Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.522 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:55:
[...]

Ik ken geen enkel EU land waar het niet mogelijk is om inkopen te doen (dus ik zie niet in wat jouw post toevoegt om het schappelijk te zeggen).
ja er is mogelijkheid, maar is er ook genoeg capaciteit? 4k netflixen op 56k gaat ook niet werken. We zullen het meemaken de komende tijd. Allemaal na het (thuis) werk boodschappen doen gaat niet, dat moet verspreid over de dag.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PWM schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:56:
Nou, hier dan mijn domme vraag.

Elke middag gaat mijn vrouw met kinderen (6 en 8) lopen in het bos. Soms sluit mijn schoonmoeder aan. Er loopt verder geen hond.

Dat mag toch nog gewoon, met 1.5 meter inachtneming?
Tuurlijk why not?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23

franssie

Save the albatross

Elke middag gaat mijn vrouw met kinderen (6 en 8) lopen in het bos. Soms sluit mijn schoonmoeder aan. Er loopt verder geen hond.

Ok je hebt 6 kinderen en 1 zonnebril. Nee dat mag niet. ;)

Officieel ga je over de 3 regel heen maar er is echt geen agent (of zelfs BOA) die je vrouw gaat bekeuren - het is een gezinsituatie.

edit: als er eentje koorts heeft wellicht wel in overtreding bedenk ik mij.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 24-03-2020 18:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:13:
En van mij mogen ze dit soort idioten ook gelijk even in een cel zetten net zoals de spugers en kuchers.
https://www.telegraaf.nl/...n-corona-is-jullie-schuld
....
Verder lees ik in dat artikel van de telegraaf:
De Gereformeerde Gemeenten horen tot de uiterste rechterflank van de protestantse zuil in Nederland. Het bestuur legde eerder al een verband tussen het virus en de noodzaak tot bekering. God laat met de pandemie ’een ernstige roepstem tot inwoner en overheid horen’, schreven bestuurders vorige week in een brief aan premier Rutte.

En dan te bedenken dat er mensen in de regering zitten die mogelijk van deze kerk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42

Honesty

kattenneus!

Dat mag (gezin) ik zal alleen niet raar opkijken als je op gegeven moment bij twijfel ID moet overleggen of dat ze een keer kijken of het wel klopt, zodat je vrouw niet clandestien een gastouder is geworden of zo...

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:56
De dominee van de gereformeerde gemeenschap in Werkendam heeft zich ook uitgelaten over Corona.

Een heel erge ziekte is in de wereld gekomen”, schrijft Agteresch. „Zo erg, dat veel mensen daaraan sterven. (…) Bid maar of de Heere jou en alle mensen in de gemeente wil sparen (…) Jullie zullen vast wel nagedacht hebben hoe het allemaal komt. Het komt door onze zonden. De Heere woont in de hemel en ziet heel veel boze dingen bij de grote mensen en bij de kinderen. Zij doen boos, praten boos en denken boos. Daarom is de Heere toornig op ons en stuurt Hij een ziekte (…) God stuurt het coronavirus om ons te straffen. Waarom? De Heere wil dat jij gaat bidden. De Heere wil dat jij breekt met de verkeerde dingen. De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes. De Heere wil dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer.”

Ik wist dat er enge mensen in die gemeent zitten maar deze man is van God los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Honesty schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:00:
[...]

Dat mag (gezin) ik zal alleen niet raar opkijken als je op gegeven moment bij twijfel ID moet overleggen of dat ze een keer kijken of het wel klopt, zodat je vrouw niet clandestien een gastouder is geworden of zo...
In welk stuk staat dat gezin benoemd?

De kans lijkt me inderdaad 0, maar schoonmoeder denkt dat een AT ze komt halen :+

Waarbij gezin dus ook uitwonende schoonmoeder betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 24-03-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JoStad schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:59:
[...]

De Gereformeerde Gemeenten horen tot de uiterste rechterflank van de protestantse zuil in Nederland. Het bestuur legde eerder al een verband tussen het virus en de noodzaak tot bekering. God laat met de pandemie ’een ernstige roepstem tot inwoner en overheid horen’, schreven bestuurders vorige week in een brief aan premier Rutte.

En dan te bedenken dat er mensen in de regering zitten die mogelijk van deze kerk zijn.
Het komt natuurlijk door het zondige katholieke carnaval 8)7

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43

aapelite

Do the kirby!

Volgens mij komt het er technisch op neer dat alle huisgenoten vrijgesteld zijn van de 1.5 meter regel. Dus dan moet schoonmoeder (tenzij bij jullie inwonend) op 1,5 meter van de anderen. De huisgenoten mogen wel dicht bij elkaar.

Maar of dat zo gaat worden gehandhaafd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
D.deJong schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:01:
De dominee van de gereformeerde gemeenschap in Werkendam heeft zich ook uitgelaten over Corona.

"De Heere wil dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer.”
Ah, als ik met thuiswerken dan toch al de hele dag zondig bezig geweest ben, dan kan ik na het eten rustig de hele avond gaan zitten masturberen... :+ :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:24

Ik zou schoonmoeder in bescherming nemen en niet meer meenemen voor zolang dit duurt. Er is niks menselijker dan toch in een onvoorzien moment met (klein)kinderen te knuffelen. Dan kan je die verleiding maar beter wegnemen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
"Een heel erge ziekte is in de wereld gekomen”, schrijft Agteresch.... "Daarom is de Heere toornig op ons en stuurt Hij een ziekte (…) God stuurt het coronavirus om ons te straffen. Waarom? ”
Ik ben bang dat dit het gedachtengoed is van de gehele SGP en andere strenge christenen.
Ze mogen overigens nog wel kerkbijeenkomsten houden om te trouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door JoStad op 24-03-2020 18:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Deze pandemie laat pijnlijk zien hoe zinloos onze televisie is geworden. Gister zaten ze daar allemaal 1/2 uur van te voren te gokken wat er in de persco gezegd ging worden. Vervolgens laten ze maar 20-30 minuten van de persco zien en kapte deze daarna af om vervolgens uren lang de persco te gaan analyseren.

3-4 uur televisie met misschien 30 minuten aan zinnige content.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
pingkiller schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:09:
Deze pandemie laat pijnlijk zien hoe zinloos onze televisie is geworden. Gister zaten ze daar allemaal 1/2 uur van te voren te gokken wat er in de persco gezegd ging worden. Vervolgens laten ze maar 20-30 minuten van de persco zien en kapte deze daarna af om vervolgens uren lang de persco te gaan analyseren.

Lijkt wel voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong

Ik heb op de liverstream zitten kijken, die ging gelukkig wel verder. Wat kan mij het schelen wat ze bij de DWDD er van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Eerste tokkie alweer gespot; Ik moest 2 artikelen van de supermarkt, helaas, groot bord voor de deur dat iedereen een winkelwagen moest dus voor het eerst in 15 jaar pak ik zo'n ding. Lekker met je hand op die beugel waar iedereen aan zit.
Ben ik buiten loopt er een tokkie zonder kar gewoon langs het bord naar binnen dus ik vroeg haar maar of ze geen Nederlands begreep maar dat begreep ze wel.
Ze hoefde maar 1 ding dus gold het voor haar niet...

