Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.794 views

Onderwerpen

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:55
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Ah dan zijn de ijsberen ineens niet meer belangrijk 8)7
Die liepen toch al te ijsberen tijdens deze crisis. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:12
Blijven meubelwinkels en bv electrowinkels nu open?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:51
[...]

Kan ook niet. Is niet te handhaven.
Zoals Grapperhaus heel correct zei: Het is achter de voordeur.
Maar je kan het wel onbenoemd laten, dat zou echt een wereld van verschil maken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Oekiejoekie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Typisch genoeg heb ik deze week door de coronacrisis voor het eerst in jaren weer eens een verjaardagskaart verstuurd :+
Toch niet naar een kwetsbare persoon he? :o
https://www.rtvnoord.nl/n...wetsbare-patienten-update

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:57:
Ik vind alleen die maximaal met drie mensen bij elkaar op bezoek niet echt bijdragen aan een duidelijke rode draad. Voor de rest blij dat we nog niet in een lockdown gaan en ik hoop echt dat we het hiermee voor elkaar krijgen.
Gezien het afgelopen weekend heb ik er een hard hoofd in.

Ach, zoals Rutte al zei: helpt dit niet, dan is de volgende stap een echte lockdown.

De bevolking is nu dus aan zet. Wordt het weer zoals dit weekend, hebben we volgende week dus een lockdown.

Virussen? Scan ze hier!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11 12:41
Teijgetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:56:
Wat ik eigenlijk mis in alle toespraken is het gegeven dat die 1,5 meter geldt voor windstil, als in alleen binnen.
Ben je buiten en hoest er iemand flink terwijl jij 10 meter verderop staat onder de/zijn wind, dan komt dat virus gewoon bij jou terecht. (en ja dan mocht hij eigenlijk niet naar buiten)
En staat iemand te blaffen van de hoest binnen dan kom je er ook met 1,5-2 meter niet, nog afgezien van het Engelse onderzoek dat uitgaat van dat het virus gewoon airborn is en niet afhankelijk van druppels zoals waar hier van uit gegaan wordt.
Misschien dat dat de reden is dat men zich druk maakt over strandbezoek.
Iemand hoest en de druppels "vliegen" door de zeewind verder dan 1,5 meter.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Maar je kan het wel onbenoemd laten, dat zou echt een wereld van verschil maken.
Oh dat bedoel je..true, maar hij zal wel duidelijk moeten maken dat met het sluiten van horeca en verbieden van evenementen deze niet vervangen moeten worden door huisfeesten.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:19
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Waarom zou je morgen niet gewoon naar je werk fietsen?

zie ook:
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland
Hardlopen of fietsen met je vrienden? Dat kan als je zoveel mogelijk 1,5 meter afstand bewaart.
Ben het helemaal met je eens, maar met name deze keer gaven ze mijn inziens niet duidelijk genoeg aan wat WEL nog kan/mag. Als heel Nederland alleen/met partner/met de kids erbij een rondje gaat wandelen... geen probleem. Het wordt pas een probleem als honderden of duizenden mensen/gezinnen dit op dezelfde locatie op dezelfde tijd gaan doen.

Ik zou dan ook zeggen: zoek eens de plekken op waar je normaal niet zou gaan wandelen. Verken eens de buurt of een wijk waar je normaal niet komt of ga op een niet "standaard" tijdstip. Velen zullen op de zondag ochtend/middag een flinke wandeling gaan maken, wat let je om het een keer doordeweeks om 18u te doen? Zit bijna heel Nederland aan het avondeten, het is inmiddels lang genoeg licht, prima moment om een ommetje te maken.
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:57:
Ik vind alleen die maximaal met drie mensen bij elkaar op bezoek niet echt bijdragen aan een duidelijke rode draad. Voor de rest blij dat we nog niet in een lockdown gaan en ik hoop echt dat we het hiermee voor elkaar krijgen.
Nou, ik denk dat dit met name een directe reactie is op de "Corona feestjes". Ik wist tot voor kort ook niet van die onzin maar mijn vriendin volgt social media een stuk meer en schijnbaar zijn die belachelijke feestjes meestal bij iemand thuis. Nu gezegd wordt: niet meer dan 3 man op bezoek, krijg je dat hopelijk een stuk minder.
[...]

Kan ook niet. Is niet te handhaven.
Zoals Grapperhaus heel correct zei: Het is achter de voordeur.
Zou ik me niet te zeker van zijn. Stel je hebt een zooitje maffe studenten die zo'n Corona feestje houden, dat zal er vast niet stilletjes aan toe gaan. Wanneer een van de buren dan klaagt bij de politie over overlast en ze komen kijken, hang je.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• SvMp
  • Niet online
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Misschien dat dat de reden is dat men zich druk maakt over strandbezoek.
Iemand hoest en de druppels "vliegen" door de zeewind verder dan 1,5 meter.
En hoe groot is de kans dat die op jouw terecht komen?

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 22:18
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door talkatoo op 23-03-2020 20:20 ]

• SvMp
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:02:
Zou ik me niet te zeker van zijn. Stel je hebt een zooitje maffe studenten die zo'n Corona feestje houden, dat zal er vast niet stilletjes aan toe gaan. Wanneer een van de buren dan klaagt bij de politie over overlast en ze komen kijken, hang je.
Interessant. Politie zal alle bevoegdheden maximaal gebruiken om op te treden tegen overlast. Maar ik zou niet weten wat ze verder kunnen doen als ze wel allemaal afzonderlijk komen en gaan.

• CurlyMo
wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:01:
[...]
De bevolking is nu dus aan zet. Wordt het weer zoals dit weekend, hebben we volgende week dus een lockdown.
Rutte zegt: Er komt geen lockdown, zolang jullie niet met zijn allen buiten genieten.
De bevolking hoort: Er komt een lockdown aan, dus nog even met zijn allen buiten genieten.

|:(

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WolfsRain schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Een groot deel ja. En niet iedereen weet of hij of zij kwetsbaar is, zeker jongere niet die wellicht onderliggende afwijkingen hebben die nog nooit aan het licht zijn gekomen.

Bovendien zijn er inmiddels ook genoeg cases van ogenschijnlijk super gezonde mensen die toch een IC bed innemen. En als dat zich opstapelt, gaan ook gezonde mensen dood die andere zorg nodig hadden gehad maar door COVID-19 niet geholpen kunnen worden.

Zo simpel als alleen de kwetsbare en ouderen in quarantaine plaatsen is het dus niet...
De meesten hebben onderliggende kwalen als hoge bloeddruk, hartproblemen.
Verder zijn er altijd uitzonderingen op de regel. Onze regering loopt achter feiten aan, en had 3weken geleden al de grenzen moeten sluiten. Dan was het niet zo uit de hand gelopen als nu in Brabant.

