Ik verbaas me hier ook zo ontzettend over, overal groepen jongeren en zelfs groepen ouderen die net doen alsof er niets aan de hand is. De buurvrouw heeft geloof ik nog even lekker wat vriendjes van dr zoontje uitgenodigd om in de tuin tikkertje te spelen

mijn god wat zijn mensen toch stront eigenwijs. Kreeg dan zelf wel weer (geheel terecht!) ook wat opmerkingen over al die DHL en Postnl busjes aan mn deur, had echter weken geleden al een hele hoop spullen voor klussen/tuin besteld dat nu allemaal pas binnendruppelt. Ik schaam me ook best wel eigenlijk dat ik de bezorgers nu zoveel moet belasten, maar kan het ook niet meer stoppen als t onderweg is, dus het is maar even zo.
Ben zelf de afgelopen weken sowieso al zo veel mogelijk thuis en binnen gebleven (werd in t begin niet heel erg gewaardeerd op t werk), op een enkele weekboodschap na. Mijn vriendin is IC/Neuro verpleegkundige, dus ik hou er toch wel rekening mee dat de kans vrij groot is dat eerst zij en dan ik op een gegeven moment via haar werk besmet raak en mogelijk ongemerkt dan al anderen aansteek. Ze is ook zojuist
eindelijk naar (eigen) huis gestuurd omdat ze al bijna een week snotterend rondloopt daar, maar ondanks herhaald overleggen met haar leidinggevende werd er tot vandaag gewoon geroepen dat ze pas mochten stoppen met werken bij serieuze koorts. We hebben de laatste weken ook best wat woorden gehad omdat ze t in mijn ogen gewoon totaal niet serieus genoeg nam...

. Nu maar zien hoe het loopt de komende dagen... zit best wel te twijfelen of ik nou langs moet gaan of niet. Aan de ene kant hebben we al zat contact gehad de laatste dagen, aan de andere kant kunnen we misschien beter even een paar dagen wegblijven. Het blijft moeilijk met al die tegenstrijdige info

Maarten_E schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Onder de tong, met de punt van thermometer tegen de tongband. Kwam er net achter dat je er ongeveer 0.3-0.5 graden bij moet tellen, dan zou ik op een lage 36 uitkomen. Lijkt dan wat beter te kloppen.
Iemand enig idee of en zo ja hoe, (met evt correctie) je kan meten met een simpele infrarood thermometer? Ik bedenk me dat ik geen medische thermometer heb, maar als ik mn infrarood thermometer van ali kan gebruiken vind ik t ook zonde onnodig iets aan te schaffen nu...
[
Voor 14% gewijzigd door
RonJ op 17-03-2020 16:19
]
All-electric.