Ja zo komen we er wel jongens.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

[...]
met een beetje fantasie kan je alle gebeurtenissen omlullen naar goed = van/door god en slecht = de duivel.
vreemd genoeg hebben veel mensen behoefte aan zo'n conceptuele waarheid. vermoedelijk omdat zelf ergens over nadenken te confronterend is.

d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
Mijn buurvrouw werkt bij Trekpleister, je wil niet weten wat die meiden allemaal naar hun hoofd krijgen omdat het schijtpapier op is wat wel in de folder staat. Dit haalt bij sommigen echt het slechtste naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
D.deJong schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:15:
Mijn buurvrouw werkt bij Trekpleister, je wil niet weten wat die meiden allemaal naar hun hoofd krijgen omdat het schijtpapier op is wat wel in de folder staat. Dit haalt bij sommigen echt het slechtste naar boven.
...nu moet ik eerlijk bekennen dat dit wel voldoet aan mijn beeld van de klandizie van Trekpleiser...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bij onze lokale AH is juist het bordje weggehaald en hopen ze dat iedereen snel WC papier koopt. Ze hebben zoveel ingekocht dat nu die hype over is, de winkel overvol staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:49

Een heel erge ziekte is in de wereld gekomen”, schrijft Agteresch. „Zo erg, dat veel mensen daaraan sterven. (…) Bid maar of de Heere jou en alle mensen in de gemeente wil sparen (…) Jullie zullen vast wel nagedacht hebben hoe het allemaal komt. Het komt door onze zonden. De Heere woont in de hemel en ziet heel veel boze dingen bij de grote mensen en bij de kinderen. Zij doen boos, praten boos en denken boos. Daarom is de Heere toornig op ons en stuurt Hij een ziekte (…) God stuurt het coronavirus om ons te straffen. Waarom? De Heere wil dat jij gaat bidden. De Heere wil dat jij breekt met de verkeerde dingen. De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes. De Heere wil dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer.”

Ik zou hem zeggen, als dit virus door de Heere komt, heeft de Heere er dus ook voor gezorgd dat het virus vooral ouderen te pakken neemt. Oftewel die ouderen zijn duidelijk de zondaars volgens Hem. Ik zou dan ook zeggen dat dit zeer zeker niet echt met computers te maken kan hebben ;)

Maar dit is inderdaad (helaas) hoe krom de extremere kerk over dit soort dingen denkt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28
Hier is inmiddels alles wel weer aangevuld behalve het WC papier en.. bloem! Is opeens iedereen zelf brood aan het bakken ofzo? Volgens mij weet 3/4 niet eens wat ze moet bloem moeten doen, maar kopen ze het omdat de rest het koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

YakuzA schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:03:
[...]

Het komt natuurlijk door het zondige katholieke carnaval 8)7
Of het zondig is of niet; het is mij te toevallig dat de uitbraak rondom die periode was. Uiteindelijk is carnaval een feest waar men toch erg dicht op elkaar rondhangt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:20:
[...]

Ik zou hem zeggen, als dit virus door de Heere komt, heeft de Heere er dus ook voor gezorgd dat het virus vooral ouderen te pakken neemt. Oftewel die ouderen zijn duidelijk de zondaars volgens Hem. Ik zou dan ook zeggen dat dit zeer zeker niet echt met computers te maken kan hebben ;)

Maar dit is inderdaad (helaas) hoe krom de extremere kerk over dit soort dingen denkt.
Ik denk dat God werkt met een soort puntenrijbewijs, ouderen hebben nou eenmaal meer tijd gehad om punten te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gunner schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Of het zondig is of niet; het is mij te toevallig dat de uitbraak rondom die periode was. Uiteindelijk is carnaval een feest waar men toch erg dicht op elkaar rondhangt.
De nadruk van mijn zin lag meer op katholiek, aangezien het een protestantse extremist was is de post waar ik op reageerde.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
59 mensen erbij op de IC. Dus toch nog een beetje goed nieuws vandaag.
59 coronapatiënten erbij op IC
Op de IC liggen nu 546 mensen met het coronavirus. Dat zijn er 59 meer dan gisteren. De toename is daarmee kleiner dan gisteren, toen het aan bezette bedden met coronapatiënten steeg met 82. Tot voor kort waren er 575 plekken beschikbaar voor coronapatiënten op de IC, maar inmiddels is dat uitgebreid naar 925.

[ Voor 76% gewijzigd door anandus op 24-03-2020 18:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 21:23

franssie

Save the albatross

R.van.M schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:25:
Hier is inmiddels alles wel weer aangevuld behalve het WC papier en.. bloem! Is opeens iedereen zelf brood aan het bakken ofzo? Volgens mij weet 3/4 niet eens wat ze moet bloem moeten doen, maar kopen ze het omdat de rest het koopt
Dat is inderdaad bizar. Zelf bij de groothandel (Hanos) was het weg. Waar normaliter iedereen pannekoek mix koopt (bloem) of broodmix (bloem) pizzameel (bloem) lijkt het erop dat mensen plotseling zijn gaan nadenken. En normaal juich ik dat toe.

Werkelijk ik heb geen idee wat die mensen met al dat patentmeel van plan zijn. Gist schijnt ook redelijk uitverkocht te zijn her en der.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
ijdod schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:16:
[...]

...nu moet ik eerlijk bekennen dat dit wel voldoet aan mijn beeld van de klandizie van Trekpleiser...
Zegt wel weer dat je er niet vaak komt 😒
Lekker even een hele groep mensen naar beneden halen en voor wat?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
michael3 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Zegt wel weer dat je er niet vaak komt 😒
Lekker even een hele groep mensen naar beneden halen en voor wat?
Generaliseren is nu eenmaal het beste wat je kunt doen in deze situaties.

Hij gaat blijkbaar naar de kruidvat... Voor de elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

YakuzA schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:28:
[...]