@psychodude je draait het om, even lezen wat ik schrijf.
Kwetsbare ouderen is iets anders dan Ouderen en kwetsbaren

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 23-03-2020 20:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JoStad
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:02:
[...]En hoe groot is de kans dat die op jouw terecht komen?
Ik denk dat het niet gaat om de grootte van de kans maar dat de kans aanwezig is.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Teijgetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:56:
Wat ik eigenlijk mis in alle toespraken is het gegeven dat die 1,5 meter geldt voor windstil, als in alleen binnen.

Ben je buiten en hoest er iemand flink terwijl jij 10 meter verderop staat onder de/zijn wind, dan komt dat virus gewoon bij jou terecht. (en ja dan mocht hij eigenlijk niet naar buiten)

En staat iemand te blaffen van de hoest binnen dan kom je er ook met 1,5-2 meter niet, nog afgezien van het Engelse onderzoek dat uitgaat van dat het virus gewoon airborn is en niet afhankelijk van druppels zoals waar hier van uit gegaan wordt.
Ik snap je maar ik denk niet dat ze op vragen zitten te wachten hoeveel afstand je moet houden bij welke windsnelheid. In het ergste geval kan je zelfs geen scheet laten omdat het de windsnelheid zou beinvloeden. 8)7

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 20:38
[...]

Ah dan zijn de ijsberen ineens niet meer belangrijk 8)7
Ijsberen? Begrijp ik niet....

• SvMp
  • Niet online
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat het niet gaat om de grootte van de kans maar dat de kans aanwezig is.
Die kans is sowieso aanwezig zolang we leven, die is niet uit te sluiten. Moet je niet voor willen gaan, de goede belans zoeken is constructiever.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:19
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:03:
[...]

Interessant. Politie zal alle bevoegdheden maximaal gebruiken om op te treden tegen overlast. Maar ik zou niet weten wat ze verder kunnen doen als ze wel allemaal afzonderlijk komen en gaan.
Het zal ook niet snel gebeuren (pakkans is klein), maar volgens mij is het aantal van dit soort belachelijke feestjes in heel Nederland ook op 1 of 2 handen te tellen. Het aantal is niet hoog, maar het absurditeitsniveau is sky-high. 8)7

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Ach, zoals Rutte al zei: helpt dit niet, dan is de volgende stap een echte lockdown.

Die NL alert was al een stevige waarschuwing, dit is inderdaad de laatste waarschuwing..

😆 - Denk ook eens om ;)

• SvMp
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Het zal ook niet snel gebeuren (pakkans is klein), maar volgens mij is het aantal van dit soort belachelijke feestjes in heel Nederland ook op 1 of 2 handen te tellen. Het aantal is niet hoog, maar het absurditeitsniveau is sky-high. 8)7
Ik vind het wel een reëel scenario. Iemand die hoort dat de bovenburen met 20 man aan het feesten zijn, zal sneller bellen dan normaal.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:42
Man, man, man ik word he-le-maal simpel van die vragen, ook hier.
Blijf gewoon binnen tenzij.
Tenzij je boodschappen moet doen.
Tenzij je echt niet thuis kan werken.
Tenzij je echt even er uit moet om een frisse neus te halen, te sporten, de hond uit te laten.
Tenzij je echt even op bezoek moet bij je anders vereenzamende vriend.

Ga je dan met het gezin naar de supermarkt?
Ga je dan naar kantoor terwijl je kenniswerker bent die niet per sé fysiek op locatie hoeft te zijn.
Ga je dan met je vaste groepje met je vaste groepje fietsen of hardlopen?
Ga je dan met je matties in een auto zitten of in het park hangen?

Lijkt me niet heel ingewikkeld toch?

Of moeten we hier echt alles voorgekauwd krijgen en wil iedereen zijn bijzondere individuele situatie uitgelegd hebben?

• CurlyMo
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Oh dat bedoel je..true, maar hij zal wel duidelijk moeten maken dat met het sluiten van horeca en verbieden van evenementen deze niet vervangen moeten worden door huisfeesten.
Tuurlijk, maar gewoon benoemen dat je niet mag samenkomen met meer dan 3 (of was het 2) personen mits niet eigen gezin. Als je vervolgens achter de voordeur niet noemt, impliceert dat gewoon dat het achter de voordeur ook wel zal gelden. Je kan het toch niet handhaven, dus de "Schijt aan Corona" feestjes blijf je houden, de rest zal strenger zijn dan bedoeld. Alleen maar winst.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Eigenlijk had Carnaval al niet door moeten gaan. Dwars tegen Thierry en Wilder in. Ma goed, Rutte wou eerst zien in hoeverre 'de patient' ziek zou worden.

Door die laconieke houding zitten we nu zo ver in deze situatie

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 23-03-2020 20:07 ]

• SvMp
  • Niet online
Waterkoker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:07:
Eigenlijk had Carnaval al niet door moeten gaan. Dwars tegen Thierry en Wilder in. Ma goed, Rutte wou eerst zien in hoeverre 'de patient' ziek zou worden.

Nee, populisten wuiven alles weg en namen het niet serieus.
En als blijkt dat ze het als een van de eersten wel serieus namen: Ja maar dat is een toevalstreffer, want ze roepen maar wat populisten / extreem-rechts (sic).
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 23-03-2020 20:09 ]

• Tommie12
JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:04:
[...]

Die druppels moeten in je mond of neus terecht komen. Kleine kans.
Als ze op je handen terecht komen, dan mag je niet meer in je neus pulken natuurlijk.

Elkaar besmetten helemaal uitsluiten lukt niet, tenzij je alles helemaal stil legt, en dan kan je ook geen brood meer halen.

Ik ben er wel,zeker van dat je minder kans hebt op besmetting als je een voetganger kruist op 1,5m, dan dat je in de supermarkt je boodschappen af rekent.

Het gaat er om de besmettingen sterk te verminderen, en alles te vertragen.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Jean-Bob schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:06:
Of moeten we hier echt alles voorgekauwd krijgen en wil iedereen zijn bijzondere individuele situatie uitgelegd hebben?
Ja, en dan bij voorkeur ook daarbij nog even klagen hoe vervelend het wel niet is dat je je eigen kinderen moet opvoeden en vermaken..

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:51
maar hoe zit het nu met naar kantoor gaan? Als je samen met 20 man zit op kantoor?...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sterker nog, ik denk dat de hele ellende door het carnaval komt. Brabant is het epicentrum van Corona. Go Figure.....

Elect a clown, expect a circus.

• Teijgetje
DR!5EQ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:04:
[...]

