Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.457 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:39

Esumontere

Floep, banaan.

vso schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:26:
[...]
Voorbereid zijn, heb je gewoon zaken in huis zoals Ehbo kit, voedsel /water om een maand te overleven (in extreem geval) .. maar belangrijk is dat je met je gezin goed praat. iedereen "voedsel" kan maken, schoon kan maken kortom iedereen in het gezin doet wat ..
maar ook ontspanning (spelletje) is belangrijk..

Belangrijk is dat je meteen begint (zoals nu) met rantsoeneren .. je beweegt minder, verbruikt minder energie .. snacken is dus erg gevaarlijk. kortom eet regelmatig kleine beetjes. (drink veel). blijf niet binnen maar wandel even buiten (tuin) ..

Dat je misgrijpt in de winkel (hamsters) kan voorkomen, en dat je contact wilt vermijden ook logisch maar een buffer is beter dan voor 1 jaar voedsel in huis. Hier in europa heb je hele andere uitdagingen als alles op zijn gat gaat .. daar kan je SHTF niet tegenop preppen.
De supermarkten zijn niet dicht en gaan niet dicht. Sterker nog, alle winkels blijven open. Je hebt absoluut geen maand voedsel nodig. Dat gehamster (ja, ook voedsel) zorgt juist voor tekorten voor de mensen die wel werken op hun werklocatie, zoals zorgmedewerkers en politie. Doe het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:
Zou het ook kunnen dat we binnen nu en enkele weken wat positief nieuws krijgen?

Ik lees vooral doemscenario's (wat ook best realistisch kan zijn).

Kan me echter voorstellen dat mensen nogal depressief worden van de gedachtes. En dat al het kleine positieve nieuws als een soort motivatie kunnen worden gezien.
Goede nieuws laat de media niet door, zie je ook met de mensen die weer gezond zijn verklaard
In omliggende landen wordt dat wel doorgegeven, in Nederland niet :/

Volgende ziekte ligt alweer op de loer, stress....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
Esumontere schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:31:
[...]

De supermarkten zijn niet dicht en gaan niet dicht. Sterker nog, alle winkels blijven open. Je hebt absoluut geen maand voedsel nodig. Dat gehamster (ja, ook voedsel) zorgt juist voor tekorten voor de mensen die wel werken op hun werklocatie, zoals zorgmedewerkers en politie. Doe het niet!
Op basis van wat schrijf je dit? Kleine kans dat het natuurlijk nodig is, maar het is wel een hele bold statement om dit zo uitdrukkelijk te beschrijven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik vind het ook wel leuk om de verschillen in de media te zien.

Bijvoorbeeld Nu.nl bericht als met normale, pakkende titels. Telegraaf daarentegen bericht alles met over gedramatiseerde titels.

Ben nu wel zo ver dat ik dat soort media links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Jorizzz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Als je uitgaat van: 17 miljoen mensen, 70% besmet en 1% gaat dood. Dan kom je uit op 119.000 doden.
En waarom ga je uit van 1%?
0.2% is toch de death rate? (Over alle leeftijden genomen)

bovendien is het idee dat die 70% die besmet raakt de sterkeren onder ons zijn. Dus totaal aantal doden zal dan nog fors lager zijn dan gebaseerd op die 0.2%. Ik schat 10.000 dit jaar. Dat is dus 2 x zo hoog als bij de zware griepgolf van 2015/2016.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 17-03-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
[...]

Als je uitgaat van: 17 miljoen mensen, 70% besmet en 1% gaat dood. Dan kom je uit op 119.000 doden.
En het gemiddelde, er van uit gaande dat er voldoende medische zorg is, ligt op 2% (en bij zorg-tekort nog veel hoger) dus verdubbel het maar.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:33:

Ben nu wel zo ver dat ik dat soort media links laat liggen.
Had je jaren geleden al moeten doen , maar good for you! Beter laat dan nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Echt wel het laatste waar ik mij zorgen om maak is wel om de kosten voor mijn vakantie.
Inderdaad, die camping waar wij geboekt hebben mag die 2000 euro wel houden. Ik mis het niet en was het anders toch ook kwijt geweest..

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 15:31
vso schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:26:
[...]

niet echt ... ik maak graag een onderscheid tussen "preppen" (doomsday/zombie meuk) en voorbereid zijn..
in SHTF scenario is het handig "rustig" te kunnen vertrekken zover dat gaat ..
6 maanden wc papier is erg nutteloos zonder het voedsel, en voedsel dat niet verplaatsbaar is ..

SHTF, is het grootste ramp dat elektra uitvalt --> pompen --> dijkdoorbraak/overstroming als gevolg en dat zijn wel erg "veel" dingen die niet onrealistisch zijn maar wel erg onwaarschijnlijk.

Voorbereid zijn, heb je gewoon zaken in huis zoals Ehbo kit, voedsel /water om een maand te overleven (in extreem geval) .. maar belangrijk is dat je met je gezin goed praat. iedereen "voedsel" kan maken, schoon kan maken kortom iedereen in het gezin doet wat ..
maar ook ontspanning (spelletje) is belangrijk..

Belangrijk is dat je meteen begint (zoals nu) met rantsoeneren .. je beweegt minder, verbruikt minder energie .. snacken is dus erg gevaarlijk. kortom eet regelmatig kleine beetjes. (drink veel). blijf niet binnen maar wandel even buiten (tuin) ..

Dat je misgrijpt in de winkel (hamsters) kan voorkomen, en dat je contact wilt vermijden ook logisch maar een buffer is beter dan voor 1 jaar voedsel in huis. Hier in europa heb je hele andere uitdagingen als alles op zijn gat gaat .. daar kan je SHTF niet tegenop preppen.

Het heeft geen zin om over een week te plannen, wees gewoon voorbereid en bekijk de situatie dag tot dag..

Als je gezinnen / ouderen / hulpbehoevenden ziet help ze door gepast voedsel te delen .. in deze tijden is elke andere voorziening "kostenloos" of dat wordt later opgelost .. geef geen financiele hulp hoe vreemd het ook klinkt .. kleding & voedsel is belangrijkste
Goede tips, zeker.

