de PDF'jes van het RIVM erbij gepakt. Daar zie je veel duidelijker wat er aan de hand is. De trend lijkt dalende, maar de cijfers van de afgelopen dagen zijn nog niet definitief. Die worden elke dag wat bijgesteld en dus steeds definitiever. Het kan dus ook zomaar zijn dat cijfers die je van gisteren of eergisteren gelezen hebt nu alweer niet meer kloppen, maar dat zal je in het nieuws niet gerectificeerd zien worden.
Op basis van de trends is het goed mogelijk dat het daadwerkelijk afvlakt, maar het kan ook een tijdelijke terugval zijn. Dat weten we nu gewoon nog niet, daar hebben we de trend over een langere termijn voor nodig. Volgende week kunnen we daar pas echt meer over zeggen.

[...]

Aannames, nooit doen. Ik verbaasde mij erover en de post van @Ramzzz deed mij eraan denken. Niet teveel achter zoeken, dat zou ik dan weer laten rusten. ;)
Dat snap ik. Maar vind het in de huidige situatie zeer onhandig dat sommige media allicht te snel positieve dan wel negatieve informatie deelt, en soms zelfs foutieve informatie die later rechtgezet wordt.
Of dat bericht van vandaag dat extra verduidelijkt moest worden over de boetes bij groepen en 1,5m afstand.
Het zou véél handiger zijn, ook tegen allerhande complotten dat niet alle media iets herschrijven. Dat werkt pure onduidelijkheid in de hand. Net als het onhandig is dat bepaalde kranten en nieuws sites gaan voor de clicks dmv overdreven koppen.
Of na een positief bericht meteen weer sensatiebeluste negatieve berichten neerplempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

GAIAjohan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:00:
Dat snap ik. Maar vind het in de huidige situatie zeer onhandig dat sommige media allicht te snel positieve dan wel negatieve informatie deelt, en soms zelfs foutieve informatie die later rechtgezet wordt.
Of dat bericht van vandaag dat extra verduidelijkt moest worden over de boetes bij groepen en 1,5m afstand.
Het zou véél handiger zijn, ook tegen allerhande complotten dat niet alle media iets herschrijven. Dat werkt pure onduidelijkheid in de hand. Net als het onhandig is dat bepaalde kranten en nieuws sites gaan voor de clicks dmv overdreven koppen.
Of na een positief bericht meteen weer sensatiebeluste negatieve berichten neerplempen.
100% eens, maar de mediabedrijven blijken nu eenmaal meer om winst te geven dan echte journalistiek. En blijkbaar beloont een groot deel van de kijkers dat ook nog eens door die artikelen steeds te lezen.
Elke keer wordt het aangedikt, of het nu positief of negatief is. Het maakt dat ik onderhand liever de bronnen ga lezen dan wat zij erover schrijven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:05:
[...]

100% eens, maar de mediabedrijven blijken nu eenmaal meer om winst te geven dan echte journalistiek. En blijkbaar beloont een groot deel van de kijkers dat ook nog eens door die artikelen steeds te lezen.
Elke keer wordt het aangedikt, of het nu positief of negatief is. Het maakt dat ik onderhand liever de bronnen ga lezen dan wat zij erover schrijven.
Eigenlijk alleen NRC en Volkskrant vallen nog mee, en zeker NRC heeft mooie artikelen. Maar als ik zie wat het AD, RTL, Telegraaf etc produceren, zou ik in de huidige situatie haast willen zeggen "kap er maar mee jongens, die vrije 'journalistiek' van jullie werkt niet"

En dan de vragen bij de persco's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

GAIAjohan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Eigenlijk alleen NRC en Volkskrant vallen nog mee, en zeker NRC heeft mooie artikelen. Maar als ik zie wat het AD, RTL, Telegraaf etc produceren, zou ik in de huidige situatie haast willen zeggen "kap er maar mee jongens, die vrije 'journalistiek' van jullie werkt niet"

En dan de vragen bij de persco's...
Klopt. Ik zat laatst zelfs te overwegen om een online abonnement op NRC te nemen als beloning, terwijl ik al een abonnement op een fysiek dagblad heb. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

JoStad schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Het artikel in follow the money bevestigt dat Roche schandalig bezig is met hun "protectie" van hun lysisbuffer.
Nadat de vraag naar hun lysisbuffer al reeds een week of langer bekent is reageren ze nu pas.

Wikipedia: Lysis buffer
Als je naar FTM linked pak dan de share-button, krijg je het hele artikel te lezen :) (al had ik verwacht dat FTM zoiets nog wel eens zonder paywall had gemaakt):

https://www.ftm.nl/artike...den&utm_source=linkbutton

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik lees dat er nu nog voornamelijk ziekenhuisopnames en zorgpersoneel getest worden. Weet iemand wanneer zorgpersoneel dan getest wordt? Bij klachten of daarvoor al bij besmettingsgevaar?

Mijn vriendin (verpleegkundige) is gebeld dat ze in het ziekenhuis onbeschermd in aanraking is gekomen met een patiënt die later positief is getest. Daarnaast werkt ze op de corona afdeling waar ze uiteraard wel beschermd is. Gelukkig nog geen klachten maar is pas 3 dagen geleden.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

FireFoz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:13:
Ik lees dat er nu nog voornamelijk ziekenhuisopnames en zorgpersoneel getest worden. Weet iemand wanneer zorgpersoneel dan getest wordt? Bij klachten of daarvoor al bij besmettingsgevaar?

Mijn vriendin (verpleegkundige) is gebeld dat ze in het ziekenhuis onbeschermd in aanraking is gekomen met een patiënt die later positief is getest. Daarnaast werkt ze op de corona afdeling waar ze uiteraard wel beschermd is. Gelukkig nog geen klachten maar is pas 3 dagen geleden.
Dat bericht wat je hebt gehoord was volgens mij in het noorden waar er preventief getest werd als onderdeel van een onderzoek geloof ik?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:47:
Zojuist bij een Jumbo boodschappen gedaan.

We werden vriendelijk verzocht alleen en met een zojuist schoongemaakt karretje naar binnen te gaan, er was een beperkt aantal karretjes.

Prima geregeld. Echt niet moeilijk.

