Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.794 views

Onderwerpen

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:37:
Hmm, zijn de thuiswerk-verzoeken voor Nederland opgeheven ofzo? Waar er tot gisteren hier nog zo'n 18-20 auto's stonden sinds de maatregelen, staan er nu nog maar 7, wat redelijk normaal is voor een werkdag, zullen er nog wel meer vertrekken dan.

Allemaal weer naar kantoor ofzo?

Wij werken iig nog steeds thuis tot iig 6 april, en hoogstwaarschijnlijk zal dat dus wel 1 juni worden.
Allemaal naar het strand zeker? Nu het nog "mag".

Hier was het ook vrij rustig. Hopelijk is dat niet nu al een verslapping van de individuele maatregelen want dat is te vroeg.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee. Lees het artikel van het NRC over bierviltberekeningen eens.

Grof gezegd:
Een 4 jarige speelt in de straat.
Een 8 jarige speelt in de wijk.
Een 12 jarige speelt in meerdere wijken.
Een 16 jarige speelt in meerdere steden/kernen
Een 20+ jarige heeft contacten over het hele land.

Als je dadelijk terug wilt naar afbouw van maatregelen, dan wil je bij elk nieuw geval zo min mogelijk uitstraling.
Dus in jouw straat is een nieuw geval, moet dan de straat, wijk, stad, provincie of het land weer dicht of getest worden?

Het RIVM heeft onderzoek gedaan naar hoe zoiets verspreid per leeftijdsgroep en ze hebben van Corona een in het specifiek. Combineer die twee en er rolt een advies uit.

Maar vergis je niet. Het RIVM heeft weinig boodschap (meer) aan een patient meer of minder, zelfs een dode meer of minder is niet veel meer dan een datapunt in een model of rapport.
Die willen naar een situatie dat ze de regie weer terug kunnen geven aan de regio's. En dat maatregelen weer kunnen worden afgeschaald.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:12
TheBrut3 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Het advies is thuiswerken waar mogelijk. Schijnbaar is het voor jou dus niet mogelijk thuis te werken.
Bedrijven hoeven echt niet alle medewerkers te voorzien van een bureau, stoel en hardware.

Overigens snap ik de irritatie die ontstaat door de gehele houding van de werkgever. Maar op het punt van middelen ben ik het er mee eens dat een werknemer verantwoordelijk is voor de inrichting van de thuiswerkplek, alles wat een werkgever wel regelt is mooi meegenomen.
Nee het advies is thuiswerken als het echt niet anders kan. En het kan makkelijk. Het is niet dat wanneer ik een stoel, beeldscherm of whatever meeneem dat de werkgever dat geld kost. Als hij ons niet vertrouwt dat we netjes met de spullen omgaan dan is het wel erg triest gesteld.

Gewoon even formulier ondertekenen, serienummer of whatever registreren en klaar. Als je mensen dan toch al niet vertrouwd.

En als er straks strengere regels komen is de werkgever het wel verplicht. Dus met enige goodwill was er dan geen probleem, want dat er strengere regels komen is duidelijk.

Het alternatief is op kantoor gaan zitten waar Jan en alleman met zijn kinderen en kennissen blijkbaar naar toe mag komen. Nee dank je.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
39 jaar...
https://nos.nl/artikel/23...geen-minuut-geslapen.html
De Brabantse entertainer Joël Borelli (39) ligt sinds anderhalve week in het Eindhovense Catharina Ziekenhuis met corona. Het gaat sinds een paar dagen iets beter, maar zonder beademingsmasker kan hij nog steeds niet. "Dit is een slijtageslag. Corona is echt geen grapje."

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:56
TheGhostInc schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:42:
[...]

Nee. Lees het artikel van het NRC over bierviltberekeningen eens.

Grof gezegd:
Een 4 jarige speelt in de straat.
Een 8 jarige speelt in de wijk.
Een 12 jarige speelt in meerdere wijken.
Een 16 jarige speelt in meerdere steden/kernen
Een 20+ jarige heeft contacten over het hele land.

Als je dadelijk terug wilt naar afbouw van maatregelen, dan wil je bij elk nieuw geval zo min mogelijk uitstraling.
Dus in jouw straat is een nieuw geval, moet dan de straat, wijk, stad, provincie of het land weer dicht of getest worden?

Het RIVM heeft onderzoek gedaan naar hoe zoiets verspreid per leeftijdsgroep en ze hebben van Corona een in het specifiek. Combineer die twee en er rolt een advies uit.

Maar vergis je niet. Het RIVM heeft weinig boodschap (meer) aan een patient meer of minder, zelfs een dode meer of minder is niet veel meer dan een datapunt in een model of rapport.
Die willen naar een situatie dat ze de regie weer terug kunnen geven aan de regio's. En dat maatregelen weer kunnen worden afgeschaald.
Ik snap dat idee en men vindt blijkbaar dat een bijeenkomst zoals de sportvereniging valt onder 'uit diverse wijken'... Maar ook op (basis)scholen komen de leerlingen uit verschillende wijken, de tijd dat je gewoon naar de dichtstbijzijnde school ging ligt ook al lang achter ons... Daarom ben ik ook zo benieuwd wat we straks na 6 april gaan doen met de scholen, los dat er in het onderwijs ook veel ouderen werken en de 8-jarigen dan dus bijvoorbeeld wel naar school zouden moeten gaan per 7 april maar nog niet bij oma op bezoek :+

Los dat ik het als leerkracht vervelend vind dat ik geen duidelijkheid heb of ik nou ervan uit moet gaan of dit langer duurt (en daar mijn programma/aanbod op moet aanstellen) of dat we over 2 weken weer gezellig met elkaar in de klas zitten. Nu maakt dat voor mij niet zoveel eens, ik bereid gewoon beide scenario's voor. Maar voor de kinderen is dat stukje onzekerheid over school ook erg vervelend, zeker na die toespraak van gisteren omdat ouders ook niet aan hun kind kunnen vertellen hoe het straks na 6 april gaat zijn. In dat opzicht vind ik het ook vooral jammer dat er voor de ouders een toespraak is, maar dat er niemand is (behalve de losse ouders die het op hun manier interpreteren) die ook die groep toespreekt op televisie gefocust op hun vragen/onzekerheden...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Elk bedrijf/werk is belangrijk in een bepaalde zin
Een bedrijf zomaar dichtgooien gaat gewoon niet, maar dat snapt iedereen toch wel?
Nee, niet elke bedrijf is belangrijk. Gooi eens reclamebureau's een half jaar dicht.
Verwacht geen grote impact op de samenleving.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@President

Met dank aan @Ernemmer voor het plaatje:

[ Voor 81% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2020 09:21 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12

St@m

@ Your Service

President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:19:
[...]
In dat opzicht vind ik het ook vooral jammer dat er voor de ouders een toespraak is, maar dat er niemand is (behalve de losse ouders die het op hun manier interpreteren) die ook die groep toespreekt op televisie gefocust op hun vragen/onzekerheden...
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Uit bovenstaande leid ik af dat je geen Jeugdjournaal kijkt waarin Rutte direct antwoord geeft op door kinderen ingezonden vragen, er verscheidene experts langskomen die direct antwoord geven op door kinderen ingezonden vragen.

Er wordt dan echt wel heel duidelijk uitgelegd wat wel de bedoeling is, wat niet de bedoeling is en waarom dat zo is.

Maar met de nieuwe regels van gisteravond is het er nou niet bepaald duidelijker op geworden, en niet alleen om uit te leggen aan de kinderen. Samenkomen mag niet (meer), maar misschien straks wel op school en op het werk. Maar buiten niet. Ja, leg dat maar eens uit 8)7 ik snap het zelf niet eens.

Of inderdaad het voorbeeld wat je zelf aanhaalt. Wel bij oma in de klas (want die is net zo goed oma) met 35 kinderen, maar naar je eigen oma mag dan weer niet.