Doelde met mijn opmerking over Jeroen van Koningsbrugge vooral op dat hij überhaupt voorbereid is op SHTF-scenario's en ik zelf drie weken geleden nog dacht dat deze ons wel zou passeren. Zelfs de arrogantie had om daar dus om te lachen. "Wat kan ons nou gebeuren, het is al 75 jaar vrede." Dat idee. Daar komen we nu even gigantisch hard op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 08:39

Esumontere

Floep, banaan.

Orangelights23 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Op basis van wat schrijf je dit? Kleine kans dat het natuurlijk nodig is, maar het is wel een hele bold statement om dit zo uitdrukkelijk te beschrijven hier.
Op basis van alle berichten van de supermarkten, de overheid en de wetenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FireFoz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:34:
[...]

En het gemiddelde, er van uit gaande dat er voldoende medische zorg is, ligt op 2% (en bij zorg-tekort nog veel hoger) dus verdubbel het maar.
Helemaal niet. Dan ga je er vanuit dat het gerapporteerde aantal bevestigde zieken ook alle zieken zijn. Dat zijn ze niet, er zijn er veel meer. Die liggen gewoon thuis.

Het is eerder 0.2% dan 2%, zolang we het gereguleerd kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik twijfel echt waar ik nou verstandig aan doe : De hele dag binnen zitten trek ik niet. Kan ik nou nog wel een rondje lopen met een vriend, zonder elkaar een hand te geven en met voldoende afstand?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:36
[...]

Maar die stertetabel is natuurlijk vrij skewed richting de oudere/ de al zieke populatie en dat die vaak berekend worden op een populatie waarin niet elke zieke getest is. Dus eigenlijk zou je 'm per leeftijdscohort moeten uitrekenen, rekening houdend met onderliggende klachten/ gezondheid t.o.v. andere landen, daarbij ook rekening houdende met of de zorg wel/niet overbelast raakt en dus hoe goed iedereen behandeld kan worden.

Wat je, als iedereen het krijgt, gaat zien in de sterftecijfers, is dat het sterftecijfer dit jaar fors hoger zal zijn en komende jaren fors lager, omdat vooral ouderen/ mensen die normaliter ergens in de komende 5 jaar zouden overlijden vaak al dit jaar komen te overlijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
DennusB schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:
Ik twijfel echt waar ik nou verstandig aan doe : De hele dag binnen zitten trek ik niet. Kan ik nou nog wel een rondje lopen met een vriend, zonder elkaar een hand te geven en met voldoende afstand?
Moet kunnen toch, gewoon de hygiëne regels in acht nemen kom je een heel eind. Ik was gisteren ook met de kids naar buiten paar keer rondje lopen in de zon.

Kwamen we andere mensen tegen iedereen stapje verder opzij vriendelijk groeten en weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Cobb schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Inderdaad, die camping waar wij geboekt hebben mag die 2000 euro wel houden. Ik mis het niet en was het anders toch ook kwijt geweest..
Dat geldt misschien voor jou, maar voor heel veel mensen is het gewoon lang sparen geweest, dus dan is dit wel makkelijk praten

Zelf heb ik nog een vakantie in september staan (NYC), maar heb gelukkig een doorlopende reis en annuleringsverzekering, al is het natuurlijk nu nog veelte vroeg om daar wat van te zeggen
Heb over een paar weken ook een lang weekend, maar nog niets geboekt, hetzelfde voor de zomervakantie (misschien een last minute tzt)
Het is niet dat ineens iedereen in Nederland besmet is :')
Dus als jullie beiden gezond zijn is er niets aan de hand, beetje zon de komende dagen is JUIST goed voor je

[ Voor 25% gewijzigd door FabianGTI op 17-03-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ik weet niet waar jij woont maar hier liggen de supermarkten gewoon voldoende vol. Wellicht dat er minder rijst is, maar ik zag zeker genoeg aardappels of pasta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Ja tuurlijk kan dat! Rondje fietsen is ook gewoon prima.

Overigens denk ik ook dat het aantal besmettingen al vele malen hoger ligt dan gemeten.
Ik woon in Brabant tussen 3 "haarden" in en veel van mijn vrienden en kennissen hebben zich al een aantal dagen niet lekker gevoeld met een totaal ander ziek gevoel dan de griep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Tuurlijk kun je gewoon naar buiten, als je maar 2 meter afstand houdt!
En als die vriend bij je inwoont, dan maakt een hand ook niet meer uit.
Maar niet met je handen in je gezicht en vaak en goed je handen wassen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:39:
[...]
haha, zou mooi zijn als je niet eens voorbij komt omdat je reactie te nuchter was en dus niet spectaculair genoeg voor dat prut programma ;)
Ach. Ze hebben geheel in (hun) stijl geknipt. Twee vragen / antwoorden van me zijn in beeld.

Of het spectaculair genoeg is? Misschien ook goed dat ze mij als ‘nuchtere nerd’ in beeld brengen als iemand die zich ook zorgen maakt. Ik geef in het interview aan een longaandoening te hebben en wanneer ik besmet raak op een moment dat er geen bedden zijn dat tot de nodige problemen kan leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Wolly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Ik weet niet waar jij woont maar hier liggen de supermarkten gewoon voldoende vol. Wellicht dat er minder rijst is, maar ik zag zeker genoeg aardappels of pasta.
Dat ligt er bij mij ook wel, maar ik heb graag gehakt of kip in mijn pasta en dat is nog voor 12:00 uur weg. Nu heb ik wel wat in mijn vriezer liggen, maar dat moet ook aangevuld worden en aangezien ik 40 uur werk, grijp ik dus elke keer mis... Dan maar op zaterdagochtend om 08:00 voor de deur staan...

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
demo31051987 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Dat ligt er bij mij ook wel, maar ik heb graag gehakt of kip in mijn pasta en dat is nog voor 12:00 uur weg. Nu heb ik wel wat in mijn vriezer liggen, maar dat moet ook aangevuld worden en aangezien ik 40 uur werk, grijp ik dus elke keer mis... Dan maar op zaterdagochtend om 08:00 voor de deur staan...
Niks mis met een keertje vega pasta, ookal houdt ik zelf ook van gehakt/kip er doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Lensent schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Niks mis met een keertje vega pasta, ookal houdt ik zelf ook van gehakt/kip er doorheen ;)
Hahaha, nee zeker niet, maar niet elke dag. Ik blijf een omnivoor :P

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
Je zou jezelf als gezond persoon tussen de 20-30 zonder kinderen bijna vrijwillig willen infecteren, grote kans dat het toch gaat gebeuren uiteindelijk, en dan ben je er maar vanaf.