En wie heeft er op dit moment haast?
Welke Jumbo was dat in B&R? Want dan was het sinds vandaag, gisteren kon iedereen er domweg inlopen en stonden er twee rijen dik aan winkelwagentjes

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
vhal schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Welke Jumbo was dat in B&R? Want dan was het sinds vandaag, gisteren kon iedereen er domweg inlopen en stonden er twee rijen dik aan winkelwagentjes
In Kerkrade was het in ieder geval gister al goed geregeld bij de Jumbo (en werd er eerder al best goed afstand gehouden door winkelende mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Stiefma werkt in de (palliatieve) zorg, ook daar zijn nu 2 besmettingen bij patiënten geconstateerd.
Zelf heeft ze COPD; geen risico nemen zou je zeggen. Maar ondanks dat zit ze zelf in twijfel vanwege haar collega's.
Morgen gesprek met de huisarts. Hoop/ verwacht eigenlijk dat hij het haar gaat afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:35
Hier in de jumbo ook alles prima geregeld gelukkig :) alleen word echt moe van die kamikaze omaatjes, vandaag een caissière die netjes aangaf dat ze de jumbo bonuskaart niet mocht aannemen. Zegt het omaatje (Die inmiddels al lang met haar hoofd binnen de 1.5m van de caissière was (langs het scherm)) doodleuk: “Doe maar gewoon, het maakt mij niet uit” |:( laatst moest ik ook al omaatjes ontwijken die recht op je af komen... :'(

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:49
Hier bij de spar werd ik verplicht een mandje te gebruiken in een lege winkel. Zodat ze het aantal mensen kunnen monitoren. Lege winkel.. ik wil helemaal geen potentieel Corona besmet mandje vasthouden 😅

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Anatidae schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:40:
[...] ik wil helemaal geen potentieel Corona besmet mandje vasthouden 😅
Daarom hadden ze hier overal mandjespoetsers in dienst, of stond er een bak met schoonmaakspullen klaar zodat de klant zelf kon schoonmaken.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier bij de spar werd ik verplicht een mandje te gebruiken in een lege winkel. Zodat ze het aantal mensen kunnen monitoren. Lege winkel.. ik wil helemaal geen potentieel Corona besmet mandje vasthouden 😅
Regels zijn regels.... zo moeilijk is het toch niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een klant van ons denkt nog steeds dat ik in mei naar Singapore vlieg.

Ik ben nog netjes geweest naar mijn leidinggevende door te zeggen dat ik het niet prettig vind, maar ze zijn toch niet helemaal gek geworden? 8)7

Ik weet dat er veel geld mee gemoeid is, maar om nu weken in quarantaine te gaan zitten voor en na de klus is wel erg "outside the box" denken.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:05:
[...]

Logisch, te weinig mensen willen nog betalen voor nieuws.Dus moet al het geld binnenstromen via advertenties. Hoe meer bezoekers hoe meer advertenties verkocht kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tinusvolkel schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:31:
Hier in de jumbo ook alles prima geregeld gelukkig :) alleen word echt moe van die kamikaze omaatjes, vandaag een caissière die netjes aangaf dat ze de jumbo bonuskaart niet mocht aannemen. Zegt het omaatje (Die inmiddels al lang met haar hoofd binnen de 1.5m van de caissière was (langs het scherm)) doodleuk: “Doe maar gewoon, het maakt mij niet uit” |:( laatst moest ik ook al omaatjes ontwijken die recht op je af komen... :'(
De term lemmingen is weer eens aardig op z'n plaats. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Alain schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:03:

Ik ben nog netjes geweest naar mijn leidinggevende door te zeggen dat ik het niet prettig vind, maar ze zijn toch niet helemaal gek geworden? 8)7

Ik weet dat er veel geld mee gemoeid is, maar om nu weken in quarantaine te gaan zitten voor en na de klus is wel erg "outside the box" denken.
En heeft je leidinggevende nog gezegd hoe je er moet komen? Lopend of zwemmend wellicht?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

vhal schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Westpolder, waar ik zelden kom.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:47
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Ik moest verplicht een mandje, niet per se een karretje, mocht niet m'n rugtas als mandje gebruiken. Over de karretjes stond er nog bij dat het helpt voor de afstand, maar wat voegt een mandje dan toe? :?
Het is ook niet dat het om te tellen was, met de stapel die er stond kon je elke tegel in de winkel vullen. Doe het verder zonder morren, daar niet van, maar de argumentatie 'het is verplicht' kon ik niet echt volgen.
Zo "tellen" ze klanten als er geen mandjes/karretjes meer zijn mag je niet binnen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:20:
[...]

En heeft je leidinggevende nog gezegd hoe je er moet komen? Lopend of zwemmend wellicht?
Volgens mij kun je nog steeds vliegen naar Singapore.

Mijn leidinggevende is bezig om een lokale partij te regelen die de klus kan doen met remote hulp van mij.

Degene die nee zegt moet betalen, terwijl iedereen weet dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Hier zijn de winkelkarren verplicht en die worden constant schoon gemaakt.

Regels zijn regels en houdt je er aan. Maak het de mensen in de supermarkten niet te moeilijk, die hebben het al moeilijk genoeg en verdienen ook respect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 00:01
Nog een goed voorbeeld waarom statistiek en testen niet het hele verhaal vertellen. China heeft Tsjechië 150.000 testkits toegestuurd. Na hun eigen validatie van deze testkits kwamen ze op een error rate van 80%! Zowel false positive als false negative. Dat heeft een veel grotere impact dan te weinig testen.

Bron: https://www.irozhlas.cz/z...oronavirus_2003231414_sot even zelf door je favoriete vertaal tool halen.

Dit is niet de eerste keer dat ik signalen hoor over extreem hoge error rates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CrystalViriS schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:27:
Zo "tellen" ze klanten als er geen mandjes/karretjes meer zijn mag je niet binnen gok ik.
Lees m'n tweede alinea ook eens. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:35
CrystalViriS schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:27:
[...]

Dit is helemaal goed gegokt :) d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Alain schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:03:

Het is vooral heel erg jou “inside the box” denken. Ach, het is maar voor een paar weken, laptop mee want je moet natuurlijk wel productief zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bossie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:24:
[...]

Het is vooral heel erg jouw “inside the box” denken. Ach, het is maar voor een paar weken, laptop mee want je moet natuurlijk wel productief zijn.
Weet je zeker dat je zijn reactie goed gelezen hebt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

BlackMonkey schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:42:
Nog een goed voorbeeld waarom statistiek en testen niet het hele verhaal vertellen. China heeft Tsjechië 150.000 testkits toegestuurd. Na hun eigen validatie van deze testkits kwamen ze op een error rate van 80%! Zowel false positive als false negative. Dat heeft een veel grotere impact dan te weinig testen.

