Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.798 views

Onderwerpen

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:59
PalingDrone schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:59:
[...]
Hier een korte en bondige samenvatting wat PTSS is:
De aandoening ontstaat als gevolg van ernstige stressgevende situaties, waarbij sprake is van levensbedreiging, ernstig lichamelijk letsel of een bedreiging van de lichamelijke integriteit.
Het sterftecijfer dat deze artsen gewend waren zat tussen de 10 - 20 procent. De sterftecijfers die de artsen in Brabant gaan tegenkomen kan wel het veelvoud daarvan zijn. Alle sterkere patiënten zijn namelijk overgeplaatst naar andere ziekenhuizen. Patiënten die veelal alleen sterven omdat geliefden er niet bij in de buurt mogen komen. Artsen die i.p.v. daarvan maar zelf de hand van zo iemand vasthouden. De veerkracht waar deze artsen op teren en waar ze voor opgeleid zijn, zijn al die patiënten die ze hebben kunnen redden. Dat de verhouding tussen leven en dood in het voordeel van het leven is. Die zijn er in sommige ziekenhuizen alleen niet meer. Het is dood en ellende wat ze tegenkomen. Zie de interviews in het gelinkte artikel uit de Volkskrant en overige verhalen die afgelopen week in de media zijn verschenen.

Bijgewerkt naar aanleiding van de biecht van @PalingDrone :)

[ Voor 28% gewijzigd door CurlyMo op 24-03-2020 16:45 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:07:
Ongelofelijk: https://twitter.com/TomvanderLee/status/1242341028549603328

Juist nu moeten we stoppen met klimaat-hysterie en geld besteden aan het oplossen van de vele reële problemen.
Ik zie niet wat daar fout aan is. Klimaat is een serieus onderwerp. En een flinke, ook complexe, uitdaging.

De mens staat niet boven de natuur. Zie Corona.

En dat lopende zaken zelfs in het licht van een crisis als deze behartigd en gedragen worden is juist een behoorlijk teken aan de wand inzake ons vermogen omgang te hebben met zo'n crisis én de periode van herstel die er na zal volgen.

Of je het nu wil horen of niet, de wereld is complex, problematiek is nu eenmaal verweven. Simplistische oplossingen bestaan niet, net zo min als magische knoppen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

FabianGTI schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Opticien is toch redelijk vitaal te noemen, als je als brildrager ineens je bril kapot hebt is het toch handig om het te laten repareren
maar het virus infecteert even hard iemand met een vitaal beroep als niet vitaal. Er zou dus in het geval van een vitaal beroep ook een vereiste moeten zijn voor de bescherming van zowel klant als medewerker. Niet alleen mondkapjes maar de hele uitrusting inclusief routine en mogelijkheid om te ontsmetten.
in de supermarkt gebeurt hetzelfde. super vitaal maar medewerkers lopen zonder bescherming rond.
roepen dat iedereen afstand moet houden werkt niet. er zijn teveel mensen die het vergeten, niet snappen, niet weten of het niet serieus nemen.

d:)b :henk d:)b

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:52
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Dat soort speculatie zal moeten wachten op verder onderzoek. Het is erg makkelijk om één N=1 op een eiland als IJsland uit context en proportie te nemen onder dit soort omstandigheden. Er zijn twee types, beide zijn mutageen, het is een veranderlijke situatie. Pas wanneer we door de curves heen zijn en onderzoeken geconsolideerd worden zal er meer zinnigs gezegd kunnen worden.
Ik ben even benieuwd, waarom noem je specifiek IJsland? Door het inwonersaantal? Degene die is overleden, kampte al met ziektes lees ik net en was boven de 60 jaar. Valt dus in de standaard risicogroep.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49

Basszje

Reisvaap!]

SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:07:

En nu in deze crisis alles vloeibaar is, is er wel een noodwetje mogelijk om dat Urgenda vonnis van tafel te vegen.
Lijkt mij eerder tijd om de vervuiling permanent in te krimpen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Virtuozzo
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Ik ben even benieuwd, waarom noem je specifiek IJsland? Door het inwonersaantal? Degene die is overleden, kampte al met ziektes lees ik net en was boven de 60 jaar. Valt dus in de standaard risicogroep.
Even terug naar het startpunt van die interactie. IJsland, lokaal onderzoek, lokale condities, lokale observatie & meting.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:52
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Even terug naar het startpunt van die interactie. IJsland, lokaal onderzoek, lokale condities, lokale observatie & meting.
Excuus, had het bericht gelezen maar niet gezien dat deze link van RUV gedeeld werd.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Ik zie niet wat daar fout aan is. Klimaat is een serieus onderwerp. En een flinke, ook complexe, uitdaging.

De mens staat niet boven de natuur. Zie Corona.

En dat lopende zaken zelfs in het licht van een crisis als deze behartigd en gedragen worden is juist een behoorlijk teken aan de wand inzake ons vermogen omgang te hebben met zo'n crisis én de periode van herstel die er na zal volgen.

Of je het nu wil horen of niet, de wereld is complex, problematiek is nu eenmaal verweven. Simplistische oplossingen bestaan niet, net zo min als magische knoppen.
Vind het niet heel verstandig als mensen wat minder alert zijn en bezig zijn met andere zaken dit soort maatregelen er nog even bij te nemen.
Tenzij je niet op weerstand zit te wachten natuurlijk.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
Ainnir schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:00:
Oei: https://www.ruv.is/frett/...ovid-19-in-one-individual
Misschien verklaart dit ook waarom sommigen zwaarder geraakt worden..
Is niet zo gek, RNA virussen staan nu eenmaal bekend om hun instabiliteit. Griep is ook de ene keer mild, de andere keer wat heftiger. Het is overigens niet zo dat elke mutatie meteen betekent dat het compleet een ander virus is.
Stel het virus voor als een schroefje. Ons aangeboren immuunsysteem is een combinatietang. (Wat bij kinderen uitermate sterk actief is) Het schroefje kan vastgepakt worden, al past het niet heel erg goed. Als je maar genoeg combinatietangen hebt, en er hard mee kunt knijpen, dan kan je dat schroefje prima opruimen.
Daarnaast hebben we (alleen gewervelden!) ook een adaptief immuunsysteem. Dat kijkt eerst: Hee hiervoor heb ik een kruiskop schroevendraaier nodig. Die moet ik eerst even een paar miljoen produceren. Zodra die klaar zijn, kan een gerichte aanval op dit virus uitgevoerd worden. (En het immuunsysteem is zo slim om een blauwdrukje te bewaren van die schroevendraaier zodat bij een volgende aanval meteen response gegeven wordt).
Stel er vind een mutatie plaats. Zolang het nog steeds een schroefje is met een kruiskop, zal het bestaande gereedschap nog genoeg passend zijn om de aanval afdoende af te weren, en bovendien wordt de blauwdruk hierop meteen mee aangepast, zodat er ook nóg betere schroevendraaiers geproduceerd worden.
Het gaat pas mis als het virus zo sterk muteert dat het ineens verandert in een torx.

