Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.794 views

Onderwerpen

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09
[b]Kenny_026 in "Coronavirus Slowchat"[...]

Gezond verstand gebruiken en dan zul je van de handhaving echt geen bekeuring krijgen omdat je een kind in het het winkelwagentje hebt zitten.
Daar heb ik dus een heel hard hoofd in. Als je soms nu al ziet hoe die BOA's machtsgeil zijn en je meteen een bon geven als je 1 minuut te lang parkeert of per ongeluk een snoeppapiertje laat vallen dat je heus wel weer zou oprapen. Het is gewoon wachten op de BOA's die ook van deze regels weer misbruik zullen maken om bergen onzinboetes uit te delen. Wedden dat we binnen een paar dagen berichten hebben van mensen die iemand passeren op een 1m brede stoep en daarvoor een boete krijgen?

Maar ik ben het wel eens met de maatregelen. Het valt me op dat mensen die 1,5 meter bijzonder slecht naleven. Of het mij moeilijk maken om het na te leven, door bijvoorbeeld midden op een stoep te gaan stilstaan. Ik speel Pokemon Go en sta dus ook wel eens stil, maar ik zorg altijd dat ik dan aan de kant ga staan zodat mensen er nog langs kunnen.

Of in een supermarkt, mensen die hun kar midden in het gangpad zetten en aan 1 kant ernaast gaan staan om een kwartier lang al die etiketten te lezen zodat het gangpad voor 2/3 is geblokkeerd. Dan denk je echt niet goed na. Wat je nu gaat krijgen is dat er beperkt mensen de winkel in mogen en je dus rijen voor de deur krijgt, maar dat is beter want dan kun je makkelijker afstand houden.

Laten we hopen dat het helpt...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Oprechte vraag (onze dochter hoeft nog niet naar school): waarom zou de zomervakantie niet komen te vervallen?
Dat weet ik niet. Daar heb ik ook niets over gezegd.

Leraren werken volgens onderwijs-CAO's. Vakantie is een recht. Die vakantie is niet een gift, omdat leraren die voltijd werken ongeveer 42 uur per week maken, waardoor ze zelf tijd sparen voor hun lange vakanties. Vakanties laten vervallen kan als een groot deel van de leraren bereid is om door te werken. Vermoedelijk is dat geen probleem, maar leraren moeten die vakanties later inhalen. In het primair en voortgezet onderwijs wordt dat een probleem. In het beroepsonderwijs is meer ruimte voor schuiven, maar ook dan wordt het een enorme organisatorische uitdaging. Uitbetalen is ook een optie, maar dat wil niet iedere docent en is duur. Gezien het ziekteverzuim in het onderwijs is te veel vakanties skippen ook niet handig. Ondanks dat de scholen dicht zijn, werken docenten keihard aan aanpassingen maken én uitvooeren, om zo veel mogelijk onderwijs door te laten gaan.

De zomervakantie 2 maanden vervroegen is ook een optie, maar ik denk dat leraren daar (terecht) niet mee akkoord gaan (leuk vakantie vieren terwijl je nergens heen kunt).

[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 23-03-2020 20:43 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Er zijn al scholen die voorsorteren op dicht zijn tot 1 september.
De ultieme chaos zal zich ook in huishoudens met kinderen afspelen, de klaslokaal is vervangen door keukentafel. Als na 6 april de scholen niet open kunnen, dan zal het tot de vakantie zijn omdat scholen met kwartalen werken, en het vierde kwartaal is het gemakkelijkst te organiseren op basis van thuis of school, niet half/half.
Maar die huishoudens moeten niet zeuren toch? Want dan kunnen ze hun kinderen ook eens zelf opvoeden, toch? En je kan prima t/m 16 jarigen voor drie maanden in de lente en deel van de zomer 24/7 binnenhouden als je in een drie kamer flat woont met 1x2 balkon, toch? En alleenstaande ouders kunnen hun kinderen gewoon opsluiten als ze boodschappen moeten doen, toch?

Of ben ik nu te cynisch?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

Prx

PolarBear schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:15:
Maar ik kan de aanwijzing niet vinden. Als ik google op het nummer (of zoek op de bekendmakingen website) dan kom ik alle noodverordeningen tegen maar niet de aanwijzing.
Mijn huidige klant heeft ook te maken met 'aanwijzingen' van de overheid. In de gesprekken daar ervaar ik dat ze worden opgepakt als "doe dit nu maar, want anders..." en die anders is dan waarschijnlijk dat er een wettekst wordt gemaakt. Ook geven ze vaak detail invulling aan wetteksten, zodat mijn klant beter weet wat er nu exact van ze wordt verwacht.

De aanwijzingen zelf worden dan wel weer als geheim bestempeld en zijn ook voor eigen medewerkers niet inzichtelijk. Het voelt dus een beetje als achterkamer/grijs-gebied werk. Hopelijk krijg je ze nog wel gevonden, maar anders vrees ik dat het een WOB-je moet worden.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
trekker22 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Ja de 1 juni als echte deadline en ik denk dat ze stiekem hopen dat de cijfers gunstiger gaan worden dat er ook naar voor in tijd iets versoepeld kan worden.
Want anders wordt het voor veel zaken/bedrijven een bloedbad. En ook voor scholen echt ultieme chaos; 2,5 maand les uitval of 3-4 weken ...
Ik help het je hopen, maar ik ben bang dat we het eerder over juni 2021 hebben...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
Hackus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:03:
[...]
@psychodude je draait het om, even lezen wat ik schrijf.
Kwetsbare ouderen is iets anders dan Ouderen en kwetsbaren
Wat draai ik om? Je schrijft zelf letterlijk het volgende: "Ouderen en kwetsbaren in quarantaine."

Maar accepteert daarmee dus dat van de huidige ziekenhuisopnames 33% niet valt onder "ouderen", afhankelijk van wat je daarbij als definitie schaart. Nota bene bij 16% van de opnames is geen comorbiditeit aanwezig, en bij nog eens 34% niet bekend. Hoe de exacte verdeling hierin is tussen de diverse leeftijdsgroepen wordt niet beschreven in het RIVM rapport, maar je kunt er logischerwijs vanuit gaan dat het percentage geen comorbiditeit onder de jongere patiënten hoger zal zijn dan onder de oudere patiënten.

