Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.459 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Thomas schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Heel debiel dit inderdaad. Zag vanuit mijn raam (woon in een studentencomplex met voornamelijk studio's en een aantal woningen met 2-3 bewoners) gisteren dat iemand een fucking feestje aan het houden was een eindje verderop. Kon daar echt totaal niet bij.
Wat mij betreft mag de politie dan direct ingrijpen en dat soort figureren een weekje in 'quarantaine' achter slot en grendel gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Tommie12 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:05:
Had ik niet verwacht, maar de vrouw van mijn collega is huisarts.
Ipv ca 30-40 patiënten op een dag (10h consultaties) in deze periode van het jaar door griep en bronchitis is dat teruggevallen naar de helft.
Maar wel heel de tijd telefoontjes van ongeruste mensen die vragen wat ze moeten doen.

Dus ook die mensen worden in hun inkomen getroffen.
Huisartsen krijgen een vast bedrag per maand voor de personen die bij hen ingeschreven staan. Dus hun inkomsten vallen niet terug als er minder mensen komen.

Edit: Blijkt niet helemaal juist. Vast tarief + tarief per consult.

[ Voor 5% gewijzigd door T7D_Sneezy op 17-03-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

De ambulance is er kijken wat ze van mijn 39.4c koorts en vastzittende hoest en koude rillingen vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:12:
De ambulance is er kijken wat ze van mijn 39.4c koorts en vastzittende hoest en koude rillingen vinden!
De chauffeur zit ook op tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
alienfruit schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:08:
Blijf het raar vinden dat de huisarts niet gewoon komt in VK maar dat ze meteen met de ambulance komen aanrijden.
In de VK heerst nog veel onduidelijkheid op dit moment..
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:29:
Hm heb net contact gehad met familie en kennissen in Engeland, verspreid over het land..

Blijkt dus dat een groot deel van de bevolking gewoonweg geen flauw idee heeft wat er allemaal aan de hand is, en de ernst van de situatie..

Johnson en aanhang en de media zijn erg slecht in het verspreiden van juiste informatie. Of juist heel goed in het opgooien van smokescreens.. Het komt erop neer dat velen denken dat dit wel overwaait.
Ze zijn in ongeveer dezelfde staat, en erger, als wij vorige week(en). :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Wat mij betreft mag de politie dan direct ingrijpen en dat soort figureren een weekje in 'quarantaine' achter slot en grendel gooien.
Yup. Wist zelf ook niet zo goed wat ik moest doen want het is natuurlijk niet verboden, maar ik walg echt van dit soort lui. Stonden toch wel een mannetje of 20 op een studio van 28m2. Er hoeft er maar 1 ziek te zijn en de hele mik is ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Huisartsen krijgen een vast bedrag per maand voor de personen die bij hen ingeschreven staan. Dus hun inkomsten vallen niet terug als er minder mensen komen.
Dat is het systeem in NL. In België is het gewoon x€ per consultatie afhankelijk van welk type consultatie.
Wel is er nog een extra vergoeding per jaar per patiënt voor het globaal medisch dossier.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Dat kunnen ze dus niet, want die mensen overtreden geen wetten. Politie staat machteloos hiertegen.

Wel dom... oerdom.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Tommie12 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Dat kunnen ze dus niet, want die mensen overtreden geen wetten. Politie staat machteloos hiertegen.

Wel dom... oerdom.
Blijkbaar vinden sommige mensen dat ineens het doel nu de middelen heiligt en het begrip 'rechtsstaat' niks meer betekent.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb even gegoogled maar het is beiden:

Het consulttarief is in 2020 10,15 euro. Het basisinschrijftarief per kwartaal is 16,54 euro in 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Overigens verzoekt mijn huisarts om zo min mogelijk te bellen en enkele bij ernstige griepklachten contact op te nemen.
Dat doen vrijwel alle huisartsen (en verenigigingen van huisartsen).

Echter, veel mensen denken dat dat soort oproepen alleen voor anderen geldt, en dat ze zelf ervan uitgezonderd zijn. En dat ze dus wel even kunnen bellen. "Het is toch maar één telefoontje?".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:01
Bigfoot schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Ik heb even gegoogled maar het is beiden:

Het consulttarief is in 2020 10,15 euro. Het basisinschrijftarief per kwartaal is 16,54 euro in 2020
En het basisinschrijftarief is nog afhankelijk van een aantal factoren. Als je bijvoorbeeld in een risico-wijk woont dan mag de huisarts meer geld vragen. Bijvoorbeeld voor mij kost het per kwartaal 22,30 euro. En toen ik nog in Rotterdam woonde kostte het zelfs 28,85 euro.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Blijkbaar vinden sommige mensen dat ineens het doel nu de middelen heiligt en het begrip 'rechtsstaat' niks meer betekent.
Tja, ik zou ook liever zien dat de politie daar nu een boete voor uit zou kunnen schrijven. Sommige mensen moeten nou eenmaal tegen hun eigen stupiditeit worden beschermd. De corporatie hier (DUWO) had nota bene nog een mailtje gestuurd gisteren dat gemeenschappelijke ruimten niet meer mochten worden gebruikt, je geen feestjes moet geven, etc. Hierbij moet je overigens denken aan gemeenschappelijke ruimten waar je elkaar in kan ontmoeten in complexen met zelfstandige woningen. In woningen met meerdere mensen worden natuurlijk geen woonkamers of keukens gesloten.