Dit is ook de reden dat je vaak niet zo ziek wordt van griep, ook al zat niet precies de juiste mutatie in de griepcocktail.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 24-03-2020 13:20 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Virtuozzo
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Vind het niet heel verstandig als mensen wat minder alert zijn en bezig zijn met andere zaken dit soort maatregelen er nog even bij te nemen.
Welkom bij de mensheid, het is schipperen. Want we zijn mensen. Als ik kijk naar groepsdynamica, en dan met name naar variabelen voor potentieel van herstel (van sociale structuren, economische e.d. - de zaken die het mogelijk maken om te kunnen gaan met een crisis) dan valt er iets op. Daar waar alles op één punt gericht wordt storten zaken in. Daar waar men bewust moeite doet om de complexiteit van processen actief te houden behoudt men potentieel voor herstel.

Ja, dat is vanuit onze menselijke sociale psychologie een beetje moeilijk te accepteren. We hebben de neiging om zaken binair te stellen, om een probleem te reduceren tot het minimale - ga zo door. Maar de realiteit is heel anders. Hoe groter het vermogen tot algemene continuïteit, des te groter het potentieel van herstel bij crisis of conflagratie. Dit is al zo oud als de mensheid.

Daar waar men reduceert tot simpliciteit ondermijnt men eigen stabiliteit.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:20:
[...]

Welkom bij de mensheid, het is schipperen. Want we zijn mensen. Als ik kijk naar groepsdynamica, en dan met name naar variabelen voor potentieel van herstel (van sociale structuren, economische e.d. - de zaken die het mogelijk maken om te kunnen gaan met een crisis) dan valt er iets op. Daar waar alles op één punt gericht wordt storten zaken in. Daar waar men bewust moeite doet om de complexiteit van processen actief te houden behoudt men potentieel voor herstel.

Ja, dat is vanuit onze menselijke sociale psychologie een beetje moeilijk te accepteren. We hebben de neiging om zaken binair te stellen, om een probleem te reduceren tot het minimale - ga zo door. Maar de realiteit is heel anders. Hoe groter het vermogen tot algemene continuïteit, des te groter het potentieel van herstel bij crisis of conflagratie. Dit is al zo oud als de mensheid.

Daar waar men reduceert tot simpliciteit ondermijnt men eigen stabiliteit.
Snap heus wel dat dingen door moeten gaan, maar een hervorming van je energievoorziening is misschien niet het handigst nu. Nu een hapering of detail wat we over het hoofd zien omdat de helft ziek is kan grote gevolgen hebben.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Basszje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Lijkt mij eerder tijd om de vervuiling permanent in te krimpen.
Klopt, dus niet om irrationeel klimaat-beleid te voeren. Die 500 tot 1000 miljard die aan dat beleid wordt uitgegeven moet gebruikt worden om de gevolgen Corona-crisis op te lossen. Vervuiling aanpakken doen we allang, en als de ergste ellende achter de rug is zijn vooral Azië en Afrika aan zet om daar ook iets aan te doen.

Klimaat-discussie hoort hier eigenlijk niet, maar als mensen de financiële gevolgen van Corona echt hard gaan voelen, dan verdwijnt het draagvlak als een ijsberg voor de zon.

• SvMp
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Er worden wel erg veel zaken er doorheen gedrukt waar geen maatschappelijk draagvlak voor is (Albanië in de EU, absurd stikstof beleid, klimaat). En dit zijn zaken die best even kunnen wachten, zodat er normaal debat over gevoerd kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door SvMp op 24-03-2020 13:32 ]

Verwijderd

In het derde kwartaal van dit jaar moet de productie verviervoudigd zijn, zo is nu het plan.
Zo zegt Philips over beademingsapparatuur

Dit gaat even duren. Samen komen we hier ook weer uit. Hebben we geleerd fysiek wat meer ruimte te geven en zijn we dichter bij elkaar gekomen. Gewoon omdat we weer oog hebben voor elkaar en elkaar helpen.

🍀

• Virtuozzo
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:32:
[...]

Er worden wel erg veel zaken er doorheen gedrukt waar geen maatschappelijk draagvlak voor is (Albanië in de EU, absurd stikstof beleid, klimaat). En dit zijn zaken die best even kunnen wachten, zodat er normaal debat over gevoerd kan worden.
Eh, dat van Albanië is niet correct. Van de rest valt ook genoeg te zeggen, maar goed, dit gaat al snel heel erg off topic maar het blijkt toch te vaak te makkelijk om te verzanden in reflexief gedrag wat ondermijnend werkt voor ons vermogen omgang te hebben met uitdagingen net zoals ontwikkelingen.

Als eerste, dat is een kwestie die al jaren actief is. Die stond in de lage stand, en dat staat het nog steeds. Er is nu sprake van het opheffen van een blokkade voor het starten van een proces door een aantal lidstaten omdat er overeenkomst getroffen is over de voorwaarden bij het starten (!) én continueren van het proces. Zoals bijvoorbeeld condities ten aanzien van continuïteit van rechtsstaat, om maar iets te noemen.

Daarbij, we mogen ook niet vergeten dat dit weliswaar op Europees niveau speelt, maar het domein is van de lidstaten. Die beslissen daar over. Op elk punt. En laat het nou zo zijn dat een vroeger Den Haag ooit aanjager was van dat proces, een volgend Den Haag het blokkeerde, en een huidig Den Haag wat koehandel deed om condities op te leggen.

Als we al wijzen met het vingertje, dan wel a) naar de juiste plek en b) met de juiste context en informatie.

En als kers op de taart, laat het nou in eigen belang zijn om er voor te zorgen dat we minder brandhaarden op ons continent hebben. Net zoals dat ooit bij ons gedaan is (!) is het in ons eigen belang om er zorg voor te dragen dat open ontwikkeling met potentieel voor welvaart (met geven en nemen, horten en stoten, niets is perfect) gestimuleerd wordt. We lijken dat soort lessen vergeten te zijn, ondanks dat Nederland in het verleden precies voor dezelfde redenen de ene keer op de vingers getikt werd en de volgende keer toegang kreeg tot open processen voor dezelfde doeleinden. Gedeeld eigen belang, collectief eigen belang.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41
Deze crisis geeft ook kansen denk ik.

Verdienmodellen is een groot onderdeel van m'n phd thesis, die ik over een maand of 2 af hoop te hebben. Straks als de crisis voorbij is, met veel bedrijven op hun gat doordat ze stiekem toch niet echt een robust verdienmodel hadden, opkomende circulaire economieen..

We hebben de mogelijkheid om straks echt de boel goed aan te pakken. Bij de core, hoe we geld verdienen en niet alleen korte termijn winst naleven.

Als ik dit overleef, dan voorzie ik wel een goede boterham gecombineerd met maatschappelijk nuttig ondernemen (en uiteraard m'n onderwijsactiviteiten niet staken). Hier kunnen we waarschijnlijk nog wel prima uitkomen hoor. Alleen het zal niet makkelijk zijn.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 24-03-2020 13:47 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Zo zegt Philips over beademingsapparatuur

Dit gaat even duren. Samen komen we hier ook weer uit. Hebben we geleerd fysiek wat meer ruimte te geven en zijn we dichter bij elkaar gekomen. Gewoon omdat we weer oog hebben voor elkaar en elkaar helpen.

