Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.462 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
Ik heb een oproep van Sanquin om bloed te komen doneren, met daarbij de boodschap dat de opkomst en daardoor voorraad zeer laag is.
Toch heb ik wel twijfels wat te doen omdat ik enerzijds heel graag wil helpen, maar anderzijds ook wel mijn twijfels heb over a) de afname van mijn weerstand als ik bloed doneer (effect schijnt klein te zijn) en b) over het feit dat er daar veel mensen over de vloer komen en ik daar in een stoel moet gaan liggen waar veel mensen in hebben gelegen.
Iemand anders in hetzelfde schuitje?
Gaan! Immuunsysteem/afweerstoffen huizen niet in je rode bloedlichaampjes, maar zitten in je plasma en dat wordt razendsnel aangevuld. Rode bloedlichaampjes duren langer maar hebben geen/nauwelijks invloed op je weerstand.
Het virus kan niet goed buiten het lichaam overleven en ze zullen daar meer dan gemiddeld, waken voor besmetting.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 17-03-2020 15:33 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Maarten_E schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Nee, ik heb altijd al een lage temperatuur, vergelijkbare temperaturen krijg ik met andere thermometers.
Vraag mij ook daarbij af of dat betekent dat een 36.5 voor mij al koorts/verhoging is...
Is wel een teken dat mijn lichaam de fik aanzet om wat te bestrijden, mocht het zo zijn dat de temperatuur omhooggaat dan kan dat nog eens een fikse discussie worden met de huisarts.
Die kent je medische historie, en zal je symptomen beter kunnen duiden ga ik van uit.

uncle_sjohie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:56:
Gelukkig hebben we op social media de hashtag #klapcoronadewerelduit. Wie had gedacht dat het zo makkelijk zou zijn, allemaal even klappen en Corona gaat de wereld uit! Nu is het nog even wachten op de profielfoto’s op Facebook en het is compleet. :+
hey vergis je niet he, in de VS hebben ze hun jaarlijkse nationale gebedsdag straks op 1 mei compleet gericht op Corona.. Dus zij zullen er sowieso veel eerder, waarschijnlijk instantly, vanaf zijn :>

(het klappen is voor de mensen in de zorg trouwens :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
uncle_sjohie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Die kent je medische historie, en zal je symptomen beter kunnen duiden ga ik van uit.
Dat laatste zeker, maar heb het geluk dat ik nauwelijks bij de huisarts te vinden ben.
Woon hier nu 3 jaar en ben er 1 keer geweest, en qua historie zal daar niet veel in staan over koorts/verhoging.

Dus vandaar dat ik denk dat een 36.8 bij mij niet als waarschuwing wordt gezien, terwijl dat voor mij wel een redelijke stijging is. Benieuwd of er nog plek is op de cursus "Lullen als Brugman". ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Mijn vrouw (verpleegkundige) bericht net dat ze is overgeplaatst naar een COVID afdeling.

Spannende tijden! Vraag ook af wat de gevolgen voor mij hiervan zijn. Ik ben nu ook nog iedere dag op m'n werk, maar kans op besmetting is toch behoorlijk gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wij zijn al een week thuis, kantoor dicht, ook alle kantoren wereldwijd.Kreeg gisteren te horen dat wij mogelijk tot mei thuis moeten werken.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:35:
Mijn vrouw (verpleegkundige) bericht net dat ze is overgeplaatst naar een COVID afdeling.

Spannende tijden! Vraag ook af wat de gevolgen voor mij hiervan zijn. Ik ben nu ook nog iedere dag op m'n werk, maar kans op besmetting is toch behoorlijk gestegen.
Zorg goed voor je vrouw, ze zal het vast niet makkelijk krijgen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)

Tsja.. klinkt raar, maar ga ervan uit dat je het krijgt.. en dan ook ervan uitgaan dat je licht ziekjes wordt.

Als het erg wordt dan gelijk naar t ziekenhuis. Meer kun je nu even niet doen helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In china dienen ze Vit C intraveneus toe bij geïnfecteerde patienten
https://www.globalresearc...treating-covid-19/5705405