Het is gewoon echt gigantisch dom om nu lekker een feestje te gaan geven. Zeker als je in een studio woont kun je je goed afzonderen, maak daar dan ook gewoon gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26

Dido

heforshe

Thomas schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:21:
Tja, ik zou ook liever zien dat de politie daar nu een boete voor uit zou kunnen schrijven. Sommige mensen moeten nou eenmaal tegen hun eigen stupiditeit worden beschermd. De corporatie hier (DUWO) had nota bene nog een mailtje gestuurd gisteren dat gemeenschappelijke ruimten niet meer mochten worden gebruikt, je geen feestjes moet geven, etc.
Dan is de vraag welke middelen DUWO heeft om dit soort regels af te dwingen. Ik kan me voorstellen dat er middelen zijn (vastgelegd in de huurovereenkomst). Als een huurcontract huisdieren verbiedt kan een verhuurder, neem ik aan, ook tegen overtreding optreden.
De grote vraag is in hoeverre DUWO dat daadwerkelijk kan en of ze er zin in hebben.

Voordat de politie op kan treden zal er eerst een wetswijziging (Den Haag) of een aanpassing op de plaatselijke verordening (gemeente/burgemeester) moeten komen. Tot die tijd kan de politie weinig doen (en dat is, vanuit het beginsel van de rechtstaat) maar goed ook.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik vraag me toch af hoe China de huidige situatie voor elkaar gekregen heeft... Nauwelijks besmettingen erbij.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:54

Esumontere

Floep, banaan.

vso schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:03:

[...]

Wat basel je ... denk je echt dat ik 400 blikken van 1 product heb ofzo ? |:( een prepper/hamster kan wellicht voor de hele stad koken ..

ik doe graag boodschappen (mag niet van mijn vrouw want ik doe voor 300,- want elk vak pak ik wel iets) .. en gelijk etiketje plakken is ook lastig want hoe zie je of iemand boodschappen doed voor de zorgverlener / oudere buurman / coronaslachtoffer ? ;w beetje idoot om etiketjes te plakken gebruik je gezonde verstand man
Kijk eens verder dan je eigen situatie, en denk is over het grote geheel. Een supermarkt is ingericht op de vraag naar producten. Als jij 4 pakken pasta koopt in plaats van 1, is dat prima op de vangen. Als 50% klanten die normaal 1 pak pasta kopen 4 pakken meenemen, geeft dat wel problemen. Het is niet nodig om meer te kopen dan normaal want de supermarkten zijn gewoon open. Daarom: hamster niet, koop alleen wat je normaal ook koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
Family Guy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:34:
Ik vraag me toch af hoe China de huidige situatie voor elkaar gekregen heeft... Nauwelijks besmettingen erbij.
Total lock down. Nu wachten wat er gebeurd als iedereen straks zijn/haar huisje weer uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Total lock down. Nu wachten wat er gebeurd als iedereen straks zijn/haar huisje weer uitkomt.
Ja inderdaad, dan begint het liedje toch weer van voor af aan? Of zouden ze de lockdown pas opheffen wanneer er één of twee weken totaal geen corona meer is, dus ook geen patiënten?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Er zijn alweer nieuwe besmettingen wat ik had begrepen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:16
Moet sowieso dan eigenlijk wereldwijd weg zijn, een Europeaan die het daar weer heen vliegt en het begint weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Er zijn alweer nieuwe besmettingen wat ik had begrepen.. :/
Dat. En dat waarschijnlijk omdat het e.e.a. daar weer op gang komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Een totale lockdown als in, iedereen die buiten komt sterft niet aan COVID-19 maar aan acute loodvergiftiging?

Dat brengt het besmettingsaantal wel gauw naar beneden. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Family Guy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:34:
Appartementen dichtlassen enzo.

Overigens gaat de Chinese economie naar verwachting met 9%!!! krimpen, dit gaat op alle vlakken de 2008 crisis overtreffen. Ik maak me allang geen zorgen meer om het virus zelf. Het lijkt erop dat de wereldeconomie een reset gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 15:31
vso schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:03:
[...]

Vandaar +1 :) goed dat je "ontnuchterd" en zo eerlijk bent .. toch is het vaak menselijk om van extreme gemak naar gehamster te switchen ipv lekker nuchter in het midden te varen .. vandaar de "tips" .. probeer realistisch te blijven.
Yes, was al blij dat ik mede dankzij het Corona prep topic toch af en toe wat extra meenam van de winkel om iets van een voorraadje op te bouwen. Zodoende ook totaal geen last gehad van het hamsteren. Het helpt al om iets verder vooruit te denken dan de gemiddelde medemens. En dan is dit nog een soort train wreck in slow motion dat je dankzij Italië van mijlenver zag aankomen maar waar een heleboel mensen zich bewust of onbewust van afsloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Net nog even boodschappen gedaan bij de Appie. Viel mij toch wel een beetje tegen hoeveel mensen er op straat rondliepen. Ik wilde de poort uitrijden, kwam de gepensioneerde buurvrouw (leeftijd ergens tussen de 65 en 70) die richting het winkelcentrum ging met de fiets. Op het winkelcentrum kom ik mijn tante en oma van rond de 60 tegen. In de drogisterij en supermarkt ook veel mensen gezien van hogere leeftijd.