Misschien beetje simpel gedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Lensent schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Ik zie de vega schappen overal ook nog tot aan de rand toe vol liggen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

demo31051987 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Hahaha, nee zeker niet, maar niet elke dag. Ik blijf een omnivoor :P
Ik zou anders eens naar een lokale poelier of slager gaan. Het lijkt me sterk dat een poelier volledig zonder kip komt te zitten :p desnoods vraag je of ze wat apart willen leggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

danslo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:45:
Je zou jezelf als gezond persoon tussen de 20-30 zonder kinderen bijna vrijwillig willen infecteren, grote kans dat het toch gaat gebeuren uiteindelijk, en dan ben je er maar vanaf.

Gewoon carnaval nog eens dunnetjes over doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Kijk dat zijn hele kleine positieve dingetjes die eigenlijk te weinig benoemd worden.
Ik vond het telefoongesprek / interview met Diederik Gommers (voorzitter NVIC) op 538 gisterochtend anders ook heel rustig en positief, gezien de situatie. Ik kon die hele man niet zien maar zijn stem, zijn kennis en de rust waarmee hij praatte stemde mij op zich wel positief.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yogibeer
Reactie verwijderd: nergens voor nodig om zo te reageren.

[ Voor 106% gewijzigd door Remy op 17-03-2020 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
demo31051987 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Niet om lullig te doen hoor, maar je werkgever is ook niet een beetje coulant zodat je je boodschappen even kunt doen wat later beginnen? Onder het mom van extraordinairy situation...

Onder het mom van gevarieerde maaltijd is gezond dus kan je daarna langer je werk doen zonder ziek te worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
-tom-562 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Ik zou anders eens naar een lokale poelier of slager gaan. Het lijkt me sterk dat een poelier volledig zonder kip komt te zitten :p desnoods vraag je of ze wat apart willen leggen
Probleem daarvan is dat ik dan 10 minuten met de auto moet rijden naar het volgende dorp. In mijn dorp is de slager niet meer aanwezig. Maar inderdaad, dat zou nog een optie kunnen zijn, of al die idiote preppers moet gewoon eens logisch na gaan denken en stoppen met hamsteren...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Denman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Ik vond het telefoongesprek / interview met Diederik Gommers (voorzitter NVIC) op 538 gisterochtend anders ook heel rustig en positief, gezien de situatie. Ik kon die hele man niet zien maar zijn stem, zijn kennis en de rust waarmee hij praatte stemde mij op zich wel positief.
Heb ik ook gehoord. Dat klonk wel zeer positief inderdaad.
Maar punt is vooral dat we allemaal eigenlijk geen idee hebben en ons vasthouden aan hetgeen we in China en Italie hebben gezien en dat vergelijken met onze situatie heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Ik zie de vega schappen overal ook nog tot aan de rand toe vol liggen.
Ja die heb ik ook meegenomen en de meeste zijn prima te eten hoor! 😋

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Zijn er eigenlijk al Tweakers besmet (geweest)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Jezelf luchten kan prima, ik doe bijvoorbeeld ook gewoon nogsteeds aan hardlopen. Kan prima. Er is nu toch geen hond op straat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Hier proberen we de hele situatie enigzins "luchtig" te houden, hoewel het nieuws (terecht) en de (social) media (probeer deze het liefste te vermijden) het flink aan het "opdikken" zijn... :|

We hebben (zoals altijd) voor een week boodschappen in huis en gaan niet meer dan nodig in huis halen.
Ik vertrouw dat er voldoende is en blijft aan levensmiddelen, hoewel de winkels nu nog niet volledig hersteld zijn (wat logisch is).

(grappige modus aan) Gelukkig zijn er genoeg alternatieven voor kip en gehakt, zoals ossenhaas en entrecote wel op voorraad en laat lekker eten nou net 1 van mijn hobby's zijn... :9 (/grappige modus uit). Uiteraard begrijp ik dat niet iedereen deze luxe misschien heeft (financieel gezien) maar daarom hamsteren wij ook niet en passen wij ons aan waar nodig.

Zoals waarschijnlijk velen op Tweakers werk ik vanuit thuis, het idee om helemaal niet meer uit huis te komen wordt ik nu al slecht te pas van.
Ga vanmiddag een lekker stukje ga wandelen met m'n vriendin en vanavond een stuk hardlopen.. :)

Stay safe allemaal, we komen hier doorheen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Danielson schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:53:
Die zijn door zwarte helikopters afgevoerd omdat ze te veel weten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wellicht, geen idee want ben niet getest. Ben sinds afgelopen donderdag van keelpijn > snotneus > snotneus + hoesten > snotneus + hoesten + hoofdpijn gegaan en pas vandaag wordt het hoesten minder en lijkt m'n neus op te klaren :P Koorts heb ik niet gehad, wel verhoging. Dus tsja, kan ook gewoon een goeie verkoudheid zijn geweest..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Zou me niet verbazen als ik besmet ben geweest. Heb me een aantal dagen koortsig gevoeld, was strontverkouden en had hoofdpijn. Trok na een paar dagen weg.

Werk in een ziekenhuis, waar iedereen die geen koorts heeft gewoon werkt.
Ook het aantal fluenza opnamen lopen op, dus kan ook een griepje zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Yogibeer op 17-03-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

HereIsTom schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Ja die heb ik ook meegenomen en de meeste zijn prima te eten hoor! 😋
Tijd voor apart topic: Hamsteren in tijden van Corona + recepten?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Om het toch maar luchtig te houden:

https://speld.nl/2020/03/17/rutte-naar-talpa/

Afbeeldingslocatie: https://speld.nl/wp-content/uploads/rutte-talpa.png
Rutte naar Talpa
17 maart 2020 door Jop Eikelboom en Jaap van de Venis

Mark Rutte gaat naar Talpa. De premier trok gisteren meer dan zeven miljoen kijkers, voor mediamagnaat John de Mol een reden om hem onmiddellijk aan te trekken. “Dit is een natuurtalent.”