De nadruk van mijn zin lag meer op katholiek, aangezien het een protestantse extremist was is de post waar ik op reageerde.
De dominee is niet katholiek, maar komt uit de GerGem. Die stroming zou ik niet direct katholiek noemen maar goed, het is me wel duidelijk welk punt je wil maken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:46
"De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes."
Als iemand die oprecht gelukkig wordt van zijn mooie nieuwe racefiets voel ik mij hier behoorlijk aangesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13

Plekken als Werkendam moet je koesteren, net als musea met bijzondere oude spulletjes. Ook in een aantal andere dorpjes van gemeente Altena vind je bijzonder volk. Iedereen zijn eigen clubje, zijn eigen kerkje, die zegt geen gedag tegen die en die weer niet tegen die ander. Want ja, die gaan naar een andere kerk. Het is als de drillrapper jeugd die met aardappelschilmesjes over straat gaat want 'protec' tegen die andere jochies met aardappelschilmesjes van een straat verder, maar dan van 600 jaar geleden. Een eeuwig durende veenbrand, stiekem strijd en leed, compleet zinloos gedoe op een oppervlak van 2 graspollen in de polder. Een kijkje terug in de tijd zoals je het nog maar op weinig plekken ziet.
D.deJong schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:15:
Ik denk dat dit wel het juiste moment is om de bidet te gaan introduceren in NL. WC papier kunnen mensen blijkbaar niet normaal mee omgaan. WC papier is dan alleen nog op recept verkrijgbaar. Vergelijkbaar materiaal zoals keukenrollen worden geïmpregneerd met een middel dat de anus enorm irriteert, of spontaan ontbrand of uit elkaar valt als er schijt op komt.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:10
PWM schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:17:
Bij onze lokale AH is juist het bordje weggehaald en hopen ze dat iedereen snel WC papier koopt. Ze hebben zoveel ingekocht dat nu die hype over is, de winkel overvol staat :+
Bij super waar m'n dochters bijklussen net zo. Alles puilt uit. Brood hebben ze maar grof in de aanbieding gedaan want veel te veel ingekocht :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 20-09 15:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ben zelf vrijwilliger (technische gedeelte website/e-mail/stukje automatisering e.d) bij de lokale molen en de laatste anderhalve week is er bijna 4 keer zoveel meel/bloem e.d. verkocht dan normaal. Dus ja, een hoop mensen lijken ineens zelf te gaan bakken of kopen een grotere voorraad in. En dan zijn we ook nog eens sinds eind vorige week officieel tijdelijk gesloten vanwege nog strengere eisen. Maar mensen kunnen nog wel bestellingen doen en kunnen dat vervolgens op een geplande dag en gespreide tijden ophalen, waarbij afstand wordt gehouden e.d. en geen contact wordt gemaakt.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Kenny_026 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:35:
[...]

Generaliseren is nu eenmaal het beste wat je kunt doen in deze situaties.

Hij gaat blijkbaar naar de kruidvat... Voor de elite.
Het zal wel sarcastisch bedoeld zijn, ik voel mij in ieder geval niet aangesproken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Robertdj schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Ik denk dat God werkt met een soort puntenrijbewijs, ouderen hebben nou eenmaal meer tijd gehad om punten te vergaren.
Gelukkig voor de Amerikanen heeft hun zelfbenoemde oppergod een openbaring gehad: Trump ziet graag heropening bedrijfsleven VS met Pasen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25

WhySoSerious

Be the change.

Geen bron, dus aanname. Weg.

[ Voor 94% gewijzigd door Remy op 24-03-2020 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik werk in een groothandel en na die eerste 'hamstervrijdag' was al het bloem uitverkocht (dat vond ik niet zo gek) maar we hebben het sindsdien ook helemaal niet meer binnen gekregen. Krijg af en toe een verdwaald doosje van een 'speciale' bloem binnen maar die pallets vol patentmeel (die komen bij ons niet uit centraal magazijn maar rechtstreeks van de leverancier) zijn bij ons nog steeds niet uitgeleverd. Kan me voorstellen dat de supermarkten vergelijkbare problemen hebben, ben het zelf ook nog niet tegengekomen in de supermarkt.

Ik vraag me af of de hamsteraars wel de schuld hebben aan dit bloemtekort. Zou het kunnen dat de bloem nu ergens anders heen gaat? Kunnen de (industriële)bakkers er wel aan komen? Misschien slaan die grote bedrijven ook wel noodvoorraad in. Of zou de overheid zelf aan het hamsteren kunnen zijn? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:08
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:02:
@Teijgetje Maak jij die tests? Heb je ergens een document hoe het werkt en hoe het gemaakt wordt?
Nee, heb er wel over gedacht. :+

De foto in de link van Japan zijn de tests zoals aangekocht door Nederland.
Ik begreep dat ze kunnen aantonen als je ziek wordt/bent en als je al ziek bent geweest.
Was gister een item over op tv, in dat item ging het in eerste instantie over zelftests die niet betrouwbaar waren en werd gewaarschuwd zelf geen tests te kopen via internet.

[ Voor 34% gewijzigd door Teijgetje op 24-03-2020 19:33 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
SemperFidelis schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:32:
Het zal vast al besproken zijn hier, maar even mijn ervaring. Ik was van 7 tot 14 maart skiën in Zillertal, en 3 vrienden kregen op vakantie al lichte koorts, een kuchje en neusverkoudheid... Ook ik heb mn een middag beetje beroerd gevoeld maar had de hoop dat dat ook wel door de hoeveelheid drank, slecht eten en slaaptekort zou komen.

Bij terugkomst moesten we allemaal de GGD bellen, en daar werd verteld dat we niet werden getest maar 2 weken thuis zitten. Als we 24 uur geen klachten meer zouden hebben waren we niet meer besmettelijk. Eenmaal thuis had ik nergens meer last van, en na woensdag geen hoest meer en geen verkoudheid. Koorts heb ik nooit gehad. Wat wel opviel is dat mijn reuk en smaak echt to-taal waren verdwenen. Ik ruik niks meer, kan een fles ammoniak onder mn neus houden, niks. Kan een limonade drinken wat smaakt als water. Maar goed, dit waren geen symptomen dus dacht dat ik er wel weer vanaf was.

Dit weekend lees ik in bepaalde media dat smaakverlies wél een belangrijk symptoom lijkt te zijn. Hoe zit dat bij andere besmette mensen? Ik weet nu inmiddels wel dat ik iig besmet ben en dat het waarschijnlijk niet over is dus, wat ik wel onterecht dacht eind vorige week... Heel raar dus.

Ook vind ik het raar dat het WHO zegt dat je 2 weken na genezing nog steeds kunt overdragen, terwijl het RIVM hier zegt dat het na 24 uur 'clear to go' is. Ook dat vind ik een vreemde discrepantie.

Vooral die onzekerheid is wel kut. Ik heb geen idee wanneer ik beter ben en vooral, wanneer ik geen andere mensen meer kan besmetten. Het is prima te doen thuis in quarantaine, kan lekker gamen en ook goed thuis werken, maar wil mn vriendin wel zien zonder onnodig risico...

Wat is jullie visie? Ik volg de Corona gekte namelijk niet teveel op de voet.
Thanks voor het delen van je verhaal want dat zette mij ook aan het denken.... 2 weken terug met een collega naar Nice/St-Tropez geweest voor een klant bezoek. De week daarop werd m'n collega goed ziek, hoge koorts etc, alle symptomen, ik voelde mij ook niet helemaal top maar afgezien van wat hoofdpijn en benauwdheid geen gekke dingen.

