Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.523 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21
SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Zeker, maar de oorzaak en de aanpak daar verschillen de meningen sterk over.
Natuurlijk, maar de regering denkt dat hun inzichten over de oorzaak en aanpak de juiste zijn. Dus voeren ze dat uit. Dat jouw mening daarvan sterk afwijkt doet niet terzake, en is in feite een gepasseerd station.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Tof, tegen iedereen die stressy is zeggen dat stress er voor zorgt dat je nog sneller de sjaak bent :P helpt vast wel
"Doe even rustig" "IK BEN RUSTIG!!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Boinkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:29:
[...]

De Albert Heijn heeft het op het moment echt slecht voor elkaar. De Jumbo en Plus hebben we gewoon volle schappen hier.
In "mijn" Jumbo is al anderhalve week alle chips op. Geen enkele zak meer. Stelling van een meter of 8. Die hamsterpsyche blijft me verbazen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Slasher schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Aan mij ook niet, ik heb nog veel Budweiser in de koelkast liggen :)
Bud dan waarschijnlijk.

Of de echte Europese Budweiser (die erg prima is): Wikipedia: Budweiser Budvar Brewery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Luuk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:55:
[...]

In "mijn" Jumbo is al anderhalve week alle chips op. Geen enkele zak meer. Stelling van een meter of 8. Die hamsterpsyche blijft me verbazen. :D
Dat merken ze vanzelf als ze weer naar buiten mogen en alles te strak zit. _/-\o_

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Tja, wel veel caloriëen, en houdbaar, maar lage dichtheid en verder weinig voedingsstoffen.

Aan de andere kant, je moet iets als je de hele week thuis zit en alleen maar halo kan spelen op je xdoos

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxdKNIoVQAA87gV.jpg

Dorito pope to the rescue

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
[...]

Tja, toch ben jij degene die niet heeft gehamsterd en dus geen chips meer hebt... Idem met andere boodschappen. In dat opzicht zijn de mensen die goed hebben ingekocht toch degene die het beste vooruit hebben gekeken en nu ook niet dagelijks naar de supermarkt te hoeven gaan voor boodschappen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
magic_nl schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Dat merken ze vanzelf als ze weer naar buiten mogen en alles te strak zit. _/-\o_
Ik moet wel erkennen dat één van de gevaren van thuiswerken is dat ik gedurende de dag meer naar binnen schuif. Geen chips o.i.d., maar wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:57
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Ik moet wel erkennen dat één van de gevaren van thuiswerken is dat ik gedurende de dag meer naar binnen schuif. Geen chips o.i.d., maar wel meer.
Ik merk zelf juist door deze situatie dat ik minder naar binnen schuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Tja, toch ben jij degene die niet heeft gehamsterd en dus geen chips meer hebt... Idem met andere boodschappen. In dat opzicht zijn de mensen die goed hebben ingekocht toch degene die het beste vooruit hebben gekeken en nu ook niet dagelijks naar de supermarkt te hoeven gaan voor boodschappen...
Gelukkig is chips voor mij geen eerste levensbehoefte. Voor veel mensen blijkbaar wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:48

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Komt dat niet ook omdat er nu eerder wordt gekeken naar wat harder gaat/belangrijker is? Dus verse groenten en fruit, melk, vlees etc die voorrang krijgen in het DBC?

Misschien dat er hier magazijn medewerkers of vakkenvullers zijn die daar meer inzicht in hebben?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:46
Luuk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Gelukkig is chips voor mij geen eerste levensbehoefte. Voor veel mensen blijkbaar wel :+
levensbehoefte niet maar ik vind het wel verdomd lekker als ik een filmpje zit te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:01
Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Komt dat niet ook omdat er nu eerder wordt gekeken naar wat harder gaat/belangrijker is? Dus verse groenten en fruit, melk, vlees etc die voorrang krijgen in het DBC?

Misschien dat er hier magazijn medewerkers of vakkenvullers zijn die daar meer inzicht in hebben?
Mijn buurjongen gaf aan dat ze in principe alles bestellen tot het weer gevuld kan worden in de schappen. Moment van opname en dus bestelling is vaak in de ochtend, dus het is heel lastig te bepalen hoeveel er op de dag zelf gekocht gaat worden om de dag daarna voldoende te hebben. Hij gaf aan dat producten geen voorrang krijgen, het wordt gewoon geleverd indien besteld en als het niet aanwezig is door te korten in het distributiecentrum (wat komende tijd meer voor zal komen volgens hem), wordt het niet geleverd.

Let wel, dit betreft een lokale Jumbo; dit kan bij elke vestiging weer anders zijn hoe ze met voorraadbeheer om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

bie100 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:08:
[...]

levensbehoefte niet maar ik vind het wel verdomd lekker als ik een filmpje zit te kijken :)
Doe mij maar M&M's in mijn popcorn voor tijdens de film :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:59
Grappig om te zien waar de prioriteiten liggen van het winkelend publiek in de verschillende dorpen en steden. Bij mij in de Hoeksche Waard zie je toch vooral dat melk, afbakbrood en aardappelen erg hard gaan. In Rotterdam (aldus een collega) gaat vooral het toiletpapier, chips en de pasta erg hard. En in Dordrecht (werk) zie je weer dat men vooral verse dingen veel koopt. Veel minder fruit en groenten in de schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

ion schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Doe mij maar M&M's in mijn popcorn voor tijdens de film :9 :9~
Als ik thuis film zit te kijken worden het toch echt borrelhapjes, worstjes, en blokjes kaas. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

Wij eten juist gezonder en regelmatiger. Dat laatste is niet heel moeilijk als het hele gezin thuis zit... :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Orangelights23 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Mijn buurjongen gaf aan dat ze in principe alles bestellen tot het weer gevuld kan worden in de schappen. Moment van opname en dus bestelling is vaak in de ochtend, dus het is heel lastig te bepalen hoeveel er op de dag zelf gekocht gaat worden om de dag daarna voldoende te hebben. Hij gaf aan dat producten geen voorrang krijgen, het wordt gewoon geleverd indien besteld en als het niet aanwezig is door te korten in het distributiecentrum (wat komende tijd meer voor zal komen volgens hem), wordt het niet geleverd.