Bron: https://www.irozhlas.cz/z...oronavirus_2003231414_sot even zelf door je favoriete vertaal tool halen.

Heb ik inderdaad ook al eerder gehoord over chinese testkits. Is ook één van de redenen waarom het wat langer duurde in NL om het aantal labs dat kan testen op te schalen. Dat was namelijk vooral om een hoge betrouwbaarheid te krijgen met in het begin nog validatie door het Erasmus en RIVM.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Bossie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:24:
[...]

Het is vooral heel erg jouw “inside the box” denken. Ach, het is maar voor een paar weken, laptop mee want je moet natuurlijk wel productief zijn.
Voor mij zou dit een geweldige klus zijn. Veel geld verdienen en er niks voor hoeven doen (je zit het grootste deel van de tijd in quarantaine en krijgt gewoon doorbetaald en de buitenlandvergoeding e.d.). Dat is dik cashen dus. Maar ik ga liever niet vanwege mijn eigen gezondheid en de gezondheid van degene om mij heen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Klopt. En als CZ in de medische wetenschap net zo inventief is als in de techniek dan hebben ze het over twee weken werkend hoop ik. Ze zijn is sommige opzichten wel een beetje het Japan van de EU (leer het en dan verbeter het).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
gws24 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:43:
[...]

Heb ik inderdaad ook al eerder gehoord over chinese testkits. Is ook één van de redenen waarom het wat langer duurde in NL om het aantal labs dat kan testen op te schalen. Dat was namelijk vooral om een hoge betrouwbaarheid te krijgen met in het begin nog validatie door het Erasmus en RIVM.
Toevoeging, Spanje heeft hetzelfde geconcludeerd na eigen onderzoek:

Helaas zit het nieuwsartikel zelf achter een paywall (zie link hieronder voor toegang). De tweets eronder zijn ook erg interessant. Het is op zijn minst weer een bijzondere situatie te noemen. Hopelijk komt het kwalitatieve testen snel op gang.

[ Voor 8% gewijzigd door BlackMonkey op 27-03-2020 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
BlackMonkey schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 01:26:
[...]

Toevoeging, Spanje heeft hetzelfde ervaren met en zelfs de gevaren ervaren (aannemend dat ze de test in het ziekenhuis voor waar aannamen):

[Twitter]

Helaas zit het nieuwsartikel zelf achter een paywall. De tweets eronder zijn ook erg interessant. Het is op zijn minst weer een bijzondere situatie te noemen. Hopelijk komt het kwalitatieve testen snel op gang.
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

franssie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 01:07:
[...]

Klopt. En als CZ in de medische wetenschap net zo inventief is als in de techniek dan hebben ze het over twee weken werkend hoop ik. Ze zijn is sommige opzichten wel een beetje het Japan van de EU (leer het en dan verbeter het).
Toch nog iets moois aan de Sovjettijd overgehouden (bastl). Brno is het Silicon Valley van Centraal Europa. Allemaal terzijdes, dat wel.

Ik schrik niet heel erg van het journaal maar positief stemt het allemaal niet op dit moment. Ik ben serieus maar overgestapt op het Jeugdjournaal. Kijkt net even prettiger weg en als volwassene hoor je het door de verbloemde taal de belangrijkste zaken ook wel door de regels heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Iemand deze gezien?
https://www.gezondheidsne...rkomend-symptoom-covid-19

Is maar 1 bericht natuurlijk, maar diarree zou geen gebruikelijk symptoom zijn volgens de meeste berichten...

Anyways, heb van 7 tm 18 maart zelf diarree en beetje malaise gehad. :X Wat (qua diarree) voor mijn doen erg lang is. Sindsdien fitter, maar wel een onverklaarbare hoofdpijn die komt en gaat en al dagen zeer veel behoefte aan water (veel meer dan normaal), als ik te weinig drink heb ik meteen een droge strot, mond en lippen...

Allemaal rare klachten die ik totaal niet herken... Hoop eigenlijk dat ik het gewoon heb/gehad heb, als dit het voor mij is, prima dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FreakNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 01:58:
Iemand deze gezien?
<> Hoop eigenlijk dat ik het gewoon heb/gehad heb, als dit het voor mij is, prima dan...
lijkt mij ook een positieve gedachte. De site die je aahnhaalde is wat vaag verder. Dat soort sites zouden van mij verboden mogen worden (maar die mening was is al voor dit virus toegedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Alain schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Voor mij zou dit een geweldige klus zijn. Veel geld verdienen en er niks voor hoeven doen (je zit het grootste deel van de tijd in quarantaine en krijgt gewoon doorbetaald en de buitenlandvergoeding e.d.). Dat is dik cashen dus. Maar ik ga liever niet vanwege mijn eigen gezondheid en de gezondheid van degene om mij heen ...
Ik bedoel letterlijk dat de baas jouw de box in denkt (quarantaine), ik zou het risico simpelweg afwegen en vervolgens aangeven dat dit ivm gezondsheidsredenen niet volgens de huidige plannen door kan laten gaan.

Het vervelende is dat in de huidige situatie een nieuwe planning maken ook bijzonder lastig is. Sowieso bizar dat je baas je momenteel wil laten vliegen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45

Iedereen die wel eens iets bij AliExpress heeft besteld weet dat dit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 12:30
China must not be allowed to 'rewrite history' on COVID-19

Met misschien een andere set gebruikers in het topic dan gisteren: zijn er nog gegadigden om co-auteur te zijn voor een topic over China en politiek in deze crisis :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wat een ... tja, hoe noem je zo iemand?
Trump heeft "zeer goed gesprek" met Xi
President Trump heeft naar eigen zeggen een "zeer goed gesprek" telefoongesprek gehad met president Xi van China. De Amerikaanse president twittert dat China veel heeft meegemaakt en veel kennis heeft opgebouwd over het virus. "We werken nauw samen. Veel respect!"

De verhoudingen tussen VS en China waren juist gespannen, omdat Trump China verweet onvoldoende transparant te zijn over de corona-uitbraak. Ook noemde hij het coronavirus een tijd lang steevast "Chinese virus".

Xi heeft tegen Trump gezegd dat samenwerken de enige goede keus is, meldt de Chinese overheid in een verslag over het gesprek. Ook zou China bereid zijn de Amerikanen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:44
Alain schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Volgens mij kun je nog steeds vliegen naar Singapore.

Mijn leidinggevende is bezig om een lokale partij te regelen die de klus kan doen met remote hulp van mij.