Tot ik dus jouw verhaal las van het niks kunnen ruiken, ik kan m'n neus in een flesje stickerverwijderaar duwen maar ik ruik niets meer, de luiers van m'n zoontje dus ook niet meer. :o Ik ben dus geheel niet verkouden en m'n neus is niet verstopt. Dit sinds afgelopen weekend. Ook m'n collega, die dus wel goed ziek was, heeft hetzelfde, ruikt niets en proeft ook niets meer. Gisteren de GGD gebeld en het standaard blijf binnen en doe geen gekke dingen advies, wat dus zeer waarschijnlijk terecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Het lijkt soms net Studio Sport.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JoStad schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Er zitten ook mensen lid van partijen in de regering die denken dat deze pandemie een signaal is van de aarde, omdat we zo slecht zijn. Precies hetzelfde, alleen dan klimaat-religie vs. christelijke religie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Ah tuurlijk, iedereen die al antilichamen heeft is relatief safe, en kan dus taken vervullen waar anderen meer risico zouden lopen.
Zodra je besmet raakt maakt je lichaam antilichamen aan, de test toont die aan.
Als je dus ziek aan het worden bent of ziek bent zijn er antilichamen en als je ziek bent geweest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Mijn eerdere berichte is rechtstreekse informatie uit ziekenhuis. Als je kijkt naar mijn PoHi had je dat wel kunnen aannemen...

Anyways, meer/minder opnamen op de IC is niet per se positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

alexbl69 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:09:
[...]

Gelukkig voor de Amerikanen heeft hun zelfbenoemde oppergod een openbaring gehad: Trump ziet graag heropening bedrijfsleven VS met Pasen
8)7 Zou me nog niks verbazen ook als de beurzen daar positief op reageren

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hahaha, wat een mafkezerij 8)7
Belgische grens dwars door Zeeman in Baarle-Nassau: 'Ik kon geen herenshirts meer kopen'

Dat door de coronamaatregelen bijzondere situaties in onze provincie ontstaan, was al duidelijk. Maar in grensdorp Baarle-Nassau zorgt het voor een wel heel gek gezicht. In de plaatselijke Zeeman is de zaak met linten in tweeën gesplitst, omdat de grens tussen België en Nederland pal door de winkel loopt. En in België zijn alle 'niet-essentiële winkels' dicht vanwege het coronavirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Saven schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:39:
[...]

8)7 Zou me nog niks verbazen ook als de beurzen daar positief op reageren
Heel even, tot de gevolgen duidelijk worden en ze nog harder naar beneden storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WhySoSerious schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:37:
Mijn eerdere berichte is rechtstreekse informatie uit ziekenhuis. Als je kijkt naar mijn PoHi had je dat wel kunnen aannemen...

Anyways, meer/minder opnamen op de IC is niet per se positief.
Meer opnamen is niet positief? En minder ook niet? Lastig verhaal zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Potverdikke... In Italië is het dodental weer (flink) hoger. :|

Twee dagen van daling gaven hoop dat de 2 weken geleden genomen maatregelen effect hadden. Dit is voor de Italianen (en ook voor de overige mensen uiteraard) een fikse tegenvaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Valt toch nog mee met linten? Je leest overal dat ze containers plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sebastiaannn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Ik werk in een groothandel en na die eerste 'hamstervrijdag' was al het bloem uitverkocht (dat vond ik niet zo gek) maar we hebben het sindsdien ook helemaal niet meer binnen gekregen. Krijg af en toe een verdwaald doosje van een 'speciale' bloem binnen maar die pallets vol patentmeel (die komen bij ons niet uit centraal magazijn maar rechtstreeks van de leverancier) zijn bij ons nog steeds niet uitgeleverd. Kan me voorstellen dat de supermarkten vergelijkbare problemen hebben, ben het zelf ook nog niet tegengekomen in de supermarkt.

Ik vraag me af of de hamsteraars wel de schuld hebben aan dit bloemtekort. Zou het kunnen dat de bloem nu ergens anders heen gaat? Kunnen de (industriële)bakkers er wel aan komen? Misschien slaan die grote bedrijven ook wel noodvoorraad in. Of zou de overheid zelf aan het hamsteren kunnen zijn? :9
Dit zou een verklaring kunnen zijn:
Graan om brood van te maken, wordt lastig. "In Nederland kan tarwe groeien, maar de bakwaliteit is niet goed genoeg om er brood of pasta van te maken", zegt Rabbinge. "Dat graan moet echt uit Frankrijk, Italië of Spanje komen." Het tarwe zou wel gebruikt kunnen worden voor de kippen en als extra voeding voor de paar koeien die in de wei staan.
https://www.rtlnieuws.nl/...elproductie-import-export

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Om dat direct maar uit de wereld te helpen: er reizen op dit moment 8-10% van het gebruikelijke aantal reizigers met de trein, en er wordt 35% van de gebruikelijke capaciteit geboden. Daarmee is er dus meer dan voldoende ruimte voor iedereen.
Er wordt per dag gekeken naar de reizigersvraag en daarop wordt er bijgestuurd in de treinlengte. Als blijkt dat er op een specifiek moment echt een te korte trein rijdt, dan zal deze verlengd moeten gaan worden.

Dus voor de mensen die daadwerkelijk nog met de trein reizen en een relatief drukke trein hebben: geef het alsjeblieft door via social media of de druktemelder in de NS Reisplanner-app, dan kan daarnaar gekeken worden.
Er werd steeds gesproken over 15%, maar dat is inmiddels gedaald.
Als ik uitga van 8-10%, dan zijn 32%-40% van de capaciteit nodig, omdat één persoon de plek van 4 personen inneemt. 35% van de gebruikelijke capaciteit vind ik aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mja, het is maar waar je het meet denk ik. Zit dagelijks in de (nu eerste) IC tussen Enschede en Deventer. Da's 9-10 bakken ICMm met in Enschede een stuk of 6 reizigers. Misschien dat dat in Deventer er iets van 40 zijn. Dus meer dan genoeg ruimte. In de middag (tijd varieert, tussen 2 en 4) zit ik in een SGMm of SLT, nog geen 10 mensen tegelijk in de trein. Dus het gestelde van @EDIT klopt meer dan ruim genoeg.

Maar ik heb uiteraard geen idee wat het landelijk doet. Maar er stappen telkens mensen uit en in, dus die 15% zit niet tegelijk in de trein natuurlijk. Dus de verspreiding zal denk ik geen enkel probleem zijn. Gistermorgen had ik tussen Enschede en Almelo een hele ICMm voor mijzelf :9

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 22:31

matroosoft

Lone Christian

https://www.magikhethuisverlaten.nl/

Nieuwe website om de de huidige 'smart-lockdown'-regels te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:37
https://www.telegraaf.nl/...-nieuwe-coronamaatregelen

De regels zijn dus iets anders dan gister tijdens de persconferentie uitgelegd. Die persconferentie heeft niet mee geholpen aan de duidelijkheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Meer opnamen is niet positief? En minder ook niet? Lastig verhaal zo...
Op de IC komen mensen terecht die nog een kans hebben. Veel mensen die in het ziekenhuis terecht komen krijgen een niet reanimeren-beleid, niet door naar IC diagnose van artsen. Er is dan sprake van comorbiditeit. Men spreekt dan van triage.

