Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.453 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aardig relaas van iemand die net aan een lock-down ontsnapt, in dit geval die in Polen: Ontsnapt aan Poolse lockdown: hoe 3 Brabanders net op tijd over de grens vluchten'

Leest net als een spannend boek :P

Zelf ben (ook Brabander, net als die uit het artikel) ook net aan 2 lockdowns ontsnapt, nameljjk die in Spanje en in Frankrijk...

Ik ben op 28 februari op vakantie vertrokken naare Spanje, toen was er nog relatief weinig aan de hand. De dag ervoor was net de 1e besmetting in Nederland geconstateerd, maar meer ook niet.

Tot dinsdag 10 maart merkte ik ook in Spanje weinig tot niks van 'corona'. Op dinsdag zag ik de 1e 2 mensen met mondkapjes lopen. De volgende dag, woensdag 11 maart, liep misschien 10 procent van de mensen met mondkapjes rond. Donderdag 12 maart was dit meteen de helft van de mensen. Vrijdag weet ik niet, toen ben ik mijn huiisje gebleven. Ik ben zaterdag 14 maart weer naar Nederland gereden (dit was gepland, ik zou die dag sowieso vertrekken, dus niet ingelast vanwege corona).

Dus om 07:20 vertrokken uit Andalusië, en even na 17:00 de Frans/Spaanse grens overgestoken, waar ik (wederom: al gepland) overnacht heb. Nog geen 2 uur later werd in Spanje de noodtoestand uitgeroepen en een reisverbod opgelegd. Dat was close call #1....

Ik de volgende ochtend om 4:40 uit Frankrijk vertrekken naar Nederland (even na 16:00 aangekomen). Lees je gisteren, dus 1 dag later, dat die ook in lockdown gana. Close call #2....

Ik zal deze vakantie niet snel vergeten denk ik....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Waterkoker schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Wat ik nu ook merk is dat sinds de speech men nu wel heel makkelijk denkt over het virus. "Oh, we moeten gewoon even ziek worden en dan is het over. Ik ga mooi naar buiten en zie het wel.".

Leuk voor de mensen met hoge bloeddruk, obesitas, kanker en ander leed wat voor een zwakker immuunsysteem zorgt.

Onverantwoord in deze tijd
Ik weet het nog zo net niet. Als ik nu weet dat ik ziek ga worden, en ik weet dat ik niemand aan ga steken (want topfit, geen contact met risicogroepen door sociale isolatie, etc). Dan kan ik met weinig risico daarmee toch de landelijke immuniteit verhogen? .

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PClop schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Die andere middelen worden afgeraden
meer niet.
https://www.rtlnieuws.nl/...-ibuprofen-rivm-thuisarts

Tenzij je dit ook fake vind.
Kom dan met de bron van het RIVM waar staat dat het wordt afgeraden.. Waarom nu weer via RTL nieuws?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Vorkie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Alleen het stukje 'Daarbij is de situatie in Italië gewoon anders.' kan je wel zeggen, maar wij lopen nog steeds achter op Italië he?

De rest ben ik mee eens.
Het is meer in de zin van dat ouderen daar niet zo gecentreerd zitten zoals bij ons. Italiaanse bejaarde zitten vaak in de gezinnen opgenomen, dat is gewoon de cultuur aldaar. Ook roken er ontzettend veel bejaarde daar stug door, wat ze dus extra kwetsbaar maakt. Dat is wat ik bedoel dat de situatie daar iets anders ligt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
grote_oever schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:50:
Ik lees dit op nu.nl:
[...]
Ik ben toch benieuwd hoe dit gaat in werkelijkheid. Ik neem aan dat ze 85.000 enkelbanden hebben liggen daar.
hahahaha wtf :N

Sorry, maar dat is toch gewoon het domste wat je kunt doen? Dan kun je het beter in de gevangenis hebben, dat is tenminste een afgsloten geheel.
Nu stuur je 85.000 potentiele dragers of nieuwe verspreiders het hele land door..

Als ze er straks 10 terugvinden zal het veel zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 18:39
Garyu schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Ik weet het nog zo net niet. Als ik nu weet dat ik ziek ga worden, en ik weet dat ik niemand aan ga steken (want topfit, geen contact met risicogroepen door sociale isolatie, etc). Dan kan ik met weinig risico daarmee toch de landelijke immuniteit verhogen? .
Ja, met een paar procent risico omdat al gebleken is dat ook de niet-risico groepen op het IC terecht kunnen komen. Als velen dus zo denken ligt de IC alsnog vol.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Garyu schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Dat is wat we nu denken, maar dus niet zeker weten.
Dat is het hele probleem van dit virus. We weten vrijwel niets zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Niet iedereen in een IC-bed ligt er 3 weken, sommigen gaan ook dood.

En leuk al die berekeningen van de experts. Maar als je niet gaat voor groepsimmuniteit, wat zijn dan je opties? Land op slot, duurt nog veel langer en virus komt terug zodra je ermee stopt (of misschien verdwijnt het spontaan, maar dan kan je daar na een aanvankelijke keus voor groepsimmuniteit alsnog voor kiezen).
Het gemiddelde is toch 3 weken? Daar zijn de mensen die sneller doodgaan dus ook in meegerekend.

En zeg je nu daadwerkelijk dat de berekening leuk is maar niet informatief? Ruim 3 jaar alle IC bedden (in de huidige capaciteit) bezet voor 43% immuniteit, dat is nogal een verhaal waar iedereen van op de hoogte moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

grote_oever schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:50:
Ik lees dit op nu.nl:

[...]

Ik ben toch benieuwd hoe dit gaat in werkelijkheid. Ik neem aan dat ze 85.000 enkelbanden hebben liggen daar.
Nee, gewoon over een maand allemaal een briefje in de bus of ze allemaal alsjeblieft willen terugkomen om de rest van hun straf uit te zitten. Lijkt me een goed plan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
redwing schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Ja, met een paar procent risico omdat al gebleken is dat ook de niet-risico groepen op het IC terecht kunnen komen. Als velen dus zo denken ligt de IC alsnog vol.
Elk jaar belandden er 'gezonde' mensen van alle leeftijdsgroepen op een IC vanwege longontsteking e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Wolly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Het gemiddelde is toch 3 weken? Daar zijn de mensen die sneller doodgaan dus ook in meegerekend.

En zeg je nu daadwerkelijk dat de berekening leuk is maar niet informatief? Ruim 3 jaar alle IC bedden (in de huidige capaciteit) bezet voor 43% immuniteit, dat is nogal een verhaal waar iedereen van op de hoogte moet zijn.
Ik denk dat de berekening juist schrikwekkend realistisch is. De enige hoop op een positiever beeld komt van de pharma-industrie. Zowel vaccinatie als medicatie worden "as we speak" ontwikkeld. Het ene zorgt voor minder patienten, het andere voor sneller herstel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
PWM schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:
[...]

IMHO word het wel tijd voor onze media om hun verhalen goed te kiezen. Je moet iedereen informeren en zeker niks achterhouden. Maar je kan nu in Italie en China ook op zoek naar artsen die het wel een prima aanpak vinden. En die twijfelen. En zoals deze die het slecht vind.