Ik snap je maar ik denk niet dat ze op vragen zitten te wachten hoeveel afstand je moet houden bij welke windsnelheid. In het ergste geval kan je zelfs geen scheet laten omdat het de windsnelheid zou beinvloeden. 8)7
Ik denk niet dat je de afstand per windsnelheid hoeft op te geven, het zet mensen wel aan het denken verwacht ik. Oh ja, eigenlijk logisch.......wat meer afstand en niet recht achter iemand lopen.
Net zoals je een scheet aan de andere kant van de kamer vrij snel ruikt, helemaal met een beetje tocht. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 23-03-2020 20:12 ]

• naarden 4ever
  • Laatst online: 07-11 15:53
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:06:
[...]

Ik vind het wel een reëel scenario. Iemand die hoort dat de bovenburen met 20 man aan het feesten zijn, zal sneller bellen dan normaal.
Deze maatregelen zijn dan ook hoofdzakelijk om de handhavers het mogelijk maken op te treden. Zo'n samenkomstverbod was er niet maar dat was wel geïmpliceerd door de eerdere maatregelen. Het enige probleem is; er was geen wettelijke grond om iemand op weg te sturen. Dat is nu veranderd: samenkomsten zijn nu verboden en de handhavende krachten hebben nu daadwerkelijk de mogelijkheid om laconieke Nederlanders daarvoor te bekeuren en samenkomsten te stoppen.

De maatregelen die zojuist zijn aangekondigd zijn niet anders dan verwacht. Als je niet aan de hand van de nieuwe maatregelen handelde tot vanavond, was je te laconiek.

Het bewijst enkel eens te meer dat er van 'gezond verstand' bij een te grote minderheid van de Nederlanders geen sprake meer is. |:(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

'een lockdown'... Gaan we daar nou nog eens mee stoppen met die term... Alsjeblieft zeg... :X

Enige dat nog gaat gebeuren als het tegenvalt met de gehoorzaamheid is dat de winkels dicht gaan.

• SvMp
  • Niet online
sderooij schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:10:
maar hoe zit het nu met naar kantoor gaan? Als je samen met 20 man zit op kantoor?...
Als het essentieel is 1,5 meter uit elkaar.
En anders mag het niet.

• CurlyMo
Mits geen vitaal beroep niet doen.

• naarden 4ever
Werk thuis, tenzij niet anders mogelijk. Dat was de maatregel al en dat is het nog steeds.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tommie12 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:09:
Ik ben er wel,zeker van dat je minder kans hebt op besmetting als je een voetganger kruist op 1,5m, dan dat je in de supermarkt je boodschappen af rekent.
En niet iedere 'besmetting' hoef tot een 'Besmetting' te leiden. Kort en vluchtig is anders dan lang en diepgaand. Maar daar moet onderzoek op den duur meer inzicht in geven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het thuiswerken advies zal ook wel tot 1 juni worden/zijn verlengd vermoed ik zo, precies om die reden.

Virussen? Scan ze hier!

• CurlyMo
Wekkel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:12:
[...]

En niet iedere 'besmetting' hoef tot een 'Besmetting' te leiden. Kort en vluchtig is anders dan lang en diepgaand. Maar daar moet onderzoek op den duur meer inzicht in geven.
Wat is je bron voor de stelling die je wel al doet in je reactie?

• sderooij
  • Laatst online: 13:51
wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Het thuiswerken advies zal ook wel tot 1 juni worden/zijn verlengd vermoed ik zo, precies om die reden.
ja daar was ik dus al bang voor... thnx

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:19

Hou toch op met die populistische praat, er waren op dat moment nog 0 gevallen in Nederland. Er zou 0,0 draagvlak voor zijn. Kijk waar we nu staan, 8 dagen geleden waren de kroegen nog open...

Daarnaast is carnaval niet 1 evenement wat je zo maar verbiedt maar duizenden kleine evenementen over heel veel gemeenten. Carnaval niet doorlaten gaan is het zelfde als zeggen dat kerst niet door gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 23-03-2020 20:13 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:05

gws24

Thinking is hard!

Dan moet je werkgever zorgen voor voldoende maatregelen. Anders de arbo inschakelen?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• SvMp
  • Niet online
Wekkel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:12:
[...]

We weten al wat van de besmettingsgraad. En die is niet zodanig dat het virus een soort havik is die op z'n prooi duikt. Ofwel we moeten het niet overdrijven.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zit hier al een paar maanden op een vakantieparkje tot onze nieuwbouwwoning af is, afgelopen maanden amper iemand in de speeltuin gezien en vandaag liep er een hoestend kind met een vader incl Brabants accent, een coronavluchteling? :r

• DR!5EQ
  • Niet online
Teijgetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Ik denk niet dat je de afstand per windsnelheid hoeft op te geven, het zet mensen wel aan het denken verwacht ik. Oh ja, eigenlijk logisch........
Net zoals je een scheet aan de andere kant van de kamer vrij snel ruikt, helemaal met een beetje tocht. ;)
_O- hilarisch! Maar dat is nou juist ook wat onze ministers van ons verwachten. Gebruik je gezonde verstand als je een windje laat naar buiten gaat.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik mij afvraag is wat de jurdische onderbouwing is van al deze maatregelen. Niet omdat ik perse een gaatje wil vinden in de regels maar omdat ik gewoon benieuwd ben naar hoe men het heeft vastgelegd.

Je komt een hoop noodverordeningen tegen van de veiligheidsregio's waarin dit staat:

https://decentrale.regelg.../638498/CVDR638498_1.html
code:
1
gelet op de aanwijzing van de minister voor Medische Zorg en Sport, mede namens de minister van Justitie en Veiligheid, kenmerk 1662578-203166-PG en de aanvullingen daarop d.d. 15 maart 2020,

Maar ik kan de aanwijzing niet vinden. Als ik google op het nummer (of zoek op de bekendmakingen website) dan kom ik alle noodverordeningen tegen maar niet de aanwijzing.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Mijn eigen redenering. Een klein beetje besmetting pakt je lichaam wellicht beter op dan een hele lading besmetting. Maar het is wel een zijspoor, zeker.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:22:
[...]

Als je een drietal sjaals rouleert en die elke dag door de was heen gooit, scheelt natuurlijk wel verbruik van mondkapjes (en een berg afval).

Je kan makkelijk van elk stuk doek zoiets maken:

[Afbeelding]
In 1918 dachten ze idd ook nog dat zo’n sjaaltje wel zou helpen tegen een virus.
De medische wereld heeft ondertussen wel wat progressie geboekt, waardoor we weten dat zo’n doekje of sjaaltje niet zoveel doet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
naarden 4ever schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Het bewijst enkel eens te meer dat er van 'gezond verstand' bij een te grote meerderheid van de Nederlanders geen sprake meer is. |:(
Te grote meerderheid?
Het grootste gedeelte van NL zit keurig thuis hoor. Het is maar een klein groepje dat echt tegendraads is.