Maar als ik even een praatje hou met mijn buurman (leeftijd 30-35) en oma/tante (leeftijd 60), dan hoor ik toch een beetje van: Ja, maar het is toch wel lekker om er even uit te gaan en een boodschapje te doen. Als mijn buurman dat zegt denk ik, ja jij hebt weinig te vrezen. Maar dat van mijn tante/oom vond ik toch wel een beetje te gemakzuchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Robkazoe schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:44:
Net nog even boodschappen gedaan bij de Appie. Viel mij toch wel een beetje tegen hoeveel mensen er op straat rondliepen. Ik wilde de poort uitrijden, kwam de gepensioneerde buurvrouw (leeftijd ergens tussen de 65 en 70) die richting het winkelcentrum ging met de fiets. Op het winkelcentrum kom ik mijn tante en oma van rond de 60 tegen. In de drogisterij en supermarkt ook veel mensen gezien van hogere leeftijd.

Maar als ik even een praatje hou met mijn buurman (leeftijd 30-35) en oma/tante (leeftijd 60), dan hoor ik toch een beetje van: Ja, maar het is toch wel lekker om er even uit te gaan en een boodschapje te doen. Als mijn buurman dat zegt denk ik, ja jij hebt weinig te vrezen. Maar dat van mijn tante/oom vond ik toch wel een beetje te gemakzuchtig.
Jong en of oud maakt niet uit, je kunt het beide krijgen.
Weet ook niet of er officiële cijfers zijn dan bepaalde leeftijd het makkelijker aankan of niet..?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:39
Danielson schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:53:
Zijn er eigenlijk al Tweakers besmet (geweest)?
100% zeker. Ik denk dat er vele, vele mensen al ziek zijn geweest zonder het ook maar een beetje in de gaten gehad te hebben. Anders kan ik niet verklaren waarom het zo hard gaat, want er zijn al tal van positief geteste mensen met geen of weinig klachten.
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Je hoort natuurlijk vooral de horror-stories in de krant, de milde gevallen leveren te weinig clicks op.
Ze zijn er wel maar dan moet je geen sensatiekranten lezen. Volkskrant heeft onderstaand artikel zeer breed uitgemeten.
https://www.volkskrant.nl...aarlijker-virus~be176a36/

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Agent47 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Weet ook niet of er officiële cijfers zijn dan bepaalde leeftijd het makkelijker aankan of niet..?
Uhm ja dude, ouderen gaan er doorgaans eerder aan dood :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hop EK voetbal afgelast, uitgesteld naar 2121 2021 :/

[ Voor 11% gewijzigd door poor Leno op 17-03-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Agent47 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Zowat alle statistiek duid aan dat bij de dodelijke slachtoffers vooral 60+ jaar is. Dat wilt niet zeggen dat iemand van 30 niet zwaar ziek kan worden of kan sterven.

Kinderen hebben er statistisch gezien nauwelijks last van. Dat wilt echter niet zeggen dat een kind van 5 jaar niet kan bezwijken aan dit virus.

Probleem met statistiek is dat mensen dat verkeerd begrijpen, als je zegt dat boven de 60 een risico groep is dan voelt iedereen onder de 60 zich safe, als er dan een jonge patient is die komt te overlijden schiet iedereen in paniek en claimen ze plots dat het erger is terwijl de statistiek nog altijd even hard klopt als ervoor.

Bijkomstig is het niet omdat je statistisch gezien een mild verloop gaat kennen dat je niet gaat afzien, je zal hoogst waarschijnlijk heel ziek zijn en afzien maar zonder verdere complicaties.
Bijkomstig ga je met een heel deel patienten zitten waar je longvocht gaat moeten afvoeren met een drainage zonder dat ze kritiek worden, dat zijn diegene die in het hospitaal gaan zonder kritiek te worden. Echter als er teveel patienten zijn en je kan deze niet meer draineren dan stijgt je kritieke groep en dus je doden percentage.

Maar de statistiek zegt ook dat een perfect gezond persoon zonder in enige risicogroep pech kan hebben en kan komen te overlijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:59:
Hop EK voetbal afgelast, uitgesteld naar 2121 :/
Da's een forse

(zal je helpen, 2021....)

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 17-03-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hop EK voetbal afgelast, uitgesteld naar 2121 :/
Dan pas :X

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
FIFY ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

19 patiënten overleden, 292 nieuwe patiënten, in totaal 1705 positief geteste personen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Misschien omdat YT video's geen bepaald wetenschappelijke bron zijn. 8)7
klopt
youtube gebruik ik enkel om eenvoudig aan te tonen wat de wetenschap al lang weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WishmasterNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:
19 patiënten overleden, 292 nieuwe patiënten, in totaal 1705 positief geteste personen
En de rest van het RIVM bericht

Sinds gisteren zijn 292 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 1705. Onder hen zijn 389 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.

