Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.798 views

Onderwerpen

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Ja, de zorgsector is flink uitgekleed en flink gevuld geworden met bullshitbanen.
Ik vind de interessante vraag hier: waarom is die sector langzaamaan zo gevuld geraakt met bullshitbanen, en kunnen we die situatie omdraaien? Ik heb niet genoeg zich op de zorg om daar een antwoord op te geven, maar mijn onderbuik is wel groot genoeg om te zeggen dat bullshitbanen moeten verdwijnen ten faveure van echt zorgpersoneel.

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 15:23
Razr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Misschien is het wel het begin van het einde voor het aandeel VS in de wereldeconomie (of sowieso op het wereldtoneel). Ik hoop van harte dat het snel allemaal goedkomt, maar de kreten van Trump om over een paar weken weer "open for business" te zijn slaan kant noch wal.
Amerika heeft volgens mij nog later dan Nederland gehandeld en loopt achter wat betreft 'de curve'. Die zijn nog lang niet op de weg terug. Zijn opmerking is een poging de aandelenbeurzen te kalmeren. Hij roept al maanden (of jaren) dat het goed gaat op de beurs en dat dat dankzij zijn beleid is. Naast dat de economie al aantrok voor zijn eerste dag als president is de beurs geen goeie indicator voor hoe goed het met de gemiddelde burger gaat, maar dat terzijde.

Hij is bang dat een slechte economie hem zal schaden in de komende verkiezingen. Het probleem is dat juist zijn beleid van wegwuiven hem op veel kritiek is komen te staan. Zelfs de Republikeinen beginnen te morren. Vrijwel al het beleid gericht op indammen heeft hij ingevoerd na klappen op de beurs of wanneer de kritiek op zijn handelen toenam.
michael3 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:45:
Ik vraag me iets af zonder ook maar enigsinds kritiek te hebben op ons zorgstelsel of op de verzorgende, want ik ben me bewust dat wij een van het beste zorgstelsel ter wereld hebben.

Volgens de NOS zijn er nu 1230 personen in totaal opgenomen en inmiddels is daar al weer een deel ontslagen uit het ziekenhuis.
hoe is het mogelijk dat met zo een geringe aantal het zorg personeel al zoveel moet overwerken en er nu al mensen overspannen beginnen te raken?
Als ik kijk maar hoeveel ziekenhuizen en verzorgende zijn, heb de aantallen niet opgezocht, maar ik schrik hier toch wel van en vraag dan wel af als het nu al zo een chaos is wat ze wel niet allemaal dadelijk staan te wachten als het nog verder oploop.

Ik vind het echt bizar die werkdruk bij iedereen, als ik kijk naar de aantallen.
Ik had echt wel verwacht dat we dit veel beter en vooral ook eerlijker hadden kunnen opvangen, ook al weet ik dat niemand dit zag aankomen..... Maar toch.
https://nos.nl/artikel/23...isopnames-tot-nu-toe.html
Het heeft vooral te maken met het feit dat er een aantal plekken zijn waar verreweg de meeste gevallen zijn. Als het volledig naar rato was verdeeld, was de druk minder geweest. Je kan alleen niet in Den Bosch mensen die zich in het ziekenhuis melden met ernstige klachten doorverwijzen naar Utrecht of Groningen.
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Ik vind de interessante vraag hier: waarom is die sector langzaamaan zo gevuld geraakt met bullshitbanen, en kunnen we die situatie omdraaien? Ik heb niet genoeg zich op de zorg om daar een antwoord op te geven, maar mijn onderbuik is wel groot genoeg om te zeggen dat bullshitbanen moeten verdwijnen ten faveure van echt zorgpersoneel.
Er is vast iemand die een manier zag om geld te verdienen met onzin verkopen in de zorg. Vervolgens wist hij/zij zich hier naar binnen te wurmen en was er een nieuwe functie geboren. Als je mensen maar kan overtuigen van je "nut".

[ Voor 11% gewijzigd door Framoes op 24-03-2020 11:11 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Ja, Corona is een flinke les ten aanzien van de oh zo cruciale correlatie binnen reële economie voor potentieel van onderhoud, innovatie, stabiliteit & groei. De relatie MKB, productie, onderzoek, ontwikkeling. Een kennis economie is nota bene enkel mogelijk wanneer die relatie intact blijft en continu onderhouden wordt. Het is nu zichtbaar dat we - als we heel eerlijk willen zijn - al te dicht bij een punt zitten waarbij (net als in VS en VK) die relatie op de variabelen van MKB en productie gebroken dreigt te worden.

Let op het blindstaren op de "multinational" in dit alles als voorbeeld. Er is geen kennisindustrie zonder maakindustrie en die kennis komt uit de kringen waar gemaakt wordt. De spreekwoordelijke multinational is daarbij iets in de marge. Het is het MKB wat het fundament, de motor is.
Als Philips binnen de EU zou produceren (dus nog steeds als multinational) dan zou het probleem met die specifieke Amerikaanse wet weg zijn. Ook op het gebied van Europese eenwording zijn hier lessen te leren (hoewel dit ongetwijfeld door Europa haters als gevaarlijke uitspraak wordt gezien).

Volgens mij zijn healthcare producten, net zoals bijvoorbeeld producten voor defensie, prima iets wat binnen de EU gehouden kan worden, zodat we als EU daar in zelfvoorzienend zijn.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Als eerste, voorzichtig met cijfers. Zoals het RIVM ook duidelijk gemaakt heeft, laten we ons niet blindstaren op de getallen, laat het ons gedrag niet leiden.

Ja, de zorgsector is flink uitgekleed en flink gevuld geworden met bullshitbanen. Naar ik begrijp was dat al duidelijk in de zorg, nu helemaal. Maar, men is professional. Hoog opgeleid. Gelukkig nog weinig instroom van de uitgeklede HBO-V met karige curricula en gecompromitteerde opleidingen garde. Men heeft ook hart (juist dat, en dat is nu al sinds de herziening van het zorgstelsel de reden waarom het uitgekleed is kunnen worden).

Bij dit soort situatie schakelt men om naar volledig andere protocollen. Bijvoorbeeld de 12 uursdiensten. Totaal ander rooster. Daarbij wordt terdege gelet op het niet afbranden van de mensen die het werk doen. Men vult ook de rangen zo veel mogelijk met uitzendkrachten. En het appél aan mensen die gevlucht zijn uit de zorg om uit te helpen heeft ook impact.

Wat ik zie, wat ik hoor, men pakt het botweg aan. Dat is het werk. Daarbij gaat men verstandig en professioneel te werk. En ja, er vallen mensen uit. Maar men is zicht bewust dat dit geen sprint is, maar een marathon. Men is zich bewust van de noodzaak om het niet zover te laten komen dat de mens in de keten breekt.

Laat ik dit zeggen, ik hoop dat wanneer we de crisis langzaam beginnen te temmen (zoals gezegd, marathon) we ons precies dit soort vragen blijven herinneren en stellen.