🍀
Ik las het artikel net; wel weer een reden om Europese aangelegenheden binnen de grenzen van de unie te houden. Goed voor de markt, en zoals je nu weer ziet, ook voor de veiligheid.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:40

pro_6or

amateur_60r

even een oproep (ben geen mod hoor dus waar bemoei ik me mee) ik zag dit ook vaak in het F1 topic gebeuren en ook deze ziekte raakt ons allen emotioneel dus dat klinkt dan door in de posts (en het gaat hier heel goed hoor) maar als iedereen nu eens bewust GEEN kwalificaties aan andermans posten geeft (dom overkomen, van toeten noch blazen weten, zijn maar 2 voorbeelden, ik single niemand uit, maar er zijn er nog flink wat meer) ben je er steeds bewust van (probeer dat altijd als uitganagspunt te hanteren) dat gewoon geheel weg te laten (en verder hertzelfde verhaal te typen). dan leest en communiceert dat gewoon veel prettiger.

"domme sukkel je begrijpt het verkeerd" roept bij mij veel meer weerstand op dan "je begrijpt het verkeerd" want punt is. In feite kun je dan zelfs "je begrijpt het verkeerd" ook nog weglaten. Wanneer je punt is geformuleerd is dat het meest krachtige, de rest is (verkeerde) emotie. Daar heb ik persoonlijk al meer dan genoeg van de laatste dagen (verkeerde emotie, angst, onzekerheid, spijt)

een treffende spreuk

Verwijderd

DirtyBird schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Ik las het artikel net; wel weer een reden om Europese aangelegenheden binnen de grenzen van de unie te houden. Goed voor de markt, en zoals je nu weer ziet, ook voor de veiligheid.
Of deze mondiale tik die de natuur ons geeft maakt onze neiging grenzen aan te leggen juist minder.

• Virtuozzo
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:43:
Deze crisis geeft ook kansen denk ik.

Verdienmodellen is een groot onderdeel van m'n phd thesis, die ik over een maand of 2 af hoop te hebben. Straks als de crisis voorbij is, met veel bedrijven op hun gat doordat ze stiekem toch niet echt een robust verdienmodel hadden, opkomende circulaire economieen..

We hebben de mogelijkheid om straks echt de boel goed aan te pakken. Bij de core, hoe we geld verdienen en niet alleen korte termijn winst naleven.

Als ik dit overleef, dan voorzie ik wel een goede boterham gecombineerd met maatschappelijk nuttig ondernemen (en uiteraard m'n onderwijsactiviteiten niet staken)

Tipje voor punt van aandacht, misschien. Where's the bailout, the big guy without footprint, the big dog of virtual economics, or the little guy of the real economy.

Onze keuzes nu al, tijdens de ontwikkeling van de crisis, zijn bepalend voor verloop en alle wegen daarna.

Ja, de crisis geeft absoluut kansen, hoe hard dit ook mag klinken. Maar, de crisis stelt daarbij eerst lessen. Het is op dit moment maar zeer de vraag of we bereid zijn om daar over na te denken. Crisis maakt mensen kwetsbaar voor simpliciteit en dus voor gericht gebruik, manipulatie. Zie de vorige kredietcrisis, als voorbeeld.

Met andere woorden, kansen voor selectief belang? Of collectief belang? En dan komen er ook moeilijke vragen op tafel, zoals het belang van "onze" (illusie natuurlijk) ABDUP multinationals, zoals Philips. Vaak negatieve spin-off, consistent krimpende voetafdruk, ga zo door. Worden daar de kansen gegeven? Of, als voorbeeld, versterken we de correlatie MKB/Onderzoek/Productie - wetende dat MKB de motor van reële economie is en publiek wetenschappelijk onderzoek de motor van innovatie en dat een maakeconomie een cruciale vereiste is voor die relatie. En wat het allemaal mogelijk maakt.

Ik blijf het knap vinden dat er in deze tijd wel over nagedacht wordt, al is het nog sporadisch, het getuigt van aanwezigheid van perspectief en bereidheid tot aanpakken én te leren. Ik zou er best meer van willen zien. Corona, zo pijnlijk en kostbaar ook, houdt ons wel menige spiegel voor.

• SvMp
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Eh, dat van Albanië is niet correct. Van de rest valt ook genoeg te zeggen, maar goed, dit gaat al snel heel erg off topic maar het blijkt toch te vaak te makkelijk om te verzanden in reflexief gedrag wat ondermijnend werkt voor ons vermogen omgang te hebben met uitdagingen net zoals ontwikkelingen.

Als eerste, dat is een kwestie die al jaren actief is. Die stond in de lage stand, en dat staat het nog steeds. Er is nu sprake van het opheffen van een blokkade voor het starten van een proces door een aantal lidstaten omdat er overeenkomst getroffen is over de voorwaarden bij het starten (!) én continueren van het proces. Zoals bijvoorbeeld condities ten aanzien van continuïteit van rechtsstaat, om maar iets te noemen.

Daarbij, we mogen ook niet vergeten dat dit weliswaar op Europees niveau speelt, maar het domein is van de lidstaten. Die beslissen daar over. Op elk punt. En laat het nou zo zijn dat een vroeger Den Haag ooit aanjager was van dat proces, een volgend Den Haag het blokkeerde, en een huidig Den Haag wat koehandel deed om condities op te leggen.

Als we al wijzen met het vingertje, dan wel a) naar de juiste plek en b) met de juiste context en informatie.

En als kers op de taart, laat het nou in eigen belang zijn om er voor te zorgen dat we minder brandhaarden op ons continent hebben. Net zoals dat ooit bij ons gedaan is (!) is het in ons eigen belang om er zorg voor te dragen dat open ontwikkeling met potentieel voor welvaart (met geven en nemen, horten en stoten, niets is perfect) gestimuleerd wordt. We lijken dat soort lessen vergeten te zijn, ondanks dat Nederland in het verleden precies voor dezelfde redenen de ene keer op de vingers getikt werd en de volgende keer toegang kreeg tot open processen voor dezelfde doeleinden. Gedeeld eigen belang, collectief eigen belang.
Ik ga hier inhoudelijk niet op in, want te offtopic. Maar of je nou voor of tegen bent, besluiten waarover veel discussie is, moeten niet stiekem er tijdens een buitengewone situatie doorheen gejaagd worden.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:43

steveman

Comfortabel ten onder

https://www.nu.nl/279798/...-te-geven-aan-regels.html

Vergelijken ze nou het weekend met een dinsdag :?

Maar goed het laten zien dat regels, geholpen door een werkdag..., worden nageleefd doet wellicht ook volgen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:49
Echt.....sommige mensen. Hoe verzinnen ze het en wat moet er in zo iemand zijn hoofd spelen.

https://www.vgtv.no/194398?jwsource=cl

(Sorry voor de Noorse link).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Tipje voor punt van aandacht, misschien. Where's the bailout, the big guy without footprint, the big dog of virtual economics, or the little guy of the real economy.

