Laten we het hopen, bij de IC opname zien we (logischer wijs, want loopt 1 a 2 weken achter op ziekenhuis opnamen) nog een stijgende lijn in het aantal nieuwe opname elke dag.Jorizzz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:15:
[...]
Precies, het buigpunt in de curve van het aantal mensen dat in het ziekenhuis is beland lijkt voorbij, maar de piek is dus nog niet bereikt!
Mag je eigenlijk het winkelkarretje in de supermarkt weigeren?
Ik woon alleen en koop dus maar weinig in per keer. Ik pak altijd de handscanner en drop de producten in mijn eigen tas. Minder kans op besmetting dus tegenover een karretje die door meerdere personen is aangeraakt.
Ik hou netjes afstand van andere mensen.
Ik vind dit echt een onzinregel, het voegt niks toe.
Ik woon alleen en koop dus maar weinig in per keer. Ik pak altijd de handscanner en drop de producten in mijn eigen tas. Minder kans op besmetting dus tegenover een karretje die door meerdere personen is aangeraakt.
I hide at work because good employees are hard to find.
@Incolumis een winkel mag huisregels opleggen. Dus als ze een winkelkarretje verplichten en jij weigert dat mogen ze je de toegang tot de winkel ontzeggen.
Overigens wordt die handscanner ook door meerdere mensen aangeraakt.
Je moet je gewoon aan het deurbeleid houden, zegt jouw supermarkt dat je een karretje moet - dan moet je je daaraan houden. Anders blijf je gewoon buiten.Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
Doe niet zo moeilijk man.Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
Zet je tas in het karretje, doe je gescande producten in die tas en als je langs de zelfscankassa bent, zet je je karretje weg.
Het voegt wel iets toe, namelijk dat ze weten hoeveel mensen er in de winkel zijn. Als er maximaal 50 mensen in de winkel mogen zijn zetten ze 50 winkelwagens neer. Als die op zijn moet je wachten tot er weer een beschikbaar is.Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Vraag het aan je supermarkt, zou ik zeggen. Kan me niet voorstellen dat ze dit een probleem vinden.Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
Die wordt ook steeds schoongemaakt door de caissière.Ascension schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:20:
@Incolumis een winkel mag huisregels opleggen. Dus als ze een winkelkarretje verplichten en jij weigert dat mogen ze je de toegang tot de winkel ontzeggen.
Goeie... Wij hebben zelfs de afgelopen keren bewust geen karretjes gepakt. Ik zie ze lang niet overal de handvaten schoonmaken of ze slakkeren er een keer overheen met een doekje die ze al de halve dag gebruiken. Lijkt me juist de kans om het virus over te dragen...Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
Zo een trend moet enkele dagen zich verder zetten, dagelijks is moeilijk te vergelijken zeker iets zoals hoeveel mensne positief testen .anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:13:
[...]
Nee, met afvlakken wordt bedoelt 'minder snel groeien'.
Dus niet óf het toeneemt, maar de mate waarmee het toeneemt.
Ze vonden het wel een probleem. Maar het is vooral het paniekzaaien wat mij stoort. Ik hou me verder netjes aan de regels. Ik vind alleen dit nogal overdreven. Ik kocht net 1 product. (Winkel zit op de hoek, en ik heb alleen maar een pingmaaltijd nodig voor op het werk vanavond).autje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Vraag het aan je supermarkt, zou ik zeggen. Kan me niet voorstellen dat ze dit een probleem vinden.
Het beste kun je dan gewoon van die wegwerphandschoenen aandoen. Wij hebben ook zo'n bakje thuis met een paar honderd van die dingen voor een paar euro oid
Logisch dat ze het een probleem vinden. Ze weten aan de hand van de karretjes hoeveel mensen er binnen zijn, zie ook Mighty in "Coronavirus Slowchat"Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:23:
[...]
Ze vonden het wel een probleem. Maar het is vooral het paniekzaaien wat mij stoort. Ik hou me verder netjes aan de regels. Ik vind alleen dit nogal overdreven. Ik kocht net 1 product. (Winkel zit op de hoek, en ik heb alleen maar een pingmaaltijd nodig voor op het werk vanavond).
In de meeste gevallen werkt dit niet goed in de praktijk.Mighty schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Het voegt wel iets toe, namelijk dat ze weten hoeveel mensen er in de winkel zijn. Als er maximaal 50 mensen in de winkel mogen zijn zetten ze 50 winkelwagens neer. Als die op zijn moet je wachten tot er weer een beschikbaar is.
Vaak gaan ze met de kar naar de auto en zijn ze zo 10 minuten weg eerder ze de kar terug brengen, dat is veel te veel onnodige tijdsverlies, die je juist in zulke situaties niet kan gebruiken.
En dan heb je ook nog de winkelcentrums met garage, die karren worden dan beneden in de garage gezet en komen dus al helemaal niet gelijk naar de winkel waar iedereen zijn kar pakt.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Het winkelwagentje is ook bedoelt als afstandhouder. Als ze iedereen op hun blauwe ogen moeten geloven dat ze dat zelf wel kunnen is het einde zoek.Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:23:
[...]
Ze vonden het wel een probleem. Maar het is vooral het paniekzaaien wat mij stoort. Ik hou me verder netjes aan de regels. Ik vind alleen dit nogal overdreven. Ik kocht net 1 product. (Winkel zit op de hoek, en ik heb alleen maar een pingmaaltijd nodig voor op het werk vanavond).
