Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.519 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
FabianGTI schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Klopt, maar in dit geval waren ze wel in contact met elkaar geweest
Is in goed overleg gebeurd hoor, hij wou zelf liever even thuis afwachten hoe en wat en vanuit het werk was dat ook prima ;)
In het geval van contact mag je ook gewoon werken.

Ik heb dit probleem gehad op mijn werk en gebeld met de GGD. Die gaven het vreemde advies.. wellicht hangt het af vanaf welk moment je belt o.i.d.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VG8CAGYcHZU2VOT2JrkfCJDleQY=/f/image/KTJGNhYkQUbBxNVlCqAnCjEi.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:41:
Lees op de NOS-blog:

[...]

Dat zou echt heel goed nieuws zijn!

Maar wat nu, wat wordt de exit strategy? Zegt hij daar al iets over?
Dat zou inderdaad heeeeel mooi zijn, dan hebben we alsnog een backlog aan besmettingen weg te werken voordat de druk op de ICs weer een beetje wegzakt, maar het is in ieder geval de goede kant op.

Ik denk dat de vervolgstappen dan zouden moeten zijn om te kijken hoe we die R onder de 1 houden, en welke maatregelen daar wel en niet aan bijdragen, en zo mondjesmaat weer richting het normale leven terug te werken, zonder dat de boel uit de klauwen loopt

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gister of eergisteren hoorde ik in het nieuws dat 60% van de Nederlands voor een volledige lockdown zou zijn. Bij een volledige lockdown ga ik even uit van het volgende:
Vitale beroepen gaan gewoon door
Alle andere beroepen vanuit huis indien mogelijk, zo niet dan ligt het werk stil
Alleen supermarkten open
Alleen naar buiten voor hond uitlaten of een bezoek aan supermarkt/apotheek/ziekenhuis

Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier als Tweakers tegenaan kijken, dus heb even een poll gemaakt:
Poll: Ben je voor of tegen een volledige lockdown?
Voor
Tegen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402569&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik denk dat de makers van bumperstickers miljonair gaan worden

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

vectormatic schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat de vervolgstappen dan zouden moeten zijn om te kijken hoe we die R onder de 1 houden, en welke maatregelen daar wel en niet aan bijdragen, en zo mondjesmaat weer richting het normale leven terug te werken, zonder dat de boel uit de klauwen loopt
Het is wel een positief teken want het geeft aan dat we toch goed bezig zijn met het afvlakken van de curve. Nu nog vol houden tot we weer naar een situatie terug kunnen die op lange termijn houdbaar is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Honesty schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Is er eigenlijk wel plek voor alle vliegtuigen van de KLM om te parkeren?
we hebben er uiteraard ook een aantal her en der over de wereld vliegen om mensen op te halen.
Een aantal staan in de Hangar's voor (vervroegd) onderhoud.

Verder staat nog steeds op de planning om 5 van de 7 pieren af te sluiten. Echter is dit nogal een operatie, welke nog in progress is door de AAS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:28
miicker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:01:
Gister of eergisteren hoorde ik in het nieuws dat 60% van de Nederlands voor een volledige lockdown zou zijn. Bij een volledige lockdown ga ik even uit van het volgende:
Vitale beroepen gaan gewoon door
Alle andere beroepen vanuit huis indien mogelijk, zo niet dan ligt het werk stil
Alleen supermarkten open
Alleen naar buiten voor hond uitlaten of een bezoek aan supermarkt/apotheek/ziekenhuis

Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier als Tweakers tegenaan kijken, dus heb even een poll gemaakt:
Poll: Ben je voor of tegen een volledige lockdown?
Voor
Tegen
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Prima die poll, maar zoiets moet je natuurlijk laten beslissen door de mensen die er verstand van hebben, niet door het volk.
Is mijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
Net een klein rondje gelopen buiten voor frisse neus maar die 1 1/2 meter is echt lastig. Teveel mensen en teveel tegenliggers op de stoep :(

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
pvanmegen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:24:
Toch bijzonder: https://nos.nl/artikel/23...n-media-zaaien-angst.html

Een president van zo'n groot land die deze stelling in durft te nemen en dan is de gezondheidszorg daar wss al helemaal niet op orde....
Ik vind dit soort uitspraken eigenlijk gewoon vergelijkbaar met oorlogsmisdaden tegen de mensheid.... Dit soort uitspraken en acties zorgt voor talloze doden :/

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
baronruud schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Prima die poll, maar zoiets moet je natuurlijk laten beslissen door de mensen die er verstand van hebben, niet door het volk.
Is mijn mening!
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik ben alleen benieuwd hoe mensen er hier tegenover staan :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
TimDJ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:12:
Net een klein rondje gelopen buiten voor frisse neus maar die 1 1/2 meter is echt lastig. Teveel mensen en teveel tegenliggers op de stoep :(
Lastig is natuurlijk relatief. Dan ga je even van het pad af tot de ander gepasseerd is, en je draait je ook nog eens weg. 1.5m is veel, maar geen kilometers. Het is lastiger in een supermarkt dan buiten imo.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit plaatje (op nu.nl) zie ik regelmatig langskomen:
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/nekxicdazb2n_std640.jpg

<knip>

Zou je nu voor eens en voor altijd kunnen stoppen met het Nederlandse beleid (van het RIVM) constant ongefundeerd verdachtmaken?

[ Voor 64% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Bij social distancing verminder je het aantal contacten, maar je elimineert het niet. Je zal een hopelijk controleerbare stroom van zieken krijgen. Dit duurt maanden, maar houdt de druk op de zorg beheersbaar.

Bij een lockdown heb je theoretisch geen interactie, dus geen nieuwe zieken. Maar op het moment dat je het opheft komt dat weer op gang.

Dat staat volledig los van de groepsimmuniteit verder.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 11:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je punt is?
Heb je de briefing van nu aan staan?

Er kan niet genoeg getest worden. De WHO heeft m.i. boter op zijn hoofd. Mooi theoretisch verhaal, maar praktisch heb je er weinig aan.