Corona is een veeg uit de pan die ons menige les op tafel legt. Waaronder de enorme verstoring in onze perceptie ten aanzien van hoe welvaart geschapen én onderhouden wordt, waarom verdeling ervan mogelijk is en hoe noodzakelijk dat is - net zoals lessen van hoe dom het is om te bankieren op kenniseconomie en ideologische curricula terwijl de grote correlatie van MKB/Onderzoek/Ontwikkeling/Productie breekt.
Ik hoop het ook maar als je nu al hoort 'geen tijd voor *hulp welke een systeem verandering ondersteund*, we moeten het land redden' weet je ook dat we een 2008 on steroids krijgen. Mocht het allemaal, met veel hoesten en protesten lukken een echte catastrofe af te wenden, dan denken de penningmeesters/bonentellers 'zie je wel, ons beleid heeft gewerkt'.
[...]

Zelfde reden waarom het overal gebeurt, aardig kijkvoer voor niet Strandgangers;
https://www.vpro.nl/progr...19/Mijn-bullshitbaan.html

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 24-03-2020 11:14 ]

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Dat is eigenlijk een heel topic op zich. Misschien is het nog het meest eenvoudig om op te merken dat we veertig jaar lang het idee gehad hebben dat alles niet op kan en dat alles altijd beter wordt en dat onderhoud een magisch proces is waar je niet in hoeft te investeren want heel andere zaken (zoals virtuele economie, niet-cruciale beroepen) is waar welvaart geschapen wordt.

Nu weten we al geheel die tijd wel beter, maar daar zit een kwetsbaarheid van onze sociale psychologie. We willen allemaal een kruimel extra. Of het nu financieel is, in bevestiging van overtuiging, in gratificatie bij ervaring - wat dan ook. Het is menselijk.

Maar we hebben zo wel onze structuren dusdanig aangepast dat we:
a) blind zijn voor de discrepanties in de driepoot van informatie, geloof en realiteit én
b) teveel afhankelijk zijn geworden van mechanismen waarbij de mens zelden of nooit de kruimel echt kan hebben maar hem wel kan lenen als hij of zij maar meedoet (perverse prikkel) met als resultaat dat we
c) de reële mechanismen van sociale & economische cohesie net als de mechanismen van onderhoud daarbij en ontwikkeling daarvan gecompromitteerd hebben.

We hebben een samenleving herschapen tot een bijna sektarische cultuur van rentenieren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Keida schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Al met al extreme situatie die nog wel even duurt. Misschien zelfs wel voor het noorden van het land nog wel langer (in tijd)...
Misschien geluk bij een ongeluk als deze crisis zich gefaseerd over Nederland verspreid. Als het noorden dan in de herfst aan de beurt is kan het zuiden hopelijk te hulp schieten.

Zou sowieso wel goed kunnen zijn voor de saamhorigheid onder en boven de rivieren. :)

/optimisme

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 15:23
dr.lowtune schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Als Philips binnen de EU zou produceren (dus nog steeds als multinational) dan zou het probleem met die specifieke Amerikaanse wet weg zijn. Ook op het gebied van Europese eenwording zijn hier lessen te leren (hoewel dit ongetwijfeld door Europa haters als gevaarlijke uitspraak wordt gezien).

Volgens mij zijn healthcare producten, net zoals bijvoorbeeld producten voor defensie, prima iets wat binnen de EU gehouden kan worden, zodat we als EU daar in zelfvoorzienend zijn.
Hoe erg je Europa ook haat, het lijkt me niet dat iemand er een voordeel in ziet dat iets aan de andere kant van de oceaan wordt gemaakt in een ultracompetitief land dat niet bekend staat om zijn vermogen tot samenwerking en behulpzaamheid.

Als je dat als beste optie ziet is dat niet uit logica en pragmatisme.

• Phusebox
  • Laatst online: 08:12
Kon niet snel zien of deze al gepost was, een mooie eye-opener voor veel mensen die denken dat ze nog naar buiten kunnen en het wel meevalt:

[YouTube: Professor Hugh Montgomery on coronavirus, how much more aggressive the spread is than the flu]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Jumpiefox schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Wat een onzin. De kritische denker ziet juist allerlei vaagheden, onzekerheden en hypocrisie in de richtlijnen.
Het allermakkelijkste wat een mens kan doen is ja knikken wanneer de overheid wat wilt en verder zijn gedachtes laten zitten. Ik houd me aan de regels btw, maar vind ze totaal niet proportioneel en had veel liever een andere aanpak gezien.

Men vergeet gewoon dat dit voor velen toch een "ver van mijn bed" show blijft. Hier in het topic wordt weleens wat gepost dat een niet-ouderen ook wat heeft..maar die percentages zijn zo klein dat velen dus gewoon denken ja boeie mij overkomt toch niks..of dat risico wel willend nemen.

De mens neemt altijd risico's. Elke motor rijder neemt elke dag een risico wetende dat 1 van de tientallen duizenden mobilisten op de weg hem om zeep kan helpen. Gaan skiën en dan ff off-piste gewoon voor de adrenaline rush. Berg beklimmen zonder gear etc etc etc. Dit is niks nieuws. Dat de overheid wat wilt betekent niet dat men zich gelijk eraan overgeeft. Gelukkig maar niet.
Van de geinfecteerden krijgt 80% milde klachten. dat betekend niet aan de beademing hoeven in het ziekenhuis (niet dat het wel mee valt). 20% moet naar het ziekenhuis voor beademing en 30% daarvan (dus 6% van iedereen) komt op de ICU terecht (voor meerdere weken). Dat is helemaal niet alleen voor ouderen zo, voor elke besmette. We zitten nu al op dik 60 ICU opnames per dag. dat is al echt op de limiet. 60 x 3 (weken) x 7 = 1260 bedden. Dat zal wel zo'n beetje de absolute limiet worden vrees ik. Daarom dus de steeds verdere maatregelen, deze instroom mag echt niet verder omhoog. maar er is pas een miniem percentage mensen besmet. IK denk nie dat we nu moeten denken even aankijken nog, eerst afremmen, zo maximaal mogelijk, met zijn allen dus. en dan zien we over een week of 2/3 hoe het gaat.

het is gewoon totaal beangstigend, ook omdat dit overal gebeurt.

een treffende spreuk

• Virtuozzo
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Ik hoop het ook maar als je nu al hoort 'geen tijd voor *hulp welke een systeem verandering ondersteund*, we moeten het land redden' weet je ook dat we een 2008 on steroids krijgen. Mocht het allemaal, met veel hoesten en protesten lukken een echte catastrofe af te wenden, dan denken de penningmeesters/bonentellers 'zie je wel, ons beleid heeft gewerkt'.
Dat is inderdaad een reële mogelijkheid. Maar, dat heeft de burger zelf in de hand. Ik weet het, het klinkt vaak vreemd, maar in een open bestel is politiek volgend. Op druk, op participatie, op toetsing en zo voorts. Er komt een "na de crisis", hoe dan de ontwikkelingslijn van lering en herstel uit ziet ligt in de handen van elke burger.
dr.lowtune schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Tja, maar als ik eerlijk mag zijn. Philips is al twintig jaar geen Nederlands bedrijf meer. Er zit een les, meer dan één. De archetypische multinational heeft geen verbinding en minimaliseert altijd voetafdruk om zich te blijven voeden.