Het is geen drukke winkel.demo31051987 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:24:
[...]
Logisch dat ze het een probleem vinden. Ze weten aan de hand van de karretjes hoeveel mensen er binnen zijn, zie ook Mighty in "Coronavirus Slowchat"
Vroeg me af, als het school jaar dit jaar afgelopen zou zijn, dan gaat er ook niemand over toch? Vraag me dit of omdat onze dochter dit jaar 4 jaar word, en eigenlijk in September naar school zou gaan, maar als niemand in groep 1 zou overgaan dan is er gewoon geen plek natuurlijk. Of zit dat niet zo?
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht. Goed punt!zacht schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Het winkelwagentje is ook bedoelt als afstandhouder. Als ze iedereen op hun blauwe ogen moeten geloven dat ze dat zelf wel kunnen is het einde zoek.
Wat ik nou echt logisch zou vinden is dat ze een soort verplichte route door de winkel maken. Eénrichtingsverkeer, met hier en daar een loopback of schrtcut mogelijkheid, maar puur voorkomen dat mensen zich in twee richtingen door een gangpad bewegen. Even wachten als iemand voor je iets uit een schap pakt en doorrrrrr
Maakt niet uit. Regels zijn regels. 1 persoon per 10 vierkante meter. Met een winkel van 1000m2 mogen er dus 100 mensen naar binnen, dus zetten ze 100 karretjes neer. Als ze vervolgens alle klanten verplichten een kar mee te nemen is het makkelijk tellen en kunnen ze geen boete krijgen.
Wellicht gaan ze ook hier af op de prestaties die tot nu toe gemeten zijn en gaan kinderen toch gewoon door. Zelfde hoop ik toch ook voor het middelbaar onderwijs.Rev! schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:
Vroeg me af, als het school jaar dit jaar afgelopen zou zijn, dan gaat er ook niemand over toch? Vraag me dit of omdat onze dochter dit jaar 4 jaar word, en eigenlijk in September naar school zou gaan, maar als niemand in groep 1 zou overgaan dan is er gewoon geen plek natuurlijk. Of zit dat niet zo?
Verwijderd
Het verplichte karretje is een eenvoudige maar effectieve manier om het maximaal aantal personen in de winkel te controleren. Karretjes op? Pas nieuwe klanten naar binnen als er een karretje is.Incolumis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
Zo eenvoudig is het
Alternatieven als mensen tellen of iets dergelijks zijn veel minder praktisch.
Typisch dat er nu weer een probleem gemaakt wordt van de winkelwagentjes...
Het is misschien wat omslachtiger als je maar weinig nodig hebt, maar alles duurt nu eenmaal wat langer in deze tijd. Had vanochtend het idee dat het onderbewust toch echt wel helpt om zo'n karretje voor je neus te hebben. Al is het maar omdat die paar mensen die het moeilijk vinden om 1.5 m afstand te houden nu ook een soort gedwongen worden om het te doen. Een offer dat we wat mij betreft graag allemaal zouden moeten brengen.
Het verhaal met winkelwagentjes die de parkeergarage in mee gaan zal ook wel weer wat op te verzinnen zijn. Het duurt allemaal ietsjes langer nu, en ik moet zeggen dat het me echt nog niet tegenvalt hoe efficient alles eigenlijk nog verloopt gezien de omstandigheden, en dat in een toch wel drukke stad als Rotterdam.
Het is misschien wat omslachtiger als je maar weinig nodig hebt, maar alles duurt nu eenmaal wat langer in deze tijd. Had vanochtend het idee dat het onderbewust toch echt wel helpt om zo'n karretje voor je neus te hebben. Al is het maar omdat die paar mensen die het moeilijk vinden om 1.5 m afstand te houden nu ook een soort gedwongen worden om het te doen. Een offer dat we wat mij betreft graag allemaal zouden moeten brengen.
Het verhaal met winkelwagentjes die de parkeergarage in mee gaan zal ook wel weer wat op te verzinnen zijn. Het duurt allemaal ietsjes langer nu, en ik moet zeggen dat het me echt nog niet tegenvalt hoe efficient alles eigenlijk nog verloopt gezien de omstandigheden, en dat in een toch wel drukke stad als Rotterdam.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Lijkt em dat iedereen 'gewoon' over gaat, tenzij er sterke aanwijzingen waren dat iemand anders toch zou zijn blijven zitten. Die paar maanden gemiste les kun je wel weer inlopen in het jaar/de jaren erop...Rev! schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:
Dat is niet echt te doen ben ik bang. Zorgt natuurlijk ook voor opstoppingen. Winkels moeten gewoon zorgen dat het ten alle tijden rustig is. Mijn super heeft een oppervlakte van 1150m2, er mogen dus 115 mensen naar binnen, maar we laten er maar ~65 toe (iedereen moet een karretje meenemen, en we hebben er 70 - een aantal in gebruik door personeel)Jorizzz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:27:
Wat ik nou echt logisch zou vinden is dat ze een soort verplichte route door de winkel maken. Eénrichtingsverkeer, met hier en daar een loopback of schrtcut mogelijkheid, maar puur voorkomen dat mensen zich in twee richtingen door een gangpad bewegen. Even wachten als iemand voor je iets uit een schap pakt en doorrrrrr
Bij een kleine supermarkt misschien. Bij de winkel waar ik ga heb je 4 plekken waar je karretjes terug kunt zetten, daar gaat het dus al nooit werken.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:29:
[...]