Degene die nee zegt moet betalen, terwijl iedereen weet dat het niet kan.
Leuke leidinggevend heb je dan... anderen voor een onmogelijke keuze plaatsen en zelf buiten schot blijven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Leuke leidinggevend heb je dan... anderen voor een onmogelijke keuze plaatsen en zelf buiten schot blijven.
Is ie wel Long Term Pass Holder? Anders kom je er niet in lees ik hier uit:

https://www.gov.sg/articl...sitors-entering-singapore

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTqQ3-fg7YzBIWnDEvb1MPQ4hlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/omgFCm8HiiAMNYsBeJUiax9Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Iemand deze gezien?

Is maar 1 bericht natuurlijk, maar diarree zou geen gebruikelijk symptoom zijn volgens de meeste berichten...

Anyways, heb van 7 tm 18 maart zelf diarree en beetje malaise gehad. :X Wat (qua diarree) voor mijn doen erg lang is. Sindsdien fitter, maar wel een onverklaarbare hoofdpijn die komt en gaat en al dagen zeer veel behoefte aan water (veel meer dan normaal), als ik te weinig drink heb ik meteen een droge strot, mond en lippen...

Allemaal rare klachten die ik totaal niet herken... Hoop eigenlijk dat ik het gewoon heb/gehad heb, als dit het voor mij is, prima dan...
Laten we bij elke klacht gelijk denken dat je het Coronavirus hebt ondergaan. De kans dat je besmet is zeer klein. Kernklacht bij Corona is toch echt aan de luchtwegen, daar hoor ik je helemaal niet over. Echt hoor, opeens heeft iedereen een burn-out of rsi bij het minste geringste.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 27-03-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Oh eens hoor. Ik denk niet dat ik het gehad heb, ik hoop dat ik het gehad heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:04
Iemand deze gezien?

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal, je ziet het ook nergens anders terug
Zou me niet verbazen als het door een prepper is bedacht die maximaal wc papier heeft ingeslagen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
CyberMania schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Laten we bij elke klacht gelijk denken dat je het Coronavirus hebt ondergaan. De kans dat je besmet is zeer klein. Kernklacht bij Corona is toch echt aan de luchtwegen, daar hoor ik je helemaal niet over. Echt hoor, opeens heeft iedereen een burn-out of rsi bij het minste geringste.
Inderdaad, door alle media-aandacht wordt even vergeten dat er nog talloze andere virussen en bacteriën actief zijn. Tevens denk ik dat bij veel mensen problemen als hoofdpijn, droge keel, moeilijk kunnen concentreren, e.d. is te wijten aan de stress/spanning die al het nieuws en de maatregelen met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:11
FabianGTI schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Zou me niet verbazen als het door een prepper is bedacht die maximaal aandelen in wc papier heeft ingeslagen :+
FTFY :P

Het is wel opvallend dat het inderdaad niet eerder naar voren is gekomen. Zou je toch verwachten als het echt ermee te maken heeft. Ik vermoed van niet.
Ik zag dat USA voorbij gegaan is aan China in absolute aantallen, "great again" .

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 27-03-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:23

basvn

Breezand - NHN

[...]

Zou me niet verbazen als het door een prepper is bedacht die maximaal wc papier heeft ingeslagen :+
Smakeloosheid kwam ook deze week pas naar voren als 1 van de symptomen..
zou mij niks verbazen als het wel zo is.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Binnenkort weer een nieuwe golf aan besmettingen?
Wintersporters die half maart in Tirol geweest zijn, moeten volgens de lokale autoriteiten zeer alert zijn op symptomen van COVID-19. Meerdere vakantiegangers zijn de afgelopen week positief getest op het coronavirus. Mogelijk zijn meer mensen in het wintersportgebied besmet geraakt.

Tussen 13 en 16 maart zijn er meerdere groepen uit Nederland, Zweden en Ierland in de Oostenrijkse plaatsen Axams en Götzens geweest. De autoriteiten publiceerden daarom een lijst van hotels. Mensen die daar hebben overnacht, moeten alert zijn.
Meer info: Tirol vraagt wintersporters alert te zijn wegens meerdere besmettingen

De lijst met hotels: https://www.tirol.gv.at/m...-lizum-aufgehalten-haben/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
basvn schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Smakeloosheid kwam ook deze week pas naar voren als 1 van de symptomen..
zou mij niks verbazen als het wel zo is.
LOL, ik neem aan dat je gebrek aan smaaksensatie bedoelt bij eten, drinken, ruiken. Anders kunnen ze volledige woonwijken en woonwagenkampen wel gelijk in volledige lockdown knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 12:11
En dat terwijl toen al wel bekend was van een aantal skigebieden dat het haarden waren voor het virus en er al genoeg op slot gedraaid was. Waarom was Tirol nog open en ging men er nog heen..... (Denkt terug aan de stranden afgelopen weekeinde)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:23

basvn

Breezand - NHN

klik voor video

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

P.O. Box schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:03:
[...]

LOL, ik neem aan dat je gebrek aan smaaksensatie bedoelt bij eten, drinken, ruiken. Anders kunnen ze volledige woonwijken en woonwagenkampen wel gelijk in volledige lockdown knallen.
Daar zou ik sowieso niet bepaald tegen zijn, maar dat lijkt me een compleet ander topic. :+ 8)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Iemand deze gezien?

Ik ben toch aan het denken gezet hierdoor. Ik en mijn hele gezien (vriendin en dochter van 1,5) hebben nu alle drie een week plat gelegen met diarree, misselijkheid, overgeven, hoofdpijn. Ik heb wel eens vaker een buikgriepje gehad, maar die is na een dag of 2 wel weg. Deze was toch de hevigste die ik ooit gehad heb, idem voor mijn vriendin. Kan niet meteen zeggen dat ik last had van ademhalingsproblemen, maar een lichte druk rond borstbeen heb ik wel gevoeld....

Zou het dan toch...??

Heb even gegoogled:

https://www.businessinsid...2?international=true&r=US

https://www.nytimes.com/article/symptoms-coronavirus.html

https://www.health.com/co...hea-a-symptom-of-covid-19

https://www.forbes.com/si...coronavirus/#52e4d0c02f27

Helemaal ondenkbaar is het dus volgens mij niet.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

CyberMania schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Zonder te stellen dat ik het gehad heb;
De symptomen variëren echt enorm.. Er zijn ook voldoende mensen die het hebben of gehad hebben en totaal geen luchtwegklachten hebben ervaren.. Of zelfs helemaal geen symptomen...

