😆 - Denk ook eens om ;)
Ja dat viel mij ook op. Hij specificeert niet? Dan moeten we maar zelf inschatten wat wel en wat niet kan?Zingo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:10:
Alle samenkomsten tot 1 juni verboden ongeacht de grote. Dat is trouwens best lang. Ik vraag me af, wat valt onder bijeenkomsten? Op straat samenkomen?
Verder vind ik Grapperhaus een erg slechte spreker. Alsof hij niet was voorbereid.
Niemand heeft zin in Italië taferelen.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:11:
Tot 1 juni.. gaan nog meer dingen gecancelled worden.. waarom niet tot 1 mei eerst?
Verwijderd
Is kantoor werk dan ook een bijeenkomst? Als je thuis kunt werken zou je niet op kantoor hoeven te zijn. Zou dat ook gaan gelden tot 1 juni? Anders infecteer je elkaar vanaf 6 april weer gewoon op het werk.Dutchy007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:11:
[...]
Ja dat viel mij ook op. Hij specificeert niet? Dan moeten we maar zelf inschatten wat wel en wat niet kan?
Verder vind ik Grapperhaus een erg slechte spreker. Alsof hij niet was voorbereid.
Wat is er niet gespecificeerd aan maximaal 3 gasten?Dutchy007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:11:
Ja dat viel mij ook op. Hij specificeert niet? Dan moeten we maar zelf inschatten wat wel en wat niet kan?
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Wat wil jij dan? Al het privé bezoek verbieden?m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:09:
Vrij slap nog steeds allemaal...
Ik zeg het keihard, het is slordig en laconiek! Nou, poeh poeh...
En maximaal 3 mensen op bezoek? Vind ik nog best flexibel...
Denk je ook echt dat het ook bij 1 juni zal blijven?!Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:11:
Tot 1 juni.. gaan nog meer dingen gecancelled worden.. waarom niet tot 1 mei eerst?
[ Voor 13% gewijzigd door Maurice079 op 23-03-2020 19:14 ]
PSN: xMaurice93
Omdat winkeliers dan met zijn allen op de barricades gaan staan? En omdat mensen dan gewoon winkels gaan plunderen?Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:13:
Waarom niet gewoon winkels sluiten.. geef mensen niet een rede om naar buiten te gaan..
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Omdat het erg onwaarschijnlijk is dat de problemen voor 1 mei opgelost zijn?Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:11:
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 23-03-2020 19:14 ]
1 juni is inderdaad best lang. Is dat een voorschot op sluiting van scholen etc tot 1 juni?Zingo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:10:
Alle samenkomsten tot 1 juni verboden ongeacht de grote. Dat is trouwens best lang. Ik vraag me af, wat valt onder bijeenkomsten? Op straat samenkomen?
DUGG
Bensimpel
Positieve meneer
Hij legt het nogal onduidelijk uit, wat geld wel tot 1 juni en wat niet? Moeten we nu tot juni thuiswerken?
😆 - Denk ook eens om ;)
Zijn allemaal aanscherpingen, dus lijkt me wel.crepsly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:15:
Wow tot 1 juni geen bijeenkomsten. Betekend dit ook thuiswerken tot 1 juni?
Echt wat slecht was dat.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, want de winkels, daar is het nu drukBensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:13:
Waarom niet gewoon winkels sluiten.. geef mensen niet een rede om naar buiten te gaan..
tenzij je bouwmarkten als equivalent aan alle winkels ziet, want volgens mij zijn zo ongeveer alle winkels die geen bouwmarkt zijn uitgestorven.
[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 23-03-2020 19:17 ]
Ga d'r maar van uit!Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:15:
[...]
Hij legt het nogal onduidelijk uit, wat geld wel tot 1 juni en wat niet? Moeten we nu tot juni thuiswerken?
Jammer dat kinderen nog wel in groepen mogen spelen buiten. Ik had vorige week een jochie van een jaar of 4 op z'n stepje voor m'n auto. Ik zag hem aankomen (tussen de geparkeerde auto's en huizen vandaan) en stopte op tijd, maar er was geen ouder te bekennen. Die werkte vast thuis
Vlak de intertoysen en equivalenten van deze wereld niet. Die floreren in deze tijden.P.O. Box schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:16:
[...]
Ja, want de winkels, daar is het nu druk![]()
tenzij je bouwmarkten als equivalent aan alle winkels ziet, want volgens mij zijn zo ongeveer alle winkels die geen bouwmarkt zijn uitgestorven.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Buiten spelen is één ding, een ander is nog dat al die kinderen met hun handen dezelfde speeltoestellen beet pakken, en dan weer in hun gezicht vegen.RemcoDelft schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:17:
[...]