Let wel, dit betreft een lokale Jumbo; dit kan bij elke vestiging weer anders zijn hoe ze met voorraadbeheer om gaan.
Vreemd. Uit mijn (IT) ervaring met een andere retailer weet ik dat men a) te allen tijde de voorraad van artikelen weet a.h.v. verkopen op de kassa (zogeheten 'breuk' gevallen daargelaten), en automatisch 's avonds na het sluiten van de kassa's bepaald of een artikel onder de ondergrens van een bepaalde bandbreedte komt. Zo ja, dan wordt er besteld tot de bovengrens van de bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

SuBBaSS

-has Ryzen

vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Tof, tegen iedereen die stressy is zeggen dat stress er voor zorgt dat je nog sneller de sjaak bent :P helpt vast wel
"Het begint bij (het) inzicht". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PWM schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:56:
[...]

Bud dan waarschijnlijk.

Of de echte Europese Budweiser (die erg prima is): Wikipedia: Budweiser Budvar Brewery
Klopt, Bud :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:01
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:14:
[...]

Vreemd. Uit mijn (IT) ervaring met een andere retailer weet ik dat men a) te allen tijde de voorraad van artikelen weet a.h.v. verkopen op de kassa (zogeheten 'breuk' gevallen daargelaten), en automatisch 's avonds na het sluiten van de kassa's bepaald of een artikel onder de ondergrens van een bepaalde bandbreedte komt. Zo ja, dan wordt er besteld tot de bovengrens van de bandbreedte.
Klopt, alleen de verkopen zijn gebaseerd op het verleden en deze gegevens zijn nu onbruikbaar. Daarnaast moet de bestelling doorgezet worden vóór 11.00 uur in de ochtend, gezien het distributiecentrum het anders niet kan leveren. Bij andere retailers kan het prima zoals jij het beschrijft - ook veel beter uiteraard - maar de Jumbo waar ik over schreef heeft gewoon met deze vaste tijdstippen te maken waarop een bestelling gedaan dient te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Orangelights23 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Klopt, alleen de verkopen zijn gebaseerd op het verleden en deze gegevens zijn nu onbruikbaar.
Dat is wel een goed punt. Iets met 'behaalde resultaten uit het verleden...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Orangelights23 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Ah dankjewel :) Misschien dat ik dit ook tzt eens bij mijn lokale Appie vraag. Maar dan wel als het weer wat rustiger is want ik denk dat het personeel aldaar wel andere prioriteiten heeft dan rare vragen van klanten :P

Het is ook pure nieuwsgierigheid trouwens, want ik eet liever cassave chips en dat ligt er nog genoeg :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Mel33 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:34:
Waarom verplicht een winkelwagen (vol met corona aanrakingen)
Mag ik mijn eigen schone tas aub
Vind dat er niet goed word nagedacht over wat je aanraakt

https://nos.nl/l/2328165
Er wordt van mensen gevraagd om afstand te houden en velen hebben daar nogal moeite mee. Een winkelwagen is grofweg één meter lang dus daar heb je al de eerste van de anderhalve meter cadeau. Komen er vast weer allerlei opmerkingen over mensen die dat ding laten staan op allerlei plekken en dan gaan lopen zonder afstand te houden of mensen die links en rechts langs je lopen maar alle beetjes helpen en ook bij de kassa's helpt het natuurlijk als er minimaal één winkelwagen tussen de mensen in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...-s-in-londen-propvol.html

1,5 meter afstand houden maar wel ritten uit de dienstregeling halen.

De NS doet dit helaas ook. Ongetwijfeld niet zo extreem als in London, maar 65% minder materieel inzet terwijl iedere reiziger 4 stoelen nodig heeft voor het afstand houden is dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:27
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Er wordt van mensen gevraagd om afstand te houden en velen hebben daar nogal moeite mee. Een winkelwagen is grofweg één meter lang dus daar heb je al de eerste van de anderhalve meter cadeau. Komen er vast weer allerlei opmerkingen over mensen die dat ding laten staan op allerlei plekken en dan gaan lopen zonder afstand te houden of mensen die links en rechts langs je lopen maar alle beetjes helpen en ook bij de kassa's helpt het natuurlijk als er minimaal één winkelwagen tussen de mensen in staat.
Hier in de lokale jumbo gebruiken ze de winkelwagens ook om te tellen hoeveel mensen er binnen zijn. Je mag niet meer binnen zonder wagentje en er zijn niet meer wagentjes dan het aantal m2 (vloeroppervlakte) van de supermarkt, iedere klant moet 10m2 ruimte hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:26:

De NS doet dit helaas ook. Ongetwijfeld niet zo extreem als in London, maar 65% minder materieel inzet terwijl iedere reiziger 4 stoelen nodig heeft voor het afstand houden is dom.
Niet als iedereen zich aan de adviezen houdt en het OV mijdt.

Zeker zoiets publieks als het OV zou je nu absoluut moeten mijden tenzij je ECHT niet anders kan. Voor sommige mensen is het het enige vervoersmiddel, dus je kan het niet helemaal plat leggen, maar ook voor het OV personeel dat de voertuigen bemant en schoonmaakt wil je risico minimaliseren.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

pro_6or

amateur_60r

President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:59:
[...]

ah de achterafhamsteraar. Zie nou wel. Nee, het is en blijft asociaal en heeft het systeem beschadigd. Hopelijk normaliseert he weer snel.

gisteren nog een collega aan de telefoon "ik hamster niet", man man alle toiletpapier was op, ja er lag nog een pak van een duur merk. die maar meegenomen. Ik, was je wc papier op "nee ik had nog 2 niet aagebroken verpakkingen". aargh. Maar hij hamstert niet. vrouw en kind zitten opgesloten in Amman dus hij is alleen thuis de aankomende maanden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Niet als iedereen zich aan de adviezen houdt en het OV mijdt.
Probeer dat eens in de binnenstad van Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55

Connexxion ook. Dan halen ze er ritten uit maar dan schrappen ze ook nog de dubbeldekker bussen. Hier in Haarlem zaten er van de week 40 man in bus 346. En die rijdt ook langs het VUMC dus dan weet je wat voor belangrijke mensen er waarschijnlijk ook in die bus elkaar hebben staan besmetten. En als je het op FB meldt bij Connexxion krijg je een slappe standaard reactie.

