Als het niet kunt aantonen krijg je een boete van 400 euro, zo simpel is het.
Horeca is een aparte regeling, net zoals onderwijs, waarover voor 6 april een besluit wordt genomen.Wildfire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:30:
Wtf? Hij zegt nu net letterlijk dat de maatregel voor de horeca tot 6 april loopt.
Maar met maximaal 3 mensen heeft het heropenen van de horeca geen zin en is dus ook gewoon verlengd tot 1 juni.
Horeca open in combinatie met evenementen verbieden kan. Bijvoorbeeld afhaal-zaken (die zijn al open), of (na 6 april) restaurants met kleinere aantallen bezoekers per oppervlakte.
Ik mis een optie, "Alleen voor écht belangrijke zaken (boodschappen)" is te beperkend. Ik ga dagelijks op pad voor mijn werk. Kom elke dag weer bij klanten over de vloer.Hahn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:32:
Waar ik heel benieuwd naar ben:
Poll: Wanneer kom jij buiten?
• Niet, echt helemaal niet
• Alleen voor écht belangrijke zaken (boodschappen)
• Voor belangrijke zaken en om er even uit te zijn
• Wanneer ik maar wil
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Stemmen is anoniem. En natuurlijk dekken deze opties lang niet alles af, totaal niet zelfs. Is slechts om een beetje indicatie te krijgen van waar het gros zit. (Beter kunnen is beter doen)
(ben installatie- en storingsmonteur voor KPN)
Het komt er puur op neer dat de regels hetzelfde blijven en dat ze nu gaan handhaven en er daadwerkelijk boetes kunnen worden uitgedeeld. Alleen dat gezinsleden van een zieke nu ook binnen moeten blijven is anders, maar dat is voorheen ook al regelmatig genoemd.Geert1976 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:31:
Lockdown Light dus?
[removed]
Zoals ik zei: beter kunnen is beter doenWildfire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Ik mis een optie, "Alleen voor écht belangrijke zaken (boodschappen)" is te beperkend. Ik ga dagelijks op pad voor mijn werk. Kom elke dag weer bij klanten over de vloer.
The devil is in the details.
Horeca (excl. afhaal mogelijkheden) zou je juist het langst moeten dicht houden toch?SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Horeca is een aparte regeling, net zoals onderwijs, waarover voor 6 april een besluit wordt genomen.
Horeca open in combinatie met evenementen verbieden kan. Bijvoorbeeld afhaal-zaken (die zijn al open), of (na 6 april) restaurants met kleinere aantallen bezoekers per oppervlakte.
Werk is een essentiele zaak, volgens mij geldt de lockdown en alle vervoersbeperkingen sowieso niet voor zakelijk verkeer, mits thuiswerken geen optie is. (dit geldt volgens mij voor heel veel lockdowns in europa)Wildfire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Ik mis een optie, "Alleen voor écht belangrijke zaken (boodschappen)" is te beperkend. Ik ga dagelijks op pad voor mijn werk. Kom elke dag weer bij klanten over de vloer.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 23-03-2020 19:35 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Nee, omdat dat een maatregel was die tot nader order geldt. Blijft dus dicht tot Den Haag zegt "Je mag weer open".
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik zie je smilie, maar ik ook deze post even om algemeen te reageren. Ik ben werkzaam in een vitaal beroep. Wij nemen alle mogelijke maatregelen om anderhalve meter afstand te houden, zoveel mogelijk in verschillende ruimtes van elkaar te werken, en hebben uitgebreide hygiëne-maatregels. Toen ik vandaag naar huis ging vanaf het werk had ik het idee dat ik van de ideale omstandigheden in een chaos stapte. Kluitjes mensen, groepjes jongeren, volle speeltuinen en een supermarkt waar veel mensen hun best deden om afstand te houden, maar ook bizar veel niet.
Hebben een aparte regeling gelukkigTheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:32:
[...]
Lijkt me sterk, want alles met 2 of meer mensen is tot 1 juni verboden, daar valt horeca ook onder.
Stellen de journalisten toch niet alleen maar domme vragen
Heb ik niet gehoord. Bijvoorbeeld met geliefde waarmee je niet samenwoont.TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:31:
[...]
Jah, maar dat mag alleen als je met die persoon in hetzelfde huis woont.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik vraag doorVorkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:32:
[...]
Ja, want ID plicht...
Waarom stel je zoveel vragen?
Met ID weet je alleen wie de persoon is, er zijn tal van redenen te bedenken waarom een persoon niet in jouw huis woont waarmee je even een frisse neus haalt.
Ik ben benieuwd naar as weekend of mensen zich er gaan aan houden..
😆 - Denk ook eens om ;)
Dus de bevrijdingsfestivals gaan ook niet door. Alles virtueel?