Edit: Nou, ik ga me maar eens klaar maken om les te geven aan de kinderen. Mijn vrouw moet 7 kinderen opvangen op school vandaag.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 24-03-2020 07:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:54
Die wilde ik vanmorgen ook posten, maar durfde niet omdat ik niet zeker was of het comfort de regels was. Bij mij ging er een rilling over m'n rug. Ik had het idee dat de beste man elke moment het loodje kon leggen. Ziet er super eng uit. Hopelijk komt ie erbovenop.

Iemand trouwens gelezen over die 95-jarige oma in Italië, die volledig hersteld is? Heel bijzonder!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:34
Ik snap niet waarom ze niet alle maatregelen verlengd hebben tot 1 juni. Horeca, sportverenigingen en scholen blijven gesloten tot 6 april vooralsnog.

Dat is toch hartstikke krom en kun je toch niet verkopen aan het volk. Je mag niet buiten komen in groepen maar de horeca gaat misschien wel weer open. Dat is natuurlijk een utopie, maar waarom niet meteen die duidelijkheid geven?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:56
St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:32:
[...]

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Uit bovenstaande leid ik af dat je geen Jeugdjournaal kijkt waarin Rutte direct antwoord geeft op door kinderen ingezonden vragen, er verscheidene experts langskomen die direct antwoord geven op door kinderen ingezonden vragen.

Er wordt dan echt wel heel duidelijk uitgelegd wat wel de bedoeling is, wat niet de bedoeling is en waarom dat zo is.

Maar met de nieuwe regels van gisteravond is het er nou niet bepaald duidelijker op geworden, en niet alleen om uit te leggen aan de kinderen. Samenkomen mag niet (meer), maar misschien straks wel op school en op het werk. Maar buiten niet. Ja, leg dat maar eens uit 8)7 ik snap het zelf niet eens.
Ik heb de meest recente uitzendingen van het Jeugdjournaal inderdaad gemist, voordat we met de scholen op slot gingen wel met de klas bekeken en besproken. Maar gisterenavond had ik al wat verdrietige kinderen in mijn online omgeving, die zich afvroegen hoe het nou zat met school.... En daarbij kon ik weinig meer vertellen dan 'ik weet het niet'. Erg vervelend dat ze gisteravond met deze onduidelijkheid naar bed zijn gegaan en dat het ook voor volwassen niet precies duidelijk is wat nou het grote plaatje gaat zijn
St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:32:
Edit: Nou, ik ga me maar eens klaar maken om les te geven aan de kinderen. Mijn vrouw moet 7 kinderen opvangen op school vandaag.
Wat? Whut? Samenkomingen met 3+ personen mogen toch niet meer, ook in de huiskamer mag je er maximaal 3 hebben als je maar de afstand van elkaar houdt :D

[ Voor 12% gewijzigd door President op 24-03-2020 07:39 ]

• 7o9
  • Niet online

7o9

Gynnad schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:36:
Ik snap niet waarom ze niet alle maatregelen verlengd hebben tot 1 juni. Horeca, sportverenigingen en scholen blijven gesloten tot 6 april vooralsnog.

Dat is toch hartstikke krom en kun je toch niet verkopen aan het volk. Je mag niet buiten komen in groepen maar de horeca gaat misschien wel weer open. Dat is natuurlijk een utopie, maar waarom niet meteen die duidelijkheid geven?
6 april is pas over twee weken.

Als het goed is moet er eind deze week verbetering komen.

Zo niet kun je verwachten dat alles tot 1 juni verlengt wordt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om het simpele feit dat ze de mogelijkheid willen hebben om de maatregelen te verlichten zodra dat kan. Scholen zsm open bijvoorbeeld als na deze week blijkt dat de maatregelen effect beginnen te krijgen bijvoorbeeld. Als het niet werkt schuift het weer twee weken op.

Daarom is het ook wat cru dat de regels op grote schaal worden overtreden. Ze zijn uit alle macht bezig om een beetje vrijheid in stand te houden. Dat had m.i. ook de narrative moeten zijn van de persco gisteren.

Doel van de 1 juni deadline was ook vooral om de voorbereidende meetings van enkele grote evenementen in de kiem te smoren. Dat werd duidelijk uit de beantwoording van de vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2020 07:42 ]

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:54

Spotmatic

Ken sent me

Net een mailtje van de school van onze dochter (voortgezet onderwijs): een van de leraren ligt sinds dit weekend met COVID-19 op de IC. Het is maar goed dat scholen op het moment dicht zijn...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zal mij benieuwen of er nu ook een beetje effectief gehandhaafd gaat worden, net zo fanatiek als parkeerbeheer hoop ik dan maar. In dat geval dringt de ernst waarschijnlijk wel vlot door bij de mensen die nog ff de grenzen op willen zoeken. Als ik zie wat er de afgelopen maanden nog allemaal rondrijd met een telefoon aan zijn oor is een paar honderd euro boete geen erg sterk argument tegen domheid.

• St@m

St@m

@ Your Service

President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:37:
[...]

Wat? Whut? Samenkomingen met 3+ personen mogen toch niet meer, ook in de huiskamer mag je er maximaal 3 hebben als je maar de afstand van elkaar houdt :D
Ik denk in ieder lokaal 1 ofzo. Geen idee. Het is haar eerste 'dienst'. Vorige week heeft ze thuisgewerkt (IB-er)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spotmatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:40:
Net een mailtje van de school van onze dochter (voortgezet onderwijs): een van de leraren ligt sinds dit weekend met COVID-19 op de IC. Het is maar goed dat scholen op het moment dicht zijn...
Dit is gevoelsmatig te begrijpen, maar het is wel een drogredenering.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44
Nu is er gisteravond een persconferentie geweest. Veel mensen hebben dan vragen. Dan begrijp ik niet waarom ruim 12uur later de informatie pagina niet geüpdate is: https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland

Werd bijvoorbeeld gezegd dat er speciale regels voor uitvaarten en bruiloften geldt maar vind ik nergens terug.

Vind dit wel slecht van de overheid. Onduidelijkheid kan nu echt niet.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10

Waarom niet meteen duidelijkheid? Dat lijkt me vrij simpel.... Omdat "we" het gewoon nog niet weten. Misschien zijn de cijfers 6 april positief genoeg om maatwerk in de horeca en scholen te kunnen gaan doen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

The Legend

*Plop*

@jongetje

Dat komt omdat de uitwerking van de maatregelen geen bevoegdheid is van het Rijk maar van de burgemeesters (al dan niet verenigd in de Veiligheidsregio’s). Die zullen dus nu aan de slag moeten met het aanpassen van de Noodverordeningen.

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 24-03-2020 07:48 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:44:
Werd bijvoorbeeld gezegd dat er speciale regels voor uitvaarten en bruiloften geldt maar vind ik nergens terug.
Volgens mij alleen kerkelijke bruiloften, niet gewone bruiloften (8)7)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• 7o9
  • Niet online

7o9

Nu is er gisteravond een persconferentie geweest. Veel mensen hebben dan vragen. Dan begrijp ik niet waarom ruim 12uur later de informatie pagina niet geüpdate is: https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland

Van mij mogen ze wel een paar uur slapen, ze zullen daar ook lange dagen maken.

Ik zie het als positief dat ze er aan gedacht hebben. Uitvaarten vind ik belangrijker dan bruiloften. Wat mij betreft is een bruiloft 'nice-to-have' en moeten ze het feestje maar later doen als de zaak onder controle is.

De focus van handhaving zal niet op uitvaarten liggen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:34
Dennisdn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Waarom niet meteen duidelijkheid? Dat lijkt me vrij simpel.... Omdat "we" het gewoon nog niet weten. Misschien zijn de cijfers 6 april positief genoeg om maatwerk in de horeca en scholen te kunnen gaan doen.
Maar dat gaat toch lastig worden als je 1.5 meter afstand moet houden en maximaal 3 mensen (op bezoek) mag hebben. Hoe gaat dat dan werken in de horeca of sportverenigingen, ik vind het nogal tegenstrijdig.