Dus volgens mij kan het ook prima zo zijn dat iemand;

- Alleen een beetje hoofdpijn ervaart
- Alleen een beetje diarree ervaart
- Alleen een beetje kortademig is
- Alleen een avondje koorts heeft
- Alleen een kuchje heeft
- Alleen keelpijn heeft

Het hoeft (als ik alles lees) helemaal geen combinatie van deze symptomen te zijn.. Dat maakt detectie ook zo lastig...

Overigens ben ik wel op Schiphol geweest (2x) terwijl het daar (zoals nu blijkt uit rioolsamples) al wel "aanwezig" was... Nogmaals, ik stel nergens dat ik het heb of gehad heb. Maar volgens mij zijn er talloze mensen in de wereld die het ongemerkt hebben of gehad hebben..

Alsnog is de kans uiteraard klein dat ik het opgepikt heb :)

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 27-03-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Vorkie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:12:
Wat een ... tja, hoe noem je zo iemand?

[...]

[Twitter]
Hij verweet China niet duidelijk te zijn over het virus om vervolgens toen de gevolgen al duidelijk waren zelf de boel te bagatelliseren en nu te roepen dat het land volgende week weer "open" gaat.
Dit is toch gewoon ongelooflijk dom? Overal wordt mensen gevraagd om binnen te blijven en contact te vermijden en dan ga je nog even skiën. Dan ben je gewoon echt een idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Framoes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Hij verweet China niet duidelijk te zijn over het virus om vervolgens toen de gevolgen al duidelijk waren zelf de boel te bagatelliseren en nu te roepen dat het land volgende week weer "open" gaat.

[...]
Op deze link (video) van de persconferentie gisteren is het moment waar hij uitlegt dat het land "pretty quickly" weer aan het werk gaat omdat iedereen aan hem vraagt wanneer gaan we weer werken .

https://www.tmz.com/2020/...ump-on-return-of-workers/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

FreakNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:24:
[...]

[...]

Zonder te stellen dat ik het gehad heb;
De symptomen variëren echt enorm.. Er zijn ook voldoende mensen die het hebben of gehad hebben en totaal geen luchtwegklachten hebben ervaren.. Of zelfs helemaal geen symptomen...

Dus volgens mij kan het ook prima zo zijn dat iemand

- Alleen een beetje hoofdpijn ervaart
- Alleen een beetje diarree ervaart
- Alleen een beetje kortademig is
- Alleen een avondje koorts heeft
- Alleen een kuchje heeft
- Alleen keelpijn heeft

Het hoeft (als ik alles lees) helemaal geen combinatie van deze symptomen te zijn.. Dat maakt detectie ook zo lastig...

Overigens ben ik wel op Schiphol geweest (2x) terwijl het daar (zoals nu blijkt uit rioolsamples) al wel "aanwezig" was... Nogmaals, ik stel nergens dat ik het heb of gehad heb. Maar volgens mij zijn er talloze mensen in de wereld die het ongemerkt hebben of gehad hebben
Tja, als chronisch verkouden asthmapatient met hooikoorts, die momenteel ook aan het verhuisklussen is, kan ik die eigenlijk allemaal wel afstrepen, en had ik dat vorig jaar ook kunnen doen (op de koorts na, 1 dagje het gevoel gehad dat ik wat verhoging wat, en was met een paar uur weg), hoewel ik niet het idee heb dat ik het daadwerkelijk gehad heb.

Het zou mooi zijn als er ZSM een hele simpele/snelle test beschikbaar komt

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:23:
[...]

Ik ben toch aan het denken gezet hierdoor. Ik en mijn hele gezien (vriendin en dochter van 1,5) hebben nu alle drie een week plat gelegen met diarree, misselijkheid, overgeven, hoofdpijn. Ik heb wel eens vaker een buikgriepje gehad, maar die is na een dag of 2 wel weg. Deze was toch de hevigste die ik ooit gehad heb, idem voor mijn vriendin. Kan niet meteen zeggen dat ik last had van ademhalingsproblemen, maar een lichte druk rond borstbeen heb ik wel gevoeld....

Zou het dan toch...??

Heb even gegoogled:

https://www.businessinsid...2?international=true&r=US

https://www.nytimes.com/article/symptoms-coronavirus.html

https://www.health.com/co...hea-a-symptom-of-covid-19

https://www.forbes.com/si...coronavirus/#52e4d0c02f27

Helemaal ondenkbaar is het dus volgens mij niet.
Ik heb zeer recent ( bijna 2 weken geleden) een dag koorts met spierpijn gehad en direct daarna 2 dagen diaree.
Hierna snel hersteld, zit me eigen ook af te vragen of het iets met COVID-19 te maken kan hebben gehad.

Geen verkoudheid, kortademigheid of hoest gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
leekers schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Op deze link (video) van de persconferentie gisteren is het moment waar hij uitlegt dat het land "pretty quickly" weer aan het werk gaat omdat iedereen aan hem vraagt wanneer gaan we weer werken .

https://www.tmz.com/2020/...ump-on-return-of-workers/
En schijnbaar zei hij ook dat hij vooraf dacht dat het dodental veel hoger zou zijn:
Trump said later in his news conference when he first learned of the disease, he thought the death toll would be way higher than it is.
Volgens mij zei hij voor er uiteindelijk maatregelen werden getroffen dat er 15 besmettingen waren en dat dit snel zou afnemen. Nou staat hij natuurlijk bekend om hoe hij zichzelf constant tegenspreekt en dan vervolgend de media aanvalt als ze dit aankaarten.

Wat mij zorgen baart is de schade die hij hiermee gaat aanrichten, puur omdat hij gebaat is bij een goeie economie. Het is niet alleen het risico van mensen die weer aan het werk gaan en natuurlijk elkaar kunnen besmetten, maar ook het beeld dat alles oke is dat hij hiermee zal schetsen. Mensen nemen maatregelen niet serieus als de leider van een land blijft doen alsof alles wel meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Framoes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Wat mij zorgen baart is de schade die hij hiermee gaat aanrichten, puur omdat hij gebaat is bij een goeie economie. Het is niet alleen het risico van mensen die weer aan het werk gaan en natuurlijk elkaar kunnen besmetten, maar ook het beeld dat alles oke is dat hij hiermee zal schetsen. Mensen nemen maatregelen niet serieus als de leider van een land blijft doen alsof alles wel meevalt.
Kan je nagaan, ik had dat al toen het RIVM hier zei dat het aantal opnames afvlakt, dat de uitleg van een hoop mensen zou zijn dat alles onder controle is en ze zich niet aan de maatregelen zouden hoeven houden......