Mijn perspectief is in dit misschien wat koud of te nuchter, maar dit is eigenlijk een zaak van motor van onderhoud en ontwikkeling. Dat zit niet bij de transnationale economische activiteit, dat zit daar waar men verbinding en voetafdruk heeft. In Nederland is dat het MKB, dat is de echte multinational. Maar, die heeft gruwelijk weinig prioriteit gekregen, ressorteert nog steeds onder een paraplu van VNO-NCW, daar waar innovatie opduikt wordt het linea recta weggekocht, en daar waar relaties van onderzoek/ontwikkeling zitten en groeien volgt hetzelfde.

Kijk, in Duitsland heeft men daar een veel breder besef bij. Na een paar decennia van ideologie in economisch onderwijs zijn we in Nederland bepaalde zaken als waarheid gaan nemen terwijl het resultaten van lobby zijn. Er is hier wel meer dan een les te trekken, zoals ik zei.

En dat kan. Moet ook, maar weten dat het kan is uitermate cruciaal. En daar volgt een andere, oudere les, In Europees verband is dat vele malen eenvoudiger en productiever. Maar ja, dan zullen mensen wel moeten leren op te houden met zelf wat te bekokstoven en vervolgens elkaar wijs te maken dat XYZ de schuld van Europa is.

Maar, let wel, Nederland heeft een hardere les. Niet omdat bijvoorbeeld Duitsland groter is. Maar omdat de Nederlandse herordening naar Angelsaksisch voorbeeld het dogma is. En dus zijn veel van dat soort cruciale zaken van productie, onderhoud, ontwikkeling gewoon weg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31

Keida

dr.

[...]

De mens neemt altijd risico's. Elke motor rijder neemt elke dag een risico wetende dat 1 van de tientallen duizenden mobilisten op de weg hem om zeep kan helpen. Gaan skiën en dan ff off-piste gewoon voor de adrenaline rush. Berg beklimmen zonder gear etc etc etc. Dit is niks nieuws. Dat de overheid wat wilt betekent niet dat men zich gelijk eraan overgeeft. Gelukkig maar niet.
Deze vergelijking gaat in het geheel niet op bij een extreem besmettelijke ziekte die ook nog voor een klein deel van de bevolking dodelijk is.
Voor dit soort scenarios hebben we in een democratie een democratisch gekozen regering in het leven geroepen. En afgesproken dat we regels hebben in dit land.

In deze extreme noodsituatie heeft iedereen zich juist wel 100% over te geven aan de regels van de overheid.

je mag natuurlijk wel (wmb achteraf) kanttekeningen plaatsen bij de duidelijkheid en rechtlijnigheid van die regels, maar in een Noodsituatie heeft discussie denk ik niet zoveel toegevoegde waarde.

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stoney3K

Flatsehats!

Keida schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Deze vergelijking gaat in het geheel niet op bij een extreem besmettelijke ziekte die ook nog voor een klein deel van de bevolking dodelijk is.
Voor dit soort scenarios hebben we in een democratie een democratisch gekozen regering in het leven geroepen. En afgesproken dat we regels hebben in dit land.
Om een betere vergelijking te maken: Je mag risico's nemen, maar dat betekent niet dat je 200 in de bebouwde kom mag rijden omdat je daar zin in hebt. Want dan breng je namelijk ook anderen in gevaar.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:08
[...]

Wat een onzin. De kritische denker ziet juist allerlei vaagheden, onzekerheden en hypocrisie in de richtlijnen.
Veel 'kritische denkers' zijn helemaal geen denkers, laat staan kritisch, maar vooral tegendraads en 'tegen'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31

Keida

dr.

Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Om een betere vergelijking te maken: Je mag risico's nemen, maar dat betekent niet dat je 200 in de bebouwde kom mag rijden omdat je daar zin in hebt. Want dan breng je namelijk ook anderen in gevaar.
Mja ook niet helemaal, want degene die je in gevaar brengt zouden in goede vergelijking zelf ook 200 km/uur moeten gaan rijden om het exponentiele risico goed te weerspiegelen :)

IJsdikte op de Elfstedentocht

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-11 22:51
Ik kreeg vandaag een vergaderverzoek met 4 personen in een kamer van 2 bij 4.... daarna een collega die naar een cliënt ging om te behandelen. Mensen begrijpen er niets van. En dan verontwaardiging als je er iets over zegt en vol in de aanval.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 20:11
carpebios schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:36:
Ik kreeg vandaag een vergaderverzoek met 4 personen in een kamer van 2 bij 4.... daarna een collega die naar een cliënt ging om te behandelen. Mensen begrijpen er niets van. En dan verontwaardiging als je er iets over zegt en vol in de aanval.
Je bent dus naar het werk gegaan terwijl het niet nodig was :?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
carpebios schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:36:
Antwoorden zoals: "doe maar rustig hoor, ik heb echt geen corona" |:(

Soundcloud

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 08:42
michael3 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:45:
Ik vraag me iets af zonder ook maar enigsinds kritiek te hebben op ons zorgstelsel of op de verzorgende, want ik ben me bewust dat wij een van het beste zorgstelsel ter wereld hebben.

Volgens de NOS zijn er nu 1230 personen in totaal opgenomen en inmiddels is daar al weer een deel ontslagen uit het ziekenhuis.
hoe is het mogelijk dat met zo een geringe aantal het zorg personeel al zoveel moet overwerken en er nu al mensen overspannen beginnen te raken?
Als ik kijk maar hoeveel ziekenhuizen en verzorgende zijn, heb de aantallen niet opgezocht, maar ik schrik hier toch wel van en vraag dan wel af als het nu al zo een chaos is wat ze wel niet allemaal dadelijk staan te wachten als het nog verder oploop.

Ik vind het echt bizar die werkdruk bij iedereen, als ik kijk naar de aantallen.
Ik had echt wel verwacht dat we dit veel beter en vooral ook eerlijker hadden kunnen opvangen, ook al weet ik dat niemand dit zag aankomen..... Maar toch.
https://nos.nl/artikel/23...isopnames-tot-nu-toe.html
Onze zorg is de laatste jaren steeds meer ingericht om kosteneffectief en zo efficiënt mogelijk te draaien.

Als jij een fabriek hebt, goed ingericht op de vraag naar 120.000 potjes per dag en die productie slechts met twee banden bijna exact weet te halen iedere dag..dan gaat het goed.
Tot de vraag ineens explosief stijgt en er ook nog eens een band uitvalt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13

Mach

[END]Avengers

Wat zijn die journalisten toch weer aan het zuigen bij de persconferentie.

DUGG

• carpebios
jip_86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Je bent dus naar het werk gegaan terwijl het niet nodig was :?
Waaruit haal jij dat o helderziende?
Jij moet als tweaker naar je werk om je mail te lezen? Terug naar 1980?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Van de geinfecteerden krijgt 80% milde klachten. dat betekend niet aan de beademing hoeven in het ziekenhuis (niet dat het wel mee valt). 20% moet naar het ziekenhuis voor beademing en 30% daarvan (dus 6% van iedereen) komt op de ICU terecht (voor meerdere weken). Dat is helemaal niet alleen voor ouderen zo, voor elke besmette. We zitten nu al op dik 60 ICU opnames per dag. dat is al echt op de limiet. 60 x 3 (weken) x 7 = 1260 bedden. Dat zal wel zo'n beetje de absolute limiet worden vrees ik. Daarom dus de steeds verdere maatregelen, deze instroom mag echt niet verder omhoog. maar er is pas een miniem percentage mensen besmet. IK denk nie dat we nu moeten denken even aankijken nog, eerst afremmen, zo maximaal mogelijk, met zijn allen dus. en dan zien we over een week of 2/3 hoe het gaat.

het is gewoon totaal beangstigend, ook omdat dit overal gebeurt.
Ik denk ook dat zodra de enorm schrijnende verhalen gaan komen (en de kans is er dat dat gaat gebeuren) men ook een stuk minder mopperig gaat worden.