[ Voor 54% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Nat-Water schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Bij social distancing verminder je het aantal contacten, maar je elimineert het niet. Je zal een controleerbare stroom van zieken krijgen. Bij een lockdown heb je theoretisch geen interactie, dus geen nieuwe zieken. Maar op het moment dat je het opheft komt dat weer op gang.

Dat staat volledig los van de groepsimmuniteit verder.
Het dikgedrukte deel heb je na het opheffen van social distancing net zo goed, of misschien nog wel meer doordat het aantal besmettingen hoger blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij moet het oppervlak aan de onderkant van de grafiek bij allemaal gelijk zijn om tot de gewenst immuniteit te komen zonder vaccin of goed medicijn. (zelfde aantal besmettingen zorgt voor zelfde aantal IC opnamen)
Dan is de conclusie dat de groene lijn wat langer door zou moet lopen dan in de geposte afbeelding, en we dus een langere tijd gematigde maatregelen zullen moeten hebben.

Met een gele lijn even aangegeven wat ik bedoel.
slechte paintskills :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jlyKa42FfAn70vfqUMuo08dp3E=/f/image/8cB1ob1JcPFFl1QydhWRHu1N.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 12:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

Het WHO verhaal is afhankelijk van een testcapaciteit die er gewoon niet is. Daarnaast, ook als we in nederland de boel nu helemaal smoren en over een maand of wat 100% corona vrij zijn, heb je de poppen zo weer aan het dansen als er besmetting uit het buitenland binnenkomt, precies het post-lockdown piek effect. Als we tot op zekere hoogte accepteren dat we nooit 100% grip op het virus gaan krijgen voor er een vaccin is, kan je de boel netjes op een vlakke lijn krijgen, in plaats van hoopgevende dalen en dan weer extreme pieken.

[ Voor 36% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 11:36 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
RemcoDelft schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Het dikgedrukte deel heb je na het opheffen van social distancing net zo goed, of misschien nog wel meer doordat het aantal besmettingen hoger blijft.
Jawel, maar nu proberen ze het stabiel te houden. Het is nu domweg uitzoeken welke maatregelen nodig zijn om dat te creeren. Als je nu het hele land in lockdown stopt, ga je misschien wel het doel voorbij met zware economische schade tot gevolg. Een land maanden in zware lockdown stoppen is gewoon onmogelijk.

Het is een afweging van belangen, zoals gewoonlijk.

Vergelijk het met verkeersveiligheid. Gaan we ongelukken verminderen op de snelweg door de maximumsnelheid op 5km/h te zetten, en dan stapsgewijs ophogen, of zetten we hem vanaf het huidige model stapsgewijs omlaag? Op dit moment zetten we om ongelukken te voorkomen de snelheid stapsgewijs omlaag vanaf het huidige maximum. Hetzelfde gebeurt nu met sociale interacties.

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 25-03-2020 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Volgens mij heeft de WHO zelf dat lockdown scenario al enige tijd geleden verlaten; was op het nieuws en is hier op GoT toen ook meerdere keren voorbij gekomen. Het is een scenario wat alleen haalbaar is als je aan een aantal vrij specifieke eisen voldoet. Je moet er zeer op tijd bij zijn, en snel en veel kunnen testen en rechercheren. Door de SARS ervaringen (en andere factoren) is dat het geval met een aantal Aziatische landen, maar niet bij ons.

En ja, ook bij social distancing blijft dat risico bestaan. Daar zijn de dus echt niet 6 april/1 juni van af.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30
Poeh, heb al anderhalve week een neusverkoudheid. Het hele winterseizoen niet verkouden geweest en precies nu word ik het en houdt het ook nog eens flink langer aan dan normaal. Verder geen klachten. Gaat er naast het coronavirus ook nog een turboverkoudheid rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Van Dissels verhaal over mensen met een vitaal beroep die een ziek gezinslid hebben blijf ik vaag vinden. Zonder klachten gaan ze gewoon werken, en er schijnt een algoritme te zijn of artsen en verpleegkundigen dan getest moeten worden. Maar hoe zit dat met de overige vitale beroepen? Is dat dan het risico men incalculeert in de modellen? Past dit in de lijn die we volgen?
Verder overigens niets dan lof, de man is rustig, legt helder en begrijpelijk uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Gesloten voor onderhoud.

Zie je een reactie die eruit ziet als troll, rant, flame, of anderszins verstorende reactie, maak gewoon een Topic Report aan.

>> Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_handled.gif <<

En reageer er dan dus niet op.

Dat scheelt iedereen een hoop tijd.

En vooral ons moderatoren, die het weer allemaal mogen opruimen.

[ Voor 82% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 12:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

zacht schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:32:
[..]
Verder overigens niets dan lof, de man is rustig, legt helder en begrijpelijk uit.
Ik vind het bewonderenswaardig hoe hij sommige domme vragen van kamerleden toch elke keer weer rustig en duidelijk beantwoord. Eén van de eerste vragen refereerde aan het aantal testen en noemde een kamerlid een aantal van 13k terwijl net in de presentatie al gemeld was dat er in Nederland al 38k tests waren gedaan. Dan luister je dus niet goed naar de presentatie.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET8tqDaXkAEvsjr?format=jpg&name=large

:/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:30
Amras schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:32:
Poeh, heb al anderhalve week een neusverkoudheid. Het hele winterseizoen niet verkouden geweest en precies nu word ik het en houdt het ook nog eens flink langer aan dan normaal. Verder geen klachten. Gaat er naast het coronavirus ook nog een turboverkoudheid rond?
Hooikoorts?

Bij mij speelt het ook op in deze tijd (moet er weer even aan wennen kennelijk), mensen worden best angstig als je dan een keertje niest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:33

Agent47

I always close my contracts.

Amras schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:32:
Normale griepepidemie is er sinds een tijdje ook weer.
https://www.ad.nl/binnenl...kt-teruggekeerd~a126728a/

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

FabianGTI schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Hooikoorts?