Je moet social distance houden tot 1 juni, maar vanaf 6 april gaat de horeca / sportverenigingen misschien weer open..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 16:45

Basszje

Reisvaap!]

FreshMaker schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:43:
[...]
Maar ga je een complete bevolking het doen en laten inperken, ja, dan kan je zomaar rebellie verwachten.
Daarom gaan de maatregelen stukje bij beetje, en niet met één harde klap op tafel.
Dat werkt in Nederland niet, daar zijn wij te 'vrij' voor opgevoed.
Goh goh rebellie in de 21ste eeuw hoor. De Nederlander mag niet meer naar de bouwmarkt, en bij mensen over de schouders blaffen bij het Mora-snacks-vriesvak. :+

Gebrek aan fantasie lijkt het wel. Wat te doen met al die vrije uren als GTST maar 1 keer per dag op TV is.
Gynnad schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:50:
[...]
Maar dat gaat toch lastig worden als je 1.5 meter afstand moet houden en maximaal 3 mensen (op bezoek) mag hebben. Hoe gaat dat dan werken in de horeca of sportverenigingen, ik vind het nogal tegenstrijdig.

Je moet social distance houden tot 1 juni, maar vanaf 6 april gaat de horeca / sportverenigingen misschien weer open..
Waarom is het concept 'alleen binnen het gezin binnen zitten' en 'alleen naar buiten als het nodig is, plus even luchten wanneer het rustig is' zo moeilijk? Moet de overheid ( bemoeit zich maar ) dan echt gaan afkondigen dat niets mag?

Ga er maar vanuit dat alles voorlopig dicht blijft.

[ Voor 36% gewijzigd door Basszje op 24-03-2020 07:54 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• St@m

St@m

@ Your Service

Dennisdn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Ja, ik zie echt niet in hoe dat vormgegeven moet gaan worden als bijeenkomsten verboden worden.
Alle bijeenkomsten worden in ieder geval tot 1 juni verboden. De ondergrens van honderd mensen verdwijnt. Ook kleinere groepen mogen niet meer bij elkaar komen.
Kleinste groep:
Het nieuwe pakket aan regels is bedoeld om ‘groepsvorming’ te voorkomen. Daar is volgens het kabinet sprake van als drie of meer mensen niet de anderhalve meter afstand in acht nemen en ze samen geen huishouden vormen.
https://www.trouw.nl/binn...het-coronavirus~b5242440/ (hier maar even vandaan gehaald, aangezien de overheid in geen velden of wegen te bekennen is met de informatie)

Hoeveel mensen kun je dan kwijt in een restaurant.. hoe gaan de koks dat in de keuken doen. Men moet het eten dan maar zelf ophalen aan de bar ofzo? Een ober is natuurlijk geen optie.

Dat gaat dus niet werken.

• jongetje
[...]

Er zijn weinig sporten waar je altijd 1,5 meter afstand hebt. Kan er maar een paar bedenken zoals golf of tennis. Dus denk dat dat niet gebeurd.

Ben wel benieuwd hoe dat bijv. Zit met kinderen en buitenspelen. Tot welke leeftijd en dragen die het niet over? Bij spelende kleine kinderen zijn namelijk altijd ouders aanwezig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@St@m is het zo moeilijk voor te stellen dat er een kopje met uitzonderingen op de regel wordt toegepast? :?

• PalingDrone
  • Niet online

Dat zijn details, de hoofdlijnen zijn toch wel duidelijk inmiddels?
De bruid en bruidegom, als je al zin hebt in een trouwerij momenteel, zullen echt wel ingelicht worden en tenzij je onder een hunebed gelegen hebt de laatste 2 maanden weet je ook dat je feestje niet doorgaat.
Bij trouwerijen heb je sowieso al een bruid, bruidegom, ambtenaar en getuigen nodig, dan evt nog wat ouders en dan is het wel klaar. Er werd geappelleerd aan het gezonde verstand van mensen, de grenzen opzoeken is het momenteel het moment niet echt voor.
Dat een begrafenis ook niet met max 2 + de overledene kan is ook evident, maar zo min mogelijk en alleen naaste familie om de boel nog een beetje menselijk te houden in dit soort omstandigheden snapt iedereen.
Een herdenking kan altijd nog op een later moment als de omstandigheden dat toelaten.
Niet alles hoeft voorgekauwd te worden.

• anandus
  • Niet online
[...]

De kans dat het open gaat is natuurlijk echt heeeel klein.
Alleen als het aantal besmettingen gelijk of gedaald is zou het misschien, onder bepaalde voorwaarden (tijdelijk?) open kunnen.

We gaan het deze en volgende week merken. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Je hebt gelijk, het is tegenstrijdig, het was handiger geweest als ze 1 lijn hadden getrokken.
Maar ik denk dat ze eerst de resultaten van de maatregelen af willen wachten voor ze verdere beslissingen nemen en dat de maatregelen die gisteren kwam een beetje impromptu noodzaak was door alle dagjesmensen, etc.

• Dennisdn
[...]

Er zit veel meer achter de datums. In april en mei zijn de eerste grote evenementen gepland. Tot gister konden zij niks en was het grote onzekerheid. Bijvoorbeeld: Appelpop moest doorbouwen voor 9 april, simpelweg omdat verzekeringsmaatschappijen niet dekken zonder no-go van de overheid. Die kunnen nu stoppen. Stiekem hadden we nog hoop op een soort van koninginnedag, hoeven we nu niet meer voor te bouwen.
1 juni is nog steeds een rotdatum voor veel partijen aangezien in juni de hele grote gaan draaien als Pinkpop en Defqon.

Maar wellicht kunnen ze na 6 april zeggen: als het zo doorgaat kan 1 mei de kleine horeca weer open.

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:55:
@St@m is het zo moeilijk voor te stellen dat er een kopje met uitzonderingen op de regel wordt toegepast? :?
Ja best wel eigenlijk. Want dan ga je dus marchanderen. Wel gezellig keuvelen in een restaurant, biertje erbij. Maar met zn drieen een stukje fietsen is 400 euro boete de man. Dat kan dus niet.

En wat ik al zei, met 35 man bij oma in de klas kan dan allemaal prima, maar bij je eigen (opa en) oma op bezoek is 400 euro de man boete.

In mijn hoofd klopt dat niet in ieder geval. :P

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 24-03-2020 08:00 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Ze willen de scholen gewoon weer snel open hebben. Als dus de komende week gezien wordt dat de boel onder controle te houden is (oftewel de groei goed afremt) verwacht ik dat die weer open gaan. Daar willen ze niet mee wachten tot 1 juni. Omdat je echter niet de hele boel weer open kunt gooien, omdat je dan zeker weet dat de controle weer weg is, blijven de 1.5m afstand houden e.d. voorlopig nog wel in place.

[removed]

• anandus
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:53:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dat bijv. Zit met kinderen en buitenspelen. Tot welke leeftijd en dragen die het niet over? Bij spelende kleine kinderen zijn namelijk altijd ouders aanwezig.
Kinderen kunnen het prima overdragen? Maar de ziekte is vaak minder heftig en dus de symptomen (en de virus load) zijn minder aanwezig, daardoor zijn ze iets minder besmettelijk.
Maar (kleine) kinderen worden ook gewoon ziek, hoor.

Kinderen die buitenspelen moeten ook afstand houden, gisteren op het jeugdjournaal werd dat ook nogmaals goed benadrukt en verteld welke spellen je niet (tikkertje) en wel (overspelen) kon doen, etc.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ondanks de hoopvolle berichten uit Duitsland over afnemende stijging, schiet het nu toch weer in een versnelling...
Het aantal doden in Duitsland door corona is tot boven de honderd gestegen. Het Robert Koch-Institut, de Duitse variant van het RIVM, meldt vandaag dat er 28 nieuwe sterfgevallen waren waarmee het totaal aantal op 114 komt.