En iets anders: verpleeghuizen zijn ook een tikkende tijdbom. Dan schrapt een grote zorginstelling heel verstandig de dagbesteding maar dan willen ze wel dat medewerkers de woningen laten afgaan. Maar die medewerkers zijn onbeschermd maar wellicht ook zondag naar het strand geweest. En dat gaat dan gewoon door ondanks dat er al een verdieping is gesloten in verband met een Corona-geval. Alsof iedereen zich de afgelopen weken tot één verdieping heeft beperkt voor zijn of haar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Probeer dat eens in de binnenstad van Londen.
Kwestie van binnenblijven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

Het is wel duidelijk dat de Italianen en Spanjaarden zich vervelen haha. Van de 10 bestellingen in mijn eBay winkel gaan er 8 naar Italie en Spanje.

Algehele verkoop loopt trouwens wel terug.
Dus er was hier nog ergens gevraagd of er nog pakketjes werden bezorgd in Italië, Spanje, Frankrijk enz.

Ja.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Kwestie van binnenblijven toch?
En in het Engelse arbeidslandschap is "binnen blijven" gelijk aan "werkeloos zijn" en 2 weken later op straat eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Laatst online: 10-09 11:43
Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:37:
[...]

En in het Engelse arbeidslandschap is "binnen blijven" gelijk aan "werkeloos zijn" en 2 weken later op straat eindigen.
Precies. Het Angelsakische model. Dat gaat in de VS nog veel grotere problemen opleveren.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Mja, dan hadden een paar extra metrorijtuigen ook niks uitgemaakt, ook met de normale spitsdrukte in zon metropool ben je dan gewoon uitermate kwetsbaar voor dit soort virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik merk wel op mijn werk dat men sagerijnig zijn vooral de baas (6 mans bedrijfje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:32
leekers schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Dat is wel mogelijk maar naar wat ik begreep alleen met bloedtests en niet met de reguliere covid testen .
De nieuwe 15 minuten tests tonen aan of je antilichamen hebt.
Geen lab, geen glaasjes, druppel bloed en een vloeistof die in 8-15 minuten uitslag geeft.

Probleem nu is dat er maar 40000 per dag gemaakt kunnen voorlopig.
En iedereen ze wil.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Teijgetje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:00:
[...]

De nieuwe 15 minuten tests tonen aan of je antilichamen hebt.
Geen lab, geen glaasjes, druppel bloed en een vloeistof die in 8-15 minuten uitslag geeft.

Probleem nu is dat er maar 40000 per dag gemaakt kunnen voorlopig.
En iedereen ze wil.
En die antilichamen test werkt toch ook pas op het moment dat je imuunsysteem wakker is geworden en er tegenin gaat? Daar zie je dus lang niet alle besmettingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Teijgetje Maak jij die tests? Heb je ergens een document hoe het werkt en hoe het gemaakt wordt?

vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:02:
[...]

En die antilichamen test werkt toch ook pas op het moment dat je imuunsysteem wakker is geworden en er tegenin gaat? Daar zie je dus lang niet alle besmettingen mee.
Dat klopt, maar als de test redelijk betrouwbaar is weet je wie van je zorgpersoneel minder kans op uitval heeft. Dat is al waardevolle informatie, want we sturen redelijk blind momenteel.

[ Voor 71% gewijzigd door franssie op 24-03-2020 16:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

franssie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:02:
@Teijgetje Maak jij die tests? Heb je ergens een document hoe het werkt en hoe het gemaakt wordt?

[...]

Dat klopt, maar als de test redelijk betrouwbaar is weet je wie van je zorgpersoneel minder kans op uitval heeft. Dat is al waardevolle informatie, want we sturen redelijk blind momenteel.
Ah tuurlijk, iedereen die al antilichamen heeft is relatief safe, en kan dus taken vervullen waar anderen meer risico zouden lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mooi artikeltje wel;

https://nos.nl/artikel/23...ten-binnen-op-de-seh.html
"Na negen dagen werken ben ik vandaag vrij, maar dit is zo heftig dat je het niet kunt uitzetten. Je voelt de druk: we moeten voorbereid zijn op het ergste. Donderdag kregen we binnen vijf uur meer dan 50 patiënten binnen op de Spoedeisende Eerste Hulp (SEH). Elke paar minuten kwamen er nieuwe patiënten bij.
Grootste nadeel is dat mensen dit niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Net te horen gekregen dat de collega's van mijn vrouw (die normaal in Spanje werkt) allemaal positief hebben getest. Besmettingsbron is een hoestende collega geweest eind februari toen mijn vrouw ook in Spanje was.

Zij heeft het dus ook mogelijk gehad, maar anders dan een paar daagjes "niet 100%" voelen is er niets aan de hand geweest. Betekent dat ik het ook mogelijk heb gehad (maar geen symptomen).

Helaas ligt een van de collega's (begin 30-er) sinds een week op de IC en gaat het uitermate slecht met haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Skyaero schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:09:
Helaas ligt een van de collega's (begin 30-er) sinds een week op de IC en gaat het uitermate slecht met haar.
Heftig, had ze al (long) klachten? Of is ze altijd fit en gezond geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
the-edge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Heftig, had ze al (long) klachten? Of is ze altijd fit en gezond geweest?
Altijd fit en gezond en geen afwijkingen bekend, maar dat zegt natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag langs de jumbo gegaan waarbij ook een action in de pand is. Rijen met wachttijden welke de Efteling doen blozen... (ik ging even naar een slager in het pand. Toen ik weer buiten kwam, waren er 2 mensen in de rij doorgeschoven)
Uiteindelijk maar naar een ander filiaal gefietst waar ik wel direct kon doorlopen.

Als het zo moet is een lockdown niet meer nodig. Ik blijf dan wel thuis.

Opvallend: 3-4 individuelen gezien welke een sjaal, fietsmasker, bivakmuts en een zakdoek om gedaan hebben. Ja, want dat helpt veel. Die met de sjaal heeft ook nog enkel de mond bedekt...