Het verplichte karretje is een eenvoudige maar effectieve manier om het maximaal aantal personen in de winkel te controleren. Karretjes op? Pas nieuwe klanten naar binnen als er een karretje is.
Zo eenvoudig is het
Alternatieven als mensen tellen of iets dergelijks zijn veel minder praktisch.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Je hebt daar medewerkers voor, die halen om de zoveel tijd karretjes terug.miicker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Bij een kleine supermarkt misschien. Bij de winkel waar ik ga heb je 4 plekken waar je karretjes terug kunt zetten, daar gaat het dus al nooit werken.
Schoolrijpheid heeft voor een groot deel met sociaal-emotionele ontwikkeling te maken, en ze gaan echt geen kleuterklassen vol laten met 6/7-jarigen, die zijn meestal wel toe aan didactische uitdagingen.Rev! schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:
Weet je hoeveel mensen ik zie, die hun winkelwagen ergens laten staan en rondlopen door de winkel en vervolgens terugkomen met hun beide handen vol spullen en deze dan in de winkelwagen deponeren.
Ze kijken dan naar de prestaties van de rest van het jaar. Mijn nichtje heeft inmiddels de vlag uithangen omdat de examens niet doorgaan, en dus is geslaagd.Rev! schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:
Verwijderd
Waarom niet? Vier keer 25 als de max 100 klanten is. Karretje zal meestal terug komen waar hij vandaan kwam. Als de ene plek populairder is dan de ander verplaatsen ze daar wat meer karretjes heen.miicker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Bij een kleine supermarkt misschien. Bij de winkel waar ik ga heb je 4 plekken waar je karretjes terug kunt zetten, daar gaat het dus al nooit werken.
Edit: parkeerdaken zijn uitzondering, klant parkeert, gaat naar beneden, pakt kar, gevuld naar auto en daar uitladen + karretje achterlaten. Dan zal er geregeld een trein karretjes verplaatst moeten worden. Nog steeds nauwkeuriger dan met een teller bij in en uitgang(en) tellen.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2020 14:39 ]
Ik zie nieuwe cijfers volgens mij:
80 nieuwe doden
341 nieuwe opnames
852 nieuwe besmettingen
80 nieuwe doden
341 nieuwe opnames
852 nieuwe besmettingen
[ Voor 32% gewijzigd door Pierre Sec op 25-03-2020 14:38 ]
Ik denk dat de meeste kinderen gewoon doorschuiven als er nog onderwijs gegeven gaat worden.Rev! schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:
Ik verwacht dat ze sommige kinderen zoals ze nu ongetwijfeld al gedaan hebben extra in de gaten houden en indien nodig extra gaan ondersteunen of als ze dat nog niet gedaan hebben nog een jaar overdoen.
Maar goed ik heb geen glazen bol dus dat is een vermoeden van mij.
Die van ons heeft groep 2 ook over gedaan omdat ze vorig jaar gewoon nog niet toe was aan groep 3.
Dat is dit jaar toch echt wel anders en heeft ze echt meer uitdaging nodig omdat de stof van groep 2 makkelijk is.
Dus wees gerust we krijgen geen klassen van 40+ maar sommige leerlingen worden zoals nu extra
gemonitord en waar nodig geholpen verwacht ik dus.
2250 WP Zuid PVoutput
Uuh nee, de karretjes die staan altijd bij de ingang en de aflever plekken zijn overal en meestal een heel stuk verder weg dan de ingang.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:35:
[...]
Waarom niet? Vier keer 25 als de max 100 klanten is. Karretje zal meestal terug komen waar hij vandaan kwam. Als de ene plek populairder is dan de ander verplaatsen ze daar wat meer karretjes heen.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
80 patiënten overleden, 852 nieuwe patiënten, in totaal 6412 positief geteste personen
Bron: RIVMMogelijke afvlakking van aantal nieuwe ziekenhuisopnames van patiënten met coronavirus
De afgelopen tijd was het aantal nieuw opgenomen patiënten in het ziekenhuis een oplopende curve. Op dit moment lijkt dit af te vlakken. Dat wijst mogelijk op een voorzichtige afname van de snelheid waarmee het virus zich verspreidt. Dit is een eerste signaal. We kunnen hier geen harde conclusies aan verbinden. De komende dagen moet blijken of er sprake is van een werkelijke afvlakking.
Met de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames is met behulp van wiskundige modellen de snelheid van verspreiding van het virus berekend. De snelheid waarmee het virus zich verspreidt lijkt ook af te nemen. Ook hierbij moet de komende dagen blijken of de daling doorzet.
Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden.
Overzicht aantallen
Het totaal aantal gemelde patiënten: 6412 (+852)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 356 (+80)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 1836 (+341)
Uitbreiding gegevens over de uitbraak van het nieuwe coronavirus
Het RIVM krijgt steeds meer informatie over de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Zo zijn nu ook de actuele gegevens van stichting NICE opgenomen in de rapportages.
Een overzicht van grafieken en meldingen geven we dagelijks weer in een pdf.
Zie Data coronavirus in Nederland
[ Voor 15% gewijzigd door WishmasterNL op 25-03-2020 14:46 ]
- reactie gelijk aan bovenstaande...