Onze keuzes nu al, tijdens de ontwikkeling van de crisis, zijn bepalend voor verloop en alle wegen daarna.

Ja, de crisis geeft absoluut kansen, hoe hard dit ook mag klinken. Maar, de crisis stelt daarbij eerst lessen. Het is op dit moment maar zeer de vraag of we bereid zijn om daar over na te denken. Crisis maakt mensen kwetsbaar voor simpliciteit en dus voor gericht gebruik, manipulatie. Zie de vorige kredietcrisis, als voorbeeld.

Met andere woorden, kansen voor selectief belang? Of collectief belang? En dan komen er ook moeilijke vragen op tafel, zoals het belang van "onze" (illusie natuurlijk) ABDUP multinationals, zoals Philips. Vaak negatieve spin-off, consistent krimpende voetafdruk, ga zo door. Worden daar de kansen gegeven? Of, als voorbeeld, versterken we de correlatie MKB/Onderzoek/Productie - wetende dat MKB de motor van reële economie is en publiek wetenschappelijk onderzoek de motor van innovatie en dat een maakeconomie een cruciale vereiste is voor die relatie. En wat het allemaal mogelijk maakt.

Ik blijf het knap vinden dat er in deze tijd wel over nagedacht wordt, al is het nog sporadisch, het getuigd van aanwezigheid van perspectief en bereidheid tot aanpakken én te leren. Ik zou er best meer van willen zien. Corona, zo pijnlijk en kostbaar ook, houdt ons wel menige spiegel voor.
Ja, uiteraard. We moeten eerst de feedback loop sluiten (de lessen leren). Blijf een design scientist :) (Wieringa!)

Het blijft ook altijd een afweging ergens. Wat goed is voor het collectief belang, zal voor de meesten ook goed zijn voor het individuele belang. Dat is namelijk of een decompositie, of een vorm van causaal effect. Daar moet ik even verder over nadenken, maar dat verschil maakt niet zoveel uit eigenlijk. Conclusie na jarenlang empirisch onderzoek :P

Maar ook individueel belang kan bijdragen aan een collectief belang. Maar ik denk dat we beter na moeten denken over de systemen die daar ten gronslag aan liggen. Alles kan bijna doorpropageren. Maar nu projecteer ik mijn vakgebied (abstraheren van verdienmodellen, enterprise architecture, governance) even wat breder.

Maar volgens mij is de essentie gewoon systems theory, ook hier. Onze maatschappij is een systeem, die weer bestaat uit deelsystemen. Ik loop al tijden met het idee om van de maatschappij een causalloop diagram te maken door systemen te identificeren. Ook bij climate change zou dat kunnen (weleens over zitten speculeren met m'n promotoren om daar volgend jaar iets over te schrijven)

We willen als maatschappij gewenste effecten bereiken (is gewoon requirements engineering)...daarvoor tuigen wij allerlei systemen en structuren op.....

Wat je nu dus vooral ziet is idd de interconnectedness van alles en ook waar de drukpunten zitten.

Misschien kan ik hetzelfde truukje nog een keer flikken, door SE technieken naar de business te brengen. En nu nog eens een keer omhoog. Weleens vaker gedaan in onderzoeksprojecten voor RIVM/IFV/etc

Het wordt een beetje filosofie zo. Maar ja, laten we vooral de lessen leren eerst.

Maar ik focus me meer op het ontwerpen van de gereedschappen (EA modelling, business models etc) en dat te testen op empirische bruikbaarheid.

• Virtuozzo
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Ik ga hier inhoudelijk niet op in, want te offtopic. Maar of je nou voor of tegen bent, besluiten waarover veel discussie is, moeten niet stiekem er tijdens een buitengewone situatie doorheen gejaagd worden.
Mensen moeten voorzichtig zijn met suggesties en insinueren ten tijde van crisis. Oh help, het is crisis, er wordt een beslissing genomen gerelateerd aan de crisis? Ok. Er wordt een beslissing genomen die onderdeel is van aanwezige processen en zaken? Ja maar stiekem!

Zeker, het moet absoluut niet zo zijn dat ergens iemands de boel gaat uitbuiten. Maar kom op zeg, er ligt zoveel aandacht op alle vingertjes, er is geen sprake van. Nederland is geen Groot-Brittannië of zo. We zien nu doodgewone business as usual tijdens de show, en dan is het stiekem?

Begrijp me niet verkeerd hier, maar we mogen blij zijn dat we het vermogen hebben om zaken die op de agenda staan te continueren naar gelang ons vermogen tot omgang met de vereisten van politieke, sociale en economische continuïteit. Ik zou juist aan de bel trekken wanneer alle agenda's over alle linies afgelast zouden worden.

Er is niks stiekem aan dat besluit voor dat proces. Het zo noemen schept een context die schadelijk is voor ons vermogen tot omgang met uitdagingen.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:56

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

63 patiënten overleden, 811 nieuwe patiënten, in totaal 5560 positief geteste personen

Sinds gisteren zijn 811 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 5560. Onder hen zijn 1495 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

63 patiënten zijn sinds de vorige update gemeld als overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 276 mensen gemeld als overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar.

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1739 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (758) en Noord-Holland (740).

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn.

Bron: RIVM

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou die ''positieve'' update van gister kan ook de prullenbak in..

Tesla M3LR '21

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook onderdeel van mijn dagelijkse ritme: om 14 uur de RIVM-site bezoeken voor nieuwe cijfers. En dan merken dat die slecht bereikbaar is door dat meer mensen dat doen. Goed voornemen: ik stop met informatie-hamsteren.

Verwijderd

Helaas, tot zoverre de gehoopte afvlakking. Weekend effect lijkt het.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gisteren pushbericht bij "goed" nieuws, nu niet? Wtf NOS?

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:37
never mind...

[ Voor 93% gewijzigd door Extigo op 24-03-2020 14:06 . Reden: Internet issue ]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:56

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

shoombak schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:04:
Gisteren pushbericht bij "goed" nieuws, nu niet? Wtf NOS?
NOS: Sinds gisteren 63 patiënten overleden door corona, meeste tot nu toe

• SvMp
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Mensen moeten voorzichtig zijn met suggesties en insinueren ten tijde van crisis. Oh help, het is crisis, er wordt een beslissing genomen gerelateerd aan de crisis? Ok. Er wordt een beslissing genomen die onderdeel is van aanwezige processen en zaken? Ja maar stiekem!

Zeker, het moet absoluut niet zo zijn dat ergens iemands de boel gaat uitbuiten. Maar kom op zeg, er ligt zoveel aandacht op alle vingertjes, er is geen sprake van. Nederland is geen Groot-Brittannië of zo. We zien nu doodgewone business as usual tijdens de show, en dan is het stiekem?

Begrijp me niet verkeerd hier, maar we mogen blij zijn dat we het vermogen hebben om zaken die op de agenda staan te continueren naar gelang ons vermogen tot omgang met de vereisten van politieke, sociale en economische continuïteit. Ik zou juist aan de bel trekken wanneer alle agenda's over alle linies afgelast zouden worden.