• naarden 4ever
TheGhostInc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Te grote meerderheid?
Het grootste gedeelte van NL zit keurig thuis hoor. Het is maar een klein groepje dat echt tegendraads is.
Excuus, te grote minderheid wilde ik schrijven. Ik pas het aan.

• redwing
  • Nu online
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:13:
[...]

We weten al wat van de besmettingsgraad. En die is niet zodanig dat het virus een soort havik is die op z'n prooi duikt. Ofwel we moeten het niet overdrijven.
Aan de andere kant zijn er mensen bekend die honderden (patient 31 in Z-Korea) mensen besmet hebben. Oftewel als je dicht bij elkaar bent kan het toch heel snel gaan. Misschien zouden we het eerder eens niet zo moeten bagatelliseren? Iedere keer zijn er weer van dit soort verhalen en dat is dus precies waarom de regels vandaag weer zo aangescherpt zijn. Mensen nemen het nog steeds niet serieus genoeg.

[removed]

• SvMp
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:16:
[...]

In 1918 dachten ze idd ook nog dat zo’n sjaaltje wel zou helpen tegen een virus.
De medische wereld heeft ondertussen wel wat progressie geboekt, waardoor we weten dat zo’n doekje of sjaaltje niet zoveel doet.
Vorige week op Radio 1 tijdens Corona vragenuur een mevrouw in de uitzending die trots vertelde over haar zelf gemaakte mondkapjes van keukenpapier. Werd (wel op nette manier) compleet afgebrand door de viroloog.

• SvMp
  • Niet online
redwing schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Aan de andere kant zijn er mensen bekend die honderden (patient 31 in Z-Korea) mensen besmet hebben. Oftewel als je dicht bij elkaar bent kan het toch heel snel gaan. Misschien zouden we het eerder eens niet zo moeten bagatelliseren? Iedere keer zijn er weer van dit soort verhalen en dat is dus precies waarom de regels vandaag weer zo aangescherpt zijn. Mensen nemen het nog steeds niet serieus genoeg.
Klopt. Maar bagatelliseer niet het dicht bij elkaar zijn, maar er zijn mensen die zelfs met meters afstand nog denken dat het virus hun kant uit komt. En dat is het geval niet.

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Niet om te voorkomen dat je virusdeeltjes inademt, wel om te voorkomen dat je (met hoesten en niezen) het virus overal verspreidt. En om te voorkomen dat je de hele tijd aan je gezicht frunnikt.

Als ik de keuze heb tussen zo'n sjaaltje en een mondkapje wat ik niet kan krijgen en dus alles onder hoesten, dan weet ik wel waar ik voor kies.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 23-03-2020 20:18 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Leg dat mijn werkgever eens uit.

Ok ik mag thuiswerken, maar ik mag geen fatsoenlijke bureaustoel lenen om mijn rug te sparen (heb een hernia gehad). De reactie was dat ik dan maar op kantoor moest komen zitten.

Verder wordt van sommige werknemers geëist dat ze naar kantoor komen, terwijl iedereen makkelijk van thuis kan werken.

Vervolgens zit de algemene manager daar de hele dag met de kleine die het hele pand bevuilt. Want iedereen weet hoe onhygiënisch kinderen zijn.

Als klap op de vuurpijl was er vandaag zelfs een niet werknemer op kantoor (vriend van) want het was wel prima dat ie in onze fitness ruimte kwam sporten...

Wat een volslagen idioten lopen er toch rond. 3 hersencellen en dan zulke beslissingen mogen maken.

En als ze meelezen: mijn gezondheid is belangrijker voor mij dan mijn werk. Ik kan prima thuiswerken maar als ik nu weer last van mij rug krijg door gebrek aan een goede werkplek ben ik ziek. Dan bekijk je het maar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• TheGhostInc
  • Niet online
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Vorige week op Radio 1 tijdens Corona vragenuur een mevrouw in de uitzending die trots vertelde over haar zelf gemaakte mondkapjes van keukenpapier. Werd (wel op nette manier) compleet afgebrand door de viroloog.
Ik las wat over de geschiedenis van de geneeskunde.

De vroedvrouwen waren allemaal heel proper en de kindersterfte laag. Toen gingen de mannen zich ermee bemoeien en die liepen letterlijk van een rottend lijk met het bloed nog aan hun handen naar de patient.

Gelukkig heeft de kerk zich er nog niet mee bemoeid, die hebben ook altijd van die lekkere adviezen.

• De Rikster
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:13:
[...]

We weten voorlopig dat de besmettingsgraad afhankelijk is van de getroffen maatregelen en een R0 van 2,1~2,6 nog steeds te hoog is qua druk op de zorg.
Er wordt dus niks overdreven in die zin.

• Ramon 73
Dan had er al lang geleden iets voor thuiswerk geregeld moeten worden.....of onderlinge afstand heel goed inrichten.

Wij zitten met 6 personen op 1 afdeling. Die afdeling bestaat uit 8 ruimtes waarvan er 3 als kantoor in gebruik zijn.
3 van de 6 werken nagenoeg fulltime thuis. De andere 3 (waar ik er 1 van ben) werken in kantoor/technische ruimte en zitten ieder in een afzonderlijke ruimte (25m2 afzonderlijk) voor zijdelingse administratieve zaken.
De testruimte waar we geregeld moeten zijn is iets van 70m2 en daar zitten we zelf in normale tijden met max 3 tegelijk. Nu zelfs max 2 personen en er is een afzetting waardoor je altijd 2mtr tussenruimte hebt. Een deel van ons werk kan echt niet thuis gedaan worden, hebben heel wat test- en reparatiemiddelen/machines in gebruik en dat is niet of nauwelijks te transporteren. Sowieso staan er spullen bij die niet in huiselijke omgeving kunnen staan (denk aan x-ray machine).

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:18:
[...]

Niet om te voorkomen dat je virusdeeltjes inademt, wel om te voorkomen dat je (met hoesten en niezen) het virus overal verspreidt. En om te voorkomen dat je de hele tijd aan je gezicht frunnikt.

Als ik de keuze heb tussen zo'n sjaaltje en een mondkapje wat ik niet kan krijgen en dus alles onder hoesten, dan weet ik wel waar ik voor kies.
Als je moet hoesten en niezen, dan moet je binnen blijven.
Tegen neuspeuteren zal het misschien wel helpen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DR!5EQ
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:18:
[...]

Ok ik mag thuiswerken, maar ik mag geen fatsoenlijke bureaustoel lenen om mijn rug te sparen (heb een hernia gehad). De reactie was dat ik dan maar op kantoor moest komen zitten.