[ Voor 97% gewijzigd door pvanmegen op 25-03-2020 14:40 ]
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Iemand die graag zijn boodschappen wil doen (en weet dat er wachtrijen ontstaan door beperkte toegang) rijdt die maar al te graag weer terug naar de ingang. Of je wacht tot het personeel ze weer teruggebracht heeft, maar ben bang dat je dan achter het net vist:)michael3 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Uuh nee, de karretjes die staan altijd bij de ingang en de aflever plekken zijn overal en meestal een heel stuk verder weg dan de ingang.
[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 25-03-2020 14:41 ]
Ik heb er ook wel begrip voor. Maar ze moeten even op de rem trappen als ze het niet bij kunnen benen.autje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:41:
[...]
Daarom moet je er ook begrip voor hebben dat het nu even niet zo gaat als jij wilt.
Het kan ook averechts werken.
Waarop baseer je deze conclusie?R.van.M schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:13:
Wat ik opvallend vind is dat we in Nederland beperkte testcappaciteit hebben ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Ook lijkt er geen intentie om deze capaciteit verder uit te gaan breiden. Hierdoor zijn wij deels geblindoekt wat betreft het aantal besmettingen en hoe het zich ontwikkeld.
Uit de RIVM presentatie van vandaag blijkt juist dat ze de test capaciteit zoveel mogelijk willen gaan opschalen zodat ze meer kunnen testen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Net bij de supermarkt geweest, overal hingen briefjes op dat een winkelwagen verplicht was. Ik kwam binnen lopen, naast het hek om naar binnen te gaan stonden karretjes, toen ik er een wilde pakken zei het personeel dat het niet nodig was als ik er geen wilde. Had maar 1 ding nodig dus ben gewoon doorgelopen, lijkt me ook een stuk hygiënischer dan dat ik voor 1 product een karretje moet pakken.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb de presentatie van vandaag niet gezien. Wat werd er aangegeven over de test cappaciteit?YakuzA schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Waarop baseer je deze conclusie?
Uit de RIVM presentatie van vandaag blijkt juist dat ze de test capaciteit zoveel mogelijk willen gaan opschalen zodat ze meer kunnen testen.
Ik zie de afvlakking nog niet (+23% zkhs), maar ik heb natuurlijk niet de modellen en cijfers die het RIVM hanteert, dus ik ga er vanuit dat dat wel zal kloppenWishmasterNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:39:80 patiënten overleden, 852 nieuwe patiënten, in totaal 6412 positief geteste personen
[...]
Bron: RIVM
Ziekenhuisopnames zijn natuurlijk ook een beetje vertraagde cijfers.
Met de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames is met behulp van wiskundige modellen de snelheid van verspreiding van het virus berekend. De snelheid waarmee het virus zich verspreidt lijkt ook af te nemen. Ook hierbij moet de komende dagen blijken of de daling doorzet.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 25-03-2020 14:48 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tuurlijk iemand die net zijn boodschappen heeft gehaalt en helemaal al naar zijn auto toe is gelopen die in de overdekte garage staat van het winkelcentrum die rent natuurlijk gelijk dat hele pokke eind terug naar de winkel om jou je karretje te geven ipv vde kar te dumpen in de garage🤣🤣 sprookjes zijn dan 😉sverzijl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Iemand die graag zijn boodschappen wil doen (en weet dat er wachtrijen ontstaan door beperkte toegang) rijdt die maar al te graag weer terug naar de ingang. Of je wacht tot het personeel ze weer teruggebracht heeft, maar ben bang dat je dan achter het net vist:)
Je kan lig de Powerpoint (PDF dusR.van.M schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Ik heb de presentatie van vandaag niet gezien. Wat werd er aangegeven over de test cappaciteit?
https://www.tweedekamer.n...amer_presentatie_rivm.pdf
.
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 25-03-2020 14:49 ]
Zie ook deze grafiek van https://www.rivm.nl/nieuw...tie-over-coronavirus/data.anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ik zie de afvlakking nog niet (+23% zkhs), maar ik heb natuurlijk niet de modellen en cijfers die het RIVM hanteert, dus ik ga er vanuit dat dat wel zal kloppen
[...]
Nu vier dagen op rij minder totale ziekenhuisopnames erbij dan de dag daarvoor.

Komt omdat er achterstand is in de verwerking:anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ik zie de afvlakking nog niet (+23% zkhs), maar ik heb natuurlijk niet de modellen en cijfers die het RIVM hanteert, dus ik ga er vanuit dat dat wel zal kloppen
[...]
https://www.rivm.nl/nieuw...tie-over-coronavirus/data
al vind ik de kop/omschrijving verwarrend; Ik heb de indruk dat het is gesorteerd op opnamedatum en niet op meldingsdatum
In de bijbehorende PDF staat het een en ander wat duidelijker. Ook de nieuwe grafiek met doden naar overlijdensdatum.anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:45:
[...]
[...]
Die PDF kun je van deze pagina plukken: https://www.rivm.nl/nieuw...tie-over-coronavirus/data
[ Voor 10% gewijzigd door zacht op 25-03-2020 14:51 ]
Net heb je het nog over 4 terugbrengplekken en nu ineens over het 'dumpen in de garage'. Ik weet niet in wat voor buurt jij woont natuurlijk, maar hier zijn de fatsoensnormen nog wel gewoon van kracht.michael3 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:47:
[...]
Tuurlijk iemand die net zijn boodschappen heeft gehaalt en helemaal al naar zijn auto toe is gelopen die in de overdekte garage staat van het winkelcentrum die rent natuurlijk gelijk dat hele pokke eind terug naar de winkel om jou je karretje te geven ipv vde kar te dumpen in de garage🤣🤣 sprookjes zijn dan 😉
o.a.R.van.M schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Ik heb de presentatie van vandaag niet gezien. Wat werd er aangegeven over de test cappaciteit?