Oftewel, veel ziekenhuisopnamen met weinig IC is niet per se beter dan weinig ziekenhuisopnamen met iedereen IC. Tot nu toe zijn er geen mensen op de IC hersteld.

Let op, ik spreek hier voor 1 bepaald ziekenhuis. Ik hoor dit uit eerste hand. Ik heb er niets aan om dit te verzinnen, maar je begrijpt dat dit niet op nu.nl staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bastien schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:01:
Mja, het is maar waar je het meet denk ik. Zit dagelijks in de (nu eerste) IC tussen Enschede en Deventer.
[...]
Maar ik heb uiteraard geen idee wat het landelijk doet.
In het stuk Leiden-Amsterdam, normaal behoorlijk druk, is het aardig rustig in de trein met best wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:37
matroosoft schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:10:
https://www.magikhethuisverlaten.nl/

Nieuwe website om de de huidige 'smart-lockdown'-regels te verduidelijken.
Dat de KNVB nog hoop heeft na 6 april te voetballen is wel heel optimistisch trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik ken 2 mensen welke in de zorg werken en deze zijn nu al zo over de zeik dat ik mijn hart vasthoud als dit nog verder gaat intensifiëren wat wel de lijn der verwachtingen is.
Ze reageren al zwaar overspannen en de wanhoop staat ze echt in de ogen.

Denk dat er straks veel zorgpersoneel met psychische problemen thuis komt te zitten en/of een ander beroep gaat zoeken.

Denk dat dit wel iets is waar de politiek rekening mee moet gaan houden en zoveel mogelijk moet voorkomen, een hoop waren al niet echt te spreken over de werkdruk en gang van zaken voor deze crisis. (vandaar ook de stakingen)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:37
WhySoSerious schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Op de IC komen mensen terecht die nog een kans hebben. Veel mensen die in het ziekenhuis terecht komen krijgen een niet reanimeren-beleid, niet door naar IC diagnose van artsen. Er is dan sprake van comorbiditeit. Men spreekt dan van triage.

Oftewel, veel ziekenhuisopnamen met weinig IC is niet per se beter dan weinig ziekenhuisopnamen met iedereen IC. Tot nu toe zijn er geen mensen op de IC hersteld.

Let op, ik spreek hier voor 1 bepaald ziekenhuis. Ik hoor dit uit eerste hand. Ik heb er niets aan om dit te verzinnen, maar je begrijpt dat dit niet op nu.nl staat.
Maar ja, je hebt veel cormorbiditeiten, niet allemaal hebben evenveel invloed op de overlevingskans. Ben wel benieuwd hoe dat gaat.

Ik weet wel iig dat mijn zus (advocaat) mee gaat als ik dit krijg en naar de ic moet. No way dat ik die triage laat gebeuren.

Waar ik het meeste bang voor ben is dat mijn lever (die verder gezond is) het niet aankan. De vorige keer dat ik TPN kreeg, had ik na 3 dagen last van leverfalen :(

Maar ja, dat was na een darmscheuring, dus al die organen waren al aan eht ontsteken.

Maar als chronisch zieke (restschade door darmruptuur en daarna naadlekkage), is het fingers crossed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Adlermann schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Dat de KNVB nog hoop heeft na 6 april te voetballen is wel heel optimistisch trouwens :D
In april moet de VS toch ook weer op gang komen? :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Hoe staan jullie er eigenlijk in voor het geval dat een van jullie familieleden/huisgenoten corona zou hebben? Ga je dan die persoon op zijn/haar eigen kamer in "quarantaine" doen en zo veel mogelijk afstand houden, of doe je gewoon alsof ze griep hebben met grote kans dat je ook besmet wordt?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michael3
FireFoz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:47:
Hoe staan jullie er eigenlijk in voor het geval dat een van jullie familieleden/huisgenoten corona zou hebben? Ga je dan die persoon op zijn/haar eigen kamer in "quarantaine" doen en zo veel mogelijk afstand houden, of doe je gewoon alsof ze griep hebben met grote kans dat je ook besmet wordt?
In geval van huisgenoot ga ik ervan uit dat we allang allemaal besmet zijn en dan iedereen die in huis zit in quarantaine houden en werk/arts verwittigen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Zowel mijn vader als schoon ouders hebben symptomen, deze blijven heel verstandig ver uit de buurt (Thuis)
Als ze iets nodig hebben dan appen ze en zet ik het bij ze voor de deur neer en ik zwaai gedag voor het raam.

Videobellen kan altijd :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
WhySoSerious schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Worden die mensen die niet naar de IC gaan dan niet behandeld?
Wie of wat bepaald dat dan?

Of begrijp ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:22

peer

oeps

http://www.telegraaf.nl/n...-nieuwe-coronamaatregelen

Weten ze zelf nog wel wat er moet gebeuren?

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:29:
Ik ken 2 mensen welke in de zorg werken en deze zijn nu al zo over de zeik dat ik mijn hart vasthoud als dit nog verder gaat intensifiëren wat wel de lijn der verwachtingen is.
Ze reageren al zwaar overspannen en de wanhoop staat ze echt in de ogen.

Denk dat er straks veel zorgpersoneel met psychische problemen thuis komt te zitten en/of een ander beroep gaat zoeken.

Denk dat dit wel iets is waar de politiek rekening mee moet gaan houden en zoveel mogelijk moet voorkomen, een hoop waren al niet echt te spreken over de werkdruk en gang van zaken voor deze crisis. (vandaar ook de stakingen)
Mag ik vragen wat voor soort werk zij in de zorg doen? Bijv: Ziekenhuisverpleging, thuiszorg, verpleegtehuis of iets anders. Ben benieuwd!

Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis op de afdeling met corona patienten als verpleegster. Ze heeft het wel een stuk drukker maar kan het tot nu toe nog goed aan. Thuis probeer ik wel zoveel mogelijk op me te nemen, zodat zij niets meer hoeft te doen als ze thuis is. Ik ben wel een beetje bang voor de komende dagen/werken aangezien ik verwacht dat het steeds drukker zal gaan worden. Ze zijn ook al meer afdelingen aan het ombouwen naar afdelingen voor corona patienten in haar ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De één in het ziekenhuis en de ander in een verpleegtehuis, mijn zusje werkt ook in het ziekenhuis (anesthesie assistent) maar die houd haar hoofd nog koel net als ik.
Azer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Mag ik vragen wat voor soort werk zij in de zorg doen? Bijv: Ziekenhuisverpleging, thuiszorg, verpleegtehuis of iets anders. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
Zou het op een gegeven moment mogelijk zijn om te testen of je het hebt gehad? Ik vind het zo frustrerend dat het testen momenteel zo beperkt is. Ik heb nu best wel wat van de symptomen (grieperig, kortademig, droge hoest, kriebel/pijnlijke keel) maar weet niet of dit het is. Kan alsnog gewoon een verkoudheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Laat dat een klein lichtpuntje zijn in al deze ellende... dat de kans steeds groter wordt dat we in januari volgend jaar van die clown verlost zijn.