Bij mij speelt het ook op in deze tijd (moet er weer even aan wennen kennelijk), mensen worden best angstig als je dan een keertje niest :P
Merk het ook aan mezelf hoor. Spierpijn en 's ochtends benauwd, naarmate de dag komt ook benauwder dan normaal. Meteen denken aan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:55

The_Worst

Unox

Ik vind dat de NOS wel erg veel nadruk legt op een mogelijke afvlakking. Aan het eind van het bericht slechts een kleine nuance. Hopelijk zorgt dit er niet voor dat nu mensen weer meer naar buiten gaan.

@ijdod van Dissel had ook al schema's liggen die doorlopen tot oktober. Hij zei wel dat dit puur voorspellen was maar dat wij er de komende maanden nog mee bezig zijn, dat staat vast.

[ Voor 31% gewijzigd door The_Worst op 25-03-2020 11:48 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Prins Charles besmet met het coronavirus.
Bevestigd door een woordvoerder van het Koninklijke Huis.
Gelukkig slechts milde symptomen.

bron: De Telegraaf

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 25-03-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Geert1976 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:53:
Prins Charles besmet met het coronavirus.
Bevestigd door een woordvoerder van het Koninklijke Huis.

bron: De Telegraaf
AD meldt het ook inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:30
Agent47 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Merk het ook aan mezelf hoor. Spierpijn en 's ochtends benauwd, naarmate de dag komt ook benauwder dan normaal. Meteen denken aan..
Jup, ik heb er medicijnen tegen, maar altijd aan het begin van het seizoen is het voor een paar weekjes zelfs voor die medicijnen niet te doen, daarna gaat het weer beter :+

Ik weet gelukkig van mezelf dat het de hooikoorts is aangezien ik het elk jaar heb in deze periode :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

FabianGTI schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Jup, ik heb er medicijnen tegen, maar altijd aan het begin van het seizoen is het voor een paar weekjes zelfs voor die medicijnen niet te doen, daarna gaat het weer beter :+

Ik weet gelukkig van mezelf dat het de hooikoorts is aangezien ik het elk jaar heb in deze periode :')
DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Cyberaanvallen op Spaanse ziekenhuizen
Spaanse ziekenhuizen hebben sinds een paar dagen te maken met cyberaanvallen, met als doel computers lam te leggen en losgeld te eisen. Ziekenhuismedewerkers krijgen een bericht waarin de tekst 'informatie over covid-19' staat, maar vervolgens wordt er de ramsomware (gijzelsoftware) Netwalker op hun computer geïnstalleerd.
NOS liveblog

Zieker wordt het niet... Dit is gewoon moord...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Better safe than sorry kun je dan ook doortrekken op werkelijk alles. Nee, daarom is het juist belangrijk om dit soort dingen gedelijk te onderzoeken, ook in tijden van crisis. Je wilt tenslotte ook weer waar je veilig naar toe kunt terugstappen zodra er meer controle is.
Ja top, onderzoek of kinderen het kunnen doorgeven, blijkt dit niet te kunnen: kinderen naar school!
Neveneffect: 300 ouders op het schoolplein, in de gangen om kinderen weg te brengen en op te halen! |:(
Hoe voorkom je groepsvorming?
Bensimpel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:00:
[...]

NOS liveblog

Zieker wordt het niet... Dit is gewoon moord...
Ik krijg hier hele on-demoratische neigingen bij.
Die ik hier ook niet ga noemen, omdat ze waarschijnlijk tegen de revhten van de mens in gaan. Diezelfde neigingen die ik bij John de Mol en de baas van Bestseller (Denemarken) krijg.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verrot schelden is inderdaad erg slecht, maar een ''vies'' winkelwagentje verplichten vind ik ook wel weer erg slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
YakuzA schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:27:
[...]Het probleem is dat al die conclusies over het verspreiden door kinderen gebaseerd is op de griep.
Uit meerdere onderzoeken blijkt dat transmissie van Corona van een kind naar een ouder veel moelijker gaat/minder voor komt en dus heel anders is dan de 'normale' griep transmissie.
Vandaar ook dat ze daar nu een echt onderzoek vanuit de RIVM voor gaan starten.
Als volgens de Chinezen kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding van corona kan je je afvragen waarom de scholen nog steeds gesloten blijven terwijl andere activiteiten worden opgestart.

The Hubei announcement says that factories and businesses can gradually reopen, as long as they follow transmission prevention measures. Universities, schools and child-care centres will remain closed pending “a scientific assessment of the epidemic control situation”. (Schools in most other regions of China also remain closed.)
bron:
https://www.nature.com/articles/d41586-020-00154-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Probeer te begrijpen dat sommige mensen het moeilijk hebben met de huidige situatie. Ik wil suggereren om begrip te tonen voor schreeuwende en scheldende mensen.
Ernemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Verrot schelden is inderdaad erg slecht, maar een ''vies'' winkelwagentje verplichten vind ik ook wel weer erg slecht.
Draag (latex)handschoenen en plaats je boodschappen in een zakje in het winkelwagentje. Voor heel veel dingen zijn praktische oplossingen te vinden :)

[ Voor 32% gewijzigd door Ra5a op 25-03-2020 12:08 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ra5a schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Probeer te begrijpen dat sommige mensen het moeilijk hebben met de huidige situatie. Ik wil suggereren om begrip te tonen voor schreeuwende en scheldende mensen.

[...]

Draag (latex)handschoenen en plaats je boodschappen in een zakje in het winkelwagentje. Voor heel veel dingen zijn praktische oplossingen te vinden :)
Maar als het wagentje besmet is en daarna ja handschoenen, zullen ook alle producten die je in je zakje stopt besmet raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ernemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Bij de supermarkt hier in de buurt worden ze ontsmet aangeboden.
Daarnaast kan je zelf ook gewoon handschoenen aantrekken.
Mensen moeten gewoon hun geduld bewaren en luisteren.... mijn beeld van de gemiddelde Nederlander is de afgelopen weken zwaar omlaag bijgesteld helaas... :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 23:59

Barrycade

Through the...

AD is wat mij betreft de Rotterdamse Telegraaf met stemmingmakende berichten op een N=1 voorbeeld.

Gaat hier om 1 supermarkt.