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 17-03-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
Sprak net mijn buurman die huisarts is. De praktijk hebben ze gesloten aangezien er bijna geen mondkapjes, schorten en sterilium is.
Misschien wordt dat straks wel het grootste probleem naast geen plekken op ic en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:
Klinkt wel als een heel hoog Jomanda gehalte hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indien mogelijk lijkt het me wel een extra reden om niet meer op werk te verschijnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Tito129 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:40:
Sprak net mijn buurman die huisarts is. De praktijk hebben ze gesloten aangezien er bijna geen mondkapjes, schorten en sterilium is.
Misschien wordt dat straks wel het grootste probleem naast geen plekken op ic en testen.
De Brabantse ziekenhuisdirecteur/viroloog bij Jinek aan tafel recent, gaf aan dat hij van bekende leveranciers nu "ineens" offertes kreeg voor mondkapjes met een 20x hogere prijs. Daar zou eigenlijk een meldpunt voor moeten komen, dat soort ratten zouden dan ook uitgesloten moeten worden van allerlei stimuleringsmaatregelen etc wat mij betreft.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:07
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
Ik heb een oproep van Sanquin om bloed te komen doneren, met daarbij de boodschap dat de opkomst en daardoor voorraad zeer laag is.
Toch heb ik wel twijfels wat te doen omdat ik enerzijds heel graag wil helpen, maar anderzijds ook wel mijn twijfels heb over a) de afname van mijn weerstand als ik bloed doneer (effect schijnt klein te zijn) en b) over het feit dat er daar veel mensen over de vloer komen en ik daar in een stoel moet gaan liggen waar veel mensen in hebben gelegen.
Iemand anders in hetzelfde schuitje?
Ik verwacht binnenkort weer een oproep te krijgen maar ik ga zeker wel heen.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tito129 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:40:
Sterillium® med: Samenstelling: bevat 100 g oplossing: werkzame stof: ethanol 99 % 85,0 g. Overige bestanddelen:butaan-2-on, propaan-1-ol, tetradecaan-1-ol, glycerol 85 %, gezuiverd water.

Dat zou de apotheker zelf moeten kunnen maken toch? Mondkapjes en schorten is lastiger.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 17-03-2020 15:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
hood schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Ik verwacht binnenkort weer een oproep te krijgen maar ik ga zeker wel heen.
Als je ze even belt kan je morgen gaan geven, ze hebben flink tekort.
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Vit C werkt heel goed tegen heel veel ziektes, of het tegen Covid werkt weet ik niet, maar ze zijn echt niet dom daar in China.
Veel dieren maken ook heel veel Vit. C aan in hun lijf als ze ziek zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2020 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Als je ze even belt kan je morgen gaan geven, ze hebben flink tekort.
Ow dat wist ik niet. Ik zal ze gelijk even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Dat je dat vindt maakt het niet onwaar dat ernaar gekeken wordt.
https://www.dailymail.co....n-C-beat-coronavirus.html
COvid-19

In China, a study is under way to see if high doses of vitamin C can help fight off coronavirus (officially known as COVID-19). Scientists at the Zhongnan Hospital of Wuhan University are testing its effects on 120 patients who have the virus, giving them daily infusions of 24g of vitamin C for seven days. Results have not yet been published.

The dosage being used in China is around 60 times as much as the NHS daily recommended amount and 24 times the amount trialled against colds in reviews by Cochrane.

In tests, vitamin C has worked against every virus — if given in sufficient concentration, says Dr Levy.

Dr Mike Skinner, a virologist at Imperial College London, says we won’t know vitamin C’s value against coronavirus for some time, and says the dose being tested is ‘massive’. ‘They’re doing the trial,’ says Dr Skinner ‘Let’s see if it has any benefit.’

[ Voor 57% gewijzigd door Manke op 17-03-2020 15:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:
poeh zat even die website te bekijken maar wat voor alternatief uithoekje is dat dan ?

ik zie artiekelen met bijvoorbeeld de hypothese dat de WHO het een pandemie heeft genoemd zodat er straks met de vaccinatie in het geheim ook nano chips kunnen worden geïnjecteerd om ons in de gaten te houden
a nano-chip may be injected, unknown to the person being vaccinated. The chip may be remotely charged with all your personal data, including bank accounts – digital money. Yes, digital money that’s what “they” are aiming at, so you really have no control any more over your health and other intimate data, but also over your earnings and spending.
Heb je ook een andere website met deze info over vitamine C ? want van deze blijf ik ver weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Sommige mensen......

- Waar ik voorheen mensen alleen met hun paard zag langsrijden komen ze nu in groepen 8)7
- Bejaarden flat is leeg gelaten in het bos hier
- Groepen mountainbikers
- Hele families/vriendengroepen die gaan wandelen met zijn allen
- Al 6 mensen die hun plek komen voorbereiden voor komend kampeerseizoen. En dan nog verontwaardigd zijn al we waarschijnlijk pas later opengaan.....

Hoe freaking moeilijk is het om thuis te blijven om verspreiding te verminderen.....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Vit C werkt heel goed tegen heel veel ziektes, of het tegen Covid werkt weet ik niet.
Veel dieren maken ook heel veel Vit. C aan in hun lijf als ze ziek zijn.
Tuurlijk is ook zo, maar als je het hele stuk leest en ook dat stuk over het "complot" dat de regeringen "niet willen dat de mensen dit weten" en het "verborgen houden".. |:(

En voor dieren die het aanmaken is het noodzakelijk om met een ziekte beter te kunnen omgaan voor de zintuigen e.d., niet om het te genezen..
Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Dat je dat vindt maakt het niet onwaar dat ernaar gekeken wordt.
https://www.dailymail.co....n-C-beat-coronavirus.html

[...]
Nee natuurlijk, er moet naar alles gekeken worden.. alleen wordt het verkodigd als het "wondermiddel dat geheim wordt gehouden"

Ik mis nog bijna een Youtube video met "OMG 10 things your government doesnt want you to know about Corona!!!1"

[ Voor 31% gewijzigd door poor Leno op 17-03-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Heb je ook een andere website met deze info over vitamine C ? want van deze blijf ik ver weg.
my bad :+

Het is allemaal niet uit de lucht gegrepen
https://academic.oup.com/jac/article/52/6/1049/731701
https://debuglies.com/202...revent-viral-replication/

[ Voor 35% gewijzigd door Manke op 17-03-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
wontcachme schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:49:
Sommige mensen......