De prijs is echter wel heel erg hoog...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20:42
michael3 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:54:
[...]

Worden die mensen die niet naar de IC gaan dan niet behandeld?
Wie of wat bepaald dat dan?

Of begrijp ik dit verkeerd?
Niet naar de IC betekent niet direct niet behandeld, maar er kan bijvoorbeeld gekozen worden voor een maximaal comfort beleid. Dit is veelal op basis van een overeenstemming tussen behandelend artsen, patiënt indien mogelijk en diens familie. Nederland is daarin binnen Europa relatief gezien één van de koplopers voor wat het aangaat om patiënten niet naar de IC te sturen.

Dit grotendeels omdat bij slechte vooruitzichten, mogelijk langdurige IC opnames met alsnog hoge mortaliteit, in Nederland bespreekbaar is. Ook de optie om daar dus vanaf te wijken en te kiezen voor een mogelijke dood zonder fratsen als beademing e.d., is in Nederland dan dus ook sociaal acceptabel. Sterker nog, dusdanig maatschappelijk geaccepteerd dat veel patiënten hedendaags bij voorbaat al aangeven dat dat allemaal niet meer van ze hoeft.

In veel andere westerse landen, inclusief binnen Europa, is dat beduidend anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:48
Heisenbug schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:11:
Zou het op een gegeven moment mogelijk zijn om te testen of je het hebt gehad? Ik vind het zo frustrerend dat het testen momenteel zo beperkt is. Ik heb nu best wel wat van de symptomen (grieperig, kortademig, droge hoest, kriebel/pijnlijke keel) maar weet niet of dit het is. Kan alsnog gewoon een verkoudheid zijn.
Het meest vervelende is nog dat je je nu moet gedragen alsof je het hebt, maar als je straks weer beter bent moet doen alsof je het nog niet gehad hebt. Ja gigantisch vervelend die onzekerheid. Gaat denk ik echt nog wel even duren voordat zulke testen weids beschikbaar zijn, misschien zelfs pas nadat we het allemaal al hebben gehad. Als we die tests nu al hadden konden we het leven ook veel sneller weer op gang laten komen.

Mijn vriendin zit in een risicogroep en ik werk in een groothandel met veel klantcontact dus het zou ook mij heel veel stress schelen om te weten dat de klachten die we allebei begin deze maand ervoeren gewoon corona was, en we ons niet meer druk hoeven te maken om elkaar te besmetten. Maar voorlopig wishful thinking geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Maar dat maakt het soms ook heel erg moeilijk, één van de mensen waar ik het net over had doet de psychologische begeleiding van deze mensen.
Ze moet ze nu al de keuze voorleggen of ze "gered" willen worden of dat ze een "mooi" leven hebben gehad.
Hier komt uiteraard ook familie bij om de hoek kijken welke het hier weer niet mee eens is, vele emoties en het besluit van een ouder terug willen draaien en aanvechten omdat de ouder niet meer geestelijk bij zinnen zou zijn.

Dit is normaal al lastig maar in dit soort situaties hartverscheurend, is niet zo makkelijk als het lijkt ondanks deze "vrije" keuze in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:00
Heisenbug schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:11:
Ja, je krijgt uiteindelijk wel tests die kijken of je antilichamen in je bloed hebt.
Ik heb dezelfde symptomen. Al contact gehad met de huisarts aangezien ik in een risicogroep val, maar het advies blijft gewoon "houdt het in de gaten en trek aan de bel als het erger wordt".

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sebastiaannn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Het meest vervelende is nog dat je je nu moet gedragen alsof je het hebt, maar als je straks weer beter bent moet doen alsof je het nog niet gehad hebt. Ja gigantisch vervelend die onzekerheid. Gaat denk ik echt nog wel even duren voordat zulke testen weids beschikbaar zijn, misschien zelfs pas nadat we het allemaal al hebben gehad. Als we die tests nu al hadden konden we het leven ook veel sneller weer op gang laten komen.

Mijn vriendin zit in een risicogroep en ik werk in een groothandel met veel klantcontact dus het zou ook mij heel veel stress schelen om te weten dat de klachten die we allebei begin deze maand ervoeren gewoon corona was, en we ons niet meer druk hoeven te maken om elkaar te besmetten. Maar voorlopig wishful thinking geloof ik.
Die onzekerheid is inderdaad erg vervelend. Ik heb ook een week milde klachten gehad die 2 weken terug begonnen en ben dan toch benieuwd of het er iets mee te maken had. Nu val ik met mijn 39 jaar zonder (zover mij bekend) iets anders onder de leden niet direct in de risicogroep, maar ja... je hoort toch ook uitzonderingen en dat maakt me wel ongerust soms. Bovendien wil je ook je naasten beschermen.

Aan de andere kant: immuniteit is (volgens mij) nog niet aangetoond nadat je het gehad hebt, dus wat zegt zo'n test dan? Voor de statistieken natuurlijk wel weer erg belangrijk.

@psychodude mag ik opmerken / je complimenteren voor je heldere en duidelijke uiteenzetting van je ervaring(en)? Ik merk aan mezelf dat ik regelmatig heen en weer geslingerd word tussen positieve en negatieve gevoelens, afhankelijk van de nieuwsbron :P
Met jouw posts heb ik dat op de een of andere manier een stuk minder, het is down to earth en eerlijk wat je vertelt.

Wel probeer ik zo nu en dan een dagdeel afstand te nemen van het nieuws, merk dan ook dat ik toch wel rustiger word. Dat ik nog "gewoon" aan het werk bent helpt daar wel aan mee :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Denman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:36:
[...]

Die onzekerheid is inderdaad erg vervelend. Ik heb ook een week milde klachten gehad die 2 weken terug begonnen en ben dan toch benieuwd of het er iets mee te maken had.
zolang je geen zware koorts had ('milde klachten') zal het wel allemaal meevallen wbt kans hebben gehad op het Coronavirus. En dan nog: kan ook 'gewone' griep of Hooikoorts zijn geweest. Ik schat de kans zeer zeer laag in behalve als je net in Noord-Italië bent geweest ofzoiets.

Klinkt ook een beetje als burn-out of add. Vroeger had niemand daar last van, maar zodra het eenmaal 'bestond' dacht iedereen met maar enige symptomen daaraan.