Bij Talpa krijgt Rutte een dagelijks programma waarin hij de mensen twintig minuten toespreekt vanuit het Torentje. Het mag over alles gaan, zolang het maar politiek overstijgend is. Anders dan gisteren, wordt de toespraak drie keer onderbroken door een reclameblok.

John de Mol is tevreden met zijn nieuwe aanwinst. “De kijkcijfers van Rutte zijn overweldigend. Eerst trok ie op een donderdagmiddag meer dan een miljoen kijkers, terwijl iedereen op het werk zat. En primetime gewoon meer dan zeven miljoen mensen, een marktaandeel van tachtig procent. Dat zie ik Twan Huys nog niet doen.”

De Mol heeft grootse plannen met zijn aanwinst. “Iemand met zo’n charisma en 7,6 miljoen kijkers. Dat is ook ideaal voor Ik Hou van Holland en Ladies Night.”

Mark Rutte gaat naar verluidt bijna de Balkenendenorm verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb een paar reacties modbreaked of verwijderd. Hou het vriendelijk en, ondanks dat het slowchat is, ontopic. Dank!

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b00ster
London schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Wellicht, geen idee want ben niet getest. Ben sinds afgelopen donderdag van keelpijn > snotneus > snotneus + hoesten > snotneus + hoesten + hoofdpijn gegaan en pas vandaag wordt het hoesten minder en lijkt m'n neus op te klaren :P Koorts heb ik niet gehad, wel verhoging. Dus tsja, kan ook gewoon een goeie verkoudheid zijn geweest..
Ik heb in afgelopen weken ook al alle "ellende" gehad. Begon met kribelhoest, toen lichte verhoging en koud/warm momenten (volgende ochtend weer oke), toen spierpijn en benauwdheid en toen verkoudheid. Zelfde geldt heb je het (corona) al gehad maar ben je er met een sizzer vanaf gekomen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Remy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:58:
[mbr]Ik heb een paar reacties modbreaked of verwijderd. Hou het vriendelijk en, ondanks dat het slowchat is, ontopic. Dank![/]
Sorry Remy. Ik begrijp het, maar wil even benadrukken dat het sarcastisch was bedoelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Indonesia picks Dr. Corona to lead coronavirus response

It seems he was born for the job. Emergency medicine expert Dr. Corona Rintawan is heading a task force set up by Indonesia’s second-largest Muslim organization, Muhammadiyah, to contain the spread of coronavirus.
_o-

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ontvang net een mail van een mede-vrijwilliger (van in de 80) die denkt dat het met drie weken wel overwaait.

Vrijwilligersorganisatie bezoekt oa mensen in sociaal isolement en voert karweitjes voor ze uit. Zowel ‘clienten’ als vrijwilligers bestaan grotendeels uit kwetsbare groepen.

Weet niet zo goed of en hoe ik daar op moet reageren - terwijl ik toch best welbespraakt en optimistisch ingesteld ben, en ook het eufemisme ken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
PWM schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Helemaal niet. Dan ga je er vanuit dat het gerapporteerde aantal bevestigde zieken ook alle zieken zijn. Dat zijn ze niet, er zijn er veel meer. Die liggen gewoon thuis.

Het is eerder 0.2% dan 2%, zolang we het gereguleerd kunnen doen.
Ja dat klopt wel inderdaad, die 2% gaat over de bevestigde gevallen. Het is momenteel nog een beetje gissen wat nu accuraat is qua cijfers..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
situatie Duitsland momenteel:

Germany's Robert Koch Institute (RKI), the national agency for disease control and prevention, has raised the risk of the coronavirus to public health to “high.”

“We notice that even well-established clinics are now having problems," said RKI president Lothar Wieler Tuesday. "We have to do everything possible to interrupt any possible chain of infection."

Wieler said he assumed the number of coronavirus cases is "significantly higher" than reported to the institute.

“We don't yet know what the death rate will be," he added

bron: CNN live feed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er wordt nu opgetreden tegen hamsters, die blijkbaar ook al medicijnen aan het hamsteren zijn:
Mensen die medicijnen gebruiken, kunnen de gebruikelijke hoeveelheden meekrijgen, maar ze mogen niet extra bijbestellen. Apotheken, drogisterijen, groothandels en de overheid hebben afspraken gemaakt om te voorkomen dat mensen gaan hamsteren. Ook de verkoop van paracetamol wordt aan banden gelegd, zodat het voor iedereen beschikbaar blijft; drogisterijen krijgen het advies om klanten maximaal drie pakjes van de pijnstiller te verkopen.

Receptgeneesmiddelen mogen niet in grotere hoeveelheden dan normaal worden uitgegeven. Dat moet voorkomen dat mensen met lege handen komen te staan, meldt het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG).
uit het NOS-liveblog.

Een terechte actie lijkt me. Asociale hamsters denken alleen aan "ikke ikke ikke en de rest kan stikken", en de rest vist achter het net. Mooi dat er nou op ingegrepen wordt, zouden ze ook bij supermarkten verplicht moeten maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:03:
Ontvang net een mail van een mede-vrijwilliger (van in de 80) die denkt dat het met drie weken wel overwaait.

Vrijwilligersorganisatie bezoekt oa mensen in sociaal isolement en voert karweitjes voor ze uit. Zowel ‘clienten’ als vrijwilligers bestaan grotendeels uit kwetsbare groepen.

Weet niet zo goed of en hoe ik daar op moet reageren - terwijl ik toch best welbespraakt en optimistisch ingesteld ben, en ook het eufemisme ken...
Tja, lastig.
Ik ben secretaris van een auto hobby club met veelal gepensioneerde leden. Die waren ook tegen sluiting. Ik heb ze toch heel duidelijk gemaakt dat ìk niet de kwetsbare groep ben als fitte beroepsmilitair van midden dertig en de vereniging gesloten tot in elk geval 6 april na aanleiding van de informatie van het RIVM.
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je motorolie wisselen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

demo31051987 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Probleem daarvan is dat ik dan 10 minuten met de auto moet rijden naar het volgende dorp. In mijn dorp is de slager niet meer aanwezig. Maar inderdaad, dat zou nog een optie kunnen zijn, of al die idiote preppers moet gewoon eens logisch na gaan denken en stoppen met hamsteren...
Pohhh wel 10 minuten. Bij ons in het dorp zit niet eens een supermarkt :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

danslo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:45:

En dat je een soort van bandje om je pols krijgt met QR code dat zegt dat je safe bent, Kun je wel gewoon overal in!