- Waar ik voorheen mensen alleen met hun paard zag langsrijden komen ze nu in groepen 8)7
- Bejaarden flat is leeg gelaten in het bos hier
- Groepen mountainbikers
- Hele families/vriendengroepen die gaan wandelen met zijn allen
- Al 6 mensen die hun plek komen voorbereiden voor komend kampeerseizoen. En dan nog verontwaardigd zijn al we waarschijnlijk pas later opengaan.....

Hoe freaking moeilijk is het om thuis te blijven om verspreiding te verminderen.....
Door die mensen zou het me niks verbazen als we hier ook een lockdown krijgen. Het gaat er echt niet in bij hele groepen in de bevolking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@wontcachme samen wandelen met je gezin is natuurlijk prima en zelfs beter dan binnen zitten (want beweging is gezond en zonlicht+lunch=Vitamine D). Met vrienden is dan wel weer onnodige extra contacten.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 17-03-2020 15:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Maarten_E schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Nee, ik heb altijd al een lage temperatuur, vergelijkbare temperaturen krijg ik met andere thermometers.
Vraag mij ook daarbij af of dat betekent dat een 36.5 voor mij al koorts/verhoging is...
Is wel een teken dat mijn lichaam de fik aanzet om wat te bestrijden, mocht het zo zijn dat de temperatuur omhooggaat dan kan dat nog eens een fikse discussie worden met de huisarts.
Hoe en waar meet je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

franssie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:
@wontcachme samen wandelen met je gezin is natuurlijk prima en zelfs beter dan binnen zitten (want gezond en zonlicht+lunch=Vitamine D). Met vrienden is dan wel weer onnodige extra contacten.
Net kwam er een groep van 30 man langs |:(.

Overigens is het wel zo dat onze tuin nog nooit zo schoon is geweest :P
Camiel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Door die mensen zou het me niks verbazen als we hier ook een lockdown krijgen. Het gaat er echt niet in bij hele groepen in de bevolking.
Net nog een campinggast (70 jaar). "Krijg ik het dan krijg ik het. Niet erger dan een licht griepje".....

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 17-03-2020 15:56 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:49:
[...]

poeh zat even die website de bekijken maar wat voor alternatief uithoekje is dat dan ?

ik zie artiekelen met bijvoorbeeld de hypothese dat de WHO het een pandemie heeft genoemd zodat er straks met de vaccinatie in het geheim ook nano chips kunnen worden geïnjecteerd om ons in de gaten te houden

[...]

Dat inderdaad. Altijd zo jammer dat dit soort websites met dat soort onzin gaan strooien. Dat ze Vitamine C hoog gedoseerd proberen is fantastisch, alleen zet het dan wel tegen een placebo groep uit. Vitamine C hoog gedoseerd zou ook averechts kunnen werken namelijk.

In een ander onderzoek met ARDS patienten had Vitamine C overigens weinig effect:
In this preliminary study of patients with sepsis and ARDS, a 96-hour infusion of vitamin C compared with placebo did not significantly improve organ dysfunction scores or alter markers of inflammation and vascular injury. Further research is needed to evaluate the potential role of vitamin C for other outcomes in sepsis and ARDS.
https://jamanetwork.com/j.../article-abstract/2752063

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Tuurlijk is ook zo, maar als je het hele stuk leest en ook dat stuk over het "complot" dat de regeringen "niet willen dat de mensen dit weten" en het "verborgen houden".. |:(

En voor dieren die het aanmaken is het noodzakelijk om met een ziekte beter te kunnen omgaan voor de zintuigen e.d., niet om het te genezen..
Ik heb het stuk niet gelezen, ik weet alleen wel dat vit. C in hele hoge dosis erg veel goed kan doen bij ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
Hoor nu weer dat internet het moeilijk heeft, maar merk er niks van hiero (kpn netwerk)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb het stuk niet gelezen, ik weet alleen wel dat vit. C in hele hoge dosis erg veel goed kan doen bij ziekte.
Dat kan sowieso waar zijn in sommige gevallen, alleen het kan het niet 'genezen' in die zin..

(En ik hoop toch stiekem dat het toch waar blijkt en dat het met iets simpels als Vit C genzen kan worden ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik schrik ook wel van het grote aantal mensen op straat hier. Mijn vriendin en ik werken nu beiden thuis, en we lopen iedere dag een half uurtje om nog wat beweging te krijgen. We gaan met een grote boog om andere mensen heen, want we komen terug van een verre reis en willen niemand besmetten.