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Grapperhaus zei in de persco ook dat de politie in huiselijke sfeer niet gaat controleren. Logisch ook, want dat zou de politie veel te veel capaciteit kosten en het is echt niet altijd mogelijk.
Maatregelen lopen nog steeds tot 6 april met mogelijke tot verlenging.
Ja en nee. Horeca is een heel breed begrip. Hotels vallen er onder, afhaalrestaurants, maar ook discotheken.baronruud schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:34:
[...]
Horeca (excl. afhaal mogelijkheden) zou je juist het langst moeten dicht houden toch?
Kleine restaurants met 6 tafels, met genoeg ruimte, net zoals vreetschuren met 300+ mensen. Dus is maatwerk nodig. Terwijl evenementen bijna altijd met grote groepen zijn die op korte afstand van elkaar zijn (concert, beurs, etc..), daar kun je een generieke maatregel op doen.
Bensimpel
Positieve meneer
Ja, alles in second lifeedie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:36:
Dus de bevrijdingsfestivals gaan ook niet door. Alles virtueel?
😆 - Denk ook eens om ;)
Kleine kinderen mogen dus lekker met elkaar blijven spelen. Wat zijn kleine kinderen? Onder de 18? 17? 16? 15? 10? 9? 8? 5? 4? ......
Bij kleine kinderen horen minder kleine moeders die ook mee gaan. Daarbij horen natuurlijk partners. Ff praatje maken etc etc..
Valt me op dat hier geen kritische vraag over kwam? Vast ook niet in Dwdd...
Bij kleine kinderen horen minder kleine moeders die ook mee gaan. Daarbij horen natuurlijk partners. Ff praatje maken etc etc..
Idem. Maar kinderen zijn toch juist goede dragers? (Niet echt ziek, wel besmettelijk.)Deruxian schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:37:
Kleine kinderen mogen dus lekker met elkaar blijven spelen. Wat zijn kleine kinderen? Onder de 18? 17? 16? 15? 10? 9? 8? 5? 4? ......
Godfather Bodybuilding topic reeks
Oef, dodenherdenking wordt dan ook een kale bedoening.

Ah zie.

Ah zie.
[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 23-03-2020 19:40 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Goede maatregelen. Effectief geen verschil voor de mensen die zich al aan de voorschriften hielden, maar nu ruimere mogelijkheden voor burgemeesters om in te grijpen.
Dat denk ik zeker wel, dat mensen er zich aan gaan houden! De regel is immers "thuis blijven tenzij noodzakelijk dat je eruit gaat". Ommetje mag, maar is niet gedefinieerd wat een ommetje is. Zal zeker niet inhouden dat je de auto neemt en naar het bos rijdt om daar te wandelen.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:35:
[...]
En als die ouders dus een praatje maken en bij elkaar gaan staan kunnen ze de man een boete krijgen.Deruxian schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:37:
Als jij met 4 loopt en je wordt gecontroleerd en jullie zijn volgens het GBA niet woonachtig op dezelfde locatie > boete. Als jullie alle 4 geen ID kunnen overhandelen > boete voor niet bij je hebben van ID > politiebureau > GBA + boete erbij van lokale verordening.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Ik vraag door
Met ID weet je alleen wie de persoon is, er zijn tal van redenen te bedenken waarom een persoon niet in jouw huis woont waarmee je even een frisse neus haalt.
Zo simpel is het allemaal.
Niets. Zelfs iemand met een trompet, en iemand die een krans legt vormen samen al een evenement.steveman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:38:
Volgens mij gaat die sowieso niet door.steveman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:38:
Uit de liveblig:
Door de nieuwe maatregelen zal er dus ook geen gezamenlijke dodenherdenking op de Dam zijn dit jaar. Volgens Rutte moeten we de maatregelen niet zien als een 'volledige lockdown'.
Virussen? Scan ze hier!
In de gaten houden: https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt, maar je kan er vanuit gaan dat dit sowieso verlengd wordt.SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Horeca is een aparte regeling, net zoals onderwijs, waarover voor 6 april een besluit wordt genomen.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Bensimpel
Positieve meneer
Denk niet dat het zo simpel isVorkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Als jij met 4 loopt en je wordt gecontroleerd en jullie zijn volgens het GBA niet woonachtig op dezelfde locatie > boete. Als jullie alle 4 geen ID kunnen overhandelen > boete voor niet bij je hebben van ID > politiebureau > GBA + boete erbij van lokale verordening.
😆 - Denk ook eens om ;)
Mag ik wel nog in mijn eentje op de fiets eruit? Ze hadden het over "een ommetje" maar als ik ga fietsen is dat minimaal 60km, volledig in racetenue.
