Daar heb ik dus een heel hard hoofd in. Als je soms nu al ziet hoe die BOA's machtsgeil zijn en je meteen een bon geven als je 1 minuut te lang parkeert of per ongeluk een snoeppapiertje laat vallen dat je heus wel weer zou oprapen. Het is gewoon wachten op de BOA's die ook van deze regels weer misbruik zullen maken om bergen onzinboetes uit te delen. Wedden dat we binnen een paar dagen berichten hebben van mensen die iemand passeren op een 1m brede stoep en daarvoor een boete krijgen?[b]Kenny_026 in "Coronavirus Slowchat"[...]
Gezond verstand gebruiken en dan zul je van de handhaving echt geen bekeuring krijgen omdat je een kind in het het winkelwagentje hebt zitten.
Maar ik ben het wel eens met de maatregelen. Het valt me op dat mensen die 1,5 meter bijzonder slecht naleven. Of het mij moeilijk maken om het na te leven, door bijvoorbeeld midden op een stoep te gaan stilstaan. Ik speel Pokemon Go en sta dus ook wel eens stil, maar ik zorg altijd dat ik dan aan de kant ga staan zodat mensen er nog langs kunnen.
Of in een supermarkt, mensen die hun kar midden in het gangpad zetten en aan 1 kant ernaast gaan staan om een kwartier lang al die etiketten te lezen zodat het gangpad voor 2/3 is geblokkeerd. Dan denk je echt niet goed na. Wat je nu gaat krijgen is dat er beperkt mensen de winkel in mogen en je dus rijen voor de deur krijgt, maar dat is beter want dan kun je makkelijker afstand houden.
Laten we hopen dat het helpt...