Maar op een gegeven moment is zo'n artikel niks anders meer dan twijfel en paniek zaaien. Het is anders als bijvoorbeeld een grote Italiaanse artsen federatie dit als noodoproep doen. Maar dit soort dingen van 1 arts...
Zo sta ik er ook in.

We hebben als Nederland een aanpak gekozen gebaseerd op feiten en een (imho) plausibele redenering.

Dit is het wat mij betreft, hier gaan we mee verder. Al die doomsday-verhalen wil ik niet eens meer lezen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Elk jaar belandden er 'gezonde' mensen van alle leeftijdsgroepen op een IC vanwege longontsteking e.d.
En wat heeft dat er mee te maken?? Het gaat er juist om dat de druk op ICs niet te hoog moet worden. Dat wordt al lastig en daar nog extra mensen aan toevoegen die onterecht denken dat er geen risico is dat ze daar terecht komen is gewoon niet verstandig.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Inderdaad. Of heb jij al ergens 3 jaar ervaring opgedaan met dit virus?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
redwing schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:03:
[...]

En wat heeft dat er mee te maken?? Het gaat er juist om dat de druk op ICs niet te hoog moet worden. Dat wordt al lastig en daar nog extra mensen aan toevoegen die onterecht denken dat er geen risico is dat ze daar terecht komen is gewoon niet verstandig.
Was een antwoord op het bericht dat we procentueel moeten inschatten dat ook mensen uit de niet-risicogroep op de IC belanden. Maar dat is mijn inziens dus logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Rudios schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Het is meer in de zin van dat ouderen daar niet zo gecentreerd zitten zoals bij ons. Italiaanse bejaarde zitten vaak in de gezinnen opgenomen, dat is gewoon de cultuur aldaar. Ook roken er ontzettend veel bejaarde daar stug door, wat ze dus extra kwetsbaar maakt. Dat is wat ik bedoel dat de situatie daar iets anders ligt.
Rudios, let je op; je valt zelf ook onder de bejaarde natuurlijk ;).
Klopt ook maken de italianen veel meer contact dan Nederlanders. Mannen kussen elkaar, veel handen worden vast gehouden etc. Dat helpt natuurlijk niet allemaal mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:52:
Aardig relaas van iemand die net aan een lock-down ontsnapt, in dit geval die in Polen: Ontsnapt aan Poolse lockdown: hoe 3 Brabanders net op tijd over de grens vluchten'

Leest net als een spannend boek :P

Zelf ben (ook Brabander, net als die uit het artikel) ook net aan 2 lockdowns ontsnapt, nameljjk die in Spanje en in Frankrijk...

Ik ben op 28 februari op vakantie vertrokken naare Spanje, toen was er nog relatief weinig aan de hand. De dag ervoor was net de 1e besmetting in Nederland geconstateerd, maar meer ook niet.

Tot dinsdag 10 maart merkte ik ook in Spanje weinig tot niks van 'corona'. Op dinsdag zag ik de 1e 2 mensen met mondkapjes lopen. De volgende dag, woensdag 11 maart, liep misschien 10 procent van de mensen met mondkapjes rond. Donderdag 12 maart was dit meteen de helft van de mensen. Vrijdag weet ik niet, toen ben ik mijn huiisje gebleven. Ik ben zaterdag 14 maart weer naar Nederland gereden (dit was gepland, ik zou die dag sowieso vertrekken, dus niet ingelast vanwege corona).

Dus om 07:20 vertrokken uit Andalusië, en even na 17:00 de Frans/Spaanse grens overgestoken, waar ik (wederom: al gepland) overnacht heb. Nog geen 2 uur later werd in Spanje de noodtoestand uitgeroepen en een reisverbod opgelegd. Dat was close call #1....

Ik de volgende ochtend om 4:40 uit Frankrijk vertrekken naar Nederland (even na 16:00 aangekomen). Lees je gisteren, dus 1 dag later, dat die ook in lockdown gana. Close call #2....

Ik zal deze vakantie niet snel vergeten denk ik....
Niet zozeer quarantaine gerelateerd maar wel in de zin van "een vakantie niet snel vergeten".

Vorige week maandag vertrokken we met het gezin naar Zeeland voor een weekje vakantie. Laatste vakantie was alweer een half jaartje terug en we konden er wel even tussenuit.

Toen we vertrokken deden we dit op de normale manier: de (koel)kast niet te ver gevuld, zonde als het overstuur gaat. Natuurlijk nooit bij stilgestaan (of gehoopt/verwacht) wat er vorige week zou gaan gebeuren :X

Anyway, na het zien van foto's van lege schappen, maar ook appjes van vrienden en familieleden dat we misschien beter in Zeeland boodschappen konden doen i.v.m. lege schappen thuis, gebeurde het ondenkbare. Zondagochtend, de dag van vertrek, ben ik naar de dichtstbijzijnde Lidl gereden (in een zo min mogelijk grote stad) en daar stond om 10:00 al een rij voor de supermarkt. Ik heb het dringen even afgewacht (hoezo social distancing?) en ben toen het wat rustiger werd uit de auto gestapt. Heb, net als altijd, voor een week boodschappen gedaan.
Toen ik om half 11 weg reed stond de parkeerplaats vol 8)7

Dus terug naar het huisje gereden om alle boodschappen te herverdelen en bagage in te pakken.
Volgende uitdaging was het kwijtraken van de boodschappen, toch wel 3 tassen, tussen al het normale vakantiezut wat we al mee hadden. Dus ik heb alle verborgen vakken onder de laadvloer van de stationwagen gebruikt om boodschappen in weg te stoppen, evenals tussen alle loze ruimtes tussen de bagage.

Echt bizar en onwerkelijk dat ik dit voor m'n gevoel moest doen. Op de terugweg in de auto heeft m'n vrouw meteen maar bij Picnic besteld voor komende zondag :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Was een antwoord op het bericht dat we procentueel moeten inschatten dat ook mensen uit de niet-risicogroep op de IC belanden. Maar dat is mijn inziens dus logisch.
Dat is het ook, maar dat betekend dus ook dat mensen uit de niet-risicogroep zich net zo goed aan de maatregelen moeten houden om de ICs te ontlasten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Het verhaal van Rutte is plausibel en vast gebaseerd op de wetenschap, maar al die andere landen die voor lockdown gaan... doen die dat maar op basis van de dikke duim?

Ik heb echt geen idee wat wijsheid is in deze, maar dat wij als enige voor deze aanpak kiezen verontrust me wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Inderdaad. Of heb jij al ergens 3 jaar ervaring opgedaan met dit virus?
Niemand heeft 3 jaar ervaring met dit virus, maar iedereen (inclusief beleidsmakers) gaat ervan uit dat het een blijvertje is. Je kan natuurlijk je ogen sluiten 'want '"we" (?) hebben nu iets gekozen", maar ik zie graag de redenen en vooral de consequenties van de te nemen keuzes. Ook zie ik graag dat mensen hier duidelijk over worden voorgelicht.