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 24-03-2020 16:19 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Whis! schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:
Volgens mij is het hier bij mij ook raak. Collega van me is 3 weken geleden in Lombardije geweest en kwam semi-snotterig terug op kantoor. Toen namen we het nog niet erg serieus.

4 dagen geleden wakker geworden met keelpijn, en voor de rest niks. Dag erna heel eventjes een hoger temperatuurtje in de ochtend en keelpijn. Weinig gekuch maar het is er wel soms. Sinds eergisteren ook om de zoveel tijd last van kortademigheid en steek/druk op de borst (longen)? Voel me het grootste gedeelte van de dag best vitaal maar zodra de benauwdheid toeslaat is het eventjes afzien en ben ik best zwakjes. Keelpijn is nu vrijwel weg gelukkig. Spieren begin ik daarentegen sinds vandaag wel te voelen, maar doet verder geen pijn.

Al met al erg milde klachten die ik hier vaker langs heb zien komen. Uiteraard blijf ik de komende tijd gewoon thuis.

Twijfel nog om de huisarts hierover te informeren. Testen doen ze toch al niet meer maar dan heeft ze er iig alvast kennis van genomen. Of val ik haar op dit moment er alleen maar mee lastig?
Gisteren ging het overdag iets beter maar vandaag toch weer last van kortademigheid, benauwdheid en zo nu en dan wat steken in de borst. Toch maar de huisarts gebeld en die volgen momenteel het volgende beleid omtrent corona-achtige klachten: https://www.nhg.org/coronavirus/behandeling

Ik zit nu dus een een antibioticakuur waarvan ik de effecten na 24-36 uur zou moeten merken. Het is algemeen bekend dat antibiotica niks uithaalt tegen virussen, dus mocht ik me na morgen nog beroerd voelen dan moet het toch wel corona zijn lijkt me.

Over het algemeen gaat het prima met me maar soms snak ik echt letterlijk naar adem na de kleinste inspanningen.. allerminst prettig iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Whis! schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:18:

Ik zit nu dus een een antibioticakuur waarvan ik de effecten na 24-36 uur zou moeten merken. Het is algemeen bekend dat antibiotica niks uithaalt tegen virussen, dus mocht ik me na morgen nog beroerd voelen dan moet het toch wel corona zijn lijkt me.
Of iets ander non-bacterieels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Om dat direct maar uit de wereld te helpen: er reizen op dit moment 8-10% van het gebruikelijke aantal reizigers met de trein, en er wordt 35% van de gebruikelijke capaciteit geboden. Daarmee is er dus meer dan voldoende ruimte voor iedereen.
Er wordt per dag gekeken naar de reizigersvraag en daarop wordt er bijgestuurd in de treinlengte. Als blijkt dat er op een specifiek moment echt een te korte trein rijdt, dan zal deze verlengd moeten gaan worden.

Dus voor de mensen die daadwerkelijk nog met de trein reizen en een relatief drukke trein hebben: geef het alsjeblieft door via social media of de druktemelder in de NS Reisplanner-app, dan kan daarnaar gekeken worden.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 24-03-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 20:25

Mfpower

In dubio

[...]

Gisteren ging het overdag iets beter maar vandaag toch weer last van kortademigheid, benauwdheid en zo nu en dan wat steken in de borst. Toch maar de huisarts gebeld en die volgen momenteel het volgende beleid omtrent corona-achtige klachten: https://www.nhg.org/coronavirus/behandeling

Over het algemeen gaat het prima met me maar soms snak ik echt letterlijk naar adem na de kleinste inspanningen.. allerminst prettig iig.
Ik heb exact hetzelfde en mijn vrouw ook. Naast het feit dat ik het gevoel heb dat er een vrachtwagen over me is heen gereden. Ik kom niet door de triage van de assistente want het enige missende symptoom bij mij is koorts en “dus kan het geen Corona zijn 8)7 . Mijn vrouw had wel koorts (inmiddels niet meer) maar ik ben veel benauwder. Rest me niets dan mezelf maar goed in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:43:
Waar maken ze die winkelwagentjes mee schoon vraag ik mij af? Gewoon een sopje als Ajax of echt iets desinfecterends? Dat laatste is nagenoeg nergens meer verkrijgbaar dus hoe komen hun eraan?
Een sopje werkt prima tegen het SARS-Cov-2 virus. Misschien wel beter dan desinfectanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Ik heb exact hetzelfde en mijn vrouw ook. Naast het feit dat ik het gevoel heb dat er een vrachtwagen over me is heen gereden. Ik kom niet door de triage van de assistente want het enige missende symptoom bij mij is koorts en “dus kan het geen Corona zijn 8)7 . Mijn vrouw had wel koorts (inmiddels niet meer) maar ik ben veel benauwder. Rest me niets dan mezelf maar goed in de gaten houden.
Ik heb geen van alle dagen sinds dat de klachten begonnen last gehad van koorts. Rest kon ik wel afvinken:
hoesten, keelpijn en ik ben zo nu en dan wat snotterig. Ook bij mij gaf de assistente aan dat wanneer ik geen koorts had, het waarschijnlijk geen corona kon zijn. Ik vond het wat vreemd aangezien er nog zoveel onduidelijkheden zijn rond dit virus.

Beterschap dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Bij ons op het werk is het thuiswerken officieel verlengd van 6 april tot sowieso 1 juni.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
https://www.ad.nl/nederla...p-bijeenkomsten~a27692ec/

O, sportvereniging vallen dus net als onserijws en horeca onder het 'gesloten tot 6 april, tegen die tijd meer informatie' beleid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:18:
Vandaag langs de jumbo gegaan waarbij ook een action in de pand is. Rijen met wachttijden welke de Efteling doen blozen... (ik ging even naar een slager in het pand. Toen ik weer buiten kwam, waren er 2 mensen in de rij doorgeschoven)
Uiteindelijk maar naar een ander filiaal gefietst waar ik wel direct kon doorlopen.

Als het zo moet is een lockdown niet meer nodig. Ik blijf dan wel thuis.