Andere mensen op straat lijken daar totaal niet mee bezig te zijn en het bijna moeilijk te maken: ouderen, kinderen, met z'n allen in groepen, in het park, etc. Zou bijna gaan nep hoesten om mensen maar uit m'n buurt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Jazzle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:00:
Ik schrik ook wel van het grote aantal mensen op straat hier. Mijn vriendin en ik werken nu beiden thuis, en we lopen iedere dag een half uurtje om nog wat beweging te krijgen. We gaan met een grote boog om andere mensen heen, want we komen terug van een verre reis en willen niemand besmetten.

Andere mensen op straat lijken daar totaal niet mee bezig te zijn en het bijna moeilijk te maken: ouderen, kinderen, met z'n allen in groepen, in het park, etc. Zou bijna gaan nep hoesten om mensen maar uit m'n buurt te houden.
Ik zag net een heel voetbalveld met meer dan 30 kinderen aan het balletje schoppen.
Ik schrok er verschrikkelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Genomic epidemiology of novel coronavirus (hCoV-19)
Geen idee of deze website al gedeeld was maar ik vond hem zelf wel interessant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Tartarus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:02:
[...]

Ik zag net een heel voetbalveld met meer dan 30 kinderen aan het balletje schoppen.
Ik las deze zin en bedacht me ineens hoe bizar deze zin enkele dagen of weken geleden had geklonken :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

En weet je wat nog het hele kutte van die situatie is, dat mensen de boel aan hun laars lappen?

Is dat het hele gefaseerde plan en groepsimmuniteit alleen werkt als mensen zich ook aan de veiligheidsregels houden.. dus zo min mogelijk contact etc.. Op die manier is het onder controle te houden, en krijg je het met kleine beetjes tegelijk..

Gevolg: En als nu het hele plan back-fired, en de boel in de soep loopt, staan juist al die lui die nu de boel verzieken het hardst vooraan te roepen dat het een Kutplan is en Rutte zijn schuld en RIVM probeert ons te vermoorden etc etc etc etc |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vind ik een correspondentie ook niet overtuigend maar ik denk niet dat Vitamine C het wondermiddel is wat we zoeken.

Het zal vast helpen en andere vitamines waarschijnlijk ook maar ik zie het niet als "geneesmiddel".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Tsja, gister stond er bij het RTL nieuws een arts "zolang de kinderen geen symptomen hebben gewoon lekker laten spelen, dat is goed voor ze"

Die zelfde man beweerde ook dat de enige reden dat de scholen dicht zijn de druk vanuit het onderwijs/ouders waren. Want de scholen sluiten had volgens hem nog steeds weinig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

In het winkelcentrum waar ik net was om een pakketje op te halen leek het net zaterdagmiddag. 8)7

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
China reports just ONE new domestic case of coronavirus in a day - but finds 20 more cases that arrived from abroad

Hoe dan?
1.38 miljard inwoners. 1 nieuwe case?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Onder de tong, met de punt van thermometer tegen de tongband. Kwam er net achter dat je er ongeveer 0.3-0.5 graden bij moet tellen, dan zou ik op een lage 36 uitkomen. Lijkt dan wat beter te kloppen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Je kan je nu inschrijven voor Infectieradar:
Vanaf vandaag kunnen mensen in Nederland helpen bij het in kaart brengen van klachten die kunnen wijzen op het nieuwe Coronavirus. Mensen kunnen via infectieradar.nl meedoen. Zij geven dan eens per week door of zij in de afgelopen week koorts of andere klachten hadden. Hiermee kan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu volgen hoe gezondheidsklachten verspreid zijn over het land en hoe dit zich ontwikkelt in de tijd. De gegevens dienen als input voor wetenschappelijk onderzoek.
https://www.rivm.nl/nieuw...lachten-covid-19-in-beeld
https://www.infectieradar.nl/

Ze streven naar een participatie van 0,5% de meeste gemeentes zitten nu op 0,01% dus dat moet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
China reports just ONE new domestic case of coronavirus in a day - but finds 20 more cases that arrived from abroad

Hoe dan?
Dat soort dingen uit China altijd een beetje met een korreltje zout nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

Ik snap dat je kan schrikken, en veel mensen vinden het hier stom, maar zolang het RIVM dit zegt:
Mogen mijn kinderen nog buitenspelen met anderen?
Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus. Kinderen kunnen prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest.
bron: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Dan is het volgens de regels niet erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
Ophidian schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:19:
[...]

Ik zou dat niet te hard roepen...

[...]

Bron: British Medical Journal met een hele respectabele impact factor van 27,6. Ik zou ibuprofen ook vermijden ;)
The Council on Hypertension of the European Society of Cardiology wish to highlight the lack of any evidence supporting harmful effect of ACE-I and ARB in the context of the pandemic COVID-19 outbreak.