Deze week:
- Testen patienten met milde klachten
- Testen leeftijds cohort (baseline)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Net een scraper gemaakt omdat de RIVM-berichten altijd dezelfde template hebben, en ja hoor, vandaag is die anders.
Inclusief verkeerde datum en geen leeftijdstatistieken meer...
In de PDF staan wel mooie grafiekjes die een daling aangeven voor het aantal patiënten wat opgenomen wordt in het ziekenhuis. Of dit ook een indicatie is of het aantal Covid patiënten afneemt en we de goede kant op gaan mag je zelf bepalen.anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:45:
[...]
[...]
https://www.rivm.nl/docum...n-nederland-25-maart-2020

Nou, al die cijfertjes zien er in ieder geval 'prima' uit. Ik hoop dat dit doorzet en dan was het uiteindelijk allemaal prima te behappen. Nouja, hier in het noorden dan : P
[ Voor 49% gewijzigd door St@m op 25-03-2020 14:53 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hier is de parkeerplaats van de supermarkt op het dak en wordt de mensen gevraagd om het lege karretje gewoon even terug op de band te zetten naar beneden, zodat een medewerker van de winkel deze weer kan schoonmaken en inzetten. Meeste mensen doen dat ook gewoon. Ik snap niet dat er mensen zijn die zo nodig overal een probleem van moeten maken. Werk gewoon even mee, kleine moeite in dit geval.
Aparte taferelen op de haagse markt
Geen controle door toezichthouders
https://www.nu.nl/coronav...te-coronamaatregelen.html
Elect a clown, expect a circus.
Ze zeggen dan ook niet dalen, ze zeggen afvlakken. Een persisterende 23% over afgelopen dagen (bij wijze van spreke) is ook een afvlakken van exponentiële groei tot lineaire groei. Het RIVM is in hun bewoording terughoudend. Belangrijk is wel om als lezer die bewoording ook dusdanig tot je te nemen, probeer er geen eigen optimistische draai aan te geven.anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ik zie de daling nog niet (+23% zkhs), maar ik heb natuurlijk niet de modellen en cijfers die het RIVM hanteert, dus ik ga er vanuit dat dat wel zal kloppen
[...]
De enige daling die het RIVM beschreven heeft is een mogelijke daling van de snelheid waarmee het virus zich verspreid, de R waarde. Maar dit hoeft zich niet één op één te vertalen met bijv. ziekenhuisopnamen.
Dat is bij onze grote AH ook zo, maar daar hebben ze dat wel degelijk opgelost. Alle karretjes weggehaald en exact het juiste aantal op 1 plek gezet. Beveiliger er naast om te zorgen dat iedereen een karretje pakt, op de juiste plek terug zet en om de ingeleverde karretjes te ontsmetten. De roltrap staat stil en daar zijn vakken op getekend waarin je kunt wachten (de AH zit op -1, je moet dus via de roltrap naar beneden, daar staat ook de rij). Verder nog wat strepen voor de deur op het trottoir om te wachten. Alle medewerkers hebben hesjes aan met "houd 1.5m afstand" erop.miicker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Het is irritant om met winkelwagen en kinderwagen te lopen (normaal doe ik zelfsscan en dan meteen onder in de kinderwagen), maar het is even niet anders. Op zich werkt deze methode goed en ik ben onder de indruk dat ze dit zo snel goed geregeld hebben.
Zojuist doorgelezen en doorgezocht. Hier staat niets in over de uitbreiding van testcappaciteitVorkie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Je kan lig de Powerpoint (PDF dus) hier vinden. Deze is gebruikt in de briefing van vandaag.
Pfff, en die mensen houden straks de IC bedden bezet...Slasher schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:53:
Aparte taferelen op de haagse markt

Dat is dan ook niet belangrijk. Wat belangrijk is, is dat ziekenhuizen de instroom nog aankunnen.Ernemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:52:
[...]
In de PDF staan wel mooie grafiekjes die een daling aangeven voor het aantal patiënten wat opgenomen wordt in het ziekenhuis. Of dit ook een indicatie is of het aantal Covid patiënten afneemt en we de goede kant op gaan mag je zelf bepalen.
Er staat ook bij dat cijfers van de laatste dagen nog niet volledig zijn of achter lopen (net als bij de getallen van stichting-nice.nl), dit lijkt me een zeer zinvolle toevoeging want dat kan de aanname van een afzwakking van de groei nog behoorlijk beinvloedenErnemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:52:
[...]