[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 24-03-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
Nouja, het geldt dus alleen voor vergunningsplichtige evenementen tot 1 juni... En voor alle andere zaken geldt dus dat we voor 6 april te horen krijgen of die regels wel of niet worden voortgezet! Dus mogelijk vanaf 7 februari weer open scholen, een open horeca en weer gewoon kinderen op de voetbalvelden! Of misschien toch nog niet, maar afwachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Nou dit is mooi klote want Philips produceert de beademingsapparaten in de USA... :/

https://www.nu.nl/coronav...ronatests-te-krijgen.html

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FireFoz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:00:
Nou dit is mooi klote want Philips produceert de beademingsapparaten in de USA... :/

Misschien is dit wel goed voor de realisatie dat alles maar in het buitenland produceren ook niet heilig is. In principe snap ik wat de VS nu (gaat) doen, ik zou het zelf ook doen. Plus dat ze ook wel "moeten", het is aardig gedownplayed en ze lopen behoorlijk achter de feiten aan als ik sommige media/Reddit moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:59:
[...]

Nouja, het geldt dus alleen voor vergunningsplichtige evenementen tot 1 juni... En voor alle andere zaken geldt dus dat we voor 6 april te horen krijgen of die regels wel of niet worden voortgezet! Dus mogelijk vanaf 7 februari weer open scholen, een open horeca en weer gewoon kinderen op de voetbalvelden! Of misschien toch nog niet, maar afwachten :9
Met andere woorden, als iedereen zich netjes gedraagt de komende 2 weken zouden we misschien wel een stagnatie kunnen zien, en dan heb je kans dat kleine horeca (tenten minder dan 100 man) weer open kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Hoezo? Over 3 weken is het daar toch klaar en gaat alles toch weer open? Mensen gaan ook dood van de griep .... zucht ....

Hoorde ik net Trump zeggen op TV...

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 24-03-2020 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Aan de andere kant: immuniteit is (volgens mij) nog niet aangetoond nadat je het gehad hebt, dus wat zegt zo'n test dan? Voor de statistieken natuurlijk wel weer erg belangrijk.
Van alle gedocumenteerde cases zijn er wereldwijd geen geverifieerde herbesmettingen bekend.

[ Voor 55% gewijzigd door YakuzA op 24-03-2020 22:10 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude

@psychodude mag ik opmerken / je complimenteren voor je heldere en duidelijke uiteenzetting van je ervaring(en)? Ik merk aan mezelf dat ik regelmatig heen en weer geslingerd word tussen positieve en negatieve gevoelens, afhankelijk van de nieuwsbron :P
Met jouw posts heb ik dat op de een of andere manier een stuk minder, het is down to earth en eerlijk wat je vertelt.

Wel probeer ik zo nu en dan een dagdeel afstand te nemen van het nieuws, merk dan ook dat ik toch wel rustiger word. Dat ik nog "gewoon" aan het werk bent helpt daar wel aan mee :)
Dank :). Het streven is op een eerlijke en neutrale wijze te informeren op basis van de tot nu toe beschikbare kennis. Fijn dat je dit als dusdanig lijkt te ervaren.

Verder zou ik zeker aanraden om zo nu en dan gewoon even pauze te nemen indien je kunt. Indien je werkzaamheden geen betrekking hebben tot het handelen met COVID-19 patiënten heb je in principe genoeg aan het tot je nemen van de persconferenties op dit moment.

Het overig is natuurlijk al snel redelijk deprimerend danwel angstaanjagend indien je daar gevoelig voor bent. Bovendien is het al ontzettend lastig om in het nieuws COVID-19 te mijden, laat staan dat je het dagelijks actief dus op moet blijven zoeken.

Maar het kunnen loslaten op zich is vaak natuurlijk al lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13

En de toeleveranciers zitten in de EU en Azie. Als Trump dat flikt draaien de toeleveranciers de kraan dicht en heeft niemand wat.

Hetzelfde grapje met China beschuldigen. Die beschuldigen op hun beurt de V.S. van het verspreiden van de virus in China en geven aan dat China op geen enkele wijze hulp zal bieden aan de V.S.

Trump voelt de gevolgen al, die heeft bij Zuid-Korea staan 'bedelen' om medische hulpgoederen.

Dat wordt helaas een real-life drama serie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 20:25

Mfpower

In dubio

CyberMania schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:39:
[...]

zolang je geen zware koorts had ('milde klachten') zal het wel allemaal meevallen wbt kans hebben gehad op het Coronavirus. En dan nog: kan ook 'gewone' griep of Hooikoorts zijn geweest. Ik schat de kans zeer zeer laag in behalve als je net in Noord-Italië bent geweest ofzoiets.

Klinkt ook een beetje als burn-out of add. Vroeger had niemand daar last van, maar zodra het eenmaal 'bestond' dacht iedereen met maar enige symptomen daaraan.
Is het niet zo dat 80 procent milde klachten heeft? Het is echt heel lastig. Hier thuis iedereen ziek en vooral wij (ouders) met benauwdheidsklachten en droge hoest. Heb dat nooit bij een normale griep. Ik zou ook graag willen testen om te weten of we het nu gehad hebben.

Ook is het gewoon lastig nu want niemand mag de deur uit. En niet iedereen wil je helpen met boodschappen want misschien Corona. Dan weet je wie je vrienden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Razr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:03:
[...]

Misschien is dit wel goed voor de realisatie dat alles maar in het buitenland produceren ook niet heilig is. In principe snap ik wat de VS nu (gaat) doen, ik zou het zelf ook doen. Plus dat ze ook wel "moeten", het is aardig gedownplayed en ze lopen behoorlijk achter de feiten aan als ik sommige media/Reddit moet geloven.
Het is een logische gedachte, eigen belang eerst, maar in de strijd tegen een gemeenschappelijke "vijand" toch echt een ongewenste. Ik hoop dan ook dat gebieden als de EU, maar ook bijvoorbeeld China, dit keihard bekritiseren en indien de VS dit soort praktijken door wenst te zetten harde maatregelen treft tegen de VS.

Ook hoop ik dat de medische sector binnen de VS zelf zich gewoon een hard weerwoord geeft tegen dit soort praktijken.

Moreel gezien kan het namelijk gewoon niet om in dit soort tijden dit soort machtsgrepen uit de kast te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
psychodude schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:10:
[...]

Dank :). Het streven is op een eerlijke en neutrale wijze te informeren op basis van de tot nu toe beschikbare kennis. Fijn dat je dit als dusdanig lijkt te ervaren.

Verder zou ik zeker aanraden om zo nu en dan gewoon even pauze te nemen indien je kunt. Indien je werkzaamheden geen betrekking hebben tot het handelen met COVID-19 patiënten heb je in principe genoeg aan het tot je nemen van de persconferenties op dit moment.

Het overig is natuurlijk al snel redelijk deprimerend danwel angstaanjagend indien je daar gevoelig voor bent. Bovendien is het al ontzettend lastig om in het nieuws COVID-19 te mijden, laat staan dat je het dagelijks actief dus op moet blijven zoeken.