Als het niet flink afgeremd wordt, dan zijn er waarschijnlijk weinig mensen in Nederland die niet iemand gekend zullen hebben die bezweken zullen zijn aan corona direct (de ziekte) of indirect (de overbelasting van de zorg).
Mogelijk zullen er mensen zijn met wie we nu discussiëren in dit topic die er niet meer zullen zijn als het voorbij is. De "ver-van-je-bed-show" zal met een beetje pech voor velen niet lang duren.

We weten (nog) niet hoe het gaat lopen, er zijn verschillende scenario's mogelijk.
En een reëel scenario is een hele nare met een overrompelde zorg en mensen die simpelweg niet geholpen kunnen worden terwijl dat in een normale situatie wel zou kunnen. En dan heb ik het niet alleen over ouderen, maar iedereen. Misschien ik wel.

En voor mensen mij een doemdenker noemen zie ik ook mogelijkheden om het wel te kunnen minimaliseren en ik hoop vurig dat de cijfers van het RIVM de komende dagen/weken een hele mooie afbuiging gaan laten zien. Maar tot nu toe is daar nog geen sprake van, maar de kans is er zeker dat dat nog gaat komen.

Er zijn namelijk óók scenarios dat het wel haalbaar gaat zijn, maar dat moeten we met z'n allen doen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jip_86
carpebios schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Waaruit haal jij dat o helderziende?
Jij moet als tweaker naar je werk om je mail te lezen? Terug naar 1980?
Je wilde voorstellen die client maar niet te behandelen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het aantal besmettingen met corona in Spanje is de afgelopen 24 uur gestegen van 33.089 tot 39.673.

De World Health Organisation heeft vandaag weer een persconferentie gegeven over de ontwikkelingen van het coronavirus. Een woordvoerster liet daarin onder meer weten dat zij een grote stijging van besmettingsgevallen zien in de Verenigde Staten. Volgens de WHO is de VS een 'potentieel nieuw epicentrum van de corona-uitbraak'.
(AD Liveblog)

Maar gelukkig heeft Trump al gezegd dat na volgende week alles weer open kan en de economie weer door kan gaan....

Uhuh. Dat wordt daar echt een ramp op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

• autje
Cobb schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Onze zorg is de laatste jaren steeds meer ingericht om kosteneffectief en zo efficiënt mogelijk te draaien.

Als jij een fabriek hebt, goed ingericht op de vraag naar 120.000 potjes per dag en die productie slechts met twee banden bijna exact weet te halen iedere dag..dan gaat het goed.
Wat zal de incentive zijn voor bedrijven (en ziekenhuizen e.d. zijn toch ook gewoon bedrijven) om iets meer speelruimte te creëren wat dit betreft? Want niet efficiënt en kosteneffectief.

• carpebios
jip_86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Je wilde voorstellen die client maar niet te behandelen?
Klopt. Ik stelde via een digitaal systeem voor om geen therapie te geven. Als je meer info wenst over digitaliseren mag je gerust eens komen kijken bij ons na deze periode.

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
CDC heeft een corona zelftest online gezet

https://www.cdc.gov/coron...mptoms-testing/index.html

"Beautiful Clean Coal"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jaja... Goed idee:
Are you ill, or caring for someone who is ill?

Bot sent

Yes

No

Sent at March 24 at 11:48 AM
Just now

User You said, No . Sent at March 24 at 11:48 AM.
No
No

Sent at March 24 at 11:48 AM
Just now

CDC

Bot CDC said, Sounds like you are feeling ok This Coronavirus Self-Checker system is for those who may be sick. Learn more about COVID-19 and what you can do to help on the CDC website. . Sent at March 24 at 11:48 AM.
Sounds like you are feeling ok This Coronavirus Self-Checker system is for those who may be sick. Learn more about COVID-19 and what you can do to help on the CDC website.
Sounds like you are feeling ok
This Coronavirus Self-Checker system is for those who may be sick. Learn more about COVID-19 and what you can do to help on the CDC website.
Sent at March 24 at 11:49 AM
Just now

CDC

Bot CDC said, Do you have any of the following life-threatening symptoms? . Sent at March 24 at 11:49 AM.
Do you have any of the following life-threatening symptoms?
Do you have any of the following life-threatening symptoms?

Bot sent

Not experiencing any life-threatening symptoms

Gasping for air or cannot talk without catching your breath (extremely difficult breathing)

Blue-colored lips or face

Severe and constant pain or pressure in the chest

Severe and constant dizziness or lightheadedness

Acting confused (new or worsening)

Unconscious or very difficult to wake up

Slurred speech (new or worsening)

New seizure or seizures that won’t stop
Ben een beetje bang dat dit meer kwaad dan goed doet |:(

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2020 11:51 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Um, de herinrichting van de zorg is - als we heel eerlijk zouden willen zijn - gestoeld op een aantal doelstellingen die weliswaar gebruik maken van concepten als hyperoptimalisatie en zelfredzaamheid, maar net iets anders in elkaar zitten. Zo is het stimuleren van ontwikkeling van privaat-commerciële zorg een van de pijlers geweest (en nog), zo is het gebruik van de zorgsector als mechanisme voor ontwikkeling arbeidsmarkt (zie het scheppen en stimuleren van categorieën zorgmanagers) een andere pijler. Allemaal zaken die uit kokers zijn gerold van vele werkbezoeken aan de VS en talloze creatieve ketens van rapportage van onderzoeksbureau's en commercieel wetenschappelijk onderzoek. Gradueel proces.

Ja, hyperoptimalisatie is absoluut één kritiek aspect in dit alles. Maar het is niet gericht op efficiency, het is gericht op stimulatie van markt in zorgmarkt. Dit is begonnen onder Balkenende I, en vrij klakkeloos (vanuit het aansluiten op aanwezige algemene overtuigingen in samenleving) gecontinueerd.

Het struikelen van hyperoptimalisatie laat absoluut goed zien dat er wel een les te trekken is.

Maar, is dat:

a) de les van dat struikelen, of
b) de les dat we struikelen op een punt waarop correctie nog mogelijk is.

Ik leg het op tafel omdat achter elke prikkel en elke beleidsaanbeveling en elk rapport van (creatief) onderzoek voor beleid & bestuur een basale lijn van herinrichting zit wat gestoeld is op een model van denken waar we (juist) nu van kunnen zien hoe zich dat in de praktijk uitwerkt als we op de aanwezige lijn nog een jaar of tien doorgaan. De VS.

• Vorkie
  • Niet online
In die "chat" staat dit als eerste :)
The purpose of the Coronavirus Self-Checker is to help you make decisions about seeking appropriate medical care. This system is not intended for the diagnosis or treatment of disease or other conditions, including COVID-19. This system is intended only for people who are currently located in the United States.