In de PDF staan wel mooie grafiekjes die een daling aangeven voor het aantal patiënten wat opgenomen wordt in het ziekenhuis. Of dit ook een indicatie is of het aantal Covid patiënten afneemt en we de goede kant op gaan mag je zelf bepalen.
https://www.rivm.nl/docum...n-nederland-25-maart-2020
[Afbeelding]
Eigenlijk zou je de instroom per ziekenhuis willen weten, zodat je kan zien wat er nog mistTorpedoX_88 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Er staat ook bij dat cijfers van de laatste dagen nog niet volledig zijn of achter lopen (net als bij de getallen van stichting-nice.nl), dit lijkt me een zeer zinvolle toevoeging want dat kan de aanname van een afzwakking van de groei nog behoorlijk beinvloeden
Precies. als het aantal ziekenhuisopnames daalt tov de dag ervoor, is er weldegelijk reden om positief te zijn (alternatief is een groeiend aantal ziekenhuisopnames). Maar het totaal aan opnames groeit nog steeds. Dus dan kan alsnog de IC capaciteit in de problemen komen de komende weken (als de mensen van de, wat nu lijkt de piek, er ook nog steeds liggen).psychodude schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Ze zeggen dan ook niet dalen, ze zeggen afvlakken. Een persisterende 23% over afgelopen dagen (bij wijze van spreke) is ook een afvlakken van exponentiële groei tot lineaire groei. Het RIVM is in hun bewoording terughoudend. Belangrijk is wel om als lezer die bewoording ook dusdanig tot je te nemen, probeer er geen eigen optimistische draai aan te geven.
De enige daling die het RIVM beschreven heeft is een mogelijke daling van de snelheid waarmee het virus zich verspreid, de R waarde. Maar dit hoeft zich niet één op één te vertalen met bijv. ziekenhuisopnamen.
Klopt, ik denk zelf dan ook niet dat we in een daling zitten, maar dat er nog een flinke stijging aan zit te komen.TorpedoX_88 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Er staat ook bij dat cijfers van de laatste dagen nog niet volledig zijn of achter lopen (net als bij de getallen van stichting-nice.nl), dit lijkt me een zeer zinvolle toevoeging want dat kan de aanname van een afzwakking van de groei nog behoorlijk beinvloeden
Eens, al zijn waarschijnlijk de getallen per ziekenhuis te klein en te lokaal om er landelijk iets zinnigs over te zeggenrik86 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Eigenlijk zou je de instroom per ziekenhuis willen weten, zodat je kan zien wat er nog mist
Nee dat karretje is niet voor de hygiene bedoeld maar zodat het publiek 1,5 meter afstand houdt. Hoe wil je dat met een mandje doen.miicker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:43:
Net bij de supermarkt geweest, overal hingen briefjes op dat een winkelwagen verplicht was. Ik kwam binnen lopen, naast het hek om naar binnen te gaan stonden karretjes, toen ik er een wilde pakken zei het personeel dat het niet nodig was als ik er geen wilde. Had maar 1 ding nodig dus ben gewoon doorgelopen, lijkt me ook een stuk hygiënischer dan dat ik voor 1 product een karretje moet pakken.
Elke dag 23% meer dan de dag daarvoor is toch nog steeds exponentieel? (alsin, het getal op dag n is x*1.23^n), of laat mijn basisschoolwiskunde me in de steek?psychodude schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Ze zeggen dan ook niet dalen, ze zeggen afvlakken. Een persisterende 23% over afgelopen dagen (bij wijze van spreke) is ook een afvlakken van exponentiële groei tot lineaire groei. Het RIVM is in hun bewoording terughoudend. Belangrijk is wel om als lezer die bewoording ook dusdanig tot je te nemen, probeer er geen eigen optimistische draai aan te geven.
Overigens probeer ik het ook enigszins positief te zien, de boel lijkt inderdaad wat af te vlakken, en eind deze week zijn we allemaal 2 weken opgehokt, dus dan moet het tij toch wel duidelijk gaan keren
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Waarom verwacht je nog een flinke stijging? Is dat gevoel of kan je dat onderbouwen?Ernemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Klopt, ik denk zelf dan ook niet dat we in een daling zitten, maar dat er nog een flinke stijging aan zit te komen.
Never fall in love with your own design!
Correct zie: https://www.wolframalpha.com/input/?i=x%27%27%3D1.23xvectormatic schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Elke dag 23% meer dan de dag daarvoor is toch nog steeds exponentieel? (alsin, het getal op dag n is x*1.23^n), of laat mijn basisschoolwiskunde me in de steek?
Overigens probeer ik het ook enigszins positief te zien, de boel lijkt inderdaad wat af te vlakken, en eind deze week zijn we allemaal 2 weken opgehokt, dus dan moet het tij toch wel duidelijk gaan keren
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Dat was iemand anders hoor.sverzijl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Net heb je het nog over 4 terugbrengplekken en nu ineens over het 'dumpen in de garage'. Ik weet niet in wat voor buurt jij woont natuurlijk, maar hier zijn de fatsoensnormen nog wel gewoon van kracht.
Met dumpen bedoel ik naar de plekken toebrengen die daar voor bestemd zijn, bij sommige winkelcentrums heb je wel 10 van die plekken.
De foto's op de haagse markt liegen er niet om. Voorlopig heeft men nog niet door hoe besmetting te voorkomen.hood schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Waarom verwacht je nog een flinke stijging? Is dat gevoel of kan je dat onderbouwen?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Interessant artikel: https://www.scientias.nl/...-blijvend-te-beschadigen/. Er is gesproken met het Longfonds en COVID-19 lijkt blijvende schade te geven in sommige gevallen.
Ik zie in andere landen om ons heen nog steeds een flinke stijging terwijl daar strengere maatregelen waren en dan verwacht ik niet dat het hier beter zal gaan dan daar. Ook het feit dat, in mijn ogen, juist ouderen zich maar weinig aantrokken van de maatregelen vorige week, zal ook bijdragen aan het aantal patiënten.hood schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Waarom verwacht je nog een flinke stijging? Is dat gevoel of kan je dat onderbouwen?
We zullen zien over een week.
[ Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 25-03-2020 15:06 ]
Hoe bedoel je dit?Artjuh schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:49:
[...]
Zie ook deze grafiek van https://www.rivm.nl/nieuw...tie-over-coronavirus/data.
Nu vier dagen op rij minder totale ziekenhuisopnames erbij dan de dag daarvoor.
Het aantal dagelijkse opnames loopt toch nog steeds op (m.u.v. de 22e, cursief):
81, 154, 193, 152, 242, 265, 341 opnames per dag, ik zie daar geen afname (in groei) in.
(En het verschil in dagelijkse opnames maakt ook weinig duidelijk (voor mij): +73, +39, -41, +90, +23, +76
Ofwel, 30%, 18%, 24%, 22%, 23%)
Maar ik heb ook andere getallen dan het grafiekje, volgens mij.
Is dat grafiekje van een gecorrigeerde lijst dan wat het RIVM publiceert?
Edit:
Ben natuurlijk ook geen statisticus, hè, maar vind het wel interessant en zou wel willen weten waar ik naar moet kijken
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 25-03-2020 15:08 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit is toch redelijk 'normaal'?Wolly schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:00:
Iemand dit plaatje al tegengekomen met een geloofwaardige bron of bevestiging?
[Afbeelding]
Iemand die amper zijn bed meer uit kan door allerlei klachten krijgt ook geen nieuwe heup. Dat overleeft hij/zij ook niet. Dus ik vermoed dat dit ook gewoon de procedure is in een van de ziekenhuizen.
Dan komt er dus een dokter en die gaat uitleggen wat IC betekent en wat de kwaliteit van leven is en dan gaat (waarschijnlijk) iedereen akkoord met geen IC.
Zouden ze voor dat soort situaties de gemeenten geen bevoegdheid kunnen geven tot een lokale lockdown?LED-Maniak schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:02:
[...]
De foto's op de haagse markt liegen er niet om. Voorlopig heeft men nog niet door hoe besmetting te voorkomen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Correct, alles is er dus ook aan gelegen om die exponent van 1.23 naar beneden te krijgen.vectormatic schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Elke dag 23% meer dan de dag daarvoor is toch nog steeds exponentieel? (alsin, het getal op dag n is x*1.23^n), of laat mijn basisschoolwiskunde me in de steek?
Op dit moment ben ik daar ook wat aan aan het rekenen (wellicht een idee om een apart topic daarvoor te openen?), maar het lijkt erop dat bij een exponent van 1.05 de hoeveelheid mensen op de IC stabiliseert.
Naast de exponent zelf zijn voor het aantal mensen op de IC ook het tempo waarmee de exponent afneemt en het aantal dagen dat mensen verblijven op de IC enorm belangrijk.
ik snap ook niet dat markten niet compleet dicht worden gegooid, de markt hier in het stadje is in een winkelstraat altijd zo neergezet dat die 1.5m afstand compleet onhoudbaar is tenzij je er eenrichtingsverkeer van maakt, en mensen druppelsgewijs er doorheen stuurt.
Of haal in ieder geval de non-food meuk direkt van de markt af, die kerel met zn uitschuifbare gevelwasstokken bijvoorbeeld..
Of haal in ieder geval de non-food meuk direkt van de markt af, die kerel met zn uitschuifbare gevelwasstokken bijvoorbeeld..
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Nou, als ik de hele dag thuiszit... jongens, ben ff naar de marktvectormatic schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
Afvlakken tot, als in, was eerst hoger, nu minder exponentieel, hoe je het ook zou willen noemen.vectormatic schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Ter illustratie bijv. de R0 waarde daarbij op slide 10:
Je moet hierbij qua stapjes tussen verdere afvlakking rekening houden met de termijn tussen de diverse ingestelde maatregelen die we als land gedaan hebben. Dat is ook ongeveer het tijdsbestek waarin namelijk de uitingen in dalingen van R0 te verwachten, en met enkele dagen later dalingen in het aantal ziekenhuisopnamen. Een iets verdere lag time zul je zien naar dalingen in IC opnames.
Dat doen sommige gemeentes al en ik dacht juist dat die nieuwe adviezen tot doel hadden om dit te voorkomen. Stukje handhaving dit.Stoney3K schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Zouden ze voor dat soort situaties de gemeenten geen bevoegdheid kunnen geven tot een lokale lockdown?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Is er al toch? Er is al een boete voor < 1.5m afstand en verbod op groepen van 3 of meer. Deze markt kunnen ze onder die regels gewoon ontruimen m.b.v. de politie.Stoney3K schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Zouden ze voor dat soort situaties de gemeenten geen bevoegdheid kunnen geven tot een lokale lockdown?
Houd er ook rekening mee dat bij deze ziekte je in slaap gebracht word omdat je op je buik moet liggen terwijl je beademt word. Aangezien het een lang ziektebed is moeten degene die het overleven daarna revalideren omdat de spiermassa significant is afgenomen na wekenlang niet bewegenTheGhostInc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Dit is toch redelijk 'normaal'?
Iemand die amper zijn bed meer uit kan door allerlei klachten krijgt ook geen nieuwe heup. Dat overleeft hij/zij ook niet. Dus ik vermoed dat dit ook gewoon de procedure is in een van de ziekenhuizen.
Dan komt er dus een dokter en die gaat uitleggen wat IC betekent en wat de kwaliteit van leven is en dan gaat (waarschijnlijk) iedereen akkoord met geen IC.