Verder wordt van sommige werknemers geëist dat ze naar kantoor komen, terwijl iedereen makkelijk van thuis kan werken.

Vervolgens zit de algemene manager daar de hele dag met de kleine die het hele pand bevuilt. Want iedereen weet hoe onhygiënisch kinderen zijn.

Als klap op de vuurpijl was er vandaag zelfs een niet werknemer op kantoor (vriend van) want het was wel prima dat ie in onze fitness ruimte kwam sporten...

Wat een volslagen idioten lopen er toch rond. 3 hersencellen en dan zulke beslissingen mogen maken.

En als ze meelezen: mijn gezondheid is belangrijker voor mij dan mijn werk. Ik kan prima thuiswerken maar als ik nu weer last van mij rug krijg door gebrek aan een goede werkplek ben ik ziek. Dan bekijk je het maar.
Er zijn ergere dingen, maar ik zou ook moeite hebben met zo'n baas. Sterkte de aankomende tijd :(:).

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 19:51
wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Het zou ook lachwekkend worden als je boetes gaat uitdelen voor groepen mensen van 3 en meer om vervolgens kantoortuinen wel weer toe te staan. Zelfde geldt voor scholen. Die gaan allemaal verlengd worden tot 1 juni. De scholen zitten dan sowieso aan het begin van de zomervakantie, dus die blijven dicht tot 1 september. Mensen die thuis kunnen werken zal gevraagd worden dat te doen tot 1 september (schat ik in). Op basis van de stand op dat moment kan er geleidelijk weer wat open gaan. Met horeca etc vind ik dat lastig inschatten. Wellicht restaurants met een beperkt aantal tafels. Cafés maximaal aantal bezoekers. Maar het grote probleem is dat als je dat weer toe gaat staan, dan houdt bijna niemand zich meer aan de 1.5m.

• SvMp
  • Niet online
De Rikster schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:20:
[...]

We weten voorlopig dat de besmettingsgraad afhankelijk is van de getroffen maatregelen en een R0 van 2,1~2,6 nog steeds te hoog is qua druk op de zorg.
Er wordt dus niks overdreven in die zin.
Natuurlijk is de zorg terecht. Maar een R0 van 2,1-2,6 is niet van een wezen wat jou over meters afstand aanvliegt. Dus afstand houden terecht, groepen mijden terecht, maar het is niet zo dat als meters verderop iemand loopt dat je gelijk bang hoeft te zijn dat de virussen op je af vliegen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Het RIVM heeft zelf al gezegd dat mondkapjes ook geen zin hebben als je niet bent besmet, ze zijn vooral bedoeld om te voorkomen dat je anderen besmet (ook als je geen symptomen hebt).

Als je iedereen die af en toe moet hoesten en niezen (hooikoorts) gaat verplichten om binnen te blijven en ze dus ook niet meer naar buiten mogen om de hond uit te laten, het vuilnis weg te gooien of een boodschap te halen, dan krijg je een onhoudbare situatie.

Daarom ook het advies "Blijf zo veel mogelijk binnen en en probeer verspreiding te voorkomen", dat is geen absolute regel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Stoney3K nou, die claim van het RIVM is vooral gebaseerd op verkeerd gebruik. Niet dat het niet zou werken.

Klein lichtpuntje; we hebben van de nood een deugd gemaakt en een hondje aangeschaft. Wilden we al tijden, maar nu ook de tijd thuis om hem te laten wennen en te trainen. Met als bijkomend therapeutisch effect wat afleiding :)

[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 23-03-2020 20:26 ]

• De Rikster
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Natuurlijk is de zorg terecht. Maar een R0 van 2,1-2,6 is niet van een wezen wat jou over meters afstand aanvliegt. Dus afstand houden terecht, groepen mijden terecht, maar het is niet zo dat als meters verderop iemand loopt dat je gelijk bang hoeft te zijn dat de virussen op je af vliegen.
Niet letterlijk in die zin inderdaad, vind wel dat er érg veel nadruk op onderlinge afstand wordt gelegd in verhouding met persoonlijke hygiëne en contactoppervlakken.

• nuker
YakuzA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Vandaag toch iets bizars meegemaakt. We liepen (mijn vrouw en ik) over straat. Aan de overkant liep een kerel op de stoep extreem te hoesten, spugen op de grond, nog meer hoesten. Klonk niet goed..... Geen hand voor de mond. Niet hoesten in de elleboog. Die kerel ging dus naar de supermarkt..... |:( |:( We zijn met een heel grote boog om hem heengelopen. Precies om die reden blijft het virus rondgaan omdat er genoeg van dat soort figuren rondlopen helaas.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nuker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Het zou ook lachwekkend worden als je boetes gaat uitdelen voor groepen mensen van 3 en meer om vervolgens kantoortuinen wel weer toe te staan. Zelfde geldt voor scholen. Die gaan allemaal verlengd worden tot 1 juni. De scholen zitten dan sowieso aan het begin van de zomervakantie, dus die blijven dicht tot 1 september. Mensen die thuis kunnen werken zal gevraagd worden dat te doen tot 1 september (schat ik in). Op basis van de stand op dat moment kan er geleidelijk weer wat open gaan. Met horeca etc vind ik dat lastig inschatten. Wellicht restaurants met een beperkt aantal tafels. Cafés maximaal aantal bezoekers. Maar het grote probleem is dat als je dat weer toe gaat staan, dan houdt bijna niemand zich meer aan de 1.5m.
Dat betekent ook dat bij het hoger onderwijs de tentamens niet doorgaan en er dus veel studenten straks hun collegejaar over moeten doen. Krijgen die dan ook compensatie voor het collegegeld, of wordt naar verhouding hun studieschuld kwijt gescholden?

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Zie bijvoorbeeld de quotes van een virologe uit het LUmc.
Hier in slowchat rond 9:30 vanochtend aangehaald.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Dat betekent ook dat bij het hoger onderwijs de tentamens niet doorgaan en er dus veel studenten straks hun collegejaar over moeten doen. Krijgen die dan ook compensatie voor het collegegeld, of wordt naar verhouding hun studieschuld kwijt gescholden?
Voor examenkandidaten blijven de scholen toch wel open? Dat is nu toch ook al zo, waarom zou dat opeens veranderen?

Virussen? Scan ze hier!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:51
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:11:
[...]