Ga d'r maar van uit!
Jammer dat kinderen nog wel in groepen mogen spelen buiten. Ik had vorige week een jochie van een jaar of 4 op z'n stepje voor m'n auto. Ik zag hem aankomen (tussen de geparkeerde auto's en huizen vandaan) en stopte op tijd, maar er was geen ouder te bekennen. Die werkte vast thuis
Nee hoor. Kennis van mij werkt bij een Leen bakker en die hebben afgelopen week een record omzet . Klanten houden zich nergens aan en personeel voelt zich onveilig maar alles blijft ongewijzigd..P.O. Box schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:16:
[...]
Ja, want de winkels, daar is het nu druk![]()
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dan moet je als Leen bakker de winkel dicht doen.Cobb schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:19:
[...]
Nee hoor. Kennis van mij werkt bij een Leen bakker en die hebben afgelopen week een record omzet . Klanten houden zich nergens aan en personeel voelt zich onveilig maar alles blijft ongewijzigd..
Is dat echt voor evenementen of ook voor (sport)scholen, restaurants etc etc?
Want hoor niets over dat het van 6 april is verlengd?
Ja het is vreemd dat niemand het heeft over werksituaties.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:12:
[...]Is kantoor werk dan ook een bijeenkomst? Als je thuis kunt werken zou je niet op kantoor hoeven te zijn. Zou dat ook gaan gelden tot 1 juni? Anders infecteer je elkaar vanaf 6 april weer gewoon op het werk.
Doen ze niet. En als personeel zich ziek meld worden ze bijna iedere dag gebeld en gevraagd of ze weer komen werken.baronruud schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:20:
[...]
Dan moet je als Leen bakker de winkel dicht doen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ja maar... euro's!baronruud schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:20:
[...]
Dan moet je als Leen bakker de winkel dicht doen.
En als hedgefund bankier hoef je niet achter de kassa.
Heb je het geintje niet gehoord wat de action flikt om zijn toeleveranciers een mes in de rug te jassen met behulp van de crisis...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat hebben we niet! Dat zie je aan alles hoe het ging de afgelopen week.
Huub Huub Barbatruc!
Is thuis zitten ook een bijeenkomst?JoStad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:22:
[...]
Ja het is vreemd dat niemand het heeft over werksituaties.
Wordt moeilijk met kinderen dan
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee vertel? Wat doet de action?Cyberpope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:22:
[...]
Ja maar... euro's!
En als hedgefund bankier hoef je niet achter de kassa.
Heb je het geintje niet gehoord wat de action flikt om zijn toeleveranciers een mes in de rug te jassen met behulp van de crisis...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Was toch duidelijk?FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:21:
Hoe zit dat met de 1 juni maatregel?
Huidige maatregels worden t/m 1 juni verlengt inclusief de nieuwe maategels (boetes etc)
[ Voor 18% gewijzigd door m0ridin op 23-03-2020 19:24 ]
Slowchat heet datm0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:23:
Echt een vlotte prater is het niet, sjeetje...
PSN: TDBtje
Daarom moeten die mensen boetes van 4 cijfers opgelegd krijgen, dan halen heel veel het snel uit hun hoofd. Maar hoor net dat de max zo'n €400 is.DNA_Saint schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:23:
De grootste fout van het kabinet, is denken dat mensen een gezond verstand hebben.
400 euro boete voor personen
zijn idd flink
[ Voor 25% gewijzigd door Vorkie op 23-03-2020 19:25 ]
In het kort: Betalingstermijn oprekken na 90 dagen want och ze hebben het zo slecht. Ondertussen hebben ze wel miljarden aan dividend uitgekeerd. Meer info kun je vinden in de FD.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Huub Huub Barbatruc!
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Gek he? Hij wilde dit helemaal niet, maar mensen luisteren niet.Basekid schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:24:
Wat een chagrijnig hoofd heeft Grappenhaus 🙄
Ben benieuwd wat dit voor consequenties heeft voor de studenten en scholieren. Want die kunnen eigenlijk niks.TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:23:
[...]
Was toch duidelijk?
Huidige maatregels worden t/m 1 juni verlengt inclusief de nieuwe maategels (boetes etc)
Waarom loop je rond? Blijf thuis!DNA_Saint schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:25:
Ik hoop zo erg dat in alle grote steden zsm de boetes voor samenscholing in werking treed. Als ik rond loop en zie wat mensen doen...
The devil is in the details.
Dat mensen eens met de neus op de feiten worden gedrukt dat zij geen uitzondering zijn of dat de regels niet perse voor hen geldt. Nu is het teveel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid... dat werkt gewoon niet.