19 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 43 mensen gestorven aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 94 jaar. Eerder meldden we dat de jongste overledene 59 was, dit kwam door een administratieve fout. In totaal zijn 314 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 634 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (197) en Zuid Holland (175).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:02:
[...]

klopt
youtube gebruik ik enkel om eenvoudig aan te tonen wat de wetenschap al lang weet.
Nou, geef dan eens het meest voor de hand liggend antwoord op je eigen vraag. Waarom doen ze hier niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

[...]

klopt
Hoe zou youtube dat dan aantonen volgens jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
[...]

klopt
Welke wetenschappelijke bronnen heb je dan voor deze zogenaamde ozon-therapie (die in dat YouTube filmpje wordt uitgelegd door een "chiropractic phycisian", lol 8)7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

franssie

Save the albatross

Wikipedia: Ozon (stof)

Ozon is giftig bij inademen - voordat iemand zo "slim" is het te proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik denk dat men het te simpel vindt en door iedereen te begrijken valt en dus kwakzalverij moet zijn, maar dat is onwaar, de wetenschap heeft er veel onderzoek naar gedaan met positieve resultaten. Oftewel het bewijs is al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41

Megalodon86

Enzyme X

WishmasterNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:
Van 24 naar 43... gaat hard nu. ook weer méér nieuwe patiënten. Niet onverwachts overigens. Zal nog wel een tijdje zo door gaan. Dit zijn besmettingen van vóór de maatregelen nog ws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb twee dingen gekregen (a) paracetemol (dat is mooi want dat was bijna op) (b) dit is niet ernstig genoeg je moet maar uitzieken :/ Ze hoorde wel dat ik wat in mijn longen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat men het te simpel vindt en door iedereen te begrijken valt en dus kwakzalverij moet zijn, maar dat is onwaar, de wetenschap heeft er veel onderzoek naar gedaan met positieve resultaten. Oftewel het bewijs is al geleverd.
Als het bewijs geleverd zou zijn (en er zijn geen forse nadelen) dan zou er zeker wat mee gedaan zijn zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31

uncle_sjohie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En terecht lijkt me. Ten eerste volslagen onbelangrijk tov deze crisis, en ten tweede zou het compleet onverantwoordelijk zijn om events te gaan organiseren waar tienduizenden mensen elkaar zeer eenvoudig kunnen besmetten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Iets andere opzet. Gezien de verschillende aanpak tussen Italië/Spanje enerzijds en Nederland/Duitsland anderzijds is het bijhouden en vergelijken van het aantal geïnfecteerden mijns inziens vrij zinloos geworden. Typ ze nog wel in, maar toon ze hier niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq1v8yr7nDjn977DhhMLfbT6xCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JJRIlTHweR7RQ4SneY7X4jKz.png?f=fotoalbum_large

Opvallende zaken:
  • Spanje heeft een nog veel groter probleem dan Italië. Mortaliteit op dag 17 is in Spanje 10,6/Mln tegen Italië 7,6/Mln.
  • Bij ons is de mortaliteit per Mln in één dag enorm gestegen. We zitten nu gelijk aan Italië en Spanje toen die in deze fase waren
  • Wat doet Duitsland dat wij niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:05:
Wikipedia: Ozon (stof)

Ozon is giftig bij inademen - voordat iemand zo "slim" is het te proberen.
Intraveneus. Verschillende klinieken passen dat toe. Jouw en ons immuunsysteem werkt met zuurstofradicalen, wat O3 ook is.. Sterker nog, witte bloedlichaampjes maken H2O2 om ziekmakers te dodeen. Vitamine c wordt omgezet naar waterstof peroxide https://www.sciencedaily..../2017/01/170109134014.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Dat zei Jomanda ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:08:
[...]

En terecht lijkt me. Ten eerste volslagen onbelangrijk tov deze crisis, en ten tweede zou het compleet onverantwoordelijk zijn om events te gaan organiseren waar tienduizenden mensen elkaar zeer eenvoudig kunnen besmetten.
en daarnaast op elkaar gepakt op elke straathoek gaan kijken.
Ik ben geen voetbal fan (verre van) maar aan de andere kant had het ook wel afleiding gegeven voor velen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Als het bewijs geleverd zou zijn (en er zijn geen forse nadelen) dan zou er zeker wat mee gedaan zijn zou ik zeggen.
waar is dat in te dienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:09:
Wat doet Duitsland dat wij niet doen?
Verder uit elkaar wonen. Duitsland heeft ruim 4 keer zo veel inwoners maar een orde van grootte meer aan oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)

Ook de gewone shop winkels dicht denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
verdubbeling van het aantal doden in 1 dag, terwijl er nog voldoende zorg beschikbaar is. Deze train wreck in slow motion is echt vreselijk te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
alienfruit schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:06:
Ik heb twee dingen gekregen (a) paracetemol (dat is mooi want dat was bijna op) (b) dit is niet ernstig genoeg je moet maar uitzieken :/ Ze hoorde wel dat ik wat in mijn longen had
Stel je zou corona hebben, wat ik absoluut niet voor je hoop. Dan is dit toch alleen maar positief voor de cijfers?
Hoe minder testen, hoe minder onderzoek naar nieuwe patiënten, hoe lager de stijging. Dat schept rust en dat is weer goed voor de economie (waar het toch wel vooral om draait luisterend naar het gesprekje gisteren om 19:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Iets andere opzet. Gezien de verschillende aanpak tussen Italië/Spanje enerzijds en Nederland/Duitsland anderzijds is het bijhouden en vergelijken van het aantal geïnfecteerden mijns inziens vrij zinloos geworden. Typ ze nog wel in, maar toon ze hier niet meer.