Ik begrijp dat niet iedereen zo in elkaar zit, dat staat gelukkig iedereen vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Ik denk juist dat meeste berekening juist nergens op slaan. Ik blijf erbij dat het aantal mensen dat corona heeft velen malen hoger is dan we denken. Echter heeft de grootste gedeelde er gewoon niet zoveel last van en voelt het niet meer als een griepje dus komen die nergens op een radar terecht.

De percentages van hoeveel mensen op de IC belanden worden lager naar matte de "pool" van mensen met corona groter wordt want op een gegeven moment is de "risico" groep wel "klaar".

Zoveel paniek en boosheid om wat Rutten zei maar ja wat wilt men anders?

Waar men het ook steeds niet over heeft is de Financiële moord voor vele gezinnen en mensen mocht er een langdurige lock-down plaatsvinden. Om het leven van iemand te sparen die medisch gezien al aan het einde van zijn leven(grofweg gezegd) is of een gezin jaren lang in financiële puinhoop te gooien? Die discussie zie ik nergens gevoerd worden..Omdat velen buiten die groep zitten en zich daar geen zorgen om hoeven te maken dus maakt men zich geen zorgen om hen. Maja, dat werkt andersom net zo kwa het ziek zijn.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
m0ridin schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:08:
Het verhaal van Rutte is plausibel en vast gebaseerd op de wetenschap, maar al die andere landen die voor lockdown gaan... doen die dat maar op basis van de dikke duim?

Ik heb echt geen idee wat wijsheid is in deze, maar dat wij als enige voor deze aanpak kiezen verontrust me wel weer...
Ik vind het verhaal dat zo'n virus niet geheel is in te dammen en een lock-down dus geen blijvende oplossing is vrij plausibel klinken.

Ook in landen die een lock-down beweren te hanteren gaan mensen gewoon naar hun werk en naar de supermarkt, dus hoe groot is het verschil met onze aanpak nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Niemand heeft 3 jaar ervaring met dit virus, maar iedereen (inclusief beleidsmakers) gaan ervan uit dat het een blijvertje is. Je kan natuurlijk je ogen sluiten 'want '"we" (?) hebben nu iets gekozen", maar ik zie graag de redenen en vooral de consequenties van de te nemen keuzes. Ook zie ik graag dat mensen hier duidelijk over worden voorgelicht.

Ik begrijp dat niet iedereen zo in elkaar zit, dat staat geukkig iedereen vrij.
Kwestie van paniek voorkomen?
Rutte kan moelijk op TV verkondigen: hoi, de komende drie jaar liggen alle IC-bedden vol met coronapatienten. Succes met je hartaanval.
En ik denk dat er over een week of 3-4 meer duidelijk is: als China en Korea langzaam weer op gang komen kan je zien hoe het virus daar reageert, Italie is dan een stuk verder, is het dan uitgewoed of gaat 2%(?) van de bevolking er daar aan.

Berekeningen zijn leuk, maar vind het op het moment nog niet heel veel zeggen, omdat er nog niet heel veel duidelijk is van het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wolly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Niemand heeft 3 jaar ervaring met dit virus, maar iedereen (inclusief beleidsmakers) gaat ervan uit dat het een blijvertje is. Je kan natuurlijk je ogen sluiten 'want '"we" (?) hebben nu iets gekozen", maar ik zie graag de redenen en vooral de consequenties van de te nemen keuzes. Ook zie ik graag dat mensen hier duidelijk over worden voorgelicht.

Ik begrijp dat niet iedereen zo in elkaar zit, dat staat gelukkig iedereen vrij.
Volgens mij worden reden en consequenties juist gegeven. Tot zover het in begrijpelijke mensentaal voor het land kan...

Verder zijn er meerdere experts, met meerdere meningen en rekenmodellen, wat er nu gezegd wordt, is met de inzicht van nu. Experts zeiden paar weken geleden ook allemaal verschillende dingen, en de meeste zijn ondertussen van mening veranderd.

Ik wil ook graag alles begrijpen, maar uiteindelijk zul je altijd meerdere meningen en rekenmodellen houden. Waarbij we achteraf pas kunnen zeggen welke de goede was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Jumpiefox schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:10:
Ik denk juist dat meeste berekening juist nergens op slaan. Ik blijf erbij dat het aantal mensen dat corona heeft velen malen hoger is dan we denken. Echter heeft de grootste gedeelde er gewoon niet zoveel last van en voelt het niet meer als een griepje dus komen die nergens op een radar terecht.

De percentages van hoeveel mensen op de IC belanden worden lager naar matte de "pool" van mensen met corona groter wordt want op een gegeven moment is de "risico" groep wel "klaar".
Opzich hebben ze hiervoor wel correcties doorgevoerd, maar ze weten het niet helemaal zeker inderdaad

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:53
Waarom vindt elk bedrijf het nodig mij een mailtje te sturen :? Als ik ergens ga bestellen en ze plaatsen daar een waarschuwing of header oid dan zie het toch wel als ik naar hun website toe ga :P

Irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Dit. Nederland heeft heel weinig getest. Als je na carnaval koorts en hoesten had dan moest je thuis blijven. Testten alleen als je recent in China geweest was of contact had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

JB schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Kom dan met de bron van het RIVM waar staat dat het wordt afgeraden.. Waarom nu weer via RTL nieuws?
Ja waar gaan we heen als zelfs fake nieuws fake blijkt te zijn, bel anders gewoon even je huisarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Dit. Nederland heeft heel weinig getest. Als je na carnaval koorts en hoesten had dan moest je thuis blijven. Testten alleen als je recent in China geweest was of contact had gehad.
Kortom, we hebben het allemaal massaal onderschat.
Achteraf (is mooi wonen) hadden we strenge maatregelen moeten nemen na de eerste besmettingen in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Achteraf (is mooi wonen) hadden we strenge maatregelen moeten nemen na de eerste besmettingen in China.
Hoezo, dat moet nu blijken toch?

Nieuwe testkits onderweg:
OSAKA – Textile and chemical product-maker Kurabo Industries Ltd. said Thursday that from next week it will begin selling test kits developed by a Chinese firm that can detect the new coronavirus that causes COVID-19 in 15 minutes, far quicker than the current method.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mmore schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:15:
Waarom vindt elk bedrijf het nodig mij een mailtje te sturen :? Als ik ergens ga bestellen en ze plaatsen daar een waarschuwing of header oid dan zie het toch wel als ik naar hun website toe ga :P

Inderdaad. Het lijkt wel een vrijbrief voor ieder bedrijf om even een mailtje te sturen. Ik krijg flashbacks naar de periode waarin de AVG in werking trad.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Ik vind het verhaal dat zo'n virus niet geheel is in te dammen en een lock-down dus geen blijvende oplossing is vrij plausibel klinken.