Betaalregeling treffen of zitten.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:25:
400 euro boete... er zullen een hoop mensen dat niet kunnen betalen. En dan?
Boodschappen doen
Huub Huub Barbatruc!
Isolatie in een cel. Kom je er ook niet uitBensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:25:
400 euro boete... er zullen een hoop mensen dat niet kunnen betalen. En dan?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waarom wel klagen over anderen maar wel zelf rond wandelen?
XXXVI
Dit is effectief dus een verlenging van 6 april. Dus thuiswerken, horeca en scholen gesloten etc.FabianGTI schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:21:
Hoe zit dat met de 1 juni maatregel?
Virussen? Scan ze hier!
Waarom quote je mij?D.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:26:
[...]
Mwa, jij, de bartender en al je vrienden, dan is de 3 mans limiet geen probleem toch?Pierre schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:26:
Heb Ahoy gehuurd voor een feestje, dat zal ik moeten annuleren.
(j/k, je vraagt er echt zelf om met dit soort posts
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dat kan jij vinden, maar ik denk dat rechters echt wel kijken naar alles wat vooraf gespeeld is en daarbij mogen buitengewoon ambtenaren niet liegen en wordt hun woord voor waarheid aangenomen.PWM schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:26:
Die boetes zijn een wassen neus. Houden geen stand voor enige rechter, of je moet het filmen als handhaver. Veel te veel ruimte voor discussie (ik liep niet naar voren, de voorganger liep naar achteren), etc etc.
Dat werd volgens mij niet gezegd toch? Wordt als losse maatregel voor evenementen gepresenteerd..TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:23:
[...]
Was toch duidelijk?
Niet dat ik denk dat het dan klaar is overigens...
Die journalisten ook...
'de boete kan oplopen tot 400 euro'
'hoe hoog zijn de boetes?'
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 23-03-2020 19:30 ]
Zoals net ook werd gezegd: Overgrote meerderheid houdt zich gewoon aan de maatregelen.DNA_Saint schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:23:
De grootste fout van het kabinet, is denken dat mensen een gezond verstand hebben.
Treinen zijn leeg, files ongeveer niet-bestaand, overal initiatieven om boodschappen te doen voor oudjes enzovoorts. Grootste deel luistert heus wel.
Het woord van een politie-agent heeft anders toch veel waarde voor een rechter...PWM schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:26:
Die boetes zijn een wassen neus. Houden geen stand voor enige rechter, of je moet het filmen als handhaver. Veel te veel ruimte voor discussie (ik liep niet naar voren, de voorganger liep naar achteren), etc etc.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Die staatsschuld moet worden afgelost
Ik weet het niet.Mektheb schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:51:
[...]
Verschrikkelijk is het zeker, maar hoe verwacht je dat dit in landen uit Zuid Amerika gaat ?.
Ik weet niet waardoor het komt dat in spanje deze taferelen afspelen.
Tekort aan personeel? Tekort aan beschermingsmiddelen? tekort aan geld?
Personeel bang zelf ziek te worden?
In Zuid Amerika gaat het vooralsnog op veel kleinere schaal rond, dus verwacht ik dat problemen mbt capaciteit vooralsnog minder spelen.
Qua USA: maar zien hoe het daar zal gaan. Ook daar gaat het vooralsnog minder rond dan in europa.
Daar is uiteraard een minder percentage mensen verzekerd dan hier al is het daar niet zo erg als dat het lijkt; iedereen met een beetje baan krijgt z'n verzekering als secondaire arbeidsvoorwaarde.
Het zijn natuurlijk de armere/werklozen die daar niet verzekerd zijn. Wellicht wordt daar, als het daar zo erg rond gaat als in europa wel een uitzondering op gemaakt.
In ieder geval is de US doorgaans geen land met geldgebrek en capaciteitsgebrek/middelengebrek.
"man is not truly one, but truly two,"
En waarom doet iedereen zo moeilijk........ Zo lastig zijn die regels niet.
Bensimpel
Positieve meneer
Een handhaver staat onder ede, zijn woord telt voor 2.Wildfire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:27:
[...]
Het woord van een politie-agent heeft anders toch veel waarde voor een rechter...
😆 - Denk ook eens om ;)
Ja, of als je dus niet voldoende afstand houdt. Handhaving zal wel wat discussie opleveren denk ikBensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:28:
Wat verstaat ferd onder samenscholing? Met zn allen op het strand? Groepen van meer dan 3 bekeuren?
Ik merkte op dat hij nogal verkouden is een in het begin van de toespraak nogal moeite had met ademen.D.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:25:
Ik dacht even dat Grapperhaus een inzinkertje had zoals Bruins maar het is gewoon geen vlotte prater.