[Afbeelding]

Opvallende zaken:
Thanks, mooi overzicht. Heb je m niet meer met de aantallen besmettingen erbij (ook al zeggen die misschien niet zoveel meer omdat we weinig testen)?

Benieuwd hoeveel gevallen in DE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:11:
[...]

waar is dat in te dienen?
Hier is vast meer te vinden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
pseudo-skepsis is kind met het badwater weggooien, terwijl het werkzame gewoon te zien is als jje logisch nadenkt.
Het is ook rete schadelijk, en dat in de meest elementaire vormen, water en zuurstof. Ons drinkwater wordt met ozon behandeld om die reden, het maakt alles kapot. Ons lichaam weet het zelf te doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

*knip*

Opvallende zaken:
  • Spanje heeft een nog veel groter probleem dan Italië. Mortaliteit op dag 17 is in Spanje 10,6/Mln tegen Italië 7,6/Mln.
  • Bij ons is de mortaliteit per Mln in één dag enorm gestegen. We zitten nu gelijk aan Italië en Spanje toen die in deze fase waren
Wat mij interessant lijkt is om het ook af te zetten tegen bijvoorbeeld de bevolkingsdichtheid. Die is voor Nederland bijna twee keer zo hoog als Duitsland Italië. Alleen dat al zou, bij gelijke maatregelen, een hogere verspreiding en (dientengevolge) mortaliteit in Nederland kunnen verklaren.

Even ter vergelijking:
  • Nederland - 413 (2018)
  • Duitsland - 225 (2018)
  • Italië - 207 (2018)
  • Spanje - 98 (2018)
Bron: https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=nl

Als je dan weer een stap verder gaat kijken, is de mate van urbanisatie weer van belang. Anyhow: een vergelijking tussen landen is al snel appels met peren vergelijken.

Edit: Voor de duidelijkheid. Ik begrijp dat mortaliteit niet per se van bovenstaande afhangt.

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 17-03-2020 14:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:14:
[...]

pseudo-skepsis is kind met het badwater weggooien, terwijl het werkzame gewoon te zien is als jje logisch nadenkt.
Het is ook rete schadelijk, en dat in de meest elementaire vormen, water en zuurstof. Ons drinkwater wordt met ozon behandeld om die reden, het maakt alles kapot. Ons lichaam weet het zelf te doseren.
oh ik dacht dat je alleen maar aan het grappen was. maar je bent serieus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Quail Systems reports that since ozone has been proven to kill 99.999 percent of pathogens in the air, including SARS Coronavirus and influenzas such as H5N1, researchers anticipate that it may be an important tool in preventing the spread of the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19).

[ Voor 195% gewijzigd door Manke op 17-03-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
shoombak schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:12:
verdubbeling van het aantal doden in 1 dag, terwijl er nog voldoende zorg beschikbaar is. Deze train wreck in slow motion is echt vreselijk te bevatten.
Probeer mezelf ook maar moed in te praten hoor, maar wellicht is dat grote aantal doden het 'laaghangend fruit' voor dit virus.

Weet natuurlijk niet wat de leeftijdsopbouw is van de mensen die gisteren gestorven zijn, maar tot eergisteren was de jongste 69. Bedenk wel dat heel veel mensen voor langere tijd onbeschermd aan het virus zijn blootgesteld. Ouderen die reeds gezondheidsproblemen hebben maken natuurlijk veel minder kans.

Als deze theorie klopt zou het dagelijks aantal doden over een week of zo moeten gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:16:
[...]

oh ik dacht dat je alleen maar aan het grappen was. maar je bent serieus :F
Nee, ik denk dat er aanwijzingen zijn dat het kan helpen om geinfecteerde mensen te ondersteunen zodat ze niet dood hoeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Thanks, mooi overzicht. Heb je m niet meer met de aantallen besmettingen erbij (ook al zeggen die misschien niet zoveel meer omdat we weinig testen)?

Benieuwd hoeveel gevallen in DE.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PtxEHu-0kbW255Zou-GHcfTS1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K0vSRrzzCrw8GMVWUvizDL3K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMDiPeCsHT2azgaZoqposx_epLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DRGBpiVUO6OYkpR0GsuIOmHa.png?f=fotoalbum_large

Edit: hier het Excel bestand

[ Voor 6% gewijzigd door alexbl69 op 17-03-2020 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Mag Corona-humor ook?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/emth02yv87n41.jpg

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
shoombak schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:12:
Ik denk dat de doden te verklaren zijn omdat we In Nederland niet tot het gaatje gaan wat betreft ouderen proberen te redden. Daarin zijn we heel anders dan de meeste andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Nu online
Hij zal vast al wel voorbij zijn gekomen, maar ik ga geen 40 pagina's doorspitten.