Ook in landen die een lock-down beweren te hanteren gaan mensen gewoon naar hun werk en naar de supermarkt, dus hoe groot is het verschil met onze aanpak nu eigenlijk?
Dat vraag ik me ook af, het idee van een lock-down is dat het virus uitsterft, maar hoe reeel is dat in een wereld waar we toch naar buiten moeten om eten te halen en een aantal vitale beroepen uit te voeren.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:30

Megalodon86

Enzyme X

Precies, laten we hopen dat die geschatte 6000 besmettingen kloppen, en dan is 90 IC opnames slechts 1,5%. Daarvan gaat wellicht de helft dood. Dat is 0,75% van de besmettingen. Uiteraard is dat helemaal niet leuk, maar dat is wel in lijn met de griep, die we ook gewoon over ons heen laten komen.

Neemt niet weg, dat ik het best beangstigend vind, dat er gezonde mensen van onder de 50 ook gewoon het loodje leggen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

1 ding is wel heel zeker wat mij betreft: als deze ellende voorbij is, zullen we daar enorm veel van geleerd hebben en zullen we in de toekomst er veel beter op voorbereid zijn! (denk aan bergen voorraad mondkapjes, beschermende kleding, nood IC's, overcapaciteit aan beademingsapparatuur etc.)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Rudios schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:22:
1 ding is wel heel zeker wat mij betreft: als deze ellende voorbij is, zullen we daar enorm veel van geleerd hebben en zullen we in de toekomst er veel beter op voorbereid zijn! (denk aan bergen voorraad mondkapjes, beschermende kleding, nood IC's, overcapaciteit aan beademingsapparatuur etc.)
Tja , de mensheid en dingen leren |:(

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Mwoh, dat hoop je dan maar... Er wordt al jaren voor een pandemie gewaarschuwd, maar niemand deed wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Precies, laten we hopen dat die geschatte 6000 besmettingen kloppen, en dan is 90 IC opnames slechts 1,5%. Daarvan gaat wellicht de helft dood. Dat is 0,75% van de besmettingen. Uiteraard is dat helemaal niet leuk, maar dat is wel in lijn met de griep, die we ook gewoon over ons heen laten komen.

Neemt niet weg, dat ik het best beangstigend vind, dat er gezonde mensen van onder de 50 ook gewoon het loodje leggen :-(
De cijfers zijn gewoon nog niet concreet genoeg. Met een reguliere griep heb je ook uitzonderingen (ik zeg dus niet dat dit een normale griep is) waarbij jonge mensen overlijden.

We moeten ook met zijn allen gaan accepteren dat dit virus er is. En dat het uitroeien van dit virus gewoon niet mogelijk is. Dat moet je aan damage control doen. Precies waar Nederland nu op uit lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Juist niet.. hoe strenger de maatregelen, hoe meer het virus de kans krijgt om zich plotseling te verspreiden onder veel grotere groepen zodra het de kans krijgt.

Het gaat niet weg, de mensen moeten het krijgen en afweer opbouwen.

Zie het als kinderen die continu ziek worden omdat ze in een neurotisch antibacterieel schoon huis worden en weinig buiten spelen.

Je moet NL zien als het lichaam dat dmv de zieken telkens een beetje antivaccin krijgt ingespoten. Dat is de enige manier om de boel onder controle te krijgen. Als je in 1x een veel te hoge dosis inspuit, ga je dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Mwoh, dat hoop je dan maar... Er wordt al jaren voor een pandemie gewaarschuwd, maar niemand deed wat.
Waarschuwen is heel wat anders dan het ook daadwerkelijk krijgen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

"Zo, het ergste is voorbij en we hebben het toch maar mooi overleefd! Dan kan het nu geen kwaad meer om te bezuinigen op de gezondheidszorg!"

Ik denk dat ik mijn cynisme ook maar even in de voorraadkast moet zetten :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ervaringen uit het verleden leren dat je dit gevoeglijk kunt vergeten.

De mens heeft een korte aandachtsspanne, ook voor dit sorot zaken. Vergelijk het met een goudvis. Een week, of hooguit 2, na de laatste corona-infectie is iedereen dit allang weer vergeten en gaat het leven als vanouds. door, business as usual.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grimmig sfeertje in Amsterdam :/
[YouTube: COVID19 in Amsterdam Leidseplein]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Egocentrix schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:27:
[...]

"Zo, het ergste is voorbij en we hebben het toch maar mooi overleefd! Dan kan het nu geen kwaad meer om te bezuinigen op de gezondheidszorg!"

Ik denk dat ik mijn cynisme ook maar even in de voorraadkast moet zetten :P
Wel pas na 2 jaar natuurlijk. Het 1e jaar zien we in dat het nodig is, het 2e jaar werkt alles prima dus kan er makkelijk bezuinigd worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
heerlijk.. stel je voor dat het altijd zo kan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:31:
[...]

heerlijk.. stel je voor dat het altijd zo kan zijn :D
Zijn er al theoriën dat dit de wereld is die antwoord geeft aan de klimaatverandering? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou weet ik niet hoe druk het daar normaal is, maar ik vind er nog opvallend veel mensen rondlopen.... sommigen ook duidelijk minder dan 1.5 meter van elkaar.

Trekken die zich niks van de 'social distancing' etc aan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Je bedoelt zeker "Eindelijk eens geen pretpark Amsterdam, zonder al die klotetoeristen" ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Ervaringen uit het verleden leren dat je dit gevoeglijk kunt vergeten.

De mens heeft een korte aandachtsspanne, ook voor dit sorot zaken. Vergelijk het met een goudvis. Een week, of hooguit 2, na de laatste corona-infectie is iedereen dit allang weer vergeten en gaat het leven als vanouds. door, business as usual.
Als dat waar was zouden onze hedendaagse gebruiken er heel anders uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Zijn er al theoriën dat dit de wereld is die antwoord geeft aan de klimaatverandering? 8)7
Klimaatverandering? Nee. De natuur die reageert op overbevolking? Misschien...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Nou weet ik niet hoe druk het daar normaal is, maar ik vind er nog opvallend veel mensen rondlopen.... sommigen ook duidelijk minder dan 1.5 meter van elkaar.

:X

Haagse Schilderswijk trekt zich weinig aan van virus: ‘Het is Gods wil als je ziek wordt’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Die CO2 doelstellingen halen we op deze manier wel. :X

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mmore schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:15:

Om nog maar te zwijgen van de moeders die in de ouder-groepsapp allerlei fake-news gaan broadcasten als de waarheid!111!11one :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 17:18
Blijft lastig dat niet hamsteren zie ik. Krijg vandaag nog steeds foto's van lege schappen (overigens veelal AH's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Normaal is het daar veel drukker en zijn er ook vaak 'artiesten' bezig.
Zolang je niet hoest/niest is er toch niets aan de hand ? ;) Maar veel mensen letten wel beter op maar echt strikt zijn we niet.

En zoals hierboven gezegd, ook ik denk dat er veel meer besmettingen zijn dan ze denken. Ik heb b.v hier een zoontje liggen die eerst koorts had, toen ging hoesten en nu een longontsteking heeft. Arts zegt dat het 99% zeker Corona is maar testen doen ze niet. Aangezien wij al 3 weken met hem rond lopen is de kans ook groot dat de hoofdpijn/keelpijn die de rest hier nu heeft (gehad) hetzelfde is.