Er is niks stiekem aan dat besluit voor dat proces. Het zo noemen schept een context die schadelijk is voor ons vermogen tot omgang met uitdagingen.
Alle aandacht gaat nu uit naar Corona. Het parlement is in afgeslankte vorm aan het werk en debatten worden uitgesteld. Daarom moeten niet-essentiële zaken rusten, zeker als het gaat om gevoelige zaken.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:08
PalingDrone schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:59:

Verder vind ik je als medetweaker nog best liev hoor :Y alleen dit zat mij een beetje dwars, vandaar.
Dat is dan jammer voor je, want je hebt nogal ongelijk met dat BS verhaal van je. Zorgpersoneel heeft namelijk door de aard van het werk wel degelijk een groter dan gemiddelde kans op PTSS, zoals dat voor meer beroepen geldt die met traumas en rampen te maken hebben. Dat het 'part of the job' is, zoals je aanvoert, is de grootste bull die ik in tijden gehoord heb.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25807606

Zomaar een van de vele artikelen over dit onderwerp. Het is een vrij bekend gegeven

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
SvMp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Alle aandacht gaat nu uit naar Corona. Het parlement is in afgeslankte vorm aan het werk en debatten worden uitgesteld. Daarom moeten niet-essentiële zaken rusten, zeker als het gaat om gevoelige zaken.
Ik zou toch zeggen dat het klimaatprobleem een essentiële zaak is, op de lange termijn gevaarlijker voor het voortbestaan van de mensheid dan corona.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

WishmasterNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:07:
[...]

NOS: Sinds gisteren 63 patiënten overleden door corona, meeste tot nu toe
Wow, dat gaat nu hard :o

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
22% extra ziekenhuisopnames.
Dat is niet goed, had daar wat minder gehoopt te zien. Maar misschien is het nog te vroeg (zei hij hoopvol)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
"Supermarkten en drogisterijen staan minder klanten toe" (NOS-liveblog).

De hamsteraars hebben nu wel hun gelijk gekregen. In feite ben je er nu niet meer zeker van of je uberhaupt je boodschappen kunt doen.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:11:
22% extra ziekenhuisopnames.
Dat is niet goed, had daar wat minder gehoopt te zien. Maar misschien is het nog te vroeg (zei hij hoopvol)
Lijkt mij in lijn met de verwachte piek in IC-gevallen voor deze week.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:43
Louise525 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:11:

De hamsteraars hebben nu wel hun gelijk gekregen. In feite ben je er nu niet meer zeker van of je uberhaupt je boodschappen kunt doen.
Nee, dat is om de afstand te garanderen. Anders krijgen ze een boete. De reden staat gewoon in hetzelfde artikel! Het heeft niks met hamsteren te maken.. de supermarkt is ook gewoon nog net zo bereikbaar, en de schappen liggen bij mij iniedergeval weer vol.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 24-03-2020 14:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:44

Je kunt altijd boodschappen doen, je moet alleen ff netjes op je beurt wachten :)

PSN: xMaurice93

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:29

ikt

De hamsteraars hebben hun gelijk gemaakt, is het meer. Toen de eerste maatregelen kwamen, hebben een hoop mensen hun gezond verstand even opzij gezet en zijn ze massaal inkopen gaan doen - waardoor die drukte, dat schappen leeg raken en de rest niks meer heeft.

• vectormatic
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mwah, het vereist wat meer co-ordinatie, maar niet meer dan dat.

Nee, je kan niet meer op elk willekeurig moment (snel uit werk even..) langs de supermarkt en verwachten om binnen 5 minuten klaar te zijn, maar die momenten meed ik toch al de laatste weken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Virtuozzo
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Ja, uiteraard. We moeten eerst de feedback loop sluiten (de lessen leren). Blijf een design scientist :) (Wieringa!)

Het blijft ook altijd een afweging ergens. Wat goed is voor het collectief belang, zal voor de meesten ook goed zijn voor het individuele belang. Dat is namelijk of een decompositie, of een vorm van causaal effect. Daar moet ik even verder over nadenken, maar dat verschil maakt niet zoveel uit eigenlijk. Conclusie na jarenlang empirisch onderzoek :P
Voorzichtig, daar zit een kleine valstrik van de zogenaamde "harde wetenschappen" 8) Hou rekening met de toolbox van politieke economie net zoals de realiteit van sociale psychologie. Meer praktisch gezegd, de realiteit dat het individueel vermogen tot scheppen / consumeren afhankelijk is van groepsfuncties staat vrijwel haaks op algemeen maatschappelijk geïnternaliseerd geloofsgedrag. Vergeet nooit dat elk mens een politiek dier is. Je zit ook met een flinke inertie vanuit algemeen geaccepteerd (herhaald dus) onderzoek voor beleid & bestuur wat juist stelt dat het individu kans schept zonder afhankelijkheid van of in groepsfunctie.

Probeer gesprekken of correspondentie te krijgen met Tjeenk Willink, zou ik zeggen. Toegang.

Je zal moeten bewijzen dat die correlatie ook causaal is, of op zijn minst in scenario's van inbreuk op de correlatie te duur is om te compromitteren.
Maar ook individueel belang kan bijdragen aan een collectief belang. Maar ik denk dat we beter na moeten denken over de systemen die daar ten gronslag aan liggen. Alles kan bijna doorpropageren. Maar nu projecteer ik mijn vakgebied (abstraheren van verdienmodellen, enterprise architecture, governance) even wat breder.
Ja, als afgeleide. Systemen zijn daarbij één ding, vergeet wel niet dat systemen volgen op gewenste psychologie 8) Elk model is een instrument.
Maar volgens mij is de essentie gewoon systems theory, ook hier. Onze maatschappij is een systeem, die weer bestaat uit deelsystemen. Ik loop al tijden met het idee om van de maatschappij een causalloop diagram te maken door systemen te identificeren. Ook bij climate change zou dat kunnen (weleens over zitten speculeren met m'n promotoren om daar volgend jaar iets over te schrijven)

We willen als maatschappij gewenste effecten bereiken (is gewoon requirements engineering)...daarvoor tuigen wij allerlei systemen en structuren op.....

Wat je nu dus vooral ziet is idd de interconnectedness van alles en ook waar de drukpunten zitten.
Ik begrijp het perspectief, ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Er zit in zekere zin een beetje een loopgraaf bij, vanuit ons dominant technocratisch / systemisch denken. Op zich kan dat heel nuttig zijn, maar we mogen niet vergeten dat alles gedrag is 8)
Misschien kan ik hetzelfde truukje nog een keer flikken, door SE technieken naar de business te brengen. En nu nog eens een keer omhoog. Weleens vaker gedaan in onderzoeksprojecten voor RIVM/IFV/etc

Het wordt een beetje filosofie zo. Maar ja, laten we vooral de lessen leren eerst.