Leuk om mee te spelen: Epidemic Calculator, de standaard ingevulde cijfertjes komen ook van echte samples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Interessant, NL lijkt het net zo slecht te doen als Italië (ook vrij logisch, hier doen ze er ook vrijwel niks tegen), heb je toevallig ook de bron waar je het excel vandaan gehaald hebt? Ik wil wel meer lezen hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Here we go
New York (CNN Business)The coronavirus outbreak has plunged the world's economy into a global recession, according to S&P Global.

https://edition.cnn.com/2...obal-recession/index.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Interessant, NL lijkt het net zo slecht te doen als Italië (ook vrij logisch, hier doen ze er ook vrijwel niks tegen), heb je toevallig ook de bron waar je het excel vandaan gehaald hebt? Ik wil wel meer lezen hierover :)
Heb de cijfers van deze site: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Italië, Spanje en Duitsland kun je aanklikken. Dan krijg je de cijfers per dag.

Voor Nederland kan dat niet, die heb ik 'gewoon' bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Vanwege het virus en St Patrick's gaan de Dropkick Murphys voor een lege zaal spelen en dit gratis streamen.

[Twitter: https://twitter.com/DropkickMurphys/status/1239622985255813120]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft met enige mate zeer zeker wel. Humor houdt in mijn optiek de situatie luchtiger, en reflecteert in veel gevallen met een knipoog de krankzinnigheid van de situatie waarin we met zijn allen zo snel terecht zijn gekomen.

Natuurlijk is de situtatie schrijnend en zullen de meningen hierover sterk uiteenlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig hebben we op social media de hashtag #klapcoronadewerelduit. Wie had gedacht dat het zo makkelijk zou zijn, allemaal even klappen en Corona gaat de wereld uit! Nu is het nog even wachten op de profielfoto’s op Facebook en het is compleet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
...

...
Vermoed dat de stijging qua mortaliteit komt doordat mensen beginnen te bezwijken die op de IC lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:56:
Gelukkig hebben we op social media de hashtag #klapcoronadewerelduit. Wie had gedacht dat het zo makkelijk zou zijn, allemaal even klappen en Corona gaat de wereld uit! Nu is het nog even wachten op de profielfoto’s op Facebook en het is compleet. :+
Je suis corona!

:'(

Overigens wel irritant, had gehoopt morgen weer te kunnen werken maar moet toch nog wel hoesten af en toe en m'n neus is zeker nog niet ''vrij'' van vocht.. Misschien nog maar een dag eraan plakken dan :O

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Stoney3K schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Verder uit elkaar wonen. Duitsland heeft ruim 4 keer zo veel inwoners maar een orde van grootte meer aan oppervlakte.
Kijk eens naar Noorwegen. Daar lijkt dat niet op te gaan.
https://www.vg.no/spesial...vgfront&utm_content=row-1

[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 17-03-2020 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Kreeg toen straks in de familie app die waarschuwing voor ibuprofen doorgestuurd door mijn moeder, zij had hem weer gekregen van een achternichtje die "arts in opleiding" is. Meteen maar terug gestuurd dat meerdere professionals het al redelijk ontkracht hadden, maar ik kan er niet goed bij dat iemand die "arts in opleiding" is op de stoel gaat zitten van mensen die al klaar zijn met studeren en jaren meer ervaring hebben. Zeker omdat dit bij mensen die de andere berichten niet hadden gekregen/gehoord tot hysterie en hamsteren van paracetamol zou kunnen leiden.
Ze had best het artikel kunnen doosturen waarin het staat met dat het mogelijk zo is en dat zo kunnen zeggen, maar als je een bericht begint met "BELANGRIJK" terwijl deskundigen iets anders zeggen dan verlies jij in mijn ogen alle recht om hier iets over te zeggen en zit je voornamelijk fake news door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:17:
Quail Systems reports that since ozone has been proven to kill 99.999 percent of pathogens in the air, including SARS Coronavirus and influenzas such as H5N1, researchers anticipate that it may be an important tool in preventing the spread of the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19).
Klinkt leuk zo. zie ook de laatste zin: Source: Quail Systems zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
In Noorwegen wonen de meeste mensen in een paar steden, de rest woont in huchten.

In Duitsland is het meer verdeeld over het hele land.
https://gcber.org/corona/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Ik zie overigens hier in de stad nu wel ondernemers van alles bedenken. Zo heeft een restaurant de keukenbrigade in 6 teams gesplitst, en die kan je nu boeken om een maaltijd bij je thuis te komen koken.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Ik heb een oproep van Sanquin om bloed te komen doneren, met daarbij de boodschap dat de opkomst en daardoor voorraad zeer laag is.
Toch heb ik wel twijfels wat te doen omdat ik enerzijds heel graag wil helpen, maar anderzijds ook wel mijn twijfels heb over a) de afname van mijn weerstand als ik bloed doneer (effect schijnt klein te zijn) en b) over het feit dat er daar veel mensen over de vloer komen en ik daar in een stoel moet gaan liggen waar veel mensen in hebben gelegen.
Iemand anders in hetzelfde schuitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wee Man schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:44:
Vanwege het virus en St Patrick's gaan de Dropkick Murphys voor een lege zaal spelen en dit gratis streamen.