The Council on Hypertension strongly recommend that physicians and patients should continue treatment with their usual anti-hypertensive therapy because there is no clinical or scientific evidence to suggest that treatment with ACEi or ARBs should be discontinued because of the Covid-19 infection.
https://www.escardio.org/...on-ace-inhibitors-and-ang
Dit is zegt de Europese Society of Cardiology.
Marcel Bouvy, hoogleraar farmaceutische patiëntenzorg aan de Universiteit van Utrecht, haalt de uitspraak van de Franse minister direct onderuit. "Paracetamol heeft meer de voorkeur bij koorts dan ibuprofen. Maar dat is niet omdat ibuprofen het coronavirus zou versterken. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat dat zo is. Ibuprofen heeft in het algemeen gewoon iets meer bijwerkingen dan paracetamol."
https://eenvandaag.avrotr...ronavirus-zou-verergeren/
Denk ook dat deze hoogleraar dat niet zomaar zou roepen.

[ Voor 21% gewijzigd door Pompi op 17-03-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:

Hoe dan?
Harde en snelle aanpak werkt goed, maar nu doet de rest van de wereld niet mee en zal het voor China ook alleen gaan werken als ze de grenzen compleet dicht houden en in de tussentijd een vaccin ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
[...]

Kinderen die plezier hebben in deze zware tijden, schokkend zeg.

Wat moeten we allemaal maar binnen blijven en met een boog om iedereen lopen? En hoe lang moeten we dat gaan doen? Want het corona virus is niet het eerste en ook niet het laatste virus dat zal komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

Tweaking Art schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:14:
[...]

Wat moeten we allemaal maar binnen blijven en met een boog om iedereen lopen? En hoe lang moeten we dat gaan doen? Want het corona virus is niet het eerste en ook niet het laatste virus dat zal komen.
Er is gisteren een persconferentie geweest van onze minster-president. Mss heb je die gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:15
Ik verbaas me hier ook zo ontzettend over, overal groepen jongeren en zelfs groepen ouderen die net doen alsof er niets aan de hand is. De buurvrouw heeft geloof ik nog even lekker wat vriendjes van dr zoontje uitgenodigd om in de tuin tikkertje te spelen |:( mijn god wat zijn mensen toch stront eigenwijs. Kreeg dan zelf wel weer (geheel terecht!) ook wat opmerkingen over al die DHL en Postnl busjes aan mn deur, had echter weken geleden al een hele hoop spullen voor klussen/tuin besteld dat nu allemaal pas binnendruppelt. Ik schaam me ook best wel eigenlijk dat ik de bezorgers nu zoveel moet belasten, maar kan het ook niet meer stoppen als t onderweg is, dus het is maar even zo.

Ben zelf de afgelopen weken sowieso al zo veel mogelijk thuis en binnen gebleven (werd in t begin niet heel erg gewaardeerd op t werk), op een enkele weekboodschap na. Mijn vriendin is IC/Neuro verpleegkundige, dus ik hou er toch wel rekening mee dat de kans vrij groot is dat eerst zij en dan ik op een gegeven moment via haar werk besmet raak en mogelijk ongemerkt dan al anderen aansteek. Ze is ook zojuist eindelijk naar (eigen) huis gestuurd omdat ze al bijna een week snotterend rondloopt daar, maar ondanks herhaald overleggen met haar leidinggevende werd er tot vandaag gewoon geroepen dat ze pas mochten stoppen met werken bij serieuze koorts. We hebben de laatste weken ook best wat woorden gehad omdat ze t in mijn ogen gewoon totaal niet serieus genoeg nam... :X. Nu maar zien hoe het loopt de komende dagen... zit best wel te twijfelen of ik nou langs moet gaan of niet. Aan de ene kant hebben we al zat contact gehad de laatste dagen, aan de andere kant kunnen we misschien beter even een paar dagen wegblijven. Het blijft moeilijk met al die tegenstrijdige info :-(
Maarten_E schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Onder de tong, met de punt van thermometer tegen de tongband. Kwam er net achter dat je er ongeveer 0.3-0.5 graden bij moet tellen, dan zou ik op een lage 36 uitkomen. Lijkt dan wat beter te kloppen.
Iemand enig idee of en zo ja hoe, (met evt correctie) je kan meten met een simpele infrarood thermometer? Ik bedenk me dat ik geen medische thermometer heb, maar als ik mn infrarood thermometer van ali kan gebruiken vind ik t ook zonde onnodig iets aan te schaffen nu...

[ Voor 14% gewijzigd door RonJ op 17-03-2020 16:19 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Wat dacht je van een maand of 4,?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tenminste tot er meer inzicht en grip op de situatie is. We hebben het over 100.000 of meer doden. Waarvan een gedeelte enkel en alleen vanwege te weinig IC bedden komt te overlijden - als we niet goed omgaan met de situatie tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Er is gisteren een persconferentie geweest van onze minster-president. Mss heb je die gemist?
Nee, ik ben op de hoogte en ik kan ook aan de hysterie mee gaan doen maar dat helpt toch niet, sterker nog, die hysterie zorgt voor allerlei problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
leekers schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Wat dacht je van een maand of 4,?
Dan is de hele economie naar de knoppen, dus geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 10:33
Jazzle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:00:

Anders doe je een mondkapje op + handschoenen, lijkr mij sowieso wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Dat soort dingen uit China altijd een beetje met een korreltje zout nemen ;)
Desalniettemin, als R0 lang genoeg onder 1 blijft dooft het wel uit.
In China zijn de quarantaine-maatregelen en controle in het algemeen wel een beetje anders dan hier in Nederland, natuurlijk.
Dus het is niet helemaal ongeloofwaardig, al zl er vast wel eentje over ht hoofd gezien worden, echte haarden zullen wel snel ontdekt worden.