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Als ze dat nou op een kettinkje/armbandje zetten, dan wordt de keuze bij eventuele triage een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Om nog maar te zwijgen van de moeders die in de ouder-groepsapp allerlei fake-news gaan broadcasten als de waarheid!111!11one :X
WC-papier helpt tegen corona hoor ! Kijk maar bij de supermarkt ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Robertdj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Als ze dat nou op een kettinkje/armbandje zetten, dan wordt de keuze bij eventuele triage een stuk makkelijker.
Hopelijk zijn het niet de mensen die vaak op de spoedeisende hulp stampij maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Suicyder schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:35:
Blijft lastig dat niet hamsteren zie ik. Krijg vandaag nog steeds foto's van lege schappen (overigens veelal AH's).
Ik had gisterenmiddag nog snel 6 kappers in huis gehaald... En wat blijkt, alle 4 de kapperswinkels hier in de straat zijn nog gewoon open...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Tjah, ik denk dat veel mensen ook begrijpen dat de virus zelf voor mensen niet in de risico groep gewoon reuze mee valt. Dan heb je ook nog eens een Premier die gisteren gewoon zei dat we er toch niet aan ontkomen en de meeste van het ons het gewoon zullen (moeten) krijgen. Moeten, omdat we anders die herd-immunity nooit kunnen opbouwen. Je kan niet en niemand ziek willen laten worden en de immunity opbouwen.

Het is wat ik eerder zei. Op een gegeven moment gaan mensen gewoon inzien dat de maatregelen vooral bedoeld zijn om een "kleine"risico groep te ontzien dat de strategie er ook op uit is om het medisch apparaat niet te overbelasten zien de meeste niet in.

Net zoiets als dat mensen ervan op kijken dat kids buiten aan het spelen zijn..tjah en dan? Met griep doet bijna iedereen dat ook tenzij ze _echt_ ziek zijn. En JaJa ik weet dat het niet zo simpel is als een griepje maar kwa belevenis voor ronduit de meeste mensen wel. en dat is waar de mens op acteert..wat hij/zij beleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Dat krijg je met zo'n slogan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:15

de Peer

under peer review

Tuurlijk niet. Dat is helemaal niet 'heel zeker'. Dat raakt zo weer in de vergetelheid. Je kunt niet op alles perfect voorbereid zijn. Daarin moet je keuzes maken qua kosten/baten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:31
Wat mij opvalt is dat mensen nog steeds niet kunnen accepteren dat dit een situatie is waar we als mensheid niet of nauwelijks controle over hebben. Men is boos over de gekozen strategie, omdat het heel veel mensenlevens gaat kosten. Guess what: alle alternatieven gaan heel veel mensenlevens kosten. Dat hele virus is nu drie maanden oud, met de informatie die de experts uit de tot nu toe bekende data en het verloop hebben kunnen halen moeten we het doen.

"Onze buurlanden doen het anders" -> die zijn met grotendeels dezelfde informatie tot een soortgelijke strategie gekomen, alleen anders uitgevoerd (en minder duidelijk/eerlijk uitgelegd). Frankrijk sluit de boel af omdat de bevolking zich niet goed genoeg aan social distancing kan houden. Gebeurt hier ook als blijkt dat het hier niet goed genoeg werkt. En drie weken laat men de teugels misschien weer vieren. Het wordt laveren in een zee van ellende, voor lange tijd. De premier was daar vrij duidelijk en eerlijk in en ik zie niet in hoe het anders zal zijn. Zo lang er nog mensen vrezen dat de voetbalcompetitie niet uitgespeeld kan worden betekent het dat de volle omvang van deze ramp nog niet is doorgedrongen. Nu maken mensen zich druk om het voetbal, volgende week over hun baan en over een half jaar hoop je dat je genoeg te eten voor je gezin hebt en je naasten allemaal nog in leven zijn. Wake up and smell the coffee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Over eten maak ik me het minste zorgen. Sinds de honger winter van de 2de wereld oorlog, is er volgens mij nooit meer tekort geweest in Nederland. Sterker nog, we exporteren als een gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:45:
Wat mij opvalt is dat mensen nog steeds niet kunnen accepteren dat dit een situatie is waar we als mensheid niet of nauwelijks controle over hebben.
Het ontstaan er van wel... Dit is al de 2e keer? dat het vanuit China gebeurd? Daar moet (ook) wat aan gedaan worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Zahariac schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Dat krijg je met zo'n slogan!
Ik denk ook niet dat de 'hamsteren' slogan de komende jaren nog gebruikt gaat worden denk ik.. Zal toch bij velen een vieze nasmaak hebben :X

Of er gaan natuurlijk weer snelle reclamejongens er smakeloos op in springen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Rutte verstoort de watervoorziening !! :+
10:36
Tijdens de televisietoespraak van premier Mark Rutte gisterenavond is in Nederland het watergebruik gekelderd. Waterbedrijf Vitens zag gedurende de toespraak over het coronavirus een halvering te zien in het waterverbruik.

De plotselinge afname leidde tot een drukverschil, waardoor een lek ontstond in een transportleiding in de provincie Gelderland. Vitens transporteert het drinkwater nu via een andere leiding, zodat omwonden toegang houden tot drinkwater en het lek kan worden hersteld.

De oproep om vaker de handen te wassen leidt volgens Vitens niet tot een bijzondere toename van het drinkwatergebruik. Het overgrote deel van het drinkwater wordt gebruikt voor douchen, het doorspoelen van het toilet en het gebruik van de wasmachine.
(bron: Persgroep liveblog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Wat mij opvalt is dat mensen nog steeds niet kunnen accepteren dat dit een situatie is waar we als mensheid niet of nauwelijks controle over hebben. Men is boos over de gekozen strategie, omdat het heel veel mensenlevens gaat kosten. Guess what: alle alternatieven gaan heel veel mensenlevens kosten. Dat hele virus is nu drie maanden oud, met de informatie die de experts uit de tot nu toe bekende data en het verloop hebben kunnen halen moeten we het doen.

"Onze buurlanden doen het anders" -> die zijn met grotendeels dezelfde informatie tot een soortgelijke strategie gekomen, alleen anders uitgevoerd (en minder duidelijk/eerlijk uitgelegd). Frankrijk sluit de boel af omdat de bevolking zich niet goed genoeg aan social distancing kan houden. Gebeurt hier ook als blijkt dat het hier niet goed genoeg werkt. En drie weken laat men de teugels misschien weer vieren. Het wordt laveren in een zee van ellende, voor lange tijd. De premier was daar vrij duidelijk en eerlijk in en ik zie niet in hoe het anders zal zijn. Zo lang er nog mensen vrezen dat de voetbalcompetitie niet uitgespeeld kan worden betekent het dat de volle omvang van deze ramp nog niet is doorgedrongen. Nu maken mensen zich druk om het voetbal, volgende week over hun baan en over een half jaar hoop je dat je genoeg te eten voor je gezin hebt en je naasten allemaal nog in leven zijn. Wake up and smell the coffee.
Denk dat dat laatste wel zal mee vallen hehe. Bij de eerste de beste virus met de verspreidings-capaciteiten van Corona...maar de mortality rate van Ebola of ook maar de helft daarvan dan zou ik me gelijk zorgen maken full throtle paniek modus aanzetten bij de eerst de beste berichten al is het aan de andere kant van de wereld en asap volledig isoleren.