Het aantal besmettingen groeide met 4764 naar 27.436. Eerder was er voorzichtig optimisme over de de groei die afvlakte. Vandaag blijkt dat de toename toch nog steeds groter wordt.

Het aantal sterfgevallen ten opzicht van het aantal besmettingen is in Duitsland relatief laag. De oorzaak is waarschijnlijk dat nu in Duitsland nog veel minder ouderen door het virus zijn getroffen dan bijvoorbeeld in Italië. Van de besmettingen in Duitsland is 80 procent jonger dan 60 jaar.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:57:
[...]

Ja best wel eigenlijk. Want dan ga je dus marchanderen. Wel gezellig keuvelen in een restaurant, biertje erbij. Maar met zn drieen een stukje fietsen is 400 euro boete de man. Dat kan dus niet.
Dat is de uitvoering... En daar is veel op te verzinnen. Maximaal twee per tafel, minimaal twee meter tussen de tafels. Dat is iets anders dan gezeur over een datum...

Maar neem van mij aan dat met stip op 1 staat dat de scholen weer open gaan. En dat is m.i. een valide uitzondering.

Blijkt maar weer hoe moeilijk het is om goede wetgeving op te stellen... Je kunt wel stoer een hele platte regel invoeren, maar loopt al snel tegen discussies aan.

@wildhagen totaal niet onverwacht. Het waren eerst jongeren die besmet waren, dat verspreidt zich vanzelf. En ook daar geldt, je kunt wel veel testen, maar je kunt niet iedereen testen.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2020 08:02 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:01:
Nou, ondanks de hoopvolle berichten uit Duitsland over afnemende stijging, schiet het nu toch weer in een versnelling...

[...]

(AD Liveblog)
Mja, om een toepasselijk spreekwoord er bij te halen, één zwaluw maakt nog geen zomer.

We hadden hier voor het weekend ook een klein dipje in het aantal overledenen, maar dat zegt ook niks.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• 7o9
  • Niet online

7o9

St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:57:
[...]

En wat ik al zei, met 35 man bij oma in de klas kan dan allemaal prima, maar bij je eigen (opa en) oma op bezoek is 400 euro de man boete.

In mijn hoofd klopt dat niet in ieder geval. :P
6 april is nog 2 weken weg.

Regels veranderen iedere dag. De kans is best aanwezig dat ruim voor die tijd weer nieuwe regels komen?

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:01:
[...]

Dat is de uitvoering... En daar is veel op te verzinnen. Maximaal twee per tafel, minimaal twee meter tussen de tafels. Dat is iets anders dan gezeur over een datum...
Ja, en dat zie ik dus niet gebeuren ;)
Maar neem van mij aan dat met stip op 1 staat dat de scholen weer open gaan. En dat is m.i. een valide uitzondering.
Blijkt maar weer hoe moeilijk het is om goede wetgeving op te stellen... Je kunt wel stoer een hele platte regel invoeren, maar loopt al snel tegen discussies aan.
Eens, nu (straks) gaat men de regels buigen in het eigen voordeel.
7o9 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:03:
[...]

6 april is nog 2 weken weg.

Regels veranderen iedere dag. De kans is best aanwezig dat ruim voor die tijd weer nieuwe regels komen?
Het ging er ook om waarom ze het niet meteen gelijk trokken.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 24-03-2020 08:04 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:03:
[...]

Mja, om een toepasselijk spreekwoord er bij te halen, één zwaluw maakt nog geen zomer.

We hadden hier voor het weekend ook een klein dipje in het aantal overledenen, maar dat zegt ook niks.
Helemaal mee eens, maar ik zag op diverse plekken de figuurlijke vlag alweer buiten gehangen worden als dat we over het hoogtepunt heen waren en het de goede kant op ging ;)

We zijn hier denk ik de komende maanden echt nog niet vanaf.

Virussen? Scan ze hier!

• 7o9
  • Niet online

7o9

St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:03:
Het ging er ook om waarom ze het niet meteen gelijk trokken.
Ik ben het met je eens dat dat niet noodzakelijk duidelijk of handig is.

Maar om dan meteen aan te nemen dat het na 6 april weer vrij spel is vind ik makkelijk.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Alle maatregelen verlengd, maar nog geen nieuws over de verlenging van het sluiten van de scholen. Ik mag hopen dat die er snel komt. Zelfs als het aantal besmettingen iets terugloopt moet je voorzichtig zijn. Je wilt niet daarna de scholen weer dicht moeten doen. Dan wordt het open/dicht/open/dicht en gaat het hele ritme naar de knoppen.

Het beste zou zijn om nu al aan te kondigen dat de rest van het schooljaar de scholen dicht zijn.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het is overigens maar de vraag of we die beademingsapparaten gaan krijgen:

https://www.ad.nl/binnenl...philips-claimen~a00e2d01/

Als de Amerikanen dat doorzetten, dan is dat een stevig signaal: iedereen kan barsten. De vraag is dan of onze politici daar iets aan durven te doen. Weer een signaal dat de wereld er echt heel anders uit gaat zien (helemaal als de Chinezen straks wel met duizenden apparaten voor Europa zouden komen.....).

• St@m

St@m

@ Your Service

7o9 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:05:
[...]

Maar om dan meteen aan te nemen dat het na 6 april weer vrij spel is vind ik makkelijk.
Dat zegt ook niemand..
Het gaat erom dat je niet kunt verwachten dat de scholen weer opengaan op 7 april als de andere maatregelen gelden tot 1 juno (blijkbaar is dat nieuw).

Dus iedereen die hier de stille hoop heeft dat de horeca, scholen, sportverenigingen e.d. weer opengaan na 6 april.. dat kan dus niet met de huidige regels. In ieder geval, ik zie niet in hoe dat kan, en hoe je dat überhaupt kunt verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 24-03-2020 08:09 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 19:51
Er was blijkbaar iets op tv over corona zelf tests. Bestaat er een zelftest strip on te zien of je immuun bent?

Ik zie sites waar je dat kunt bestellen maar dat lijkt me nep.

spoiler:
GeenLinkcoronaselftests.com/nl/

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:03:
[...]

Helemaal mee eens, maar ik zag op diverse plekken de figuurlijke vlag alweer buiten gehangen worden als dat we over het hoogtepunt heen waren en het de goede kant op ging ;)

We zijn hier denk ik de komende maanden echt nog niet vanaf.
Oh we zijn hier absoluut nog niet van af de komende maanden, ik denk dat het beste wat we kunnen hopen, dat de boel afvlakt en misschien een beetje terugzakt, maar met het huidige beleid hebben we gewoon elke dag nieuwe besmettingen en IC opnames totdat er een vaccin is. We zullen een balans moeten vinden tussen de verstoring van het dagelijks leven en de druk op de zorg.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Erapaz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:06:
Alle maatregelen verlengd, maar nog geen nieuws over de verlenging van het sluiten van de scholen. Ik mag hopen dat die er snel komt. Zelfs als het aantal besmettingen iets terugloopt moet je voorzichtig zijn. Je wilt niet daarna de scholen weer dicht moeten doen. Dan wordt het open/dicht/open/dicht en gaat het hele ritme naar de knoppen.

Het beste zou zijn om nu al aan te kondigen dat de rest van het schooljaar de scholen dicht zijn.
Ik lees her en der ook al berichten dat dat laatste ook is waar scholen al voorzichtig rekening mee aan het houden zijn, dat de scholen pas weer opengaan met het nieuwe schooljaar, en de facto de zomervakantie dus nu al begonnen is.

We zullen zien. De kans dat ze op 6 april weer open gaan lijkt me iig vrij klein, dat is nog te vroeg denk ik.
dr.lowtune schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:06:

Als de Amerikanen dat doorzetten, dan is dat een stevig signaal: iedereen kan barsten. De vraag is dan of onze politici daar iets aan durven te doen. Weer een signaal dat de wereld er echt heel anders uit gaat zien (helemaal als de Chinezen straks wel met duizenden apparaten voor Europa zouden komen.....).
Niet geheel onverwacht natuurlijk. Trump heeft eerder ook al geprobeerd een eventueel Duits corona-vaccin voor de VS te claimen, zodat alleen de VS recht had op het gebruik van het vaccin en de rest van de wereld niet.