Staat niet in lijn met thuis blijven tenzij noodzakelijk. Dat wist ik al.
[ Voor 20% gewijzigd door Ramon 73 op 23-03-2020 19:41 ]
Misschien een familie met een trompettist in de gelederen.SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Niets. Zelfs iemand met een trompet, en iemand die een krans legt vormen samen al een evenement.
Ik heb overigens wel echt gemist dat alle maatregelen nu verlengd zijn.
Tussen neus en lippen door ook nog een boodschappen verbod voor meer dan 1 persoon?
Zo lang je het alleen doet mag je desnoods in the middle of nowhere je tentje opslaan.Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
Mag ik wel nog in mijn eentje op de fiets eruit? Ze hadden het over "een ommetje" maar als ik ga fietsen is dat minimaal 60km, volledig in racetenue.
Alleen krijg je dan weer een boete voor wild kamperen.
Is idd geen volledige lockdown. Grapperhaus benoemt als goede redenen naar noodzakelijk werk gaan, boodschappen, zorg voor iemand of frisse neus. Als 95% van de redenen. Maar wat hij niet noemt, maar wel goede redenen zijn, is bijvoorbeeld sporten. Ook noemt hij familiebezoek niet, terwijl hij wel expliciet heeft gezegd dat dit mag (mits maximaal 3, afstand, huis groot genoeg). Dus die 5% overig is behoorlijk groot.wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Volgens mij gaat die sowieso niet door.
Uit de liveblig:
[...]
Ja, lijkt me wel. Als je maar aan de afspraken omtrent groep en onderlinge afstand voldoet.Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Weet ik niet in hoeverre dit een verbod wordt. De winkels bevelen dat nu al aan. Maar een moeder met kleine kinderen gaan ze niet beboeten.MikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:41:
[...]
Tussen neus en lippen door ook nog een boodschappen verbod voor meer dan 1 persoon?
Wel duidelijk dat Grapperhaus van andere generatie is.
als belangrijke reden om nog de deur uit te gaan noemt hij :
Nou euh een brief euh naar de brievenbus brengen.
Jah natuurlijk mag dat, is juist gezond en goed voor de weerstandRamon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
Bij het afkondigen dat de scholen dicht zouden gaan werd ook genoemd dat er de komende drie weken een onderzoek zou komen hoe besmettelijk het nu echt bij kinderen was. Ik neem aan dat die slag om de arm is om de resultaten van dat onderzoek af te wachten.. die komen immers vlak voor 6 april als het onderzoek "ongeveer 3 weken" duurt.President schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:31:
[...]
Tegelijkertijd niet, want hij hamert op het feit dat de regels voor scholen en horeca t/m 6 april in stand blijven... De vraag is dus of dat straks ook onder de samenscholing gaat vallen of dat dat straks niet onder de regels van samenscholingen valt
Is geen probleem, fiets gewoon met een boog om mensen heen en vorm geen wielerploeg met vrienden.Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
Lariekoek. Er wordt gehandhaafd als je niet die 1,5m afstand houdt. Bovendien wordt er niet zo zwart/wit gehandhaafd in dit land.Vorkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Als jij met 4 loopt en je wordt gecontroleerd en jullie zijn volgens het GBA niet woonachtig op dezelfde locatie > boete. Als jullie alle 4 geen ID kunnen overhandelen > boete voor niet bij je hebben van ID > politiebureau > GBA + boete erbij van lokale verordening.
Dat kan. Ze zullen de uitwassen aanpakken verwacht ik. Dus grote groepen die ook na waarschuwen niet uit elkaar gaan.Vorkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Ik mag ook verwachten dat je het huis nog uit mag om een vuilniszak in de container te kiepen.de Peer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
Wel duidelijk dat grapperhaus van andere generatie is.
Vallen de sportscholen onder de verlengde regeling? Of onder de horeca regeling?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Vaders hopelijk ook nietSvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:42:
[...]
Weet ik niet in hoeverre dit een verbod wordt. De winkels bevelen dat nu al aan. Maar een moeder met kleine kinderen gaan ze niet beboeten.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Zoals ik al schreef: Grapperhaus zei dat jij 95% van de goede redenen noemt. Sport noemde hij niet, maar is uiteraard een prima reden.Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
vaag waarom men zo vaak vragen stelt over die verschillende data. Het zijn verschillende maatregelen die men neemt en hebben dan ook allemaal een andere einddatum. Ik snap niet zo goed waarom dat niet duidelijk is.