Maar zij hebben dus wel een beetje een probleem nu.
Waar andere landen langzaam immuun worden moet China ofwel dat alsnog doen, ofwel het buiten de deur houden (good luck) tot er een vaccin is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

Tweaking Art schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Nee, ik ben op de hoogte en ik kan ook aan de hysterie mee gaan doen maar dat helpt toch niet, sterker nog, die hysterie zorgt voor allerlei problemen.
Hysterie? Gewoon wat richtlijnen zo goed mogelijk proberen op te volgen, dat is alles wat er gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:19:
[...]

Wat is je plan? Zorgen dat jij niet bij de 70% zit die ziek lijkt te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
FabianGTI schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Dan is de hele economie naar de knoppen, dus geen optie ;)
Er weleens over nagedacht dat er zonder bevolking geen economie is?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Wat moeten we allemaal maar binnen blijven en met een boog om iedereen lopen? En hoe lang moeten we dat gaan doen?
Het zal waarschijnlijk nog wel een tandje strenger worden dan nu, vermoed ik, en reken maar op een flink aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PLAE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Waarom een grote boog om iedereen heen lopen als je jezelf niet vertrouwd? Doe dan een mondkapje op + handschoenen aan.
Minder zorgen over vertrouwen en de mensen lopen dan echt wel een boogje om je heen.

Of waar heb jij t over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:53
PLAE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Dat is in ieder geval wel MIJN intentie. Of het zal gebeuren is een ander verhaal.
En als ik dan bij die 30% niet geinfecteerden zou zitten, dan zou ik alsnog asap een vaccin halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
De Spelen gaan door, joepie (bron Parool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Volgens mij was algemeen bekend inmiddels dat mondkapjes niet helpen.. Alleen speciale die niet te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
leekers schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Dat is simpelweg niet het geval, wat is dat nou weer voor doemscenario?
Het sterftepercentage ligt zo rond de 1% , of is de overige 99% na dit virus arbeidsongeschikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Afgelopen zaterdag was ik de enige in de supermarkt met een handschoen om mijn rechterhand waarmee ik het karretje duwde, koelvitrines openmaakte en pinde. Met de andere hand alleen de boodschappen gepakt... vervolgens buiten die handschoen uitgedaan en voor ik de auto in ging met alcohol alles gewassen.
Ik was werkelijk de enige in de vrij drukke supermarkt die ook maar enigszins mijn gedrag aangepast had, voor de rest was het business as usual, gewoon een enorm drukke supermarktdag.
Heb wel mijn oortjes ingedaan want trek het niet als er iemand hoest, dat weet ik dan gewoon liever niet.

Vandaag kwam een oudere buurman op zoek naar een lekkage binnen, (mijn moeder heeft al een tijdje huisarrest gekregen, ik doe de buitenhuis dingen) en heb ze er ff aan herinnerd dat ze beter 1,5m afstand kunnen bewaren tussen boomers onderling en na afloop toen die buurman weg was de deurklinken even met alcoholwipes afgenomen. Blijkbaar ben ik nog wel flexibel, maar voor ouderen is het heel moeilijk om hun gedrag aan te passen voor een onzichtbare vijand. Wanneer je al 70 jaar gewoon bij iemand langsgaat en een hand geeft is dat al lastig om te vermijden, de mindset dat een vreemde je dood kan zijn dringt maar heel langzaam door.
Ik heb de laatste paar jaar al zo vaak afscheid moeten nemen van dierbaren dat ik het nu wel ff een tijdje flink zat ben en op het para af de boel zo hygiënisch mogelijk probeer te houden om vermijdbare risico's uit te sluiten.
We gaan ongekend verdrietige tijden tegemoet, en dan moet de grote golf nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
leekers schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Niet zo dramatisch. Het is niet alsof 100% overlijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
Sjah schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:23:
Zelfs geen verandering van data. Nu wordt het nog de vraag hoeveel atleten er gaan zijn aangezien veel kwalificatie toernooien afgelast zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
Ik zou geen weddenschap afsluiten als ik jou was

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja heel slim. Best plan ever. |:(

Allemaal mensen uit lockdown landen er naartoe en hoppa..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Nou vind ik een correspondentie ook niet overtuigend maar ik denk niet dat Vitamine C het wondermiddel is wat we zoeken.