Opvallend: 3-4 individuelen gezien welke een sjaal, fietsmasker, bivakmuts en een zakdoek om gedaan hebben. Ja, want dat helpt veel. Die met de sjaal heeft ook nog enkel de mond bedekt...
Daar is natuurlijk onderzoek naar gedaan en het helpt wel iets.

https://smartairfilters.c...make-diy-face-mask-virus/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4ZqSMBg_8HI9Vk4vpNiJuFRHus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vH6wDjxyf3cPh3zfUrLBIu1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 24-03-2020 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Hoorde net een bekend melodietje, kijk uit het raam en jawel hoor: de ijscoman staat te wachten op klanten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Afhalen mag toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:29:
Hoorde net een bekend melodietje, kijk uit het raam en jawel hoor: de ijscoman staat te wachten op klanten 8)7
Ijscobelg? (hier in de buurt zijn het altijd busjes met een Belgisch kenteken, om onduidelijke redenen)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
New York City gaat ook niet echt helemaal lekker...momenteel ruim 14.000 besmettingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:29:

O, sportvereniging vallen dus net als onserijws en horeca onder het 'gesloten tot 6 april, tegen die tijd meer informatie' beleid
Ik heb het vermoeden dat de KNVB toch probeert om alle wedstrijden door te laten gaan zonder publiek, want ze staan natuurlijk ook onder druk van alle sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:13
President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:29:

Fijn, voor alle sportbonden die net de competities hebben afgeblazen ;) Aan de andere kant, hoe reëel is 't gezien de huidige cijfers nu om teamsporttrainingen vanaf 6 april weer te gaan hervatten?

Wedstrijden zonder publiek zijn an sich niet heel risicovol denk ik en een soort brood (supers nog wel open) en spelen om 't volk rustig te houden kan me wel nuttig lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Geert1976 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:34:
New York City gaat ook niet echt helemaal lekker...momenteel ruim 14.000 besmettingen
Ik denk dat we die niet echt kunnen vergelijken. Volgens mij zijn ze daar inmiddels flink aan het testen, en ik denk dat we hier inmiddels ook ruimschoots boven dat aantal zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
Ernemmer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:29:
Daar is natuurlijk onderzoek naar gedaan en het helpt wel iets.

[Afbeelding]
4 sjaals om en iedereen kijkt je jaloers aan. d:)b :9

(1-(0,49^4)) = 94%

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 24-03-2020 16:38 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 22:06
Nou ja, wij (binnen het hoger onderwijs) gaan er eigenlijk vanuit dat we dit schooljaar niet meer open gaan.

Ik verwacht dat sportcompetities ook echt niet doorgaan dan hoor.

Wel goed nieuws ergens is dat we verwachten dat we meer personeel kunnen aannemen om volgend jaar de hogere studentenaantallen (online/offline makat niet uit) aan te kunnen.

We zijn dus vol bezig met sollicitanten te spreken nog! Dus, een tip voor mensen die door corona hun baan gaan verliezen. Het hoger onderwijs zoekt het nog wel personeel (met een universitaire opleiding of hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SmiGueL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:37:
[...]

4 sjaals om en iedereen kijkt je jaloers aan. d:)b :9

(1-(0,49^4)) = 94%
Toch beter dan een stofzuigerzak op je smoel plakken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Intrepidity schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat we die niet echt kunnen vergelijken. Volgens mij zijn ze daar inmiddels flink aan het testen, en ik denk dat we hier inmiddels ook ruimschoots boven dat aantal zitten.
Op de 15e waren er 162 ziekenhuisopnames en schatte de GGD het in op 6000 in Nederland.
Als je dat 1-op-1 (dus echt heel erg nattevingerwerk, opgepast!) zou vertalen naar vandaag dan zitten we op zo'n 55.000 gevallen.

Wow, India 3 weken lang in complete lockdown. 1,3 miljard mensen. Damn.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 24-03-2020 16:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Op de 15e waren er 162 ziekenhuisopnames en schatte de GGD het in op 6000 in Nederland.
Als je dat 1-op-1 (dus echt heel erg nattevingerwerk, opgepast!) zou vertalen naar vandaag dan zitten we op zo'n 55.000 gevallen.
Postte het al eerder; liveblog van Nu.nl vertelde dat ze in Italië uit gaan van een factor 10.
Vraag is alleen of dat naar NL te transponeren is. Feit blijft dat dat niet echt snel genoeg is om binnen afzienbare tijd tot 60% besmetting te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04

Wat een belachelijk beleid! We krijgen al jaren het advies om terughoudend te zijn met antibiotica ivm toenemende resistentie en nu wordt het ingezet als diagnosemiddel?!

Ik mag hopen dat de kuur langer duurt dan de gestelde 2 dagen en je die ook dient af te maken als de symptomen niet verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Postte het al eerder; liveblog van Nu.nl vertelde dat ze in Italië uit gaan van een factor 10.
Vraag is alleen of dat naar NL te transponeren is. Feit blijft dat dat niet echt snel genoeg is om binnen afzienbare tijd tot 60% besmetting te komen.
Geneuzel in de marge van mij: Deze statisticus ging uit van (ongeveer) een factor 7.

Maar maakt niet echt uit of het nou 7 of 10 is. Het betekent hoe dan ook dat er echt een lange weg te gaan is.

En nee, zal niet te vergelijken zijn met Nederland, lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

In dat laatste artikel op nu.nl doet men alsof de eerste effecten van het nieuwe beleid terug te zien zouden moeten zijn in de ontwikkeling van het virus in Nederland. Hierbij noemt men dan een incubatie tijd van 14 dagen.

Maar, lijkt me juist dat we nu eigenlijk een grote stijging gaan zien, doelt men hier nu op dat afvlakken van die curve?

https://www.nu.nl/coronav...oor-de-corona-aanpak.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LA-384 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Wat een belachelijk beleid! We krijgen al jaren het advies om terughoudend te zijn met antibiotica ivm toenemende resistentie en nu wordt het ingezet als diagnosemiddel?!