Dus welk probleem hoop je op te lossen door die selecte groep in quarantaine te plaatsen? Wat voor een termijn had je daarbij voor ogen? En je lijkt hierbij dus voorbij te gaan aan het feit dat jongeren niet immuun zijn. En ook jongeren nu al op dit moment, met alle maatregelen, toch een aanzienlijke bijdrage levert aan de druk op het zorgstelsel.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Oprechte vraag (onze dochter hoeft nog niet naar school): waarom zou de zomervakantie niet komen te vervallen?
Dan hebben leraren helemaal geen vakantie meer tot de herfstvakantie. Er is nu al tekort.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:55
zacht schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:38:
Mensen met een LAT-relatie mogen niet meer samen op straat lopen, behalve als er anderhalve meter tussen zit. En als ze bij elkaar op bezoek komen moet er ook anderhalve meter tussen zitten. Begrijp ik dat goed?
Dat begrijp je goed.
Latjes van anderhalve meter zijn inmiddels overal te krijgen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:51
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:40:
[...]
De zomervakantie 2 maanden vervroegen is ook een optie, maar ik denk dat leraren daar (terecht) niet mee akkoord gaan (leuk vakantie vieren terwijl je nergens heen kunt).
Dat niet alleen, veel horeca en toeristische plaatsen willen graag het inkomen krijgen in de zomervakantie, als dat ook geschrapt gaat worden kunnen de meeste wel sluiten ;)

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
Teijgetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Dat begrijp je goed.
Wel goed schuren anders krijg je splinters :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• SvMp
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Dat niet alleen, veel horeca en toeristische plaatsen willen graag het inkomen krijgen in de zomervakantie, als dat ook geschrapt gaat worden kunnen de meeste wel sluiten ;)
True. Het hele hoogseizoen voor onderwijzend personeel en mensen met kinderen wordt dan verplaatst naar een periode waarin niets kan. De zomervakantie handhaven betekent mogelijk juist een zeer goede omzet, mensen hebben wat in te halen. Dit helaas met een slag om de arm, want niemand weet of we na 1 juni weer normaal kunnen leven.

• SvMp
  • Niet online
Mensen met een LAT-relatie mogen niet meer samen op straat lopen, behalve als er anderhalve meter tussen zit. En als ze bij elkaar op bezoek komen moet er ook anderhalve meter tussen zitten. Begrijp ik dat goed?
Zo letterlijk moet je het niet nemen. En als de politie komt zeuren, dan laat je ze je Tinder-logs maar zien.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Dan ga je ervanuit dat de horeca al open is in de zomervakantie, dat lijkt me al een behoorlijke 'als'

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Prx

Prx

Toen ik nog een jong Prxje was, had ik een oude zwart-wit televisie op mijn slaapkamer staan. Ik moet zeggen dat ik er nou niet echt van gecharmeerd was. Maar blijkbaar heb jij er in 2020 wat minder moeite mee, want wow... 8)7

Mensen in een LAT-relatie hebben waarschijnlijk intiem contact en dus heeft het weinig zin om dan buiten de deur de schijn maar op te gaan houden met die 1,5 meter. De overheid kan geen eindeloze voorbeelden blijven aandragen van wat dan wel en wat dan niet mag. Dat is hetzelfde als met die domme vragen van die journalisten die maar blijven vissen naar details, als je dat ingevuld wilt hebben dan blijft er geen 'speelruimte' meer over en kom je automatisch steeds dichter tegen regels aan zoals die zouden gelden bij een 'lockdown'.

Volgens mij is toch best helder wat de overheid hier wil bereiken..

De letter van de wet vs de geest van de wet.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik liep sinds vorige week, iedere middag even een half uurtje buiten met mijn vrouw, 3 kinderen en de hond. We hielden ons verder netjes aan social distancing (wachten op een smal pad tot voorbijgangers voorbij waren, >1.5m ruimte etc.) om zo toch even de benen te kunnen strekken etc.

Maar begrijp ik nu goed dat dit er niet meer inzit vanaf nu? Lees; hond moet maar door 1 persoon uitgelaten worden?

Beetje jammer, maar soit. Dan de kinderen maar vaker in rondjes in de achtertuin laten rennen :+

Xbox Live ID:Notna8310

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Vrijdag schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Maar die huishoudens moeten niet zeuren toch? Want dan kunnen ze hun kinderen ook eens zelf opvoeden, toch? En je kan prima t/m 16 jarigen voor drie maanden in de lente en deel van de zomer 24/7 binnenhouden als je in een drie kamer flat woont met 1x2 balkon, toch?
Ja, je kinderen (je eigen kinderen ffs) en je gehele verdere sociale kring richting een samenleving dirigeren waar zorg niet meer toegankelijk, of totaal opgebrand is, klinkt veel aantrekkelijker.
En alleenstaande ouders kunnen hun kinderen gewoon opsluiten als ze boodschappen moeten doen, toch?

Of ben ik nu te cynisch?
Ja, je vindt dat het allemaal zo zwaar is terwijl je niet lijkt in te zien dat het alternatief vele malen ongunstiger is voor de gehele maatschappij.

• ijdod
TheBrut3 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Het advies is thuiswerken waar mogelijk. Schijnbaar is het voor jou dus niet mogelijk thuis te werken.
Bedrijven hoeven echt niet alle medewerkers te voorzien van een bureau, stoel en hardware.
De werkgever is volgens de ARBO toch ook verantwoordelijk voor de thuiswerkplek?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Notna schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:48:
Ik liep sinds vorige week, iedere middag even een half uurtje buiten met mijn vrouw, 3 kinderen en de hond. We hielden ons verder netjes aan social distancing (wachten op een smal pad tot voorbijgangers voorbij waren, >1.5m ruimte etc.) om zo toch even de benen te kunnen strekken etc.

Maar begrijp ik nu goed dat dit er niet meer inzit vanaf nu? Lees; hond moet maar door 1 persoon uitgelaten worden?