Het zal vast helpen en andere vitamines waarschijnlijk ook maar ik zie het niet als "geneesmiddel".
Wondermiddelen bestaan niet, het echte wondermiddel is ons immuunsysteem. Maar ze hebben het over een C infuus, en dat ook vaker onderzocht, met goede resultaten, o.a.bij SARS, maar dus ook bij vele soorten kanker. Is allemaal terug te vinden op dat pubmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:22:
[...]
Het zal waarschijnlijk nog wel een tandje strenger worden dan nu, vermoed ik, en reken maar op een flink aantal weken.
Oke dan moet je kinderen binnen houden onder toezicht, kinderen onder elkaar willen gewoon met elkaar spelen want zij zien de wereld anders dan volwassenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Wondermiddelen bestaan niet, het echte wondermiddel is ons immuunsysteem. Maar ze hebben het over een C infuus, en dat ook vaker onderzocht, met goede resultaten, o.a.bij SARS, maar dus ook bij vele soorten kanker. Is allemaal terug te vinden op dat pubmed.
Link dan naar relevante artikelen op pubmed in plaats van een 'wonderdokter' met de naam "the megavitamin man" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Ja heel slim. Best plan ever. |:(

Allemaal mensen uit lockdown landen er naartoe en hoppa..
Mja zonder publiek, sporters 3 weken minimaal in quarantaine in het Olympisch Dorp voorafgaand aan de Spelen en het zou misschien kunnen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dom besluit... je zit daar met honderdduizenden mensen, inclusief uit China, Iran, Italië, Spanje etc, de 4 grootste brandhaarden.

Hutje mutje op elkaar. Dit is een recept voor verdere besmettingen.

Maar de kans is natuurlijk aanwezig dat de Spelen alsnog wordt uitgesteld, of zelfs afgelast. Laten we hopen dat het IOC tot inkeer komt, en deze epic fail ongedaan maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Mja zonder publiek, sporters 3 weken minimaal in quarantaine in het Olympisch Dorp voorafgaand aan de Spelen en het zou misschien kunnen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er dan geen zak aan is.. voor de kijker niet en voor de sporters al helemaal niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Sir_Lion schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Dat is in ieder geval wel MIJN intentie. Of het zal gebeuren is een ander verhaal.
En als ik dan bij die 30% niet geinfecteerden zou zitten, dan zou ik alsnog asap een vaccin halen.
Is wel een fascinerende discussie toch.

Motto is nu gefaseerd besmetten. Best ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat er dan geen zak aan is.. voor de kijker niet en voor de sporters al helemaal niet :/
Ik denk ook niet dat het doorgaat maar goed. Als ze per se zouden willen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Voetbal zonder publiek was in ieder geval niet om aan te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:19:
[...]

Plus een condoom, alles om te voorkomen dat er iets in haar oog komt en ze gaat wrijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PLAE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Nog ingewikkelder: Gefaseerd besmetten zonder dat de toename dusdanig groot is dat we het niet aankunnen.
Ernemmer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Voetbal zonder publiek was in ieder geval niet om aan te zien.
offtopic:
Met publiek ook niet :P

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 17-03-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PLAE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Dus dan moet hij mij maar komen besmetten (mocht hij corona hebben)? Vraag eens aan Rutte of je hem mag besmetten. Ik denk dat hij wel bij de 30% blijft die het niet krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Hysterie? Gewoon wat richtlijnen zo goed mogelijk proberen op te volgen, dat is alles wat er gevraagd wordt.
Dat is blijkbaar niet goed genoeg. Je moet méér doen er gevraagd wordt. Dus kinderen allemaal binnen houden, en je gehele gezin opsluiten. En zelfs dán doe je nog niet genoeg. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:20:
[...]

De richtinglijn is dus gewoon dat ze met elkaar mogen spelen.:

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
Mogen mijn kinderen nog buitenspelen met anderen?
Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus. Kinderen kunnen prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest.
Dat jij het er niet mee eens bent is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
Mm vanavond staat eten bij 2 vrienden op de planning. Zouden ook wat bordspellen gaan doen maar ik denk dat we het iets korter gaan houden...

Twijfel zelfs een beetje of we überhaupt moeten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Dus dan moet hij mij maar komen besmetten (mocht hij corona hebben)? Vraag eens aan Rutte of je hem mag besmetten. Ik denk dat hij wel bij de 30% blijft die het niet krijgt :)
Rustaaagh :P

Op dat niveau zijn ze desnoods in staat het te faken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Basekid schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:32:
Mm vanavond staat eten bij 2 vrienden op de planning. Zouden ook wat bordspellen gaan doen maar ik denk dat we het iets korter gaan houden...