Met corona ben ik totaal niet bang voor langdurige problemen als het komt op distributie van voedsel..De virus is gewoonweg niet dodelijk genoeg daarvoor.

Heb al wel gezien dat ik in de toekomst dit soort dingen veel nauwlettender moet volgens en op de hoogte moet blijven van de ontwikkelingen. Kijk hoe lang de supermarkten niks hadden en dat was corona..laat staan een virus waarvan men hoort 75% kans dat je overlijdt als je het hebt..dan kan het wel heel snel gaan. Begin dan ook na deze ellende ook met het opzetten van een nood-rantsoen voor langere tijd voor mij en mijn gezin. Het is afwachten totdat zo een virus ons fftjes komt opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
JB schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Het ontstaan er van wel... Dit is al de 2e keer? dat het vanuit China gebeurd? Daar moet (ook) wat aan gedaan worden.
Dat is net zo iets als roepen dat we de volgende keer meer ICU's en beademingsapparaten moeten hebben. Nu is het een longvirus uit China (toegegeven, niet voor het eerst). De volgende keer is het een besmettelijkere vorm van ebola vanuit Afrika of een darmziekte uit Zuid-Amerika. Punt is dat je als mensheid niet overal controle op uitoefent. Je kunt niet alle risico's en mogelijkheden uitsluiten, wat je ook doet. We hebben nu te dealen met de situatie zoals hij is en dat lukt alleen als we het samen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Dat is net zo iets als roepen dat we de volgende keer meer ICU's en beademingsapparaten moeten hebben. Nu is het een longvirus uit China (toegegeven, niet voor het eerst). De volgende keer is het een besmettelijkere vorm van ebola vanuit Afrika of een darmziekte uit Zuid-Amerika. Punt is dat je als mensheid niet overal controle op uitoefent. Je kunt niet alle risico's en mogelijkheden uitsluiten, wat je ook doet. We hebben nu te dealen met de situatie zoals hij is en dat lukt alleen als we het samen doen.
Jawel, die gare markten verbieden bijvoorbeeld.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
JB schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Jawel, die gare markten verbieden bijvoorbeeld.
Die al verboden zijn, maar cultuur veranderen is knap lastig.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Heerlijk rustig bij ons in het dorp:

https://www.parool.nl/ams...st-in-een-video~beff6963/

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:06
Wat me momenteel ook opvalt is het gebrek aan advertenties van consoles. Ben afgelopen paar maanden een beetje aan het rondkijken voor een mooi geprijsde PS4 Pro op V&A, die ik ook kan ophalen (en dus niet in regio noord Noord-Holland of ten noorden van Gelderland ligt, noch Limburg).

Normaal komt er elke dag wel een aantal van dergelijk advertenties op V&A, maar de afgelopen dagen vrijwel niets. Blijkbaar zien mensen dit als een goed moment om het systeem aan te zetten en wel te gebruiken :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Jumpiefox schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Heb al wel gezien dat ik in de toekomst dit soort dingen veel nauwlettender moet volgens en op de hoogte moet blijven van de ontwikkelingen. Kijk hoe lang de supermarkten niks hadden en dat was corona..laat staan een virus waarvan men hoort 75% kans dat je overlijdt als je het hebt..dan kan het wel heel snel gaan. Begin dan ook na deze ellende ook met het opzetten van een nood-rantsoen voor langere tijd voor mij en mijn gezin. Het is afwachten totdat zo een virus ons fftjes komt opzoeken.
Noodrantsoen is al een onderdeel van de crisis voorbereiding die van elke NL'er verwacht wordt. Voor allerlei rampen en scenario's.

Ik heb dan ook niet hoeven hamsteren, ik had alles al. Uiteraard ben je er alsnog zó doorheen, als het een echte totale lockdown met lege winkels zou zijn... Een beetje voorraadkast is met 3 weken wel leeg. Of je moet echt helemaal losgaan, maar als je voorbereid wilt zijn op bijv. 2 maanden thuis zitten, dan gaan er nog veel meer problemen meetellen. Dan spreek je waarschijnlijk ook wel over een ontwrichte samenleving en alle risico's en toestanden die daar bij horen. Daar kan je je niet op voorbereiden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Natuurlijk kunnen mensen dit nog niet accepteren. Dit valt zo ver buiten onze dagelijkse realiteit, dat het lijkt alsof je naar een of andere dystopische film zit te kijken.

Mijn verstand snapt het prima joor; dit gaat waarschijnlijk nog maanden en maanden duren; we mogen blij zijn als we tegen de kerst weer eens een keer naar de film kunnen (Als er dan tenminste nog een bioscooponderneming bestaat die niet failliet is)
Mijn gevoel echter wil er ook nog niet aan. Maanden lang bijna niks kunnen doen anders dan thuis hangen en boodschappen doen. Niet van de zomer met vrienden naar een terrasje een hapje en een drankje doen... Niet met vakantie van de zomer...
Daarom brengen ze het nu ook allemaal heel voorzichtig en stukje bij beetje; eerst maatregelen tot 31 maart, dan tot 6 april. Als je meteen aankondigt dat het geen vastgestelde einddatum heeft maar zeker tot ver na de zomer duurt dan gaat (geheel begrijpelijk) de bevolking in opstand. (Maar dan moet je je protest op het malieveld zeker tot max 100 man beperken? :P )

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Jumpiefox schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Denk dat dat laatste wel zal mee vallen hehe. Bij de eerste de beste virus met de verspreidings-capaciteiten van Corona...maar de mortality rate van Ebola of ook maar de helft daarvan dan zou ik me gelijk zorgen maken full throtle paniek modus aanzetten bij de eerst de beste berichten al is het aan de andere kant van de wereld en asap volledig isoleren.

Met corona ben ik totaal niet bang voor langdurige problemen als het komt op distributie van voedsel..De virus is gewoonweg niet dodelijk genoeg daarvoor.

Voedsel zal inderdaad wel meevallen, maar meer over de liquiditeit van gezinnen, hoe ga je het kopen als je geen inkomen hebt. En daar zal in Nederland ook wel wat voor verzonnen worden, punt is meer dat het nog veel naarder wordt dan nu. Ik zat twee weken geleden ook nog smakelijk te lachen om de column van Sheila Sitalsing over dat artikel waar Jeroen van Koningsbrugge een prepper blijkt te zijn https://www.volkskrant.nl...aken-dan-het-is~b739e652/
Het lachen is me inmiddels wel vergaan. De kans dat eens in de zoveel jaar de poep de ventilator raakt is gewoon levensgroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Dat is uiteindelijke niet doorgegaan.
https://www.destentor.nl/...-met-600-mensen~a7942efc/

[ Voor 17% gewijzigd door jip_86 op 17-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Zou het ook kunnen dat we binnen nu en enkele weken wat positief nieuws krijgen?