En toch zijn er meerdere beroepen waarbij het wenselijk is als er mensen op het kantoor zijn, om de lijntjes wat korter te houden

Zo ook bij mij op het werk :')
nuker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Vandaag toch iets bizars meegemaakt. We liepen (mijn vrouw en ik) over straat. Aan de overkant liep een kerel op de stoep extreem te hoesten, spugen op de grond, nog meer hoesten. Klonk niet goed..... Geen hand voor de mond. Niet hoesten in de elleboog. Die kerel ging dus naar de supermarkt..... |:( |:( We zijn met een heel grote boog om hem heengelopen. Precies om die reden blijft het virus rondgaan omdat er genoeg van dat soort figuren rondlopen helaas.
Klinkt meer als een roker :P

[ Voor 49% gewijzigd door FabianGTI op 23-03-2020 20:28 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
[...]

Dan is het tijd om een andere werkgever te zoeken die zijn medewerkers wel serieus neemt.

Ik heb al mijn kantoormedewerkers naar huis gestuurd. Daarbij gezegd dat ze hun schermen, toetsenbord en stoel mee mogen nemen. Ze mogen als ze willen zelfs hun verstelbare bureau meenemen.

Voor al mijn tramchauffeurs zijn er aanvullende maatregelen genomen.

Dit is iets waar we met zijn alleen doorheen moeten. En ook al kost het ons aardig wat geld proberen we onze missie te vervullen, zowel economisch als maatschappelijk.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 10:43
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Probleem is de balans met economie. Tot 1 juni heeft een enorme impact, en dat willen ze voorkomen. Als er per 1 mei al meer kan op horeca-gebied, dan willen ze dat. Evenementen zijn een veel kleiner deel van de economie. Bovendien hebben evenementen gemeen dat je met veel mensen op elkaar staat, dus evenementen zullen pas na lange tijd weer kunnen. Voor horeca is veel meer maatwerk mogelijk dus geef je die een aparte regeling. Vind ik niets onduidelijks aan. Ik hoop dat journalisten dit aan het volk uit kunnen leggen.
Ja de 1 juni als echte deadline en ik denk dat ze stiekem hopen dat de cijfers gunstiger gaan worden dat er ook naar voor in tijd iets versoepeld kan worden.
Want anders wordt het voor veel zaken/bedrijven een bloedbad. En ook voor scholen echt ultieme chaos; 2,5 maand les uitval of 3-4 weken ...

• CurlyMo
stresstak schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Zie bijvoorbeeld de quotes van een virologe uit het LUmc.
Hier in slowchat rond 9:30 vanochtend aangehaald.
Was weinig moeite geweest om die reactie er direct als linkje bij te plaatsen toch? Je kan niet alles blijven volgen.

Deze dus:
gws24 in "Coronavirus Slowchat"

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 23-03-2020 20:29 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Voor examenkandidaten blijven de scholen toch wel open? Dat is nu toch ook al zo, waarom zou dat opeens veranderen?
Alleen voor de eindexamenkandidaten van het voortgezet onderwijs.

Niet voor de studenten op HBO en universiteit.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

Misschien gekke vraag, als het aantal besmettingen/doden nu vanwege de maatregelen afneemt, is er dan kans dat de maatregelen voor 1 juni versoepelt worden?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Alleen voor de eindexamenkandidaten van het voortgezet onderwijs.

Niet voor de studenten op HBO en universiteit.
Mij lijkt dat daar uiteindelijk weinig onderscheid in gemaakt zal worden?

Virussen? Scan ze hier!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hoe zit het nu met hoger onderwijs? Kan ik er vanuit gaan dat ik een half jaar aan mijn master moet gaan plakken?

• TheGhostInc
  • Niet online
nuker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Het is verstandig om met een boog er omheen te lopen, maar er zijn ook genoeg mensen die altijd zo klinken.
"Steek er nog eentje op, dan komt het los".

Ik denk wel dat deze crisis gaat helpen om iets hygiënischer te leven.

• nuker
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Was weinig moeite geweest om die reactie er direct als linkje bij te plaatsen toch? Je kan niet alles blijven volgen.
Ben nu ook wel benieuwd naar die quotes.

• Tommie12
[...]

Kinderen op een werkplek lijkt me een grote overtreding, net als die ‘vriend’. Bel dan de politei anoniem, boete is 4000€ voor bedrijven. Dat hakt er wel in.

• CurlyMo
nuker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:29:
[...]

Ben nu ook wel benieuwd naar die quotes.
Ik heb mijn reactie aangepast met de betreffende reactie gelinked.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

racoon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:27:
Misschien gekke vraag, als het aantal besmettingen/doden nu vanwege de maatregelen afneemt, is er dan kans dat de maatregelen voor 1 juni versoepelt worden?
Dat denk en hoop ik wel ja!

Elect a clown, expect a circus.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Eerst even een disclaimer voor ik mijn rant begin:
Ik kan niet kijken in alle informatie de de ministers hebben, dus ik ga er even vanuit dat alles gebaseerd is op gegronde analyses en voorspellingen. Ik ben me ook op de hoogte van de ernst van de situatie en een mogelijke overbelasting van ons zorgstelsel. En ja, onderstaand is ongefundeerd en generaliserend...

Start rant:
Nuchtere Nederlanders, mijn reet. Als ik iets geleerd heb de afgelopen week is het wel hoe bereidwillig mensen zijn om vingertje te wijzen en anderen terecht te wijzen "for the greater good", maar net zo hypocriet ook gewoon boodschappen moeten gaan doen en daar geen ene zier interesseren of het 1,5 meter afstand is. Twitter staat vol met shaming-plaatjes van mensen die ergens zijn en gefotografeerd worden door mensen die ook zelf op die plek zijn. Vervolgens valt het nederlandse internet over elkaar heen over de totale onverantwoordelijkheid van mensen en dat ze allemaal asociaal zijn en niet aan de ouderen denken!

Newsflash: Bijna niemand interesseert de oudere een ene fuck normaliter, maar nu scoort het lekker op je Twitter timeline. Of vergeten we even dat er enorm veel ouderen eenzaam zijn, of men tijdens een normale griep lak heeft aan alle afstandsregels (die dan ook gewoon relevant zijn). Enorm veel mensen interesseert de normale griep geen ene zak, terwijl een hoop kwetsbare mensen daar enorm onder kunnen lijden en we ook dan hun kunnen beschermen. Dat nu de noodzaak hoger is is natuurlijk bekend, maar hypocriet is het zeker. Al jaren wordt er gezegd dat je thuis moet blijven bij griep of niet naar het werk moet komen of niet bij familie op bezoek.... maarja.

Of dat men al jaren blij voor een lekkere liberale-alles-moet-marktwerking regering stemt en nu staan te klappen voor het zorgpersoneel dat onderbetaald en overwerkt is. Men zet nog net niet "Je suis Corona" op hun tijdslijn. Nok met dat geklap. Mijn vrienden in de zorg vinden het bloedirritant en zijn er niet mee geholpen. Een beetje normaal woninkje kunnen krijgen op minder dan 45 minuten reistijd van het ziekenhuis (waar ze nachtdiensten moeten draaien en bereikbaarheidsdiensten hebben) zou leuk zijn.