Maar het kunnen loslaten op zich is vaak natuurlijk al lastig.
Nou loslaten gaat me de laatste week goed af. Zit ook weer vol in de werkzaamheden op het werk (waar ik als leidinggevende wel e.e.a. moet regelen met betrekking tot preventie en de zorg heb over de veiligheid van mijn collega's) maar niet direct te maken heb met COVID-19 patiënten (oftewel niet in de zorg).
Ik check nu hooguit tussen de middag en bij thuiskomst het nieuws en dit topic.

Vooral die eerste week was lastig. Een hoop verantwoordelijkheid op het werk, een zwangere vrouw die in mei moet gaan bevallen van ons derde kindje, etc. Dan maak ik me niet eens zorgen om mezelf, maar meer voor degenen om mij heen mocht ik geraakt worden :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zit me dus ook af te vragen of ik iets van COVID-19 heb mogen ervaren. 2 weken geleden kreeg ik koorts met spierpijn. Dit was de volgende dag voorbij maar toen kreeg ik dus 2 dagen lang last van diarree. Geen hoest en niet verkouden geweest dus zal het wel niet zijn. Met de kennis van nu vind ik dat eigenlijk wel jammer 8)7. Kunt het maar beter gehad hebben ( indien fit en gezond)

[ Voor 8% gewijzigd door Ruffzz op 24-03-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
Vorkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:06:
Mooi artikeltje wel;

https://nos.nl/artikel/23...ten-binnen-op-de-seh.html

[...]

Grootste nadeel is dat mensen dit niet zien.
Eens. Ik spreek m’n broer dagelijks en die zit hier ook midden in. Kan niet delen wat hij vertelt maar blij dat er soms wel beelden en verhalen naar buiten komen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Basszje

Reisvaap!]

psychodude schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Ook hoop ik dat de medische sector binnen de VS zelf zich gewoon een hard weerwoord geeft tegen dit soort praktijken.

Moreel gezien kan het namelijk gewoon niet om in dit soort tijden dit soort machtsgrepen uit de kast te trekken.
Ik heb zo'n idee dat het tromroffel in de media heel wat anders is dan bv de gebruikelijke diplomatieke coordinatie. Als puntje bij paaltje komt zal het wel niet zo hard lopen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 21:31

ST10©DE

Dus.............

psychodude schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Het is een logische gedachte, eigen belang eerst, maar in de strijd tegen een gemeenschappelijke "vijand" toch echt een ongewenste. Ik hoop dan ook dat gebieden als de EU, maar ook bijvoorbeeld China, dit keihard bekritiseren en indien de VS dit soort praktijken door wenst te zetten harde maatregelen treft tegen de VS.

Moreel bestaat (helaas) niet meer.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen maar ook met de verdere verduidelijking van de gisteren aangekondigde maatregelen is mij nog steeds niet duidelijk of iedereen nu weer op kantoor mag gaan werken, mits je 1.5m afstand kunt houden. Zie lid b.

Alle overige samenkomsten worden verboden, waarbij enkele uitzonderingen gelden:
a. wettelijk verplichte samenkomsten (max 100 personen), zoals vergaderingen van de gemeenteraad als ook de Staten-Generaal
b. samenkomsten die nodig zijn voor de continuering van de dagelijkse werkzaamheden van instellingen, bedrijven en andere organisaties (max 100 personen);

Lijkt mij dat thuis werken nog steeds wordt aanbevolen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:25
In België (en volgens het het artikel ook in andere landen) wordt er momenteel getest met een middel om de schade van de longen, die COVID-19 achterlaat, sneller te laten herstellen. Het oorspronkelijke persartikel kan ik zelf niet terugvinden.

https://www.vrt.be/vrtnws...roblemen-door-coronaviru/
Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:51:
[...]
Ironisch genoeg is de plenaire vergadering van de Tweede Kamer dus wel 150 mensen en geen 100.
Dat heeft men in België opgelost door enkel de fractieleiders te laten samenkomen. Hoe de fracties het verder onderling regelen, ik mag hopen digitaal, moet zij maar weten.

[ Voor 34% gewijzigd door Arator op 24-03-2020 22:53 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Aghanim schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:49:
Alle overige samenkomsten worden verboden, waarbij enkele uitzonderingen gelden:
a. wettelijk verplichte samenkomsten (max 100 personen), zoals vergaderingen van de gemeenteraad als ook de Staten-Generaal
Ironisch genoeg is de plenaire vergadering van de Tweede Kamer dus wel 150 mensen en geen 100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:51:
[...]

Daar is al afgesproken dat er voorlopig geen 150 man naar de debatten komen.
https://www.tweedekamer.n...us_d.d._15_maart_2020.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

gws24

Thinking is hard!

Mfpower schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Is het niet zo dat 80 procent milde klachten heeft? Het is echt heel lastig. Hier thuis iedereen ziek en vooral wij (ouders) met benauwdheidsklachten en droge hoest. Heb dat nooit bij een normale griep. Ik zou ook graag willen testen om te weten of we het nu gehad hebben.
Die 80 procent gaat wel alleen over de bekende positief geteste gevallen. Stel dat de factor onbekend/bekend 5 is dan kom je al op een percentage van ~96,7% dat milde klachten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

gws24 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:03:
[...]

Die 80 procent gaat wel alleen over de bekende positief geteste gevallen. Stel dat de factor onbekend/bekend 5 is dan kom je al op een percentage van ~96,7% dat milde klachten.
Weet ook niet wat nou valt onder milde klachten. Benauwdheid kan echt doodeng zijn, ook al 'valt het mee'. Dat zou dan wellicht als mild worden beschreven (vergeleken bij de bijna stikkende mensen die blijkbaar het ziekenhuis binnenkomen).

Overigens gaat het met mij wel weer goed. Bijna 48 uur koortsvrij, ik hoest niet meer, vandaag een ommetje gedaan. Misschien dat ik morgen weer eindelijk mijn eigen boodschappen kan gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

gws24

Thinking is hard!

Aghanim schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:49:
Het zal wel aan mij liggen maar ook met de verdere verduidelijking van de gisteren aangekondigde maatregelen is mij nog steeds niet duidelijk of iedereen nu weer op kantoor mag gaan werken, mits je 1.5m afstand kunt houden. Zie lid b.

b. samenkomsten die nodig zijn voor de continuering van de dagelijkse werkzaamheden van instellingen, bedrijven en andere organisaties (max 100 personen);

Lijkt mij dat thuis werken nog steeds wordt aanbevolen?
De maandag afgekondigde maatregelen zijn allemaal extra bovenop de al bestaande dus ook het advies van thuiswerken als het kan is nog steeds geldig. Je kan lid b zo lezen dat als jij thuis kan werken dan hoef je dus niet naar kantoor om het bedrijf te continueren.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn ze taxi's vergeten mee te nemen. Zoals ik het lees mogen die niet meer rijden. Toch voor sommige groepen cruciaal. Denk aan doktersbezoek.
Pagina: 1 ... 79 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]