Had ik niet iets gelezen dat de ziekenhuizen nu liever geen briefpost meer ontvangen i.v.m. besmettingsgevaar?de Peer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
Natuurlijk is het niet zo zwart/wit, maar als je al met zo'n attitude hier wat post, verwacht ik dat je graag de randjes opzoektSvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Dat kan. Ze zullen de uitwassen aanpakken verwacht ik. Dus grote groepen die ook na waarschuwen niet uit elkaar gaan.
Bensimpel
Positieve meneer
Zoals ik al zei, een handhaver zal eerder de grote groepen pakken, mensen mogen nog 3 gasten ontvangen maximaal, nog gewoon op bezoek komen, dus dat is sowieso 1+3. Er zijn zat sutaties te verzinnen met partners die ergens anders wonen. Gewoon even doordenken dat dit lastig te handhaven zal zijn in sommige situaties.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik heb de indruk dat iemand bezig is met semantische haarkloverij om een klein gaatje in de regels te vinden.lasharor schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:44:
vaag waarom men zo vaak vragen stelt over die verschillende data. Het zijn verschillende maatregelen die men neemt en hebben dan ook allemaal een andere einddatum. Ik snap niet zo goed waarom dat niet duidelijk is.
Dat zeer zeker. Ik ga eigenlijk altijd alleen, hooguit 2x per jaar dat ik in groepje van 2-3 man rij.steveman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:42:
[...]
Ja, lijkt me wel. Als je maar aan de afspraken omtrent groep en onderlinge afstand voldoet.
Maar de opdracht is "thuis blijven tenzij noodzakelijk dat je eruit gaat".
Aan de andere kant, die opdracht is erop gericht om mensen uit elkaar te houden en elkaar niet te besmetten. Ik rij alleen en op tijden dat ik weinig mensen tegenkom, laat staan op 1,5mtr afstand. Dan voldoe ik aan de wens, toch?
Maar makkelijker en eenduidiger is iedereen altijd thuis. Morgen maar even niet fietsen naar werk.
Dan zou je kunnen/moeten kiezen voor online bestellingen doen bij de supermarkt.puntje013 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:44:
[...]
Vaders hopelijk ook niet, heb een zoon van 9 die volledig bij mij woont maar die laat ik echt niet alleen thuis als ik boodschappen ga doen.
Betekent dit nou dat als je met drie man in de auto zit, dat je meteen beboetbaar bent? 
Het is bijzonder te zien dat er een beetje geërgerd sfeertje hing @ persconferentie: politici willen zo vaag mogelijk brede handvatten geven voor de handhavers en de journalistiek wil specifieke harde uitspraken. Dat is normaal al zo, maar nu even on steroids lijkt.
Het is bijzonder te zien dat er een beetje geërgerd sfeertje hing @ persconferentie: politici willen zo vaag mogelijk brede handvatten geven voor de handhavers en de journalistiek wil specifieke harde uitspraken. Dat is normaal al zo, maar nu even on steroids lijkt.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Nou.. dan ga ik even een avondwandeling maken. Geen hond op straat nu
En ja, zoals Fred aangaf, is dat ook belangrijk.
En ja, zoals Fred aangaf, is dat ook belangrijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Cyberpope op 23-03-2020 19:47 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja hoor. We discrimineren hier niet op geslacht, tenzij je bij de TU Eindhoven aan de slag wilt.puntje013 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:44:
[...]
Vaders hopelijk ook niet, heb een zoon van 9 die volledig bij mij woont maar die laat ik echt niet alleen thuis als ik boodschappen ga doen.
Eigen regeling kennelijk, zullen op ten duur wel gefaseerd weer open gaan, niet alles tegelijkMrJ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:44:
Vallen de sportscholen onder de verlengde regeling? Of onder de horeca regeling?
Ik vraag mij nu heel erg af of de toets die vrijdag gepland staat voor mijn opleiding doorgaat, ze hebben al verplaatst vanwege het corona virus.
De firma die de toets afneemt heeft belooft dat ze de 1,5 meter afstand kunnen garanderen...
De firma die de toets afneemt heeft belooft dat ze de 1,5 meter afstand kunnen garanderen...
Ze maken het er niet duidelijker op voor mensen. Zet de datum voor alle maatregelen gelijk. Tot 1 juni geen evenementen dan ook geen school en horeca. Hou het simpel...
You only live once, so enjoy the ride.
Veel succes als het eerst mogelijke levermoment 2 of 3 weken in de toekomst ligtTheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:46:
[...]
Dan zou je kunnen/moeten kiezen voor online bestellingen doen bij de supermarkt.
Virussen? Scan ze hier!
Als dat zou kunnen wel, maar die bezorgtijden zitten al vol voordat ik kan bestellen.TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:46:
[...]
Dan zou je kunnen/moeten kiezen voor online bestellingen doen bij de supermarkt.