Nog bizarder vind ik het dat allemaal volk staat te gillen om straffen en boetes "for the greater good" Verwijzigingen naar de NSB is niet nodig.. Ranten ok, maar netjes. Het is dat de reden achter deze hele bizarre situatie zo serieus is, maar als er een meer sinstere reden zou zijn houdt ik me hart vast over het gedrag van veel mensen en hun bereidwilligheid tot bevelen opvolgen. En dan 's nachts lekker klaarzitten om die ene Picnic spot om 0:00 te reserveren zodat je weer een kuub pasta bestellen zodat de rest niet kan.

Vervolgens kunnen we overigens wel gewoon nog naar de markt. Waar men in de buitenlucht staat waardoor de neusjes lekker gaan lopen en de polletjes ervoor zorgen dat we niezen, waardoor er veel menselijk contact is en we allemaal langs elkaar kunnen schuiven. Dat dan weer wel.

Niet vergeten te klappen allemaal! Laten we dat niet vergeten! En, #JeSuisCorona natuurlijk.

En nee, ik ben niet op het strand geweest.

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 23-03-2020 22:41 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• JoStad
[...]
Leg dat mijn werkgever eens uit. Verder wordt van sommige werknemers geëist dat ze naar kantoor komen, terwijl iedereen makkelijk van thuis kan werken.
Ja die regel van thuiswerken is een wassen neus.
De politie zou daar handhavend te werk moeten gaan.
Boetes voor werkgevers zouden mogelijk dienen te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door JoStad op 23-03-2020 20:31 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Mij lijkt dat daar uiteindelijk weinig onderscheid in gemaakt zal worden?
Hoezo? Voortgezet onderwijs wordt door het ministerie betaald, hoger onderwijs is grotendeels particulier en op kosten van de student zelf. Als je normaal een tentamen moet missen zegt de overheid gewoon "Niet ons probleem" en mag je gewoon alles over doen.

Nu worden de tentamens centraal geschrapt (want grote groepen volwassenen, geen kinderen) en zal iedereen dus studievertraging oplopen, wat klauwen vol met geld kost.

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Deze dus:
gws24 in "Coronavirus Slowchat"
Eh ja /nee. Ik heb er alleen printscreens van bewaard vanwege de belangrijke info.

Je weet wel, je leest wat en doet win+ptscr

:>

• Ramon 73
Jazeker. In België gaat men binnenkort regels voor winkels versoepelen. Ws morgen of deze week gaan niet-essentiële winkels ook weer in het weekend open omdat het goed gaat. Zijn al enkele dagen geen oplonde besmettingscijfers meer.
Daar hadden ze ook gepland dat de winkels langer dicht zouden blijven maar blijkt overbodig dus gaat men de regel versneld terugdraaien.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:32:
[...]

Jazeker. In België gaat men binnenkort regels voor winkels versoepelen. Ws morgen of deze week gaan niet-essentiële winkels ook weer in het weekend open omdat het goed gaat. Zijn al enkele dagen geen oplonde besmettingscijfers meer.
Daar hadden ze ook gepland dat de winkels langer dicht zouden blijven maar blijkt overbodig dus gaat men de regel versneld terugdraaien.
Bedankt voor je uitleg

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• SvMp
  • Niet online
trekker22 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Ja de 1 juni als echte deadline en ik denk dat ze stiekem hopen dat de cijfers gunstiger gaan worden dat er ook naar voor in tijd iets versoepeld kan worden.
Want anders wordt het voor veel zaken/bedrijven een bloedbad. En ook voor scholen echt ultieme chaos; 2,5 maand les uitval of 3-4 weken ...
Er zijn al scholen die voorsorteren op dicht zijn tot 1 september.
De ultieme chaos zal zich ook in huishoudens met kinderen afspelen, de klaslokaal is vervangen door keukentafel. Als na 6 april de scholen niet open kunnen, dan zal het tot de vakantie zijn omdat scholen met kwartalen werken, en het vierde kwartaal is het gemakkelijkst te organiseren op basis van thuis of school, niet half/half.

• TheGhostInc
  • Niet online
Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:32:
[...]

Dus is de vraag of de overheid dan niet heeft overgereageerd?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@armageddon_2k1 het raam mag nog wel gewoon open he... Beetje zuurstof kan geen kwaad ;)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TheGhostInc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Als mensen de kritische vraag gaan stellen van "Was het niet een beetje te rigoreus" dan is dat alleen maar bewijs dat de maatregel effectief is geweest.

• naarden 4ever
armageddon_2k1 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:31:

Start rant:
Nuchtere Nederlanders, mijn reet. Als ik iets geleerd heb de afgelopen week is het wel hoe bereidwillig mensen zijn om vingertje te wijzen en anderen terecht te wijzen "for the greater good", maar net zo hypocriet ook gewoon boodschappen moeten gaan doen en daar geen ene zier interesseren of het 1,5 meter afstand is. Twitter staat vol met shaming-plaatjes van mensen die ergens zijn en gefotografeerd worden door mensen die ook zelf op die plek zijn. Vervolgens valt het nederlandse internet over elkaar heen over de totale onverantwoordelijkheid van mensen en dat ze allemaal asociaal zijn en niet aan de ouderen denken!

Newsflash: Bijna niemand interesseert de oudere een ene fuck normaliter, maar nu scoort het lekker op je Twitter timeline. Of vergeten we even dat er enorm veel ouderen eenzaam zijn, of men tijdens een normale griep lak heeft aan alle afstandsregels (die dan ook gewoon relevant zijn). Enorm veel mensen interesseert de normale griep geen ene zak, terwijl een hoop kwetsbare mensen daar enorm onder kunnen lijden en we ook dan hun kunnen beschermen. Dat nu de noodzaak hoger is is natuurlijk bekend, maar hypocriet is het zeker. Al jaren wordt er gezegd dat je thuis moet blijven bij griep of niet naar het werk moet komen of niet bij familie op bezoek.... maarja.

Of dat men al jaren blij voor een lekkere liberale-alles-moet-marktwerking regering stemt en nu staan te klappen voor het zorgpersoneel dat onderbetaald en overwerkt is. Men zet nog net niet "Je suis Corona" op hun tijdslijn. Nok met dat geklap. Mijn vrienden in de zorg vinden het bloedirritant en zijn er niet mee geholpen. Een beetje normaal woninkje kunnen krijgen op minder dan 45 minuten reistijd van het ziekenhuis (waar ze nachtdiensten moeten draaien en bereikbaarheidsdiensten hebben) zou leuk zijn.