Beetje jammer, maar soit. Dan de kinderen maar vaker in rondjes in de achtertuin laten rennen :+
Huishoudens mogen dit wel, alsmede wordt het pas gehandhaafd vanaf 3 of meer. Dus LAT relatie (monogaam dan) kan ook.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• FabianGTI
anandus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Dan ga je ervanuit dat de horeca al open is in de zomervakantie, dat lijkt me al een behoorlijke 'als'
Als ze tegen die tijd nog niet open zijn blijven ze dicht, vrijwel geen een bedrijf heeft zoveel reserves om 4 maanden helemaal dicht te zitten ;)

• Prx

Prx

Volgens mij is duidelijk aangegeven in de persconferentie dat er van samenscholing met meer dan 2 personen alleen sprake is wanneer deze geen onderdeel zijn van één huishouden. Wel is aangegeven dat het niet handig is om boodschappen te gaan doen met het hele gezin, maar dan ben je ook met een groepje op een zeer beperkt gebied.

Dat er nog steeds voorzichtigheid is geboden is volgens mij wel duidelijk.

• SvMp
  • Niet online

Als je het letterlijk neemt, kan het niet. Maar ik denk niet dat de politie hierop gaat handhaven.
Overigens vraag ik mij bij grote families af of het echt nodig is met de hele club te gaan wandelen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Als ze tegen die tijd nog niet open zijn blijven ze dicht, vrijwel geen een bedrijf heeft zoveel reserves om 4 maanden helemaal dicht te zitten ;)
Vandaar dus ook het steunfonds voor ondernemers dat de overheid aan het opzetten is ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Prx

Prx

ijdod schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:50:
[...]

De werkgever is volgens de ARBO toch ook verantwoordelijk voor de thuiswerkplek?
Ze zijn verantwoordelijk dat een thuiswerkplek voldoet aan de voorwaarden inderdaad. Wil niet zeggen dat zij hem moeten verzorgen overigens. Maar als je dus geen goede werkplek hebt, dan zou je gewoon naar kantoor moeten.

Mijn eigen werkgever heeft wel aangegeven dat bepaalde zaken nu geleend kunnen worden van kantoor, aangezien niet iedereen een goede stoel heeft bijvoorbeeld. Wel een fijne regeling voor mensen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Als je het letterlijk neemt, kan het niet. Maar ik denk niet dat de politie hierop gaat handhaven.
Overigens vraag ik mij bij grote families af of het echt nodig is met de hele club te gaan wandelen.
Nodig wellicht niet, maar het was een mooi moment voor pauze voor iedereen (incl. hond). Enfin; ik ga het wel zien.

Xbox Live ID:Notna8310

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat vroeg ik me dus ook wel af.. okee bij de potentiele symptomen natuurlijk gewoon NIET bij elkaar komen denk ik dan..
maar als je geen symptomen hebt? zou je dan ook niet eens op bezoek mogen? of samen even een frisse neus gaan halen?

en wat voor iemand die gewoon slecht ter been is? en verder niks mankeert? mag je die dan ook niet meer duwen in de rolstoel?

404 Signature not found

• psychodude
  • Laatst online: 21:46
[...]

Tsja, dat geldt natuurlijk onder de normale omstandigheden met voorwaarde dat thuiswerken goedgekeurd is door de werkgever.

In dit geval is het een opgelegd advies vanuit de overheid. In dat opzicht maakt de overheid zich er natuurlijk ook iets makkelijker vanaf door het een advies te noemen, want wie is er in dit geval tenslotte verantwoordelijk voor de te maken kosten voor een acceptabele thuiswerkplek. Het valt al snel een beetje op het bord van de werknemer.

• FabianGTI
wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Vandaar dus ook het steunfonds voor ondernemers dat de overheid aan het opzetten is ;)
Dat gaat ook niet voor 4 maanden lukken, dat trekt de economie niet, moet je eens kijken om hoeveel bedrijven dat gaat ;)

• anandus
  • Niet online
[...]

Nee, de overheid moet dan ook bijspringen, lijkt me (werktijdverkorting, etc)

En de horeca heeft ook een verantwoordelijkheid om zelf na te denken. Afhalen, bezorgen.
Misschien kan ook dat het op een gegeven moment onder voorwaarden open blijft (minimale afstand tussen de tafels en mensen onderling, etc), ik noem maar wat.

We weten het allemaal nog niet. Over een week weten we meer.

Maar ik zou er in ieder geval niet zondermeer vanuitgaan dat deze zomer de horeca gewoon open is. Het kan, maar het kan misschien ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-03-2020 20:57 ]

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11 21:15
[...]

Dat is een aanname ;) ik heb een restaurant en haal 60% omzet binnen in jun/juli/aug.
Wij kunnen 2 jaar dicht zonder consequenties. Maar ik ben het met je eens dat 60% en dat is misschien te laag ,dat niet heeft .

12 x 330WP | Oost/west

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 07:45
Maar ik kan de aanwijzing niet vinden. Als ik google op het nummer (of zoek op de bekendmakingen website) dan kom ik alle noodverordeningen tegen maar niet de aanwijzing.
Je komt een hoop noodverordeningen tegen van de veiligheidsregio's waarin dit staat:

https://decentrale.regelg.../638498/CVDR638498_1.html
code:
1
gelet op de aanwijzing van de minister voor Medische Zorg en Sport, mede namens de minister van Justitie en Veiligheid, kenmerk 1662578-203166-PG en de aanvullingen daarop d.d. 15 maart 2020,
Die aanwijzing van 15 maart 2020 lijkt inderdaad niet openbaar te zijn. De aanwijzing van de minister van 13 maart 2020 staat op de website van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant, als "Aanwijzing evenementen afgelasten 20200313" (directe link lukt me niet). Daarin staat:
Gehoord hebbende het advies van het Outbreak Management Team en het Bestuurlijk Afstemmingsoverleg van 12 maart 2020 en zoals besproken met uw vertegenwoordiger in de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb), laat ik u weten dat ik u op basis van artikel 7 van de Wet publieke gezondheid en met inachtneming van artikel 39, eerste lid, van de Wet veiligheidsregio's, opdracht geef om uw bevoegdheden op het terrein van openbare orde en veiligheid in te zetten om de verdere verspreiding van COVID-19 tegen te gaan.
Ik geef u opdracht om alle evenementen met meer dan 100 personen in uw regio in de periode van 13 maart tot en met 31 maart 2020 af te gelasten. Dat geldt ook voor publieke locaties, zoals musea, concertzalen, theaters en sportclubs en sportwedstrijden.
Voor de handhaving heb je die aanwijzing dus niet nodig. Die vormt enkel een aanleiding voor het handelen van de vijfentwintig burgemeesters (maar is daartoe niet vereist). De wettelijke basis voor de noodverordeningen is artikel 39 lid 1 Wet veiligheidsregio's:
In geval van een ramp of crisis van meer dan plaatselijke betekenis, of van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, is de voorzitter van de veiligheidsregio ten behoeve van de rampenbestrijding en crisisbeheersing in de betrokken gemeenten bij uitsluiting bevoegd toepassing te geven aan:
a.de artikelen 4 tot en met 7 van deze wet;
b. de artikelen 172 tot en met 177 van de Gemeentewet, met uitzondering van artikel 176, derde tot en met zesde lid;
c.de artikelen 11, 14, eerste lid, 56, eerste en vierde lid, en 62 van de Politiewet 2012;
d.de artikelen 5 tot en met 9 van de Wet openbare manifestaties.
in combinatie met artikel 176 Gemeentewet:
1. Wanneer een omstandigheid als bedoeld in artikel 175, eerste lid, zich voordoet, kan de burgemeester algemeen verbindende voorschriften geven die ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig zijn. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken. Hij maakt deze voorschriften bekend op een door hem te bepalen wijze.
2. De burgemeester brengt de voorschriften zo spoedig mogelijk ter kennis van de raad, van de commissaris van de Koning en van het hoofd van het arrondissementsparket.

Be yourself, no matter what they say ...

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:09
Teijgetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Dat begrijp je goed.
Dat mag toch gewoon? Het zijn toch niet meer dan 2 mensen? Dus met een LAT-relatie mag je prima samen lopen. Hell, met een willekeurige voorbijganger mag je samen lopen. Maar niet met 2.

Krijg je natuurlijk wel weer allerlei rare scenario's met bijvoorbeeld co-ouders en samengestelde gezinnen. Ik heb co-ouderschap, niet alle kinderen staan dus op mijn adres ingeschreven. Moet ik zo'n BOA dat dan gaan uitleggen? Ik voorzie onzinboetes...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
Klopt en het antwoord van de werkgever is dat hij een arbo conforme werkplek heeft staan op kantoor.

• SvMp
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:53:
[...]

dat vroeg ik me dus ook wel af.. okee bij de potentiele symptomen natuurlijk gewoon NIET bij elkaar komen denk ik dan..
maar als je geen symptomen hebt? zou je dan ook niet eens op bezoek mogen? of samen even een frisse neus gaan halen?

en wat voor iemand die gewoon slecht ter been is? en verder niks mankeert? mag je die dan ook niet meer duwen in de rolstoel?
Ze kunnen niet alle cases noemen.
Rolstoel duwen is vorm van zorg.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
Prx schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:52:
[...]

Ze zijn verantwoordelijk dat een thuiswerkplek voldoet aan de voorwaarden inderdaad. Wil niet zeggen dat zij hem moeten verzorgen overigens. Maar als je dus geen goede werkplek hebt, dan zou je gewoon naar kantoor moeten.

Mijn eigen werkgever heeft wel aangegeven dat bepaalde zaken nu geleend kunnen worden van kantoor, aangezien niet iedereen een goede stoel heeft bijvoorbeeld. Wel een fijne regeling voor mensen.
Bij ons hetzelfde. Wij mogen schermen en bureaustoelen ophalen op kantoor, zodat je thuis fatsoenlijk kunt werken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:54:
[...]

Dat gaat ook niet voor 4 maanden lukken, dat trekt de economie niet, moet je eens kijken om hoeveel bedrijven dat gaat ;)
Rutte heeft al aangegeven dat er tot 90 miljard euro aan steun gegeven kan worden.

Daarmee zing je het echt wel een poosje uit.

Sowieso gaan mensenlevens en volksgezondheid nog altijd boven economie.

Virussen? Scan ze hier!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Ze kunnen niet alle cases noemen.
Rolstoel duwen is vorm van zorg.
nou ja de persoon zou de rolstoel zelf ook kunnen voortbewegen..

404 Signature not found

• smvs
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:54:
[...]

Dat mag toch gewoon? Het zijn toch niet meer dan 2 mensen? Dus met een LAT-relatie mag je prima samen lopen. Hell, met een willekeurige voorbijganger mag je samen lopen. Maar niet met 2.
Juist, zie deze video vanaf 16.50: YouTube: TERUGKIJKEN: Kabinet kondigt nieuwe maatregelen aan vanwege coronavirus

• SvMp
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:54:
[...]

Krijg je natuurlijk wel weer allerlei rare scenario's met bijvoorbeeld co-ouders en samengestelde gezinnen. Ik heb co-ouderschap, niet alle kinderen staan dus op mijn adres ingeschreven. Moet ik zo'n BOA dat dan gaan uitleggen? Ik voorzie onzinboetes...
Het lijkt mij niet dat je gaat lopen met partner, ex-partner, kinderen. En met een groot gezin lopen is in veel opzichten nu niet handig. Het is ook niet nodig. Je zit immers de hele dag al bij elkaar, wat is er dan mis om in twee groepjes te wandelen?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De Rikster schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Ja, je kinderen (je eigen kinderen ffs) en je gehele verdere sociale kring richting een samenleving dirigeren waar zorg niet meer toegankelijk, of totaal opgebrand is, klinkt veel aantrekkelijker.

[...]