Als het een particulier instituut is, mag het gewoon. Of het doorgaat, hangt af van het beleid. Meestal worden dit soort zaken gewoon afgelast. Publiek onderwijs, is dicht.BladeSlayer1000 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
Ik vraag mij nu heel erg af of de toets die vrijdag gepland staat voor mijn opleiding doorgaat, ze hebben al verplaatst vanwege het corona virus.
Maar dan blijft die 1.5 meter alsnog staan. Natuurlijk is dat lastig handhaven, maar de beelden van afgelopen weekend lieten zien dat even heel strak handhaven echt nodig is. Als mensen eenmaal doorhebben dat deze dikke boetes ook echt worden opgelegd, dan gaan mensen vanzelf beter luisteren.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:45:
Zoals ik al zei, een handhaver zal eerder de grote groepen pakken, mensen mogen nog 3 gasten ontvangen maximaal, nog gewoon op bezoek komen, dus dat is sowieso 1+3. Er zijn zat sutaties te verzinnen met partners die ergens anders wonen. Gewoon even doordenken dat dit lastig te handhaven zal zijn in sommige situaties.
Neem abonnementpuntje013 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
[...]
Als dat zou kunnen wel, maar die bezorgtijden zitten al vol voordat ik kan bestellen.
https://www.ah.nl/klantenservice/vraag/kA01v000000dvOnCAI
Zo'n post had ik eerder gemaakt, en gisteren was er ineens plek voor elke dag op deze week.wildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
[...]
Veel succes als het eerst mogelijke levermoment 2 of 3 weken in de toekomst ligt
Gewoon de website in de gaten blijven houden. Er word achter de schermen hard gewerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door TheDeeGee op 23-03-2020 19:49 ]
Risico groepen in quarantaine. De rest moet gewoon blijven zoals altijd. Met deze maatregelen gaat de hele economie naar de ...
Het blijkt dat het grote deel van Corona geïnfecteerden maar weinig of kort ziek zijn, Als reguliere griep. Men praat ook constant over kwetsbare beschermen, maar als die in quarantaine zijn, is het gevaar om hen te besmetten zeer klein. Zorgpersoneel testen die bij deze groep zorg verlenen.
Het blijkt dat het grote deel van Corona geïnfecteerden maar weinig of kort ziek zijn, Als reguliere griep. Men praat ook constant over kwetsbare beschermen, maar als die in quarantaine zijn, is het gevaar om hen te besmetten zeer klein. Zorgpersoneel testen die bij deze groep zorg verlenen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 23-03-2020 20:16 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Jij kijkt en luistert liever naar den Uyl?m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:23:
Echt een vlotte (of heel duidelijke) prater is het niet, sjeetje...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Journalisten willen die specifieke uitspraken zodat ze de randjes op kunnen zoeken. Bijvoorbeeld de definitie van "jonge kinderen", daar gaat het kabinet geen leeftijdsgrens aan zetten, want dan ga je weer krijgen dat iemand vindt dat Anne van 11 jaar en 364 dagen wél de speeltuin in mag terwijl die agent haar aangesproken heeft.Twhomp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:46:
Waarom zou je morgen niet gewoon naar je werk fietsen?Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:46:
[...]
Maar makkelijker en eenduidiger is iedereen altijd thuis. Morgen maar even niet fietsen naar werk.
zie ook:
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland
Hardlopen of fietsen met je vrienden? Dat kan als je zoveel mogelijk 1,5 meter afstand bewaart.
Probleem is de balans met economie. Tot 1 juni heeft een enorme impact, en dat willen ze voorkomen. Als er per 1 mei al meer kan op horeca-gebied, dan willen ze dat. Evenementen zijn een veel kleiner deel van de economie. Bovendien hebben evenementen gemeen dat je met veel mensen op elkaar staat, dus evenementen zullen pas na lange tijd weer kunnen. Voor horeca is veel meer maatwerk mogelijk dus geef je die een aparte regeling. Vind ik niets onduidelijks aan. Ik hoop dat journalisten dit aan het volk uit kunnen leggen.worldfastest schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
Ze maken het er niet duidelijker op voor mensen. Zet de datum voor alle maatregelen gelijk. Tot 1 juni geen evenementen dan ook geen school en horeca. Hou het simpel...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Laat ik het zo zeggen: zodra m'n enkel weer fit is ga ik, in m'n eentje, met dezelfde regels ook weer 20km ritjes doen.Ramon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:46:
[...]
Dat zeer zeker. Ik ga eigenlijk altijd alleen, hooguit 2x per jaar dat ik in groepje van 2-3 man rij.
Maar de opdracht is "thuis blijven tenzij noodzakelijk dat je eruit gaat".