Het is niet goed te praten, maar je ziet hier meteen de begrijpelijke reacties als "wat een land 1111!!!!"

Terwijl het hier bij ons in de buurt echt aanzienlijk rustiger is dan voor de laatste persconferentie.

Maar dat is geen clickbait titel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
kevlar01 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Bij de supermarkt hier in de buurt worden ze ontsmet aangeboden.
Daarnaast kan je zelf ook gewoon handschoenen aantrekken.
Mensen moeten gewoon hun geduld bewaren en luisteren.... mijn beeld van de gemiddelde Nederlander is de afgelopen weken zwaar omlaag bijgesteld helaas... :-(
Haha na 10 jaar in het buitenland gewoond te hebben in azie, zie ik zoeizo NLers als egocentrische mensen die altijd het laatste woord moeten hebben. Met de huidige situatie word het er niet beter op lol :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Iedereen zit in een lastig parket, dat mensen daar niet mee om kunnen gaan is triest, maar dat geeft ze geen vrijbrief om anderen (verbaal) te mishandelen. Als je jezelf niet kan beheersen moet je gewoon niet naar buiten gaan.

Toen ik gisteren het dagelijkse luchtrondje met mijn dochter deed, kwamen we onderweg ook een vader tegen met 3 kinderen die het duidelijk moeilijk had. Z'n oudste, jongetje van een jaar of 10, was gewoon zoals jongetjes zijn (beetje ondeugend, wilde spelen en ontdekken), maar wat die naar z'n hoofd gesmeten kreeg, inclusief dreigingen dat z'n vader 'm wel even verrot zou schoppen.... Ja het is moeilijk, maar get your shit together, door te vloeken, te slaan en je te misdragen wordt deze situatie voor niemand draaglijker.

Bedreig je een winkelmedewerker of scheld je 'm uit? Dan maar geen boodschappen, dan ga je maar honger hebben totdat je je wel kan gedragen. Dat geknuffel van asocialen in dit land ook altijd....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

De excessen zijn nieuws. Sympathiek en attent de ruimte geven, met een opmerking "lastig he" / "dames gaan voor" / "u komt van rechts" en een glimlach, zie je niet in het nieuws. Ik wel in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Maar als het wagentje besmet is en daarna ja handschoenen, zullen ook alle producten die je in je zakje stopt besmet raken.
Zo werkt het met een virus niet, buiten het lichaam kan het zich niet vermenigvuldigen, alleen overleven. Dus als je al besmetting overdraagt van het karretje naar je handschoenen of de producten die je vastpakt, dan wordt de mate van besmetting met elke handeling minder omdat je het virus over meer oppervlak moet verdelen.

Of je neemt gewoon een pak alcoholdoekjes mee en veegt even over het handvat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Laatste opmerking van Gommers was pijnlijk, dat het uiteindelijk niet om het kopen van spullen (voor creëren ic-plekken) gaat, maar dat het gezondheidsstelsel het uiteindelijk gewoon niet meer aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ernemmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Niet volgens het RIVM, gebaseerd op info WHO.

Algemene preventieve maatregelen
Besmettingsweg

De ziekte is van mens op mens overdraagbaar.
Direct

Druppelinfectie: transmissie via grote druppels uit hoesten en niezen binnen een afstand van 1,5 meter. Via aerosolen tijdens aerosolvormende handelingen (tracheale intubatie, niet-invasieve beademing, tracheostomie, cardiopulmonaire reanimatie, manuele handmatige beademing voorafgaand aan intubatie, bronchoscopie, handelingen aan de tracheostoma, uitzuigen) (WHO 2020).
Dus: als een winkelmedewerker met COVID-19 een fles water in de rek plaatst en jij neemt die fles mee zonder handschoenen dan is er eigenlijk geen tot nihil kans dat je geïnfecteerd gaat worden. Handschoenen maken die kans alleen maar kleiner.

Die medewerker moet op jou hoesten, bijvoorbeeld. Of stel dat die medewerker heeft op die fles gehoest en zijn spuug is nog nat als jij de fles pakt> Nu is de kans significant hoger dat je geïnfecteerd gaat worden.
dr.lowtune schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:13:
[...]

Iedereen zit in een lastig parket, dat mensen daar niet mee om kunnen gaan is triest, maar dat geeft ze geen vrijbrief om anderen (verbaal) te mishandelen. Als je jezelf niet kan beheersen moet je gewoon niet naar buiten gaan.

Toen ik gisteren het dagelijkse luchtrondje met mijn dochter deed, kwamen we onderweg ook een vader tegen met 3 kinderen die het duidelijk moeilijk had. Z'n oudste, jongetje van een jaar of 10, was gewoon zoals jongetjes zijn (beetje ondeugend, wilde spelen en ontdekken), maar wat die naar z'n hoofd gesmeten kreeg, inclusief dreigingen dat z'n vader 'm wel even verrot zou schoppen.... Ja het is moeilijk, maar get your shit together, door te vloeken, te slaan en je te misdragen wordt deze situatie voor niemand draaglijker.

Bedreig je een winkelmedewerker of scheld je 'm uit? Dan maar geen boodschappen, dan ga je maar honger hebben totdat je je wel kan gedragen. Dat geknuffel van asocialen in dit land ook altijd....
Ik praat het niet goed maar suggereer begrip :)

Als ik het écht moet uitspellen: Ga de confrontatie niet aan maar laat die persoon schreeuwen en neem afstand/doe gewoon wat je aan het doen was. Ik denk niet dat zulke persoon afgerekend moeten worden op dit soort gedrag.
chim0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Sorry hoor, maar ik durf hier hardop te zeggen dat ik al 20 jaar met een verslavingsproblemen kamp (je wilt niet weten waar ik doorheen ben gegaan en mijn naasten met mij) maar mij zie je ook niet tegen de wereld aanschoppen of wel? Dit is gewoon super asociaal en laag gedrag van gefrustreerde mensen en als je het mij vraagt, zou het als misdadig behandeld moeten worden en die mensen moeten opgepakt worden. Ben benieuwd of ze ook zo zitten te piepen als dadelijk een vriend of familielid overlijdt aan deze ellende.
Dat vind ik niet eerlijk: "Ik doe het niet in mijn situatie, daarom zou jij dat ook niet moeten doen".