Ik mag hopen dat de kuur langer duurt dan de gestelde 2 dagen en je die ook dient af te maken als de symptomen niet verdwijnen.
Ja en Nee denk ik dan.
Ja- omdat het schieten met grove hagel is wat op lange termijn schade veroorzaakt
Nee - ik denk dat het geen belachelijk beleid is omdat als het werkt je een co-besmetting verkleint en dus co-mortaliteit probeert te voorkomen. Met hagel raak je ook wel dingen namelijk. En aan de andere kant is NL hier altijd heel braaf in geweest, iets zuidelijker krijg je het bijna OTC bij een snotneus. Het NL beleid is in normale situaties beter, het is alleen even crisis in de gezondheidszorg.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:45:
In dat laatste artikel op nu.nl doet men alsof de eerste effecten van het nieuwe beleid terug te zien zouden moeten zijn in de ontwikkeling van het virus in Nederland. Hierbij noemt men dan een incubatie tijd van 14 dagen.

Maar, lijkt me juist dat we nu eigenlijk een grote stijging gaan zien, doelt men hier nu op dat afvlakken van die curve?

Qua ziekenhuisopnames:
21->22 maart was lager dan 20->21 (152 en 193), misschien dat ze dat bedoelen?
Maar 21->22 en 22->23 was weer stijgend (242 en 265)

Maar ik weet niet wat de aanmeldingen bij GGD, etc zijn. We moeten even afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:06:
Mooi artikeltje wel;

https://nos.nl/artikel/23...ten-binnen-op-de-seh.html

[...]

Grootste nadeel is dat mensen dit niet zien.
Die rapportageserie van de NOS zou echt uitgebreid moeten worden, ook overgenomen over media heen. Ik kan best begrijpen als mensen mochten zeggen "ja maar paniek is ook een risico en een gevaar", ja, dat klopt. Echter dit soort crisis is te beteugelen wanneer we ons realiseren dat ons gedrag de sleutel is bij elke maatregel, of het nu een realistische is of een populistische wannabee die om lockdown toetert. Onzekerheid is samen met abstractie de crux. Dat doorbreken levert heel constructieve ruimte op.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Die rapportageserie van de NOS zou echt uitgebreid moeten worden, ook overgenomen over media heen. Ik kan best begrijpen als mensen mochten zeggen "ja maar paniek is ook een risico en een gevaar", ja, dat klopt. Echter dit soort crisis is te beteugelen wanneer we ons realiseren dat ons gedrag de sleutel is bij elke maatregel, of het nu een realistische is of een populistische wannabee die om lockdown toetert. Onzekerheid is samen met abstractie de crux. Dat doorbreken levert heel constructieve ruimte op.
Het verwoord precies het probleem voor veel artsen. Ze kunnen simpelweg niet meer 'uit' gezien de aard van de crisis. Je weet vrijwel zeker dat op je vrije dag de situatie nog erger is dan toen je gisteren werkte en het de dag erop wanneer je weer aan het werk moet het nog weer erger zal zijn. In ieder geval totdat de daling of afvlakking zich inzet. Dat houdt niemand lang vol.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:45:

Typisch dat ze in dat artikel ook weer over die groepsimmuniteit spreken alsof het een doel an sich is. Daar was vorige week enorme verwarring over en deze woordvoerder heeft daar duidelijk niet van geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:49:
[...]
Qua ziekenhuisopnames:
21->22 maart was lager dan 20->21 (152 en 193), misschien dat ze dat bedoelen?
Maar 21->22 en 22->23 was weer stijgend (242 en 265)

Maar ik weet niet wat de aanmeldingen bij GGD, etc zijn. We moeten even afwachten.
Sowieso moet je je niet blindstaren op dagcijfers. Daar zit ook altijd nog wel wat "natuurlijke fluctuatie" in.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Die rapportageserie van de NOS zou echt uitgebreid moeten worden, ook overgenomen over media heen.
Ja, goede serie.

Voor de liefhebbers:
https://nos.nl/collectie/...-van-de-coronacrisis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 22:06
CurlyMo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Het verwoord precies het probleem voor veel artsen. Ze kunnen simpelweg niet meer 'uit' gezien de aard van de crisis. Je weet vrijwel zeker dat op je vrije dag de situatie nog erger is dan toen je gisteren werkte en het de dag erop wanneer je weer aan het werk moet het nog weer erger zal zijn. In ieder geval totdat de daling of afvlakking zich inzet. Dat houdt niemand lang vol.
Ja, het is echt klote hoor. Vrienden van mij zijn arts in een ziekenhuis, maar die hebben al te horen gekregen, tot begin mei zijn ze iig 24/7 beschikbaar.

Neem maar even afscheid van je geliefden, die ga je ff neit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:09:
Ik heb eindelijk weer een slot te pakken bij picnic. Maar moet ik nu meteen de bestelling afronden, weet iemand dat? Of kan in dat vanavond ook doen?

/edit
Was nog niet wakker, heb nu gewoon dingen besteld die we altijd bestellen en daarmee slot bevestigd. EN vanavond met vriendin (is nu werken) gaan we kijken wat we nog meer willen... je kan gewoon dingen toevoegen:)
Nou da's dus lekker handig, mijn bestellig is al definitief en ik kan niks meer toevoegen.. Terwijl er zondag pas geleverd gaat worden..

Da's dus ook wel klaar met Picnic voor mij... Zo wordt je wel gedwongen om naar de winkel te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Wow, India 3 weken lang in complete lockdown. 1,3 miljard mensen. Damn.
GGD deed gewoon de ijsberg> cases*6
dat zou nu dus 5.500*6 = ca. 33.000 zijn

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mugwump schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Sowieso moet je je niet blindstaren op dagcijfers. Daar zit ook altijd nog wel wat "natuurlijke fluctuatie" in.
Nee, precies, daar waarschuwen ze in dat artikel ook voor:
Lichte daling is nog geen reden tot gejuich
Als de voorspelling van het RIVM uitkomt, zal de druk op de Nederlandse ziekenhuizen niet te groot worden, ondanks alle coronabesmettingen. Er lijkt een lichte daling in de curve waarneembaar; het aantal bij de GGD gemelde coronapatiënten en het aantal nieuwe ziekenhuisopnames lag maandag en dinsdag iets lager dan zondag. Maar de dienst wil en kan geen conclusies trekken op basis van een lichte daling van één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
LA-384 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:44:
[...]