Maar dan heb je zo'n pipo de clown als staatshoofd....enig voordeel voor ons: als ze er echt zo naief in staan, dan hoeven ze ook geen beslag te leggen op de beademingsapparaten van Philips = meer voor de rest van de wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ruffzz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb zeer recent ( bijna 2 weken geleden) een dag koorts met spierpijn gehad en direct daarna 2 dagen diaree.
Hierna snel hersteld, zit me eigen ook af te vragen of het iets met COVID-19 te maken kan hebben gehad.

Geen verkoudheid, kortademigheid of hoest gehad
Klinkt meer als buikgriep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Bananenplant schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:12:
China must not be allowed to 'rewrite history' on COVID-19

Met misschien een andere set gebruikers in het topic dan gisteren: zijn er nog gegadigden om co-auteur te zijn voor een topic over China en politiek in deze crisis :) ?
Had de neiging ja te zeggen zolang het in hoofdlijnen 'unbiased' is en blijft.
Maar ik vrees dat het in een 'welles/nietes' en een 'Mijn mening is beter dan jouwes' thread gaat worden.

Als voorbeeld, de gegeven link van SkyNews is op zijn beurt is ook weer clickbait en een gekleurde mening.
Deze fanatieke reporter is alleen bezig om op te hitsen en kijkcijfers te scoren. Geen neutraal nieuwsstuk, het druipt er vanaf de wijze waarop zij zo fanatiek beschuldigd..

Een paar van de 'weinig statements' die je kan maken zijn:
  • De 1ste haard geïdentificeerde haard in Wuhan was.
  • Dat er een mogelijkheid is dat een dier de 'transporteur' was maar dit niet aannemelijk is.
    In Nature een hypothese gepubliceerd is van een mogelijke oorsprong Of de oorsprong in Wuhan een dier of een mens is blijft gissen.
  • Patient Zero onbekend is en dus de origine van de virus ook onbekend.
Om even wat tegengewicht te bieden.
  • In Italie heeft het virus dus langer ongedetecteerd rondgewoekerd. En eerder als een griep (ook een coronavirus) gediagnosticeerd. Indicaties gaan richting begin Januari of eerder. Wijzig je de woorden 'China' in 'Italie' aan dit ongenuanceerde nieuwsstuk zou dat ook kunnen kloppen.
  • En in Brazilie is het nog steeds een griepje.
  • En in de VS..is het 'zoals de wind waait'
Een voorbeeld voor wat zou kunnen 'kloppen als een bus' is helaas deze 'fake' image.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIaslguBjEefO6esMw5QdtLrZxo=/f/image/G1ZVvwhmCefFi1ga2tzDQwP0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door kwakzalver op 27-03-2020 10:13 . Reden: Edit: pub van Nature ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:39
[Twitter: https://twitter.com/redpomgranat/status/1243329443784867840?s=19]

*sigh*

And this is why we can't have nice things.
Gaat heel lekker daar... not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Iets heel anders;
Ik had kaarten voor Eric Clapton in het Ziggo Dome op 21 juni.. Is nu verplaatst naar 2021, de enige juiste keuze lijkt me..

Maar dit triggerde me wel, want ik heb ook kaarten voor CAS en dat is een paar dagen later.. Dus maar es naar de FB pagina, staat er dit:
Wij blijven ook vanuit huis hard werken om de komende editie van Concert at SEA voor jullie te organiseren. Hoe mooi zou het zijn om elkaar eind juni op de Brouwersdam weer te zien.
Lijkt me wishfull thinking, maargoed, van de organisatie snap ik ergens dat ze nog even een slag om de arm houden (alhoewel je dat niet heel lang meer kunt volhouden).. Dat zal misschien ook te maken hebben met onderhandelingen met alle artiesten..

Maar als ik dan de reacties onder die post lees 8)7 Allemaal mensen die nog hopen dat het doorgaat enzo.. Ja tuurlijk, we kunnen eind juni gewoon een 3-daags festival houden waar verdeeld over die 3 dagen in totaal 100.000 mensen door elkaar krioelen (het aantal zal qua unieke mensen kleiner zijn, want de meeste gaan meerdere dagen, maar alsnog).. Wat een naïviteit..

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 27-03-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sir_Lion schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:00:
[Twitter]

*sigh*

Zelfde principe als mondkapjes duur verkopen, of handzeep, wat hier dus ook gebeurde. Hier gaat het alleen om veel grotere bedragen.

Er zullen altijd mensen zijn die ook in deze situatie uit zijn op maximale winst en in dit geval wil deze persoon best over lijken gaan. Verwerpelijk? Ja. Verboden? Nee....

Zag laatst overigens een filmpje van de gouverneur van Ontario (meen ik) die in zijn toespraak bedrijven waarschuwde voor dit soort praktijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Gisteren maar besloten om de (vroege) zomervakantie te verplaatsen.

Wij (2 volwassenen en een 4 en 5 jarige) zouden 23 mei voor 2 weken naar Mallorca reizen. We kregen het aanbod van de reisorganisatie om onze reis kosteloos om te boeken naar een willekeurige andere reis in 2021. De reisorganisatie legt er dan een verzekering bovenop welke kostenloos wijzigen mogelijk maakt zodat we uiteindelijk iets kunnen kiezen wat prima past.

Vind het wel prima, ik snap dat de reisorganisatie de aanbetaling (cash) in huis wilt houden.

Ik zie het niet zitten om daar in mei naar toe te reizen, het gevaar zonder omboeken is dat de restricties wellicht wat opgeheven zijn en wij verplicht moeten reizen naar een bestemming welke zojuist opgestart is. Vraag me af hoelang het duurt voordat de hele 'supply chain' daar weer opgestart is en wat voor tilstanden dit gaat meebrengen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zolang er nog heel veel mensen sterven van de honger in de wereld, gaat praktisch iedereen over lijken met de aankoop van luxeproducten, zo zitten de meeste mensen nu eenmaal in elkaar.
8 dagen Turkije voor 400 euro per persoon vinden veel mensen belangrijker dan een gezin in Afrika een jaar eten geven.