Iedereen doet wel eens iets irrationeels.

En van wat ik begrijp zijn er ook mensen in jouw omgeving die al decenialang heel veel begrip tonen en zich aan jou aanpassen.

Nogmaals, het is een unieke situatie en het is makkelijk om te zeggen wat en hoe mensen moeten voelen, maar zo werkt het niet. Als je momenteel echt stabiel en rationeel bent zou je je ook moeten beseffen dat het ook veel aanpassen aan anderen betekent. En daarmee moet je kunnen werken, dat moet je kunnen dragen.
dr.lowtune schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:30:
[...]

Ik begrijp dat de situatie lastig is, ik zit er zelf immers ook in. Maar van zo'n persoon mag je ook verwachten dat deze beseft dat anderen het ook lastig hebben. Kennelijk gaat het mis bij die 2e stap (er zijn ook anderen die het lastig hebben).

Bijvoorbeeld met dat kindje gisteren: ik heb bewust niet de confrontatie met die vader opgezocht (ook al vond ik het echt niet kunnen wat hij deed), want dat zou de boel alleen maar verder escaleren. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik wat langer in de buurt ben gebleven om te kijken of hij zijn kind echt geen doodsklap zou verkopen, want dan zou ik wel ingrijpen. Trieste is nu wel dat je niet weet wat er daar achter de voordeur gebeurd.......(maar ik denk dat dat bij veel huishoudens nu een probleem is, of gaat worden).

Tot op zekere hoogte moet je het wellicht laten (ik heb ook wel dagen dat ik chagrijnig ben, reageer ik ook niet altijd even vriendelijk, maar ik scheld dan niemand verrot), maar als anderen er echt schade van ondervinden moet je gewoon ingrijpen. Deze crisis is geen vrijbrief voor slecht gedrag.
Nogmaals, ik praat het niet goed. En ik denk dat je het beste hebt gedaan gisteren :) Gewoon even op afstand voor de zekerheid.

Vergelijken met jezelf en anderen vind ik niet gepast; het is een individu en doet wettelijk niets verkeerd. Je weet niet wat die persoon nog allemaal in het leven heeft meegemaakt (de laatste tijd).

Ook is het van belang te begrijpen dat sommige mensen in stressvolle tijden juist enorm rationeel kunnen denken terwijl anderen de richting tijdelijk kwijt zijn door te veel (significante) informatie/nieuws die binnenkomt. De meeste mensen zitten tussen ergens op dat spectrum nu.

[ Voor 70% gewijzigd door Ra5a op 25-03-2020 12:36 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dit soort lui moet je als supermarkt gelijk buitenspel zetten met een winkelverbod. Ongelofelijk dat mensen zo kunnen zijn. Ik heb zelf bij het begin van het gehamster veel in mijn supermarkt gewerkt. Kreeg toen ook idiote opmerkingen naar me toe geslingerd vanwege slechte beschikbaarheid van bepaalde producten. Zo hadden we op de een of andere manier geen witlof meer liggen, krijg je te horen 'MaAr WiTlOf WoRdT nIeT gEhAmStErD' en dat het allemaal waardeloos is en we ons werk niet goed doen blablabla. Dan kan je moeilijk netjes blijven tegen dat soort klanten. Ben daarna ziek geworden dus heb verder niet meer gewerkt. Ik ga dat hopelijk snel weer oppakken dus dan kom ik er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
[...]

Sorry hoor, maar ik durf hier hardop te zeggen dat ik al 20 jaar met verslavingsproblemen kamp (je wilt niet weten waar ik doorheen ben gegaan en mijn naasten met mij) maar mij zie je ook niet tegen de wereld aanschoppen of wel? Dit is gewoon super asociaal en laag gedrag van gefrustreerde mensen en als je het mij vraagt, zou het als misdadig behandeld moeten worden en die mensen moeten opgepakt worden. Ben benieuwd of ze ook zo zitten te piepen als dadelijk een vriend of familielid overlijdt aan deze ellende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Gescheld slaat nergens op inderdaad. Ik kom net van een boodschap in de stad terug. Het centrum is verlaten, winkels gesloten. De winkel die open was waar ik naartoe moest hield zich netjes aan alle afstanden. Het ziet er wat awkward uit, dat om elkaar heen stappen (een soort langeafstandsdansen :+ ), maar beide partijen deden het.

Daarna naar de turkse super geweest. Daar worden normaal ook regels iets minder nauw genomen ;), maar iedereen hield daar rekening met de afstand, en dat was ook duidelijk aangegeven bij bijvoorbeeld de kassa met belijning. Het kán dus gewoon wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 25-03-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Nat-Water schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:25:
Gescheld slaat nergens op inderdaad. Ik kom net van een boodschap in de stad terug. Het centrum is verlaten, winkels gesloten. De winkel die open was waar ik naartoe moest hield zich netjes aan alle afstanden. Het ziet er wat awkward uit, dat om elkaar heen stappen, maar beide partijen deden het.

Daarna naar de turkse super geweest. Daar worden normaal ook regels iets minder nauw genomen ;), maar iedereen hield daar rekening met de afstand, en dat was ook duidelijk aangegeven bij bijvoorbeeld de kassa met belijning. Het kán dus gewoon wel.
Als elke iedereen in dit land nou gewoon eens luistert, scheelt al zoveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gws24 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:38:
[...]
Ik vind het bewonderenswaardig hoe hij sommige domme vragen van kamerleden toch elke keer weer rustig en duidelijk beantwoord. Eén van de eerste vragen refereerde aan het aantal testen en noemde een kamerlid een aantal van 13k terwijl net in de presentatie al gemeld was dat er in Nederland al 38k tests waren gedaan. Dan luister je dus niet goed naar de presentatie.
Dat geldt ook voor journalisten. Bij iedere persconferentie zijn een hoop van de vragen daarna letterlijk al gezegd of heeft de vraagsteller gewoon niet geluisterd. Meer bezig met de eigen vraag dan de inhoud die vertelt wordt. En die moeten daarna weer het als nieuws verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:34:
[...]