Ik lees vooral doemscenario's (wat ook best realistisch kan zijn).

Kan me echter voorstellen dat mensen nogal depressief worden van de gedachtes. En dat al het kleine positieve nieuws als een soort motivatie kunnen worden gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
8)7 heb echt het gevoel dat we in een rampen film zitten met z'n allen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

St@m

@ Your Service

Garyu schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Ik vermoed dat er niet heel veel geregeld gaat worden. Die vakantie is betaald van geld dat je hebt, en overmacht is in dit geval vaak een uitzondering op allerlei verzekeringen. Hell, in een beetje crisis gaan die hotels/reisorganisaties/vliegmaatschappijen gewoon over de kop en kan je fluiten naar je geld.
Nah, ik ben wel benieuwd. Stel dat het allemaal niet doorgaat is het gewoon het niet nakomen van de overeenkomst en moet je de koop kunnen ontbinden lijkt me. Een (annulerings)verzekering neem je voor als je zelf niet kunt/ iets hebt. Hoe de leverancier zichzelf verzekerd is natuurlijk mijn pakkie aan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 17-03-2020 11:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Nah, ik ben wel benieuwd. Stel dat het allemaal niet doorgaat is het gewoon het niet nakomen van de overeenkomst en moet je de koop kunnen ontbinden lijkt me. Een (annulerings)verzekering neem je voor als je zelf niet kunt/ iets hebt. Hoe de leverancier zichzelf verzekerd is natuurlijk mijn pakkie aan niet.
Van een kale kip kan je niet plukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:
Zou het ook kunnen dat we binnen nu en enkele weken wat positief nieuws krijgen?

Kan me echter voorstellen dat mensen nogal depressief worden van de gedachtes. En dat al het kleine positieve nieuws als een soort motivatie kunnen worden gezien.
Goed nieuws zou kunnen zijn: de aanpak werkt, slechts de helft van de IC bedden zijn bezet en verwachting is dat we dat met wat pieken en dalen kunnen voorzetten. En dat thuiswerken vrij aardig blijkt te werken.

zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Goed nieuws zou kunnen zijn: de aanpak werkt, slechts de helft van de IC bedden zijn bezet en verwachting is dat we dat met wat pieken en dalen kunnen voorzetten. En dat thuiswerken vrij aardig blijkt te werken.

zoiets?
Dat zouden inderdaad berichten zijn die hoop geven en waar mensen een beetje houvast in kunnen vinden.

Daar lees ik vrij weinig over. Het is vooral: Ons land gaat naar de getver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Dit is wel bizar ja, vooral bij 't brood. We moesten er vanochtend om 8 uur bij zijn, 5 minuten later was alles weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yogibeer
St@m schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Echt wel het laatste waar ik mij zorgen om maak is wel om de kosten voor mijn vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
SambalBij schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Natuurlijk kunnen mensen dit nog niet accepteren. Dit valt zo ver buiten onze dagelijkse realiteit, dat het lijkt alsof je naar een of andere dystopische film zit te kijken.

Mijn verstand snapt het prima joor; dit gaat waarschijnlijk nog maanden en maanden duren; we mogen blij zijn als we tegen de kerst weer eens een keer naar de film kunnen (Als er dan tenminste nog een bioscooponderneming bestaat die niet failliet is)
Mijn gevoel echter wil er ook nog niet aan. Maanden lang bijna niks kunnen doen anders dan thuis hangen en boodschappen doen. Niet van de zomer met vrienden naar een terrasje een hapje en een drankje doen... Niet met vakantie van de zomer...
Daarom brengen ze het nu ook allemaal heel voorzichtig en stukje bij beetje; eerst maatregelen tot 31 maart, dan tot 6 april. Als je meteen aankondigt dat het geen vastgestelde einddatum heeft maar zeker tot ver na de zomer duurt dan gaat (geheel begrijpelijk) de bevolking in opstand. (Maar dan moet je je protest op het malieveld zeker tot max 100 man beperken? :P )
Ja helemaal mee eens. Ik wil er ook nog niet aan denken. Ik erger me alleen aan die betweters op twitter die het doen voorkomen alsof het nog op enige manier beheersbaar is. Sommigen schreeuwen om een totale lockdown, alsof het dan met een paar maanden bekeken is en iedereen vrolijk verder leeft. De scenario's zijn vrij duidelijk geschetst en de eerste die mij een ander aannemelijk alternatief biedt zal ik op mijn blote knieën danken, tot die tijd denk ik dat het zeiken op elkaar en de gekozen lijn zinloos is en we hier gezamenlijk doorheen moeten. Op een gegeven moment zal de lijn wellicht EU breed worden gekozen en daarna wellicht door de WHO gecoördineerd worden. Nu accepteren dat het enige is dat je zelf kan doen de afgekondigde maatregelen in acht nemen en op je zwakkere medemens letten. Enige echte uitweg die ik nog zie is op redelijk korte termijn medicatie en/of vaccin grootschalig beschikbaar, maar dat lijkt ook wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

danslo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Dit is wel bizar ja, vooral bij 't brood. We moesten er vanochtend om 8 uur bij zijn, 5 minuten later was alles weg.
Je zou toch zeggen dat op een gegeven moment iedereen z'n koelkast vol heeft liggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Wel doorgegaan, maar met 100 man. Dat lijkt me inmiddels ook niet meer verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:

Het beste nieuws dat we kunnen krijgen i denk ik dat we erachter komen dat de stijgende lijn onverwachts daalt, met als verklaring dat er 'onder de radar' al véél meer mensen blijken te zijn geïnfecteerd dan we dachten, de cijfers dus minder ernstig zijn dan we dachten en we dus niet richting > 100k doden gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
b00ster schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:
8)7 heb echt het gevoel dat we in een rampen film zitten met z'n allen... :F
Toch wel 1 van mijn favorieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:
[...]