[Twitter]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
Pompi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:07:
Kreeg toen straks in de familie app die waarschuwing voor ibuprofen doorgestuurd door mijn moeder, zij had hem weer gekregen van een achternichtje die "arts in opleiding" is. Meteen maar terug gestuurd dat meerdere professionals het al redelijk ontkracht hadden, maar ik kan er niet goed bij dat iemand die "arts in opleiding" is op de stoel gaat zitten van mensen die al klaar zijn met studeren en jaren meer ervaring hebben. Zeker omdat dit bij mensen die de andere berichten niet hadden gekregen/gehoord tot hysterie en hamsteren van paracetamol zou kunnen leiden.
Ze had best het artikel kunnen doosturen waarin het staat met dat het mogelijk zo is en dat zo kunnen zeggen, maar als je een bericht begint met "BELANGRIJK" terwijl deskundigen iets anders zeggen dan verlies jij in mijn ogen alle recht om hier iets over te zeggen en zit je voornamelijk fake news door te sturen.
Ik zou dat niet te hard roepen...
But Jean-Louis Montastruc, a professor of medical and clinical pharmacology at the Central University Hospital in Toulouse, said that such deleterious effects from NSAIDS would not be a surprise given that since 2019, on the advice of the National Agency for the Safety of Medicines and Health Products, French health workers have been told not to treat fever or infections with ibuprofen.

Experts in the UK backed this sentiment. Paul Little, a professor of primary care research at the University of Southampton, said that there was good evidence “that prolonged illness or the complications of respiratory infections may be more common when NSAIDs are used—both respiratory or septic complications and cardiovascular complications.”

He added, “The finding in two randomised trials that advice to use ibuprofen results in more severe illness or complications helps confirm that the association seen in observational studies is indeed likely to be causal. Advice to use paracetamol is also less likely to result in complications.”

Ian Jones, a professor of virology at the University of Reading, said that ibuprofen’s anti-inflammatory properties could “dampen down” the immune system, which could slow the recovery process. He added that it was likely, based on similarities between the new virus (SARS-CoV-2) and SARS I, that covid-19 reduces a key enzyme that part regulates the water and salt concentration in the blood and could contribute to the pneumonia seen in extreme cases. “Ibuprofen aggravates this, while paracetamol does not,” he said.

Charlotte Warren-Gash, associate professor of epidemiology at the London School of Hygiene and Tropical Medicine, said: “For covid-19, research is needed into the effects of specific NSAIDs among people with different underlying health conditions. In the meantime, for treating symptoms such as fever and sore throat, it seems sensible to stick to paracetamol as first choice.”
Bron: British Medical Journal met een hele respectabele impact factor van 27,6. Ik zou ibuprofen ook vermijden ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

uncle_sjohie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:15:
Ik zie overigens hier in de stad nu wel ondernemers van alles bedenken. Zo heeft een restaurant de keukenbrigade in 6 teams gesplitst, en die kan je nu boeken om een maaltijd bij je thuis te komen koken.
Heb inmiddels van enkele restaurants in de buurt die ik had bericht wel een bericht terug.
Dat ze aan het nadenken zijn over afhalen of bezorgen. Ik geef de voorkeur aan het laatste, maar zal wel mijn best gaan doen om de restaurants allemaal een beetje te ondersteunen.

In other news; de voedselbank haaglanden sluit voorlopig ook de deuren. Vooral omdat veel van de vrijwilligers in de risicogroep zaten. Dat gaat evengoed een probleem worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[Twitter: https://twitter.com/ikaveri/status/1239660248207589383?s=20]

Edit:
@drooger attendeerde mij dat dit beter in Coronavirus Slowchat kan. Ik laat de keuze over aan de mods en post de tweet vooralsnog niet in dat topic.

[ Voor 57% gewijzigd door Ra5a op 17-03-2020 15:28 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Hier is mijn kapper dicht gegaan obv advies van ANKO.
Zou er morgen net heen moeten, word een interessant kapsel zo als dit nog een tijdje gaat duren :+

[ Voor 12% gewijzigd door jip_86 op 17-03-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
Ik heb een oproep van Sanquin om bloed te komen doneren, met daarbij de boodschap dat de opkomst en daardoor voorraad zeer laag is.
Toch heb ik wel twijfels wat te doen omdat ik enerzijds heel graag wil helpen, maar anderzijds ook wel mijn twijfels heb over a) de afname van mijn weerstand als ik bloed doneer (effect schijnt klein te zijn) en b) over het feit dat er daar veel mensen over de vloer komen en ik daar in een stoel moet gaan liggen waar veel mensen in hebben gelegen.
Iemand anders in hetzelfde schuitje?
Ik vind het heel erg dat ze te weinig bloed hebben, maar ik heb mijn afspraak toch afgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Vraag mij af of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Voel mij een beetje "under the weather", en vraag mij af: is koorts een vereiste om te hebben bij het Coronavirus? Woon in Brabant, in mijn gemeente zijn (gelukkig) maar een paar geregistreerde gevallen, maar goed, kan zijn dat het hier wat onder de radar rondgaat.