Ja, je vindt dat het allemaal zo zwaar is terwijl je niet lijkt in te zien dat het alternatief vele malen ongunstiger is voor de gehele maatschappij.
Oh, dat zie ik wel in hoor, en ik doe er ook vanalles aan om besmetting etc zoveel mogelijk te vermijden. maar ik zie hier mensen reageren in de trant van "ach, dan hou je die kinderen toch gewoon wekenlang 24/7 binnen, dan zie je ze ook eens". Dat is net zo egocentrisch denken en uitermate makkelijk praten als je zelf geen kinderen hebt, of je hebt een (groot) huis met tuin en partner en je kan het financieel ook makkelijk bolwerken. Vanuit een luxe(re) positie is het altijd makkelijk om te zeggen "dat het nu eenmaal niet anders is".

Er zijn nogal wat gezinnen, vooral in de randstad, die letterlijk als sardientjes op elkaar leven. Daar kan je echt niet van verwachten dat die braaf 24/7 binnen op elkaars lip blijven zitten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• De Rikster
SMSfreakie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:56:
[...]

nou ja de persoon zou de rolstoel zelf ook kunnen voortbewegen..
Kijken hoe lang het duurt voordat iemand de vraag stelt over iemand zonder armen in een rolstoel...

• sambalbaj
  • Niet online
Bij Radar net de verspreking Corendonvirus. :Y

• FabianGTI
wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Rutte heeft al aangegeven dat er tot 90 miljard euro aan steun gegeven kan worden.

We moeten toch proberen een beetje positief te blijven

En een slechte economie is ook heel slecht voor de gezondheid, wat nu voor veel mensen ook al het geval is qua werk en inkomen

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Over een maand van nu zijn er ook ontzettend veel mensen die het al gehad hebben en dus immuun zijn. Als ze dat kunnen testen dan zo je met een immuun verklaring oid weer kinderen naar school kunnen krijgen. Iedere week zal dat aantal dan ook oplopen...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat gaat goed tot het instorten van de economie ervoor zorgt dat de volksgezondheid ook in gevaar komt -- de zorg draait immers grotendeels op belastinginkomsten en met een stil liggende economie maak je de zorgsector kreupel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• SvMp
  • Niet online
Hele praktische vraag: Wat als de kappers dicht zijn?
Hebben over 2 maanden alle mannen lang haar?

• De Rikster
Vrijdag schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:57:
[...]

Oh, dat zie ik wel in hoor, en ik doe er ook vanalles aan om besmetting etc zoveel mogelijk te vermijden. maar ik zie hier mensen reageren in de trant van "ach, dan hou je die kinderen toch gewoon wekenlang 24/7 binnen, dan zie je ze ook eens". Dat is net zo egocentrisch denken en uitermate makkelijk praten als je zelf geen kinderen hebt, of je hebt een (groot) huis met tuin en partner en je kan het financieel ook makkelijk bolwerken. Vanuit een luxe(re) positie is het altijd makkelijk om te zeggen "dat het nu eenmaal niet anders is".

Er zijn nogal wat gezinnen, vooral in de randstad, die letterlijk als sardientjes op elkaar leven. Daar kan je echt niet van verwachten dat die braaf 24/7 binnen op elkaars lip blijven zitten.
Zowel mijn vrouw als ik zijn zelfstandig ondernemer, kinderen houden we daarnaast de hele dag bezig. We lopen qua geduld, financieel uitzicht, thuiswerken en gebrek aan ‘eigen’ tijd al redelijk op ons tandvlees maar dat is altijd nog beter dan bewust asociaal maatschappelijk ontwrichtend gedrag imo.

• Player1S
  • Laatst online: 19:11

Player1S

Probably out in the dark

SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:02:
heb je enig idee hoe snel haar groeit? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tondeuses bestaan al tientallen jaren en worden niet verboden.

Virussen? Scan ze hier!

• sambalbaj
  • Niet online
Daar heb ik al jaren zoiets voor:
pricewatch: Philips Tondeuse QC5580/32

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
2 maanden is ongeveer een knipbeurt. Ik ga om de 7 weken ongeveer. Dat valt nog wel mee dus.

• ijdod
[...]
Leuk sentiment, maar zo werkt het niet; en dat bedoel ik niet eens cynisch. Uiteindelijk hangt overal een prijskaartje aan, ongeacht hoe je over economie denkt.

• Emcee
  • Laatst online: 10-11 20:38
Hoe zou ermee omgegaan worden met cursussen op kleine schaal (max 4 personen) in een afgesloten atelier?
Mag je dat als een 'thuis' situatie omschrijven? Ben bang dat dat ook niet door kan gaan.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vrijdag schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:57:
[...]
Vergeet ook even niet dat mensen straks last gaan krijgen van cabin fever en je de kans krijgt dat iemand letterlijk doorslaat, of dat hele gezinnen gevaar lopen. Dan heb je de corona-pandemie onder controle maar dan wordt die vervangen door een hele epidemie aan familiedrama's. Is de GGZ op dat soort situaties voorbereid?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Emcee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:05:
Hoe zou ermee omgegaan worden met cursussen op kleine schaal (max 4 personen) in een afgesloten atelier?
Mag je dat als een 'thuis' situatie omschrijven? Ben bang dat dat ook niet door kan gaan.
Als het 4 gezinsleden zijn wel, anders niet, zou ik denken?

Virussen? Scan ze hier!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 16:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Of stukken uit het oor door de probeersels van de vouwen?
:o :+

Cogitationis poenam nemo patitur

• anandus
  • Niet online
sambalbaj schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:00:
Bij Radar net de verspreking Corendonvirus. :Y
Dat is zo fout en verkeerd dat het grappig is :P
Cobb schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:00:
Over een maand van nu zijn er ook ontzettend veel mensen die het al gehad hebben en dus immuun zijn. Als ze dat kunnen testen dan zo je met een immuun verklaring oid weer kinderen naar school kunnen krijgen. Iedere week zal dat aantal dan ook oplopen...
Tja, misschien is dat de exit strategy die nodig is.
Zoiets zou kunnen, dat mensen met een verklaring weer gewoon aan het werk kunnen of naar school kunnen (nouja, moeten er wel voldoende docenten zijn die beter zijn ;) )

Maar dat schreeuwt fraude, natuurlijk (als zou je het kunnen registreren in combinatie met BSN, maar of we dat willen...).

En ook dat is nog toekomstmuziek en eerder iets voor op de lange termijn (na de zomer/volgend jaar) dan de middellange termijn.