zoiets?
Dat zal er ook wel komen. Alleen het niet kunnen melden van goed nieuws geeft de ernst van de situatie heel goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Jorizzz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Het beste nieuws dat we kunnen krijgen i denk ik dat we erachter komen dat de stijgende lijn onverwachts daalt, met als verklaring dat er 'onder de radar' al véél meer mensen blijken te zijn geïnfecteerd dan we dachten, de cijfers dus minder ernstig zijn dan we dachten en we dus niet richting > 100k doden gaan...
Daar hoop ik ook nog steeds een beetje op. Iedere dag dat we het Italië scenario qua overbezetting van ICUs voor ons uitschuiven geeft me op dit moment al wat hoop eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
danslo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Wel doorgegaan, maar met 100 man. Dat lijkt me inmiddels ook niet meer verantwoord.
Ja is waar, maar ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Was nog voor de 1.5m regel was aangekondigd. Vraag is of er zo veel geweest zijn, zat in eentje met mannetje of 40-50 ipv 600+. Staphorst kunnen er 2300 in ofzo. Qua social distancing zit je dan alleen met de mensen die je thuis ook al mee te maken hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 17-03-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Daar hoop ik ook nog steeds een beetje op. Iedere dag dat we het Italië scenario qua overbezetting van ICUs voor ons uitschuiven geeft me op dit moment al wat hoop eerlijk gezegd.
Kijk dat zijn hele kleine positieve dingetjes die eigenlijk te weinig benoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Je zou toch zeggen dat op een gegeven moment iedereen z'n koelkast vol heeft liggen...?
Wij doen gewoon boodschappen zoals altijd, lukt prima (bij een AH). Vriendin heeft gisterenmiddag nog wat gehaald voor het avondeten enzo, gewoon 1 bigshopper. Sommige dingen zijn op maar genoeg dingen die er wel zijn. Wij hamsteren dus ook niet, maar hebben altijd wel wat eten en drinken in voorraad in de keukenkastjes. Pleepapier kopen we sowieso altijd in groot verpakking, vaak bij 1+1. Dus schijten lukt prima :P

Kan me ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat de supermarkten naar buiten toe doen alsof het hamsteren een enorm probleem is, maar qua maatregelen (aantal stuks per klant bijvoorbeeld) eigenlijk niets lijken te doen. Of zou dat gewoon onmogelijk zijn om te organiseren? Tijdens reguliere actieweken doen winkels/supermarkten dat soms wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jorizzz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:19:
[...]

100k (Nederland) is toch sowieso nooit realistisch geweest als de IC genoeg capaciteit heeft? Dan moet je eerder aan 10k-20k denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:24:
[...]

100k (Nederland) is toch sowieso nooit realistisch geweest als de IC genoeg capaciteit heeft? Dan moet je eerder aan 10k-20k denken.
Als je uitgaat van: 17 miljoen mensen, 70% besmet en 1% gaat dood. Dan kom je uit op 119.000 doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Cijfers voor Belgie van vandaag:
185 nieuwe corona-besmettingen in ons land, 79 mensen op intensieve zorgen

Tijdens de dagelijkse persconferentie is aangekondigd dat er 185 nieuwe corona-besmettingen vastgesteld zijn in ons land. Er zijn nu 1.243 mensen die het coronavirus hebben. In werkelijkheid ligt het aantal besmettingen hoger, want niet iedereen wordt getest. Er liggen 79 mensen op intensieve verzorging, 51 patiënten worden beademd.

14 mensen zijn intussen genezen. 10 mensen zijn gestorven aan de gevolgen van het coronavirus.
(bron: VRT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Voedsel zal inderdaad wel meevallen, maar meer over de liquiditeit van gezinnen, hoe ga je het kopen als je geen inkomen hebt. En daar zal in Nederland ook wel wat voor verzonnen worden, punt is meer dat het nog veel naarder wordt dan nu. Ik zat twee weken geleden ook nog smakelijk te lachen om de column van Sheila Sitalsing over dat artikel waar Jeroen van Koningsbrugge een prepper blijkt te zijn https://www.volkskrant.nl...aken-dan-het-is~b739e652/
Het lachen is me inmiddels wel vergaan. De kans dat eens in de zoveel jaar de poep de ventilator raakt is gewoon levensgroot.
niet echt ... ik maak graag een onderscheid tussen "preppen" (doomsday/zombie meuk) en voorbereid zijn..
in SHTF scenario is het handig "rustig" te kunnen vertrekken zover dat gaat ..
6 maanden wc papier is erg nutteloos zonder het voedsel, en voedsel dat niet verplaatsbaar is ..

SHTF, is het grootste ramp dat elektra uitvalt --> pompen --> dijkdoorbraak/overstroming als gevolg en dat zijn wel erg "veel" dingen die niet onrealistisch zijn maar wel erg onwaarschijnlijk.

Voorbereid zijn, heb je gewoon zaken in huis zoals Ehbo kit, voedsel /water om een maand te overleven (in extreem geval) .. maar belangrijk is dat je met je gezin goed praat. iedereen "voedsel" kan maken, schoon kan maken kortom iedereen in het gezin doet wat ..
maar ook ontspanning (spelletje) is belangrijk..

Belangrijk is dat je meteen begint (zoals nu) met rantsoeneren .. je beweegt minder, verbruikt minder energie .. snacken is dus erg gevaarlijk. kortom eet regelmatig kleine beetjes. (drink veel). blijf niet binnen maar wandel even buiten (tuin) ..

Dat je misgrijpt in de winkel (hamsters) kan voorkomen, en dat je contact wilt vermijden ook logisch maar een buffer is beter dan voor 1 jaar voedsel in huis. Hier in europa heb je hele andere uitdagingen als alles op zijn gat gaat .. daar kan je SHTF niet tegenop preppen.

Het heeft geen zin om over een week te plannen, wees gewoon voorbereid en bekijk de situatie dag tot dag..

Als je gezinnen / ouderen / hulpbehoevenden ziet help ze door gepast voedsel te delen .. in deze tijden is elke andere voorziening "kostenloos" of dat wordt later opgelost .. geef geen financiele hulp hoe vreemd het ook klinkt .. kleding & voedsel is belangrijkste

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 17-03-2020 11:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Ja helemaal mee eens. Ik wil er ook nog niet aan denken. Ik erger me alleen aan die betweters op twitter die het doen voorkomen alsof het nog op enige manier beheersbaar is. Sommigen schreeuwen om een totale lockdown, alsof het dan met een paar maanden bekeken is en iedereen vrolijk verder leeft. De scenario's zijn vrij duidelijk geschetst en de eerste die mij een ander aannemelijk alternatief biedt zal ik op mijn blote knieën danken, tot die tijd denk ik dat het zeiken op elkaar en de gekozen lijn zinloos is en we hier gezamenlijk doorheen moeten. Op een gegeven moment zal de lijn wellicht EU breed worden gekozen en daarna wellicht door de WHO gecoördineerd worden. Nu accepteren dat het enige is dat je zelf kan doen de afgekondigde maatregelen in acht nemen en op je zwakkere medemens letten. Enige echte uitweg die ik nog zie is op redelijk korte termijn medicatie en/of vaccin grootschalig beschikbaar, maar dat lijkt ook wishful thinking.
Denk dat het voor veel mensen (gevoelsmatig mijzelf incluus) op een vorm van rouwproces lijkt... (Hopelijk voor de meesten) geen rouw om het verlies van een geliefde, maar wel om het (tijdelijk) verlies van onze onbezorgdheid en vrijheden.

Hoe waren die fasen ook alweer? Ontkenning, boosheid, onderhandelen, depressie en aanvaarding lees ik ergens. Veel mensen zijn nu in de onderhandelingsfase beland...

Ik hoop ook oprecht dat er inderdaad binnen afzienbare tijd een medische oplossing komt. De berichten uit Duitsland lijken voorzichtig positief te zijn, waar ze mogelijk rond juni klinische tests kunnen gaan beginnen en hopelijk dan nog dit jaar een werkend vaccin zouden hebben.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1 ... 9 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]