Ik snap dat koorts een reactie van het lichaam is om beter het virus te bestrijden, maar de laatste keer dat ik koorts heb gehad is jaren geleden. Voel mij een beetje meh, hoest een beetje, meet mijn temperatuur ook 2x per dag, maar daar komt een hoge 35/lage 36 uit, ver van een 38 graden.
Voor mijn gevoel is het een lichte verkoudheid, maar op dit moment weet ik het niet. En de huisarts bellen vind ik ook zoiets, die hebben echt wat beters te doen. Zou mij niks verbazen als het niks is, maar ik ben dan zo'n type dat zich toch wat druk gaat maken.. Irritant gedoe ook.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Klinkt leuk zo. zie ook de laatste zin: Source: Quail Systems zelf :+
Het is algemene kennis is dat H2O2 en O3 antiseptisch, antiviraal en antifungaal is. Dacht ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Maarten_E schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:23:
Vraag mij af of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Voel mij een beetje "under the weather", en vraag mij af: is koorts een vereiste om te hebben bij het Coronavirus? Woon in Brabant, in mijn gemeente zijn (gelukkig) maar een paar geregistreerde gevallen, maar goed, kan zijn dat het hier wat onder de radar rondgaat.

Ik snap dat koorts een reactie van het lichaam is om beter het virus te bestrijden, maar de laatste keer dat ik koorts heb gehad is jaren geleden. Voel mij een beetje meh, hoest een beetje, meet mijn temperatuur ook 2x per dag, maar daar komt een hoge 35/lage 36 uit, ver van een 38 graden.
Voor mijn gevoel is het een lichte verkoudheid, maar op dit moment weet ik het niet. En de huisarts bellen vind ik ook zoiets, die hebben echt wat beters te doen. Zou mij niks verbazen als het niks is, maar ik ben dan zo'n type dat zich toch wat druk gaat maken.. Irritant gedoe ook.
Hoge 35/lge 36 == thermometer stuk of je meet niet goed :+
Zonder dollen, dat ding zou gewoon minstens 36.8 ofzo moeten aangeven, ik zou de meting nu niet vertrouwen. Als je echt koorts hebt dan merk je dat trouwens sowieso wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
jip_86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:22:
Zou er morgen net heen moeten, word een interessant kapsel zo als dit nog een tijdje gaat duren :+
Een kapster die ik ken, heeft "conform de ANKO" de zaak nog wel open, aldus eigen zeggen. 8)7 Mijn eigen kapper is nu ook dicht, dus dat wordt wat meer gel de komende tijd, maar goed, offers moeten gemaakt worden.

uncle_sjohie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Het is algemene kennis is dat H2O2 en O3 antiseptisch, antiviraal en antifungaal is. Dacht ik :)
Nou, allemaal een glas H2O2 en klaar >:)
(I'll have some H2O. I'll have some H2O too...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
jip_86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:22:
Ik ben aan het proberen mijn haar te laten groeien. Het ziet er nu sowieso niet uit, maar dat is met thuiswerken een stuk minder erg. Met een beetje mazzel heb ik een fantastische lange coupe tegen de tijd dat we weer op kantoor mogen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
uncle_sjohie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Een kapster die ik ken, heeft "conform de ANKO" de zaak nog wel open, aldus eigen zeggen. 8)7 Mijn eigen kapper is nu ook dicht, dus dat wordt wat meer gel de komende tijd, maar goed, offers moeten gemaakt worden.
Ah het is weer veranderd zo te zien:
https://www.anko.nl/actue...eide-voorzorgsmaatregelen
Zal eens een belletje wagen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Megalodon86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Van 24 naar 43... gaat hard nu. ook weer méér nieuwe patiënten. Niet onverwachts overigens. Zal nog wel een tijdje zo door gaan.
Ja, over twee weken denk je van "waar waren de tijden dat we maar 19 doden per dag hadden..."
Dit zijn besmettingen van vóór de maatregelen nog ws.
Ja, ruim. Je hebt maatregelen nemen plus incubatietijd plus de tijd dat de ziekte verergert om in het ziekenhuis te komen (en te sterven). Zit makkelijk een paar weken tussen.
Waarschijnlijk zijn dit nog sterfgevallen van de 'carnavalsgolf'

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Jorizzz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Hoge 35/lge 36 == thermometer stuk of je meet niet goed :+
Zonder dollen, dat ding zou gewoon minstens 36.8 ofzo moeten aangeven, ik zou de meting nu niet vertrouwen. Als je echt koorts hebt dan merk je dat trouwens sowieso wel, toch?
Nee, ik heb altijd al een lage temperatuur, vergelijkbare temperaturen krijg ik met andere thermometers.
Vraag mij ook daarbij af of dat betekent dat een 36.5 voor mij al koorts/verhoging is...
Is wel een teken dat mijn lichaam de fik aanzet om wat te bestrijden, mocht het zo zijn dat de temperatuur omhooggaat dan kan dat nog eens een fikse discussie worden met de huisarts.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 11 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]