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 27-03-2020 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25
Ook niet echt een rustgevend bericht:
Huisartsen willen dat er een betrouwbare registratie komt van het aantal mensen dat in Nederland aan corona overlijdt. Nu worden mensen die nooit officieel zijn getest op Covid-19, niet meegeteld in de statistieken. ,,Het werkelijk aantal sterfgevallen is vermoedelijk hoger’’, betogen huisartsen.
https://www.bd.nl/dossier...vallen-is-hoger~a3aaf38f/

En er is ook een interview geplaatst met de man die in Nederland officieel "patient zero" is, vooral over wat hij heeft meegemaakt. Het enige interview wat hij gaat geven volgens hem.
https://www.bd.nl/brabant...at-is-d-n-dieje~a8aaab04/

Kritiek op de moderatie kan rechtstreeks naar de mod, of in het feedback topic, niet hier.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 27-03-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ernemmer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:13:
Zolang er nog heel veel mensen sterven van de honger in de wereld, gaat praktisch iedereen over lijken met de aankoop van luxeproducten, zo zitten de meeste mensen nu eenmaal in elkaar.
8 dagen Turkije voor 400 euro per persoon vinden veel mensen belangrijker dan een gezin in Afrika een jaar eten geven.
Wat dat betreft zijn "Living High and Letting Die" van Unger of "The Limits of Morality" van Kagan nog steed nuttig leesvoer zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 07:57

Sagat

Is pappa x2!

dr.lowtune schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Zelfde principe als mondkapjes duur verkopen, of handzeep, wat hier dus ook gebeurde. Hier gaat het alleen om veel grotere bedragen.

Er zullen altijd mensen zijn die ook in deze situatie uit zijn op maximale winst en in dit geval wil deze persoon best over lijken gaan. Verwerpelijk? Ja. Verboden? Nee....

Zag laatst overigens een filmpje van de gouverneur van Ontario (meen ik) die in zijn toespraak bedrijven waarschuwde voor dit soort praktijken..
offtopic:
Helemaals eens. Het is echt verwerpelijk, maar waar trek je de grens. koop je 2 producten als je er een nodig hebt. Dan is het helemaal niet gek om die dan te willen verkopen. En als het product populair blijkt te zijn en je kan kiezen om het voor kostprijs of met winst te verkopen, dan zullen toch de meeste mensen kiezen voor optie met winst.

Kan je dit kan op grotere schaal doen (of zelf produceren) dan heb je een business model. En als dat groot word, ga je niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen opeens echt winst moeten maximaliseren, welcome to kapitalism.........dus ja, waar trek je de grens tussen good business? Wat mij betreft mogen ALLE medicijnen en medische produten staats eigendom worden. OF in een ideale wereld beheert op wereld niveau zodat we (als aardbewoners) echt allemaal gebruik van kunnen maken.
Maar ja

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...erughoudend-mee-zijn.html

Ja meneer hoogleraar intensive care Leo Heunk, wij laten dan wel mensen dood gaan i.p.v. helpen met de middelen die er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:36
Ernemmer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:13:
Ze zijn ook onze verantwoordelijkheid niet trouwens.....

Ik koop ook liever een nieuwe TV oid dan dat ik ergens wat mensen red. I don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:17:
Ook niet echt een rustgevend bericht:

[...]

https://www.bd.nl/dossier...vallen-is-hoger~a3aaf38f/

En er is ook een interview geplaatst met de man die in Nederland officieel "patient zero" is, vooral over wat hij heeft meegemaakt. Het enige interview wat hij gaat geven volgens hem.
https://www.bd.nl/brabant...at-is-d-n-dieje~a8aaab04/

[...]

Ik had de juiste bronnen geraadpleegd en mijn bericht klopte, jammer joh.
Op zich zijn mensen die thuis overlijden niet een probleem voor de ziekenhuizen, waar nu het grote probleem zit. Testen en registreren natuurlijk wel wenselijk, maar lijkt me minder belangrijk nu?

specs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
Vorkie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:19:
https://nos.nl/artikel/23...erughoudend-mee-zijn.html

Ja meneer hoogleraar intensive care Leo Heunk, wij laten dan wel mensen dood gaan i.p.v. helpen met de middelen die er zijn.
De nuance is natuurlijk dat je nu misschien 2 patiënten dood laat gaan in plaats van 1, doordat je beide wel beademd, maar niet gereguleerd op wat de individuele patiënt nodig heeft qua beademingsdrukken, omdat er nog een tweede patiënt aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Met een incubatietijd van gemiddeld 6 dagen is die 'tsunami' allang geweest.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Sir_Lion schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:00:
[Twitter]

*sigh*

Haha. Meteen in beslag nemen zoiets. Prima reden weer waarom je zorg eigenlijk niet wilt privatiseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Ze zijn ook onze verantwoordelijkheid niet trouwens.....

Ik koop ook liever een nieuwe TV oid dan dat ik ergens wat mensen red. I don't care.
Jij vindt het niet jouw verantwoordelijkheid. Dat is iets anders.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
kwakzalver schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Had de neiging ja te zeggen zolang het in hoofdlijnen 'unbiased' is en blijft.
Maar ik vrees dat het in een 'welles/nietes' en een 'Mijn mening is beter dan jouwes' thread gaat worden.

Als voorbeeld, de gegeven link van SkyNews is op zijn beurt is ook weer clickbait en een gekleurde mening.
Deze fanatieke reporter is alleen bezig om op te hitsen en kijkcijfers te scoren. Geen neutraal nieuwsstuk, het druipt er vanaf de wijze waarop zij zo fanatiek beschuldigd..

Een paar van de 'weinig statements' die je kan maken zijn:
  • De 1ste haard geïdentificeerde haard in Wuhan was.
  • Dat er een mogelijkheid is dat een dier de 'transporteur' was maar dit niet aannemelijk is.
    In Nature een hypothese gepubliceerd is van een mogelijke oorsprong Of de oorsprong in Wuhan een dier of een mens is blijft gissen.
  • Patient Zero onbekend is en dus de origine van de virus ook onbekend.
Om even wat tegengewicht te bieden.
  • In Italie heeft het virus dus langer ongedetecteerd rondgewoekerd. En eerder als een griep (ook een coronavirus) gediagnosticeerd. Indicaties gaan richting begin Januari of eerder. Wijzig je de woorden 'China' in 'Italie' aan dit ongenuanceerde nieuwsstuk zou dat ook kunnen kloppen.
  • En in Brazilie is het nog steeds een griepje.
  • En in de VS..is het 'zoals de wind waait'
Een voorbeeld voor wat zou kunnen 'kloppen als een bus' is helaas deze 'fake' image.
[Afbeelding]
Het probleem is dat dat frame wordt gebruikt voor politieke doeleinden. De wat minder genuanceerde leiders wijzen massaal naar China en op social media en in commentsecties zie je de simpelen onder ons al "ze eten daar honden" en "ze zijn heel erg vies" zeggen.