Dat is gelukkig door de EU en de Duitse regering geblokkeerd (waar we ongetwijfeld nog een keer voor gestraft gaan worden door de VS met importheffingen enzo), maar toch.

Virussen? Scan ze hier!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11 17:27

Pos

Ik denk dat ze de update niet helemaal geplaatst hebben waar de bedoeling was, maar hier is de opsomming van de PC te vinden: https://www.rijksoverheid...onder-controle-te-krijgen

• anandus
  • Niet online
7o9 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:05:
[...]

Precies. Er moet ongeveer een wonder plaatsvinden wil het op 6 april opengaan.

De cijfers die deze week uitkomen zijn wat dat betreft heel belangrijk, daar kunnen ze aan gaan rekenen en aan de hand daarvan besluiten nemen (versoepeling, status quo, verstrenging).
Denk begin volgende week (ma/di/wo) een langetermijnverduidelijking te horen (in ieder geval t/m meivakantie).

Zeker als de druk op de zorg aan de max zit, dan wil je eerst dat de druk wat afneemt voor je de teugels laat vieren (want daarna neemt de druk weer geheid toe).

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-11 15:51
Erapaz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:06:Het beste zou zijn om nu al aan te kondigen dat de rest van het schooljaar de scholen dicht zijn.
Hoezo zou je dat willen, kinderen lopen daarmee een flinke achterstand op?
Cyberpope schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:26:
[...]

Nee, niet elke bedrijf is belangrijk. Gooi eens reclamebureau's een half jaar dicht.
Verwacht geen grote impact op de samenleving.
Vertel dat maar eens tegen de mensen die daar werken, die zullen er toch anders over denken
Wel makkelijke hea, over andere beroepsgroepen praten, zolang je er zelf maar geen last van hebt toch?

Die 6 april gaan we echt niet redden, maar het gat tussen 6 april en 1 juni is natuurlijk enorm, grote kans dat scholen dan weer voor 2 weken langer dichtblijven, en zo kijken ze verder tot het verantwoord is ze te openen

Die 1 juni voor evenementen is dus inderdaad mede voor de bevrijdingsfestivals, voor de rest een loze datum

[ Voor 18% gewijzigd door FabianGTI op 24-03-2020 08:13 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zie ik hier geregeld langs komen. Maar dat heb ik er niet uit gehaald. Voor zover ik het begreep is het nog steeds 6 april, behalve voor evenementen en samenkomsten.

• anandus
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Kinderen kunnen beter paar maanden school missen dan papa/mama/juf/meester/opa/oma missen ;)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Als ik het goed begrijp is er nog geen beleid gemaakt voor de horeca na 6 april. Dat volgt later in de week omdat daar andere beleidsmakers bij betrokken moeten worden.
... maar, open zullen ze niet gaan.

• backupdevice
  • Laatst online: 22:03

backupdevice

No Risk , Full Push

anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:12:
[...]
Kinderen kunnen beter paar maanden school missen dan papa/mama/juf/meester/opa/oma missen ;)
Idd en we kunnen volgend jaar op de basisschool een jaar lang een uur langer les geven om deze 3 maanden op te vangen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-11 18:13
Erapaz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:06:

Nou snap ik dat op het internet onderwijs al snel "verdacht" is, maar het lijkt mij een uitstekend streven om de scholen zo snel mogelijk weer open te doen. Het recht op onderwijs staat niet voor niets prominent beschreven in de rechten van het kind... (En ja, dat kan wat "extra" doden kosten, maar stoppen met onderwijs gaat op den duur ook flinke gevolgen hebben. En niet alleen economisch)

• FabianGTI
MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Dat zie ik hier geregeld langs komen. Maar dat heb ik er niet uit gehaald. Voor zover ik het begreep is het nog steeds 6 april, behalve voor evenementen en samenkomsten.
https://twitter.com/rivm/...er_besmet_met_coronavirus

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET0hqoNXQAYQ5FH?format=jpg&name=large

• St@m

St@m

@ Your Service

onzin.

[ Voor 108% gewijzigd door Remy op 24-03-2020 19:36 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

[...]

Vertel dat maar eens tegen de mensen die daar werken, die zullen er toch anders over denken
Wel makkelijke hea, over andere beroepsgroepen praten, zolang je er zelf maar geen last van hebt toch?
Er wordt op het moment vrij hard gewerkt om de kids gewoon aan het leren te houden, het zal niet exact hetzelfde zijn als in de klas, maar met alle e-learning mogelijkheden tegenwoordig zitten kids echt niet stil.

• PalingDrone
  • Niet online
onzin.

[ Voor 96% gewijzigd door Remy op 24-03-2020 19:35 ]

• anandus
  • Niet online
Carnoustie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Nou snap ik dat op het internet onderwijs al snel "verdacht" is, maar het lijkt mij een uitstekend streven om de scholen zo snel mogelijk weer open te doen. Het recht op onderwijs staat niet voor niets prominent beschreven in de rechten van het kind... (En ja, dat kan wat "extra" doden kosten, maar stoppen met onderwijs gaat op den duur ook flinke gevolgen hebben. En niet alleen economisch)
Onderwijs is gewoon aan het doorgaan, hè? Het is niet alsof de kinderen nu vakantie hebben ;)

Een vriendin van me is docente en die gaat ook gewoon door met lesgeven. Het is alleen online, ipv in een klas. En dat is minder efficiënt dan in een klas, maar ze doen wel iets.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 24-03-2020 08:18 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

onzin.

[ Voor 110% gewijzigd door Remy op 24-03-2020 19:35 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11 13:59
[...]

[...]
Wellicht de vakantie verplaatsen zodat je een “zomerschool” kan aanbieden.

Wellicht niet makkelijk te realiseren (mensen hebben hun vakantie al geboekt, docenten hebben vrij etc.). Maar als blijkt dat De scholen 6 april en 1 juni niet opengaan is het wellicht een utopie om te denken dat we in juli met zijn allen op vakantie kunnen.

Daarentegen is dat nog 3-4 maanden in de toekomst. Stiekem hoop ik dat ergens in mei/juni de boel weer normaliseert. Dan zijn de scholen open uiteraard pri 1.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 16:45

Basszje

Reisvaap!]

Je hebben me overtuigd.

Ik ga gewoon met al mijn vrienden afspreken met elke keer drie mensen. Je kan gewoon in 5 groepjes van drie afspreken en de linkerman rouleert elke 10 minuten naar de volgende groep. Niet gezegd dat het niet mag!

Ik heb ook gehoord dat linksachter bij de kerk in Lutjebroek de burgemeester niet expliciet heeft gezegd dat je niet met de buurvrouw mag praten, dus heb je dat ook .

Wat kan mij verder gebeuren, over twee weken is de kroeg toch weer open 8)7

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Luke_msx
  • Laatst online: 07-11 08:24
St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:18:
[...]

Waarom zijn ze niet gewoon duidelijk? Wat voegt dit stuk precies toe?
Ik begrijp echt niet wat er zo onduidelijk is. In tegenstelling tot de meeste andere landen wordt een groot deel van de bevoegdheid bij de (super-)burgemeesters neergelegd. Daarmee ruimte latend voor regionaal maatwerk. Op het platteland van Drenthe kunnen heel andere dingen zinnig zijn dan in de binnenstad van Amsterdam, en daar laat onze regering nu heel goed de ruimte voor.

Je zult denk ik dan ook zien dat in de grote steden er wel heel snel noodverordeningen van kracht worden die de regels strict gaan handhaven.