This project was made possible through a partnership with the CDC Foundation and is enabled by Microsoft’s Azure platform. CDC’s collaboration with a non-federal organization does not imply an endorsement of any one particular service, product, or enterprise.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 16:32

Bullet NL

Eigen Wijs

wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:45:
[...]

(AD Liveblog)

Maar gelukkig heeft Trump al gezegd dat na volgende week alles weer open kan en de economie weer door kan gaan....

Uhuh. Dat wordt daar echt een ramp op deze manier.
Ik vind het ongelooflijk, dat er nog iemand in de VS is die hem serieus kan nemen..
Natuurlijk hij staat aan de knoppen, maar keer op keer levert de man een bewijs van onvermogen.

Blijk maar weer eens hoe diep het zit tussen de Democraten en Republikeinen.
Ik vind het geweldig dat we hier wanneer een minister uit valt gewoon op zoek gaan naar de beste man op de positie, je kan van alles vinden van Rutte, maar hij doet het voor ons als NL beter dan dat ze het in de VS, Engeland en Italië bij elkaar doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• leekers
Vorkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:49:
[...]

In die "chat" staat dit als eerste :)

[...]
Ik vermeld het alleen he ben in generlei wijze verantwoordelijk :)

"Beautiful Clean Coal"

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mach schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:40:
Wat zijn die journalisten toch weer aan het zuigen bij de persconferentie.
Ze stellen elke vraag met een soort verwijt. Alsof hij beslissingen heeft genomen om de kinderen dwars te zitten en ons te willen vervelen.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13

Mach

[END]Avengers

PWM schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Ze stellen elke vraag met een soort verwijt. Alsof hij beslissingen heeft genomen om de kinderen dwars te zitten en ons te willen vervelen.
Echt he. En ook die vraag over dat het diploma dit jaar dan ook zonder CSE als volwaardig wordt aangemerkt dit dus betekent dat het CSE een overbodig examen is.....

Kom op zeg, denk even na voordat je jezelf wilt profileren.

DUGG

• leekers
En hiervoor heb ik geen woorden arme Trump

https://www.telegraaf.nl/...quine-trump-krijgt-schuld

"Beautiful Clean Coal"

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bullet NL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Ik vind het ongelooflijk, dat er nog iemand in de VS is die hem serieus kan nemen..
Natuurlijk hij staat aan de knoppen, maar keer op keer levert de man een bewijs van onvermogen.
Hij zit natuurlijk ook met zijn herverkiezing eind dit jaar. Als de economie een doodsklap krijgt, en daardoor veel mensen hun baan in gevaar komt (of ze gewoon hun baan verliezen) is zijn herverkiezing een heel stuk minder zeker.

Daarom wil hij dus de economie als punt 1 hebben, en wil hij dus vanaf volgende week de boel weer open gooien.

Virussen? Scan ze hier!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Al eens gekeken hoe heilig een <knip> als Baudet is voor velen in Nederland? In weerwil van alles wat zichtbaar is van gedrag, besluitvorming, gekronkel, manipulatie, hypocrisie, gericht misbruik van sentiment en totale mismatch met belangen van mensen die zich aan hem verbinden?

Mensen. Best een eigenaardige diersoort. Laat Trump een waarschuwing zijn voor wat er met samenlevingen gebeurd wanneer we a) vergeten waar echte welvaart geschapen wordt, waar b) echte welvaart onderhouden wordt en c) we vergeten hoe belangrijk balans, toetsing en vertrouwen zijn.

Sommige verstoringen zijn niet te corrigeren, behalve dan dan onvermijdelijke conflagratie. Geen pun intended, maar voorkomen is het enige recept voor genezen. Want heeft zoiets eenmaal momentum en bereik, dan doet banale menselijke groepsinteractie de rest van het beïnvloedingsproces.

Verzin een andere kwalificatie.

[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 24-03-2020 12:26 ]

• jip_86
Chloroquinefosfaat, schoonmaakmiddel voor oa visvijvers :')

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:46
Om 12:00 komt het CBL met een aankondiging dat voor alle supermarkten en drogisterijen een deurbeleid gaat gelden van max 1 persoon per 10 vierkante meter. Zie: https://fd.nl/ondernemen/...24&utm_content=ondernemen

PSN: xMaurice93

• autje
wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Hij zit natuurlijk ook met zijn herverkiezing eind dit jaar. Als de economie een doodsklap krijgt, en daardoor veel mensen hun baan in gevaar komt (of ze gewoon hun baan verliezen) is zijn herverkiezing een heel stuk minder zeker.

Daarom wil hij dus de economie als punt 1 hebben, en wil hij dus vanaf volgende week de boel weer open gooien.
Als er honderdduizenden Amerikanen sterven is ie ook fucked.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Natuurlijke selectie, plain and simple. Als je als volwassen persoon, zonder enige vorm van klachten die er op duiden dat je dat medicijn NU nodig hebt iets wat er vagelijk op lijkt maar gewoon gaat atten, heb je het echt helemaal aan jezelf te danken, gevalletje darwin award.

Neemt niet weg dat de manier waarop trump zich publiekelijk uit verschrikkelijk onverantwoord is, maar mensen die dit soort dingen doen kan je ook niet tegen zich zelf beschermen, theyll find a way.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• jip_86
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Als een honderdduizenden Amerikanen sterven is ie ook fucked.
Ja 30% werkeloos kan heel snel uit de hand lopen idd.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Als een honderdduizenden Amerikanen sterven is ie ook fucked.
Ligt eraan of dat mensen van zijn achterban zijn. Veel van de hardst getroffen staten (Californië, New York, Illinois)( hebben Democratisch gestemd, niet Republikeins.

Het is niet voor niets, en geen toeval, dat Trump de schuld van Corona vooral toeschrijft aan de Democraten, naast de EU en China.

Virussen? Scan ze hier!

• Vorkie
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Natuurlijke selectie, plain and simple. Als je als volwassen persoon, zonder enige vorm van klachten die er op duiden dat je dat medicijn NU nodig hebt iets wat er vagelijk op lijkt maar gewoon gaat atten, heb je het echt helemaal aan jezelf te danken, gevalletje darwin award.

Neemt niet weg dat de manier waarop trump zich publiekelijk uit verschrikkelijk onverantwoord is, maar mensen die dit soort dingen doen kan je ook niet tegen zich zelf beschermen, theyll find a way.
In de 60, misschien dachten ze dat het net zoals jodiumpillen werkt?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maurice079 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
Om 12:00 komt het CBL met een aankondiging dat voor alle supermarkten en drogisterijen een deurbeleid gaat gelden van max 1 persoon per 10 vierkante meter. Zie: https://fd.nl/ondernemen/...24&utm_content=ondernemen
Jumbo voerde dat eerder vanochtend al in: Drogisterijen en Jumbo voeren deurbeleid in

Goede zaak lijkt me. Dan wordt die 1.5 meter afstand mischien wat beter gehanteerd.

Virussen? Scan ze hier!

• autje
wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Ligt eraan of dat mensen van zijn achterban zijn. Veel van de hardst getroffen staten (Californië, New York, Illinois)( hebben Democratisch gestemd, niet Republikeins.

Het is niet voor niets, en geen toeval, dat Trump de schuld van Corona vooral toeschrijft aan de Democraten, naast de EU en China.
Het virus kijkt niet echt naar politieke kleur, en het bereikt het heartland echt nog wel.