3 keer per dag 750mg, voor 7 dagen. En uiteraard helemaal afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

FreakNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Nou da's dus lekker handig, mijn bestellig is al definitief en ik kan niks meer toevoegen.. Terwijl er zondag pas geleverd gaat worden..

Da's dus ook wel klaar met Picnic voor mij... Zo wordt je wel gedwongen om naar de winkel te gaan...
Gewoon klaarzetten in de winkelmand en af en toe eens proberen. Kon gisteren ineens ook weer toevoegen aan een bestelling voor vrijdag, kon met de bestelling van vorige week ook. Kijk een paar keer per dag of het lukt, als er nog wat bij moet. Geen garantie uiteraard. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En van mij mogen ze dit soort idioten ook gelijk even in een cel zetten net zoals de spugers en kuchers.

https://www.telegraaf.nl/...n-corona-is-jullie-schuld

Hoe praat je een toch al angstig kind een trauma aan? (en ik ga nu even geen rant geven op het business model van het geloof omdat ik weet dat er ook enorm veel mensen grote steun aan beleven - maar dit soort haatzaaierij laat mij koken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:10:
Dat kan soms veranderen, probeer het later nog eens. Ik heb een bestelling voor vrijdag en kon gisteren niets toevoegen maar vandaag wel gewoon.

Ik bestel al jaren elke week bij Picnic. Ik zou willen dat trouwe klanten voorrang kregen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bastien schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:13:
[...]
Gewoon klaarzetten in de winkelmand en af en toe eens proberen. Kon gisteren ook weer toevoegen aan een bestelling voor vrijdag, kon vorige week ook. Kijk een paar keer per dag of het lukt, als er nog wat bij moet. Geen garantie uiteraard. :P
Hoe doe je dat dan?

Ik heb nu alles al in mijn winkelmand klaar staan en er staat ook letterlijk dit:
"Bestel voor 28 mrt 22:00 uur en we nemen deze boodschappen zondag 29 mrt nog voor je mee"..

Maar ik kan dus niet betalen noch op zondag 29 mrt als bezorgmoment klikken....

Ik ben nochtans ruim op tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Hoe doe je dat dan?

Ik heb nu alles al in mijn winkelmand klaar staan en er staat ook letterlijk dit:
"Bestel voor 28 mrt 22:00 uur en we nemen deze boodschappen zondag 29 mrt nog voor je mee"..
In het lijstje met bezorgmomenten staat er dan een groene "voeg toe aan bestelling" knop voor zondag 29 maart. Dat kan niet missen. Staat die er niet, dan kan het niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

FreakNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Hoe doe je dat dan?

Maar ik kan dus niet betalen noch op zondag 29 mrt als bezorgmoment klikken....

Ik ben nochtans ruim op tijd?
Staat er als het goed is ergens 'toevoegen aan bestelling' of zo. Weet zo even niet waar, maar volgens mij in je mandje. Maar zag ook dat er een groen balkje komt in de bezorgmomenten als je wat in het mandje hebt en je toe kunt voegen.

edit: en nu was ik te laat. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ok ik ga het morgen en vanavond nog wel een paar keer checken.. Ik snap dat het druk is maar dit is bijzonder onhandig, we zitten 5 dagen voor de leverdatum! Dus het lijkt me niet dat ze al aan het inpakken zijn...

En anders morgen eens kijken of ze op de Whatsapp bereikbaar zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 24-03-2020 17:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Nee, niemand houdt dat vol. Maar zelfs bij alle aanwezige kaalslag is er een enorme professionaliteit. Niet enkel in het aanpakken van uitdaging, maar ook in het onderhouden van vereisten daarvoor.

Op zich is dat ook logisch, al is dit wel weer een goed voorbeeld van hoe we uit het oog verloren zijn wat de echte fundamenten van samenleving, kansen en welvaart zijn, zorg is een onderhoudsmechanisme van en voor samenleving en alle activiteit die daar bij hoort. Verklaarbaar dus dat men (ondanks het insluizen van legio lagen van zorgmanagers) daar wel kaas van gegeten heeft.

Daarbij, het is ook een groep waar een zekere roeping zit. Wat altijd gebruikt wordt om de sector en de mensen te compromitteren, maar goed, dat is echt weer een van die grote discussies over de lessen van Corona.

Ze doen het. Ze zorgen voor ons. Ze zorgen ook voor zichzelf. Ze zijn daarbij professioneel, ze hebben daarbij visie en drive, en ze houden het vol totdat ze breken. Daarom letten ze ook op elkaar. Daarom ook de oproepen voor ondersteuning, zoals van mensen die weggevlucht zijn uit de zorg door gepolitiseerde maatregelen de afgelopen twintig jaar cumulatief. Daarom ook omschakelingen naar andere protocollen en procedures, zelfs andere diensten en de altijd aanwezige toepassing van triage als concept op alles. En iedereen.

Heel oprecht, ik hoop echt dat Nederland zich wat meer achter de oren gaat krabben.

Niet enkel vanuit principe of overtuiging, of perceptie van eerlijkheid of moraliteit. Al was het maar vanwege de kostenplaatjes. Ons individueel eigen belang is niet iets wat wij als individu scheppen, het is iets wat mogelijk gemaakt wordt door de aanwezigheid van juiste balans voor collectieve belangen - al de rest is een afgeleide daarvan. Onderhoud van dat soort processen is niet iets wat je aan optimalisatie denken over kan laten. En dat knalde de eerste twee weken heel hard binnen in politieke kringen. Zelfs nu trilt dat nog na.

Ik zat vanochtend op Skype met een kennis, een ondernemer. Tot vorige week was het een man die volledig onbewust overtuigd was van het denken dat hij als individu alles deed scheppen en magie van zelfredzaamheid en marktwerking doet de rest. Nu ligt hij in quarantaine, bij hem begint de les binnen te komen. Maar oh wat is het moeilijk die spiegel.

Hoekstenen van samenleving. Het is alsof we lang vergeten zijn wat de waarde, de rol en de functie daarvan is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

FreakNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:17:
Ok ik ga het morgen en vanavond nog wel een paar keer checken.. Ik snap dat het druk is maar dit is bijzonder onhandig, we zitten 5 dagen voor de leverdatum! Dus het lijkt me niet dat ze al aan het inpakken zijn...

