Met daarbij wel een tijd tussen besmetting en ziek worden van ruim een week. Daarna duurt het bij de meeste nog een paar dagen/week voordat ze in het ziekenhuis terecht komen. Je zou dus pas eind deze week/begin volgende week echt iets aan verschil kunnen zien. Wat je nu ziet is de afremming door het niet handenschudden e.d.grote_oever schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:11:
[...]
Zelfs dan is het een flinke aanname. Ik vind de cijfers behoorlijk tegenvallen, maar ik weet niet wat ik anders had moeten verwachten. Persoonlijk had ik toch wel een flinke verlaging verwacht gezien de maatregelen. We zijn inmiddels 1 1/2 week verder.
Ga er dus al snel van uit dat tussen maatregelen en daadwerkelijk op de IC liggen een week of 3 zitten. Tel daar een aantal weken op de IC liggen bij en je zit op de piek die ze verwachten eind mei.
Helaas hebben veel mensen nog steeds niet door dat ze zelf ervoor zorgen dat ze straks niets meer mogen. Zou je dit soort dingen nu met beleid doen en kleinschalig houden kon je er lekker mee door gaan. Nu wordt straks alles afgesloten en gaan ze hard controleren.Mutatie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:49:
Dit gaat volgens mij helemaal verkeerd, na paar dagen rust in de buurt hier lijkt het nu een lekkere zomervakantie, speeltuinen vol, iedereen lekker met elkaar aan de wandel en keuvelen
[ Voor 23% gewijzigd door redwing op 26-03-2020 14:54 ]
[removed]