• leekers
In Spanje gaat de situatie hard achteruit meer dan 500 doden afgelopen 24 uur en het leger heeft een verlaten verzorgingstehuis gevonden met ouderen alleen of dood in bed .
Het personeel was gevlucht en de spaanse justitie is een onderzopek gestart .

Er is in Madrid een tijdelijk mortuarium ingericht voor covid doden .

"Beautiful Clean Coal"

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44

80000

mrox

Verschillende landen verdenken dat in Tirol een deel van de uitbraak is begonnen voor Europa, door hun apre ski spelletjes.
Ik hoop dat mensen leren niet meer bierpong te spelen en fluitjes te blazen die van mond tot mond gaan. :X

Analyse van CNN:
https://edition.cnn.com/2...ronavirus-intl/index.html

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Jumbo voerde dat eerder vanochtend al in: Drogisterijen en Jumbo voeren deurbeleid in

Goede zaak lijkt me. Dan wordt die 1.5 meter afstand mischien wat beter gehanteerd.
Zeker goede stap.
En vervolgens staat nog steeds iedereen massaal bij de kassa of het wc-papierschap...

Maargoed, anders dan 1 tegelijk naar binnen ga je dat ook niet voorkomen.

@80000 Dat zal niet alleen voor die toko gelden vrees ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2020 12:06 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 08:42
Maurice079 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
En alle andere winkels die nog open zijn? Mag toch aan nemen dat die daar ook toe verplicht worden?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• anandus
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Natuurlijke selectie, plain and simple. [...] gevalletje darwin award.
offtopic:
Ik geloof niet dat je weet hoe dat werkt :P
Natuurlijke selectie komt doordat er niet of minder wordt voortgeplant.
Deze man is 60 en getrouwd. De kans is groot dat hij al nakomelingen heeft ;)

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-11 23:42
wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
[...]

De ramp voor de VS lijkt me al onafwendbaar, dat wordt echt gruwelijk. Naast alle problemen van onderschatting, het zorgstelsel, de rechteloze werknemer en een gek aan het hoofd heeft de gemiddelde Amerikaan niet bepaald het beste fysiek om de strijd met dit virus aan te gaan. Het enige wat het daar misschien nog wat zal dempen is de lage bevolkingsdichtheid en urban sprawl in steden.

• Extigo
  • Laatst online: 12:37
Cobb schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:06:
[...]

En alle andere winkels die nog open zijn? Mag toch aan nemen dat die daar ook toe verplicht worden?
Daar gaat het CBL niet over, dus daar mogen ze niets over zeggen.

• anandus
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Zeker goede stap.
En vervolgens staat nog steeds iedereen massaal bij de kassa of het wc-papierschap...

Maargoed, anders dan 1 tegelijk naar binnen ga je dat ook niet voorkomen.
Dat idee van verplichten van een winkelwagentje van een of andere supermarkt laatst vond ik zo slecht nog niet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cobb schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Die vallen niet onder CBL (Supermarkten) en CBD (Drogisterijen). Dit is een door henzelf uitgeroepen maatregel, niet door de overheid opgelegd.

Virussen? Scan ze hier!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:27
anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Dat idee van verplichten van een winkelwagentje van een of andere supermarkt laatst vond ik zo slecht nog niet.
tja, wij gaan juist bewust met alleen een tas en geen winkelwagentje, om fysieke aanrakingen te voorkomen én te makkelijker is zonder winkelwagentje om door paden te slingeren en zo afstand te houden

• jip_86
Als het alternatief een bekeuring is zullen er vast wel meer ketens volgen.

• vectormatic
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:07:
[...]
offtopic:
Ik geloof niet dat je weet hoe dat werkt :P
Natuurlijke selectie komt doordat er niet of minder wordt voortgeplant.
Deze man is 60 en getrouwd. De kans is groot dat hij al nakomelingen heeft ;)
fuck, helemaal gemist..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
Waarom verplicht een winkelwagen (vol met corona aanrakingen)
Mag ik mijn eigen schone tas aub
Vind dat er niet goed word nagedacht over wat je aanraakt

https://nos.nl/l/2328165

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Ah, ik zie dat winkelwagentjes verplicht worden, inderdaad:
Nederlandse supermarktketens en drogisterijen gaan per direct het aantal klanten in de winkel beperken. Winkels mogen vanaf nu maximaal één klant per tien vierkante meter tellen zodat mensen ten minste anderhalve meter afstand kunnen houden. Een winkelwagentje wordt verplicht. In kleinere supermarkten zonder winkelwagens wordt het gebruik van een mandje verplicht. In deze winkels is slechts een beperkt aantal mandjes beschikbaar, zodat het niet te druk wordt in de winkel.

Het besluit moet medewerkers en klanten tegen verspreiding van het coronavirus beschermen.

Als het maximum aantal klanten bereikt is, moet er buiten worden gewacht tot een klant de winkel verlaat. Het maximum is gebaseerd op het aantal klanten, het aantal medewerkers in de winkel hoeft niet meegeteld te worden.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 09:42

beany

Meeheheheheh

Mel33 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:34:

Dit zal het hamsteren alleen maar in de hand werken! Mensen zijn bang dat ze anders lang in de rij moeten gaan staan...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Honesty
  • Laatst online: 13:26

Honesty

kattenneus!

Gisteren werden de wagentjes al na iedere klant schoongemaakt, misschien volgende stap 1 richting verkeer in de supermarkt.

Festina lente

• autje

Als je max. X mensen binnen mag laten, dan heb je ook max. X winkelwagentjes nodig. Die wagentjes kun je desinfecteren als de klant er mee klaar is, en dan doorgeven aan de nieuwe klant die de winkel in mag (zou wel een paar wagentjes meer in de pool doen, zodat het proces wat vlotter gaat).

• sheepdog
  • Laatst online: 13:01

Inderdaad, en met m'n eigen tas en zelfscan ben ik binnen 5 minuten de winkel weer uit. Zal je ook zien dat ik morgen in de rij moet staan wachten in onze kleine supermarkt terwijl ik gewoon naar kantoor moet..

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Honesty schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Gisteren werden de wagentjes al na iedere klant schoongemaakt, misschien volgende stap 1 richting verkeer in de supermarkt.
Hier maakten ze het handvat schoon, maar vergaten de knopjes. Dan heeft dat handvat schoonmaken ook niet veel zin meer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:10
sheepdog schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Inderdaad, en met m'n eigen tas en zelfscan ben ik binnen 5 minuten de winkel weer uit. Zal je ook zien dat ik morgen in de rij moet staan wachten in onze kleine supermarkt terwijl ik gewoon naar kantoor moet..
Dan ga je wat eerder - opgelost. Ik pak normaal gesproken ook altijd de scanner, maar dit is geen normale situatie meer.

Goed dat supermarkten dit gaan invoeren. Deze plekken waren inderdaad één van de grootste ergernissen in dit topic afgelopen dagen, mensen die geen rekening houden met de 1,5 meter afstand. Goed dat het nu vanuit een landelijk punt georganiseerd gaat worden.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Waar maken ze die winkelwagentjes mee schoon vraag ik mij af? Gewoon een sopje als Ajax of echt iets desinfecterends? Dat laatste is nagenoeg nergens meer verkrijgbaar dus hoe komen hun eraan?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Mel33
Je moet gewoon niks aanraken wat veel mensen aanraken
Dus geen bakjes met geld erin aan kassa
Geen winkelwagens, geen weegschaal en het product alleen aanraken als je het ook wil kopen.