* Bensimpel laat zich infecteren zodat die alleen naar de efteling kan gaan :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

demo31051987 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Denk je wel om jezelf? Met zo'n reistijd moet je je gaan afvragen of je misschien niet beter vegetarisch kan worden.

Lokaal krijg ik nu overigens van meerdere slagers bericht dat ze bestellingen ook gewoon langsbrengen. Als het weer een beetje meezit kan ik dus nog doordeweeks gaan BBQen tenmidden van alle paniek. :D Echt druk maken om hamsteraars hoef ik me nog niet gelukkig.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:
Er wordt nu opgetreden tegen hamsters, die blijkbaar ook al medicijnen aan het hamsteren zijn:

[...]

uit het NOS-liveblog.

Een terechte actie lijkt me. Asociale hamsters denken alleen aan "ikke ikke ikke en de rest kan stikken", en de rest vist achter het net. Mooi dat er nou op ingegrepen wordt, zouden ze ook bij supermarkten verplicht moeten maken.
Ja ik vind het lastig, kan me ook voorstellen dat je bang bent mis te grijpen. Het is aso te hamsteren de alleen is het in sommige gevallen niet altijd helemaal zo zwart-wit. Als je al zwak of gebrekkig en vatbaar bent of echt afhankelijk bent van iets, kan ik me er ook wel iets bij voorstellen.

Kijk bijvoorbeeld ook even naar de babyvoeding of luiers. Ik kan me best voorstellen dat je daar niet naast wil grijpen als je een kleintje hebt en dat spul als babyvoeding altijd al lastig leverbaar is.

Ik heb een klein voorraadje (altijd al) voor de kleine in huis maar zou werkelijk niet weten hoe lang je er mee doet... Dus ben dat nu maar eens even aan het timen, dan weet ik hoe lang ik er mee voorruit kan voordat ik in de problemen kom. (overigens nu al een week helemaal niet leverbaar) Maar doe jij normaal dat soort boodschappen al in bulk dan is het toch niet heel raar dat je dat blijft doen? Waarom moet jij minder kopen omdat die idioot voor je 9000 pakken luiers meeneemt...

Begrijp me niet verkeerd al die hamsteraars zijn niet goed (1000 pakken toiletpapier en 8000 kg pasta uit de winkel trekken), alleen al omdat het merendeel van de spullen hier gewoon makkelijk leverbaar zijn en op voorraad staan. Maar in sommige gevallen kan ik het me zeker voorstellen dat je een soort voorraadje probeert de hamsteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

uit het NOS-liveblog.

Tja qua medicijnen dat je zelf nodig hebt nogal lastig. In dit soort tijden wil je juist hiervoor wel een vooraadje voor tenminste 1 maand in huis hebben. Wbt de rest heb je gelijk.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:
[...]

En dat je een soort van bandje om je pols krijgt met QR code dat zegt dat je safe bent, Kun je wel gewoon overal in!

* Ernemmer laat zich infecteren zodat die alleen naar de efteling kan gaan :+
Eigenlijk helemaal niet vreemd dat er zoiets komt over een tijdje, zodat je gewoon kan aantonen dat je niet meer besmettelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Bandje? Kom op zeg.

Die code tatoeëren ze gewoon achter in je nek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Bandje? Kom op zeg.

Die code tatoeëren ze gewoon achter in je nek.
Explosieve chip in je nek voor als je het weer oploopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Eigenlijk helemaal niet vreemd dat er zoiets komt over een tijdje, zodat je gewoon kan aantonen dat je niet meer besmettelijk kan zijn.
Contagion was ons al voor ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
TIGER1125 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Ja ik vind het lastig, kan me ook voorstellen dat je bang bent mis te grijpen. Het is aso te hamsteren de alleen is het in sommige gevallen niet altijd helemaal zo zwart-wit. Als je al zwak of gebrekkig en vatbaar bent of echt afhankelijk bent van iets, kan ik me er ook wel iets bij voorstellen.

Kijk bijvoorbeeld ook even naar de babyvoeding of luiers. Ik kan me best voorstellen dat je daar niet naast wil grijpen als je een kleintje hebt en dat spul als babyvoeding altijd al lastig leverbaar is.

Ik heb een klein voorraadje (altijd al) voor de kleine in huis maar zou werkelijk niet weten hoe lang je er mee doet... Dus ben dat nu maar eens even aan het timen, dan weet ik hoe lang ik er mee voorruit kan voordat ik in de problemen kom. (overigens nu al een week helemaal niet leverbaar) Maar doe jij normaal dat soort boodschappen al in bulk dan is het toch niet heel raar dat je dat blijft doen? Waarom moet jij minder kopen omdat die idioot voor je 9000 pakken luiers meeneemt...

Begrijp me niet verkeerd al die hamsteraars zijn niet goed (1000 pakken toiletpapier en 8000 kg pasta uit de winkel trekken), alleen al omdat het merendeel van de spullen hier gewoon makkelijk leverbaar zijn en op voorraad staan. Maar in sommige gevallen kan ik het me zeker voorstellen dat je een soort voorraadje probeert de hamsteren.
Ik denk dat de meeste mensen hamsteren om zo minder vaak naar de winkel te hoeven en niet zozeer omdat ze denken dat er over 2 weken niks meer te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:47
Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:25:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen hamsteren om zo minder vaak naar de winkel te hoeven en niet zozeer omdat ze denken dat er over 2 weken niks meer te koop is.
Wat is er mis met om naar de winkel te gaan? Je geeft niemand een hand, je houd afstand, je pint.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Zou me niet verbazen als ik besmet ben geweest. Heb me een aantal dagen koortsig gevoeld, was strontverkouden en had hoofdpijn. Trok na een paar dagen weg.

Werk in een ziekenhuis, waar iedereen die geen koorts heeft gewoon werkt.
Ook het aantal fluenza opnamen lopen op, dus kan ook een griepje zijn geweest.
Neusverkoudheid is meestal geen symptoom ervan toch?