Nog bizarder vind ik het dat allemaal volk staat te gillen om straffen en boetes "for the greater good" en mensen als rechtgeaarde NSB'ers die ze zijn publiekelijk willen shamen met heimelijke foto's op een tijdslijn en over elkaar heen buitelen van ongeloof. Het is dat de reden achter deze hele bizarre situatie zo serieus is, maar als er een meer sinstere reden zou zijn houdt ik me hart vast over het gedrag van veel mensen en hun bereidwilligheid tot bevelen opvolgen. En dan 's nachts lekker klaarzitten om die ene Picnic spot om 0:00 te reserveren zodat je weer een kuub pasta bestellen zodat de rest niet kan.

Vervolgens kunnen we overigens wel gewoon nog naar de markt. Waar men in de buitenlucht staat waardoor de neusjes lekker gaan lopen en de polletjes ervoor zorgen dat we niezen, waardoor er veel menselijk contact is en we allemaal langs elkaar kunnen schuiven. Dat dan weer wel.

Niet vergeten te klappen allemaal! Laten we dat niet vergeten! En, #JeSuisCorona natuurlijk.
Je zou columnschrijver moeten worden. Niet dat dat de laconieke Nederlander zou hervormen, maar ik zou het vermakelijk leesvoer vinden.

• SvMp
  • Niet online
[...]

Nee, want ze versoepelen omdat het weer beter gaat.

• Teijgetje
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:23:
[...]

Het RIVM heeft zelf al gezegd dat mondkapjes ook geen zin hebben als je niet bent besmet, ze zijn vooral bedoeld om te voorkomen dat je anderen besmet (ook als je geen symptomen hebt).

Als je iedereen die af en toe moet hoesten en niezen (hooikoorts) gaat verplichten om binnen te blijven en ze dus ook niet meer naar buiten mogen
De eerste zin ken ik wel van het RIVM, de tweede niet. RIVM heeft het alleen over "tegen besmetting".

Dat gewone goede kapjes wel tegen verspreiding werken, min of meer als continu zakdoek voor je mond en neus, kun je overigens wel overal vinden, bv de WHO raadt het aan als je ouderen/zwakkeren verzorgt, de apotheker had het er in januari al over, maar die pagina is plotseling uit de lucht sinds vandaag. Hij staat vast nog in cache ergens want als je zoekt op apotheek.nl drie tips om verspreiding van virussen te voorkomen krijg je in de zoekresultaten bijna de hele tekst te zien.

En gezien er weinig kapjes zijn zal het RIVM haar mening niet veranderen, het helpt niet tegen besmetting. (Die papieren kapjes )

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Er zijn al scholen die voorsorteren op dicht zijn tot 1 september.
De ultieme chaos zal zich ook in huishoudens met kinderen afspelen, de klaslokaal is vervangen door keukentafel. Als na 6 april de scholen niet open kunnen, dan zal het tot de vakantie zijn omdat scholen met kwartalen werken, en het vierde kwartaal is het gemakkelijkst te organiseren op basis van thuis of school, niet half/half.
Oprechte vraag (onze dochter hoeft nog niet naar school): waarom zou de zomervakantie niet komen te vervallen?

• Ramon 73
[...]

Nee, op dat moment met die inzichten was dat een goede beslissing. Dat blijkt wel want zo'n drie weken later kunnen de regels al versoepeld worden.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57

mr_petit

opperprutser

Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:37:
unreal...

'Spaanse militairen hebben bij hun hulp in verpleeghuizen bewoners dood in hun bed aangetroffen. "Het leger heeft ouderen volledig verlaten, zo niet overleden gevonden in hun bedden", zei de Spaanse minister van defensie in Spaanse media.

"We gaan vanaf nu streng toezien op de behandeling die de ouderen in de verpleeghuizen krijgen", zei de minister Margarita Robles. Ze noemde de situatie op een aantal plekken "absoluut dramatisch''

bron: NOS live feed
Ik vraag me af in hoeverre dit nieuws nu waar is of niet, of dat het bewust achterwege gelaten wordt.

De nieuwsblog van de NOS is gesloten, (maar het heeft er wel opgestaan, ook nog wel te vinden via google), maar de rest van de media haakt hier niet op in terwijl dit toch wel ongeveer het meest confronterende is wat ik tot nu toe gehoord heb.
Ik vind wel engelse nieuwssites die hierover rapporteren zoals de daily mail, die ook zegt dat de spaanse minister van defensie dit op televisie heeft gezegd met een persconferentie. Hier ook een spaanse link die dit behandelt
Dat in spanje de zaak zeer ernstig is, blijkt ook wel uit dit bericht van Bild:
https://www.bild.de/video...sflash-69573664.bild.html

"man is not truly one, but truly two,"

• TheGhostInc
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Als mensen de kritische vraag gaan stellen van "Was het niet een beetje te rigoreus" dan is dat alleen maar bewijs dat de maatregel effectief is geweest.
Effectief in het omzeep helpen van de economie?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hopelijk. Het hangt er vanaf hoe effectief ze zijn.
Maar als ze effectief zijn (en dusdanig effectief dat de druk op de zorg gelijk blijft of af kan nemen) dan heb je kans dat het na 1 juni versoepeld zou worden. Let op, versoepeld zal nog niet perse zijn dat het wordt zoals het was, ik zou daar voorlopig niet vanuit gaan.

Voor 1 juni weet ik niet, dan moeten de huidige maatregelen wel héél goed werken, maar het is mogelijk. Al acht ik de kans klein.

Aan het einde van de week/begin volgende week zal goed zichtbaar zijn wat de effecten van de huidige maatregelen zijn en aan de hand daarvan zullen ze bij het RIVM/GGD/etc prognoses kunnen maken en kunnen de beleidsmakers daar iets mee doen.
Over een week, anderhalf, dan weten we een stuk beter hoe we er voor staan, en hopelijk ook op de middellange termijn wat de strategie gaat zijn.

Disclaimer: Ik ben gewoon een internetter en weet er net zoveel van als elke andere tweaker :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mensen met een LAT-relatie mogen niet meer samen op straat lopen, behalve als er anderhalve meter tussen zit. En als ze bij elkaar op bezoek komen moet er ook anderhalve meter tussen zitten. Begrijp ik dat goed?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
Het advies is thuiswerken waar mogelijk. Schijnbaar is het voor jou dus niet mogelijk thuis te werken.
Bedrijven hoeven echt niet alle medewerkers te voorzien van een bureau, stoel en hardware.

Overigens snap ik de irritatie die ontstaat door de gehele houding van de werkgever. Maar op het punt van middelen ben ik het er mee eens dat een werknemer verantwoordelijk is voor de inrichting van de thuiswerkplek, alles wat een werkgever wel regelt is mooi meegenomen.
Pagina: 1 ... 70 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]