En idd alles wassen met alcohol/zeep bijv
En als je handschoenen gebruikt en dan je sleutels ermee oppakt ‘Eerst’ je sleutels weer schoonmaken voor je ze met je blotehanden weer aanraakt

Dit soort dingen doen is toch het beste
Ik pak geen kar als die niet goed is schoongemaakt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:02
wontcachme schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:43:
Dat laatste is nagenoeg nergens meer verkrijgbaar dus hoe komen hun eraan?
De voorraad die ze bewust zelf achterhouden voor de klant.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:48

Spotmatic

Ken sent me

Mel33 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:45:
Dit soort dingen doen is toch het beste
Ik pak geen kar als die niet goed is schoongemaakt.
Een vakkenvuller blijkt besmet met het Coronavirus. Een kwart van je boodschappen is besmet maar dat weet je niet... Ga je thuis alles ontsmetten?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Vorkie
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Een vakkenvuller blijkt besmet met het Coronavirus. Een kwart van je boodschappen is besmet maar dat weet je niet... Ga je thuis alles ontsmetten?
Doe jij dat niet?

:+

• Mel33
[...]

Ja zou wel beste zijn

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toegangsbeperkingen tot winkels. Dat betekent hamsteren, omdat de rijen heel lang kunnen worden.

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Ik ken zorgmedewerkers die dat inderdaad doen, op advies vanuit hun zorginstelling. Ik kan me voor hun positie en situatie daar wel wat bij voorstellen.

• Mel33
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:
[...]

Ik ken zorgmedewerkers die dat inderdaad doen, op advies vanuit hun zorginstelling. Ik kan me voor hun positie en situatie daar wel wat bij voorstellen.
Mijn positie weegt voor mij hetzelfde.
This niet onzinnig om te doen.

• sheepdog
  • Laatst online: 13:01
Orangelights23 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Dan ga je wat eerder - opgelost. Ik pak normaal gesproken ook altijd de scanner, maar dit is geen normale situatie meer.

Goed dat supermarkten dit gaan invoeren. Deze plekken waren inderdaad één van de grootste ergernissen in dit topic afgelopen dagen, mensen die geen rekening houden met de 1,5 meter afstand. Goed dat het nu vanuit een landelijk punt georganiseerd gaat worden.
Tja, in mijn supermarkt ging het eigenlijk best prima de afgelopen week, maar ik begrijp ook wel dat ze dit centraal willen regelen. Blijft dat het praktisch super lastig wordt supermarkten echt veilig te maken tegen besmettingen, anders zouden ze bijvoorbeeld ook moeten verbieden dat je een product oppakt en weer terugzet.

• Robertdj
  • Niet online
[...]

Zat hier gister na het boodschappen doen ook aan te denken, al die plastic verpakkingen zijn niet bepaalt gunstig. Maar goed, je kan nou eenmaal niet alles onder controle houden, de stress die mij dat zou opleveren (met als gevolg een lagere weerstand) weegt niet op tegen de marginale kans op besmetting.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Tja ik snap zo'n deur beleid wel, echter kan ik niet zeggen dat ik me erop verheug om na mijn werk in de rij te moeten staan buiten hopende dat mensen die 1.5 meter ook daadwerkelijk in acht nemen. :/

Ik verwacht de eerste paar dagen wel wat meer drukte zo. Maar goed, beter dan niets doen als we zo ook iedereen de ruimte in de winkel kunnen geven.

Right for all the wrong reasons.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:17
Paulus07 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:28:
Kunnen ze trouwens ook zien of een persoon al besmet is geweest? Laat het iets achter in het lichaam waar dit aan te herkennen is?
Ja, dat is eigenlijk al uitentreuren uitgelegd. Je immuniteit, oftewel de antilichamen die je hebt aangemaakt. (Anders was je niet beter geworden)
En dat is dus compleet een andere test dan de virustest met het wattenstaafje, want die toont het virus aan.
Antilichamen zitten in je bloed. En daarom relatief duur om te testen, want in je bloed zitten er niet zoveel. Je lymfeknopen spelen hier een belangrijke rol. Een uiterst informatief filmpje:
pro_6or schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Van de geinfecteerden krijgt 80% milde klachten. dat betekend niet aan de beademing hoeven in het ziekenhuis (niet dat het wel mee valt).
Voor velen valt het juist wél mee. Daarom gaat het zo hard. Waarom denk je dat zelfs verpleegkundigen, die heel goed weten wanneer ze wel en niet mogen werken, besmet bleken? En ik heb al talloze verhalen gehoord van mensen die 1 avond koorts hadden en moe waren, en toen weer vrolijk door konden.
Bovendien worden heel wat ouderen niet meer opgenomen, omdat onze verpleegkundigen al inzien dat behandeling zinloos is. Bekende van mij, moeder van 93, ligt momenteel gewoon in het verpleegtehuis, en zal daar sterven.
Wat inderdaad NIET wil zeggen dat het altijd meevalt! Als je met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis komt, dan ben je inderdaad voor lange tijd uit de running, want een longontsteking met beademing, levert nu eenmaal longschade op.
80000 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:05:
Verschillende landen verdenken dat in Tirol een deel van de uitbraak is begonnen voor Europa, door hun apre ski spelletjes.
Ik hoop dat mensen leren niet meer bierpong te spelen en fluitjes te blazen die van mond tot mond gaan. :X

Analyse van CNN:
https://edition.cnn.com/2...ronavirus-intl/index.html
Ik denk inderdaad ook dat met name de vakantiespreiding in Nederland de reden is dat het zuiden zwaarder getroffen is, en niet zozeer carnaval. Het Noorden had vakantie vlak voor de grote uitbraak in de EU. Al zullen er inderdaad ook vast wel besmettingen plaats hebben gevonden met carnaval zelf; maar dan had het naar mijn idee meer verspreid moeten zijn over het land, want er komen toch altijd erg veel mensen vanuit de Randstad naar het carnaval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• xantos
  • Niet online
[...]

Je kunt je denk ik beter aanwennen niet meer met je handen in je gezicht/mond/neus te zitten. Anders moet je na telkens na thuiskomst alles ontsmetten wat je hebt aangeraakt incl sleutels, telefoon, autostuur, deurknop, etc..

Bijna niet te doen, lijkt me.

• SvMp
  • Niet online
whyz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:53:
Tja ik snap zo'n deur beleid wel, echter kan ik niet zeggen dat ik me erop verheug om na mijn werk in de rij te moeten staan buiten hopende dat mensen die 1.5 meter ook daadwerkelijk in acht nemen. :/

Ik verwacht de eerste paar dagen wel wat meer drukte zo. Maar goed, beter dan niets doen als we zo ook iedereen de ruimte in de winkel kunnen geven.
Grootste probleem vind ik de beperking van openingstijden van sommige winkels. Ik zoek altijd al de rustige momenten op, maar als winkels eerder sluiten, dan hebben we een probleem. Ik zou graag zien dat de Jumbo tot 22:00u open blijft. Ik wil best wel laat boodschappen doen.