Keelpijn, koorts, hoesten en benauwdheid vooral.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pakketbezorger kwam net langs ons appartementencomplex; herkenbaar 3 monitoren en meerdere dozen van Coolblue en MediaMarkt. Iedereen werkt thuis.

Enige irritatie zijn 2 gehorige verbouwingen van mensen die er net in getrokken zijn. Alle begrip dat dat ook gewoon moet, qua timing is het nu alleen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
c-nan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Wat is er mis met om naar de winkel te gaan? Je geeft niemand een hand, je houd afstand, je pint.
Dat pinnen haat ik zo... draadloos betalen mag nu wel even verder doorontwikkeld worden meh. Mag maar tot 25 euro op mijn pinpas en dan nog vraagt hij regelmatig om pincode.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Het kassameisje heeft alle producten vast die mensen voor jou ook in de hand hebben gehad.
De schappen worden ook gevuld door mensen en de karretjes worden niet schoongemaakt.
Pinnen is dus iets waarbij ook echt iedereen dat apparaat aanraakt en die is nog nooit schoongemaakt.
Dan kan je natuurlijk je handen wassen als je thuis bent, maar het virus kan gewoon op je producten zitten.
https://www.bright.nl/nie...-op-pakketjes-en-de-lucht

Ik zie echt genoeg potentiële manieren van overbrengen in een winkel.

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:
[...]

Het kassameisje heeft alle producten vast die iedereen voor jou ook in de winkel vast heeft gehad.
De schappen worden ook gevuld door mensen en de karretjes worden niet schoongemaakt.

En dat is in een distributiecentrum anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hm heb net contact gehad met familie en kennissen in Engeland, verspreid over het land..

Blijkt dus dat een groot deel van de bevolking gewoonweg geen flauw idee heeft wat er allemaal aan de hand is, en de ernst van de situatie..

Johnson en aanhang en de media zijn erg slecht in het verspreiden van juiste informatie. Of juist heel goed in het opgooien van smokescreens.. Het komt erop neer dat velen denken dat dit wel overwaait.
Ze zijn in ongeveer dezelfde staat, en erger, als wij vorige week(en). :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:52:
Aardig relaas van iemand die net aan een lock-down ontsnapt, in dit geval die in Polen: Ontsnapt aan Poolse lockdown: hoe 3 Brabanders net op tijd over de grens vluchten'

Leest net als een spannend boek :P
Gezien de geschetste timing (week, en net voor de shutdown er weer uit) bekruipt me toch het gevoel dat ze nu uberhaupt niets in Polen te zoeken hadden, zeker niet uit Brabant.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat over een week (misschien 2) anders is en dat je mogelijk voor de deur mag staan wachten tot je erin mag (wanneer er iemand uit gaat) en je redelijk haastig je boodschappen mag gaan doen ;)

Het probleem is niet zozeer dat er geen eten zal zijn, maar dat het gewoon wat minder fijn wordt om boodschappen te doen. Nog steeds geen ramp, natuurlijk!
En dan doe je liever gewoon wat minder vaak boodschappen (eens per twee weken, ipv eens per week, bijv) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Morgen een crematie waar we niet bij mogen zijn van de overheid, en wat stelt de familie voor : Laten we daarna met z'n allen even naar ons huis gaan om koffie te drinken en bij elkaar te zijn..... Als ik dan zeg dat dat niet verstandig lijkt krijg ik "Ja, maar wij zijn jong en gezond"

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Zahariac schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Nee, en daarom moet je dus minder vaak naar de winkel, dan is de kans gewoon kleiner dan dat je vaak in die winkel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:
[...]

Het kassameisje heeft alle producten vast die iedereen voor jou ook in de winkel vast heeft gehad.
Pinnen is dus iets waarbij echt iedereen dat apparaat aanraakt en die is nog nooit schoongemaakt.
Dan kan je natuurlijk je handen wassen als je thuis bent, maar het virus kan gewoon op je producten zitten.
https://www.bright.nl/nie...-op-pakketjes-en-de-lucht

Dat kun je ook echt niet vermijden tenzij je elk product door één of andere ontsmettingssluis heen haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Dat kun je ook echt niet vermijden tenzij je elk product door één of andere ontsmettingssluis heen haalt.
Vermijden is moeilijk inderdaad, maar als je 1 keer per 2 weken in de winkel komt ipv 3-4 keer per week verlaag je de kans aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lethalis schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:
[...]

Dat pinnen haat ik zo... draadloos betalen mag nu wel even verder doorontwikkeld worden meh. Mag maar tot 25 euro op mijn pinpas en dan nog vraagt hij regelmatig om pincode.
Er zijn ook zat mensen die gewoon GEEN afstand houden, gisteren zelfs nog. Ik heb die persoon erop aangesproken. "nee joh onzin ik ben toch niet ziek." |:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Net even bij de appie geweest om wat thee en honing te halen. Viel me op dat er nu weer meer dan genoeg brood enzo in de schappen lag, maar juist heel weinig chips,snoepgoed en zuivel. Zal hier dan minder prio aan gegeven worden ofzo?

En ik bedacht me nog dat er tal van groenten in de schappen liggen die onverpakt zijn. Daar kan ook iedereen met zijn/haar handen aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:30:
[...]

En dan doe je liever gewoon wat minder vaak boodschappen (eens per twee weken, ipv eens per week, bijv) :)
Ik haal elke dag boodschappen. De redenatie om de frequentie te verlagen snap ik, maar als ik dat nu doe draag ik bij aan het hamsterprobleem. Lastig lastig.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b00ster
pingkiller schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Ik haal elke dag boodschappen. De redenatie om de frequentie te verlagen snap ik, maar als ik dat nu doe draag ik bij aan het hamsterprobleem. Lastig lastig.
Voor een week boodschappen in huis halen is normaal hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Voor een week boodschappen doen is geen hamsteren, natuurlijk :)

Sterker nog, je bent dan onderdeel van de oplossing, want je bent minder vaak in de supermarkt, etc, dus er is netto een betere doorstroming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Die afweging moet je inderdaad maken, wil je bijdragen aan het hamsterprobleem (is dat er eigenlijk nog wel) of aan de verspreiding van het virus.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2020 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ervaringen van een corona-patient: Coronapatiënt Marcel (43) moet overgeven van de pijn: ‘We gaan door een hel’ (let op: Premium-artikel, dus even InPrivate openen).
Zo veel intense pijn in je lichaam dat je er telkens van moet overgeven. De wereld van de voorheen kerngezonde Marcel staat volledig op z’n kop nu bij hem het coronavirus is vastgesteld. De dierenarts uit Blaricum is als de dood dat het virus zijn lichaam de baas wordt. ,,Ik heb niet eens meer de kracht om een dop van een fles te draaien.”