De oproep is om het niet te doen, maar het is een vrij land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yogibeer

Iets korter? Dat slaat dus nergens op.
Je gaat of je gaat niet. En als je je verstand gebruikt ga je niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Nog ingewikkelder: Gefaseerd besmetten zonder dat de toename dusdanig groot is dat we het niet aankunnen.
En nóg ingewikkelder: Gefaseerd proberen te besmetten terwijl hele grote groepen de boel aan hun laars lappen en nog steeds denken dat het onzin is, en vervolgens overal naar buiten gaan en met vreemden in aanraking komen etc etc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Dit is naar aanleiding van dit artikel in The Lancet. Ik snap niet helemaal waarom je dit erbij haalt als het over ibuprofen gaat wat een NSAID is en geen ACE remmer.
https://eenvandaag.avrotr...ronavirus-zou-verergeren/
Denk ook dat deze hoogleraar dat niet zomaar zou roepen.
Onverstandig van hem. Zeker om het totale onzin te noemen en gezien er dus andere hoogleraren zijn die het niet met hem eens zijn. Gezien er literatuur is die aantoont dat een infectie ernstiger kan verlopen als je met een ontstekingsremmer de inflammatie remt zou ik het zelf niet gebruiken. En mijn inziens roepen dat diegene maar fake news verkondigd is dus ook niet waar. Dat je het zo kan kopen betekent niet dat het geen kwaad kan.

Ik heb dit weekend een webinar gezien waarbij de discussie tussen de specialisten (intensivist en viroloog) was of je wel ontstekingsremming moest geven ja of nee. We weten het gewoon niet ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral blijven leven. Wij blijven ook afspreken met vrienden die hier dichtbij wonen. Groot gedeelte van de bevolking krijgt het toch, dan hou ik m’n kringetje gewoon wat groter dan alleen m’n gezin. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik vraag me trouwens af of je niet beter NU het coronavirus kan hebben, nu er nog "voldoende" zorg is, dan dat je het pakweg over een maand krijgt, met de kans dat er triage plaatsvindt en je buiten de boot valt. Ik denk dan vooral aan de ouderen en zwakkeren...

In die zin mag deze doelgroep "opgelucht" zijn dat ze het reeds gehad hebben en hersteld zijn. Hoe zou het er voor ze uitzien over 2-3 maanden wanneer gekozen moet worden tussen de jong & vitaal besmet persoon en de oud & zwak besmet persoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8Ox6x_Iu81IIkoq2SAiETao87k=/f/image/olm17pNyfL1HYZwGM5mq5ZXb.png

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Wat ik me dus afvraag:

Ik heb wat griepklachten. Stel dat dit geen corona is en ik alsnog besmet wordt met corona, komt dat dan dubbel zo hard aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Iets korter? Dat slaat dus nergens op.
Je gaat of je gaat niet. En als je je verstand gebruikt ga je niet.
Lekker dobbelsteentjes delen een bakje nootjes :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:
[...]

En nóg ingewikkelder: Gefaseerd proberen te besmetten terwijl hele grote groepen de boel aan hun laars lappen en nog steeds denken dat het onzin is, en vervolgens overal naar buiten gaan en met vreemden in aanraking komen etc etc :(
Nouja, daar zijn nog wel mogelijkheden voor, zoals boetes en straffen.
Je ziet dat bijv Frankrijk daar zwaar op heeft ingezet. (Of ze effectief zijn weet ik niet, maar het zal vast wel een deel binnenhouden)

Er zijn nog een aantal ergere gradaties van lockdown die mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PLAE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Rustaaagh :P

Op dat niveau zijn ze desnoods in staat het te faken.
Was ook maar een grapje :p hoewel, ik niet denk dat die clubjes (incl de hoge RIVM mensen) het gaan krijgen.
Zolang zij voorzichtig doen, probeer ik dat voorbeeld te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
MazeWing schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:34:
Ik vraag me trouwens af of je niet beter NU het coronavirus kan hebben, nu er nog "voldoende" zorg is, dan dat je het pakweg over een maand krijgt, met de kans dat er triage plaatsvindt en je buiten de boot valt. Ik denk dan vooral aan de ouderen en zwakkeren...

In die zin mag deze doelgroep "opgelucht" zijn dat ze het reeds gehad hebben en hersteld zijn. Hoe zou het er voor ze uitzien over 2-3 maanden wanneer gekozen moet worden tussen de jong & vitaal besmet persoon en de oud & zwak besmet persoon.

[Afbeelding]
Zo heb je voorsprong in de breedste zin van het woord haha. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Yogibeer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:34:
Wat ik me dus afvraag:

Ik heb wat griepklachten. Stel dat dit geen corona is en ik alsnog besmet wordt met corona, komt dat dan dubbel zo hard aan?
Mijn boeren verstand zou zeggen ja, je bent tenslotte vatbaar.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Vooral blijven leven. Wij blijven ook afspreken met vrienden die hier dichtbij wonen. Groot gedeelte van de bevolking krijgt het toch, dan hou ik m’n kringetje gewoon wat groter dan alleen m’n gezin. :)
Vooral doen zo dat straks iedereen in je kringetje besmet is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:25:
[...]

En als je die studies kritisch bekijkt zie je dat er geen echte harde conclusie gemaakt kon worden.

Bij iemand die een vitamine C tekort heeft gaat vitamine C inderdaad helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
CycloneX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:35:
[...]

Mijn boeren verstand zou zeggen ja, je bent tenslotte vatbaar.
Snap uiteraard dat je het dan sneller krijgt, maar is het effect dan ook automatisch erger?

[ Voor 18% gewijzigd door Yogibeer op 17-03-2020 16:39 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]