Maar ik focus me meer op het ontwerpen van de gereedschappen (EA modelling, business models etc) en dat te testen op empirische bruikbaarheid.
Dat is inderdaad iets wat het RIVM met regelmaat doet als onderdeel van cycli onderzoek voor analyse/aanbevelingen, goed opgemerkt, vaak valt dat buiten zicht. Maar ja, terug naar het onderwerp.

Elke crisis neemt en schept potentieel. Dat kan omgezet worden in kansen, afhankelijk van het aanwezige vermogen tot omgang met complexiteit en reserves voor investering in perspectief. In zekere zin is het vergelijkbaar met een bedrijf wat doelstellingen behaald heeft, echter geen nieuwe geformuleerd heeft, en dan dient zich een verandering aan.

Ik zou heel graag zien dat juist nu ondernemers elkaar aan zouden spreken en (nu op virtuele wijze) de koppen bij elkaar zouden steken voor het inwinnen van perspectief en adviespunten om juist nu vooruit te kijken. Niet projecteren, maar uitwerken.

Sidestep the wicked problem.

Bensimpel

Positieve meneer

Maurice079 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Je kunt altijd boodschappen doen, je moet alleen ff netjes op je beurt wachten :)
Met 1,5 meter afstand :)

Ik denk dat ik toch even bij de volgende ronde wat extra ga inslaan zodat ik de dagen nog wat kan rekken..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stoney3K

Flatsehats!

vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Mwah, het vereist wat meer co-ordinatie, maar niet meer dan dat.

Nee, je kan niet meer op elk willekeurig moment (snel uit werk even..) langs de supermarkt en verwachten om binnen 5 minuten klaar te zijn, maar die momenten meed ik toch al de laatste weken.
Dat is een bijkomend voordeel van thuis werken: Mensen kunnen de werktijden en de boodschappentijden nu spreiden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Vorkie
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Met 1,5 meter afstand :)

Ik denk dat ik toch even bij de volgende ronde wat extra ga inslaan zodat ik de dagen nog wat kan rekken..
Ja en dan zijn de vakken weer leeg.
Doe boodschappen voor 1 week, zoals ook eigenlijk gevraagd wordt (1x per week boodschappen)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Ondertussen mag mijn vrouw niet thuiswerken (kan prima, administratie en wat telefonie) omdat haar laconieke werkgever het zo ongezellig vind als er niemand op kantoor is. Advieslijn rijksoverheid is duidelijk; thuiswerken is momenteel slechts een advies. Wie beschermt er werknemers tegen domme werkgevers?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Bensimpel

Positieve meneer

Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Dat is een bijkomend voordeel van thuis werken: Mensen kunnen de werktijden en de boodschappentijden nu spreiden.
Niet iedereen werkt thuis, er zijn mensen in vitale sectoren die niet zo lang kunnen wachten. Als mensen nu gaan hamsteren (weer) hebben die personen geen brood meer.

Misschien dat we maar met een soort van pasjes systeem moeten gaan werken om mensen in vitale sectoren te helpen. Werk thuis? Ga maar op een ander moment.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 16:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Teleurstellende cijfers van het RIVM, aan de andere kant, wel in lijn waar ze ons voor waarschuwen.
Ik hoop echt dat dit een piek is geweest en dat we nu de weg omlaag gaan vinden.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Misschien dat we maar met een soort van pasjes systeem moeten gaan werken om mensen in vitale sectoren te helpen. Werk thuis? Ga maar op een ander moment.
Ik zou er ook helemaal voor zijn om vitale beroepsgroepen voorrang te geven omdat die maar een beperkt tijdstip hebben waarop ze boodschappen kunnen doen.

Verwijderd

Tassadar32 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:17:
Ondertussen mag mijn vrouw niet thuiswerken (kan prima, administratie en wat telefonie) omdat haar laconieke werkgever het zo ongezellig vind als er niemand op kantoor is. Advieslijn rijksoverheid is duidelijk; thuiswerken is momenteel slechts een advies. Wie beschermt er werknemers tegen domme werkgevers?
Typisch dat je hier weinig berichten over hoort. Ken inderdaad genoeg gevallen die om onzin redenen hun kantoorbaan nog steeds op lokatie moeten uitvoeren. Een goeie portie ophef zou daar ook wel welkom zijn.

Bensimpel

Positieve meneer

Vorkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Ja en dan zijn de vakken weer leeg.
Doe boodschappen voor 1 week, zoals ook eigenlijk gevraagd wordt (1x per week boodschappen)

Ik deed normaal boodschappen voor 5 dagen, 8 dagen ook goed? Ik ga niet voor 3 weken hamsteren, zoveel ruimte heb ik niet eens ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Sluuz
  • Laatst online: 14:27
We zitten nu 2 weken na de "handenschud" maatregel. Donderdag is het twee weken na de thuiswerk-regel. Dus ik verwacht eigenlijk pas tegen het weekend een dalende stijging.

PSN: Sluuz

• Maurice079
Bullet NL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:17:
Teleurstellende cijfers van het RIVM, aan de andere kant, wel in lijn waar ze ons voor waarschuwen.
Ik hoop echt dat dit een piek is geweest en dat we nu de weg omlaag gaan vinden.
Piek zou ergens eind deze week liggen toch? Ik verwacht dus nog wel een aantal dagen een stijging.

• Tassadar32
Bensimpel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Niet iedereen werkt thuis, er zijn mensen in vitale sectoren die niet zo lang kunnen wachten. Als mensen nu gaan hamsteren (weer) hebben die personen geen brood meer.

Ik heb eerlijk geen flauw idee wanneer het momenteel rustig is in de super. Zou handig zijn als daar iets makkelijks op te vinden is zodat supermarkten de thuiswerkers naar rustige tijdstippen kunnen loodsen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• autje
Tassadar32 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:17:
Toch is de officiele richtlijn:
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen.
https://www.rijksoverheid...onder-controle-te-krijgen

Als ik haar was zou ik gewoon thuiswerken. Mocht hij er echt een zaak van maken dan zal de rechter haar gelijk geven.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:07

Megalodon86

Enzyme X

Bullet NL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:17:
Lijkt erop dat dit meer een correctie van gisteren is, vertraagde cijfers wellicht.

De piek moet echt nog komen, zoals ze al waarschuwen.

Ik lees nu dat op dat "corona-schip" nog levende virussen aangetroffen zijn, 17 dagen na evacuatie. Dat is pas schokkend; het rivm heeft het over max 3 dagen geloof ik. Of zeiden ze nou dat het alleen via vochtdruppels in de lucht ging, max 1.5m bij een patient?!

• Sluuz
Tassadar32 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Ik heb eerlijk geen flauw idee wanneer het momenteel rustig is in de super. Zou handig zijn als daar iets makkelijks op te vinden is zodat supermarkten de thuiswerkers naar rustige tijdstippen kunnen loodsen.
Logische tijden: tussen 9:30 en 11:30 en tussen 14:00 en 15:30. Dus tijdens normale werktijden. Wel afhankelijk van de samenstelling van de wijk waarin de supermarkt ligt :)

• Virtuozzo
  • Niet online
Tassadar32 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Is dat niet (creepy en verontrustend) via Google te zien als je op een specifieke supermarkt zoekt?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:48

backupdevice

No Risk , Full Push

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als ik op onderstaande site kijk
https://www.stichting-nice.nl/

Zie ik dat er op 22-3,

411 mensen op de IC liggen
461 totaal ooit opgenomen op IC
36 overleden op IC

Wilt dit echt zeggen dat er nog maar 14 personen genezen van de IC zijn gekomen?