Aan de andere kant, die opdracht is erop gericht om mensen uit elkaar te houden en elkaar niet te besmetten. Ik rij alleen en op tijden dat ik weinig mensen tegenkom, laat staan op 1,5mtr afstand. Dan voldoe ik aan de wens, toch?
Whehe, nou nee... gelukkig luister ik naar rede en logica
Maar ik vond hem maar lastig te volgen soms en wat hakkelend. Ah well, niet dat ik het beter zou doen, maar ik heb dan ook niet een dergelijke functie
Was eigenlijk subtiel naar een filmpje in de show van Arjen Lubach., een mevrouw vond Rutte maar zozo, als 't nu den Uyl was luisterde ze er wel naar.m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Whehe, nou nee... gelukkig luister ik naar rede en logica![]()
Maar ik vond hem maar lastig te volgen soms en wat hakkelend. Ah well, niet dat ik het beter zou doen, maar ik heb dan ook niet een dergelijke functie
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Voor scholen kan blijken op basis van het lopend onderzoek dat het niet noodzakelijk is om dit tot 1 juni te handhaven. Om bij voorbaat daar dan reeds op in te spelen is voorbarig.worldfastest schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
Voor horeca kun je ook overwegen om in eerste instantie kleinschalig toe te laten om werkzaamheden te hervatten. Bijv. tafeltjes van maximaal 2 personen met tussen de tafels geruime afstand van circa 2 meter bijv. Bedenk je namelijk wel dat de financiële implicaties voor horeca enorm is om tot 1 juni de deuren gesloten te houden. Om dat uit te voeren, dan moet dit wel gestaafd zijn op basis van op die tijd nog altijd geldende data.
Geplande evenementen nemen nu eenmaal gewoon tijd in beslag, dus daarbij kun je op een wat meer langere termijn annuleren. Dit voorkomt namelijk ook nodeloze werkzaamheden met het persisterende vraagstuk, "wat als".
Typisch genoeg heb ik deze week door de coronacrisis voor het eerst in jaren weer eens een verjaardagskaart verstuurdde Peer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Een groot deel ja. En niet iedereen weet of hij of zij kwetsbaar is, zeker jongere niet die wellicht onderliggende afwijkingen hebben die nog nooit aan het licht zijn gekomen.Hackus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:49:
Ouderen en kwetsbaren in quarantaine. De rest moet gewoon blijven zoals altijd. Met deze maatregelen gaat de hele economie naar de ...
Bovendien zijn er inmiddels ook genoeg cases van ogenschijnlijk super gezonde mensen die toch een IC bed innemen. En als dat zich opstapelt, gaan ook gezonde mensen dood die andere zorg nodig hadden gehad maar door COVID-19 niet geholpen kunnen worden.
Zo simpel als alleen de kwetsbare en ouderen in quarantaine plaatsen is het dus niet...
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Het antwoord over de Horeca op 1 Juni of 6 April kwam juist van Hugo de Jonge die wel meteen het antwoord gaf.m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Whehe, nou nee... gelukkig luister ik naar rede en logica![]()
Festina lente
Niet alleen horeca, maar bijvoorbeeld ook concertzalen, theaters, bioscopen, attractieparken, dierentuinen, en eigenlijk alles wat er op draait om mensen bij elkaar te brengen. Stiekem is dat best een hap uit het Nederlandse BNP, dus als dat te lang dicht moet blijven, dan gaat dat enorm pijn doen in de staatskas.SvMp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Probleem is de balans met economie. Tot 1 juni heeft een enorme impact, en dat willen ze voorkomen. Als er per 1 mei al meer kan op horeca-gebied, dan willen ze dat. Evenementen zijn een veel kleiner deel van de economie. Bovendien hebben evenementen gemeen dat je met veel mensen op elkaar staat, dus evenementen zullen pas na lange tijd weer kunnen. Voor horeca is veel meer maatwerk mogelijk dus geef je die een aparte regeling. Vind ik niets onduidelijks aan. Ik hoop dat journalisten dit aan het volk uit kunnen leggen.
De enige horeca die ik open zie gaan zijn (in beperkte mate) hotels en restaurants.
[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 23-03-2020 19:54 ]
Verwijderd
Erg vervelend, aangezien wij nu niet weten of we aanvullende maatregelen moeten nemen voor het personeel (bureaustoelen - thuiswerkplekken inrichten etc.) of dat we per 6 april weer naar kantoor mogen/kunnen/moeten.JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:22:
[...]
Ja het is vreemd dat niemand het heeft over werksituaties.
Je kan gewoon met je zoon naar de supermarkt. Je kunt van alleenstaande ouders inderdaad niet verwachten dat ze een kind alleen thuis laten dan wel verplichten online een boodschap te doen. Kinderen vallen sowieso buiten de norm aangezien ze wel samen mogen spelen. Toezicht van een of meerdere ouders is dan ook nodig.