De 43-jarige Marcel, vader en echtgenoot, neemt liever geen telefoontjes meer aan. ‘Ik kan niet meer praten, want dan blijf ik maar hoesten’, laat hij schriftelijk weten via WhatsApp. Zijn familie leeft al dagen tussen hoop en vrees. Ze moeten zich namelijk niet alleen om hem zorgen maken. ,,Mijn schoonvader is ook besmet met het coronavirus. Hij ligt nu op de intensive care aan de beademing. We gaan echt door een hel.”
Rest in de link.

Best heftig om te lezen. Voor de meesten verloopt het relatief mild, maar dus niet voor iedereen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Die afweging moet je inderdaad maken, wil je bijdragen aan het hamsterprobleem (is dat er eigenlijk nog wel) of aan de verspreiding van het virus.
Dat valt wel mee. een week is een normaal interval om boodschappen voor te halen en zorgt niet voor lege schappen. Bovendien is de kans groot dat je dat ook echt gaat gebruiken omdat je het binnen die week nodig hebt en. Als je voor 3 maanden inslaat is het een heel ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:44:
Best heftig om te lezen. Voor de meesten verloopt het relatief mild, maar dus niet voor iedereen.
Je hoort natuurlijk vooral de horror-stories in de krant, de milde gevallen leveren te weinig clicks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgj82 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Tja, lastig.
Ik ben secretaris van een auto hobby club met veelal gepensioneerde leden. Die waren ook tegen sluiting. Ik heb ze toch heel duidelijk gemaakt dat ìk niet de kwetsbare groep ben als fitte beroepsmilitair van midden dertig en de vereniging gesloten tot in elk geval 6 april na aanleiding van de informatie van het RIVM.
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je motorolie wisselen....
Het vrijwilligerswerk is al beperkt. Vorige week al. Meer bellen in plaats van fysiek langs gaan gebeurt ook. Nieuwsbrief met herhaling van tips etc.

Het is meer het sentiment, of wellicht misplaatst optimisme, waar ik tegen aan hik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Ervaringen van een corona-patient: Coronapatiënt Marcel (43) moet overgeven van de pijn: ‘We gaan door een hel’ (let op: Premium-artikel, dus even InPrivate openen).

[...]

Rest in de link.

Krijg er rillingen van. Steeds als je enigszins berusting vind in wat er gaande is, lees je weer zoiets en schieten alle emoties weer door je hoofd.
Waarom lees ik dit nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer

[...]

Rest in de link.

Hij had nog wel de puf om even een interview te geven?

Waar ik oprecht wel benieuwd naar ben is wat het maakt of je milde of juist ernstige klachten ervaart?

[ Voor 8% gewijzigd door Yogibeer op 17-03-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:51:
[...]

Hij had nog wel de puf om even een interview te geven?
Journalist zat gewoon naast hem om te praten?
Zal dus geschreven worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Misschien nog wel interessant voor de mensen die geen idee wat te doen met de vrije tijd:

https://www.netflix.com/title/80178971
Charite
De serie bevat diverse verhaallijnen van beroemde artsen rondom ziektes als blindedarmontsteking, difterie en tuberculose. Naast het ontstaan van het Robert Koch Instituut in keizerlijk Pruissen, komen thema's aan de orde als antisemitisme, broederschappen en sociale uitbuiting.
Gaat dus basically over het ontwikkelen van vaccins in de 19e eeuw en daarom misschien wel interresant om te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

[...]

Rest in de link.

Ja heel erg balen voor Marcel en zijn familie. Hopelijk klapt ie snel op.

Maar laten we dit soort berichten wel in perspectief blijven zien: dit heeft vooral nieuwswaarde omdat het uniek is. Dat maakt het niet minder k*t voor Marcel, maar de het AD (en consorten) vinden dit blijkbaar belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

[...]

Rest in de link.

Bart-Willem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:36:

Maar had je ook koorts? Want dat heb ik tot op heden (nog) niet. :P
Volgens Demeyer hebben ze allemaal dezelfde klachten: ,,Ze zijn een week ziek geweest, grieperig thuis gebleven. De griepaanval is voorbij, denken ze. Twee dagen voelen ze zich prima. En dan melden ze zich met klachten van een droge kuchhoest en kortademigheid.” Een zeer lage zuurstofsaturatie doet bij de dokters dan een alarmbel afgaan, hoewel de mensen zich meestal niet ziek voelen. ,,Ze komen gewoon binnengewandeld, maar zijn wel vreselijk aangetast door het virus”, aldus Demeyer. ,,De beelden die we genomen hebben, zijn ronduit angstaanjagend. In die longblaasjes zit 80 tot 90 procent ontstekingsvocht en dat koekt samen tot een soort van massa die een litteken aan het vormen is.”
Dit beschrijft het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb her en der inderdaad doemverhalen gelezen, maar goed. Zal voor de meesten rustig verlopen.

Ik vind het vooralsnog ook verschrikkelijk vervelend dat niet iedereen kan worden getest. Inmiddels moet het echt slecht met je gaan voordat je getest wordt, dus van milde gevallen weten we niet eens meer zeker of het daadwerkelijk om corona gaat of gewoon een griep. Ik snap overigens wel dat je moeilijk iedereen kunt testen hoor, maar vervelend blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Naja, je wordt ook wel semi-gedwongen; gistermiddag bij AH en Jumbo waren brood, eieren en vlees op.
Vanochtend om 9 uur bij de jumbo 2,5 brood gehaald (niet superveel, zou normaal 1,5 halen maar werk nu thuis).