Hopelijk wordt hij niet ook ziek.
Wel een flinke verlenging meteen, 2 maanden erbijwildhagen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:27:
[...]
Dit is effectief dus een verlenging van 6 april. Dus thuiswerken, horeca en scholen gesloten etc.
Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:28:
Wat verstaat ferd onder samenscholing? Met zn allen op het strand? Groepen van meer dan 3 bekeuren?
vhal schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:15:
Ik voorspel hier op tweakers de komende 10 pagina's een uiteenzetting van de definitie "bijeenkomsten" en de meest uiteenlopende what-if scenario's...
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Er is geen 2 of 3 of 4 meer.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:28:
Je gaat alleen op pad, of helemaal niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar niet voor de horeca.Rivanov schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:29:
Het is dus een verlenging van de huidige maatregelen van 6 april naar (ten minste) 1 juni..
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Maar met maximaal 3 mensen heeft het heropenen van de horeca geen zin en is dus ook gewoon verlengd tot 1 juni.
Ze vragen het namens de domste mensen.Paulus07 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:28:
Zijn die journalisten nu echt zo dom?
En waarom doet iedereen zo moeilijk........ Zo lastig zijn die regels niet.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
zoals ik em hoor, 3 of meer personen, die geen gezin vormen, en onderling niet 1.5m afstand houden.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:28:
En burgemeesters krijgen een vrijere hand om noodverordening te stellen, dus bijv het strand dicht te gooien
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Niet helemaal, je mag met familie wel op pad, uiteraard niet te grootTheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:29:
[...]
Er is geen 2 of 3 of 4 meer.
Bensimpel
Positieve meneer
Met 2 kun je prima een ommetje maken..TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:29:
[...]
Er is geen 2 of 3 of 4 meer.
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee want die was al dicht, wijsneus.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Tegelijkertijd niet, want hij hamert op het feit dat de regels voor scholen en horeca t/m 6 april in stand blijven... De vraag is dus of dat straks ook onder de samenscholing gaat vallen of dat dat straks niet onder de regels van samenscholingen valtRivanov schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:29:
Het is dus een verlenging van de huidige maatregelen van 6 april naar (ten minste) 1 juni..
Tot 6 april. Werd net nog gevraagd, werd gewoon gezegd dat die maatregel tot 6 april loopt...TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:30:
[...]
Die was al dicht, en blijft voorlopig dicht.
Wat kan die man spinnen
[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 23-03-2020 19:31 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Hij legt het echt onduidelijk uit... manmanmanWildfire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:30:
Wtf? Hij zegt nu net letterlijk dat de maatregel voor de horeca tot 6 april loopt.
Maar met maximaal 3 mensen heeft het heropenen van de horeca geen zin en is dus ook gewoon verlengd tot 1 juni.
😆 - Denk ook eens om ;)
En dat wordt niet verlengd, analfabeet
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Poll: Wanneer kom jij buiten?
• Niet, echt helemaal niet
• Alleen voor écht belangrijke zaken (boodschappen)
• Voor belangrijke zaken en om er even uit te zijn
• Wanneer ik maar wil
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Stemmen is anoniem. En natuurlijk dekken deze opties lang niet alles af, totaal niet zelfs. Is slechts om een beetje indicatie te krijgen van waar het gros zit. (Beter kunnen is beter doen
Als het jouw woord is tegen de politie verlies je het gewoon. De wetten/regels zijn nu zo dat je al heel breed een boete kunt krijgen.PWM schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:26:
Helaas, maar afgelopen weekend, en ook reakties daarop in dit topic, hebben wel laten zien dat er goede handhaving nodig is. Er zijn schijnbaar nogal veel mensen zo dom dat een groot aantal doden voor hun niet voldoende reden is om je aan de regels te houden.
[removed]
2 mensen die niet tot 1 gezin horen en minder dan 1,5mtr afstand houden. Zo krap komt het al.Bensimpel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:28:
Je mag nog wel boodschappen doen. Dan loop je inderdaadD.deJong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:26:
[...]
Huub Huub Barbatruc!
Bensimpel
Positieve meneer
En dat valt te controleren?TheDeeGee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:31:
[...]
Jah, maar dat mag alleen als je met die persoon in hetzelfde huis woont.
😆 - Denk ook eens om ;)
Lijkt me sterk, want alles met 2 of meer mensen is tot 1 juni verboden, daar valt horeca ook onder.Wildfire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:31:
[...]
Tot 6 april. Werd net nog gevraagd, werd gewoon gezegd dat die maatregel tot 6 april loopt...
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]