Ik lees bij 6 tm 8 niet dat je je bed niet uit kan. Dat zijn voor mij gewoon de mensen die niet zelfstandig naar buiten kunnen en geholpen moeten worden met aankleden. Nu is het wel een tijdje geleden voor mij, maar in mijn herinnering zijn dat gewoon de mensen in bejaardenhuizen?TheGhostInc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Dit is toch redelijk 'normaal'?
Waarom moeten bejaarden dan eigenlijk nog een normale zorgpremie betalen als de geboden zorg zeer beperkt is?
Op de persconferentie van maandag volgens mij aangegeven dat gemeentes inderdaad hiervoor noodverordeningen kunnen aanwenden.Stoney3K schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
[...]
kan nog leuk worden met de ramadan die komende weken gaande is. In bepaalde regio's is het grootste deel van de besmettingen mensen met een geloof. Meen dat dat ergens in limburg wasLED-Maniak schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:02:
[...]
De foto's op de haagse markt liegen er niet om. Voorlopig heeft men nog niet door hoe besmetting te voorkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 25-03-2020 15:08 ]
Gelukkig mogen kerkelijke huwelijken gewoon doorgaan.Waterkoker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:08:
[...]
kan nog leuk worden met de ramadan die komende weken gaande is. In bepaalde regio's is het grootste deel van de besmettingen mensen met een geloof.
wat werkelijk belachelijk is..
Het dorp van m'n ouders (heerde) is best zwaar getroffen. Vooral in de kerk en tijdens een feestje van een lokaal beroemd persoon......Waterkoker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:08:
[...]
kan nog leuk worden met de ramadan die komende weken gaande is. In bepaalde regio's is het grootste deel van de besmettingen mensen met een geloof. Meen dat dat ergens in limburg was
Omdat ze de hele dag zorg krijgen tot hun dood?Wolly schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Waarom moeten bejaarden dan eigenlijk nog een normale zorgpremie betalen als de geboden zorg zeer beperkt is?
Ik vind het prima, geen zorgpremie en geen zorg.
@psychodude Die snap ik, een stijging van 23% per dag klinkt ook nog niet rampzalig, en inderdaad, de effecten van maatregels laten nog even op zich wachten.
@TorpedoX_88 bij een formule van x = 1.05^n ga je hoe dan ook op verloop van tijd over je capaciteit heen, alleen minder snel dan 1.23^n, tenzij je tegelijkertijd het percentage ziekenhuisopnames volgens de inverse curve kan laten afnemen. het lijkt me dat het doel moet zijn om in de vorm x=y^n, de y onder de 1 te krijgen, dan zakt de boel daadwerkelijk
@TorpedoX_88 bij een formule van x = 1.05^n ga je hoe dan ook op verloop van tijd over je capaciteit heen, alleen minder snel dan 1.23^n, tenzij je tegelijkertijd het percentage ziekenhuisopnames volgens de inverse curve kan laten afnemen. het lijkt me dat het doel moet zijn om in de vorm x=y^n, de y onder de 1 te krijgen, dan zakt de boel daadwerkelijk
Inmiddels staan we op de 4e plaats (San Marino tel ik even niet mee) qua doden per miljoen inwoners. Dat is niet zo'n beste score.
Edit: Met de opmerking dat Frankrijk nog met de dagelijkse update moet komen.
[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 25-03-2020 15:11 ]
Nou ja, vooral om te zien waar nog aantallen missen; Ik acht de kans vooral groot dat een ziekenhuis of wel, of niet data doorgeeftTorpedoX_88 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Eens, al zijn waarschijnlijk de getallen per ziekenhuis te klein en te lokaal om er landelijk iets zinnigs over te zeggen
@anandus Pak bijv. deze stijging:
2 4 8 16 32 64
Dan heb je dus een exponetiële groep met een factor 2.
Als je deze stijging hebt:
2 4 8 16 24 36
Dan heb je nog steeds een stijging, maar die vlakt af. Die begint met een factor 2, maar vlakt af naar een factor 1.5. Dat is nog steeds veel, maar wel een stuk minder dan dat je met een factor 2 zou hebben gehad. Dat is wat er bedoeld wordt.
2 4 8 16 32 64
Dan heb je dus een exponetiële groep met een factor 2.
Als je deze stijging hebt:
2 4 8 16 24 36
Dan heb je nog steeds een stijging, maar die vlakt af. Die begint met een factor 2, maar vlakt af naar een factor 1.5. Dat is nog steeds veel, maar wel een stuk minder dan dat je met een factor 2 zou hebben gehad. Dat is wat er bedoeld wordt.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dit is dan ook onjuist: https://www.rijksoverheid...cmL_Zw1zzXoIvcurRLNM4-kfELED-Maniak schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:08:
[...]
Gelukkig mogen kerkelijke huwelijken gewoon doorgaan.![]()
wat werkelijk belachelijk is..
Sowieso is een kerkelijk huwelijk in Nederland niet toegestaan zonder éérst voor de wet te trouwen.
San Marino tel je niet mee omdat het een klein land is? Laten we niet vergeten dat Nederland ook ontzettend klein en dichtbevolkt is.TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:10:
Inmiddels staan we op de 4e plaats (San Marino tel ik even niet mee) qua doden per miljoen inwoners. Dat is niet zo'n beste score.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Per direct gesloten.Stoney3K schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:04:
[...]
https://www.omroepwest.nl...ct-gesloten-door-gemeente
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]