• Virtuozzo
  • Niet online
xantos schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Je kunt je denk ik beter aanwennen niet meer met je handen in je gezicht/mond/neus te zitten. Anders moet je na telkens na thuiskomst alles ontsmetten wat je hebt aangeraakt incl sleutels, telefoon, autostuur, deurknop, etc..

Bijna niet te doen, lijkt me.
Succes, een mens raakt volledig onbewust zo'n twintig keer per minuut het gezicht aan. Ja, verandering van patronen is moeilijk, maar het is meer mogelijk dan bijsturen van onbewust gedrag.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:42
Ik denk dat 100% veilig in deze niet bestaat. Er is altijd wel een scenario te vinden waarbij je via via toch iets aanraakt wat een besmet iemand heeft aangeraakt.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Scannen met je telefoon, hoef je nog minder aan te raken.

Maar hoe desinfecteer je je boodschappen?
Niet alles zit in een verpakking en disinfecteerspul is ook schaars.

• Yucon
  • Laatst online: 12:34

Yucon

*broem*

Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Succes, een mens raakt volledig onbewust zo'n twintig keer per minuut het gezicht aan. Ja, verandering van patronen is moeilijk, maar het is meer mogelijk dan bijsturen van onbewust gedrag.
Elke drie seconden lijkt me ook weer wat onwaarschijnlijk..

• autje
Virtuozzo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Per minuut? Dat lijkt me wel erg veel, en lijkt me onwaarschijnlijk. Per uur kan ik me meer iets bij voorstellen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat heb ik vanmiddag bij de Action gemerkt: Omdat ze dan kunnen tellen hoe veel mensen er binnen zijn (en weer buiten). Winkelwagentjes op, betekent je mag niet naar binnen.

Nog afgezien van de logische reden dat ze diefstal willen voorkomen.

• Virtuozzo
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Per minuut? Dat lijkt me wel erg veel, en lijkt me onwaarschijnlijk. Per uur kan ik me meer iets bij voorstellen.
Ah, ik zie het. Ja, per uur.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Ik vraag me af hoeveel mensen dit inderdaad realiseren

[...]

https://www.volkskrant.nl...doe-iets-red-me~b8db3266/

Dus leuk dat we genoeg bedden en beademingsapparatuur hebben en voor nu genoeg personeel. Maar die artsen houden dat ook niet maanden vol. Emotioneel en fysiek niet. Net zo min als die families waar de partner soms niks anders kan dan thuis voor de kids en het huishouden zorgen, waar die eerder wellicht ook een mooie baan had. Als die artsen straks massaal in een burn-out terecht komen of met een PTSS opgescheept zitten dan ben je op de lange termijn nog veel verder van huis.
-edit-
Hier stond een onzinverhaal
Iedereen met commentaar op mijn geraas heeft gelijk.
Ik moet gaan slapen en nadenken hoe ik onder woorden kan brengen wat ik precies bedoelde.
Of gewoon mijn bek houden als ik het niet precies kan verwoorden wat ik probeer te zeggen.
Weltrusten.

[ Voor 59% gewijzigd door PalingDrone op 24-03-2020 14:15 ]

• Ainnir
  • Niet online
Oei: https://www.ruv.is/frett/...ovid-19-in-one-individual
Misschien verklaart dit ook waarom sommigen zwaarder geraakt worden..

[ Voor 33% gewijzigd door Ainnir op 24-03-2020 13:01 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ainnir schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:00:
Oei: https://www.ruv.is/frett/...ovid-19-in-one-individual
Misschien verklaart dit ook waarom sommigen zwaarder geraakt worden..
En misschien ook waarom er 1 set symptomen is van lagere luchtwegen (hoesten, longontsteking) en 1 set van de hogere luchtwegen (verkoudheidsklachten, verlies van smaak/reukvermogen)?

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:06
Die supermarkten regel gaat wel een probleem worden voor mij vrees ik, helaas niet al te veel tijd om boodschappen te doen, en als ik dan in een lange rij sta en vervolgens de helft maar kan meenemen gaat het wel problematisch worden }:|

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-11 14:54
Wat ik dus zo vreemd vind is dat kappers visagisten nagelstylisten en dergelijke allemaal dicht moeten.
Maar opticiens gewoon open zijn.

Mijn schoonmoeder (55+) werkt bij een opticien en ze mogen geen mondkapjes of handschoenen gebruiken. Er hangen ondertussen wel plastic schermen bij de kassa.

Maar je zit de hele tijd op 50 cm van iemands gezicht te werken.

Raar...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
PalingDrone schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:59:
... om nu al denkbeeldige conclusies te trekken over iets waar je duidelijk toeten noch blazen vanaf weet komt nogal dom over. ...
Ik moet zeggen dat ik de neiging had zoiets te schrijven over jouw post, maar dan doe ik in zekere zin weer hetzelfde.

Ik zou iedereen er daarom maar toe willen oproepen gewoon vooral niet teveel voor anderen in te vullen.

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:03:
[...]

En misschien ook waarom er 1 set symptomen is van lagere luchtwegen (hoesten, longontsteking) en 1 set van de hogere luchtwegen (verkoudheidsklachten, verlies van smaak/reukvermogen)?
Dat soort speculatie zal moeten wachten op verder onderzoek. Het is erg makkelijk om één N=1 op een eiland als IJsland uit context en proportie te nemen onder dit soort omstandigheden. Er zijn twee types, beide zijn mutageen, het is een veranderlijke situatie. Pas wanneer we door de curves heen zijn en onderzoeken geconsolideerd worden zal er meer zinnigs gezegd kunnen worden.

• Phusebox
  • Laatst online: 08:12
FRANQ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:05:
Wat ik dus zo vreemd vind is dat kappers visagisten nagelstylisten en dergelijke allemaal dicht moeten.

Mijn schoonmoeder (55+) werkt bij een opticien en ze mogen geen mondkapjes of handschoenen gebruiken. Er hangen ondertussen wel plastic schermen bij de kassa.

Raar...
Hier zijn alle lokale (niet keten) opticiens vanaf vandaag ook dicht, heb ook mail gehad daarover.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:06

Raar...
Opticien is toch redelijk vitaal te noemen, als je als brildrager ineens je bril kapot hebt is het toch handig om het te laten repareren

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de neiging had zoiets te schrijven over jou post, maar dan doe ik in zekere zin weer hetzelfde.

Ik zou iedereen er daarom maar toe willen oproepen gewoon vooral niet teveel voor anderen in te vullen.
Da's lief, maar selectief quoten dan weer niet ;)

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-11 18:29
Als Trump zegt dat de markt snel weer open is en dat het geen maanden gaat duren, dan weet je dat we nog wel even onderweg zijn :|.

• SvMp
  • Niet online
Ongelofelijk: https://twitter.com/TomvanderLee/status/1242341028549603328

Juist nu moeten we de juiste prioriteiten stellen en geld besteden aan het oplossen van de vele reële problemen.

En nu in deze crisis alles vloeibaar is, is er wel een noodwetje mogelijk om dat Urgenda vonnis van tafel te vegen.

[ Voor 31% gewijzigd door SvMp op 24-03-2020 13:09 ]

• Ainnir
  • Niet online

Raar...
De opticien hier is al dicht: https://www.eyewish.nl/onze-services/het-coronavirus
Pagina: 1 ... 76 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]