Dan moet er ook een goede test voor ontwikkeld worden die op grote zaal inzetbaar is.
Ik las vandaag dat de max capaciteit van de 34 labs in NL bij elkaar 9000 testen per dag was (de huidige testen). Nou, dan ben je ruim 5 jaar verder als je Nederland wil testen :P

Edit:
Bron
ikt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Viroloog van RIVM in een interview met de Volkskrant: De testcapaciteit van Nederland is, in vol bedrijf, zo’n 9.000 testen per dag, verdeeld over 34 laboratoria. (Als er geen tekorten zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 23-03-2020 21:11 ]

Verwijderd

Met die anderhalve meter kun je prima met zeven man bij elkaar op straat komen. Een cirkel met één persoon in het midden en een straal van 1,5 meter heeft een omtrek van 9,5 meter; daarop kunnen zes mensen anderhalve meter afstand van elkaar houden.

Voor de kinderen zou ik zeggen: laat ze die cirkels in vrolijke straatkrijtkleuren overal op straat de stoep en pleinen tekenen. Met een lieveheersbeestje op de plek waar mensen mogen staan. Verzin voor zo'n ontmoetingsplek een hippe naam en laat zoiets 'viral' gaan ;)

• SvMp
  • Niet online
anandus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:07:
Dan moet er ook een goede test voor ontwikkeld worden die op grote zaal inzetbaar is.
Ik las vandaag dat de max capaciteit van de 34 labs in NL bij elkaar 9000 testen per dag was (de huidige testen). Nou, dan ben je ruim 5 jaar verder als je Nederland wil testen :P
Interessant. Hoeveel scholing is nodig om testen te kunnen doen en verwerken? Er zijn zat mensen nu zonder werk.
Als ze dit kunnen opschalen met factor 10, dan is het in 6 maanden klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 23-03-2020 21:09 ]

• De Rikster
Emcee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:05:
Waarom zou je überhaupt overwegen dit door te laten gaan/dit recht te praten met de info die vanavond is gegeven?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sinds wanneer??

Vind het redelijk uniek deze situatie. Kijk even terug en je vind vele voorbeelden waar economie boven volksgezondheid en mensenlevens gaat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:08:
Met die anderhalve meter kun je prima met zeven man bij elkaar op straat komen. Een cirkel met één persoon in het midden en een straal van 1,5 meter heeft een omtrek van 9,5 meter; daarop kunnen zes mensen anderhalve meter afstand van elkaar houden.
Dan krijgen er 5 man een bekeuring omdat ze op de rijbaan lopen. :Y)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik heb eigenlijk woensdag een date met de kapper. Vooralsnog hanteert/de hij de richtlijn van mensen zonder klachten mogen naar binnen, blabla.... maar ik ga hem toch lekker verzetten :X.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 08:53
De_Bastaard schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:10:
Ik heb eigenlijk woensdag een date met de kapper. Vooralsnog hanteert/de hij de richtlijn van mensen zonder klachten mogen naar binnen, blabla.... maar ik ga hem toch lekker verzetten :X.
Eerder? Ik ga morgen nog even naar de kapper ;)

• jip_86
Cyberpope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Sinds wanneer??

Vind het redelijk uniek deze situatie. Kijk even terug en je vind vele voorbeelden waar economie boven volksgezondheid en mensenlevens gaat.
Dit, volgens mij gaat het er vooral nu om de ziekenhuizen overeind te houden.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Vergeet ook even niet dat mensen straks last gaan krijgen van cabin fever en je de kans krijgt dat iemand letterlijk doorslaat, of dat hele gezinnen gevaar lopen. Dan heb je de corona-pandemie onder controle maar dan wordt die vervangen door een hele epidemie aan familiedrama's. Is de GGZ op dat soort situaties voorbereid?
Ja, dat wil je ook niet. Deze vorm van (al dan niet zelf opgelegd) huisarrest zal ongetwijfeld bij veel mensen psychisch hard aankomen. Het is niet voor niets dat opsluiting een straf is. Oké, je zit in je eigen omgeving en je bent redelijk vrij om te gaan en staan waar je wil, maar toch. Ik ben geen zweverig type, maar ik denk dat langdurig thuisblijven behoorlijk wat doet met de psyche.

• De Rikster
[...]

De geschiedenis leert dat dit de beste manier is om te dealen met grote uitdagingen: denk in problemen en zoek alle beren op de weg.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

Yucon

*broem*

jip_86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:03:
2 maanden is ongeveer een knipbeurt. Ik ga om de 7 weken ongeveer. Dat valt nog wel mee dus.
Ja, maar ik moest eigenlijk net. Of beter gezegd, een week of 3 geleden :$

dat wordt scheren

• SvMp
  • Niet online
[...]

Daarom is het zo belangrijk dat die lockdown er niet komt. Grapperhaus zegt het niet hardop, maar iedereen weet dat je nog gewoon voor de lol naar buiten kunt, bij vriend of familie langs gaan en kunt sporten, mits je normaal doet.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, Corona is gewoon de ideale relatie test, komt je hier met je partner goed uit dan overleeft je relatie daarna vrij wel alles.

Mijn vrouw is lekker aan het puzzelen geslagen, dat heb ik haar in meer dan 15 jaar tijd nog nooit zien doen.....
Dat thuis onderwijs is ook best wel wat, we houden hier eigenlijk een redelijk normaal rooster aan, op tijd uit bed, gewoon redelijk normale school/leer momenten tussen 8:30 en 14:30. Even lekker met de kinderen de tuin in, naar de trampoline hebben ze een jaar niet gekeken, maar dat ding is de afgelopen 2 weken al meer gebruikt dat het hele jaar.

Ik heb mijn werkkamer/kantoor maar aan mijn vrouw geschonken. Kan ze lekker rustig haar werk doen, joh.... zolang de koelkast vol blijft redden wij ons wel...

Blijf lekker thuis mensen, hoeft het misschien niet voor je zelf, doe het dan voor de ander....

Ander voordeel, ik heb vandaan bonen gegeten, die 1.5m.... das geen enkel probleem.....