Gezond verstand gebruiken en dan zul je van de handhaving echt geen bekeuring krijgen omdat je een kind in het het winkelwagentje hebt zitten.
Gezond verstand gebruiken en dan zul je van de handhaving echt geen bekeuring krijgen omdat je een kind in het het winkelwagentje hebt zitten.
Dat is opgelost zodra de aanwijzing van de minister aan de veiligheidsregio's op papier staat en de burgemeesters de noodverordeningen afkondigen. De definitie die Grapperhaus voorlas, leek overigens heel sterk op de formulering zoals die tot op heden in de noodverordeningen staat, maar dan zonder het aantal personen (en daarnaast komt er kennelijk nog een uitzondering voor uitvaarten en kerkelijke bruiloften):vhal schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:15:
Ik voorspel hier op tweakers de komende 10 pagina's een uiteenzetting van de definitie "bijeenkomsten" en de meest uiteenlopende what-if scenario's...
Het is verboden om openbare samenkomsten en vermakelijkheden als bedoeld in artikel 174 van
de Gemeentewet, samenkomsten in voor het publiek toegankelijke gebouwen en bijbehorende
erven en samenkomsten in besloten sfeer te laten plaatsvinden, te (laten) organiseren dan wel te
laten ontstaan waar meer dan honderd personen gelijktijdig samenkomen, dan wel aan dergelijke
samenkomsten deel te nemen. Dit verbod is niet van toepassing op de dagelijkse gang van zaken
in het openbaar vervoer en in gebouwen en bijbehorende erven van overheidsinstellingen en
zorginstellingen.
Ik verwacht gezien de mededelingen van De Jonge dat daarover komend weekend of volgende week maandag duidelijkheid komt.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Erg vervelend, aangezien wij nu niet weten of we aanvullende maatregelen moeten nemen voor het personeel (bureaustoelen - thuiswerkplekken inrichten etc.) of dat we per 6 april weer naar kantoor mogen/kunnen/moeten.
[ Voor 15% gewijzigd door voske op 23-03-2020 19:55 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Bensimpel
Positieve meneer
Ik ga over 2 weken gewoon naar kantoor, ik ben daar gewoon nodig zodra ik weer hersteld ben.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Erg vervelend, aangezien wij nu niet weten of we aanvullende maatregelen moeten nemen voor het personeel (bureaustoelen - thuiswerkplekken inrichten etc.) of dat we per 6 april weer naar kantoor mogen/kunnen/moeten.
😆 - Denk ook eens om ;)
my bad....puntje013 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:54:
[...]
[Afbeelding]
Hopelijk werkt het morgen dan. Maar iig bedankt voor de tip.
Ik vind het zwaar klote dat er niks wordt gedaan of bedacht voor het naar school laten gaan van kleuterklassen. Tot 1-6 geen onderwijs en dan zomervakantie zeker?
Wat ik eigenlijk mis in alle toespraken is het gegeven dat die 1,5 meter geldt voor windstil, als in alleen binnen.
Ben je buiten en hoest er iemand flink terwijl jij 10 meter verderop staat onder de/zijn wind, dan komt dat virus gewoon bij jou terecht. (en ja dan mocht hij eigenlijk niet naar buiten)
En staat iemand te blaffen van de hoest binnen dan kom je er ook met 1,5-2 meter niet, nog afgezien van het Engelse onderzoek dat uitgaat van dat het virus gewoon airborn is en niet afhankelijk van druppels zoals waar hier van uit gegaan wordt.
Ben je buiten en hoest er iemand flink terwijl jij 10 meter verderop staat onder de/zijn wind, dan komt dat virus gewoon bij jou terecht. (en ja dan mocht hij eigenlijk niet naar buiten)
En staat iemand te blaffen van de hoest binnen dan kom je er ook met 1,5-2 meter niet, nog afgezien van het Engelse onderzoek dat uitgaat van dat het virus gewoon airborn is en niet afhankelijk van druppels zoals waar hier van uit gegaan wordt.
[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 23-03-2020 19:58 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Waar.Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Niet alleen horeca, maar bijvoorbeeld ook concertzalen, theaters, bioscopen, attractieparken, dierentuinen, en eigenlijk alles wat er op draait om mensen bij elkaar te brengen. Stiekem is dat best een hap uit het Nederlandse BNP, dus als dat te lang dicht moet blijven, dan gaat dat enorm pijn doen in de staatskas.
Dierentuinen zijn geen evenementen, ook geen horeca. Die vallen afaik onder de bevoegdheid van burgemeesters om plekken waar het te druk is te sluiten, ook een van de maatregelen. In de praktijk zal het er op naar komen dat deze de maximale tijd gesloten blijven, omdat verveelde mensen er massaal op afkomen.
