Sebastiaannn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:25:
[...]
Het meest vervelende is nog dat je je nu moet gedragen alsof je het hebt, maar als je straks weer beter bent moet doen alsof je het nog niet gehad hebt. Ja gigantisch vervelend die onzekerheid. Gaat denk ik echt nog wel even duren voordat zulke testen weids beschikbaar zijn, misschien zelfs pas nadat we het allemaal al hebben gehad. Als we die tests nu al hadden konden we het leven ook veel sneller weer op gang laten komen.
Mijn vriendin zit in een risicogroep en ik werk in een groothandel met veel klantcontact dus het zou ook mij heel veel stress schelen om te weten dat de klachten die we allebei begin deze maand ervoeren gewoon corona was, en we ons niet meer druk hoeven te maken om elkaar te besmetten. Maar voorlopig wishful thinking geloof ik.
Die onzekerheid is inderdaad erg vervelend. Ik heb ook een week milde klachten gehad die 2 weken terug begonnen en ben dan toch benieuwd of het er iets mee te maken had. Nu val ik met mijn 39 jaar zonder (zover mij bekend) iets anders onder de leden niet direct in de risicogroep, maar ja... je hoort toch ook uitzonderingen en dat maakt me wel ongerust soms. Bovendien wil je ook je naasten beschermen.
Aan de andere kant: immuniteit is (volgens mij) nog niet aangetoond nadat je het gehad hebt, dus wat zegt zo'n test dan? Voor de statistieken natuurlijk wel weer erg belangrijk.
@
psychodude mag ik opmerken / je complimenteren voor je heldere en duidelijke uiteenzetting van je ervaring(en)? Ik merk aan mezelf dat ik regelmatig heen en weer geslingerd word tussen positieve en negatieve gevoelens, afhankelijk van de nieuwsbron

Met jouw posts heb ik dat op de een of andere manier een stuk minder, het is down to earth en eerlijk wat je vertelt.
Wel probeer ik zo nu en dan een dagdeel afstand te nemen van het nieuws, merk dan ook dat ik toch wel rustiger word. Dat ik nog "gewoon" aan het werk bent helpt daar wel aan mee