[ Voor 11% gewijzigd door Luke_msx op 24-03-2020 08:21 ]

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

[...]
Ze leren thuis meer dan op school. Deze periode is juist ideaal om de achterstand die op school is opgelopen weg te werken. Normaal moeten we dat in de middagen doen na school, waardoor er weinig speeltijd over blijft. Wat dat betreft is deze situatie ideaal.
Carnoustie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Dat onderwijs krijgen ze nu toch ook? En nog beter ook omdat ze niet in een overvolle klas met een onderbetaalde en overspannen juf zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Erapaz op 24-03-2020 08:24 ]

• backupdevice
  • Laatst online: 22:03

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Je mag sowieso alleen maar naar buiten om een frisse neus te halen OF naar de supermarkt te gaan. Naar de supermarkt alleen en frisse neus met je gezin.

Om niet in jouw denkbeeldige situatie te komen blijf je weg van plekken waar het druk kan zijn als je een frisse neus wilt halen.

Simpel.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• 7o9
  • Niet online

7o9

[...]

Ik weet wel dat ik geen normaal antwoord ga krijgen hoor. Het is namelijk niet uit te leggen.
In principe is geen plek verboden zo lang mensen zich gedragen. Dat is de vrijheid in Nederland.

Als iedereen de adviezen negeert en met zijn alle bij de Hornbach of op het strand tegen elkaar aan gaat staan dan kunnen ze optreden.

• anandus
  • Niet online
[...]

Het gaat erom dat burgemeesters meer mogelijkheden hebben om te handhaven op drukke plaatsen, zoals je afgelopen weekend zag.

Je moet niet teveel zoeken naar spijkers op laag water ;)

• Dennisdn
Rene schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Wellicht niet makkelijk te realiseren (mensen hebben hun vakantie al geboekt, docenten hebben vrij etc.). Maar als blijkt dat De scholen 6 april en 1 juni niet opengaan is het wellicht een utopie om te denken dat we in juli met zijn allen op vakantie kunnen.

Daarentegen is dat nog 3-4 maanden in de toekomst. Stiekem hoop ik dat ergens in mei/juni de boel weer normaliseert. Dan zijn de scholen open uiteraard pri 1.
Nou die geboekte vakanties worden toch weggeveegd, als ze dat niet al zijn.
Voor scholen kan ik mij hetzelfde als het plan van de Formule1 voorstellen: scholen blijven dicht en beginnen 1 juli aan het nieuwe jaar en skippen de zomervakantie.

Op Ibiza bijvoorbeeld zetten ze qua vakanties nu volledig in op het voorjaar doorverplaatsen naar het najaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-03-2020 08:23 ]

• FabianGTI
Rene schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Tegen de tijd dat de zomervakantie begint heeft de economie juist de toerisme nodig, verwacht niet dat ze de zomervakantie gaan schrappen ;)

Verwijderd

We moeten met z'n allen 'knokken' om te zorgen dat de verspreiding van het coronavirus langzaam gaat. Langzaam genoeg zodat de ziekenhuizen het aan kunnen. Langzaam genoeg zodat de capaciteit aan ziekenhuisbedden vergroot kan worden. Langzaam genoeg zodat er géén mensen sterven - dood gaan dus, permanent - die het wél gered hadden als het ziekenhuis niet overbelast was...

Dit overkomt ons. In een ongekend tempo. Politici werken écht hard en proberen een balans te vinden. Een balans tussen beperken van wat wij mogen (helemaal niet meer naar buiten en we worden allemaal knettergek) en wat verantwoord is (teveel naar buiten en teveel mensen ontmoeten zorgt voor een groei in aantal besmettingen dat de zorg overbelast)

Ik bekijk het allemaal met een zekere berusting. Paar maanden moeilijke tijden. Heb meerdere keren moeilijke periodes gehad. Een tijd door omstandigheden in de bijstand gezeten. Even wennen maar prima te doen. Zes maanden intense pijn door rughernia. Gun het niemand maar ook te doen. Al gaan scholen, horeca en een groot deel van het publieke leven een paar maanden dicht. Onderschat de veerkracht van mensen niet. Hun creativiteit ook niet. Mijn zwager is morgen jarig. Op afstand hebben we met z'n allen een videoverjaardagkaart geknutseld. Net zo leuk als een feestje zelf. Om een eenvoudig voorbeeld te noemen. Via videoconferencing even feesten of chillen.

Elkaar helpen in deze bijzondere tijd. Fysiek afstand houden en tegelijk een stukje dichter bij elkaar komen.

(Mocht iemand verlegen zitten om een praatje, spelletje Wordfeud of kooktips met een klein budget stuur een DM)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@St@m ze zijn uit alle macht aan het proberen om een beetje vrijheid in het leven te houden. Ook om jou de kans te geven om nog een ommetje te maken of om een rondje te gaan hardlopen. Wees blij dat ze die moeite doen.

Als je duidelijkheid wilt blijf je lekker zelf thuis.

• St@m

St@m

@ Your Service

anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:21:
[...]
Het gaat erom dat burgemeesters meer mogelijkheden hebben om te handhaven op drukke plaatsen, zoals je afgelopen weekend zag.

Je moet niet teveel zoeken naar spijkers op laag water ;)
Ik was even in de veronderstelling dat je een boete kon krijgen als je te dicht bij elkaar in de buurt komt. Dat is dus niet zo begrijp ik. Dat kan pas als de burgemeester een noodverordening heeft ingesteld voor een bepaald gebied.
MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:23:
@St@m ze zijn uit alle macht aan het proberen om een beetje vrijheid in het leven te houden. Ook om jou de kans te geven om nog een ommetje te maken of om een rondje te gaan hardlopen. Wees blij dat ze die moeite doen.

Als je duidelijkheid wilt blijf je lekker zelf thuis.
Er is niets mis met het weg proberen te nemen van onduidelijkheid.
backupdevice schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Je mag sowieso alleen maar naar buiten om een frisse neus te halen OF naar de supermarkt te gaan. Naar de supermarkt alleen en frisse neus met je gezin.

Om niet in jouw denkbeeldige situatie te komen blijf je weg van plekken waar het druk kan zijn als je een frisse neus wilt halen.

Simpel.
Dat is gewoon niet waar.

Edit: Ik weet het wel weer, van het weekend zit iedereen weer gezellig buiten. En stroomt hier het topic weer over met 'hoe kan dat nou' en 'was het dan niet duidelijk' reacties.

[ Voor 53% gewijzigd door St@m op 24-03-2020 08:30 ]

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
FabianGTI schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Tegen de tijd dat de zomervakantie begint heeft de economie juist de toerisme nodig, verwacht niet dat ze de zomervakantie gaan schrappen ;)
Inderdaad ik zie de vliegtuigen met amerikaanse toeristen al landen in venetie en de keukenhof 8)7

"Beautiful Clean Coal"

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:26
anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Onderwijs is gewoon aan het doorgaan, hè? Het is niet alsof de kinderen nu vakantie hebben ;)

Een vriendin van me is docente en die gaat ook gewoon door met lesgeven. Het is alleen online, ipv in een klas. En dat is minder efficiënt dan in een klas, maar ze doen wel iets.
Werkt dat een beetje? Gewoon uit interesse, omdat ik zelf geen kinderen heb.

Also: basisonderwijs of voortgezet onderwijs?

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:06:

Als dat werkelijk gebeurt, dan hoop ik dat landen wereldwijd massaal een signaal afgeven en Amerika het nieuwe Noord-Korea maakt. Ik ga er vanuit dat grote bedrijven massaal hun fabrieken verhuizen naar andere landen (mede mogelijk gemaakt door geld uit die landen) en van mijn part worden we de grootste vrienden met China en Rusland.

• jongetje
Oekiejoekie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:30:
Die kappers sluiten... Is dat nou wel zo'n handige maatregel ??