Horeca echter zijn ook de afhaalrestaurants. Daar kun je niet één lijn trekken. Horeca is bijvoorbeeld essentiëel voor de vrachtwagenschauffeurs. Maar het wordt ook gedoogd dat mensen daar hun eten halen, om ze toch de ruimt te geven om wat te verdienen.
Ik dacht dat het juist gunstig is wanneer de overheid geld laat rollen?Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:53:
[...]Niet alleen horeca, maar bijvoorbeeld ook concertzalen, theaters, bioscopen, attractieparken, dierentuinen, en eigenlijk alles wat er op draait om mensen bij elkaar te brengen. Stiekem is dat best een hap uit het Nederlandse BNP, dus als dat te lang dicht moet blijven, dan gaat dat enorm pijn doen in de staatskas....
daarom ook hoesten/niezen in je elleboog. Mag hopen dat iedereen dit inmiddels weetTeijgetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:56:
Wat ik eigenlijk mis in alle toespraken is het gegeven dat die 1,5 meter geldt voor windstil, als in alleen binnen.
Nou, het is niet expliciet verboden inderdaad. Nog niet. En we hebben de noodverordeningen nog niet gezien. Op weg naar werk kom ik door diverse gemeenten, er hoeft er maar eentje te zetten "fietsen alleen toegestaan voor vervoer met duidelijk doel" of iets dergelijks. Dan kun je gaan rechtvaardigen waarom je met de fiets gaat terwijl je een bedrijfsauto hebt en 2 eigen auto's (ja, dat is geen grap. Ik heb bedrijfsauto, eigen luxe auto en een cabrio voor de zomer).JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Waarom zou je morgen niet gewoon naar je werk fietsen?
zie ook:
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland
Hardlopen of fietsen met je vrienden? Dat kan als je zoveel mogelijk 1,5 meter afstand bewaart.
Ik vind alleen die maximaal met drie mensen bij elkaar op bezoek niet echt bijdragen aan een duidelijke rode draad. Voor de rest blij dat we nog niet in een lockdown gaan en ik hoop echt dat we het hiermee voor elkaar krijgen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ah dan zijn de ijsberen ineens niet meer belangrijkRamon 73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:57:
[...]
Nou, het is niet expliciet verboden inderdaad. Nog niet. En we hebben de noodverordeningen nog niet gezien. Op weg naar werk kom ik door diverse gemeenten, er hoeft er maar eentje te zetten "fietsen alleen toegestaan voor vervoer met duidelijk doel" of iets dergelijks. Dan kun je gaan rechtvaardigen waarom je met de fiets gaat terwijl je een bedrijfsauto hebt en 2 eigen auto's (ja, dat is geen grap. Ik heb bedrijfsauto, eigen luxe auto en een cabrio voor de zomer).
Kan ook niet. Is niet te handhaven.CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:57:
Ik vind alleen die maximaal met drie mensen bij elkaar op bezoek niet echt bijdragen aan een duidelijke rode draad. Voor de rest blij dat we nog niet in een lockdown gaan en ik hoop echt dat we het hiermee voor elkaar krijgen.
Zoals Grapperhaus heel correct zei: Het is achter de voordeur.
Wat is kwetsbaar en oud? Op basis van de vandaag door het RIVM gepubliceerde extra cijfers is op dit moment 65% van de COVID-19 patiënten beneden de 65 jaar. En qua ziekenhuisopnames binnen deze leeftijdscategorie is toch nog goed voor 33%. Dat op zich is al een redelijke zorgbelasting, hierin ter overweging nemende dat dit cijfers zijn met al redelijke strikte maatregelen gaande. Laat je dit ongecontroleerd zijn gang gaan, dan zul je ook hier een toename in aantallen gaan zien.Hackus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:49:
Ouderen en kwetsbaren in quarantaine. De rest moet gewoon blijven zoals altijd. Met deze maatregelen gaat de hele economie naar de ...
Plus een bijkomend probleem is dat je dus voor zeer lange tijd afscheid zult moeten gaan nemen van 65+ inwoners van Nederland. Want zolang als het mondiaal endemisch voorkomt, en er geen vaccin bestaat, kun je deze groep namelijk ook niet meer naar buiten laten.
Dus A: je behoudt alsnog een hoge zorglast, maar overwegend door druk vanuit een relatief jonge populatie op het moment dat je maatregelen afzwakt. En B: Je sluit ouderen voor onbepaalde tijd af van de wereld.
Beide lijkt mij niet helemaal wenselijk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
/f/image/6pvQCy6orkYimjcNN35wugrz.png?f=fotoalbum_large)