Aan de ene kant wil je niet hamsteren, maar aan de andere kant wil ik ook niet 3x naar een winkel met een lading van onnozelen die nog steeds lopen te socializen op een winkelcentrum alsof er niks aan de hand is.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Heel maf hoe verschillend mensen erop reageren.
- Repetitie van mijn band (4 man) doen we niet, want iemand heeft een hoestende huisgenoot.
- Viavia hoor ik van iemand die bij al zijn vrienden op bezoek gaat, want daar heeft hij normaal geen tijd voor.

Dan heb je het toch gewoon niet begrepen... :F

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:35:
Goede tips, zeker.

Doelde met mijn opmerking over Jeroen van Koningsbrugge vooral op dat hij überhaupt voorbereid is op SHTF-scenario's en ik zelf drie weken geleden nog dacht dat deze ons wel zou passeren. Zelfs de arrogantie had om daar dus om te lachen. "Wat kan ons nou gebeuren, het is al 75 jaar vrede." Dat idee. Daar komen we nu even gigantisch hard op terug.
Vandaar +1 :) goed dat je "ontnuchterd" en zo eerlijk bent .. toch is het vaak menselijk om van extreme gemak naar gehamster te switchen ipv lekker nuchter in het midden te varen .. vandaar de "tips" .. probeer realistisch te blijven.
[...]

Wat basel je ... denk je echt dat ik 400 blikken van 1 product heb ofzo ? |:( een prepper/hamster kan wellicht voor de hele stad koken ..

ik doe graag boodschappen (mag niet van mijn vrouw want ik doe voor 300,- want elk vak pak ik wel iets) .. en gelijk etiketje plakken is ook lastig want hoe zie je of iemand boodschappen doed voor de zorgverlener / oudere buurman / coronaslachtoffer ? ;w beetje idoot om etiketjes te plakken gebruik je gezonde verstand man

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Egocentrix schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:02:
Heel maf hoe verschillend mensen erop reageren.
- Repetitie van mijn band (4 man) doen we niet, want iemand heeft een hoestende huisgenoot.
- Viavia hoor ik van iemand die bij al zijn vrienden op bezoek gaat, want daar heeft hij normaal geen tijd voor.

Dan heb je het toch gewoon niet begrepen... :F
Ik begrijp oprecht niet waarom mensen het niet een aantal weken kunnen opbrengen om hun sociale leven drastisch te beperken.
Snap dat een aantal weken nog relatief kort gedacht is, maar laten we dat eerst eens doorkomen.

Het lijkt echt niet te landen bij sommige mensen. Daardoor is een volledige lock-down hier ook niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zahariac schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Ja 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:29
Had ik niet verwacht, maar de vrouw van mijn collega is huisarts.
Ipv ca 30-40 patiënten op een dag (10h consultaties) in deze periode van het jaar door griep en bronchitis is dat teruggevallen naar de helft.
Maar wel heel de tijd telefoontjes van ongeruste mensen die vragen wat ze moeten doen.

Dus ook die mensen worden in hun inkomen getroffen.

Mijn dochter (assistent anesthesie) wordt minder ingepland omdat alle niet dringende ingrepen afgelast werden.
In de ziekenhuizen is het echt stilte voor de storm. Hele gangen leeg (uitstelbare ingrepen), en alles klaar maken voor coronapatiënten.

Echt stilte voor de storm....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen het niet een aantal weken kunnen opbrengen om hun sociale leven drastisch te beperken.
Snap dat een aantal weken nog relatief kort gedacht is, maar laten we dat eerst eens doorkomen.

Het lijkt echt niet te landen bij sommige mensen. Daardoor is een volledige lock-down hier ook niet uit te sluiten.
Heel debiel dit inderdaad. Zag vanuit mijn raam (woon in een studentencomplex met voornamelijk studio's en een aantal woningen met 2-3 bewoners) gisteren dat iemand een fucking feestje aan het houden was een eindje verderop. Kon daar echt totaal niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Thomas schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:01:
Ik heb her en der inderdaad doemverhalen gelezen, maar goed. Zal voor de meesten rustig verlopen.

Ik vind het vooralsnog ook verschrikkelijk vervelend dat niet iedereen kan worden getest. Inmiddels moet het echt slecht met je gaan voordat je getest wordt, dus van milde gevallen weten we niet eens meer zeker of het daadwerkelijk om corona gaat of gewoon een griep. Ik snap overigens wel dat je moeilijk iedereen kunt testen hoor, maar vervelend blijft het wel.
Waar ik vooral een beetje op hoop is dat binnen enige tijd eenvoudig en goedkoop zelftesten mogelijk wordt, zodat duidelijk wordt of je het gehad hebt. Ik snap dat dat niet direct effect heeft op volksgezondheid, maar het soort van beheersbaar maken van stress bij mensen lijkt me ook niet onverstandig. Zou zelf toch wel graag weten of mijn week 'ziekjes zijn' Corona was/is (denk verkoudheid gewoon maar je twijfelt toch).

Voor zover ik het snap is het zo dat die ontdekking van de antilichamen door de ziekenhuizen in Utrecht/Rotterdam dat wel dichterbij brengt.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Blijf het raar vinden dat de huisarts niet gewoon komt in VK maar dat ze meteen met de ambulance komen aanrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Tommie12 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:05:
Had ik niet verwacht, maar de vrouw van mijn collega is huisarts.
Ipv ca 30-40 patiënten op een dag (10h consultaties) in deze periode van het jaar door griep en bronchitis is dat teruggevallen naar de helft.
Maar wel heel de tijd telefoontjes van ongeruste mensen die vragen wat ze moeten doen.

Dus ook die mensen worden in hun inkomen getroffen.

Mijn dochter (assistent anesthesie) wordt minder ingepland omdat alle niet dringende ingrepen afgelast werden.
In de ziekenhuizen is het echt stilte voor de storm. Hele gangen leeg (uitstelbare ingrepen), en alles klaar maken voor coronapatiënten.

Echt stilte voor de storm....
Ze laten mensen zoals je dochter nu bewust thuis, omdat ze straks hard nodig zijn op afdelingen waar de huidige verpleging gaat omvallen. Dit is niet omdat ze nu niet nodig zijn, maar meer om er voor te zorgen dat er straks verplegend persoon beschikbaar blijft.

Overigens verzoekt mijn huisarts om zo min mogelijk te bellen en enkele bij ernstige griepklachten contact op te nemen.
Pagina: 1 ... 10 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]