Mijn bestelling bij ah die voor morgen stond is ineens verplaatst naar 9 april!!! :(

Kan dus alsnog in de fucking rij gaan staan.
Ben echt heel erg boos.

En in de tussentijd verschijnen er meerdere zorgmedewerkers op m'n insta die nu zielig lopen te doen dat hun cliënten in quarantaine moeten, terwijl ze afgelopen zaterdag nog lockdown parties hadden :F

Zo klaar met dit gedonder :X
Hier ook. Heb een bezorgbundel met vast levermoment. Maar gisteravond de lijst ingeladen en krijg nu volgende week donderdag ipv aankomende.
Snap dat AH het nu extra druk heeft, maar dit zijn geen juiste praktijken. Heb vanmorgen de klantenservice al gebeld en mijn beklag gedaan. De beste medewerker kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen, maar ja.

Als het nog een keer gebeurd is het klaar met AH.
Fijn dat ze die stroom klanten aan willen nemen, maar wel graag op een normale wijze.

De distributiecentra hebben het daar nu erg hectisch vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ra5a schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Ik praat het niet goed maar suggereer begrip :)

Als ik het écht moet uitspellen: Ga de confrontatie niet aan maar laat die persoon schreeuwen en neem afstand/doe gewoon wat je aan het doen was. Ik denk niet dat zulke persoon afgerekend moeten worden op dit soort gedrag.
Ik begrijp dat de situatie lastig is, ik zit er zelf immers ook in. Maar van zo'n persoon mag je ook verwachten dat deze beseft dat anderen het ook lastig hebben. Kennelijk gaat het mis bij die 2e stap (er zijn ook anderen die het lastig hebben).

Bijvoorbeeld met dat kindje gisteren: ik heb bewust niet de confrontatie met die vader opgezocht (ook al vond ik het echt niet kunnen wat hij deed), want dat zou de boel alleen maar verder escaleren. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik wat langer in de buurt ben gebleven om te kijken of hij zijn kind echt geen doodsklap zou verkopen, want dan zou ik wel ingrijpen. Trieste is nu wel dat je niet weet wat er daar achter de voordeur gebeurd.......(maar ik denk dat dat bij veel huishoudens nu een probleem is, of gaat worden).

Tot op zekere hoogte moet je het wellicht laten (ik heb ook wel dagen dat ik chagrijnig ben, reageer ik ook niet altijd even vriendelijk, maar ik scheld dan niemand verrot), maar als anderen er echt schade van ondervinden moet je gewoon ingrijpen. Deze crisis is geen vrijbrief voor slecht gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Hier ook. Heb een bezorgbundel met vast levermoment. Maar gisteravond de lijst ingeladen en krijg nu volgende week donderdag ipv aankomende.
Snap dat AH het nu extra druk heeft, maar dit zijn geen juiste praktijken. Heb vanmorgen de klantenservice al gebeld en mijn beklag gedaan. De beste medewerker kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen, maar ja.

Als het nog een keer gebeurd is het klaar met AH.
Fijn dat ze die stroom klanten aan willen nemen, maar wel graag op een normale wijze.

AH heeft afgelopen weekend een storing gehad in de distributie. Daar is echt iets goed vastgelopen. Ook winkels werden toen minder of niet bevoorraad. Dat zal z'n invloed hebben op de bezorgservice nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 19-09 10:53
Weet iemand of de briefing ergens terug te zien is? Dit lijkt via ziggogo niet terug te kijken, wat bij de meeste programma's wel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

co2301 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:34:
Weet iemand of de briefing ergens terug te zien is? Dit lijkt via ziggogo niet terug te kijken, wat bij de meeste programma's wel gaat.
Bedoel je deze?

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
co2301 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:34:
Hij staat er nog niet op maar die komt via Debat Gemist;
https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2020A01397

Edit: zie NOS YouTube hierboven!

[ Voor 4% gewijzigd door sambalbaj op 25-03-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:48
Agent47 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Als elke iedereen in dit land nou gewoon eens luistert, scheelt al zoveel.
Ja en als we ons nou niet zo lopen opwinden op die paar rotte appels die niet luisteren maar gewoon inzien dat het gros van de bevolking heel goed bezig is zou het ook veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 19-09 10:53
Yes, dank!
sambalbaj schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Hij staat er nog niet op maar die komt via Debat Gemist;
https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2020A01397

Edit: zie NOS YouTube hierboven!
Ik zat al bij debat gemist te kijken idd, maar laatste was van vorige week. Ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:39
MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:34:
[...]

Mijn bestelling bij ah die voor morgen stond is ineens verplaatst naar 9 april!!! :(

Kan dus alsnog in de fucking rij gaan staan.
Ben echt heel erg boos.

En in de tussentijd verschijnen er meerdere zorgmedewerkers op m'n insta die nu zielig lopen te doen dat hun cliënten in quarantaine moeten, terwijl ze afgelopen zaterdag nog lockdown parties hadden :F

Zo klaar met dit gedonder :X
Sheesh! Dat is wel ruk inderdaad zeg...

Ook een reden waaorm ik alsnog naar de supermarkt ga gewoon, ten eerste moet je maar een plek zien te krijgen en moet men zich er ook nog eens aan houden. Jumbo had hier nog enkele plekken voor morgen, daarna pas weer na de eerste week van april oid.

Maar ook al te vaak gehoord dat product x en y niet geleverd konden worden, kun je alsnog naar de supermarkt (danwel voor het product zelf, danwel voor alternatieven).

Dan gewoon maar naar de supermarkt en daar maar kijken hoe en wat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:16
Nicap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Daarom moet je er ook begrip voor hebben dat het nu even niet zo gaat als jij wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
Ra5a schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Dat vind ik niet eerlijk: "Ik doe het niet in mijn situatie, daarom zou jij dat ook niet moeten doen".