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Maurice079 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Er mag maar 1 klant per 10 m2 in de winkel zijn, dus ik denk dat het verder gaat dan alleen even op je beurt wachten. Mensen kopen meer en zijn dus langer in de winkel. Ook zijn er mensen die sowieso al super langzaam zijn in de winkel, wat uitmaakt als de volgende klant op zo iemand moet wachten. Ik denk dus dat de winkelcapaciteit hierdoor wel degelijk vermindert.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• Ainnir
  • Niet online
Er was bij AH net weer een klein voorraadje melk, ik mocht 3 literflessen bestellen. Daar redden we het hier geen week mee. Ook is er steeds meer uitverkocht merk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Ainnir op 24-03-2020 14:22 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 09:42

beany

Meeheheheheh

Sluuz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:19:
We zitten nu 2 weken na de "handenschud" maatregel. Donderdag is het twee weken na de thuiswerk-regel. Dus ik verwacht eigenlijk pas tegen het weekend een dalende stijging.
We kunnen ook stellen dat dankzij de maatregelen die de afgelopen tijd zijn ingesteld er minder mensen besmet zijn geraakt en daardoor dus minder doden zijn te betreuren.

We moeten af van het idee dat de maatregelen direct (binnen korte tijd) een dalende lijn zal laten zien, maar accepteren dat de maatregelen minder doden tot gevolg heeft.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Sluuz
Ernemmer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:22:
Als ik op onderstaande site kijk
https://www.stichting-nice.nl/

Zie ik dat er op 22-3,

411 mensen op de IC liggen
461 totaal ooit opgenomen op IC
36 overleden op IC

Wilt dit echt zeggen dat er nog maar 4 personen genezen van de IC zijn gekomen?
14 dan volgens jouw rekenwijze. En doorlooptijd op de IC is flink lang. Iets van 2-3 weken is geen uitzondering, dus het aantal genezen patienten komt pas laat op gang.

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 24-03-2020 14:25 ]

• Sluuz
beany schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:22:
[...]

We kunnen ook stellen dat dankzij de maatregelen die de afgelopen tijd zijn ingesteld er minder mensen besmet zijn geraakt en daardoor dus minder doden zijn te betreuren.

We moeten af van het idee dat de maatregelen direct (binnen korte tijd) een dalende lijn zal laten zien, maar accepteren dat de maatregelen minder doden tot gevolg heeft.
We zitten nog steeds op de 'verdubbeling elke 3 dagen' lijn, dus als je resultaten wil zien van maatregelen, zal je daaronder moeten gaan duiken.

sorry voor de dubbelpost :>

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ainnir schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:22:
Er was bij AH net weer een klein voorraadje melk, ik mocht 3 literflessen bestellen. Daar redden we het hier geen week mee. Ook is er steeds meer uitverkocht merk ik.
De langhoudbare melk is anders volop verkrijgbaar afaik; waarom dat niet gebruiken als je zo 'afhankelijk' bent van melk?

Ik weet niet hoe groot je gezin overigens is, maar wellicht meteen een idee om de melkconsumptie wat naar beneden te schroeven ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• Virtuozzo
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:22:

Wilt dit echt zeggen dat er nog maar 4 personen genezen van de IC zijn gekomen?
Of de cijfers correct zijn weet ik even niet, maar ik kan je verzekeren, dit is dan ook geen griep. Dit is een marathon, een IC traject is complex en gevoelig, het duurt lang. Zelfs mindere gevallen, niet op IC of afdeling maar quarantaine e.d., zoals hier, kan heel lang duren.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-11 21:56
Er was bij AH net weer een klein voorraadje melk, ik mocht 3 literflessen bestellen.
Dan drink je water, sap, limonade of frisdrank? Of was je bericht niet zo bedoeld :-)

• Ernemmer
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Of de cijfers correct zijn weet ik even niet, maar ik kan je verzekeren, dit is dan ook geen griep. Dit is een marathon, een IC traject is complex en gevoelig, het duurt lang. Zelfs mindere gevallen, niet op IC of afdeling maar quarantaine e.d., zoals hier, kan heel lang duren.
Ik weet dat het lang kan duren, alleen had ik verwacht dat er toch ook wel mensen sneller genezen.

• Tassadar32
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Toch is de officiele richtlijn:

[...]

https://www.rijksoverheid...onder-controle-te-krijgen

Als ik haar was zou ik gewoon thuiswerken. Mocht hij er echt een zaak van maken dan zal de rechter haar gelijk geven.
Maar dan moet ze wel haar werktelefoon doorgeschakeld krijgen en remote desktop naar de werk-pc. Werkgever wil hier niet eens aan meewerken ondanks dat het volgens de IT manager prima kan. Als gedetacheerde 2e-spoor reintegratie medewerker moet je natuurlijk ook niet te veel zeuren, je ligt er zo uit.

• renegrunn
  • Laatst online: 16:19
Lopen we vandaag de dag nog 'in lijn' met Italie en Spanje? Zag hier vorige week nog wel een tabelletje ter vergelijk verschijnen...

• Ainnir
  • Niet online
President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Dan drink je water, sap, limonade of frisdrank? Of was je bericht niet zo bedoeld :-)
Ik bedoelde er meer mee aan te geven dat ik merk dat er op veel dingen limieten gesteld worden.
Overigens zijn we hier met drie personen, ieder een beker melk per dag en dan nog melk in de koffie dan kom je wel aan bijna een liter per dag. Ja ik zou zelf zonder kunnen, maar mijn zoontje krijgt nog elke avond een flesje.

Daarnaast koop ik als het kan liever boodschappen voor een week. Ik vind het geen fijn idee om meerdere keren per week te moeten gaan, zeker niet met de huidige maatregelen.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54
De Albert Heijn heeft het op het moment echt slecht voor elkaar. De Jumbo en Plus hebben we gewoon volle schappen hier.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boinkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:29:
[...]

De Albert Heijn heeft het op het moment echt slecht voor elkaar. De Jumbo en Plus hebben we gewoon volle schappen hier.
Of anders gesteld; klanten van de Albert Heijn zijn grotere aso's? ;)

• Maurice079
Louise525 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Er mag maar 1 klant per 10 m2 in de winkel zijn, dus ik denk dat het verder gaat dan alleen even op je beurt wachten. Mensen kopen meer en zijn dus langer in de winkel. Ook zijn er mensen die sowieso al super langzaam zijn in de winkel, wat uitmaakt als de volgende klant op zo iemand moet wachten. Ik denk dus dat de winkelcapaciteit hierdoor wel degelijk vermindert.
Dat sowieso, maar je zult buiten een wachtrij krijgen (met voldoende afstand). Dit is iets wat je al enkele dagen in het buitenland ziet.