En anders morgen eens kijken of ze op de Whatsapp bereikbaar zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqaN-ZK8sBHiwtSQZFzLMK6agHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVbibvVH9fjduh6ZwHlG90Lv.jpg?f=fotoalbum_large

En het niet zozeer inpakken, maar dat die karretjes vol zitten. Soms zal er iemand annuleren of ze plannen wat lege ruimte wat zo opgevuld kan worden.

Tot zover picnic. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:23:
[...]

<>
Daarbij, het is ook een groep waar een zekere roeping zit. Wat altijd gebruikt wordt om de sector en de mensen te compromitteren, maar goed, dat is echt weer een van die grote discussies over de lessen van Corona.
<>
Dit precies. Ik heb het heel goed maar kan niet tegen mensen die het zoals ik het ook echt goed hebben en er maar vanuit gaan dat de zorg, de politie etc altijd maar klaar moeten staan voor een salaris waar je in de randstad nauwelijks een appartementje kan huren dus deze moet delen met een collega etc, of een tweede baan erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:23:
Op zich is dat ook logisch, al is dit wel weer een goed voorbeeld van hoe we uit het oog verloren zijn wat de echte fundamenten van samenleving, kansen en welvaart zijn, zorg is een onderhoudsmechanisme van en voor samenleving en alle activiteit die daar bij hoort. Verklaarbaar dus dat men (ondanks het insluizen van legio lagen van zorgmanagers) daar wel kaas van gegeten heeft.
Waar komt toch die fabel van de zorgmanager vandaan. Ik gok dat in vergelijk met veel beroepsgroepen de gemiddelde zorginstelling relatief weinig managers heeft. Deze de laatste 10 jaar zijn die er nog waren behoorlijk verdwenen. Bijna elke zorginstelling heeft nu een raad van bestuur -> meewerkend teamleider -> personeel. Waarbij die meewerkend teamleider wordt uitgeknepen voor een hongerloontje. Zeker in de care. (soms zit er nog een clustermanager tussen, maar dan heb je het over een heel grote instelling). Bijna allemaal hebben ze een span of control waarbij ze in het bedrijfsleven nooit aan beginnen. (40+ is geen uitzondering voor meewerkend teamleider in de care).

In de cure lopen er nog een paar meer rond, maar die hebben geen drol te zeggen als ze tegenover een arts komen te staan. Meestal is het duale leiding noemen ze dat dan (manager & arts) maar in de praktijk is dat manager niet meer als een PA voor de arts die de klote klussen mag doen waardoor het personeel permanent pissed op hem of haar is.

Wel zijn er te veel regels, maar die komen meestal niet van de managers (of zelfs bestuurslagen) af, maar door eisen van degene die het geld geven (overheid, ziektekostenverzekeraars, etc). Die ook niets liever doen als ze met de bedrijfsvoering van instellingen bemoeien. Hetzij direct, hetzij door eisen op te leggen als kwaliteitskaders ontworpen door en gecontroleerd allerlei takken van sport, waarvoor dan de account weer over de vloer mag komen en tot op de draad van het ondergoed mag uitvragen.

Er is op dit moment geen manager in de zorg die zich met de inhoud van deze crisis bemoeid. Behalve om voorwaarden te scheppen waarin zorgpersoneel hun werk kan doen. En ja, dat is vaak gewoon nodig. Je ziet aan alle kanten dat nu op inhoud 100% leidend is. Management posities in deze crisis worden allemaal bezit door inhoudsdeskundigen. Let maar op.

Kan zo snel het artikel niet meer vinden, maar daar deden verpleegkundige de ultieme daad van zelfsturing: Ze schaften de door boven opgelegde zelfsturing af en wilde weer een manager, zodat zij zich konden focussen op wat zij goed kunnen: zorg verlenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 24-03-2020 17:45 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Cyberpope schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Wel zijn er te veel regels, maar die komen meestal niet van de managers (of zelfs bestuurs) af, maar door eisen van degene die het geld geven (overheid, ziektekostenverzekeraars, etc). Die ook niets liever doen als ze met de bedrijfsvoering van instellingen bemoeien.
Vergeet hier de burger niet. Je kent het wel... "hoe kan het zijn dat er in Nederland <vul stokpaardje in>". Politiek leeft ook niet op een geisoleerd eiland, hoe graag we dat ook willen denken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Toch beter dan een stofzuigerzak op je smoel plakken. :+
Miss Nilfisk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik wilde juist undercover over straat als Henry :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

:+ zit je dan met je zakvrije Dyson (zoals ik) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
>niet hamsteren jongens er is genoeg voor iedereen

>samenscholingsverbod, minimaal 1,5 meter afstand houden. In de praktijk: deurbeleid bij supermarkten waardoor de verkoopcapaciteit afneemt.

Er kan dan wel genoeg zijn voor iedereen maar straks kan je het niet meer kopen. De hamsteraars lachen in hun vuistje :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

leecher schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:53:
<>
Er kan dan wel genoeg zijn voor iedereen maar straks kan je het niet meer kopen. De hamsteraars lachen in hun vuistje :P
Ik ken geen enkel EU land waar het niet mogelijk is om inkopen te doen (dus ik zie niet in wat jouw post toevoegt om het schappelijk te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
leecher schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:53:
>niet hamsteren jongens er is genoeg voor iedereen

>samenscholingsverbod, minimaal 1,5 meter afstand houden. In de praktijk: deurbeleid bij supermarkten waardoor de verkoopcapaciteit afneemt.

Tja, als de supermarkt ramvol zit staan mensen in de rij bij de kassa, dus ik weet niet of dat nou echt uitmaakt. Bovendien zorgen dat soort maatregelen sowieso voor meer spreiding over de dag. Thuiswerken maakt dat ook mogelijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, hier dan mijn domme vraag.

Elke middag gaat mijn vrouw met kinderen (6 en 8) lopen in het bos. Soms sluit mijn schoonmoeder aan. Er loopt verder geen hond.

Dat mag toch nog gewoon, met 1.5 meter inachtneming?
Pagina: 1 ... 78 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]