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 23-03-2020 21:16 ]

• De Rikster
Yucon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:12:
[...]

dat wordt scheren
Ik stuur je al mijn gebeden en liefde zodat je om kan gaan met deze zware periode in je leven.

*;

Verwijderd

[...]

dat wordt scheren
Heb morgen een afspraak staat maar ben bang dat dat inderdaad de tondeuse wordt. Scheelt dat ik er niet veel uit hoef :+

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 08:53
SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Daarom is het zo belangrijk dat die lockdown er niet komt. Grapperhaus zegt het niet hardop, maar iedereen weet dat je nog gewoon voor de lol naar buiten kunt, bij vriend of familie langs gaan en kunt sporten, mits je normaal doet.
Behalve dus een sportschool. Die zit ook wel tot 1 juni dicht. Kan ik mijn abbonement stopzetten?

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:10
Als iedereen op een rustig moment naar een supermarkt moet gaan, wanneer is het dan nog rustig :)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Cobb schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:00:
Je gaat uit van geen mutatie maar er zijn nu al verschillende mutaties gezien, dus Corona is een ‘blijvertje’.

Overigens heb ik geen kinderen, ben ik niet getrouwd en heb ik een heel duur huurhuis waarin ik vast zit omdat ondanks lagere maandlasten van een hypotheek er geen huizen zijn die binnen mijn hypotheek vallen binnen een straal van 300 kilometer, maar toch denk ik nu het meest aan hoe kut het nu moet zijn voor kinderen van gescheiden ouders en die ouders zelf, en voor mensen die midden in een verhuizing zitten.

Aan de andere kant lees ik hier ook dat veel mensen nog gewoon van alles buitenshuis doen (naar werk, shoppen, wandelen) dus wellicht zijn mensen die nu verhuizen / verbouwen ook wat vrijer in de regels.

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:10:
[...]

Dan krijgen er 5 man een bekeuring omdat ze op de rijbaan lopen. :Y)
De uitwerking van het idee is nog niet helemaal rond; goed punt ;)

• anandus
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Dit, volgens mij gaat het er vooral nu om de ziekenhuizen overeind te houden.
Ziekenhuizen overeind houden is mensenlevens redden ;)

• jip_86
[...]

dat wordt scheren
Hehe ik snap je probleem. Vorige week geweest toen de 1.5m regel in ging. Was er ook even onduidelijkheid of het door kon gaan. Laat ik zeggen dat ik bij ben dat het er nog net af is :+

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28
MaStar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Eerder? Ik ga morgen nog even naar de kapper ;)
Haha, nou zo had ik er nog niet over gedacht. Ik ben van het #StayHome idee en ga eigenlijk niet naar winkels/whatever tenzij absoluut noodzakelijk.

Kapper kan van mij wel wachten.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Doe toch niet zo DOM man... Bah!! |:(

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Met elke maatregel gaat dit topic sneller

• SvMp
  • Niet online
MaStar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Behalve dus een sportschool. Die zit ook wel tot 1 juni dicht. Kan ik mijn abbonement stopzetten?
Daar zijn al discussies over op dit forum. Belangrijkste vorm van sport is m.i. buiten sport, en hardlopen/fietsen kan, zelfs een bal trappen kan. Tennissen kan.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Gaat ook gewoon door met die onnozele vragen...
Even een dienstmededeling voor wie het nog niet duidelijk is: we zijn hier een pandemie aan het bestrijden. De laatste generatie die zoiets ontwrichtends meegemaakt heeft is waarschijnlijk die van onze (over)grootouders met WWII. Helaas zullen we het de komende tijd allemaal met wat minder moeten doen. Er zullen ook nog wat nare beelden uit de ziekenhuizen volgen de komende weken en nog veel vervelendere beelden uit gebieden waar ze het normaal gesproken al wat minder hebben dan hier. Weldra volgt een diepe recessie, who knows, misschien zelfs een depressie. Nee, de eredivisie zal dit jaar niet uitgespeeld worden, de olympische spelen gaan niet door en er worden ook geen F1 races verreden. Onze zekerheden zijn even weggevallen, we weten niet wanneer het weer beter wordt. Help allemaal even mee door zoveel mogelijk binnen te blijven en niet fysiek af te spreken. Zorg wel dat je bij zinnen blijft door er af en toe uit te gaan, maar doe geen dingen die Ferd ook niet zou doen. Zoek een beetje afleiding door bijvoorbeeld een mooie Lego set te bouwen, leer te mediteren. Zet je in voor de goede zaak door je als vrijwilliger te melden mocht het moment daar zijn. Succes allemaal, ik zie jullie aan de andere kant. Ons land en de wereld rekenen op je!

• Emcee
De Rikster schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Waarom zou je überhaupt overwegen dit door te laten gaan/dit recht te praten met de info die vanavond is gegeven?
Omdat het iemand zijn werk is en inkomen en dat nu per direct dus volledig naar de vaantjes gaat.
(huur opzeggen atelier ruimte, opslagruimte zoeken, cursusgeld terug naar cursisten enz)
Ik zie hele volksstammen gewoon aan het werk gaan met in achtneming van de richtlijnen waarvan de belangrijkste 1,5m is. Dus zo gek vind ik de vraag niet.

En op het gebied van werk is dit nog steeds het geldende advies:
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk als je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Dit geldt tot en met 6 april en mogelijk langer.

[ Voor 17% gewijzigd door Emcee op 23-03-2020 21:20 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Emcee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:18:
[...]

Omdat het iemand zijn werk is en inkomen en dat nu per direct dus volledig naar de vaantjes gaat.
(huur opzeggen atelier ruimte, opslagruimte zoeken, cursusgeld terug naar cursisten enz)
Ik zie hele volksstammen gewoon aan het werk gaan met in achtneming van de richtlijnen waarvan de belangrijkste 1,5m is. Dus zo gek vind ik de vraag niet.
Nee, maar als de regels zeggen dat je niet met meer dan 2 mensen mag samenkomen, tenzij 1 huishouden, is dat toch duidelijk?

Virussen? Scan ze hier!

• Rivanov
Tot wanneer gelden deze maatregelen?
Alle maatregelen (zoals sluiting scholen, sportverenigingen, eet- en drinkgelegenheden en zoveel mogelijk thuis blijven) gelden vooralsnog tot en met maandag 6 april.