Je krijgt de komende weken vast een florerend grijs/zwart thuiskapperscircuit. Nee, de familie, die knippen we wel even thuis. En de buren, die doen we ook wel even. En die kennis van de buurman van die neef aan de overkant, die regelt via via ook dat de kapster gewoon thuis langs komt.
Dat maakt toch niet zoveel uit of de kapper thuis komt of dat iedereen naar de kapper gaat?
Mensen zullen het wel op een manier gaan oplossen want veel gaan niet 2 maanden zonder kapper kunnen....

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-11 18:13
anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:18:
[...]

Het is heel mooi dat dat kan, maar je zult toch toch met mij eens zijn dat je nooit de efficiëntie van een schoolsetting zult halen. Een nog veel groter probleem vind ik dat als we niet oppassen er na deze coronaperiode een nieuwe tweedeling in het onderwijs is ontstaan: enerzijds de kinderen van de hogere sociale klassen die thuis heel redelijk onderwijs hebben gehad en anderzijds de kinderen uit de lagere sociale klassen wiens ouders die mogelijkheden niet hebben, of (negatiever...) daar simpelweg geen zin in hadden. Het trieste is juist dat het altijd degenen zijn die het meeste baat hebben bij onderwijs het hardste geraakt gaan worden. Ook later, omdat hun baantjes ook al niet meer bestaan straks...

• PalingDrone
  • Niet online
leekers schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Inderdaad ik zie de vliegtuigen met amerikaanse toeristen al landen in venetie en de keukenhof 8)7
De laatste keer dat er een vliegtuig landde in een bollenveld in Haarlemmermeer was ook niet echt een succes.

• anandus
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:26:
[...]

Werkt dat een beetje? Gewoon uit interesse, omdat ik zelf geen kinderen heb.

Also: basisonderwijs of voortgezet onderwijs?
Een beetje. Ze werkt zich het schompes, omdat het veel moeizamer gaat dan face-to-face.
Basisonderwijs, trouwens.

Mijn nicht geeft wiskunde op voortgezet onderwijs en ik weet dat zij ook doorgaat met lesgeven, maar ik weet niet hoe goed dat gaat.

• Luke_msx
Nog een stukje duidelijkheid dan misschien: er is expliciet benoemd dat de max. 3 mensen op bezoek regel een privé aangelegenheid is die niet gehandhaafd gaat worden. Dat kán natuurlijk ook helemaal niet.

Neemt vast niet weg dat als een groepje studenten ergens een uit de hand lopend feestje geeft, dat ik me dan best kan voorstellen dat er een keer ingegrepen wordt.

Maar waarom mensen zo smeken om duidelijkheid (lees: NIKS mag meer want anders ga ik het toch doen) is me echt een raadsel. Gebruik je gezonde verstand, dat is waar doorlopend een beroep op wordt gedaan.

• FabianGTI
leekers schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Gaat waarschijnlijk gewoon gebeuren, hoe verrot je het ook vind ;)

• 7o9
  • Niet online

7o9

jongetje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Dat maakt toch niet zoveel uit of de kapper thuis komt of dat iedereen naar de kapper gaat?
Mensen zullen het wel op een manier gaan oplossen want veel gaat niet 2 maanden zonder kapper kunnen....
Het verzoek om duidelijkheid kwam van de kappers zelf.

Dat is natuurlijk een belangenorganisatie waar niet iedereen het eens is maar degene die zichzelf willen beschermen zullen niet wild gaan knippen verwacht ik.

Er zullen er altijd zijn die het wel blijven doen, "omdat het niet verboden is".

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
jongetje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Mensen zullen het wel op een manier gaan oplossen want veel gaat niet 2 maanden zonder kapper kunnen....
Kijk als mensen zich onvoldoende aan alles houden en het coronavirus is er nog steeds, dan worden de maatregelen gewoon verlengd tot 1 september.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:17
vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Oh we zijn hier absoluut nog niet van af de komende maanden, ik denk dat het beste wat we kunnen hopen, dat de boel afvlakt en misschien een beetje terugzakt, maar met het huidige beleid hebben we gewoon elke dag nieuwe besmettingen en IC opnames totdat er een vaccin is. We zullen een balans moeten vinden tussen de verstoring van het dagelijks leven en de druk op de zorg.
Exact dat. Wat ik ervan begrijp is dat iedereen het coronavirus zal krijgen. De een zal er meer last van hebben dan de ander. Maar zolang de toeloop op medische hulp binnen haalbare grenzen blijft, overleeft de meerderheid.
Er is geen ontkomen aan, iedereen krijgt een beurt (80% las ik ergens). Maar we moeten niet met z'n allen tegelijk op de IC terecht komen, want dan loopt het slecht af.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Heb gisteren al mijn vakanties in juni en juli maar geannuleerd nu het nog kosteloos kan. Verwacht dat dit de komende maanden ons nog wel bezig houdt. Wanneer alles weer genormaliseerd is boek ik wel weer wat. Sneu voor de kids aangezien ze er naar uit keken.

You only live once, so enjoy the ride.

• jongetje
Carnoustie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Het is heel mooi dat dat kan, maar je zult toch toch met mij eens zijn dat je nooit de efficiëntie van een schoolsetting zult halen. Een nog veel groter probleem vind ik dat als we niet oppassen er na deze coronaperiode een nieuwe tweedeling in het onderwijs is ontstaan: enerzijds de kinderen van de hogere sociale klassen die thuis heel redelijk onderwijs hebben gehad en anderzijds de kinderen uit de lagere sociale klassen wiens ouders die mogelijkheden niet hebben, of (negatiever...) daar simpelweg geen zin in hadden. Het trieste is juist dat het altijd degenen zijn die het meeste baat hebben bij onderwijs het hardste geraakt gaan worden. Ook later, omdat hun baantjes ook al niet meer bestaan straks...
Helemaal met je eens!
Voor (basisschool) kinderen van vrienden van mij had de school pas afgelopen vrijdag een thuisles gereed. En dat terwijl ze hier vorige week dinsdag al vol aan de slag waren. Verbaasd mij dan weer hoe slagvaardig (of het ontbreken daarvan) sommige scholen zijn.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Ik was even in de veronderstelling dat je een boete kon krijgen als je te dicht bij elkaar in de buurt komt. Dat is dus niet zo begrijp ik. Dat kan pas als de burgemeester een noodverordening heeft ingesteld voor een bepaald gebied.

[...]

Er is niets mis met het weg proberen te nemen van onduidelijkheid.
Het zou voor je gemoedsrust waarschijnlijk beter zijn om te accepteren dat dit onduidelijke en onzekere tijden zijn. Voor iedereen, ook de mensen die dit land proberen hier doorheen te loodsen. Niemand zit er op te wachten die boetes uit te schrijven, het is een instrument om in te grijpen als het nodig is. Probeer het vanuit het collectief te bekijken in plaats vanuit je eigen situatie. Ga gewoon zo min mogelijk de deur uit met zo min mogelijk mensen en houd zo veel mogelijk afstand, dan is er niets aan de hand.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kwam net weer zo een hardloper tegen die even flink een rochel ophaalde uit de neus en longen om die lekker uit te spuwen op de grond. Ik had er altijd al een hekel aan, maar in deze tijden helemaal :X

Xbox Live ID:Notna8310

• PalingDrone
  • Niet online
worldfastest schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:
Heb gisteren al mijn vakanties in juni en juli maar geannuleerd nu het nog kosteloos kan. Verwacht dat dit de komende maanden ons nog wel bezig houdt. Wanneer alles weer genormaliseerd is boek ik wel weer wat. Sneu voor de kids aangezien ze er naar uit keken.
Ik had dit jaar al vroeg een vakantie naar Balkonia geboekt en dat blijft voorlopig gelukkig ongewijzigd.
Volgend jaar zien we dan wel weer.
Maar ff serieus; wel fijn dat je nog kosteloos kon annuleren, die spaarpot blijft gewoon staan voor de toekomst, desnoods voor iets leuks tijdens de zomer voor in of om het huis neem ik aan? Heb je toch nog iets om ze mee te verrassen!