Iedereen doet wel eens iets irrationeels.
Schei toch uit zeg. Het is gewoon asociaal en egoïstisch, klaar. Ongelooflijk dat je het probeert te verdedigen.
En van wat ik begrijp zijn er ook mensen in jouw omgeving die al decenialang heel veel begrip tonen en zich aan jou aanpassen.
Inderdaad, iedereen is door een hel gegaan alleen heb ik nooit niemand uitgescholden omdat ik m'n spulletje niet kreeg.
Nogmaals, het is een unieke situatie en het is makkelijk om te zeggen wat en hoe mensen moeten voelen, maar zo werkt het niet. Als je momenteel echt stabiel en rationeel bent zou je je ook moeten beseffen dat het ook veel aanpassen aan anderen betekent. En daarmee moet je kunnen werken, dat moet je kunnen dragen.
En weet je in wat voor situaties sommige mensen hun hele leven leven? Zullen we het eens hebben over de kindertjes in Afrika? Ziektes en honger. Zullen we het hebben over India? Hoe smerig en walgelijk dat land is. Zullen we het eens hebben over kinderen in oorlogsgebieden? Moet ik doorgaan? Verwend ondankbaar volk zijn we overspoeld met luxe en nog klagen.

En nu hou ik op want m'n bloed begint alweer te koken.
autje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Daarom moet je er ook begrip voor hebben dat het nu even niet zo gaat als jij wilt.
Dank u! Jeez...

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 25-03-2020 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

chim0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Schei toch uit zeg. Het is gewoon asociaal en egoïstisch, klaar. Ongelooflijk dat je het probeert te verdedigen.

[...]

Inderdaad, iedereen is door een hel gegaan alleen heb ik nooit niemand uitgescholden omdat ik m'n spulletje niet kreeg.

[...]

En weet je in wat voor situaties sommige mensen hun hele leven leven? Zullen we het eens hebben over de kindertjes in Afrika? Ziektes en honger. Zullen we het hebben over India? Hoe smerig en walgelijk dat land is. Zullen we het eens hebben over kinderen in oorlogsgebieden? Moet ik doorgaan? Verwend ondankbaar volk zijn we overspoeld met luxe en nog klagen.

En nu hou ik op want m'n bloed begint alweer te koken.

[...]

Dank u! Jeez...
Ik laat het hierbij :) Succes!

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Coronavirus ontdekt in rioolwater in Tilburg en Loon op Zand

https://www.omroepbrabant...n-Tilburg-en-Loon-op-Zand

[ Voor 23% gewijzigd door Paulus07 op 25-03-2020 12:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
PLAE schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Pak nou eens het gemiddelde IQ in NL. Dat is ongeveer 100.
Optimist.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
je vergeet ook Amsterdam :) staat op de NOS site
Het coronavirus is ook aangetroffen in Nederlands rioolwater, blijkt uit onderzoek van het RIVM. Met dna-technieken heeft het RIVM het virus gevonden in afvalwater in Amsterdam, Tilburg en bij de rioolwaterzuiveringsinstallatie dat ook het afvalwater afkomstig van Loon op Zand zuivert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als het zich ook via uitwerpselen verspreidt echt niet zo verwonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:48:
[...]

je vergeet ook Amsterdam :) staat op de NOS site

[...]
Hm, ik dacht dat het hoofdbestandsdeel van Amsterdams riool cocaïne was.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Virtuozzo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Hm, ik dacht dat het hoofdbestandsdeel van Amsterdams riool cocaïne was.
Heineken toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Als het zich ook via uitwerpselen verspreidt echt niet zo verwonderlijk.
Nouja gezien we in NL riolering hebben zal die verspreiding wel meevallen, maar logisch dat het in uitwerpselen kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
In de RIVM briefing van zojuist werd gezegd dat de IC-piek op 1 mei wordt verwacht. Dat snap ik niet helemaal. Het aantal besmettingen neemt nu af lijkt het, dus de piek moet komen van mensen die nu al besmet zijn. Als je 1 week incubatietijd neemt en dan nog 2 weken om echt ziek te worden, zit je op 3 weken van nu.

Dan zit je toch op halverwege april ipv mei? Sterker nog, als het aantal opnames nu al daalt, zou je eigenlijk over 2 weken al afname moeten zien op de IC lijkt mij...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
FireFoz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:57:
In de RIVM briefing van zojuist werd gezegd dat de IC-piek op 1 mei wordt verwacht. Dat snap ik niet helemaal. Het aantal besmettingen neemt nu af lijkt het, dus de piek moet komen van mensen die nu al besmet zijn. Als je 1 week incubatietijd neemt en dan nog 2 weken om echt ziek te worden, zit je op 3 weken van nu.

Dan zit je toch op halverwege april ipv mei? Sterker nog, als het aantal opnames nu al daalt, zou je eigenlijk over 2 weken al afname moeten zien op de IC lijkt mij...
Het sleutelwoord: besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 14:11
@ FireFoz Nee toch, de groei in aantal patiënten neemt af. Oftewel de verwachting is dat we langzaam beginnen met afvlakken van de curve. We zitten dus nog niet op de top.

[ Voor 7% gewijzigd door JPvdB op 25-03-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Bedoel je niet dat het hoofdbestandsdeel van Heineken Amsterdam's rioolwater is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:00

SambalBij

We're all MAD here

chim0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:00:
[...]

Bedoel je niet dat het hoofdbestandsdeel van Heineken Amsterdam's rioolwater is. :+
Dat zit er toch allang niet meer in? Heeft DSM inmiddels niet wat E-nummers ontwikkeld die het alleen nog zo doen smaken?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik geloof dat patiënten zomaar 2-3 weken op de IC kunnen liggen, die tijd moet je dus ook nog optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:39

Nee, volgens mij neemt de GROEI van het aantal besmettingen af, maar er komen er nog wel bij. Daarnaast liggen mensen ook een aantal weken op de IC/aan de beademing... (was het nu 4 of 8?).

Dat gecombineerd kan ik me de 1 mei inschatting goed voorstellen.

Overigens goed nieuws dat de maatregelen effect lijken te hebben, nu de briefing aan het terugkijken (kon live even niet kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 11:41
Zowat alle virologen bevestigen dat het aantal besmettingen ( bevestigd door tests) is een cijfer wat de realiteit helemaal niet dekt.
Die grafieken interesseren mij in elk geval niet omdat je sowieso pas getest wordt als je in het ziekenhuis komt.