Alleen het verbod op evenementen en bijeenkomsten geldt tot 1 juni.

Bron: https://www.rijksoverheid...maatregelen-en-handhaving

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 23-03-2020 21:21 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Emcee
wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Nee, maar als de regels zeggen dat je niet met meer dan 2 mensen mag samenkomen, tenzij 1 huishouden, is dat toch duidelijk?
Het spijt me maar geld die regeling ook voor werk? Ik zit nog steeds op het werk met 4 mensen in een ruimte.
Ook bij een lock down word ik nog gewoon geacht te komen werken, dit is al aangegeven door de werkgever omdat het een bedrijfskritisch proces betreft.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Rivanov schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:21:
Alle maatregelen (zoals sluiting scholen, sportverenigingen, eet- en drinkgelegenheden en zoveel mogelijk thuis blijven) gelden vooralsnog tot en met maandag 6 april.

6 april gaat natuurlijk worden verlengd, 1 juni is om iedereen rustig te houden i.v.m. Konings en Bevrijdingsdag.

Over 10 jaar zeggen we allemaal, Weet je Bevrijdingsdag 2020 nog? toen zaten we allemaal thuis....

• LED-Maniak
  • Laatst online: 22:50
Emcee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Het spijt me maar geld die regeling ook voor werk? Ik zit nog steeds op het werk met 4 mensen in een ruimte.
Ook bij een lock down word ik nog gewoon geacht te komen werken, dit is al aangegeven door de werkgever omdat het een bedrijfskritisch proces betreft.
Dat vraag ik mij ook nog steeds af.

Er zitten bij ons 20 man die naar werk moeten. Mag dat dan wel mits 1.5 meter afstand :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[...]
Ik zie hele volksstammen gewoon aan het werk gaan met in achtneming van de richtlijnen waarvan de belangrijkste 1,5m is. […]
Daar verbaas ik me ook wel over ja. Hoeveel mensen er nog gewoon werken buitenshuis. Ook in deze topic.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Het spijt me maar geld die regeling ook voor werk?
Geen idee, maar wat jij beschrijft (ddie cursus) is een bijeenkomst. En daar geld say dus wel voor, zoals we vanavond gehoord hebben.

Virussen? Scan ze hier!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:59
[...]

Daar zit ik ook in, zolang niet-vitale bedrijven door mogen gaan en boven de wet denken te staan zal dit blijven.
Bij een echte lockdown gaan dus ook de niet-vitale bedrijven dicht, bedrijfskritisch of niet.
Bedrijfskritisch is iets anders dan een vitale functie/werk.

• Rivanov
Bullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:23:
[...]

6 april gaat natuurlijk worden verlengd, 1 juni is om iedereen rustig te houden i.v.m. Konings en Bevrijdingsdag.

Over 10 jaar zeggen we allemaal, Weet je Bevrijdingsdag 2020 nog? toen zaten we allemaal thuis....
Daar ga ik ook vanuit hoor.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wilf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:24:
[...]
Daar verbaas ik me ook wel over ja. Hoeveel mensen er nog gewoon werken buitenshuis. Ook in deze topic.
Ideaal toch om nu de heg te knippen? :+

• De Rikster
[...]

Een cursus volgen (in een atelier impliceert iets hobbymatigs) is niet anders te definiëren als ‘niet noodzakelijk’ (dat is de belangrijkste richtlijn, gevolgd door blijf sowieso thuis bij verschijnselen en dan pas de 1,5m afstand) in deze situatie. Lijkt mij een no-brainer.

Voor degene die de cursus geeft heel vervelend, maar niet minder dan de situatie van de kapper, restauranthouder, tennisleraar, achtergrondzangeres en circusdirecteur. Allemaal vervelend, heel vervelend maar van ondergeschikt belang op dit moment.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

TheGhostInc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Ik woon in een appartement 1 hoog… _O-

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 19:51
Rivanov schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:21:

Bron: https://www.rijksoverheid...maatregelen-en-handhaving
Dat zal sowieso allemaal verlengd gaan worden tot 1 juni. Ik verwacht zelfs tot 1 september, met gedeeltelijke versoepeling van een aantal maatregelen in de tussentijd.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:24
Wilf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:24:
[...]
Bij mij op het werk toch wel 100+ mensen die niet thuis kunnen werken. Deze zitten tijdens werk wel 1,5m of meer afstand van elkaar.
Tijdens de weg naar de pauzes wil het wel eens dichterbij zijn.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

TheGhostInc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:25:
[...]

De tuin man keek vreemd op toen ik vanmiddag de tuinstoelen buiten zette...... wel op minimaal 1.5 meter afstand....
We zitten alleen nog in dubio wat we met de schoonmaakster doen... Die zit toch aan je spulletjes enzo, qua
tuinman... das buiten, maar zo in huis, dan komt het wel dicht bij he. 8) :+

Edit: Ah, de vrouw gaat woensdag zelf poetsen.... Ook weer op gelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 23-03-2020 21:29 ]

• Emcee
De Rikster schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Een cursus volgen (in een atelier impliceert iets hobbymatigs) is niet anders te definiëren als ‘niet noodzakelijk’ (dat is de belangrijkste richtlijn, gevolgd door blijf sowieso thuis bij verschijnselen en dan pas de 1,5m afstand) in deze situatie. Lijkt mij een no-brainer.

Voor degene die de cursus geeft heel vervelend, maar niet minder dan de situatie van de kapper, restauranthouder, tennisleraar, achtergrondzangeres en circusdirecteur. Allemaal vervelend, heel vervelend maar van ondergeschikt belang op dit moment.
Ja dat ben ik met je eens, tijd om tutorial videos te gaan maken...en dat mensen thuis aan de slag kunnen.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:27:
[...]

We zitten alleen nog in dubio wat we met de schoonmaakster doen...
Dikke kus geven, daarna hoesten en daarna zeggen: "Tja, nu zit je 2 weken in quarantaine".
En dan geef je haar de planning, met ontbijt op bed, massages e.d.
Pagina: 1 ... 71 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]