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Of anders gesteld; klanten van de Albert Heijn zijn grotere aso's? ;)
Hebben gewoon meer ervaring met hamsteren.

Groot voordeel aan deze crisis. Nooit meer irritante hamsterreclames.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012

Shadow_Agent

[...]

hadden die niet een soring vorige week?
Overigens heb ik al een week geen boodschappen meer gedaan. Zo weinig mogelijk de supermarkt in. Gewoon goed inkopen doen zodat ik (we) minimaal een week vooruit kunnen (y)

En nee dat is geen hamsteren, dat is goed inkoopbeleid :)

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:48

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Haha, dat had ik nog niet zo bekeken. Inderdaad, die reclames zijn voortaan "besmet". :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• autje
[...]

Appie heeft ook een probleem gehad met de distributie eerder deze week:
https://www.distrifood.nl...-ah-distributie-101132907

Schijnt weer opgelost te zijn, maar kan me voorstellen dat ze nog wat achterlopen.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Hebben gewoon meer ervaring met hamsteren.

Zie dus dat Amsterdam , Tilburg voorbij gestreefd is met aantal bevestigde gevallen 250 tegenover 211, ik ben bang dat deze cijfers alleen maar zullen stijgen in dichtbevolkte steden.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Scorpio861 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Zie dus dat Amsterdam , Tilburg voorbij gestreefd is met aantal bevestigde gevallen 250 tegenover 211, ik ben bang dat deze cijfers alleen maar zullen stijgen in dichtbevolkte steden.
Wel rekening houden met het feit dat vooral zorgpersoneel getest wordt. Dit zou nog wel eens voor scheve cijfers kunnen zorgen. Ik vermoed dat bv de gemeente Utrecht met 3 ziekenhuizen daardoor een vertekend beeld geeft.

• autje
Mooi overzichtje van de maatregelen per land. Sinds gisteren zijn we eigenlijk strenger dan Duitsland:
https://www.nu.nl/coronav...ropeanen-zich-houden.html

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Als de mensen dat dan ook op die tijden doen, zodat andere mensen (zoals ik) ook daarna nog boodschappen kunnen doen, en dan ook gewoon kappen met dat idiote hamsteren zodat er nog daadwerkelijk spullen in de winkel liggen

Zal er wel op neerkomen dat ik uiteindelijk mijn ouders kan gaan vragen voor de boodschappen, aangezien de bezorgservice ook overbelast is :/

• SvMp
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Ik zou toch zeggen dat het klimaatprobleem een essentiële zaak is, op de lange termijn gevaarlijker voor het voortbestaan van de mensheid dan corona.
Zeker, maar de oorzaak en de aanpak daar verschillen de meningen sterk over.

• Ernemmer
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:38:
Mooi overzichtje van de maatregelen per land. Sinds gisteren zijn we eigenlijk strenger dan Duitsland:
https://www.nu.nl/coronav...ropeanen-zich-houden.html
Wat is er in NL dan strenger?

• Extigo
Ernemmer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Noodzakelijke activiteiten en sporten mogen nog. Het is toegestaan om te winkelen, naar de dokter of het werk te gaan of een frisse neus te halen.

In NL kan ik niet meer gaan sporten. De sporthal is gesloten.

• Ernemmer
  • Niet online
demo31051987 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Noodzakelijke activiteiten en sporten mogen nog. Het is toegestaan om te winkelen, naar de dokter of het werk te gaan of een frisse neus te halen.

In NL kan ik niet meer gaan sporten. De sporthal is gesloten.
Sporten hoeft niet in een hal toch?

Ook lees ik nergens dat in Duitsland de sporthal nog open is.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Een tip voor de stresskippen onder ons:

https://www.volkskrant.nl...-wondermiddelen~b28a2398/
Placebo-effect
Doe alles waarvan je denkt dat het je afweer redelijkerwijs en schadevrij kan oppeppen (dus geen gootsteenontstopper drinken), want zelfs als het bewijs ervoor ontbreekt dan zou het toch nog kunnen werken. Ook het immuunsysteem is vatbaar voor het placebo-effect, zegt Savelkoul. Van warm water tot gember en homeopathische druppeltjes: als we geloven dat we er baat bij hebben dan komt er in onze hersenen dopamine vrij en dat stofje geeft het immuunsysteem een boost.

Pas wel op voor het omgekeerde effect, waarschuwt hij: niet bij elk kuchje in de stress schieten want dan maak je stresshormonen aan en die leggen juist je immuunsysteem plat.

• Extigo
Ernemmer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:45:
[...]

Sporten hoeft niet in een hal toch?

Ook lees ik nergens dat in Duitsland de sporthal nog open is.
Voor mijn sport (badminton) is een sporthal toch wel belangrijk :)

• Ernemmer
  • Niet online
demo31051987 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Voor mijn sport (badminton) is een sporthal toch wel belangrijk :)
Maar kan je nog wel badmintonnen in DE dan?

Ik vroeg namelijk wat er in NL strenger is dan in DE. Ik zal iets gemist hebben dan en wil dit graag weten.
Zie post hieronder

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 24-03-2020 14:47 ]

• autje
Ernemmer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Je hebt gelijk, net zo streng. Ik las het verkeerd.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.nu.nl/economi...ing-door-coronavirus.html

Aan mij ligt het niet in ieder geval :)

• vectormatic
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Robertdj schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:46:

Pas wel op voor het omgekeerde effect, waarschuwt hij: niet bij elk kuchje in de stress schieten want dan maak je stresshormonen aan en die leggen juist je immuunsysteem plat.
Tof, tegen iedereen die stressy is zeggen dat stress er voor zorgt dat je nog sneller de sjaak bent :P helpt vast wel

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Niet helemaal waar natuurlijk, maar een kern van waarheid zeker, wat er in je hoofd gebeurt kan behoorlijk invloed hebben op hoe je lijf reageert.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aan mij ook niet, ik heb nog veel Budweiser in de koelkast liggen :)

Elect a clown, expect a circus.

• pro_6or
  • Laatst online: 13:40

pro_6or

amateur_60r

Shadow_Agent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:32:
[...]

hadden die niet een soring vorige week?
Overigens heb ik al een week geen boodschappen meer gedaan. Zo weinig mogelijk de supermarkt in. Gewoon goed inkopen doen zodat ik (we) minimaal een week vooruit kunnen (y)

En nee dat is geen hamsteren, dat is goed inkoopbeleid :)
Dit doe ik dus ook. Ik haal 1x in de week mijn boodschappen. Ja dan dus wel meer (vroeger deed ik 1x per 4 dagen (alles vers) boodschappen. Als iedereen nu echt in zijn eentje komt, 1 x per weer voor het gezin dan vallen de wachtrijen hopelijk mee.

een treffende spreuk

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:08
@Robertdj Maar werkt een placebo als je weet dat het een placebo is?

(het antwoord is overigens 'ja', verbazingwekkend genoeg}

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1 ... 77 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]