Een neutrale OP is erg belangrijk in een thread die waarschijnlijk gaat uitmonden in een potje marathonmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

psychodude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:26:
[...]

De nuance is natuurlijk dat je nu misschien 2 patiënten dood laat gaan in plaats van 1, doordat je beide wel beademd, maar niet gereguleerd op wat de individuele patiënt nodig heeft qua beademingsdrukken, omdat er nog een tweede patiënt aanhangt.
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt. Ze koppelen niet twee random patiënten aan hetzelfde apparaat.

Het wordt alleen voorgesteld bij 2 patiënten met zo goed als identieke beademingsbehoeften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
maratropa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:23:
...
Op zich zijn mensen die thuis overlijden niet een probleem voor de ziekenhuizen, waar nu het grote probleem zit. Testen en registreren natuurlijk wel wenselijk, maar lijkt me minder belangrijk nu?
Mensen die overlijden zijn sowieso niet een probleem voor de ziekenhuizen, het zijn meer de mensen die nog niet overlijden. Datzelfde geldt ook voor de thuissituatie, daar zijn het ook niet mensen die overlijden die het probleem zijn, maar mensen die nog niet overlijden. Als een capaciteitsprobleem is in ziekenhuizen, gaan mensen vanzelf thuis overlijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Collectief blijkbaar ook, want anders zouden we het wel doen.

Laten we een referendum houden: onze welvaart inleveren om afrika te redden. Ik weet de uitslag nu al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 07:57

Sagat

Is pappa x2!

De_Bastaard schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Haha. Meteen in beslag nemen zoiets. Prima reden weer waarom je zorg eigenlijk niet wilt privatiseren.
Zat nog twijfelen om mijn eerste post op dat gebied aan te vullen.
Naast dat dit erg tricky is, kapitalisme stuwt wel vooruitgang.........dat is wel iets wat je niet wilt opgeven, minderen, of wat het op zijn minst niet een zwart/ wit materie maakt.....
Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Eens, maar neem is 100 mensen hier in nederland, maak stemmen anoniem en vraag wie het met hem eens is. En een 2e vraag 'hoe ga jij helpen dan?' Moreel is het geen fijne uitspraak, maar ik snap hem wel. En vermoed dat in de praktijk vele het eens zullen zijn, of wellicht niet eens met de uitsprak, maar wel in hun gedrag.

[ Voor 34% gewijzigd door Sagat op 27-03-2020 10:35 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25
maratropa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:23:
We kunnen al te weinig testen om alle gevallen in beeld te brengen, dat begrijp ik ook. Maar testen om het aantal overledenen in beeld te hebben lijkt mij wel relevant voor een beter totaalbeeld van de uitbraak en de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Of dat zoveel toevoegd betwijfel ik. Je zou anderzijds ook kunnen zeggen dat er ook genoeg mensen die nu onder de noemer "Corona doden" vallen, zonder de Corona besmetting, wellicht ook binnen enkele dagen/weken waren overleden aan andere complicaties.
Dus ja, de besmetting met Covid19 is de druppel die de emmer deed overlopen, maar wellicht waren er andere medische zaken die gezien konden worden als een kraan die volop open stond en de metaforische emmer al heel snel aan het vullen was.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:31:
...
Collectief blijkbaar ook, want anders zouden we het wel doen.
...
Je gaat er in de context van Cyberpopes post denk ik teveel vanuit dat wat jij of wij (wat wij in 'ons gedrag' laten zien) over iets denkt ook een sterke link heeft met hoe iets is.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 27-03-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
begintmeta schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Je gaat er in de context van Cyberpopes post denk ik teveel vanuit dat wat jij of wij (wat wij in 'ons gedrag' laten zien) over iets denkt ook een sterke link heeft met hoe iets is.
nee hoor, het is gewoon ook een externe observatie;

Als we collectief ontwikkelingshulp zo belangrijk zouden vinden, dan waren er geen discussies over 0.6 of 0.7% van het BNP uitgeven.

Dat kan je ook prima aan het stemgedrag van mensen afleiden, aan het donatiegedrag van mensen.

Ik kan hier prima een onderbouwde hypothese van maken.

[edit]

er stond eerst iets anders :)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 27-03-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Adlermann schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:37:
...
Als we collectief ontwikkelingshulp zo belangrijk zouden vinden, dan waren er geen discussies over 0.6 of 0.7% van het BNP uitgeven.
...
Het punt is een beetje dat wat we ervan vinden dus niet noodzakelijk sterk gerelateerd hoeft te zijn aan wat we ervan zouden moeten vinden. Hoe we ons gedragen hoeft niet sterk gerelateerd te zijn aan hoe we ons zouden moeten gedragen. Wat ik ergens van vind hoeft niet sterk gerelateerd te zijn aan wat ik ergens van zou moeten vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 27-03-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik begrijp echt niet het toerisme niet aan banden is gelegd, zit hier tijdelijk in een vakantiewoning en de huisjes voor toeristisch verhuur zitten allemaal vol met gezinnen die dit schijnbaar als extra vakantie lijken te zien. Oa gezinnen uit Brabant incl hoestende kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
shoombak schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:39:
Ik begrijp echt niet het toerisme niet aan banden is gelegd, zit hier tijdelijk in een vakantiewoning en de huisjes voor toeristisch verhuur zitten allemaal vol met gezinnen die dit schijnbaar als extra vakantie lijken te zien. Oa gezinnen uit Brabant incl hoestende kinderen
Campings zijn officieel gesloten in Twente; dat dit niet voor heel NL geldt wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
psychodude schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Maar dat is ook al reeds gezegd in diverse communicatie, dat mensen wel met dezelfde druk aan 1 machine moeten.

Dus ik snap die heisa van deze hoogleraar niet, alsof de specialisten die op de zalen werken dat niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
begintmeta schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Het punt is een beetje dat wat we ervan vinden dus niet noodzakelijk sterk gerelateerd hoeft te zijn aan wat we ervan zouden moeten vinden. Hoe we ons gedragen hoeft niet sterk gerelateerd te zijn aan hoe we ons zouden moeten gedragen. Wat ik ergens van vind hoeft niet sterk gerelateerd te zijn aan wat ik ergens van zou moeten vinden.
Ik denk dat het een vergelijkbaar verschil is dan met intenties vs doelstellingen.

Ik wil iets vs ik wil iets maar het mag ook wat kosten....

Het eerste is maar een dagdroom, het tweede is ik gaat er nu resources aan besteden.

Intenties zijn alleen intern..
Pagina: 1 ... 87 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]