[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 24-03-2020 08:37 ]

• jongetje
Ramon 73 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Exact dat. Wat ik ervan begrijp is dat iedereen het coronavirus zal krijgen. De een zal er meer last van hebben dan de ander. Maar zolang de toeloop op medische hulp binnen haalbare grenzen blijft, overleeft de meerderheid.
Er is geen ontkomen aan, iedereen krijgt een beurt (80% las ik ergens). Maar we moeten niet met z'n allen tegelijk op de IC terecht komen, want dan loopt het slecht af.
Dat is niet waar. Juist een kwetsbare groep wil je nu niet dat die corona krijgt.omdat die een grote kans hebben te overlijden. Dat geldt ook voor de "normale" griep, daar is ook geen 100procent kans op en krijg je sneller en heftiger met een lage weerstand.

• Vorkie
  • Niet online
Gelukkig zijn er nog van dit soort bedrijven;
Bijdrage van Acibadem International Medical Center
Het Acibadem International Medical Center in Amsterdam stelt zijn artsen, medewerkers, apparatuur, vier operatiekamers, patiëntenkamers en bedden ter beschikking aan het OLVG-ziekenhuis in de hoofdstad. Volgens algemeen directeur Koray Yürük woren ook de voorraden mondkapjes, maskers en jassen aan het OLVG overgedragen. Enkele artsen van Acibadem zijn bereid om zich bij te scholen, zodat ze diensten kunnen meedraaien in het OLVG.

• St@m

St@m

@ Your Service

Jean-Bob schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Het zou voor je gemoedsrust waarschijnlijk beter zijn om te accepteren dat dit onduidelijke en onzekere tijden zijn. Voor iedereen, ook de mensen die dit land proberen hier doorheen te loodsen. Niemand zit er op te wachten die boetes uit te schrijven, het is een instrument om in te grijpen als het nodig is. Probeer het vanuit het collectief te bekijken in plaats vanuit je eigen situatie. Ga gewoon zo min mogelijk de deur uit met zo min mogelijk mensen en houd zo veel mogelijk afstand, dan is er niets aan de hand.
Waarom denk je dat dit over mij gaat? Omdat ik de vragen stel?
Aankomend weekend waarschijnlijk iedereen weer zo verbaasd omdat men zich niet aan de afspraken houdt?
Als de burgemeester geen verbod instelt voor park X en de politie deelt geen boetes uit, dan kun je er op rekenen dat park X vol zit waarbij men netjes probeert 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Dat kan ik nu alvast op een briefje geven.

Nou vooruit, aankomend weekend wordt het volgens mij niet zulk mooi weer.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 24-03-2020 08:36 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 17:22

ACID-dude

Make More Music!

St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Dat is gewoon niet waar.

Edit: Ik weet het wel weer, van het weekend zit iedereen weer gezellig buiten. En stroomt hier het topic weer over met 'hoe kan dat nou' en 'was het dan niet duidelijk' reacties.
Dit klopt gewoon, behalve dat wordt gevraagd om ook de frisse neus alleen te halen. En bezoek apotheek is OK.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• anandus
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Aankomend weekend waarschijnlijk weer iedereen zo verbaasd omdat men zich niet aan de afspraken houdt?
Als de burgemeester geen verbod instelt voor park X en de politie deelt geen boetes uit, dan kun je er op rekenen dat park X vol zit waarbij men netjes probeert 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Dat kan ik nu alvast op een briefje geven.
Ik denk dat de volgorde omgedraaid zullen zijn.
Als een park dreigt te vol te raken, dán kan een burgemeester een noodverordening uitvaardigen, etc. en dan kan er (eventueel) gewaarschuwd en gehandhaafd worden.

Het gaat er niet om om alvast gebieden dicht te gooien, maar om op te kunnen treden als het uit de hand loopt.

Net als het kunnen dichtgooien van winkels (tuincentra/bouwmarkten/etc). Die worden ook niet op voorhand gesloten, maar het kán wel als het uit de hand loopt.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:37

Yucon

*broem*

Ik zie dat er nogal wat gesproken wordt over de scholen en 6 april de laatste pagina's. Even opfrissen: toen de scholen 3 weken gesloten werden is verteld dat het RIVM "een week of 3" onderzoek ging doen naar de precieze besmettelijkheid bij schoolgaande kinderen.

Dat onderzoek loopt nog. Je kunt dus op je klompen aanvoelen dat ze hier nog een beetje vaag over zijn omdat ze de beslissing tegen die 6 april willen gaan baseren op de uitkomst van het onderzoek dat dan net afgerond zal zijn.

Al hadden ze dat wel wat explicieter mogen benoemen om deze verwarring te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 24-03-2020 08:39 ]

• Luke_msx
anandus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Ik denk dat de volgorde omgedraaid zullen zijn.
Als een park dreigt te vol te raken, dán kan een burgemeester een noodverordening uitvaardigen, etc. en dan kan er (eventueel) gewaarschuwd en gehandhaafd worden.

Het gaat er niet om om alvast gebieden dicht te gooien, maar om op te kunnen treden als het uit de hand loopt.

Net als het kunnen dichtgooien van winkels (tuincentra/bouwmarkten/etc). Die worden ook niet op voorhand gesloten, maar het kán wel als het uit de hand loopt.
Precies. Ruimte voor maatwerk. Iets waar in veel andere landen kennelijk geen ruimte voor gelaten wordt.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
St@m schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Aankomend weekend waarschijnlijk iedereen weer zo verbaasd omdat men zich niet aan de afspraken houdt?
Omdat ik me eerlijk gezegd wel klaar ben met die ‘ik-wil-het-niet-snappen’ mentaliteit.

De basisregel is duidelijk, je blijft binnen tenzij je buiten iets te zoeken hebt en je blijft bij mensen uit de buurt. Al het andere is om de gezagsdragers bevoegdheden te geven om in te grijpen en dat zal gebeuren. De risicovolle plekken als drukke parken en stranden worden afgesloten zodra het daar druk dreigt te worden, wellicht zelfs op voorhand. Politie zal samenscholende jongeren uit elkaar jagen en anders beboeten.

• Vorkie
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:39:
Ik zie dat er nogal wat gesproken wordt over de scholen en 6 april de laatste pagina's. Even opfrissen: toen de scholen 3 weken gesloten werden is verteld dat het RIVM "een week of 3" onderzoek ging doen naar de precieze besmettelijkheid bij schoolgaande kinderen.

Dat onderzoek loopt nog. Je kunt dus op je klompen aanvoelen dat ze hier nog een beetje vaag over zijn omdat ze de beslissing tegen die 6 april willen gaan baseren op de uitkomst van het onderzoek dat dan net afgerond zal zijn.

Al hadden ze dat wel wat explicieter mogen benoemen om deze verwarring te voorkomen.
Dat is benoemd? Er werd gezegd tijdens de persconferentie dat ze afwachten op het onderzoek van de RIVM die, hopelijk, voor 6 april klaar is. (Dat zei Grapperhaus in antwoord van een vraag van een journalist)

• anandus
  • Niet online
Carnoustie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Het is heel mooi dat dat kan, maar je zult toch toch met mij eens zijn dat je nooit de efficiëntie van een schoolsetting zult halen. Een nog veel groter probleem vind ik dat als we niet oppassen er na deze coronaperiode een nieuwe tweedeling in het onderwijs is ontstaan:[...]
Misschien, maar die tweedeling is er voor een deel nu al, natuurlijk. Daar heb je geen pandemie voor nodig.

Kijk, niemand wil dat de scholen dichtblijven.
Maar het alternatief is gewoon erger. Als een deel van de docenten sterft (of arbeidsongeschikt raakt door permanente longschade) omdat de druk op de zorg te hoog is, dan heb je een groter probleem met onderwijs.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-03-2020 08:42 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

*knip* GoT is niet de plek voor medische advies.

[ Voor 255% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2020 10:28 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]