We kunnen eigelijk enkel kijken naar het aantal mensen opgenomen in het ziekenhuis, en opgenomen in ICU.
Pas als dat begint te zakken weten we dat de piek voorbij is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 10:41

Is wel logisch, je hebt de piek bereikt als de uitstroom hoger wordt dan de instroom. Als het aantal besmetting stabiliseert hebben we over een week of 2/3 de piek in opnames en die begint dan te dalen. De uitstroompiek zal een week of 3/4 later zijn, want dat is de gemiddelde ligtijd. Ergens tussen de 2 á 3 en de 2 á 3+ 3 á 4 weken zullen die dalende instroom en nog oplopende uitstroomlijn elkaar snijden. Dus over een week of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

De toename van besmettingen neemt af, het aantal besmettingen stijgt 'gewoon' nog. Dus we staan nog steeds aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kan dat 'op de man'-gedoe ophouden nu?

[ Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 13:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat ik vreemd vind is dat ze in Nederland al praten over dat de curve aan het afzwakken is.
De regels in Belgie zijn strenger en al langer actief en hier gaat het ook nog steeds omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
interp schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:29:
Wat ik vreemd vind is dat ze in Nederland al praten over dat de curve aan het afzwakken is.
De regels in Belgie zijn strenger en al langer actief en hier gaat het ook nog steeds omhoog..
Politics is the art of managing perception. Daarbij, condities in de beide landen verschillen. Er zijn zelfs grote regionale verschillen in variabelen en ontwikkelingslijnen binnen de respectievelijke landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:23
Ik lees hier over verzette datums van AH leveringen. Voor diegene die naar Jumbo switchen, houd er rekening mee dat Jumbo geen artikelen reserveert en dus bv rijst, eieren en afbak brood gewoon niet levert terwijl het tijdens bestellen op voorraad was en ze er ook op geen enkele wijze melding van maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 11:13

1 week incubatie tijd + 2 weken milde verschijnselen
Daarna komt eerst ziekenhuisopname en daarna pas IC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou het niet kunnen dat het RIVM meer informatie heeft en dit niet altijd deelt met de experts hier? Ze zullen wel niet zomaar dingen roepen. Reken er maar op dat elke uitlating weloverwogen is. Het kan zijn dat een licht positieve en voorzichtige uitlating wel een bepaald effect heeft: Mensen krijgen een soort van bevestiging dat maatregelen helpen en houden zich er beter aan. Of misschien is het wel een positieve impuls voor mensen die langzaam in een psychische dip komen (ik hoorde dat er behoorlijk wat psychische klachten ontstaan op dit moment).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 19-09 15:28
Hier is de brief binnen, dochterlief (voortgezet onderwijs) zit in ieder geval tot 6 Mei thuis. Ze is het nu al beu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Da's dus geen 'gevoel' maar gewoon statistiek en kansberekening op basis van de gegevens die je hebt (en die beperkt zijn).

Hij gaf ook aan wel meer te willen testen, maar dat de testcapaciteit er gewoon niet is. De goede man kan niet toveren.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:05

de Peer

under peer review

Schatten is niet het zelfde als 'op gevoel'. Het weerbericht voor morgen is ook een schatting, maar is ook niet (volledig) op gevoel, maar op basis van computermodel+data+interpretatie met daarop een bepaalde onzekerheid.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ga er vanuit dat dit zo voor de meeste scholen zo gaat zijn, basisschool juf van mijn dochter gaf van de week ook al aan dat we daar wel vanuit moeten gaan...
Vooral omdat de kans groot is dat dat RIVM onderzoek 6 weken gaat duren.
D.deJong schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:54:
Hier is de brief binnen, dochterlief (voortgezet onderwijs) zit in ieder geval tot 6 Mei thuis. Ze is het nu al beu.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
interp schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:29:
Enkel als het aantal mensen dat in het ziekenhuis beland enkele dagen gelijk bijft of daalt zou je zoiets kunnen zeggen.

In belgie blijft het voorlopig nog stijgen, in nederland tot gisteren ook nog .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kan dat totaal ongefundeerde RIVM-bashen nu ophouden?

Nogmaals: zie je zo'n reactie dat je denkt 'troll' of 'flame', maak een Topic Report aan >> Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif << en houd alsjeblieft op met erop reageren.

[ Voor 63% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 11:13
Wat ik opvallend vind is dat we in Nederland beperkte testcappaciteit hebben ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Ook lijkt er geen intentie om deze capaciteit verder uit te gaan breiden. Hierdoor zijn wij deels geblindoekt wat betreft het aantal besmettingen en hoe het zich ontwikkeld.

Waar we nu dus op sturen is het aantal opnamen in het ziekenhuis, wat er lastig is omdat daar een vertraging van 2 weken ten opzichte van eventuele maatregelen op zit.

Gelukkig volgen we de lijn van de andere landen die wel veel testen, dus kunnen we deels op hun resultaten bouwen.

Ik ben benieuwd of we na deze pandemie iets gaan doen aan de beperkte mogelijkheid om te testen. Wat ik begreep uit een artikel was dat dit vooral kwam doordat we afhankelijk zijn van 1 leverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door R.van.M op 25-03-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:58:
[...]

Enkel als het aantal mensen dat in het ziekenhuis beland enkele dagen gelijk bijft of daalt zou je zoiets kunnen zeggen.
Nee, met afvlakken wordt bedoelt 'minder snel groeien'.

Dus niet óf het toeneemt, maar de mate waarmee het toeneemt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe cijfers, zijn die al bekend?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Precies, het buigpunt in de curve van het aantal mensen dat in het ziekenhuis is beland lijkt voorbij, maar de piek is dus nog niet bereikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
anandus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat hij dit ook bedoelde, maar hij had beter kunnen zeggen 'aantal nieuwe mensen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
psy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:15:
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe cijfers, zijn die al bekend?
Als ze bekend zijn vind je ze hier: https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
Pagina: 1 ... 81 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]